Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
keanu_ schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:36:
Het feit dat je nog garantie kreeg, is niet zozeer de ''superservice'' van Apple, maar gewoon je EU consumentenrecht.
Dat begrijp ik. Maar de wijze waarop ze mijn klacht behandelden, en vooral de snelheid was opvallend. Dat had ik niet verwacht voor het jaar ná de 1 jarige apple care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Ik heb problemen om mijn iphone aan te sluiten aan mijn Parrot carkit.. Gaat via bluetooth, in het parrot schermpje krijg ik te zien dat het verbinden met mijn mobiele device failed. Kan het komen dat de iPhone niet supported is? (Bluetooth.. :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:58
Cubix schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:02:
[...]

Beetje een late reactie, maar ik ondervond hetzelfde probleem. Het eerste jaar had ik er geen last van, maar de laatste maanden leek het effect beetje bij beetje sterker te worden.

Gezien ik de iPhone 5 direct bij Apple heb gekocht heb ik contact opgenomen om te zien of ze er iets aan konden doen. Ondanks dat mijn iPhone 5 een leeftijd had van ong 16 maanden geloofde Apple mijn probleem op mijn woord en een dag later bracht een koerier een nieuwe (refurbished) iPhone 5. Dag erna verstuurde ik mijn 'oude' iPhone naar Apple.

Ik had niet verwacht dat Apple dit soort superservice zou verlenen nadat de 1-jarige Apple Care was verlopen. Zeer tevreden met de service en de vervangende iPhone 5.
Herkenbaar.
Helaas heb ik al twee keer van deze, verder prima, service gebruik moeten maken :(
1x omdat het scherm gelig werd aan de randen en 1x omdat het scherm enigszins los liet :o .

Steeds een nieuwe/refurbished iPhone gekregen.
Degene die ik nu heb doet het prima, alleen heb ik nu al 3x gehad dat de camera een soort 'static' laat zien, maar dan paars!? Het halve scherm is dan paars. ff aan en uit zetten en hij doet het weer. Lijkt me dus weer een nieuw probleem. Ben ondertussen redelijk afgeknapt op de kwaliteit van de iPhone 5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:05
keanu_ schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:36:
[...]

Het feit dat je nog garantie kreeg, is niet zozeer de ''superservice'' van Apple, maar gewoon je EU consumentenrecht.
Denk dat ie meer bedoelde dat het 'superservice' was dat ie 1 dag later al een nieuw toestel had (en ook geen dag zonder toestel heeft gezeten). Probeer dat maar eens te krijgen bij je provider. Daar ben je hem toch al gauw een week (of waarschijnlijk langer?) kwijt.
edit: oeps, latere reacties niet gezien

[ Voor 3% gewijzigd door sverzijl op 03-03-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Smobbo schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:22:
[...]
Degene die ik nu heb doet het prima, alleen heb ik nu al 3x gehad dat de camera een soort 'static' laat zien, maar dan paars!? Het halve scherm is dan paars. ff aan en uit zetten en hij doet het weer. Lijkt me dus weer een nieuw probleem. Ben ondertussen redelijk afgeknapt op de kwaliteit van de iPhone 5...
Ik heb het probleem met paarse strepen ook al op 2 iPhones gehad. Op mijn huidige iPhone heb ik het maar 1 keer gehad en nu al maanden niet meer. Echter gaat deze morgen opgehaald worden door Dynafix om een probleem met stof achter de front-lens en een niet deugdelijke volumeknop (volume gaat soms ineens naar maximaal, zelfs als ik het volume verlaag gaat hij automatisch weer naar max volume).

Dit had ik natuurlijk liever niet gehad, maar ik ben nog steeds erg tevreden over de ongelofelijke performance van een anderhalf jaar oud toestel! Dat was heel anders bij mijn iPhone 3G en iPhone 4.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Cubix schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:02:
[...]

Beetje een late reactie, maar ik ondervond hetzelfde probleem. Het eerste jaar had ik er geen last van, maar de laatste maanden leek het effect beetje bij beetje sterker te worden.

Gezien ik de iPhone 5 direct bij Apple heb gekocht heb ik contact opgenomen om te zien of ze er iets aan konden doen. Ondanks dat mijn iPhone 5 een leeftijd had van ong 16 maanden geloofde Apple mijn probleem op mijn woord en een dag later bracht een koerier een nieuwe (refurbished) iPhone 5. Dag erna verstuurde ik mijn 'oude' iPhone naar Apple.

Ik had niet verwacht dat Apple dit soort superservice zou verlenen nadat de 1-jarige Apple Care was verlopen. Zeer tevreden met de service en de vervangende iPhone 5.
Ik neem aan dat je hier 30,- voor betaald hebt? > Express replacement

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
funk-e schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:58:
[...]

Inderdaad, al waren ze coulant genoeg om de 2e keer het op hun rekening te laten versturen (was 1 maand(!) na de eerste keer ruilen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
funk-e schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:58:
[...]

Nee, de medewerker kwam er zelf mee aanzetten dat Apple geen (gebruikelijke) 30,- zou rekenen hiervoor. Welke variabelen hiervoor verantwoordelijk zijn weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:38
Dr.Root schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:17:
Ik heb problemen om mijn iphone aan te sluiten aan mijn Parrot carkit.. Gaat via bluetooth, in het parrot schermpje krijg ik te zien dat het verbinden met mijn mobiele device failed. Kan het komen dat de iPhone niet supported is? (Bluetooth.. :S)
Hier geen enkel probleem met mijn zeker 9 jaar oude parrot. Heb indertijd (nog voor ik een iphone had) de firmware ooit geupdate via een laptop en BT

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Om niet opnieuw het wiel uit te vinden, maar heeft iemand hier al eens een zakelijk overzicht gemaakt wat de voordelen zijn van de iPhone 5S t.o.v. de iPhone 4?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31
Sc0rPi0N schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:15:
Om niet opnieuw het wiel uit te vinden, maar heeft iemand hier al eens een zakelijk overzicht gemaakt wat de voordelen zijn van de iPhone 5S t.o.v. de iPhone 4?
Wat versta je onder een zakelijk overzicht? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Zojuist mijn gerepareerde iPhone 5 teruggekregen van Dynafix (vodafone)
Mijn volumeknop werkte niet goed en er zat stof achter de frontcamera.

Allebei netjes opgelost, alleen zijn ze nogal ruig geweest met het toestel:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12530167/01.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12530167/02.jpg

Zojuist een klacht verstuurd naar Dynafix met foto's. Deze gaan ze beoordelen en binnen enkele werkdagen krijg ik bericht. Ondertussen loop ik met een iPhone die niet goed gemonteerd is. Een kennis van me heeft dit ook eens gehad en toen hij op het scherm drukte, knapte zijn scherm in 2-en. Niet echt een lekker gevoel om hiermee rond te lopen dus :(

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Sc0rPi0N schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:15:
Bedoel je dit?:
http://store.apple.com/us/iphone/family/iphone/compare

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
funk-e schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:00:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zojuist een klacht verstuurd naar Dynafix met foto's. Deze gaan ze beoordelen en binnen enkele werkdagen krijg ik bericht. Ondertussen loop ik met een iPhone die niet goed gemonteerd is. Een kennis van me heeft dit ook eens gehad en toen hij op het scherm drukte, knapte zijn scherm in 2-en. Niet echt een lekker gevoel om hiermee rond te lopen dus :(
Wat een prutswerk :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

funk-e schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:00:

* foto's van prutswerk

Had je heel toevallig ook foto's gemaakt van VOORDAT je je toestel opstuurde?
Ter bewijs dat die beschadigingen er niet al op zaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 20:33
Ik heb het idee dat mijn batterij de laatste tijd veel sneller leeg gaat dan voorheen. Eerst dacht ik dat het kwam omdat de tel nu al een jaartje oud is dus batterij beetje versleten,
maaaaaar als ik kijk bij gebruik dan zie ik dat de eifohn net zoveel tijd in gebruik als in stand-by is..

Nu dus bijv. 12.47 uur in gebruik en standby.. 31% batterij over.

Of er is een app die de tel constant wakker houdt of de waardes worden verkeerd uitgelezen door misschien een bug in de nieuwe 7.1 update.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? En hoe ik kan zien welke app eventueel het probleem kan veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
gebruikershaes schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:31:
Ik heb het idee dat mijn batterij de laatste tijd veel sneller leeg gaat dan voorheen. Eerst dacht ik dat het kwam omdat de tel nu al een jaartje oud is dus batterij beetje versleten,
maaaaaar als ik kijk bij gebruik dan zie ik dat de eifohn net zoveel tijd in gebruik als in stand-by is..

Nu dus bijv. 12.47 uur in gebruik en standby.. 31% batterij over.

Of er is een app die de tel constant wakker houdt of de waardes worden verkeerd uitgelezen door misschien een bug in de nieuwe 7.1 update.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? En hoe ik kan zien welke app eventueel het probleem kan veroorzaken?
Lees de afgelopen pagina's van het iOS7 topic even door, daar had iemand ook hetzelfde probleem.
Volgens mij was de conclusie daar dat het waarschijnlijk een appje is.
ff een keer helemaal vers beginnen en nog niet te veel apps installeren voor een paar dagen? gewoon om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 20:33
Smobbo schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:50:
[...]

Lees de afgelopen pagina's van het iOS7 topic even door, daar had iemand ook hetzelfde probleem.
Volgens mij was de conclusie daar dat het waarschijnlijk een appje is.
ff een keer helemaal vers beginnen en nog niet te veel apps installeren voor een paar dagen? gewoon om te testen?
Ja ik heb het idee dat het komt sinds in telegram gebruik. Thx! Ik zal het ff doorlezen en telegram er af tiefen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 16:38
Sinds vandaag reageert mijn iphone 5 schokkerig. Bij het openen van nieuwe tabbladen van safari bijvoorbeeld. Of als ik een email wil beantwoorden. De animatie verloopt schokkerig. Ook als ik een tekst wil selecteren en kopieren. . Ik heb ios 7.06 op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

@ emreorhan -> Harde reboot werkte niet neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Heel makkelijk lijkt me toch?! Je sluit je telefoon aan op iTunes en maakt een backup. Dan doe je de firmware update. (Die zet ie erover heen ipv erbij waardoor alles wel weer goed zal komen) Mocht dit niet helpen doe je hetzelfde maar dan een herstel en als nieuw apparaat. Erna backup terug zetten. Mocht het dan nog niet werken dan doe je weer een herstel als nieuw apparaat maar geen backup terug zetten! Dan is het 100% zeker over, tenzij het een hardware probleem is!

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
heb hem opnieuw opgestart, en hij lijkt weer normaal. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Vandaag viel mij op dat bij mijn iPhone 5 in de rechterbovenhoek het scherm los zit, als je er op drukt merk je dat het duidelijk in te drukken is en terugveert. De iPhone is van September 2013 dus nog gewoon in de fabrieksgarantie, ik heb hem gekocht bij Hi maar wil het gewoon snel geregeld hebben, ik wil deze week even een afspraak maken bij de Apple Store in Amsterdam maar moet van ver komen dus ik ben benieuwd of mensen mij een kunnen zeggen wat er in dat soort gevallen wordt gedaan en of het direct gerepareerd/vervangen wordt?

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:10
Richard! schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:22:
Vandaag viel mij op dat bij mijn iPhone 5 in de rechterbovenhoek het scherm los zit, als je er op drukt merk je dat het duidelijk in te drukken is en terugveert. De iPhone is van September 2013 dus nog gewoon in de fabrieksgarantie, ik heb hem gekocht bij Hi maar wil het gewoon snel geregeld hebben, ik wil deze week even een afspraak maken bij de Apple Store in Amsterdam maar moet van ver komen dus ik ben benieuwd of mensen mij een kunnen zeggen wat er in dat soort gevallen wordt gedaan en of het direct gerepareerd/vervangen wordt?
Als het niet je eigenfout is krijg je zo een nieuwe mee, dus geen valschade etc.
Maak wel eerst een afspraak met hun anders kom je alsnog voor niets omdat ze anders weinig tijd voor je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richard! schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:22:
larsiey schreef op maandag 24 maart 2014 @ 00:10:
[...]

Als het niet je eigenfout is krijg je zo een nieuwe mee, dus geen valschade etc.
Maak wel eerst een afspraak met hun anders kom je alsnog voor niets omdat ze anders weinig tijd voor je hebben.
Heel veel iPhones hebben daar last van. Het is dus maar de vraag of Apple dat ziet als een defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Komt wel goed. Inderdaad een afspraak maken en blijven zeggen dat je een deugelijk product wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
TMC schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:06:
[...]

[...]
Heel veel iPhones hebben daar last van. Het is dus maar de vraag of Apple dat ziet als een defect.
Waarom zou Apple dat dan niet zien als een defect, dan juist moet het gewoon kostenloos omgeruild worden, geldt toch ook gewoon ook voor de bekende problemen met sommige Mac modellen..

Als bij de autofabrikant bekend is dat van elke Golf van de 6 serie het wiel er bij 120km/h afvalt zal het toch ook wel een grap zijn als je daar zelf voor de kosten op moet draaien.

[ Voor 18% gewijzigd door Richard! op 24-03-2014 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Richard! schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:40:
[...]

Waarom zou Apple dat dan niet zien als een defect, dan juist moet het gewoon kostenloos omgeruild worden, geldt toch ook gewoon ook voor de bekende problemen met sommige Mac modellen..

Als bij de autofabrikant bekend is dat van elke Golf van de 6 serie het wiel er bij 120km/h afvalt zal het toch ook wel een grap zijn als je daar zelf voor de kosten op moet draaien.
Die laatste vergelijking slaat nergens op. De werking van de iPhone wordt namelijk niet beïnvloed door een klikkend scherm. Daarom is het de vraag of Apple het als een defect ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:22

Japie.G

Colour Classic

Gisteren bij de apple store in Amsterdam zonder problemen een nieuwe iPhone 5 gekregen vanwege paarse strepen bij de camera. 16mnd oude telefoon. Hopen dat de nieuwe hier geen last van heeft.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Mijn powerbutton doet het niet aan de rechterkant. Ik heb dit probleem al eerder gehad en toen een refurbished toestel gekregen. Weet iemand hoe dit werkt nu de iPhone 5 niet meer nieuw verkrijgbaar is? Krijg ik een 5, een 5c of een 5s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verbal_Kint schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:13:
Mijn powerbutton doet het niet aan de rechterkant. Ik heb dit probleem al eerder gehad en toen een refurbished toestel gekregen. Weet iemand hoe dit werkt nu de iPhone 5 niet meer nieuw verkrijgbaar is? Krijg ik een 5, een 5c of een 5s?
Ze hebben gewoon nog 5's liggen hoor!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:40
Verbal_Kint schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:13:
Had dit ook paar maandjes terug. Gewoon een 5 teruggekregen met geheugengrootte en kleur. Ruim voorradig nog daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Dhrzao schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:50:
[...]

Had dit ook paar maandjes terug. Gewoon een 5 teruggekregen met geheugengrootte en kleur. Ruim voorradig nog daar.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Japie.G schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:13:
Gisteren bij de apple store in Amsterdam zonder problemen een nieuwe iPhone 5 gekregen vanwege paarse strepen bij de camera. 16mnd oude telefoon. Hopen dat de nieuwe hier geen last van heeft.
Wanneer treden die paarse strepen bij jou op? Ik heb daar soms ook last van, het komt niet vaak voor maar had het een keer toen ik Snapchat opende en met de gewone camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:49
Richard! schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:12:
[...]

Wanneer treden die paarse strepen bij jou op? Ik heb daar soms ook last van, het komt niet vaak voor maar had het een keer toen ik Snapchat opende en met de gewone camera.
Ik had het destijds met plotselinge, grote temperatuursverschillen.
Bijvoorbeeld op een warme dag een koud serverhok binnenlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Domino schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:32:
[...]

Ik had het destijds met plotselinge, grote temperatuursverschillen.
Bijvoorbeeld op een warme dag een koud serverhok binnenlopen.
En hoe heb je dat precies bewezen bij de Apple Store, neem aan dat je daar niet even hun serverhokje in mag lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Richard! schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:37:
[...]

En hoe heb je dat precies bewezen bij de Apple Store, neem aan dat je daar niet even hun serverhokje in mag lopen..
Niet. Na telefonisch contact gekozen voor express replacement, ben dus niet fysiek naar de Apple store geweest. Nooit meer iets van gehoord.

Waren heel relaxed aan de telefoon, na een 'herstel als nieuw' en mijn opmerking dat het niets had geholpen geloofden ze het eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:22

Japie.G

Colour Classic

Richard! schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:37:
[...]

Op het moment van paarse strepen een foto of screenshot maken. Kun je dan laten zien. Echter is het een bekend probleem geloof ik, dus zullen ze niet zo moeilijk doen.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Japie.G schreef op maandag 24 maart 2014 @ 20:08:
[...]

Op het moment van paarse strepen een foto of screenshot maken. Kun je dan laten zien. Echter is het een bekend probleem geloof ik, dus zullen ze niet zo moeilijk doen.
Ja dat is nou net het vervellende, het komt soms voor dus kan het niet plannen oid.. Zullen ze je ook op je woord geloven zoals Domino hierboven zegt?

Is er ook een manier om die strepen soort van op te roepen ofzo, bij veel licht oid?

[ Voor 16% gewijzigd door Richard! op 24-03-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Laatst online: 10-09 12:00
Zijn er hier mensen die het al klaargekregen hebben als ze een iphone 5 hebben met een defect, deze hebben kunnen omruilen voor een iphone 5S als je nog garantie hebt, in de apple store van Amsterdam? Of mits enige bijbetaling?

[ Voor 7% gewijzigd door blubbers op 25-03-2014 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Dat is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Hoe ervaren jullie iOS 7.1. Is het de upgrade waard? Heb nu 7.06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
De 5 wordt toch niet meer verkocht? Hopelijk zijn de refurbished niet meer op stock!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:49

JB

Cédric roelt!

blubbers schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:02:
[...]

De 5 wordt toch niet meer verkocht? Hopelijk zijn de refurbished niet meer op stock!
Maak je maar geen zorgen ;) Stock genoeg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Zo! Zojuist een afspraak in de Apple Store gepland voor morgen, heb vanochtend even een paar keer gefilmd met de iPhone 5 en kreeg toen ik ging filmen gelijk paarse strepen in het beeld, wat dus ook overduidelijk gefilmd is, dus ik kan ook dat nu aantonen samen met het loszittende display.

Wat ik mij nog afvraag: Ik heb een Zwarte 16GB 5 maar mochten ze hem nu omruilen (wat me wel waarschijnlijk lijkt) is het dan ook mogelijk een wiitte 16GB terug te krijgen, ik wil eigenlijk wel een witte iPhone en bij de witte iPhone krijg je niet het probleem dat de verf rondom de rand afbladdert..

Wilt de Apple Store een doosje als ze hem innemen?

[ Voor 4% gewijzigd door Richard! op 25-03-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Geen doosje, geen accessoires, geen simkaart. Alleen de iPhone. Wisselen voor een andere kleur is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
blubbers schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:02:
[...]

Niet meer verkocht nee, maar ze hebben wel aparte voorraad voor swaps. Het is echt onmogelijk een ander toestel te krijgen. Misschien over 5 jaar ofzo, als de iPhone 5 antiek is en er 1 persoon per maand binnenkomt met een kapotte 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

Heeft iemand hier ervaring met de volgende problemen op een iPhone 5?
- ruis op de lijn tijdens bellen (willekeurig, niet altijd, fixes van internet werken niet)
- lightning terminal op iphone lijkt slechts
- volume soms ineens op 'mute' ook als de schakelaar dat niet is
- Extreem batterijverbruik soms, dan loopt het ding in een uur leeg van 100 naar 2%, wordt gloeiend heet en gaat vervolgens uit.

Ik heb vrijdag een afspraak bij de genius bar in apple store Amsterdam, hoop eigenlijk dat ze 'm omruilen. Ding is nu 10 maanden oud en wordt best goed behandeld, dus vindt dit eigenlijk niet kunnen..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Hee,

Ik heb een iPhone van iemand overgenomen waar nog ongeveer 8/7 maand garantie op zou zitten.
Nou heb ik even snel de check uitgevoerd met behulp van de checker maar daar komt het volgende resultaat uit: http://snapr.pw/i/33795a4fb6.png
Omdat ik nog wel telefoon ondersteuning heb begrijp ik niet exact of hij nog wel of niet binnen de garantie valt, iemand die hier iets meer duidelijkheid over kan verschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Apple biedt 1 jaar fabrieksgarantie. Na het eerste jaar moet je de garantie bij de verkoper verhalen. Waarschijnlijk is de telefoon dus iets meer dan een jaar oud. Heb je geen bon?

Je telefoonondersteuning is trouwens ook verlopen hoor.

[ Voor 14% gewijzigd door MarcoC op 25-03-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
MarcoC schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:48:
Apple biedt 1 jaar fabrieksgarantie. Na het eerste jaar moet je de garantie bij de verkoper verhalen. Waarschijnlijk is de telefoon dus iets meer dan een jaar oud. Heb je geen bon?

Je telefoonondersteuning is trouwens ook verlopen hoor.
Zie ik nu ik nog een keer kijk ook, was beetje afgeleid door de zin eronder.
Nee ik heb helaas de bon niet, ga er ook niet vanuit dat ik garantie nodig ga hebben maar wou voor de zekerheid deze dingen al vast uitzoeken. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
BlackMonkey schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:22:
[...]

Zie ik nu ik nog een keer kijk ook, was beetje afgeleid door de zin eronder.
Nee ik heb helaas de bon niet, ga er ook niet vanuit dat ik garantie nodig ga hebben maar wou voor de zekerheid deze dingen al vast uitzoeken. Bedankt voor je reactie.
De verkoper is verantwoordelijk voor de garantie. Uit coulance vanuit Apple kan je het eerste jaar na aanschaf ook bij de Apple Store zelf terecht voor afhandeling van garantie, en heb je geen bon nodig. Maar in feite hoeft Apple dat (wettelijk) helemaal niet te doen. Dus ik zou je toch aanraden de bon te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
BlackMonkey schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:36:
Hee,

Ik heb een iPhone van iemand overgenomen waar nog ongeveer 8/7 maand garantie op zou zitten.
Nou heb ik even snel de check uitgevoerd met behulp van de checker maar daar komt het volgende resultaat uit: http://snapr.pw/i/33795a4fb6.png
Omdat ik nog wel telefoon ondersteuning heb begrijp ik niet exact of hij nog wel of niet binnen de garantie valt, iemand die hier iets meer duidelijkheid over kan verschaffen?
waar kan je zo een check uitvoeren? via iTunes gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Vanavond bij de Apple Store geweest en netjes een nieuwe iPhone 5 gekregen na problemen met strepen in de camera en een loskomend display. Ik ben helemaal tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Thanks!

Edit: bij ios 7.1 heb ik iets opgemerkt, weet niet of jullie dit ook hebben. Het ''pull up'' menu is schokkerig wanneer ik het naar boven schuif, dit gebeurt alleen bij de lockscreen. Dit is heel moeilijk te zien, maar ik merk het wel. En als ik de telefoon wel heb ontgrendeld zie ik dit probleempje niet wanneer ik dit menu omhoog schuif.

Edit: Op de appleforum hebben meerdere mensen het zelfde probleem.

[ Voor 58% gewijzigd door JaxTeller op 31-03-2014 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:05
Richard! schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 22:19:
Vanavond bij de Apple Store geweest en netjes een nieuwe iPhone 5 gekregen na problemen met strepen in de camera en een loskomend display. Ik ben helemaal tevreden :)
Ben zelf wat minder tevreden.
Ik dacht vandaag een express replacement te regelen voor mijn 1,5 jaar oude iPhone5 vanwege wat stofdeeltjes in de camera (wat resulteert in 2 kleine zwarte stipjes aan de rand van de foto's). Blijkt dat de 2 jaar garantie alleen maar voor consumenten geldt en niet voor zakelijke gebruikers. Ik kon hem wel om laten ruilen a 260 euro. Dat is het me nu ook weer niet waard, al is het uiteindelijk netto 'maar' zo'n 100 euro.

Achteraf had ik natuurlijk kunnen weten dat Apple de garantietermijn alleen voor consumenten had uitgebreid, het is immers afkomstig uit het Nederlands _consumentenrecht_, maar baal er wel van. Alsof zakelijke gebruikers geen recht hebben op een deugdelijk produkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 16:45
Ik heb een iPhone 5 die vandaag crashte toen ik gebruik maakte van Safari. Hierna belandde de iPhone in een herstart cyclus. De iPhone start dus niet meer op. Als ik de iPhone in DFU zet, wordt die wel herkend door iTunes en probeer ik de iPhone te herstellen. Dit werkt niet, aangezien de iPhone verder gaat met de herstart cyclus. Als er een tijd de melding wacht op iPhone staat in iTunes, krijg ik de foutmelding 4014 of 4005. De software versie op de iPhone is iOS 7(.0?), dus nog geen 7.1. Iemand die hier de oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:43

vhal

ಠ_ಠ

Ik kan een iPhone5 overnemen van een collega voor 199€ (een ex KPN leasetoestel). Op zich een prima deal maar ik zag dat het toestel een bekend probleem heeft met het scherm. In het midden zie je een roze/paars vlak met hieromheen een witte omlijsting. Hem was het niet opgevallen in ieder geval maar ik zag het direct al bij het opstarten.

foto [slechte kwaliteit maar toch te zien]
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iEjUy6um8wnjtzGpC8CmyWvY/full.jpg

Nu is het toestel 1,5 jaar oud en zal ws. wel uit de garantie zijn van Apple (1 jaar). Nu is het hier geregeld dat het 2 jaar is maar ik lees her en der verhalen dat de Apple store vrij coulant is met dit soort aangelegenheden (of juist niet).

Is het alsnog de moeite waard om een afspraak te maken bij de Genius Bar (voorkeur Haarlem) en zijn er mensen die hem om die reden hebben geswapped voor een nieuwe?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
vhal schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 08:47:
Ik kan een iPhone5 overnemen van een collega voor 199€ (een ex KPN leasetoestel). Op zich een prima deal maar ik zag dat het toestel een bekend probleem heeft met het scherm. In het midden zie je een roze/paars vlak met hieromheen een witte omlijsting. Hem was het niet opgevallen in ieder geval maar ik zag het direct al bij het opstarten.

[afbeelding]

Nu is het toestel 1,5 jaar oud en zal ws. wel uit de garantie zijn van Apple (1 jaar). Nu is het hier geregeld dat het 2 jaar is maar ik lees her en der verhalen dat de Apple store vrij coulant is met dit soort aangelegenheden (of juist niet).

Is het alsnog de moeite waard om een afspraak te maken bij de Genius Bar (voorkeur Haarlem) en zijn er mensen die hem om die reden hebben geswapped voor een nieuwe?
Eerste jaar garantie gaat via Apple, 2e jaar gaat via de verkopende partij.
Als je hem bij Apple gekocht hebt kun je hem dus daar om ruilen. Dit is er 1 via KPN (als ik het goed begrijp), dus moet je bij KPN aankloppen. Hoe het daar gaat weet ik niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:26

[afbeelding]

Ik heb mijn iP5 geswapped voor dit probleem. Was wel gekocht bij Apple Store online. Deze was toen 1j en 1 maand oud. Apple heeft er heeft er geen probleem van gemaakt om deze te swappen. Probleem was bekend. Is blijkbaar de lijm tussen het scherm en de glasplaat die verkleurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Betreft inderdaad een KPN toestel wat het allemaal er niet echt makkelijker op maakt. Ik laat hem maar schieten als het tot niks uitkomt bij de Apple Store, ik verwacht nl. vrij weinig van Apple zelf.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smobbo schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:37:
[...]

Eerste jaar garantie gaat via Apple, 2e jaar gaat via de verkopende partij.
Als je hem bij Apple gekocht hebt kun je hem dus daar om ruilen. Dit is er 1 via KPN (als ik het goed begrijp), dus moet je bij KPN aankloppen. Hoe het daar gaat weet ik niet precies.
Klopt niet helemaal.

Mensen doen altijd zo moeilijk over garantie, terwijl het heel simpel is. In principe gaat garantie altijd via de leverancier. In dit geval KPN. Garantie heb je gedurende de verwachte levensduur van het product.

Apple is echter zo coulant dat zij het in het eerste jaar ook wel voor je willen regelen als het toestel niet bij hen gekocht is. Dat is gewoon een extra service die in principe niks te maken heeft met garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

nieuws: Apple lanceert wereldwijd reparatieprogramma voor iPhone 5-aan/uit-knop

Mijn iPhone functioneert prima.. geen problemen met de sluimerknop. iPhone insturen 8)7 niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

MrJames schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 11:54:

Mijn iPhone functioneert prima.. geen problemen met de sluimerknop. iPhone insturen 8)7 niet nodig.
Wat ik mij daarbij dan afvraag: ik heb dit probleem nog niet met mijn iPhone, maar het serienummer valt wel in de reeks waarvoor dit programma geldig is. Zou je dan uit voorzorg toch je iPhone het beste in kunnen sturen, omdat anders de kans wellicht groot is dat binnen afzienbare tijd zich alsnog dit probleem gaat voordoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

jasjenl schreef op zondag 27 april 2014 @ 14:45:
[...]

Wat ik mij daarbij dan afvraag: ik heb dit probleem nog niet met mijn iPhone, maar het serienummer valt wel in de reeks waarvoor dit programma geldig is. Zou je dan uit voorzorg toch je iPhone het beste in kunnen sturen, omdat anders de kans wellicht groot is dat binnen afzienbare tijd zich alsnog dit probleem gaat voordoen?
Same here, iPhone is aan vervanging toe! :9

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:54

[afbeelding]

Als ik mijn scherm onder een bepaalde hoek houdt heb ik dat ook, en mijn vriendin haar iPhone 5 heeft t ook, en bij collega's heb ik ook niet niet anders gezien. Ik zou me er niet druk om maken. Voor €199 zou ik hem sowieso niet laten schieten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
sverzijl schreef op maandag 31 maart 2014 @ 20:57:
[...]

Ben zelf wat minder tevreden.
Ik dacht vandaag een express replacement te regelen voor mijn 1,5 jaar oude iPhone5 vanwege wat stofdeeltjes in de camera (wat resulteert in 2 kleine zwarte stipjes aan de rand van de foto's). Blijkt dat de 2 jaar garantie alleen maar voor consumenten geldt en niet voor zakelijke gebruikers. Ik kon hem wel om laten ruilen a 260 euro. Dat is het me nu ook weer niet waard, al is het uiteindelijk netto 'maar' zo'n 100 euro.

Achteraf had ik natuurlijk kunnen weten dat Apple de garantietermijn alleen voor consumenten had uitgebreid, het is immers afkomstig uit het Nederlands _consumentenrecht_, maar baal er wel van. Alsof zakelijke gebruikers geen recht hebben op een deugdelijk produkt.
Als zakelijk kun jij je voordeel al behalen met BTW zaken etc, waardor de iphone je amper iets kost😉

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Richard! schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:12:
[...]

Ik heb er zelf ook af en toe last van maar tot op heden niet kunnen vastleggen. Naar het schijnt komt het voor wanneer je een slechte verbinding hebt (2g/GPRS), dan data gebruikt EN grote temperatuurschommelingen hebt. ( warm toestel, koude omgeving)

Dit is helaas niet zo makkelijk na te bootsen omdat je tegenwoordig alleen maar 4g kunt uitschakelen en geen 3g.

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

iApp schreef op zondag 27 april 2014 @ 14:51:
[...]

Same here, iPhone is aan vervanging toe! :9
Nou ja, dat niet bepaald... Als het niet nodig is, ben ik mijn toestel liever niet kwijt. Maar ik heb ook geen zin om net na deze service actie er achter te komen dat mijn power knop alsnog gaar gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:27
De home knop van de iPhone 5 is stuk. Heb het toestel nu zo'n 1,5 jaar. Wil hem het liefste niet naar t-mobile brengen ivm dynafix. Kan ik via Apple nog gebruik maken van de 30,- omruil procedure?

Alleen tegen betaling van 261 euro kan ik de home-knop laten maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Untouchablezz20 op 05-05-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Vorige week mijn 1,5 oude iphone 5 (applecare) omgeruild omdat ik volgende problemen had:

- Rechterbovenhoek scherm zat los sinds dag 1
- veel stof in achterlens
- earpods die vaak niet doen wat ik vraag te doen

Kreeg na een controle meteen een nieuwe. Wat me opviel is dat deze veel solider aanvoelt en dus ook niet klikt. Maar ik merk ook dat de randen scherper zijn dan mn vorige.
Dit scherm heeft ook geen last van verkleuringen zoals bv wit beneden tegenover boven.

Heb ook ineens nieuwe earpods gekregen, ook nadat ik aangaf dat de earpods wel goed werkte op mn macbook.

[ Voor 10% gewijzigd door blubbers op 05-05-2014 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

hdtracer schreef op zondag 27 april 2014 @ 15:43:
[...]

Als ik mijn scherm onder een bepaalde hoek houdt heb ik dat ook, en mijn vriendin haar iPhone 5 heeft t ook, en bij collega's heb ik ook niet niet anders gezien. Ik zou me er niet druk om maken. Voor €199 zou ik hem sowieso niet laten schieten :')
Ook voor 199 euro verwacht ik een toestel die gewoon ok is. Zelfs mijn oude HTC Desire had een strakker beeld. Dus 'maak je er niet druk om' gaat even niet op. :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

MrJames schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 11:54:

Wel fijn... die van mij is al een flinke tijd kapot en gebruik nu die assisted touch om `t scherm snel uit te zetten, niet ideaal dus.

Oveirgens lees ik berichten dat de telefoon gewoon omgeruild wordt voor een refurb. Dat vind ik dan wel jammer, aangezien mijn toestel werkelijk mint is en altijd met zorg gebruikt. Met een rfeurb weet je nooit hoe je voorganger er mee omgegaan is... :?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Michael Knight schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 02:59:
Oveirgens lees ik berichten dat de telefoon gewoon omgeruild wordt voor een refurb. Dat vind ik dan wel jammer, aangezien mijn toestel werkelijk mint is en altijd met zorg gebruikt. Met een rfeurb weet je nooit hoe je voorganger er mee omgegaan is... :?
Is dat zo :?
Dat zou ik wel vreemd vinden, aangezien je wel je toestel 6 dagen kwijt bent. Swappen zouden ze gewoon in de winkel direct doen lijkt me.

Kun je overigens alleen aanspraak op een leentoestel maken in de officiële Apple Store, of ook bij bijvoorbeeld een iCentre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
[...]

Wel fijn... die van mij is al een flinke tijd kapot en gebruik nu die assisted touch om `t scherm snel uit te zetten, niet ideaal dus.

Ik heb al verschillende keren een refurb gehad van Apple, maar nog nooit een beschadigd toestel terug gehad?

Enige waar ik het aan kan zien is dat de pentalobe schroeven een andere kleur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:29
DyStiC schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 07:53:
[...]
Kun je overigens alleen aanspraak op een leentoestel maken in de officiële Apple Store, of ook bij bijvoorbeeld een iCentre?
Hier ben ik ook benieuwd naar, mijn iPhone mag ook omgeruild worden vanwege de sluimerknop, maar als ik niet gelijk een andere iPhone meekrijg ga ik eerst bij T-Mobile een normale simkaart aanvragen zodat ik een ander toestel kan gebruiken.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:49

JB

Cédric roelt!

Domino schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 08:20:
[...]

Ik heb al verschillende keren een refurb gehad van Apple, maar nog nooit een beschadigd toestel terug gehad?

Enige waar ik het aan kan zien is dat de pentalobe schroeven een andere kleur zijn.
Ze zijn ook niet refurbished maar remanufactured zoals Apple zegt. Krijgt altijd een toestel die er als nieuw uit ziet wanneer je huidige vervangen wordt. Of deze net zo goed is, laat ik in het midden...
batumulia schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 08:27:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar, mijn iPhone mag ook omgeruild worden vanwege de sluimerknop, maar als ik niet gelijk een andere iPhone meekrijg ga ik eerst bij T-Mobile een normale simkaart aanvragen zodat ik een ander toestel kan gebruiken.
Bestel gewoon voor een paar euro zo'n SIM kaart houdertjes. Altijd handig en je hoeft niet naar de winkel voor een andere SIM kaart.

Afbeeldingslocatie: http://25212.static.securearea.eu/Files/2/25000/25212/ProductPhotos/MaxContent/23855228.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 08-05-2014 11:42 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn iphone 5 al een tijd. maarheb hem laatst in het water laten vallen. ik weet het :((oeps). maar nu doet het beeldscherm het soms helemaal niet meer. of hij doet hele andere dingen die ik niet wil. knopjes doen het verder nog wel. ik geloof ook dat de garantie er al af is.
iemand een idee??
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 23:00
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Sinds vandaag helaas weer een probleem met m'n iPhone..
Via error 3 kwam ik eigenlijk weinig echt bruikbare informatie tegen.
iPhone blijft 'zoeken' (naar netwerk).
Reboot lost niets op.
Hard reboot (home + power) lost niets op.
Simkaart eruit + reboot lost niets op.
Netwerkinstellingen herstellen lost niets op.

Proberen om firmware te restoren.
Via WiFi zoek mijn iPhone uitschakelen werkt niet.

Dan maar via DFU mode de firmware restoren. Gaat goed, maar blijft hangen met een volle balk.
Error 3. (http://c.codeconverters.nl/image/3l2O0O2y0B2k)
Dit afbreken en dan opstarten, gaat hij in recovery modus..

Tijdstip van overlijden: 21:50
Ironisch genoeg zit hij nog in het fabrieksplastic, omdat hij nog geen week oud. (refurbished via garantie) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen_V
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:34
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:17:
ik heb mijn iphone 5 al een tijd. maarheb hem laatst in het water laten vallen. ik weet het :((oeps). maar nu doet het beeldscherm het soms helemaal niet meer. of hij doet hele andere dingen die ik niet wil. knopjes doen het verder nog wel. ik geloof ook dat de garantie er al af is.
iemand een idee??
alvast bedankt.
Verzekering wellicht. Garantie had je toch al niks aan gehad met waterschade.

Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Ik heb sinds oktober 2012 een iPhone 5. Afgelopen februari heb ik een refurbished toestel ter vervanging gekregen. Deze is tot op heden nog als nieuw (krasvrij).

Nu viel me op dat een goede iPhone 5 16GB vaak nog rond de 350 kan opleveren. Dat terwijl je een 5S tweedehands voor rond de 450 kunt krijgen.

Ik koop straks sowieso de iPhone 6, maar ik zit er toch aan te denken om nu 100€ uit te geven voor een upgrade naar een 5S. Iemand hier een mening over?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Domino schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 08:20:
[...]

Euh?
[...]

Refurbs zijn ook mint condition. Het is gewoon een telefoon waarvan wellicht onderdelen hergebruikt zijn van toestellen die ingeleverd zijn. Maar nooit de buitenkant of de batterij, die zijn altijd nieuw.

[ Voor 63% gewijzigd door CyBeR op 09-05-2014 13:16 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Toch regelmatig gezien/gehoord dat refurbs toch iets mankeerden, ook op dit forum. Maar goed, tegen die tijd ga ik wel even langs de Apple store om `m brengen/halen en dan check ik het ter plekke wel. Niet goed = nieuwe :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Michael Knight schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 00:40:
Toch regelmatig gezien/gehoord dat refurbs toch iets mankeerden, ook op dit forum. Maar goed, tegen die tijd ga ik wel even langs de Apple store om `m brengen/halen en dan check ik het ter plekke wel. Niet goed = nieuwe :)
Ik heb dat eigenlijk nooit gehoord. Sterker nog, volgens mij is de kans dat daarmee iets mis is veel kleiner, omdat die getest worden. Maar zoals je zelf al aangeeft, kun je gewoon checken in de winkel en evt. nogmaals omruilen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Hoedje schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 01:04:
[...]

Ik heb dat eigenlijk nooit gehoord. Sterker nog, volgens mij is de kans dat daarmee iets mis is veel kleiner, omdat die getest worden. Maar zoals je zelf al aangeeft, kun je gewoon checken in de winkel en evt. nogmaals omruilen :)
De kans dat er iets mis is met een refurb is even groot als met een nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MarcoC schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 21:32:
[...]

De kans dat er iets mis is met een refurb is even groot als met een nieuw exemplaar.
Precies, dit. En op refurbs heb je ook 90 dagen garantie (als je originele garantie niet nog gold).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
Klein vraagje..
Ik heb bij mijn iPhone 5 last van bleeding rond de randen als ik een wit achtergrond heb. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? :/
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/54j1gn.jpg

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Marinusvw schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:12:
Klein vraagje..
Ik heb bij mijn iPhone 5 last van bleeding rond de randen als ik een wit achtergrond heb. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? :/
[afbeelding]
Nee, noet normaal. Als je hem binnen het jaar hebt zou ik eens bezoekje Apple Store overwegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Laatst online: 11-09 12:21
Ik heb ook recent een refurbished iPhone 5 gekregen via Vodafone nadat ik mijn toestel twee keer voor reparatie heb opgestuurd.
Nu voor het eerst in mijn leven een simpel hoesje eromheen (icidu) om hem netjes te houden, dan kan ik hem mooi een paar weken voor de iPhone 6 uitkomt te koop zetten voor een goed bedrag zonder krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Marinusvw schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:12:
Klein vraagje..
[afbeelding]
Dat had ik ook, hoort niet :N .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
alwaysleft schreef op maandag 19 mei 2014 @ 23:00:
[...]

Nee, noet normaal. Als je hem binnen het jaar hebt zou ik eens bezoekje Apple Store overwegen ;)
MarcoC schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:33:
[...]

Dat had ik ook, hoort niet :N .
Thnx guys, ik ga eens bij de Apple Store langs :)

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo na een uitstapje naar android (galaxy s5), gelukkig weer terug naar iPhone. Wat een verademing zeg. Ik wilde een groter scherm proberen, maar ben echt blij dat ik weer terug ben naar ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
Kan je ook aangeven waarom je zo blij bent? Ik twijfel namelijk ook over een Android toestel, en van een collega die pas is overgestapt hoor ik eigenlijk ook alleen maar positieve verhalen over zijn Android. Al twijfel ik enorm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 07:27
Ik ben ook van S4 --> 5S gegaan. Had daarvoor altijd iPhone en om precies dezelfde reden als hierboven ging het mij ook om het scherm. Wat mij heeft doen besluiten om weer terug te gaan is, iOS en design. Met android kun je 'dieper' in het systeem als user, maar het voelt niet slick. Ook apps zijn van een mindere design dan bij iOS. Daarbij is het plastic van Samsung ook een minpunt. Ben wel een ervaring rijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpbosk schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:54:
Kan je ook aangeven waarom je zo blij bent? Ik twijfel namelijk ook over een Android toestel, en van een collega die pas is overgestapt hoor ik eigenlijk ook alleen maar positieve verhalen over zijn Android. Al twijfel ik enorm...
Wilde idd een groter scherm. Maar op de een of andere manier loopt ios veel vloeiender dan android. Niet dat android slecht is hoor, maar het hapert meer, het is wat omslachtiger (kwestie van wennen, maar is mij niet gelukt).

Ondanks dat de galaxy s5 betere specs op papier heeft, loopt de iPhone 5s vele malen vloeiender naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-09 22:32
Als je problemen hebt met de sluimerknop en naar de applestore gaat met je iphone 5, moet je dan ook het originele doosje meenemen? En hoe groot is de kans dat je meteen een andere iphone 5 krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
dbz1985 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 19:09:
Als je problemen hebt met de sluimerknop en naar de applestore gaat met je iphone 5, moet je dan ook het originele doosje meenemen? En hoe groot is de kans dat je meteen een andere iphone 5 krijgt?
Nee, alleen de iPhone. De kans dat je een nieuwe krijgt hangt af van de diagnose van de Apple Store-medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-09 22:32
MarcoC schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 20:28:
[...]

Nee, alleen de iPhone. De kans dat je een nieuwe krijgt hangt af van de diagnose van de Apple Store-medewerkers.
Ik had wel al de serienr. Check gedaan.
Toevallig ga ik volgende week naar amsterdam dus hoop op meteen een nieuwe :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Je krijgt geen nieuwe. Hij gaat voor reparatie naar Breda en komt dan weer terug.
Pagina: 1 ... 31 ... 34 Laatste

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.