Whisper me maar even ingame op Haelden. Ik zit (net als Carthrax) in The Arctic Fox. Ook een level 25 guild met veel casuals, maar er is in ieder geval een enigszins fatsoenlijke groep casual raiders als we genoeg mensen hebben. Zeker een tank zou erg welkom zijnUhmmie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:08:
[...]
Haha, in welke guild zit jij eigenlijk? En ik vind het best.
En samen organiseren? Ik denk niet dat jij met onze guild wilt raiden.. De beste raiders zijn tijdens de zomer vakantie weg gegaan (van wat ik heb gehoord, want ik heb nooit samen met ze geraid) en wat er over is gebleven is een grote guild met zeer veel casual spelers, waarvan de meeste elkaar niet kennen, 50% geen woord in de guildchat spreekt en 20% gedragsproblemen vertoont (en hiermee bedoel ik buiten proportioneel ragen om niks)..
Ik ben zelf die guild gejoined om maar gebruik te kunnen maken van de level 25 guild perks en sindsdien blijven hangen omdat ik in cataclysm maar heel weinig gespeeld heb.. Maar qua sfeer en samenhang komt het totaal niet in de buurt van mijn oude guild (maarja die bestaat helaas niet meer omdat die naar een andere game zijn verhuisd).
Dus mocht je iets leuks weten dan moet je het me maar laten weten.
Variabele raidgroepen zou inderdaad een mooie feature zijn, maar ik zie het voorlopig ook nog niet gebeuren. Wij hadden gister verwacht een kill te halen op Elegon, maar dat zat er dus net niet in... Beste try 1% wipe.
Helaas kwam er wat drama bij kijken. Onze trouwe maar niet zo goede hunter deed het qua dps weer niet zo goed (wat oudere man), ook onze warrior deed niet genoeg damage. Toen ik ze erop aansprak als raidleader ging de warrior hard vooruit (was ff wennen voor hem), helaas bleef de hunter 30-40k dps achter op de rest.
Toen ik hem nog een keer vroeg of hij iets meer eruit kon persen ging hij helemaal los... Uiteindelijk zelfs een /ragequit. Erg jammer dat hij zich zo liet kennen. Maar met een andere dps hadden we gewoon een kill gehad. Vanavond maar even opnieuw proberen met een nog sterkere groep.
Er zijn een aantal zaken die nog niet zo lekker lopen. Phase 1 bursten we zo hard dat we soms 85% halen als de 2de add net spawned, over een paar weken halen we deze phase denk ik met slechts 1 add. Daar moeten we voorzichtig doen dus. Het groupen van de kleine adds en AoE'en gaat al beter, maar doet potentieel wel pijn. We gaan vaak met laag HP de laatste fase in. De burn phase groupen we met zijn allen op de tank, we gaan ook niet naar buiten om de debuffs te clearen, maar ik heb het gevoel dat dit toch niet de way to go is... Iemand suggesties?
Helaas kwam er wat drama bij kijken. Onze trouwe maar niet zo goede hunter deed het qua dps weer niet zo goed (wat oudere man), ook onze warrior deed niet genoeg damage. Toen ik ze erop aansprak als raidleader ging de warrior hard vooruit (was ff wennen voor hem), helaas bleef de hunter 30-40k dps achter op de rest.
Toen ik hem nog een keer vroeg of hij iets meer eruit kon persen ging hij helemaal los... Uiteindelijk zelfs een /ragequit. Erg jammer dat hij zich zo liet kennen. Maar met een andere dps hadden we gewoon een kill gehad. Vanavond maar even opnieuw proberen met een nog sterkere groep.
Er zijn een aantal zaken die nog niet zo lekker lopen. Phase 1 bursten we zo hard dat we soms 85% halen als de 2de add net spawned, over een paar weken halen we deze phase denk ik met slechts 1 add. Daar moeten we voorzichtig doen dus. Het groupen van de kleine adds en AoE'en gaat al beter, maar doet potentieel wel pijn. We gaan vaak met laag HP de laatste fase in. De burn phase groupen we met zijn allen op de tank, we gaan ook niet naar buiten om de debuffs te clearen, maar ik heb het gevoel dat dit toch niet de way to go is... Iemand suggesties?
Overigens nog een ander vraagje. Wie heeft er een goede website met tips voor het maken van addons? Ik heb ooit in een ver verleden een priority casting addon gemaakt die aangaf welke skills je het beste kon casten (aan de hand van procs etc), maar die werkt nu niet meer. Daarnaast was deze addon vrij zwaar omdat ik alles on update uitvoerde (en nu keek naar events).. Ik zou deze addon dus graag opnieuw gaan maken, maar dan in eens goed.. Alleen kan ik echter niet genoeg uitleg vinden of is de info die ik vind al erg oud..
Currently playing: MTG Arena (PC)
Wat mij steekt aan kleine raids is dat je heel snel pigeonholing krijgt. Omdat je zo weinig spots hebt, gaan guilds stricter met specs/classes om. Men wil de meest effectieve specs binnen hebben en zo min mogelijk. Gevolg hiervan is dat al het andere of geluk hebben en een guild vinden die het niet zo nauw neemt, respeccen of een 25 mans guild vinden. Dat laatste is lastig aangezien heel veel guilds geswitched zijn naar 10 man raiding vanwege het excuus dat het beter te managen is. In de praktijk blijkt dat 25 man raid ook gewoon moeilijker is.Rone schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:28:
[...]
Stel dat het inderdaad zo eenvoudig zou zijn als je hier formuleert; waarom is een raid van 12 man dan beter?
[...]
Natuurlijk wel. Dat zal altijd nodig zijn, ongeacht de omvang van de raid. Een raid van 12 man kan ook vol zitten, waarna de 13e man achterblijft. Daarnaast wil je bij voorkeur ook de 12 beste spelers meenemen. Wat dat betreft is er dus geen enkel verschil t.o.v. 10/25-man raids.
Daar komt ook bij dat de balans krom is voor 10-man raiding. Op een realm heb je in verhouding veel meer DPS dan healers en tanks, in 25-man klopt die verhouding mijn inziens beter dan in 10-man.
Naar mijn mening moet Blizzard 10-man raiding benaderen als het alternatief en 25-man eventueel terugbrengen naar 20 man, maar daar de focus op leggen. Je doet het met een grotere groep, spul scaled naar boven en guild brengt meer management moeite met zich mee. Reward dat dan.
Nu zullen er zat mensen gaan reageren dat dat pigeonholing niet zo is en dat iedereen braafjes het "bring the player not the class"-concept aanhoudt, maar dat is gewoon bullshit. 10 spots betekent in vrijwel de meeste guilds die maar enigzins focus op raidcontent hebben dat ze 2 tanks, 2 healers, een offspec healer en 5 dps hebben. Verdeel die 2 tankspots over Paladins, Warriors, Monks, DK's en Druids en je hebt al heel snel dat 2 daarvan favored worden en als standaard gebombardeerd worden. Zelfde geldt voor de andere roles.
[ Voor 3% gewijzigd door JeroenNietDoen op 29-10-2012 10:17 ]
Hoe is de verhouding bij jullie op de realm? Misschien moet ik ook maar eens de overstap maken van mijn vertrouwde Aszune naar iets nieuws.Carthrax schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:13:
[...]
Je bent van harte welkom bij ons in de guild. Hebben wij er een paar raider bij, hoeft IntToStr ook niet op zoek naar wat anders, iedereen blij
Momenteel zie ik bij ons in de guild alleen wat Alts voorbij komen en nooit meer dan 15 tegelijk online. Guildchat is ook behoorlijk dood. Er wordt wel gereageerd als je zelf iets schrijft, maar vanuit mensen zelf komt er niks te staan. Alleen dat irritante auto response van een guildie als iemand weer een 'nietszeggende' achieve behaald.
Vorige week nog wel een positieve ervaring gehad met een behulpzame guildie maar verder echt geen klik meer met de guild. Té veel bekende mensen weg of met een break.
IntToStr schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:14:
[...]
Whisper me maar even ingame op Haelden. Ik zit (net als Carthrax) in The Arctic Fox. Ook een level 25 guild met veel casuals, maar er is in ieder geval een enigszins fatsoenlijke groep casual raiders als we genoeg mensen hebben. Zeker een tank zou erg welkom zijnAls je maar niet m'n loot afpakt
Je kunt ook Lunight (guild leader) een whisper geven. Als je zegt dat je via mij bent gekomen komt alles goed.
Vanavond komt mijn dochter weer thuis na een weekje bij opa en oma gelogeerd te hebben, maar ik zoek jullie morgen avond wel op als ik online benCarthrax schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:13:
[...]
Je bent van harte welkom bij ons in de guild. Hebben wij er een paar raiders bij, hoeft IntToStr ook niet op zoek naar wat anders, iedereen blij
Add spawns wil je inderdaad niet net voor je fase popt, daar hebben wij ook nog last van. Meer in de zin dat we per ongeluk de fase poppenhulkie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:14:
[..]
Laatste fase MOET je je debuff droppen. Echt waar. De damage buiten het platform is weliswaar pijnlijk, maar lang niet zo pijnlijk als 10+ stacks aan het eind van de burn fase. MEt wat slim mana CD useage gaan wij met z'n tweeën met 80% mana de fase in, en ik kom er persoonlijk, zelfs met Tranq en ToL zo goed als oom uit. En mijn pally buddy net zo goed.
Onze healers willen liever met zijn allen groepen onder de baas. Sterkere AoE healing, maar volgens mij is de damage dan gewoon niet echt bij te healen met twee man in huidige gear. Hier trouwens de logs van gisteravond (volgens mij was dit de 1% wipe, nog met hunter)Blistimo schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:28:
[...]
Add spawns wil je inderdaad niet net voor je fase popt, daar hebben wij ook nog last van. Meer in de zin dat we per ongeluk de fase poppen
Laatste fase MOET je je debuff droppen. Echt waar. De damage buiten het platform is weliswaar pijnlijk, maar lang niet zo pijnlijk als 10+ stacks aan het eind van de burn fase. MEt wat slim mana CD useage gaan wij met z'n tweeën met 80% mana de fase in, en ik kom er persoonlijk, zelfs met Tranq en ToL zo goed als oom uit. En mijn pally buddy net zo goed.
http://www.worldoflogs.co...damageDone/?s=3805&e=4353
Om de hoeveel stacks clearen jullie?
Wij clearen op normal de stacks niet in de laatste phase.
Ik denk toch dat je het iets teveel vanuit pure top end progress bekijkt. Als je naar Paragon kijkt, die van een top end progress 25 man guild teruggeswitcht zijn naar 10m raiding, vanuit niets anders dan juiste redenen, mijns inziens, namelijk dat ze liever met bekende, gelijkgestelde mensen 10m raiden dan met buitenstaanders 25m, dan zie je dat zij de instelling hebben dat ze de beste specs naar hun progress raids meenemen. Het pigeonholing is voor hen echter ook in 25m altijd orde van de dag geweest, en zij brachten ook specifieke tanks naar Spine HC. En zij lieten hun resto druids tijdens Spine en Madness HC ook thuis, en logden naar hun shaman alts. Dus mijns inziens is pigeonholing in beide raid versies aan de orde.Kaap schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:16:
[...]
Wat mij steekt aan kleine raids is dat je heel snel pigeonholing krijgt. Omdat je zo weinig spots hebt, gaan guilds stricter met specs/classes om. Men wil de meest effectieve specs binnen hebben en zo min mogelijk. Gevolg hiervan is dat al het andere of geluk hebben en een guild vinden die het niet zo nauw neemt, respeccen of een 25 mans guild vinden. Dat laatste is lastig aangezien heel veel guilds geswitched zijn naar 10 man raiding vanwege het excuus dat het beter te managen is. In de praktijk blijkt dat 25 man raid ook gewoon moeilijker is.
Daar komt ook bij dat de balans krom is voor 10-man raiding. Op een realm heb je in verhouding veel meer DPS dan healers en tanks, in 25-man klopt die verhouding mijn inziens beter dan in 10-man.
Naar mijn mening moet Blizzard 10-man raiding benaderen als het alternatief en 25-man eventueel terugbrengen naar 20 man, maar daar de focus op leggen. Je doet het met een grotere groep, spul scaled naar boven en guild brengt meer management moeite met zich mee. Reward dat dan.
Nu zullen er zat mensen gaan reageren dat dat pigeonholing niet zo is en dat iedereen braafjes het "bring the player not the class"-concept aanhoudt, maar dat is gewoon bullshit. 10 spots betekent in vrijwel de meeste guilds die maar enigzins focus op raidcontent hebben dat ze 2 tanks, 2 healers, een offspec healer en 5 dps hebben. Verdeel die 2 tankspots over Paladins, Warriors, Monks, DK's en Druids en je hebt al heel snel dat 2 daarvan favored worden en als standaard gebombardeerd worden. Zelfde geldt voor de andere roles.
Alleen zul je een groter effect zien in een 10m raid, omdat die iets minder tight getuned is. De individuele impact van 1 andere tank of 1 andere healer is hier gewoon groter, omdat de individuele verantwoordelijkheid veel groter is.
25m raids worden nu al meer rewarded dan 10m guilds. Er dropt per boss meer gold, en en dropt verhoudingsgewijs meer loot, om nog maar niet te spreken over bruikbare loot. Van mij mogen ze dat best nog wat meer doen, dat zal me werkelijk m'n reet roesten, want ik zal nooit de overstap naar 25m raiding maken voor de rewards. Stimuleren van grotere raids is wat mij betreft ook prima, zolang het maar niet een verschil in ilvl gaat worden. Want dan komen we terug in de ICC tijd, waarin 10m raiding als ondergeschikt werd gezien, en waar wij als strict 10m guildje behoorlijk zijn geschoffeerd door 25m raiders. Content outgearen en dan zeggen dat het te simpel is is wel heel goedkoop, namelijk.
Ik ben benieuwd wat voor gevolgen het testen van split 10/25 lockouts en loot ilvl in Korea gaat hebben. Ik vrees met grote vrezen...
Wij clearen op 6 stacks. Ranged en healers staan naast de concole, en hoppen heel snel in en uit. Tanks en melee moeten uiteraard meer lopen, wat voor hen een DPS loss betekent, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de ranged DPS.hulkie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:32:
[...]
Onze healers willen liever met zijn allen groepen onder de baas. Sterkere AoE healing, maar volgens mij is de damage dan gewoon niet echt bij te healen met twee man in huidige gear. Hier trouwens de logs van gisteravond (volgens mij was dit de 1% wipe, nog met hunter)
http://www.worldoflogs.co...damageDone/?s=3805&e=4353
Om de hoeveel stacks clearen jullie?
Log van onze kill gisteren met een dubbele disconnect van onze monk zelfs, die PRECIES op tijd terug was voor de tweede orb phase. We deden P3 met 9 stacks ipv de gebruikelijke 10. Ik zie dat wij exact dezelfde healer setup hebben, maar daarbij moet ik opmerken dat onze holy pally wel erg goed is. Die healt mij er op 3-healer fights altijd ruim uit.
Monk: Mist, Wind, BrewBlistimo schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:44:
[...]
Ik denk toch dat je het iets teveel vanuit pure top end progress bekijkt. Als je naar Paragon kijkt, die van een top end progress 25 man guild teruggeswitcht zijn naar 10m raiding, vanuit niets anders dan juiste redenen, mijns inziens, namelijk dat ze liever met bekende, gelijkgestelde mensen 10m raiden dan met buitenstaanders 25m, dan zie je dat zij de instelling hebben dat ze de beste specs naar hun progress raids meenemen. Het pigeonholing is voor hen echter ook in 25m altijd orde van de dag geweest, en zij brachten ook specifieke tanks naar Spine HC. En zij lieten hun resto druids tijdens Spine en Madness HC ook thuis, en logden naar hun shaman alts. Dus mijns inziens is pigeonholing in beide raid versies aan de orde.
Warrior: Prot, Fury, Arms
Paladin: Holy, Prot, Retri
DK: Blood, Frost, Unholy
Druid: Guarding, Cat, Boomkin, Resto
Mage: Arcane, Frost, Fire
Warlock: Destro, Affliction, Demon
Priest: Holy, Disc, Shadow
Rogue: Assasin, Sub, Combat
Hunter: 3 specs, weet ze niet eens
Shaman: Enhance, Elemental, Resto
Je hebt 10 spots, vul maar in welke classes/specs jij als RL zou recruiten en welke classes/specs je vooral niet zou recruiten. Goed, op 25 man kun je hetzelfde toepasses, maar in 25 kun je wel een stuk flexibeler zijn met je setup.
Snap je wat ik bedoel?
En ik juich het enkel maar toe. Ik vind het gebrek aan 25 man raidguilds erg jammer. Als dat verholpen gaat worden d.m.v. lockouts of betere loot, so be it.Blistimo schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:44:
[...]
Ik ben benieuwd wat voor gevolgen het testen van split 10/25 lockouts en loot ilvl in Korea gaat hebben. Ik vrees met grote vrezen...
Heb ik eindelijk 3 recruits op 1 dag gevonden, en ook nog eens de classes die ik echt wou 
Holy/Ret paladin (erg goeie speler ook die een mature guild zocht, zit wel goed bij ons dan
(age wise
) ).
Warrior DPS
Resto/DPS shaman.
Helaas moesten we gister weer 9man starten en daarna afmaken met 10 man, helaas kon onze resto shaman maar tot 22:00. Ondertussen beide standby's nog niet online dus voor laaste uurtje een pug dps.
Hadden de Shaman en Warrior op Standby gezet, makkelijker te beoordelen op voor ons wat meer bekende fights. Maar ja, standby betekend niet dat je niet hoeft op te komen dagen
.
Zitten nog geen week in de guild, dus dit laat helaas geen goede impressie achter.
We hebben nu 14 man, zou genoeg moeten zijn voor 10man guild, maar ja moeten de standby's wel komen.
Van de 14 man zit helaas onze DK momenteel in een Depressie. Dus die geven we even de ruimte (zit al vanaf begin in de guild (bijna 4 jaar dus)) hij signed dus op de dag zelf als hij zich goed voel.
Onze Feral Druid kon helaas niet want hij zit nu echt midden in de verhuizing van UK naar Zwitserland en nu de laaste stap Hotel naar nieuwe huis. Hij heeft 4 weken in hotel gezeten waarvan 2 weken raiden in de Lobby.
Holy/Ret paladin (erg goeie speler ook die een mature guild zocht, zit wel goed bij ons dan
Warrior DPS
Resto/DPS shaman.
Helaas moesten we gister weer 9man starten en daarna afmaken met 10 man, helaas kon onze resto shaman maar tot 22:00. Ondertussen beide standby's nog niet online dus voor laaste uurtje een pug dps.
Hadden de Shaman en Warrior op Standby gezet, makkelijker te beoordelen op voor ons wat meer bekende fights. Maar ja, standby betekend niet dat je niet hoeft op te komen dagen

Zitten nog geen week in de guild, dus dit laat helaas geen goede impressie achter.
We hebben nu 14 man, zou genoeg moeten zijn voor 10man guild, maar ja moeten de standby's wel komen.
Van de 14 man zit helaas onze DK momenteel in een Depressie. Dus die geven we even de ruimte (zit al vanaf begin in de guild (bijna 4 jaar dus)) hij signed dus op de dag zelf als hij zich goed voel.
Onze Feral Druid kon helaas niet want hij zit nu echt midden in de verhuizing van UK naar Zwitserland en nu de laaste stap Hotel naar nieuwe huis. Hij heeft 4 weken in hotel gezeten waarvan 2 weken raiden in de Lobby.
WoW: Doutz @ Defias brotherhood
Wat altijd helpt is raid spots niet vtv assignen, maar dit on the fly doen bij het starten van de raids. Ik snap namelijk best dat voor sommige spelers de motivatie om in te loggen lager is wanneer je weet dat je eigenlijk niet mee kan, tenzij een vaste waarde laat schieten.Derr_Hans schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:07:
Heb ik eindelijk 3 recruits op 1 dag gevonden, en ook nog eens de classes die ik echt wou
Holy/Ret paladin (erg goeie speler ook die een mature guild zocht, zit wel goed bij ons dan(age wise
) ).
Warrior DPS
Resto/DPS shaman.
Hadden de Shaman en Warrior op Standby gezet, makkelijker te beoordelen op voor ons wat meer bekende fights. Maar ja, standby betekend niet dat je niet hoeft op te komen dagen.
Heb bijna mijn pally op 90 HansDerr_Hans schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:07:
Holy/Ret paladin (erg goeie speler ook die een mature guild zocht, zit wel goed bij ons dan(age wise
) ).
Warrior DPS
Resto/DPS shaman.
Hadden de Shaman en Warrior op Standby gezet, makkelijker te beoordelen op voor ons wat meer bekende fights. Maar ja, standby betekend niet dat je niet hoeft op te komen dagen.
/edit ... Ow zie nu pas dat je net een holy/ret gevonden hebt..
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Seperate Lockouts, ja geen probleem mee..
Het betere loot gebeuren, ze vonden de ilvl stats al te snel gaan tijdens WotLK dat blizz dat niet meer wou ook. Nu doen ze het weer.
Maak mij niets uit, maar om niet verplicht te voelen om 25man pugs te joinen en te moeten raiden wil je beste gear hebben zouden of niet je guild tegenhouden met gear progressie zouden ze die 25man loot moeten terug scalen naar 10man ilvl als je 10man raid doet of gewoon zelfde ilvl droppen. Raids worden gemaakt voor 25man daarna wordt de fight aangepast aan 10man, als 25 man hogere ilvl dropped zal dat getuned worden voor deze ilvl. Beetje raar om dan 10man lagere ilvl te geven.
We zien wel, boeit mij zelf niet zo heel veel, en ik zal minimaal aan 25man raids doen aangezien 25man's mij geen plezier brengt.
Het betere loot gebeuren, ze vonden de ilvl stats al te snel gaan tijdens WotLK dat blizz dat niet meer wou ook. Nu doen ze het weer.
Maak mij niets uit, maar om niet verplicht te voelen om 25man pugs te joinen en te moeten raiden wil je beste gear hebben zouden of niet je guild tegenhouden met gear progressie zouden ze die 25man loot moeten terug scalen naar 10man ilvl als je 10man raid doet of gewoon zelfde ilvl droppen. Raids worden gemaakt voor 25man daarna wordt de fight aangepast aan 10man, als 25 man hogere ilvl dropped zal dat getuned worden voor deze ilvl. Beetje raar om dan 10man lagere ilvl te geven.
We zien wel, boeit mij zelf niet zo heel veel, en ik zal minimaal aan 25man raids doen aangezien 25man's mij geen plezier brengt.
[ Voor 3% gewijzigd door Derr_Hans op 29-10-2012 11:17 ]
Anoniem: 233450
Ik gebruik hier zelf altijd NeedToKnow voor, handig en kleinTeunis schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:06:
[...]
O ja ben nog op zoek naar een Mod die bepaalde buff (bv Inquisition) ergens op scherm kan zetten
(Beetje zoals omniCC, gewoon een Countdown)
sta te vaak zonder deze buff of andere buff welke ik net te laat refresh te dps en dat is vaak een big deal
ps. ik weet dat PowerAura dit zou kunen maar misschien is mod die iets simpeler is.
Heb beetje rond zitten kijken op Curse maar zie bom in bos niet meer.
Gister BT geacleared met me priest en een maatje, in 1 run alle Tier 6 ofset items ( look a like ) geloot
.
nu nog de mac
nu nog de mac
Ik ben het met je eens dat het vanuit top progress guilds' perspectief logisch is om te min maxen, op wat voor raidgrootte dan ook. Maar het merendeel van de raid guilds raidt met wat zij voor handen hebben, en wil helemaal niet de moeite doen om een perfecte raid setup te creëren. Voor hen is het hele pigeonholing nooit een issue geweest. Goed, ze halen er geen server firsts mee, maar da's het risico van het vak. Ikzelf had beter een shaman kunnen zijn op dit moment, maar wij nemen er genoegen mee dat we raiden met een minder dan optimale setup. Maar wij streven dan ook geen server firsts na. Als we dat wel deden was het een heel ander verhaal geweest. En dan was ik waarschjinlijk allang geen resto druid meer geweest, daar heb je helemaal gelijk in.Kaap schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:03:
[...]
Je hebt 10 spots, vul maar in welke classes/specs jij als RL zou recruiten en welke classes/specs je vooral niet zou recruiten. Goed, op 25 man kun je hetzelfde toepasses, maar in 25 kun je wel een stuk flexibeler zijn met je setup.
Snap je wat ik bedoel?
[...]
En ik juich het enkel maar toe. Ik vind het gebrek aan 25 man raidguilds erg jammer. Als dat verholpen gaat worden d.m.v. lockouts of betere loot, so be it.
Ik ben absoluut niet tegen het promoten van 25m raiding, want het heeft voor mij geen impact. Ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die liever 25m raiden, maar dat niet kunnen door een gebrek aan 25m raiding guilds. Maar het feit dat er heel veel guilds zijn overgestapt op 10m raids moet toch ook een indicatie zijn dat er genoeg mensen zijn die vroeger 25m raids deden en nu liever 10m raids draaien.
[ Voor 8% gewijzigd door Blistimo op 29-10-2012 11:23 ]
Over de omvang en het aantal spelers op SWC durf ik zo niets te zeggen, ik weet wel dat wow census niet echt recente data heeft. Alliance heeft zwaar de overhand hier maar door MoP begint de Horde kant ook weer te vullen.EJSchuiteman schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:18:
[...]
Hoe is de verhouding bij jullie op de realm? Misschien moet ik ook maar eens de overstap maken van mijn vertrouwde Aszune naar iets nieuws.
Momenteel zie ik bij ons in de guild alleen wat Alts voorbij komen en nooit meer dan 15 tegelijk online. Guildchat is ook behoorlijk dood. Er wordt wel gereageerd als je zelf iets schrijft, maar vanuit mensen zelf komt er niks te staan. Alleen dat irritante auto response van een guildie als iemand weer een 'nietszeggende' achieve behaald.
Vorige week nog wel een positieve ervaring gehad met een behulpzame guildie maar verder echt geen klik meer met de guild. Té veel bekende mensen weg of met een break.
Nu er enkele "rotte appels" weg zijn uit de guild is het weer een stuk gezelliger, er word weer volop gekletst in guild chat. Alleen raiden is nog een heikel punt, maar IntToStr is hier druk bezig de boel weer een beetje op poten te zetten maar er missen nog mensen om een vast team inelkaar te zetten.
Ik vermaak me nog prima in de guild, mijn vrouw zit er ook in een nog een paar vrienden. Dus ook voor jou je bent van harte welkom en als je eerst sfeer wilt proefen maak een altje en dan zetten we die wel in de guild.
Je hebt mijn Real ID dus geef me maar een poke
Wij maken de Raid setup een dag van te voren.Dennism schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:11:
[...]
Wat altijd helpt is raid spots niet vtv assignen, maar dit on the fly doen bij het starten van de raids. Ik snap namelijk best dat voor sommige spelers de motivatie om in te loggen lager is wanneer je weet dat je eigenlijk niet mee kan, tenzij een vaste waarde laat schieten.
Standby's hoeven bij ons niet de hele avond online te zijn.
Bij de start kan je al snel bepalen of je standby nodig heb of niet.
Tijdens de raid merk je in de 30min (vaak) al of iemand connectie issues heeft.
Standby's hoeven niet de hele avond online te wezen, begin is goed als iemand op Mumble blijft zodat we hem ten alle tijden kunnen roepen is dit een plus punt maar niet nodig.
Nadeel is als je 14 man heb en je doet de setup op de dag en iemand zetten we op out of standby die avond. Dat die zelfde mensen dan hebben van, tja heb ik me hiervoor moeten haasten had het even laten weten.
Een dag van tevoren aan geven wie out is (dus zo wie zo niet online hoeft te komen), en wie op standby staan is prettiger voor iedereen. Als die Standby's dan alleen eerste uur online zijn is het goed, als die persoon(en) eventueel nog te bereiken zijn na die uur is dat alleen maar een plus punt.
Het betreft nu 2 nieuwe spelers, dus we zullen hun goed uitleggen wat de bedoeling is van Standby zijn bij ons. Dat ze echt niet constant online hoeven te zijn, maar iig eerste 30/45 min of even achterlaten waar we ze kunnen bereiken.
@SWC. Horde was ten einde van WolTK zo goed als dood (ben toen zelf overgestapt naar alliance), ik hoor van een vriend van me dat er ondertussen wel al weer een aantal zeer goede progressie guild zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.. Op de alliance zijde zijn er ook een paar redelijke raiding guilds, maar van horen zeggen kom je hier bijna niet meer in.. Kortom er moet redelijk wat gebeuren.. Ik ben benieuwd wat IntToStr voor elkaar gaat krijgen
.
Ik zou niet weten waarom 25 man een hoger ilvl zou moeten krijgen dan 10 man. Al die zeikerds die zeggen dat 25 man hun leven is, zo geweldig is het, willen het vervolgens pas doen wanneer ze meer items krijgen en van een hoger ilvl. Beetje scheef. Als mensen zo graag 25 man willen doen omdat 't leuk is dan moeten ze dat vooral doen, maar vervolgens niet zeggen 'ja t is de moeite niet waard'. Je speelt het voor de lol.Derr_Hans schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:16:
Seperate Lockouts, ja geen probleem mee..
The Wanderers, Unity (raid community) zijn de "grootste" aan alliance kant. And Stay Dead is nu aan het opbouwen, die waren onder een andere naam in Wrath de server first guild. Ze gaan nu wat meer casual spelen geloof ik. Voor de rest zijn er inclusief de guild waar ik en IntToStr in zitten veel "casual" raiding guilds.Uhmmie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:40:
@SWC. Horde was ten einde van WolTK zo goed als dood (ben toen zelf overgestapt naar alliance), ik hoor van een vriend van me dat er ondertussen wel al weer een aantal zeer goede progressie guild zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.. Op de alliance zijde zijn er ook een paar redelijke raiding guilds, maar van horen zeggen kom je hier bijna niet meer in.. Kortom er moet redelijk wat gebeuren.. Ik ben benieuwd wat IntToStr voor elkaar gaat krijgen.
Ik heb zelf 2 horde chars op de server maar daar zie ik wel weer een toename qua spelers waar dit indd bijna compleet dood was. Geen idee hoe het zit met de raid status aan de horde kant.
Er zijn inderdaad zowel aan horde als aan alliance kant een paar goede raiding guilds, maar dus wel heel weinig pugs in trade etc.Uhmmie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:40:
@SWC. Horde was ten einde van WolTK zo goed als dood (ben toen zelf overgestapt naar alliance), ik hoor van een vriend van me dat er ondertussen wel al weer een aantal zeer goede progressie guild zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.. Op de alliance zijde zijn er ook een paar redelijke raiding guilds, maar van horen zeggen kom je hier bijna niet meer in.. Kortom er moet redelijk wat gebeuren.. Ik ben benieuwd wat IntToStr voor elkaar gaat krijgen.
Nu is het even hopen op een compleet team op geregelde tijden en dan moeten we toch wel door MV normal heen kunnen komen lijkt me. De eerste 2 bosses van Heart of Fear zien er ook niet heel moeilijk uit
Idd.. Ik zou ook niet weten waarom 25 mans betere rewards zouden verdienen dan 10 mans.. Persoonlijk vind ik het wel best zo dat het allemaal onder 1 lock valt.. Wie 25 mans wilt doen, gaat lekker 25 mans doen.. Wie 10 mans wil, gaat 10 mans doen.. Ben je zo die hard dat je beide wilt? Dan roll je toch lekker een alt.. Heb je 1 char voor 10 mans en 1 voor 25 mans..Frerk schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:42:
[...]
Ik zou niet weten waarom 25 man een hoger ilvl zou moeten krijgen dan 10 man. Al die zeikerds die zeggen dat 25 man hun leven is, zo geweldig is het, willen het vervolgens pas doen wanneer ze meer items krijgen en van een hoger ilvl. Beetje scheef. Als mensen zo graag 25 man willen doen omdat 't leuk is dan moeten ze dat vooral doen, maar vervolgens niet zeggen 'ja t is de moeite niet waard'. Je speelt het voor de lol.
En sjah, mijn grootste probleem tov 8 jaar terug is dat ik niet meer diehard kan raiden.. Met 2 kinderen kan je nu eenmaal niet altijd aanwezig zijn.. Daarom heb ik zelf een stapje terug genomen naar casual raiden... Maar dat valt ook niet mee (want diep van binnen ben ik toch meer een diehard raider
[ Voor 16% gewijzigd door Uhmmie op 29-10-2012 11:51 ]
Je hebt Insidious aan alliance kant en Team Epic aan horde kant geloof ik als top guilds op dit moment.Carthrax schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:46:
[...]
The Wanderers, Unity (raid community) zijn de "grootste" aan alliance kant. And Stay Dead is nu aan het opbouwen, die waren onder een andere naam in Wrath de server first guild. Ze gaan nu wat meer casual spelen geloof ik. Voor de rest zijn er inclusief de guild waar ik en IntToStr in zitten veel "casual" raiding guilds.
Ik heb zelf 2 horde chars op de server maar daar zie ik wel weer een toename qua spelers waar dit indd bijna compleet dood was. Geen idee hoe het zit met de raid status aan de horde kant.
Zie hier eigenlijk: http://www.wowprogress.com/pve/eu/steamwheedle-cartel. Oftewel, geen top raiders op SWC
Jullie lock en SP doen leuke damage zeg! Jij ook trouwens (/oomkin toch?).Blistimo schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:58:
[...]
Wij clearen op 6 stacks. Ranged en healers staan naast de concole, en hoppen heel snel in en uit. Tanks en melee moeten uiteraard meer lopen, wat voor hen een DPS loss betekent, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de ranged DPS.
Log van onze kill gisteren met een dubbele disconnect van onze monk zelfs, die PRECIES op tijd terug was voor de tweede orb phase. We deden P3 met 9 stacks ipv de gebruikelijke 10. Ik zie dat wij exact dezelfde healer setup hebben, maar daarbij moet ik opmerken dat onze holy pally wel erg goed is. Die healt mij er op 3-healer fights altijd ruim uit.
Bij ons ligt de dps een stuk dichter bij elkaar, maar wij(/ik) als caster kunnen wel beter denk ik
Wat voor een itemlevel zitten jullie gemiddeld? Denk dat het bij ons zo tussen de 469 en 478 ligt bij de meeste raiders.
Onze realm is ook niet echt hardcore: http://www.wowprogress.com/pve/eu/dragonblight Slechts een paar guilds met HC kills en nog lang niet iedereen op 6/6...
[ Voor 6% gewijzigd door hulkie op 29-10-2012 11:53 ]
Bedenk wel dat veel van de top guilds aan alliance kant in deze lijst in Unity zitten. Dus een raid community.IntToStr schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:49:
[...]
Je hebt Insidious aan alliance kant en Team Epic aan horde kant geloof ik als top guilds op dit moment.
Zie hier eigenlijk: http://www.wowprogress.com/pve/eu/steamwheedle-cartel. Oftewel, geen top raiders op SWC
Naar mijn weten zijn die net zo ver als Insidious maar niet zeker, dat zie je dus niet in zo'n lijst. (zie net dat Insidious verder is
Aan de andere kant het is natuurlijk een RP server (waar ik zelf niet aan doe) dus je zit daar ook met andere belangen dan raiden.
[ Voor 5% gewijzigd door Carthrax op 29-10-2012 12:00 ]
Oké, zal wel eens een altje aanmaken daarCarthrax schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:26:
[...]
Over de omvang en het aantal spelers op SWC durf ik zo niets te zeggen, ik weet wel dat wow census niet echt recente data heeft. Alliance heeft zwaar de overhand hier maar door MoP begint de Horde kant ook weer te vullen.
Nu er enkele "rotte appels" weg zijn uit de guild is het weer een stuk gezelliger, er word weer volop gekletst in guild chat. Alleen raiden is nog een heikel punt, maar IntToStr is hier druk bezig de boel weer een beetje op poten te zetten maar er missen nog mensen om een vast team inelkaar te zetten.
Ik vermaak me nog prima in de guild, mijn vrouw zit er ook in een nog een paar vrienden. Dus ook voor jou je bent van harte welkom en als je eerst sfeer wilt proefen maak een altje en dan zetten we die wel in de guild.
Je hebt mijn Real ID dus geef me maar een poke
Mocht het bevallen dan gooi ik m'n Priest of Druid wel over. Denk niet dat ik mezelf zover krijg om weer van 1-90 te levelen.
ziet er ook uit alsof Minc een (zoveelste) crisis heeft: deel raidercore is naar Momentum geswitched.hulkie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:51:
[...]
Jullie lock en SP doen leuke damage zeg! Jij ook trouwens (/oomkin toch?).
Bij ons ligt de dps een stuk dichter bij elkaar, maar wij(/ik) als caster kunnen wel beter denk ik
Wat voor een itemlevel zitten jullie gemiddeld? Denk dat het bij ons zo tussen de 469 en 478 ligt bij de meeste raiders.
Onze realm is ook niet echt hardcore: http://www.wowprogress.com/pve/eu/dragonblight Slechts een paar guilds met HC kills en nog lang niet iedereen op 6/6...

die guild hangt echt van drama aan elkaar volgens mij.
en onze logs van gisteravond: http://www.worldoflogs.com/reports/rt-7le3810pl5i1xh75/
heb zelf weer eens ruzie met de queriemaker, aangezien ik m'n healingtide totem niet terug kan vinden.
Als je speelt voor de lol wat is dan het probleem van hogere ilvl's voor 25 mans ?Frerk schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:42:
[...]
Ik zou niet weten waarom 25 man een hoger ilvl zou moeten krijgen dan 10 man. Al die zeikerds die zeggen dat 25 man hun leven is, zo geweldig is het, willen het vervolgens pas doen wanneer ze meer items krijgen en van een hoger ilvl. Beetje scheef. Als mensen zo graag 25 man willen doen omdat 't leuk is dan moeten ze dat vooral doen, maar vervolgens niet zeggen 'ja t is de moeite niet waard'. Je speelt het voor de lol.

De simpele reden waarom 25 mans uitsterven is nou juist het gelijk trekken van ilvl drops in 10 en 25 mans. Waarom een 25 mans guild draaiende houden als een 10 mans guild veel minder onderhoud vereist voor dezelfde loot.
Hoop stiekem dat ze de test in Korea uiteindelijk gewoon ook op de EU realms gaan toepassen.
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Ik ben de restohulkie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:51:
[...]
Jullie lock en SP doen leuke damage zeg! Jij ook trouwens (/oomkin toch?).
Ik denk dat wij gemiddeld zo rond de 480 hangen, hoger absoluut niet. Ik heb mezelf gisteren eindelijk weer wat upgrades mogen toe-eigenen, daarvoor zat ik op 471. Maar onze DPS zijn altijd shit hot geweest, met top ranks van ICC tot aan nu.
En ik heb daar zelf verder helemaal geen problemen mee. Ik geef alleen aan dat doordat er in 10-mans veel minder spots te vergeven zijn bepaalde classes/specs meer moeite hebben om een guild te vinden. En dat vind ik jammer.Zertaxka schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:40:
[...]
De simpele reden waarom 25 mans uitsterven is nou juist het gelijk trekken van ilvl drops in 10 en 25 mans. Waarom een 25 mans guild draaiende houden als een 10 mans guild veel minder onderhoud vereist voor dezelfde loot.
Enkele eerdere reacties op mijn post gingen over hardcore raidguilds, en die doel ik juist niet want die min-maxen al jaren. Ik doel juist op alles wat er tussen hardcore en casual inzit. Daar zie je heel snel dat bijvoorbeeld de spots ingevuld worden door toch wat algemeen meer geaccepteerde, noem het vertrouwde, classes/specs.
Hetzelfde geldt voor het aanbod van recruits. Sommige classes/specs zijn erg populair, maar doordat je in je 10-man setup minder flexibeler bent, zul je veel minder snel nog een extra speler recruiten. Een 25-mans guild zal ook in verhouding meer overhead aan spelers hebben. In een 25-mans raid kon je bijvoorbeeld, als je 2 rogues normaal mee zou nemen en 2 dps warriors, nog eens een extra rogue of warrior meenemen als je plek over had. In een 10-man doe je dat veel minder snel omdat je bepaalde utility zoekt.
Misschien dat ik het zo wat duidelijker uitleg wat ik nou eigenlijk bedoel
Hogere ilvl boeit me niet zo veel, als ze de ilvl terug scalen naar 10man loot.Zertaxka schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:40:
[...]
Als je speelt voor de lol wat is dan het probleem van hogere ilvl's voor 25 mans ?![]()
Hoop stiekem dat ze de test in Korea uiteindelijk gewoon ook op de EU realms gaan toepassen.
Maar zie het hele gezeur al weer komen, 10 man is makkelijker dan 25man bla bla bla.
Tja vind je het gek als je hoger ilvl drops krijg in 25man en dan een 10man gaat lopen.
Dit was tijdens ICC niets anders en niet te vergeten de GS/ilvl tafferelen.
full 10man gear om ICC in te komen was niet altijd genoeg voor die persoon.
Full 10man HC gear kreeg je wel weer een plekje.
Deze MV raid is goed gebalanseert tussen 10 en 25man, als 25man hoger ilvl krijg hoop ik dat ze de balans kunnen houden.
Er drop procentueel al meer loot in 25man (6 vs 2 in 10man) meer loot geeft ook weer een positief effect op de kans van dat bepaalde item dat kan droppen. Dan krijgen we wellicht ook nog eens de 10man lock out waar ook weer loot drop, denk dat dit al motivatie genoeg zou moeten zijn.
Om dus de 10man is easier than 25man zooi te voorkomen zou blizzard de ilvl gelijk moeten houden.
Of ze dat met 25man gear het ilvl terug scalen in 10mans of de drops gelijk houden gaan doen, maak mij dan niets uit.
Ja, en ik denk dan juist dat de lockouts niet kúnnen worden gesplitst zonder een verschil in ilvl aan te brengen.
Want als er identieke gear dropt in 25m en 10m wordt het runnen van 10m rosters naast 25m een verplichting. Dropt je item niet in je main raid? Hop dan 10m maar in op een nieuwe kans. Andersom bestaat die mogelijkheid niet, tenzij je een PuG vindt die hetzelfde niveau raidt als jouw main 10m group. En succes met het vinden van een 25m PuG tegenwoordig
Als er een gearverschil is, is het geen verplichting 10m te runnen, maar is het een alternatief. Daar staat blizzard enk ik nog wel achter. 25m én 10m als verplichte content gaan ze niet accepteren, daar geloof ik niet in, sinds ze shared lockouts hebben bedacht en gemotiveerd.
Dus ófwel we verliezen de shared lockout, met een vrschil in ilvl drop tussen 10m en 25m, ófwel alles blijft zoals het nu is. Korea is immers geen EU/US. Lore van Tankspot spreekt daar in een FILMPJE! redelijk uitgebreid over; de raiding community in EU en US zijn heel anders dan in KR, waar er veel meer gePuGt wordt, en waar de beste progressie vaak wordt geboekt door soort-van-vaste PuG raids.
@Kaap: Ah, dat maakt het wat helderder ja. Zo had ik er nog niet over nagedacht.
Want als er identieke gear dropt in 25m en 10m wordt het runnen van 10m rosters naast 25m een verplichting. Dropt je item niet in je main raid? Hop dan 10m maar in op een nieuwe kans. Andersom bestaat die mogelijkheid niet, tenzij je een PuG vindt die hetzelfde niveau raidt als jouw main 10m group. En succes met het vinden van een 25m PuG tegenwoordig
Als er een gearverschil is, is het geen verplichting 10m te runnen, maar is het een alternatief. Daar staat blizzard enk ik nog wel achter. 25m én 10m als verplichte content gaan ze niet accepteren, daar geloof ik niet in, sinds ze shared lockouts hebben bedacht en gemotiveerd.
Dus ófwel we verliezen de shared lockout, met een vrschil in ilvl drop tussen 10m en 25m, ófwel alles blijft zoals het nu is. Korea is immers geen EU/US. Lore van Tankspot spreekt daar in een FILMPJE! redelijk uitgebreid over; de raiding community in EU en US zijn heel anders dan in KR, waar er veel meer gePuGt wordt, en waar de beste progressie vaak wordt geboekt door soort-van-vaste PuG raids.
@Kaap: Ah, dat maakt het wat helderder ja. Zo had ik er nog niet over nagedacht.
Wow, bijna 7 pagina's posts
uuh.. niet voldoende tijd om allemaal te lezen 
Tja raid setup optimaliseren kan ik goed voorstellen en zou ik zelf als raid leader ook absoluut doen, maarja blijft kut als je dan zelf moet uitzitten
Gisteren zijn we weer verder gegaan met Feng heroic nadat het vorige raid bijna een kill was. Eerste try fuckup tank, 2de gingen de adds erdoor door slechte positionering en wat lage dps op die add. Helaas was ik een van de lagere dps'ers. 3rde try respecced naar survival speciaal voor die adds. En dat was ook gelijk de kill. Maar geeft een raar gevoel omdat ik dus bagger speelde als survival en slechte dps deed (ook op de adds) maar meer (op de adds) dan met de goede rotatie als op BM
Ik ben blij dat de boss down is, maar voor mij was het een simpel gevecht, tja ik heb maar een paar tries op heroic meegemaakt de allereerste keer, vorige raid avond hebben ze de hele avond gewiped maar toen was ik er dus niet bij. En nu was het binnen 3x een kill.
Als tanks/healers de crystal cd's gebruiken en de rest niet verkloot met positionering tijdens alles (shield/wild spark/arcane) is het een een makkelijk gevecht, en tja, die positionering vind ik juist eenvoudig bij dit type gevecht
We hebben hierna nog een paar tries gedaan op Spirit Kings (spirit binder op normal gedaan) maar er werden zo giga veel fuckups gemaakt door anderen (lol) dat het telkens quick wipes waren door deaths. Het als een geheel bewegen is voor sommige eeeerrgggg moeilijk
.
Ik verbaasde me wel over onze RL/tank die normaliter zijn werk goed doet, hoeveel fouten hij nu wel niet maakt met de movement
Nu 2/6 heroic, en een aantal zeer mooie drops (normals dan wel) voor mij, en ik ben blij, maar de bagger dps die ik deed wordt ik dan niet blij van ..
Tja raid setup optimaliseren kan ik goed voorstellen en zou ik zelf als raid leader ook absoluut doen, maarja blijft kut als je dan zelf moet uitzitten
Gisteren zijn we weer verder gegaan met Feng heroic nadat het vorige raid bijna een kill was. Eerste try fuckup tank, 2de gingen de adds erdoor door slechte positionering en wat lage dps op die add. Helaas was ik een van de lagere dps'ers. 3rde try respecced naar survival speciaal voor die adds. En dat was ook gelijk de kill. Maar geeft een raar gevoel omdat ik dus bagger speelde als survival en slechte dps deed (ook op de adds) maar meer (op de adds) dan met de goede rotatie als op BM
Als tanks/healers de crystal cd's gebruiken en de rest niet verkloot met positionering tijdens alles (shield/wild spark/arcane) is het een een makkelijk gevecht, en tja, die positionering vind ik juist eenvoudig bij dit type gevecht
We hebben hierna nog een paar tries gedaan op Spirit Kings (spirit binder op normal gedaan) maar er werden zo giga veel fuckups gemaakt door anderen (lol) dat het telkens quick wipes waren door deaths. Het als een geheel bewegen is voor sommige eeeerrgggg moeilijk
Ik verbaasde me wel over onze RL/tank die normaliter zijn werk goed doet, hoeveel fouten hij nu wel niet maakt met de movement
Nu 2/6 heroic, en een aantal zeer mooie drops (normals dan wel) voor mij, en ik ben blij, maar de bagger dps die ik deed wordt ik dan niet blij van ..
@ Helza: Gz met de kill 
Heart of Fear gaat dus komende reset open op normal, leuk! Nu vraag ik me alleen af of je daar al in kunt als je MSV nog niet gecleared hebt op normal… Kan dit of moet je net als bij Terrace of Endless Spring eerst de voorgaande instance gecleared hebben?
Qua timing zou het voor ons in ieder geval ideaal zijn als we vanavond Elegon om kunnen leggen… En met een beetje mazzel dan ook de laatste baas. /fingerscrossed!
Heart of Fear gaat dus komende reset open op normal, leuk! Nu vraag ik me alleen af of je daar al in kunt als je MSV nog niet gecleared hebt op normal… Kan dit of moet je net als bij Terrace of Endless Spring eerst de voorgaande instance gecleared hebben?
Qua timing zou het voor ons in ieder geval ideaal zijn als we vanavond Elegon om kunnen leggen… En met een beetje mazzel dan ook de laatste baas. /fingerscrossed!
Volgens mij zit er geen attunement-achtig iets op Heart of Fear. Zoals je zelf al aangeeft geldt wel dat je eerst HoF moet hebben gedaan voordat je ToES kunt doen.
Daarom denk ik dat scaled ilvl voor 10man dan wel zou werken mochten ze het door voeren.Blistimo schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:18:
Ja, en ik denk dan juist dat de lockouts niet kúnnen worden gesplitst zonder een verschil in ilvl aan te brengen.
25man pugs is een drama gaat 8 van de 10 keer fout, tenzij je een bevriende guild heb die dit samen willen opzetten. Met downscalen heeft de 25man loot heeft geen uber positief effect op je 10man run aangezien de ilvl gedownscaled wordt dus wordt 25man voor een 10man guild ook een alternatief.
Voor een 25man guild heeft het runnen van 10mans dan ook niet veel zin en werkt het als alternatief, ze kunnen namelijk niet steamrollen omdat gear lvl het zelfde is en de loot uit 10man niet geupscaled wordt.
Maar denk dat de 25man guilds de 10mans raids nog steeds zou wel voelen als mandatory om de andere guilds bij te houden. Werdt dat namelijk ook niet gezegt over LFR ? Mensen voelden zich verplicht om LFR te runnen anders liepen ze achter qua gear.
We gaan het wel zien wat blizzard doet
Even er vanuit gaande dat je heel veel tijd hebt zou ik als 25 man team altijd ook 2 of 3 10 man runs doen als je ze beide kunt doen. Dat zijn dan zo'n beetje free epics (als je de bosses op 25 neer hebt kun je ze vast ook wel op 10 neerleggen), ook al is het ilvl misschien een paar levels lager. Andersom kan echter niet, je hebt niet ineens 15 extra raiders tot je beschikking normaalgesproken. Ik zou dit veel meer als verplichte kost zien dan LFR in ieder geval!
* IntToStr droomt nog even verder over raiden met 25 personen
[ Voor 7% gewijzigd door IntToStr op 29-10-2012 14:48 ]
Ja, dat precies wat er met LFR gebeurde.IntToStr schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:47:
Even er vanuit gaande dat je heel veel tijd hebt zou ik als 25 man team altijd ook 2 of 3 10 man runs doen als je ze beide kunt doen. Dat zijn dan zo'n beetje free epics (als je de bosses op 25 neer hebt kun je ze vast ook wel op 10 neerleggen), ook al is het ilvl misschien een paar levels lager. Andersom kan echter niet, je hebt niet ineens 15 extra raiders tot je beschikking normaalgesproken. Ik zou dit veel meer als verplichte kost zien dan LFR in ieder geval!
Van alle kanten kwamen geluiden dat dit mandatory was en zo zullen de 10mans ook gaan aanvoelen voor de 25man guilds. ICC was ook het zelfde, door verschillende loot (bijv de caster trinket om Gunship 10man) voelde mensen zich verplicht ook 10man HM te runnen om BiS te halen.
Nu is het zelfs 3x zo voor 25man.
LFR is free epics met een beetje groep heb je 1,5 uur beide wings gedaan maar dit hoef je niet als guild te runnen ofc. Dan gaan die 25mans ook nog eens 10man doen omdat ze het kunnen en dan hun eigen 25man raid.
Raid Burnout zal veel sneller komen voor deze guilds en mensen die moe zijn van een raid stoppen er vaak mee. We zien wel of het op de EU/US realms komt.
Over LFR gesproken, zijn er hier mensen die wel eens alleen als tank queuen? Ik doe dit regelmatig, maar waar ik bij DS bijna instant queues had, moet ik hier gewoon een uur wachten. Het duurde echt een uur en 13 minuten voordat ik een groep had vrijdag. En dan kun je ook nog 100x gaan uitleggen dat je die orbs toch echt allemaal moet killen voordat ze bij de pilaren zijn en daarna ook echt even van het platform af moet... Nu ben ik geen fan van LFR, maar door het gebrek aan raidgroep is dit bijna mijn enige bron van gear om tot ilvl 470 te kunnen komen. Toch meer met healervriendjes queuen of heb ik gewoon pech?
Ik doe hetzelfde, LFR enige optie om gear te verzamelen. Ben nu 2 lockouts bezig en moet zeggen dat ik erg veel mazzel heb met de drops. O.a. Starshatter al geloot. MSV dropt nu nog 3 dingen die ik kan gebruiken.
Wel guild gevonden die me social/backup spot bieden met mogelijkheid om door te stromen naar het raidteam als er voor mijn class plek vrijkomt. Ik kan dan in ieder geval wel mee in de alt raids. Verder blijft het drama om een guild te vinden.
Wel guild gevonden die me social/backup spot bieden met mogelijkheid om door te stromen naar het raidteam als er voor mijn class plek vrijkomt. Ik kan dan in ieder geval wel mee in de alt raids. Verder blijft het drama om een guild te vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door JeroenNietDoen op 29-10-2012 15:06 ]
Hmm net de hele tijd een in-combat bug met mijn Shaman in de Valley. Kon niet mounten, maar ook niet normaal uitloggen. Heel irritant, en mijn totems zijn recalled of afgelopen. Heb ik geen last van gehad met de Mage en DK.
Wel inmiddels 87 en gaat elke keer sneller omdat ik de quest zo'n beetje kan dromen nu.
Wel inmiddels 87 en gaat elke keer sneller omdat ik de quest zo'n beetje kan dromen nu.
[ Voor 7% gewijzigd door junglebeast op 29-10-2012 15:09 ]
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Eerste week LFR geen luck, 2de week 2 items 3 sigils en 3de week niets.
Sha wel 3x loot, Shadow t14 Gloves (met charm) en helaas een pvp cloak dubbel die ik maar ander reforge voor shadow/disc (Mastery Haste)
Sha wel 3x loot, Shadow t14 Gloves (met charm) en helaas een pvp cloak dubbel die ik maar ander reforge voor shadow/disc (Mastery Haste)
Mijn guild heeft nog steeds niet de eerste raid achter de rug... steeds wordt hij op het laatste moment gecancelled .. Het is echt jammer want wil graag de raid content zien.. al moet ik zeggen dat ik bezig ben mijn pally te level en hij al een flink eind richting de 89 is .. Ben namelijk totaal niet tevreden met de manier waarop rogue's werken dezer dagen! Dus ben er over aan het denken om mijn pally tot main te bombarderen.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Nadat ik mijn paladin toch maar heb opgepakt ben ik zaterdag als tank gequeued voor de LFR: ruim anderhalf uur queu, per helft. Dat is best lang idd. Gelukkig moest ik dread wastes nog afmaken op die toon. Aan de andere kant is het ook op zaterdag nog redelijk te doen in LFR, behalve een wipe op Elegon natuurlijk. (orbs heb ik het trouwens niets van gemerkt, moeten die dood? Viel me wel op dat ze 2x achter elkaar langs kwamenIntToStr schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:01:
Over LFR gesproken, zijn er hier mensen die wel eens alleen als tank queuen? Ik doe dit regelmatig, maar waar ik bij DS bijna instant queues had, moet ik hier gewoon een uur wachten. Het duurde echt een uur en 13 minuten voordat ik een groep had vrijdag. En dan kun je ook nog 100x gaan uitleggen dat je die orbs toch echt allemaal moet killen voordat ze bij de pilaren zijn en daarna ook echt even van het platform af moet... Nu ben ik geen fan van LFR, maar door het gebrek aan raidgroep is dit bijna mijn enige bron van gear om tot ilvl 470 te kunnen komen. Toch meer met healervriendjes queuen of heb ik gewoon pech?
Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.
De influx van 10m guilds heeft er voor LFR voor gezorgd dat er een ernstig overschot aan tanks is, aangezien je er voor LFR nog steeds maar 2 nodig hebt. Ik denk dat je op dit moment de kortste queues hebt als healer of DPS.
Die orbs komen in waves. Elke keer dat je ze allemaal doodt krijgt de boss een extra damage debuff. En elke ronde van orbs komen ze sneller, dus na een paar keer is het sowieso over. Na een beetje coordinatie heb ik het in LFR tot 3 waves succesvol geschopt
Ik weet niet wat het is. Eerst een 0.9% wipe op Elegon (25), uiteindelijk toch gekilled en nu weer een 0.6% wipe op de Will of the Emperor 
Effectief is dat 6 miljoen HP ofzo...

Effectief is dat 6 miljoen HP ofzo...
Healers, 5 a 10 min queue 
Maar ja, weten tanks ook eens wat wachten is met hun insta 5mans
5-mans is het vaak zo'n 7 a 10 min queue voor mij als healer, specific dungeon 10 a 12min.
5-mans is het vaak zo'n 7 a 10 min queue voor mij als healer, specific dungeon 10 a 12min.
Dan moeten we samen gaanDerr_Hans schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:06:
LFR op alle twee mijn 90ers alleen gewhiped op Emperors omdat het gestart werd met 3 healers.. Voor de rest nog geen whipes op LFR gezien.. Hoop niet dat ik zo'n horror LFR mee ga maken.. Alhoewel ik de LFR meestal niet doe in het weekend omdat dan de kwaliteit van spelers zo bedroeft laag is.. Voor de rest: tactics? Het is een groot zergfest waarbij je alleen opzij moet stappen bij de meest logische dingen.. DBM stond zelfs uit de eerste keer door de befaamde bug bij het wisselen van talents
Healers hebben een langere LFR queue als je constant 2/6 oid krijgt. Er zou een optie moeten zijn waarbij je aan kunt geven of je alleen een nieuwe run wil of niet.Derr_Hans schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:06:
Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D
Ja om deze reden doen wij LFR gewoon op vrijdag ipv een alt run (omdat meeste nog geen 90 alt hebben, die zijn te druk met hun dailies) zodat onze tanks geen uren hoeft te wachten.
Afgelopen vrijdag dus 10man in LFR gedoken, wachttijd per wing minder dan 5 min.
(3 healers, 2 tanks 5 dps)
LFR was iig blij en bleven de healers bedanken
De ander 3 healers waren ook erg goed bezig geen van de healers liep meer dan 3k hps van elkaar uit.
Was dan ook een saaie run voor mij lol.
5mans doe ik maar 1maal per dag en dat is dan ook meteen een specific.
Gate of the Setting Sun of zo, wil die Healer mace hebben die maar niet wilt droppen zodat ik eindelijk die Scribe offhand kan gebruiken.
Afgelopen vrijdag dus 10man in LFR gedoken, wachttijd per wing minder dan 5 min.
(3 healers, 2 tanks 5 dps)
LFR was iig blij en bleven de healers bedanken
De ander 3 healers waren ook erg goed bezig geen van de healers liep meer dan 3k hps van elkaar uit.
Was dan ook een saaie run voor mij lol.
5mans doe ik maar 1maal per dag en dat is dan ook meteen een specific.
Gate of the Setting Sun of zo, wil die Healer mace hebben die maar niet wilt droppen zodat ik eindelijk die Scribe offhand kan gebruiken.
[ Voor 17% gewijzigd door Derr_Hans op 29-10-2012 16:14 ]
dan vinkt iedereen die aan en lukt het je nooit een run af te maken als er mensen leaven.ValHallen schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:09:
[...]
Healers hebben een langere LFR queue als je constant 2/6 oid krijgt. Er zou een optie moeten zijn waarbij je aan kunt geven of je alleen een nieuwe run wil of niet.
lekker trollen: gewoon leaven na de 1e boss.
Dan doe je de verkeerde run.. Hij dropt in Temple of the Jade serpent.. Heb hem zelf ook op mijn Monk.. 3x zien droppen tot zover met runs waar ik mee was..Derr_Hans schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:10:
Ja dat was ook een leuke, zit je een uur in de queue, kom je meteen bij de laatste boss... Kun je daarna nog een uur in de queue. Toen ben ik inderdaad maar gewoon weggegaan na 2 van de 3 bosses. Duurde allemaal zo lang...
http://www.wowhead.com/item=81094bechown schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:28:
[...]
Dan doe je de verkeerde run.. Hij dropt in Temple of the Jade serpent.. Heb hem zelf ook op mijn Monk.. 3x zien droppen tot zover met runs waar ik mee was..
Dropped van laaste boss in gate of the setting sun..
Was al bijna met mijn handpalm op mijn gezicht
Gelukkig even na gezocht.
Aah de gewone.. dan zou ik toevoegen deze: http://www.wowhead.com/item=87544Derr_Hans schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:34:
[...]
http://www.wowhead.com/item=81094
Dropped van laaste boss in gate of the setting sun..
Was al bijna met mijn handpalm op mijn gezicht
Gelukkig even na gezocht.
heb je 2 runs voor een upgrade
Aaah ja das waar ook die epic Mace..
Ok dan maar 2 specific op een dag of hopen op wat luck tijdens een lfr.
Ok dan maar 2 specific op een dag of hopen op wat luck tijdens een lfr.
Volgens mij moet je MV op normal gecleared hebben om HoF kunt doen, voor LFR weet ik dat zeker, maar voor normals als het goed is ook.IntToStr schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:38:
Volgens mij zit er geen attunement-achtig iets op Heart of Fear. Zoals je zelf al aangeeft geldt wel dat je eerst HoF moet hebben gedaan voordat je ToES kunt doen.
Voor zover ik net snel kon nazoeken kun je normal wel gewoon in. Voor LFR moet je wel eerst MV gedaan hebben en in alle gevallen moet je geloof ik ook eerst normal gedaan hebben voordat je heroic mag doen, maar HoF kan zonder MV.Helza schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:51:
[...]
Volgens mij moet je MV op normal gecleared hebben om HoF kunt doen, voor LFR weet ik dat zeker, maar voor normals als het goed is ook.
Op zich zijn de queue tijden voor een tank in LFR helemaal zo raar nog niet.
stel per server zijn er 10 % tanks, 20 % healers en de rest dps.
Voor een dungeon waar de verhouding 20/20/60 is, moeten de dps dus wachten en soms de healers
.
Maar in LFR is de verhouding 5/15/80 (geloof 6 healers?) in dat geval hebben de dps en de healers weer de mindere queue tijden
.
Nadeel is inderdaad wel dat je soms een 2/6 pop krijgt (wanneer je het niet wilt) en een 0/6 wanneer je de 2/6 wilt
. Maar ja, dat is even doorbijten.
Laatste LFR, eindelijk een goede raid, spirit kings 1 shot, elegon 1 shot (slechts 1 dode bij het platform) en dan verlaten vervolgens 15 man de raid.. dus volledig nieuwe raid en ja hoor.. will of the emperor is wipen T_T. Tanks die de dans niet konden doen, mensen die ongeduldig waren en de encounter te vroeg starten... ach, die encounter heef toch maar 1 upgrade voor me, ik mis em deze week wel
Voor een dungeon waar de verhouding 20/20/60 is, moeten de dps dus wachten en soms de healers
Maar in LFR is de verhouding 5/15/80 (geloof 6 healers?) in dat geval hebben de dps en de healers weer de mindere queue tijden
Nadeel is inderdaad wel dat je soms een 2/6 pop krijgt (wanneer je het niet wilt) en een 0/6 wanneer je de 2/6 wilt
Laatste LFR, eindelijk een goede raid, spirit kings 1 shot, elegon 1 shot (slechts 1 dode bij het platform) en dan verlaten vervolgens 15 man de raid.. dus volledig nieuwe raid en ja hoor.. will of the emperor is wipen T_T. Tanks die de dans niet konden doen, mensen die ongeduldig waren en de encounter te vroeg starten... ach, die encounter heef toch maar 1 upgrade voor me, ik mis em deze week wel
Waarom eigenlijk zo weinig tanks? Gisteravond weer eens een paar dungeons met mij DK gedaan (pas lvl77) en dat werkt eigenlijk best lekker. Instant que en lekker doen waar ik goed in ben (voor de voeten lopen van de targets). Of gaat het bij de Cata/ MoP dungeons dusdanig lastig worden dat dit gevoel weggaat?Sabrac schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 07:44:
Op zich zijn de queue tijden voor een tank in LFR helemaal zo raar nog niet.
Voor een dungeon waar de verhouding 20/20/60 is, moeten de dps dus wachten en soms de healers.
Maar in LFR is de verhouding 5/15/80 (geloof 6 healers?) in dat geval hebben de dps en de healers weer de mindere queue tijden.
Nadeel is inderdaad wel dat je soms een 2/6 pop krijgt (wanneer je het niet wilt) en een 0/6 wanneer je de 2/6 wilt. Maar ja, dat is even doorbijten.
Geen idee, vindt het zelf ook wel ideaal voor dungeons etc als tank.Henkje.doc schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:05:
[...]
Waarom eigenlijk zo weinig tanks? Gisteravond weer eens een paar dungeons met mij DK gedaan (pas lvl77) en dat werkt eigenlijk best lekker. Instant que en lekker doen waar ik goed in ben (voor de voeten lopen van de targets). Of gaat het bij de Cata/ MoP dungeons dusdanig lastig worden dat dit gevoel weggaat?
Nu heeft de guild waar ik in zit geen tanks meer nodig dus tank ik alleen maar dungeons en geen raids
Misschien dat men de verantwoordelijkheid niet aankunnen of niet genoeg awareness hebben om alles in de gaten te houden of iets dergelijks. Toch is de overall trend wel dat er weinig tanks zijn. Of dat, of de tanks doen alleen runs met mensen die ze kennen / pocket healers
Tja, waarom zo weinig tanks? Omdat je als tank veel pugs tegenkomt waarbij je meer worstelt met de groep dan met de mobs in de dungeon zelf.Henkje.doc schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:05:
[...]
Waarom eigenlijk zo weinig tanks? Gisteravond weer eens een paar dungeons met mij DK gedaan (pas lvl77) en dat werkt eigenlijk best lekker. Instant que en lekker doen waar ik goed in ben (voor de voeten lopen van de targets). Of gaat het bij de Cata/ MoP dungeons dusdanig lastig worden dat dit gevoel weggaat?
Toegegeven, sinds MoP heb ik wel al veel meer leuke pug groups gevonden dan in Cata om de één of andere reden. Ik vermoed dat het komt omdat de heroics gewoon een stuk eenvoudiger zijn.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Als tank solo queue is bijna nooit (paar keer gehad dat een healer het te makkelijk vondt om te healen, naar dps spec over ging en toen kwam ineens wat hogere dmg naar binnen... yey).Kapoen schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:55:
[...]
Tja, waarom zo weinig tanks? Omdat je als tank veel pugs tegenkomt waarbij je meer worstelt met de groep dan met de mobs in de dungeon zelf.
Toegegeven, sinds MoP heb ik wel al veel meer leuke pug groups gevonden dan in Cata om de één of andere reden. Ik vermoed dat het komt omdat de heroics gewoon een stuk eenvoudiger zijn.
Sindsdien queue ik alleen nog maar als ik een healer bij me heb die ik ken. Zelfde als ik heal, gebeurd alleen als ik de tank ken
Voordeel van een pocket healer is dat je precies weet hoe goed z'n healing / mana regen is. Tot hoe ver je kan gaan in het pullen en bevorderd ook de snelheid van de heroics enorm.
Ik doe tegenwoordig bijna elke dag een random heroic voor de VP als tank. Gisteren was de healer even weg door een dc, maar heb het eigenlijk niet eens gemerkt. Laatste stuk van die whirlwind boss in scarlett halls(?) zonder healer gedaan en paar trashpacks ook. Je moet dus bijna je best doen om te falen 
Hoewel ik mezelf had beloofd geen dailies meer te doen moet ik nu eigenlijk wel als ik een trinket van de Shado Pan wil halen. Die hebben een stamina + on use mastery trinket die wel leuk is. Veel andere tank trinkets hebben dodge procs of dodge on use icm mastery, maar ik heb persoonlijk dan liever de stamina trinkets zodat ik niet per se stamina hoef te gemmen. Die on use mastery duurt 15 sec met 1 minuut cd, dus als je 2 van die dingen hebt (er dropt eenzelfde trinket in MV) heb je gewoon de helft van de tijd die mastery buff. Als de lijst van icy-veins met alle gear compleet is zie ik persoonlijk deze 2 trinkets als bis, ook al zijn ze 'maar' ilvl 489. Dat wordt dus weer dailies doen...
Ik wilde trouwens nog wat quests in Townlong Steppes gaan doen, maar ondanks dat ik nog 2 delen af moet maken volgens mij achievements kan ik echt nergens een quest vinden. Ik ben langs alle quest hubs geweest, heb zaken opgezocht via wowhead om te kijken waar bepaalde chains starten, maar ik kan echt niets vinden. Kan ik hier iets mee doen? Hoe vind ik die quests alsnog?
Hoewel ik mezelf had beloofd geen dailies meer te doen moet ik nu eigenlijk wel als ik een trinket van de Shado Pan wil halen. Die hebben een stamina + on use mastery trinket die wel leuk is. Veel andere tank trinkets hebben dodge procs of dodge on use icm mastery, maar ik heb persoonlijk dan liever de stamina trinkets zodat ik niet per se stamina hoef te gemmen. Die on use mastery duurt 15 sec met 1 minuut cd, dus als je 2 van die dingen hebt (er dropt eenzelfde trinket in MV) heb je gewoon de helft van de tijd die mastery buff. Als de lijst van icy-veins met alle gear compleet is zie ik persoonlijk deze 2 trinkets als bis, ook al zijn ze 'maar' ilvl 489. Dat wordt dus weer dailies doen...
Ik wilde trouwens nog wat quests in Townlong Steppes gaan doen, maar ondanks dat ik nog 2 delen af moet maken volgens mij achievements kan ik echt nergens een quest vinden. Ik ben langs alle quest hubs geweest, heb zaken opgezocht via wowhead om te kijken waar bepaalde chains starten, maar ik kan echt niets vinden. Kan ik hier iets mee doen? Hoe vind ik die quests alsnog?
Welke 2 delen ontbreken er volgens jou achievements?
Heb townlong steppes volledig gedaan en dit was een kwestie van de quest chain volgen en je was klaar.
Misschien dat je ergens een stap in de chain hebt overgeslagen?
Heb townlong steppes volledig gedaan en dit was een kwestie van de quest chain volgen en je was klaar.
Als ik me niet vergis die van Sha of Hatred en On Hatred's Path. Ik ben wel ooit uit de zone gestapt en heb daarbij alle quests die nog in m'n log stonden declined. Later heb ik toen wel Tai Ho's Investigation nog afgerond. Ik was al op http://www.wowpedia.org/Townlong_Steppes_storyline aan het kijken en zal dan nogmaals maar een rondje vliegen. Misschien is het wel een bug met quests niet opnieuw op kunnen pakken.Sabrac schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:11:
Welke 2 delen ontbreken er volgens jou achievements?
Precies. Ik queue geregeld met onze MT, en hij maakt er een sport van de instance in zo min mogelijk pulls te doen.Sabrac schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:07:
[...]
Als tank solo queue is bijna nooit (paar keer gehad dat een healer het te makkelijk vondt om te healen, naar dps spec over ging en toen kwam ineens wat hogere dmg naar binnen... yey).
Sindsdien queue ik alleen nog maar als ik een healer bij me heb die ik ken. Zelfde als ik heal, gebeurd alleen als ik de tank ken.
Voordeel van een pocket healer is dat je precies weet hoe goed z'n healing / mana regen is. Tot hoe ver je kan gaan in het pullen en bevorderd ook de snelheid van de heroics enorm.
Mogu'Shan Palace: alle trash + 1e boss encounter, alle trash + 2e boss encounter (of jumpen, maar da's minder leuk), en vervolgens alle trash tot aan de laatste boss, en vervolgens de boss zelf aangezien die trash met knockups nogal irritant is
En hetzelfde geldt min of meer voor Jade Temple, Stormstout Brewery, Gate (hoewel de trash daar nauwelijks trash te noemen is), Niuzao en beide Scarlets. Allen Shado Pan doen we iets voorzichtiger, maar da's meer omdat PuGs nogal de neiging hebben zichzelf op te blazen op de trash voor de laatste boss door in die mooie swirly shadow vortex thingies te gaan staan.
Je moet wat om het spannend te houden
Zelf al zo goed als 2 weken geen heroic meer gedaan, verwacht wel de monk op 90 te kunnen krijgen vanavond dus dan mag ik weer aan de gang.
Ik vermoed dat dat net frustraties aan mijn kant veroorzaakt. Ik tank al sinds vanilla en daardoor heb ik de neiging om steeds achterom te kijken of mijn groep nog leeft, en elke pull wil ik zorgvuldig doen. Dat rijmt natuurlijk niet meer met de hedendaagse 'gogogogooooo' mentaliteit en DPSers die blijven pullen.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik weet dat ik die chain ergens bij Hatred's Vice begon (Noord oosten van de map) en vervolgens van Zuid Oost naar Zuid west ging. Dus ik zou daar ergens kijkenIntToStr schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:20:
[...]
Als ik me niet vergis die van Sha of Hatred en On Hatred's Path. Ik ben wel ooit uit de zone gestapt en heb daarbij alle quests die nog in m'n log stonden declined. Later heb ik toen wel Tai Ho's Investigation nog afgerond. Ik was al op http://www.wowpedia.org/Townlong_Steppes_storyline aan het kijken en zal dan nogmaals maar een rondje vliegen. Misschien is het wel een bug met quests niet opnieuw op kunnen pakken.
Hij doet het vaak ook als reactie op een "go?" van een random. "I'll show you go!" En dan aan het eind vragen of het snel genoeg gingKapoen schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:26:
[...]
Ik vermoed dat dat net frustraties aan mijn kant veroorzaakt. Ik tank al sinds vanilla en daardoor heb ik de neiging om steeds achterom te kijken of mijn groep nog leeft, en elke pull wil ik zorgvuldig doen. Dat rijmt natuurlijk niet meer met de hedendaagse 'gogogogooooo' mentaliteit en DPSers die blijven pullen.
Haha, zo erg maak ik het niet, voornamelijk omdat ik niet echt in volwaardig tank gear rondloop (kitty gear met 2 tank trinkets en kitty gems/enchants/reforge). Maar het werkt goed genoeg voor heroics.Blistimo schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:33:
[...]
Hij doet het vaak ook als reactie op een "go?" van een random. "I'll show you go!" En dan aan het eind vragen of het snel genoeg ging
Is vaak wel zo dat ik 2 á 3 packs tegelijk doe omdat anders m'n healer (resto druid) in slaap valt.
En zodra nog maar 2 enemies overeind staan ga ik alvast naar de volgende pack toe, zal wel niet zo snel zijn als jullie runs, maar heb nog niemand horen klagen dat het te langzaam gaat
Ik was voor de grap even als level 15 druid een dungeon gaan tanken in het weekend, maar ik had volgens mij geen enkele aoe ability
De enige manier om threat te houden was als een malle constant tabben en button bashen. En dan zie je er nog wel eens 1 over het hoofd en beginnen er meteen een hoop te schelden
Was nogal irritant eigenlijk. Wel van level 15 naar 18 in 1 dungeon door heirlooms en rested exp
Ik heb als tank echt hekel aan de "go" mentaliteit, en als dps gaat pullen mogen ze ook van mij tanken.
Doe het lekker op mijn snelhied gaat het ze niet snel genoeg dan zoeken ze maar een nieuwe groep.
En als iemand om tacts vraagt neem ik vaak rustig de tijd omdat ook nog eens uittelegen.
en heel soms als ik mijn dag niet heb ga ik extra langzaam als weer een "gogogo" in de groep is.
On side note:
Ben maar met een alt aan de GL dailies begonnen. wil graag de LW patterns hebben zodat wat gear kan maken. (lfr is niet lief voor mail/leather toons)
En de rogue is echt saai, "Not enough energy" arggh, gelukkig is het gewoon een bank alt dus lekker rustig op naar 90.
Moet eerlijk gezegt wel lachen als blizz weer zie roepen ja dat komt wel met gear
, maak de finishing moves energy-loos en balance de combopoint-gens qua energy (zoals bij de monk) werk/voelt vele malen beter.
Doe het lekker op mijn snelhied gaat het ze niet snel genoeg dan zoeken ze maar een nieuwe groep.
En als iemand om tacts vraagt neem ik vaak rustig de tijd omdat ook nog eens uittelegen.
en heel soms als ik mijn dag niet heb ga ik extra langzaam als weer een "gogogo" in de groep is.
On side note:
Ben maar met een alt aan de GL dailies begonnen. wil graag de LW patterns hebben zodat wat gear kan maken. (lfr is niet lief voor mail/leather toons)
En de rogue is echt saai, "Not enough energy" arggh, gelukkig is het gewoon een bank alt dus lekker rustig op naar 90.
Moet eerlijk gezegt wel lachen als blizz weer zie roepen ja dat komt wel met gear

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Als ik solo queue als healer, dan laat ik meestal de tank wel weten dat die niet op mij hoeft te letten qua mana (ondanks dat ik Priest speel met bagger regen). Inmiddels weten de tanks uit mijn guild het ook al.Sabrac schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:07:
[...]
Als tank solo queue is bijna nooit (paar keer gehad dat een healer het te makkelijk vondt om te healen, naar dps spec over ging en toen kwam ineens wat hogere dmg naar binnen... yey).
Sindsdien queue ik alleen nog maar als ik een healer bij me heb die ik ken. Zelfde als ik heal, gebeurd alleen als ik de tank ken.
Trouwens nog een vraag, wat is verstandiger om te gebruiken in Raids als healer qua flasks en food (als Alchemist)? Ik gem zelf voornamelijk voor spirit en gebruik een Int flask en food.
Ben er alleen nog niet uit wat nou het meeste voordeel geeft. (vooral omdat ik met 3 healer setup vaak 40%+ van de healing doe
Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D
Dat merk ik ook. Wil zelf zo rustig mogelijk door de dungeon heen, maar blijkbaar moet het allemaal erg snel tegenwoordig. Main is overigens ook DPS, maar tanking bevalt stiekum wel beter.Kapoen schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:26:
[...]
Af en toe commentaar neem ik op de koop toe en zie ik meer als leermoment.
Met 80% dungeon level gear is de performance van de healer eigenlijk al nauwelijks meer een issue wat mij betreft (op een paladin iig, selfhealing ftw). Ik queue graag zelf, zolang de CTA-tanks maar actief is
Haal toch regelmatig een flask, soms een pet en een enkele keer een mount uit de bags. Mijn guildies willen eigenlijk ook nooit mee als ik het voorstel, die zitten toch al weer dik in de raidgear.
Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.
Bah ben al die daily's nu al zo erg zat en ben nog steeds friendly >.<
Gaat gewoon echt niet snel genoeg
, klaagmodus !!!!
Klaxxi wel op Honored dus die doe ik eerst wel naar Revered, maar ik ben bang ik met die Golden Lotus nooit klaar ga zijn.
Gaat gewoon echt niet snel genoeg
Klaxxi wel op Honored dus die doe ik eerst wel naar Revered, maar ik ben bang ik met die Golden Lotus nooit klaar ga zijn.
Ben het volledig met je eens, rogue's zijn op dit moment echt rete saai... daarom ben ik een pally aan het rollen!Teunis schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:36:
Ik heb als tank echt hekel aan de "go" mentaliteit, en als dps gaat pullen mogen ze ook van mij tanken.
On side note:
Moet eerlijk gezegt wel lachen als blizz weer zie roepen ja dat komt wel met gear, maak de finishing moves energy-loos en balance de combopoint-gens qua energy (zoals bij de monk) werk/voelt vele malen beter.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Op gems krijg je twee keer zoveel secondary stat als primary stat. Voor zo goed als iedere healer is het dus slim om je spirit op te bouwen via gems. Flasks en food zijn gelijk; je krijgt 300 Int of 300 Spi. En stat for stat is Int dan nog altijd beter dan Spi.ValHallen schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:46:
[...]
Trouwens nog een vraag, wat is verstandiger om te gebruiken in Raids als healer qua flasks en food (als Alchemist)? Ik gem zelf voornamelijk voor spirit en gebruik een Int flask en food. Ik gebruik zelf Int
Ben er alleen nog niet uit wat nou het meeste voordeel geeft. (vooral omdat ik met 3 healer setup vaak 40%+ van de healing doe)
Ik ga dus ook voor Int flasks en food, behalve op Stone Guards HC, omdat je Spi beïnvloed wordt door de buff die je krijgt van het floor painten.
Anoniem: 429308
Zo net weer terug van de Guildmeet in Berlijn
, hoewel er maar een paar speler waren die nu nog in de guild zitten was het erg leuk. Paar oude GM's weer ontmoet en nog wat oldskool player van Vanilla en TBC. Kan het echt aanraden voor iedere guild, geeft toch een extra stukje binding en betere relatie tussen spelers.
Gisteren heeft onze eerst groep Stone Guards HC gekilled, ze gebruikten wel een healer en dps van groep2, wat dus gelijk betekend dat groep2 niet kan raiden deze week. Vanavond maar ff een pug maken met de overige spelers van groep2.
Gisteren heeft onze eerst groep Stone Guards HC gekilled, ze gebruikten wel een healer en dps van groep2, wat dus gelijk betekend dat groep2 niet kan raiden deze week. Vanavond maar ff een pug maken met de overige spelers van groep2.
Als je een beetje tank hebt die goed oplet en dps die niet in alle shit staat zijn de meeste bazen wel te doen zonder een healer. Gisteren was ik healer en in een van de dungeon's ging een dps'er dood die afk bij een trash pull en te ver weg was, trash dood, ik terug lopen om hem te rezzen .. pulled de tank en de 2 dps die over waren de boss die vervolgens netjes de deuren sluit
..
Ik moest op het einde even een tranquility doen omdat ze allemaal 50% health waren (die gaat wel door de deur
maar behalve dat had de tank/dsp eigenlijk niet echt healing nodig 
Tegenwoording ben ik voor dungeon's ook Heart of the Wild gespecced, begin van de fight pop ik die en dps ik gezellig mee. In die 45s kan ik dan 45k dps behalen als ik niet al te veel hoef te healen
en haal op een gemiddelde boss fight een dps van 20-22k. Fights worden doordoor lekker kort
Ik moest op het einde even een tranquility doen omdat ze allemaal 50% health waren (die gaat wel door de deur
Tegenwoording ben ik voor dungeon's ook Heart of the Wild gespecced, begin van de fight pop ik die en dps ik gezellig mee. In die 45s kan ik dan 45k dps behalen als ik niet al te veel hoef te healen
Ongeveer hetzelfde als ik doe als tanks offspec needen. Volgende boss op auto-attack meedoenTeunis schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:36:
Ja, Heart of the Wild is best wel nice. Laatst op Elegon deed mijn Wrath gewoon 780K damage
(wel in laaste phase en als Guardian), daarna aan het eind nog even een tranq er overheen, wat waarschijnlijk ook als een gek healed.
Mijn record op de eerste boss in Niuzao (met 10 stacks buff dus) ligt op 126k, als healer dus
Maar dan is de fight dus over voor HotW afgelopen is. 45k is zo'n beetje waaromheen het gebalanceerd is, en afhankelijk van de lengte van het gevecht houd je daar dus een deel van over aan het eind.
Ik ben voor raids voorlopig nog Nature's Vigil specced. Ten eerste omdat ik op de meeste 3-healer fights nog niet echt een overduidelijk burn moment heb bedacht. En ten tweede omdat je er in een 2-healer fight niet echt de tijd voor hebt, of eigenlijk je mana aan het verspillen bent. Ongetwijfeld zijn er op ieder gevecht wel mogelijkheden voor, maar ik vind 't 't nu nog niet waard. En NV+ToL is gewoon een leuke throughput cooldown, die nog wat passive damage doet ook!
Ik ben voor raids voorlopig nog Nature's Vigil specced. Ten eerste omdat ik op de meeste 3-healer fights nog niet echt een overduidelijk burn moment heb bedacht. En ten tweede omdat je er in een 2-healer fight niet echt de tijd voor hebt, of eigenlijk je mana aan het verspillen bent. Ongetwijfeld zijn er op ieder gevecht wel mogelijkheden voor, maar ik vind 't 't nu nog niet waard. En NV+ToL is gewoon een leuke throughput cooldown, die nog wat passive damage doet ook!
Denk dat de MT van de guild dit ook zou kunnen (Blood DK) maar zelf gaat me het zonder healer nog niet altijd even goed afHelza schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:53:
Als je een beetje tank hebt die goed oplet en dps die niet in alle shit staat zijn de meeste bazen wel te doen zonder een healer. Gisteren was ik healer en in een van de dungeon's ging een dps'er dood die afk bij een trash pull en te ver weg was, trash dood, ik terug lopen om hem te rezzen .. pulled de tank en de 2 dps die over waren de boss die vervolgens netjes de deuren sluit..
Ik moest op het einde even een tranquility doen omdat ze allemaal 50% health waren (die gaat wel door de deurmaar behalve dat had de tank/dsp eigenlijk niet echt healing nodig
Tegenwoording ben ik voor dungeon's ook Heart of the Wild gespecced, begin van de fight pop ik die en dps ik gezellig mee. In die 45s kan ik dan 45k dps behalven als ik niet al te veel hoef te healenen behaal op een gemiddelde boss fight een dps van 20-22k. Fights worden doordoor lekker kort
Zo gemiddeld per bossfight op heroic (afhankelijk van hoe goed de dps is) ontvang ik tussen de 300 en 900k dmg. Nu zit ik zelf op 470k dus in theory zou ik, met genoeg zelf heals / cooldown usage, het misschien moeten redden. Maar ik neem de gok liever niet
Gister een heroic Scarlet Monestary gedaan met 3 lvl 90 dps die niet helemaal wisten hoe ze dmg moesten doen (Warlock met 15k dps, Hunter met 19k dps, Feral druid met 12k dps en ik als tank met 35-45k dps).
Vooral bij de eerste baas had ik op een gegeven moment zoveel van die grote adds op me (4 of 5 geloof ik) dat ik niet meer in spul mocht staan van de healer
Ook de andere gevechten duren op die manier wel erg lang.
[EDIT] Als feral ben ik voornamelijk HotW gespecced vanwege de passive, HotW zonder deze te gebruiken ligt z'on 2 a 3k dps onder DoC (welke vele malen lastiger is te cyclen in raids) en iets van 1k achter NV.
HotW daarentegen geeft mij de mogelijkheid om mee te healen in de raids *wat vaker nodig is dan me lief is* en mits een tank overlijd om de baas kort te kunnen tanken zodat de tank ge battle-ressed kan worden.
[ Voor 10% gewijzigd door Sabrac op 30-10-2012 12:05 ]
Ik vind HotW als Guardian vooral fijn op Gara'Jal en Elegon.Sabrac schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:01:
[EDIT] Als feral ben ik voornamelijk HotW gespecced vanwege de passive, HotW zonder deze te gebruiken ligt z'on 2 a 3k dps onder DoC (welke vele malen lastiger is te cyclen in raids) en iets van 1k achter NV.
HotW daarentegen geeft mij de mogelijkheid om mee te healen in de raids *wat vaker nodig is dan me lief is* en mits een tank overlijd om de baas kort te kunnen tanken zodat de tank ge battle-ressed kan worden.
Gara'Jal dan gaat dat ding in die shadowworld snel dood, en kan ik daarna nog even flink wat damage op de baas doen.
Op Elegon pop ik HotW op de 2e orb, en doe ik veel meer damage op de orbs als in Bear, en dan is hij weer klaar in P3 en kan ik daar ook weer extra damage doen en ook nog een improved tranq als de rest low is.
Met Feral lijkt HotW me fijn voor elke baas.
Klopt, op het moment gebruik ik in raids hotw als volgt.Anoniem: 429308 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:22:
[...]
Ik vind HotW als Guardian vooral fijn op Gara'Jal en Elegon.
Gara'Jal dan gaat dat ding in die shadowworld snel dood, en kan ik daarna nog even flink wat damage op de baas doen.
Op Elegon pop ik HotW op de 2e orb, en doe ik veel meer damage op de orbs als in Bear, en dan is hij weer klaar in P3 en kan ik daar ook weer extra damage doen en ook nog een improved tranq als de rest low is.
Met Feral lijkt HotW me fijn voor elke baas.
Stone guardians (Normal: Extra healing om healers wat mana te kunnen laten regeneren / LFR: Niet gebruikt).
Feng (Normal: Zie stone, LFR: Wrath spam tijdens epicenter, raakt nog steeds 90 % van de tijd zelfs met de 75 % mis kans, en meeste tanks interrupten / shielden toch niet tijdens epicenter)
Spiritbinder (Normal: Zie stone, LFR: Niet gebruikt).
Na de spirit king zie ik op normal nog genoeg mogelijkheden voor HotW qua extra healing / ranged dmg (elegon sparks neer kunnen schieten zonder dat je er als een dolle achteraan moet rennen), voor LFR eindigt het nut echter na Feng, gezien het niets voorstelt, misschien support healing bij de Will.
[EDIT] Bij de spirit kings vorige LFR per ongeluk Trash ipv Swipe gebruikt bij de mind control phase in een nogal melee heavy group. Einde van het gevecht dat ik op 3 miljoen friendly fire T_T misschien moet ik de abilities iets verder uit elkaar zetten op m'n keyboard
[ Voor 9% gewijzigd door Sabrac op 30-10-2012 12:31 ]
Gisteren dan toch maar uit de guild gestapt en tijdelijk terug bij een oude guild waar ik nog wat bekenden heb ten tijde van WotLK. De enige guildie waar ik nog mee speelde was afgelopen weekend overgestapt naar de Horde......
Ik heb zelfs nog een Serpent Deck kado gedaan aan een oude bekende, had er toch nog twee en hoop mijn laatste voor een leuk bedrag te verkopen als DF begint.
Ook maar eens een char aangemaakt op Steamwheedle Cartel, eens kijken hoe het daar is. Tijdens het aanmaken van de char was er sprake van een Low population en 's avonds later met inloggen stond er Medium. Ben benieuwd
Ik heb zelfs nog een Serpent Deck kado gedaan aan een oude bekende, had er toch nog twee en hoop mijn laatste voor een leuk bedrag te verkopen als DF begint.
Ook maar eens een char aangemaakt op Steamwheedle Cartel, eens kijken hoe het daar is. Tijdens het aanmaken van de char was er sprake van een Low population en 's avonds later met inloggen stond er Medium. Ben benieuwd
Het is inderdaad niet echt druk op SWC. Maar door jou nieuwe char zijn we van low naar medium gegaanEJSchuiteman schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:09:
Gisteren dan toch maar uit de guild gestapt en tijdelijk terug bij een oude guild waar ik nog wat bekenden heb ten tijde van WotLK. De enige guildie waar ik nog mee speelde was afgelopen weekend overgestapt naar de Horde......

Je speelt toch tegenwoordig in Xrealm Zones ?, dan zie je denk ik genoeg anderen ( natuurlijk niet overall )
Ik weet in iedergeval dat ik Lotus daily's minstens met 3 man in de groep doe, anders heeft het geen zin met al die hordes die je proberen te ganken, met nadruk op proberen.
Ik weet in iedergeval dat ik Lotus daily's minstens met 3 man in de groep doe, anders heeft het geen zin met al die hordes die je proberen te ganken, met nadruk op proberen.
Pandaria zones zijn niet cross realm. Je komt daar hooguit iemand van een andere realm tegen als ze grouped zijn met iemand van jouw realm.
Vind dat xrealm echt behoorlijk lastig soms. Soms is het gewoon wachten op spawns wegens (te) veel volk in een oude zone.
Dit topic is gesloten.