Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Ik vind het er nogal plasticachtig uit zien, en dat is niet iets voor Apple.

--edit--
Ik lees net dit nieuwsbericht op de FP:
nieuws: 'Apple wil op 10 september nieuwe iPhones presenteren'

Laten we hopen dat het niet zo is.

[ Voor 63% gewijzigd door Fonta op 11-08-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:28
Fonta schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:37:
Ik vind het er nogal plasticachtig uit zien, en dat is niet iets voor Apple.

--edit--
Ik lees net dit nieuwsbericht op de FP:
nieuws: 'Apple wil op 10 september nieuwe iPhones presenteren'

Laten we hopen dat het niet zo is.
Vergeet je de iPhone 3GS en ouder? die was ook van plastic en toch had het een premium feel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mizgala28 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 01:51:
Apple Maps is wel leuk maar als ik alleen al 3 plekken bekijk in Haarlem, dan faalt Apple Maps tegenover Google Maps.

Een ziekenhuis die al meer dan 5 jaar geleden gesloopt is staat doodleuk bij Apple Maps als een ziekenhuis, die is weg en is nu aan de andere kant van Haarlem, maar die staat dan weer NIET tussen.

Verder is een park tegenover mijn flat er ook niet.

Google Maps doet het een stuk beter dan, en laatst had ik ontdekt dat als je flink inzoomt je zelf toiletten kunt vinden in winkelcentra en wachtruimtes op stations en ga zo maar door, grappig dat het kan.
Ik heb juist een omgekeerde ervaring, waarin Apple maps jaren actueler is dan Google Maps. Maar goed, zo kun je een heel topic vullen denk ik.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand, is het slim om mijn HTC One 32GB te ruilen tegen een iPhone 16GB? Qua kosten plaatje bedoel ik dan..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 23:44
DennusB schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:06:
Iemand, is het slim om mijn HTC One 32GB te ruilen tegen een iPhone 16GB? Qua kosten plaatje bedoel ik dan..
Lijkt me opzich een prima deal, iPhone is meer waardevast over de langere termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
DennusB schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:06:
Dat is natuurlijk afhankelijk van het type iPhone, bij een 5 lijkt het me inderdaad een mooie ruil. Afhankelijk natuurlijk van of jij een iPhone wilt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04
heb vandaag weer eens een restore gedaan naar 6.1.4 omdat ik eerst de Beta 5 van iOS7 erop had gezet.

alles ging goed behalve het terugzetten van de chatgeschiedenis van Whatsapp. Deze wordt gewoonweg niet teruggezet. Is me afgelopen weekend ook telkens overkomen.

Wat is er mis met de backup voor whatsapp??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:06
Had nu al weken op mijn iPhone 4 IOS 6.1.3 dat mijn Wifi verbinding wegvalt in standby, waardoor er geen notificaties en pushmail meer binnenkomen. De oplossing is om de netwerk settings te resetten via Instellingen->Algemeen->Stel opnieuw in->Herstel netwerkinstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:25
pfranze schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:21:
Had nu al weken op mijn iPhone 4 IOS 6.1.3 dat mijn Wifi verbinding wegvalt in standby, waardoor er geen notificaties en pushmail meer binnenkomen. De oplossing is om de netwerk settings te resetten via Instellingen->Algemeen->Stel opnieuw in->Herstel netwerkinstellingen
Is dat niet standaard? Naar mijn idee komt de trigger voor (push) notificaties via 3G.
Als ik mijn 4 of 5 aanzet zie ook eerst 3G staan en maakt de iphone daarna verbinding met het aanwezige wifi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
pfranze schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:21:
Domino schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:36:
[...]

Is dat niet standaard? Naar mijn idee komt de trigger voor (push) notificaties via 3G.
Als ik mijn 4 of 5 aanzet zie ook eerst 3G staan en maakt de iphone daarna verbinding met het aanwezige wifi netwerk.
Met ^Domino
Waarschijnlijk heb je mobiele data uit staan?

edit: then again... hoe doet een iPod of een iPad wifi dit dan?

[ Voor 4% gewijzigd door funk-e op 13-08-2013 13:40 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:04
Als je een iPhone vergrendeld verbreekt hij automatisch de verbinding met wifi na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
larsiey schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:41:
Als je een iPhone vergrendeld verbreekt hij automatisch de verbinding met wifi na een tijdje.
maar hoe krijgt een iPod of een iPad met alleen wifi dan pushnotifications?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Bij mij is de powerbutton van de iPhone 5 kapot. Eerst werkte enkel de linkerkant nog, nu moet je ontzettend hard drukken om ook maar iets van response te krijgen. Wat me opvalt is dat heel veel iPhone 5 gebruikers hier last van hebben. Ik ben zuinig met m'n iPhone omgegaan, dus dat zal de oorzaak niet zijn..

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
larsiey schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:41:
Zonder 3G data verbinding zal het iDevice op gezette tijden een wifi verbinding maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Inderdaad. ik heb hem vaak enkel op Wifi staan (iPhone 5) en de mail komt gewoon binnen. Daar is geen 3G voor nodig.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Het is inderdaad zo ivm batterij besparing dat wifi uitgeschakeld wordt.
Wat ik dan niet snap is dat de telefoon niet ook terugschakelt naar gprs want 3G is juist een grote stroomverbruiker.
Ook als wifi aanstaat mag van mij 3G uitgeschakeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Doet hij dit dan niet? Als ik Wifi aanzet komt dat icoontje bovenin te staan, en niet het 3g teken. Het kan natuurlijk dat hij blijft draaien op de achtergrond. Maar het zou dus inderdaad moeten dat hij het zelf uitzet en als je dan weer buiten wifi bereik valt hij het 3g weer activeert.

Ze zouden het algemene Syncen en data verbruik toch verbeterd hebben in IOS7? Ik ben benieuwd ook of het wel haalbaar is dat de telefoon dit zelf kan gaan doen. Zal vast wel een script code voor te schrijven zijn.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Laatst online: 11-09 13:06
Domino schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:36:
[...]

Bij mij was dit altijd goed (heb geen 3G). Nu blijft Wifi wel actief op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Zoeken op "gestolen iphone" geeft nogal oude topics. Maar die van mijn vrouw zou nu gestolen zijn. Ze heeft geen permanente internetverbinding, helaas! Maar hij was ook bijna leeg dus kan nu niet gevonden worden via Find my iPhone. Nu heb ik een bericht en blokkering erop gegooid dus zodra deze connect met internet zit hij op slot.

Stel dat dat zou gebeuren, kan de iPhone dan alsnog gewist worden door de persoon en hem dus onklaar maken zodat ik de telefoon niet meer kan vinden en er verder ook niets meer mee kan?

Wat zijn nog andere opties? De wachtwoorden worden as we speak gewijzigd of zijn al gewijzigd. Sim kaart is tijdelijk geblokkeerd en er moet nog even aangifte gedaan worden....

Tips? Even nog de verzekering nakijken hoe dat zit met dingen buiten de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:04
orange.x schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:14:
Zoeken op "gestolen iphone" geeft nogal oude topics. Maar die van mijn vrouw zou nu gestolen zijn. Ze heeft geen permanente internetverbinding, helaas! Maar hij was ook bijna leeg dus kan nu niet gevonden worden via Find my iPhone. Nu heb ik een bericht en blokkering erop gegooid dus zodra deze connect met internet zit hij op slot.

Stel dat dat zou gebeuren, kan de iPhone dan alsnog gewist worden door de persoon en hem dus onklaar maken zodat ik de telefoon niet meer kan vinden en er verder ook niets meer mee kan?

Wat zijn nog andere opties? De wachtwoorden worden as we speak gewijzigd of zijn al gewijzigd. Sim kaart is tijdelijk geblokkeerd en er moet nog even aangifte gedaan worden....

De dief kan de iPhone gewoon herstellen in iTunes en dan kan jij hem niet weer vinden op Find My iPhone.
Wat je nog meer kan doen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
orange.x schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:14:

SIM blokkeren wil zeggen dat Find My iPhone al niet meer zal lukken via 3G en dat je dus moet hopen dat de domme dief verbinding maakt via WIFI zonder eerst de iPhone te herstellen.

Verder zou ik toch zeker aangifte doen bij politie zodat er een proces-verbaal wordt opgesteld. Je geeft er je IMEI nummer mee en als de politie en het gerecht goed hun werk doen, heb je (zoals mij) na een tijdje de iPhone terug.

Hou misschien ook je fotostream in de gaten... Je weet nooit dat je zoiets meemaakt... ;)

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 15:03
Ben van plan om een back protector op mijn iPhone 5 te plakken, maar kwam er achter dat het bovenste stukje glas niet gelijk is aan het stuk aluminium. Terwijl dit aan de onderkant wel zo is.

Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 10:26
MTBS schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 08:59:
[...]

Hou misschien ook je fotostream in de gaten... Je weet nooit dat je zoiets meemaakt... ;)
Of zoiets: http://stoutedief.tumblr.com/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 15:03
Hoi medetweakers!

Ik sta op het punt om een Iphone 5 aan te schaffen. Ben nu in het bezit van een Samsung S2 en dat ding is echt aan vervanging toe. Is het nu echt de moeite waard om te wachten op de 5S? En gezien de recentelijke lanceringen van nieuwe Iphone's is de mogelijkheid aanwezig dat ik de 5S pas in oktober/november kan ontvangen..

Graag jullie mening :)

[ Voor 3% gewijzigd door creapYYY op 14-08-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:17

PBP

creapYYY schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:51:
Hoi medetweakers!

Ik sta op het punt om een Iphone 5 aan te schaffen. Ben nu in het bezit van een Samsung S2 en dat ding is echt aan vervanging toe. Is het nu echt de moeite waard om te wachten op de 5S? En gezien de recentelijke lanceringen van nieuwe Iphone's is de mogelijkheid aanwezig dat ik de 5S pas in oktober/november kan ontvangen..

Graag jullie mening :)
Als de geruchten kloppen word hij 10september aangekondigd. Dan zal hij waarschijnlijk eind van die maand in de winkels liggen. Als ik jou was zou ik lekker wachten. Je zou ook in september een iPhone5 kunnen kopen alleen dan voor wat minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
ad patat schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:54:
Ben van plan om een back protector op mijn iPhone 5 te plakken, maar kwam er achter dat het bovenste stukje glas niet gelijk is aan het stuk aluminium. Terwijl dit aan de onderkant wel zo is.

Meer mensen dit probleem?
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Laatst online: 28-08 15:03
PBP schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:58:
[...]

Als de geruchten kloppen word hij 10september aangekondigd. Dan zal hij waarschijnlijk eind van die maand in de winkels liggen. Als ik jou was zou ik lekker wachten. Je zou ook in september een iPhone5 kunnen kopen alleen dan voor wat minder geld.
Daar zat ik ook al aan te denken.. Goeie tip :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Bij mij voel ik aan de bovenkant de overgang wat meer dan aan de onderkant.

Alleen…………., ik vind dit geen probleem!

En nu? Blij dat er nog iemand hetzelfde heeft of teleurgesteld dat ik dit geen probleem vind? O-)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
funske schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:24:
[...]

Bij mij voel ik aan de bovenkant de overgang wat meer dan aan de onderkant.

Alleen…………., ik vind dit geen probleem!

En nu? Blij dat er nog iemand hetzelfde heeft of teleurgesteld dat ik dit geen probleem vind? O-)
nee vind het vervelend, kan je niet fatsoenlijk een protector plakken. Omdat er dan heel veel lucht onder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dannydekr schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:52:
Bij mij is de powerbutton van de iPhone 5 kapot. Eerst werkte enkel de linkerkant nog, nu moet je ontzettend hard drukken om ook maar iets van response te krijgen. Wat me opvalt is dat heel veel iPhone 5 gebruikers hier last van hebben. Ik ben zuinig met m'n iPhone omgegaan, dus dat zal de oorzaak niet zijn..
Klopt, is een bekend probleem...

Die van mij heeft hetzelfde euvel en werkt inmiddels op de uiterste linkerhoek. AFgelopen week heb ik de nieuwe flatcable met knopjes al binnengekregen, dus zodra de knop geheel de geest geeft, vervang ik `m.

Ik ga `m niet via Vodafone laten repareren, want die reparatiediensten vertrouw ik niet zo.. en ik wil graag dit toestel behouden (perfect scherm, geen kleurverschil/waas, accu perfect, goed bewaard), dus een wissel via Apple voor een of andere refurb doe ik ook niet.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Michael Knight schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:27:
[...]

en ik wil graag dit toestel behouden (perfect scherm, geen kleurverschil/waas, accu perfect, goed bewaard), dus een wissel via Apple voor een of andere refurb doe ik ook niet.
Kleurverschil en/of waas heb ik op nog geen enkele 5 gezien, ook zijn de accu's toch allemaal vrij gelijk. Ik heb 5 mensen in mijn nabijheid met een 5 en ze zijn allemaal eigelijk nagenoeg gelijk, dus ik denk dat je echt niet bang hoeft te zijn dat het slechter wordt.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
MTBS schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 08:59:
[...]

SIM blokkeren wil zeggen dat Find My iPhone al niet meer zal lukken via 3G en dat je dus moet hopen dat de domme dief verbinding maakt via WIFI zonder eerst de iPhone te herstellen.

Verder zou ik toch zeker aangifte doen bij politie zodat er een proces-verbaal wordt opgesteld. Je geeft er je IMEI nummer mee en als de politie en het gerecht goed hun werk doen, heb je (zoals mij) na een tijdje de iPhone terug.

Op dit toestel was al geen constante internetverbinding aanwezig dus dat gaat niet door. Maar er is aangifte gedaan en ze gaan de camerabeelden opvragen van de Hema waar het mogelijk gebeurd zou zijn. Ben benieuwd wat er mogelijk nog uit zal komen. Ondertussen maar opzoek naar een ander toestel. Want wat is "een tijdje"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Rudios schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:25:
[...]

Kleurverschil en/of waas heb ik op nog geen enkele 5 gezien, ook zijn de accu's toch allemaal vrij gelijk. Ik heb 5 mensen in mijn nabijheid met een 5 en ze zijn allemaal eigelijk nagenoeg gelijk, dus ik denk dat je echt niet bang hoeft te zijn dat het slechter wordt.
Nou, deze is dus perfect...het kan niet beter worden, enkel... en ik ken dus genoeg mensen die wel een probleem met een van bovenstaande punten hadden, dus ik ga gewoon geen risico lopen.

Daarbij eindelijk weer eens een leuk projectje om open te schroeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Wat bedoel je precies met kleurverschil en waas dan?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Bij mij begint de homebutton (iPhone 5) wat te knarsen bij het indrukken. Het klinkt niet helemaal goed. Meer mensen hier last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Rudios schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:54:
Wat bedoel je precies met kleurverschil en waas dan?
Hetgeen ook in de launchpreiode ter sprake is gekomen: gelige/blauwe waas over het gehele of deel van het scherm door afwijkende kleucalibratie of niet gedroogde lijm.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:01
Meer mensen die op willekeurige momenten last hebben van een weigerende email app? Ik heb 2 Hotmail adressen toegevoegd in de standaard mail app op mijn iphone die tot vandaag wel mail binnen konden halen maar niks konden verzende (het wachtwoord was niet goed, wat niet klopt). Nu kan op beide adressen geen mail binnen gehaald en verzonden worden. Heb de adressen al een keer verwijderd en opnieuw erop gezet, niks helpt.....

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
Michael Knight schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 22:52:
[...]

Hetgeen ook in de launchpreiode ter sprake is gekomen: gelige/blauwe waas over het gehele of deel van het scherm door afwijkende kleucalibratie of niet gedroogde lijm.. :)
Ja hoor, niet gedroogde lijm. Geloof je het zelf? Ongelofelijk dat deze urban legend (die ontstaan is door dit verhaal en betrekking heeft op kleine gele plekken, en echt een zeer klein probleem was) nog steeds leeft. Gelig scherm = gelig scherm, heeft niets met lijm te maken.

Weg met dit broodjeaapverhaal.

• G33st
Ik begin behoorlijk gek van mijn iPhone te worden, de accuduur was altijd al drama .. Ik heb nog nooit langer dan 14 uur volgehouden, maar dit kan komen omdat ik mijn toestel gewoon veel gebruik. Maar nu is het helemaal extreem, afgelopen nacht ging ik slapen met nog 38% accuduur en toen ik wakker werd had ik nog maar 3% over (gelukkig, want anders had ik mijn wekker gemist). Op het werk opgeladen tot 100% en hem in de pauze van de lader gehaald. Daar bleek ik in mijn pauze van een half uur 20% te verliezen ..

Dit is mijn tweede iPhone 5 al, en bij de vorige ging de accuduur ook al snel.. Toch het gevoel dat het daarom gewoon aan mij ligt. Ik heb de standaard tips om accuduur te verminderen al gebruikt. Zoals geen locatiegegevens en helderheid op het laagst. En nog een paar meer.

Hebben jullie nog tips? Dit is echt dramatisch. Heb het toestel nu 4 maand, de eerste heb ik ook 4 maand gehad.

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
G33st schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:52:
Ik begin behoorlijk gek van mijn iPhone te worden, de accuduur was altijd al drama .. Ik heb nog nooit langer dan 14 uur volgehouden, maar dit kan komen omdat ik mijn toestel gewoon veel gebruik. Maar nu is het helemaal extreem, afgelopen nacht ging ik slapen met nog 38% accuduur en toen ik wakker werd had ik nog maar 3% over (gelukkig, want anders had ik mijn wekker gemist). Op het werk opgeladen tot 100% en hem in de pauze van de lader gehaald. Daar bleek ik in mijn pauze van een half uur 20% te verliezen ..

Dit is mijn tweede iPhone 5 al, en bij de vorige ging de accuduur ook al snel.. Toch het gevoel dat het daarom gewoon aan mij ligt. Ik heb de standaard tips om accuduur te verminderen al gebruikt. Zoals geen locatiegegevens en helderheid op het laagst. En nog een paar meer.

Hebben jullie nog tips? Dit is echt dramatisch. Heb het toestel nu 4 maand, de eerste heb ik ook 4 maand gehad.
Ik denk dat het toch wel veel te maken heeft met je 3G verbruik. 3G is gewoon battery drain! En waarom probeer je niet een restore? Maar dan als nieuw apparaat?! Alhoewel je ook even kan wachten op iOS 7. Dan moet je toch weer een restore doen. In die pauze van een half uur; had je toen heel erg slecht signaal? Ga namelijk maar eens tijdens een concert als het warm is met slecht signaal een filmpje kijken ofzo... Dan gaat er ook elke minuut een procent vanaf!

Dus even locatie en 3G uit en dan nog eens testen hoe lang je ermee doet op een dag...

• G33st
In die pauze van een half uur zat ik op Wifi op volledige sterkte. Moet wel zeggen dat toen ik iOS 7 beta 2 testte mijn batterij duur beter was. Misschien toch vanavond maar even beta 5 testen en dan kijken hoe het gaat. Ik heb de laatste tijd vaak gewoon 3G uit, omdat 2G toch snel genoeg is voor whatsapp, maar dan nog is de accuduur belabberd. Zelfs mijn vorige HTC One X hield het langer vol..

Bedankt voor je reactie, ga maar eens een restore proberen!

[ Voor 7% gewijzigd door G33st op 15-08-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik begin de hoop kwijt te raken, beta 4 was super soepel op de iPhone 4, maar beta 5 iets minder en beta 6 lijkt net beta 2 qua snelheid, zo te zien is Apple van gedachten veranderd en willen ze liever dat al die mensen die ineens een retetrabe iphone 4 hebben, snel een nieuwe halen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:33

Hoite

Goed verhaal

Mizgala28 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:08:
Ik begin de hoop kwijt te raken, beta 4 was super soepel op de iPhone 4, maar beta 5 iets minder en beta 6 lijkt net beta 2 qua snelheid, zo te zien is Apple van gedachten veranderd en willen ze liever dat al die mensen die ineens een retetrabe iphone 4 hebben, snel een nieuwe halen :(
Gewoon iOS 6 weer installeren. 7(8)7

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-07 14:51
Er gebeurt me nu toch 2x iets vreemds, iphone ligt op m'n bureau zonder aangesloten kabels. Het beeldscherm springt opeens aan, m'n gps pijltje komt bovenin te staan en opeens opent het scherm met de slider om de telefoon uit te zetten.

Na enkele seconden verdween het uitzet-scherm en ging het scherm van de iphone weer uit.. Klinkt dit iemand bekend in de oren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Hoite schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:32:
[...]

Gewoon iOS 6 weer installeren. 7(8)7
Niet nodig, iPhone van mijn oom, op mijn eigen iPhone 4 staat gewoon iOS 6.1.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Laatst iPhone 4 van iemand overgekocht.
Zij had zo'n 3 maanden geleden haar iPhone laten vallen en van de verzekering een nieuwe gekregen.
Ik merkte echter van de week dat de mute-switch niet altijd lekker klikt en er zitten wat krassen op het scherm, dus ben naar de Apple Store in Amsterdam gegaan voor hulp.

Eerste medewerker: Het is inderdaad een hardware-defect. U zit net over de 90 dagen garantie heen. Het apparaat is begin mei aangeschaft. U kunt wel met een bijbetaling van €141 een nieuwe iPhone kopen. Ik had €220 betaald voor die tweedehands iPhone + €20 reiskosten naar Amsterdam en dan ben ik bij elkaar eigenlijk kwijt wat een nieuwe nu kost. Niet gedaan.

Terwijl ik daar zat nog even via een online IMEI checker gekeken : apparaat is voor het eerst geactiveerd op 16 mei. Da's precies 3 maanden (ik was op de 16e in de winkel). Ik denk ik probeer het nog een keer.

Tweede medewerker: Het apparaat is 8 mei bij T-Mobile aangeschaft en met de bon heeft u nog x maanden om 'm om te wisselen. Naam van de beste man genoteerd en nu ga ik eens proberen bij de verkoper een bon te regelen.

Hoop zo dat dit gaat lukken! Iemand ervaring met T-Mobile mbt bonnen voor een vervangende iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ben net overgestapt van een BlackBerry Z10 op de iPhone (anders gezegd: ben iPhone nu aan het testen) en het is voor het eerst dat ik een iPhone heb. Het is dus allemaal nieuw voor me en moet nog een beetje de weg vinden op het apparaat.

Paar vragen die ik heb:

1) Hoe zet je de iPhone in slaapstand voor als je gaat slapen? Dus dat hij niet helemaal uit staat, maar dat je geen meldingen / telefoontjes of iets meer binnenkrijgt (en het apparaat je dus niet wakker trilt). Ik kan dat tot nu toe vreemdgenoeg niet vinden. Enige zou zijn om verbindingen uit te schakelen, maar dat is natuurlijk wat omslachtig :p

2) Bij BB kun je foto's meteen editten als je een foto hebt gemaakt. Iphone heeft dat helaas niet (begrijp dat dit wel komt in iOs 7), dus zal een app moeten gebruiken. Alleen zie ik door bomen het bos ff niet: welke app kan ik daarvoor beste gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:38
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:48:
Ben net overgestapt van een BlackBerry Z10 op de iPhone (anders gezegd: ben iPhone nu aan het testen) en het is voor het eerst dat ik een iPhone heb. Het is dus allemaal nieuw voor me en moet nog een beetje de weg vinden op het apparaat.

Paar vragen die ik heb:

1) Hoe zet je de iPhone in slaapstand voor als je gaat slapen? Dus dat hij niet helemaal uit staat, maar dat je geen meldingen / telefoontjes of iets meer binnenkrijgt (en het apparaat je dus niet wakker trilt). Ik kan dat tot nu toe vreemdgenoeg niet vinden. Enige zou zijn om verbindingen uit te schakelen, maar dat is natuurlijk wat omslachtig :p

2) Bij BB kun je foto's meteen editten als je een foto hebt gemaakt. Iphone heeft dat helaas niet (begrijp dat dit wel komt in iOs 7), dus zal een app moeten gebruiken. Alleen zie ik door bomen het bos ff niet: welke app kan ik daarvoor beste gebruiken?
1) instellingen -> Niet storen aanzetten

2) Adobe Photoshop express? Instagram wellicht? Er zijn er genoeg, kijk gewoon eens in de App store onder het kopje Hitlijsten -> categorieën -> Foto en video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 16:31
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:48:

Paar vragen die ik heb:

Voor nummer 2 zou ik de app Camera+ gebruiken. Foto's maken, later of gelijk editten en in je fotobibliotheek zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

jakob558 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:44:
[...]

Voor nummer 2 zou ik de app Camera+ gebruiken. Foto's maken, later of gelijk editten en in je fotobibliotheek zetten. ;)
'Do not disturb' aanzetten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Super, thx allemaal :)

Klopt het trouwens dat als je een bericht krijgt in Whatsapp dat de iPhone pas gaat trillen als je whatsapp daadwerkelijk opent. Beetje gek als je het mij vraagt. Ontneemt een beetje de functie van het trillen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
  • Laatst online: 12-09 15:22
Bij mij trilt het zowel bij het ontvangen en openen van Whatsapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ok, miscshien bij mij dan ook wel, maar merk ik het niet altijd in de broekzak. Waarom trilt hij ook nog een keer bij openen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Kun je in whatsapp naar jouw eigen behoeften allemaal instellen ;)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Je kan sinds ios 6 toch foto's bewerken vanuit je filmrol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is de antenne van de iphone 5 trouwens nog steeds matig? Het bereik met de iphone is namelijk een stuk slechter dan van de BB. Hij geeft altijd een of twee streepjes minder aan dan een blackberry op exact dezelfde plek. Dacht dat ze dat na antenna-gate wel opgelost zouden hebben, maar dat is dus niet zo? Wel vervelend want heb gevoel dat mijn batterij daardoor ook snel leeggeslurpt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Heb je het over wifi of over 3G? Ik ondervind totaal geen problemen, wifi is beter dan welke andere Android device wat ik voorheen gehad heb. 3G is soms wat minder, maar dat ligt weer aan mijn provider (Vodafone)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het aantal streepjes zegt niet alles, het is ook per fabrikant afhankelijk wat zij qua waardes hanteren wanneer iets 2 of 3 streepjes is.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik gebruikte iCloud sinds 1,5 maand op mijn iphone 4, ideaal maar slurpt toch stiekem batterij.

Met iCloud kon ik met alleen Safari en muziek (via koptelefoon) aan, ongeveer 2,5 uur internetten voordat de accu van 100% naar 55% á 60% ging, nu is iCloud uit en ik zit nu met Safari te internetten en met muziek constant aan (via koptelefoon volume hoog) en na 3 uur en 54 minuten heb ik nog 62% accu over.

Dan maar een reservekopie op de PC maken, ik heb beide gevallen grondig getest sinds 15 mei dit jaar en iCloud uit scheelt inderdaad veel van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Dat moet je niet laten voor je reservecopie.
iCloud backups worden alleen via wifi én als de telefoon aan de lader ligt gemaakt.
(Of handmatig geforceerd natuurlijk ook op 3G en zonder lader).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Heb het over 3G. Provider is zelfde gebleven en zelfde als van mijn vriendin, dus daar ligt het niet aan. Had er ook al aan gedacht dat de aanduiding wat kan verschillen per fabrikant, maar gaat wat ver dat Apple een signaal op 1 van de 5 streepjes aanduidt en Blackberry hetzelfde signaal op 3 van de 5 streepjes aanduidt. Bovendien merk je het ook zelf wel aan de signaalkwaliteit, bij 1 streepje is internet gewoon een stuk trager. Verder zou volgens Tweakers de batterijduur van de iPhone tweemaal zo lang zijn bij de iPhone vergeleken met de Z10. Dat blijkt in praktijk ook niet zo te zijn. Het is ongeveer gelijk. IPhone houdt het bij intensief gebruik ook net een dag uit. Mijn verklaring is dus dat het misschien ligt aan de matige antenne. Dat is iets waar Tweakers in testen geen rekening mee houdt. Vraag is dus, is de antenne van de iPhone inderdaad matig of heb ik mischien een maandagochtendmodelletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Domino schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 08:47:
Dat moet je niet laten voor je reservecopie.
iCloud backups worden alleen via wifi én als de telefoon aan de lader ligt gemaakt.
(Of handmatig geforceerd natuurlijk ook op 3G en zonder lader).
En dat is juist wat ik niet begrijp, ik heb beide gevallen uitbundig getest en dan komt het toch door iCloud want op iCloud na is alles hetzelfde.

Ik zat gisteren de hele avond en later nacht te internetten, toen ik nog 12% over had kwam ik uit op 8 uur en 5 minuten, met iCloud aan is dat mij nooit (bij hetzelfde gebruik) nooit gelukt en bleef ik in het beste geval steken op 6,5 uur.

Ik heb zelfs een keer alle apps verwijderd, dus het ligt niet aan een app.

Maar ik vind het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:33:
Super, thx allemaal :)

Klopt het trouwens dat als je een bericht krijgt in Whatsapp dat de iPhone pas gaat trillen als je whatsapp daadwerkelijk opent. Beetje gek als je het mij vraagt. Ontneemt een beetje de functie van het trillen :P
Ik heb hetzelfde probleem, is een tekortkoming van Whatsapp.
Ik heb zelfs Whatsapp gemaild hierover, maar uiteraard krijg je een but antwoord terug en de tweede keer krijg je helemaal geen antwoord meer...

Het probleem vind zich voor als je in de notificaties No sound (of Geen geluid) aan hebt staan. Notificaties staat wel gewoon aan. Wanneer ik dan een bericht krijg, krijg ik alleen een notificatie op het beeldscherm, maar geen trilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Oscar Mopperkont schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 08:58:
Bovendien merk je het ook zelf wel aan de signaalkwaliteit, bij 1 streepje is internet gewoon een stuk trager.
Meten is weten; al eens de beide telefoons naast elkaar gehouden en tegelijkertijd SpeedTest gedraaid?

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat lijkt me geen goede test, aangezien bb-verkeer via een BES gaat.

Maar mijn iPhone zit nu op nog maar 35% met slechts 4:35h usage en 10:47h standby. As ik in dit topic kijk dan halen mensen vaak dubbel zoveel uit de batterij. Er lijkt dus iets niet helemaal goed te gaan. Bluetooth staat uit, thuis internet ik via WiFi en scherm staat op auto en 50% helderheid. Dat kijkt dus allemaal goed te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Je bent wel echt een mopperkont hè. :P

Die usage en standbytijden kan je met niemand vergelijken, die is voor iedereen anders. Als jij constant met je iPhone zit te spelen op 3G zal ie misschien in 3u al op 35% zitten. Op wifi is dat ook weer anders. Ik zit zelf heel vaak op de 5u usage en 10u stand-by wanneer ie op 10% zit. Maar ik gebruik mijn iPhone dan ook heel intensief met 3G en wifi. Niks om over te klagen.
En die antenna is naar mijn weten niet zwakker dan bijvoorbeeld een BB. Tuurlijk zal er verschil in zitten, maar het is niet te vergelijken met de antennegate van de 4. Niet alleen omdat het twee verschillende toestellen zijn (dus andere constructie), maar ook omdat de software een andere algoritme gebruikt om het bereik in beeld te brengen.
Als je er echt heel veel last van hebt (dus op meerdere locaties), kan je altijd nog naar Apple gaan om het uit te leggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik haal via wifi makkelijk 8 a 9 uur gebruik, via 3g is dat meestal tussen 4 á 5 uur.

Mooi voorbeeld van vandaag, meer dan 1,5 uur via wifi geinternet en ik zat op 89%, later deed ik 3g aan en na 30 minuten gebruik zat ik al op 73%.

En het verschilt per persoon, kennis van mij haalt 10 uur via wifi MET een batterypack en dat terwijl mijn accu ouder is en mijn wifi nooit uitgaat zelfs als ik het niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Als ik met 2 lightning kabels niet meer van beide kanten kan opladen, is er dan wat mis met mijn kabel of mijn iPhone?
Het originele kabeltje doet het sinds kort niet meer aan één kant, maar ik heb sinds gister een nieuw (niet originele 3m) kabel en die werkt ook maar van 1 kant. Het lijkt me dan erg toevallig dat het kabeltje niet in orde is, maar pech zit in een klein hoekje natuurlijk.

Iemand die me bij kan brengen hoe dat precies zit met een lightning aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
8)7
RnB schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 23:48:
Als ik met 2 lightning kabels niet meer van beide kanten kan opladen, is er dan wat mis met mijn kabel of mijn iPhone?
Het originele kabeltje doet het sinds kort niet meer aan één kant, maar ik heb sinds gister een nieuw (niet originele 3m) kabel en die werkt ook maar van 1 kant. Het lijkt me dan erg toevallig dat het kabeltje niet in orde is, maar pech zit in een klein hoekje natuurlijk.

Iemand die me bij kan brengen hoe dat precies zit met een lightning aansluiting?
Come on.... Er zit gewoon een shitload stof in je aansluitpunt vd lightning kabel. Maak het schoon en het werkt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
Weet iemand of en hoe een verzekering voor je iPhone kan afsluiten bij de Apple store (die amsterdam of online)?
Ik heb altijd mijn iPhone gekocht middels een vernieuwing van m'n abo bij T-mobile maar als ik dat nu doe raak ik mn belangrijke onbeperkt internet kwijt. Dus wil ik 'm los kopen.

Uiteraard wacht ik op de nieuwe en de kans is wel t grootst dat Apple m zelf als eerste heeft.
Maar omdat ik in t verleden een verzekering had (en deze soms nodig had) wil ik dat graag behouden.

Dus iemand enig idee of t kan en zo ja, hoe?
Ik kon het zelf (online) niet vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door nils7 op 19-08-2013 13:10 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
nils7 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:10:
Weet iemand of en hoe een verzekering voor je iPhone kan afsluiten bij de Apple store (die amsterdam of online)?
Ik heb altijd mijn iPhone gekocht middels een vernieuwing van m'n abo bij T-mobile maar als ik dat nu doe raak ik mn belangrijke onbeperkt internet kwijt. Dus wil ik 'm los kopen.

Uiteraard wacht ik op de nieuwe en de kans is wel t grootst dat Apple m zelf als eerste heeft.
Maar omdat ik in t verleden een verzekering had (en deze soms nodig had) wil ik dat graag behouden.

Dus iemand enig idee of t kan en zo ja, hoe?
Ik kon het zelf (online) niet vinden.
Applecare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
Maar is dat ook als ik m laat vallen (op de grond of in het water)?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
RnB schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 23:48:

Al eens gekeken of er niet gewoon stof in je aansluiting zit? Lijkt me stug dat het aan de kabel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

RnB schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 19:41:
Je bent wel echt een mopperkont hè. :P
Dat hoor ik natuurlijk vaker! :p

Moet ik ook maar niet zo'n naam nemen, maarja, Oscar Mopperkont is natuurlijk wel een held!

Ben trouwens aan testen voor mijn werk, dus ik moet ook wel kritisch blijven O-)
Die usage en standbytijden kan je met niemand vergelijken, die is voor iedereen anders. Als jij constant met je iPhone zit te spelen op 3G zal ie misschien in 3u al op 35% zitten. Op wifi is dat ook weer anders. Ik zit zelf heel vaak op de 5u usage en 10u stand-by wanneer ie op 10% zit. Maar ik gebruik mijn iPhone dan ook heel intensief met 3G en wifi. Niks om over te klagen.
En die antenna is naar mijn weten niet zwakker dan bijvoorbeeld een BB. Tuurlijk zal er verschil in zitten, maar het is niet te vergelijken met de antennegate van de 4. Niet alleen omdat het twee verschillende toestellen zijn (dus andere constructie), maar ook omdat de software een andere algoritme gebruikt om het bereik in beeld te brengen.
Als je er echt heel veel last van hebt (dus op meerdere locaties), kan je altijd nog naar Apple gaan om het uit te leggen. ;)
Ik heb het inmiddels kunnen vergelijken met andere iPhones op kantoor en die gaven zelfde bereik aan. Lijkt er dus op dat het niet exemplarisch is, dus ruilen heeft geen zin.

Of er echt zinvolle vergelijkingen te maken zijn met BB weet ik niet. Net hield ik hem naast een BB die vol bereik aangaf en die van mij 1 streepje (beide 3G). Op een andere locatie zag je dat de BB naar Edge overschakelde (vervolgens vol bereik), terwijl Apple dan op[ 3G blijft zitten met een lager bereik (maar wel 3G).

Aangezien het niet exemplarisch lijkt te zijn voor mijn iPhone, heeft verder onderzoeken denk ik niet zoveel zin. Het punt van "zorg" was hoe lang hij met batterij doet en wat dat betreft heeft die test van Tweakers me denk ik een beetje op verkeerde been gezet (en verwachtingen zijn geplande teleurstellingen). De BB Z10 deed het daarin bij "zwaar gebruik" 10 uur en de iPhone 20 uur. Mijn gebruik zal dan wel als extrasuperzwaar kwalificeren, aangezien ik het ongeveer 14-15 uur op een batterijlading uithield en de BB doet dat niet veel slechter. Had gehoopt dat ik het bij de iPhone gemakkelijk ruim een dag zou kunnen uithouden. Moet nu dus, net als BB, gewoon beetje beter opletten en hem overdag ook aan de ladert hangen. Het is immers niet slechter geworden ofzo :)

Heb trouwens een 16GB iPhone. Dan is voor backup iCloud toch ws handigste / beste? Aangezien je daar "maar" 16 EUR per jaar betaalt om alles in de cloud te kunnen backuppen. Of zouden jullie iets anders aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
nils7 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:19:
[...]

Maar is dat ook als ik m laat vallen (op de grond of in het water)?
Geen idee. Bel ze even zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Oscar Mopperkont schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:46:
[...]

Dat hoor ik natuurlijk vaker! :p

Moet ik ook maar niet zo'n naam nemen, maarja, Oscar Mopperkont is natuurlijk wel een held!

Ben trouwens aan testen voor mijn werk, dus ik moet ook wel kritisch blijven O-)

[...]

Ik heb het inmiddels kunnen vergelijken met andere iPhones op kantoor en die gaven zelfde bereik aan. Lijkt er dus op dat het niet exemplarisch is, dus ruilen heeft geen zin.

Of er echt zinvolle vergelijkingen te maken zijn met BB weet ik niet. Net hield ik hem naast een BB die vol bereik aangaf en die van mij 1 streepje (beide 3G). Op een andere locatie zag je dat de BB naar Edge overschakelde (vervolgens vol bereik), terwijl Apple dan op[ 3G blijft zitten met een lager bereik (maar wel 3G).

Aangezien het niet exemplarisch lijkt te zijn voor mijn iPhone, heeft verder onderzoeken denk ik niet zoveel zin. Het punt van "zorg" was hoe lang hij met batterij doet en wat dat betreft heeft die test van Tweakers me denk ik een beetje op verkeerde been gezet (en verwachtingen zijn geplande teleurstellingen). De BB Z10 deed het daarin bij "zwaar gebruik" 10 uur en de iPhone 20 uur. Mijn gebruik zal dan wel als extrasuperzwaar kwalificeren, aangezien ik het ongeveer 14-15 uur op een batterijlading uithield en de BB doet dat niet veel slechter. Had gehoopt dat ik het bij de iPhone gemakkelijk ruim een dag zou kunnen uithouden. Moet nu dus, net als BB, gewoon beetje beter opletten en hem overdag ook aan de ladert hangen. Het is immers niet slechter geworden ofzo :)

Heb trouwens een 16GB iPhone. Dan is voor backup iCloud toch ws handigste / beste? Aangezien je daar "maar" 16 EUR per jaar betaalt om alles in de cloud te kunnen backuppen. Of zouden jullie iets anders aanbevelen?
Je hoeft niet te betalen om van iCloud backup gebruik te maken. Apps en muziek worden sowieso niet opgeslagen in iCloud (niet nodig ook), dus aan 5GB heb je naar alle waarschijnlijkheid meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ging net even zoeken in mijn mail. Ik had eerst nog nul ongelezen berichten. Tijdens het zoeken kwamen er steeds meer ongelezen berichten bij. Wanneer ik dan zeg maar postvak in open en de ongelezen berichten opzoek staan ze er niet tussen. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

De Mail-app synct toch maar tot zoveel dagen/weken op je telefoon?
Zijn de ongelezen berichten van ouder?
En staan dus nog wel op de server (en als je dus zoekt dan zie je ze wel) maar niet meer op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb iets heel geks. Ik heb net mijn nieuwe iPhone 5 binnen en wil mijn Gmail (inclusief contacten) laten syncen. Dus ik stel een nieuwe activesync account in op server m.google.com met SSL aan en de juiste login gegevens. Als ik op volgende klik komt overal netjes een vinkje achter te staan, maar als ik dan de mail app open krijg ik de melding dat hij niet kan verbinden met de server. Ook de contacten worden niet gesynct.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
DennusB schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:14:
Ik heb iets heel geks. Ik heb net mijn nieuwe iPhone 5 binnen en wil mijn Gmail (inclusief contacten) laten syncen. Dus ik stel een nieuwe activesync account in op server m.google.com met SSL aan en de juiste login gegevens. Als ik op volgende klik komt overal netjes een vinkje achter te staan, maar als ik dan de mail app open krijg ik de melding dat hij niet kan verbinden met de server. Ook de contacten worden niet gesynct.

Iemand enig idee?
Exchange werkt niet meer voor nieuwe toestellen. Je moet gewoon de standaard Gmail-optie gebruiken, daarmee kan je ook contacten syncen. Of dit volgen: https://support.google.com/mail/answer/2753077

[ Voor 6% gewijzigd door MarcoC op 20-08-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MarcoC schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:19:
[...]
Exchange werkt niet meer voor nieuwe toestellen. Je moet gewoon de standaard Gmail-optie gebruiken, daarmee kan je ook contacten syncen. Of dit volgen: https://support.google.com/mail/answer/2753077
Edit : Je paste net je reactie aan. Als ik de Gmail optie kies kan ik geen contacten kiezen om te syncen :(

[ Voor 14% gewijzigd door DennusB op 20-08-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
DennusB schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:21:
[...]

Edit : Je paste net je reactie aan. Als ik de Gmail optie kies kan ik geen contacten kiezen om te syncen :(
Apart, via de standaard Gmail-optie zou dat wel mogelijk moeten zijn. Bij mij staat er Mail, Contacten, Agenda en Notities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
MarcoC schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:23:
[...]

Apart, via de standaard Gmail-optie zou dat wel mogelijk moeten zijn. Bij mij staat er Mail, Contacten, Agenda en Notities.
Bij mij staat contacten er ook niet tussen. Alleen Mail, Calendar en Notes.
DennusB schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:21:
[...]

Je kan zelf wel een CardDAV account toevoegen voor je contacten: https://support.google.com/mail/answer/2753077?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Vraagje,

Ik ben aan het twijfelen wat het slimst en het voordeligst is om te doen.
1) als de iPhone 5s komt de iPhone 5 verkopen en 200 euro bijleggen voor de 5s. (Gok 450 euro terug te krijgen voor de 5 en verwacht dat de 5s ongeveer 650 gaat kosten. Zal dit ongeveer kloppen of reken ik me rijk? :) ) Ik dacht dan het jaar erop weer te upgraden naar de iPhone 6 en zo elk jaar nog wat meer terug te krijgen omdat je elke keer het op 1 na nieuwste model verkoopt. Daarbij heb je dan zelf altijd het nieuwste model.
2) pas te upgraden als de iPhone 6 komt. Zo wordt de 5 wel in twee jaar flink minder waard, maar bespaar ik omdat ik pas na 2 jaar een nieuwe telefoon koop. (Dan zou ik dus hopen op 250 euro terug voor de 5 en 400 bijleggen voor de 6. En eigenlijk zou ik moeten hopen op meer want bij optie 1 heb je tussendoor nog een extra jaar 'de nieuwste telefoon'
3) de iPhone 5 te gebruiken tot die echt niets meer waard is/kapot gaat en dan upgraden naar de nieuwste iPhone en er direct 650€ voor neerleggen.

Dus wat denken jullie dat de prijzen zijn die je er nog voor terug krijgt per periode? Nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Hmm mijn iphone 4 (ios 6.1.3) wordt best wel warm sinds de laatste 3 dagen, precies onder de camera.

De accu gaat ook korter mee ineens, in plaats van 8 a 9 uur op wifi, nu rond 5 a 6.

Ik heb niks geinstalleerd sinds de laatste 2 weken, behalve de hele iPhone opnieuw installeren paar dagen terug.

Wat zit er dan onder de camera dat hij warm wordt? Het is niet het maar gewoon warm, en dat terwijl im alleen 2 tabs in safari open heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Mizgala28 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:31:
Hmm mijn iphone 4 (ios 6.1.3) wordt best wel warm sinds de laatste 3 dagen, precies onder de camera.
Kijk eens met bijvoorbeeld de app System Lite hoeveel % je CPU verbruikt op meerdere momenten. Iets vreet er stroom en gebruikt wrs veel geheugen van je Processor. Ps, heb je m al eens opnieuw opgestart? En alle Apps handmatig afgesloten? Anders restore opnieuw doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Hmm zal ik kijken, bedankt voor de tip.

Trouwens, alle apps stonden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Mizgala28 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:31:

De accu gaat ook korter mee ineens, in plaats van 8 a 9 uur op wifi, nu rond 5 a 6.

Ik heb niks geinstalleerd sinds de laatste 2 weken, behalve de hele iPhone opnieuw installeren paar dagen terug.

Wat zit er dan onder de camera dat hij warm wordt? Het is niet het maar gewoon warm, en dat terwijl im alleen 2 tabs in safari open heb.
Hier heb je de layout van het pcb:

Afbeeldingslocatie: http://www.maupa.nl/iphone/ic_board_back.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.maupa.nl/iphone/ic_board_front.jpg

De camera is een losse module en valt precies in de hoek links respectievelijk rechts onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opa_paul schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:12:
Vraagje,

1) als de iPhone 5s komt de iPhone 5 verkopen en 200 euro bijleggen voor de 5s. (Gok 450 euro terug te krijgen voor de 5 en verwacht dat de 5s ongeveer 650 gaat kosten. Zal dit ongeveer kloppen of reken ik me rijk? :) ) Ik dacht dan het jaar erop weer te upgraden naar de iPhone 6 en zo elk jaar nog wat meer terug te krijgen omdat je elke keer het op 1 na nieuwste model verkoopt. Daarbij heb je dan zelf altijd het nieuwste model.
2) pas te upgraden als de iPhone 6 komt. Zo wordt de 5 wel in twee jaar flink minder waard, maar bespaar ik omdat ik pas na 2 jaar een nieuwe telefoon koop. (Dan zou ik dus hopen op 250 euro terug voor de 5 en 400 bijleggen voor de 6. En eigenlijk zou ik moeten hopen op meer want bij optie 1 heb je tussendoor nog een extra jaar 'de nieuwste telefoon'
3) de iPhone 5 te gebruiken tot die echt niets meer waard is/kapot gaat en dan upgraden naar de nieuwste iPhone en er direct 650€ voor neerleggen.

Dus wat denken jullie dat de prijzen zijn die je er nog voor terug krijgt per periode? Nog andere tips?
Mijn iPhone 4 was in januari 2013 nog 300 euro waard. Wel als nieuw zonder krassen met lader en doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 13:20
opa_paul schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:12:
Vraagje,

Ik heb dit met de 4s en onlangs met de 5 gedaan.Maandje voor release de huidige nieuwste iphone verkopen(afgelopen maandag de 5 voor 475 verkocht heb een nokia smartphone om 1 maand te overbruggen) .20 september in de rij in duitsland staan en daar de nieuwe kopen voor 685 euro.
Dat betekent elk jaar ongeveer 200 bijleggen.Dan heb je wel elke jaar een nieuwe iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:41
Twee maanden terug twee nieuwe iPhones 5 gekocht. Er zat een losse oplader in het doosje.
Nu las ik hier http://nl.hardware.info/n...-onofficiele-usb-opladers dat niet officiele usb opladers omgeruild worden. Op mijn usb lader(s) staat niet dat het een apple lader is.

Wordt een iphone zonder usb lader geleverd en heb ik als service een (onofficiële) usb lader erbij gekregen of staat er gewoon niets op de Apple usb laders en kan ik er helemaal vanuit gaan dat alles goed zit....... of heeft de webshop waar ik m'n iPhones heb gekocht mij een neppert lader geleverd die ik dan nu voor 10 euro per stuk kan gaan omruilen.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
miles schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:26:
Twee maanden terug twee nieuwe iPhones 5 gekocht. Er zat een losse oplader in het doosje.
Nu las ik hier http://nl.hardware.info/n...-onofficiele-usb-opladers dat niet officiele usb opladers omgeruild worden. Op mijn usb lader(s) staat niet dat het een apple lader is.

Wordt een iphone zonder usb lader geleverd en heb ik als service een (onofficiële) usb lader erbij gekregen of staat er gewoon niets op de Apple usb laders en kan ik er helemaal vanuit gaan dat alles goed zit....... of heeft de webshop waar ik m'n iPhones heb gekocht mij een neppert lader geleverd die ik dan nu voor 10 euro per stuk kan gaan omruilen.
Een iPhone wordt met een USB lader geleverd. Dus waarschijnlijk heb je dan een namaak lader gehad.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hoedje schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 00:06:
[...]
Een iPhone wordt met een USB lader geleverd. Dus waarschijnlijk heb je dan een namaak lader gehad.
Even nog ter toevoeging: Ik zou eerst wel even kijken aan de hand van deze foto's of het echt een nepperd is.

Er staat namelijk niet op dat hij door Apple gemaakt is, alleen 'Designed by Apple' in hele kleine lettertjes.

Als je wel een nepperd hebt zou ik trouwens eerst eens bij die webshop aankloppen, want dan is het niet compleet geleverd lijkt me. Of waren het tweedehandse?

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 22-08-2013 12:00 ]

• Mizgala28
Domino schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:02:
[...]

Hier heb je de layout van het pcb:

[afbeelding]

[afbeelding]

De camera is een losse module en valt precies in de hoek links respectievelijk rechts onder.
Grappig, aan de voorkant is dus de A4 chip maar mijn iPhone wordt niet aan de voorkant warm, wel aan de achterkant en daar heb je de audio chip.

Hmm ik wacht wel even voordat ik ermee naar Apple Store ga, wie weet is het met iOS 7 voorbij en ik heb toch nog garantie tot mei 2014.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
miles schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:26:

Heb je niet toevallig een UK of VS model gekregen? Deze doos is dikker dan de NL versie en te herkennen aan een andere uitsparing voor de stekker in de doos.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Domino
Mizgala28 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:48:
[...]

Grappig, aan de voorkant is dus de A4 chip maar mijn iPhone wordt niet aan de voorkant warm, wel aan de achterkant en daar heb je de audio chip.

Hmm ik wacht wel even voordat ik ermee naar Apple Store ga, wie weet is het met iOS 7 voorbij en ik heb toch nog garantie tot mei 2014.
Ja en nee. De A4 zit aan de voorkant van de PCB. Maar dat betekend niet dat deze ook daadwerkelijk aan de voorkant van de telefoon zit. Het PCB zit in zijn geheel aan de achterkant van de telefoon, samen met de batterij, camera module en dockconnector. Aan de voorkant zit alleen het scherm+digitizer en de home button.

Die aluminium rand om je iPhone is namelijk een massief geheel en loopt dwars door de telefoon heen:

Afbeeldingslocatie: http://img.cellular-news.com/story/44019/Latest_iPhone_Contains_18751_Worth_of_Components_1.jpg

• Mizgala28
Domino schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:23:
[...]

Ja en nee. De A4 zit aan de voorkant van de PCB. Maar dat betekend niet dat deze ook daadwerkelijk aan de voorkant van de telefoon zit. Het PCB zit in zijn geheel aan de achterkant van de telefoon, samen met de batterij, camera module en dockconnector. Aan de voorkant zit alleen het scherm+digitizer en de home button.

Die aluminium rand om je iPhone is namelijk een massief geheel en loopt dwars door de telefoon heen:

[afbeelding]
In dat geval is het de A4 chip dan, gewoon keihard aan het werk.

Nu ik zo denk, mijn 3gs werd vroeger ook warm als je hem aan de lader gebruikte en iets zwaarders deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Mijn iPhone 5 wordt ook superwarm als ik hem continu gebruik terwijl hij aan de lader is. Eigenlijk te warm om comfortabel beet te houden :{ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:41
GekkePrutser schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:57:
[...]

Even nog ter toevoeging: Ik zou eerst wel even kijken aan de hand van deze foto's of het echt een nepperd is.

Er staat namelijk niet op dat hij door Apple gemaakt is, alleen 'Designed by Apple' in hele kleine lettertjes.

Als je wel een nepperd hebt zou ik trouwens eerst eens bij die webshop aankloppen, want dan is het niet compleet geleverd lijkt me. Of waren het tweedehandse?
Dat staat er bij mij niet op, ik ga eens even bij de NL webshop vragen. Ik heb ze nieuw gekocht bij een wat mij betreft gerenomeerd bedrijf uit het hoge noorden.....
Kan me niet herinneren dat het een niet NL uitvoering zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 23:12

Bas90

Addicted2bass

Pff, heb sinds 4/5 maanden een iPhone 5 en wéér is m'n topspeaker kapot! Heb dit ook al 2x bij een iPhone 4 gehad. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik doe niks raars (bellen in de regen, natte handen aan 't toestel of weet ik veel wat).
Pagina: 1 ... 25 ... 34 Laatste

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.