Ik bedoelde een refurbished iphone 5
Je krijgt ook geen refurbished. Je toestel wordt ingenomen en je krijgt het later weer terug.
ik heb een toestel die in aanmerking komt voor een reparatie van de slaapknop, maar er mankeert ook andere dingen eraan zoals volume zachter knop en stof achter de camera, gaan ze dan die ook samen repareren in Breda of krijg ik direct een refurb zoals andere precedenten?Verbal_Kint schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 14:23:
Je krijgt ook geen refurbished. Je toestel wordt ingenomen en je krijgt het later weer terug.
ps: ik woon in België=> geen Apple store hier
Sommige mensen hebben een andere telefoon teruggekregen (te lezen op diver i-fora). Een refurb dus in sommige gevallen.Verbal_Kint schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 14:23:
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Zojuist maar weer eens mijn iPhone 5 weggebracht. 1,8jr oud, maar nu enorme bleeding aan beide randen van het scherm, die erger wordt bij intensief gebruik. Kon er echt niet meer omheen kijken, dus maar naar Vodafone gebracht.
Telefoon is 2 maanden geleden teruggekomen na reparatie van powerbutton en accu, maar ben benieuwd of ze nu 'ineens' waterschade vinden. De Vodafone medewerker heeft wel 10x gezegd dat gele vlekken door water kan komen, maar goed, ik weet wel beter. We gaan het zien..
Telefoon is 2 maanden geleden teruggekomen na reparatie van powerbutton en accu, maar ben benieuwd of ze nu 'ineens' waterschade vinden. De Vodafone medewerker heeft wel 10x gezegd dat gele vlekken door water kan komen, maar goed, ik weet wel beter. We gaan het zien..
Gister bij de applestore geweest ivm defecte sluimerknop en zou niet zonder toestel komen te zitten maar wel binnen 2 weken mijn eigen toestel ophalen en tijdelijke terugbrengen...aangezien het voor mij dik anderhalfuur reizen is naar amsterdam heb ik besloten het niet te doen.
Wellicht heeft het zin om dit via de telefonische klantenservice te doen van Apple. Deze werken namelijk met UPS ophaal en thuisbreng service.dbz1985 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 18:12:
Gister bij de applestore geweest ivm defecte sluimerknop en zou niet zonder toestel komen te zitten maar wel binnen 2 weken mijn eigen toestel ophalen en tijdelijke terugbrengen...aangezien het voor mij dik anderhalfuur reizen is naar amsterdam heb ik besloten het niet te doen.
Thx voor de tip, ik ga dit misschien wel proberen :-) bij de applestore werd mij verteld dat alleen kon ophalen bij de applestore zelf toen ik vroeg of ik het ook kon opsturen.MmarkM schreef op zondag 15 juni 2014 @ 19:27:
[...]
Wellicht heeft het zin om dit via de telefonische klantenservice te doen van Apple. Deze werken namelijk met UPS ophaal en thuisbreng service.
Maar dan zit je toch wel zonder telefoon? of krijg je dan ook een leentoestel?MmarkM schreef op zondag 15 juni 2014 @ 19:27:
[...]
Wellicht heeft het zin om dit via de telefonische klantenservice te doen van Apple. Deze werken namelijk met UPS ophaal en thuisbreng service.
iPhone weer terug van Vodafone (dynafix). Probleem is onveranderd aanwezig.keanu_ schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 18:23:
Zojuist maar weer eens mijn iPhone 5 weggebracht. 1,8jr oud, maar nu enorme bleeding aan beide randen van het scherm, die erger wordt bij intensief gebruik. Kon er echt niet meer omheen kijken, dus maar naar Vodafone gebracht.
Dynafix meldt wel: ''onderdeel vervangen'', maar verdere specificatie hoe of wat ontbreekt.
Die medewerkers van het ''Vodafone team'' kunnen ook daadwerkelijk niks voor je beteken zeg als je om meer details vraagt o.i.d.
Kortom, ik kan hem weer opsturen.. maar goed, daar heb ik echt geen zin meer in als het zo gaat.

Voor €30 kan je gebruik maken van de Express-service van Apple waarmee je eerst een nieuwe telefoon krijgt en dan de oude iPhone pas moet opsturen.DyStiC schreef op maandag 16 juni 2014 @ 07:41:
[...]
Maar dan zit je toch wel zonder telefoon? of krijg je dan ook een leentoestel?
Verwijderd
Sinds een paar dagen draait mijn homeknop als ik hem indruk. Het vierkantje/rondje kan je helemaal ronddraaien maar de knop zelf werkt nog perfect.
Nou heb ik geen recht meer op support, maar kan ik alsnog proberen om bij de Apple Store langs te wippen? (woon er dichtbij). Weet niet of iemand hier ervaring mee heeft?
Ik las ook iets van refurbished modellen die tegen een lage prijs beschikbaar zijn?
Nou heb ik geen recht meer op support, maar kan ik alsnog proberen om bij de Apple Store langs te wippen? (woon er dichtbij). Weet niet of iemand hier ervaring mee heeft?
Ik las ook iets van refurbished modellen die tegen een lage prijs beschikbaar zijn?
Hoe oud is je iPhone en waar heb je hem gekocht?Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:25:
Sinds een paar dagen draait mijn homeknop als ik hem indruk. Het vierkantje/rondje kan je helemaal ronddraaien maar de knop zelf werkt nog perfect.
Verwijderd
Heb hem in oktober 2012 gekocht bij de Apple Store in Amsterdamkeanu_ schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:25:
[...]
Hoe oud is je iPhone en waar heb je hem gekocht?
Je kunt op de site van Apple een afspraak inplannen. Dan moet je ook je serienummer en probleem etc aangeven. Als dit niet lukt, weet ik niet of ze je wel in de winkel helpen. Maar als je er toch dicht bij woont, kun je ook even naar binnen gaan.. Anders sta je zo weer buiten ;-)..Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:43:
[...]
Heb hem in oktober 2012 gekocht bij de Apple Store in Amsterdam
PSN: Fruitschaaltje
Verwijderd
Heb een afspraak gemaakt, gek genoeg hoefde ik geen serienummer op te geven. Ga er morgen even langs, laat 't wel wetenFruitschaal schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:03:
[...]
Je kunt op de site van Apple een afspraak inplannen. Dan moet je ook je serienummer en probleem etc aangeven. Als dit niet lukt, weet ik niet of ze je wel in de winkel helpen. Maar als je er toch dicht bij woont, kun je ook even naar binnen gaan.. Anders sta je zo weer buiten ;-)..
En ja hoor daar ging me iphone lader weer eens kapot. Iemand enige alternatieven oplader dan de dure officiele apple oplader die elke 4 weken kapot gaat?
Ja haal voor 4 eur een USB lader bij de Action. Werkt prima.
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
EmilioFLR schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:42:
En ja hoor daar ging me iphone lader weer eens kapot. Iemand enige alternatieven oplader dan de dure officiele apple oplader die elke 4 weken kapot gaat?
Zou me niet wagen aan van die neppe zooi, gaat veel sneller kapot dan de originele van apple. Dat spul van apple is ook troep, maar met een kapotte kun je gewoon naar de apple store gaan en ze vervangen hem meestal gratis.kevinl schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:51:
Ik reinforce mijn kabels altijd met een stuk tape over de kabel EN connector. Zo heb ik een soort trekbeveiliging gemaakt.
Dat het troep is mag je zeker vinden. Maar NEP is het zeker niet! Het lijkt niet op de Iphone adapter en het wordt niet geadverteerd als zodanig. Het is gewoon een 5V 1000mA USB adapter.HenkEisDS schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:55:
[...]
Zou me niet wagen aan van die neppe zooi, gaat veel sneller kapot dan de originele van apple. Dat spul van apple is ook troep, maar met een kapotte kun je gewoon naar de apple store gaan en ze vervangen hem meestal gratis.
Ik reinforce mijn kabels altijd met een stuk tape over de kabel EN connector. Zo heb ik een soort trekbeveiliging gemaakt.
TS heeft niet gezegd wat het defect is. Als het de USB kabel kapot is had hij vast wel gezegd dat hij een nieuwe kabel nodig had. Maar zijn probleem is dat de adapter kapot is. Ik zie niet in wat een stuk tape daaraan kan voorkomen. De kabel van de Iphone 5s adapter is namelijk demonteerbaar.
Als alle USB adapters buiten de Apple om zooi zijn. Dan zijn de USB laders op deze site allemaal zooi.
[ Voor 8% gewijzigd door kevinl op 03-07-2014 18:12 ]
spoiler:
Het was idd het draadje.. gaatook altijd kapot daar bij de connector. Zag dit x dat het rode draadje gescheurd was
Krijg anders gewoon een ander toestel terug as dinsdag. Ander serienummer en imeinummer. Dus er word weldegelijk gekeken door de werklui of het nog de moeite is. Ik vind het in ieder geval erg netjes.Verbal_Kint schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 14:23:
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+
Houd bij die kabels wel rekening met het feit dat je een MFi kabel moet hebben om geen gezeur te krijgen met opladen/synchroniseren onder iOS7. Daarnaast heb ik her en der gelezen dat non-MFi kabels ook hardwarematige problemen kunnen opleveren. Geen idee of het echt waar is, maar ik zou er wel rekening mee houden.
Na 3 jaar android terug overgestapt naar apple. Heb ooit een 3G en een 4 gehad maar mij toch laten overhalen toen om een android te kopen. Heb toen een Galaxy S2 gehad en had sinds een paar maand een Xperia ZR. Op zich waren het beide goede toestellen maar 100% tevreden was ik er toch nooit van. Het grotere scherm is even leuk maar na verloop van tijd begon ik er mij net aan te ergeren. Heb niet zo een grote handen en high end android in een kleiner formaat bestaan bijna niet. Ik merkte ook steeds vaker op dat ik meer en meer mij begon te ergeren aan alle domme stock software die op die zaken draait en die meer in de weg staan dan iets anders. De widgets waren even leuk maar na verloop van tijd gebruikte ik er ook bijna geen meer. Gewoon teveel rommel op je homescreen.
Wat ben je met een digitale horloge widget, als bovenaan rechts ook het uur staat ? Wat ben je met een widget om snel wifi, gps, geluid uit te zetten als je dat via het notification scherm even snel kan ? Wat ben je met een weer widget waar je, wanneer je meer info wil toch moet op klikken ? Dan kan je evengoed het icoontje zelf klikken, toch ?! Kortom widgets zijn even leuk maar veel van hen, hebben amper toegevoegd waarde.
Uiteindelijk via via een splinternieuwe iPhone 5 black 16gb op de kop kunnen tikken. Klein maar krachtig toestel, past perfect in de hand, fantastich mooi scherm (persoonlijk mooier dan het 720p scherm op de sony) Geen rommel apps op het toestel, gewoon duidelijk en overzichtelijk. En dan mss nog het beste van al...Die bouwkwaliteit, wat een absoluut juweeltje! Voor mij is dit de mooiste iPhone die er ooit gemaakt is. Nog een mooie case kopen. Ik ben opnieuw verkocht aan apple.
Wat ben je met een digitale horloge widget, als bovenaan rechts ook het uur staat ? Wat ben je met een widget om snel wifi, gps, geluid uit te zetten als je dat via het notification scherm even snel kan ? Wat ben je met een weer widget waar je, wanneer je meer info wil toch moet op klikken ? Dan kan je evengoed het icoontje zelf klikken, toch ?! Kortom widgets zijn even leuk maar veel van hen, hebben amper toegevoegd waarde.
Uiteindelijk via via een splinternieuwe iPhone 5 black 16gb op de kop kunnen tikken. Klein maar krachtig toestel, past perfect in de hand, fantastich mooi scherm (persoonlijk mooier dan het 720p scherm op de sony) Geen rommel apps op het toestel, gewoon duidelijk en overzichtelijk. En dan mss nog het beste van al...Die bouwkwaliteit, wat een absoluut juweeltje! Voor mij is dit de mooiste iPhone die er ooit gemaakt is. Nog een mooie case kopen. Ik ben opnieuw verkocht aan apple.
Toch even mijn ervaring delen.
In oktober 2012 een iPhone 5 aangeschaft bij Apple Store Amsterdam. Geen problemen mee gehad tot zondag.
Het scherm kwam opeens omhoog zetten aan de linker kant. Glasplaat was uit de behuizing gedrukt en je kon de backlight duidelijk zien. Er zat nogal wat druk achter het scherm... een opgezwollen batterij dus.
Genius afspraak gemaakt bij Apple Store Haarlem, maandag eind van de dag langs. Prima geholpen en werd uitgelegd dat ze opgezwollen batterijen niet repareren, maar dat het wel onder een vervangingsprogramma valt(Consumentenrecht 2 jaar, geen Apple Care o.i.d.).
30 minuten later liep ik de winkel uit met een (nieuwe/refurbished) iPhone 5! Geen beschadigingen meer op de zijkanten, nieuwe batterij(cycle count 1
).. wat wil ik nog meer 
Anyway, voor mensen die hetzelfde probleem krijgen, direct naar de Apple Store! Medewerker vertelde mij dat batterijen meestal tot 3 jaar na aankoop kosteloos worden vervangen als er echt iets mis mee is.
In oktober 2012 een iPhone 5 aangeschaft bij Apple Store Amsterdam. Geen problemen mee gehad tot zondag.
Het scherm kwam opeens omhoog zetten aan de linker kant. Glasplaat was uit de behuizing gedrukt en je kon de backlight duidelijk zien. Er zat nogal wat druk achter het scherm... een opgezwollen batterij dus.
Genius afspraak gemaakt bij Apple Store Haarlem, maandag eind van de dag langs. Prima geholpen en werd uitgelegd dat ze opgezwollen batterijen niet repareren, maar dat het wel onder een vervangingsprogramma valt(Consumentenrecht 2 jaar, geen Apple Care o.i.d.).
30 minuten later liep ik de winkel uit met een (nieuwe/refurbished) iPhone 5! Geen beschadigingen meer op de zijkanten, nieuwe batterij(cycle count 1
Anyway, voor mensen die hetzelfde probleem krijgen, direct naar de Apple Store! Medewerker vertelde mij dat batterijen meestal tot 3 jaar na aankoop kosteloos worden vervangen als er echt iets mis mee is.
Ik zit me al langer te verbazen dat ik bij websites met een witte achtergrond, een soort gloed over mijn scherm heb. Heb net even een witte foto gedownload, en het blijkt inderdaad dat mijn gehele scherm een soort roze gloed geeft. Beetje te vergelijken met deze afbeelding:

Kan het in dit topic zo niet vinden. Wel op het Apple support forum. Daar gaan ze er mee terug naar Apple voor garantie. Mijn iPhone is ouder dan een jaar, dus ik moet de garantie bij Vodafone claimen. Weet iemand hoe zij hier mee om gaan?

Kan het in dit topic zo niet vinden. Wel op het Apple support forum. Daar gaan ze er mee terug naar Apple voor garantie. Mijn iPhone is ouder dan een jaar, dus ik moet de garantie bij Vodafone claimen. Weet iemand hoe zij hier mee om gaan?
Hallo,
iPhone laad niet meer op. Meerdere kabels geprobeerd.
Dus heb ik gechat met Apple en je raad t al hij moet voor reparatie worden aangeboden.
Nu vroeg ik me af slimmer om m op te laten halen en 3/4 weken wachten of is t slim om naar de Apple store te rijden?
iPhone laad niet meer op. Meerdere kabels geprobeerd.
Dus heb ik gechat met Apple en je raad t al hij moet voor reparatie worden aangeboden.
Nu vroeg ik me af slimmer om m op te laten halen en 3/4 weken wachten of is t slim om naar de Apple store te rijden?
Reparatie bij Apple duurt maximaal een weekje hoor, dus dat valt wel mee. Naar de Apple Store rijden (wel afspraak maken) is sowieso een leuke trip en je hebt direct een nieuw werken exemplaar mee.
Wanneer binnen garantie jaJanusz schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:00:
Reparatie bij Apple duurt maximaal een weekje hoor, dus dat valt wel mee. Naar de Apple Store rijden (wel afspraak maken) is sowieso een leuke trip en je hebt direct een nieuw werken exemplaar mee.
Mijn boefje is liev!
Dat kan kloppen. Accu zit inderdaad links en de connectoren met LCD scherm, touchscreen en front cam zitten rechts. linkerkant is dan dus de meest logische plaats om druk kwijt te kunnen. Echter moet dit wel een behoorlijke kracht geweest zijn het scherm van een iPhone 5/5s zit behoorlijk stevig in het frame geklemd.Het scherm kwam opeens omhoog zetten aan de linker kant. Glasplaat was uit de behuizing gedrukt en je kon de backlight duidelijk zien. Er zat nogal wat druk achter het scherm... een opgezwollen batterij dus.
Je weet hoop ik ook dat dit je toestel onherstelbaar kan beschadigen. Deze opladers zijn absoluut niet slim om te gebruiken vanwege de stroom die ze uitsturen. Deze is niet zuiver en heeft een hoge ripple. dit kan ervoor zorgen dat de energy management chip (die de stroomtoevoer naar de accu regelt) doorbrand. dit heb ik zelf ook gehad en is erg vervelend. (het wordt weliswaar vergoed onder garantie, maar alleen als je aangeeft de originele oplaad kabel te gebruiken.kevinl schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:51:
Allemaal is overdreven. Hama en Belkin maken goede laders en daar is de prijs ook naar. Deze zijn echter wel meer dan minimaal afgeschermd tegen ruis en storing van de trafo's. Ook zijn de caps bij de gelijkrichters van voldoende capaciteit en leveren ze een redelijk zuivere stroom. er is dus wel degelijk een verschil in kwaliteit tussen el cheapo merkloos action spul en een bekende branded oplader van een bekende elektronica zaak.kevinl schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 18:09:
[...]
Dat het troep is mag je zeker vinden. Maar NEP is het zeker niet! Het lijkt niet op de Iphone adapter en het wordt niet geadverteerd als zodanig. Het is gewoon een 5V 1000mA USB adapter.
TS heeft niet gezegd wat het defect is. Als het de USB kabel kapot is had hij vast wel gezegd dat hij een nieuwe kabel nodig had. Maar zijn probleem is dat de adapter kapot is. Ik zie niet in wat een stuk tape daaraan kan voorkomen. De kabel van de Iphone 5s adapter is namelijk demonteerbaar.
Als alle USB adapters buiten de Apple om zooi zijn. Dan zijn de USB laders op deze site allemaal zooi.
Dynafix snappen er wel vaker niks van. Het probleem wat zich voordoet in jouw iPhone is een defect in zowel de flexcable als in de chip die deze knop aanstuurt. het vervangen van het onderdeel heeft geen nut. Dit heb ik zelf al meerdere malen meegemaakt bij klanten. Dynafix krijgt overigens vaker toestellen niet aan het werk. Zo heb ik hier een iPhone 4S liggen waarvan de Energy Management Chip defect was. Deze was te warm geworden door een defecte dockconnector en accu. Hierdoor wil de soldeer verbinding het wel eens af laten weten. Gelukkig is dit low-heat solder en is dit met een föhn op te lossen.keanu_ schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:00:
[...]
iPhone weer terug van Vodafone (dynafix). Probleem is onveranderd aanwezig.
Dynafix meldt wel: ''onderdeel vervangen'', maar verdere specificatie hoe of wat ontbreekt.
Die medewerkers van het ''Vodafone team'' kunnen ook daadwerkelijk niks voor je beteken zeg als je om meer details vraagt o.i.d.
Kortom, ik kan hem weer opsturen.. maar goed, daar heb ik echt geen zin meer in als het zo gaat.
ik heb de telefoon pas 9 maand, dus gelukkig zit in nog in de garantie
Je kan ook tegen een vergoeding van 29 euro Apple vragen jou een vervangend exemplaar op te sturen. Dan moet je zelf jou telefoon opsturen naar Apple en mits het euvel onder garantie valt is daarmee de kous af.
Voor 29 euro zou ik het wel weten
.
Voor 29 euro zou ik het wel weten
Ik heb bij het vervangen van de home button van een iPhone 4 de digitizer kabel kapot gekregen, het hele scherm dient nu vervangen te worden.
Wie heeft hier ervaring mee? Er zijn duizenden webshops die schermpjes verkopen, voornamelijk chinese troep, wie heeft er een goede kwaliteit scherm kunnen vinden, liefst origineel?
Wie heeft hier ervaring mee? Er zijn duizenden webshops die schermpjes verkopen, voornamelijk chinese troep, wie heeft er een goede kwaliteit scherm kunnen vinden, liefst origineel?
en wat als 't niet onder de garantie valt?Janusz schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:10:
Je kan ook tegen een vergoeding van 29 euro Apple vragen jou een vervangend exemplaar op te sturen. Dan moet je zelf jou telefoon opsturen naar Apple en mits het euvel onder garantie valt is daarmee de kous af.
Voor 29 euro zou ik het wel weten.
Maar die vent in de chat zei al wel dat 't gratis gemaakt word en dat 't echt aan de telefoon lag (van alles moeten doen)
Heb zelf ook al geprobeerd om 'm schoon te maken maar dat heeft niks geholpen... het is ook zo van de ene op de andere dag.
zo maar is even bellen met apple en vragen welke mogelijkheden ik heb
Binnen het eerste jaar kan je altijd langs de Apple store rijden (wel Genius-bar afspraak maken), tweede jaar kan je alleen bij de Apple store terecht als je de telefoon daadwerkelijk ook daar gekocht hebt.
Ik kom er net achter dat er wat issues zijn met WIFI op de 5s. Het probleem is dat de verbinding met WIFI verbroken wordt als de telefoon een tijdje niet gebruikt wordt, batterij besparing denk ik. Als de telefoon weer gebruikt wordt, maakt deze weer verbinding met WIFI. Weet iemand wat er gebeurt als je mail oid ontvangt, terwijl deze dan geen verbinding heeft met WIFI, gaat dat via je mobiele data of gaat de push via de mobiele data en dan maakt de 5s weer verbinding met WIFI?
Daarbij maakt de 5s elke keer verbinding met mijn UPC hotspot ipv mijn thuis netwerk, dat een stuk sneller is. Hoe kan ik dit veranderen? Hotspot verwijderen is geen optie, aangezien ik dan elke keer moet zelf moet inloggen.
Daarbij maakt de 5s elke keer verbinding met mijn UPC hotspot ipv mijn thuis netwerk, dat een stuk sneller is. Hoe kan ik dit veranderen? Hotspot verwijderen is geen optie, aangezien ik dan elke keer moet zelf moet inloggen.
Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady
Als je e-mail ontvangt, dan zou je telefoon weer verbinding moeten maken met Wi-Fi.
Zie ook deze link naar een interessant artikel waarin het één en ander wordt uitgelegd: http://www.iculture.nl/ti...ivesync-iphone-ipod-touc/
Dat de Wi-Fi verbinding wordt verbroken is geen issue, dat is normaal. Inderdaad om de batterij te besparen.
Zie ook deze link naar een interessant artikel waarin het één en ander wordt uitgelegd: http://www.iculture.nl/ti...ivesync-iphone-ipod-touc/
Dat de Wi-Fi verbinding wordt verbroken is geen issue, dat is normaal. Inderdaad om de batterij te besparen.
[ Voor 17% gewijzigd door Jeroen O op 25-07-2014 21:46 ]
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Klopt, maar dat er daarna steeds verbinding wordt gemaakt met een free hotspot ipv mijn thuisnetwerk, is wel een issue.Jeroen O schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 21:45:
Volgens mij kan dat met de Configuration Utility (http://support.apple.com/kb/DL1465). Maar een makkelijkere oplossing schijnt te zijn om de SSID aan te passen. iOS pakt de netwerken blijkbaar op alfabetische volgorde.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Iemand ervaring met deze kabels uit China?
http://www.ebay.com/itm/G...pters&hash=item4d1f8bdf16
Dan werkt de alfabetische volgorde verkeerd om. Mijn thuisnetwerk begint met een S en de hotspot is UPC Wifispots.Hoedje schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 01:09:
Volgens mij kan dat met de Configuration Utility (http://support.apple.com/kb/DL1465). Maar een makkelijkere oplossing schijnt te zijn om de SSID aan te passen. iOS pakt de netwerken blijkbaar op alfabetische volgorde.
Is er geen mogelijkheid om een netwerk voorrang/prioriteit te geven?
Ik heb hetzelfde gedaan maar dan met de Nexus 5. Naast vloeiender en beter afgewerkt design liep ik vooral tegen onderstaande aan:Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:19:
Wilde idd een groter scherm. Maar op de een of andere manier loopt ios veel vloeiender dan android. Niet dat android slecht is hoor, maar het hapert meer, het is wat omslachtiger (kwestie van wennen, maar is mij niet gelukt).
Ondanks dat de galaxy s5 betere specs op papier heeft, loopt de iPhone 5s vele malen vloeiender naar mijn mening
Ik denk dat ik blijer was toen ik nu mijn iPhone weer in gebruik nam dan toen ik hem kocht.Aghanim schreef op maandag 21 juli 2014 @ 20:28:
Na 2 weken de Nexus 5 in gebruik gehad ben ik toch weer terug naar mijn iPhone 5 gegaan. Voor mij waren er te veel zaken die in vergelijking met de 2 jaar oude iPhone 5 tegen vielen:
- signaalsterkte: dagelijks 15-20 keer 'geen netwerk' op de Nexus 5 als ik thuis ben. Op iPhone nooit last van.
- batterij: eind avond rond de 20% batterij over, terwijl mijn iPhone dan nog op 55-60% zit. Mogelijk komt dit ook door het slechte mobiele signaal wat ook batterij kost, maar het is beduidend minder dan mijn iPhone en te weinig als ik later dan 23:00 naar bed ga. Google Now en alle sync natuurlijk uitgeschakeld.
- keyboard: stock, swiftkey en nog 2 andere keyboards gebruikt maar ik blijf continu schrijffouten maken. Volgens mij ligt het deels aan de keyboards zelf en deels aan de auto correct die bij de iPhone toch beter is. Mensen vroegen of ik een andere telefoon had omdat ik ineens veel meer fouten maakte.
- carkit connectie: Nexus 5 doet er 45 seconden over om met mijn Audi A3 te connecten, iPhone 5 doet dat in 15 seconden
Wat ik wel erg positief vind is het fantastische scherm, dat ga ik echt missen, en de snelheid is ook indrukwekkend, al is mijn iPhone 5 ook nog steeds erg snel. Voor mij zijn bovengenoemde punten (op de carkit na) wel essentieel bij het gebruik van een telefoon en helaas voldoet de Nexus daar voor mij niet aan. Ik was mijn iPhone echt zat na bijna 2 jaar maar ik merkte de afgelopen weken dat ik mijn iPhone toch wel erg mis.
Ja, op mijn iphone 5 laden ze perfect. Ze lijken heel erg veel op de echte belkin kabels. Alleen had ik een probleempje. Op mijn macbook onder osx bleef de telefoon reconnecten, zelfde macbook onder windows deed het perfect. Heb er een aantal en ze zijn steviger dan de apple kabels, maar ik zou altijd een originele kabel achter de hand houden voor dit soort gekke situaties.Manke schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 12:15:
Iemand ervaring met deze kabels uit China?
Thanks voor je reply, ik probeer hem gewoon uiterik23 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 13:27:
[...]
Ja, op mijn iphone 5 laden ze perfect. Ze lijken heel erg veel op de echte belkin kabels. Alleen had ik een probleempje. Op mijn macbook onder osx bleef de telefoon reconnecten, zelfde macbook onder windows deed het perfect. Heb er een aantal en ze zijn steviger dan de apple kabels, maar ik zou altijd een originele kabel achter de hand houden voor dit soort gekke situaties.
Ik heb een 5s besteld op ebay vanuit de vs, alleen is deze gelocked op telus canada, unlocken kost ongeveer $80. Er zit nog garantie op tot november volgens de imei, is het niet mogelijk om op 1 of andere manier een ander te krijgen van apple die unlocked is?
Beste mensen,
Mijn iPhone is een aantal dagen geleden helaas gestolen (
) Vanaf volgende week moet ik het doen met een 4S tot de iPhone 6 uitkomt. Nu wil ik weten of het mogelijk is om de reservekopie van de 5 op de 4S te zetten. Is dit dus mogelijk? Met google kom ik niet veel verder..
Mijn iPhone is een aantal dagen geleden helaas gestolen (
Zolang je dezelfde iOS versie aanhoud wel.Yassir020 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:35:
Beste mensen,
Mijn iPhone is een aantal dagen geleden helaas gestolen () Vanaf volgende week moet ik het doen met een 4S tot de iPhone 6 uitkomt. Nu wil ik weten of het mogelijk is om de reservekopie van de 5 op de 4S te zetten. Is dit dus mogelijk? Met google kom ik niet veel verder..
Verwijderd
Oke, een korte domme vraag. Ik wil een iPhone 5s kopen voor mijn vriendin, maar het valt mij op dat de apple store duurder is dan andere websites. Hoe kan dit?
Grijze import wellicht?
Iedere winkel is vrij zijn prijzen te bepalen. Dus als de MediaMarkt de iPhone €20 goedkoper wilt aanbieden zijn ze daar vrij in. Daarnaast zit er marge op een product, dus is er altijd wel te zakken in prijs. Ook bulk inkopen geeft bedrijven het voordeel goedkoper in te kunnen kopen t.o.v. kleinere winkels.Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:56:
Oke, een korte domme vraag. Ik wil een iPhone 5s kopen voor mijn vriendin, maar het valt mij op dat de apple store duurder is dan andere websites. Hoe kan dit?
Verwijderd
Moet een nieuwe iPhone na aanschaf nog steeds met een computer worden "geactiveerd"- dmv iTunes?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 13:34 ]
Neehoor. Simkaartje erin + internet en hij registreert hem meteen.Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:33:
Moet een nieuwe iPhone na aanschaf nog steeds met een computer worden "geactiveerd"- dmv iTunes?
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Maandag terug naar de Store met m'n 2 maanden oude refirbished. Opnieuw scherm los op 2 hoeken en sinds deze week vlekken op m'n foto's.
Heeft er hier iemand ervaring met het spel Godus? Ik speel eigenlijk nooit spelletjes op mijn Iphone, maar dit spel vond ik wel leuk. Vanmorgen mijn telefoon uit de lader gehaald (100%) en iets meer dan een uur gespeeld en wat gewhatsapped waarna mijn telefoon nog maar 14 procent batterij overhad. Dit lijkt me toch niet normaal? Mijn telefoon voelde ook behoorlijk warm aan.
[ Voor 4% gewijzigd door zynex op 10-08-2014 13:38 ]
Ik heb afgelopen week mijn i5 ook maar eens naar de Apple Store gebracht voor de sluimerknop. Netjes geholpen en krijg komende week blijkbaar echt mijn eigen toestel terug... nu een tijdelijk leentoestel (ook een i5), maar die zitten blijkbaar vol met krasjes en rammelen ook. Ik klaag echter niet, because 'gratis'...
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Dit is ook een bekend probleem dat de powerbutton kapot gaat.Michael Knight schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:43:
Ik heb afgelopen week mijn i5 ook maar eens naar de Apple Store gebracht voor de sluimerknop. Netjes geholpen en krijg komende week blijkbaar echt mijn eigen toestel terug... nu een tijdelijk leentoestel (ook een i5), maar die zitten blijkbaar vol met krasjes en rammelen ook. Ik klaag echter niet, because 'gratis'...
Hier een iPhone 5 in huis die niet altijd meer even goed reageerd dus binnenkort maar gebruik maken van het vervagingsprogramma.
https://ssl.apple.com/nl/support/iphone5-sleepwakebutton/
Gisteren mijn iPhone 5 ingeleverd bij de Apple store ivm met de sleep/wake-button die niet goed meer werkte. Apple bied een vervangingsprogramma aan maar weten me wel mooi te melden dat hij misschien met kosten terug kan komen omdat hij een keer is gevallen. Dit zou naar m.i. niet uit mogen maken aangezien het hier om een productiefout gaat. Iemand hier ervaring mee?
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Verwijderd
hoe erg/ waar zit de schade?batumulia schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 07:16:
Gisteren mijn iPhone 5 ingeleverd bij de Apple store ivm met de sleep/wake-button die niet goed meer werkte. Apple bied een vervangingsprogramma aan maar weten me wel mooi te melden dat hij misschien met kosten terug kan komen omdat hij een keer is gevallen. Dit zou naar m.i. niet uit mogen maken aangezien het hier om een productiefout gaat. Iemand hier ervaring mee?
fabrikanten willen zo weinig mogelijk uitkeren en grijpen alles aan om niet te hoeven betalen, echter wanneer er links onder een deukje zit ofzo is het wel heel overdreven om dat te linken aan een defecte powerbutton.
Dit melden ze altijd. Bijvoorbeeld ook bij mijn ervaring bij vodafone.batumulia schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 07:16:
Als er ''enige verkleuring van de strip voor waterschade wordt gevonden, vervalt de garantie''.
Dit heeft natuurlijk helemaal geen causale relatie met een hardwarematig defect van bijvoorbeeld een powerbutton, maar dit doen ze om er onderuit te komen. Staat helaas in de voorwaarden.
Echter, een klein deukje wordt nog wel eens over het hoofd gezien, maar een flinke deuk kan nog wel eens voor problemen zorgen.
De deuk zit precies in de hoek van de standby-knopVerwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:45:
[...]
hoe erg/ waar zit de schade?
fabrikanten willen zo weinig mogelijk uitkeren en grijpen alles aan om niet te hoeven betalen, echter wanneer er links onder een deukje zit ofzo is het wel heel overdreven om dat te linken aan een defecte powerbutton.
Ze zullen het inderdaad niet linken aan de knop maar meer omdat het lastiger wordt om de front-plate er van af te halen en op die manier de knop te repareren. Ik snap niet zo goed waarom ze niet een refurbished model geven en de ouwe dan weer helemaal opknappen om die later als een refurb uit te geven. Het kost Apple nl. vrij weinig om die dingen te repareren en te produceren. Ik ging juist om die reden ook naar de Apple Store en niet naar m'n provider omdat ik weet dat die nog al is moeilijk kunnen doen om van alles en nog wat (oa de waterstrip e.d.)
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Verwijderd
Ik heb deze http://www.ebay.co.uk/itm...ageName=ADME:L:OC:NL:3160 gebruikt om mijn iphone 4s (die niet meer aanging) van een nieuw scherm te voorzien.Manke schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:11:
Ik heb bij het vervangen van de home button van een iPhone 4 de digitizer kabel kapot gekregen, het hele scherm dient nu vervangen te worden.
Ik zag geen verschil met het origineel, zeer tevreden mee!
Verwijderd
Dat is net zoiets als een terugroepactie van Kia waarbij de turbo kapot gaat vanzelf, en dat je een deukje in een spatbord hebt en ze zeggen : ja er zit een deukje in he, dus dok maar zelf.batumulia schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:53:
[...]
De deuk zit precies in de hoek van de standby-knop
Ze zullen het inderdaad niet linken aan de knop maar meer omdat het lastiger wordt om de front-plate er van af te halen en op die manier de knop te repareren. Ik snap niet zo goed waarom ze niet een refurbished model geven en de ouwe dan weer helemaal opknappen om die later als een refurb uit te geven. Het kost Apple nl. vrij weinig om die dingen te repareren en te produceren. Ik ging juist om die reden ook naar de Apple Store en niet naar m'n provider omdat ik weet dat die nog al is moeilijk kunnen doen om van alles en nog wat (oa de waterstrip e.d.)
echt nonsens
Vandaag m'n iphone 5 omgeruild. Kom ik thuis kraakt dit scherm ook ineens!! Nou ik ga niet nog eens 3h rijden. 
Misschien eens kijken voor een credit card..
Misschien eens kijken voor een credit card..
[ Voor 18% gewijzigd door blubbers op 12-08-2014 00:47 ]
Het lijkt erop dat de iPhone 5 kwalitatief gezien misschien wel de slechtste iPhone ooit is.
Die van mij is 5(!) keer teruggestuurd (3 keer omgeruild voor refurbished via Apple, 2 keer gerepareerd via Dynafix)
1. Telefoonspeaker defect
2. Paarse strepen in camera
3. Volumebutton bleef hangen
--
4. Hoofdtelefoonaansluiting defect
5. Lightning connector defect
2 collega's van mij hebben hun toestel ook beide al 2 keer teruggestuurd
Ik hoop dat de kwaliteit van de iPhone 6 wat beter zal zijn
Die van mij is 5(!) keer teruggestuurd (3 keer omgeruild voor refurbished via Apple, 2 keer gerepareerd via Dynafix)
--
...less is more
Geen idee wat jullie doen met die telefoons? Die van mij functioneert al 2 jaar prima, afgezien van de standby-knop die vervangen moet worden...funk-e schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:53:
Het lijkt erop dat de iPhone 5 kwalitatief gezien misschien wel de slechtste iPhone ooit is.
--
Als je een beetje terugkijkt in deze topic zie je ook dat ik zo'n vraag had gesteld.Rokz schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:58:
[...]
ik heb de telefoon pas 9 maand, dus gelukkig zit in nog in de garantietripje amsterdam is me alleen net wat te ver vanuit 't oosten. dus vandaar is de vraag dus ook of dit meerwaarde heeft. maar gelijk een nieuwe telefoon is opzich wel prettig.
Afgelopen week ben ik in de Apple store langs geweest en ze hebben mijn scherm kosteloos vervangen. Ik had apple care en mijn telefoon is ongeveer 1,5 jaar oud.
Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory
Sinds een paar weken werkt mijn batterij-indicator (iOS7.1.2 / iPhone5) niet meer goed. Soms verspringt het aantal procent ineens met 10-20% in een fractie van een seconde.
Gisterenavond was het helemaal erg, ene moment nog 35%, ik knipper met mijn ogen en hij staat op 1%. Maar vervolgens kan ik hem nog 2-3 uur lang gebruiken voordat ie zichzelf uitschakelt.
Ik heb hem al een tweetal keer helemaal leeg laten lopen en weer tot 100% opgeladen om te 'calibreren', maar dit lijkt niets te helpen.
Meer mensen last hiervan ?
(Heb sowieso wel het idee dat de batterij een stuk slechter is dan in het begin. Kon ik hem tot een half jaar geleden nog 2 dagen zonder opladen gebruiken, tegenwoordig ben ik blij als ie 1 dag (+/-17 uur) haalt. )
Gisterenavond was het helemaal erg, ene moment nog 35%, ik knipper met mijn ogen en hij staat op 1%. Maar vervolgens kan ik hem nog 2-3 uur lang gebruiken voordat ie zichzelf uitschakelt.
Ik heb hem al een tweetal keer helemaal leeg laten lopen en weer tot 100% opgeladen om te 'calibreren', maar dit lijkt niets te helpen.
(Heb sowieso wel het idee dat de batterij een stuk slechter is dan in het begin. Kon ik hem tot een half jaar geleden nog 2 dagen zonder opladen gebruiken, tegenwoordig ben ik blij als ie 1 dag (+/-17 uur) haalt. )
Verwijderd
Zojuist m'n oude i5 ingeleverd i.v.m. sluimerknop probleem. Nou heb ik een leentoestel gekregen dat er veel mooier uitziet dan m'n oude toestel. Kan ik dit toestel gewoon houden zonder m'n ouwe gerepareerde op te halen?
In het leencontract staat namelijk het volgende: 2. Indien u de Leentelefoon niet op de Retourdatum aan Apple hebt geretourneerd verkrijgt Apple de volledige eigendomsrechten voor de Klanttelefoon (oude telefoon) en kan Apple de Klanttelefoon naar eigen goeddunken gebruiken of vernietigen, en verkrijgt u de volledige eigendomsrechten voor de Leentelefoon en accepteert u de geleverde Leentelefoon als volwaardige vervanging van de Klanttelefoon.
Seems legit
In het leencontract staat namelijk het volgende: 2. Indien u de Leentelefoon niet op de Retourdatum aan Apple hebt geretourneerd verkrijgt Apple de volledige eigendomsrechten voor de Klanttelefoon (oude telefoon) en kan Apple de Klanttelefoon naar eigen goeddunken gebruiken of vernietigen, en verkrijgt u de volledige eigendomsrechten voor de Leentelefoon en accepteert u de geleverde Leentelefoon als volwaardige vervanging van de Klanttelefoon.
Seems legit
Da's alleen leuk als je ook een 16gb toestel had. Die van mij wouden ze niet repareren, maar ze konden me wel vertellen dat ik een nieuwe kreeg omdat ik nog binnen de garantie zat, echter, na het openen van het doosje kwam ik gewoon mijn eigen toestel tegen. Apple maar even een mailtje sturen of hij alsnog omgeruild kan worden.
Verwijderd
Had ook een 16GB versie, maar deze kan ik dus eigenlijk zonder problemen houden?batumulia schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:31:
Da's alleen leuk als je ook een 16gb toestel had. Die van mij wouden ze niet repareren, maar ze konden me wel vertellen dat ik een nieuwe kreeg omdat ik nog binnen de garantie zat, echter, na het openen van het doosje kwam ik gewoon mijn eigen toestel tegen. Apple maar even een mailtje sturen of hij alsnog omgeruild kan worden.
Kwestie van een versleten accu. Om deze reden heb ik hem laatst vervangen, telefoon viel namelijk af en toe al bij 40% resterend uit. Zeker wanneer je een foto met flits maakt bij <40% was je er eigenlijk zeker van dat ie uitviel.sverzijl schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 07:11:
Sinds een paar weken werkt mijn batterij-indicator (iOS7.1.2 / iPhone5) niet meer goed. Soms verspringt het aantal procent ineens met 10-20% in een fractie van een seconde.
Af en toe versprong de indicator ook naar 1%, om daar nog best een tijd te blijven hangen, min of meer hetzelfde als bij jou dus.
[ Voor 5% gewijzigd door wesleytjuh op 20-08-2014 17:48 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Kennelijk hebben een aantal iPhone 5's last van een slechte accu. Apple gaat deze kosteloos vervangen. Die van mij valt in het programma. Zometeen maar even Apple bellen.
https://ssl.apple.com/support/iphone5-battery/
PSN: Finally_Chris
Van mij valt hier 'helaas' niet onder, echter heb ik wel iets meer problemen gehad met mijn iPhone. Na 3 maanden deden de plus/min koppen aan de zijkant het niet meer en ik heb een nieuw toestel gehad. Echter komt deze wel in aanmerking voor de sleep/wake en heb ik op een hele enkele foto paarse lijnen.CR1691 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 10:18:
Kennelijk hebben een aantal iPhone 5's last van een slechte accu. Apple gaat deze kosteloos vervangen. Die van mij valt in het programma. Zometeen maar even Apple bellen.
Nou werkt die knop verder prima en is komen die lijnen sporadisch voor maar als ik deze voor een refurbished kan inwisselen dan laat ik die kans niet liggen
Mijn iPhone 5 valt er blijkbaar wel onder. Dat terwijl ik 2 weken geleden mijn iPhone bij Apple had liggen, om de accu te laten vervangen voor €75. Uiteindelijk niet gebeurd omdat er een klein barstje van 1 CM links onder in de hoek zat en daardoor het gehele display vervangen moest worden voordat ze de reparatie konden uitvoeren (€260). Maar had wel lullig geweest, nu het 2 weken later een "bekend probleem" is wat nu dus kosteloos is.
Inmiddels zelf opgelost overigens, is een klusje van 5 minuten en kost je in totaal zo'n €25 incl tools.
Inmiddels zelf opgelost overigens, is een klusje van 5 minuten en kost je in totaal zo'n €25 incl tools.
[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 23-08-2014 12:21 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Kwam het inderdaad ook tegen, op apparata.nl.CR1691 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 10:18:
Mijn iPhone valt er ook onder (en die is ook echt wel slecht..) dus eens kijken waar ik dit kan laten doen.
Wil alleen kijken waar een service provider zit van Apple maar dat laat die niet eens zien, site klapt eruit met een proxy fout
[ Voor 11% gewijzigd door Famous op 23-08-2014 13:35 ]
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Die van mij mag ook worden vervangen en ik ben zojuist langs de APR in Groningen gegaan. Hij vertelde mij dat ik mijn telefoon 4-5 dagen kwijt ben, gaat het bij de Apple Store in Amsterdam/Den Haag sneller? If so, dan ga ik daar volgende week even langs.CR1691 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 10:18:
Lees ik net:
Klopt dit, heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil niet voor niets naar de store reizen...Als je een afspraak maak bij een genius bar (Apple Store Amsterdam of Den Haag) dan kunnen ze je ter plekke je batterij vervangen. In paar minuutjes is je iphone weer gefixt.
[ Voor 20% gewijzigd door Grin op 23-08-2014 17:55 . Reden: Zelf iets gevonden. ]
Jammer die van mij valt daar niet onder. Denk dat ik hem toch maar eens zelf ga vervangen, ik haal amper 1 dag tegenwoordig waar ik bij hetzelfde gebruik voorheen 2 dagen haalde.CR1691 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 10:18:
Ik ben op zoek naar iPhone 6 topics, maar kan die nergens vinden. Is daar een reden voor? Ik wil namelijk weten of ik straks op de lanceerdag gewoon een i6 uit de winkel kan kopen, of ik hem moet reserveren of dat de kans daarop sowieso erg klein is.
Gulfstream G650
Er is nog niets officieel bekend over de iPhone 6, dus vandaar dat er nog geen topic over is. Reken maar dat er na tijdens het event waarbij hij gepresenteerd wordt, een topic komt
.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Weet iemand hoe het in z'n werk gaat als ik de iPhone 5 langsbreng bij een iCentre als ik zowel de sluimerknop wil laten vervangen als de batterij? Krijg ik dan precies dezelfde telefoon weer terug of een vervangende waarbij de knop en de batterij al zijn vervangen?
Dat zal lastig te voorspellen zijn. Beste kans is om op launch day voor de Apple Store te wachten.SalimRMAF schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 01:11:
Ik ben op zoek naar iPhone 6 topics, maar kan die nergens vinden. Is daar een reden voor? Ik wil namelijk weten of ik straks op de lanceerdag gewoon een i6 uit de winkel kan kopen, of ik hem moet reserveren of dat de kans daarop sowieso erg klein is.
Heb al het antwoord, maar zal voor de mensen die het ook willen weten nog even posten.kaos- schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:05:
Weet iemand hoe het in z'n werk gaat als ik de iPhone 5 langsbreng bij een iCentre als ik zowel de sluimerknop wil laten vervangen als de batterij? Krijg ik dan precies dezelfde telefoon weer terug of een vervangende waarbij de knop en de batterij al zijn vervangen?
Mocht je je telefoon ter reparatie aanbieden bij een iCentre krijg je geen vervangend exemplaar, behalve bij de winkels in Amsterdam en Haarlem. Je bent hem dan ongeveer 2 weken kwijt en je zal je eigen toestel terugkrijgen, dus geen refurbished model.
Normaal post ik niet, maar wilde dit toch even delen i.v.m. de vele vragen over garantie die ik voorbij zie komen.
Ik heb een aantal probleempjes met mijn iPhone 5 ervaren de afgelopen maand(en);
-Zodra ik de iPhone op wil laden valt de stroom soms weg bij aanraken kabeltje (connector niet 100%?)
-Paarse strepen in beeld bij video / foto's maken (heel soms, niet constant)
-Touchscreen 'verspringt' soms terwijl de iPhone aan de oplader hangt (typen werd hierdoor vrijwel onmogelijk)
iPhone i.c.m. een abbonnement bij KPN verkregen, 16GB.
Natuurlijk even contact opgenomen met KPN, hier waren ze kort en duidelijk "Je hebt geen verzekering afgesloten, we sturen hem wel voor je op, gemiddelde wachttijd is 2 weken, je krijgt géén leentoestel". Ik gebruik mijn iPhone voor zowel werk als privé, dus dat ging hem niet worden
(let wel, ik heb een onbeperkt abbonnement waar ik €75,- per maand (!) voor betaal, dit is dan de service van KPN)
Apple-support gebeld, hele vriendelijke man gesproken die de iPhone kosteloos wilde omruilen (voor een refurbished model), alleen moest er even €700,- van mijn creditcard afgeschreven worden zodra er een vervangend toestel verstuurd zou worden, dit zouden ze terugstorten zodra het oude toestel weer bij Apple ligt (helaas heb ik geen creditcard, zag ik eerlijk gezegd ook niet echt zitten).
Hierna de Apple store in Den Haag gebeld, op korte termijn een afspraak gemaakt (afgelopen Zaterdag) zodat ze wat testjes konden uitvoeren. Eenmaal aangekomen in Den Haag werd ik vriendelijk ontvangen en vrijwel direct geholpen. De 'genius' vroeg of ik het toestel wilde ontgrendelen, hierna even kort gesproken over de defecten, hij vroeg of ik de iPhone volledig wilde wissen en binnen 10 minuten stond ik buiten met een gloednieuwe iPhone!
Geweldige service, ik heb eerder problemen met mijn iMac gehad (in 2009, met die flikkerende beeldschermen op het 27" model) en deze werden ook kosteloos en zonder problemen netjes opgelost. Ik was al Apple-fan, maar naast de producten is de service ook nog een top, niets anders dan lof voor de Apple store in Den Haag!
Ik heb een aantal probleempjes met mijn iPhone 5 ervaren de afgelopen maand(en);
-Zodra ik de iPhone op wil laden valt de stroom soms weg bij aanraken kabeltje (connector niet 100%?)
-Paarse strepen in beeld bij video / foto's maken (heel soms, niet constant)
-Touchscreen 'verspringt' soms terwijl de iPhone aan de oplader hangt (typen werd hierdoor vrijwel onmogelijk)
iPhone i.c.m. een abbonnement bij KPN verkregen, 16GB.
Natuurlijk even contact opgenomen met KPN, hier waren ze kort en duidelijk "Je hebt geen verzekering afgesloten, we sturen hem wel voor je op, gemiddelde wachttijd is 2 weken, je krijgt géén leentoestel". Ik gebruik mijn iPhone voor zowel werk als privé, dus dat ging hem niet worden
Apple-support gebeld, hele vriendelijke man gesproken die de iPhone kosteloos wilde omruilen (voor een refurbished model), alleen moest er even €700,- van mijn creditcard afgeschreven worden zodra er een vervangend toestel verstuurd zou worden, dit zouden ze terugstorten zodra het oude toestel weer bij Apple ligt (helaas heb ik geen creditcard, zag ik eerlijk gezegd ook niet echt zitten).
Hierna de Apple store in Den Haag gebeld, op korte termijn een afspraak gemaakt (afgelopen Zaterdag) zodat ze wat testjes konden uitvoeren. Eenmaal aangekomen in Den Haag werd ik vriendelijk ontvangen en vrijwel direct geholpen. De 'genius' vroeg of ik het toestel wilde ontgrendelen, hierna even kort gesproken over de defecten, hij vroeg of ik de iPhone volledig wilde wissen en binnen 10 minuten stond ik buiten met een gloednieuwe iPhone!
Geweldige service, ik heb eerder problemen met mijn iMac gehad (in 2009, met die flikkerende beeldschermen op het 27" model) en deze werden ook kosteloos en zonder problemen netjes opgelost. Ik was al Apple-fan, maar naast de producten is de service ook nog een top, niets anders dan lof voor de Apple store in Den Haag!
Ben wel benieuwd: gebruikte je een originele Apple lader?Weda schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:14:
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Ja, ik heb al die tijd alleen de originele lader (kabel en stekkertje) gebruikt, geen producten van derde.
Nee met al mijn iphones ook niks aan de hand tot nu toe.Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:24:
ik heb mijn i5 nu 1.5 jaar maar nooit iets gehad, ben ik dan een van de weinigen?
Mensen waarvan de iphones werkt, klagen ook niet. Alleen diegene die wat mis hebben.
Zojuist gesproken met Apple en die gaven aan dat pas tijdens de afspraak met de genius duidelijk wordt of ze je iPhone ter plaatse van een nieuwe accu voorzien of dat ze deze opsturen. Vrijdagavond moet ik die kant op dus ben benieuwd. Gelukkig krijg je wel een leentoestel mee, mits je bij een grote provider zit.
Ik heb even gecheckt en zo te zien komt mijn iPhone ook in aanmerking voor een nieuwe accu via het vervangingsprogramma. Ik kwam ook al in aanmerking voor een nieuwe standby-knop. Zou het niet veel makkelijker zijn voor hun gewoon een compleet nieuwe mee te geven? Of denk ik dan heel moeilijk?CR1691 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:36:
Zojuist gesproken met Apple en die gaven aan dat pas tijdens de afspraak met de genius duidelijk wordt of ze je iPhone ter plaatse van een nieuwe accu voorzien of dat ze deze opsturen. Vrijdagavond moet ik die kant op dus ben benieuwd. Gelukkig krijg je wel een leentoestel mee, mits je bij een grote provider zit.
Net even gecheckt. Ik kom ook voor beide in aanmerking, mijn accu is ook daadwerkelijk erg ruk. Kan amper zonder lader de deur uitgaan. Steeds leeg, of ineens van 30% naar 0%. Vervolgens kan ik hem 15 minuten later weer opstarten en heeft die 60% accu oid.batumulia schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:48:
[...]
Ik heb even gecheckt en zo te zien komt mijn iPhone ook in aanmerking voor een nieuwe accu via het vervangingsprogramma. Ik kwam ook al in aanmerking voor een nieuwe standby-knop. Zou het niet veel makkelijker zijn voor hun gewoon een compleet nieuwe mee te geven? Of denk ik dan heel moeilijk?
Erg vaag.
Ik ben benieuwd wat de makkelijkste methode is qua omruilen en het proces.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Vandaag maar even gekeken bij de locale Amac hoe het zat met die batterijvervanging (mijn telefoon komt hiervoor in aanmerking). Ze zeiden dat ze niet preventief de batterij gaan vervangen, elke iPhone die ze binnenkrijgen hiervoor wordt eerst doorgemeten. Prima, dacht ik, kan ik wel inkomen.
Vervolgens zeggen ze het volgende: "al met al ben je je toestel zo'n 3 weken(!) kwijt en moet je zelf een vervangend toestel regelen mits je dat wil."
Ik ben hier niet helemaal te spreken over en vind het allemaal een beetje overdreven eerlijk gezegd.
Vervolgens zeggen ze het volgende: "al met al ben je je toestel zo'n 3 weken(!) kwijt en moet je zelf een vervangend toestel regelen mits je dat wil."
Ik ben hier niet helemaal te spreken over en vind het allemaal een beetje overdreven eerlijk gezegd.
Wtf? Gaat het zo ook bij de officiële appstore? Zou het belachelijk vinden voor een toestel van 700 euro waarbij pas zolaat een terugroepactie plaatsvind.plinders schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:10:
Vandaag maar even gekeken bij de locale Amac hoe het zat met die batterijvervanging (mijn telefoon komt hiervoor in aanmerking). Ze zeiden dat ze niet preventief de batterij gaan vervangen, elke iPhone die ze binnenkrijgen hiervoor wordt eerst doorgemeten. Prima, dacht ik, kan ik wel inkomen.
Bij de Apple store krijg je dus een vervangende iPhone mee. Mocht je de mogelijkheid hebben dan zou ik eerder daarheen gaan dan naar een reseller.
Maar kan zoiets ook via de post ofzo? Om nou een reis van 4 uren te maken om mijn iPhone om te wisselen en twee weken later weer 4 uren heen en weer te reizen is niet handigCR1691 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:43:
Bij de Apple store krijg je dus een vervangende iPhone mee. Mocht je de mogelijkheid hebben dan zou ik eerder daarheen gaan dan naar een reseller.
Ik heb geen idee. Even Apple support bellen en vragen of die mogelijkheid er is. Ik gok zelf van niet eigenlijk.
Dit probleem had ik ook, heb dit toen in Amsterdam aangegeven waarna ze de hele connector hebben schoon gemaakt en het probleem verholpen was, bij mij was het dus een stof issue.Weda schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:14:
Normaal post ik niet, maar wilde dit toch even delen i.v.m. de vele vragen over garantie die ik voorbij zie komen.
Doen ze niet, ik ben voor de sluimerknop naar Amsterdam gegaan omdat ik simpelweg niet zonder toestel kan. Ik stelde toen deze optie ook voor omdat het mij teveel tijd kost om even 3 uur op en neer te karren voor simpelweg ophalen en afgeven van een toestel maar dat was niet mogelijk.Kecin schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:50:
[...]
Maar kan zoiets ook via de post ofzo? Om nou een reis van 4 uren te maken om mijn iPhone om te wisselen en twee weken later weer 4 uren heen en weer te reizen is niet handig.
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
Hmmz, het zou eigenlijk heel goed kunnen dat ik ook problemen met stof in de connector had, nu ik er over nadenk, nooit gechecked... ( de Genius ook niet trouwensNiek_1981 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 17:37:
[...]
Dit probleem had ik ook, heb dit toen in Amsterdam aangegeven waarna ze de hele connector hebben schoon gemaakt en het probleem verholpen was, bij mij was het dus een stof issue.
[...]
Doen ze niet, ik ben voor de sluimerknop naar Amsterdam gegaan omdat ik simpelweg niet zonder toestel kan. Ik stelde toen deze optie ook voor omdat het mij teveel tijd kost om even 3 uur op en neer te karren voor simpelweg ophalen en afgeven van een toestel maar dat was niet mogelijk.

Maargoed, ben zeer tevreden met de service die ik van Apple heb gekregen (en die je mag verwachten voor zo'n dure telefoon!), mocht er ooit iets met m'n Macbook aan de hand zijn twijfel ik niet om even een tripje naar de Apple store in Den Haag te plannen!
Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.