Ik zou eens een stukje gaan rijden in de Ioniq 5 of Kia EV6. Met name de laatste is een stuk gunstiger qua prijs en met 800V wat toekomstbestendiger qua snel laden.PressPlayOnTape schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:33:
Zojuist met Ayvens telefonisch contact gehad en te horen gekregen dat zij niets kunnen (lees: willen?) doen aan de prijs, ook niet als ik een kleine 28k vooruit wil betalen. Valt me tegen, had wel verwacht iets te kunnen regelen. Daarom maar besloten niet langer met Ayvens (en dus via de ANWB) in zee te gaan.
Ga me komende tijd maar eens beraden op wat de opties dan nog zijn. Dit voelt toch een beetje als teleurstelling.
Ik denk dat je je verwachtingen met bijstellen. Waarom zou een financiële instelling jouw gaan tegemoetkomen voor iets wat voor hun geen voordeel oplevert, behalve minimaal rentevoordeel wat voor zo'n organisatie helemaal niets is...PressPlayOnTape schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:33:
Zojuist met Ayvens telefonisch contact gehad en te horen gekregen dat zij niets kunnen (lees: willen?) doen aan de prijs, ook niet als ik een kleine 28k vooruit wil betalen. Valt me tegen, had wel verwacht iets te kunnen regelen. Daarom maar besloten niet langer met Ayvens (en dus via de ANWB) in zee te gaan.
Ga me komende tijd maar eens beraden op wat de opties dan nog zijn. Dit voelt toch een beetje als teleurstelling.
In mijn leaseportal is de EV6 in het algemeen (grote accu) niet goedkoper dan de ID4 Pro Business (grote accu) - gelijkwaardige uitrusting. De Ioniq is weer iets duurder. Hangt zeer af van uitvoering of het goedkoper is of niet. De enige EV6 die echt goedkoper is is de -tijdelijke- Edition Advanced, grote accu, veel opties. Als je die kan krijgen is het idd voordeliger, en een dikke uitvoering.BasvanS schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:45:
[...]
Ik zou eens een stukje gaan rijden in de Ioniq 5 of Kia EV6. Met name de laatste is een stuk gunstiger qua prijs en met 800V wat toekomstbestendiger qua snel laden.
Daar heb je misschien wel een goed punt. Ik redeneerde meer vanuit een dealer die een auto wil verkopen. Toch voelt het wat teleurstellend als je helemaal nul op het rekest krijgt, terwijl ik voornemens ben een, voor mij aanzienlijk, bedrag vooruit te betalen.Aldusso schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:49:
[...]
Ik denk dat je je verwachtingen met bijstellen. Waarom zou een financiële instelling jouw gaan tegemoetkomen voor iets wat voor hun geen voordeel oplevert, behalve minimaal rentevoordeel wat voor zo'n organisatie helemaal niets is...
Een EV6 en Ioniq 5 heb ik ook naar gekeken, maar vind ik minder mooi, met volgens mij ook minder ruimte.
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.
Snap ik maar de markt is enorm veranderd. De dealers die nog veel moeite doen zijn er steeds minder, ook omdat ze veelal vastzitten als onderdeel van een grotere groep, met weinig mogelijkheden om wat te mogen doen. En als ze al wat doen is het veelal klein, ook hun marges slinken door allerlei kortingen die ze moeten geven aan de leasemaatschappijen (en tussenpersonen).PressPlayOnTape schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:14:
[...]
Daar heb je misschien wel een goed punt. Ik redeneerde meer vanuit een dealer die een auto wil verkopen. Toch voelt het wat teleurstellend als je helemaal nul op het rekest krijgt, terwijl ik voornemens ben een, voor mij aanzienlijk, bedrag vooruit te betalen.
Een EV6 en Ioniq 5 heb ik ook naar gekeken, maar vind ik minder mooi, met volgens mij ook minder ruimte.
Bij koop is dat nog iets anders, maar ook daar wordt onderhandelen steeds lastiger, en is het vooral spelen met inruil/verkoop e.d. Maar ook dat is vaak voor het gevoel, als er niets verdiend wordt geeft niemand iets kado, het is dan ook veelal een sigaar uit eigen doos. Maar die rookt wel lekker ;-)
Ik had dit bericht ook al in het Citroën e C4 topic geplaatst, maar omdat ik de actie vorige keer via dit topic had ontdekt zal ik hem hier ook plaatsen:
Van Beek heeft weer een nieuwe actie ( 24 mnd / 10.000 km voor 358,- incl. sepp) met de elektrische Citroën C4, dit keer is er ook keuze uit de C4 X en luxere uitvoeringen. We zijn zelf aan het overwegen om onze e C4 in te leveren en weer over te stappen in een nieuwe.
Van Beek heeft weer een nieuwe actie ( 24 mnd / 10.000 km voor 358,- incl. sepp) met de elektrische Citroën C4, dit keer is er ook keuze uit de C4 X en luxere uitvoeringen. We zijn zelf aan het overwegen om onze e C4 in te leveren en weer over te stappen in een nieuwe.
Dit is wederom een mooie actie van Van Beek. Ik rij zelf ook sind juni in een EC4 van Van Beek. Zo kan ik mooi ontdekken of elektrisch rijden iets voor mij is. Tot nu toe erg tevreden, voornamelijk vanwege het lease bedrag.timelezzzzz schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:48:
Ik had dit bericht ook al in het Citroën e C4 topic geplaatst, maar omdat ik de actie vorige keer via dit topic had ontdekt zal ik hem hier ook plaatsen:
Net een offerte aangevraagd. Meerprijs per KM wel fors, 15 cent. Betaal nu 6 cent voor mijn E-208..timelezzzzz schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:48:
Jammer dat het zo'n korte looptijd is, anders zou ik serieus overwegen om mijn MG4 in te leveren en zo'n Citroën te leasen.
Vaak bu'j te bang!
Voor zover ik heb gelezen moet je voor de SEPP-subsidie toch minstens een contract van 48 maanden hebben? Hoe kan Van Beek dit dan met 24 maanden?
uhm...
Bij private lease krijg je maandelijks de sepp uitgekeerd zolang je lease contract loopt tot dus maximaal 48 maanden.Smoonshine schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:14:
Voor zover ik heb gelezen moet je voor de SEPP-subsidie toch minstens een contract van 48 maanden hebben? Hoe kan Van Beek dit dan met 24 maanden?
Ik ga hem vandaag bestellen hier was ik op aan het wachten. Net even gebeld en ze kunnen mooi alles op elkaar aansluiten geen dubbele kosten en ik zit niet zonder auto.
Zal wel iets duurder worden tov de vorige actie maar blijft een goede deal in mijn ogen. Betaal nu 380 obv 13k km en ga in de plus uitvoering 415 betalen voor 13K km.
Ik ga het contract wel op mijn vrouw haar naam zetten zodat we beide een Sepp subsidie op onze naam hebben staan en zij heeft geen schadevrije jaren. Vorige contract stond op mijn naam maar zij rijdt er eigenlijk altijd in.
Ik ga voor de plus uitvoering vanwege de leuke extratjes. Nu nog even stoeien over de kleur met mijn vrouw en vanavond bestellen.
Zal wel iets duurder worden tov de vorige actie maar blijft een goede deal in mijn ogen. Betaal nu 380 obv 13k km en ga in de plus uitvoering 415 betalen voor 13K km.
Ik ga het contract wel op mijn vrouw haar naam zetten zodat we beide een Sepp subsidie op onze naam hebben staan en zij heeft geen schadevrije jaren. Vorige contract stond op mijn naam maar zij rijdt er eigenlijk altijd in.
Ik ga voor de plus uitvoering vanwege de leuke extratjes. Nu nog even stoeien over de kleur met mijn vrouw en vanavond bestellen.
Ga vandaag eens langs een VW Dealer (Vallei Autogroep) om voor de vrouw voor een Polo te kijken in de lease. Heb natuurlijk de deal bij Century meegekregen, hoop zoiets ook lokaal voor elkaar te boksen.
Iemand tips?
Iemand tips?
[ Voor 3% gewijzigd door Hetisookwat op 17-09-2024 13:53 ]
Ibiza voor 259 kan nog bij UdenhoutHetisookwat schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:53:
Ga vandaag eens langs een VW Dealer (Vallei Autogroep) om voor de vrouw voor een Polo te kijken in de lease. Heb natuurlijk de deal bij Century meegekregen, hoop zoiets ook lokaal voor elkaar te boksen.
Iemand tips?
Trap niet in de, nee dit is een vaste prijs blablabla, er is altijd ruimteHetisookwat schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:53:
Iemand tips?
Met name als ze wat auto's op voorraad hebben staan, daar kunnen ze vaak wel wat mee ipv dat ie besteld wordt in de fabriek.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ja ze gaan hard, je moet er echt snel bij zijn met die acties. Heb van de week de Polo opgehaald bij Century. Die hadden er honderd en die waren binnen een week vergeven.Hetisookwat schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:55:
[...]
Allemaal in reservering hoor ik net. Zelfde geldt voor de Taigo en Fabia.
[ Voor 6% gewijzigd door TinusXIII op 17-09-2024 15:31 ]
Oh jawel! Maar zo'n E-C4 vind ik er wel geinig uitzien en ze zijn iets groter (de X uitvoering dan). Ik heb nu een flexlease contract dus ik kan opzeggen wanneer ik wilmarvel27 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:25:
Niet tevreden met je MG4?
Vaak bu'j te bang!
Ik heb hem na mijn bezoekje Vallei Autogroep toch besteld bij Century. Vielen er nog wat uit na de financiele check dus ik heb een zwarte opgepikt voor mijn vrouw.TinusXIII schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:31:
[...]
Ja ze gaan hard, je moet er echt snel bij zijn met die acties. Heb van de week de Polo opgehaald bij Century. Die hadden er honderd en die waren binnen een week vergeven.
Wat was bij jou de levertijd?
Een kleine drie weken ongeveer.Hetisookwat schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:28:
[...]
Ik heb hem na mijn bezoekje Vallei Autogroep toch besteld bij Century. Vielen er nog wat uit na de financiele check dus ik heb een zwarte opgepikt voor mijn vrouw.
Wat was bij jou de levertijd?
Inmiddels een derde poging gedaan en m'n verwachtingen iets bijgesteldPressPlayOnTape schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:33:
- Volkswagen ID.4 Pro Business 77kWh
- Kleur: Costa Azul metallic
- Warmtepomp
- Assistance Pakket Plus
- Multimedia Pakket Plus
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.
Helft aanbetaald? Dat is dan bija 58.000 euro aan lease kosten over 72 maanden. Op welk kilometrage heb je hem geleased? 30/35k per jaar?PressPlayOnTape schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:56:
[...]
Inmiddels een derde poging gedaan en m'n verwachtingen iets bijgesteldDe aanvraag is de deur uit, de overeenkomst getekend en de wettelijke bedenktijd gestart. Uiteindelijk is het het volgende geworden:
Duur van contract is 72 maanden à € 404,- per maand na een aanbetaling van de helft van het leasebedrag. Aanbetaling is flink, maar kan het lijden en het verlaagt wel aanzienlijk de BKR-registratie, wat handig is omdat we in de nabije toekomst verhuisplannen hebben. Nu nog twee weken wachten en dan wordt ie besteld. Ben benieuwd hoe lang het dan nog gaat duren!
- Warmtepomp
- Assistance Pakket Plus
- Multimedia Pakket Plus
American Express vraagbaak
15k per jaar. Ik heb het niet goedkoper kunnen vinden dan bij ANWB/Ayvens en had m'n zinnen wel gezet op specifiek deze auto.Stinger_Ventura schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:13:
[...]
Helft aanbetaald? Dat is dan bija 58.000 euro aan lease kosten over 72 maanden. Op welk kilometrage heb je hem geleased? 30/35k per jaar?
Ik snap de logica van private lease met aanbetaling nooit zo. Als je toch al de helft aanbetaalt slaat naar mijn mening de balans snel uit naar kopen eventueel aangevuld met financiering (tenzij de verzekering heel duur uitvalt vanwege gebrek aan schadevrije jaren oid).PressPlayOnTape schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:56:
Duur van contract is 72 maanden à € 404,- per maand na een aanbetaling van de helft van het leasebedrag.
Iedereen is baas over eigen portemonnee maar man wat een geld voor die paar kilometer...€0,65/km nog zonder energie en rentederving op de helft eigen inleg.PressPlayOnTape schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:16:
15k per jaar. Ik heb het niet goedkoper kunnen vinden dan bij ANWB/Ayvens en had m'n zinnen wel gezet op specifiek deze auto.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Voor dat bedrag met die lange looptijd, had je ‘m niet beter gewoon kunnen kopen?
verkeerd gelezen. Berekening sloeg nergens opStinger_Ventura schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:13:
[...]
Helft aanbetaald? Dat is dan bija 58.000 euro aan lease kosten over 72 maanden. Op welk kilometrage heb je hem geleased? 30/35k per jaar?
[ Voor 34% gewijzigd door jeroenkb op 18-09-2024 18:40 ]
De logica van de aanbetaling is met name het verlagen van de BKR registratie. De keuze voor private lease t.o.v. kopen is dat ik hiermee precies weet wat ik kwijt ben en ik een aanzienlijk kleiner bedrag in een keer hoef op te hoesten. Ik ben met name de onverwachte grote kosten beu die ik met mijn huidige auto af en toe heb. Uiteraard is dat met een nieuwe auto en garantie al een stuk minder, maar helemaal uitsluiten kun je het natuurlijk niet. Het geeft een stuk zekerheid wat ik wel fijn vind.assje schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:43:
[...]
Ik snap de logica van private lease met aanbetaling nooit zo. Als je toch al de helft aanbetaalt slaat naar mijn mening de balans snel uit naar kopen eventueel aangevuld met financiering (tenzij de verzekering heel duur uitvalt vanwege gebrek aan schadevrije jaren oid).
[...]
Iedereen is baas over eigen portemonnee maar man wat een geld voor die paar kilometer...€0,65/km nog zonder energie en rentederving op de helft eigen inleg.
De kostenberekening per kilometer is met een nieuwe auto natuurlijk niet anders als ik daar ook max 15k kilometers per jaar mee zou rijden.
Maar uit de reacties lijk ik een beetje op te maken dat het een domme keuze is. Ik zie alleen niet hoe ik deze specifieke auto goedkoper zou kunnen rijden. Tweedehands kan, maar ik wil graag het 2024 model. Bovendien zou ik graag een keer nieuw rijden, iets wat ik nog nooit gedaan heb.
Hmzz.. nu ben ik toch weer aan het twijfelen gebracht. Zal er nog eens goed naar kijken.
Bij een langere looptheid is het inderdaad flink minder gunstig. Waarschijnlijk loont kopen meer omdat je dan ook nog de restwaarde van de auto hebt na x jaar. Als je geen vermogen hebt dan uiteraard kan je natuurlijk prima private lease doen maar in jouw geval zou ik dat zeker niet doen. Evt op een voorraadmodel kopen is misschien ook nog wat extra voordeel te halen want het gaat niet bijzonder goed met de ID4 via verkopen dus misschien willen ze er nog 1 kwijtPressPlayOnTape schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:21:
[...]
De logica van de aanbetaling is met name het verlagen van de BKR registratie. De keuze voor private lease t.o.v. kopen is dat ik hiermee precies weet wat ik kwijt ben en ik een aanzienlijk kleiner bedrag in een keer hoef op te hoesten. Ik ben met name de onverwachte grote kosten beu die ik met mijn huidige auto af en toe heb. Uiteraard is dat met een nieuwe auto en garantie al een stuk minder, maar helemaal uitsluiten kun je het natuurlijk niet. Het geeft een stuk zekerheid wat ik wel fijn vind.
De kostenberekening per kilometer is met een nieuwe auto natuurlijk niet anders als ik daar ook max 15k kilometers per jaar mee zou rijden.
Maar uit de reacties lijk ik een beetje op te maken dat het een domme keuze is. Ik zie alleen niet hoe ik deze specifieke auto goedkoper zou kunnen rijden. Tweedehands kan, maar ik wil graag het 2024 model. Bovendien zou ik graag een keer nieuw rijden, iets wat ik nog nooit gedaan heb.
Hmzz.. nu ben ik toch weer aan het twijfelen gebracht. Zal er nog eens goed naar kijken.
Volgens mij loopt je berekening een beetje mank. Deze uitvoering is bij Volkswagen zelf € 54.860. Bij Ayvens is het in totaal € 58.176 (404*72+29088). Dat is dus (58176 - 54860) / 6 = € 552,67 per jaar voor verzekering en onderhoud.jeroenkb schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:19:
[...]
Als je hem samenstelt dan kost die auto iets van 54.000 euro.
Helft aanbetaald is 27.000. Plus 58.000 aan leasekosten. totaal 85.000 aan kosten
Trek daar aanschaf van af en dan heb je (85-54) / 6 jaar: 5166 euro per jaar voor verzekering, onderhoud.
Zou hem dan toch echt wel helemaal zelf kopen
Dus het ligt iets genuanceerder.
Klopt. Ik ging er te snel vanuit dat het bedrag dat ik las alleen de leasekosten waren. Er zat daar echter ook al je aanbetaling bij.PressPlayOnTape schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:37:
[...]
Volgens mij loopt je berekening een beetje mank. Deze uitvoering is bij Volkswagen zelf € 54.860. Bij Ayvens is het in totaal € 58.176 (404*72+29088). Dat is dus (58176 - 54860) / 6 = € 552,67 per jaar voor verzekering en onderhoud.
Blijft over de aanname over restwaarde na 6 jaar. Daar zit dan het verschil in
[ Voor 7% gewijzigd door jeroenkb op 18-09-2024 18:42 ]
Ik zou ook even wachten op een occasion van een jaar oud of nieuw met lening, dat is waarschijnlijk goedkoper dan 800 euro per maand betalen. Overigens zit daar waarschijnlijk ook nog niet de verhoogde MRB in? Want dan gaat ie nog 100 -150 euro omhoog.PressPlayOnTape schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:21:
[...]
De logica van de aanbetaling is met name het verlagen van de BKR registratie. De keuze voor private lease t.o.v. kopen is dat ik hiermee precies weet wat ik kwijt ben en ik een aanzienlijk kleiner bedrag in een keer hoef op te hoesten. Ik ben met name de onverwachte grote kosten beu die ik met mijn huidige auto af en toe heb. Uiteraard is dat met een nieuwe auto en garantie al een stuk minder, maar helemaal uitsluiten kun je het natuurlijk niet. Het geeft een stuk zekerheid wat ik wel fijn vind.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Lees al even een tijd mee met jouw ‘aankoop’, ik weet het, topicwaarschuwingen, maar de ID4 is een tijd geleden te koop geweest vanaf 36k zonder subsidie. Ok, geen luxe uitvoering maar toch.PressPlayOnTape schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:21:
[...]
Voor 28k heb je een super mooie EV met lage kmstand. Sterker nog, er zijn er ook te koop rond die prijsklasse (30-35k) waar ook nog eens subsidie vanaf gaat.
28k aanbetalen, 404 euro per maand betalen (72! Maanden) en dan maar 15k pj kunnen rijden is (in mijn oven) echt een hele slechte deal/zet. Dat de LM er dan ook nog zo laconiek mee omgaat…
Voor 28k kun je overigens heel wat onderhoud doen. Dan kan je nog wel een A8 rijden 😆
Na een boel heen en weer gebel en onduidelijkheid, hebben wij eindelijk duidelijkheid over de Jeep Avenger die we gaan private leasen. Er kon op korte termijn geen alternatief worden geboden met dezelfde opties, dus zit er niets anders op dan toch maar te wachten. Gelukkig is de auto inmiddels in productie in de fabriek en is de verwachting dat we over een week of zes kunnen gaan beginnen met rijden.
Natuurlijk nog steeds dik twee maanden nadat we bij de dealer zijn geweest om de auto op te halen, waar ter plekke bleek dat de auto er niet was. Het enthousiasme is er bij ons wel vanaf wat dat betreft, maar omdat we eigenlijk bij alle alternatieven duurder uit zijn en dan ook minstens eenzelfde periode moeten wachten, houden we het toch maar bij deze. Ik heb bij de dealer aangegeven dat ik nog wel wat compensatie verwacht om de pijn wat te verzachten. Ben benieuwd wat daar van terecht gaat komen, maar om eerlijk te zijn verwacht ik daar niet heel veel van.
Natuurlijk nog steeds dik twee maanden nadat we bij de dealer zijn geweest om de auto op te halen, waar ter plekke bleek dat de auto er niet was. Het enthousiasme is er bij ons wel vanaf wat dat betreft, maar omdat we eigenlijk bij alle alternatieven duurder uit zijn en dan ook minstens eenzelfde periode moeten wachten, houden we het toch maar bij deze. Ik heb bij de dealer aangegeven dat ik nog wel wat compensatie verwacht om de pijn wat te verzachten. Ben benieuwd wat daar van terecht gaat komen, maar om eerlijk te zijn verwacht ik daar niet heel veel van.
uhm...
Ik zou er echt nog eens hard over nadenken, want dit is gewoon een hele lange comitment en hoge kostenpost voor 6 jaar!PressPlayOnTape schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:37:
[...]
Volgens mij loopt je berekening een beetje mank. Deze uitvoering is bij Volkswagen zelf € 54.860. Bij Ayvens is het in totaal € 58.176 (404*72+29088). Dat is dus (58176 - 54860) / 6 = € 552,67 per jaar voor verzekering en onderhoud.
Als het echt je droom is om deze auto nieuw te rijden, en je bent al wat ouder (kids huis uit, stabiele relatie en baan en laatste huis); dan kan ik me iets voorstellen bij de droom van een nieuwe auto en de zekerheid van lease.
Je berekening gaat trouwens fout. Je gaat er zo te zien van uit dat je de hele auto afschrijft naar 0 in 6 jaar tijd.
Maar een veilige aanname is dat die nog best 45% waard is na 6 jaar en 90k km. De restwaarde is dan zo’n 24.500. Ofwel de gehele afschrijving betaal jij nu bij aanschaf al en zit er 6 jaar aan vast.
Als ik je een tip mag geven, kijk naar een lening voor de resterende 25.000 (financial lease ipv full operational).
Er zit standaard 4 jaar garantie op een nieuwe volkwagen, dus die zekerheid van lage onderhoudskosten heb je al.
@Stinger_Ventura ga er maar vanuit dat de restwaarde onder de 20k is, dit is veel te optimistisch
Kun je mij het Ayvens lease whatsapp nummer geven? Ik heb me suf gegoogled, maar vond alleen een whatsapp van Leaseplan Bank en een whatsapp waarbij de medewerker uitlegde dat zij voormalig ALD waren en geen inzicht in voormalig Leaseplan auto's hadden.Fiorano schreef op zondag 15 september 2024 @ 13:52:
Whatsappen werkt ook prima bij Ayvens 👌
+31 20 658 3080_Anvil_ schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:25:
[...]
Kun je mij het Ayvens lease whatsapp nummer geven? Ik heb me suf gegoogled, maar vond alleen een whatsapp van Leaseplan Bank en een whatsapp waarbij de medewerker uitlegde dat zij voormalig ALD waren en geen inzicht in voormalig Leaseplan auto's hadden.
Tja, die had ik dus, dit was de reactie:
"is dit misschien een leaseauto van Ayvens voorheen LeasePlan?
Je bent helaas bij de andere locatie van Ayvens (voorheen ALD Automotive) op dit moment.
Je kan dan het beste even direct met hen schakelen.
Wij hebben helaas hier zelf geen inzichten in orders/contracten aan onze kant."
NOFI, maar dat klinkt echt als een hele slechte deal.PressPlayOnTape schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:56:
Duur van contract is 72 maanden à € 404,- per maand na een aanbetaling van de helft van het leasebedrag.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Hier kun je ook veel merken/modellen configureren voor Private Lease:PressPlayOnTape schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:56:
[...]
Inmiddels een derde poging gedaan en m'n verwachtingen iets bijgesteldDe aanvraag is de deur uit, de overeenkomst getekend en de wettelijke bedenktijd gestart. Uiteindelijk is het het volgende geworden:
Duur van contract is 72 maanden à € 404,- per maand na een aanbetaling van de helft van het leasebedrag. Aanbetaling is flink, maar kan het lijden en het verlaagt wel aanzienlijk de BKR-registratie, wat handig is omdat we in de nabije toekomst verhuisplannen hebben. Nu nog twee weken wachten en dan wordt ie besteld. Ben benieuwd hoe lang het dan nog gaat duren!
- Warmtepomp
- Assistance Pakket Plus
- Multimedia Pakket Plus
https://mhcmobility.nl/pr...ator/7996/volkswagen-id.4
of inderdaad zelf aanschaffen:
https://www.volkswagen.nl...aar---incl-inruilvoordeel
[ Voor 10% gewijzigd door crijnders op 19-09-2024 10:14 ]
Stinger_Ventura schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:48:
[...]
Ik zou er echt nog eens hard over nadenken, want dit is gewoon een hele lange comitment en hoge kostenpost voor 6 jaar!
Als het echt je droom is om deze auto nieuw te rijden, en je bent al wat ouder (kids huis uit, stabiele relatie en baan en laatste huis); dan kan ik me iets voorstellen bij de droom van een nieuwe auto en de zekerheid van lease.
Je berekening gaat trouwens fout. Je gaat er zo te zien van uit dat je de hele auto afschrijft naar 0 in 6 jaar tijd.
Maar een veilige aanname is dat die nog best 45% waard is na 6 jaar en 90k km. De restwaarde is dan zo’n 24.500. Ofwel de gehele afschrijving betaal jij nu bij aanschaf al en zit er 6 jaar aan vast.
Als ik je een tip mag geven, kijk naar een lening voor de resterende 25.000 (financial lease ipv full operational).
Er zit standaard 4 jaar garantie op een nieuwe volkwagen, dus die zekerheid van lage onderhoudskosten heb je al.
alki schreef op donderdag 19 september 2024 @ 08:06:
@Stinger_Ventura ga er maar vanuit dat de restwaarde onder de 20k is, dit is veel te optimistisch
Ik ben inmiddels wel redelijk overtuigd door de genoemde argumenten. Als ik e.e.a. in een excelletje zet lijkt het erop dat ik met een duur van 6 jaar met PL ongeveer € 200 ~ € 350 duurder uit ben per maand, afhankelijk van de geschatte restwaarde (€ 15k ~ € 25k). Dat zou over 6 jaar dus oplopen tot € 14.400 ~ € 25.200.Arfman schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:45:
[...]
NOFI, maar dat klinkt echt als een hele slechte deal.
Ik zal binnenkort eens bij de lokale VW dealer binnenstappen en kijken wat daar de mogelijkheden zijn. Bedankt aan iedereen om me te wijzen op deze mogelijke dure misser!
Had je niet beter dan toch eerst kunnen verhuizen, en daarna naar PL kunnen gaan kijken?PressPlayOnTape schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:56:
[...]
BKR-registratie, wat handig is omdat we in de nabije toekomst verhuisplannen hebben.
Ook al verlaag je je BKR registratie, elke 1000 euro die daar geregistreerd staat, neemt gewoon flinke hap uit je maximaal leenbedrag.
Float like a butterfly, sting like a bee.
De nabije toekomst is in dit geval over 2 à 3 jaar. Bovendien zou een BKR registratie van om en nabij de 30k nog prima uitkomen met het beoogde hypotheekbedrag. Granted, die berekeningen zijn gebaseerd op huidige huizenprijzen en hypotheekmogelijkheden, dus of dat over 2 of 3 jaar nog steeds van toepassing is valt te bezien.Martinusz schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:13:
[...]
Had je niet beter dan toch eerst kunnen verhuizen, en daarna naar PL kunnen gaan kijken?
Ook al verlaag je je BKR registratie, elke 1000 euro die daar geregistreerd staat, neemt gewoon flinke hap uit je maximaal leenbedrag.
Persoonlijk zou ik die ruimte liever overhouden op mijn mogelijke hypotheek. Je zult maar net je droomhuis missen op het bedrag dat je niet kunt lenen vanwege je BKR-registratie. In die zin is kopen een stuk slimmer. Met jouw eerste aanbetaling is het bedrag dat je gaat lenen niet heel erg schokkend (let op, financieren bij een autodealer is vaak een stuk duurder dan bij een bank).PressPlayOnTape schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:19:
[...]
De nabije toekomst is in dit geval over 2 à 3 jaar. Bovendien zou een BKR registratie van om en nabij de 30k nog prima uitkomen met het beoogde hypotheekbedrag. Granted, die berekeningen zijn gebaseerd op huidige huizenprijzen en hypotheekmogelijkheden, dus of dat over 2 of 3 jaar nog steeds van toepassing is valt te bezien.
Het voordeel van het lenen is dat je het altijd kosteloos mag aflossen. Mocht je dus over drie jaar voor de keus staan, dan kun je op dat moment bedenken om het resterende bedrag ineens af te lossen en zo van je BKR-registratie af te zijn. Dat lijkt mij een stuk gunstiger.
Onverwachte kosten buiten de garantie heb je natuurlijk ook een stuk minder kans op bij een nieuwe wagen, al is het prettig om te weten dat je met een flinke schade niet meteen terugvalt in no-claim en je maximaal je eigen risico kwijt bent.
Je zou ook nog eens kunnen kijken naar een auto-abonnement als Volvo Care oid. Ik weet niet of Volkswagen iets vergelijkbaars heeft, maar dan heb je geen BKR-registratie en wordt je dus niet gekort op je hypotheek.
[ Voor 0% gewijzigd door Smoonshine op 19-09-2024 11:11 . Reden: type ]
uhm...
Ik kan een PL contract van iemand overnemen met voor mij gunstige voorwaarden, de gene waar ik hem van over kan nemen moet er vanaf ivm nieuwe hypotheek.
Ik rijdt zelf ook in een PL wagen welke ik pas over 4 maanden kan opzeggen, omdat ik het nieuwe PL contract eerder kan overnemen zijn er kosten aan verbonden, ik heb dit aan de andere partij voor gelegd en deze is gaat akkoord dat hij dus eigenlijk mijn boete overneemt.
Het is een kwestie van vertrouwen maar hoe loop ik het minste risico dat hij dit bedrag ook daadwerkelijk gaat betalen, ik moet mijn contract op een gegeven moment opzeggen en van af dat moment moet ik dus die boete betalen, als hij om wat voor reden niet betaald zit ik met een opgezegd contract en een boete die ik dan zelf moet betalen.
Hoe dit het beste aan te pakken?
Ik rijdt zelf ook in een PL wagen welke ik pas over 4 maanden kan opzeggen, omdat ik het nieuwe PL contract eerder kan overnemen zijn er kosten aan verbonden, ik heb dit aan de andere partij voor gelegd en deze is gaat akkoord dat hij dus eigenlijk mijn boete overneemt.
Het is een kwestie van vertrouwen maar hoe loop ik het minste risico dat hij dit bedrag ook daadwerkelijk gaat betalen, ik moet mijn contract op een gegeven moment opzeggen en van af dat moment moet ik dus die boete betalen, als hij om wat voor reden niet betaald zit ik met een opgezegd contract en een boete die ik dan zelf moet betalen.
Vooraf laten betalen ?ramrodwillem schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:31:
Ik kan een PL contract van iemand overnemen met voor mij gunstige voorwaarden, de gene waar ik hem van over kan nemen moet er vanaf ivm nieuwe hypotheek.
Ja dat zo ie zo maar kan me voorstellen dat hij dat weer problematisch vindt.
Als je beiden iets op papier zet, overname + datum + betaling op een bepaalde datum en deze beide ondertekend heeft dit dan een rechtsgeldigheid?
Als je beiden iets op papier zet, overname + datum + betaling op een bepaalde datum en deze beide ondertekend heeft dit dan een rechtsgeldigheid?
Als je het vraagt weet je het nooit natuurlijk. Ik vind het een niet meer dan logisch voorstel en als je het niet vertrouwt, laat het dan op papier zetten. Als er dan handtekeningen onder staan, dan is het in principe rechtsgeldig. Zelfs een bevestiging per mail is voor zover ik weet rechtsgeldig.
Maar rechtsgeldig betekent alleen niet dat je je geld zonder slag of stoot krijgt. Normaal gesproken als je allebei nette mensen bent, dan gaat het natuurlijk gewoon goed en is er geen man overboord. Maar mocht de ander niet betalen en je wilt je geld toch, dan zul je toch iets van rechtsbijstand moeten gaan zoeken om alsnog je geld te krijgen en dat kan een hoop tijd en energie kosten.
Maar wat is de volgorde waarin alles gebeurt? Eerst neem je het contract over en daarna zeg je je eigen op? Ik zou gewoon gelijk oversteken. De dag dat jij het contract met diegene tekent, wil je dat geld op je rekening zien, zo niet, dan wordt er niets getekend.
Maar rechtsgeldig betekent alleen niet dat je je geld zonder slag of stoot krijgt. Normaal gesproken als je allebei nette mensen bent, dan gaat het natuurlijk gewoon goed en is er geen man overboord. Maar mocht de ander niet betalen en je wilt je geld toch, dan zul je toch iets van rechtsbijstand moeten gaan zoeken om alsnog je geld te krijgen en dat kan een hoop tijd en energie kosten.
Maar wat is de volgorde waarin alles gebeurt? Eerst neem je het contract over en daarna zeg je je eigen op? Ik zou gewoon gelijk oversteken. De dag dat jij het contract met diegene tekent, wil je dat geld op je rekening zien, zo niet, dan wordt er niets getekend.
uhm...
Zo denk ik er ook over maar wil me goed voorbereiden, eerst is de toetsing bij zijn lease maatschappij, bij ok , kan ik mijn PL opzeggen, op dat moment kan ik niet meer terug en als hij niet betaalt hang ik . Dus mij lijkt het volgorde met datum van betaling op papier zetten , tekenen, bij ok van zijn lease maatschappij maakt hij het bedrag over en zeg ik mijn contract op . Doorlooptijd zal zo,n 4 weken zijn.
Vandaag een artikel dat stelt dat de prijsdaling van M3's nog harder zal gaan dan verwacht. Niet duidelijk wat dit voor voor private lease betekentmarvel27 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:49:
Een hoop occasion Tesla Model 3's onder de 350€ per maand bij 10k kms incoming in de loop van 2024, of toch volgens de ANWB en Mistergreen.
De Tesla Model 3 wordt binnen enkele maanden een stuk beter vertegenwoordigd op de occasionmarkt en dat gaat gepaard met flinke prijsdalingen. Volgens een restwaardebepaler zijn die dalingen nog heftiger dan eerder werd aangenomen.
De Tesla Model 3 werd eind 2019 op grote schaal verkocht en nu de gunstige bijtelling op zijn einde loopt, verwachten kenners een enorme toestroom aan gebruikte exemplaren op de markt. Meer aanbod leidt vaak tot lagere prijzen en dat is ook het geval bij de Model 3. Volgens de directeur van Autorola Nederland, Frank Tanke, vallen de prijzen zelfs nog lager uit dan verwacht. Hij rekent op een prijsdaling van 30 tot 40 procent, zo vertelt hij aan BNR. Let wel: het gaat dan om een prijsdaling bovenop de reguliere afschrijving.
In de praktijk kan dat erop neerkomen dat je straks tal van Tesla's Model 3 op het internet treft die nog slechts wat meer dan tien mille moeten kosten. Zeker onder de €15.000 is er straks naar verwachting heel wat aanbod en dan gaat het echt niet alleen om auto's die astronomische kilometerstanden op de teller hebben. De verwachting is dat er eind dit jaar en begin volgend jaar meer dan tienduizend Tesla's Model 3 op de occasionmarkt bij komen.
Ik heb zojuist aanbod voor overname ontvangen voor onze Citigo iV (luxe uitvoering): €11k voor overname maart volgend jaar met verwachte kilometerstand net onder de 50kkm.assje schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:56:
Oh dat is wel een interessante referentie. Wij hebben een Skoda Citigo EV waarvan het contract volgend jaar afloopt. Wij hebben een verlengingsaanbod gekregen waarbij het leasbedrag (met terugwerkende kracht over de looptijd) omhoog zou gaan bij verlengen![]()
Maar, alle alternatieven in de markt zijn nu fors duurder (wij hebben hem voor €240/maand). Het wordt sowieso elektrisch, ik denk dat we gewoon weer wat gebruikt gaan kopen (of de Citigo overnemen als het aanbod goed is).
Maar, het zou zeker helpen als inleveren niet op de dag precies zou hoeven; dan kunnen we rustig de tijd nemen iets te vinden. Gezien het tarief ben ik echter bang dat ze er bij ons strak bovenop gaan zitten om dat ding direct ingeleverd te krijgen.
Edit, het verlenginsaanbod:Komt neer op eenmalig betalen van €564 als gevolg van hogere tarief over de afgelopen jaren; een bizarre situatie natuurlijk. Alsnog voordeliger dan huidig beschikbare alternatieven in private lease...
- 60 maanden -> 72 maanden
- Tarief €240,87 -> €252,01
- Effectieve kosten voor extra jaar: €299/maand
Valt me niet helemaal tegen. Ik had gevraagd om optie overname per december om SEPP nog mee te pakken maar daar is niet op gereageerd.
In de tussentijd is onze situatie verandert en hopen we met één auto af te kunnen over 2 maanden. Ik ga dit verder dus laten rusten maar wellicht interessant als referentie voor mede Citigoers.
[ Voor 49% gewijzigd door assje op 24-09-2024 17:27 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Als je al Sepp hebt kan je het dan niet meenemen naar volgend jaar en dan op de oude Sepp het nieuwe voertuig laten zetten, dit omdat het een reeds bestaande Sepp is.
Een vriendin vraagt aan mij tips voor een betaalbare automaat. Ik zie bij ANWB deze lease deal:
https://www.anwb.nl/auto/...se/aanbod/citroen/e-c3-ev
Andere opties, zoals die Nissan Leaf met ChaDeMo, zijn duurder. Ook vele occasions zijn duurder. En de ë-C3 heeft nog een best aardige accu (44 kW).
Looptijd 6 jaar, 15.000 km per jaar, per maand: 369 euro.
Da's toch niet gek? Iemand andere ideëen?
Andere opties, zoals die Nissan Leaf met ChaDeMo, zijn duurder. Ook vele occasions zijn duurder. En de ë-C3 heeft nog een best aardige accu (44 kW).
[ Voor 3% gewijzigd door TucanoItaly op 26-09-2024 16:19 ]
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Je link is stuk?TucanoItaly schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:56:
Een vriendin vraagt aan mij tips voor een betaalbare automaat. Ik zie bij ANWB deze lease deal:
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
72 maanden x EUR 369 per mand=EUR 26.568.-TucanoItaly schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:56:
(prijs per maand zonder SEPP premie?)
Daarna mag je de E-C3 weer inleveren.
Dure grap, kan je denk ik beter een pl nemen, daarna is de auto je bezit.
Apple iMac 2013
Waarom uberhaupt private lease? In het andere topic schrijf je dat ze het niet breed heeft.TucanoItaly schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:56:
Kies dan eerder nog voor een Dacia Spring.
Vaak bu'j te bang!
Lekker ongefundeerd, verzekering niet meegenomen, onderhoud/APK niet meegenomen. Bovendien, ieder z'n ding en dit verhaal kennen we wel.zipper646 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 23:15:
[...]
72 maanden x EUR 369 per mand=EUR 26.568.-
Dat is de prijs zonder SEPP-premie inderdaad. Dus dan kom je op 309 per maand. Dan kom je in totaal op 22.248 uit voor 72 maanden. Daarvoor heb je dan de basisuitvoering die nieuw 24.290 kost. Uit die 22.248 komt dan ook nog onderhoud en verzekering. Als ik daar 7000 euro voor reken over 72 maanden, dan betaal je dus 15.248 voor de auto zelf in totaal.zipper646 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 23:15:
[...]
72 maanden x EUR 369 per mand=EUR 26.568.-
Als je dat naast kopen afzet, dan zou je dus een restwaarde hebben van ongeveer 9000 euro als je het vergelijkt met kopen. Dat is wat mager, want ik denk dat je auto na zes jaar meer gaat zijn dan dat.
Daarmee koop je echter wel het risico af op grote schades. Alles bij elkaar valt het dus wel mee hoe duur het in verhouding tot koop is.
Het probleem dat ik er vooral mee heb is de looptijd. Je zit zes jaar vast aan die auto. Zeker als je nog jong bent is dat best heel erg lang als je nog plannen hebt om te verhuizen etc. Ik zou zelf ook eens naar jonge occasions kijken. Daar zitten ook zat automaten tussen en daar kun je wellicht nog goedkoper uit zijn.
Ook de eerder genoemde Dacia Spring is best wel aantrekkelijk. Daar zit je 48 maanden aan vast en dan ben je zelfs nog iets goedkoper uit.
[ Voor 4% gewijzigd door Smoonshine op 26-09-2024 09:45 . Reden: toevoeging ]
uhm...
Het loont ook om nog even een maandje (of 2) te wachten. Vorig jaar waren er rond black friday ook wat PL acties.
Van Mossel had toen rond die periode de MG4 voor 280 euro met een flexcontract (dus na een jaar opzegbaar)
Van Mossel had toen rond die periode de MG4 voor 280 euro met een flexcontract (dus na een jaar opzegbaar)
[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 26-09-2024 09:48 ]
Vaak bu'j te bang!
Oops:KhaZ schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:57:
Je link is stuk?
Ze is echt wel gesettled waar ze woont... ik verwacht geen verhuizingen. Maar inderdaad is het erg lang.Smoonshine schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:11:
Het probleem dat ik er vooral mee heb is de looptijd. Je zit zes jaar vast aan die auto. Zeker als je nog jong bent is dat best heel erg lang als je nog plannen hebt om te verhuizen etc.
110 km op de snelweg, in de winter... Wat een ding. Voor een motor, okay. Voor een auto vind ik dat bereik ontzettend mager. Desalniettemin, ik ga het aan haar voorleggen.Ook de eerder genoemde Dacia Spring is best wel aantrekkelijk
Als daar nog subsidie vanaf gaat is het eigenlijk niet eens zo'n slechte deal. Vraag is eigenlijk meer of je 72 maanden wilt committen (en kan je dat, ga je geen huis kopen, hoe ziet de toekomst eruit etc) zo ja, wil je percee nieuw rijden. Eigenlijk is alleen een barrel voordeliger.
Als ik het zo allemaal bekijk
369 totaal - tot. 72 maanden = 328 p/m
Tweedehandsje p/m
Aanschaf: xxx
-Verzekering 40 euro
-Wegenblasting: 30 euro
-Banden: 10 euro
-Onderhoud: 60 euro
-Afschrijving: 20 euro (echt een barrel)
-Benzine(15k pj , 1:17, 1.8 euro de liter) - 132 euro (EV met 6km de kWh = 62 euro pm (30c de kW) dus verschil is 70 euro pm).
Dan heb je exotische kosten nog niet meegerekend die je mogelijk hebt met een tweedehands auto. Zit je toch al op 230 euro p/m (verschil benzine - stroomkosten) aan 'standaard' kosten als 2025 wegenbelastingvrij is, op 200 als je dit erbij optelt bij een EV vanaf 2026.
Dit bedrag ligt trouwens veel hoger als je tweedehandsje koopt van laten we zeggen 10k (afschrijving)
Dus voor 130 euro per maand rijd je dan wel nieuw en zorgeloos. Dat is ook wat waard.
[ Voor 4% gewijzigd door STIMPPYYY op 26-09-2024 12:25 ]
Wel goed om te weten dat volgend jaar de wegenbelasting niet meer 100% korting is, maar 75%. Wat ik er van heb kunnen vinden is het daarna nog twee jaar 40% korting en daarna betaal je gewoon de volle mep als er niets meer veranderd.
Uiteindelijk verwacht ik (hoop ik) dat er nog wel wat gaat gebeuren qua voordelen. Elektrische auto's zijn een stuk zwaarder, waardoor ze straks erg ongunstig zijn qua wegenbelasting en dus minder aantrekkelijk dan traditionele benzineauto's waarvan we met zijn allen hebben afgesproken dat we daar vanaf moeten. Het zijn wat dat betreft onzekere tijden en dat is wellicht ook iets om rekening mee te houden als je gaat kopen ivm inruilwaarde.
Uiteindelijk verwacht ik (hoop ik) dat er nog wel wat gaat gebeuren qua voordelen. Elektrische auto's zijn een stuk zwaarder, waardoor ze straks erg ongunstig zijn qua wegenbelasting en dus minder aantrekkelijk dan traditionele benzineauto's waarvan we met zijn allen hebben afgesproken dat we daar vanaf moeten. Het zijn wat dat betreft onzekere tijden en dat is wellicht ook iets om rekening mee te houden als je gaat kopen ivm inruilwaarde.
uhm...
MRB is 2025 75% korting, 2026-2029 25% korting en vanaf 2030 geen korting meer volgens de laatste plannen gepresenteerd op Prinsjedag.Smoonshine schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:05:
Wel goed om te weten dat volgend jaar de wegenbelasting niet meer 100% korting is, maar 75%. Wat ik er van heb kunnen vinden is het daarna nog twee jaar 40% korting en daarna betaal je gewoon de volle mep als er niets meer veranderd.
Ah, dat valt dan weer tegen, want de MRB wordt natuurlijk wel gewoon bij je maandelijkse leasebedrag opgeteld. Ik ben benieuwd of en wat ze gaan doen om elektrisch rijden verder te stimuleren dan.Martijnvdb schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:00:
[...]
MRB is 2025 75% korting, 2026-2029 25% korting en vanaf 2030 geen korting meer volgens de laatste plannen gepresenteerd op Prinsjedag.
uhm...
Dank voor de reactie!STIMPPYYY schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:23:
Dan heb je exotische kosten nog niet meegerekend die je mogelijk hebt met een tweedehands auto.
Ikzelf heb in het verleden redelijk pech gehad met een 7 jaar oude benzine auto, onderhoudskosten ca. 500-800 euro per jaar. Dat kon ik dan wel lijden, de vriendin in kwestie kan dat ook wel betalen maar een alleenstaande vrouw wordt gauw genaaid door de garagehouder. Ikzelf ben ook wel eens gebeld dat de ruitenwissers vervangen moesten worden, à 40 euro per stuk.
Ja, dat is de grote vraag. Ik heb het overlegd en je reactie doorgezet, en gezegd: hak die knoop gewoon dit weekend door.STIMPPYYY schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:23:
Vraag is eigenlijk meer of je 72 maanden wilt committen
^ 7 oktober mag mijn vrouw hem ophalen! 3 weken na bestelling.Hetisookwat schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:28:
[...]
Ik heb hem na mijn bezoekje Vallei Autogroep toch besteld bij Century. Vielen er nog wat uit na de financiele check dus ik heb een zwarte opgepikt voor mijn vrouw.
Het is niet te geloven, nu lees ik dat de korting op de MRB in 2025 geen 75% is, maar 25% wordt. Rekenfoutje van het kabinet....... Dus 2025 t/m 2029 25% korting op electrische auto's en vanaf 2030 volle mep betalen.
Dat is niet wat ik bij de NOS lees.Martijnvdb schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:53:
Het is niet te geloven, nu lees ik dat de korting op de MRB in 2025 geen 75% is, maar 25% wordt. Rekenfoutje van het kabinet....... Dus 2025 t/m 2029 25% korting op electrische auto's en vanaf 2030 volle mep betalen.
2025 - 75% Korting
2026-2030 - 25%Korting
>2031 - 0% korting
https://nos.nl/artikel/25...bouwd-vanwege-misrekening
Ze hebben het bericht aangepast denk ik. Er stond volgend jaar naar 25% en in 2031 naar nul. Die 75% is er tussen geplaatst.silencedead schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:57:
[...]
Dat is niet wat ik bij de NOS lees.
2025 - 75% Korting
2026-2030 - 25%Korting
>2031 - 0% korting
https://nos.nl/artikel/25...bouwd-vanwege-misrekening
Het is allemaal erg vaag. Veel sites geven andere % en jaartallen. Wat een zooi!STIMPPYYY schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:20:
[...]
Ze hebben het bericht aangepast denk ik. Er stond volgend jaar naar 25% en in 2031 naar nul. Die 75% is er tussen geplaatst.
allemaal copy paste sites tegenwoordig, autonieuws is heel vaak zeer onjuist, lees enkel maar de berichten over de autoverkopen,markt e.d. Zoveel onzinMartijnvdb schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:26:
[...]
Het is allemaal erg vaag. Veel sites geven andere % en jaartallen. Wat een zooi!
Het bericht is idd later aangepast:STIMPPYYY schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:20:
[...]
Ze hebben het bericht aangepast denk ik. Er stond volgend jaar naar 25% en in 2031 naar nul. Die 75% is er tussen geplaatst.
van:
naar:Nu gaat de korting vanaf volgend jaar naar 25 procent en dan in 2031 in een keer naar nul.
Nu gaat de korting vanaf volgend jaar naar 75 procent, een jaar later naar 25 procent en dan in 2031 naar nul.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Wij zijn vorige week bij Van Beek langs geweest voor private lease van een E-C4, leuke auto voor een leuke (lease-)prijs.
Nu met het sneller afbouwen van de korting op wegenbelasting zijn we toch aan het twijfelen, als dit direct doorberekend wordt is zeker het 2e jaar lease een stuk minder aantrekkelijk.
Jammer dat er zo weinig alternatieven zijn voor kleinere, betaalbare, electrische auto's met een fatsoenlijk bereik. Sowieso schrok ik van de huidige private lease prijzen: onze huidige i10 (3 jaar/10k km) kost €279 pm terwijl dat nu bijna €100 hoger is.
Nu met het sneller afbouwen van de korting op wegenbelasting zijn we toch aan het twijfelen, als dit direct doorberekend wordt is zeker het 2e jaar lease een stuk minder aantrekkelijk.
Jammer dat er zo weinig alternatieven zijn voor kleinere, betaalbare, electrische auto's met een fatsoenlijk bereik. Sowieso schrok ik van de huidige private lease prijzen: onze huidige i10 (3 jaar/10k km) kost €279 pm terwijl dat nu bijna €100 hoger is.
Rond de Black Friday periode zijn er soms wat aanbiedingen, dat was tenminste vorig jaar zozekerz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:31:
Wij zijn vorige week bij Van Beek langs geweest voor private lease van een E-C4, leuke auto voor een leuke (lease-)prijs.
Vaak bu'j te bang!
Hoezo schrikken, er zijn net een aantal mensen geweest die hebben getekend voor 259, 24 maanden een Ibiza/polo/fabia voor 10k km per jaar.zekerz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:31:
Dat is vele malen goedkoper dan wat jij nu betaald voor je kleinere auto
De huidige private lease prijzen is een doorvertaling van de gestegen catalogusprijzen zoals alles wat flink duurder is geworden.zekerz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:31:
Juist in die verhouding is de E-C4 naar mijn mening waanzinnig goedkoop. Wat ben je kwijt als je nu bijvoorbeeld een nieuwe i10 zou leasen met dezelfde uitrusting voor 24 mnd/10.000km?
De E-C4 is zeker erg goedkoop, voor een i10 kom je ruim boven de €400.
Overweging is dus de extra wegenbelasting voor lief nemen, of wachten op een eventuele andere aanbieding voor een benzineauto.
Overweging is dus de extra wegenbelasting voor lief nemen, of wachten op een eventuele andere aanbieding voor een benzineauto.
Het is een beetje een glazen bol waar ik in kijk; maar ik zou verwachten dat de lease prijzen binnenkort gaan dalen;
1. Europese autobouwers hebben na een paar jaar van productie krapte (door corona), nu een overschot aan productie! VW overweegt fabrieken te sluiten en 30.000 mensen te ontslaan. Dit gaat druk geven op de prijzen om toch te verkopen, ofwel marge inleveren of goedkoper te produceren.
2. Rentes zijn een dalende trend ingezet, waardoor lenen goedkoper wordt, en dus de kosten van lease ook.
Die Mulder Peugeot e-206 deal voor 279 was een mooie en die Century Polo ook waarbij overproductie goedkoop via lease wordt weggezet.
1. Europese autobouwers hebben na een paar jaar van productie krapte (door corona), nu een overschot aan productie! VW overweegt fabrieken te sluiten en 30.000 mensen te ontslaan. Dit gaat druk geven op de prijzen om toch te verkopen, ofwel marge inleveren of goedkoper te produceren.
2. Rentes zijn een dalende trend ingezet, waardoor lenen goedkoper wordt, en dus de kosten van lease ook.
Die Mulder Peugeot e-206 deal voor 279 was een mooie en die Century Polo ook waarbij overproductie goedkoop via lease wordt weggezet.
Overschot aan productie is leuk, maar je materialen en grondstoffen blijven wel stijgen. Er is nog steeds schaarste van bepaalde grondstoffen en ook de toeleveranciers moeten hun prijzen verhogen. Waarom zouden leaseprijzen dalen ? De autoprijzen gaan niet zakken, integendeel.Stinger_Ventura schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:52:
Het is een beetje een glazen bol waar ik in kijk; maar ik zou verwachten dat de lease prijzen binnenkort gaan dalen;
Het is naast de inflatie op de prijzen vooral ook de veel hogere rente.timelezzzzz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:21:
[...]
De huidige private lease prijzen is een doorvertaling van de gestegen catalogusprijzen zoals alles wat flink duurder is geworden.
All-electric.
Ik denk dat de impact van de fors gestegen catalogusprijzen harder doortikt in de leaseprijs dan de gestegen rente.RonJ schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:08:
[...]
Het is naast de inflatie op de prijzen vooral ook de veel hogere rente.
Zo heel veel duurder zijn auto's toch niet geworden imho, een heel stuk minder dan de algemene inflatie de laatste jaren iig en de hogere segmenten EV's zijn juist goedkoper geworden. Je ziet wel onderin de markt dat het A-segment vrijwel verdwijnt, daar werd sowieso al niks op verdiend en met de steeds hogere milieu- en veiligheidseisen is het gewoon niet meer mogelijk om die auto's rendabel te produceren.timelezzzzz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:24:
[...]
Ik denk dat de impact van de fors gestegen catalogusprijzen harder doortikt in de leaseprijs dan de gestegen rente.
Het is een beetje alles bij elkaar, zo zijn verzekeringen, slijtagedelen en uurtarieven bij dealers ook heel fors gestegen. Maar als ik een B-segment auto van 30K neem, is de rentecomponent bij nu zo'n 8% rente 200/maand, een paar jaar terug was het 3-4% ofwel 75-100/maand. Dat tikt toch wel aardig door op de private leaseprijs van een B-segmenter.
All-electric.
Vrijwel alles in de automarkt is duurder geworden, maar EV's werden hoger ingezet, en sommige dalen nu, mesestal tijdelijk. Dat is soms een keuze (marktaandeel, lagere marges) en soms omdat de prijzen dalen, maar dat is maar zelden. Ik heb heel wat auto's gekocht, en een aantal op rij dezelfde, in mijn geval o.a. een Mercedes, die elke 2,5 jaar zo'n 4-6k duurder werd, vergelijkbare uitrusting en motorisering, waarbij het onderhoud en bijv. banden achteraf nog duurder zijn. Goedkoper is een illusie, uitzondering hier en daar dan, i.e. Tesla en paar merken die margeverlies MOETEN nemen, al dan niet tijdelijk.RonJ schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:36:
[...]
Zo heel veel duurder zijn auto's toch niet geworden imho, een heel stuk minder dan de algemene inflatie de laatste jaren iig en de hogere segmenten EV's zijn juist goedkoper geworden. Je ziet wel onderin de markt dat het A-segment vrijwel verdwijnt, daar werd sowieso al niks op verdiend en met de steeds hogere milieu- en veiligheidseisen is het gewoon niet meer mogelijk om die auto's rendabel te produceren.
Het is een beetje alles bij elkaar, zo zijn verzekeringen, slijtagedelen en uurtarieven bij dealers ook heel fors gestegen. Maar als ik een B-segment auto van 30K neem, is de rentecomponent bij nu zo'n 8% rente 200/maand, een paar jaar terug was het 3-4% ofwel 75-100/maand. Dat tikt toch wel aardig door op de private leaseprijs van een B-segmenter.
Uit een ander forum...zie VW Polo als voorbeeld....RonJ schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:36:
[...]
Zo heel veel duurder zijn auto's toch niet geworden imho, een heel stuk minder dan de algemene inflatie de laatste jaren iig en de hogere segmenten EV's zijn juist goedkoper geworden. Je ziet wel onderin de markt dat het A-segment vrijwel verdwijnt, daar werd sowieso al niks op verdiend en met de steeds hogere milieu- en veiligheidseisen is het gewoon niet meer mogelijk om die auto's rendabel te produceren.

Dit waren de best verkopende auto's in 2015:
Peugeot 308 (vanaf €22.630)
Volkswagen Golf (vanaf €21.826)
Renault Clio (vanaf €14.790)
Volkswagen Polo (vanaf €14.150)
Volvo V40 (vanaf €25.495)
Volkswagen Passat (vanaf €32.675)
Volkswagen Up (vanaf €10.580)
Mitusbishi Outlander (vanaf €29.990)
Ford Fiesta (vanaf €13.675)
Toyota Auris (vanaf €17.870)
Vergelijken we dat even met de huidige top-10:
Tesla Model Y (vanaf €44.990)
Volvo EX30 (vanaf €37.400)
Kia Niro (vanaf €31.780)
Kia Picanto (vanaf €16.465)
Hyundai I10 (vanaf €17.200)
Volkswagen Polo (vanaf €26.020)
Ford Kuga (vanaf €41.845)
Toyota Aygo (vanaf €19.665)
Tesla Model 3 (vanaf €41.990)
Hyundai Kona (vanaf €30.150)
Doet wel even pijn, maarja. Kocht inderdaad in 2015 een Picanto voor 9000 euro. Een nieuwe.Aldusso schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:51:
[...]
Uit een ander forum...zie VW Polo als voorbeeld....![]()
Dit waren de best verkopende auto's in 2015:
Peugeot 308 (vanaf €22.630)
Volkswagen Golf (vanaf €21.826)
Renault Clio (vanaf €14.790)
Volkswagen Polo (vanaf €14.150)
Volvo V40 (vanaf €25.495)
Volkswagen Passat (vanaf €32.675)
Volkswagen Up (vanaf €10.580)
Mitusbishi Outlander (vanaf €29.990)
Ford Fiesta (vanaf €13.675)
Toyota Auris (vanaf €17.870)
Vergelijken we dat even met de huidige top-10:
Tesla Model Y (vanaf €44.990)
Volvo EX30 (vanaf €37.400)
Kia Niro (vanaf €31.780)
Kia Picanto (vanaf €16.465)
Hyundai I10 (vanaf €17.200)
Volkswagen Polo (vanaf €26.020)
Ford Kuga (vanaf €41.845)
Toyota Aygo (vanaf €19.665)
Tesla Model 3 (vanaf €41.990)
Hyundai Kona (vanaf €30.150)
Nog even een kleine terugkoppeling van mijn kant. Ik heb, met dank aan mensen in dit topic die me erop wezen dat de PL constructie die ik voor ogen had toch wel erg onvoordelig was, inmiddels de auto besteld en dus besloten hem toch te kopen. Is een klap geld in een keer, maar daarvoor hoop ik de komende jaren wel redelijk zorgeloos te kunnen rijdenPressPlayOnTape schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:11:
[...]
[...]
[...]
Ik ben inmiddels wel redelijk overtuigd door de genoemde argumenten. Als ik e.e.a. in een excelletje zet lijkt het erop dat ik met een duur van 6 jaar met PL ongeveer € 200 ~ € 350 duurder uit ben per maand, afhankelijk van de geschatte restwaarde (€ 15k ~ € 25k). Dat zou over 6 jaar dus oplopen tot € 14.400 ~ € 25.200.
Ik zal binnenkort eens bij de lokale VW dealer binnenstappen en kijken wat daar de mogelijkheden zijn. Bedankt aan iedereen om me te wijzen op deze mogelijke dure misser!
Je moet er echt heel snel bij zijn inderdaad.Hetisookwat schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:55:
[...]
Allemaal in reservering hoor ik net. Zelfde geldt voor de Taigo en Fabia.
Ik heb zelf geluk en heb een Taigo weten te bemachtigen bij Van Udenhout.
Ik ben nu een VW Up in de Private Groeilease voor 299,- per maand. Deze is voor 24 maanden (loopt April 2025 af), maar het leuke van die groeilease is dat je het mag omzetten naar een andere auto, zolang het leasebedrag maar hoger is.
Ik heb nu getekend voor een VW Taigo Orange edition. Handgeschakeld, met allemaal extra pakketten erop. Daar betaal ik €314 per maand voor, voor 24 maanden met 10.000km per jaar. Wat meer dan voldoende is aangezien het voor ons een 2e auto is.
Een klein nadeel: ze geven het pas in Januari uit. Ik ruil mijn Up om op 3 Januari.
Skoda Elroq prijzen en specs zijn bekend. Ziet er goed uit wat mij betreft. Benieuwd naar de PL prijzen.
Zat ook even te kijken, maar zodra he optie pakketten gaat aanklikken, dan is de prijs niet meer interessant tav ID4/Kia/HyundiaMartijnvdb schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:40:
Skoda Elroq prijzen en specs zijn bekend. Ziet er goed uit wat mij betreft. Benieuwd naar de PL prijzen.
Ja, maar de 63 KW, Business Edition is voor een gemiddelde rijder voldoende. Zit je op 39k, upgrade pakket erbij van 1.390 kom je op 40.500 ongeveer. Daar gaat dan nog 3k subsidie af. Dus circa 37.500 vrij complete auto denk ik.UTMachine schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:48:
[...]
Zat ook even te kijken, maar zodra he optie pakketten gaat aanklikken, dan is de prijs niet meer interessant tav ID4/Kia/Hyundia
Martijnvdb schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:16:
[...]
Ja, maar de 63 KW, Business Edition is voor een gemiddelde rijder voldoende. Zit je op 39k, upgrade pakket erbij van 1.390 kom je op 40.500 ongeveer. Daar gaat dan nog 3k subsidie af. Dus circa 37.500 vrij complete auto denk ik.
offtopic:
Compleet ontbreken van adaptive cruise control op deze auto is wel zeer treurig. De hardware zit er al in (i.v.m. wettelijke eisen voor front assist) hiermee probeert Skoda mensen te duwen naar een hoger segment auto. Ter vergelijking een basis Yaris heeft al ACC ..
Compleet ontbreken van adaptive cruise control op deze auto is wel zeer treurig. De hardware zit er al in (i.v.m. wettelijke eisen voor front assist) hiermee probeert Skoda mensen te duwen naar een hoger segment auto. Ter vergelijking een basis Yaris heeft al ACC ..
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ja, eens. Zit in het extra Business Clever pakket.True schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:35:
[...]
offtopic:
Martijnvdb schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:42:
[...]
Ja, eens. Zit in het extra Business Clever pakket.
offtopic:
Welke ook alleen in de Business Edition of in de Sportline afgenomen kan worden
Welke ook alleen in de Business Edition of in de Sportline afgenomen kan worden

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben. In de Private Lease contracten staat natuurlijk de voorwaarde dat ze het leasebedrag mogen wijzigen bij veranderende wetgeving. In het geval van de MRB komt dit er ongetwijfeld aan, wat natuurlijk logisch is. Kun je op het moment dat ze het bedrag verhogen dit weigeren en het contract laten ontbinden? Niet dat ik dit van plan ben, maar ik vroeg het me gewoon af.
uhm...
Nee, ze berekenen de kosten door en verhogen niets. Het leasebedrag blijft ongewijzigd.Smoonshine schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:24:
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben. In de Private Lease contracten staat natuurlijk de voorwaarde dat ze het leasebedrag mogen wijzigen bij veranderende wetgeving. In het geval van de MRB komt dit er ongetwijfeld aan, wat natuurlijk logisch is. Kun je op het moment dat ze het bedrag verhogen dit weigeren en het contract laten ontbinden? Niet dat ik dit van plan ben, maar ik vroeg het me gewoon af.
Dat klinkt tegenstrijdig, want je totale kosten gaan toch omhoog als ze de kosten doorberekenen?n0pe schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:33:
[...]
Nee, ze berekenen de kosten door en verhogen niets. Het leasebedrag blijft ongewijzigd.
Nee, want het staat vast in de voorwaarden dat dat mag en geen reden is om het contract op te zeggen.Smoonshine schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:24:
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.