Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Wellicht even een nieuw simkaartje aanvragen bij jouw provider, misschien dat dat het probleem verhelpt.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
En waarom zou je je telefoon uitzetten :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Of je netwerkprovider niet op AUTO zetten maar vast op TELE2. Moet je alleen steeds weer wijzigen als je de grens over gaat dus heel handig is het niet. Maar bij wijze van test wellicht wel.

[ Voor 11% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 30-07-2013 16:59 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Eswip schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:49:
[...]

Dit is gewoon onzin.. De SOC die in de iPhone 4 zit is een stuk trager dan de 4S..
http://www.zdnet.com/blog...ecs-begin-to-emerge/11355

Ik wil niet zeggen dat Apple het niet bewust zou doen, maar het is wel een feit dat de iPhone 4S gewoon een stuk sneller is dan de iPhone 4. Dat lijkt mij een veel aannemelijker reden waarom het beter werkt op de 4S.
Jullie lezen het denk ik verkeerd, hij beweerd niet dat er geen verschil zit tussen de iPhone 4 en iPhone 4s in hardware, hij doelde meer op het performanceverschil van IOS 7 op de iPad Mini en iPad 2. Dit terwijl dat alletwee A5 SOC's zijn en evenveel (512mb) DDR2 geheugen hebben. Resoluties zijn ook gelijk. Dus dan is het wel opmerkelijk dat er performanceverschil tussen die 2 iPads zou zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:28
duncanvdlinden schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:41:
[...]

Jullie lezen het denk ik verkeerd, hij beweerd niet dat er geen verschil zit tussen de iPhone 4 en iPhone 4s in hardware, hij doelde meer op het performanceverschil van IOS 7 op de iPad Mini en iPad 2. Dit terwijl dat alletwee A5 SOC's zijn en evenveel (512mb) DDR2 geheugen hebben. Resoluties zijn ook gelijk. Dus dan is het wel opmerkelijk dat er performanceverschil tussen die 2 iPads zou zitten!
Iemand die leest en begrijpt, kudos to you ;)

Eigenlijk had ik wel gelijk, Beta 4 van de iOS 7 is op de iPhone 4 stuk sneller geworden, en de performance verschillen tussen iPad 2 en Mini zijn ook kleiner.

Oftewel, ik had en heb gelijk. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Maar dat zou juist weer betekenen dat Apple wel de snelheden nu gelijk aan het trekken is en niet meer tweaked om het op een ouder toestel trager te laten lopen :)

Ik heb dat gevoel ook wel eens gehad, met mijn iPhone 4, naarmate ik steeds verder update kwa IOS 6, de vertraging er langzaam insluipt met de tijd. Uiteraard wordt het OS wel steeds uitgebreider, dus traagheid is aannemelijk. Maar of het helemaal optimaal en eerijk is voor de oudere hardware, ik betwijfel het.

Ik heb ook altijd wel het idee dat het ook een stukje gewenning is, naarmate je gewend raakt aan een toestel, gaat je traagheid ook meer opvallen. Zeker als je dan ook wel eens een sneller toestel in je handen hebt gehad.

Wel is het niet te ontkomen dat oudere hardware te leiden krijgt door vernieuwingen in nieuwere software, zeker gezien ze in IOS 7 de visuele effecten behoorlijk aan het opvoeren zijn. Mijn inziens kunnen ze dat beter doen door de oudere hardware deze visuele effecten dan maar niet te geven. Maar waarom zouden ze, ze steken liever meer effort in de nieuwere hardware. Nieuwe hardware kunnen ze weer goed verkopen.

Ik ben wel benieuwd met name hoe de iPad 2 en iPad Mini straks tegenover elkaar staan bij de Final versie, ik heb een iPad 2 en een iPhone 5, zou toch heel erg jammer zijn dat ik de iPad 2 straks een veel tragere ervaring ga krijgen met IOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:31
Mizgala28 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:25:
[...]

Iemand die leest en begrijpt, kudos to you ;)

Eigenlijk had ik wel gelijk, Beta 4 van de iOS 7 is op de iPhone 4 stuk sneller geworden, en de performance verschillen tussen iPad 2 en Mini zijn ook kleiner.

Oftewel, ik had en heb gelijk. >:)
Ik wilde inderdaad ook al reageren omdat de anderen niet in gingen op wat je eigenlijk bedoelde (andere devices met zelfde soc & ddr2)

Ik denk dat dit misschien wel komt omdat iOS 7 voor de iPad er pas vanaf beta 2 bij kwam. Dat ze dus verder waren/zijn qua optimalisatie voor iPhones (4, 4s en 5) en dat daardoor beta 3 wat traag aanvoelde op (oudere) iPads.

Lijkt me ook dat ze andere snelheden van animaties e.d. hebben op de iPad omdat je gewoon andere schermgrootte hebt een een grotere kijkafstand.

Begin wel steeds meer gewend te raken aan iOS 7. Tot dusver vind ik iOS 6 fijner, maar het snelmenu en multitasking zijn helemaal top in iOS 7.

Battery drain is ook al fors afgenomen sinds beta 1 naar beta 4. Nog steeds meer dan altijd onder iOS 6 maar dat is logisch want het is een beta 8)7 maar als het zo door gaat heb ik een goed gevoel bij de battery life bij de release van iOS 7.

*offtopic en daarmee ook naar de battery life van mijn rMBP zodra ik straks OS X Mavericks met accu-optimalisatie heb in het najaar, can't wait... redelijk wat features die ik graag wilde hebben (dock en menubalk op ieder scherm, volledig scherm applicaties zonder dat je tweede (/derde) scherm onbruikbaar wordt en dat soort dingen :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:10

B2

wa' seggie?

Op een van mijn iPhones (4S met iOS 6.1.3) heb ik het probleem dat data storage niet weer vrijgegeven wordt wanneer foto's worden verwijderd. (Na import in iPhoto). Er is nu bijvoorbeeld 12,8GB in gebruik, waarbij volgens de iPhone Foto's en Camera's maar 363MB in gebruik neemt.

Er zijn geen andere grote apps die storage in gebruik houden.
Het herstellen van de iPhone lost het tijdelijk wel op, maar dan begint het weer van voor af aan. Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Overigens een herstel en het terugzetten van een backup levert niks op, omdat de backup ook zo groot is. Ik moet de iPhone dus als nieuw herstellen.

[ Voor 13% gewijzigd door B2 op 30-07-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Je zal hem moeten herstellen denk ik, ik had ook tijd terug bij een vriend zijn 8gb 3GS hersteld omdat die "vol" zat en hij nog maar iets van 300mb over had, we hebben eigenlijk niks gewist, gewoon de iPhone hersteld en de reservekopier terug gezet, toen had hij ineens 1,1gb over, grappig want hij had alles nog.

Apple mag wel eens een optie om gegevens te wissen in iOS inbouwen, net als bij Android want ik heb geen zin in om iedere keer in paar koppige apps (ja FACEBOOK ik bedoel JOUW) te verwijderen en opnieuw installeren omdat er zoveel extra gegeven bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 15:10

B2

wa' seggie?

Ik heb het al gevonden, het blijkt in iMessage te zitten, alles wat je daar verstuurd of binnenkomt wordt onder 'Other Data' opgeslagen. Berichten verwijderen en alle ruimte is weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
duncanvdlinden schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:41:
[...]

Volgens mij las ik het niet verkeerd (of hij heeft het verkeerd opgeschreven..) Dit is wat er in zijn post stond (met mijn emphasis):
Apple zorgt express ervoor dat iOS 7 trager aanvoelt op de iPhone 4 en de iPad 2 (die laatste wel minder dan de eerste), het bewijs? nou iPad Mini en iPad 2 zijn haast hetzelfde, toch werkt iOS7 daar perfect en op de 2 niet zo perfect.
Ik struikel er over dat iemand beweert dat Apple bewust een OS trager zou maken op een ouder model (om zo mensen te "dwingen" een nieuwe telefoon te kopen), zie hiervoor het woordje expres. Hij haalt zelf de iPhone 4 aan en geeft als bewijs dat de iPad mini en iPad 2 dezelfde hardware hebben, maar dat er toch een verschil is in de performance. Kortom, ik vat dit op dat hij ook impliceert dat dit ook het bewijs is voor de iPhone 4, en dat de iPhone 4 dus dezelfde hardware zou hebben als de 4S (iets wat dus niet klopt).

Kortom, er is een compleet legitieme reden waarom iOS7 trager zou werken dan op de 4S en ik heb nog nergens enige feiten gezien die bevestigen dat dit een bewuste actie is van Apple. Daarbij geeft hij ook nog eens aan dat het verschil tussen de iPad mini en de iPad 2 niet zo groot is als het verschil tussen de iPhone 4 en de iPhone 4S (wat natuurlijk compleet logisch is, gezien het verschil in hardware). En hoe groot is het verschil tussen deze twee dan? Ik heb daar namelijk niet veel over gelezen, alleen dat iOS 7 traag zou zijn op de iPhone 4. Misschien dat andere mensen kunnen bevestigen dat iOS 7 echt significant trager is op de iPad 2 dan de iPad mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Wat is volgens jullie de beste datateller app? Ik heb sinds een aantal maanden een ongewoon hoog dataverbruik op mijn iPhone 5, terwijl ik op de 4 de 1GB amper op kreeg. Nu is dit soms na 2 weken al het geval. Ik heb nu My Data Timer die bijvoorbeeld Media Download noemt als verbruiker, maar wat is dat?

Verder heb ik die app geprobeerd waarvoor je die VPN plugin moet installeren (ben de naam even kwijt), maar die vind ik niks en heb ik weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
bram1984 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:12:
Wat is volgens jullie de beste datateller app? Ik heb sinds een aantal maanden een ongewoon hoog dataverbruik op mijn iPhone 5, terwijl ik op de 4 de 1GB amper op kreeg. Nu is dit soms na 2 weken al het geval. Ik heb nu My Data Timer die bijvoorbeeld Media Download noemt als verbruiker, maar wat is dat?

Verder heb ik die app geprobeerd waarvoor je die VPN plugin moet installeren (ben de naam even kwijt), maar die vind ik niks en heb ik weer verwijderd.
Heeft je provider geen app? Vodafone heeft bijvoorbeeld een app waarmee je je (verbruik van je) bundel bij kunt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
KPN heeft inderdaad een app, maar die laat het verbruik (voor zover ik ervaren heb) niet per app zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Neem aan dat je niet iOS7 hebt geinstalleerd?
Daar zit dat namelijk standaard ingebouwd:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/5umrgj.png

(ook system services als "Personal Hotspot" / "Documents & Sync" / "Exchange Accounts" / "Mapping Services" / etc.etc. staan er apart tussen)
(en zoals je ziet ook per app uit te zetten)
(en de statistieken zijn natuurlijk te resetten op elke gewenst tijdstip)

[ Voor 35% gewijzigd door Tha BasZ op 01-08-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Tha BasZ schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:02:
Neem aan dat je niet iOS7 hebt geinstalleerd?
Daar zit dat namelijk standaard ingebouwd:

[afbeelding]

(ook system services als "Personal Hotspot" / "Documents & Sync" / "Exchange Accounts" / "Mapping Services" / etc.etc. staan er apart tussen)
(en zoals je ziet ook per app uit te zetten)
(en de statistieken zijn natuurlijk te resetten op elke gewenst tijdstip)
Ik heb wel iOS 7, wist ik niet eens, thanks voor de tip :) Maar ik heb toch een 10GB databundel gekregen met zo'n Vodafone actie :+ dus ik maak me geen zorgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 12:15
Sinds een paar dagen wordt er 's nachts geen backup meer gemaakt, omdat mijn geheugen vol zou staan. Dat vind ik best wel vreemd. Ik heb echt misschien 20 apps geïnstalleerd staan, en op mijn fotorol staan 214 foto's. Mijn vriendin heeft daarentegen nog harstikke veel geheugen vrij en heeft over de 2000 foto's op de fotorol staan. Heb ik iets verkeerds ingesteld staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:25
CrimpyRex schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:01:
Sinds een paar dagen wordt er 's nachts geen backup meer gemaakt, omdat mijn geheugen vol zou staan. Dat vind ik best wel vreemd. Ik heb echt misschien 20 apps geïnstalleerd staan, en op mijn fotorol staan 214 foto's. Mijn vriendin heeft daarentegen nog harstikke veel geheugen vrij en heeft over de 2000 foto's op de fotorol staan. Heb ik iets verkeerds ingesteld staan?
Heb je niet meerdere backups op iCloud staan? Oude iPhone, extra iPad oid?

Kun je zien op je iPhone onder settings > iCloud > Storage and backup > Manage Storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
CrimpyRex schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:01:
Je vriendin heeft waarschijnlijk backup van foto's/filmrol uit staan. Vandaar dat jouw foto's wel veel ruimte in nemen op jouw iCloud account. Kan je gewoon aanpassen onder iCloud... Vinkje filmrol uitzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Trouwens als je dat vinkje uitschakelt, komt er dan ruimte vrij die de filmrol in beslag nam??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 12:15
Dat vinkje heb ik een tijd geleden al uitgezet (bij filmrol) maar dat hielp niet. Zei heeft dat vinkje wel gewoon aan staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik denk dat ik iCloud gewoon uitschakel, ik wordt er helemaal gek van, hetzelfde gebruik van de iPhone en toch gaat hij minder lang mee, voordat ik iCloud gebruikte had ik tegen de einde van de dag (8 uur van de lader gehaald) nog 30% accu of meer, en nu moet ik blij wezen als ik nog accu over heb.

Ja ik heb restore gedaan en als nieuw geconfigureerd, en dit probleem heb ik sinds dat ik iCloud heb ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Ik kan bij een tweedehandswinkel een iPhone 5 16 GB voor €395 kopen. Zit uk Orange tmobile simlock op. In de winkel kon ik wel gewoon de menu's in etc. Dan lijkt het apparaat zelf niet gelocked, of merk je dat pas als je er een simkaart in doet? Ik keek even in de hoofdtelefoonuitgang ivm waterschade en die is netjes wit. Volgens de winkel kun je bij Apple langs om te unlocken. Dat zou €60 kosten. Nog andere dingen om op te letten en wat vinden jullie van de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Dancing_Animal schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 17:12:
Ik kan bij een tweedehandswinkel een iPhone 5 16 GB voor €395 kopen. Zit uk Orange tmobile simlock op. In de winkel kon ik wel gewoon de menu's in etc. Dan lijkt het apparaat zelf niet gelocked, of merk je dat pas als je er een simkaart in doet? Ik keek even in de hoofdtelefoonuitgang ivm waterschade en die is netjes wit. Volgens de winkel kun je bij Apple langs om te unlocken. Dat zou €60 kosten. Nog andere dingen om op te letten en wat vinden jullie van de prijs?
Volgens mij is elke iPhone 5 unlocked, dus daar zou ik me geen zorgen om maken. O-)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Dancing_Animal schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 17:12:
Pas als je er een SIM-kaart in doet merk je het, anders is het gewoon een leuke iPod Touch. Het hele unlockverhaal ken ik verder niet, ik dacht dat standaard alle 5's gewoon simlockvrij waren. Maar als ik zo Google dan zie ik wel verhalen over een simlock bij Orange/EE. Prijs is voor jezelf en kun je prima vergelijken op V&A bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

funske schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 18:59:
[...]

Volgens mij is elke iPhone 5 unlocked, dus daar zou ik me geen zorgen om maken. O-)
:? Kun je daar wat meer over vertellen? O-)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Ja dat iedere 5 unlocked zou zijn vertelde iemand me ook in een Apple winkel (APR). De zaak waar ik de iPhone kan kopen vertelde me dat je de iPhone door Apple kunt laten unlocken, dat Apple die dan opstuurt (?) en dat je 'm twee weken kwijt bent. Zou dan zo'n €60 kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 20:28

FZ6

Ik weet nog van 'n Iphone 3GS dat die werd unlocked op afstand.
Ik moest toen naar de provider (T-Mobile) bellen, en vervolgens 'n half uur de telefoon aan itunes hangen.

Vervolgens was de simlock eraf.

Wellicht dat het nu nog zo gaat (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:52

Maxow

Hidden Sound System

Die methode die je beschrijft heb ik met m'n iPhone4 ook uitgevoerd inderdaad. Daar kwam weinig opsturen bij kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
dacht dat sinds 2012 oid elke telefoon unlocked moest zijn, volgens mij mogen providers het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:35
duncanvdlinden schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:57:
Maar dat zou juist weer betekenen dat Apple wel de snelheden nu gelijk aan het trekken is en niet meer tweaked om het op een ouder toestel trager te laten lopen :)

Ik heb dat gevoel ook wel eens gehad, met mijn iPhone 4, naarmate ik steeds verder update kwa IOS 6, de vertraging er langzaam insluipt met de tijd. Uiteraard wordt het OS wel steeds uitgebreider, dus traagheid is aannemelijk. Maar of het helemaal optimaal en eerijk is voor de oudere hardware, ik betwijfel het.

Ik heb ook altijd wel het idee dat het ook een stukje gewenning is, naarmate je gewend raakt aan een toestel, gaat je traagheid ook meer opvallen. Zeker als je dan ook wel eens een sneller toestel in je handen hebt gehad.

Wel is het niet te ontkomen dat oudere hardware te leiden krijgt door vernieuwingen in nieuwere software, zeker gezien ze in IOS 7 de visuele effecten behoorlijk aan het opvoeren zijn. Mijn inziens kunnen ze dat beter doen door de oudere hardware deze visuele effecten dan maar niet te geven. Maar waarom zouden ze, ze steken liever meer effort in de nieuwere hardware. Nieuwe hardware kunnen ze weer goed verkopen.

Ik ben wel benieuwd met name hoe de iPad 2 en iPad Mini straks tegenover elkaar staan bij de Final versie, ik heb een iPad 2 en een iPhone 5, zou toch heel erg jammer zijn dat ik de iPad 2 straks een veel tragere ervaring ga krijgen met IOS
Dat doen ze al hoor. Op de iphone 4 heb je bvb dat 3D-effect niet en is de dock en nog andere zaken niet semi-transparant. Dat vind ik dan weer het knappe aan ios, dat het zich automatisch aanpast aan het toestel dat je hebt,

En uiteindelijk is de cpu van een iphone 4 ook écht oud hé. We spraken toen nog niet over een dual core, iets wat vandaag echt wel nodig is. Ik denk ook wel dat de iphone 5 niet zomaar na 2 jaar plots hopeloos traag zal werken dan de iphone 4, gezien de cpu in de iphone 5 echt wel heel indrukwekkend is en probleemloos de competitie kan aangaan met de quad core cpu's van snapdragon.

[ Voor 10% gewijzigd door pina op 04-08-2013 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik denk dat mensen die na 2 jaar nog een iPhone 5 hebben en geen updates meer krijgen, denken van "oo? Maar hij is toch snel genoeg?"

Je hebt dus een punt, iPhone 3G kreeg maar 2 iOS updates en bij de laatste was die al hopeloos trag, iPhone 3GS heeft 3 updates gehaald en is nog werkbaar, iPhone 4 is op beta 4 sowieso al sneller dan de 3GS met iOS 6.1.3.

Qua RAM gebruik zal het meevallen met de 4, want 4S heeft net zo veel RAM dus daar houdt Apple ook rekening mee, dan is de CPU de enige knelpunt.

Ik denk dat als de ondersteuning voor de 5 stopt, mensen gewoon vinden dat hij het nog prima doet ook qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Nog even een vraag mbt kopen tweedehands iPhone 5. Die ik dus wil kopen zit UK Orange/T-Mobile simlock op. Elders op het internet kreeg ik de tip dat er nogal veel Engelse iPhones gestolen zijn. Kan ik dit ergens checken dmv IMEI-nummer ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Nee maar je kan wel nakijken o die geregistreerd is, en vaak is dat een indicatie erop dat een iPhone gestolen kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Hoe kan ik dat doen?
Nog even contact gehad met Apple en via mail van hen bevestigd gekregen dat op dat IMEI-nummer bij hen geen reparaties of andere vreemde zaken genoteerd stonden.
Orange/T-Mobile/EE UK zegt dat je alleen een unlock kunt laten doen als je meer dan een halfjaar klant bij hen bent. Even een mailtje aan gewaagd en de situatie uitgelegd. Wie weet.

[ Voor 113% gewijzigd door Dancing_Animal op 05-08-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de sms.
Wanneer ik een sms probeer te versturen komt er een rood uitroepteken. Weet iemand hoe je dit kan verhelpen. Ik kan naar niemand een sms-bericht versturen, ik zit bij Hollandsnieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
iPhone opnieuw opstarten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

:w

First time appelaar hier. Ik heb een iPhone 5 voor de sier gekocht; ik wil er niet mee bellen of gebeld kunnen worden, en ook geen berichten mee kunnen versturen of ontvangen. Wél moet hij op wifi kunnen voor één enkele app.

Het liefst zie ik zelfs geen enkel icoon op de startpagina behalve deze app. De zut wat er nu op staat met berichten, agenda en weet ik het wat er dus af.

Nu kom ik van Android waar dit allemaal vrij eenvoudig te realiseren is; alle apps behalve die ene hiden en met een firewall geen enkele apps verbinding met een netwerk laten maken behalve diezelfde ene. Voor iOS lijkt dit tot nu toe niet mogelijk, kan iemand me op weg helpen of is dit simpelweg niet mogelijk?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 16:38
Obiter dictum schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:40:

First time appelaar hier. Ik heb een iPhone 5 voor de sier gekocht; ik wil er niet mee bellen of gebeld kunnen worden, en ook geen berichten mee kunnen versturen of ontvangen. Wél moet hij op wifi kunnen voor één enkele app.

Het liefst zie ik zelfs geen enkel icoon op de startpagina behalve deze app. De zut wat er nu op staat met berichten, agenda en weet ik het wat er dus af.

Nu kom ik van Android waar dit allemaal vrij eenvoudig te realiseren is; alle apps behalve die ene hiden en met een firewall geen enkele apps verbinding met een netwerk laten maken behalve diezelfde ene. Voor iOS lijkt dit tot nu toe niet mogelijk, kan iemand me op weg helpen of is dit simpelweg niet mogelijk?
Ben heel benieuwd welke app alleen aanschaf iphone 5 waard is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 10:26

Volgens mij was een iPod Touch voor jou voldoende geweest.

Zet de apps die je niet nodig hebt op een andere pagina en die ene app op de hoofdpagina. Ik weet niet wat je van plan bent, maar je kan evt via begeleide toegang de app constant actief zetten en deze is alleen met een paswoord terug af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal

Sommige apps kunnen er niet af. Je kunt ze wel in een folder plaatsen door een icoon aangeraakt te houden. Alle iconen gaan dan wiebelen. Als je 2 iconen op elkaar plaatst wordt er een folder gemaakt. Die folder kun je naar een andere bladzijde slepen door het naar de linker- of rechterrand van het scherm te slepen en daar even tegenaan te blijven houden.
O ennuh als je klaar bent met die app mag je de telefoon wel voor weinig naar mij overdoen omdat ik je zo goed geholpen heb :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dancing_Animal op 05-08-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 07:37
Nou, even een kleine opmerking. Ik was laatst voor een wifi greyed out probleem bij de Apple Store in Amsterdam... en ben daar prima geholpen. Zeer aardig personeel. Nemen de tijd voor je (als je afspraak heb gemaakt al helemaal). 4s was nog een paar dagen in garantie.. en jawel, kreeg gewoon een nieuwe mee met 90 dagen extra garantie. Netjes dus wel.

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

kdhoe schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:03:
Volgens mij was een iPod Touch voor jou voldoende geweest.
Nope, helaas niet :).
Zet de apps die je niet nodig hebt op een andere pagina en die ene app op de hoofdpagina. Ik weet niet wat je van plan bent, maar je kan evt via begeleide toegang de app constant actief zetten en deze is alleen met een paswoord terug af te sluiten.
Het plaatsen op een ander homescreen is een prima workaround; ik zie dat iOS standaard de homepagina laadt waarop je gebleven was dus dat werkt goed genoeg. Begeleide toegang helaas niet; je kunt het scherm dan niet uitzetten lijkt het.
Dancing_Animal schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:06:
Sommige apps kunnen er niet af. Je kunt ze wel in een folder plaatsen door een icoon aangeraakt te houden. Alle iconen gaan dan wiebelen. Als je 2 iconen op elkaar plaatst wordt er een folder gemaakt. Die folder kun je naar een andere bladzijde slepen door het naar de linker- of rechterrand van het scherm te slepen en daar even tegenaan te blijven houden.
In combinatie met de eerdere oplossing prima; net iets schoner dan alle apps op een ander homescreen zetten.
O ennuh als je klaar bent met die app mag je de telefoon wel voor weinig naar mij overdoen omdat ik je zo goed geholpen heb :)
Als ik er klaar mee ben komt dat in orde ;).Kan aan mij liggen, maar dat klonk nasty. Probeerde te zeggen dat tegen de tijd dat dat het geval is, je de telefoon waarschijnlijk niet eens meer wilt :p

[ Voor 5% gewijzigd door Obiter dictum op 05-08-2013 22:24 ]

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Nou vertel... Wat ga je ermee doen joh!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, lukt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je koopt een Iphone niet om er een app op te zetten. je koopt ook geen 1.000.000M3 aquarium voor één guppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Maar toch wil 'ie dat. Alhoewel ik niet snap waarom 'ie geen iPod Touch heeft genomen, als 'ie toch niks van het telefoon-gedeelte wil gebruiken 8)7

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Heb je bij Instellingen > Algemeen > Mobiel netwerk > Mobiel datanetwerk > APN misschien iets van Vodafone staan? Dat gebeurt nog wel eens bij Hollandsnieuwe; geen idee waardoor 8)7

Hier zijn de instellingen voor HollandsNieuwe:
- bij Mobiele data moet bij APN "data.dataxs.mobi",
- bij Mms moet APN leeg zijn en
- bij Internet-tethering moet bij APN weer "data.dataxs.mobi"

Gebruikersnaam en wachtwoord moet bij alle 3 leeg zijn!!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:29:
Je koopt een Iphone niet om er een app op te zetten. je koopt ook geen 1.000.000M3 aquarium voor één guppie
Als je nou nét dat ene guppie mooi wilt presenteren aan je klanten dan is dat aquarium natuurlijk een investering :).

Wat me trouwens opviel is dat alles in een mapje kan, behalve "Kiosk". What's up with that?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:12
Kiosk is zelf een map. Je kan geen map in een map plaatsen. Je zal de kiosk naar een andere pagina moeten slepen.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Obiter dictum schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:46:
[...]

Als je nou nét dat ene guppie mooi wilt presenteren aan je klanten dan is dat aquarium natuurlijk een investering :).

Wat me trouwens opviel is dat alles in een mapje kan, behalve "Kiosk". What's up with that?
Kan pas vanaf iOS 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een snel vraagje, de Lightning port van mijn iPhone 5 reageert heel slecht en krijg hem met moeite opgeladen. Nou heb ik een afspraak gemaakt met de Genius Bar hierover (heb nog garantie).
Word mijn iPhone dan meteen vervangen of moet ik een week wachten op reparaties? Dan weet ik namelijk alvast of ik een simkaart moet halen voor mijn oudere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Neem een pincet en haal de bult stof die er in zit eruit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:57:
Neem een pincet en haal de bult stof die er in zit eruit.
Hahaha, ik voel me weer even heel dom, er zat wel een beetje stof in en heb die met een air duster er even uitgespoten, zo goed als nieuw! Ik trek me weer terug uit schaamte, bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:54
ik heb net een nieuwe iphone en mijne laad dus maar aan 1 kant op met lightconnector, als ik hem omdraai pakt hij hem niet of soms....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
nickdew schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:45:
ik heb net een nieuwe iphone en mijne laad dus maar aan 1 kant op met lightconnector, als ik hem omdraai pakt hij hem niet of soms....
Aangezien het bij lightning de connector is die tweezijdig is en niet de telefoon: probeer een ander kabeltje.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
heb mijn ipad mini kabeltje geprobeerd en werkt ook niet, zit dus in de telefoon. Denk dat ik morgen terug ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Ik heb net een nieuwe iphone 4s gekregen als vervanging van mijn kapotte 4s, de eerste paar apps kon ik gewoon downloaden, Maar nu krijg ik telkens de melding dat itunes niet beschikbaar is :( iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
volgens mij hebben ze storing in de apple store, zijn ze mee bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funske schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:35:
[...]

Heb je bij Instellingen > Algemeen > Mobiel netwerk > Mobiel datanetwerk > APN misschien iets van Vodafone staan? Dat gebeurt nog wel eens bij Hollandsnieuwe; geen idee waardoor 8)7

Hier zijn de instellingen voor HollandsNieuwe:
- bij Mobiele data moet bij APN "data.dataxs.mobi",
- bij Mms moet APN leeg zijn en
- bij Internet-tethering moet bij APN weer "data.dataxs.mobi"

Gebruikersnaam en wachtwoord moet bij alle 3 leeg zijn!!
Ik weet hoe het internet moet worden ingesteld, maar het gaat over de SMS die het niet doet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Kun je tegenwoordig op de iPhone 4 icm de camera connection kit een USB toetsenbord aansluiten? Zonder jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denominator
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-05-2022
Ik ben momenteel aan het kijken voor een nieuw abbonoment met een iPhone 5. De nieuwe iPhone zal waarschijnlijk in de komende paar maanden uit gaan komen. Nu vroeg ik me of de prijs van de huidige iPhone nog veel zal gaan zakken bij aankondiging en release van de nieuwe iPhone? of zit de prijs al op een redelijk laag niveau op het moment? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Denominator schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:53:
Ik ben momenteel aan het kijken voor een nieuw abbonoment met een iPhone 5. De nieuwe iPhone zal waarschijnlijk in de komende paar maanden uit gaan komen. Nu vroeg ik me of de prijs van de huidige iPhone nog veel zal gaan zakken bij aankondiging en release van de nieuwe iPhone? of zit de prijs al op een redelijk laag niveau op het moment? Thanks!
Gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Toen de 5 kwam is de 4S gedaald van €599 naar €574 en de 5 werd neergezet voor €676. Denk niet dat de 5 ver gaat zakken. Tenzij dat hun nieuwe instapper moet gaan worden, maar ik denk eerder dat de 4S dat gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 10:26
Dancing_Animal schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 00:59:
Kun je tegenwoordig op de iPhone 4 icm de camera connection kit een USB toetsenbord aansluiten? Zonder jailbreak.
Zou kunnen, maar ben niet zeker. Wat zeker wel werkt is een bluetooth toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik ben er vrij zeker van de 5 EOL zal zijn zodra de 5S uit is. De huidige line-up zal compleet verdwijnen en in plaats daarvan komt de 5S en de 5C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
MarcoC schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:02:
Ik ben er vrij zeker van de 5 EOL zal zijn zodra de 5S uit is. De huidige line-up zal compleet verdwijnen en in plaats daarvan komt de 5S en de 5C.
Klinkt onlogisch, dan gaan ze volgens jou de 4S er naast houden? Momenteel zijn er namelijk drie toestellen (4, 4S en 5). Dus ik verwacht dat als er eentje uit gaat het de iPhone 4 zal zijn.

De 5C zal de plek van de 4 innemen in het lagere segment, de 5 zal de plek van de 4S innemen en de 5S neemt de huidige plek van de 5 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
bartpostma schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:31:
[...]

Klinkt onlogisch, dan gaan ze volgens jou de 4S er naast houden? Momenteel zijn er namelijk drie toestellen (4, 4S en 5). Dus ik verwacht dat als er eentje uit gaat het de iPhone 4 zal zijn.

De 5C zal de plek van de 4 innemen in het lagere segment, de 5 zal de plek van de 4S innemen en de 5S neemt de huidige plek van de 5 in.
Ik zeg toch dat de gehele line-up zal verdwijnen?

Out: 4, 4S, 5
In: 5S, 5C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Lijkt mij niet logisch, nu hebben ze 3 modellen, waarom zouden ze naar 2 gaan?

Denk eerder dat ze het bij 3 modellen houden, die wel allemaal 4" zijn. iPhone 5C voor ~€300-400 ('budget'), iPhone 5 voor €500-550 (middensegment) en iPhone 5S voor €700 (flagship).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hahn schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:12:

Denk eerder dat ze het bij 3 modellen houden, die wel allemaal 4" zijn. iPhone 5C voor ~€300-400 ('budget'), iPhone 5 voor €500-550 (middensegment) en iPhone 5S voor €700 (flagship).
Precies, maar waarom zou Apple 3x een iPhone '5' willen verkopen? De meeste mensen zullen hun iPhone 5C toch gewoon een '5' noemen, denk ik tenminste. :P Nu zit er nog een beetje logica in, namelijk: 4, 4S, 5. Met 5C, 5, 5S wordt het wel erg ingewikkeld voor sommigen... 8)7

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC

Simpeler, de 4S heeft nu bijna geen nut. Drie iPhones slaat nergens op. Er zit ook te weinig verschil tussen de 5S en de 5 (gok ik). Let maar op :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Sinds ik de iPhone 5 heb, moet ik hem in mijn Sony Clock Radio dock aansluiten via een lightning naar 30 pins adapter. Nu kan ik hem wel opladen hiermee, maar niet mijn muziek afspelen.

Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring heeft met een dock voor de iPhone 5 met goed geluid en die dient als klok/wekker/radio?

[ Voor 0% gewijzigd door Motabeatz op 08-08-2013 15:50 . Reden: typo ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ze gaan gewoon over op 2 iPhones en klaar, de 5C en de 5S.

Trouwens, de homebutton ging stuk bij de iPhone 4S van een kennis, hij ging naar Apple Store en ze hebben hem netjes omgeruild voor een nieuwe, echter ze hebben een fout gemaakt, hij ruilde zijn 4S 16gb in en kreeg in plaats van hetzelfde, de 64gb model.

Mooi meegenomen toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij a.u.b. helpen met mijn SMS probleem, want ik loop er echt tegenaan. Ik kan niet SMSen naar geen enkel nummer, maar wel smsjes versturen. Ik zit bij hollandsnieuwe en ik weet hoe ik het internet moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:31:
Kan iemand mij a.u.b. helpen met mijn SMS probleem, want ik loop er echt tegenaan. Ik kan niet SMSen naar geen enkel nummer, maar wel smsjes versturen. Ik zit bij hollandsnieuwe en ik weet hoe ik het internet moet instellen.
Heb je de klantenservice al eens benaderd en heb je hier al gekeken? HollandsNieuwe: Discussie- en ervaringentopic

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal

iApp schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:20:
[...]

Precies, maar waarom zou Apple 3x een iPhone '5' willen verkopen? De meeste mensen zullen hun iPhone 5C toch gewoon een '5' noemen, denk ik tenminste. :P Nu zit er nog een beetje logica in, namelijk: 4, 4S, 5. Met 5C, 5, 5S wordt het wel erg ingewikkeld voor sommigen... 8)7
Jongens, jullie proberen Apple te begrijpen. Niet doen. Ik heb ze al zo vaak rare sprongen zien maken met modellen. Remember iPad 3 The new iPad (die al een retina display heeft) die werd opgevolgd door... iPad with Retina Display? Misschien leuke namen voor de nieuwe iPhones? (ook ik moest even googlen welke nou ook weer the new iPad heet en ik volg het Apple nieuws iedere dag). Ook met de Macbook Pro zijn ze van 3 naar 2 groottes gegaan... waarbij vroeger alleen de grootste met een mat scherm te leveren was. En zo kan ik nog wel even doorgaan over Apple logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Goede morgen,

Sinds afgelopen mandag in bezit van een iphone. Ben overgestapt omdat ik een leuke deal kon maken, 380euro(16Gig, wit, en kreeg er netjes nieuwe oortjes bij en zelfs een extra usb kabel)

Ik kom van Android, een samsung galaxy Ace 2 en jeetje wat een verschil. Die ace 2 was best een leuke telefoon en alles werkte wel maar het geheugen zat snel vol en dan werd hij erg langzaam. Alles afsluiten werkte ook niet altijd en dan moest je weer herstarten.

Ik heb hem in Nederland gekocht en op terugweg naar huis(belgie) heb ik helaas niet gezien dat hij netjes alles ging synchroniseren van wat ik al had aangeschaft in de store op mijn account. Ik wilde Whatsapp hebben voor dan en de rest savonds op de laptop syncen, maar de Iphone dacht daar anders over(had ik niet direct door) tot ik een sms kreeg dat mijn mobile data(1Gig) er bijna doorheen was :') Oeps.

Kan gebeuren, verder vind ik hem vlot werken, het scherm erg mooi en ik kreeg hem in bijna perfecte staat, er is 1 klein pleke boven de mute switch, maar dan moet je goed kijken. Nu ik alles heb ingesteld werkt het heerlijk en mis ik die widges en homescreens van Android eigenlijk helemaal niet, wat ik toch best veel gebruikte, tijd/weer email etc.

Over de accu duur ben ik ook tevreden tot nu toe. Gisteren ging hij om 9uur van de lader af en om 22.07 gaf hij de geest, heb toch thuis en op de trein zitten whatsappen(half uur), muziek geluisterd. Via Google maps een nieuw restaurant moest gaan zoeken omdat waar ik wilde gaan eten nog met verlof waren. dit ging vrij vlot.

Hierin vind ik Maps nog beter dan de kaarten van Apple zelf, ik kon alle trams en routes zo vinden en in kaarten gaf hij dat niet direct aan. of doe ik iets fout?

Al met al, zeer tevreden met hem. En wat betreft die 16 gig: Ik heb er 4gig muziek op staan, een paar spelletjes en films kijken doe ik nooit onderweg, daar heb ik een grote tv en dolby set voor staan. Ik luister muziek op mijn ipod, ja dat is een extra ding wat ik meesleep, maar voor accu besparing. Ik zit liever met een lege ipod dan dat ik net dát belangrijke telefoontje niet kan plegen.

Edit, Typo. Ja ik heb dyslectie :P

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel_Elessar op 09-08-2013 10:42 ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Daniel_Elessar schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:39:
Goede morgen,

Sinds afgelopen mandag in bezit van een iphone. Ben overgestapt omdat ik een leuke deal kon maken, 380euro(16Gig, wit, en kreeg er netjes nieuwe oortjes bij en zelfs een extra usb kabel)

Ik kom van Android, een samsung galaxy Ace 2 en jeetje wat een verschil. Die ace 2 was best een leuke telefoon en alles werkte wel maar het geheugen zat snel vol en dan werd hij erg langzaam. Alles afsluiten werkte ook niet altijd en dan moest je weer herstarten.

Ik heb hem in Nederland gekocht en op terugweg naar huis(belgie) heb ik helaas niet gezien dat hij netjes alles ging synchroniseren van wat ik al had aangeschaft in de store op mijn account. Ik wilde Whatsapp hebben voor dan en de rest savonds op de laptop syncen, maar de Iphone dacht daar anders over(had ik niet direct door) tot ik een sms kreeg dat mijn mobile data(1Gig) er bijna doorheen was :') Oeps.

Kan gebeuren, verder vind ik hem vlot werken, het scherm erg mooi en ik kreeg hem in bijna perfecte staat, er is 1 klein pleke boven de mute switch, maar dan moet je goed kijken. Nu ik alles heb ingesteld werkt het heerlijk en mis ik die widges en homescreens van Android eigenlijk helemaal niet, wat ik toch best veel gebruikte, tijd/weer email etc.

Over de accu duur ben ik ook tevreden tot nu toe. Gisteren ging hij om 9uur van de lader af en om 22.07 gaf hij de geest, heb toch thuis en op de trein zitten whatsappen(half uur), muziek geluisterd. Via Google maps een nieuw restaurant moest gaan zoeken omdat waar ik wilde gaan eten nog met verlof waren. dit ging vrij vlot.

Hierin vind ik Maps nog beter dan de kaarten van Apple zelf, ik kon alle trams en routes zo vinden en in kaarten gaf hij dat niet direct aan. of doe ik iets fout?

Al met al, zeer tevreden met hem. En wat betreft die 16 gig: Ik heb er 4gig muziek op staan, een paar spelletjes en films kijken doe ik nooit onderweg, daar heb ik een grote tv en dolby set voor staan. Ik luister muziek op mijn ipod, ja dat is een extra ding wat ik meesleep, maar voor accu besparing. Ik zit liever met een lege ipod dan dat ik net dát belangrijke telefoontje niet kan plegen.

Edit, Typo. Ja ik heb dyslectie :P
Ja, sinds Google Maps weer terug is gebruik ik die app ook altijd.. Apple kaarten werkt niet helemaal zoals het hoort, althans dat was aan het begin zo... sinds Google Maps weer terug is op iOS heb ik eigenlijk geen gebruik meer gemaakt van Apple kaarten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het heeft voor- en nadelen. Het grote voordeel van Apple maps is de hogere actualiteit (sommige plekken loopt Google Maps zes jaar achter) en de navigatie. Voor eenvoudige A- naar B navigatie werkt het prima, vooral omdat je je scherm kunt uitzetten en toch weer aanspringt bij een eerstvolgende instructie. Ben zo eens van Roermond naar Arnhem gereden en maar 8% accu verbruikt. Kan Tomtom wat van leren.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:12:
Het heeft voor- en nadelen. Het grote voordeel van Apple maps is de hogere actualiteit (sommige plekken loopt Google Maps zes jaar achter) en de navigatie. Voor eenvoudige A- naar B navigatie werkt het prima, vooral omdat je je scherm kunt uitzetten en toch weer aanspringt bij een eerstvolgende instructie. Ben zo eens van Roermond naar Arnhem gereden en maar 8% accu verbruikt. Kan Tomtom wat van leren.
Bij google maps kun je ook het scherm uitzetten bij navigeren, dan popt ie ook steeds aan met een message zodra er iets te melden is. Google maps is over het algmeen sterker in het direct vinden wat je zoekt, het grootste nadeel van Google maps vs Apple maps vind ik de soepelheid: Apple maps loopt veel smoother omdat het op 60 fps gerenderd wordt. Google maps wordt maar op 30 fps gerenderd en dat merk je: alles loopt daar veel schokkeriger en voelt niet zo buttery smooth aan als wanneer je Apple maps gebruikt. Bij navigeren merk je daar weinig tot niets van, is vooral als je met de vinger door een kaart heen en weer aan het scrollen bent dat het soms irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik vind Apple Maps perfect voor navigatie als ik eerlijk ben. Heeft me nog nooit in de steek gelaten. Wat ik vooral fijn vind is dat de instructies erg duidelijk zijn, dat je het scherm uit kunt zetten, en dat je daardoor zonder geluid nog steeds fatsoenlijk kan navigeren. Ik vind het ideaal om "ff snel" een adres te vinden. Google Maps gebruik ik nooit, is misschien ook wel goed :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik zal straks als ik toch weer in Gent ben nog eens gaan Apple's kaarten bekijken en eens zien of die ook de restaurants laat zien etc. Dat vind ik in Maps toch wel een groot pluspunt evenals het OV wat erin zit.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Daniel_Elessar schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:50:
Ik zal straks als ik toch weer in Gent ben nog eens gaan Apple's kaarten bekijken en eens zien of die ook de restaurants laat zien etc. Dat vind ik in Maps toch wel een groot pluspunt evenals het OV wat erin zit.
Voor POI's vind ik Apple Maps ook niet geweldig inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké dames en heren van dit topic. Ik heb een probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een Apple Iphone 5 op hollandsnieuwe 275min/275sms/275mb Abo, dat is het probleem niet, maar het probleem is dat ik niet kan smsen naar geen enkel nummer. Ik kan wel smsjes ontvangen, maar als ik ze verstuur zie ik een rood uitroepteken. zou iemand mij a.u.b. kunnen helpen, want ik stuur normaal veel meer smsjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:59
Ik heb een iphone, de 'lock' knop is half kapot hiervan. Het indrukken lukt goed, maar het scherm gaat niet op zwart, pas wanneer ik heel hard in een hoekje druk gaat die op zwart.

Nu heb ik ook een barst in mijn scherm.

Telefoon is gekocht bij tmobile. Als ik deze opstuur onder de garantie, gaan ze het dan gooien op een 'valschade' denken jullie? Dit kan haast niet zijn, telefoon viel op de onderkant van 30cm hoogte, en knop was daarna nog niet kapot. Maargoed, je kent bedrijven en hun garanties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 19:52:
Oké dames en heren van dit topic. Ik heb een probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een Apple Iphone 5 op hollandsnieuwe 275min/275sms/275mb Abo, dat is het probleem niet, maar het probleem is dat ik niet kan smsen naar geen enkel nummer. Ik kan wel smsjes ontvangen, maar als ik ze verstuur zie ik een rood uitroepteken. zou iemand mij a.u.b. kunnen helpen, want ik stuur normaal veel meer smsjes
Zie deze link, dit moet het oplossen. Je nummer van de sms centrale klopt waarschijnlijk niet

http://www.klacht.nl/sms-werkt-niet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Apple Maps is wel leuk maar als ik alleen al 3 plekken bekijk in Haarlem, dan faalt Apple Maps tegenover Google Maps.

Een ziekenhuis die al meer dan 5 jaar geleden gesloopt is staat doodleuk bij Apple Maps als een ziekenhuis, die is weg en is nu aan de andere kant van Haarlem, maar die staat dan weer NIET tussen.

Verder is een park tegenover mijn flat er ook niet.

Google Maps doet het een stuk beter dan, en laatst had ik ontdekt dat als je flink inzoomt je zelf toiletten kunt vinden in winkelcentra en wachtruimtes op stations en ga zo maar door, grappig dat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:22
Een iPhone 4 + 100 euro > iPhone 4s.

Wat denken jullie van deze deal? (Iemand bied mij dit aan en ik ben de iPhone 4 bezitter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Als je de persoon niet kent zou ik er m'n twijfels over hebben. Anders is het, als geheugen hetzelfde aan GB is niet duur, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Suren01 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:15:
Een iPhone 4 + 100 euro > iPhone 4s.

Wat denken jullie van deze deal? (Iemand bied mij dit aan en ik ben de iPhone 4 bezitter)
Waarom zou iemand zijn iPhone 4s gaan ruilen voor een iPhone 4? Denk daar maar eens over na ;)
Mits je vertrouwd bent met deze persoon zou ik het niet doen.

[ Voor 9% gewijzigd door hdtracer op 10-08-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Tenzij je diegene niet goed genoeg kent en kunt vertrouwen zou ik het absoluut niet doen.

Tijdje terug waren er oplichters actief waar je een willekeurige iphone kon omruilen voor een "gloednieuwe" iPhone 5 + slechts €50 bijbetalen.

Dat was een doos met een dummy die er super echt uitzag, het was niet in NL voor zover is het weet maar wel in duitsland en frankrijk in ieder geval.

Dus in mijn ogen, niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:21

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Vandaag maar even een review online gezet van mij favoriete iPhone accessoire, althans als je het een accessoire mag noemen.

De Zeppelin Air van B&W is echt een toevoeging als speakerdock

productreview: B&W Zeppelin Air 2.1 (Zwart) review door Bigg Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/newsimg/13/08/apple-pressure-cook/big.jpg

Dit moet de foto voorstellen van de nieuwe iPhone 5C, zien jullie net als ik wat hier mist? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Mizgala28 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:15:
[afbeelding]

Dit moet de foto voorstellen van de nieuwe iPhone 5C, zien jullie net als ik wat hier mist? :D
Het Western Digital Mybook logo?? 8)7

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

[afbeelding]

Stijl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:33

Hoite

Goed verhaal

[afbeelding]

Kleur!

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Allemaal fout, geen volumeknoppen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Denk dat die aan de andere kant zitten omdat de sim kaart tray ook van kant gewisseld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Bigg Balls schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:06:
Denk dat die aan de andere kant zitten omdat de sim kaart tray ook van kant gewisseld is.
Dat dacht ik ook, maar het klinkt erg onlogisch om de boel weer om te wisselen.

Maar dat is Apple ;)
Pagina: 1 ... 24 ... 34 Laatste

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.