Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 15 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.369 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
2Dutch schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:49:
Ben er ook absoluut geen fan van, helaas. Snap dat zoiets veel werk, tijd, voorbereiding kost e.d., maar het lijkt wel alsof ik me kapot moet scrollen:
- grote logge koppen alsof je de fontsize te groot hebt staan
- veel te veel witruimte
- veel grijs op een witte achtergrond wat voor veel mensen (ook met goede ogen) niet goed of lekker leest

Het lijkt nu net een blog met een slechte stylesheet :(

Ik vind het helaas een dikke achteruitgang, ik mag hopen dat er iets in elkaar geknutseld wordt zodat je (althans grotendeels) terug kan naar de vorige layout. Het reduceren van witruimte zou al een hele berg schelen :)
Ja, en een deel hiervan vandaag nog. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Sgreehder schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:51:
Wat ik opvallend vind; de verwijzingen naar het onderzoek wat gedaan is: 'ja maar, usability testing, heatmaps, etc, etc'. Dan de veronderstelling van veel Tweakers dat o.a. Apple hier de inspiratie moet zijn geweest.

Opvallend omdat Apple sinds einde jaren 90 op de intuitie van zijn ontwerpers vertrouwt.

http://www.uxmatters.com/...for-experience-design.php
Lang niet alle Apple producten zijn een daverend succes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

einstein schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:50:
[...]

Als je twee jaar doet over ontwerpen van een nieuwe omgeving en daarnaast op geen enkel moment polst bij de userbase of het goed is wat er gedaan wordt dan wordt de mening van die userbase in het geheel niet relevant gevonden. Dat geeft te denken.
Nogmaals, er is wel gewoon getest met gebruikers :) Zie zeef in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang".

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 16:39

Madstorm

Derping all the way!

Ik vind het ook niet echt een verbetering, maar met even wennen zal dit wel goed komen. Al vind ik inderdaad het veelste wit, waardoor het niet meer lekker voelt om door het forum te bladeren (scrollen).. Ik hoop inderdaad dat we daar nog verandering in kunnen brengen.

mijn mening dus: Het is niet lelijk, maar absoluut geen verbetering t.o.v. Tweaker 6.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 00:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:51:
[...]

Ik had eerder een topic gemaakt over de 'beveiligde' items melding bij diverse pagina's van secure.tweakers.net, deze blijf ik trouwens houden en heb redelijk kunnen vinden waarom dus (usericon wordt vanuit een niet-secure gedeelte geladen).

Moet ik dan een nieuw topic maken of was mijn oude topic genoeg?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:59
O-) Vroeg er iemand om een topic search? :D

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8052/8102370985_1d478cfc53_o.png

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
// ==UserScript==
// @name        Zoek in topic
// @namespace   userscripts
// @include     http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/*
// @version     1
// @require     http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.8.2/jquery.min.js
// @grant       none 
// ==/UserScript==

var sidebar = $('div#sidebar');
var topicId = $('input[name="data[topicid]"]');
var searchUrl = 'http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/'+topicId.val();

var keywordSearch = '<form style="margin-bottom:10px;"action="'+searchUrl+'"><label for="keyword">keyword</label><input type="text" id="keyword" name="data[filter_keywords]"></form>';
var userSearch = '<form style="margin-bottom:10px;" action="'+searchUrl+'"><label for="user">user</label><input type="text" id="user" name="data[filter_userids]"></form>';

sidebar.prepend('<div id="topic-search">'+keywordSearch + userSearch+'</div>');

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:23
Ik kan ook maar niet wennen aan de nieuwe interface en wil ook terug naar 6. De look is dan wel weer verfrissend.
Twee van de dingen die met opvallen is dat ik niet meer binnen een topic kan zoeken, althans ik kan het niet vinden. Daarnaast kan ik niet meer met één klik naar mijn bookmarks wanneer ik in een topic zit. Dit kan wel vanaf het forum zelf.
Ik weet niet of deze onderwerpen al behandeld zijn in dit topic maar er naar zoeken ging dus niet ;-)S

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:54:
O-) Vroeg er iemand om een topic search? :D

[afbeelding]

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
// ==UserScript==
// @name        Zoek in topic
// @namespace   userscripts
// @include     http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/*
// @version     1
// @require     http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.8.2/jquery.min.js
// @grant       none 
// ==/UserScript==

var sidebar = $('div#sidebar');
var topicId = $('input[name="data[topicid]"]');
var searchUrl = 'http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/'+topicId.val();

var keywordSearch = '<form style="margin-bottom:10px;"action="'+searchUrl+'"><label for="keyword">keyword</label><input type="text" id="keyword" name="data[filter_keywords]"></form>';
var userSearch = '<form style="margin-bottom:10px;" action="'+searchUrl+'"><label for="user">user</label><input type="text" id="user" name="data[filter_userids]"></form>';

sidebar.prepend('<div id="topic-search">'+keywordSearch + userSearch+'</div>');
Hoe krijg ik dit erbij op m'n scherm? Waar moet ik die code neerplempen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:52:
[...]

Lang niet alle Apple producten zijn een daverend succes. ;)
Tja, maar ik denk niet dat ik ooit threads als deze op de forums van/gerelateerd aan Apple heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:59
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:57:
[...]

Hoe krijg ik dit erbij op m'n scherm? Waar moet ik die code neerplempen?
In Greasemonkey (Firefox extensie)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het zo slecht nog niet, al is het standaard wel heel erg wit, zeker met een groot scherm. Net alsof je tegen een tl buis aan zit te kijken.

Maar ik ben bang dat deze hele cleane look met een jaar vrijwel standaard zal zijn. Zeker met de nieuwe cleane windows 8 look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:57:
[...]

In Greasemonkey (Firefox extensie)
Ah interessant. Bedankt, dit ga ik eens proberen. Niet dat ik die functie echt nodig heb, maar gewoon om weer wat bij te leren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Even een aantal functies die verbeterd zijn het laatste uur:

+ Gelezen nieuws is te onderscheiden door een kleurtje
+ Uitgelicht is toegevoegd
+ Meuktracker heeft een blauwe "download" knop ervoor staan.

Kortom het lijkt erop dat er inderdaad echt en adequate naar ons wordt geluisterd.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yepz, wat dat betreft hulde aan de devvers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Kiswum schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:59:

Kortom het lijkt erop dat er inderdaad echt en adequate naar ons wordt geluisterd.
Dat is al goed nieuws,nu die witte kleur nog en ik ben grotendeels content :)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

einstein schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:50:
[...]

Als je twee jaar doet over ontwerpen van een nieuwe omgeving en daarnaast op geen enkel moment polst bij de userbase of het goed is wat er gedaan wordt dan wordt de mening van die userbase in het geheel niet relevant gevonden. Dat geeft te denken. Ook de layout - die met name voor mobiele devices geoptimaliseerd is - wijst in die richting. Volgens mij is dit het laatste afscheid van het oude Tweakers.net. Men wil zich kennelijk meer richten op de mobiele en (niet technische) standaard internet gebruiker en niet langer op de (toch al beperkte) tweaker userbase. Een verandering van doelgroep. Die was enige jaren geleden al een beetje ingezet met een meer commerciele benadering en daarna weer een overname, nu wordt deze ontwikkeling voortgezet. Dit gaat niet over het (in mijn ogen ook lelijke) TL-bak witte design, maar over een filosofie. En die gaat men echt niet aanpassen. In tegenstelling tot, waarschijnlijk, het vele wit waarvan ze zelf ook wel weten dat het niet fraai is.
Ik snap vooral niet waarom ik op m'n laptop of PC een interface voorgeschoteld krijg die naar het zich laat aanzien bedoeld lijkt te zijn voor een apparaat met een kleiner (touch)scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:18:
Te kaal en wit. Lijkt wel een Apple produkt.
Eerder Google of Facebook. maar is verwijzen naar Apple niet een modern soort van Godwin...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kiswum schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:59:

Ik zag gisteren ook al een paar kleine verbeteringen. Er wordt echt wel geluisterd lijkt mij en ik verwacht best dat het goed komt binnen een paar dagen tot hooguit een paar weken.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Al meerdere keren aangehaald volgens mij, ik vind GoT veel anoniemer en onoverzichtelijk geworden, het kost me, of ik doe iets niet goed, ook veel meer tijd om bij de topics te komen waar ik aan deelneem. Daarnaast is de FP is in vergelijk met T6 wel heel erg kaal en basic :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

pino85 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:02:
[...]

Ik ook. Ik denk dat zo'n grijstoon met wat structuur zoals youtube heeft als achtergrond wel goed zal staan, en dan misschien de tekstenvlakken ook nog een iets donkerder.

"Above And Beyond The Call"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Maar die hadden ook kritiek op de layout en allerlei ontbrekende zaken. Daar is voor release weinig mee gedaan. Elders in dit topic staan al reacties in de trant van dat commentaar op de layout geen reden voor wijziging was.

Ook vind ik persoonlijk 150 users wel erg weinig als je ziet hoeveel mensen hier op GoT en de FP zitten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 16:59
Echt te veel wit voor mij, en nu lukt het ook al niet meer om de tracker standaard zichtbaar te maken? dat moet zojuist veranderd zijn.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:50

crisp

Devver

Pixelated

Senor Sjon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:07:
[...]

Maar die hadden ook kritiek op de layout en allerlei ontbrekende zaken. Daar is voor release weinig mee gedaan. Elders in dit topic staan al reacties in de trant van dat commentaar op de layout geen reden voor wijziging was.

Ook vind ik persoonlijk 150 users wel erg weinig als je ziet hoeveel mensen hier op GoT en de FP zitten.
Er is juist ontzettend veel gedaan met de feedback :) Alleen zal je altijd zien dat die ene pet-pieve van een gebruiker buiten de boot is gevallen (of er simpelweg is besloten dat later te doen), en dat dat juist is blijven hangen, en niet de honderden andere issues die wel zijn gefixed voor livegang...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Fiber op 19-10-2012 13:12 . Reden: Dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

pino85 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:02:
[...]

Het licht grijze van de tekst is ook aangepast naar blauw, hierdoor is het onderscheid nog beter te maken dan eerder vandaag was. Beetje bij beetje wordt het beter en wellicht valt de witte achtergrond straks niet eens heel erg op. Ik ben alleen bang dat de groene mensen uit (bijv.) het zonnepanelen GOT hier niet erg blij van is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

partyondude schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:06:
[...] onoverzichtelijk geworden, het kost me, of ik doe iets niet goed, ook veel meer tijd om bij de topics te komen waar ik aan deelneem...
Ik los dat voorlopig op door de URL balk van mijn browser (Chrome) te gebruiken. Ik tik in: 'ga' dan pijltjes omlaag naar de URL met mijn user id. Niet ideaal, maar het werkt voor mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:46

Perkouw

Moderator General Chat
Zoals ik gisteren al zei, geef ze even wat tijd. En zie hier, vandaag zijn er al heel wat, kleine, maar zichtbare verbeteringen doorgevoerd.

Keep it up Tweakers goed bezig, het komt uiteindelijk vast allemaal wel goed en dan hebben we een pareltje van een website! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Daniel schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:37:
We zullen in ieder geval vandaag nog een fix uitrollen voor de witte achtergrond en de grote regelafstand met name op de frontpage. Dit zal dan de default instelling worden.
Het blijkt dat die combinatie van veel wit + lagere informatiedichtheid toch niet zo goed werkt als gedacht. Dan moet je pragmatisch zijn en dat oplossen. Er zijn al veel custom-css suggesties gedaan, het wordt nog wel een klus om daar de beste uit te zoeken.
Ik gebruik momenteel deze die een aantal zaken al stukken verbetert en aardig bevalt.
http://userstyles.org/sty...eakers-7-0-grey-compacted

Ik vind trouwens ook dat de zoekbalk met dat "Hosted By" veel te veel verticale ruimte inneemt. Die zoekfunctie kan best rechts in een hogere of lagere balk geplaatst worden. En dat "Hosted by" hoort onderaan de pagina. Of betalen ze er soms voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:36
Waarom is de Meuktracker ook niet meer zichtbaar op de Frontpage, vond ik ook altijd wel handig.
Met de oude layout zag je gewoon in 1 oogopslag alles wat nieuw was.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:46

Perkouw

Moderator General Chat
Roger_Rabbit schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:17:
Waarom is de Meuktracker ook niet meer zichtbaar op de Frontpage, vond ik ook altijd wel handig.
Met de oude layout zag je gewoon in 1 oogopslag alles wat nieuw was.
Dit omdat ze voor een lagere informatiedichtheid wilde gaan zie ook het bericht van 'Daniel' (Daniel in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang").

[ Voor 10% gewijzigd door Perkouw op 19-10-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

-Geen tracker sidebar
-Bright screen is bright (en hallo, er zitten hier complete proggers die in een donkere grot wonen, en graag hun GUI erg donker hebben om eye strain te verminderen).
-Minder overzichtelijk en meer klikken om bij de benodigde info te komen
-Lage informatiedichtheid per vierkante cm. Ik heb geen 30 inch scherm (althans, niet een die niet als TV in de woonkamer staat).
-Reviews moeten niet bovenin. Nu impliceert het dat het de meest populaire nieuwsberichten zijn. Toen het nog aan de rechterkant was was het veel duidelijker een andere afdeling.
-Waar de frigg is de Meuktracker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het liefst zou ik middels opties eea kunnen in- of uitschakelen. Tracker uit op GoT maar aan op FP, productkoppelingen uit (zoals voorheen). Nu krijg ik alleen maar de mededeling dat ik dan maar custom CSS moet gebruiken. Lijkt me wat gebruikersvriendelijker als men mij die optie gewoon geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Ik vind het om eerlijk te zijn irritant om op de FP steeds allerlei downloads tegen te komen (dus de Meuktracker als 't ware). Dat kan m.i. veel beter in een apart blok aan de rechterkant, net zoals ze een blok hebben voor Pricewatch, Gesponsorde acties, etc. Is een kleine moeite om een blokje erbij te bouwen speciaal voor de Meuktracker. Ik vond dat zelf ook altijd handig. Het valt dan beter op als er bijv. nieuwe drivers zijn van iets. Nu raakt het alleen maar zoek in de waslijst nieuwsberichten. Daarnaast vind ik het gewoon fijn als de nieuwsberichten ook alleen nieuwsberichten zijn. Een nieuwe versie van een driver o.i.d. hoeft wat mij betreft geen headline te zijn.

Maar misschien komt dat nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Nogmaals, voor de mensen die het te wit vinden: http://userstyles.org/styles/76816/tweakers-old-background

Dit fixed ook meteen de ruimte tussen de posts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
SinergyX schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:54:
[...]

Ik had eerder een topic gemaakt over de 'beveiligde' items melding bij diverse pagina's van secure.tweakers.net, deze blijf ik trouwens houden en heb redelijk kunnen vinden waarom dus (usericon wordt vanuit een niet-secure gedeelte geladen).

Moet ik dan een nieuw topic maken of was mijn oude topic genoeg?
Bedoel je dit topic? [bug][myreact]melding IE niet-beveiligde items (+ typo) Indien ja dan zo ik dat gewoon aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
crisp schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:10:
[...]

Er is juist ontzettend veel gedaan met de feedback :) Alleen zal je altijd zien dat die ene pet-pieve van een gebruiker buiten de boot is gevallen (of er simpelweg is besloten dat later te doen), en dat dat juist is blijven hangen, en niet de honderden andere issues die wel zijn gefixed voor livegang...
Je bedoelt peeve, en ik vraag me af in welke context je dit nu meldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bierkameel schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:25:
Nogmaals, voor de mensen die het te wit vinden: http://userstyles.org/styles/76816/tweakers-old-background

Krijg elke post dan ook een header zoals nu je eigen posts ook hebben? Dat is gewoon het makkelijkste om verschillende posts van elkaar te onderscheiden. Op de butt LG op mijn werk is het grijs praktisch wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

zeef schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:18:
[...]

Er is een closed bèta geweest met naast de mods een flinke club abo's en wat mensen uit /A61. In totaal bijna 150 man. De test heeft gelopen van 18 juli t/m nu.

As we speak zitten er devvers in LD en natuurlijk luisteren we naar jullie wensen om aanpassingen en veranderingen. Dat wil niet zeggen dat alles nu meteen onmiddellijk gefixt wordt.
Cheetah schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:21:
[...]
Dan hadden jullie blijkbaar 150 man die absoluut niet representatief waren voor de tweakers usergroup.
Zo'n 80-90% van de reacties die ik heb gezien is gemiddeld tot zwaar kritisch of zelfs ronduit negatief. Da's toch wel een stevig record voor een nieuwe site-invoering.
Ik was één van een select groepje abo's die al een tijdje toegang had. Abo's hebben toegang gehad sinds 10 september 2012.

Echter om het fair te houden: Die toegang is m.n. verschaft om te bug hunten. Ook is aangegeven dat je wel ideeen mocht aandragen maar de design keuzes vastliggen en de site "as is" gelaunched zal worden.

Veel vd kritiek die je nu leest was daar ook al te lezen. Ik heb zelf geprobeerd een aantal zaken op een positieve en subtiele manier mee te geven in één van mijn posts in het besloten forum. Er is destijds ook aangegeven dat alles wel gelezen wordt door Crew/Devvers maar niet op alles gereageerd wordt omdat daar geen tijd voor is. (De echte Bug/feat topics daargelaten).

Mijn ervaringen uit het verleden met veranderingen op tweakers.net zijn dat de Crew:
  • IHA de positie inneemt: Wij hebben al het al bepaald, op kleine onderdelen willen we wel wat doen maar in principe weten wij wel wat goed voor jullie is.
  • Heel erg met de hakken in het zand reageert op kritiek
  • Vaak argumenten gebruikt als: "Je moet er aan wennen.". "Je kunt oplossen met een CSS." We kunnen niet iedereen feedback vragen want je krijgt nooit iedereen op één lijn."
Zeker zo'n argument als je moet er even aan wennen roept zoveel weerstand op. Dat wordt erg onderschat.
Ik bedoel ik kan ook wennen aan een vrouw zonder borsten maar dat betekent niet dat het met borsten niet beter was...... :)

Ik had zelf geen zin in eindeloze welles nietes posts omdat je niet het gevoel krijgt dat je serieus genoeg genomen wordt. Bovendien wordt dus input gevraagd terwijl 95% vastligt. Ook kon ik geen goede centrale up to date lijst met features/bugs/out of scope vinden waar je snel ziet of een issue wat je gevonden hebt zin heeft om te melden. Dan kan ik mijn tijd beter besteden.

Bij mij is de indruk dat een kleine groep mensen bij Tweakers een te grote invloed heeft. Het lijkt erop dat er een cultuur is waarbij, net zoals op het forum gebeurd bij feat requests / klachten, er vooral geframed wordt dat er een open cultuur is waar geluisterd wordt naar input.

Tweakers doet er imho goed aan eens eerlijk te kijken naar hun manier van change doorvoeren. En vooral eens de hand in eigen boezem steken!

Ja het is makkelijk praten achteraf maar, ik zag deze shitstorm al redelijk aankomen.

Maar goed. Not all is bad!
Achter de schermen is enorm veel verbeterd wat natuurlijk ook belangrijk is om een enorme site als deze beheersbaar te houden. Verder is de look cleaner. En er is binnen de huidige opzet imho absoluut ruimte om heel veel te herstellen zodat het wel een succes wordt.

Maar dat kan alleen als je bereidt bent om echt te luisteren naar je gebruikers. En niet je eigen design ideeen coûte que coûte doordrukken.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Is zoiets er ook niet voor de mensen die met IE werken?

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
pino85 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:38:
[...]

IE is oud, eng en bah. Dus nee :P
Edit : Serieus : Nee, denk het niet. Geen idee hoe dat zou moeten werken !

[ Voor 15% gewijzigd door DennusB op 19-10-2012 13:39 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

[...]

Ja, een plugin met de naam Firefox :+

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 12:13
Hahn schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:30:
Versie 6 gaat echt niet meer terugkomen, dus mensen kunnen ook ophouden met 'ik wil versie 6 weer' en kunnen beter beginnen met voorstellen wat er beter kan/moet aan versie 7.
Precies, wat er beter moet aan 7 is het de layout van 6, of liever nog 5! erbij bouwen en dus aan de gebruiker teruggeven. Layout en ontwerp heeft niets met onderliggende werking te maken, puur met presentatie. En dat kan gewoon. Gewoon extra template/stylesheet bouwen.
MueR schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:59:

Ik snap werkelijk niet waarom iedereen meteen op z'n achterste poten gaat staan, al was het te verwachten. Heck, dat begon al voordat de nieuwe layout uberhaupt live was 8)7 De (imho) maffe suggestie om maar te gaan staken is zwaar overtrokken. Ja, de background is te fel. Zet Stylish even aan, zet er #layout { background:#F9F9F9; } er in en klaar.
Heb ik niet, ook geen verstand van, en moet ook niet nodig zijn. En zeker als het te verwachten was snap ik niet dat het toch live gegooid is? :?
Het is onrealistisch om te verwachten dat Tweakers maar oude layouts blijft ondersteunen, of een layout jaren laat staan.
Waarom niet? Er is niet 1 reden om dat niet te doen. Wat verreweg de meeste prettig vinden moet je niet veranderen. En al helemaal niet verslechteren.
Er zijn een hoop verbeteringen doorgevoerd voor mobile devices, waar iedereen al jaren om zeurt, en dan moet het maar terug?
Mobile devices zijn en blijven nog vele jaren ondergeschikt aan PC/desktop gebruikers. Hou je site daar dan
ook voor geoptimaliseerd, en bouw hooguit een mobile-website er naast voor die paar mobile gebruikers.
Zoals ik al eerder postte:
http://www.tweakers.net voor PC/desktopgebruikers met layout zoals het in 5-6 was.
http://m.tweakers.net of http://mobile.tweakers.net voor phone/tablet gebruikers met layout zoals het in 7 is.
Dan heb je zeker weten de meeste mensen weer tevreden.
DMs zijn beter te bereiken, waar iedereen al tijden om zeurt, en het is niet goed.
Dan is er duidelijk niet goed geluisterd naar wat er beter zou moeten als er meteen massaal geklaagt wordt. Ik vind het niet dat je het kan maken de klagers daar de schuld van te geven.
Talloze verbeteringen die door de community zijn aangedragen en er zitten hier een hoop mensen te zeuren. Sorry hoor, ik neem kritiek pas serieus als het goed onderbouwd is. Iemand na een uur al zegt dat hij niets meer kan vinden heeft gewoon nog niet goed rond gekeken.
Zo klinkt het precies alsof je de kritiek niet serieus WIL nemen. Je hebt (als Tweakers.net, niet persoonlijk naar jou) duidelijk niet de ballen om je gigantische misser toe te geven. Da's jullie probleem, daar mag je niet ons probleem van maken.
MueR schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:22:
[...]

Is ook wat overdreven. Er zijn dingen anders ingedeeld. Sommige dingen zijn wat prominenter aanwezig en makkelijker toegankelijk, anderen wat minder. Met een userbase van ruim 475000 is het lastig om navigatie voor iedereen optimaal te maken, want iedereen heeft een eigen manier van browsen.
Klopt dat het niet voor iedereen optimaal kan, maar het is in ieder geval heel erg duidelijk dat je het nu voor vrijwel niemand optimaal hebt. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Eigenwijs dan toch je nieuwe layout behouden lijkt mij zeer onverstandig. Zacht uitgedrukt.
Wat ik zeg, het is anders, niet perse slecht. Als je nooit iets mag aanpassen omdat een aantal mensen zo vastgeroest zit in hun routines dan kunnen we het devteam net zo goed naar huis sturen.
Graag zelfs, nofi. Nogmaals en voor de zoveelste keer: vernieuwing is niet perse verbetering! Sterker nog, ik zie de laatste 10 jaar in de hele wereld nog maar zelden een echte verbetering in alle oneindige vernieuwingen!

Vernieuwen is op zich niks mis mee, mits het ook echt beter is en niet slechter. "Vernieuwen om te vernieuwen" is de aller slechtst denkbare reden om te vernieuwen! En ook de meest kansloze.
Daniel schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:37:
[...]

Het blijkt dat die combinatie van veel wit + lagere informatiedichtheid toch niet zo goed werkt als gedacht.
Ik ben bang dat gezien dit topic en alle reacties er nog wel meer niet zo goed over komt als jullie gedacht hebben ;)
zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:44:
[...]

Elk nadeel heeft z'n voordeel. :w
Leuk dat je nu een totaal nieuw opgebouwde site hebt, maar bijna geen gebruikers meer overhoudt omdat het totaal niet werkbaar is.

Elk voordeel heeft z'n nadeel :w
MueR schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:55:
[...]

Klinkt misschien gek, maar lang niet iedereen werkt op die manier. Hoe jouw brein werkt is niet gelijk aan dat van een ander.
Niet iedereen ziet en denkt hetzelfde, klopt, maar het is wel een algemeen bekend feit dat werken met kleuren sneller werkt dan werken met tekst. Kleur zie je in 1 oog op slag, tekst moet je lezen en nadenken. Dat is in veel gevallen een gigantisch verschil.
Kleurenblinden daargelaten natuurlijk, maar ik durf te veronderstellen dat dat, zeker op tweakers, maar een erg kleine groep is.
NMe schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:06:
[...]

Kijk voor de grap eens naar de stortvloed aan kritiek die kwam toen het NG-design en het design daarvoor geïntroduceerd werd. Er gingen net zo veel hakken in het zand toen het paarse monster vervangen werd als nu...

Ik vind zelf ook dat een aantal dingen voor verbetering vatbaar zijn. Maar zo ronduit kut als het hier uitgemaakt wordt is het allemaal ook weer niet. 8)7
Vorige design was ook niks, maar dit is nog erger. Dus, en zeker ook blijkt uit de poll en reacties, is het toch echt wel zo ronduit kut.
Cloud schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:11:
[...]

Er is wel degelijk met gebruikers getest voordat dit live ging. Maar simpelweg niet met álle gebruikers :)
Met alle hoeft en kan ook niet, maar een testpanel van minder dan 10% van het totaal aantal gebruikers is per definitie niet representatief. In dit geval hebben we het dan al gauw over een testpanel van 50.000 gebruikers. Niet 150, da's een lachertje.

In de pricewatch hecht ik ook meestal geen waarde aan reviews als er minder dan 5 reviews zijn bij een product. Ook niet als ze consistent dezelfde score geven.
Steephh schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:12:
Wat ik verder erg jammer vind:

- Ik krijg een beetje een Windows 8 / Metro feeling. Ongetwijfeld zal ik hier nog wat meer aan moeten wennen, maar vooral het vele doorklik werk irriteert me..
Heel Windows 8 is dan ook al een flop aan het worden, net als Vista. Windows 8 is leuk voor phones en tablets, maar niet voor PC/desktops. Daar zit echt groot verschil tussen en dat moet je ook zo hanteren. Het is simpelweg niet met 1 stuk software op beide goed te gebruiken. Software is of voor het ene goed, of voor het andere.

Ik vind dan ook dat softwareontwikkelaars dat heel erg ter harte moeten nemen. Het kan simpelweg niet en-en. En in geval van Tweakers is de overgrote meerderheid nog altijd PC/desktopgebruiker en dat zal ook niet binnen de komende vele jaren veranderen, dus een tablet-versie van Tweakers (want dat is dit in feite) als enige optie presenteren is not-done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:40:
[...]

Ja, een plugin met de naam FirefoxChrome :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
[...]

Je kunt in je profiel custom CSS toepassen (die mogelijkheid moet je wel eerst kopen in de karmawinkel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor Opera ook een user-js gemaakt.

Ga naar perferences, geavanceerd, inhoud, javascript opties. Zoek daar een lege map op bij UserJavascript.

Ga daarna naar die map en maak daar een .js bestand met de volgende code:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
//Allen voor Tweakers
if(location.hostname == 'tweakers.net' || location.hostname == 'gathering.tweakers.net')
{
    //Instellingen
    var myReactInGebruiker = true;
    var verbergFPBalk = true;
    var verbergFPTabs = true;
    var verbergNotificatieCount = true;
    var fixForumBreedte = true;
    var achtergrondKleur = '#F3F9FF';

//Eerst ff JQuery inladen
    var script = document.createElement('script');
    script.setAttribute('type', 'text/javascript');
    script.setAttribute('src', 'http://code.jquery.com/jquery-1.8.2.min.js');
    document.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(script);

window.onload = function() {
        //Controleer of jQuery correct geladen is.
        if(typeof(jQuery) != 'undifined')
        {           
            var innerDiv = $('#userbar').find('div');
            var innerUL = $(innerDiv).find('ul');
            var contentArea = $('#contentArea');
            var layout = $('#layout');
            layout.css('background-color', achtergrondKleur);

contentArea.css('background-color', '#FFF');
            contentArea.css('padding-left', '10px');
            contentArea.css('padding-right', '10px');

if(myReactInGebruiker)
            {                       
                //MyReact aan account toevoegen
                $('<li><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/myreact">MyReact</a></li>').prependTo(innerUL);
            }

if(verbergFPBalk)
            {
                //Verberg balk op FP            
                $('.fpaItem').hide();
            }           

if(verbergNotificatieCount)
            {
                //New notificaties count verbergen
                $('#newNotificationsCount').hide();
            }

if(verbergFPTabs)
            {
                $('#fp_tabs_container').hide();
                contentArea.css('padding-top', '10px');
            }
            if(fixForumBreedte)
            {
                $('#messages, .topic_actions').css('width', 'auto');            
            }
        }
    }
}

Met de dingen bovenin bij Instellingen (in het script) kan je verschillende opties in en uitschakelen :) Het zet o.a. je MyReact onder je gebruiker-dropdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Jongens, loos dat wit nou toch alsjeblieft.

En tja, ik vind het over het algemeen geen verbetering. Ik zie eigenlijk helemaal niet waar de verbeteringen zouden zitten, navigeren gaat trager, ik heb minder info op m'n scherm en dus ook op dat gebied meer aan het navigeren. Ik zie liever T6 weer terugkomen en een m.tweakers site voor de tablet/touch gebruikers. Als je niet met een tablet in je hand zit, voel je je zo zwaar gehandicapped op T7...

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:37:
Zeker zo'n argument als je moet er even aan wennen roept zoveel weerstand op. Dat wordt erg onderschat.
Ik bedoel ik kan ook wennen aan een vrouw zonder borsten maar dat betekent niet dat het met borsten niet beter was...... :)
Jammer dat je woordkeuze hier een beetje in de weg staat van je eigenlijke punt (wellicht onbedoeld, maar echt bijzonder cru, je zou maar borstkanker hebben). Maar dat eigenlijke punt staat wel als een huis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Thx, vanaaf thuis ff meteen uitproberen :)
zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:51:
[...]

Tof, thx voor de feedback :) Moet voor jullie wat minder leuk zijn, al die kritiek..maar we bedoelen het goed hoor..echt :+ ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Sgreehder schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:28:
[...]

Je bedoelt peeve, en ik vraag me af in welke context je dit nu meldt?
Iedereen heeft een springend punt of iets dat voor irritatie zorgt. Niet al die punten zijn in de beta gefixt of aangepakt. Niet alleen omdat de capaciteit die we hebben al maximaal werd ingezet maar ook omdat je soms eens wat wil testen, wil weten hoe de grote groep reageert. Natuurlijk moet je dan ook bereid zijn om zaken te verbeteren met de feedback die je krijgt. Dat doen we ook de komende dagen.

benieuwd hoeveel klachten over het grijs we gaan krijgen van mensen die juist wel wit wilden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoveel wit.. jullie zijn je identiteit verloren... en voor de rest is alles al gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
NMe schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:10:
Als jullie nou eerst eens een paar uurtjes met de nieuwe layout werken om eraan te wennen voor je een mening geeft, dan komt de "het is allemaal kut"-kritiek misschien wat serieuzer over. ;)
Nou, dat hebben we inmiddels toch behoorlijk gedaan. Maar wat blijkt, het is geen kwestie van weerstand tegen aanpassing aan iets nieuws. Het is een kwestie van om moeten gaan met het gemis van instrumentatie.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:46:
[...]

Iedereen heeft een springend punt of iets dat voor irritatie zorgt. Niet al die punten zijn in de beta gefixt of aangepakt. Niet alleen omdat de capaciteit die we hebben al maximaal werd ingezet maar ook omdat je soms eens wat wil testen, wil weten hoe de grote groep reageert. Natuurlijk moet je dan ook bereid zijn om zaken te verbeteren met de feedback die je krijgt. Dat doen we ook de komende dagen.

benieuwd hoeveel klachten over het grijs we gaan krijgen van mensen die juist wel wit wilden. :+
Msschien is het een idee om een Tweakers "light" en "dark" thema te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Als jullie nou voor iedereen GRATIS custom CSS aan gooien dan kan IEDEREEN die gek word van dat wit even gratis de achtergrond donker maken met 1 regeltje. We gaan er natuurlijk niet voor dokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

[...]

Ik denk als ik een schatting moet maken hmm.. 'een stuk minder' :+

Wat ook kan mits haalbaar is een keuze geven aan de gebruikers zelf, welk kleur thema men wil instellen, grijs of wit bv, of zal dit niet kunnen?

[ Voor 18% gewijzigd door pino85 op 19-10-2012 13:52 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
DennusB schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:50:
Als jullie nou voor iedereen GRATIS custom CSS aan gooien dan kan IEDEREEN die gek word van dat wit even gratis de achtergrond donker maken met 1 regeltje. We gaan er natuurlijk niet voor dokken ;)
Je kan er niet eens meer voor dokken, het enige waar je met een abonnement voor betaalt is geen ads.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

[...]
Je gaat toch niet opeens de default wijzigen? Dat zou een best forse verandering zijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
[...]

Is dit niet tekenend voor het herhalend falen van IT... Hoogstverbaasd over gewrang van je gebruikers terwijl je meetpunten duidelijk aangeven dat er aan de hand van feedback honderden bugs zijn verholpen?

Ga eens heel snel je eigen nieuws doorlezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 23:59
Ik vind het meer achteruitgang dan vooruitgang, mij zul je niet vaak meer hier zien. Ik vind het erg jammer, ik vind het echt mega on overzichtelijk geworden. Vormgeving is wel mooi, maar ik ben telkens een kwartier aan het zoeken / scrollen voordat ik heb gevonden wat ik zocht. Meuktracker tussen het nieuws in vind ik ook niet echt handig, en ik mis het links menu het meeste, met o.a. nieuws, v&a enz. doe mij maar de oude tweakers indeling, met nieuwe opmaak...

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:42:
Ik heb voor Opera ook een user-js gemaakt.
[...]
Mooi werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Excuses, maar dat is toch een slap argument. Men weet altijd dat men te maken heeft met een breed scala aan types en categorieën van gebruikers. Daarom dat men investeert in onderzoek compleet met overzicht van waar welke beperkingen van methodes van onderzoek optreden en hoe men dat compenseert. Heatmapping is een standaard in de industrie ja, maar men is zich uitstekend bewust van de beperkingen en hoe men dat compenseert in onderzoek. Dat is met de voeten getreden.

Had dan, in de afwezigheid van werkelijk brede methodes van onderzoek, geïnvesteerd in een trial phase waarbij de grote groep en niet de selecties toegang hebben tot het bestaande en het nieuwe ontwerp. Zo voorkom je dat in een dergelijk project een klein aantal een selectieve focus op vorm van doorduwen ten koste van de algemene focus noodzakelijk op inhoud. Ik besef dat dit heel hard klinkt, maar eigenlijk is de huidige situatie een textbook case van afwezigheid van balans daartussen al in de verkennende fase, waarbij de focus op "want" te ver doorgevoerd is naar het selectieve. Het gaat niet om het idee, maar om de uitvoering, en altijd dient de gebruiker centraal te staan. Dat is moeilijk, maar echt niet onmogelijk. Het voorkomt dat men zich - bewust of onbewust - blind doet staren op selectieve vorm op basis van selectieve argumentaties als "maar de heatmapping toont de navigatie jongens". Ja, maar dat is het punt daar, dat is een onderdeel, en het vloeit voort uit overzicht. En dat is weg.
_-SaVaGe-_ schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:53:
Ik vind het meer achteruitgang dan vooruitgang, mij zul je niet vaak meer hier zien. Ik vind het erg jammer, ik vind het echt mega on overzichtelijk geworden. Vormgeving is wel mooi, maar ik ben telkens een kwartier aan het zoeken / scrollen voordat ik heb gevonden wat ik zocht. Meuktracker tussen het nieuws in vind ik ook niet echt handig, en ik mis het links menu het meeste, met o.a. nieuws, v&a enz. doe mij maar de oude tweakers indeling, met nieuwe opmaak...
Het is frappant toch dat het merendeel van reacties precies op dat punt de instinctieve aandacht legt: vorm boven inhoud is de indruk. En juist de website van het jaar en vele jaren dient toch te weten dat het om balans gaat, van en voor de gebruiker.

[ Voor 16% gewijzigd door Virtuozzo op 19-10-2012 13:57 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKeY
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 12:12
DennusB schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:50:
Draai je FF? Dan kun je je eigen achtergrond kleur zelf bepalen... gratis.. ;)

Een dag is een dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sgreehder schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:51:
[...]

Is dit niet tekenend voor het herhalend falen van IT... Hoogstverbaasd over gewrang van je gebruikers terwijl je meetpunten duidelijk aangeven dat er aan de hand van feedback honderden bugs zijn verholpen?

Ga eens heel snel je eigen nieuws doorlezen ;)
Ach, je kunt sowieso nooit iedereen tevreden krijgen. Het is altijd een afweging.

Het uiteindelijke doel is en blijft natuurlijk "zoveel mogelijk bezoekers". Dus dat is leidend.

Dat Pietje en Klaasje afhaken is niet boeiend als je er Marietje en Ahmedje en Henkie en Wesleytje voor in de plaats krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinboontje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-08-2015
Echt jammer. ben niet super bekend met het bouwen van websites maar vind ook 6 beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
aKeY schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:55:
[...]

Draai je FF? Dan kun je je eigen achtergrond kleur zelf bepalen... gratis.. ;)
Het is toch belachelijk dat mensen allemaal plugins en scriptjes moeten gaan installeren omdat Tweakers met zo'n bagger beslissing op de proppen komt? Kost nog meer stroom ook. Tweakers is niet Groen bezig!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

DennusB schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:56:
[...]

Het is toch belachelijk dat mensen allemaal plugins en scriptjes moeten gaan installeren omdat Tweakers met zo'n bagger beslissing op de proppen komt? Kost nog meer stroom ook. Tweakers is niet Groen bezig!! :P
Ja en vergeet al die onschuldige pixels niet die sneuvelen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Wat ik érg graag als feature wil zien is een customizable navigatiemenu. Zodat je, als je bijvoorbeeld de meuktracker veel bezoekt die gewoon als harde link in de navigatie kan zetten. Customizen is toch wel wat Tweakers graag doen :)

Zo kun je bijvoorbeeld ook de Active Topics in de navigatie zetten. Zou voor mij een hoop ergenis schelen in ieder geval :)

Voor de rest vind ik het wel een mooi ontwerp.
Ik vind het geen verbetering. Waar ik me het meest over verbaas is dat de nieuwe layout nog steeds voor geen meter werkt op devices met een klein scherm. Op een mobieltje tweakers bezoeken is gewoon bijna niet te doen. Dat was al zo, maar je zou toch zeggen dat als je anno 2012 een nieuwe website online gooit dat dat JUIST het allergrootste speerpunt zou zijn.
Hier ben ik het wel mee eens. Op de iPhone is het niet erg lekker lezen/werken. Ik weet dat er een tweakers.mobi is, maar ik had hier toch wel iets meer van verwacht. Zelfde geldt voor het forum (Open forum.fok.nl maar eens op je telefoon, dat is echt een verademing. Die hebben het al jaren).

De Meuktracker is wel geniaal geworden zo (Althans dat vind ik). Ik vind het erg clean en netjes. Waar af en toe nog aan gesleuteld kan worden is bijvoorbeeld in de navbar dat zonnetje (Dacht dat jullie vanwege het vele wit een feature hadden toegepast om de brightness lager te zetten 8) , bleek notificatie te zijn. Je moet er op klikken voordat je weet wat het is, mouseover vertelt je niets)

[ Voor 87% gewijzigd door RedHat op 19-10-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Ik vind het geen verbetering. Waar ik me het meest over verbaas is dat de nieuwe layout nog steeds voor geen meter werkt op devices met een klein scherm. Op een mobieltje tweakers bezoeken is gewoon bijna niet te doen. Dat was al zo, maar je zou toch zeggen dat als je anno 2012 een nieuwe website online gooit dat dat JUIST het allergrootste speerpunt zou zijn.

Voor de rest was er namelijk niets mis met de oude layout. Voor bezoekers met een flink groot scherm is de nieuwe layour "anders", maar niet perse beter of slechter (maar wel weer volgens de laatste mode, dat kun je een pluspunt vinden). Voor bezoekers met een klein schem is het slechter ivm ontbreken van de tracker. Voor bezoekers met een mobieltje is het nog altijd even slecht.

[ Voor 5% gewijzigd door mcDavid op 19-10-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
mcDavid schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:58:
Ik kan me nog goed herinneren dat iedereen altijd liep te zeiken op het feit dat er geen mobile versie was van de site en dat ze dan riepen "Die komt er aan, bij de volgende versie". Versie later : Alles, maar dan ook werkelijk ALLES overhoop trekken en GEEN mobiele site. Lekker bezig :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Ik zit voorlopig nog in de hoek dat ik het geen verbetering vind.

Het zal al gevraagd zijn maarja...
Waar is het zoeken binnen het forum gebleven?
Niet te doen nu om uberhaupt dingen te vinden.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:25

Laguna

Connaisseur

Woudloper schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:58:
[...]

Heb alleen nog de volgende suggesties ter verbetering:
  • De mockup graag per default aan de linkerkant;
  • Plaats de search net boven de tracker;
  • Verplaats het logootje van True weer lekker terug naar de footer;
  • Verwijder de tabbladen voor Alles, computers, etc;
  • Plaats de reviews/leader al thumnails boven de kolom van de pricewatch;
De tabs staan wat mij betreft veel te prominent in beeld en wie gebruikt die tabs in hemelsnaam? De gemiddelde tweaker bekijkt gewoon alle headlines en klikt daar wel aan wat hij interessant vindt.
In de 15 jaar dat ik al gebruik maak van Tweakers heb ik die oude links: Core, Pro, Games, Electronics en Mobile ook nooit begrepen dan wel gebruikt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Sinned123 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:00:

En straks krijgt iedereen een ban met als reden "Je moet eerst in het topic zoeken voor je dingen vraagt" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:56:
[...]

Los van eventuele groene vingers :P Even realistisch. Het is Tweakers ja, maar de site heeft juist hard gebouwd om zo groot te worden door te appeleren aan meer dan het gebruikerstype van de power-user. Het valt ook prima te stellen dat zeker tegenwoordig dat slechts een minderheid is van het effectieve gebruik.

Om dan juist de insteek te nemen van "power-users kunnen het voor zich zelf doen joh" is geen goed voorbeeld van een gezonde insteek. Zeker als ik zie hoe hard Tweakers aan de weg getimmerd heeft in commercieel opzicht. Juist dan moet men zich toch realiseren waarom Tweakers telkens gekozen werd als beste website, en waarom mensen uit elke hoek er naar toe komen zodat men juist de diensten kan aanbieden die er zijn.

Commercieel gezien zijn er toch behoorlijke risico's genomen met dit ontwerp. Dan kijk ik niet alleen naar het bovenstaande, maar ook even kort naar de plaatsing van presentatie van sponsor elementen en partnerschappen. Alleen al het leader / advert element is ronduit statisch en slecht, ten opzichte van de vorige versie. Maar zelfs community elementen uitgelicht zijn nauwelijks zichtbaar zonder veel scrollwerk en eigenlijk ook ineens minder interessant om daar als bedrijf eens op in te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik heb hem maar gebookmarked (favoriet van gemaakt) in FF:

Fiber in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang"
Laguna schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:01:
[...]

De tabs staan wat mij betreft veel te prominent in beeld en wie gebruikt die tabs in hemelsnaam? De gemiddelde tweaker bekijkt gewoon alle headlines en klikt daar wel aan wat hij interessant vindt.
In de 15 jaar dat ik al gebruik maak van Tweakers heb ik die oude links: Core, Pro, Games, Electronics en Mobile ook nooit begrepen dan wel gebruikt.
Ik heb die tabs ook nooit gebruikt, tot vandaag. Nu is dat eigenlijk de enige goede manier om door het nieuws te gaan en ook de historie te kunnen bekijken.

[ Voor 68% gewijzigd door Kiswum op 19-10-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Sinned123 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:00:

Dat zal op termijn terug komen, wanneer is niet duidelijk, ik hoop snel!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactusjack
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05-2023
NA een tijd rond gezocht te hebben en getest te hebben, vind ik deze lay-out en design ronduit #^%$@&^%#$^%# !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik snap wel dat ze eerst de verkiezingen voor beste-site hebben gedaan en daarna pas live zijn gegaan xD Anders hadden ze denk ik vrij weinig stemmen gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
DennusB schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:59:
[...]

Ik kan me nog goed herinneren dat iedereen altijd liep te zeiken op het feit dat er geen mobile versie was van de site en dat ze dan riepen "Die komt er aan, bij de volgende versie". Versie later : Alles, maar dan ook werkelijk ALLES overhoop trekken en GEEN mobiele site. Lekker bezig :>
Er is wel tweakers.mobi, maar daarmee kun je niet op het forum en de layout is rechtstreeks uit 1998 geteleporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Laatst online: 07-09 19:46
DennusB schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:01:
[...]

En straks krijgt iedereen een ban met als reden "Je moet eerst in het topic zoeken voor je dingen vraagt" :(
Ja precies :D
pino85 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:02:
[...]

Dat zal op termijn terug komen, wanneer is niet duidelijk, ik hoop snel!
Wel jammer, het forum is minstens net zo belangrijk als de FP.

[ Voor 34% gewijzigd door Sinned123 op 19-10-2012 14:06 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
mcDavid schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:04:
[...]

Er is wel tweakers.mobi, maar daarmee kun je niet op het forum en de layout is rechtstreeks uit 1998 geteleporteerd.
Elke zichzelf-respecterende grote internet-gigant/devver komt tegenwoordig met een responsive design. Ideaal. En wat doet dé tech-site van NL? Op de proppen komen met een design wat 2 jaar geleden is bedacht, applaus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

DennusB schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:04:
Ik snap wel dat ze eerst de verkiezingen voor beste-site hebben gedaan en daarna pas live zijn gegaan xD Anders hadden ze denk ik vrij weinig stemmen gehad :P
Je kunt nog steeds stemmen...
al kan ik me voorstellen dat dat nu niet meer gebeurd ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Kiswum op 19-10-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactusjack
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05-2023
DennusB schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:05:
[...]

Elke zichzelf-respecterende grote internet-gigant/devver komt tegenwoordig met een responsive design. Ideaal. En wat doet dé tech-site van NL? Op de proppen komen met een design wat 2 jaar geleden is bedacht, applaus.
idd !! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis de core knop nu het inderdaad aangegeven werd.

Dit is een beetje.... te.

Sorry. Kan er niets anders van maken. Iemand met een Apple device zal wel aan z'n trekken komen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Kiswum schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:06:
[...]

Je kunt nog steeds stemmen...
al kan ik me voorstellen dat dat nu niet meer gebeurd ;)
Meeste stemmen zijn idd al binnen denk ik :) Heel slim van ze! Nadenken (in hun eigen voordeel) kunnen ze wel in het management van Tweakers. Volgens mij zitten daar van die centenneukers ofzo. Design mag geen f*ck kosten, maar niemand mag zeiken, doe je het wel? Prima, ban en aju paraplu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

DennusB schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:08:
[...]

Meeste stemmen zijn idd al binnen denk ik :) Heel slim van ze! Nadenken (in hun eigen voordeel) kunnen ze wel in het management van Tweakers. Volgens mij zitten daar van die centenneukers ofzo. Design mag geen f*ck kosten, maar niemand mag zeiken, doe je het wel? Prima, ban en aju paraplu.
Is er al iemand gebanned dan omdat deze zijn mening op een normale manier gaf?
Lijkt me niet. :)
Kritiek geven mag , mits op een normale manier, kreten als het is kut of bagger zonder enige onderbouwing daar kan men helemaal niets mee, en zelfs als iemand dit zo zou doen word je nog niet gebanned of je moet het wel extreem link maken.
Verdere bewoordingen in je post zoals centenneukers, geen idee waarom je dit zo meent te moeten verwoorden maar ik vind dat zwaar overdreven en onnnodig, geen enkel respect heb je dan.
Tevens het wit daar zal vandaag als ik het goed heb gelezen nog wat aan gebeuren, en anders zijn er al voldoende oplossingen van tijdelijke aard, dat het vervelend is weten we nu denk ik ook wel en de crew ook. :)

[ Voor 47% gewijzigd door pino85 op 19-10-2012 14:18 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke kant dit opgaat. Dat het niet lang zo kan blijven lijkt me duidelijk, de grootste irritaties zullen er wel snel uitgehaald worden.

Ik ben ervan overtuigd dat het eindproduct weer goed zal zijn. En we krijgen hier de kans om die ontwikkeling 'live' mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
pino85 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:11:
[...]

Is er al iemand gebanned dan omdat deze zijn mening op een normale manier gaf?
Ik ben bang dat dat niet lang meer gaat duren :) Er zijn genoeg mensen "pislink" door dit nieuwe design. Je ogen branden bijna uit je kop door dat wit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
2Dutch schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:43:
Tof, thx voor de feedback :) Moet voor jullie wat minder leuk zijn, al die kritiek..maar we bedoelen het goed hoor..echt :+ ;)
We zijn wel wat gewend hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

DennusB schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:11:
[...]

Ik ben bang dat dat niet lang meer gaat duren :) Er zijn genoeg mensen "pislink" door dit nieuwe design. Je ogen branden bijna uit je kop door dat wit 8)7
Zolang mensen op een normale manier hun mening geven zal dat echt niet gebeuren hoor, zou wel extreem kansloos zijn mocht het wel gebeuren.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Hoe kan ik de tracker links of rechts in de layout krijgen? Dat zou mogelijk moeten zijn na het zien van dit filmpje op 5:08 reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Waarom is de format zo inconsequent met buttons en tekstlinkjes eigenlijk? Reageren/Versturen is een button, quote, wijzig en preview is weer een linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:08:
Ik mis de core knop nu het inderdaad aangegeven werd.

Dit is een beetje.... te.

Sorry. Kan er niets anders van maken. Iemand met een Apple device zal wel aan z'n trekken komen denk ik :)
:') ja want iedereen met een Apple device heeft geen eigen mening :w

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 05:57
ik vond een grid view in de pricewatch zeer handig maar die is duidelijk verdwenen.
er is geen optie om de filmpjes standaard op een lagere resolutie te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

lordMocro schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:13:
Hoe kan ik de tracker links of rechts in de layout krijgen? Dat zou mogelijk moeten zijn na het zien van dit filmpje op 5:08 reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?.

Alvast bedankt.
Werkt alleen bij resoluties van 1600 en hoger. Bij lagere resoluties kan je hem niet vastzetten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die breedte is gekozen om te voorkomen dat je het licht aan moet zetten in je woonwijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Senor Sjon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:13:
Waarom is de format zo inconsequent met buttons en tekstlinkjes eigenlijk? Reageren/Versturen is een button, quote, wijzig en preview is weer een linkje.
Tekstlinkjes? Welke? O-)
Stukfruit in "Vandaag nieuwe forumlayout!"

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Senor Sjon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:15:
Die breedte is gekozen om te voorkomen dat je het licht aan moet zetten in je woonwijk. ;)
Opzich wel weer lief van Tweakers dat ze ons dan helpen met het besparen op verlichting! :D Ik ga gewoon overal LED schermen plaatsen met de frontpage open! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

DennusB schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:11:
[...]

Vind je nou zelf niet dat je overdrijft? Er valt genoeg af te dingen door het nieuwe design, je kunt het niet mooi of onpraktisch vinden maar "pislink" en "Je ogen branden bijna uit je kop door dat wit 8)7" slaat echt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Senor Sjon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:13:
Pin mij hier niet op vast, maar het lijkt mij alsof acties die het meest gebruikt worden als button uitgevoerd zijn, dus met groter raakvlak. Functies die minder vaak gebruikt worden - zoals de door jou genoemde - zijn kleiner en minder opvallend weergegeven.

Nogmaals, bovenstaande is mijn eigen interpretatie :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:16:
[...]

Vind je nou zelf niet dat je overdrijft? Er valt genoeg af te dingen door het nieuwe design, je kunt het niet mooi of onpraktisch vinden maar "pislink" en "Je ogen branden bijna uit je kop door dat wit 8)7" slaat echt nergens op.
Kom op, als jij s'avonds in het donker een keer achter je iMac 27" zit met een scherm bomvol met witte shit, dan is dat echt niet prettig om naar te kijken. Test het een keer zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DennusB schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:16:
[...]

Opzich wel weer lief van Tweakers dat ze ons dan helpen met het besparen op verlichting! :D Ik ga gewoon overal LED schermen plaatsen met de frontpage open! :P
Ik wil graag van t.net een financiele tegemoetkoming vanwege het toegenomen verbruik van mijn monitor! :P

En uiteraard een vergoeding voor de kosten van de behandeling van de staar of andere oogaandoeningen die ik door dit witte scherm krijg :P

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 15 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.