Laatste tijd loopt de batterij van m'n iPhone wel erg snel leeg. Al een complete reset gedaan, maar had geen gevolgen. Misschien maar eens op laten sturen en anders wordt het een nieuwe kopen, want nu haal ik met 100% echt net het einde van m'n werkdag. Met wat meer gebruik dan normaal, dan moet ik tussendoor echt laden >.<
Verwijderd
Loop een keer je instellingen goed na.Heb ik laatst ook gedaan en de batterij heeft aan het einde van de dag nog ruim 30%.thundermo schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:09:
Laatste tijd loopt de batterij van m'n iPhone wel erg snel leeg. Al een complete reset gedaan, maar had geen gevolgen. Misschien maar eens op laten sturen en anders wordt het een nieuwe kopen, want nu haal ik met 100% echt net het einde van m'n werkdag. Met wat meer gebruik dan normaal, dan moet ik tussendoor echt laden >.<
Binnenkort ga ik even langs de Apple store, mijn power button is namelijk kapot, die werkt niet meer. Heeft iemand ervaring of dit nog gerepareerd kan worden of dat je een nieuw toestel krijgt?
Het zit namelijk zo, het duurt 5 dagen voordat het gerepareerd wordt. En dan moet ik weer helemaal naar Haarlem toe om hem op te halen, want de Apple medewerker zei dat ze hem niet konden opsturen!
Het zit namelijk zo, het duurt 5 dagen voordat het gerepareerd wordt. En dan moet ik weer helemaal naar Haarlem toe om hem op te halen, want de Apple medewerker zei dat ze hem niet konden opsturen!
Als je naar de Apple Store gaat wordt het probleem direct verholpen (omruilen waarschijnlijk).
Je verhaal is verder zeer onduidelijk dus kan er niet inhoudelijk op in gaan.
Bedankt, ja mijn verhaal is wat onduidelijk ja, excuusMarcoC schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:55:
Als je naar de Apple Store gaat wordt het probleem direct verholpen (omruilen waarschijnlijk).

Ik had gebeld naar de Apple store in Haarlem, en die zei: Als het een klein ding is wat gerepareerd kan worden, wordt het gerepareerd. Dus dan duurt dat 5 dagen voordat ie klaar is. en dan kan ik me iPhone weer gaan ophalen in Haarlem. Dat is wel een uurtje rijden. Dus daar heb ik niet zoveel trek in. Vandaar ook mijn vraag of mensen ervaring hiermee hebben. Met het mankement van een powerknop die het niet meer doet.
Als hij bij andere dan ook gewoon omgeruild is, dan ga ik ook een bezoekje wagen!
Power button repareren ze niet, mijn iPhone is vanwege dit defect 2x direct vervangen bij de Apple Store (amsterdam)Studiocitroen schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:15:
[...]
Bedankt, ja mijn verhaal is wat onduidelijk ja, excuus![]()
Ik had gebeld naar de Apple store in Haarlem, en die zei: Als het een klein ding is wat gerepareerd kan worden, wordt het gerepareerd. Dus dan duurt dat 5 dagen voordat ie klaar is. en dan kan ik me iPhone weer gaan ophalen in Haarlem. Dat is wel een uurtje rijden. Dus daar heb ik niet zoveel trek in. Vandaar ook mijn vraag of mensen ervaring hiermee hebben. Met het mankement van een powerknop die het niet meer doet.
Als hij bij andere dan ook gewoon omgeruild is, dan ga ik ook een bezoekje wagen!
Verwijderd
Waarom lukt dat mij niet
De touch functie van mijn scherm werkt niet meer (32GB iPhone5).
Eerst gebeld naar Apple Store Amsterdam. Mocht langs komen maar konden geen garantie geven dat ik geholpen werd. OK op eigen risico naar de store gegaan vanuit Zoetermeer. Daar aangekomen zijn er net 2 mensen voor me zonder afspraak die nog geholpen kunnen worden (plm. half zeven 's avonds).
Zeer klant-onviendelijke medewerkster wijst me er vervolgens fijntjes op dat ik eerst een afspraak moet maken (dat wist ik al) en dat ze verder niets voor me kunnen doen, mag niet eens uitleggen wat er aan de hand is...
Lopen zat Store medewerkers en -sters rond maar die kunnen en mogen mijn verhaal niet aanhoren.
Ok onverrichter zake maar weer naar huis, met een telefoon die rond de 800 Euro kost
Direct online een afspraak gemaakt bij de Apple Store Haarlem.
Dus vandaag maar naar Haarlem, liep iets uit dus werd rond half vijf geholpen.
Toestel werd mee naar achteren genomen om uit elkaar te schroeven.
Na terugkomst blijkt het een defect scherm te zijn. Echter een vervelende mededeling ze kunnen hem binnen een uur repareren maar het kost me wel 150 Euro!
Omdat hij 6! dagen uit de garantie is, kom op zeg, het probleem had ik gisteren al dus toen was het 5 dagen uit de garantie (hij is van 02-01-2013), maar geen enkele coulance, nee hoor meneer dat mogen we niet meer doen.
Ik vraag nog komt dat nou vaak voor dit probleem? Toen kreeg ik een hele leuke opmerking terug; dit model meneer, de iPhone 5, is het slechtste model wat Apple ooit gemaakt heeft qua bouwkwaliteit, vandaar dat wij deze ook niet meer verkopen. Daar moet je het dan mee doen en daar sta je dan met je telefoon van 800 Euro.
De allerergste slechtste service die ik ooit meegemaakt heb met wat dan ook en dan ook nog je eigen product zo kwalificeren tegenover een klant die het product bezit
Nee, ik kreeg een net briefje mee en kon wel naar de Vodafone toe, want daar kan je aanspraak maken op het 2e jaar garantie...
Vertellen er alleen niet bij dat je daar minimaal 3 weken moet wachten voordat je telefoon terug is.
Bedankt Apple voor deze geweldige klantvriendelijkheid voor een telefoon van 800 Euro die net 5 dagen uit zijn garantie is

Slaat nergens op. De iPhone 5S heeft volgens mij gewoon de zelfde bouwkwaliteit als de 5. Jammer dat ze er geld voor vroegen, maar de waarheid is dat ie gewoon 5 dagen uit zijn garantie is.
Je hebt je telefoon toch niet bij Apple gekocht? Wettelijk heb je recht op garantie bij de verkopende partij, in dit geval Vodafone. Het is een mooie geste dat Apple het eerste jaar die premium support als extra geeft.
En trouwens, reparatie duurt vaak <2 weken.
En trouwens, reparatie duurt vaak <2 weken.
Je hebt geen overeenkomst met apple maar met vodafone. Zul je bij hen moeten aankloppen.
Dat apple het 1e niet jaar niet moeilijk doet is top maar eigenlijk zijn ze geen partij in deze.
Amateur die opmerking over slechtse bouwkwaliteit. Fijn een apple medewerker die zijn eigen product afkraakt. Geeft veel vertrouwen --> niet dus.
Dat apple het 1e niet jaar niet moeilijk doet is top maar eigenlijk zijn ze geen partij in deze.
Amateur die opmerking over slechtse bouwkwaliteit. Fijn een apple medewerker die zijn eigen product afkraakt. Geeft veel vertrouwen --> niet dus.
wie heeft al sinds de release de zelfde iPhone 5 in zijn bezit (dus niet ingeruild voor een nieuwe). Hoe zit het met de sleep/wake button en de home button? doen ze het gewoon en zijn ze stabiel? Ik heb de mijne sinds juli 2013. Tot nu toe geen problemen.
Ik heb mijn iPhone 5 nu ruim een jaar, maar ik heb wel af en toe dat de home button niet meer lekker reageert. Hopelijk wordt dat niet erger...emreorhan schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:39:
wie heeft al sinds de release de zelfde iPhone 5 in zijn bezit (dus niet ingeruild voor een nieuwe). Hoe zit het met de sleep/wake button en de home button? doen ze het gewoon en zijn ze stabiel? Ik heb de mijne sinds juli 2013. Tot nu toe geen problemen.
Ja om geholpen te worden hoef je nog net niet op je knieën, maar als je bij de nieuwe spullen staat hangt er binnen 5 seconden zo'n kudde verkopers in je nek als een zwerm strontvliegen bij een verse drol.Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:42:
[...]
Waarom lukt dat mij niet![]()
De touch functie van mijn scherm werkt niet meer (32GB iPhone5).
Eerst gebeld naar Apple Store Amsterdam. Mocht langs komen maar konden geen garantie geven dat ik geholpen werd. OK op eigen risico naar de store gegaan vanuit Zoetermeer. Daar aangekomen zijn er net 2 mensen voor me zonder afspraak die nog geholpen kunnen worden (plm. half zeven 's avonds).
Zeer klant-onviendelijke medewerkster wijst me er vervolgens fijntjes op dat ik eerst een afspraak moet maken (dat wist ik al) en dat ze verder niets voor me kunnen doen, mag niet eens uitleggen wat er aan de hand is...
Lopen zat Store medewerkers en -sters rond maar die kunnen en mogen mijn verhaal niet aanhoren.
Ok onverrichter zake maar weer naar huis, met een telefoon die rond de 800 Euro kost
Direct online een afspraak gemaakt bij de Apple Store Haarlem.
Dus vandaag maar naar Haarlem, liep iets uit dus werd rond half vijf geholpen.
Toestel werd mee naar achteren genomen om uit elkaar te schroeven.
Na terugkomst blijkt het een defect scherm te zijn. Echter een vervelende mededeling ze kunnen hem binnen een uur repareren maar het kost me wel 150 Euro!
Omdat hij 6! dagen uit de garantie is, kom op zeg, het probleem had ik gisteren al dus toen was het 5 dagen uit de garantie (hij is van 02-01-2013), maar geen enkele coulance, nee hoor meneer dat mogen we niet meer doen.
Ik vraag nog komt dat nou vaak voor dit probleem? Toen kreeg ik een hele leuke opmerking terug; dit model meneer, de iPhone 5, is het slechtste model wat Apple ooit gemaakt heeft qua bouwkwaliteit, vandaar dat wij deze ook niet meer verkopen. Daar moet je het dan mee doen en daar sta je dan met je telefoon van 800 Euro.
De allerergste slechtste service die ik ooit meegemaakt heb met wat dan ook en dan ook nog je eigen product zo kwalificeren tegenover een klant die het product bezit![]()
Nee, ik kreeg een net briefje mee en kon wel naar de Vodafone toe, want daar kan je aanspraak maken op het 2e jaar garantie...
Vertellen er alleen niet bij dat je daar minimaal 3 weken moet wachten voordat je telefoon terug is.
Bedankt Apple voor deze geweldige klantvriendelijkheid voor een telefoon van 800 Euro die net 5 dagen uit zijn garantie is![]()
Alsnog is Apple geen partij in deze. Als je aanspraak wilt maken op garantie moet je bij de verkopende partij zijn. Zo is het in de wet geregeld. Ik snap niet waarom je hier zo boos over wordt. Dit is geen nieuw fenomeen ofzo.
Als je niet tevreden bent met de garantie-afhandeling van Vodafone, dan moet je hem volgende keer ergens kopen.
Conclusie: enorm zeikverhaal van iemand die geen eigen verantwoordelijkheid kan nemen.
Als je niet tevreden bent met de garantie-afhandeling van Vodafone, dan moet je hem volgende keer ergens kopen.
Conclusie: enorm zeikverhaal van iemand die geen eigen verantwoordelijkheid kan nemen.
[ Voor 49% gewijzigd door MarcoC op 14-01-2014 09:37 ]
Ik moet zeggen dat ik hele goede ervaringen hebt met de genius bar (lees al meerdere toestellen geswapt). Maar ik moet toegeven dat ik die 6 dagen ook wel cru vind. Maar die jongens volgen gewoon een procedure, niet anders. De grens ligt gewoon op een jaar helaas.
Ik snap dat ook wel, hoe zuur het ook is. Want waar leg je anders de grens van coulance? 2 weken? 3 weken? Een maand? Zo kun je wel blijven schuiven met wat nog redelijk zou zijn. Een jaar is een jaar.
Ik heb sinds het einde van deze dag dat mijn iphone 5 spontaan uit valt en ik hem terug moet aanzetten. het is nu al een keer of 5 gebeurd terwijl hij nog ruim 50% accu aangaf. Ik draai de normale ios7 versie erop en had nog nooit last gehad. Enkel dat Google+ wel eens crashte. Nooit deze problemen.
Ik heb hem al hersteld, het lijkt er tot op heden op dat hij het niet doet als hij aan me computer zit.
Als hij uitvalt lijkt hij ook totaal niet te reageren, nu ik dit zo zit te typen begin ik toch heel erg aan de batterij te twijfelen. of misschien een contact ergens daarmee. Als hij weer aangaat klopt er ook totaal niks van de tijd die op het scherm staan.
Het vervelend is dat ik hem zakelijk gebruik en ik geen gsm heb liggen waar zo'n simkaart in kan en een verloop stuk heb ik niet. Ik heb hem in Alkmaar gekocht, bij een gsm turk die ik vertrouw in dit opzicht. maar daar ben ik pas maandag op zijn vroegst weer. Woon in België, waar we geen officiële apple store hebben. Tenminste niet bij mij in de buurt, Kortrijk. Nu twijfel ik dus om Apple support te emailen of is er een programma waarmee ik zelf de batterij status kan nakijken?
Alvast bedankt.
Ik heb hem al hersteld, het lijkt er tot op heden op dat hij het niet doet als hij aan me computer zit.
Als hij uitvalt lijkt hij ook totaal niet te reageren, nu ik dit zo zit te typen begin ik toch heel erg aan de batterij te twijfelen. of misschien een contact ergens daarmee. Als hij weer aangaat klopt er ook totaal niks van de tijd die op het scherm staan.
Het vervelend is dat ik hem zakelijk gebruik en ik geen gsm heb liggen waar zo'n simkaart in kan en een verloop stuk heb ik niet. Ik heb hem in Alkmaar gekocht, bij een gsm turk die ik vertrouw in dit opzicht. maar daar ben ik pas maandag op zijn vroegst weer. Woon in België, waar we geen officiële apple store hebben. Tenminste niet bij mij in de buurt, Kortrijk. Nu twijfel ik dus om Apple support te emailen of is er een programma waarmee ik zelf de batterij status kan nakijken?
Alvast bedankt.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Als je binnen garantie zit van apple (1 jaar) dan kan je gewoon de support desk bellen die kunnen volgens mij naar je batterij kijken op afstand (klopt dit nog?).Daniel_Elessar schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:56:
Ik heb sinds het einde van deze dag dat mijn iphone 5 spontaan uit valt en ik hem terug moet aanzetten. het is nu al een keer of 5 gebeurd terwijl hij nog ruim 50% accu aangaf. Ik draai de normale ios7 versie erop en had nog nooit last gehad. Enkel dat Google+ wel eens crashte. Nooit deze problemen.
Alvast bedankt.
Als je gewoon uitlegt wat er aan de hand is kunnen ze een nieuwe opsturen (duurt 2-3 dagen) en dan krijg je een tasje waarin je je oude kan doen. Die lever je vervolgens in. Kost 30 euro (meestal).
De kwaliteit van de iPhone 5 begint me nu toch wel echt tegen te staan.
Nu ruim een jaar geleden een iPhone 5 gekocht, sindsdien na 6 maanden vervangen ivm stof onder camera glas, weer 5 maanden later vervangen voor verkleuring in het scherm, nu naar 1,5 maand alweer vervangen aangezien de glasplaat aan de bovenkant los begint te laten

Gelukkig origineel bij Apple gekocht, dus hij wordt elke keer gratis vervangen, maar wel erg irritant dat zo'n duur toestel een gemiddelde levensduur heeft van een maand of 4...
Elke keer lever ik een toestel in dat nog in top conditie is (nog nooit laten vallen oid *afkloppen*) en krijg ik een ogenschijnlijk 'nieuw' toestel terug, maar binnen een paar maanden begint het gezeik weer

De powerbutton bij mijn iPhone 5 zat altijd een beetje los. Geen probleem, maar nu werkt die knop niet helemaal goed meer. Als ik aan de rechterkant druk doet ie niets, aan de linkerkant werkt ie wel.
Er zit geen garantie meer op. Weet iemand een bedrijfje in de regio Eindhoven-Den Bosch die zoiets kan repareren?
Er zit geen garantie meer op. Weet iemand een bedrijfje in de regio Eindhoven-Den Bosch die zoiets kan repareren?
Helaas liep mijn garantie in december af dus dat gaat het niet worden.
Het duurde zonet ontiegelijk lang voordat hij verbinding wilde maken let het Franse netwerk. Nu ik verbinding heb, staat boven in nog altijden 'zoeken...' De zijkanten van het scherm flikkeren aanzienlijk dus ik heb mijn twijfels. Tot hoer toe geen enkel probleem gehad. Helaas niet direct van Apple gekocht mar 2e hands. Al gaf die winkel wel garantie dus dan misschien maar eerder naar Alkmaar rijden
Ik denk zelf dat het de batterij gaat zijn want als ik hel van de autolader af haal gaat hij binnen een minuut uit.
Nog een crash log? :
CrashReporter Key: 15d54f0825f9167be0f2628f5edf34fa356c1c88
Date: 2014-01-21 08:27:27 +0100
Reset count: 0
Boot failure count: 9
Boot faults: rst vdd_under
Boot stage: 32
Boot app: 0
Ik heb er van gisteren nog zo'n zelfde, ik heb hem al eens hersteld. Nog dezelfde manco's.
Nu ik wat gegoogled heb lijkt het effectief de batterij te zijn.
Het duurde zonet ontiegelijk lang voordat hij verbinding wilde maken let het Franse netwerk. Nu ik verbinding heb, staat boven in nog altijden 'zoeken...' De zijkanten van het scherm flikkeren aanzienlijk dus ik heb mijn twijfels. Tot hoer toe geen enkel probleem gehad. Helaas niet direct van Apple gekocht mar 2e hands. Al gaf die winkel wel garantie dus dan misschien maar eerder naar Alkmaar rijden

Ik denk zelf dat het de batterij gaat zijn want als ik hel van de autolader af haal gaat hij binnen een minuut uit.
Nog een crash log? :
CrashReporter Key: 15d54f0825f9167be0f2628f5edf34fa356c1c88
Date: 2014-01-21 08:27:27 +0100
Reset count: 0
Boot failure count: 9
Boot faults: rst vdd_under
Boot stage: 32
Boot app: 0
Ik heb er van gisteren nog zo'n zelfde, ik heb hem al eens hersteld. Nog dezelfde manco's.
Nu ik wat gegoogled heb lijkt het effectief de batterij te zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Daniel_Elessar op 21-01-2014 10:12 ]
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
''gsm turk''Daniel_Elessar schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:56:
Alvast bedankt.

Waarom zijn er 'ineens' zoveel iPhone 5's kapot? Ligt dat niet aan het gebruik ervan...
Ik maak gebruik (dankzij een tweaker) van een iPhone 5 dat al heel wat rommelige uurtjes heeft overleefd, maar alles werkt nog perfect! Behalve de accu dan...
Gulfstream G650
Dat is precies wat ik bedoel. Er lijkt niet 1 ding te zijn wat bij alle iPhone 5's mis gaat, maar verschillende dingen, alsof de QC niet goed is bij Apple... Heel raar!SalimRMAF schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 22:13:
[...]
Waarom zijn er 'ineens' zoveel iPhone 5's kapot? Ligt dat niet aan het gebruik ervan...
Ik maak gebruik (dankzij een tweaker) van een iPhone 5 dat al heel wat rommelige uurtjes heeft overleefd, maar alles werkt nog perfect! Behalve de accu dan...

Wettelijk heb je toch 2 jaar garantie op deze producten? Ik ken iemand die heeft zijn macbook air al 2 maal laten repareren (gratis) omdat hij vertelde dat hij af wist van de wettelijke garantie, de apple medewerkers boden hun excuses aan en hielpen hem direct. Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft? Ik lees namelijk niemand die dit probeert.
[ Tesla MIG MYP ]
Van de 2 jaar garantie kun je het eerste jaar terecht bij Apple. Het 2e jaar moet je naar de verkopende partij gaan waar jij de telefoon hebt gekocht. Dat zijn dus de providers..
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Of gewoon bij Apple zelf als je hem daar hebt gekocht.Kuhr89 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:39:
Van de 2 jaar garantie kun je het eerste jaar terecht bij Apple. Het 2e jaar moet je naar de verkopende partij gaan waar jij de telefoon hebt gekocht. Dat zijn dus de providers..
Ja, klopt. Als je de telefoon bij Apple hebt gekocht kun je 2 jaar lang bij Apple terecht.larsiey schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:47:
[...]
Of gewoon bij Apple zelf als je hem daar hebt gekocht.
Als je via de provider doet, kun je 1 jaar bij Apple terecht, het tweede jaar zul je de garantie moeten regelen via de provider.
Kennen jullie het probleem dat wifi uitvalt als de telefoon vergrendeld is? er komen geen meldingensgeluiden meer, pas na het ontgrendelen komt alles in 1 keer binnen. Insomnia pro loste dit vroeger op voor jailbroken telefoons.
[ Voor 6% gewijzigd door Manke op 26-01-2014 17:52 ]
Probleem?Manke schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:51:
Kennen jullie het probleem dat wifi uitvalt als de telefoon vergrendeld is? er komen geen meldingensgeluiden meer, pas na het ontgrendelen komt alles in 1 keer binnen. Insomnia pro loste dit vroeger op voor jailbroken telefoons.
Ios zet automatisch naar een tijd de wifi uit als je je telefoon vergrendeld hebt, dit is om energie te besparen.
Hij gaat gewoon over op 3g.
Ja, maar je pushberichten horen dan wel gewoon binnen te blijven komen, via 3G. Tenzij je mobiele data uit hebt staan.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
3G heb ik nooit aan.
Op de 3GS hebben we dit probleem niet, op mijn 4 had ik dit probleem plotseling op 6.1, nu staat 7 erop en wifi staat weer aan in standby (niet aan de lader). Op de 4S van iemand anders werkt het plotseling niet meer, terwijl het wel altijd werkte, ook ios7.
Op de 3GS hebben we dit probleem niet, op mijn 4 had ik dit probleem plotseling op 6.1, nu staat 7 erop en wifi staat weer aan in standby (niet aan de lader). Op de 4S van iemand anders werkt het plotseling niet meer, terwijl het wel altijd werkte, ook ios7.
Helft van mijn aan/uit knop werkte niet en accu deed beetje raar.
Was 2e jaar van garantie dus moest via vodafone laten repareren.
Binnen 1 week gerepareerd, geen gezeik ofzo over valschade. Nieuwe knope en accu dus ben zeer tevreden.
Iphone 5 haalt einde van de dag tenminste weer
Was 2e jaar van garantie dus moest via vodafone laten repareren.
Binnen 1 week gerepareerd, geen gezeik ofzo over valschade. Nieuwe knope en accu dus ben zeer tevreden.
Iphone 5 haalt einde van de dag tenminste weer
[ Voor 3% gewijzigd door Valinor op 30-01-2014 18:02 ]
Het valt mij steeds vaker op dat de (3G) ontvangst van mijn iPhone vaak zeer te wensen overlaat. Laatst was ik bijvoorbeeld in Apeldoorn in een club en beneden in de hoofdzaal van dat gebouw had ik zelfs helemaal geen ontvangst meer (stond 'geen service' in beeld, dus ik kon niet eens bellen/sms-en) terwijl andere mensen met andere telefoons die naast mij stonden gewoon zelfs 3G hadden. Nu hadden die anderen wel toevallig allemaal een andere provider dan ik (zelf heb ik KPN Hi, ik weet van ééntje die 3G had dat die Vodafone had), maar KPN zou toch juist één van de beste netwerken moeten hebben. Toch heb ik regelmatig gewoon amper een bruikbare verbinding en ik vraag me af of dat aan KPN, de iPhone of een combi van beiden ligt. Collega van mij, die ook een iPhone 5 op KPN netwerk heeft, hoor ik soortgelijke verhalen van.
Sinds een week of 2 krijg ik op m'n iPhone5/Vodafone zo'n 1 keer per 2 dagen ineens de melding 'geen simkaart geinstalleerd'. Na reboot werkt het meteen weer, maar vroeg me af of hier meer mensen last van hebben (gehad) ?
(Zal vermoedelijk wel een HW issue zijn, maar omdat het zeer lastig te reproduceren valt ben ik een beetje bang dat opsturen voor reparatie/vervanging alleen maar zal resulteren in 'niets gevonden'. Of het moet aan de nano-sim zelf liggen, maar helaas geen 2e phone beschikbaar om dit te testen)
(Zal vermoedelijk wel een HW issue zijn, maar omdat het zeer lastig te reproduceren valt ben ik een beetje bang dat opsturen voor reparatie/vervanging alleen maar zal resulteren in 'niets gevonden'. Of het moet aan de nano-sim zelf liggen, maar helaas geen 2e phone beschikbaar om dit te testen)
[ Voor 10% gewijzigd door sverzijl op 06-02-2014 08:02 ]
Ik zou via je provider een nieuwe simkaart aanvragen. Meestal is dit kosteloos als je aangeeft problemen te hebben. Daarmee kun je uitsluiten of het aan het toestel ligt.sverzijl schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 07:55:
Sinds een week of 2 krijg ik op m'n iPhone5/Vodafone zo'n 1 keer per 2 dagen ineens de melding 'geen simkaart geinstalleerd'. Na reboot werkt het meteen weer, maar vroeg me af of hier meer mensen last van hebben (gehad) ?
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Das een goeie, binnenkort maar eens langs de Vodafone shop om dat in ieder geval te proberen.BillSpaarbank schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:14:
[...]
Ik zou via je provider een nieuwe simkaart aanvragen. Meestal is dit kosteloos als je aangeeft problemen te hebben. Daarmee kun je uitsluiten of het aan het toestel ligt.
Iemand een idee of je bij het vervangen van de Antenna Signal Module moet solderen? Het gaat om dit onderdeel wat bij mij kapot is:

Mijn iPhone 5 is gevallen, glas kapot en onder de verzekering laten repareren.
Krijg nu net melding dat die total-loss is verklaard en dus niet meer gerepareerd gaat worden.
Blijkbaar is het logic board defect.
Raar, aangezien die het nog gewoon deed toen ik hem opstuurde...
Misschien toch toestel maar terug laten sturen en zelf kijken...
Krijg waarschijnlijk een x bedrag uitgekeerd ipv reparatie.
Nu is dat volgens mij iets van 400 euro (dagwaarde).
Daar heb ik natuurlijk geen nieuwe iPhone voor...
Nu las ik ergens een keer dat je bij Apple ook een refurbished model kan krijgen voor een x bedrag.
Weet iemand daar meer van??
Krijg nu net melding dat die total-loss is verklaard en dus niet meer gerepareerd gaat worden.
Blijkbaar is het logic board defect.
Raar, aangezien die het nog gewoon deed toen ik hem opstuurde...
Misschien toch toestel maar terug laten sturen en zelf kijken...
Krijg waarschijnlijk een x bedrag uitgekeerd ipv reparatie.
Nu is dat volgens mij iets van 400 euro (dagwaarde).
Daar heb ik natuurlijk geen nieuwe iPhone voor...
Nu las ik ergens een keer dat je bij Apple ook een refurbished model kan krijgen voor een x bedrag.
Weet iemand daar meer van??
Dat is wel zo, maar dan moet je wel je kapotte daar inleveren geloof ik. Dan vraag je gewoon: kunnen jullie dit repareren. Dan zeggen ze: nee, maar we kunnen je wel voor 210 een refurbished aanbieden. Geloof dat het zo gaat.
Oh, dat klopt wel. Ik dacht dat hij vroeg of je een refurbished toestel los kon kopen. Maar je kan idd voor iets van €250 een refurbished toestel krijgen als je je oude inlevert. Dat is gewoon een "out of warranty"-replacement dan.
Ja die oude lever ik dan in natuurlijk...
Die is volgens die reparatieboer niet meer te maken...
Eerst maar even verzekeraar afwachten en dan plan trekken...
Had liever gewoon een gemaakte iPhone maar ja ach...
(mede omdat ik het plan had om hem gewoon te verkopen binnenkort...)
Een refurbished iPhone is niet te onderscheiden van nieuw. Scherm, behuizing en accu zijn namelijk sowieso nieuw. Hij heeft zelfs de beschermplasticjes er nog op. Lijkt mij makkelijker te verkopen dan een telefoon waar aan gerommeld is hoor. En je houdt nog geld over ook denk ik.Tha BasZ schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:30:
Ja die oude lever ik dan in natuurlijk...
[ Voor 4% gewijzigd door MarcoC op 11-02-2014 15:50 ]
Ja bedoelde inderdaad -> ik lever de kapotte toestel in @ apple voor een refurbished-e versie.
Na jaren iPhones te hebben gehad zonder noemenswaardige problemen (3G, 4, 4s), begint de kwaliteit van de iPhone 5 mij helaas toch deze keer wel iets tegen te vallen.
Telefoon is een 1,5 jaar oud en heeft de volgende mankementen waar ik hem eigenlijk bij Vodafone wil inleveren ter reparatie (2jr garantie op 'hardware matige defecten'):
1. Powerknop is lam
2. Accu valt nagenoeg altijd uit op 20-30% geeft dan opladen aan, maar start heel soms weer op na 5-10 minuten.
3. Twee gele vlekken rechts en links in het scherm (halve rondjes, zal eens een foto plaatsen). Lijkt van plekken te komen waar de telefoon het warmst aanvoelt.
De enige reden waarom ik hem nog niet heb ingeleverd bij vodafone is de lange reparatie (>2 weken) duur en de gekende ''waterschade'' perikelen die vaak als excuus worden gebruikt en de garantie die dan vervalt. Vervolgens zie ik een heel ''welles-nietes'' discussie al hangen...
Ik heb hem nooit in een poel water laten vallen, maar enige condensatie na 1,5 jaar bij praten, zweten bij sporten en natte broek bij regenbui lijkt mij dan niet ongebruikelijk..
Heeft iemand dezelfde ervaringen en twijfels bij bovenstaande?
Telefoon is een 1,5 jaar oud en heeft de volgende mankementen waar ik hem eigenlijk bij Vodafone wil inleveren ter reparatie (2jr garantie op 'hardware matige defecten'):
1. Powerknop is lam
2. Accu valt nagenoeg altijd uit op 20-30% geeft dan opladen aan, maar start heel soms weer op na 5-10 minuten.
3. Twee gele vlekken rechts en links in het scherm (halve rondjes, zal eens een foto plaatsen). Lijkt van plekken te komen waar de telefoon het warmst aanvoelt.
De enige reden waarom ik hem nog niet heb ingeleverd bij vodafone is de lange reparatie (>2 weken) duur en de gekende ''waterschade'' perikelen die vaak als excuus worden gebruikt en de garantie die dan vervalt. Vervolgens zie ik een heel ''welles-nietes'' discussie al hangen...
Ik heb hem nooit in een poel water laten vallen, maar enige condensatie na 1,5 jaar bij praten, zweten bij sporten en natte broek bij regenbui lijkt mij dan niet ongebruikelijk..
[ Voor 6% gewijzigd door keanu_ op 17-02-2014 13:46 ]
Misschien een rare vraag...
Maar weet iemand wat de dagwaarde is van een iPhone 5 (16GB) ?
Of weet iemand sites waar je dit op kan zoeken?
(kan het zelf niet goed vinden @ google).
Dat is denk ik wel afhankelijk van wat factoren.Tha BasZ schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:49:
Misschien een rare vraag...
Is hij nieuw? Nog garantie? Defecten? etc...
Dit is niet echt te vinden op sites, maar een indruk krijg je meestal wel van aanbiedingen op marktplaats en/of tweakers V&A.
Doelde meer op wat verzekeraars aanhouden voor dagwaarde.
Misschien iemand die daar werkt?
Neem aan dat ze toch wel een beetje dezelfde tabellen aanhouden?
Misschien iemand die daar werkt?
Neem aan dat ze toch wel een beetje dezelfde tabellen aanhouden?
foto?keanu_ schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:40:
Na jaren iPhones te hebben gehad zonder noemenswaardige problemen (3G, 4, 4s), begint de kwaliteit van de iPhone 5 mij helaas toch deze keer wel iets tegen te vallen.
1. Powerknop is lam
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Op de gele vlekken na heb ik precies dezelfde problemen. Wat mij dus ook tegenhoud is de reparatieduur. Ik kan wel naar Amsterdam gaan. Weet iemand hoe dat proces daar verloopt? Ik weet dat je via de website een afspraak kunt maken, maar daarna? Ik heb nog wel garantie op mijn telefoon (als het goed is is dat 2 jaar, toch?).keanu_ schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:40:
1. Powerknop is lam
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Je krijgt binnen 10 minuten een nieuwe mee.batumulia schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:43:
[...]
Op de gele vlekken na heb ik precies dezelfde problemen. Wat mij dus ook tegenhoud is de reparatieduur. Ik kan wel naar Amsterdam gaan. Weet iemand hoe dat proces daar verloopt? Ik weet dat je via de website een afspraak kunt maken, maar daarna? Ik heb nog wel garantie op mijn telefoon (als het goed is is dat 2 jaar, toch?).
Ook als je geen garantie meer hebt?Vinnienerd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:04:
[...]
Je krijgt binnen 10 minuten een nieuwe mee.
Als je geen garantie meer hebt (>2 jr), dan kan je alsnog een Out-of-warrantly replacement meekrijgen voor een 200(?) euro geloof ik (kan de exacte prijzen zo snel niet vinden).
Dus op MP een kapotte iphone kopen en wat bijbetalen voor een refurbished toestel? Lijkt me wel een handige deal.
Wellicht dat je moet kunnen aantonen dat jij de 1e eigenaar bent. Weet niet of eea overdraagbaar is. Je kan het proberen in ieder geval.
Mocht je de iPhone bij de provider gekregen hebben heb je geen recht om omruiling via Apple Store Amsterdam, maar via het kanaal van je provider wat inhoud dat je hem een paar weken kwijt bent.
Apple Store Amsterdam neemt alleen reparaties in behandeling van toestel het eerste jaar. Na het eerste jaar zit het er volgens de garantie van Apple op (komt natuurlijk EU wetgeving bij kijken waardoor ze verplicht zijn gesteld, maar alleen op toestellen die gekocht zijn in Amsterdam). Bij de provider heb je ze min of meer gekocht bij hun.
Apple Store Amsterdam neemt alleen reparaties in behandeling van toestel het eerste jaar. Na het eerste jaar zit het er volgens de garantie van Apple op (komt natuurlijk EU wetgeving bij kijken waardoor ze verplicht zijn gesteld, maar alleen op toestellen die gekocht zijn in Amsterdam). Bij de provider heb je ze min of meer gekocht bij hun.
Dit kan ik inderdaad bevestigen. Apple verwees mij naar de provider (Vodafone) die in principe 2 jaar op hardwarematige defecten garantie geeft, omdat de iPhone >1jr oud was.MmarkM schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:29:
Mocht je de iPhone bij de provider gekregen hebben heb je geen recht om omruiling via Apple Store Amsterdam, maar via het kanaal van je provider wat inhoud dat je hem een paar weken kwijt bent.
Crap, is er niks met die store te regelen in zulke gevallen? Twee weken is in deze tijd te lang om je telefoon kwijt te zijn...keanu_ schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:14:
[...]
Dit kan ik inderdaad bevestigen. Apple verwees mij naar de provider (Vodafone) die in principe 2 jaar op hardwarematige defecten garantie geeft, omdat de iPhone >1jr oud was.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Nee, helaas niet, ik heb maar een vervangende smartphone geregeld, kan echt niet zonder ...batumulia schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:23:
[...]
Crap, is er niks met die store te regelen in zulke gevallen? Twee weken is in deze tijd te lang om je telefoon kwijt te zijn...
Het gaat er om wat er na de twee jaar gebeurt als je bij een provider hebt gehaald. Kan je dan nog steeds naar apple amsterdam.MmarkM schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:29:
Kaching dus http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr
[ Voor 12% gewijzigd door kevinl op 19-02-2014 12:41 ]
Na 2 jaar heb je overal pech. Of je moet een mooie verzekering hebben afgeslotenkevinl schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:39:
[...]
Het gaat er om wat er na de twee jaar gebeurt als je bij een provider hebt gehaald. Kan je dan nog steeds naar apple amsterdam.
Kaching dus http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr
Sowieso kan je dan nog steeds bij Apple terrecht voor een OOW replacement met bijbetaling, in ieder geval als je de phone bij Apple zelf hebt gekocht (hoe het zit bij abo's weet ik niet)keanu_ schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:50:
[...]
Na 2 jaar heb je overal pech. Of je moet een mooie verzekering hebben afgesloten.
http://www.apple.com/lega...phone_ars_oow_emea_nl.pdf
[ Voor 9% gewijzigd door sverzijl op 19-02-2014 12:53 ]
Het gaat hier wel om repareerbare Iphones.sverzijl schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:51:
[...]
Sowieso kan je dan nog steeds bij Apple terrecht voor een OOW replacement met bijbetaling, in ieder geval als je de phone bij Apple zelf hebt gekocht (hoe het zit bij abo's weet ik niet)
http://www.apple.com/lega...phone_ars_oow_emea_nl.pdf
Ja.
Een voorbeeld van een iPhone die niet in aanmerking
komt voor service buiten de garantie, is een Oorspronkelijke iPhone die onbruikbaar is als gevolg
van niet-geautoriseerde wijzigingen of als gevolg van catastrofale schade, bijvoorbeeld als het
apparaat in meerdere stukken is gebroken"
[ Voor 98% gewijzigd door sverzijl op 19-02-2014 15:13 ]
Mijn iPhone 5 zit nog op iOS 6, en dat wil ik graag zo houden. Wel wil ik graag de patch voor de SSL bug toepassen door te updaten naar 6.1.6. Weet iemand of dat mogelijk is? Via de standaard updater wil hij natuurlijk direct 7.0.4 installeren.
Is niet mogelijk. Alleen voor de 3GS is deze patch beschikbaar, omdat die niet naar iOS 7 kan.
Belachelijk weer dit, blijkbaar kunnen ze dus nog wel degelijk updates voor ios 6 uitrollen, alleen word ik gedwongen naar een volledig nieuwe versie van ios te updaten omdat ik toevallig een te nieuw device (iPhone 5) heb. Ik wil helemaal geen ios7, maar fixes zoals hierboven genoemd wil ik natuurlijk bij voorkeur wel kunnen installeren.Kuhr89 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:12:
Is niet mogelijk. Alleen voor de 3GS is deze patch beschikbaar, omdat die niet naar iOS 7 kan.
Ja wat verwacht je, dat apple elk ios gaat onderhouden speciaal voor jou? Na een week weet je ook al niet meer beter als je ios 7 gewend bent dus stel je niet zo aan.
Belachelijk inderdaad, Android, windows phone en blackberry hebben dit wel..oh nee, toch niet. Hop, iOS 7 erop en niet jammeren
[ Voor 16% gewijzigd door Fietsbel op 22-02-2014 20:38 ]
39
Ja, want fragmentatie is wat Android ook juist zo'n sterk platform maakt (hint...).jasjenl schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:55:
[...]
Belachelijk weer dit, blijkbaar kunnen ze dus nog wel degelijk updates voor ios 6 uitrollen, alleen word ik gedwongen naar een volledig nieuwe versie van ios te updaten omdat ik toevallig een te nieuw device (iPhone 5) heb. Ik wil helemaal geen ios7, maar fixes zoals hierboven genoemd wil ik natuurlijk bij voorkeur wel kunnen installeren.
Ik draai al sinds het begin ios 7 op mijn ipad 3, ik vervloek het dagelijks. Dus ga me niet vertellen dat ik na een week niet meer beter zou weten. Op mijn pc hoefde ik toch ook niet meteen Windows 7 te vervangen door 8 toen dat uit kwam?Scrtz schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:30:
Ja wat verwacht je, dat apple elk ios gaat onderhouden speciaal voor jou? Na een week weet je ook al niet meer beter als je ios 7 gewend bent dus stel je niet zo aan.
[ Voor 9% gewijzigd door jasjenl op 22-02-2014 21:23 ]
Dan is de iphone niet het platform wat je wilt, dan moet je een alternatief gaan zoeken. Of start een petitie...
[ Voor 12% gewijzigd door Fietsbel op 22-02-2014 21:29 ]
39
Als ik elke dag zit te ergeren aan het besturingssysteem had ik allang een andere gekozen als ik jou was.jasjenl schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:21:
[...]
Ik draai al sinds het begin ios 7 op mijn ipad 3, ik vervloek het dagelijks.
De alternatieven zijn in mijn ogen nog erger, wat me stoort is dat het voor mij perfecte os bestond en dat ik nu een beroerder alternatief opgedrongen krijg.larsiey schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:09:
[...]
Als ik elke dag zit te ergeren aan het besturingssysteem had ik allang een andere gekozen als ik jou was.
"Op mijn pc hoefde ik toch ook niet meteen Windows 7 te vervangen door 8 toen dat uit kwam?"
Op je iPad ook niet. Daar heb je zelf, vrijwillig, iOS 7 op geïnstalleerd.
[ Voor 52% gewijzigd door Fusajiro op 23-02-2014 10:58 ]
XBOX One: Agonis
Dat klopt, en daar heb ik dan ook spijt van. Helemaal vrijwillig is dat trouwens niet: ios7 wordt immers wel automatisch gedownload als je voldoende ruimte hebt en de ruimte voor die update blijft bezet zolang je het nog niet installeert, dat is toch wel lichtelijk opdringerig. En teruggaan naar 6 kan niet meer, als je eenmaal op 7 zit, iets wat op een pc waar je win8 op gezet hebt nog wel mogelijk zou zijn. Maar als ik nu dus op een iPhone 5 die ssl bug gefixt wil hebben wordt ik wel degelijk gedwongen over te stappen naar een os dat ik niet wil, terwijl ze de bug ook gefixt hebben in het os dat ik wel wil. Dat blijf ik krom vinden.Fusajiro schreef op zondag 23 februari 2014 @ 10:54:
"Op mijn pc hoefde ik toch ook niet meteen Windows 7 te vervangen door 8 toen dat uit kwam?"
[ Voor 14% gewijzigd door jasjenl op 24-02-2014 02:54 ]
De aan-/uitknop van mijn iPhone 5 werkt sinds een aantal weken niet meer. Ik heb altijd netjes een degelijke case erom gehad, nooit gevallen en hoor het klikje tijdens het indrukken nog. Echter is de garantie van 1 jaar eraf. Is apple bereid dit probleem kostenloos voor me op te lossen en zo nee wat zijn ~ de kosten?
Ligt eraan waar je hem hebt gekocht.Tommmm15 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:17:
De aan-/uitknop van mijn iPhone 5 werkt sinds een aantal weken niet meer. Ik heb altijd netjes een degelijke case erom gehad, nooit gevallen en hoor het klikje tijdens het indrukken nog. Echter is de garantie van 1 jaar eraf. Is apple bereid dit probleem kostenloos voor me op te lossen en zo nee wat zijn ~ de kosten?
Als je hem bij Apple hebt gekocht kan je het tweede jaar daar ook nog heen, anders naar de verkopende partij.
Ik heb hem destijds direct toen de iphone5 gekocht kon worden via de nederlandse apple site besteld.larsiey schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:36:
[...]
Ligt eraan waar je hem hebt gekocht.
Als je hem bij Apple hebt gekocht kan je het tweede jaar daar ook nog heen, anders naar de verkopende partij.
Dan heb je recht op garantie via Apple in het tweede jaar.Tommmm15 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:50:
[...]
Ik heb hem destijds direct toen de iphone5 gekocht kon worden via de nederlandse apple site besteld.
Dat is niet waar, aangezien Apple ook iOS 6.1.6 heeft uitgebracht die die bug fixt.jasjenl schreef op maandag 24 februari 2014 @ 02:52:
[...]
Dat klopt, en daar heb ik dan ook spijt van. Helemaal vrijwillig is dat trouwens niet: ios7 wordt immers wel automatisch gedownload als je voldoende ruimte hebt en de ruimte voor die update blijft bezet zolang je het nog niet installeert, dat is toch wel lichtelijk opdringerig. En teruggaan naar 6 kan niet meer, als je eenmaal op 7 zit, iets wat op een pc waar je win8 op gezet hebt nog wel mogelijk zou zijn. Maar als ik nu dus op een iPhone 5 die ssl bug gefixt wil hebben wordt ik wel degelijk gedwongen over te stappen naar een os dat ik niet wil, terwijl ze de bug ook gefixt hebben in het os dat ik wel wil. Dat blijf ik krom vinden.
Maar die kun je dus niet geïnstalleerd krijgen op een iPhone 5, dat is nu juist mijn hele punt....TMC schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:53:
[...]
Dat is niet waar, aangezien Apple ook iOS 6.1.6 heeft uitgebracht die die bug fixt.
Verwijderd
Hoi!
Op 2 maart is mijn iphone 5 een jaar.
Sinds een tijdje doet m'n aan-uit knop het niet meer en gaat de telefoon de ene keer uit op 30%, dan weer op 14% en ook nog wel is gewoon op 1%.
Ik wil naar de apple store in Amsterdam, wat voor mij meer dan een uur rijden is.
Ik wil mijn telefoon natuurlijk niet een paar dagen kwijt om vervolgens weer zolang te rijden.
Denken jullie dat ik een nieuw toestel krijg hiervoor?
Sinds een tijdje doet m'n aan-uit knop het niet meer en gaat de telefoon de ene keer uit op 30%, dan weer op 14% en ook nog wel is gewoon op 1%.
Ik wil naar de apple store in Amsterdam, wat voor mij meer dan een uur rijden is.
Ik wil mijn telefoon natuurlijk niet een paar dagen kwijt om vervolgens weer zolang te rijden.
Ja, je staat met 10 minuten weer buiten.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:03:
Hoi!
Verwijderd
Zijn ze hier echt zo makkelijk mee?batumulia schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:10:
[...]
Ja, je staat met 10 minuten weer buiten.
Ik hoop het wel, nieuwe telefoon zou wel fijn zijn en rijd je dat hele stuk niet voor niks!
Ik zou wel eerst aan afspraak inplannen met een ''Genius''Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:16:
[...]
Zijn ze hier echt zo makkelijk mee?
Ik hoop het wel, nieuwe telefoon zou wel fijn zijn en rijd je dat hele stuk niet voor niks!
Anders sta je binnen een minuut weer buiten.keanu_ schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:17:
[...]
Ik zou wel eerst aan afspraak inplannen met een ''Genius''
Eerst een afspraak met hun maken voordat je erlangs gaat, anders is de kans groot dat ze geen tijd hebben om je te helpen.
Verwijderd
Ja ik heb zaterdagmiddag een afspraak!larsiey schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:33:
[...]
Anders sta je binnen een minuut weer buiten.
Eerst een afspraak met hun maken voordat je erlangs gaat, anders is de kans groot dat ze geen tijd hebben om je te helpen.
Hopen dat ik die mazzel heb
Moeten ze alleen wel een defect constateren. De kans is ook groot dat alleen de accu wordt vervangen.
Verwijderd
Ja maar ik heb natuurlijk ook de aan/uit knop die helemaal niet meer werkt!MarcoC schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:38:
Moeten ze alleen wel een defect constateren. De kans is ook groot dat alleen de accu wordt vervangen.
Zullen ze daar geen nieuwe voor geven?
Als je dit daar kan reproduceren, zeker.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:03:
[...]
Ja maar ik heb natuurlijk ook de aan/uit knop die helemaal niet meer werkt!
Zullen ze daar geen nieuwe voor geven?
Verwijderd
Moet wel lukken dan, hoop iksverzijl schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:06:
[...]
Als je dit daar kan reproduceren, zeker.
Ik ga ook zaterdag langs voor een gare accu. Telefoon valt soms al uit bij 30%, restore zonder en met backup hebben het niet opgelost. Afspraak is al gemaakt met de Genius Bar. Ik hoop juist dat ze mijn telefoon niet vervangen maar een nieuwe batterij erin doen i.v.m. de glazen screenprotector die ik op mijn toestel heb en een sticker op de achterkant.
Nou, zojuist mijn iPhone (1,5jr oud) terug van Vodafone. Had last van lamme powerknop en gare accu (uitval bij 30%).
Vodafone stelt enkel: ''onderdeel vervangen'', maar de medewerker zei dat ze nooit zeggen wat er is vervangen ...
Powerknop lijkt het weer prima te doen, maar nu de accu nog uittesten.
Vodafone stelt enkel: ''onderdeel vervangen'', maar de medewerker zei dat ze nooit zeggen wat er is vervangen ...
Zeker weten dat je niet gewoon een nieuwe hebt? iPhones worden nooit gerepareerd volgens mij.keanu_ schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:55:
Nou, zojuist mijn iPhone (1,5jr oud) terug van Vodafone. Had last van lamme powerknop en gare accu (uitval bij 30%).
Ik herken nog al mijn oude gebruikssporenMarcoC schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:36:
[...]
Zeker weten dat je niet gewoon een nieuwe hebt? iPhones worden nooit gerepareerd volgens mij.
(was ik overigens ook wel verbaasd over dat ze hem hebben ''gerepareerd'')
Iemand een idee voor een goede maar goedkope controller voor mijn iPhone 5?
Zag wel een mooie van Logitech maar die is 99 euro, vind ik nogal duur.
Zag wel een mooie van Logitech maar die is 99 euro, vind ik nogal duur.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Beetje een late reactie, maar ik ondervond hetzelfde probleem. Het eerste jaar had ik er geen last van, maar de laatste maanden leek het effect beetje bij beetje sterker te worden._Brake_ schreef op zondag 15 december 2013 @ 21:40:
Ik merk op mn iPhone 5 dat bij een wit scherm met hoge helderheid volledig rondom langs de rand van het scherm een lichte geel/groene gloed van 5mm zit. Als je het toestel kantelt en zo de kijkhoek verandert, zie je het beter. Is dit een reden om het toestel aan te melden voor reparatie / vervanging?
Gezien ik de iPhone 5 direct bij Apple heb gekocht heb ik contact opgenomen om te zien of ze er iets aan konden doen. Ondanks dat mijn iPhone 5 een leeftijd had van ong 16 maanden geloofde Apple mijn probleem op mijn woord en een dag later bracht een koerier een nieuwe (refurbished) iPhone 5. Dag erna verstuurde ik mijn 'oude' iPhone naar Apple.
Ik had niet verwacht dat Apple dit soort superservice zou verlenen nadat de 1-jarige Apple Care was verlopen. Zeer tevreden met de service en de vervangende iPhone 5.
Het feit dat je nog garantie kreeg, is niet zozeer de ''superservice'' van Apple, maar gewoon je EU consumentenrecht. Het is dat je je iPhone direct bij Apple hebt gekocht en dus na 1 jaar nog bij hun aankloppen voor hardware defecten. Indien aangeschaft via vodafone/Hi oid ben je genoodzaakt bij je provider te melden voor je wettelijke 2-jarige garantie op hardwarematige defecten (na 1 jaar).Cubix schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:02:
[...]
Beetje een late reactie, maar ik ondervond hetzelfde probleem. Het eerste jaar had ik er geen last van, maar de laatste maanden leek het effect beetje bij beetje sterker te worden.
Gezien ik de iPhone 5 direct bij Apple heb gekocht heb ik contact opgenomen om te zien of ze er iets aan konden doen. Ondanks dat mijn iPhone 5 een leeftijd had van ong 16 maanden geloofde Apple mijn probleem op mijn woord en een dag later bracht een koerier een nieuwe (refurbished) iPhone 5. Dag erna verstuurde ik mijn 'oude' iPhone naar Apple.
Ik had niet verwacht dat Apple dit soort superservice zou verlenen nadat de 1-jarige Apple Care was verlopen. Zeer tevreden met de service en de vervangende iPhone 5.
Ik heb overigens ook steeds meer last van de gele vlekken in mijn scherm (1.5jr oud), maar heb hem net terug na reparatie van de powerbutton.. twijfel om hem wéér weg te sturen.
[ Voor 9% gewijzigd door keanu_ op 03-03-2014 11:46 ]
Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.