Precies, losse onderdelen zijn gewoon imitatie, ga daar maar van uit.fsfikke schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 16:33:
[...]
Of mensen die namaak spul verkopen zijn gewoon goed in het vertellen van verhaaltjes dat hun spullen echt zijn
Om hier gelijk op in te haken. Mijn batterij duur(4-5 uur usage MAX) is nooit bijzonder goed geweest, maar de laatste tijd is het een ramp te noemen. Ik heb mijn iPhone 5 sinds januari dit jaar, laadt hem elke dag op en sinds iOS7 valt vaak de iPhone al uit voordat ik onder de 10% zit. Zojuist viel ie bij 21%, wat voor mij de druppel was. Ik vermoed dat mijn accu gewoon op is, maar hoe gaat Apple hier mee om? Het is een accu, en dus een bijzonder garantie gevalletje, maar een accu, die 1000 cycles mee hoort te gaan die er na 10 maanden mee stopt lijkt mij niet de bedoeling.monnick schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 18:29:
Naast het vermoeden dat de accu van mijn iPhone 5 zeer matig is vergeleken met andere iPhones heb ik nu ook een ander probleem. Al sinds enkele maanden komen er stofjes onder het camera glaasje. Er lijken er steeds meer bij te komen, ze zijn in ieder geval duidelijk zichtbaar met het blote oog. Nu zie je stofjes niet direct terug op de foto's die ik maak maar ik heb sterk het vermoeden dat de focuscapaciteit van de camera er onder lijdt. Focussen duurt soms langs en het komt regelmatig voor dat de foto's een beetje wazig zijn. Iemand enig idee hoe makkelijk Apple is met het repareren van dit defect? Is dit een probleem dat überhaupt gerepareerd wordt of krijg je een nieuw toestel?
Morgen Apple maar eens bellen, maar zijn er mensen met soort gelijke gevallen? Heb ook al gekeken voor een nieuwe accu, maar zoals hierboven al genoemd wordt heb ik mijn twijfels bij de echtheid hiervan, en zeker met accu's wil ik geen risico nemen.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Mijn iPhone hebben ze een keer buiten de garantie om (1 jaar) omgeruild wegens zeer slechte accu.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Via de Apple Store in A'dam?
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Jup, van een in Oberhausen gekochte 4S.
Even een vraagje tussendoor:
Zit er als je een refurbished iPhone krijgt bij de Apple Store omdat je oude kapot is opnieuw een jaar garantie of blijft je oude garantie termijn lopen?
Word dit verder ook aan het serie nummer gekoppeld?
Zit er als je een refurbished iPhone krijgt bij de Apple Store omdat je oude kapot is opnieuw een jaar garantie of blijft je oude garantie termijn lopen?
Word dit verder ook aan het serie nummer gekoppeld?
Je krijgt dan een nieuwe garantietermijn van 3 maanden.
Dat klinkt echt niet normaal. Ik heb ook 3 mailboxen (werk, persoonlijk, iCloud (die ik overigens niet gebruik)), luister ook wel eens naar Spotify e.d., en ik doe gewoon 2 dagen met mijn iPhone 4 met een accu van meer dan 2 jaar oud. Hij gaat pas onder de 20% (dat hij rood wordt) richting de avond van de tweede dag.Polen schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:39:
Ik wilde hier net komen ivm vragen over accuduur en zie dat het dus een redelijk bekend issue is. Nu wil ik niet naar de Store gaan zonder vrij zeker te zijn dat het een hardwaredefect is.
Vandaag om 9u van de lader gehaald, een half uurtje Soundcloud gebruikt, gedurende de dag wat whatsapp, maar geen uitgebreide gesprekken. Klein beetje browsen.
Dat is het. om 15.30 zit ik op 20-25%. Collega van mij die vandaag een redelijk zelfde schema had, zat rond die tijd op 65%.
Ik heb overigens wel drie mailboxen die pushen.
En dat is zelfs met iOS 7, ik heb hem gisterochtend om 6:45 van de lader gehaald, vannacht niet opgeladen en hij werd net rood.
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 11-10-2013 18:24 ]
Ik heb dit ook een tijdje gehad met mijn 4S. Ik kan me herinneren dat ik 3 dingen heb gedaan:wesleytjuh schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 00:20:
[...]
Om hier gelijk op in te haken. Mijn batterij duur(4-5 uur usage MAX) is nooit bijzonder goed geweest, maar de laatste tijd is het een ramp te noemen. Ik heb mijn iPhone 5 sinds januari dit jaar, laadt hem elke dag op en sinds iOS7 valt vaak de iPhone al uit voordat ik onder de 10% zit. Zojuist viel ie bij 21%, wat voor mij de druppel was. Ik vermoed dat mijn accu gewoon op is, maar hoe gaat Apple hier mee om? Het is een accu, en dus een bijzonder garantie gevalletje, maar een accu, die 1000 cycles mee hoort te gaan die er na 10 maanden mee stopt lijkt mij niet de bedoeling.
Morgen Apple maar eens bellen, maar zijn er mensen met soort gelijke gevallen? Heb ook al gekeken voor een nieuwe accu, maar zoals hierboven al genoemd wordt heb ik mijn twijfels bij de echtheid hiervan, en zeker met accu's wil ik geen risico nemen.
- Facebook verwijderen en opnieuw installeren (gaf bij de instellingen echt enorm veel MB weer)
- Van een paar Whatsapp groepen/gesprekken de geschiedenis verwijderd
- Een aantal keer telefoon helemaal leeg laten lopen en weer helemaal vol laten lopen.
Hierna was mijn 4s weer als vanouds.. of het aan één van deze drie dingen lag, aan alle drie of het gewoon toeval was? Geen idee.. maar wellicht het proberen waard. Facebook en Whatsapp schijnen sowieso een aanslag te zijn op je batterij..
Edit: overigens nog een andere batterij tip voor iedereen: ik zit in een aantal Whatsapp groepen (stuk of 5). Ik heb van een paar hiervan de meldingen en trillingen uitgezet. Dit scheelde bij mij echt enorm.
[ Voor 6% gewijzigd door yorroy op 11-10-2013 19:12 ]
Ter aanvulling als je oude garantie natuurlijk nog langer loopt, dan geldt dieJanusz schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:31:
Je krijgt dan een nieuwe garantietermijn van 3 maanden.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Vandaag met m'n vriendin naar Amsterdam Apple store gegaan, iPhone had stof achter het lensglaasje...
Binnen 10 minuten stond ik buiten met een gloednieuwe. Service!
Mijn Powerbutton doet het sinds kort niet meer en de Homebutton knarst als een malle. Nu wil ik volgende week langs de Store om hem in te ruilen. Is het eigenlijk mogelijk om hem in te ruilen voor een exemplaar met andere kleur (dus in mijn geval wit)?
Volgens mij krijg je altijd exact hetzelfde model terug.Safaci schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:05:
Mijn Powerbutton doet het sinds kort niet meer en de Homebutton knarst als een malle. Nu wil ik volgende week langs de Store om hem in te ruilen. Is het eigenlijk mogelijk om hem in te ruilen voor een exemplaar met andere kleur (dus in mijn geval wit)?
Dat probleem met de power button heb ik nu ook. Rechterkant werkt niet meer, links wel. Lees op internet daar ook veel over.Safaci schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:05:
Weet iemand hoe het zit met het omruilen en activation lock wat nieuw is in iOS 7 ?
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Ik had 3 refurbished exemplaren achter elkaar waar wat mis mee was. Toen heb ik uiteindelijk een nieuwe gekregen met de keuze om voor meer opslag of een andere kleur te kiezen. Geld terug was zelfs een optie. Maar bij een normale omruiling is dit niet mogelijk.Safaci schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:05:
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Normaal krijg je het zelfde model terug.BillSpaarbank schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:42:
[...]
Ik had 3 refurbished exemplaren achter elkaar waar wat mis mee was. Toen heb ik uiteindelijk een nieuwe gekregen met de keuze om voor meer opslag of een andere kleur te kiezen. Geld terug was zelfs een optie. Maar bij een normale omruiling is dit niet mogelijk.
Mijn powerbutton is nu helemaal stuk. Maar ik kan geen afspraak voor volgende vrijdag maken, er zijn geen tijden beschikbaar. Normaal gesproken kun je 6 dagen van tevoren een afspraak maken. Heeft dat iets te maken met de release van de iPhone 5S?
Super inderdaad! Ik ga dat morgen denk ik ook doen, heb ook redelijk wat stof onder mn cameraglaasje. Was het bij jou ook daadwerkelijk terug te zien op foto's?Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:53:
Vandaag met m'n vriendin naar Amsterdam Apple store gegaan, iPhone had stof achter het lensglaasje...
Verwijderd
Graag niet dubbelposten, één keer is voldoende: Franse hackers laten zien hoe iMessage onderschept wordt.
[ Voor 90% gewijzigd door Hoedje op 20-10-2013 11:23 ]
Blijven proberen. Vaak valt er nog wel een afspraak uit een dag van te voren. Maar de release van de 5s zou er best eens mee te maken kunnen hebben.Safaci schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:35:
Mijn powerbutton is nu helemaal stuk. Maar ik kan geen afspraak voor volgende vrijdag maken, er zijn geen tijden beschikbaar. Normaal gesproken kun je 6 dagen van tevoren een afspraak maken. Heeft dat iets te maken met de release van de iPhone 5S?
Inderdaad, vrijdag wordt de 5S uitgebracht, dat zal er mee te maken hebben. Best stom naar mijn mening.
Verwijderd
Ja sommige... Maar daar doen ze niet moeilijk over... Stof eronder = stof eronder en dat hoort niet volgens hun.monnick schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:54:
[...]
Super inderdaad! Ik ga dat morgen denk ik ook doen, heb ook redelijk wat stof onder mn cameraglaasje. Was het bij jou ook daadwerkelijk terug te zien op foto's?
Verwijderd
Apps vreten stroom en data en veel mensen open van alles zoals buienradar of gewoon omdat men verschillende berichtjes binnenkrijgt. Elke berichtje lezen is ook een app open gooien.
Als je eenmaal aangeeft om eens tekijken staan er meestal 7-8 apps open en dat vraagt stroom maar apps die steeds vernieuwen terwijl ze open staan zorgen ook soms voor veel data verkeer.
Dit is bij apple maar ook bij android zo behalve bij blackberry waar je open apps zichtbaar zijn en met èén klik weer weg zijn. Ook berichten als facebook,twitter,gmail, whatsapp open je bij blackberry nooit als je vanuit de hub alles leest en replied. Dus je hoeft ook geen apps te sluiten. Sneller en makkelijker.
Mijn tip is om de home button lang in te drukken en kijk eens wat er open staat.
Als je eenmaal aangeeft om eens tekijken staan er meestal 7-8 apps open en dat vraagt stroom maar apps die steeds vernieuwen terwijl ze open staan zorgen ook soms voor veel data verkeer.
Dit is bij apple maar ook bij android zo behalve bij blackberry waar je open apps zichtbaar zijn en met èén klik weer weg zijn. Ook berichten als facebook,twitter,gmail, whatsapp open je bij blackberry nooit als je vanuit de hub alles leest en replied. Dus je hoeft ook geen apps te sluiten. Sneller en makkelijker.
Mijn tip is om de home button lang in te drukken en kijk eens wat er open staat.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2013 18:23 ]
Pff, gisteravond mijn iPhone 5 laten vallen vanaf stoel hoogte op een gelamineerde vloer... Het is echt net zoete koek. Ding ziet er werkelijk niet meer uit. Rondom butsen en zichtbaar metaal waar de verf eraf is. Scherm gelukkig prima, toch maar weer een case erom ipv een sleeve. Nou ja, eigen schuld. Het nieuwe uiterlijk went ook wel weer.
Is het niet zo dat iOS dit voor je in de gaten houdt? Volgens mij worden apps na korte tijd gewoon afgesloten of in ieder geval in een inactieve stand gezet. Het afsluiten van apps wordt ook niet echt 'aanbevolen' door Apple als je ziet hoe moeizaam het gaat om telkens al je apps af te sluiten. Zeker nu je moet swypen in iOS 7.Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:13:
Apps vreten stroom en data en veel mensen open van alles zoals buienradar of gewoon omdat men verschillende berichtjes binnenkrijgt. Elke berichtje lezen is ook een app open gooien.
Een afspraak maken voor vrijdag is blijkbaar niet mogelijk. Waarschijnlijk hebben ze al hun personeel nodig voor de release. Ik heb gelukkig nog een afspraak kunnen maken voor aankomende donderdag.Janusz schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 11:28:
[...]
Blijven proberen. Vaak valt er nog wel een afspraak uit een dag van te voren. Maar de release van de 5s zou er best eens mee te maken kunnen hebben.
Dit is onzin.Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:13:
1. De homeknop lang indrukken opent Siri, je bedoelt denk ik dubbelklikken.
2. Als je op de homeknop dubbelklikt zie je niet wat er open staat, maar je laatste gebruikte apps (op chronologische volgorde).
3. Apps kunnen maximaal 5 of 10 minuten (weet het niet zeker) in de achtergrond draaien, daarna worden ze afgesloten.
Nofi, maar je post is volkomen onzin en je weet niet waar je over praat.
Als een app in de achtergrond terecht komt krijgt deze maximaal 5 seconden om zijn taken af te ronden, daarna gaat de app op inactief en verbruikt het geen data e.d.:
Dus een app verbruikt alleen stroom doordat deze in het geheugen staat. Maar dat is lang niet zo veel als wanneer de app actief is.
Uitzonderingen op het bovenstaande bestaan ook. Zo is het mogelijk om de 5 seconden te verlengen zodat de app intensievere taken af kan ronden. En er zijn apps die ook echt in de achtergrond draaien. Deze apps moeten een duidelijke reden hiervoor hebben, zoals navigatie, en hier toestemming van Apple voor krijgen.
Overigens weet ik niet hoe het zit met de nieuwe iOS 7 functie waarin veelgebruikte apps ook op de achtergrond kunnen updaten..
Verder worden apps gewoon afgesloten wanneer er geheugen nodig is:Your app delegate’s applicationDidEnterBackground: method has approximately 5 seconds to finish any tasks and return. In practice, this method should return as quickly as possible. If the method does not return before time runs out, your app is killed and purged from memory.
Bron: https://developer.apple.c...c/uid/TP40007072-CH4-SW35Every app should free up as much memory as is practical upon entering the background. The system tries to keep as many apps in memory at the same time as it can, but when memory runs low it terminates suspended apps to reclaim that memory. Apps that consume large amounts of memory while in the background are the first apps to be terminated.
Dus een app verbruikt alleen stroom doordat deze in het geheugen staat. Maar dat is lang niet zo veel als wanneer de app actief is.
Uitzonderingen op het bovenstaande bestaan ook. Zo is het mogelijk om de 5 seconden te verlengen zodat de app intensievere taken af kan ronden. En er zijn apps die ook echt in de achtergrond draaien. Deze apps moeten een duidelijke reden hiervoor hebben, zoals navigatie, en hier toestemming van Apple voor krijgen.
Overigens weet ik niet hoe het zit met de nieuwe iOS 7 functie waarin veelgebruikte apps ook op de achtergrond kunnen updaten..
[ Voor 4% gewijzigd door Muurtegel op 21-10-2013 13:17 ]
Er zijn wel beperkingen denkbaar. Ik heb zelf een iPad 3 en als ik veel apps heb 'open staan' (dubbelklik op home) en tegelijkertijd een zware website oproep met veel afbeeldingen, dan gaat dit soms mis, en laadt hij niet alle afbeeldingen of laadt soms de hele pagina niet eens.
Als ik er dan wat apps uit gooi/afsluit, en dan voornamelijk games, dan werkt het ineens weer wel. Met andere woorden, die zogenaamd afgesloten apps verbruiken wel degelijk geheugen.
Als ik er dan wat apps uit gooi/afsluit, en dan voornamelijk games, dan werkt het ineens weer wel. Met andere woorden, die zogenaamd afgesloten apps verbruiken wel degelijk geheugen.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Dat klopt, ze staan gewoon nog in het geheugen. En volgens de developer handleiding van Apple worden de apps uit het geheugen gegooid op het moment dat iOS of een actieve app het geheugen nodig heeft.
Ik merk inderdaad ook wel eens dat iOS anders reageert op het moment dat er veels apps geopend zijn geweest. Misschien heeft dat er mee te maken dat het geheugen pas vrijgegeven wordt op het moment dat iOS te weinig geheugen heeft. (M.a.w.: als het al te laat is)
Maar zulke heftige problemen als jij met de browser beschrijft heb ik op mijn iPhone nog nooit ondervonden.
Ik merk inderdaad ook wel eens dat iOS anders reageert op het moment dat er veels apps geopend zijn geweest. Misschien heeft dat er mee te maken dat het geheugen pas vrijgegeven wordt op het moment dat iOS te weinig geheugen heeft. (M.a.w.: als het al te laat is)
Maar zulke heftige problemen als jij met de browser beschrijft heb ik op mijn iPhone nog nooit ondervonden.
Op mijn Iphone 5 gaat dat ook perfect, maar die zal wel meer geheugen hebben, plus dat ik daar geen games op heb staan.
Verwijderd
Kun je met de iphone 5, type A1428 gewoon bellen in NL en gebruik maken van 3G internet in NL?
Ja, op http://support.apple.com/kb/HT3939 kun je zien dat het een gewoon GSM-model is.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Dag iPhone collega's
Vriendin van me heeft het volgende probleem met haar 5:
voor de tweede keer heeft het al of 90% van haar muziek verwijderd, synchroniseren gaat niet meer, toestel moet gewiped en backup teruggezet. Blijkbaar gebeurt dit steeds wnn ze de taal instelt/wijzigt naar NL, en soms ook spontaan. Ook klopte de alfabetische rangschikking niet.
Dit op reeds twee toestellen met de eerste ingeruild vanwege vermeld probleem. Ook reeds vóór iOS7 blijkbaar.
Verkopende winkel (maart 2013, Mobistar winkel Gent B ) zegt dat het 'gewoon' een slecht toestel is (twee na elkaar
, maar naar ze zelf zeggen hebben ze daar veel 'slechte' ). Apple shop winkel (Switch Gent) zei dat ze zagen dat er een probleem met het geheugen is (is 32g model).
Vriendin is "het BEU"
Ik heb er al even op gezocht en vriendin ook (vindt enkel how-to-remove-music tuts) maar vind zo niet onmiddellijk iets toepasbaar en ik heb zelf geen verstand van iPhones
dus ik stel de vraag even hier.
Ik vermoed dat Mobistar (die als eerste in B de 5 aanboden) een slechte productie batch hebben.
Zou de Apple store in A'dam deze willen inruilen?
Dank voor het lezen.
voor de tweede keer heeft het al of 90% van haar muziek verwijderd, synchroniseren gaat niet meer, toestel moet gewiped en backup teruggezet. Blijkbaar gebeurt dit steeds wnn ze de taal instelt/wijzigt naar NL, en soms ook spontaan. Ook klopte de alfabetische rangschikking niet.
Dit op reeds twee toestellen met de eerste ingeruild vanwege vermeld probleem. Ook reeds vóór iOS7 blijkbaar.
Verkopende winkel (maart 2013, Mobistar winkel Gent B ) zegt dat het 'gewoon' een slecht toestel is (twee na elkaar

Vriendin is "het BEU"
Ik heb er al even op gezocht en vriendin ook (vindt enkel how-to-remove-music tuts) maar vind zo niet onmiddellijk iets toepasbaar en ik heb zelf geen verstand van iPhones
Ik vermoed dat Mobistar (die als eerste in B de 5 aanboden) een slechte productie batch hebben.
Dank voor het lezen.
[ Voor 21% gewijzigd door kristo op 23-10-2013 13:37 . Reden: typos ]
Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303
Verwijderd
Hoe heb je die stof erin gekregen? Wil ook wel een gloednieuweVerwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:53:
Nooit meegemaakt of gehoord over zo'n probleem.kristo schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:55:
Dag iPhone collega's
Verkopende winkel (maart 2013, Mobistar winkel Gent B ) zegt dat het 'gewoon' een slecht toestel is (twee na elkaar, maar naar ze zelf zeggen hebben ze daar veel 'slechte' ). Apple shop winkel (Switch Gent) zei dat ze zagen dat er een probleem met het geheugen is (is 32g model).
Vriendin is "het BEU"![]()
Ik heb er al even op gezocht en vriendin ook (vindt enkel how-to-remove-music tuts) maar vind zo niet onmiddellijk iets toepasbaar en ik heb zelf geen verstand van iPhonesdus ik stel de vraag even hier.
Dank voor het lezen.
Hoe is het muziek daar op gekomen. Officieel via iTunes, of via via met een ander programma?
Dit lijkt me eerder een software-probleem en geen hardware. Je zal een complete reinstall kunnen doen, en NIET van een backup terugzetten, maar gewoon clean verder gaan.
Contacts, calender, e.d. wel even laten synchen met icloud, zodat als je later inlogt, je al die gegevens weer terug hebt.
En daarna weer muziek op zetten.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ja, in Amsterdam ruilen ze hem gewoon in.kristo schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:55:
Dag iPhone collega's
Verkopende winkel (maart 2013, Mobistar winkel Gent B ) zegt dat het 'gewoon' een slecht toestel is (twee na elkaar, maar naar ze zelf zeggen hebben ze daar veel 'slechte' ). Apple shop winkel (Switch Gent) zei dat ze zagen dat er een probleem met het geheugen is (is 32g model).
Vriendin is "het BEU"![]()
Ik heb er al even op gezocht en vriendin ook (vindt enkel how-to-remove-music tuts) maar vind zo niet onmiddellijk iets toepasbaar en ik heb zelf geen verstand van iPhonesdus ik stel de vraag even hier.
Dank voor het lezen.
@kristo Toevallig gisteren iets dergelijks beleefd, voor het eerst in ruim 4 jaar. iPhone 4 nog niet met iOS 7.kmf schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:21:
[...]
Nooit meegemaakt of gehoord over zo'n probleem.
Hoe is het muziek daar op gekomen. Officieel via iTunes, of via via met een ander programma?
Dit lijkt me eerder een software-probleem en geen hardware.
Ben er vrij zeker van dat dit werd veroorzaakt door een andere app inderdaad, die ik speciaal alvast als test er op had gezet om straks, na overgang naar iOS7, mijn audio boeken te kunnen blijven beluisteren met gebruik van hoofdstukken etc (vooralsnog vernaggeld iOS7 dat, is nog niet verholpen).
Na syncen met iTunes plots al mijn muziek eraf, alle standaard vinkjes weg, zelfs ibooks compleet weg met foutmelding daarover!
Alles opnieuw erop, gelukkig ging dat.
Ik vermoed dat eea is gekomen doordat ik met een andere app audio files heb toegevoegd en ook weer verwijderd (ingebouwde combi met librivox).
Ik denk dus dat kmf terecht opmerkt dat dit waarschijnlijk een software probleem is, en je vriendin eens kritsich naar de door haar gebruikte apps moet kijken...
Is de iPhone 5 makkelijk beschadigbaar? Ik zie bij veel mensen dat de rand (vooral bij zwarte iPhones) veel krasjes bevat en de zware verf loslaat van het metaal.
Ik zit erg te twijfelen tussen de 5 en de 5c, ik vind de iPhone 5 een stuk mooier maar als deze bij normaal broekzakgebruik (geen sleutels
) al veel beschadigingen vertoont heb ik liever een 5c..
Of eventueel een witte iPhone 5 omdat krasjes in aluminium toch niet te zien zijn als een groot kleurenverschil, of zit ik hier mis?
Ik zit erg te twijfelen tussen de 5 en de 5c, ik vind de iPhone 5 een stuk mooier maar als deze bij normaal broekzakgebruik (geen sleutels
Of eventueel een witte iPhone 5 omdat krasjes in aluminium toch niet te zien zijn als een groot kleurenverschil, of zit ik hier mis?
[ Voor 15% gewijzigd door zozamis op 24-10-2013 12:07 ]
Is dit nou echt een serieuze vraag?! Internetforums, youtube en andere sites staan vol met informatie over hoe snel de iPhone 5 beschadigt! Het is een zeer kwetsbaar ding wat eigenlijk per se een hoesje nodig heeft. Laat je m een keer vallen zonder hoesje dan is de telefoon direct naar de klote! Zo zacht als boter zijn ze.zozamis schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:06:
Is de iPhone 5 makkelijk beschadigbaar? Ik zie bij veel mensen dat de rand (vooral bij zwarte iPhones) veel krasjes bevat en de zware verf loslaat van het metaal.
Ik zit erg te twijfelen tussen de 5 en de 5c, ik vind de iPhone 5 een stuk mooier maar als deze bij normaal broekzakgebruik (geen sleutels) al veel beschadigingen vertoont heb ik liever een 5c..
Alleen in je broekzak zonder iets anders erin zal de telefoon niet beschadigen maar het is gewoon een kwestie van tijd voordat de eerste beschadigingen erop zitten zonder hoesje. De 5s is beduidend minder kwetsbaar. Wit is sowieso niet slim. Zie je net zo goed.
Dan nog; zoek eens gewoon op youtube. Honderden testen staan erop!
Bij mij valt dat allemaal wel mee hoor. Volgens mij zit er verschil in batches en raakte vooral de vroege versies van de iPhone 5 erg snel beschadigd. Als je hem laat vallen, zoals ik vrij vaak gedaan heb, raakt de iPhone inderdaad beschadigd en verdwijnt de zwarte laag op die plek.
Mijn iPhone is vrij vaak op straat gevallen (alle hoeken zijn al aan de beurt geweest), maar werkt nog helemaal prima. Er zitten vooral op de hoeken wat krasjes, maar het scherm is nog helemaal intact en krasvrij. Ik heb nog nooit zo'n degelijke smartphone als de iPhone 5 gehad.
Mijn iPhone is vrij vaak op straat gevallen (alle hoeken zijn al aan de beurt geweest), maar werkt nog helemaal prima. Er zitten vooral op de hoeken wat krasjes, maar het scherm is nog helemaal intact en krasvrij. Ik heb nog nooit zo'n degelijke smartphone als de iPhone 5 gehad.
Inmiddels heb ik een nieuwe iPhone mogen ontvangen. Heb nu een werkende powerbutton.Safaci schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:46:
[...]
Een afspraak maken voor vrijdag is blijkbaar niet mogelijk. Waarschijnlijk hebben ze al hun personeel nodig voor de release. Ik heb gelukkig nog een afspraak kunnen maken voor aankomende donderdag.
Uhm, hoezo is deze minder kwetsbaar??
Whole lot of stars ***
Ze hebben het materiaal verbeterd. Veel minder snel krassen. Zie bijvoorbeeld dit filmpje.
http://youtu.be/niFz61XJ0lk
Verwijderd
Dat zijn geen echte iPhonesopa_paul schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:40:
[...]
Ze hebben het materiaal verbeterd. Veel minder snel krassen. Zie bijvoorbeeld dit filmpje.
http://youtu.be/niFz61XJ0lk
Iemand een idee hoe ik mijn iphone op silent zet wat je normaal via die knop aan de zijkant kan doen?
Op de een of andere manier werkt die knop niet meer. Zowel omlaag als omhoog hoor ik ringtones ed. Hij trilt ook niet meer wanneer ik deze knop omzet terwijl die dat eerst wel deed.
Op de een of andere manier werkt die knop niet meer. Zowel omlaag als omhoog hoor ik ringtones ed. Hij trilt ook niet meer wanneer ik deze knop omzet terwijl die dat eerst wel deed.
De knop is waarschijnlijk lam dan, heeft je telefoon een tik gekregen? veel stof in de knop? of gewoon slijtage? (vrij rap binnen anderhalf jaar dus gewoon mee terug gaan).Draakje5 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:08:
Iemand een idee hoe ik mijn iphone op silent zet wat je normaal via die knop aan de zijkant kan doen?
Telefoon heeft een barst op t scherm. Jaar geleden gevallen, kan dus niet daar door komen lijkt me.Pat-Juh schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:10:
[...]
De knop is waarschijnlijk lam dan, heeft je telefoon een tik gekregen? veel stof in de knop? of gewoon slijtage? (vrij rap binnen anderhalf jaar dus gewoon mee terug gaan).
Edit: en nu doet ie het wel weer, erg vreemd.
Als het een test met een nep-iPhone is bewijst het natuurlijk helemaal geen reet.
The devil is in the details.
Het is toch dezelfde behuizing die nu om de iPhone 5s zit?! Dat er geen hardware in zit boeit toch niet...
Hoe weet je dat nou, of het écht hetzelfde is, als het een neppe iPhone is? Lijkt me sterk dat Apple lege behuizingen verstuurt.Untouchablezz20 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:24:
Het is toch dezelfde behuizing die nu om de iPhone 5s zit?! Dat er geen hardware in zit boeit toch niet...
The devil is in the details.
Via AssistiveTouch kan dit.Draakje5 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:08:
Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid en onder aan ergens staat AssistiveTouch dat aanzetten.
Ik zit te twijfelen tussen de iPhone 5s space grijs en goud. Ik neig naar space grijs. De goude versie ziet er nogal vrouwelijk uit. Ze hadden beter goud met zwart kunnen combineren in plaats van wit.
< dit stukje webruimte is te huur >
heb vandaag iOS 7.0.3 geinstalleerd en heb gemerkt dat als verminder beweging uit staat niet alleen de reguliere 3D motions gewoon aan blijven, maar dat ook de parallax-effecten ingeschakeld zijn en deze niet uit kunnen tenzij je ook de 3d uit wil.
De parallax-effecten zorgen er bij mij ook voor dat mijn achtergrond bij het toegangsscherm ingezoomd is. Vond dit wel jammer, want wil eigenlijk wel de 3d effecten behouden zonder dat mn achtergrond ingezoomd is.
De parallax-effecten zorgen er bij mij ook voor dat mijn achtergrond bij het toegangsscherm ingezoomd is. Vond dit wel jammer, want wil eigenlijk wel de 3d effecten behouden zonder dat mn achtergrond ingezoomd is.
Ik heb vanaf het begin veel problemen met mijn BT Headset en Bluetooth Radio in de auto.
De connectie wordt altijd opgebouwd. Daar ligt het probleem niet. Ik heb alleen verschrikkelijk veel last dat de muziek of het telefoongesprek stottert als een gek.
Dan heb ik er weer een week geen last van en dan weer weken wel. Ik heb het idee dat het aan een brakke bluetooth chip ligt, maar hoe ga ik de geniussen aan de genius Bar overtuigen van de noodzaak dat ze mij gewoon een nieuwe 5 moeten geven?
Iemand anders met dit probleem?
De connectie wordt altijd opgebouwd. Daar ligt het probleem niet. Ik heb alleen verschrikkelijk veel last dat de muziek of het telefoongesprek stottert als een gek.
Dan heb ik er weer een week geen last van en dan weer weken wel. Ik heb het idee dat het aan een brakke bluetooth chip ligt, maar hoe ga ik de geniussen aan de genius Bar overtuigen van de noodzaak dat ze mij gewoon een nieuwe 5 moeten geven?
Iemand anders met dit probleem?
[ Voor 3% gewijzigd door krizzziz op 30-10-2013 09:20 ]
ehhhh..HOI
iPhone5 gehaald tweedehands (toestel is van nov 26 2012)
Helaas een dode pixel (heb al een afspraak gemaakt bij de genius bar) Maar merk ook dat mijn accu niet 100% werkt... Via de diagnose test wat je toegestuurd krijgt van de Apple store (fast test) staat er accu vervangen (aanbevolen)
accu gaat ineens van 30% naar 23% en op 22% valt mijn iphone uit... toestel gaat nog wel aan maar dat is als ik een half uur wacht (anders krijg ik een batterijtje te zien dat hij op is)
Vannacht spotify vanaf 11 uur laten afspelen tot 6 uur in de ochtend (via Wi-Fi en de afspeellijst is gedownload, dus geen stream maar muziek dat op me iPhone stond)
accu ging van 100% naar 25% in dus 8 uurtjes muziek, zonder het scherm aan te laten?
Of ik heb een Maandagochtend model...
Doen ze bij de Apple Store nog steeds zo makkelijk als een half jaar geleden met het wisselen van een iPhone vanwege 1 dode pixel in het scherm?
Helaas een dode pixel (heb al een afspraak gemaakt bij de genius bar) Maar merk ook dat mijn accu niet 100% werkt... Via de diagnose test wat je toegestuurd krijgt van de Apple store (fast test) staat er accu vervangen (aanbevolen)
accu gaat ineens van 30% naar 23% en op 22% valt mijn iphone uit... toestel gaat nog wel aan maar dat is als ik een half uur wacht (anders krijg ik een batterijtje te zien dat hij op is)
Vannacht spotify vanaf 11 uur laten afspelen tot 6 uur in de ochtend (via Wi-Fi en de afspeellijst is gedownload, dus geen stream maar muziek dat op me iPhone stond)
accu ging van 100% naar 25% in dus 8 uurtjes muziek, zonder het scherm aan te laten?
Doen ze bij de Apple Store nog steeds zo makkelijk als een half jaar geleden met het wisselen van een iPhone vanwege 1 dode pixel in het scherm?
Ik zit met een iPhone 5 waarvan het scherm 5 verticale strepen vertoont en niet meer reageert op aanraking. Scherm vervangen is een mogelijkheid maar ik wil het proberen onder garantie te laten doen, de vraag is natuurlijk of je dan dezelfde of een refurbished telefoon terug krijgt.
Probleem is echter dat er geen recente backup van de telefoon is gemaakt en iTunes vraagt om de telefoon te unlocken, dat gaat niet want het touchscreen werkt niet.
Iemand een idee hoe een backup te maken van de telefoon zonder code in te hoeven voeren op het scherm?
Edit: Het is een nieuw scherm geworden bij een lokale reparatieboer. Niet onder garantie maar alles werkt weer.
Probleem is echter dat er geen recente backup van de telefoon is gemaakt en iTunes vraagt om de telefoon te unlocken, dat gaat niet want het touchscreen werkt niet.
Iemand een idee hoe een backup te maken van de telefoon zonder code in te hoeven voeren op het scherm?
Edit: Het is een nieuw scherm geworden bij een lokale reparatieboer. Niet onder garantie maar alles werkt weer.
[ Voor 9% gewijzigd door Klassenoudste op 01-11-2013 12:11 ]
Ik heb gelukkig geen ervaring met dode pixels, dus ik kan je vraag niet beantwoorden. Maar ik ben wel benieuwd via welke route je die diagnose test toegestuurd hebt gekregen. Mijn batterij gaat namelijk ook rap achteruit.Knamix schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 07:46:Via de diagnose test wat je toegestuurd krijgt van de Apple store (fast test) staat er accu vervangen (aanbevolen)
Helaas zit ik wel nét over de 1 jaar garantieperiode.
Klassenoudste schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:29:
Ik zit met een iPhone 5 waarvan het scherm 5 verticale strepen vertoont en niet meer reageert op aanraking. Scherm vervangen is een mogelijkheid maar ik wil het proberen onder garantie te laten doen, de vraag is natuurlijk of je dan dezelfde of een refurbished telefoon terug krijgt.
Vreemd moment net:
M'n telefoon ligt naast m'n laptop op m'n bureau, opeens springt het scherm aan en start Siri op zonder dat ik de telefoon überhaupt heb aangeraakt.. Is dit bij meerdere mensen voorgekomen?
M'n telefoon ligt naast m'n laptop op m'n bureau, opeens springt het scherm aan en start Siri op zonder dat ik de telefoon überhaupt heb aangeraakt.. Is dit bij meerdere mensen voorgekomen?
Hoezo 5 dagen? Je krijgt gelijk een nieuwe (refurbished of niet, het boeit niet) in de Apple Store.BillSpaarbank schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:27:
[...]
Waarom niet onder garantie? Kon je echt geen 5 dagen zonder iPhone?
Niet iedereen woont on de buurt van Amsterdam..Safaci schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 11:17:
[...]
Hoezo 5 dagen? Je krijgt gelijk een nieuwe (refurbished of niet, het boeit niet) in de Apple Store.
Zou je eens willen laten weten hoe dit afloopt?Knamix schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 07:46:
iPhone5 gehaald tweedehands (toestel is van nov 26 2012)
Ik zit namelijk precies met hetzelfde probleem op de dode pixel na!
Navigeer naar de toekomst, codeer het heden
Hallo,
Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een iPhone 5 en loop tegen het volgende aan. Als ik muziek luister via de muziek app en ik open safari dan stopt de muziek app. Het lijkt op een instelling die ik niet kan vinden.
Weet Iemand waar dit zit?
Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een iPhone 5 en loop tegen het volgende aan. Als ik muziek luister via de muziek app en ik open safari dan stopt de muziek app. Het lijkt op een instelling die ik niet kan vinden.
Stopt de muziek niet omdat je een tabblad open hebt staan dat audio probeert af te spelen?Mit-46 schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:09:
Hallo,
M.a.w.: sluit alle tabbladen in Safari en kijk of het probleem zich nog steeds voordoet.
Als ik het goed lees hier hebben echt heel veel mensen las van het rammelende geluidje (aan/uit knopje boven op de iPhone) ? Ik twijfel een beetje of ik er mee terug moet gaan naar KPN. Het knopje werkt prima maar hij rammelt gewoon flink =)
Is al vaker aangegeven, maar is het niet de autofocus van de camera? Dat schijnt normaal te zijn, zit wat los geloof ik.
Nee het is echt de aan/uit knop. Hoor het getik ook als ik het me vinger het knopje beweeg.BeQuietAndDrive schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:08:
Is al vaker aangegeven, maar is het niet de autofocus van de camera? Dat schijnt normaal te zijn, zit wat los geloof ik.
Ik heb gedaan wat je hebt gezegd en het heeft geholpen.TMC schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:19:
[...]
Stopt de muziek niet omdat je een tabblad open hebt staan dat audio probeert af te spelen?
M.a.w.: sluit alle tabbladen in Safari en kijk of het probleem zich nog steeds voordoet.
Ik had (denk ik) geen pagina open staan met muziek of video's of iets dus vaag.
Thanks in ieder geval!
Probeer er een dag niet aan te denken/je er aan te ergeren, als dat niet lukt: ruilen!Nipje schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:19:
[...]
Nee het is echt de aan/uit knop. Hoor het getik ook als ik het me vinger het knopje beweeg.
Bij mij zit ie ook los. Heb het toen ik voor iets anders in de Apple Store was gevraagd aan een genius. Was binnen de specs aldus hem.Nipje schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:19:
[...]
Nee het is echt de aan/uit knop. Hoor het getik ook als ik het me vinger het knopje beweeg.
Ik heb een iphone 5, en het viel mij ineens op dat het (lijkt) scherm aan de randen verkleurd is (een beetje gelig) vooral bovenaan. Foto:

Ligt het aan mij dat ik dit zie, of is dit gewoon niet goed?

Dat zie je wel goed, dat had mijn iPhone 5 ook. Ik heb hem om laten ruilen door Apple.
Ik heb nog zo'n 4 maanden garantie, kan het natuurlijk altijd proberen. Wat zouden ze bij de apple store in amsterdam zeggen?
Edit: contact opgenomen met apple en ze zeggen ook dat dit onder garantie valt
Edit: contact opgenomen met apple en ze zeggen ook dat dit onder garantie valt
[ Voor 52% gewijzigd door sweebee op 07-11-2013 11:34 ]
Hebben jullie het ook dat wanneer je wordt gebeld het een seconde of twee duurt voordat de gene die je belt je kan horen. De eerste keer dat ik dus ''hallo'' zeg horen ze me niet, na 1/2 seconden horen ze mij. Heb even gegoogled en heel veel mensen hebben dit. Is dit standaard?
Ja daar heb ik ook last van. Ik heb inmiddels geleerd 1-2 sec te wachten voordat ik iets zeg.
Of ik zeg helemaal niets, dan hangen ze vanzelf op. Probleem ook opgelost
heb net gezien dat de timer na een aantal seconden begint, vanaf dan kan je gehoord worden. Dus gewoon even het schermpje in de gaten houden denk ik:Psverzijl schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:51:
Ja daar heb ik ook last van. Ik heb inmiddels geleerd 1-2 sec te wachten voordat ik iets zeg.
Yup, heb ik ook sinds IOS7 volgens mij. Merk dat ik de laatste tijd opneem, kijk naar mijn telefoon totdat er 0:00 staat en dan pas de iPhone naar mijn oor haal om iets te zeggen. Dat is meestal precies op het juiste moment.emreorhan schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:21:
Hebben jullie het ook dat wanneer je wordt gebeld het een seconde of twee duurt voordat de gene die je belt je kan horen. De eerste keer dat ik dus ''hallo'' zeg horen ze me niet, na 1/2 seconden horen ze mij. Heb even gegoogled en heel veel mensen hebben dit. Is dit standaard?
Slecht eigenlijk dat het zo moet

Volgens mij is dat al jaren zo, ook voor iOS7 hoor. Ben eigenlijk niet anders gewend, bij alle iOS releases, en alle toestellen sinds de 3G.
Ik weet eigenlijk ook niet anders dan dat ik het gewend ben, maar of het nu sinds de IOS7 release, of de IO6 release of daarvoor was, geen idee.
Verwijderd
Kom er zojuist achter dat mijn iphone 5 scherm beweegt in de rechterbovenhoek als ik er licht op druk. Ook maakt het een klik/kraak geluid. Hoort dit? Kan dit gerepareerd worden in de apple store in amsterdam?
Ik heb een probleem,sinds kort laat de mail app van mijn hotmail de inhoud van de mail niet neer zien,kan dus niks lezen,knop bovenop en homeknop ingedrukt houden loste het op
[ Voor 18% gewijzigd door racoon op 10-11-2013 12:25 ]
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Dit hoort niet echt, lijkt mij. Ik denk dat ze deze in de Apple Store wel omruilen voor een vervangend exemplaar.Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 01:58:
Kom er zojuist achter dat mijn iphone 5 scherm beweegt in de rechterbovenhoek als ik er licht op druk. Ook maakt het een klik/kraak geluid. Hoort dit? Kan dit gerepareerd worden in de apple store in amsterdam?
Het zijn niet de randen die verkleuren, het is het midden dat roosachtig begint te worden. Bij mijn iP5 is dit ook vorige maand verschenen. Ik heb naar Apple gebeld en direct een nieuwe toegestuurd gekregen. Mijn 1ste iPhone 5 was 1 jaar en 1 maand. Volgens de info dat ik gevonden heb zou het de lijm tussen het glas en het scherm zijn dat na een tijd verkleurd.sweebee schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:11:
Ik heb een iphone 5, en het viel mij ineens op dat het (lijkt) scherm aan de randen verkleurd is (een beetje gelig) vooral bovenaan. Foto:
[afbeelding]
Toen ik Apple contacteerde en mijn probleem beschreef wisten ze direct waarover ik het had. Het is dus een bekend probleem.
Bah, mijn sluimerknop doet het niet meer van mijn iPhone 5. Hij deed het eerst al een tijd niet heel goed meer. Dan kon ik bijvoorbeeld alleen nog aan de linkerkant drukken en dan moest ik goed door drukken, dan deed die het nog. Nu doet die helaas niks meer.
Nu ben ik niet in staat om naar Amsterdam af te reizen en hem daar om te laten ruilen. Ik kan hem echter nog wel via Apple aanbieden ter reparatie. Betekend dit dat ik mijn toestel naar ze moet opsturen? En hierbij dus niet direct een nieuwe van ze krijg? Zo niet, dan moet ik even tussendoor een vervangend toestel zien te vinden.
Nu vraag ik mij ook af, voor het geval dat hij uitvalt. Neem aan dat ik het toestel ook weer aan kan krijgen met alleen de home knop?
Ik heb even kort het forum doorgenomen, maar kan het niet zo 1,2,3 vinden.(beide vragen)
Nu ben ik niet in staat om naar Amsterdam af te reizen en hem daar om te laten ruilen. Ik kan hem echter nog wel via Apple aanbieden ter reparatie. Betekend dit dat ik mijn toestel naar ze moet opsturen? En hierbij dus niet direct een nieuwe van ze krijg? Zo niet, dan moet ik even tussendoor een vervangend toestel zien te vinden.
Nu vraag ik mij ook af, voor het geval dat hij uitvalt. Neem aan dat ik het toestel ook weer aan kan krijgen met alleen de home knop?
Ik heb even kort het forum doorgenomen, maar kan het niet zo 1,2,3 vinden.(beide vragen)
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Aansluiten aan een computer start hem weer op.
Als je een CC hebt kan je kiezen voor een advanced replacement. Dan sturen ze eerst een vervagend toestel op en kun he de oude daarna terugsturen. Er zit netjes een label bij van de UPS, hoeft je alleen te bellen voor een ophaal datum/tijd.hupske schreef op zondag 10 november 2013 @ 14:09:
Bah, mijn sluimerknop doet het niet meer van mijn iPhone 5. Hij deed het eerst al een tijd niet heel goed meer. Dan kon ik bijvoorbeeld alleen nog aan de linkerkant drukken en dan moest ik goed door drukken, dan deed die het nog. Nu doet die helaas niks meer.
Nu vraag ik mij ook af, voor het geval dat hij uitvalt. Neem aan dat ik het toestel ook weer aan kan krijgen met alleen de home knop?![]()
Wat betreft het aanzetten. Als er nog spanning in de batterij zit altijd, anders start het toestel aan de lader of een usb poort.
Bedankt voor je antwoorden! Ik heb gewoon de standaard garantie. Ben niet zo gek om extra te bataten.Domino schreef op zondag 10 november 2013 @ 15:43:
[...]
Als je een CC hebt kan je kiezen voor een advanced replacement. Dan sturen ze eerst een vervagend toestel op en kun he de oude daarna terugsturen. Er zit netjes een label bij van de UPS, hoeft je alleen te bellen voor een ophaal datum/tijd.
Wat betreft het aanzetten. Als er nog spanning in de batterij zit altijd, anders start het toestel aan de lader of een usb poort.
Kan dus nergens een advanced replacement vinden.
Ze komen wel netjes mijn toestel ophalen, kan alleen nergens een afspraak maken volgens mij of moet ik anders telefonisch regelen dat mijn toestel voor reparatie moet? Lekker onduidelijk zijn ze wel.
Iig dus eerst een vervangend toestel regelen.(Heb thuis niks meer)
Ben zelf voor de rest nog wel erg tevreden over de telefoon. Zelfs zo dat ik binnenkort een Sim-Only ga afsluiten. Terwijl ik normaal toch graag een nieuwe telefoon wil hebben bij mijn abbo
Je betaalt in principe niks extra's voor de garantie. Je betaalt voor de express verzending (heen en terug) van ups en het op voorhand verkrijgen van een vervangend toestel.hupske schreef op zondag 10 november 2013 @ 16:14:
[...]
Bedankt voor je antwoorden! Ik heb gewoon de standaard garantie. Ben niet zo gek om extra te bataten.
Kan dus nergens een advanced replacement vinden.
Ze komen wel netjes mijn toestel ophalen, kan alleen nergens een afspraak maken volgens mij of moet ik anders telefonisch regelen dat mijn toestel voor reparatie moet? Lekker onduidelijk zijn ze wel.
Iig dus eerst een vervangend toestel regelen.(Heb thuis niks meer)
Ben zelf voor de rest nog wel erg tevreden over de telefoon. Zelfs zo dat ik binnenkort een Sim-Only ga afsluiten. Terwijl ik normaal toch graag een nieuwe telefoon wil hebben bij mijn abbo
Vezend maar eens een pakket aangetekend en verzekerd met TNT. Ben je bijna net zoveel kwijt.
Dat snap ik! Maar ze kunnen wel je toestel ophalen en hem terug brengen zonder dat er kosten aan zijn verbonden?Domino schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:23:
[...]
Je betaalt in principe niks extra's voor de garantie. Je betaalt voor de express verzending (heen en terug) van ups en het op voorhand verkrijgen van een vervangend toestel.
Vezend maar eens een pakket aangetekend en verzekerd met TNT. Ben je bijna net zoveel kwijt.

Iig morgen even kijken voor goedkoop mobieltje, want zal deze wel even kwijt zijn
Vroeger verwend Android gebruiker, maar durf daar bijna niet meer na toe stappen. Samsung vermijd ik helemaal met hun troep van een Touchwiz.
iOS werkt toch verdacht lekker simpel en snel en werkt helemaal beter nu ik ook sinds kort een gebruiker ben van een MacBook Air
De express replacement is gewoon een extra service waar je voor KUNT kiezen. Iets wat ik altijd doe, want ik kan niet een paar dagen zonder mijn telefoon.hupske schreef op zondag 10 november 2013 @ 19:11:
[...]
Dat snap ik! Maar ze kunnen wel je toestel ophalen en hem terug brengen zonder dat er kosten aan zijn verbonden?Het blijft dus 2 ritjes.
Iig morgen even kijken voor goedkoop mobieltje, want zal deze wel even kwijt zijn![]()
Vroeger verwend Android gebruiker, maar durf daar bijna niet meer na toe stappen. Samsung vermijd ik helemaal met hun troep van een Touchwiz.
iOS werkt toch verdacht lekker simpel en snel en werkt helemaal beter nu ik ook sinds kort een gebruiker ben van een MacBook Air
De normale manier gaat op zich ook wel snel. Volgens mij ben je hem max 3 dagen kwijt
...less is more
Klopt, ik heb de express replacement ook gebruikt, kan ook met de standaard garantie.funk-e schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:22:
[...]
De express replacement is gewoon een extra service waar je voor KUNT kiezen. Iets wat ik altijd doe, want ik kan niet een paar dagen zonder mijn telefoon.
De normale manier gaat op zich ook wel snel. Volgens mij ben je hem max 3 dagen kwijt
Ik belde op maandag middag naar apple om mijn klacht uit te leggen en koos uiteindelijk voor deze service. De volgende dag om 11:45 stond UPS voor de deur met de replacement iPhone. Deze was geheel nieuw. Mijn eigen iPhone had ik al meteen gebackupped nadat ik apple had gebeld dus ik heb mijn defecte iPhone meteen dezelfde dag weer terug gestuurd. Deze was de dag daarop bij apple in Breda binnen. Het hele proces was dus 2 dagen en je bent dan ook meteen klaar.
Mijn iPhone 5 was 9 maanden oud (standaard garantie ) en ik vond het de 30 euro ( verzend kosten ) zeker wel waard want ik kon niet max 10 werkdagen zonder telefoon. Omdat de iPhone een nano sim gebruikt was "even ander toestel gebruiken tijdens de repair" geen optie. Die nano sim gaat bijna nergens anders in en adapters heb ik niet liggen.
Bij Apple care garantie werkt het precies hetzelfde alleen hoef je de 30 euro ( verzend kosten ) niet zelf te betalen. Dat is dan onderdeel van Apple care.
[ Voor 7% gewijzigd door Sumuhtsop op 11-11-2013 07:43 ]
Klopt het dat het materiaal van de iPhone 5 wel erg gevoelig is voor krassen op het scherm en putjes in de behuizing? Heb nu nog geen twee dagen een toestel in gebruik en hij ziet er nu al minder goed uit dan de iPhone 4 die ik twee jaar op dezelfde manier heb gebruikt.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Verwijderd
Met het scherm heb ik geen problemen. De achterkant is ook prima. Enkel de schuine randjes heb ik onderop aan de achterkant wat lak wat eraf is.Gunner schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:50:
Klopt het dat het materiaal van de iPhone 5 wel erg gevoelig is voor krassen op het scherm en putjes in de behuizing? Heb nu nog geen twee dagen een toestel in gebruik en hij ziet er nu al minder goed uit dan de iPhone 4 die ik twee jaar op dezelfde manier heb gebruik.
De iPhone 5 is inderdaad gevoeliger voor krassen dan de voorgaande versies. Zelf heb ik de iPhone 5 vanaf dag 1 in een (Spigen) hoesje, en heb 2 kleine puntjes lak eraf. Verder ziet de telefoon er nog helemaal gaaf uit. Het ligt er dus heel erg aan hoe je het toestel gebruikt (met of zonder hoesje).Gunner schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:50:
Klopt het dat het materiaal van de iPhone 5 wel erg gevoelig is voor krassen op het scherm en putjes in de behuizing? Heb nu nog geen twee dagen een toestel in gebruik en hij ziet er nu al minder goed uit dan de iPhone 4 die ik twee jaar op dezelfde manier heb gebruikt.
Scherm niet hoor. Totaal niet verschillend van voorgaande modellen.
De randen.. oh my, je hoeft er maar aan te denken en ze zijn al beschadigd. Vooral dat kleine chamfered kantje. Dat moet bij de 5S beter gaan, daar is dat randje gewoon gepolijst gelukkig.
De randen.. oh my, je hoeft er maar aan te denken en ze zijn al beschadigd. Vooral dat kleine chamfered kantje. Dat moet bij de 5S beter gaan, daar is dat randje gewoon gepolijst gelukkig.
Dit is ook de reden waarom de iPad Mini Retina, iPad Air en iPhone 5S space grey hebben en geen slate meer hebben als kleur.UltraSub schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:06:
Scherm niet hoor. Totaal niet verschillend van voorgaande modellen.
Mijn iPhone 5 had op veel randen wel kleine beschadigingen gekregen (al na enkele weken of een maand), gelukkig went dat ook wel, maar het is gewoon zonde, zeker als je er zuinig op bent. 'Gelukkig' kreeg ik een nieuwe (of refurbished) iPhone een maand geleden (aan/uit knop van die andere was kapot). Deze lijkt er al iets minder last van te hebben..
Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.