Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Heb de laatste tijd steeds vaker dat mijn iPhone 5 (van iets meer dan een jaar oud) spontaan uitvalt bij +/- 10-20% accu.
Hij geeft dan aan dat hij aan de oplader moet. Als ik hem vervolgens aan de lader hang, gaat hij weer snel aan en staat de accu weer rond het percentage waar hij mee uitviel. Telefoon is qua software up2date.

Begin beetje vervelend te worden, want ik moet die resterende procenten natuurlijk nog gewoon kunnen gebruiken.

Heeft iemand ervaring met dergelijke problemen, of tips om dit als garantie af te handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

UltraSub schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:06:
Scherm niet hoor. Totaal niet verschillend van voorgaande modellen.
De randen.. oh my, je hoeft er maar aan te denken en ze zijn al beschadigd. Vooral dat kleine chamfered kantje. Dat moet bij de 5S beter gaan, daar is dat randje gewoon gepolijst gelukkig.
Heb uit ellende maar een bumper case gehaald anders ga ik me er verschrikkelijk aan ergeren. Ontsiert wel een beetje helaas. Maar het is een bekend probleem lees ik al.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:08
sweebee schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:11:
Ik heb een iphone 5, en het viel mij ineens op dat het (lijkt) scherm aan de randen verkleurd is (een beetje gelig) vooral bovenaan. Foto:

[afbeelding]

Ligt het aan mij dat ik dit zie, of is dit gewoon niet goed?
Fijn... krijg ik reparatie update met track&trace voor de terug weg met in de reparatie status: Kan probleem niet herproduceren :( krijg ik hem natuurlijk ongerepareerd terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:16

Kid Buu

Huh, Pietje?

keanu_ schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:58:
Heb de laatste tijd steeds vaker dat mijn iPhone 5 (van iets meer dan een jaar oud) spontaan uitvalt bij +/- 10-20% accu.
Hij geeft dan aan dat hij aan de oplader moet. Als ik hem vervolgens aan de lader hang, gaat hij weer snel aan en staat de accu weer rond het percentage waar hij mee uitviel. Telefoon is qua software up2date.

Begin beetje vervelend te worden, want ik moet die resterende procenten natuurlijk nog gewoon kunnen gebruiken.

Heeft iemand ervaring met dergelijke problemen, of tips om dit als garantie af te handelen?
Precies hetzelfde probleem met een iPhone 4S.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Nu online
Kid Buu schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 04:52:
[...]

Tevens heb ik een nagenoeg lamme powerbutton, dus misschien ga ik maar eens Apple bellen en kijken wat ze voor mij kunnen betekenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Kid Buu schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 04:52:
[...]

De batterij een keer goed calibreren, dat wil nog wel eens helpen!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

keanu_ schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:16:
[...]
Tevens heb ik een nagenoeg lamme powerbutton, dus misschien ga ik maar eens Apple bellen en kijken wat ze voor mij kunnen betekenen..
Jep hier ook last van.
Mij telefoon is echter 1 jaar en 2 maanden oud, dus ik neem aan dat ik hiervoor niet meer bij de Apple Store terecht kan? en dus bij Vodafone moet aankloppen die me het toestel heeft geleverd.
Iemand daar ervaringen mee? komen ze hem dan ook omwisselen? of gaan ze hem repareren en ben je hem enige tijd kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Nu online
DyStiC schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:52:
[...]

Jep hier ook last van.
Mij telefoon is echter 1 jaar en 2 maanden oud, dus ik neem aan dat ik hiervoor niet meer bij de Apple Store terecht kan? en dus bij Vodafone moet aankloppen die me het toestel heeft geleverd.
Iemand daar ervaringen mee? komen ze hem dan ook omwisselen? of gaan ze hem repareren en ben je hem enige tijd kwijt?
Heb gisteren Apple gebeld en mijn situatie uitgelegd. Ze geven aan dat zij 1 jaar garantie kunnen leveren, ook al wees ik ze op het nederlandse consumentenrecht (mijn iPhone is 1 jaar en 40 dagen oud).

Hierdoor moest ik bij Vodafone langsgaan waar ze wel de ''verlengde'' 2 jaar fabrieksgarantie geven, omdat ik hem daar destijds heb aangeschaft.
(Al had ik de iPhone bij de Apple store gekocht had ik de 2 jaar garantie wel gaf de Apple medewerker aan).
Anyway, ik moet dus langs bij de vodafone, waarschijnlijk ben je hem daar zeker wel een tijdje kwijt -> minimaal 10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

keanu_ schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:47:
[...]
ook al wees ik ze op het nederlandse consumentenrecht
Dat werkt niet in je voordeel aangezien in dat consumentenrecht staat dat je bij Apple aan het verkeerde adres bent aangezien dat niet de verkoper is ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Nu online
fsfikke schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:51:
[...]

Dat werkt niet in je voordeel aangezien in dat consumentenrecht staat dat je bij Apple aan het verkeerde adres bent aangezien dat niet de verkoper is ;)
True, maar dat is tegenwoordig onderdeel van de intro van het telefoongesprek, dus wil in ieder geval wel even uit hun mond horen wat ze te bieden hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

keanu_ schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:47:
Anyway, ik moet dus langs bij de vodafone, waarschijnlijk ben je hem daar zeker wel een tijdje kwijt -> minimaal 10 dagen.
Zou het op prijs stellen als je me/ons op de hoogte kunt houden van het verdere verloop.
Dan weet ik wat me te wachten staat bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:53
iemand toevallig ervaring met de activation lock ? de 5s van mijn vrouw is gestolen. Op het toestel zat een passcode en dus heeft de dief waarschijnlijk de telefoon direct uitgezet zonder in de telefoon te kunnen kijken.

Toen ze het door had (winkel in met telefoon, winkel uit en telefoon was weg, 10 min in de winkel geweest) belde ze naar haar eigen nummer met de telefoon van haar mede-shopper en toestel stond al uit.

Klopt het dat, ook al gaat de "nieuwe bezitter" de iPhone nu wipen en activeren, dat diegene alsnog haar apple id en password nodig heeft om de activatie te voltooien ? dat is wat ik opmaal uit de Apple informatie pagina.

Ik heb Find my iPhone al geprobeerd en helaas is het toestel niet online geweest, laatste locatie is ook niet te zien. Simkaart is nu geblokkeerd en ik heb de telefoon ook al in "lost mode" gezet met een bericht erbij dat er over een terugbrengbeloning kan worden gesproken.

[ Voor 5% gewijzigd door dcell op 13-11-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Nu online
DyStiC schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:01:
[...]

Zou het op prijs stellen als je me/ons op de hoogte kunt houden van het verdere verloop.
Dan weet ik wat me te wachten staat bij Vodafone.
Dat is goed. Hoop vrijdag langs te gaan!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Ik heb 2 telefoons (Galaxy S2 privé en een iPhone 5 van mijn werkgever). Ik neem meestal beide telefoons mee, maar sowieso altijd mijn privé telefoon. Ik heb nu een Bury carkit met multi-point ondersteuning, dat wil zeggen dat beide telefoons tegelijk gekoppeld zijn en als ik op één van de 2 een gesprek ontvang, dat ik deze altijd kan aannemen in de auto.

Nu krijg ik een nieuwe auto met een ingebouwde carkit, welke slechts 1 telefoon ondersteunt. Omdat ik altijd mijn privé telefoon bij heb, zal ik die gaan koppelen.

Nu wil ik dat mijn iPhone 5 de gesprekken forward naar mijn Galaxy S2 zodra ik in de auto zit. Zodat ik die toch kan opnemen. Dit kan hij detecteren doordat er een bluetooth apparaat (ofwel de carkit) nabij is. In Android zou ik dit met bijvoorbeeld Tasker kunnen doen, maar ik heb nog niet uitgevonden hoe dit met de iPhone kan. Wie helpt mij?

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Mijn iPhone 5 power button werkt niet goed. Nu dacht ik een keertje langs de Apple Store te gaan. Hebben mensen daar ervaring mee? Kijken ze direct of hij gemaakt kan worden? En zo niet, krijg je een nieuwe mee?

Zou het kunnen dat de iPhone 5's op zijn in de Apple store, en dat je dan een 5s mee krijgt? :) :*) :9~

Ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Studiocitroen schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:24:
Mijn iPhone 5 power button werkt niet goed. Nu dacht ik een keertje langs de Apple Store te gaan. Hebben mensen daar ervaring mee? Kijken ze direct of hij gemaakt kan worden? En zo niet, krijg je een nieuwe mee?

Zou het kunnen dat de iPhone 5's op zijn in de Apple store, en dat je dan een 5s mee krijgt? :) :*) :9~

Ervaring?
Geen ervaring, maar reken er maar niet op dat je een iPhone 5s meekrijgt ;). Misschien met bijbetaling o.i.d. maar ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Muurtegel schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:41:
[...]

Geen ervaring, maar reken er maar niet op dat je een iPhone 5s meekrijgt ;). Misschien met bijbetaling o.i.d. maar ik denk het niet.
aha das ook een goed idee! :) 100 euro bijleggen en een nieuwe! :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Studiocitroen schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:46:
[...]

aha das ook een goed idee! :) 100 euro bijleggen en een nieuwe! :9~ :9~ :9~
Dat zal niet werken kan ik je vrijwel zeker garanderen :D

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Jammer zeg :( Zouden ze nog genoeg iPhone 5's hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Studiocitroen schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:07:
Jammer zeg :( Zouden ze nog genoeg iPhone 5's hebben dan?
Waarom bel je ze niet met zo'n vraag? Ik begrijp dat soort dingen niet...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:21:
[...]

Waarom bel je ze niet met zo'n vraag? Ik begrijp dat soort dingen niet...
Zou kunnen ja, maar ik ben benieuwd naar ervaringen van andere personen. Over de vraag of ze nog wel iphone 5's hebben kan ik best is even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Laatst online: 17:53
Waarschijnlijk hebben ze nog genoeg refurbished iPhone 5's liggen. Zo lang is de 5 nog niet uit het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
100% zeker dat je je 5, ook niet na bijbetaling, kunt upgraden naar een 5S. Je kunt zelfs niet eens de kleur veranderen. En geloof maar dat ze zat 5 blijven hebben, ook als ze al lang niet meer te krijgen zijn in het normale circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 16:38
loopt 't toch anders af, dan horen we het graag:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:37

Hupske

AFCA

Zo donderdag is mijn iPhone opgehaald door UPS. Vrijdag kreeg ik bericht dat ze vervangende naar mij toe hadden gestuurd.
Vandaag mogen ontvangen. Ik blij, want had tussendoor even een Desire Z een kreng van een toestel.

Ik doe de telefoon aan en tot mijn verbazing staat er nog iOS 6 op. Vind het wel apart dat vanuit Apple niet de laatste software mee leveren met de toestellen.
Duurt dus enige tijd voordat ik mijn reserve kopie weer terug kan zetten.

Overigens wel erg snelle service en de mobiel ziet er top uit! :D Me happy.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:24
Wees blij dat het niet andersom is! Dat je een ios6 back-up hebt en een ios7 telefoon krijgt. Want dat werkt denk ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:10
loeberce schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:53:
Wees blij dat het niet andersom is! Dat je een ios6 back-up hebt en een ios7 telefoon krijgt. Want dat werkt denk ik echt niet.
Volgens mij werkt het wel, een iOS 6 backup op een iOS 7 toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:37

Hupske

AFCA

larsiey schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:05:
[...]

Volgens mij werkt het wel, een iOS 6 backup op een iOS 7 toestel.
Dat lijkt mij juist ook. Ze adviseren zelfs voor het updaten om een reservekopie te maken :9

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 07:27
Mijn refurbished iPhone 5 die ik een maand geleden kreeg had nog iOS 6 er op, moest ik eerst updaten voordat ik mijn iOS 7 back-up van mijn originele iPhone 5 er op kon zetten... andersom werkt uiteraard prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:23
Ik heb een iphone 5 in bezit van een vriendin. Hij heeft waterschade. Alleen kan ik nu geen afspraak maken bij de genuis bar. Er is geen mogelijkheid om een afspraak te maken via hun genuis bar site.

Telefoon is van juni 2013. Ik kan me herinneren dat je je kapotte iphone kan omruilen voor een nieuwe (refurbished) exemplaar. Kan iemand mij bevestigen dat dit nu nog mogelijk is en hoeveel er extra geld erbij neergelegd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
M0otje schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:29:
Ik heb een iphone 5 in bezit van een vriendin. Hij heeft waterschade. Alleen kan ik nu geen afspraak maken bij de genuis bar. Er is geen mogelijkheid om een afspraak te maken via hun genuis bar site.

Telefoon is van juni 2013. Ik kan me herinneren dat je je kapotte iphone kan omruilen voor een nieuwe (refurbished) exemplaar. Kan iemand mij bevestigen dat dit nu nog mogelijk is en hoeveel er extra geld erbij neergelegd moet worden?
Dat is nog steeds mogelijk. Je betaalt dan voor een out-of-warranty replacement (service buiten de garantie om).

1. Ga hier naartoe: http://support.apple.com/...oduct=iphone&locale=nl_NL
2. Klik op "Mijn iPhone komt niet in aanmerking voor service onder garantie. Wat zijn mijn serviceopties?"

En zie daar: €261,10. Dat is inclusief verzendkosten, in de Apple Store kost het je €249 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Sinds de update iOS 7.0.4 heb ik regelmatig haperende Apps en de iPhone 5 valt ook soms zomaar uit. Kan ik nou het beste een backup maken en dan via iTunes een restore doen als nieuw apparaat en dan erna de backup terug zetten of is er een betere/gemakkelijkere manier?! Wil gewoon de software weer opnieuw erop zetten. Heb alle vorige updates ota gedaan ipv iTunes. Begreep dat dat ermee te maken kon hebben?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:00

aex351

I am the one

Studiocitroen schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:24:
Ervaring?
Ik had hetzelfde probleem. Via de website kan je een afspraak maken met een Genius of je kan de telefoon laten ophalen. Resultaat in beide gevallen is dat je een nieuwe (refurbished) telefoon krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door aex351 op 24-11-2013 00:48 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ze repareren ook onderdelen tegenwoordig (aldus de genius die ik gisteren tegenover me had om een probleem met een iPhone 5) dus of je een compleet nieuwe (refurb) krijgt ligt maar net aan welk probleem je hebt.

En nee een upgrade krijg je niet uit een reparatie. De Apple Store heeft alle modellen op voorraad, zelfs als die niet meer nieuw te koop zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Studiocitroen schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:28:
[...]

Zou kunnen ja, maar ik ben benieuwd naar ervaringen van andere personen. Over de vraag of ze nog wel iphone 5's hebben kan ik best is even bellen.
En als je 5 ouder is dan 1 jaar en niet bij Apple direct gekocht is mag je nog gaan dokken voor je reparatie ook als je direct naar de Apple Store gaat.Tenzij je het regelt via degene waar je het toestel gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Aghanim schreef op zondag 24 november 2013 @ 09:23:
[...]

En als je 5 ouder is dan 1 jaar en niet bij Apple direct gekocht is mag je nog gaan dokken voor je reparatie ook als je direct naar de Apple Store gaat.Tenzij je het regelt via degene waar je het toestel gekocht hebt.
Mijn 5 is niet bij Apple gekocht, maar heb hem via Vodafone. Maar hij is nog geen jaar oud. Heeft het dan wel nut om bij Apple langs te gaan? Want als ik het via Vodafone doe, dan wordt hij opgestuurd, en dan ben ik hem een aantal weken kwijt, en daar zit ik niet op te wachten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Studiocitroen schreef op maandag 25 november 2013 @ 08:37:
[...]

Mijn 5 is niet bij Apple gekocht, maar heb hem via Vodafone. Maar hij is nog geen jaar oud. Heeft het dan wel nut om bij Apple langs te gaan? Want als ik het via Vodafone doe, dan wordt hij opgestuurd, en dan ben ik hem een aantal weken kwijt, en daar zit ik niet op te wachten. :/
als je naar Apple gaat, en je krijgt een vervangende toestel, dan ben je de garantie bij Vodafone kwijt. Want je serienummer is dan anders dan wat bij Vodafone staat.
Hier moet je wel rekening mee houden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
De power button van mijn iphone 5 doet het ook al een tijdje niet meer. Toen ik net van plan was bij de genius bar langs te gaan, heb ik m laten vallen. Daarbij zijn de glasstukjes(boven en onder) aan de achterkant gebroken. Vraag me af of ze bij Apple alsnog zullen helpen, of dat ze het gooien op het feit dat ik het een keertje heb laten vallen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
MintyDoerak schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:25:
De power button van mijn iphone 5 doet het ook al een tijdje niet meer. Toen ik net van plan was bij de genius bar langs te gaan, heb ik m laten vallen. Daarbij zijn de glasstukjes(boven en onder) aan de achterkant gebroken. Vraag me af of ze bij Apple alsnog zullen helpen, of dat ze het gooien op het feit dat ik het een keertje heb laten vallen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Zelf geen ervaring mee, maar wat ik zo lees van de mensen die er wel ervaring mee hebben heb je pech. Door de gebruikersschade vervalt de garantie in zo'n geval. Krassen en butsjes zijn geen probleem, maar met gebroken glas zullen ze je toestel niet zomaar vervangen.

Wel als je rond de 250 euro bijlegt. Je kunt vooraf even met Apple bellen en het probleem voorleggen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjberkheij
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05-2021
MintyDoerak schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:25:
Toestel niet verzekerd? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat voor iPhone-Dock dit is?

Afbeeldingslocatie: http://25.media.tumblr.com/tumblr_lpjsn9h3qF1qgvw6to1_500.jpg

Edit: Al gevonden: http://www.amazon.com/iPh...=1-1&keywords=elago+stand

maar het wordt toch:

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/3688/xb6d.png

http://www.amazon.com/ela...=1-4&keywords=elago+stand

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:43

janklp

FortyTwo Capital

Gaat dat aluminium niet krassen op je telefoon na verloop van tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janusz schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:15:
Gaat dat aluminium niet krassen op je telefoon na verloop van tijd?
Ja dat dacht ik ook, heb nu die stand gevonden van de eerste foto, die heeft namelijk rubbertjes op de plek waar je iPhone op rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Even een vraagje tussendoor...
Het valt me op dat onder 'instellingen' - 'algemeen' - 'gebruik' de mail app zo groot is! Bij mij 775mb. Nu irriteerde ik me er al wat langer aan dus heb ik vrijwel alle mail weg gegooid maar hij werd alleen maar groter!
Hoe kan het nou dat die app/data zo groot is en dat die niet bijwerkt? En hoe los ik het op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Staan er nog dingen in je verwijderde e-mails folder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Janusz schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 12:38:
Staan er nog dingen in je verwijderde e-mails folder?
Ja dat was op zich wel een goede tip hoor. Stonden er toch nog 1000 in 😋😝 haha. Maar tot mijn verbazing gaat de data dan van 772mb naar 716mb (ofzoiets) Dus nog steeds belachelijk hoog. Heb al een reboot gedaan. Hoe hoog is dat bij anderen?!

Nooit geweten trouwens dat de mails niet definitief verwijderd worden trouwens. Stonden er nog van zeker 3 maanden in! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjberkheij
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05-2021
Bij mij is de mail app bij gebruik maar 18 MB...? :o Terwijl ik 'm toch wel gewoon gebruik ism mijn hotmail account!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Ik kreeg net een vodafone carrier update. Zit nu op v15.6 blijkbaar.
Iemand anders nog informatie daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mijn iPhone 5 heeft redelijk wat stof achter het cameraglaasje en het scherm zit een héél klein los in de rechter bovenhoek. Nu heb ik contact gezocht met Apple voor het omruilen van het apparaat. Klonk allemaal heel positief. De medewerkster (die vanuit Ierland belde en redelijk moeilijk te verstaan was) geeft mij twee opties als ik het goed begrijp:
  • UPS komt de iPhone ophalen, hij gaat naar Apple en na 7-10 werkdagen ontvang ik een nieuwe iPhone in huis (of hij wordt gerepareerd).
  • UPS komt de iPhone ophalen en geeft mij direct een nieuwe iPhone 5 aan de deur. Deze optie kost volgens de medewerker aan de lijn normaliter €29,95 maar deze wilde ze mij wel gratis geven. Voor deze optie is wel een creditcardnummer nodig waar een reservering van €200 (?) op wordt gedaan. Deze wordt terug gegeven als de iPhone bij het reparatiecentrum aankomt en blijkt dat hij inderdaad vervangen moet worden.
Optie #2 klinkt natuurlijk heel aantrekkelijk aangezien ik dan direct een nieuw toestel krijg. Maar ik heb zelf geen creditcard (en moet dus die van mijn moeder gebruiken), en wat als ze vinden dat het stof/scherm geen enorm probleem is en ze het toestel gaan repareren en dat dat voor mijn rekening is en ze allemaal geld van de creditcard gaan afschrijven?

Iemand ervaring met deze twee opties en voor welke optie zouden jullie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Zou stap 2 alleen kiezen als je zeker weet dat het onder de garantie valt.
Als ze valschade constateren bijv. Dan valt het niet onder de garantie en ben je gelijk die 200 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Volgens mij kan je zonder problemen optie 2 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
monnick schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:51:
Mijn iPhone 5 heeft redelijk wat stof achter het cameraglaasje en het scherm zit een héél klein los in de rechter bovenhoek. Nu heb ik contact gezocht met Apple voor het omruilen van het apparaat. Klonk allemaal heel positief. De medewerkster (die vanuit Ierland belde en redelijk moeilijk te verstaan was) geeft mij twee opties als ik het goed begrijp:
  • UPS komt de iPhone ophalen, hij gaat naar Apple en na 7-10 werkdagen ontvang ik een nieuwe iPhone in huis (of hij wordt gerepareerd).
  • UPS komt de iPhone ophalen en geeft mij direct een nieuwe iPhone 5 aan de deur. Deze optie kost volgens de medewerker aan de lijn normaliter €29,95 maar deze wilde ze mij wel gratis geven. Voor deze optie is wel een creditcardnummer nodig waar een reservering van €200 (?) op wordt gedaan. Deze wordt terug gegeven als de iPhone bij het reparatiecentrum aankomt en blijkt dat hij inderdaad vervangen moet worden.
Optie #2 klinkt natuurlijk heel aantrekkelijk aangezien ik dan direct een nieuw toestel krijg. Maar ik heb zelf geen creditcard (en moet dus die van mijn moeder gebruiken), en wat als ze vinden dat het stof/scherm geen enorm probleem is en ze het toestel gaan repareren en dat dat voor mijn rekening is en ze allemaal geld van de creditcard gaan afschrijven?

Iemand ervaring met deze twee opties en voor welke optie zouden jullie kiezen?
Als jou iPhone binnen garantie is dan klopt stap 2 niet helemaal.

Als jij voor optie 2 kiest dan wordt er een bedrag van X euro gereserveerd op jou credit card. Dit is de waarde van een nieuwe iPhone 5.

X bij een iPhone 5 is
16 GB € 599
32 GB € 699
64 GB € 799

Let op: dit is puur een reservering op je creditcard, dus alleen een Borg * .

De nieuwe/refurbished iPhone 5 wordt meestal de volgende dag bij jou geleverd en dan heb jij een aantal dagen om alles van jou oude iPhone over te zetten op jou nieuwe. Je kan op de dag dat jij voor optie 2 kiest al alles backuppen, dat scheelt weer tijd. Daarna doe je jou eigen iPhone terug in de verpakking waarin de nieuwe/refurbished iPhone werd geleverd en in de retour verpakking die ook meegeleverd wordt en je belt UPS op voor een pickup. Je kan zelf aangeven waar je dit opgehaald wil hebben en wanneer. Dit alles staat ook in het boekje wat bij jou nieuwe iPhone zit. Dit proces kost dus 29 euro. Als je apple care hebt afgesloten bij de aankoop is dit gratis.

Binnen 10 dagen nadat jij voor optie 2 gekozen hebt moet jou eigen iPhone weer bij Apple binnen zijn anders riskeer je een boete. Zodra jou iPhone binnen komt bij apple ( in Breda ) kijken hun of jou iPhone binnen garantie valt ( geen duidelijke val of water schade ). Direct daarna wordt de reservering van jou creditcard gehaald en is alles rond.

* Borg is er voor 2 redenen:
- Jou iPhone heeft schade zoals eerder beschreven en valt niet binnen de garantie van Apple. Dan wordt bedrag X omgezet van reservering naar betaling. Apple brengt dan de nieuw waarde in rekening.
- Jou iPhone wordt te laat terug gestuurd ( na 10 dagen binnen bij apple ) en je krijgt een boete van Y.

Y is:
16 GB € 175
32 GB € 225
64 GB € 275

De voorwaarden voor deze service staan hier:
http://www.apple.com/lega...cs/iphone_ars_emea_nl.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dank voor je uitgebreide reactie! Aangezien mijn iPhone nooit is gevallen en geen fysieke schade heeft aan de buitenkant kan ik dus prima voor op #2 kiezen. Zeker aangezien de medewerkster mij heeft belooft dat ik die €29 niet hoef te betalen. Enige wat nog een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat ze zeggen dat ik me niet moet aanstellen met stof onder het cameraglaasje, maar dat zou ik eigenlijk belachelijk vinden. Ik geeft €600 uit aan een toestel en dan mag ik verwachten dat het perfect is toch...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Daar zal Apple niet zo moeilijk over doen. Ik moet wel een kleine toevoeging doen als hun beslissen dat hij echt eigen schade heeft en volgens hun buiten garantie is:

Als Apple de Oorspronkelijke iPhone binnen de Retourzendingsperiode ontvangt in een toestand die NIET in aanmerking komt voor garantieservice,

1: verloopt de autorisatie op uw creditcard. Geheel bedrag wordt in rekening gebracht.

2: Er is nog wel service buiten de garantie mogelijk, wordt de vergoeding voor service buiten de garantie ten laste van uw creditcard gebracht. Voor de iPhone 5 is dit € 261,10 .

Ze nemen dan vanzelf contact op met je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Ik wil toch ook even mijn ervaringen met de 5s geven.

Recente historie:
- iPhone 4 sinds 2010 (nog steeds (zakelijk) in gebruik trouwens)
- Galaxy Nexus sinds sinds eind 2011
- Galaxy Note 2 sinds eind 2012

Ik heb mijn 5s nu sinds een week, en voor mij is het een verademing. Ik was prima tevreden met Android, maar de stabiliteit was maar zo-zo naar mijn ervaring, de snelheid ok maar niet bijzonder en de gebruikservaring varieerde van uitstekend tot ronduit frustrerend. Zo moet je als je een instelling wilt veranderen je drie slagen in de rondte zoeken, aangezien verschillende settings op verschillende plaatsen terug te vinden zijn. En uiteraard kom ik dan altijd pas als laatste op de juiste plek.. ;)

De 5s is bloedsnel. Alles staat waar ik het verwacht. Alle settings staan op 1 plek. De reactiesnelheid van het scherm is duidelijk beter als van mijn Android devices. Het scherm is voor mij duidelijker leesbaar dan dat van de Note 2, ondanks dat deze significant groter is. Aan de andere kant maakt het kleinere formaat van de telefoon het makkelijk om deze te bedienen of in je boekzak te dragen. De levensduur van de accu is beter dan welke smartphone ik ooit gehad heb. De Note 2 haalt bij mijn gebruik 1,5 dag. De 5s met vergelijkbaar gebruik makkelijk 2 dagen. Touch ID leek mij een gimmick, maar is voor mij nu iets waar ik slecht meer zonder zou kunnen.

Alles rozegeur en maneschijn? Nee. Er is maar 1 manier om iets te doen, en dat is de Apple manier. Vaak werkt dit zeer goed, maar soms is het niet de meest logische manier voor mij en het is onmogelijk om hier ook maar iets aan te veranderen zonder jailbreak. En die is er nog niet voor de 5s/iOS7. Bestanden overzetten van/naar de iPhone is gewoon een drama en roept bij mij de vraag op van 'hoe moeilijk kun je iets simpels maken'.

Al met al is het voor mij op dit moment de beste smartphone die je kunt kopen. En dat is ergens maar goed ook, aangezien ik er 699 euro voor heb moeten betalen. ;)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
afterburn schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:25:

Bestanden overzetten van/naar de iPhone is gewoon een drama en roept bij mij de vraag op van 'hoe moeilijk kun je iets simpels maken'.
Sind kort gebruik ik hiervoor DeskConnect; dat werkt prima voor mij!! d:)b

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

funske schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:24:
[...]

Sind kort gebruik ik hiervoor DeskConnect; dat werkt prima voor mij!! d:)b
Dank je, dat ga ik eens proberen!

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
afterburn schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:25:
Bestanden overzetten van/naar de iPhone is gewoon een drama en roept bij mij de vraag op van 'hoe moeilijk kun je iets simpels maken'.
Dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Dat dacht ik ook, werkt leuk maar ik loop tegen het probleem aan bij Video's. Ik heb een filmpje van mijn bruiloft omgezet met Handbrake en via iTunes in mijn Videos map gezet. Nu wil ik deze ook kunnen delen maar dat gaat niet :/ Heeft dit te maken met eventuele gekochte films (geen idee of die daar verschijnen) die ik dan niet zomaar kan verspreiden? Lijkt er in ieder geval op dat ik dit bij Muziek ook niet kan maar heb hier geen materiaal staan. Zou graag zien dat ik zo'n filmpje gewoon naar een andere iPhone gebruiker kan doorsturen bijv of in Dropbox kan krijgen via mijn iPhone.

ja ik kan inderdaad het filmpje via mijn pc uploaden naar dropbox maar daar gaat het nu even niet om, plus dat ik die daar niet meer heb staan (verwijderd na convert). Kan deze vanuit iTunes lokaal nog op worden geslagen op een Windhoos pc? In de programmatuur op de lokale pc kan ik dit bestand niet terug vinden in ieder geval

[ Voor 21% gewijzigd door JB op 05-12-2013 14:50 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
keanu_ schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:16:
[...]

keanu_ schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:58:

Zelfde problemen hier met een evenoude 5 als de jouwe.. Ook via Vodafone.
Heb alle dingen die ''onnodig'' zijn uitstaan, en nog bij matig gebruik loopt de accu heel snel leeg (echt paar procenten per minuut als ik op FB/Whatspp zit)
Uitvallen bij 30% gebeurd ook vaak, net als ineens van 60% -> 30% -> 12% -> uit :F
funske schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:32:
[...]

De batterij een keer goed calibreren, dat wil nog wel eens helpen!
Hoe doe je dat? :)
DyStiC schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:52:
[...]

Jep hier ook last van.
Ik ben bij de Apple Store in Amsterdam geweest, kon afspraak maken met Genius bar maar enige wat ze daar zouden doen was reset (eerst met en daarna zonder backup terugzetten, en dat had ik beide zelf al gedaan)

Vodafone wil 'm opsturen onde garantie maar je bent 'm dan minimaal 4 weken kwijt, zónder vervangend toestel :X
Ik zit te denken aan reparatieshop hier in de buurt, 39€ voor nieuwe accu en 49€ voor een nieuw knoppie dan maar..

[ Voor 8% gewijzigd door GewoonDennis op 05-12-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Wat te doen om je batterij te calibreren:

1. Gebruik de iphone tot ie helemaal leeg en uit zichzelf uit gaat. (Het kan goed zijn dat ie heel lang op 1% blijft hangen)
2. Laad je telefoon vervolgens aan 1 stuk op, zonder te ontkoppelen in de tussentijd
3. Laat hem, nadat hij helemaal vol zit, nog een paar uur aan de lader hangen
4. Start de iPhone vervolgens opnieuw op door de knop bovenop en de home knop in te houden, totdat hij herstart

bron: https://discussions.apple.../3605927?start=0&tstart=0

Meerdere mensen zeggen dat de iPhone zegt dat hij op 1% batterij zit, terwijl dit niet helemaal klopt. Vervolgens blijft de telefoon een uur lang op 1% hangen, voordat de batterij pas echt leeg is.

Of je kunt hier kijken.

Twee ongeveer dezelfde manieren om te kalibreren. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door funske op 05-12-2013 18:04 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
Studiocitroen schreef op maandag 25 november 2013 @ 08:37:
[...]

Het kan zijn dat Apple de bon van Vodafone vraagt, dus neem die voor de zekerheid mee. Mocht je de bon kwijt zijn dan kun je een kopie doorgaans afhalen in het filiaal waar je de telefoon gekocht hebt, niet in een ander filiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
funske schreef op donderdag 05 december 2013 @ 17:57:
[...]

1. Gebruik de iphone tot ie helemaal leeg en uit zichzelf uit gaat. (Het kan goed zijn dat ie heel lang op 1% blijft hangen)
2. Laad je telefoon vervolgens aan 1 stuk op, zonder te ontkoppelen in de tussentijd
4. Start de iPhone vervolgens opnieuw op door de knop bovenop en de home knop in te houden, totdat hij herstart

Meerdere mensen zeggen dat de iPhone zegt dat hij op 1% batterij zit, terwijl dit niet helemaal klopt. Vervolgens blijft de telefoon een uur lang op 1% hangen, voordat de batterij pas echt leeg is.

Of je kunt hier kijken.

Dit ga ik ook maar eens doen, mijn accu blijft gemiddeld nog 2,5 uur werken op 1% :o

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heb hier een iPhone 5, 16GB/Wit. Het scherm is alleen kaduuk.

Nu moet je gelijk de hele digitizer laten vervangen, maar ik ben bang dat de kwaliteit van de spare-part minder is! Wat ervaren jullie?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
[...]

Of je kunt hier kijken.

Thanks! Maar dat wordt nog spannand zonder werkende aan/uit knop |:( :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
GewoonDennis schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 07:15:
Thanks! Maar dat wordt nog spannand zonder werkende aan/uit knop |:( :*)
Daar heb ik ook last van gehad. Inmiddels voor €29,- laten omruilen en deze werkt wel prima.
Als ik overigens bij die kapotte iPhone de aan/uit knop uiterst links (of rechts, ik weet het niet meer :+ ) indrukte reageerde hij soms nog wel. Dus misschien werkt dat bij die van jou ook nog wel.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
funske schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:18:
[...]

Daar heb ik ook last van gehad. Inmiddels voor €29,- laten omruilen en deze werkt wel prima.
Als ik overigens bij die kapotte iPhone de aan/uit knop uiterst links (of rechts, ik weet het niet meer :+ ) indrukte reageerde hij soms nog wel. Dus misschien werkt dat bij die van jou ook nog wel.
Ja dát doet 'ie sporadisch wel ja :+
Maar probleem is dat ik 'm ook wel kan repareren voor een paar tientjes, maar dan de garantie kwijt ben, óf onder garantie 3/4 weken kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:58
GewoonDennis schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 12:45:
[...]

Ja dát doet 'ie sporadisch wel ja :+
Maar probleem is dat ik 'm ook wel kan repareren voor een paar tientjes, maar dan de garantie kwijt ben, óf onder garantie 3/4 weken kwijt :P
Meestal kun je tegen betaling wel een vervangend toestel krijgen denk ik.
Desnoods een simpel instap smartphonetje zodat je wel kan blijven whatsappen ;)
Gewoon ff vragen aan de klantenservice van vodafone zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Smobbo schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 12:49:
[...]

Meestal kun je tegen betaling wel een vervangend toestel krijgen denk ik.
Desnoods een simpel instap smartphonetje zodat je wel kan blijven whatsappen ;)
Gewoon ff vragen aan de klantenservice van vodafone zou ik zeggen!
Been there, done that, helaas.. :X
Maar de ''home knop - aan/uit knop'' truc is gelukt, now we wait.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Of je kunt hier kijken.

idd, zorgen dat ie voor het slapen gaan helemaal leeg is (en dus uitvalt) en hem dan aan de lader hangen.

sochtens van de lader halen, aan/uit knop ingedrukt houden tot hij reboot en dan klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Dit bovenstaande heb ik geprobeerd maar geen effect; batterij indicator rechtsbovenin zegt 1%, popup melding zegt 10%? Tevens valt iPhone soms opeens uit als hij onder de 20% komt, bij opnieuw opstarten melding dat hij leeg is en opgeladen moet worden, vervolgens kan je hem gewoon weer aan doen (en dit meerdere keren).

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/851/d7xg.png

[ Voor 19% gewijzigd door MmarkM op 14-12-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Laatst online: 19:17
Ik merk op mn iPhone 5 dat bij een wit scherm met hoge helderheid volledig rondom langs de rand van het scherm een lichte geel/groene gloed van 5mm zit. Als je het toestel kantelt en zo de kijkhoek verandert, zie je het beter. Is dit een reden om het toestel aan te melden voor reparatie / vervanging?

[ Voor 7% gewijzigd door _Brake_ op 15-12-2013 21:50 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkyMe
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-07-2020
Geachte mede tweakers,

Hoogstwaarschijnlijk hebben andere dezelfde vraag al gesteld aar kan dit niet heel makkelijk terug vinden, dus mijn excuses als het een herhaling is.

Ik heb een probleem met iCloud en/of iPhone ID op een iPhone 5. Ik denk dat dit is gekomen door een factory reset uit te vvoeren zonder iCloud/ ID te ontkoppelen van de telefoon.

Heeft iemand enig idee hoe dit te maken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:58
DarkyMe schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:34:
Geachte mede tweakers,

Hoogstwaarschijnlijk hebben andere dezelfde vraag al gesteld aar kan dit niet heel makkelijk terug vinden, dus mijn excuses als het een herhaling is.

Ik heb een probleem met iCloud en/of iPhone ID op een iPhone 5. Ik denk dat dit is gekomen door een factory reset uit te vvoeren zonder iCloud/ ID te ontkoppelen van de telefoon.

Heeft iemand enig idee hoe dit te maken is?
Euh.... iets meer informatie zou handig zijn.
er is 'een probleem' met je iPhone ID. Zoals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

[...]

Of je kunt hier kijken.

Het probleem is dat m'n 4S niet eens meer aan de 1% geraakt. Meestal valt hij ergens tussen de 20 en 30% uit. Zoals anderen hier ook aangeven krijg ik 'm na een half uurtje terug opgestart en staat hij dan gewoon op het percentage waarop hij uitviel...

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:35
Ik vroeg mij af of er een tweaker ervaring heeft met een goeie iPhone 5 dock. Met die lightning connector is het niet echt handig om onofficiële accessoires te gebruiken. Ik weet dat de officiële iPhone 5S dock gebruikt kan worden met de iPhone 5, maar ik wil graag zoiets maar dan zwart.

Bestaat zoiets of ontkom ik niet aan een wit dock?

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:32

vooghel

Cunning linguist

Ik heb een Elevation Dock (via hun Kickstarter), met een Lightning adapter, maar die zijn nu wel prijzig.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Groentjuh schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:51:
Ik vroeg mij af of er een tweaker ervaring heeft met een goeie iPhone 5 dock. Met die lightning connector is het niet echt handig om onofficiële accessoires te gebruiken. Ik weet dat de officiële iPhone 5S dock gebruikt kan worden met de iPhone 5, maar ik wil graag zoiets maar dan zwart.

Bestaat zoiets of ontkom ik niet aan een wit dock?
Alleen dock of dock incl speaker/wekker/etc?

http://www.philips.nl/c/K...uiting-aj7045d_12/prd/nl/
Die heb ik momenteel in gebruik, als wekker mét iPhone 5 dock (Lightning aansluiting)
Zit goed geluid in en staat mooi in het zwart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Ik heb een dock van hiier The Lightning Dock

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:04
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v233/Bjorn015/IMG_00551.png

Gegroet,

Zoals te zien is heb ik sinds enige tijd problemen met de batterijduur van m'n iPhone 5 (12/2012). De eerste keer was hij warm gelopen en plots helemaal leeg en sindsdien krijg ik amper nog 10 uur eruit gehaald. Eerst heb ik alle apps afgesloten, zonder succes. Ik heb dan ook reeds een clean reset gedaan (instellen als nieuwe telefoon). In eerste instantie leek het te helpen, maar enkel als ik 'm niet gebruik. Zodra ik de iPhone gebruik, gaat er zo'n 1% per 10 seconden van m'n batterij af..

Ik stel mij nu de vraag of ik hier zelf nog iets aan kan doen, of binnenbrengen en hopen dat ze hem willen herstellen?

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Gisterenavond even gespeeld met een iphone 5S van mijn neef en wat me opviel was de losse aan/uit knop. Als je met het toestel op en neer schud dan hoor je ook een tikje. Wanneer je een vinger op het knopje houdt is dit niet het geval. Mijn neef gaf aan dat dit normaal was en vrijwel iedere 5S hier last van heeft. Klopt dit ? Ik bedoel, hij heeft 700 euro voor het toestel betaald... Ik heb lichte interesse in een iphone 5s maar dit schrikt me dan wel weer een beetje af. Je kunt het ratelen zelfs horen bij video opnames.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Om de paar posts komt het rammelde aan.uit knop probleem voorbij. Misschien even zelf de moeite nemen om wat posts terug te lezen?... en uiteraard in het 5s topic, want dit gaat over de normale....

[ Voor 19% gewijzigd door Fietsbel op 26-12-2013 16:35 ]

39

• GewoonDennis
Darks schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:14:
[afbeelding]

Gegroet,

Zoals te zien is heb ik sinds enige tijd problemen met de batterijduur van m'n iPhone 5 (12/2012). De eerste keer was hij warm gelopen en plots helemaal leeg en sindsdien krijg ik amper nog 10 uur eruit gehaald. Eerst heb ik alle apps afgesloten, zonder succes. Ik heb dan ook reeds een clean reset gedaan (instellen als nieuwe telefoon). In eerste instantie leek het te helpen, maar enkel als ik 'm niet gebruik. Zodra ik de iPhone gebruik, gaat er zo'n 1% per 10 seconden van m'n batterij af..

Ik stel mij nu de vraag of ik hier zelf nog iets aan kan doen, of binnenbrengen en hopen dat ze hem willen herstellen?
Ik he voor zondag een afspraak bij de Genius Bar in Amsterdam gemaakt voor ditzelfde probleem :) (icm het niet werkende aan/uit knoppie)
Zal hier het resultaat posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:04
GewoonDennis schreef op donderdag 26 december 2013 @ 22:46:
[...]

Ik he voor zondag een afspraak bij de Genius Bar in Amsterdam gemaakt voor ditzelfde probleem :) (icm het niet werkende aan/uit knoppie)
Zal hier het resultaat posten ;)
Okay bedankt :)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 16:38
Ruffzz schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:32:
Gisterenavond even gespeeld met een iphone 5S van mijn neef en wat me opviel was de losse aan/uit knop. Als je met het toestel op en neer schud dan hoor je ook een tikje. Wanneer je een vinger op het knopje houdt is dit niet het geval. Mijn neef gaf aan dat dit normaal was en vrijwel iedere 5S hier last van heeft. Klopt dit ? Ik bedoel, hij heeft 700 euro voor het toestel betaald... Ik heb lichte interesse in een iphone 5s maar dit schrikt me dan wel weer een beetje af. Je kunt het ratelen zelfs horen bij video opnames.
lijkt me normaal ja, heb het ook met mijn 5. Als ie het maar gewoon doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

emreorhan schreef op zondag 29 december 2013 @ 16:48:
[...]

lijkt me normaal ja, heb het ook met mijn 5. Als ie het maar gewoon doet.
Jup :) Mijn 5 heeft dat ook en de 4S van mijn werk ook. Het is niet dat de knoppen alle kanten op schuiven bij het kantelen van je telefoon maar als je er met je vinger op gaat, kun je ze bij beide een beetje verschuiven in de opening waar de knop in "rust". Qua degelijkheid vind ik nog wel steeds dat de 4S (en de 4) degelijker aanvoelt maar dat komt ook door de robuustheid en gewicht.

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 30-12-2013 08:40 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Mijn 5 heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:13
Ruffzz schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:32:
Hoe maak jij een video dan in godsnaam? Schudt jij je telefoon heen en weer als je een video maakt? Want het knopje rammelt alleen als je behoorlijk schudt met je telefoon en je moet je oor wel in de buurt houden. De andere rammel is de camera lens, dat is normaal.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
martinusz schreef op maandag 30 december 2013 @ 09:37:
[...]

Hoe maak jij een video dan in godsnaam? Schudt jij je telefoon heen en weer als je een video maakt? Want het knopje rammelt alleen als je behoorlijk schudt met je telefoon en je moet je oor wel in de buurt houden. De andere rammel is de camera lens, dat is normaal.
Hij doelt vermoedelijk op een youtube filmpje waarbij de filmer bewust de camera heen en weer beweegt om te laten horen hoe het knopje dan versterkt op het filmpje te horen is. Echt een realistische test :+

Ik heb liever dat het knopje rammelt, dan dat hij er na een paar maanden mee ophoudt. Ik vind het allemaal maar geneuzel.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

BillSpaarbank schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:48:
[...]

Hij doelt vermoedelijk op een youtube filmpje waarbij de filmer bewust de camera heen en weer beweegt om te laten horen hoe het knopje dan versterkt op het filmpje te horen is. Echt een realistische test :+

Ik heb liever dat het knopje rammelt, dan dat hij er na een paar maanden mee ophoudt. Ik vind het allemaal maar geneuzel.
Het is imho ook geen "defect" maar puur een producteigenschap door de toegepaste bouw van de behuizing en knop. Dit zijn 2 losse delen die in elkaar gelegd worden en het knopje drukt op een stukje elektronica op de printplaat.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bermbom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08 07:23
Weet iemand hoelang garantie je hebt op de lightning kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 19:15
Vandaag mijn iphone 5 binnengebracht voor stofophoping achter de camera lens. Ondanks sommige tweakers direct een nieuwe kregen bij officiele resellers, is de mijne mooi voor 3 weken weg :|
Toch wel leuk bij The Phone House: 'Je hebt wel geen lifeline verzekering genomen', dan maar meteen gevraagd ofdat de fabrieksgarantie hiermee niet meer geldig door was 8)7

Volgende keer toch maar men spullen bij officiële resellers gaan kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
DenHond schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:08:
Vandaag mijn iphone 5 binnengebracht voor stofophoping achter de camera lens. Ondanks sommige tweakers direct een nieuwe kregen bij officiele resellers, is de mijne mooi voor 3 weken weg :|
Toch wel leuk bij The Phone House: 'Je hebt wel geen lifeline verzekering genomen', dan maar meteen gevraagd ofdat de fabrieksgarantie hiermee niet meer geldig door was 8)7

Volgende keer toch maar men spullen bij officiële resellers gaan kopen...
Je krijgt niet direct een nieuwe bij resellers, alleen bij de Apple Store. Vraag me af waar je dat vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 19:15
MarcoC schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:03:
[...]

Je krijgt niet direct een nieuwe bij resellers, alleen bij de Apple Store. Vraag me af waar je dat vandaan haalt.
Had eerst al wat met de zoekfunctie gespeeld voor ik hem binnen deed.
http://gathering.tweakers...message/40079435#40079435

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
DenHond schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 18:03:
[...]
Had eerst al wat met de zoekfunctie gespeeld voor ik hem binnen deed.
http://gathering.tweakers...message/40079435#40079435
Genius bar = Apple Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Nog even terugkomend op mijn problemen met de accu en het aan/uit knopje.
Ben bij de Genius Bar geweest en m'n 5 is omgeruild voor een nieuwe :)
Accu's kunnen ze terplekke, onder garantie, vervangen (mits je nog binnen het 1e jaar zit) maar aangezien mijne meerdere probs had, kreeg ik een nieuwe mee :) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hoe krijg ik m'n muziek zichtbaar op de telefoon? iTools laat zien dat er muziek opstaat, maar de muziek app laat "geen materiaal" zien.

thanks

edit
werkt al, muziek sync uitgezet en daarna weer aan

[ Voor 16% gewijzigd door Manke op 02-01-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, mijn iPhone 5 scherm reageert niet meer op aanraking. Het scherm is wel zichtbaar maar als ik hem uit de slaapstand haal zitten er allerlei lichte strepen op de achtergrond. Verder kan ik het scherm niet unlocken omdat de aanraking niet werkt :(
Resetten: Home + Power helpt niet, iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:24

RnB

Ik zou een clean install van iOS (restore in DFU mode) nog even proberen, als je scherm dan nog steeds niet reageert, heb je waarschijnlijk een defecte touchplaat.

[ Voor 7% gewijzigd door RnB op 07-01-2014 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Ik gebruik in mijn auto regelmatig Google maps om te navigeren. De stem van Google maps wordt dan via Bluetooth op de audioinstallatie van mijn auto weergegeven, wat heel handig is. Nu wilde ik laatst eens Apple maps gebruiken om te navigeren maar bij die app werden de instructies niet via Bluetooth doorgegeven maar bleef het geluid gewoon uit de speaker van de iPhone komen, wat nauwelijks te verstaan is als je op de snelweg zit. Ligt dat aan die app en ondersteunt alleen Google maps deze functionaliteit? Of moet je voor Apple maps nog iets extra instellen om dat aan de praat te krijgen?
Pagina: 1 ... 29 ... 34 Laatste

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.