Laatst een iPhone 4 van iemand overgekocht. Wanneer ik de mute-knop in de mute-stand zet voel ik niet de klik die ik wel voel als ik hem weer terugzet. Is dit normaal? Hij functioneert verder wel goed.
Voor mijn gevoel gaat de bouwkwaliteit per nieuwe iphone er sterk op achteruit. Onze oude 3GS-en hebben jarenlang zonder problemen gewerkt, terwijl we met de 4 diverse problemen met de aan/uit en mute knop kennen en de 5 rare vlekken en puntjes op mijn camera heeft, terwijl de andere 5 bij aanschaf een 'schuin liggend' glas vertoonde, alsof het scherm er scheef ingelegd was.
Ik begreep dat als je iCloud installeert op je PC dat alle foto's dan geshared zouden worden tussen de iPhone, iPad en PC. Nu zie ik op mijn PC wel de foto's verschijnen die ik met de iPhone heb genomen, maar andersom gebert het niet. Ik heb wat mappen met foto's gekopieerd naar de fotostream in de iCloud, de iCloud geeft ook aan 1 GB minder ruimte beschikbaar te hebben, maar de foto's komen niet terug in de fotostream van de iPhone.
Ok, dit probleem heb ik eerder gehad. Ik neem aan voor het gemak dat je Windows 7 of hoger draait.Oscar Mopperkont schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 09:39:
Ik begreep dat als je iCloud installeert op je PC dat alle foto's dan geshared zouden worden tussen de iPhone, iPad en PC. Nu zie ik op mijn PC wel de foto's verschijnen die ik met de iPhone heb genomen, maar andersom gebert het niet. Ik heb wat mappen met foto's gekopieerd naar de fotostream in de iCloud, de iCloud geeft ook aan 1 GB minder ruimte beschikbaar te hebben, maar de foto's komen niet terug in de fotostream van de iPhone.
De fix hiervan is vrij simpel en ook geen idee waarom, maar je moet in Fotostream op je PC een nieuwe gedeelde stream maken en deze alleen delen met jezelf.
Hierna zal de gedeelde stream WEL worden gesynced naar je iPhone. Qua het afhandelen in welke stream het komt maakt voor je iPhone niet uit. Je hebt immers de nieuwe stream ook gedeeld.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Het zal hier vast vaker voorbij zijn gekomen maar ik kan op het moment geen post vinden die echt antwoord geeft op mijn vraag. Mijn iPhone 5 valt de laatste tijd uit bij 19 a 20% batterijlading en geeft dan aan dat hij in de lader moet. Nu weet ik dat het percentage een schatting is, maar normaliter zou hij pas uitvallen bij 2 a 3% waardoor ik nu ineens met een lege telefoon zit.
Als ik de telefoon dan na het uitvallen weer aan de lader leg begint hij ook met 19% tijdens het laden. Komt her dan dus waarschijnlijk op neer dat het batterijpercentage niet goed wordt weergegeven. Zijn er een aantal trucjes om deze weer opnieuw te kalibreren?
Als ik de telefoon dan na het uitvallen weer aan de lader leg begint hij ook met 19% tijdens het laden. Komt her dan dus waarschijnlijk op neer dat het batterijpercentage niet goed wordt weergegeven. Zijn er een aantal trucjes om deze weer opnieuw te kalibreren?
Waar slaat de iPhone z'n (sms) messages eigenlijk op? Ik krijg met Wondershare Dr. Fone nog steeds messages te zien, ondanks dat de telefoon volledig gewist is.
@Tc-Chub, helemaal opnieuw volledig opladen en helemaal, tot zo ver het kan ontladen.
1x doen zou genoeg moeten zijn, anders je iPhone herstellen en als nieuw instellen.
@xenergy, vanaf iPhone 5 gebeurt het in mijn ogen veel TE vaak.
Hopelijk zal dit vanaf iPhone 5S beter worden.
1x doen zou genoeg moeten zijn, anders je iPhone herstellen en als nieuw instellen.
@xenergy, vanaf iPhone 5 gebeurt het in mijn ogen veel TE vaak.
Hopelijk zal dit vanaf iPhone 5S beter worden.
Vorige week maandag heb ik mijn iPhone 5 laten vervangen omdat de sleep/wake button niet meer goed functioneerde. Ik heb toen een 'nieuwe' telefoon mee gekregen.
Nu zie ik net dat er een dode pixel aanwezig is. In deze hele week heb ik hem nog niet gezien, omdat deze alleen bij donkere gedeeltes te zien is. Aangezien de meeste content gewoon licht is, valt het niet op. Maar kan ik Apple hiervoor contacten? Ik heb niet zoveel zin om weer naar Amsterdam te gaan..
Edit: het is denk ik geen dode pixel. Op alle kleuren zie je het niet. Alleen op een donkere of zwarte achtergrond zie je een klein stipje, dat licht geeft.
Nu zie ik net dat er een dode pixel aanwezig is. In deze hele week heb ik hem nog niet gezien, omdat deze alleen bij donkere gedeeltes te zien is. Aangezien de meeste content gewoon licht is, valt het niet op. Maar kan ik Apple hiervoor contacten? Ik heb niet zoveel zin om weer naar Amsterdam te gaan..
Edit: het is denk ik geen dode pixel. Op alle kleuren zie je het niet. Alleen op een donkere of zwarte achtergrond zie je een klein stipje, dat licht geeft.
[ Voor 14% gewijzigd door Kuhr89 op 27-08-2013 00:50 ]
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Weet je zeker dat dat programma niet de gewoon de iTunes backups die op je computer opgeslagen zijn scant? Want als je iPhone gewist is zijn die smsjes toch echt weg.Dancing_Animal schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:32:
Waar slaat de iPhone z'n (sms) messages eigenlijk op? Ik krijg met Wondershare Dr. Fone nog steeds messages te zien, ondanks dat de telefoon volledig gewist is.
Gisteren een dagje op pad zonder oplader, om de accu wat te ontlasten m'n WiFi uitgezet... krijg hem nu op m'n toestel niet meer ingeschakeld... het schuifje voor WiFi blijft grijs op m'n 4S en is niet om te zetten.
Wie is er bekend met dit issue? De vriezer of een fohn lijken me beide geen goede oplossingen.
Wie is er bekend met dit issue? De vriezer of een fohn lijken me beide geen goede oplossingen.
Hier al gekeken?.NCK schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:31:
Gisteren een dagje op pad zonder oplader, om de accu wat te ontlasten m'n WiFi uitgezet... krijg hem nu op m'n toestel niet meer ingeschakeld... het schuifje voor WiFi blijft grijs op m'n 4S en is niet om te zetten.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Ik heb inderdaad bij Apple support gekeken.
Het vervelende is dat m'n iphone begin dit jaar vervangen is, dat exemplaar al direct geen WiFi had en het uiteindelijke exemplaar wat ik nu heb, uit de garantie is.
Had gehoopt dat er een alternatieve oplossing zou zijn, maar helaas.
Het vervelende is dat m'n iphone begin dit jaar vervangen is, dat exemplaar al direct geen WiFi had en het uiteindelijke exemplaar wat ik nu heb, uit de garantie is.
Had gehoopt dat er een alternatieve oplossing zou zijn, maar helaas.
Dus je hebt je netwerksettings al gereset? Heb je ook al een hard reboot gedaan? Misschien handig om even te melden wat je zelf al hebt geprobeerd
Beste mensen,
Heb nu iets meer dan een maand een iPhone 5. Ben in die tijd in het buitenland geweest en meestal gebruik gemaakt van wifi. De batterij ging makkelijk een anderhalve dag mee. Sindskort ben ik terug en maak ik ook gebruik van 3g. In de bios heb ik vandaag gemerkt dat als ik gebruik maak van 3g om te surfen er bijna elke minuut één procent af gaat van de batterij. Is dit normaal? (helderheid scherm op allerlaagst+niet storen aan)
Ook wilde ik weten of het normaal is als de achterkant van mijn iPhone 5 heet wordt na het spelen van een spel als Iron man 3 (relatief groot spel met goede graphics) voor ongeveer een kwartier, hiermee gaat dan ook gepaard dat mijn batterij van 95% naar 83 procent is gedaald in die kwartier, lijkt mij te veel, maar hoop dat het gewoon normaal is.
Dit is trouwens mijn allereerste iPhone, dus heb niet veel ervaring.
Heb nu iets meer dan een maand een iPhone 5. Ben in die tijd in het buitenland geweest en meestal gebruik gemaakt van wifi. De batterij ging makkelijk een anderhalve dag mee. Sindskort ben ik terug en maak ik ook gebruik van 3g. In de bios heb ik vandaag gemerkt dat als ik gebruik maak van 3g om te surfen er bijna elke minuut één procent af gaat van de batterij. Is dit normaal? (helderheid scherm op allerlaagst+niet storen aan)
Ook wilde ik weten of het normaal is als de achterkant van mijn iPhone 5 heet wordt na het spelen van een spel als Iron man 3 (relatief groot spel met goede graphics) voor ongeveer een kwartier, hiermee gaat dan ook gepaard dat mijn batterij van 95% naar 83 procent is gedaald in die kwartier, lijkt mij te veel, maar hoop dat het gewoon normaal is.
Dit is trouwens mijn allereerste iPhone, dus heb niet veel ervaring.
Dit zorgt niet voor een betere accuduur, het zorgt er alleen voor dat je... tjah, niet gestoord wordt. Je blijft gewoon verbonden met het netwerk, apps die er om vragen halen data binnen en telefoontjes zullen gewoon doorkomen, alleen zal je telefoon er geen melding van geven omdat je niet gestoord wilt worden.emreorhan schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 00:39:
In de bios heb ik vandaag gemerkt dat als ik gebruik maak van 3g om te surfen er bijna elke minuut één procent af gaat van de batterij. Is dit normaal? (helderheid scherm op allerlaagst+niet storen aan)
ja klopt, ik dacht ik geef even aan wat wel en wat niet aan stond, maar is mijn situatie normaal?MikeKiller schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 01:03:
[...]
Dit zorgt niet voor een betere accuduur, het zorgt er alleen voor dat je... tjah, niet gestoord wordt. Je blijft gewoon verbonden met het netwerk, apps die er om vragen halen data binnen en telefoontjes zullen gewoon doorkomen, alleen zal je telefoon er geen melding van geven omdat je niet gestoord wilt worden.
Het is ook afhankelijk van je bereik. Wanneer je telefoon weinig bereik heeft zal deze harder moeten uitzenden. Wanneer ik hier een dagje in de stad rondloop heb ik volop bereik en kan m'n telefoon makkelijk twee dagen mee, moet ik met de trein dan weet ik bij voorbaat al dat ik 'm die avond weer aan de lader mag hangen; dan is hij de hele tijd aan het zoeken naar een signaal op vol vermorgen. Ik kan me goed voorstellen dat hiervan ook sprake is op het moment dat je in een bioscoop zit.
Wat betreft de hitte en accuduur tijdens het gamen: ik maak exact hetzelfde mee, volgens mij is dit dan ook volkomen 'normaal'.
Wat betreft de hitte en accuduur tijdens het gamen: ik maak exact hetzelfde mee, volgens mij is dit dan ook volkomen 'normaal'.
Gisteren was ik om half 2 naar bed. En om half 11 ben ik wakker geworden. Niet storen was aan, en ik zag dat de accu van 67 naar 62 is gegaan op standby modus. Vind dit erg veel. Hoe zit het bij jullie als jullie naar bed gaan? Hoeveel procent gaat er van af ongeveer? (iPhone 5)
Dat is toch niet zo schokkend? Dat betekent een standby-tijd van 9 / 5 * 100 = 180 uur. Als je iPhone in "niet storen"-modus staat is hij wel gewoon normaal actief.
nee inderdaad is wel oké, maar vorige week was het nog 3 procent en nu 5, dus ik dacht huh?Ram0n schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:15:
Dat is toch niet zo schokkend? Dat betekent een standby-tijd van 9 / 5 * 100 = 180 uur. Als je iPhone in "niet storen"-modus staat is hij wel gewoon normaal actief.
De iPhone 5 accuduur is gewoon niet zo goed (20% minder dan die van de iPhone 4 schat ik).
Volgens Apple en de tests is het 10% beter in veel gevallen.MarcoC schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:18:
De iPhone 5 accuduur is gewoon niet zo goed (20% minder dan die van de iPhone 4 schat ik).
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Denk er gewoon niet teveel over na. Hoor juist van veel Samsung users dat ze een extra accu erbij kopen omdat die dingen nog sneller leeg gaan dan een iPhone
De standbytijd is anders een stuk lager. Ik ken niemand die consequent meer dan 6 uur gebruik uit z'n iPhone 5 haalt, terwijl je met de iPhone 4 bij soortgelijk gebruik (geen muziek, helderheid op de helft, af en toe Whatsapp/Facebook/Twitter/Safari) makkelijk 8 uur haalt.Dannydekr schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:36:
[...]
Volgens Apple en de tests is het 10% beter in veel gevallen.
hopen dat iOS7 hier een verandering aan kan brengen
Bij mij ook ongeveer hetzelfde. Ik zet 's nachts altijd vliegmodus aan en dan 0 of 1 % verbruik.emreorhan schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:45:
Gisteren was ik om half 2 naar bed. En om half 11 ben ik wakker geworden. Niet storen was aan, en ik zag dat de accu van 67 naar 62 is gegaan op standby modus. Vind dit erg veel. Hoe zit het bij jullie als jullie naar bed gaan? Hoeveel procent gaat er van af ongeveer? (iPhone 5)
heb je dan wifi nog aan of uit?Bart1983 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:07:
[...]
Bij mij ook ongeveer hetzelfde. Ik zet 's nachts altijd vliegmodus aan en dan 0 of 1 % verbruik.
Met vliegmodus aan heb je helemaal geen netwerkactiviteit. Ook geen wifi, dus dan is het logisch dat hij maar 1% daalt.
Weet iemand hoe het zit als je naar de apple store gaat. Kunnen ze snel even een algemene diagnose uitvoeren om te kijken of er iets mis is met de batterij of misschien wel iets anders.
Dat kunnen ze vrij snel zien.emreorhan schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:34:
Weet iemand hoe het zit als je naar de apple store gaat. Kunnen ze snel even een algemene diagnose uitvoeren om te kijken of er iets mis is met de batterij of misschien wel iets anders.
Nog een vraagje. De powerbutton is een beetje losjes, verder doet ie het wel. Als ik mijn iPhone 5 schud hoor je geratel. Leg ik mijn vinger op de power button, dan hoor ik dit niet. Is dit normaal. En kan dit op den duur erger worden? Bedankt
Weet niet of dit het goede topic hier voor is, maar ik wil graag de nieuwe iPhone gaan kopen als deze uit komt. Wat is jullie ervaring met pre-orderen qua levertijd? Is dat gewoon bij Apple, of zijn er ook shops waar vanuit ie normaal gesproken sneller geleverd wordt?
Mijn ervaring is dat het per toestel kan verschillen. Ik heb een exemplaar gehad, waar de knoppen geen enkele speling hadden en ik heb er ook een gehad die dramitisch los in de behuizing zaten en rammelde. Ook de volumeknoppen.emreorhan schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 21:06:
Nog een vraagje. De powerbutton is een beetje losjes, verder doet ie het wel. Als ik mijn iPhone 5 schud hoor je geratel. Leg ik mijn vinger op de power button, dan hoor ik dit niet. Is dit normaal. En kan dit op den duur erger worden? Bedankt
Qua functionaliteit maakt het niet veel uit. Enige wat ik me kan bedenken is dat er bij de "losse" knoppen eerder stof en vuil tussenkomt wat de werking misschien negatief kan beinvloeden.
Mijn huidige exemplaar heeft een vrij solide powerbutton.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Oke bedankt. Hij doet t nu gewoon. Heb nog 10 maanden garantie dus als ie niet meer functioneert ga ik wel naar de applestore.BillSpaarbank schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:03:
[...]
Mijn ervaring is dat het per toestel kan verschillen. Ik heb een exemplaar gehad, waar de knoppen geen enkele speling hadden en ik heb er ook een gehad die dramitisch los in de behuizing zaten en rammelde. Ook de volumeknoppen.
Qua functionaliteit maakt het niet veel uit. Enige wat ik me kan bedenken is dat er bij de "losse" knoppen eerder stof en vuil tussenkomt wat de werking misschien negatief kan beinvloeden.
Mijn huidige exemplaar heeft een vrij solide powerbutton.
Ik weet niet of het aan iOS of aan de app ligt, maar als mijn vriendin in Candy Crush een nieuw level wil kopen, komt er wel een inlogvenster maar geen keyboard
. Wel 'werken' de toetsen die je niet ziet
:

Heeft iemand dit eerder aan de hand gehad, en een oplossing?
[edit]
Het gebeurt ook in de gewone App store.
[edit2]
Opnieuw opstarten hielp.

Heeft iemand dit eerder aan de hand gehad, en een oplossing?
[edit]
Het gebeurt ook in de gewone App store.
[edit2]
Opnieuw opstarten hielp.
[ Voor 10% gewijzigd door vooghel op 31-08-2013 16:32 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Ik heb inds gisteren een issue:
Mijn notificatiecentre wil niet meer tonen als ik van boven naar beneden slide op het scherm.
Alle andere zaken op mijn scherm werken wel goed!
Mijn Powerbutton doet het ook niet, is dit aan elkaar gelinkt?
Mijn notificatiecentre wil niet meer tonen als ik van boven naar beneden slide op het scherm.
Alle andere zaken op mijn scherm werken wel goed!
Mijn Powerbutton doet het ook niet, is dit aan elkaar gelinkt?
Wanneer ik de Weer app open, zou ik normaal gesproken als ik een dag kies, het weer op verschillende tijdstippen zien toch? Dit lukte mij wel toen ik het ooit had geprobeerd, nu lukt het niet meer, ik kan dit niet meer krijgen: 
any suggestions?

any suggestions?
Je krijgt het tegenwoordig in een iets andere indeling te zien, met de uurverwachting horizontaal scrollbaar en daaronder de dagverwachtingen:

Dan zal dat liggen aan je iPhone 5. Bij de 4S is het nog steeds als voorheenvooghel schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:36:
Je krijgt het tegenwoordig in een iets andere indeling te zien, met de uurverwachting horizontaal scrollbaar en daaronder de dagverwachtingen:
[afbeelding]
Dat zou best kunnen idd, had ik niet bij stilgestaan.
Ik heb een apart probleem op mijn iphone 4 met iOS 6.1.3.
Iedere keer als im een email dat ouder dan 1 maand is wis, verdwijnt hij in de prullenbak en moet ik alsnog via hotmail zelf hem wissen, als de mail niet ouder is dan 1 maand zie ik hem gewoon staan.
Ik heb geen limiet op synchronisatie van emails.
Iedere keer als im een email dat ouder dan 1 maand is wis, verdwijnt hij in de prullenbak en moet ik alsnog via hotmail zelf hem wissen, als de mail niet ouder is dan 1 maand zie ik hem gewoon staan.
Ik heb geen limiet op synchronisatie van emails.
bij de 4s, moet je op de regel klikken van de dag, dan zie je het ookyorroy schreef op zondag 08 september 2013 @ 18:29:
[...]
Dan zal dat liggen aan je iPhone 5. Bij de 4S is het nog steeds als voorheen
no comment
En het geldt alleen voor de dag van vandaag (en later op de dag ook voor morgen); niet voor verderop in de week. Zo nauwkeurig kunnen ze het weer immers niet voorspellen
Weather Pro heeft die optie overigens wel (en veel fijner in gebruik ook). Niet dat die voorspellingen daardoor accurater worden, maar toch:)vooghel schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:15:
En het geldt alleen voor de dag van vandaag (en later op de dag ook voor morgen); niet voor verderop in de week. Zo nauwkeurig kunnen ze het weer immers niet voorspellen
Dit lukte mij eerst wel, nu opeens niet meer. (als ik me goed herinner)vooghel schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:15:
[ Voor 3% gewijzigd door JaxTeller op 09-09-2013 17:06 ]
Ikzelf ben sinds Januari in bezit van een iphone5, mijn eerst iphone daarvoor altijd een telefoon met Android gehad(Galaxy en daarna een sensation).
Lees het hier al een tijdje, maar nooit echt deelgenomen aan de discussie omdat ik uit ervaring met Android-telefoons altijd het gevoel had dat er geen slechte telefoons bestaan de eerste maanden, het is pas daarna dat er problemen komen(door updates, slecht memory-beheer, ... ).
En de conclusie na een half jaar is voor mij gemaakt, waarom heb ik toch zo lang gewacht om een iphone te kopen en waarom heb ik toch ook heel wat geld uitgegeven aan die Galaxy en die sensation.
Verschil tussen iphone en de rest is enerzijds de bouwkwaliteit van het toestel en anderzijds de software.
Bouwkwaliteit van de iphone ligt gewoon veel hoger dan de rest. Waar ik bij de Samsung na 1 maand al last kreeg van knoppen die los hingen en bij de HTC na enkele maanden last kreeg van een achterkant die niet meer deftig paste heb ik bij de iphone tot nu toe van niks last. Laat ons hopen dat dit zo blijft.
En dan heb je IOS de grootste aanpassing voor mij. Je komt van Android waar dat je zowat alles kan aanpassen(soms ook gewoon teveel) en dan heb je IOS. Veel minder open, maar wel veel betrouwbaarder.
Android in zijn pure-vorm lijkt me nog wel de concurrentie te kunnen aangaan met IOS, maar doordat de meeste fabrikanten er een laag bovenop bouwen, verliest het naar mijn mening aan kwaliteit. Bij de minste update van Android heb je problemen met de Sense of touchwiz en is je telefoon zo onbetrouwbaar als iets. En van een telefoon verwacht ik nu eenmaal dat hij het doet.
Zo had ik een probleem met de sensation dat de unlock-ring van sense het niet meer deed bij een inkomende oproep. Dus je krijgt een oproep en dan wil je unlocken en van het moment dat je de ring aanraakt freezed je scherm en byebye oproep. Dat is dus niet iets wat ik verwacht van een telefoon die toch ook 500euro koste.
Soms lees ik hier reacties van dat de kwaliteit erop achteruit gaat enzo. Wel ik kan zeggen, ik heb bij de concurrentie gezeten en daar was het echt niet beter.
Lees het hier al een tijdje, maar nooit echt deelgenomen aan de discussie omdat ik uit ervaring met Android-telefoons altijd het gevoel had dat er geen slechte telefoons bestaan de eerste maanden, het is pas daarna dat er problemen komen(door updates, slecht memory-beheer, ... ).
En de conclusie na een half jaar is voor mij gemaakt, waarom heb ik toch zo lang gewacht om een iphone te kopen en waarom heb ik toch ook heel wat geld uitgegeven aan die Galaxy en die sensation.
Verschil tussen iphone en de rest is enerzijds de bouwkwaliteit van het toestel en anderzijds de software.
Bouwkwaliteit van de iphone ligt gewoon veel hoger dan de rest. Waar ik bij de Samsung na 1 maand al last kreeg van knoppen die los hingen en bij de HTC na enkele maanden last kreeg van een achterkant die niet meer deftig paste heb ik bij de iphone tot nu toe van niks last. Laat ons hopen dat dit zo blijft.
En dan heb je IOS de grootste aanpassing voor mij. Je komt van Android waar dat je zowat alles kan aanpassen(soms ook gewoon teveel) en dan heb je IOS. Veel minder open, maar wel veel betrouwbaarder.
Android in zijn pure-vorm lijkt me nog wel de concurrentie te kunnen aangaan met IOS, maar doordat de meeste fabrikanten er een laag bovenop bouwen, verliest het naar mijn mening aan kwaliteit. Bij de minste update van Android heb je problemen met de Sense of touchwiz en is je telefoon zo onbetrouwbaar als iets. En van een telefoon verwacht ik nu eenmaal dat hij het doet.
Zo had ik een probleem met de sensation dat de unlock-ring van sense het niet meer deed bij een inkomende oproep. Dus je krijgt een oproep en dan wil je unlocken en van het moment dat je de ring aanraakt freezed je scherm en byebye oproep. Dat is dus niet iets wat ik verwacht van een telefoon die toch ook 500euro koste.
Soms lees ik hier reacties van dat de kwaliteit erop achteruit gaat enzo. Wel ik kan zeggen, ik heb bij de concurrentie gezeten en daar was het echt niet beter.
De beste keuze ooit!zwasie schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:05:
Ikzelf ben sinds Januari in bezit van een iphone5, mijn eerst iphone daarvoor altijd een telefoon met Android gehad(Galaxy en daarna een sensation).
... heel geblabla over je iphone enzo..
Ik heb zelf ook vanaf het begin Android gehad en ben geëindigd met de HTC Desire.. je zegt het precies goed, bij elke Android telefoon is de eerste 3 a 4 maanden prima, maar dan begint het gedonder. Niet eens zo zeer met de hardware, maar vooral met Android en haar apps zelf.
Ik heb vandaag mijn bijna 2 jaar oude iPhone 4S verzonden naar een nieuwe eigenaar, zonder overdrijven met pijn in mijn hart (wat een drama
Ik wacht dan ook met smart op de aankondiging van morgen, met de nieuwe iPhones. Afhankelijk van wat er gepresenteerd wordt koop ik dan een iPhone 5, 5C of 5S. Nu maar hopen dat ze snel Nederland in komen want ik zit nu denk ik een maandje opgescheept met mijn HTC Wildfire (Android 2.2

Ik heb overigens laatst een Android tablet gekocht (vanwege de prijs) naast mijn iPhone en iPad. Het apparaat zelf is echt prima, maar de apps zijn gewoon zoveel minder mooi en onstabieler dan op iPhone..
[ Voor 11% gewijzigd door yorroy op 09-09-2013 19:33 ]
Qua software helemaal eens met bovenstaande ervaringen maar bouwkwaliteit van de iPhone vind ik persoonlijk toch vrij bagger hoor. iPhone 3GS op moeten sturen met haarscheurtjes en later nog met defecte aan/uit knop, iPhone 4S op moeten sturen met defecte aan/uit knop en iPhone 5 opgestuurd met vlekken/strepen op de camera.
Weliswaar nette garantie afhandeling maar wel bij iedere iPhone een hardware defect gehad. Tussendoor een DesireHD en Galaxy Nexus gehad en daarmee nooit hardware problemen gehad.
Weliswaar nette garantie afhandeling maar wel bij iedere iPhone een hardware defect gehad. Tussendoor een DesireHD en Galaxy Nexus gehad en daarmee nooit hardware problemen gehad.
Ik heb het grote google afgezocht maar kan geen antwoord vinden:
Waarom kan mijn ipad 1 met ios5 (word niet meer geupdate blijkbaar), wél meerdere apps tegelijk downloaden en installeren, en mijn iphone 4s met ios 6.1.3 absoluut niet?
De iphone is een stuk sneller, ook in dagelijks gebruik, dus ik snap niet waarom de ipad 1 rustig 3 apps tegelijk installeert/update en de iphone het gewoon weigert.
Waarom kan mijn ipad 1 met ios5 (word niet meer geupdate blijkbaar), wél meerdere apps tegelijk downloaden en installeren, en mijn iphone 4s met ios 6.1.3 absoluut niet?
De iphone is een stuk sneller, ook in dagelijks gebruik, dus ik snap niet waarom de ipad 1 rustig 3 apps tegelijk installeert/update en de iphone het gewoon weigert.
één is geen, twee is één
Verwijderd
Ik heb zelf een Iphone 4 maar ik moet dus gaan emailen om daar een pdf bestandje op te krijgen? Het design en de interface van de iphone vind ik twee dikke pluspunten maar de geslotenheid van het systeem en 'itunes' vind ik weer twee grote nadelen.. ik heb deze iphone toevallig van mijn broer gehad maar zelf zou ik dus echt geen telefoon kopen waar ik niet gewoon vrij bestanden op kan zetten zonder een of ander 200mb groot programma met allemaal toegevoegde updaters en bonjour rotzooi.
Jammer dit, maar dan weet ik ook weer eens wat een love-hate relationship is
Ooit "verplicht" geweest om een iphone te nemen aangezien het bedrijf mijn abo wilde betalen en aan het begin nog zitten kloten met jailbreaks enz. aangezien het systeem zo gesloten is. Toen kreeg ik de 4s en die was lange tijd niet te jailbreaken en toen het er eindelijk was had ik er geen behoefte meer aan.yorroy schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:31:
[...]
De beste keuze ooit!
Ik heb zelf ook vanaf het begin Android gehad en ben geëindigd met de HTC Desire.. je zegt het precies goed, bij elke Android telefoon is de eerste 3 a 4 maanden prima, maar dan begint het gedonder. Niet eens zo zeer met de hardware, maar vooral met Android en haar apps zelf.
Alles werkt gewoon zoals het hoort en super stabiel. Tegenwoordig moet ik glimlachen als mensen iets anders nemen om te kunnen tweaken. Ja tweaken zal je om het redelijk stabiel te houden
Kan niet wachten op de 5s
Mijn sluimerknop werkte niet meer, reparatieaanvraag ingediend bij Apple om 11 uur s'avonds. Volgende dag werd de telefoon netjes opgehaald door UPS en 2 dagen later nieuwe opgestuurd gekregen. Waarschijnlijk refurbished maar altijd beter dan mijn huidige die 2x gevallen was.
Top service vond ik zelf.
Top service vond ik zelf.
Misschien beetje offtopic maar weet iemand hoe laat (onze tijd) de presentatie van Apple begint?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dropbox.Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 23:00:
Ik heb zelf een Iphone 4 maar ik moet dus gaan emailen om daar een pdf bestandje op te krijgen? Het design en de interface van de iphone vind ik twee dikke pluspunten maar de geslotenheid van het systeem en 'itunes' vind ik weer twee grote nadelen.. ik heb deze iphone toevallig van mijn broer gehad maar zelf zou ik dus echt geen telefoon kopen waar ik niet gewoon vrij bestanden op kan zetten zonder een of ander 200mb groot programma met allemaal toegevoegde updaters en bonjour rotzooi.
Als je de iBooks app download kun je gewoon PDFjes syncen met iTunes.Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 23:00:
Heb hier ook een galaxy tab 2 10.1 liggen. Nooit echt veel gebruikt, gewoon gebruikt om in het vliegtuig een filmpje te zien enzo. Maar enkele weken geleden een update van android binnengekregen. En het was weer zo ver. Tablet valt nu regelmatig gewoon uit, of hangt soms gewoon compleet vastIk heb overigens laatst een Android tablet gekocht (vanwege de prijs) naast mijn iPhone en iPad. Het apparaat zelf is echt prima, maar de apps zijn gewoon zoveel minder mooi en onstabieler dan op iPhone..
Jaren geleden al overgestapt van windows naar een macbook. Daarna de overstap gemaakt van android naar iphone en als ik nu mijn tablet nog kwijt krijg voor een deftige prijs dan zal deze gewoon vervangen worden door een ipad.
Hij wil geen iTunes.Muurtegel schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:22:
[...]
Als je de iBooks app download kun je gewoon PDFjes syncen met iTunes.
Ik kon het zo niet vinden, maar is de lightning ten opzichte van de 30-pin alleen bedoeld zodat het toestel dunner gemaakt kan worden en de aansluiting kleiner is? Of laad de iPhone er ook sneller van op en is de snelheid icm met je PC beter?
Voordelen zijn:yorroy schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:04:
Ik kon het zo niet vinden, maar is de lightning ten opzichte van de 30-pin alleen bedoeld zodat het toestel dunner gemaakt kan worden en de aansluiting kleiner is? Of laad de iPhone er ook sneller van op en is de snelheid icm met je PC beter?
1. Authenticatiechip (voordeel voor Apple).
2. Kleiner en dunner
3. Op twee manieren mogelijk te gebruiken
Verder geen voordelen voor de gebruiker.
Zo werkt de iPhone, als je er iets op wilt zetten zul je dit in principe via iTunes moeten doen.Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 23:00:
Dropbox is op zich ook nog een optie.
Dit is een nadeel ja, ben zelf ook niet enorm weg van iTunes, maar heb het maar geaccepteerd.
Het open zijn van een systeem is ook maar een beetje hoe je het ervaart, is mijn ervaring met 4 Android telefoons. Na de aanschaf van een iPhone heb ik t simpelweg nooit nodig gehad. Wat moet ik er (naast muziek, pdf) er nou opzetten. Ik haal alleen mijn foto's eraf, dat kan gewoon via de verkenner.
[ Voor 8% gewijzigd door rinkel op 10-09-2013 14:32 ]
Jippie, officiële dock voor iPhone 5 en 5s; werd tijd: http://store.apple.com/nl/product/MF030ZM/A/iphone-5s-dock
Ik las dit en zat eens na te denken waarom ik dit nooit een probleem gevonden heb.Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 23:00:
Wat ik zelf al jaren gebruik is de file gewoon op m'n NAS plaatsen en deze met DS file (Synology tool, maar iedere NAS zal z'n eigen apps wel hebben vermoed ik zo) benaderen. Mocht je hem echt lokaal op je iPhone willen opslaan zodat ie ook offline beschikbaar is dan kan de app hem ook downloaden.
Kwestie van gewenning denk ik. Ik zou verder ook niet weten waarom ik files lokaal op m'n iPhone zou willen opslaan, maar dat is een persoonlijke voorkeur.
Ik heb alles gemist en nu.nl maakt de boel helemaal warrig met hun prijzen ook.
Wanneer kan men de iphone 5S halen in Nederland?
Wanneer kan men de iphone 5S halen in Nederland?
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Dat is niet echt duidelijk geworden,
Vorige jaren (meen ik) zeiden ze altijd de week na de eerste landen, maar dat mislukte vorig jaar volledig.
Ik denk zo rond december.
Vorige jaren (meen ik) zeiden ze altijd de week na de eerste landen, maar dat mislukte vorig jaar volledig.
Damn terwijl nu.nl het over aanstaande vrijdag heeft hahaha. Dacht al kan nooit zo vroeg met apple.rinkel schreef op woensdag 11 september 2013 @ 07:28:
Dat is niet echt duidelijk geworden,
Gebruik zelf op dit moment ook Beta 6 op mijn iPhone 4, crashes zijn gelukkig minder geworden, dit was bij Beta 1 en 3 toch wel heel anders. Mijn accu gaat ongeveer 5-8 uur mee, ben dan ook continu met dat ding bezig
. Vriend van mij heeft een iPhone 5, ook met Beta 6, maar deze gaat ongeveer 3-5 uur mee! Hij is er dan wel druk mee bezig.
We hebben toen eventjes een test uitgevoerd, iPhones beide aan de lader tot zij vol waren en toen beide de zelfde film aangezet na het verwijderen van de lader. Zijn iPhone was na 3,5 uur leeg. Mijn iPhone 4 daar in tegen was pas na 4,5 uur leeg.
Vind dat Apple eens aan hun accu's mag denken, allemaal leuk vingerafdruk, bla bla bla maar als hij net zo snel leeg/op is als de gemiddelde sigaar dan wacht ik wel tot de iPhone 6 uitkomt
We hebben toen eventjes een test uitgevoerd, iPhones beide aan de lader tot zij vol waren en toen beide de zelfde film aangezet na het verwijderen van de lader. Zijn iPhone was na 3,5 uur leeg. Mijn iPhone 4 daar in tegen was pas na 4,5 uur leeg.
Vind dat Apple eens aan hun accu's mag denken, allemaal leuk vingerafdruk, bla bla bla maar als hij net zo snel leeg/op is als de gemiddelde sigaar dan wacht ik wel tot de iPhone 6 uitkomt
Gents, ga binnenkort naar de States en wil gezien de wisselkoers, daar de 5s halen voor omgerekend 490 euro (mits dit inc tax is), enig idee over de garantie van Apple mocht het terug in NL kuren geven?
De accu is voor alle smartphones, ongeacht de fabrikant, het punt waar nog de meeste ruimte voor ontwikkeling zit. Ik heb ook niet de illusie dat dat met een volgende generatie iPhone ineens opgelost wordt, al verbetert de batterijduur zo'n beetje elke iPhone-generatie.TweakedTea schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:56:
Is geen probleem. Heb al een keer een US en UK iPhone terug gebracht naar de Apple store.mohawk0618 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:35:
Gents, ga binnenkort naar de States en wil gezien de wisselkoers, daar de 5s halen voor omgerekend 490 euro (mits dit inc tax is), enig idee over de garantie van Apple mocht het terug in NL kuren geven?
Klopt, vriend van mij is ook op wereldreis geweest en heeft zijn NL iPhone 5 ook in Melbourne om kunnen ruilen toen die niet meer goed werkte.Squ1zZy schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:17:
[...]
Is geen probleem. Heb al een keer een US en UK iPhone terug gebracht naar de Apple store.
@Mohawk0618, de prijs van de iPhone 5S in Amerika is exclusief salestax à (volgens mij) 21%
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
De salestax is inderdaad exclusief, maar verschilt per staat en is nergens zo hoog als in de EU. Je moet daarbij eerder denken aan 8,875% (NYC) of 7,5-9% (Californië, verschilt per stad). Nog niet de helft dus.
Wie wil een nieuw deel openen over de iPhone 5C en over de iPhone 5S? Bij voorkeur losse topics voor elke telefoon. Neem dan even contact op, zodat we niemand teleur hoeven te stellen omdat er aan meerdere topics gewerkt wordt.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Maar "vroeger" hadden we de world-phone, een iPhone voor de gehele wereld. Nu met al die LTE frequenties is daar toch weer een einde aan gekomen, gezien de verschillende typenummers?
@Hoedje
Was CLB niet alweer bezig? Volgens mij opperde hij dat in het event-topic.
@Hoedje
Was CLB niet alweer bezig? Volgens mij opperde hij dat in het event-topic.
Het is wel erg vervelend dat er nog geen definitieve releasedatum is van de 5S en 5C. Ik heb vorige week mijn 4S verkocht in de hoop in oktober een 5S/C te kopen. Als ze pas in december komen moet ik nog meer dan 3 maand met een oude Wildfire rondlopen, wat een ergenis..
Of naar duitsland gaan en daar de 5S kopen
Iemand enig idee wanneer we deze ergens (Online NL Apple Store of andere shop) kunnen kopen?

Hè Bagger! Heb net eens naar de gemiddelde prijs zitten kijken op marktplaats voor de iPhone 5 (zgan) 400€. Das wel weinig als je m daarvoor moet verkopen en dan een nieuwe 5s moet gaan halen in dtl of bestellen in november/december. Had op meer gehoopt. 300€ bijleggen is bijna geen optie vind ik. Dan is wachten op een iPhone 6 wellicht toch nog slimmer. Kan m namelijk pas verkopen als de 5s te koop is!
Dat is dus het grote kutte aan het eruit halen van de iPhone 5, die is niks meer waard. En dat al na 1 jaar. Slaat nergens op eigenlijk.....opa_paul schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:48:
Hè Bagger! Heb net eens naar de gemiddelde prijs zitten kijken op marktplaats voor de iPhone 5 (zgan) 400€. Das wel weinig als je m daarvoor moet verkopen en dan een nieuwe 5s moet gaan halen in dtl of bestellen in november/december. Had op meer gehoopt. 300€ bijleggen is bijna geen optie vind ik. Dan is wachten op een iPhone 6 wellicht toch nog slimmer. Kan m namelijk pas verkopen als de 5s te koop is!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Kan aan mij liggen, maar ik vind dat eigenlijk niet zo'n gekke prijs hoor. Wat had je dan verwacht?
Verwijderd
Als je de iPhone 5 zou willen verkopen had je dat 'n maand of 2 terug moeten doen. Toen heb ik nog een 2e hands 5 verkocht voor € 450.
Ik denk dat het met de tweedehands prijzen van de 5 nog wel mee zal vallen. Heel wat mensen hebben geen behoefte aan het plastic model, waarbij de 5 er gewoon wat meer classy uitziet.
Klopt, klopt, klopt....
Maar ik had geen backup toestel en gebruik m veel! Dus 3 maanden geen telefoon en naar dtl rijden was voor mij geen optie. En met vertraging zou het zelfs langer kunnen zijn!
En had 450 toch wel verwacht. Had gedacht dat ze de 4 en evt 4s uit de roulatie hadden gehaald. Nu is dus idd die stomme iPhone 5 weinig meer waard. Zelfs die lelijke 5c is beter en meer waard. Had verwacht dat die een goedkoop instapmodel zou zijn van 400 euro waardoor veel mensen toch de 5 nog wilde kopen tweedehands.
Maar ik had geen backup toestel en gebruik m veel! Dus 3 maanden geen telefoon en naar dtl rijden was voor mij geen optie. En met vertraging zou het zelfs langer kunnen zijn!
En had 450 toch wel verwacht. Had gedacht dat ze de 4 en evt 4s uit de roulatie hadden gehaald. Nu is dus idd die stomme iPhone 5 weinig meer waard. Zelfs die lelijke 5c is beter en meer waard. Had verwacht dat die een goedkoop instapmodel zou zijn van 400 euro waardoor veel mensen toch de 5 nog wilde kopen tweedehands.
In NYC is er 8.875% sales tax.mohawk0618 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:35:
Als ik dit lijstje bekijk, dan moet je deze versie nemen?
Model A1533 (GSM)
Dan kan je die ook zonder probleem in belgie(europa) gebruiken, klopt dit?
FYI
At Tuesday’s special event, Apple discontinued its popular iPhone 5 smartphone in favor of the iPhone 5C. But if the 5’s design is what you desire, there’s still a chance to snag it: Apple’s retail stores are currently offering last year’s model at a $100 discount.
First reported by iLounge and independently confirmed by Macworld, Apple’s retail stores are offering their remaining stocks of the iPhone 5 at $100 off the purchase price. That would be $99/$199/$299 for 16/32/64GB models with a cellular contract and $549/$649/$749 off-contract, respectively.
But don’t dally: This deal lasts only until next week’s iPhone 5c launch date. Unfortunately, if you don’t have a store nearby, you're out of luck, as the iPhone 5 no longer shows up online—even in Apple's refurbished section.
Is dit ook zo in de Amsterdam Store?
At Tuesday’s special event, Apple discontinued its popular iPhone 5 smartphone in favor of the iPhone 5C. But if the 5’s design is what you desire, there’s still a chance to snag it: Apple’s retail stores are currently offering last year’s model at a $100 discount.
First reported by iLounge and independently confirmed by Macworld, Apple’s retail stores are offering their remaining stocks of the iPhone 5 at $100 off the purchase price. That would be $99/$199/$299 for 16/32/64GB models with a cellular contract and $549/$649/$749 off-contract, respectively.
But don’t dally: This deal lasts only until next week’s iPhone 5c launch date. Unfortunately, if you don’t have a store nearby, you're out of luck, as the iPhone 5 no longer shows up online—even in Apple's refurbished section.
Is dit ook zo in de Amsterdam Store?
Wie weet wordt het een collector's item, gewoon nog een poosje wachten op de prijsstijgingRickvN schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:50:
[...]
Dat is dus het grote kutte aan het eruit halen van de iPhone 5, die is niks meer waard. En dat al na 1 jaar. Slaat nergens op eigenlijk.....
Verwijderd
De iPhone 5 is gewoon een 5C met duurder materiaal. Dus de waarde is echt niet gedaald. Als je je iPhone mooi houd verkoop je hem met gemak over 1 jaar voor een mooie prijs. Dan verleng je je contract en hoef je niks tot weinig bij te leggen voor je iPhone 6.
5C met duurder materiaal? Voor zover ik weet is plastic goedkoper in het productieproces, makkelijker te vormen en grondstofkosten zijn lager..... Daarnaast is er niet bijster veel boeiends aan geupgrade dus moeten ze zich gewoon schamen dat ze dit voor € 600 verkopen. € 400-€ 450 was een leuke prijs geweest en hadden ze zich eer aan gedaan. Of is voor Apple het lagere segment € 600? Ben benieuwd wat ze dan van de € 100 - € 300 telefoons vindenVerwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:16:
De iPhone 5 is gewoon een 5C met duurder materiaal. Dus de waarde is echt niet gedaald. Als je je iPhone mooi houd verkoop je hem met gemak over 1 jaar voor een mooie prijs. Dan verleng je je contract en hoef je niks tot weinig bij te leggen voor je iPhone 6.
Die 5C wordt gewoon een contractphone, daar zullen de beste aanbiedingen liggen denk ik.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik vraag me af waarom Nederland of Belgie altijd later deze telefoon binnen krijgt dan de rest van Europa.
van 4S naar 5S dachten we ook van niet te veel te moeten bijleggen.Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:16:
2dehands verkopen voor 300€ en nieuwe = 699/799/899 dus moet je min 400€ bijleggen...
Ik ook en zeker met berichten dat het hier tot december zal durenXtr3me4me schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:39:
Ik vraag me af waarom Nederland of Belgie altijd later deze telefoon binnen krijgt dan de rest van Europa.
[ Voor 21% gewijzigd door Repi3 op 12-09-2013 11:42 ]
Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.