• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:29
Ik vind het ook een zeer vreemde actie van Apple, ik kan me er niks bij voorstellen. De iPhone 5 is gewoon veel mooier dan de 5C.
Als ik dan al 100 euro teveel vind voor de 5S (vaagheid) zou ik nu nog een 5 kopen ipv de 5C

Wellicht dat er mensen zijn die de 5C mooi vinden, ja dat kan, dan nog is die enorm aan de prijs voor verouderde hardware.

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
dcl! schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:38:
[...]

Dat zegt hij toch: de 5 heeft duurder materiaal tov de 5C, verder hetzelfde.
Verkeerd gelezen, las het precies andersom. Zoals ook wel blijkt vanuit mijn reactie :').

Ik denk dat de 5C gewoon een telefoon wordt, no offense, voor de vrouwen etc., die doen niet zoveel met die 'extra specs' in hun ogen en vinden dit zo ook prima. En ze hebben nog een leuk kleurtje ook. Mij gaat het benieuwen....

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• rinkel
En het is natuurlijk welbekend dat vrouwen een dure smaak hebben ;)

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:45

vooghel

Cunning linguist

Xtr3me4me schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:39:
Ik vraag me af waarom Nederland of Belgie altijd later deze telefoon binnen krijgt dan de rest van Europa.
De landen die hem eerder krijgen zijn de grotere landen (DE, FR, UK), maar NL is doorgaans zeker niet de laatste van Europa om de iPhone te krijgen.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Verwijderd

Repi3 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:41:
[...]

van 4S naar 5S dachten we ook van niet te veel te moeten bijleggen.

2dehands verkopen voor 300€ en nieuwe = 699/799/899 dus moet je min 400€ bijleggen...

[...]

Ik ook en zeker met berichten dat het hier tot december zal duren :s
Ik koop men iPhones altijd met abonnement. Dan hoef ik niks tot weinig bij te betalen.

• rinkel
Maar de telefoon betaal je uiteindelijk toch, via hogere abonnementskosten.

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:38:
[...]

Ik koop men iPhones altijd met abonnement. Dan hoef ik niks tot weinig bij te betalen.
Wat een ongelofelijk stomme opmerking! Dit is echt niveau basisschool rekenen hoor! Je moest eens weten hoeveel mensen zo genept worden met dat soort 'acties'. 'Gratis iPad bij ABO telegraaf' of 'nu kopen en over 5jr betalen' Ongelofelijk dat mensen dan echt denken dat ze een gratis iPad 'krijgen'. Volgens mij is er op BNN ooit een programma over geweest waar maxima te gast was om het uit te leggen!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:45
opa_paul schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:20:
[...]

Wat een ongelofelijk stomme opmerking!
Wel heel kort door de bocht.
Hoewel ik ook bij voorkeur zonder abo koop, dankzij tweakers vorig jaar de leuke KPN deal kunnen maken:
neem allerhoogste KPN abo (normaal absurd duur, maar eerste 3 maanden voor 25p/m). Bijbetalen van de nieuwe iPhone was rond de 100 euro als ik me goed herinner.
Na drie maanden mocht je je abo gratis wijzigen, dus toen teruggeschroefd naar het minimale. Na 1 jaar gauw weg bij KPN naar Simyo. Kortom: iPhone onder de prijs "verkregen" tov losse koop.

Nu zal je dit soort dingen niet gauw vinden en bovendien moet je het geduld hebben om 9 maanden op een minimaal abo te zitten. Maar dit was voor iemand met weinig verbruik, dus dik tevreden! :+

Edit: was zelfs maar 50e bijbetalen!

[ Voor 6% gewijzigd door dcl! op 12-09-2013 14:04 . Reden: info toegevoegd ]

• rinkel
Maar was dat al niet met die lease toestellen ?

Edit,
Wel een beetje flink offtopic... eigenlijk.

[ Voor 36% gewijzigd door rinkel op 12-09-2013 14:08 ]

Verwijderd

Dus jullie rekenen de abbo kosten bij je iPhone tsja. Gratis bellen, smsen en interneten op 3G bestaat niet.

Ja het kan altijd goedkoper dan 2 jaar 34 euro bij tmobile betalen. Maar om elk jaar over te stappen enzo moet je ook maar zin in hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 14:21 ]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
Xtr3me4me schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:39:
Ik vraag me af waarom Nederland of Belgie altijd later deze telefoon binnen krijgt dan de rest van Europa.
Nederland krijgt hem nooit als eerste, maar wel bijna altijd als één van de eersten.

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 16:38
naar mijn mening zal de iPhone 5 zijn waarde zeker behouden. De iPhone 5c vinden veel mensen nu al lelijk, en hebben liever de 5. De 5 straalt naar mijn mening meer kwaliteit uit, en veel mensen zullen dan de 5 willen overkopen via Marktplaats ofzo.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
Heb iemand kunnen regelen waarbij ik de iphone 5s kan laten leveren in duitsland, heb hem waarschijnlijk nu in september al :D

• Hippievogel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-08-2021
rinkel schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:47:
En het is natuurlijk welbekend dat vrouwen een dure smaak hebben ;)
vrouwen weten niet wat duur is als jij een 30 duizend euro dure bmw 3 serie naast een 70+ duizend euro dure Opel Insignia OPC zet, dan durf ik te wedden dat 99% niet weet welke er duurder is.
Dit topic gaat over de iPhone 5 heh... Voor de 5S en 5C zijn er aparte topics:
[iPhone 5s] Ervaringen en Discussie en [iPhone 5c] Ervaringen en Discussie :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dank voor de tip, dat was eerst toch niet zo? Het grote nadeel van met bookmarks werken. Ik struin nog maar zelden op goed geluk de rest van het forum af.

[ Voor 54% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 13-09-2013 09:16 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:48
Scrtz schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:32:
Heb iemand kunnen regelen waarbij ik de iphone 5s kan laten leveren in duitsland, heb hem waarschijnlijk nu in september al :D
Ik ook, maar hij is de 20ste te bestellen dus vraag me af of hij dan de volgende dag al komt. En of ze er voldoende hebben...

• opa_paul
Vanaf hoe laat kunnen we updaten? iOS 7 vandaag toch?!

• MarcoC
Rond 19u is de verwachting. Maar niets is zeker ;).

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:16
Iemand met een tip hoe/waar ik het beste mijn iPhone 5 scherm kan vervangen?

Is dit bijv. iets?
http://www.ebay.nl/itm/OE...ash=item4d0e5dd0d1&_uhb=1
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lmvxQxoSQbgyFpoGYsKqM9iU/full.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Ik sta nu voor een dilemma. Mijn iPhone 5 is een week of drie geleden kapot gegaan dankzij een kop koffie wat de kat omgooide toen ik bij mijn vader op bezoek was. Nu krijg ik mijn iPhone 5 uitgekeerd zijnde "afgeschreven". Of ik koop een iPhone 5 zonder bij te leggen of ik leg een honderdje bij en heb de 5S...

Ik kan het bedrag missen maar of het 't waard is vraag ik mij af... De Camera schijnt een goede upgrade te zijn. Naast het reguliere Bellen en berichtwerk (o.a. mail/whatsapp/imessage) gebruik ik de camera het vaakst denk ik. De vraag is alleen of het die extra kosten waard is.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

voor die 100 euro zou ik zeker de 5s nemen. nieuwere techniek en betere camera

39

• Muurtegel
  • Laatst online: 11-09 10:15
Ik zou zelf ook voor de 100 euro extra gaan. Is nogal een performance boost. Maar of je het waard vind is volgens mij redelijk subjectief, de iPhone 5 functioneert uiteindelijk ook prima..

De update voor iOS 7 was inderdaad om 19:00 beschikbaar. Ik ben al een uur bezig om deze te downloaden en te installeren. (of ja, ik ben er niet echt mee bezig, de telefoon doet het werk natuurlijk zelf)

[ Voor 35% gewijzigd door Muurtegel op 18-09-2013 20:27 ]

• opa_paul
Muurtegel schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:26:
Ik zou zelf ook voor de 100 euro extra gaan. Is nogal een performance boost. Maar of je het waard vind is volgens mij redelijk subjectief, de iPhone 5 functioneert uiteindelijk ook prima..

De update voor iOS 7 was inderdaad om 19:00 beschikbaar. Ik ben al een uur bezig om deze te downloaden en te installeren. (of ja, ik ben er niet echt mee bezig, de telefoon doet het werk natuurlijk zelf)
Haha. Dat had ik ook. Zat toevallig met de iPad te spelen en zag dat de update al beschikbaar was. Volgens mij zelfs 18.54uur ofzo... Heb m meteen aangezet voordat de melding er überhaupt was. Had echter te weinig vrije ruimte beschikbaar dus moest vanalles wissen. Toen ik dat eenmaal gedaan had was de server van Apple al overbelast want toen duurde me update 30 min en toen allerlei foutmeldingen. Nu inmiddels een half uur een succesvolle update. iPad is nog steeds aan het downloaden. Haha.

• Draakje5
Draakje5 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:58:
Iemand met een tip hoe/waar ik het beste mijn iPhone 5 scherm kan vervangen?

Is dit bijv. iets?
http://www.ebay.nl/itm/OE...ash=item4d0e5dd0d1&_uhb=1
Iemand?

• JaxTeller
Mijn iphone 5 heeft nog 8 maanden garantie. Stel hij gaat niet meer aan en er wordt besloten om hem om te ruilen, wat voor een toestel krijg ik dan, gewoon de 5? want deze zal niet meer verkocht worden.

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:28

Maxow

Hidden Sound System

Het lijkt me niets dan logisch dat je gewoon een 5 terug krijgt. Dat het toestel niet meer verkocht gaat worden wil niet zeggen dat ze geen (grote) voorraden (refurbished) toestellen meer hebben.

• JaxTeller
Dat is waar, trouwens nadat ik ios7 heb geinstalleerd hoor ik geen geluidje meer als ik mijn phone unlock. Alleen als ik het weer lock. Hebben meerdere mensen dit?

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
emreorhan schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:08:
Dat is waar, trouwens nadat ik ios7 heb geinstalleerd hoor ik geen geluidje meer als ik mijn phone unlock. Alleen als ik het weer lock. Hebben meerdere mensen dit?
Ja

Nothing to see here

• Yrck
  • Laatst online: 14-08 23:27
Zou je best kunnen proberen maar volgens mij kan dat nooit een origineel scherm zijn.
emreorhan schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:46:
Mijn iphone 5 heeft nog 8 maanden garantie. Stel hij gaat niet meer aan en er wordt besloten om hem om te ruilen, wat voor een toestel krijg ik dan, gewoon de 5? want deze zal niet meer verkocht worden.
Je krijgt dan gewoon een iPhone 5 terug. Mocht het buiten je garantie zijn dan kan je via eBay een hoop onderdelen kopen zodat je het zelf kan repareren. Dat is wel een voordeel van een iPhone: zat losse onderdelen te krijgen. :)

[ Voor 55% gewijzigd door Yrck op 19-09-2013 14:31 ]

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
valt een gebarsten achterkant onder de garantie?

• Draakje5
Manke schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:03:
Nee, tenzij het scherm plots uit zichzelf barst. Lijkt me echter onwaarschijnlijk.
Yrck schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:29:
[...]

Zou je best kunnen proberen maar volgens mij kan dat nooit een origineel scherm zijn.
Klopt, maar origineel hoef ik ook niet. Dat gaat me 200 euro kosten.

iFixit heeft ze ook te koop (ook niet origineel lijkt me) voor 120 dollar.

[ Voor 42% gewijzigd door Draakje5 op 19-09-2013 20:16 ]

• opa_paul
Oei... iOS 7 vanaf gisteravond erop. Vandaag eerste echte accutest. Nu 15u stand-by en 5,5u gebruikt; 15% over. Das niet zo goed vind ik! Wel even op 2G en 3G gezeten vanmiddag met slecht bereik. Ai...

• Draakje5
Ach, die van mij is van 100% naar 0% ook in ongeveer 6 uur internetten op 3G.

iPhone heeft gewoon een slechte batterij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Het installeren van updates verloopt ook niet altijd soepel. Als je echt enorme verschillen merkt is het misschien een goed idee om de iPhone een schone installatie te geven. Dat deed bij de vorige iOS updates ook altijd wonderen.
Manke schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:03:
Garantie gaat over schade waar jij niets aan kunt doen. Als de microfoon kapot is wanneer je hem koopt of de batterij er na 3 maanden mee op houdt terwijl je er voorzichtig mee omgegaan bent. Puur omdat je van een product als dit kunt verwachten dat het een bepaalde tijd mee gaat.

Een gebarsten achterkant ontstaat vaak doordat het toestel gevallen is. Dan is het een verzekerings-kwestie en niet garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
merk ook dat de batterij niet lang mee gaat met ios7 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen_V
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:03
emreorhan schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:47:
merk ook dat de batterij niet lang mee gaat met ios7 :(
Wat is niet lang?

Gisteren avond laat heb ik hem pas met nog 7% over in de oplader gedaan en is ie mee gegaan vanaf eergisteren avond toen voor het laatst opgeladen. Dat is ongeveer 1 dag geweest. Overdag heb ik er gewoon de gebruikelijke dingen als browsen, mail checken, andere apps gebruiken, youtube filmpjes bekijken gedaan.

Nou heb ik hem vannacht niet gebruikt (toen is er 1% afgegaan), maar sinds vanochtend wel weer en de boel staat nu op 84%. Het kan zijn dat je nu ook iOS 7 wat meer aan het bekijken bent en dat kan ook wat invloed hebben. Je kan het echt pas met zekerheid zeggen bij wat normaal gebruik over een paar dagen. Voor mij lijkt er weinig verschil met iOS 6 in te zitten daarmee hing de iPhone ook iedere avond weer in de oplader.

Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Bij mij werkt de batterij overigens gewoon nog hetzelfde. Vanmorgen om 9 uur van de lader gehaald, 6 keer gebeld, aantal berichten verstuurd via whatsapp; facebook chat en sms, wat apps geüpdate en een aantal mails ontvangen en gelezen via Mailbox.

Verder nog wat kleine dingen gedaan als een keer instagram geopend enzovoorts en ik zit nu nog op 71%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
vraagje, ik heb automatische updates uit bij de instellingen, maar toch update hij vanzelf, is dit een bug?

• Muurtegel
Probeer trouwens je batterij eens helemaal leeg te laten lopen als je daar problemen mee ondervindt. Gisteravond bleef mijn accu 2 uur lang op 13% hangen. Daarna heb ik hem aan de lader gehangen en ben ik naar bed gegaan, dus ik heb geen idee hoe lang hij eventueel nog zou blijven hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:32

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb nu laatst een probleem met mijn iPhone 5, laadt niet meer normaal op, ik moet die stekker even goed tegen de contacten aanduwen voordat hij contact maakt. Stofjes al eruit gehaald, maar daarna eventjes weer goed en een paar dagen weer terug bij af.

Iemand een idee? Heb een t-mobile abbo en geen pro-assist of iets dergelijks afgesloten. Wel nog 2 maanden garantie, kan ik hiermee gewoon bij een Amac naar binnen stappen of moet ik gelijk door naar de genius bar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Daar heb ik geen ervaring mee, maar ik zou gewoon even met T-mobile bellen. Klinkt als een garantie kwestie en gezien je de telefoon bij T-mobile gekocht hebt, zullen zij daar waarschijnlijk ook wel iets voor regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Aight! schreef op maandag 23 september 2013 @ 03:18:
Ik heb nu laatst een probleem met mijn iPhone 5, laadt niet meer normaal op, ik moet die stekker even goed tegen de contacten aanduwen voordat hij contact maakt. Stofjes al eruit gehaald, maar daarna eventjes weer goed en een paar dagen weer terug bij af.

Iemand een idee? Heb een t-mobile abbo en geen pro-assist of iets dergelijks afgesloten. Wel nog 2 maanden garantie, kan ik hiermee gewoon bij een Amac naar binnen stappen of moet ik gelijk door naar de genius bar?
Samengeperst stof. Ik gok dat je lang niet alle stof er uit hebt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Muurtegel schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:23:
Daar heb ik geen ervaring mee, maar ik zou gewoon even met T-mobile bellen. Klinkt als een garantie kwestie en gezien je de telefoon bij T-mobile gekocht hebt, zullen zij daar waarschijnlijk ook wel iets voor regelen.
Net geweest bij de T-mobile, ben hem dan gelijk 2 weken kwijt. Komt eigenlijk net niet goed uit...
Hoorde wel dat ik 2 jaar garantie heb via hun, wist ik helemaal niet, dacht altijd maar 1 jaar..
MarcoC schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:25:
[...]

Samengeperst stof. Ik gok dat je lang niet alle stof er uit hebt gehaald.
Van de week maar eens een afspraak maken bij de Genius bar, die maken hem denk ik grondig schoon.
Dan hoef ik hem in ieder geval geen twee weken te missen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aight! schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:26:
[...]

Net geweest bij de T-mobile, ben hem dan gelijk 2 weken kwijt. Komt eigenlijk net niet goed uit...
Hoorde wel dat ik 2 jaar garantie heb via hun, wist ik helemaal niet, dacht altijd maar 1 jaar..

[...]

Van de week maar eens een afspraak maken bij de Genius bar, die maken hem denk ik grondig schoon.
voor zover ik weet heb je overal 2 jaar garantie, behalve als je de aankoop bij apple zelf hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
hoezo blijft de appstore mijn apps automatisch update terwijl het echt op niet auto staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 07:27
Aghanim schreef op maandag 09 september 2013 @ 21:27:
Qua software helemaal eens met bovenstaande ervaringen maar bouwkwaliteit van de iPhone vind ik persoonlijk toch vrij bagger hoor. iPhone 3GS op moeten sturen met haarscheurtjes en later nog met defecte aan/uit knop, iPhone 4S op moeten sturen met defecte aan/uit knop en iPhone 5 opgestuurd met vlekken/strepen op de camera.
Weliswaar nette garantie afhandeling maar wel bij iedere iPhone een hardware defect gehad. Tussendoor een DesireHD en Galaxy Nexus gehad en daarmee nooit hardware problemen gehad.
Heb je zonder tussenkomst van een verkoper de garantie geregeld (dus direct via Apple)? En hebben ze pick-up & return bij Apple of moet je naar een Apple Store om een vervangend model (refurbished) te krijgen?

Mijn aan/uit knop van mijn iPhone 5 vertoont kuren, vooral sinds iOS 7 (officiële release) reageert deze knop echt heel erg slecht, bij iOS 6.1.4. was dit nog niet zo en in de tussentijd dat ik iOS 7 bèta's gedraaid heb was het ook niet zo geloof ik, wellicht toeval... maar er is een mogelijkheid dat het softwarematig is en dus aan iOS 7 ligt. Heb 'm gekocht bij de lokale Phone House, moet ik voor de garantie daar heen of meteen naar Apple? De iPhone is in december 2012 gekocht dus nog niet eens een jaar oud..

Ik kan mijn iPhone's scherm ook niet aan doen met de aan/uit knop, hier moet ik dan de home-knop voor gebruiken. Erg vervelend... en nog vervelender is, is dat ik het scherm dus helemaal niet uit kan doen zodra ik dat wil. Soms lukt het wel met de aan/uit knop om het scherm aan of uit te zetten, maar dan moet ik 'm eigenlijk best lang inhouden..(ongeveer 1 seconde)

Kom er zojuist achter dat de knop het alleen doet als ik 'm helemaal aan de linkerkant indruk, in het midden reageert ie ongeveer 1 uit de 5 keer en rechts al helemaal niet :( :( :(

[ Voor 16% gewijzigd door Selmer op 23-09-2013 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 09:23
Omdat iPhone nog geen jaar oud is zal apple store je IP omruilen. Na 1jaar zul je naar je verkoper moeten.

Anders bij de lokale phone house informeren wat hun beleid is.

Eigen ervaring
2x teruggeweest voor defect toestel. Beide keren gelijk omgeruild. 1x defect wifi en 1x voor defecte aan/uit knop. (Ip niet in Apple store gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

---

[ Voor 108% gewijzigd door Slasher op 24-09-2013 10:41 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Ener103 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 03:19:
Omdat iPhone nog geen jaar oud is zal apple store je IP omruilen. Na 1jaar zul je naar je verkoper moeten.

Anders bij de lokale phone house informeren wat hun beleid is.

Eigen ervaring
2x teruggeweest voor defect toestel. Beide keren gelijk omgeruild. 1x defect wifi en 1x voor defecte aan/uit knop. (Ip niet in Apple store gekocht)
Thanks, op naar Amsterdam dan (gelukkig woon in helemaal aan de andere kant van het land :( ) om 'm om te laten ruilen.

Toen ik net wakker werd deed mijn iPhone 5 helemaal niks meer. Hij lag gewoon netjes aan de oplader maar krijg nu helemaal geen scherm meer.. :? gebeurt ook niks als ik 'm aan mijn Macbook hang om verbinding met iTunes te krijgen of op te laden of iets ...

Na lang proberen met homeknop + sluimerknop gaat ie nu wel weer aan gelukkig.. (en niet eens in recovery mode...)

[ Voor 6% gewijzigd door Selmer op 24-09-2013 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
bartpostma schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:12:
[...]

Thanks, op naar Amsterdam dan (gelukkig woon in helemaal aan de andere kant van het land :( ) om 'm om te laten ruilen.

Toen ik net wakker werd deed mijn iPhone 5 helemaal niks meer. Hij lag gewoon netjes aan de oplader maar krijg nu helemaal geen scherm meer.. :? gebeurt ook niks als ik 'm aan mijn Macbook hang om verbinding met iTunes te krijgen of op te laden of iets ...

Na lang proberen met homeknop + sluimerknop gaat ie nu wel weer aan gelukkig.. (en niet eens in recovery mode...)
Je zou de Apple Store ook eens kunnen bellen. Heb ik geen ervaring mee, maar ik geloof ergens gelezen te hebben dat je de telefoon eventueel ook op kunt sturen voor 25 euro. Lijkt veel, maar reiskosten zijn vaak ook niet mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Muurtegel schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:23:
[...]

Je zou de Apple Store ook eens kunnen bellen. Heb ik geen ervaring mee, maar ik geloof ergens gelezen te hebben dat je de telefoon eventueel ook op kunt sturen voor 25 euro. Lijkt veel, maar reiskosten zijn vaak ook niet mis.
Dat kost 29 euro en heet Apple Expres Service, je moet daarvoor wel een creditcard hebben. Maar het voordeel is dat je binnen 2 dagen een nieuwe iPhone hebt en dan binnen 10 dagen moet jouw eigen iPhone retour zijn. Via een zakje dat je krijgt moet je een afspraak maken bij UPS en word de telefoon ook nog eens bij je thuis opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
colorsone schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:35:
[...]

Dat kost 29 euro en heet Apple Expres Service, je moet daarvoor wel een creditcard hebben. Maar het voordeel is dat je binnen 2 dagen een nieuwe iPhone hebt en dan binnen 10 dagen moet jouw eigen iPhone retour zijn. Via een zakje dat je krijgt moet je een afspraak maken bij UPS en word de telefoon ook nog eens bij je thuis opgehaald.
Ik heb een studenten OV dus dat scheelt weer. Moet echter mijn telefoon wel gewoon hebben voor o.a. werk enz.

Neem aan dat je bij de Genius Bar een afspraak moet maken... wordt de telefoon dan wel meteen gewisseld? Zeker geen mogelijkheden om een duurder model (heb nu 16GB, maar 32GB zou mij ook wel bevallen) te nemen met bijbetaling?

Zojuist via de site even in contact gekomen met een medewerker/adviseur via de chat. Prima service.

[ Voor 6% gewijzigd door Selmer op 24-09-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Aight! schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:26:
[...]

[...]

Kan je zelf ook gewoon hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

MarcoC schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:47:
[...]

Kan je zelf ook gewoon hoor.
Ik hoop eigenlijk dat ze hem gewoon omruilen :p
Ben dan toch in A'dam, dus gelijk even proberen! Was ook nooit in de store geweest, dus heb ik dat ook gelijk gedaan.

Laat wel wat weten als het gelukt is, heb zaterdag om 7 uur een afspraak. Wel bizar, bij de Genius bar, zaterdagavond was de eerste vrije dag.

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:54

NSG

Je weet niks!

Zojuist iets raars met mijn iPhone 5. Terwijl ik hem in mijn splinternieuwe dock doe, krijg ik geen melding dat deze opgeladen wordt. Dus ik haal de iPhone weer uit de dock en het valt me op dat deze uit staat :S

Powerknop lang ingedrukt: geen resultaat
Powerknop en homeknop lang ingedrukt: geen resultaat
5 minuten later weer geprobeerd: geen resultaat

Uiteindelijk is het gelukt door de iPhone aan te sluiten op mijn laptop en kon ik in de DFU modus komen, hierop heb ik de iPhone uitgeschakeld en daarna kon ik deze weer normaal inschakelen. Erg vreemd allemaal.

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Toevallig vanochtend ook contact opgenomen met de support van Apple omdat mijn accu ook erg snel leeg gaat. Uiteindelijk belandde ik in een chat met een medewerker, diagnostische gegevens verstuurd en het blijkt dat mijn accu dus kapot is.
Omdat ik nog garantie heb kreeg ik 2 opties aangeboden:
1. Apple haalt de telefoon bij je op en laat hem repareren en binnen 5 a 10 werkdagen heb je je toestel weer terug, kosteloos mits je probleem door vallen/vocht etc. is veroorzaakt.
2. Betaal €30,- en je krijgt binnen 4 werkdagen een nieuwe of gereviseerde iPhone en je stuurt je oude toestel retour.

Nou ik ga dus mooi €30,- betalen en nieuw/gereviseerd toestel. Zie het niet zitten om 5 a 10 werkdagen zonder mn iPhone door te brengen. Vind het overigens wel echt prima service, alles zo geregeld. Moet alleen straks nog even bellen omdat ik zelf niet in het bezit ben van een creditcard, anders was het al geregeld.

Probleem wat ik heb met de telefoon, misschien dat andere het herkennen en dus ook bovenstaande stappen kunnen uitvoeren:
Telefoon wordt in de avond in de oplader gedaan, in de ochtend eruit met 100% volle lading aan boord. Overdag af en toe whatsapp versturen, facebook en twitter en soms wat nieuws lezen. Vervolgens eind van de middag nog maar 30% of minder over.
Van de week had ik 10% over, oplader erin en op het moment dat ik de oplader erin prik zit hij ineens 21% vol en weer een paar minuten al ergens in de 30%. Geheel vast gelegd met screenshots en die ook doorgestuurd naar Apple.
Overigens heb ik ook vrijwel alle locatiediensten uitstaan, email word elk uur opgehaald ipv push, automatische downloads (itunes, apps etc. etc.) staat allemaal uit. Alle apps sluit ik altijd definitief af en nog steeds loopt hij dus leeg (maar wordt dus veroorzaakt door de defecte accu, blijkt achteraf :-))

• Selmer
BaszCore schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:16:
Toevallig vanochtend ook contact opgenomen met de support van Apple omdat mijn accu ook erg snel leeg gaat. Uiteindelijk belandde ik in een chat met een medewerker, diagnostische gegevens verstuurd en het blijkt dat mijn accu dus kapot is.
Omdat ik nog garantie heb kreeg ik 2 opties aangeboden:
1. Apple haalt de telefoon bij je op en laat hem repareren en binnen 5 a 10 werkdagen heb je je toestel weer terug, kosteloos mits je probleem door vallen/vocht etc. is veroorzaakt.
2. Betaal €30,- en je krijgt binnen 4 werkdagen een nieuwe of gereviseerde iPhone en je stuurt je oude toestel retour.

Nou ik ga dus mooi €30,- betalen en nieuw/gereviseerd toestel. Zie het niet zitten om 5 a 10 werkdagen zonder mn iPhone door te brengen. Vind het overigens wel echt prima service, alles zo geregeld. Moet alleen straks nog even bellen omdat ik zelf niet in het bezit ben van een creditcard, anders was het al geregeld.

Probleem wat ik heb met de telefoon, misschien dat andere het herkennen en dus ook bovenstaande stappen kunnen uitvoeren:
Telefoon wordt in de avond in de oplader gedaan, in de ochtend eruit met 100% volle lading aan boord. Overdag af en toe whatsapp versturen, facebook en twitter en soms wat nieuws lezen. Vervolgens eind van de middag nog maar 30% of minder over.
Van de week had ik 10% over, oplader erin en op het moment dat ik de oplader erin prik zit hij ineens 21% vol en weer een paar minuten al ergens in de 30%. Geheel vast gelegd met screenshots en die ook doorgestuurd naar Apple.
Overigens heb ik ook vrijwel alle locatiediensten uitstaan, email word elk uur opgehaald ipv push, automatische downloads (itunes, apps etc. etc.) staat allemaal uit. Alle apps sluit ik altijd definitief af en nog steeds loopt hij dus leeg (maar wordt dus veroorzaakt door de defecte accu, blijkt achteraf :-))
Ja, ik heb een afspraak bij de Genius Bar gemaakt om 'm om te ruilen... even een dagje uit naar Amsterdam van maken. Had zelf ook geen zin om 'm een (kleine) week kwijt te zijn...is gewoon onhandig omdat je dan geen vervangend toestel hebt (omdat er ook een nano-sim in zit dus kan het ook niet zo in een andere telefoon doen). Ze boden mij ook een optie om inderdaad voor €29 direct om te ruilen, maar dat kon alleen met een creditcard (eveneens voor de optie om AppleCare te kopen voor €69).

Moet zeggen dat ik nog nooit zo'n goede service heb ervaren bij een bedrijf. Als je naar de Phone House gaat of zo zeggen ze altijd dat het je eigen schuld is als er iets kapot is, nu gewoon direct contact via Apple (eerste jaar dus gewoon garantie direct via Apple). Geen gezeur, wordt niet moeilijk gedaan. Top :)

• Muurtegel
Kan er inderdaad aan liggen dat je accu stuk is. Misschien zou het kalibreren van de accu nog helpen.

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 21:49
bartpostma schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:39:
[...]

Moet zeggen dat ik nog nooit zo'n goede service heb ervaren bij een bedrijf. Als je naar de Phone House gaat of zo zeggen ze altijd dat het je eigen schuld is als er iets kapot is, nu gewoon direct contact via Apple (eerste jaar dus gewoon garantie direct via Apple). Geen gezeur, wordt niet moeilijk gedaan. Top :)
Ik ben het met je eens, prima service tijdens de garantieperiode. Zo hou je tevreden klanten, maar dat mag ook wel. Het is een toestel van bijna 700 euro waar binnen een jaar iets aan mankeert.

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 01:02

BombaAriba

Ondertitel

bartpostma schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:29:
[...]

Heb je zonder tussenkomst van een verkoper de garantie geregeld (dus direct via Apple)? En hebben ze pick-up & return bij Apple of moet je naar een Apple Store om een vervangend model (refurbished) te krijgen?

Mijn aan/uit knop van mijn iPhone 5 vertoont kuren, vooral sinds iOS 7 (officiële release) reageert deze knop echt heel erg slecht, bij iOS 6.1.4. was dit nog niet zo en in de tussentijd dat ik iOS 7 bèta's gedraaid heb was het ook niet zo geloof ik, wellicht toeval... maar er is een mogelijkheid dat het softwarematig is en dus aan iOS 7 ligt. Heb 'm gekocht bij de lokale Phone House, moet ik voor de garantie daar heen of meteen naar Apple? De iPhone is in december 2012 gekocht dus nog niet eens een jaar oud..

Ik kan mijn iPhone's scherm ook niet aan doen met de aan/uit knop, hier moet ik dan de home-knop voor gebruiken. Erg vervelend... en nog vervelender is, is dat ik het scherm dus helemaal niet uit kan doen zodra ik dat wil. Soms lukt het wel met de aan/uit knop om het scherm aan of uit te zetten, maar dan moet ik 'm eigenlijk best lang inhouden..(ongeveer 1 seconde)

Kom er zojuist achter dat de knop het alleen doet als ik 'm helemaal aan de linkerkant indruk, in het midden reageert ie ongeveer 1 uit de 5 keer en rechts al helemaal niet :( :( :(
Ik heb hier ook last van en veel van mijn vrienden met iPhones 5 ook, is denk een fabrieksfout. Onze iPhones komen ook allemaal uit die periode.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

• JaxTeller
ik dacht dat je iphone kosteloos werd gewisseld als er wat mis is en deze binnen de garantie valt.

• Selmer
emreorhan schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:08:
ik dacht dat je iphone kosteloos werd gewisseld als er wat mis is en deze binnen de garantie valt.
Ja, gaat bij mij ook gebeuren, aanstaande dinsdag ga ik naar de Genius Bar en wisselen ze gewoon om omdat het binnen de garantie valt en het een hardwaredefect is.

Is trouwens een vaker voorkomend probleem, niet alleen bij iPhone 5's maar ik had ergens gelezen dat het ook best vaak bij de 4S en 4 voor kwam.

Hoe zit het trouwens met krasjes enz. op je iPhone... gaan ze dan moeilijk doen bij de Genius Bar? Heb er namelijk zo'n plastic hoesje omheen gehad en daar heeft iets tussen gezeten of zo en toen had ik ineens allemaal krassen op de randen. Sindsdien geen hoesje meer omheen en verder ook geen krassen op de sluimerknop, die gewoon kapot is gegaan door een hardware-defect.

Als je naar de Phone House of zo'n dergelijke winkel gaat zeggen ze standaard: Ja, eigen schuld, je hebt 'm vast laten vallen en daardoor doet ie 't niet meer, betalen maar als je 'm wilt laten repareren. Hoop dat ze meer begrip hebben bij de Apple Retail Store :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
BombaAriba schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:26:
Ik heb hier ook last van en veel van mijn vrienden met iPhones 5 ook, is denk een fabrieksfout. Onze iPhones komen ook allemaal uit die periode.
Dit is een bekend probleem hoorde ik gisteren van mijn pa, een collega van hem had dit probleem ook. Werd direct omgeruild zonder verder erover te praten.
Contact opnemen met Apple en je krijgt een nieuwe (als je nog garantie hebt, maar dat moet wel aangezien hij nog geen jaar te koop is). :)

Maar inderdaad een behoorlijk goede service, ik was ook positief verrast. Mijn nieuwe iPhone ligt als het goed is eind van de middag al thuis. Gisteren eind van de middag alles even geregeld.
Wat dat betreft een dikke pluim voor Apple, mag ook wel voor dat geld maar goed ik ken genoeg voorbeelden van het tegenovergestelde en dan ook nog eens duurdere producten, de enige overeenkomst hierin is dat het allemaal geen Apple producten zijn. Echt een top service!

[ Voor 29% gewijzigd door BaszCore op 27-09-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
BaszCore schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:41:
[...]

Dit is een bekend probleem hoorde ik gisteren van mijn pa, een collega van hem had dit probleem ook. Werd direct omgeruild zonder verder erover te praten.
Contact opnemen met Apple en je krijgt een nieuwe (als je nog garantie hebt, maar dat moet wel aangezien hij nog geen jaar te koop is). :)

Maar inderdaad een behoorlijk goede service, ik was ook positief verrast. Mijn nieuwe iPhone ligt als het goed is eind van de middag al thuis. Gisteren eind van de middag alles even geregeld.
Wat dat betreft een dikke pluim voor Apple, mag ook wel voor dat geld maar goed ik ken genoeg voorbeelden van het tegenovergestelde en dan ook nog eens duurdere producten, de enige overeenkomst hierin is dat het allemaal geen Apple producten zijn. Echt een top service!
Ik ben het afgelopen jaar vaak genoeg voor 'gek' verklaard dat ik een retina MBP heb en een iPhone heb. Totdat je vertelt wat voor service je er bij krijgt en hoe lekker het werkt ("Goh, je telefoon loopt echt smooth" en "wauw, dat trackpad van je laptop werkt geweldig en de multitouch is ook top")

Denk dat de concurrenten zeker nog kunnen leren van Apple wat betreft postpurchase (dus de service die je krijgt na aankoop van het product)

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Net geweest bij de Genius bar over mijn oplaadprobleem, er was een pinnetje afgebroken, volgens hun gebruikersschade! Daardoor helaas geen garantie, kon de iPhone voor 249 euro omruilen voor een andere...

Ik ga hem denk ik bij t-mobile afgooien, ben hem dan wel 2 weken kwijt maar zal allicht goedkoper zijn dan bij Apple!

Helaas voor mij, of ik moet wachten totdat de home knop het niet meet doet ;-)

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik lees allemaal berichten over slechte accu's en iPhones die worden omgeruild bij Apple. Maar wat ziet Apple als een redelijke accuduur en hoe kan je het aantonen als hij inderdaad echt ondermaats blijkt te zijn? Mijn iPhone is ongeveer op de releasedate gekocht en ik ben ook erg ontevreden over de accuduur. Ik zit nog steeds op iOS 6 en gebruik mijn telefoon ongeveer onder de volgende omstandigheden:
  • Schermhelderheid op 50%
  • Notifications staan bijna allemaal uit m.u.v. telefoon, e-mail en Whatsapp
  • Location services staan bijna allemaal uit
  • 3G en WiFi staan altijd aan, Bluetooth gebruik ik niet
  • Gmail, Fetch om de 15 minuten
  • Bellen doe ik zeer weinig, gemiddeld <1 per dag
  • WhatsApp redelijk veel gedurende de dag
  • De Facebook-app gebruik ik af-en-toe gedurende de dag
  • Nieuwslezen en Twitter doe ik eigenlijk niet en worden ook niet automatisch geupdate
  • Sporadisch zoek ik iets op op Internet in Safari
Mijn telefoon komt altijd rond 8:00 uit de lader en is dan tot 100% opgeladen (hij staat uit 's nachts). Rond 00:00 is mijn telefoon eigenlijk altijd wel redelijk leeg (of rond de 10%). Is dit acceptabel? Aangezien ik nooit filmpjes kijk, veel internet of nieuwsapps gebruik vind ik eigenlijk wel dat ik een dag gebruik makkelijk zou moeten halen wat dus nu niet echt het geval is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 09:23
Whatsapp is bij mij een batterijkiller.
Avondje whappen en accu gaat van 100 naar 0.
Ook als ik weinig whappd maar wel in actieve whatsapp groep zit zelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:05
Met mijn iphone 4s had ik bij een paar whatsapp groepen de notificaties uitgezet, dat scheelde aanzienlijk in acccuduur omdat het scherm niet elke keer aan gaat, er geen geluid gemaakt hoeft te worden en hij niet elke keer hoeft te trillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Bij mij zijn Whatsapp (vooral groepsgesprekken) en ook facebook messenger met groepsgesprekken (nog irritanter, omdat mensen dan via de computer veel & lange berichten typen)) zijn voor mij ook killing voor de accu. Zelfs als ik zelf niet reageer, maar ze slechts alleen binnen krijg is dit het geval.

Draai iOS 7.0.2 op een iPhone 5.

Dit is echter al sinds jaar en dag een bekend probleem van Whatsapp (dat het batterij vreet), ook op mijn vorige telefoons. Trouwens, bij Whatsapp heb ik soms een vreemde open ruimte tussen het balkje met verzenden/verstuur & het toetsenbord. Weet niet of dit aan W'app ligt of aan iOS 7, maar over het algemeen vind ik iOS 7 nog te buggy voor een release. (Kan soms geen muziek wisselen vanaf toegangsscherm of control center bijvoorbeeld)

*en nu kom ik er achter dat dit het iPhone 5 forum is :+ sorry, vrij off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Geloof dat whatsapp met een nieuwe uiterlijk bezig is, zodat het grijze balkje weg valt. Heb ik ook last van namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Aight! schreef op zondag 29 september 2013 @ 10:23:
Geloof dat whatsapp met een nieuwe uiterlijk bezig is, zodat het grijze balkje weg valt. Heb ik ook last van namelijk..
Hopelijk wordt er dan ook het iOS 7 toetsenbord gebruikt.. vind dat 'oude' iOS 6 toetsenbord nu altijd zo raar ogen in de iOS 7 stijl (met alle effecten etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
monnick schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 23:50:
Ik lees allemaal berichten over slechte accu's en iPhones die worden omgeruild bij Apple. Maar wat ziet Apple als een redelijke accuduur en hoe kan je het aantonen als hij inderdaad echt ondermaats blijkt te zijn? Mijn iPhone is ongeveer op de releasedate gekocht en ik ben ook erg ontevreden over de accuduur. Ik zit nog steeds op iOS 6 en gebruik mijn telefoon ongeveer onder de volgende omstandigheden:
  • Nieuwslezen en Twitter doe ik eigenlijk niet en worden ook niet automatisch geupdate
Mijn telefoon komt altijd rond 8:00 uit de lader en is dan tot 100% opgeladen (hij staat uit 's nachts). Rond 00:00 is mijn telefoon eigenlijk altijd wel redelijk leeg (of rond de 10%). Is dit acceptabel? Aangezien ik nooit filmpjes kijk, veel internet of nieuwsapps gebruik vind ik eigenlijk wel dat ik een dag gebruik makkelijk zou moeten halen wat dus nu niet echt het geval is...
Dat lijkt mij niet helemaal te kloppen. Op zo'n dag zou ik maar 30 - 50% van de accu opmaken. En dan heb ik de helderheid gewoon op automatisch en mail op push staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
monnick schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 23:50:
Vooral veel whatsappen en gmail fetch om de 15 minuten via 3G vragen vrij veel van de accu. Ik denk dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Whatsapp vreet ook stroom wanneer je het veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Heeft iemand ervaring mee om een iPhone 5 voor garantie te brengen bij de Apple Store? Ik heb het vorig jaar gekregen bij een Vodafone-abbo, maar ik heb vlekjes bij de camera die niet aan de buitenkant zitten. Ik wil het graag daar opsturen omdat ik denk dat het daar sneller wordt verholpen. Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

RRCreations schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:15:
Heeft iemand ervaring mee om een iPhone 5 voor garantie te brengen bij de Apple Store? Ik heb het vorig jaar gekregen bij een Vodafone-abbo, maar ik heb vlekjes bij de camera die niet aan de buitenkant zitten. Ik wil het graag daar opsturen omdat ik denk dat het daar sneller wordt verholpen. Ervaringen?
Ik heb mijn iPhone ook via vodafone gekregen en moeiteloos omgeruild voor een andere in een Apple Store (Barcelona). Ik had ook een vlekje in de camera, werd nergens naar gevraagd.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Hoite schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:17:
[...]

Ik heb mijn iPhone ook via vodafone gekregen en moeiteloos omgeruild voor een andere in een Apple Store (Barcelona). Ik had ook een vlekje in de camera, werd nergens naar gevraagd.
Thanks! Zal dan woensdag of donderdag even langsgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Vrijdag had ik zoals al eerder gezegd dus nieuwe iPhone in huis. Echt een top service.
Gebruik hem vandaag voor het eerst zoals hij het meest gebruikt wordt. Redelijke normaal gebruik op de werkdag. Af en toe heeft een whatsapp versturen, facebook en twitter lezen (1x a 2x per uur gemiddeld), mail via fetch 1x per uur. In de avond iets meer whatsapp.
Vanochtend om 6:30uur uit de lader gehaald met 100% en nu 13uur later nog 64%, met mijn vorige iPhone zat ik nu al ergens op 20% max. Wat dat betreft een behoorlijke vooruitgang, kan nu dus met een gerust hart op ergens heen zonder de oplader te vergeten. Dus eindelijk zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
BaszCore schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:32:
Vrijdag had ik zoals al eerder gezegd dus nieuwe iPhone in huis. Echt een top service.
Gebruik hem vandaag voor het eerst zoals hij het meest gebruikt wordt. Redelijke normaal gebruik op de werkdag. Af en toe heeft een whatsapp versturen, facebook en twitter lezen (1x a 2x per uur gemiddeld), mail via fetch 1x per uur. In de avond iets meer whatsapp.
Vanochtend om 6:30uur uit de lader gehaald met 100% en nu 13uur later nog 64%, met mijn vorige iPhone zat ik nu al ergens op 20% max. Wat dat betreft een behoorlijke vooruitgang, kan nu dus met een gerust hart op ergens heen zonder de oplader te vergeten. Dus eindelijk zoals het hoort :)
Hopen dat dat ook het geval is met de iPhone die ik morgen krijg... mijn huidige 5 is vrij snel leeg (ook richting 20% met even veel gebruik als jij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
bartpostma schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:28:
Hopen dat dat ook het geval is met de iPhone die ik morgen krijg... mijn huidige 5 is vrij snel leeg (ook richting 20% met even veel gebruik als jij)
Ik hoop het voor je, ik zit nu nog steeds op 27%, niet opgeladen vannacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
BaszCore schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 07:32:
[...]

Ik hoop het voor je, ik zit nu nog steeds op 27%, niet opgeladen vannacht :)
Gewoon een nieuwe gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
de batterij valt reuze mee bij mij. na 1 dag stand-by en 5 uur 57 min gebruik zit ie op 52 procent. Helderheid in de ochtend en middag zit rond de 35 %. Ik kan daar prima mee overweg. Helderheid in de avond is op de laagste stand, en ja dit lukt ook prima. Verder gewoon whatsapp, instagram, en surfen af en toe. Dus met redelijk gebruik en de helderheid niet overdreven hoog gaat de batterij best lang mee. Zit ook op iOS 7 trouwens. Die bug in WhatsApp heb ik ook, een update zal binnenkort uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRenken
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-03 16:09
Goedemorgen Tweakers,

Ik heb een maandje terug een iPhone 5 gekocht op marktplaats (het was vlak bij huis) met een klein deukje in de bovenkant(nevermind want ik zou er toch een hoesje om doen, en ik kon mooi met de prijs handelen). Tot ik vorige week in de achtbaan zat met de telefoon in mijn broekzak, waardoor ik tegen de reling knalde. Sindsdien maakt mijn beeldscherm een krakend geluid en gaat mijn batterij ook duidelijk minder lang mee. Gaat apple in Amsterdam hier moeilijk om doen? Iemand hier ervaring mee? Ik ben wel zeer benieuwd. Ik hoor het graag!

Groetjes,

Ricardo

Navigeer naar de toekomst, codeer het heden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
RRenken schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:13:
Goedemorgen Tweakers,

Ik heb een maandje terug een iPhone 5 gekocht op marktplaats (het was vlak bij huis) met een klein deukje in de bovenkant(nevermind want ik zou er toch een hoesje om doen, en ik kon mooi met de prijs handelen). Tot ik vorige week in de achtbaan zat met de telefoon in mijn broekzak, waardoor ik tegen de reling knalde. Sindsdien maakt mijn beeldscherm een krakend geluid en gaat mijn batterij ook duidelijk minder lang mee. Gaat apple in Amsterdam hier moeilijk om doen? Iemand hier ervaring mee? Ik ben wel zeer benieuwd. Ik hoor het graag!

Groetjes,

Ricardo
Ik had alleen wat krasjes (door een hoesje) maar had verder geen deukjes er in zitten en geen grote schade. Werd niets gevraagd en werd zonder problemen omgeruild. Bij mij was de aan/uit knop trouwens defect.

Denk echter dat ze bij jou wel moeilijk gaan doen, aangezien het door eigen schuld is (zal onder valschade of iets dergelijks vallen). De problemen met je scherm zijn duidelijk daardoor veroorzaakt. De problemen met de accu zou je mee langs de Genius Bar kunnen gaan en een poging doen. Ze kunnen 'm toch niet ter plekke uit elkaar halen... als je gewoon laat zien bij Instellingen -> Algemeen -> Gebruik dat je 'm nog maar net van de lader hebt gehaald en de telefoon volledig opgeladen was daarvoor, zouden ze m misschien nog wel om kunnen ruilen.

Als je in de buurt woont zou ik het zeker proberen, hoewel ik je kansen laag inschat om eerlijk te zijn. Woon je verder weg dan wordt het een lastigere afweging, maar die laat ik aan jou...

Nee heb je, ja kun je krijgen... nu heb je er ook niks meer aan in principe. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 12:21
Als je met je tweedehands auto ,waar al een deukje in zit, tegen een lantarenpaal aanrijdt en daardoor een benzine lek ontstaat moet je het niet vreemd vinden dat het automerk je vervolgens niet een nieuwe gaat geven. Sorry.
Ze kunnen je aanbieden hem te repareren voor een prijs (of je laat dat bij zo'n telefoon toko doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRenken
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-03 16:09
Impstoker schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:31:
Als je met je tweedehands auto ,waar al een deukje in zit, tegen een lantarenpaal aanrijdt en daardoor een benzine lek ontstaat moet je het niet vreemd vinden dat het automerk je vervolgens niet een nieuwe gaat geven. Sorry.
Ze kunnen je aanbieden hem te repareren voor een prijs (of je laat dat bij zo'n telefoon toko doen).
Mooie vergelijking! 8)
bartpostma schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:07:
[...]

Ik had alleen wat krasjes (door een hoesje) maar had verder geen deukjes er in zitten en geen grote schade. Werd niets gevraagd en werd zonder problemen omgeruild. Bij mij was de aan/uit knop trouwens defect.

Denk echter dat ze bij jou wel moeilijk gaan doen, aangezien het door eigen schuld is (zal onder valschade of iets dergelijks vallen). De problemen met je scherm zijn duidelijk daardoor veroorzaakt. De problemen met de accu zou je mee langs de Genius Bar kunnen gaan en een poging doen. Ze kunnen 'm toch niet ter plekke uit elkaar halen... als je gewoon laat zien bij Instellingen -> Algemeen -> Gebruik dat je 'm nog maar net van de lader hebt gehaald en de telefoon volledig opgeladen was daarvoor, zouden ze m misschien nog wel om kunnen ruilen.

Als je in de buurt woont zou ik het zeker proberen, hoewel ik je kansen laag inschat om eerlijk te zijn. Woon je verder weg dan wordt het een lastigere afweging, maar die laat ik aan jou...

Nee heb je, ja kun je krijgen... nu heb je er ook niks meer aan in principe. :|
Top bedankt! Hier heb ik wat aan :)! Ga het binnenkort gewoon proberen, en lullen als een brugman..

[ Voor 16% gewijzigd door RRenken op 04-10-2013 12:58 ]

Navigeer naar de toekomst, codeer het heden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

nicow101 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:01:
[...]

Ik ben het met je eens, prima service tijdens de garantieperiode. Zo hou je tevreden klanten, maar dat mag ook wel. Het is een toestel van bijna 700 euro waar binnen een jaar iets aan mankeert.
Krijg je dezelfde service van andere telefoonmakers dan? Ik denk niet dan android gebruikers zomaar een nieuwe Samsung, htc of zo krijgen. Dan maar repareren.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:09
Ik heb mijn iPhone 5 vanavond laten vallen, en het scherm is nu één en al kleine scherfjes. :'(

Nu heb ik geïnformeerd bij de winkel waar ik hem destijds ook gekocht heb (Mobile Unlimited, in Groningen) wat het vervangen van het scherm kost en of ze daarbij originele onderdelen gebruiken.

Ze mailden mij terug:

Ja dit is mogelijk.
Wij kunnen de gehele voorunit vervangen voor 129 euro inclusief montage.
Dit is tevens een origineel onderdeel van Apple.

Weet iemand of ik voor dit geld inderdaad een origineel Apple onderdeel mag verwachten of dat het waarschijnlijk imitatie is? En indien het toch imitatie zou zijn, hoe erg is dat?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 11-09 18:13
Glenfiddich schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:30:
Ik heb mijn iPhone 5 vanavond laten vallen, en het scherm is nu één en al kleine scherfjes. :'(

Nu heb ik geïnformeerd bij de winkel waar ik hem destijds ook gekocht heb (Mobile Unlimited, in Groningen) wat het vervangen van het scherm kost en of ze daarbij originele onderdelen gebruiken.

Ze mailden mij terug:

Ja dit is mogelijk.

Weet iemand of ik voor dit geld inderdaad een origineel Apple onderdeel mag verwachten of dat het waarschijnlijk imitatie is? En indien het toch imitatie zou zijn, hoe erg is dat?
Tja dit kun je nooit zeker weten eigenlijk of het moet een authorised bedrijf zijn oid.. Als je echt zekerheid wilt dan zul je dus bij Apple zelf moeten zijn wss..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Glenfiddich schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:30:

Ze mailden mij terug:

Ja dit is mogelijk.

bij de apple store krijg je een nieuwe wanneer je 150 euro bijbetaalt geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 11:51
Ik wilde hier net komen ivm vragen over accuduur en zie dat het dus een redelijk bekend issue is. Nu wil ik niet naar de Store gaan zonder vrij zeker te zijn dat het een hardwaredefect is.
Vandaag om 9u van de lader gehaald, een half uurtje Soundcloud gebruikt, gedurende de dag wat whatsapp, maar geen uitgebreide gesprekken. Klein beetje browsen.
Dat is het. om 15.30 zit ik op 20-25%. Collega van mij die vandaag een redelijk zelfde schema had, zat rond die tijd op 65%.
Ik heb overigens wel drie mailboxen die pushen.

[ Voor 4% gewijzigd door Polen op 05-10-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Naast het vermoeden dat de accu van mijn iPhone 5 zeer matig is vergeleken met andere iPhones heb ik nu ook een ander probleem. Al sinds enkele maanden komen er stofjes onder het camera glaasje. Er lijken er steeds meer bij te komen, ze zijn in ieder geval duidelijk zichtbaar met het blote oog. Nu zie je stofjes niet direct terug op de foto's die ik maak maar ik heb sterk het vermoeden dat de focuscapaciteit van de camera er onder lijdt. Focussen duurt soms langs en het komt regelmatig voor dat de foto's een beetje wazig zijn. Iemand enig idee hoe makkelijk Apple is met het repareren van dit defect? Is dit een probleem dat überhaupt gerepareerd wordt of krijg je een nieuw toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Polen schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:39:
Ik wilde hier net komen ivm vragen over accuduur en zie dat het dus een redelijk bekend issue is. Nu wil ik niet naar de Store gaan zonder vrij zeker te zijn dat het een hardwaredefect is.
Vandaag om 9u van de lader gehaald, een half uurtje Soundcloud gebruikt, gedurende de dag wat whatsapp, maar geen uitgebreide gesprekken. Klein beetje browsen.
Dat is het. om 15.30 zit ik op 20-25%. Collega van mij die vandaag een redelijk zelfde schema had, zat rond die tijd op 65%.
Ik heb overigens wel drie mailboxen die pushen.
Ook al zouden ze hem bij de Apple Store misschien niet vervangen, maken ze er iig een aantekening van. Ik had dit ook met een iPhone 4S. Toen ik een paar maanden na de garantie opnieuw naar de Apple Store ging kreeg ik alsnog een nieuwe omdat ze aan die aantekening zagen dat het probleem al in de garantieperiode is opgetreden :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 11:51
fsfikke schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 18:33:
[...]

Ook al zouden ze hem bij de Apple Store misschien niet vervangen, maken ze er iig een aantekening van. Ik had dit ook met een iPhone 4S. Toen ik een paar maanden na de garantie opnieuw naar de Apple Store ging kreeg ik alsnog een nieuwe omdat ze aan die aantekening zagen dat het probleem al in de garantieperiode is opgetreden :)
Ok dan ga ik sowieso maar even langs binnenkort. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Scrtz schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:23:
[...]

Tja dit kun je nooit zeker weten eigenlijk of het moet een authorised bedrijf zijn oid.. Als je echt zekerheid wilt dan zul je dus bij Apple zelf moeten zijn wss..
Heb het scherm uiteindelijk bij Mobile Unlimited laten vervangen voor 129 euro incl montage terwijl je wacht.

Ik geloof het wel dat het een origineel Apple onderdeel is. Het ziet er hetzelfde uit, beeld is hetzelfde en in gebruik voelt het ook exact hetzelfde aan.

Áls het al imitatie is, dan is het wel een heel goede!

Maar ik heb op internet gelezen dat er vanuit de fabrieken van Apple in China behoorlijk veel ´van de band valt´ en via andere kanalen verhandeld wordt, dus dat er veel origineel spul in een goedkoper circuit terecht komt.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Glenfiddich schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 11:49:
[...]

Heb het scherm uiteindelijk bij Mobile Unlimited laten vervangen voor 129 euro incl montage terwijl je wacht.

Ik geloof het wel dat het een origineel Apple onderdeel is. Het ziet er hetzelfde uit, beeld is hetzelfde en in gebruik voelt het ook exact hetzelfde aan.

Áls het al imitatie is, dan is het wel een heel goede!

Maar ik heb op internet gelezen dat er vanuit de fabrieken van Apple in China behoorlijk veel ´van de band valt´ en via andere kanalen verhandeld wordt, dus dat er veel origineel spul in een goedkoper circuit terecht komt.
Het is sowieso imitatie, apple levert geen onderdelen aan derde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
colorsone schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:44:
[...]

Het is sowieso imitatie, apple levert geen onderdelen aan derde.
Officieel niet, maar de fabrieken (of personeelsleden daarvan) schijnen het wel degelijk aan derden te verkopen. Dan is het dus geen imitatie.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Glenfiddich schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 16:14:
[...]

Officieel niet, maar de fabrieken (of personeelsleden daarvan) schijnen het wel degelijk aan derden te verkopen. Dan is het dus geen imitatie.
Of mensen die namaak spul verkopen zijn gewoon goed in het vertellen van verhaaltjes dat hun spullen echt zijn ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Pagina: 1 ... 27 ... 34 Laatste

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.