Dat hoor ik natuurlijk vaker!
Moet ik ook maar niet zo'n naam nemen, maarja, Oscar Mopperkont is natuurlijk wel een held!
Ben trouwens aan testen voor mijn werk, dus ik moet ook wel kritisch blijven

Die usage en standbytijden kan je met niemand vergelijken, die is voor iedereen anders. Als jij constant met je iPhone zit te spelen op 3G zal ie misschien in 3u al op 35% zitten. Op wifi is dat ook weer anders. Ik zit zelf heel vaak op de 5u usage en 10u stand-by wanneer ie op 10% zit. Maar ik gebruik mijn iPhone dan ook heel intensief met 3G en wifi. Niks om over te klagen.
En die antenna is naar mijn weten niet zwakker dan bijvoorbeeld een BB. Tuurlijk zal er verschil in zitten, maar het is niet te vergelijken met de antennegate van de 4. Niet alleen omdat het twee verschillende toestellen zijn (dus andere constructie), maar ook omdat de software een andere algoritme gebruikt om het bereik in beeld te brengen.
Als je er echt heel veel last van hebt (dus op meerdere locaties), kan je altijd nog naar Apple gaan om het uit te leggen.

Ik heb het inmiddels kunnen vergelijken met andere iPhones op kantoor en die gaven zelfde bereik aan. Lijkt er dus op dat het niet exemplarisch is, dus ruilen heeft geen zin.
Of er echt zinvolle vergelijkingen te maken zijn met BB weet ik niet. Net hield ik hem naast een BB die vol bereik aangaf en die van mij 1 streepje (beide 3G). Op een andere locatie zag je dat de BB naar Edge overschakelde (vervolgens vol bereik), terwijl Apple dan op[ 3G blijft zitten met een lager bereik (maar wel 3G).
Aangezien het niet exemplarisch lijkt te zijn voor mijn iPhone, heeft verder onderzoeken denk ik niet zoveel zin. Het punt van "zorg" was hoe lang hij met batterij doet en wat dat betreft heeft die test van Tweakers me denk ik een beetje op verkeerde been gezet (en verwachtingen zijn geplande teleurstellingen). De BB Z10 deed het daarin bij "zwaar gebruik" 10 uur en de iPhone 20 uur. Mijn gebruik zal dan wel als extrasuperzwaar kwalificeren, aangezien ik het ongeveer 14-15 uur op een batterijlading uithield en de BB doet dat niet veel slechter. Had gehoopt dat ik het bij de iPhone gemakkelijk ruim een dag zou kunnen uithouden. Moet nu dus, net als BB, gewoon beetje beter opletten en hem overdag ook aan de ladert hangen. Het is immers niet slechter geworden ofzo
Heb trouwens een 16GB iPhone. Dan is voor backup iCloud toch ws handigste / beste? Aangezien je daar "maar" 16 EUR per jaar betaalt om alles in de cloud te kunnen backuppen. Of zouden jullie iets anders aanbevelen?