Hit cap voor Affli is een keuze, en in theorie is een hogere dps mogelijk door je niet te focussen op de hitcap. Echter is dit heel erg RNG, dit komt doordat als je een dot mist, je deze na een GCD kan hercasten zonder veel dps verlies, heb je echter pech en mis je 2-3 haunts achter elkaar is het wel funest voor je dps. Het is dus een soort van gokken met de kans op zeer hogere dps dan niet capped, en de kans om minder dps te doen bij pech met misses. Ook moet je meer opletten bij casten omdat je bij een miss direct moet hercasten, goed je timers in de gaten houden dus.
Ik zelf ben gewoon voor de Hit cap gegaan omdat dit me beter ligt, en voor mijn OS moet ik toch al capped zijn (destro) daar voor destro de prio 1 wel ligt bij de hitcap. Zie mijn sig voor mij reforges e.d.
Verder als tip, vervang direct die Coren Direbrew trinket, die is wel zooooo slecht voor affliction, ook is Visions of the predator een van de laagst simmende trinkets voor Affliction. Frozen Resin globe (oid) is al een stukje beter

En verder proberen van alle blue pieces met Crit rating af te komen, dit is voor affli op het moment echt een beroerde stat, epics met crit gaan nog wel, tot je deze uiteraard ook kan vervangen met epics zonder crit.
Verder zag ik veel posts hier over bad luck met VP items (item kopen en dan dropt in de raid een betere e.d.). Ik heb dit zelf op de volgende manier aangepakt:
Eerst gecheckt wat er dropt in de Mogushan vaults raid, en welke epics je krijgt van Exalted questen. Hier vond ik dat voor bijvoorbeeld Locks er geen ring dropt en geen bracers. Deze dus als eerste gehaald met mijn VP. Verder was de cloak die op spirit kings dropt niet optimaal voor locks, dus als 3de piece de cloak gehaald. GL extalted geeft een neck (niet optimaal, dus ga ik ws nog vervangen voor de klaxi neck) en Klaxxi een 2de ring.
Hiermee heb ik nu dus op dit moment 3x een VP item die ik niet snel zal vervangen, een Exalted neck die ik ws wel ga vervangen en een zeer goede 2de ring van de klaxxi exalted quest waardoor ik op dit moment nog geen VP gewaste heb. Na deze week is het alleen ff kijken of ik nu de neck al vervang, of de volgende reset doorspaar naar 2250 VP en een ander piece vervang waar ik meer mee vooruit ga.
Verder nog een tip voor Pre raid gearing qua weapon voor Human Mages/Warlocks. Zorg dat je z.s.m. exalted bent met de klaxxi, deze hebben het beste pre raid weapon (een caster sword) tot aan Elegon zodat je 1% hit gratis krijgt van je racial, tenzij je extreem veel geluk hebt in Scholo met de epic staff.
[
Voor 34% gewijzigd door
Dennism op 26-10-2012 15:34
]