Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 271 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 32.116 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Anoniem: 477971 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:14:
Jep mrsar, leuke wipes van de afgelopen week:

Hondjes, iedereen petrified, splat
Elegon, tanks blijven op platform staan met 3 healers
Flanking order, iedereen blijft er constant instaan, healers gaan daarna door andere aoe dood.

LFR is meer vermaak dan voor de loot heb ik soms het gevoel.
Leuk idee:
Bij Elegon wat gold inzetten en dan gokken hoeveel mensen er weer dood gaan door het platform dat weg valt. Degene die het goed heeft wint de pot :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:21

mrsar

waar een sar is,is een wodka

haha idd, inderdaad geweldig met mensen op het platform :P BAM.... 3/4 raid weg xD

als ik met guildies erin zit doen we altijd weddenschap hoeveel erin flikkeren :P

^^ dat dus,haha

[ Voor 5% gewijzigd door mrsar op 25-10-2012 16:19 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
detheavn schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:16:
Ja, maar LFR is ook voor het vermaak. De reden dat Blizzard dit in het leven heeft geroepen is zodat mensen content kunnen zien :D
Stukje leedvermaak maakt het soms veel leuker :p
./follow ./alt tab ./ profit

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477971

Goed idee om maar keer te doen, 50k bet met de guildies ofzo moet lukken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 08:43
Jerry schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:19:
[...]

Leuk idee:
Bij Elegon wat gold inzetten en dan gokken hoeveel mensen er weer dood gaan door het platform dat weg valt. Degene die het goed heeft wint de pot :P.
gisteren de nul gehaald bij het 1e platform :/
eindscore was 2.

viel van verbazing van m'n stoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:21

mrsar

waar een sar is,is een wodka

dat moet ik nog steeds meemaken :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:41
Vorige week was het bij de eerste pull zo'n beetje 18 man in de put. Na herhaaldelijk /y en /raid etc. ging het vanaf de 3e pull zowaar goed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:27
Lateralus010 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:19:
[...]

Guildy van me die keek even vluchtig in de AH en zag de Onyx mount voor 300g (!!!) er in staan. Heeft hem direct gekocht en teruggezet voor 88.000g. Bleek dat die gast die hem verkocht een foutje had gemaakt. Ging hem ook direct whisperen of hij hem terug mocht, omdat het een fout van hem was. Jammer maar helaas!
88k is nog een ok prijs (alhoewel ik het nog best laag vind voor de mount).
Maar op mijn realm worden ze voor 60k verkocht door lvl1s en staan ze voor 80k op AH.

Voor de Onyx heb je 4x een vendor mat nodig die 18k per stuk kost, nog 4x 20 gems en 16 living steel.
Dus dan is 88k nog steeds een koopje maar op mijn realm worden ze dus dik onder de mat prijs verhandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

detheavn schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:16:
Ja, maar LFR is ook voor het vermaak. De reden dat Blizzard dit in het leven heeft geroepen is zodat mensen content kunnen zien :D
Stukje leedvermaak maakt het soms veel leuker :p
Wij hebben in de guild tegenwoordig een theory met betrekking tot Loot drops.
Kort samengevat: Hoe harder je faalt in LFR, hoe eerder je een stukje loot krijgt.

Blijkbaar klopt het wel ongeveer, want ben gister alleen maar bezig geweest om te proberen een guildy dood te krijgen met leap of faith. Helaas net een seconde te laat op Elegon met het pullen van die guildy naar het midden toe.

Maar wel uiteindelijk LFR uitgelopen met 4 stukken loot.

[ Voor 7% gewijzigd door ValHallen op 25-10-2012 16:40 ]

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-04 11:21
ValHallen schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:39:
Wij hebben in de guild tegenwoordig een theory met betrekking tot Loot drops.
Kort samengevat: Hoe harder je faalt in LFR, hoe eerder je een stukje loot krijgt.
Die theorie hebben een kameraad en ik ook eens getest in DS na de LFR loot changes... Vreemd genoeg zijn we allebei met een paar items weggekomen, zelfs bij ultraxion waar ik binnen de eerste 10 seconden al autowalkend het platform afpleurde :D

Dan hoeft onze theorie nog niet te kloppen, maar het was wel verdomde toeval :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Dat dacht ik toen bij DS ook. Leek wel of blizzard de rolls van degenen die de gear "het hardste nodig hadden" automatisch verhoogde of zo :p

Zal vast gewoon toeval zijn uiteraard, maar vond het toen al opvallend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06 00:40
De servers zijn een beetje kapoet :X

Het is al een paar uur niet meer mogelijk om in te loggen op characters en sommige battle groups zijn helemaal offline, het is nog niet duidelijk wanneer er een oplossing komt.

Een compensatie zal er jammer genoeg wel niet inzitten, toch jammer ik had net wat vrije uurtjes vandaag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:07
Redblader schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 19:48:
De servers zijn een beetje kapoet :X

Het is al een paar uur niet meer mogelijk om in te loggen op characters en sommige battle groups zijn helemaal offline, het is nog niet duidelijk wanneer er een oplossing komt.

Een compensatie zal er jammer genoeg wel niet inzitten, toch jammer ik had net wat vrije uurtjes vandaag. :P
Niks van gemerkt. Draait als een zonnetje, behalve dan wanneer je weer een CRZ binnenkomt. Dan hangt ie een seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Een stuk of 20 servers lagen best een tijdje plat gisteren. Gelukkig niet die van mij, dus konden we ons icc tripje afmaken. LK 25 hc kan ook weer van het lijstje worden gestreept. Als paladin kan de titel the Light of Dawn natuurlijk niet ontbreken :)

En mensen, er is hoop! Ik won zowaar een belt in LFR :D Rest was gewoon een zakje gold, maar m'n eerste epic drop is eindelijk binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-09-2022

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Er is dan inderdaad nog hoop :) Hopelijk kan ik dit weekend m'n 2 tot 2,5 week of 'no loot' doorbreken bij de Sha (+coin) of het 2e deel van LFR (+coins).

Heb er toch 5 dus kan het net zo goed proberen :)

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-02-2024
Gisteravond een guildie geholpen met Onyxia (wat was dat lang geleden alweer zeg) en dus voor het eerst in Shadow iets gedaan. Moet zeggen dat het me niet tegenviel. In Holy gear zo rond de 25k dps ;)

Helaas geen mount drop, maar guildie kwam opeens op het idee om me te helpen de OS mount te krijgen. Dus een paar portals en minuten later ben ik een Black Drake rijker :) :)

Ook eindelijk de Wintersaber mount afgerond met mijn Druid, dus dat scheelt ook elke avond weer reizen. Misschien zat dat me ook wel de hele tijd dwars haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:57

vhal

ಠ_ಠ

Aub geen aparte lockouts voor mij, de verleiding om dan ook 10m te gaan doen voor extra loot is dan wel groot met als gevolg dat de meeste mensen amper zin hebben/uitgeblust zijn voor 25m.

Bovendien is er al zat te doen in MoP...
Deadsy schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:39:
[...]

88k is nog een ok prijs (alhoewel ik het nog best laag vind voor de mount).
Maar op mijn realm worden ze voor 60k verkocht door lvl1s en staan ze voor 80k op AH.

Voor de Onyx heb je 4x een vendor mat nodig die 18k per stuk kost, nog 4x 20 gems en 16 living steel.
Dus dan is 88k nog steeds een koopje maar op mijn realm worden ze dus dik onder de mat prijs verhandeld.
Dus de mounts zijn ws geduped? 80k kan ik mij wel voorstellen als je erg veel geluk hebt met transmute procs voor LS en de gems maar 60k stinkt gewoon...

[ Voor 58% gewijzigd door vhal op 26-10-2012 08:54 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Je kunt natuurlijk altijd kiezen wat je wilt doen. Ik doe liever oude raids voor de fun dan dailies bijv. Hoe veel content er ook is in mop, je moet het wel maar net leuk vinden :) Het zou voor mij prima zijn om 10m raids af en toe met de guild te doen en 25m raids op een georganiseerde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
kan je wachten met focus op crafting tot een hoger lvl? ik ben nu 25, maar heb enkel maar first aid en een (klein) beetje mining gedaan, aangezien ik een hekel heb aan crafting.
als het niet nodig is zou ik het volledig laten vallen :/

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickx
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2023
kowlier schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:23:
kan je wachten met focus op crafting tot een hoger lvl? ik ben nu 25, maar heb enkel maar first aid en een (klein) beetje mining gedaan, aangezien ik een hekel heb aan crafting.
als het niet nodig is zou ik het volledig laten vallen :/
Crafting is ook niet per se nodig. Je kan ook afhankelijk zijn van wat mensen op de AuctionHouse plaatsen en dit kopen. Scheelt je tijd te investeren, maar het kost je dan maar gold. Het is een afweging dus, tijd investeren tijdens het levelen of gold investeren wanneer je de items wil kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477385

Slickx schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:28:
[...]

Crafting is ook niet per se nodig. Je kan ook afhankelijk zijn van wat mensen op de AuctionHouse plaatsen en dit kopen. Scheelt je tijd te investeren, maar het kost je dan maar gold. Het is een afweging dus, tijd investeren tijdens het levelen of gold investeren wanneer je de items wil kopen :)
Sommige proffesions geven alleen wel dikke bufsfs.
Ik heb bijv JC en BS op me Warrior dus ik heb 2 extra sockets en Epic gems wat wel heel nice is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickx
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2023
Anoniem: 477385 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:50:
[...]

Sommige proffesions geven alleen wel dikke bufsfs.
Ik heb bijv JC en BS op me Warrior dus ik heb 2 extra sockets en Epic gems wat wel heel nice is.
Klopt, op 'max' level van de professions krijg je inderdaad leuke extra's. Maar aangezien het gaat om een character op level 25, is dat NU nog niet van toepassing : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Hmmm ... Realease van Windows 8 gaat officieel van start vandaag. Nu moet ik ook heel eerlijk zijn dat ik toch benieuwd ben naar het nieuwe OS en ook wel wil upgraden, maar ik wil er wel zeker van zijn dat WoW, SC2 en D3 gewoon blijven functioneren als voorheen.

El questione: Zijn er mensen die al ervaring hebben mbt Win8 en Blizz spellen? :p
Heb nog wel wat gegoogled gisteren, maar niet echt heel erg concrete en recente uitspraken als het op bugs aan komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

tijdens het levelen vond ik JC juist erg handig vanwege de statues die je healden, zo kon je net iets meer tegelijk aan, of sneller achter elkaar mobs killen.

Professions kunnen je net dat beetje extra geven, maar daarentegen moet je wel wat tijd investeren inderdaad. Om JC als voorbeeld te houden, krijg je op low level al een necklace + ringen en kun je goed geld aan dezelfde items verdienen (zie 1 á 5g a piece). En omdat je ook xp krijgt van Mining, zul je dus niet heel veel langzamer levelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Laatst online: 14:31
detheavn schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:56:
Hmmm ... Realease van Windows 8 gaat officieel van start vandaag. Nu moet ik ook heel eerlijk zijn dat ik toch benieuwd ben naar het nieuwe OS en ook wel wil upgraden, maar ik wil er wel zeker van zijn dat WoW, SC2 en D3 gewoon blijven functioneren als voorheen.

El questione: Zijn er mensen die al ervaring hebben mbt Win8 en Blizz spellen? :p
Heb nog wel wat gegoogled gisteren, maar niet echt heel erg concrete en recente uitspraken als het op bugs aan komt :)
Ik heb Win8 al een tijdje draaien (bedankt Technet ;)) en zowel WoW als Diablo 3 draaien als een trein. SC2 heb ik nog niet opnieuw geinstalleerd dus kan daar niets van zeggen. Als je een Nvidia kaart hebt dan zijn de laatste drivers daar echter een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman
detheavn schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:56:

Ik heb sinds eergister ook WoW op Windows 8 draaien. Gewoon zorgen dat je de laatste drivers hebt en het werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:01
Goede morgen,

Ik had gister een dagje vrij dus heb veel tijd aan wow kunnen besteden. Alle Tillers, Klaxi, Golden Lotus en fishing dailies gedaan. Ik ben zelfs begonnen met fishing op mijn mage (daar had ik altijd mijn priest voor). Wat is dat makkelijk geworden zeg! Je kunt overal vissen en krijgt voor elke catch een leveltje erbij :)

LFR was redelijk te doen, weinig echte retards, alleen op de laatste baas een paar tanks die niet goed wisten hoe het werkt. Met de 2 coins die ik in heb gezet 2 keer een 376 neckpiece gewonnen, helaas geen chest of head dus. Best jammer, aangezien ik al een 489 neck heb.

Wanneer wordt de 2de raidinstance eigenlijk geopend? Dan weet ik hoeveel tijd we nog hebben om 6/6 te halen, al vermoed ik dat we komende zondag met een beetje mazzel al zover zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477385

hulkie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:23:
Goede morgen,

Ik had gister een dagje vrij dus heb veel tijd aan wow kunnen besteden. Alle Tillers, Klaxi, Golden Lotus en fishing dailies gedaan. Ik ben zelfs begonnen met fishing op mijn mage (daar had ik altijd mijn priest voor). Wat is dat makkelijk geworden zeg! Je kunt overal vissen en krijgt voor elke catch een leveltje erbij :)

LFR was redelijk te doen, weinig echte retards, alleen op de laatste baas een paar tanks die niet goed wisten hoe het werkt. Met de 2 coins die ik in heb gezet 2 keer een 376 neckpiece gewonnen, helaas geen chest of head dus. Best jammer, aangezien ik al een 489 neck heb.

Wanneer wordt de 2de raidinstance eigenlijk geopend? Dan weet ik hoeveel tijd we nog hebben om 6/6 te halen, al vermoed ik dat we komende zondag met een beetje mazzel al zover zijn!
Eind deze maand stond het op de planning. Dus probs woensdag of die week daarop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman
Geldt die dubbele rep voor factions (revered > exalted & alts) ook voor pre-pandaria content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
hulkie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:23:
Ik ben zelfs begonnen met fishing op mijn mage (daar had ik altijd mijn priest voor). Wat is dat makkelijk geworden zeg! Je kunt overal vissen en krijgt voor elke catch een leveltje erbij :)
Dat is al een tijdje zo (ook pre-MoP). Zolang je maar in pools vist maakt het niet uit hoe hoog je fishing is en kan je dus perfect fishing levelen met MoP fish. Leuke cashcow als je de nuttige stacks fish op de AH zet ;)

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Misschien dat ik ook maar eens fishing moet gaan levelen dan :) Heb daar nooit echt de moeite voor genomen. Ook cooking zou eigenlijk eens aan de beurt moeten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman
Mik! schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:45:
[...]

Dat is al een tijdje zo (ook pre-MoP). Zolang je maar in pools vist maakt het niet uit hoe hoog je fishing is en kan je dus perfect fishing levelen met MoP fish. Leuke cashcow als je de nuttige stacks fish op de AH zet ;)
Vanaf 150 werd het bij mij al na twee keer 1 skillup en vanaf 175 al drie keer nodig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyoma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11-2024
Cooking is in Halfhill bijna volledig via vendor mats te lvlen naar 525. Enige wat je nodig hebt wat niet bij een vendor vandaan komt zijn 3 stacks met Golden Carps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Valor Point Increases
Tonight's hotfixes increased the amount of valor points from Random Heroic Dungeons, Challenge Mode Dungeons and Scenarios.

Random Scenario 30 -> 40 (20 after the first)
Random Heroic Dungeon 60 -> 80 (40 after the first)
Challenge Mode Bronze 40 -> 55
Challenge Mode Silver 50 -> 70
Challenge Mode Gold 60 -> 85
Challenge Mode Daily Quest 60 -> 80

Misschien dat ik nu mijn VP cap dus wel wat vaker haal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman
Dyoma schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:49:
Cooking is in Halfhill bijna volledig via vendor mats te lvlen naar 525. Enige wat je nodig hebt wat niet bij een vendor vandaan komt zijn 3 stacks met Golden Carps
Zit daar ook een Cooking trainer? Kon deze niet vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyoma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11-2024
Zeker, zit tegenover de Flightmaster naast de vendor waar je de cooking awards kan traden voor cooking mats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman
Dyoma schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:54:
Zeker, zit tegenover de Flightmaster naast de vendor waar je de cooking awards kan traden voor cooking mats
Dan heb ik dit verkeerd gezien. Had namelijk Cooking nog niet geleerd en kon er niks.
Zal vanavond eens beter kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Dyoma schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:49:
De fish cakes niet vendoren, die kun je dan weer prima gebruiken bij de Cloud Serpent dailies :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
detheavn schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:40:
[...]

De fish cakes niet vendoren, die kun je dan weer prima gebruiken bij de Cloud Serpent dailies :p
Had ik toch eerder met cooking moeten beginnen misschien :) Ach ja, dit weekend word ik exalted met cloud serpents als ik de rep buff gebruik. Heb ook nog 2 onyx eggs gevonden voor het eerst. Zoals Carthrax al zei: de hele realm is nu zo'n beetje exalted, dus dan zijn er voor mij ook eindelijk een paar eieren beschikbaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
gisteravond redelijk vlot de 1e drie bosses platgelegd om daarna ~1,5 aan elegon te besteden.
P1 gaat nu goed: stabiel phasechange na 2 adds. Nu de sparks en kleine adds nog beter onder controle krijgen, want daar ging er altijd wel iemand dood.
Scheelde mss ook dat we niet ons sterkste healerduo mee hadden.
1x de burnfase gehaald, maar wipe omdat healers al oom waren. 30 sec tot enrage en 30% hp te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Topic gaat zo hard dat ik niet zo 1 2 3 kan terughalen of hier al over gesproken is, maar zijn er meer mensen die last hebben van DCs sinds Mysts?
Gebeurd me nu bijna iedere avond wel een keer of 5 6 waarbij WoW afsluit met een critical error. Send report etc en opnieuw inloggen does the trick, maar in een instance is het niet zo prettig...

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 22:23
RaDKiLL schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:27:
Topic gaat zo hard dat ik niet zo 1 2 3 kan terughalen of hier al over gesproken is, maar zijn er meer mensen die last hebben van DCs sinds Mysts?
Gebeurd me nu bijna iedere avond wel een keer of 5 6 waarbij WoW afsluit met een critical error. Send report etc en opnieuw inloggen does the trick, maar in een instance is het niet zo prettig...
Geen problemen mee, behalve dat mn performance zwaar achteruit gehold is, ben ik erachter dat Gathermate een redelijke performance vreet om een of andere onbekende reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman
RaDKiLL schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:27:
Ik heb dit nog maar 1x gehad toen ik bezig was met de CoolLine addon. Sindsdien niet meer gehad (en addon niet meer aangeraakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

EelcoB schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:34:
[...]

Geen problemen mee, behalve dat mn performance zwaar achteruit gehold is, ben ik erachter dat Gathermate een redelijke performance vreet om een of andere onbekende reden.
Met Gathermate2 heb ik geen problemen (tot nu toe), daarentegen zorgt auctioneer er bij mij wel voor dat ik z'on 10 a 20 fps minder heb, dus wat ik doe is inloggen met addon, AH scannen, spul erop zetten en addon uit.. voor de rest toch niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
Sabrac schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:38:
[...]

Met Gathermate2 heb ik geen problemen (tot nu toe), daarentegen zorgt auctioneer er bij mij wel voor dat ik z'on 10 a 20 fps minder heb, dus wat ik doe is inloggen met addon, AH scannen, spul erop zetten en addon uit.. voor de rest toch niet nodig :)
Die heb ik ook draaien, maar daar merk ik geen verschil mee, heb nu gatherer geinstalleerd, maar deze doet helemaal niks :S heb wel het icoontje, kan de settings in, maar hij markeert niks, daar moet ik nog ns even een topic over openen bij de support van gatherer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Voor gatherer moet je een GathererDB importeren. Gatherer stand-alone doet niks anders dan jouw nodes/herbs registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
En dan zie je toch een shitload aan herbing stuff op je minimap staan in sommige gebieden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
detheavn schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:11:
Voor gatherer moet je een GathererDB importeren. Gatherer stand-alone doet niks anders dan jouw nodes/herbs registreren.
hij registreerd ook mijn nodes niet, dat is juist het hele probleem, import van de database van wowhead werkt ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Ik gebruik zelf eigenlijk al een eeuwigheid geen addons voor gathering meer. Gezien hoe veel meuk er rondslingert in MOP areas is het voor mij iig overbodig geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:49
Yintha schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:39:
Kan iemand mij helpen met de reforging gemming en enchanting van mijn affli lock?

ik heb het idee dat er iets niet klopt en sites als mmo champion noxic en askmrrobot spreken elkaar alleen maar tegen (vooral over hitcap prio of niet)

http://eu.battle.net/wow/...vanas/Genophobia/advanced
Hit cap voor Affli is een keuze, en in theorie is een hogere dps mogelijk door je niet te focussen op de hitcap. Echter is dit heel erg RNG, dit komt doordat als je een dot mist, je deze na een GCD kan hercasten zonder veel dps verlies, heb je echter pech en mis je 2-3 haunts achter elkaar is het wel funest voor je dps. Het is dus een soort van gokken met de kans op zeer hogere dps dan niet capped, en de kans om minder dps te doen bij pech met misses. Ook moet je meer opletten bij casten omdat je bij een miss direct moet hercasten, goed je timers in de gaten houden dus.

Ik zelf ben gewoon voor de Hit cap gegaan omdat dit me beter ligt, en voor mijn OS moet ik toch al capped zijn (destro) daar voor destro de prio 1 wel ligt bij de hitcap. Zie mijn sig voor mij reforges e.d.

Verder als tip, vervang direct die Coren Direbrew trinket, die is wel zooooo slecht voor affliction, ook is Visions of the predator een van de laagst simmende trinkets voor Affliction. Frozen Resin globe (oid) is al een stukje beter :P En verder proberen van alle blue pieces met Crit rating af te komen, dit is voor affli op het moment echt een beroerde stat, epics met crit gaan nog wel, tot je deze uiteraard ook kan vervangen met epics zonder crit.

Verder zag ik veel posts hier over bad luck met VP items (item kopen en dan dropt in de raid een betere e.d.). Ik heb dit zelf op de volgende manier aangepakt:

Eerst gecheckt wat er dropt in de Mogushan vaults raid, en welke epics je krijgt van Exalted questen. Hier vond ik dat voor bijvoorbeeld Locks er geen ring dropt en geen bracers. Deze dus als eerste gehaald met mijn VP. Verder was de cloak die op spirit kings dropt niet optimaal voor locks, dus als 3de piece de cloak gehaald. GL extalted geeft een neck (niet optimaal, dus ga ik ws nog vervangen voor de klaxi neck) en Klaxxi een 2de ring.

Hiermee heb ik nu dus op dit moment 3x een VP item die ik niet snel zal vervangen, een Exalted neck die ik ws wel ga vervangen en een zeer goede 2de ring van de klaxxi exalted quest waardoor ik op dit moment nog geen VP gewaste heb. Na deze week is het alleen ff kijken of ik nu de neck al vervang, of de volgende reset doorspaar naar 2250 VP en een ander piece vervang waar ik meer mee vooruit ga.

Verder nog een tip voor Pre raid gearing qua weapon voor Human Mages/Warlocks. Zorg dat je z.s.m. exalted bent met de klaxxi, deze hebben het beste pre raid weapon (een caster sword) tot aan Elegon zodat je 1% hit gratis krijgt van je racial, tenzij je extreem veel geluk hebt in Scholo met de epic staff.

[ Voor 34% gewijzigd door Dennism op 26-10-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-06 17:11
EelcoB schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:14:
[...]

hij registreerd ook mijn nodes niet, dat is juist het hele probleem, import van de database van wowhead werkt ook niet :(
Je moet ook niet de database van wowhead pakken, je kunt beter GathererDB van curse o.i.d. downloaden.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 10:40
stoneguard hc 10m.... helft van de tries gedaan maar hunter dps is crap in general (hoewel dmg taken juist laag was) wel irri omdat het einde van het gevecht juist dps beter is door killshot, maarja daar kwamen we niet voordat ik vervangen werd :( (onze eerste kill was ik er wel bij en stond op bijna onderaan in dmg taken, maarja dps was laagste van deeps, hoewel goed voor een hunter..)
feng hc 10m... waarop ik juist geweldig scoor door het single target aspect.. benched omdat ik niet de haste buff kan leveren (6 haste users) omdat de freaking CRZ down zijn waardoor ik niet de pet kan tamen (had ik de avond ervoor gedropped om een quillen te tamen :| )

Gelukkig geen kill of op feng ( }) ) , dus hopelijk zondag wel weer aan de bak, .. maar benched zijn op een van de weinige fights waar hunters wel op excelleren.. grrrr..

wat is het eigenlijk met hunters op dit moment.. goed in single target fights, goed in massive aoe.. maar oh wee als het target switching met weinig adds is.. bagger :| wat op dit moment de meeste fights zijn..

blizz heeft op de beta op het allerlaatste moment de BM cleave abillity verwijderd omdat we 4+ adds insane dps deden.. eind resultaat is dus nutteloos als er maar 2-3 adds zijn of veel switching :|

[ Voor 19% gewijzigd door Helza op 26-10-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:17
Helza schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:06:
benched omdat ik niet de haste buff kan leveren (6 haste users)
Lang leve 10-man raiden. Pigeonholing ftw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Ben ik me toch de laatste 3 avonden met alleen maar Pet Battles bezig. Wat is dat dom verslavend, zeg. Je zal en moet hem hebben, ook al moet je er een alt voor in de buurt planten. Het Pokemon concept werkt nog steeds perfect. Gatverdamme, wat leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03
Dankzij dat pokemon gedoe ben ik nu ook effectief bezig met die seasonal pets te verzamelen. Sinistre Squashlings komen er al langs mijn neus uit, maar die creepy crate en feline familiar zijn wat minder courant.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Kapoen schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 09:01:
Dankzij dat pokemon gedoe ben ik nu ook effectief bezig met die seasonal pets te verzamelen. Sinistre Squashlings komen er al langs mijn neus uit, maar die creepy crate en feline familiar zijn wat minder courant.
Ik heb zeker 2 dagen gecamped in Felwood om die Minfernal te pakken te krijgen. Alt geparkeerd, lang gewacht en veel mobs gekilled, maar uiteindelijk wel een rare te pakken gekregen. Ik logde aan op de campende alt en zag een groen icoontje iets voor mijn neus en een ally in de lucht hangen die ook aan het campen was. Helaas voor hem was ie <Away>, dus ik kon die pet te grazen nemen. Bleek het een rare te zijn ook nog. Had gehoopt dat die ally nog wakker zou worden, terwijl ik die pet aan het winnen was. Andere lastige spawns heb ik ook te pakken. Scourged Whelpling, Jade Oozeling, Baby Ape en dat soort. Helaas kan je de meta nog niet afmaken, aangezien er 1 pet is die alleen in de zomer spawned... en MoP is 5 dagen na het aflopen van de zomer gereleased >.<
Thanks Blizz!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 08:23
Poops_McGhee schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:24:
[...] Helaas kan je de meta nog niet afmaken, aangezien er 1 pet is die alleen in de zomer spawned... en MoP is 5 dagen na het aflopen van de zomer gereleased >.<
Thanks Blizz!! :(
Waar heb jij een Snowy Owl dan gevonden dacht datr die pas 21 dec spawned ?

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Teunis schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:30:
[...]

Waar heb jij een Snowy Owl dan gevonden dacht datr die pas 21 dec spawned ?
Ohja, die mis ik ook nog, inderdaad. Maarja, dat duurt niet lang meer voordat ie spawned. Die Qiraji Guardling gaat veel langer duren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
  • Laatst online: 10-04 00:21
Heey

Hebben jullie ook een probleem met het inloggen?

Groeten

Cem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Inderdaad, lukt hier het laatste half uur ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Yep ligt er hier ook uit.en nog geen melding op status overzicht
http://eu.battle.net/wow/en/status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:12
Same here. :)

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
  • Laatst online: 10-04 00:21
Heey,

gelukkig ik dach al..
nou even afwachten dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:12
Ingame notice:

We're aware of an issue that is affecting our authentication servers, which may result in failed or slow login attempts. We're currently investigating the cause and will provide updates as they're available.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Staat nu ook bij het login scherm ja.
Zou handig zijn als die auth servers ook in het overzicht stonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
Ben juist zo stom geweest om uit te loggen en geraak er nu niet meer in ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:24

junglebeast

hier staat iets

Jammer wilde net weer ff wat spelen op de pew pew shaman. Ook flink wat reacties op hun tech forum.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2023

Frerk

*bliep*

Nou, na een beetje een trage start met het maken van een raiding team met m'n nieuwe guild zostraks Spirit Kings op normal 10m neer. Het voelt toch best goed, ik had niet verwacht dat toen ik een eigen guild ging maken na ruzie met m'n oude het zo lekker zou gaan. Nog 2 raid days voor HoF, eens kijken of elegon neergaat.. En anders doen we eerst de 1e en 2e bosses uit HoF, die zijn blijkbaar vrij gemakkelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Van het weekend m'n monk maar weer eens opgepakt. Is ondertussen lvl 52 na iets meer dan 14 uurtjes. alchemy op 253 (nog 22 tot outland alchemy :D) en herbalism op 280.

Is op het moment mistwalker, maar zodra ik level 85 haal ga ik healer gear verzamelen en dan als healer voor raids gebruiken.

Wat me bij de vraag brengt, hoe staan monk healers ten opzichte van druids / paladins / shamans en priests als healers. Is de healing output in orde? Zijn ze snel OOM? en op welke playstyle lijkt het het meest :).

Zelf ben ik altijd meer een fan geweest van de oude shaman healing (Riptide / Lesser healing wave) of de druid healing style (HoTs!). Aka, kleine snelle heals ipv de trage grotere. Maar na de changes in healing sinds cata heb ik eigenlijk geen healers meer gespeeld.

Daarnaast in het weekend eindelijk m'n 3 week 'no-loot' doorbroken in LFR.
Elegon was zo aardig om mij een chestpiece te geven :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Halverwege naar revered, ben ik er gister nog achter gekomen dat ik de tailoring patterns van Golden Lotus al kon kopen. /facepalm. Ben dus gister 2 epics rijker geworden, had al 28 van die cloth klaar (ben aan het sparen voor de 28 slot bags).

Zijn er voor de rest nog tailoring patterns behalve die bag van august celestrials ?

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik kwam vrijdag online en meteen de vraag of ik zondag eventueel kon tanken in Mogu'shan Vaults, omdat 1 van de MT's mogelijk verhinderd zou zijn. Nog geen klap ervaring met de fights op normal, zeker niet als tank en vervolgens krijg ik ook nog te horen dat ze de 1e boss op heroic willen doen. *Slik* Dus als een gek nog kritischer gekeken naar gear, enchants, gems en mij qua tactics voorbereid. En dan is je eerste raidervaring in MoP een volledige avond wipen op de 1e boss op heroic. Not my cup of tea ;) Îk had echt het gevoel dat ik daar niets had te zoeken. Het ging opzich best aardig hoor, geen grote fouten gemaakt, maar ik weet niet, het voelde gewoon niet fijn.

Maar goed, sta voor morgen ook nog op standby, maar ik verwacht dat de MT weer terug is. Daarentegen kan ik woensdag voor het eerst op normal raiden in een tweede raidgroup. Het zag er lange tijd naar uit dat het niet van de grond zou komen, tot ik gister in contact kwam met iemand uit een andere guild die ook geen volledige raidgroup had. Met zijn mensen en onze mensen komen we tot een leuke groep waarmee we rustig kunnen beginnen met raiden. Als het woensdag blijkt te klikken en te werken dan hebben we een groep waarmee we blijven raiden. Guildmaster van onze guild heeft al aangegeven dat wanneer dat het geval is, de mensen uit de andere guild een vaste plek kunnen krijgen in onze guild, dus dat is wel erg positief.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajame
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 09:40
Sabrac schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 07:55:

Is op het moment mistwalker, maar zodra ik level 85 haal ga ik healer gear verzamelen en dan als healer voor raids gebruiken.

Wat me bij de vraag brengt, hoe staan monk healers ten opzichte van druids / paladins / shamans en priests als healers. Is de healing output in orde? Zijn ze snel OOM? en op welke playstyle lijkt het het meest :).
als je gaat raid healen met een monk heb je nooit last van mana problemen. vriend van mij doet in LFR gemakkelijk 70k hps + en komt niet onder de 90% mana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Van het weekend kwam ineens in trade voorbij dat Galleon up was. Nog net 1 van de laatste plaatsen weten te bemachtigen, maar helaas waren er nog 2 andere concurrerende groepen. De horde groep was kansloos tegen de 2 alliance groepen, maar die andere alliance groep had hem eerder getagged dan wij nadat we de hordies weggejaagd hadden. Volgende keer beter...

Verder merk ik dat ik meer en meer met m'n alts aan de slag ga omdat ik gewoon geen zin heb in dailies doen en niet zo nodig pet battles hoef te doen. Voor raids heb ik een groep van 10 nodig, wat een grote uitdaging blijkt te zijn op mijn realm.

Voor LFR van volgende week heb je trouwens ilvl 470 nodig. Ik zit nu pas op 468 door de pech met loot. Dat gaat nog een uitdaging worden ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 08:23
Sabrac schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 07:55:

Zelf ben ik altijd meer een fan geweest van de oude shaman healing (Riptide / Lesser healing wave) of de druid healing style (HoTs!). Aka, kleine snelle heals ipv de trage grotere. Maar na de changes in healing sinds cata heb ik eigenlijk geen healers meer gespeeld.
Zo ver ik in de LFR gezien heb, staan ze ongeveer on par met de rest van de healers.
Monk zijn channel based healers, niet echt goed vergelijkbaar maar beste met druids en hun instand heals en hots.
Zelf moet ik nog erg wennen aan het chi principe, sta te vaak met 4 chi nog gezellig te channelen.
Als je vekeerd healt als monk ben zo oom, goed healen en je kun het langst doorgaan (Mana Tea ftw.)

Ook begonen om de resterende 7 alts naar 90 te werken. dit maal kies ik er voor om het puur rested te gaan doen, aangezien deze meestal toch eindigen als bank alts heb ik geen haast.
twijfel nog over een paar maar dat zie ik wel zodra deze 90 zijn en of dan nog zin heb om te gearen etc.
(tnx blizz for huge hc gear grind + VP behind rep vendors)

O ja ben nog op zoek naar een Mod die bepaalde buff (bv Inquisition) ergens op scherm kan zetten
(Beetje zoals omniCC, gewoon een Countdown)
sta te vaak zonder deze buff of andere buff welke ik net te laat refresh te dps en dat is vaak een big deal
ps. ik weet dat PowerAura dit zou kunen maar misschien is mod die iets simpeler is.
Heb beetje rond zitten kijken op Curse maar zie bom in bos niet meer.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
Heeft blizzard ooit wel eens gedacht van de standaard raid grootte af te wijken? Nu heb je een vrij standaard setup met 5, 10 en 25 man. Ik kan me makkelijk een systeem voor stellen waarbij de invulling variabel is.

Stel dat je 12 man meeneemt, je geeft de boss gewoon wat meer hp en een tikje meer damage. Je laat het aan het raid team over om te besluiten of ze een extra healer meenemen tov dps. De scaling zou simpel zijn maar sommige bos mechanics meoeten dan wel aangepast worden. (Garajal voodoo dolls en totems bv.)

Enorme voordeel is dat je geen goede mensen meer hoeft te benchen en je ook niet hoeft te rouleren met raiders als je team vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
IntToStr schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:03:
Van het weekend kwam ineens in trade voorbij dat Galleon up was. Nog net 1 van de laatste plaatsen weten te bemachtigen, maar helaas waren er nog 2 andere concurrerende groepen. De horde groep was kansloos tegen de 2 alliance groepen, maar die andere alliance groep had hem eerder getagged dan wij nadat we de hordies weggejaagd hadden. Volgende keer beter...

Verder merk ik dat ik meer en meer met m'n alts aan de slag ga omdat ik gewoon geen zin heb in dailies doen en niet zo nodig pet battles hoef te doen. Voor raids heb ik een groep van 10 nodig, wat een grote uitdaging blijkt te zijn op mijn realm.

Voor LFR van volgende week heb je trouwens ilvl 470 nodig. Ik zit nu pas op 468 door de pech met loot. Dat gaat nog een uitdaging worden ben ik bang...
EDIT: deze vervang ik even.

Ik zie dat je de raid van volgende week bedoelt.

[ Voor 6% gewijzigd door defiler1974 op 29-10-2012 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
defiler1974 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:12:
[...]

Volgens mij en internet heb je maar 460 nodig. Dus je bent er al.
Volgende week komt Heart of Fear uit, de volgende raid instance. Stond er niet heel duidelijk in mijn bericht zie ik nu. Mogu'shan Vaults is inderdaad 460.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Hmm interessante changes in 5.1 met betrekking tot guardian tanking.

Krijg nu al vaak te horen dat ik in heroics (Met kitty gear + kitty reforges) al te makkelijk te healen ben (terwijl ik vaak teveel pull). gaan ze ook nog wijzigingen aanbrengen waardoor het nog makkelijker wordt.
Guardian

Thick Hide now also reduces all physical damage taken by 12%.
Tooth and Claw is now a Guardian spell. Zero value in tooltip changed to 250
Goed, nu stellen heroics ook niet veel voor, ben alleen wel benieuwd hoe makkelijk het wel niet wordt als ik meer op bear reforges, gems en enchants focus (meer dodge xD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
IntToStr schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:13:
[...]

Volgende week komt Heart of Fear uit, de volgende raid instance. Stond er niet heel duidelijk in mijn bericht zie ik nu. Mogu'shan Vaults is inderdaad 460.
Ik had je post ook niet goed gelezen.... Wel goed dat ze het gearlevel ook opschroeven, zorgt ervoor dat mensen in ieder geval de voorgaande raids hebben gezien. (of ze goed spelen is helaas niet gegarandeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
defiler1974 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:10:
Heeft blizzard ooit wel eens gedacht van de standaard raid grootte af te wijken?
Ja, daar hebben ze heel vaak aan gedacht. Maar dat zal niet zo snel veranderen.
Nu heb je een vrij standaard setup met 5, 10 en 25 man. Ik kan me makkelijk een systeem voor stellen waarbij de invulling variabel is.
Dat je het gemakkelijk kunt voorstellen wil niet zeggen dat het ook in alle opzichten beter is, of überhaupt meer voordelen heeft dan nadelen. Want dat is namelijk ook niet het geval.
Stel dat je 12 man meeneemt, je geeft de boss gewoon wat meer hp en een tikje meer damage. Je laat het aan het raid team over om te besluiten of ze een extra healer meenemen tov dps. De scaling zou simpel zijn maar sommige bos mechanics meoeten dan wel aangepast worden. (Garajal voodoo dolls en totems bv.)
Stel dat het inderdaad zo eenvoudig zou zijn als je hier formuleert; waarom is een raid van 12 man dan beter?
Enorme voordeel is dat je geen goede mensen meer hoeft te benchen en je ook niet hoeft te rouleren met raiders als je team vol zit.
Natuurlijk wel. Dat zal altijd nodig zijn, ongeacht de omvang van de raid. Een raid van 12 man kan ook vol zitten, waarna de 13e man achterblijft. Daarnaast wil je bij voorkeur ook de 12 beste spelers meenemen. Wat dat betreft is er dus geen enkel verschil t.o.v. 10/25-man raids.

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Nou, die server issues hebben onze raid gisteren wel wat vertraagd. Diverse mid pull DCs van diverse members, maar in het bijzonder van één van ons, die de lagspikes dankzij zijn niet al te beste internet gewoon nooit overleefde. Ik heb gisteren nog diverse spikes gehad, maar ben daardoor slechts 1 keer uitgelogd. Hij was minder gelukkig. Denk dat hij in totaal 15 keer DCed is geraakt. Dat frustreerde de progress ietwat :<

MEt als gevolg dat Stone Guards HC dus nog niet down is. Toegegeven, wij hadden te maken met verreweg de meest irritante combinatie van mobs: Jade, Cobalt en Jasper. Maar na een avond lang wipen op vrijdag, waar we diverse dingen hebben geprobeerd, en uiteindelijk een werkbare tanking strat uit hebben gehaald, had ik toch stiekum op een kill gehoopt gisteren. Het taunten ging uiteindelijk bijna iedere pull goed, hoewel er af en toe toch nog een try bij zat waar het net fout ging, maar uiteindelijk lopen er toch nog teveel mensen nét na een overload in een mine of pakken ze nét nog een tick Jasper chains mee. In combinatie met Jade is dat gewoon vervelend. De DCende speler was een Windwalker Monk, die dus geregeld in een mine terecht kwam door zijn lag spikes. Hij is nog een aantal tries gaan healen, waarmee we dus aan het 4-healen waren. Geeft healers iets meer vrijheid om te helpen met painten, maar als hij dan aan het begin van een try weer DCt en doodgaat heb je er uiteindelijk dus nog steeds niks aan :P

Om 21:30 dus maar naar normal geswitcht, ging alles redelijk vlot, tot Elegon... Waar die monk ongeveer de helft van zijn DCs meemaakte. Ik weet niet of het aan de kamer daar ligt, maar meer mensen hadden daar ernstig last van server lag. En een DC als je precies de orb phase ingaat en je dus geen stacks op de boss opbouwt... grrrrr!

Uiteindelijk wel alles plat. Zowaar wat loot meegepakt, shoulders en bracers. Woensdag HoF in. Hopelijk niet meer dan 2 avonden voor nodig, en dan weer verder met MV HC. Met hopelijk een wat prettigere Stone Guard combo, om mee te beginnen :P

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Rone schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:28:
[...]

[...]

Dat je het gemakkelijk kunt voorstellen wil niet zeggen dat het ook in alle opzichten beter is, of überhaupt meer voordelen heeft dan nadelen. Want dat is namelijk ook niet het geval.

[...]

Stel dat het inderdaad zo eenvoudig zou zijn als je hier formuleert; waarom is een raid van 12 man dan beter?

[...]

Natuurlijk wel. Dat zal altijd nodig zijn, ongeacht de omvang van de raid. Een raid van 12 man kan ook vol zitten, waarna de 13e man achterblijft. Daarnaast wil je bij voorkeur ook de 12 beste spelers meenemen. Wat dat betreft is er dus geen enkel verschil t.o.v. 10/25-man raids.
Ik denk meer dat hij bedoeld dat je een variabel aantal mee kan nemen en dat de moeilijkheid van een baas afhankelijk is van dat aantal.

Heb je 15 man in je raid, dan past de baas zich aan, moet 1 persoon halverwege weg en je houd 14 over, dan past de baas zich aan (minder health / dmg etc).

Zal natuurlijk dan wel een minimum van 10 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
[...]

En als je 13 goede spelers hebt? Je kan dan besluiten gewoon een extra dps mee te nemen.
Ik praat hier wel over normal raids of LFR, waar de tuning niet zo scherp is op het encounter en je makkelijk nog een extra healer of dps kan meenemen, je kan zelfs overwegen een extra backup tank mee te nemen.

In een hoop MMO's wordt dit systeem al gehanteerd, alleen gaat het altijd wel gepaard met een minder strakke setup. (systemen waarbij je niet het tank-dps-healer regime hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman
Vrijdagavond Cooking omhoog gebracht van 1 naar 550 voor alle 6 de varianten. De trainer zat inderdaad gewoon in Halfhill. Het enige wat ik moest kopen waren een paar van die Golden Carps, nu bezig met mijn tuintje voor de mats.

Ook een aantal classic dungeons gedaan, waarvan gisteravond toch wel de meest lange/saaie ooit: Dire Maul. Man daar moeten ze eerder toch uren aan kwijt zijn geweest.

Verder mijn Horde Shaman en Alliance Monk verwijderd en een Horde DK aangemaakt, waarmee ik de achieve 'level 90 on both sides' wil halen en mijn Druid een beetje geleveld.

Deze week maar eens kijken of ik mijn subscription nog weer verleng of dat ik weer een poosje rust neem. Aan die dailies ga ik toch niet beginnen, maar misschien toch maar alle oude achieves halen en mijn Alts levelen. Wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-06 15:50
fenylalaline schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:59:
als je gaat raid healen met een monk heb je nooit last van mana problemen. vriend van mij doet in LFR gemakkelijk 70k hps + en komt niet onder de 90% mana.
Dat klinkt veel beloved. Ik moet zeggen dat monk dps spec mij niet goed bevalt en ik moet zeggen dat ik mezelf met brewmaster niet zie tanken (naar mijn smaak te veel micromanagement voor een tank), dus ik was al vanplan om op 90 over te gaan op healing.

Als Tank ben ik het liefste bezig met 1) raid overview en 2) positioning.
Als DPS ben ik het liefste bezig met 1) positioning en 2) micromanagment(rotation/priority).
Als Healer ben ik het liefste bezig met 1) micromanagment(rotation/priority) en 2) raid overview.

Dus uit eindelijk ben ik vanplan om met mijn:
Death Knight: MS - Frost DPS en OS - Blood PvP.
Monk: MS - Mistweaver Healer + OS - DPS/Geen (puur voor dailies).
Paladin: MS - Prot Tank + OS - Prot PvP.

Als ik dan vervolgens dus een tank + dps + healer raid ready heb wil ik nog:
Druid: MS - Feral DPS en OS Guardian Tank
Shaman: MS Elemental DPS en OS Resto Healer

En als ik die klaar heb wil ik nog mijn rogue, hunter, mage, priest, 2e paladin (horde) en 2e druid (horde) van 80-85 naar 90 brengen, maar dat zal nog wel even duren voor ik daar ben aangekomen :P.

Gisteren was mijn guild alleen weer een ramp.. Ze gingen voor het eerst raiden (maar doordat ik het hele weekend al niet lekker was had ik mezelf maar niet opgegeven).. Mjah hoe dan ook waren er een aantal mensen te laat, waardoor ze na 40 minuten wachten maar 2 puggers hadden mee genomen.. Niet veel later komen die 2 die te laat waren online en 1 van hen begint toch te zeiken dat ze hun raid spot kwijt waren.. Persoonlijk had ik die gast allang gekickt om zijn houding..
Daarna begonnen hij de hele tijd op een kinderachtige manier duidelijk te maken hoe dom de rest wel niet was etc.. En tenslotte begon ie tegen een van de officers te zeggen dat ie zijn smoel moest houden, waarna hij eindelijk gekickt werd.. Helaas niet van lange duur, want na 30 minuten werd hij alweer terug geinvite in de guild.. Gelukkig was hij de rest van de avond stil, maar ik had iemand met een dergelijke houding echt niet in mijn guild gehouden.. Qua dat opzicht moet ik toch maar eens gaan zoeken naar een nieuwe guild op SWC..

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Blistimo schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:32:

MEt als gevolg dat Stone Guards HC dus nog niet down is. Toegegeven, wij hadden te maken met verreweg de meest irritante combinatie van mobs: Jade, Cobalt en Jasper.
Ik weet niet of het aan heroic ligt, maar dit was op normal de makkelijkste combinatie die onze guild had.

Vorige keer Amethyst, Jasper en jade gehad en die amethyst pools vermoorden mensen teveel (ja, men faalde hard). Deze week hadden we dus Jade, Cobalt en Jasper en de encounter was direct stukken makkelijker, 2 hunters die de cobalt mines clearden, 2 paladins die af en toe hielpen, eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
Afgelopen weekend even voor de lol met de guild naar de Gurubashi Arena, even lekker onzinnig op elkaar in hakken maar wat zijn Blood DK's overpowered zeg (duikt weg). Het leken af en toe net raid bosses. 1 van de guildies hebben we maar met z'n allen moeten pakken want zodra ze op half health zat WHOOP! weer full :S Ik ben zowel als holy als ret er in gegaan en je kan ze redelijk kiten maar ja als ze niet dood neerploffen blijf je rennen.

Wel heel erg gelachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

[...]

[...]

[...]

[...]

Ik denk dat defiler meer denkt in de richting van een compleet flexibele raid grootte. Die dus gewoon neit vol kán, met beperkingen natuurlijk. Dat de boss HP afhangt van het aantal mensen in je raid.

Probleem daarbij is alleen dat de WoW technologie dit op dit moment niet toestaat, en dat het creëren van enrage timers en andere mechanics op boss encounters echt belachelijk ingewikkeld wordt. Het vinden van de juiste balans tussen aantal healers/ tanks en DPS is in raids nu al ingewikkeld genoeg, kijk naar Garajah die wordt ge-3 healed op 25m.

Ik denk dat we nu gewoon vastzitten aan 10 en 25 man. Blizzard ziet liever 15m, maar dat zou de doodssteek zijn voor een hele berg guilds. 25m guilds die moeten snijden, en 10m guilds die onbekende recruits moeten gaan aannemen.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Carthrax schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:37:
Afgelopen weekend even voor de lol met de guild naar de Gurubashi Arena, even lekker onzinnig op elkaar in hakken maar wat zijn Blood DK's overpowered zeg (duikt weg). Het leken af en toe net raid bosses. 1 van de guildies hebben we maar met z'n allen moeten pakken want zodra ze op half health zat WHOOP! weer full :S Ik ben zowel als holy als ret er in gegaan en je kan ze redelijk kiten maar ja als ze niet dood neerploffen blijf je rennen.

Wel heel erg gelachen.
Klinkt erg gezellig :). Afgelopen weekend gingen we als guild even de dailies doen, moesten op de GM wachten, dus ik in guardian spec een duel gedaan met een Blood DK..

Uiteindelijk 45 minuten bezig geweest ofzo voordat de GM verscheen, zowel de Blood DK en ik hadden nog geen schram (hij met z'n schield en heals en ik met m'n heals xD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Uhmmie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:34:
[...]

Qua dat opzicht moet ik toch maar eens gaan zoeken naar een nieuwe guild op SWC..
Samen op zoek gaan? :p

Mijn guild verwacht woensdag een aantal extra mensen die gegeared zijn voor MV. Ik heb nog niet echt tijd gestoken in zoeken naar een nieuwe guild voor betere raids, dus ik ga het maar weer proberen. De guild is normaalgesproken prima en de meeste mensen zijn prima om mee te spelen, alleen moeten er weer genoeg mensen zijn voor raiden. Ik kan je wel inviten voor onze raid van woensdag denk ik. Laat maar weten :)

Misschien kunnen we van onze guilds gezamenlijk wel wat raids organiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
Blistimo schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:38:
[...]

Ik denk dat defiler meer denkt in de richting van een compleet flexibele raid grootte. Die dus gewoon neit vol kán, met beperkingen natuurlijk. Dat de boss HP afhangt van het aantal mensen in je raid.

Probleem daarbij is alleen dat de WoW technologie dit op dit moment niet toestaat, en dat het creëren van enrage timers en andere mechanics op boss encounters echt belachelijk ingewikkeld wordt. Het vinden van de juiste balans tussen aantal healers/ tanks en DPS is in raids nu al ingewikkeld genoeg, kijk naar Garajah die wordt ge-3 healed op 25m.

Ik denk dat we nu gewoon vastzitten aan 10 en 25 man. Blizzard ziet liever 15m, maar dat zou de doodssteek zijn voor een hele berg guilds. 25m guilds die moeten snijden, en 10m guilds die onbekende recruits moeten gaan aannemen.
Dat is inderdaad het zwakke gedeelte. Je loopt de kans dat je bossmechanics dermate eenvoudig moet gaan maken om de scaling voor elkaar te krijgen. Ik denk dat niemand op Cooky-cutter bosses loopt te wachten. Maar toch, je ziet een hoop guilds uitelkaar vallen doordat er scheefgroei is in de raidteams en wie mee kan/mag/wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 14:25
Gister als reserve gesignd voor de raid, alleen (helaas) op moeten komen dagen aangezien iemand niet online kon komen door een kapotte authenticator. Helaas was de raid een grote faal. MT is onlangs verhuist en ging via tethering proberen te raiden. 1500MS+ dus besloten de raid maar een uurtje te verlaten. Dit mocht niet veel baten dus uit eindelijk toch maar de raid gecalld. Avondje monk levelen verpest dus.

Afgelopen week wel mijn gold stash van 10K naar 30K geholpen. En er komt nog meer aan :)

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Carthrax schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:37:

Wel heel erg gelachen.
Als je tegen Selintia bezig was kan ik me voorstellen dat je daar moeite mee had :p Sowieso zijn blood dks nogal heel erg op, maar zij is ook nog eens erg goed. Mijn duel met een lvl 87 blood dk duurde vorige week al minutenlang. (Ok, ik had een dc halverwege en heb expres bijna geen heals en cds gebruikt :p ) Hij wilde een rematch een dag later, maar ik was in ret spec. Toen lag ie zo neer. Op lvl 90 maakt ie echter gehakt van me denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
IntToStr schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:50:
[...]

Als je tegen Selintia bezig was kan ik me voorstellen dat je daar moeite mee had :p Sowieso zijn blood dks nogal heel erg op, maar zij is ook nog eens erg goed. Mijn duel met een lvl 87 blood dk duurde vorige week al minutenlang. (Ok, ik had een dc halverwege en heb expres bijna geen heals en cds gebruikt :p ) Hij wilde een rematch een dag later, maar ik was in ret spec. Toen lag ie zo neer. Op lvl 90 maakt ie echter gehakt van me denk ik...
Het was indd Selintia, iedereen was ook benieuwd of zo ook loot had gedropped nadat ze eindelijk een keer op de grond lag. Kwam ook nog eens bij dat ze in compleet pvp gear zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
zijn er goeie guilds op twilight hammer die aan pve doen? ik zit nu in een random lvl 25 guild voor de xp bonussen enzo, maar veel response komt er niet uit die guild...

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
En weer een avond wipen op Elegon gehad. de wisselingen in samenstelling iedere keer, met name qua healers, zal er zeker niet bij helpen.
Gisteren was het voor mij de beurt om er voor het eerst te healen. Grote manaproblemen in het begin en tegen de tijd dat ik dat onder de knie had waren we zeker een uur verder. Foutmarge voor een healer is er wel bijzonder klein, zeker bij de explosies in P1 en de adds in P3.
frustrerende avond waarin we maar 1x de burnfase gehaald hebben. weer geen kill dus >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 14:25
kowlier schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:04:
zijn er goeie guilds op twilight hammer die aan pve doen? ik zit nu in een random lvl 25 guild voor de xp bonussen enzo, maar veel response komt er niet uit die guild...
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Epiphany weer gaat beginnen aan Alliance kant

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-06 15:50
IntToStr schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:41:
Samen op zoek gaan? :p
<knip>
Misschien kunnen we van onze guilds gezamenlijk wel wat raids organiseren?
Haha, in welke guild zit jij eigenlijk? En ik vind het best ;).

En samen organiseren? Ik denk niet dat jij met onze guild wilt raiden.. De beste raiders zijn tijdens de zomer vakantie weg gegaan (van wat ik heb gehoord, want ik heb nooit samen met ze geraid) en wat er over is gebleven is een grote guild met zeer veel casual spelers, waarvan de meeste elkaar niet kennen, 50% geen woord in de guildchat spreekt en 20% gedragsproblemen vertoont (en hiermee bedoel ik buiten proportioneel ragen om niks)..

Ik ben zelf die guild gejoined om maar gebruik te kunnen maken van de level 25 guild perks en sindsdien blijven hangen omdat ik in cataclysm maar heel weinig gespeeld heb.. Maar qua sfeer en samenhang komt het totaal niet in de buurt van mijn oude guild (maarja die bestaat helaas niet meer omdat die naar een andere game zijn verhuisd).

Dus mocht je iets leuks weten dan moet je het me maar laten weten :D.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Sabrac schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:37:
[...]

Ik weet niet of het aan heroic ligt, maar dit was op normal de makkelijkste combinatie die onze guild had.

Vorige keer Amethyst, Jasper en jade gehad en die amethyst pools vermoorden mensen teveel (ja, men faalde hard). Deze week hadden we dus Jade, Cobalt en Jasper en de encounter was direct stukken makkelijker, 2 hunters die de cobalt mines clearden, 2 paladins die af en toe hielpen, eitje.
Ja, dat ligt aan heroic :P

Jade doet als hij niet Petrified iedere 6 seconden ofzo een raid wide AoE voor 80k. Mines ontploffen voor 300k. Chains tikken per seconde voor 80k. Met name die constante stroom aan AoE damage betekent dat niemand een foutje mag maken. Daarnaast pakken je tanks ook een behoorlijke berg damage, dus als je healing focus ineens wegvalt doordat iemand damage pakt kan je tank ook ineens omvallen.

't is allemaal wat hectischer, zeg maar :P

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
Uhmmie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:08:
[...]

Haha, in welke guild zit jij eigenlijk? En ik vind het best ;).

En samen organiseren? Ik denk niet dat jij met onze guild wilt raiden.. De beste raiders zijn tijdens de zomer vakantie weg gegaan (van wat ik heb gehoord, want ik heb nooit samen met ze geraid) en wat er over is gebleven is een grote guild met zeer veel casual spelers, waarvan de meeste elkaar niet kennen, 50% geen woord in de guildchat spreekt en 20% gedragsproblemen vertoont (en hiermee bedoel ik buiten proportioneel ragen om niks)..

Ik ben zelf die guild gejoined om maar gebruik te kunnen maken van de level 25 guild perks en sindsdien blijven hangen omdat ik in cataclysm maar heel weinig gespeeld heb.. Maar qua sfeer en samenhang komt het totaal niet in de buurt van mijn oude guild (maarja die bestaat helaas niet meer omdat die naar een andere game zijn verhuisd).

Dus mocht je iets leuks weten dan moet je het me maar laten weten :D.
Je bent van harte welkom bij ons in de guild. Hebben wij er een paar raiders bij, hoeft IntToStr ook niet op zoek naar wat anders, iedereen blij ;)
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.