Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
hdtracer schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 16:29:
Zojuist een iPhone 5 zwart 16GB vanuit de seal opengemaakt. Helaas zag ik al snel dat er een hapje uit de zijkant verdwenen was :( Apple gebeld en nu komen ze hem maandag ophalen voor 'reparatie'. Dit gaat maximaal 10 dagen duren. Niet zo fraai :/
Heb je hem 2e hands of al langer thuis liggen?

Anders terugsturen of terugbrengen naar de winkel.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feelbest
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 00:04
Ik heb sinds gisteren een iPhone 5 16 GB. Behalve dat ik daar heel blij mee ben bevreemdt de batterijstatus mij enorm.
Het is nu 4,5 uur geleden dat ik hem opgeladen heb en het (b)lijkt dat ik nog maar 1% van de batterijcapaciteit verbruikt heb. En dat met een uur gebruik. Dat is in mijn ogen nogal ongeloofwaardig.
Vooral als ik dat vergelijk met de ervaring met mijn vorige (Android)toestellen: een HTC Hero, een HTC Desire HD, een HTC One X+ en een Blackberry Z10. Die liepen stuk voor stuk allemaal veel sneller leeg.
Hieronder een link naar het screenshot.
https://www.dropbox.com/s...batterij%20iPhone%205.PNG

Kunnen jullie verklaren hoe dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Feelbest schreef op zondag 14 juli 2013 @ 01:21:
Ik heb sinds gisteren een iPhone 5 16 GB. Behalve dat ik daar heel blij mee ben bevreemdt de batterijstatus mij enorm.
Het is nu 4,5 uur geleden dat ik hem opgeladen heb en het (b)lijkt dat ik nog maar 1% van de batterijcapaciteit verbruikt heb. En dat met een uur gebruik. Dat is in mijn ogen nogal ongeloofwaardig.
Vooral als ik dat vergelijk met de ervaring met mijn vorige (Android)toestellen: een HTC Hero, een HTC Desire HD, een HTC One X+ en een Blackberry Z10. Die liepen stuk voor stuk allemaal veel sneller leeg.
Hieronder een link naar het screenshot.
https://www.dropbox.com/s...batterij%20iPhone%205.PNG

Kunnen jullie verklaren hoe dit mogelijk is?
Waarom is dat vreemd? Ios is gewoon sterk geoptimaliseerd om accu te besparen. Zijn een hoop technieken voor. Zolang je niet veel via 3G aan de slag bent, en je schermhelderheid op realistische waarde (50% + auto aanpassen) kan de accu heel lang meegaan.

En de eerste procent gaat langer mee. Een nieuwe iPhone kan namelijk tot meer dan 100% opgeladen worden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Als jullie op Wifi zitten, zetten jullie dan Mobiele Data uit om accu te besparen, of is dit niet nodig?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Nee. Dat is niet nodig. Als je op wifi zit, word 3G nauwelijks gebruikt. Heeft nauwelijks nut om nog eens uit te zetten.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 12:21
Polen schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 15:53:
Ik heb net de Radio1 app gedownload en ben live aan het luisteren. Sindsdien wordt m'n iPhone abnormaal warm. Heet is 'ie nog niet, maar wel echt warm.

Iemand die een soortgelijk iets heeft meegemaakt?

iPhone 5 gaat het om.
Ik heb hetzelfde met de radio1 app, weet niet waar 't door komt want wanneer ik bv. een podcast stream via 3g wordt mijn telefoon niet half zo warm... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Rudios schreef op zondag 14 juli 2013 @ 08:42:
Als jullie op Wifi zitten, zetten jullie dan Mobiele Data uit om accu te besparen, of is dit niet nodig?
Ja, want anders gebruikt de iPhone nog steeds mobiele data als het scherm uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:05:
[...]

Deze nieuwe kan ik urenlang dragen. Enige nadeel is... ze zijn niet draadloos.
waren je vorige dan wel draadloos? vast niet dus was het probleem, ik gebruik ook bedrade oortjes en ik vind het niet erg, sterker nog je kan de oortjes minder snel kwijt raken. want ze zitten vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op zondag 14 juli 2013 @ 11:49:
Nee. Dat is niet nodig. Als je op wifi zit, word 3G nauwelijks gebruikt. Heeft nauwelijks nut om nog eens uit te zetten.
als je op wifi zit en je wilt iets dloaden dan kan het nog zo zijn dat hij dat via het netwerk doet, want somige dingen kunnen simpelweg niet via wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 15:35:
[...]

als je op wifi zit en je wilt iets dloaden dan kan het nog zo zijn dat hij dat via het netwerk doet, want somige dingen kunnen simpelweg niet via wifi
Volgens mij is het juist andersom: sommige dingen kunnen simpelweg niet via 3G……… :?
Via WiFi kan alles, maar je kunt bijv geen grote app's downloaden via 3G.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:31
Hallo allemaal, ik heb sinds december ('12) een iPhone 5 en vind dat de iPhone 5 echt enorm snel krast. Nu, 7 maand later zitten er echt veel krassen op. Nooit laten vallen en altijd hoesje omheen gehad.

Heeft het überhaupt zin om er mee terug te gaan?

Ten eerste de telefoon is 7 maand oud dus waarschijnlijk zullen ze zeggen dat ik 'm heb laten vallen of dat ik er niet zorgvuldig mee om ben gegaan (wat wel het geval is, maar mijn woord tegen hun woord).

Ten tweede meende ik dat er sinds februari een extra coating op de iPhone 5 zit tegen dit soort krassen/beschadigingen (bij normaal gebruik) en dat je dus eigenlijk gewoon pech hebt als je voor die tijd al een iPhone 5 had gekocht.

Heb 'm trouwens bij de Phone House gekocht.

Zie onderstaande foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/14tldh2.jpg groot

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/idr6rq.jpg groot

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2hciyyx.jpg groot

[ Voor 18% gewijzigd door Selmer op 14-07-2013 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
Er zit geen speciale coating op sinds februari hoor. Mijn iPhone 5 beschadigt ook wel sneller dan de 4, maar zo beschadigd als die van jou is 'ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
ik heb het idd alleen op de randjes, hoe jij aan de zijkant in het midden krassen krijgt is mij een vraag.. dan ben je dus gewoon echt niet heel voorzichtig met het toestel omgegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:18
Zie net dat ik een stofje achter de camera lens heb. Heb de iphone nu een half jaar en gekocht bij tmobile. Wat zijn de optie's m.b.t. garantie? Kan ik hem omruilen via apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Scrtz schreef op zondag 14 juli 2013 @ 19:34:
ik heb het idd alleen op de randjes, hoe jij aan de zijkant in het midden krassen krijgt is mij een vraag.. dan ben je dus gewoon echt niet heel voorzichtig met het toestel omgegaan..
Hoesje vanaf dag 1 (Desmay Slight 5) maar nooit afgehaald dus nooit gezien.

Dat er op de achterkant dus die 'puntjes' zitten, kan ik snappen dat dat door het hoesje kan komen (hoewel er nooit zand tussen heeft gezeten of zo, en ja dat weet ik zeker).

Echter dat er aan de randen op de boven- en zijkant dan ook zulke krassen zitten (vooral op de bovenkant is het erg) snap ik gewoon niet.

Je betaalt de hoofdprijs voor zo'n ding en dan vind ik niet dat het zo mag zijn dat die dingen zo snel mogen krassen, ongeacht de materiaalkeuze van de fabrikant.

En don't bullshit me dat ik er niet voorzichtig mee ben, want dat ben ik echt wel (nee, dat kunnen jullie weten en believe it or not het is wel zo). Nooit met sleutels in de broekzak of mee gegooid (ja, er zijn echt mensen die met hun mobiele telefoons gooien 8)7 |:( ) en heb 'm al een week of 6 nauwelijks gebruikt, en die 5 1/2 maand ervoor (sinds ik 'm heb) heb ik 'm vaker in mijn broekzak dan in mijn handen, speel er niet veel mee :+

Ik ga deze week wel even langs de Phone House (Ik verwacht niet dat ze er iets aan gaan/kunnen doen), maar nee heb ik en ja kan ik krijgen.Wellicht is het kopen van een nieuw achterkantje een optie, maar dan ben ik ook al gauw meer dan €100 kwijt vrees ik... en dan zit ik alsnog met de beschadigingen op de randen.

Sorry voor de harde woorden, maar ben gewoon pissed dat mijn (eerst zo) mooie iPhone 5 er dan zo beroerd uitziet, want ik heb 'm ook zeker voor het design gekocht (ook voor connectivity met mijn Mac en voor iOS maar dat even terzijde)

[ Voor 18% gewijzigd door Selmer op 14-07-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik snap dat je pissed bent, maar de schade lijkt mij veroorzaakt door de case die je hebt gebruikt. Vuil wat er tussenkomt te zitten zorgt voor dit soort schade.

Ben wel met je eens dat de iPhone 5 misschien sneller krast dan andere telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
de iPhone 5 krast wel wat sneller ja dat zeker, vooral de afgepolijste randjes of hoe ze dat ook noemen.

Inderdaad met cases moet je erg goed opletten dat er geen vuil tussenkomt want dan wordt je iPhone dus nog beschadigd.. als je hem zolang niet schoongemaakt hebt kan ik me voorstellen dat die zo gekrast raakt.

Een les die ik bij me 4S dus al leerde en erg oplette bij de 5. Zorg voor een case die niet krast bij het veelvuldig erin en eruit halen van de iPhone zodat je beide goed schoon kunt houden wekelijks.

Ik ben zelf ook altijd erg voorzichtig ermee maar aan de anderek ant moet je zo denken het is en blijft een gebruiksartikel. En als je kijkt naar de prijzen die nog worden gevraagd voor 2e hands iPhones al zijn ze zwaar bekrast, dan valt het allemaal nog wel mee.

Snap wel dat je flink baalt natuurlijk vooral als je een case gebruikt met het idee dat de iphone juist beschermt zou moeten zijn..

[ Voor 27% gewijzigd door Scrtz op 14-07-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Scrtz schreef op zondag 14 juli 2013 @ 22:38:
de iPhone 5 krast wel wat sneller ja dat zeker, vooral de afgepolijste randjes of hoe ze dat ook noemen.

Inderdaad met cases moet je erg goed opletten dat er geen vuil tussenkomt want dan wordt je iPhone dus nog beschadigd.. als je hem zolang niet schoongemaakt hebt kan ik me voorstellen dat die zo gekrast raakt.

Een les die ik bij me 4S dus al leerde en erg oplette bij de 5. Zorg voor een case die niet krast bij het veelvuldig erin en eruit halen van de iPhone zodat je beide goed schoon kunt houden wekelijks.

Ik ben zelf ook altijd erg voorzichtig ermee maar aan de anderek ant moet je zo denken het is en blijft een gebruiksartikel. En als je kijkt naar de prijzen die nog worden gevraagd voor 2e hands iPhones al zijn ze zwaar bekrast, dan valt het allemaal nog wel mee.

Snap wel dat je flink baalt natuurlijk vooral als je een case gebruikt met het idee dat de iphone juist beschermt zou moeten zijn..
Inderdaad, ik had een case gekocht om 'm mooi te houden zodat ik 'm na 2 jaar nog kon verkopen voor een paar honderd euro, als financiering voor de iPhone 6 in het najaar van 2014.

Door de case ligt de iPhone minder lekker in de hand en ziet er minder mooi uit, want ja, je bedekt het mooie ontwerp :) Wijze les geleerd dus, misschien volgende keer zo'n 'insteekhoesje' halen of wellicht helemaal geen hoesje nemen.

Ik zag ook een foto waar iemand de hele bezel van zijn iPhone 5 heeft gepolijst, maar dat vind ik zonde om te gaan doen, hoewel het resultaat er best gaaf uit ziet. Lijkt me ook niet helemaal goed om zoiets te doen trouwens.. (zie foto)
Afbeeldingslocatie: http://iosvlog.com/wp-content/uploads/2012/11/Black-iPhone-5-Polished-Bezel-600x400.jpg

En op gizmodo nog een artikel over laser graveren van de achterkant van de iPhone 5 best wel grappig maar zal wel duur zijn en ik ken geen enkele plek waar je zoiets zou kunnen laten doen.

Afbeeldingslocatie: http://img.gawkerassets.com/img/181qldw81rjqujpg/ku-xlarge.jpg

Aangezien het geanodiseerd aluminium is, kan je de krasjes ook niet echt verbergen of minder zichtbaar maken, of wel? Is er überhaupt iets aan te doen om het minder te laten opvallen... want zeker op het zwarte model valt het op (vanwege het contrast)

[ Voor 13% gewijzigd door Selmer op 14-07-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben al een tijdje op zoek naar een stem vervormer die ik kan gebruiken tijdens het bellen. Op internet en in de apple store zie ik vele apps staan niet bepaalde goede die ik kan gebruiken. Is er een goede volgens iemand die ik kan gebruiken maakt niet uit of het gratis of voor moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
bartpostma schreef op zondag 14 juli 2013 @ 21:30:
[...]

Hoesje vanaf dag 1 (Desmay Slight 5) maar nooit afgehaald dus nooit gezien.

Dat er op de achterkant dus die 'puntjes' zitten, kan ik snappen dat dat door het hoesje kan komen (hoewel er nooit zand tussen heeft gezeten of zo, en ja dat weet ik zeker).

Echter dat er aan de randen op de boven- en zijkant dan ook zulke krassen zitten (vooral op de bovenkant is het erg) snap ik gewoon niet.

Je betaalt de hoofdprijs voor zo'n ding en dan vind ik niet dat het zo mag zijn dat die dingen zo snel mogen krassen, ongeacht de materiaalkeuze van de fabrikant.

En don't bullshit me dat ik er niet voorzichtig mee ben, want dat ben ik echt wel (nee, dat kunnen jullie weten en believe it or not het is wel zo). Nooit met sleutels in de broekzak of mee gegooid (ja, er zijn echt mensen die met hun mobiele telefoons gooien 8)7 |:( ) en heb 'm al een week of 6 nauwelijks gebruikt, en die 5 1/2 maand ervoor (sinds ik 'm heb) heb ik 'm vaker in mijn broekzak dan in mijn handen, speel er niet veel mee :+

Ik ga deze week wel even langs de Phone House (Ik verwacht niet dat ze er iets aan gaan/kunnen doen), maar nee heb ik en ja kan ik krijgen.Wellicht is het kopen van een nieuw achterkantje een optie, maar dan ben ik ook al gauw meer dan €100 kwijt vrees ik... en dan zit ik alsnog met de beschadigingen op de randen.

Sorry voor de harde woorden, maar ben gewoon pissed dat mijn (eerst zo) mooie iPhone 5 er dan zo beroerd uitziet, want ik heb 'm ook zeker voor het design gekocht (ook voor connectivity met mijn Mac en voor iOS maar dat even terzijde)
Mijn collega heeft ook vanaf dag 1 een hoesje gebruikt en zijn toestel ziet er vele malen erger uit. Het is gewoon erg zacht materiaal en een hoesje in combinatie met vuil zorgt voor deze krassen. Misschien dat Apple zo netjes is om hem om te ruilen voor een nieuwe.

ik heb trouwens zelf nooit een hoesje gebruikt en ik heb nog geen enkel krasje op mijn 5.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:18
Vraag ik een express replacement aan voor mijn iPhone 5 reserveren ze de bedragen dubbel op mijn cc!
Nu heb ik dus 2x 659 en 29 in reservering staan. Apple wijst naar de bank en de bank naar Apple! Iemand een tip hoe hier het beste mee om te gaan? Apple gaat nu contact opnemen met de bank. Heb er vooralsnog een hard hoofd in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yash100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 10:23
Sorry foute topic. Oplossing mod aub

[ Voor 90% gewijzigd door Yash100 op 15-07-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
Is dat hoesje, de Desmay Sligt 5, van hard materiaal? Dan kan ik me voorstellen dat er rotzooi tussen gaat zitten en gaat schuren (vooral als de telefoon speling in het hoesje heeft).

De iPhone krast inderdaad veel sneller dan andere telefoons. Mijn Home Button zit ook onder de krasjes als je deze in fel zonlicht of onder een hallogeen lamp houdt. Mijn vorige telefoon had continu stof onder het scherm en een camera lens die eraf viel, dus zolang dat niet gebeurd ben ik tevreden! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Yrck schreef op maandag 15 juli 2013 @ 17:54:
Is dat hoesje, de Desmay Sligt 5, van hard materiaal? Dan kan ik me voorstellen dat er rotzooi tussen gaat zitten en gaat schuren (vooral als de telefoon speling in het hoesje heeft).

De iPhone krast inderdaad veel sneller dan andere telefoons. Mijn Home Button zit ook onder de krasjes als je deze in fel zonlicht of onder een hallogeen lamp houdt. Mijn vorige telefoon had continu stof onder het scherm en een camera lens die eraf viel, dus zolang dat niet gebeurd ben ik tevreden! :+
Nee, van plastic, maar het hoesje is wel te buigen (is erg dun hoesje namelijk, 0.35mm geloof ik). Op de site van Desmay zeggen ze dat het een speciaal materiaal is genaamd PP, zegt me niks. Maar in ieder geval niet echt hard materiaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tvp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

KroeT

[...]

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zolang je iphone 5 maar werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:04
een vraagje tussendoor, ik heb vandaag mijn nieuwe i5 ontvangen van t-mobile. Nu is mij opgevallen dat bij instellingen de totale gesprekstijd al op 6 dagen en 6 uur staat. Wil dit zeggen dat dit een refurbished iphone is of is dit normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 11:51
Zou iemand dit kunnen testen bij de nieuwe whatsapp?

Je edit een afbeelding in je photo gallery (croppen bijv.) en vervolgens ga je naar whatsapp om die afbeelding te sturen. Als thumb ziet ie er nog als de bijgesneden afbeelding uit, maar eenmaal geselecteerd is het weer oude.

Althans, dat is het probleem wat ik momenteel ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobo221 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 23:33:
een vraagje tussendoor, ik heb vandaag mijn nieuwe i5 ontvangen van t-mobile. Nu is mij opgevallen dat bij instellingen de totale gesprekstijd al op 6 dagen en 6 uur staat. Wil dit zeggen dat dit een refurbished iphone is of is dit normaal.
Ik had precies hetzelfde. Bij mij bleek het te liggen aan de reservekopie (iCloud) van mijn vorige iPhone die ik erop gezet heb. De totale gesprekstijd op de toestellen was identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Nou, ben naar de Phone House geweest en die zeiden dat ze er bij Apple toch niks aan zouden doen en het onder de 'normale gebruikssporen' viel en dat het een bekend probleem was (maar dat wist ik al). Anyway, bij mijn iPhone 6 over 1 ~ 11/2 jaar dan dus geen hoesje er om heen.

Vanaf nu ook maar geen hoesje meer om mijn iPhone 5, weer 3 gram lichter en nu ligt ie echt lekker in de hand :D Nu ik er een paar dagen tegenaan kijk vind ik ze ineens ook niet zo erg meer :9 je went er aan - blijkbaar :)

[ Voor 12% gewijzigd door Selmer op 17-07-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Laatst online: 18:07
vandaag maar support gebeld en gemaild met fotos van mijn scuffs, vond het gewoon te storend. Meteen ook maar de vraag gesteld of het mogelijk voor een witte. Ben benieuwd

anders ook maar zonder hoesje voortaan en alleen de pouch.

[ Voor 15% gewijzigd door Captain Planet op 17-07-2013 11:17 ]

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
fener33 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:16:
vandaag maar support gebeld en gemaild met fotos van mijn scuffs, vond het gewoon te storend. Meteen ook maar de vraag gesteld of het mogelijk voor een witte. Ben benieuwd

anders ook maar zonder hoesje voortaan en alleen de pouch.
Dat is een beter plan ja. Achteraf zou ik nu misschien liever de witte hebben gehad, valt het minder op lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen dat op mijn witte iPhone5 krassen e.d amper te zien zijn. Ga er nou niet uitermate voorzichtig mee om en heb geen beschermings hoesje. Ziet er nog gaaf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
bartpostma schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:26:
Nou, ben naar de Phone House geweest en die zeiden dat ze er bij Apple toch niks aan zouden doen en het onder de 'normale gebruikssporen' viel en dat het een bekend probleem was (maar dat wist ik al). Anyway, bij mijn iPhone 6 over 1 ~ 11/2 jaar dan dus geen hoesje er om heen.

Vanaf nu ook maar geen hoesje meer om mijn iPhone 5, weer 3 gram lichter en nu ligt ie echt lekker in de hand :D Nu ik er een paar dagen tegenaan kijk vind ik ze ineens ook niet zo erg meer :9 je went er aan - blijkbaar :)
voordeel van een beschadigde telefoon, een krasje meer of minder maakt je dan toch niet meer uit, best prettig werken eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:34
BillSpaarbank schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 19:16:
[...]

Heb je hem 2e hands of al langer thuis liggen?

Anders terugsturen of terugbrengen naar de winkel.
Apple had hem ingenomen voor reparatie. Twee dagen later (vandaag) kreeg ik hem weer thuis. Niets was veranderd, de zelfde inham zat er nog en daarnaast zijn er nog nieuwe beschadigingen bijgekomen. Contact opgenomen met Apple, doorverbonden met een Senior Advisor en die vroeg me om foto's te sturen. Verder adviseerde ze mij anders maar terug te gaan naar de winkel waar ik de telefoon had verkregen. Ik dacht dat je bij Apple altijd kon aankloppen als het om garantie/schade wat dan ook ging? Maarja.. nog even afwachten dan maar. Ik merk al dat ik niet te nauw moet gaan kijken naar mijn iPhone want dan kan ik blijven zeuren heb ik het idee :')

Gelukkig snel antwoord van Apple:
Ik heb zojuist de foto's bekeken. Ik kan een vervanging voor u opzetten. Dit houdt in dat een koerier voorbij komt en het toestel na aankomst in ons depot omgeruild gaat worden voor een ander toestel. Gaat u hiermee akkoord?
Dit zijn overigens de foto's:
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/n03ay3hq5/camera_foto1.jpgAfbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/g72y1tqwt/iphone_foto.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/oqmbzkz99/camera_foto2.jpgAfbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/c1s1fwt4t/camera_foto3.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door hdtracer op 17-07-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
hdtracer schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:42:
[...]

Apple had hem ingenomen voor reparatie. Twee dagen later (vandaag) kreeg ik hem weer thuis. Niets was veranderd, de zelfde inham zat er nog en daarnaast zijn er nog nieuwe beschadigingen bijgekomen. Contact opgenomen met Apple, doorverbonden met een Senior Advisor en die vroeg me om foto's te sturen. Verder adviseerde ze mij anders maar terug te gaan naar de winkel waar ik de telefoon had verkregen. Ik dacht dat je bij Apple altijd kon aankloppen als het om garantie/schade wat dan ook ging? Maarja.. nog even afwachten dan maar. Ik merk al dat ik niet te nauw moet gaan kijken naar mijn iPhone want dan kan ik blijven zeuren heb ik het idee :')
Ik snap er niets van. Je zei eerder dat je de iPhone uit het seal haalde. Dan heb je hem toch recentelijk aangeschaft? Waarom heb je hem dan niet teruggebracht of teruggestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
BillSpaarbank schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:47:
[...]

Ik snap er niets van. Je zei eerder dat je de iPhone uit het seal haalde. Dan heb je hem toch recentelijk aangeschaft? Waarom heb je hem dan niet teruggebracht of teruggestuurd?
Ik heb de iPhone van iemand anders overgenomen die hem bij een contractverlenging had gekregen. Ik heb de iPhone inderdaad zelf uit de seal gehaald. Toen direct contact opgenomen met Apple, deze hebben hem voor 'reparatie' aangemeld. Alleen heb ik dezelfde iPhone met meer schade terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
hdtracer schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:42:
[...]

\\gelukkig snel antwoord van Apple:

[...]
Ik heb vandaag ook een mail de deur uit gedaan naar zo'n senior adviseur. Hoe snel had jij antwoord van Apple??

moet leren lezen O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Captain Planet op 17-07-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
fener33 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:50:
[...]

Ik heb vandaag ook een mail de deur uit gedaan naar zo'n senior adviseur. Hoe snel had jij antwoord van Apple??

moet leren lezen O-)
Binnen 15 minuten.. Ik heb daarvoor wel met haar aan de telefoon gehangen.

[ Voor 8% gewijzigd door hdtracer op 17-07-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
hdtracer schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:51:
[...]

Binnen 15 minuten.. Ik heb daarvoor wel met haar aan de telefoon gehangen.
Ik had ook gebeld, en direct daarna gemaild. Helaas nog niks gehoord nog. We zullen maar zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Arghh 3GS van vriendin legt 2 weken geleden het loodje, de aan/uit knop reageert niet meer. Kopen we een 4S tweedehands bij een collega, in perfecte staat, stopt die aan/uit knop er na 2 weken eveneens mee.

De 4S is bij launch gekocht (oktober 2011) en heeft als het goed is nog garantie. Is het meest snel om naar de Apple Store te gaan voor reparatie/omruilen?

[ Voor 29% gewijzigd door Aghanim op 18-07-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:00

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Aghanim schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 18:24:
Arghh 3GS van vriendin legt 2 weken geleden het loodje, de aan/uit knop reageert niet meer. Kopen we een 4S tweedehands bij een collega, in perfecte staat, stopt die aan/uit knop er na 2 weken eveneens mee.

De 4S is bij launch gekocht (oktober 2011) en heeft als het goed is nog garantie. Is het meest snel om naar de Apple Store te gaan voor reparatie/omruilen?
Het is ook een productiefout... internet staat er vol mee.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ja dat had ik ondertussen ook opgemerkt, althans dat er berichten op Nu.nl staan over deze problemen. Heb voor komende zondag een afspraak gemaakt bij de Genius bar. Hopelijk ruilen ze het toestel om zonder de aankoopbon (collega heeft deze bij een verlenging gekregen).Gebeld naar Apple en moet via de provider.

Wel balen, zeker omdat mijn iPhone 5 de bekende vuil/vlekken op de camera lens problemen heeft. Hopelijk is de 5S weer foutvrij :)

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 18-07-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb opzoek naar een simpele oplossing om via Bluetooth/WiFi muziek te kunnen afspelen op mijn boxen vanaf mijn iPhone/iPad. Ik ben dus opzoek maar een simpele receiver die ik aansluit op m'n boxen via een 3.5' mini-jack kabeltje. Iemand tips?

[ Voor 4% gewijzigd door monnick op 18-07-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:02
Airport Express?
Als je receiver een hdmi aansluiting heeft: appleTV?

[ Voor 62% gewijzigd door rinkel op 18-07-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Aghanim schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 18:24:

Mijn 4S heeft ook deze problemen, moet eigenlijk ook eens naar de genius bar. Wanneer gaat de Apple Store in Den Haag open? Dan hoef ik niet helemaal naar Amsterdam.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
Nog niet bekend, maar de verwachting is dit jaar. Nogal ruim dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Binnenkort op vakantie en aangezien ik 's-avonds misschien nog eens een keer het journaal wil kijken toch maar besloten om een DVB-T plug aan te schaffen voor de FreeView kanalen. (NL 1,2 en 3 en nog wat lokale zenders)

Na de recenties te hebben gelezen toch maar uitgeprobeerd en moet zeggen dat het me 100% meevalt. Ik had zowel op mijn 4S als iPad3 perfect beeld (geen hd maar toch).
Hopelijk komt het niet omdat hier 1 km vandaan zo'n digitenne mast staat, maar goed voor nu toch een leuke gadget.

Dus mocht iemand in het buitenland toch tv willen kijken is dit toch wel een leuk dingetje.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Sc0rPi0N schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:44:
Binnenkort op vakantie en aangezien ik 's-avonds misschien nog eens een keer het journaal wil kijken toch maar besloten om een DVB-T plug aan te schaffen voor de FreeView kanalen. (NL 1,2 en 3 en nog wat lokale zenders)

Na de recenties te hebben gelezen toch maar uitgeprobeerd en moet zeggen dat het me 100% meevalt. Ik had zowel op mijn 4S als iPad3 perfect beeld (geen hd maar toch).
Hopelijk komt het niet omdat hier 1 km vandaan zo'n digitenne mast staat, maar goed voor nu toch een leuke gadget.

Dus mocht iemand in het buitenland toch tv willen kijken is dit toch wel een leuk dingetje.
Als je nu ook nog even verteld wát dat dingetje is, hebben anderen er misschien ook iets aan. Alleen een DVB-T plug zegt net te weinig…….. O-)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
MarcoC schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:00:
Nog niet bekend, maar de verwachting is dit jaar. Nogal ruim dus...
Volgens mij las ik ergens zelfs 2014 maar iig zal het nog wel even duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Slasher schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:56:
[...]

Mijn 4S heeft ook deze problemen, moet eigenlijk ook eens naar de genius bar. Wanneer gaat de Apple Store in Den Haag open? Dan hoef ik niet helemaal naar Amsterdam.
Ik kreeg aan de telefoon te horen dat als je 4S ouder is dan 1 jaar en je hebt hem niet rechtstreeks bij Apple besteld, je moet betalen voor de reparatie. Voor het geval dit voor jou ook geldt kun je jezelf een ritje besparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Mijn iPhone 5 is sinds enkele weken enorm traag. Als ik bijv. Whatsapp open duurt het een tijdje voordat ik weer op het scherm kan drukken. Dit is ook met andere Apps zo en zelfs als ik het scherm aan doe via de aan/uit knop duurt het soms voordat het scherm aangaat. Meer mensen dit probleem (gehad)?

Kan een reset helpen? Heb wel alles in iCloud maar ben toch bang dat ik straks foto's of andere dingen opeens mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Yrck schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 18:00:
Mijn iPhone 5 is sinds enkele weken enorm traag. Als ik bijv. Whatsapp open duurt het een tijdje voordat ik weer op het scherm kan drukken. Dit is ook met andere Apps zo en zelfs als ik het scherm aan doe via de aan/uit knop duurt het soms voordat het scherm aangaat. Meer mensen dit probleem (gehad)?

Kan een reset helpen? Heb wel alles in iCloud maar ben toch bang dat ik straks foto's of andere dingen opeens mis.
Maak anders een reservekopie in iTunes op je computer.

Zoals in iTunes te lezen is:
Maak automatisch reservekopieën op
  • iCloud maak reservekopieën op iCloud van de belangrijkste gegevens op uw iPhone
  • Deze computer Er wordt een volledige reservekopie van uw iPhone op deze computer bewaard.
dus als je op je PC een reservekopie maakt en de iPhone dan naar reset zul je alles weer terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer

Heb je al geprobeerd je iPhone uit en weer aan te zetten? En wordt je iPhone erg warm of heb je hier geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Aghanim schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:46:
[...]

Ik kreeg aan de telefoon te horen dat als je 4S ouder is dan 1 jaar en je hebt hem niet rechtstreeks bij Apple besteld, je moet betalen voor de reparatie. Voor het geval dit voor jou ook geldt kun je jezelf een ritje besparen :)
apple geeft idd maar 1 jaar beperkte garantie maar wettelijk is 2 jaar verplicht dus als je met dat argument komt moeten ze het wel voor je vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
bartpostma schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 18:19:
[...]

Maak anders een reservekopie in iTunes op je computer.

Zoals in iTunes te lezen is:
Maak automatisch reservekopieën op
  • iCloud maak reservekopieën op iCloud van de belangrijkste gegevens op uw iPhone
  • Deze computer Er wordt een volledige reservekopie van uw iPhone op deze computer bewaard.
dus als je op je PC een reservekopie maakt en de iPhone dan naar reset zul je alles weer terug krijgen.
Bedankt voor de tip! Ga deze binnenkort maar is uitvoeren. :)
hdtracer schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 18:21:
[...]

Heb je al geprobeerd je iPhone uit en weer aan te zetten? En wordt je iPhone erg warm of heb je hier geen last van?
Zojuist gedaan en de snelheid lijkt wat beter maar nog niet zoals ik gewend was/ben. De telefoon wordt erg warm als deze aan de lader hangt (normaal dus) of als ik alleen op 3G aan het internetten ben met lekkere warme zomerse zweet handen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
tja het is dan ook erg warm nu buiten dus telefoons worden ook wel wat warmer nu vooral in de zon.

Als je dubbel drukt op de functietoets staan er dan nog veel apps in het geheugen? deze zou je ook eens leeg kunnen gooien maar als het goed is zou dat door de herstart al gebeurd moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:16
Scrtz schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 22:05:
[...]

apple geeft idd maar 1 jaar beperkte garantie maar wettelijk is 2 jaar verplicht dus als je met dat argument komt moeten ze het wel voor je vergoeden.
Da's niet waar. Let op het volgende:
niet rechtstreeks bij Apple
Je krijgt minimaal twee jaar garantie bij de verkopende partij. In dit geval is dat niet Apple. Ze hebben dus het recht om de reparatie te weigeren of in rekening te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heb ooit een account gedelete bij Whatsapp. Overweeg het weer te gebruiken. Nu zijn natuurlijk de betaalde abo's ingevoerd met de 2.10 versie. Gelukkig heb ik de .ipa van 2.8 nog. Kan ik hier nog een 'oud' account mee maken zodat het toch voor altijd gratis blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
ronwiel schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 19:27:
Heb ooit een account gedelete bij Whatsapp. Overweeg het weer te gebruiken. Nu zijn natuurlijk de betaalde abo's ingevoerd met de 2.10 versie. Gelukkig heb ik de .ipa van 2.8 nog. Kan ik hier nog een 'oud' account mee maken zodat het toch voor altijd gratis blijft?
Only one way to find out. Gewoon proberen en je weet het..

ik denk niet dat het zo werkt echter, want denk dat ze gewoon een jaarlijkse bijdrage gaan vragen van €0,89 voor alle accounts die per invoering van het betaalde Whatsapp worden aangemaakt. Het is echter het proberen waard.

Ik heb wel een gratis account omdat ik destijds €0,79 (of €0,87, weet niet of dat toen al was verhoogd) heb betaald. Echter zou ik het ook niet erg vinden om er zo'n nihil bedrag voor te betalen (op jaarlijkse basis).

Even tussendoor:
Popular cross-platform messenger WhatsApp has found a home on hundreds of millions of smartphones. Now, the global smartphone messaging service is claiming to have more than 200 million monthly users.
Aantal users x 89 cent is toch weer een behoorlijk zakcentje. Ik vraag me af wanneer ze voor Android nou eens een betaalmiddel verzinnen... ik vind het niet erg dat ik 0,79 heb betaald maar het is niet fair dat je voor de iOS versie wel moeten lappen (eerst 1x en vanaf nu dus per jaar) en dit voor Android niet het geval is. Met terugwerkende kracht gaan ze ook niet doen en het op Android duurder maken ook niet denk ik,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Scrtz schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 22:56:
tja het is dan ook erg warm nu buiten dus telefoons worden ook wel wat warmer nu vooral in de zon.

Als je dubbel drukt op de functietoets staan er dan nog veel apps in het geheugen? deze zou je ook eens leeg kunnen gooien maar als het goed is zou dat door de herstart al gebeurd moeten zijn
Er stonden inderdaad aardig wat Apps open. Nu is de telefoon iets sneller maar nog niet echt vloeiend snel. Vanavond maar een reservekopie maken en de iphone helemaal leeg maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 12:07
Scrtz schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 22:56:
Dit is dus echt een fabeltje bedacht om klagende mensen uit je telefoonwinkel te krijgen... Het heeft alleen zin voor apps die ook daadwerkelijk op de achtergrond werken (Spotify, navigatie etc.), maar de meeste apps (games, notes, weer, etc. etc.) worden allemaal in een pauze stand gezet en verbruiken verder geen stroom/ram etc.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 18:03

RnB

Ik heb exact jouw probleem 2x ervaren.
Het leek net alsof het scherm niet goed reageerde, net wat je zegt. De eerste x is het vanzelf opgelost, de 2e x echter niet. Ik heb toen mijn iPhone gereboot en toen werkte het weer als voorheen.
Ik heb echter geen idee waardoor dit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
bartpostma schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 19:57:
[...]

ik denk niet dat het zo werkt echter, want denk dat ze gewoon een jaarlijkse bijdrage gaan vragen van €0,89 voor alle accounts die per invoering van het betaalde Whatsapp worden aangemaakt. Het is echter het proberen waard.

Ik heb wel een gratis account omdat ik destijds €0,79 (of €0,87, weet niet of dat toen al was verhoogd) heb betaald. Echter zou ik het ook niet erg vinden om er zo'n nihil bedrag voor te betalen (op jaarlijkse basis).

Even tussendoor:

[...]

Aantal users x 89 cent is toch weer een behoorlijk zakcentje. Ik vraag me af wanneer ze voor Android nou eens een betaalmiddel verzinnen... ik vind het niet erg dat ik 0,79 heb betaald maar het is niet fair dat je voor de iOS versie wel moeten lappen (eerst 1x en vanaf nu dus per jaar) en dit voor Android niet het geval is. Met terugwerkende kracht gaan ze ook niet doen en het op Android duurder maken ook niet denk ik,
Whatsapp heeft sinds kort ook het abo systeem ala IOS hoor. Mijn moeder moest laatst al betalen of werd afgesloten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet zo bekend op deze forum maar ik had een vraag aan jullie, ik heb mijn Iphone 5 sinds vorig jaar oktober maar de laatste twee weken viel het me op dat de linkerbovenhoek van mijn scherm een rare kleur geeft wanneer ik op mijn scherm druk. Nu is mijn vraag zit deze scherm niet goed bevestigt aan de behuizing waardoor ik deze gloed krijg of heb ik misschien een keer te hard gedrukt? De scherm heeft verder geen scheuren. Daarnaast is het bijna niet te zien of deze scherm een beetje los zit of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zynamite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-08-2024
Hoi,

Ik heb mijn iPhone 5 nu 3 maanden alleen het viel me op dat er stof op de lens van de camera zit, waar dit op het begin nog niet echt storend was, is dat het nu wel aangezien het steeds meer lijkt te worden. Ik ga dinsdag naar Amsterdam en leek het me handig om dan meteen langs de Apple store te gaan, echter hoorde ik dat het ongelooflijk druk is altijd en het handiger is om een afspraak te maken. Mijn vraag is, is dit nodig?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:05

Maxow

Hidden Sound System

Zijn er mensen die hun iPhone5 hebben omgeruild vanwege stof bij de camera waarbij dit probleem bij hun nieuwe toestel ook weer is teruggekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Laatst online: 11-09 10:15
Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2013 @ 11:00:
Ik ben niet zo bekend op deze forum maar ik had een vraag aan jullie, ik heb mijn Iphone 5 sinds vorig jaar oktober maar de laatste twee weken viel het me op dat de linkerbovenhoek van mijn scherm een rare kleur geeft wanneer ik op mijn scherm druk. Nu is mijn vraag zit deze scherm niet goed bevestigt aan de behuizing waardoor ik deze gloed krijg of heb ik misschien een keer te hard gedrukt? De scherm heeft verder geen scheuren. Daarnaast is het bijna niet te zien of deze scherm een beetje los zit of niet.
Lijkt mij een garantie kwestie. Voor de zekerheid kun je naar je provider of de apple store bellen en het probleem uitleggen. Dan geven zij wel aan wat je er mee kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
bartpostma schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 19:57:
[...]

Nou met Whatsapp 2.8.7 zojuist mijn nummer weer kunnen registeren. Had in het verleden via de instellingen mijn account namelijk verwijderd.

Ben alleen huiverig om te updaten, hoop niet dat ze de licentie instellen op basis van registratiedatum, maar op basis van de versie waar je je account mee hebt aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
Zynamite schreef op zondag 21 juli 2013 @ 12:22:
Hoi,

Ik heb mijn iPhone 5 nu 3 maanden alleen het viel me op dat er stof op de lens van de camera zit, waar dit op het begin nog niet echt storend was, is dat het nu wel aangezien het steeds meer lijkt te worden. Ik ga dinsdag naar Amsterdam en leek het me handig om dan meteen langs de Apple store te gaan, echter hoorde ik dat het ongelooflijk druk is altijd en het handiger is om een afspraak te maken. Mijn vraag is, is dit nodig?

Alvast bedankt
Het is volgens mij zelfs verplicht om een afspraak te maken voor zoiets. Je krijgt waarschijnlijk zonder problemen een nieuw toestel mee. Ik zou je wel aanraden om van tevoren een iCloud backup of reservekopie te maken. Ze kunnen het ook in de winkel voor je doen, maar dat kan veel tijd kosten.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Yupe inderdaad een back-up maken in iCloud (maar neem aan dat je dat al gewoon doet).

Zelf ook eenzelfde probleem had. Afspraak gemaakt, toen wat testjes gedaan en binnen een kwartier stond ik weer buiten met een nieuwe (wel refurbished) iPhone.

Je hoeft niet te proberen om een andere kleur of meer/minder GB's te vragen... die krijg je toch niet... zelf niet met bijbetalen of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muurtegel schreef op zondag 21 juli 2013 @ 14:12:
[...]

Lijkt mij een garantie kwestie. Voor de zekerheid kun je naar je provider of de apple store bellen en het probleem uitleggen. Dan geven zij wel aan wat je er mee kunt doen.
Super bedankt voor je reactie! Ik had nog een laatste vraag, wanneer dat ik mijn Iphone bijvoorbeeld bij de Mediamarkt gehaald heb, kan ik dan ook gewoon bij de Apple Store in Amsterdam langskomen voor een afspraak of moet ik het dan gewoon via de Media Markt zelf regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Heb zelf mn iPhone 5 ook toen @ T-Mobile besteld.
Ook gewoon naar Apple Store Adam gegaan om om te ruilen voor stof @ camera.

Kortom maakt naar mijn weten totaal niet uit... Een Apple is een Apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:12

PBP

Zo in een video ziet die 'cheape' iPhone er niet eens zo verkeerd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
PBP schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:10:
[video]
Zo in een video ziet die 'cheape' iPhone er niet eens zo verkeerd uit.
Tja, niemand klaagde over het plastic van de iPhone 3GS. Ik vind deze plastic variant er zelfs beter uitzien dan die van de 3GS. :)

Ik ben in ieder geval overtuigd dat er een budget iPhone aankomt (en dat deze zeer belangrijk is voor Apple).

Uniciteit's weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Ik lees veel over het stof achter de lens van de iPhone 5 en het kraken van het display. Is dit iets dat alleen bij de eerste modellen voorkwam of hebben de recenter gekochte modellen er ook last van?

Andere vraag, mbt een iPhone 4. Ik heb hier een universal dock en wil eigenlijk zo'n houdertje er in doen voor de iPhone 4. Blijven die dingen er een beetje fatsoenlijk in zitten als je de telefoon er uit trekt?
(en heeft iemand hier misschien zo'n houdertje over? ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Uniciteit schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 21:48:
[...]

Tja, niemand klaagde over het plastic van de iPhone 3GS. Ik vind deze plastic variant er zelfs beter uitzien dan die van de 3GS. :)

Ik ben in ieder geval overtuigd dat er een budget iPhone aankomt (en dat deze zeer belangrijk is voor Apple).

Uniciteit's weblog
Niet zozeer een budget iPhone, maar eerder een goedkopere iPhone. Ik vermoed dat de 4 en 4S beide gaan verdwijnen omdat die nog de 30-pins connector hebben. Daarvoor gaat dit toestel in de plek komen. Maar goedkoper dan €350 gaat hij zeker niet worden. Ik denk zelfs dat hij €399 wordt. Immers, een iPod touch 32gb zit op €329 zonder antennes.

De grote vraag is of Apple de iPhone 5 naast de 5S blijft voeren, of alleen de 5S en 'budget'-versie gaat leveren. Ik zie het nut van de 5 dan niet meer in (net zoals ik nu het nut van de 4S niet snap vanwege het kleine prijsverschil met de 5).

Over een paar maandjes zullen we het weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
RobbieB schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 00:14:
[...]

Niet zozeer een budget iPhone, maar eerder een goedkopere iPhone. Ik vermoed dat de 4 en 4S beide gaan verdwijnen omdat die nog de 30-pins connector hebben. Daarvoor gaat dit toestel in de plek komen. Maar goedkoper dan €350 gaat hij zeker niet worden. Ik denk zelfs dat hij €399 wordt. Immers, een iPod touch 32gb zit op €329 zonder antennes.

De grote vraag is of Apple de iPhone 5 naast de 5S blijft voeren, of alleen de 5S en 'budget'-versie gaat leveren. Ik zie het nut van de 5 dan niet meer in (net zoals ik nu het nut van de 4S niet snap vanwege het kleine prijsverschil met de 5).

Klopt, hij kan sowieso niet goedkoper gaan worden want anders gaat ie de iPod touch in de weg zitten. Wat ik wel verwacht is dat die goedkopere iPhone dan weer een 8GB model gaat krijgen (8,16,32?) en de 'gewone' iPhone nog steeds 16, 32 en 64GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
bartpostma schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:17:
[...]

Klopt, hij kan sowieso niet goedkoper gaan worden want anders gaat ie de iPod touch in de weg zitten. Wat ik wel verwacht is dat die goedkopere iPhone dan weer een 8GB model gaat krijgen (8,16,32?) en de 'gewone' iPhone nog steeds 16, 32 en 64GB.
Die iPod touch met 2 camera's vind ik te duur. Scheelt €16 met een iPad mini. Die nieuwe iPod touch met 1 camera er uit en dan de versie met 2 camera's omlaag in prijs.
Vind trouwens de zwarte touch een stuk slanker ogen dan die met de grijze achterkant.

[ Voor 7% gewijzigd door Dancing_Animal op 26-07-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:28
Het nadeel van de 3GS was toch wel de vingerafdruk gevoeligheid op de achterkant, hier zou dat dus geen probleem zijn.

8Gb is achterhaald, ik heb een 8Gb iPhone 4 en het is gewoon iedere keer weer combineren wat wel en wat niet erop, en omdat ik verwacht dat de iPhone 5S ook in 128Gb uitkomt, lijkt het mij dat de budget iPhone gewoon 399 euro gaat kosten (meer zou gewoonweg dom zijn van Apple), de hardware van de iPhone 4S zal hebben (maar dan 1Ghz dual in plaats van 800Mhz dual) en 16Gb geheugen.

En ja, de prijsverschil tussen de iPhone 4S en de 5 is nihil, als je toch al geld hebt voor de 4S kun je net zo goed bijsparen of bijdoen en de 5 kopen die sneller is, en langer qua updates meegaat.

Maar als je de 4S met de 4 vergelijkt, de 4 is pakweg (buiten de Apple Store) meer dan 200 euro goedkoper, maar na iOS7 is het denk ik toch echt game-over voor de 4, zeker als je ziet hoe enorm laggy de animaties in iOS7 zijn op de 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 15:26
Ik geloof nog steeds niet dat ze de budget-iphone wereldwijd gaan uitbrengen. Denk dat ze hem puur uitbrengen in opkomende economieen zoals China, India en Zuid-Amerika dan heb je het over 3.5 miljard mensen die je kan bereiken en dat lijkt mij het doel van Apple met deze telefoon.

Het uitbrengen van een budget-iPhone in de Westerse wereld leidt mss tot marginaal hogere verkopen maar een flink lagere winst per telefoon. Denk niet dat Apple zo stom is.

Daarnaast blijkt dat de iPhone 4 en de 4s het nog hartstikke goed doen en de marges op oude toestellen zijn groter dan bij een eventuele budget-iphone. Dus is er ook geen noodzaak om een budget-iphone in de Westerse wereld uit te brengen. Zeker met het toch wat goedkoop ogende design gooit Apple alleen maar zijn naam als producent van luxere producten ter grabbel, mochten ze hem toch in Europa en Amerika uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

acst schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:36:

Het uitbrengen van een budget-iPhone in de Westerse wereld leidt mss tot marginaal hogere verkopen maar een flink lagere winst per telefoon. Denk niet dat Apple zo stom is.
Jij weet al de winstmarges op de budget telefoon? :') :F

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
Fietsbel schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:49:
[...]

Jij weet al de winstmarges op de budget telefoon? :') :F
|:(
Ik weet in ieder geval dat de marge van een telefoon die max. €400,- kost lager is dan die van een telefoon die minimaal €700,- kost. Zeker omdat je hem in de markt moet zetten met een grotere marketingcampagne dan dat je nodig hebt voor een opvolger van een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Laatst online: 23-06-2024
acst schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:52:
[...]

Ik weet in ieder geval dat de marge van een telefoon die max. €400,- kost lager is dan die van een telefoon die minimaal €700,- kost. Zeker omdat je hem in de markt moet zetten met een grotere marketingcampagne dan dat je nodig hebt voor een opvolger van een telefoon.
Dat is natuurlijk gewoon onzin.. Ik verwacht dat de marge wel iets minder zal zijn, maar niet heel veel.. Marge is namelijk in %, niet een absoluut getal. Dus absoluut zullen ze per telefoon minder er aan verdienen, maar als ze er 2x zoveel verkopen met dezelfde marge, dan maakt het natuurlijk niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
Eswip schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:56:
[...]

Dat is natuurlijk gewoon onzin.. Ik verwacht dat de marge wel iets minder zal zijn, maar niet heel veel.. Marge is namelijk in %, niet een absoluut getal. Dus absoluut zullen ze per telefoon minder er aan verdienen, maar als ze er 2x zoveel verkopen met dezelfde marge, dan maakt het natuurlijk niet uit.
Je vergeet de vaste kosten van R&D en van marketing daardoor kan de marge bij een budgetphone nooit groot zijn zeker niet bij een bedrijf als Apple die gewoon heel veel uitgeeft aan marketing en aan R&D. Dus nogmaals we hebben het over een kleine marge en dan heb ik het nog geeneens over het probleem dat je hebt als mensen ipv een 5s een budgetiphone gaan kopen, want dat is dan gewoon 'verloren' geld.

Maar goed ik kom in september wel terug om mn gelijk te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

acst schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:52:
[...]

_O- :F

Dat zijn aannames die je maakt , gebaseerd op? en de marge op een gsm van 400 euro kan zelfs hoger zijn dan die van een 700 euro gsm. Denk aan wellicht goedkopere productie, goedkopere hardware etc etc. dat zijn dingen die voor iedereen behalve apple nog een raadsel zijn.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
RobbieB schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 00:14:
[...]

Daar komt het in m'n "blog" ook op neer :9 Dit was mijn verwachting:

201120122013 (verwachting)
$0iPhone 3GSiPhone 4iPhone 4S iPhone Lite
$99iPhone 4iPhone 4SiPhone 5
$199iPhone 4SiPhone 5iPhone 5S.

En de twee belangrijkste reden waarom de iPhone 4S eruit gaat is (naar mijn mening):
- Profit margins (antenneband + aluminium, dure materialen en duur om te produceren)
- Dock connector (iPhone 4 is nu extreem populair, eind dit jaar zou het normaalgesproken de 4S worden - dan zit Apple nog een jaar langer vast aan de oude connector)

Een derde mogelijke reden is:
- 4-inch scherm (anders misschien te veel fragmentatie)
(vierde rede:) - AirDrop

Maar goed, wie weet halen ze de iPhone 5 er wel helemaal uit. Dat (in de VS) je een $0 iPhone 'Lite' hebt en een $199 iPhone 5S (het gat vergroten tussen de premium en 'budget' iPhone).

Daarnaast helpen de plaatjes van een 'iPhone 5C' ook niet :9

Ter vergelijking: de iPhone 4 kost €388, nieuw. Normaalgesproken zou dit najaar de iPhone 4S dus die prijs krijgen (en de iPhone 4 eruit), maar ik denk dat ze de 4S ook vervangen, zodat profit margins omhoog gaan + hogere adoptie Lightning connector.

De 'budget iPhone' wordt gewoon een iPhone 4S met lightning connector en 4-inch scherm, denk ik. Alhoewel ik wel sterk twijfel of mijn theorie nog klopt omdat we nu al een "iPhone 5C" zien.
acst schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:36:
Ik geloof nog steeds niet dat ze de budget-iphone wereldwijd gaan uitbrengen. Denk dat ze hem puur uitbrengen in opkomende economieen zoals China, India en Zuid-Amerika dan heb je het over 3.5 miljard mensen die je kan bereiken en dat lijkt mij het doel van Apple met deze telefoon.

Daarnaast blijkt dat de iPhone 4 en de 4s het nog hartstikke goed doen en de marges op oude toestellen zijn groter dan bij een eventuele budget-iphone. Dus is er ook geen noodzaak om een budget-iphone in de Westerse wereld uit te brengen. Zeker met het toch wat goedkoop ogende design gooit Apple alleen maar zijn naam als producent van luxere producten ter grabbel, mochten ze hem toch in Europa en Amerika uitbrengen.
Juist niet. Als we van de geruchten mogen uitgaan wordt het gewoon een iPhone 4S met twee opvallende verschillen:

- 4-inch scherm (waarvan ze trouwens tientallen miljoenen per kwartaal produceren, die prijs daarvan is dus echt niet meer zo hoog)
- Plastic behuizing, goedkoper om te produceren
- Lightning connector (en dit is belangrijk voor Apple, want ze willen van de 30-pins connector - dit is een zakelijk, commercieel belang)

In principe is het enige wat de kosten omhoog brengt het 4-inch scherm, maar daar staat tegenover dat het apparaat veel minder premium materialen zal bevatten en waarschijnlijk ook veel makkelijker (en goedkoper) te produceren zal zijn. Ik gok erop dat de margins vergelijkbaar of hoger zal zijn t.o.v. een iPhone 4S.

Combineer dat met de geruchten dat de goedkope iPhone in veel kleuren komt (er zijn genoeg mensen die een telefoon kopen omdat-ie blauw, roze, groen of welke kleur dan ook is). Het gevolg? Apple verdient meer per verkochte '$0' (VS) telefoon en, hopelijk voor Apple, zal er meer groei zijn in de verkopen.

[ Voor 36% gewijzigd door Uniciteit op 28-07-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
acst schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:59:
[...]

Je vergeet de vaste kosten van R&D en van marketing daardoor kan de marge bij een budgetphone nooit groot zijn zeker niet bij een bedrijf als Apple die gewoon heel veel uitgeeft aan marketing en aan R&D. Dus nogmaals we hebben het over een kleine marge en dan heb ik het nog geeneens over het probleem dat je hebt als mensen ipv een 5s een budgetiphone gaan kopen, want dat is dan gewoon 'verloren' geld.

Maar goed ik kom in september wel terug om mn gelijk te halen.
Dude, get your facts right.. Apple geeft (in verhouding met andere bedrijven) bijzonder weinig uit aan R&D en aan marketing. Daarbij zit er bijna geen R&D kosten in een budget phone, gezien het niet de nieuwste technologien zijn.. Daarbij zal marketing ook niet meer zijn dan ze voor de "gewone" iPhone uitgeven.. en beter nog, doordat je wss een hogere afzet hebt, zijn de vaste kosten dus ook nog eens minder per telefoon. Sorry dat ik het zeg, maar je hebt geen benul waar je over praat.

En ja, tuurlijk zullen ze met een goedkopere iPhone wat van hun verkopen van de 5S verliezen, maar zoals Apple altijd al heeft gezegd, ze kanibaliseren liever hun sales zelf dan dat de concurrentie het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Uniciteit schreef op zondag 28 juli 2013 @ 17:01:
En de twee belangrijkste reden waarom de iPhone 4S eruit gaat is (naar mijn mening):
- Profit margins (antenneband + aluminium, dure materialen en duur om te produceren)
- Dock connector (iPhone 4 is nu extreem populair, eind dit jaar zou het normaalgesproken de 4S worden - dan zit Apple nog een jaar langer vast aan de oude connector)

Een derde mogelijke reden is:
- 4-inch scherm (anders misschien te veel fragmentatie)
(vierde rede:) - AirDrop

Maar goed, wie weet halen ze de iPhone 5 er wel helemaal uit. Dat (in de VS) je een $0 iPhone 'Lite' hebt en een $199 iPhone 5S (het gat vergroten tussen de premium en 'budget' iPhone).
Gelukkig een onderbouwd verhaal (daar ontbreekt het hier nog wel eens aan), maar ik ben het niet helemaal eens met je verwachting. Qua bouw en Dock Connector ben ik het helemaal met je eens. Maar daarom denk ik juist niet dat de 5 er uit gaat. De 5 heeft namelijk ook gewoon Lightning en dus past die helemaal in de filosofie. De 5 zal in mijn verwachting de rol van de 4 overnemen (de 3GS - 4 - 4S strategie), waarbij de nieuwe budget iPhone de 3GS-functie overneemt. In de huidige constructie is het ietwat vreemd omdat je met ontzettende inhoudelijke verschillen zit.

Qua hardware verwacht ik dat de budget iPhone minimaal 4S-prestaties brengt omdat anders het voor Apple lastig is om nog een extra tak qua ontwikkeling er bij te houden. Het zal mijn inziens een gereviseerde versie van de A5x (niet de A5X) processor zijn, absoluut geen generieke ARM. Qua geheugen denk ik dat het 8GB minimum is. Waarom? Het gros van de mensen wat een iPhone wil, wil het gemak. Naast Whatsapp- en een Facebook-app boeit het weinig wat er op kan. Ik kijk daarbij even naar mijn eigen omgeving, wat een redelijke smartphone penetratie heeft (iPhone/Android, paar WP8). Qua prijs zit je verder wel goed, naar mijn verwachting. Enfin, het zal niet de iPhone 5C worden ( ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
me_mrtn schreef op zondag 28 juli 2013 @ 18:57:
[...]

Gelukkig een onderbouwd verhaal (daar ontbreekt het hier nog wel eens aan), maar ik ben het niet helemaal eens met je verwachting. Qua bouw en Dock Connector ben ik het helemaal met je eens. Maar daarom denk ik juist niet dat de 5 er uit gaat. De 5 heeft namelijk ook gewoon Lightning en dus past die helemaal in de filosofie. De 5 zal in mijn verwachting de rol van de 4 overnemen (de 3GS - 4 - 4S strategie), waarbij de nieuwe budget iPhone de 3GS-functie overneemt. In de huidige constructie is het ietwat vreemd omdat je met ontzettende inhoudelijke verschillen zit.

Qua hardware verwacht ik dat de budget iPhone minimaal 4S-prestaties brengt omdat anders het voor Apple lastig is om nog een extra tak qua ontwikkeling er bij te houden. Het zal mijn inziens een gereviseerde versie van de A5x (niet de A5X) processor zijn, absoluut geen generieke ARM. Qua geheugen denk ik dat het 8GB minimum is. Waarom? Het gros van de mensen wat een iPhone wil, wil het gemak. Naast Whatsapp- en een Facebook-app boeit het weinig wat er op kan. Ik kijk daarbij even naar mijn eigen omgeving, wat een redelijke smartphone penetratie heeft (iPhone/Android, paar WP8). Qua prijs zit je verder wel goed, naar mijn verwachting. Enfin, het zal niet de iPhone 5C worden ( ;) ).
Ik dacht juist ook niet dat de iPhone 5 eruit ging, maar de iPhone 5C maakt me wel aan het twijfelen. Ik denk dat we allebei hetzelfde denken.

Vanaf dit najaar, normaal gesproken, zou het 'schema' er zo uit zien (dollar prijzen, omdat Euro prijzen in vrijwel de hele EU verschillen):
$449 - iPhone 4S
$549 - iPhone 5
$649 - iPhone 5S

Ik denk dat de iPhone 4S eruit gaat en vervangen wordt door een iPhone met plastic achterkant. In principe dus gewoon een iPhone 4S, met enkele kleine wijzigingen:

1) Ander design (antenneband weg, plastic i.p.v. aluminium > goedkoper te produceren, lagere materiaalkosten). Gevolg: hogere profit margins
2) Lightning connector. Gevolg: er worden geen apparaten met 30-pins connector verkocht. Dit is goed voor Apple en partners.
3) 4-inch scherm. Gevolg: 4-inch scherm, maar misschien belangrijker: geen 3.5"-productielijn + 4"-productielijn, maar enkel een 4"-productielijn. (Brengt kosten omlaag?)
4) Nieuwe Wi-Fi/bluetooth chip. Gevolg: AirDrop ondersteuning, de nieuwe 'unieke' functionaliteit van Apple, past bij recente reclamecampagnes.

Die eerste twee punten zijn het belangrijkst voor Apple, omdat ze daarmee juist geld zullen verdienen. Het 4-inch scherm is minder belangrijk, maar kan ook kostenbesparend zijn en geeft ook een reden voor huidige iPhone 4/4S eigenaren om "op z'n minst" te upgraden naar een 'iPhone Lite'.
Het laatste punt is mijn minst sterke punt en baseer ik puur op wat Apple met de iPod touch en iPad mini heeft gedaan.en vanwege de recente reclames gericht op mensen, niet op 'dingen'.

Daarnaast kunnen ze dit voortaan elk jaar doen. Volgend jaar zou je normaal de iPhone 5 voor $449 verwachten, maar dan hebben ze natuurlijk gewoon een geüpdate 'iPhone Lite' met alle features van de iPhone 5, maar in een 'plastic jasje' (en dus hogere profit margins).

Tot slot: Apple kan nu adverteren met de 'kleurvolle' iPhone (aangezien de verwachting is dat het apparaat in meerdere kleuren beschikbaar zal zijn) en ze kunnen het hebben over het kopen van een 'nieuwe iPhone' en niet een iPhone die 2-3 jaar geleden is uitgekomen.

Maar goed, het blijft gissen. Mij lijkt het me het meest logisch om de iPhone 4S in een 'plastic jasje' te stoppen en, als je dan toch bezig bent, een aantal andere - lichte - wijzigingen door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Denk dat je bijna met zekerheid wel kunt zeggen dat het gerucht van de iphone 5 die eruit zou gaan klinkklare onzin is.

De stap naar lightning only lijkt me idd een heel realistisch idee, grote kans dat Apple overwil gaan naar een lineup van highend naar low/midend: iphone 5s - iphone 5 - iphone *5C*/lite zodat je keuze uit 3 toestellen hebt in 3 verschillende prijsklasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:28
Ze zullen natuurlijk mindere marges verdienen dan bij de iPhone 5 nu en later 5S, maar dan nog ze gaan in mijn ogen gewoon de 4S hardware gebruiken, in een andere behuizing stoppen en een andere aansluiting en klaar, iPhone Lite (gebasseerd op het feit dat iPad mini op de prijs, connector, paar kleine gimmicks en schermmaat voor de grootste gedeelte een iPad 2 is, die grappig genoeg qua software ineens wel alles kan wat de iPad 4, terwijl volgens Apple iPad 2 dat niet kan).

Nu ik het over ipad 2 begon, iPad Mini en iPad 2 zijn haast hetzelfde qua hardware, alleen krijgt de Mini alles wat iPad 4 nu ook kan in iOS, dus bv Siri.

Toch grappig feitje, ik zeg vaak en nu zeker omdat iOS 7 retetraag is op de iPhone 4, maar niet op de 4S en de 5:

Apple zorgt express ervoor dat iOS 7 trager aanvoelt op de iPhone 4 en de iPad 2 (die laatste wel minder dan de eerste), het bewijs? nou iPad Mini en iPad 2 zijn haast hetzelfde, toch werkt iOS7 daar perfect en op de 2 niet zo perfect.

Maar terug naar de iPhone Lite, 4S in een andere behuizing en met een andere connector, dat verzinnen kost haast niks, 4S bestaat al, de connector ook, en de behuizing kun je ergens op baseren, dus de marge zal flink zijn maar niet zo als bij de 5 en de toekomstige 5S.

Plus, iOS7 zal waarschijnlijk op de iPhone Lite alles kunnen qua software wat nu op de 5 zal kunnen, en het zal smoother (lees boven) werken dan op de 4S? hoezo? De hardware kan het aan, en omdat het een nieuw product is, hoeven ze het OS niet trager te maken zodat jij, die dat niet leuk vindt een nieuwe iPhone/iPad/iPod haalt, daar gaan ze vanuit.

Pff, ik weet vaag uitgelegd maar het is ook 2:23 in de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat een Vodafone Friends & Family ondanks de prijsverhogingen nog steeds het meest voordelig is qua prijs en kwaliteit voor de iPhone 5...jammer dat ik niemand ken die bij Vodafone werkt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Mizgala28 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 02:22:
Apple zorgt express ervoor dat iOS 7 trager aanvoelt op de iPhone 4 en de iPad 2 (die laatste wel minder dan de eerste), het bewijs? nou iPad Mini en iPad 2 zijn haast hetzelfde, toch werkt iOS7 daar perfect en op de 2 niet zo perfect.
Dit is gewoon onzin.. De SOC die in de iPhone 4 zit is een stuk trager dan de 4S..
http://www.zdnet.com/blog...ecs-begin-to-emerge/11355

Ik wil niet zeggen dat Apple het niet bewust zou doen, maar het is wel een feit dat de iPhone 4S gewoon een stuk sneller is dan de iPhone 4. Dat lijkt mij een veel aannemelijker reden waarom het beter werkt op de 4S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:42:
Ik zie dat een Vodafone Friends & Family ondanks de prijsverhogingen nog steeds het meest voordelig is qua prijs en kwaliteit voor de iPhone 5...jammer dat ik niemand ken die bij Vodafone werkt :|
Wat een subtiele manier om een code te vragen... :)
Je zou altijd de F&F helpdesk kunnen bellen. Zo zou je met een beetje kletsen een code kunnen bemachtigen! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Eswip schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:49:
[...]

Dit is gewoon onzin.. De SOC die in de iPhone 4 zit is een stuk trager dan de 4S..
http://www.zdnet.com/blog...ecs-begin-to-emerge/11355

Ik wil niet zeggen dat Apple het niet bewust zou doen, maar het is wel een feit dat de iPhone 4S gewoon een stuk sneller is dan de iPhone 4. Dat lijkt mij een veel aannemelijker reden waarom het beter werkt op de 4S.
Ja nogal wiedes, de 4S is dualcore A5, 4 is singlecore A4.

De iPad 2 is trouwens ook een dual A5 dus geen wonder dat die minder traag is.

Ik heb trouwens ook een iPhone 4 en ben terug gegaan naar iOS 6 omdat ik 7 onwerkbaar traag vond (en door de beperkte implementatie van de nieuwe grafische functies ook nogal lelijk). Ik kan me er ook niet zo druk over maken, 3 jaar volledige ondersteuning is al erg goed in de mobiele wereld, gezien de Android concurrentie die vrijwel nooit voorziet in updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mataklap
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-01-2021
Mijn iPhone 5 heb ik sinds januari, relaxte telefoon.

Alleen als mijn telefoon uit is geweest, en ik hem weer aanzet blijft hij soms wel 5 minuten op 'No Service' hangen. Ik erger me hier een beetje aan en lijkt me onodig.. als ik dan bereik heb thuis is het meteen 5 streepjes dus kan niet aan de dekking liggen (tele2). Komt dit vaker voor ?
Pagina: 1 ... 23 ... 34 Laatste

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.