Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12-09 13:57
PressPlayOnTape schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:17:
Na 9,5 jaar een Volkswagen Passat Variant uit 2010 gereden te hebben, vond ik het wel eens tijd voor iets nieuws. Na lang wikken en wegen, en het kijken van talloze YouTube reviews, heb ik gister de knoop doorgehakt en een private lease aanvraag gedaan voor een Volkswagen ID.4. Ik vind deze auto mooi om te zien. Hij is bijna net zo ruim als mijn huidige auto en het is een SUV (crossover), wat vermoedelijk het comfort ten goede komt door o.a. een hogere instap.

Ik heb gekozen voor de 77kWh 210kW Pro Business uitvoering in de kleur Costa Azul metallic met warmtepomp en trekhaak. Contract heeft een looptijd van 72 maanden.

Ik heb de aanvraag gedaan via de ANWB en dus wordt het door Ayvens als leasemaatschappij uitgevoerd. Inmiddels is de aanvraag al goedgekeurd, de overeenkomst ondertekend en de wettelijke bedenktermijn gestart. Dat ging allemaal een stuk sneller dan verwacht!

Omdat het voor mij de eerste keer is dat ik private lease, vind ik het allemaal wel een klein beetje spannend. Het is toch een flinke financiële verplichting die je aangaat. Ik betaal ook direct de helft van het totale leasebedrag aan om de maandkosten en BKR registratie te verlagen.

Ben erg benieuwd. Naast de eerste keer private lease wordt het voor mij ook de eerste keer elektrisch rijden, dus als er tips zijn hoor ik die graag :)
Na 9,5 jaar een Volkswagen Passat Variant uit 2010 gereden te hebben, vond ik het wel eens tijd voor iets nieuws. Na lang wikken en wegen, en het kijken van talloze YouTube reviews, heb ik gister de knoop doorgehakt en een private lease aanvraag gedaan voor een Volkswagen ID.4. Ik vind deze auto mooi om te zien. Hij is bijna net zo ruim als mijn huidige auto en het is een SUV (crossover), wat vermoedelijk het comfort ten goede komt door o.a. een hogere instap.

Ik heb gekozen voor de 77kWh 210kW Pro Business uitvoering in de kleur Costa Azul metallic met warmtepomp en trekhaak. Contract heeft een looptijd van 72 maanden.

Ik heb de aanvraag gedaan via de ANWB en dus wordt het door Ayvens als leasemaatschappij uitgevoerd. Inmiddels is de aanvraag al goedgekeurd, de overeenkomst ondertekend en de wettelijke bedenktermijn gestart. Dat ging allemaal een stuk sneller dan verwacht!

Omdat het voor mij de eerste keer is dat ik private lease, vind ik het allemaal wel een klein beetje spannend. Het is toch een flinke financiële verplichting die je aangaat. Ik betaal ook direct de helft van het totale leasebedrag aan om de maandkosten en BKR registratie te verlagen.

Ben erg benieuwd. Naast de eerste keer private lease wordt het voor mij ook de eerste keer elektrisch rijden, dus als er tips zijn hoor ik die graag :)
Leuk, mooie bak inderdaad. Mag ik vragen wat je kwijt bent per maand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:41

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Martijnvdb schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:58:
[...]

Leuk, mooie bak inderdaad. Mag ik vragen wat je kwijt bent per maand?
Sure, hij gaat me € 387,50 per maand kosten. Dat is inclusief een aanbetaling van € 27.900. Flink wat geld, maar daar krijg ik dan hopelijk ook flink wat voor terug :)

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:24
PressPlayOnTape schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:01:
[...]

Sure, hij gaat me € 387,50 per maand kosten. Dat is inclusief een aanbetaling van € 27.900. Flink wat geld, maar daar krijg ik dan hopelijk ook flink wat voor terug :)
Ow wow.. Daar komt gemiddeld gezien nog EUR 80 aan MRB bij.

Was er geen betere deal te vinden dan een ID4 voor EUR 855 per maand?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

BasvanS schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:16:
[...]

Ligt er natuurlijk aan wat je onder een betere deal verstaat. Ik was na vergelijkingen, reviews en persoonlijke smaak in acht nemend, specifiek op zoek naar een 2024 ID.4. Daarbij wilde ik graag het grotere batterijpakket met als bijkomende bonus enkele opties die me fijn leken.

Ik wilde het ook graag via de ANWB doen, omdat ik (misschien geheel onterecht?) vertrouwen heb in die partij en ik verder niet bekend ben met (private) leasemaatschappijen. Als ZZP'er heb ik mijn hele leven in tweedehands privé-auto's gereden en ik wilde graag eens een nieuwe auto rijden.

Dit leek me een vertrouwde partij waarbij ik weet wat ik per maand kwijt zal zijn en het lijkt mij het waard (is natuurlijk geheel subjectief). Daarom ben ik voor deze optie gegaan.

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:16:
[...]

Hij noemt geen km's of welke opties (en prijzen) dus de conclusie is vrij vroeg als je niet alle componenten kent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan_L
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:22
Thompson schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:49:
Even een kleine waarschuwing voor www.privateleaseovernemen.nl/
Ook als je wil reageren op een auto dien je te betalen. 9,95€ voor de mogelijkheid om 3 maanden (geen stil doorlopend abbonement) te kunnen reageren. Ik dacht ik probeer gewoon eens een berichtje te sturen naar een van de advertenties, maar na het aanmaken van een account moet je die dus betaald activeren voor reacties. Ik bekijk nog even of ik dat wil doen of niet.
Dat komt niet overeen met mijn ervaring, en zie ik ook nergens op de site staan. Account aanmaken en reageren op advertenties was altijd gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-09 15:34
johan_L schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:03:
[...]

Dat komt niet overeen met mijn ervaring, en zie ik ook nergens op de site staan. Account aanmaken en reageren op advertenties was altijd gratis.
En toch is het zo. Ik voelde mij ook wel een beetje bedonderd dat ik moest betalen, nadat ik een account had aangemaakt. Dat betalen heb ik dus ook niet gedaan.
Gelukkig zetten sommige mensen hun mobiele nummer in de omschrijving...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:35
PressPlayOnTape schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:24:
[...]

Ligt er natuurlijk aan wat je onder een betere deal verstaat. Ik was na vergelijkingen, reviews en persoonlijke smaak in acht nemend, specifiek op zoek naar een 2024 ID.4. Daarbij wilde ik graag het grotere batterijpakket met als bijkomende bonus enkele opties die me fijn leken.

Ik wilde het ook graag via de ANWB doen, omdat ik (misschien geheel onterecht?) vertrouwen heb in die partij en ik verder niet bekend ben met (private) leasemaatschappijen. Als ZZP'er heb ik mijn hele leven in tweedehands privé-auto's gereden en ik wilde graag eens een nieuwe auto rijden.

Dit leek me een vertrouwde partij waarbij ik weet wat ik per maand kwijt zal zijn en het lijkt mij het waard (is natuurlijk geheel subjectief). Daarom ben ik voor deze optie gegaan.
Helemaal goed toch! Als het in jouw overweging fijn is. Onze eerste auto was ook via ANWB, Kia Stonic. Maar dat liep nog via Leaseplan. Prima geweest altijd.

Nu sinds begin dit jaar een VW Passat Variant occasion via ALD, nog voordat ze overgingen naar de nieuwe site/Ayvens. Die hadden tot de overgang altijd mooie occasions beschikbaar.

Ik begrijp alleen de logica van de aanbetaling niet, je gaf aan BKR, wellicht dat je tijdens de contractsduur iets van plant bent op de (huizen)markt? Anders zou ik niet weten waarom je bijna 28k zou aanbetalen. Over de looptijd kan dat geld prima op andere manieren nog wat passief inkomen genereren.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Henkie schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:57:
[...]

Helemaal goed toch! Als het in jouw overweging fijn is. Onze eerste auto was ook via ANWB, Kia Stonic. Maar dat liep nog via Leaseplan. Prima geweest altijd.

Nu sinds begin dit jaar een VW Passat Variant occasion via ALD, nog voordat ze overgingen naar de nieuwe site/Ayvens. Die hadden tot de overgang altijd mooie occasions beschikbaar.

Ik begrijp alleen de logica van de aanbetaling niet, je gaf aan BKR, wellicht dat je tijdens de contractsduur iets van plant bent op de (huizen)markt? Anders zou ik niet weten waarom je bijna 28k zou aanbetalen. Over de looptijd kan dat geld prima op andere manieren nog wat passief inkomen genereren.
Exact de reden die je noemt :) We willen over 2 à 3 jaar gaan kijken naar een andere woning als onze dochter naar de middelbare school gaat. Dan is een lagere BKR registratie wel prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
PressPlayOnTape schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:13:
[...]

Exact de reden die je noemt :) We willen over 2 à 3 jaar gaan kijken naar een andere woning als onze dochter naar de middelbare school gaat. Dan is een lagere BKR registratie wel prettiger.
Verstandig dan idd! Hoeveel KM mag je rijden voor die 775 per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

BasvanS schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:52:
[...]

Verstandig dan idd! Hoeveel KM mag je rijden voor die 775 per maand?
Er zit een kilometerbundel van 15.000 km/jaar bij.

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Hoe hebben mensen het hier gedaan met het (afkopen van) eigen risico? Is dat iets wat je aanraadt of niet? Kan het helemaal afkopen voor € 16/mnd extra, wat neerkomt op € 1.152 extra totaal over de gehele looptijd. Dat komt dus ongeveer overeen met 4 niet-verhaalbare-schades met het huidige eigen risico van € 300 per schade.

Hoe is de ervaring hier met het aantal schades dat gereden wordt en dan eigenlijk met name het aantal schades dat bij inlevering van de auto aan het einde van het contract wordt geconstateerd? Word je "genaaid-waar-je-bij-staat" of gaat het allemaal wel op een fatsoenlijke wijze?

Mijn "angst" is een beetje dat bij inlevering een aantal gebruikerssporen als schade wordt aangemerkt waar ik mijn portemonnee voor kan trekken.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
PressPlayOnTape schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:31:

Mijn "angst" is een beetje dat bij inlevering een aantal gebruikerssporen als schade wordt aangemerkt waar ik mijn portemonnee voor kan trekken.
Als het goed is krijg je ook de voorwaarden, in mijn geval een aantal pagina's met wat acceptabel is en wat niet met uitleg en zelfs voorbeeldfoto's.
Volgende week wordt mijn PL auto opgehaald door een extern bedrijf, eerste keer inleveren, ben benieuwd. (al ziet onze auto er echt nog als nieuw uit)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Martinusz schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:45:
[...]

Als het goed is krijg je ook de voorwaarden, in mijn geval een aantal pagina's met wat acceptabel is en wat niet met uitleg en zelfs voorbeeldfoto's.
Volgende week wordt mijn PL auto opgehaald door een extern bedrijf, eerste keer inleveren, ben benieuwd. (al ziet onze auto er echt nog als nieuw uit)
Die heb ik inderdaad gehad, ook met voorbeeldfoto's. Ben benieuwd of mensen tegen onverwachte schades hebben aangelopen bij het inleveren van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:35
PressPlayOnTape schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:01:
[...]

Die heb ik inderdaad gehad, ook met voorbeeldfoto's. Ben benieuwd of mensen tegen onverwachte schades hebben aangelopen bij het inleveren van de auto.
Nee hoor. Er komt iemand langs die (samen met jou) rond de auto loopt en het interieur naloopt. Bij mij was het een man die naast dit soort intakes ook schades opneemt etc. Hij stelt direct een rapport op met eventuele foto's van schades en/of afwijkingen. Hier teken je voor.

Daarna wordt de auto opgehaald en niet meer in jouw 'bezit' dus alles wat ná deze inspectie nog plaatsvind is niet jouw probleem.

Bij onze auto zat er 1 stukje lakschade van de bestuurdersgordel, netjes vastgelegd, maar daar hebben we niets voor hoeven te betalen.

onverwachte schade krijg je mijn inziens alleen als je zelf niet al je auto hebt nagelopen, maar dan alsnog komen die bij de inspectie waar je zelf bij bent naar boven.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Henkie schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:19:
[...]

Nee hoor. Er komt iemand langs die (samen met jou) rond de auto loopt en het interieur naloopt. Bij mij was het een man die naast dit soort intakes ook schades opneemt etc. Hij stelt direct een rapport op met eventuele foto's van schades en/of afwijkingen. Hier teken je voor.

Daarna wordt de auto opgehaald en niet meer in jouw 'bezit' dus alles wat ná deze inspectie nog plaatsvind is niet jouw probleem.

Bij onze auto zat er 1 stukje lakschade van de bestuurdersgordel, netjes vastgelegd, maar daar hebben we niets voor hoeven te betalen.

onverwachte schade krijg je mijn inziens alleen als je zelf niet al je auto hebt nagelopen, maar dan alsnog komen die bij de inspectie waar je zelf bij bent naar boven.
Duidelijk verhaal! Dank. Ik zal m'n eigen risico laten wat het is. Geen reden om op voorhand al schades in te dekken die misschien helemaal niet zullen plaatsvinden.

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 22:11
PressPlayOnTape schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:31:
Hoe hebben mensen het hier gedaan met het (afkopen van) eigen risico? Is dat iets wat je aanraadt of niet? Kan het helemaal afkopen voor € 16/mnd extra, wat neerkomt op € 1.152 extra totaal over de gehele looptijd. Dat komt dus ongeveer overeen met 4 niet-verhaalbare-schades met het huidige eigen risico van € 300 per schade.
Ik zou het eigen risico in ieder geval verlagen omdat je officieel iedere schade moet melden. Je kunt geluk hebben of pech maar dat is altijd met verzekeringen.

In mijn geval had ik de onderstaande schades waarvan de meeste dus niet verhaalbaar waren bij een ander.

Leaseauto 1 (eigen risico €350)
- Auto was 5 dagen oud, iemand heeft waarschijnlijk op een parkeerplaats een portier tegen het achterportier had gegooid met als gevolg een deuk die gerepareerd moest worden, niet verhaalbare schade eigen risico van €350 betaald.
- Enkele maanden later heeft waarschijnlijk iemand met een fiets tegen de achterbumper geschaafd, is gerepareerd en moest weer €350 betalen.
- Een jaar later heeft mijn vriendin schade gereden aan de bumper voor, laten repareren weer €350 kwijt.

Leaseauto 2 (verlaagd eigen risico €135)
- Ruit laten vervangen omdat de sterreparatie niet mooi genoeg was naar mijn idee, €135 betaald
- Niet verhaalbare schade door een ander aan de achterbumper, reparatie, ook eigen risico kwijt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 14:53
PressPlayOnTape schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:35:
[...]

Duidelijk verhaal! Dank. Ik zal m'n eigen risico laten wat het is. Geen reden om op voorhand al schades in te dekken die misschien helemaal niet zullen plaatsvinden.
Heb sinds een maand ook private lease voor het eerst en zit een beetje met dezelfde afweging. Ik heb ook 300 euro eigen risico op "niet verhaalbare schades".

Binnen 2 weken was er iemand als langs geschaafd toen ik geparkeerd stond (helaas had ik sentry mode nog uit staan, nu zit er een usb stick in en activeert ie automatisch) .. op 2 plekjes ook echt de lak eraf op de bumper rechtsvoor. Ik neig ernaar te wachten tot ik "echte" schade heb en dan de hersteller te vragen die plekjes mee te nemen.
PressPlayOnTape schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:01:
[...]

Ik heb in dik 20 jaar ICT detachering echt tig zakelijke leaseauto's ingeleverd, gewoon goed de regels lezen en dan heb je geen verassingen. En desnoods met een lakstift o.i.d. dingen wat mitigeren ;)

Wat de opmerking over de kosten betreft, een goed gevoel is ook wat waard toch? Jij hebt een splinternieuwe wagen exact zoals je wilt. Kon het goedkoper? Vast, maar wie weet zaten daar weer andere nadelen aan.

Mijn eigen sommetje:

Telsa Model S 75D, dec2018 /60d km gelopen (private occasion lease) Fiscale waarde nieuw 94K
Leaseprijs 714 euro per maand @20.000km en 48 maanden, omgerekend naar jouw 15K is dat 664 per maand
In mijn geval 5K aanbetaald (dus ik betaal per maand minder dan bovenstaand bedrag), want ik kreeg 10% cashback bij daadwerkelijke afname auto. Neem aan dat je met dat giga bedrag aanbetalen ook een leuke deal hebt gehad?
Ik lease trouwens direct bij LEaseplan/Ayvens, die hebben echt een berg grote Tesla's van 4-5 jaar oud staan, vandaar de scherpe prijzen.
ANWB is volgens mij alleen maar een tussenpersoon, ik zag de meerwaarde niet.

[ Voor 45% gewijzigd door _Anvil_ op 29-08-2024 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:19
Zijn er mensen met ervaring met Private Groeilease van Van Den Udenhout?

Op dit moment bieden ze een Audi Q4 e-tron 45 Quattro in de Advanced Edition 77KW voor €658,- per maand. Dit bedrag is inclusief 10.000 kilometer per jaar; voor 5.000 kilometer extra betaal je €43,- per maand meer (of 0,11 ct de meergereden km). De looptijd is 24 maanden, waarbij 36 maanden in dit geval duurder uitvalt. Naar mijn mening komt dit doordat de auto na 24 maanden nog een goede restwaarde heeft op de tweedehandsmarkt, waardoor korter leasen voordeliger is. Een belangrijk voordeel is dat er geen BKR-registratie aan vastzit, wat voor mij van belang is (ik rijd momenteel om die reden in een Lynk & Co).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
mprkooij schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:50:

Op dit moment bieden ze een Audi Q4 e-tron 45 Quattro in de Advanced Edition 77KW voor €658,- per maand. Dit bedrag is inclusief 10.000 kilometer per jaar; voor 5.000 kilometer extra betaal je €43,- per maand meer (of 0,11 ct de meergereden km). De looptijd is 24 maanden, waarbij 36 maanden in dit geval duurder uitvalt. Naar mijn mening komt dit doordat de auto na 24 maanden nog een goede restwaarde heeft op de tweedehandsmarkt, waardoor korter leasen voordeliger is. Een belangrijk voordeel is dat er geen BKR-registratie aan vastzit, wat voor mij van belang is (ik rijd momenteel om die reden in een Lynk & Co).
Denk dat het iets te maken heeft met een eenmalige korting die ze kunnen geven en die ze spreiden over 24 x het maandbedrag. Spreid je deze korting over 36x het maandbedrag dan word het minder aantrekkelijk?

Ziet er wel goed uit qua deals, zelf heb ik als ik eind dit jaar mijn E-208 inlever nog 18 maanden aan subsidie te goed.. de vraag is even of ik een auto kan vinden daar die in aanmerking komt voor deze subsidie, dan gaat er nog EUR 41 vanaf.

[ Voor 3% gewijzigd door BasvanS op 29-08-2024 16:22 ]

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10

Hoe kan het dat er geen BKR registratie aan vast zit? Moet je daar niet maandelijks voor kunnen opzeggen (ipv na 24 maanden)?

• mprkooij
MyNameIs schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 18:03:
[...]

Hoe kan het dat er geen BKR registratie aan vast zit? Moet je daar niet maandelijks voor kunnen opzeggen (ipv na 24 maanden)?
Die vraag heb ik uitstaan, maar dit is ook bij Care By Volvo. Het 48 maanden contract zit ook geen BKR registratie aan vast. Die gaven toen dit als argument via de mail:

Schijnbaar ligt het verschil tussen private lease (dat vaak wél een BKR-registratie heeft) en het "Care by Volvo" abonnement (dat géén BKR-registratie heeft) voornamelijk in de juridische structuur en de classificatie van de overeenkomsten.

Private Lease
Bij een private lease overeenkomst lease je een auto voor een langere periode, waarbij je maandelijks een vast bedrag betaalt dat alle kosten dekt, zoals verzekering, onderhoud, wegenbelasting, etc. Hoewel je geen eigenaar wordt van de auto, wordt een private lease contract vaak gezien als een vorm van krediet. De reden hiervoor is dat je een langdurige financiële verplichting aangaat, die invloed kan hebben op je financiële draagkracht. Daarom moet private lease vaak worden aangemeld bij het BKR. Dit dient als bescherming voor zowel de consument als de kredietverstrekkers, zodat er een goed overzicht is van de financiële verplichtingen die iemand heeft.

Care by Volvo
Het Care by Volvo abonnement, hoewel het in de praktijk veel lijkt op private lease, wordt door ons bij Volvo gepresenteerd als een flexibel abonnementsmodel. Dit abonnement biedt doorgaans meer flexibiliteit in termen van opzegmogelijkheden en looptijd. Omdat het juridisch en contractueel anders is gestructureerd dan traditionele private lease, kwalificeert het zich niet als een lening of krediet en is dus geen BKR van toepassing.

Ik vermoed dat het ongeveer hetzelfde werkt bij "Groeilease".

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35
Ik heb een MG4 met flexlease, na 12 maanden zonder opgaaf van reden opzegbaar. Mag ik tot 5 jaar laten doorlopen. Ook met BKR. Ondanks dat ik begrijp dat dit een kopie is van een mail aan jou staat er niets in waarom er geen BKR bij komt kijken. Ja, het is anders ingericht, dat staat er.

Overigens bedoel ik ook niet dat ik je niet geloof :)

[ Voor 15% gewijzigd door STIMPPYYY op 29-08-2024 18:51 ]

• assk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 23:39
Ik denk dat je eerst goed moet weten wat er wordt bedoeld met leasen. Heb je het over:
Private lease
Operational lease
Huurkoop
Financiering

Er zijn bedrijven die alles ‘leasen’ noemen. Ook het ouderwets financieren. Aangezien je het hebt over veel pech bij je vorige auto’s, ga ik ervan uit dat je praat over het leasen van een splinternieuwe auto, waarbij je voor een x aantal kilometers per jaar een vast maandbedrag betaalt. Onderhoud (wat er vrijwel niet is of valt onder de fabrieksgarantie), wegenbelasting en verzekering zit hierin. Na afloop van je contract lever je de auto in.

Is over het algemeen duurder, maar je hebt geen koppijn. Van je werk krijg je gewoon 0,23cent/km aan km-vergoeding.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:10
Voor de liefhebbers die een goedkope lease auto zoeken voor een korte periode:

Mulder heeft nu een actie voor een C3 pure tech, 12 maanden, 10000 km voor EUR 249 per maand.

https://mulderautomotive....epagina/citroen-c3-deals/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
STIMPPYYY schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 18:46:
Ik heb een MG4 met flexlease, na 12 maanden zonder opgaaf van reden opzegbaar. Mag ik tot 5 jaar laten doorlopen. Ook met BKR. Ondanks dat ik begrijp dat dit een kopie is van een mail aan jou staat er niets in waarom er geen BKR bij komt kijken. Ja, het is anders ingericht, dat staat er.

Overigens bedoel ik ook niet dat ik je niet geloof :)
Ik denk dat het er voornamelijk aan ligt dat het juridisch en contactueel anders is opgesteld en het het BKR stuk “omzeilt”. Ik geloofde er geen meter van toen ik het hoorde, maar meerdere mensen die ik ken hebben bijvoorbeeld Care By Volvo voor 48 maanden en hebben inderdaad geen BKR registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
mprkooij schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:48:
[...]

Ik denk dat het er voornamelijk aan ligt dat het juridisch en contactueel anders is opgesteld en het het BKR stuk “omzeilt”. Ik geloofde er geen meter van toen ik het hoorde, maar meerdere mensen die ik ken hebben bijvoorbeeld Care By Volvo voor 48 maanden en hebben inderdaad geen BKR registratie.
Care by Volvo lijkt meer op een fixed price voor 48 maanden, maar 3 maanden opzeg termijn.

Bij Groeilease is er geen opzeg termijn, je moet gewoon je contract uit zitten. Benieuwd hoe ze dat dus doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
mprkooij schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:48:
[...]

waarschijnlijk meer een 'huur' constructie, als je een auto huurt heb je ook geen BKR registratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_

Dit is echt bizar goedkoop! Ik zie dat Audi hem momenteel ook aanbiedt voor <50K, erg aantrekkelijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Martinusz schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:53:
[...]

waarschijnlijk meer een 'huur' constructie, als je een auto huurt heb je ook geen BKR registratie.
Dat zou verklaren waarom ze niet praten over SEPP, met een huur constructie kunnen ze op de Cupra Born natuurlijk helemaal geen SEPP geven, want hij blijft op hun naam staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
_Anvil_ schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:56:
[...]

Dit is echt bizar goedkoop! Ik zie dat Audi hem momenteel ook aanbiedt voor <50K, erg aantrekkelijk hoor.
Ja ik vind het ook een erg goede deal. Ik rijd nu een Lynk en Co vanwege het maandelijks opzeggen en geen BKR registratie, maar dit laat mij twijfelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timsurname
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-12-2024

Klinkt als een mooie deal. Waar vind je deze precies? Zelf had ik deze pagina gevonden, maar daar staat bij zowel prijs als periode "vanaf". Ook zie ik nergens dat het om de Advanced Edition gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
timsurname schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:29:
[...]

Klinkt als een mooie deal. Waar vind je deze precies? Zelf had ik deze pagina gevonden, maar daar staat bij zowel prijs als periode "vanaf". Ook zie ik nergens dat het om de Advanced Edition gaat.
Even kijken. Als je inderdaad naar die pagina gaat, dan bekijk voorraad, dan selecteer je audi en dan e-tron in het filter overzicht. Vervolgens zie je er een heel hoop met een balkje '24 maanden private groeilease.'

Ik heb toen geklikt op de Audi Q4 e-tron Q4 45 e-tron quattro 286 1AT Advanced edition en heb toen op offerte aanvragen geklikt en ingevuld. Toen kreeg ik als email terug dat deze voor de actieprijs van 658,- kan worden aangeboden.Ik zou zeggen probeer het eens en kijk welke reactie jij terug krijgt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
mprkooij schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:49:
[...]

Even kijken. Als je inderdaad naar die pagina gaat, dan bekijk voorraad, dan selecteer je audi en dan e-tron in het filter overzicht. Vervolgens zie je er een heel hoop met een balkje '24 maanden private groeilease.'

Ik heb toen geklikt op de Audi Q4 e-tron Q4 45 e-tron quattro 286 1AT Advanced edition en heb toen op offerte aanvragen geklikt en ingevuld. Toen kreeg ik als email terug dat deze voor de actieprijs van 658,- kan worden aangeboden.Ik zou zeggen probeer het eens en kijk welke reactie jij terug krijgt :)
Als je naar de GroeiLease Pagina gaat zie je dat de tabel maar tot 50.000 euro loopt en dus alle auto's van 50-56k (de Q4's) een basis bedrag hebben van 774 per maand voor 5.000 km.

Nu krijg je echter 15% Korting en 5k extra KM. Dus betaal je voor alle Q4's, ongeacht de opties, 658 per maand voor 10k KM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
https://udenhout.nl/leasen/private-groeilease hier staan de prijzen. Wsl is de genoemde prijs vd auto nog onderhevig aan een extra korting (audi dumpt de Q4 overal), anders zou je flink stuk meer betalen. Dus zeer nette prijs als je 658 betaald voor 24mnd en 10.000 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoEV
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12-09 13:24
6 maanden geleden heb ik ook bewust voor een kortere looptijd gekozen via ALD automotive (tegenwoordig Ayvens). En ik ben blij dat ik voor maar 36 mnd heb gekozen.
15.000 km / winterbanden inclusief / verhoogd eigen risico/ 36 mnd / 589,- per maand.
Niet de goedkoopste, maar wel prettig.
Gebruikte CX-5 in rode kleur. 2.0 automaat met bijna alle opties (Bose audio, leder, verwarming stoelen + achterbank etc.
Tijdens ontvangst ook wat zaken gemaild naar hen met foto's die zij hebben gemist in het inspectierapport, zodat ik niet voor verrassingen kom te staan bij inleveren. Mogelijk dat ik na 24 mnd de auto inlever, en dan gebruik maak van hun berekening waarbij ik met terugwerkende kracht dan betaal voor het verschil als ik gelijk 24 mnd had gekozen. En dan ga ik weer terug naar elektrisch, dat staat wel vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
BasvanS schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:07:
[...]

Als je naar de GroeiLease Pagina gaat zie je dat de tabel maar tot 50.000 euro loopt en dus alle auto's van 50-56k (de Q4's) een basis bedrag hebben van 774 per maand voor 5.000 km.

Nu krijg je echter 15% Korting en 5k extra KM. Dus betaal je voor alle Q4's, ongeacht de opties, 658 per maand voor 10k KM.
Dit idee had ik ook, maar ik kan me niet voorstellen dat je de Audi Q4 e-tron S edition van 61k voor die prijs meekrijgt, maar ik heb het gevraagd :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pipmitz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 22:07
Als antwoord op de BKR discussie / vraag. Ik kreeg het volgende antwoord vanuit van den Udenhout:
Bij de Private GroeiLease zal een BKR-check gedaan worden en zal een standaard acceptatieproces in gang gezet worden, net zoals bij de Audi Private Lease. Echter zal er bij de Private GroeiLease geen BKR-registratie plaatsvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
mprkooij schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:32:
[...]

Dit idee had ik ook, maar ik kan me niet voorstellen dat je de Audi Q4 e-tron S edition van 61k voor die prijs meekrijgt, maar ik heb het gevraagd :)
Ik ben benieuwd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
MarcoEV schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:10:
6 maanden geleden heb ik ook bewust voor een kortere looptijd gekozen via ALD automotive (tegenwoordig Ayvens). En ik ben blij dat ik voor maar 36 mnd heb gekozen.
15.000 km / winterbanden inclusief / verhoogd eigen risico/ 36 mnd / 589,- per maand.
Niet de goedkoopste, maar wel prettig.
Gebruikte CX-5 in rode kleur. 2.0 automaat met bijna alle opties (Bose audio, leder, verwarming stoelen + achterbank etc.
Tijdens ontvangst ook wat zaken gemaild naar hen met foto's die zij hebben gemist in het inspectierapport, zodat ik niet voor verrassingen kom te staan bij inleveren. Mogelijk dat ik na 24 mnd de auto inlever, en dan gebruik maak van hun berekening waarbij ik met terugwerkende kracht dan betaal voor het verschil als ik gelijk 24 mnd had gekozen. En dan ga ik weer terug naar elektrisch, dat staat wel vast.
Had je ook een Tesla model 3 occasion voor gehad bij dezelfde toko, waarom tijdelijk benzine als je toch terug wil naar een EV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:35

-tom-562

Oliesjeik

_Anvil_ schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:36:
[...]

Had je ook een Tesla model 3 occasion voor gehad bij dezelfde toko, waarom tijdelijk benzine als je toch terug wil naar een EV?
Enige waar je rekening mee moet houden is de MRB die er in de toekomst nog bij komt.
Maar afhankelijk van de KM's die je rijdt is dat wss een stuk lager dan wat je extra aan brandstof moet aftikken bij die Mazda :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 12:19
Wat is jullie ervaring met een PL contract van 12 maanden?
Via consumentenbond kan ik een Ford Kuga leasen (ivm benodigd trekgewicht) voor 409,- pm (met 3000 euro eigen inleg ivm inruil eigen auto) maar contract is maar voor 1 jaar.
De prijs is erg aanlokkelijk maar twijfel of ik er verstandig aan doe zo kort te gaan leasen...

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35
Daar komt dan nog 250 euro bovenop? Dus 659, klinkt niet echt als een goede deal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:43

Smoonshine

Feyenoord!!

Afgelopen vrijdag zouden wij onze Jeep Avenger ophalen bij de dealer. Drie weken geleden de afspraak gemaakt. De voorraad-auto hoefde alleen even op transport en rijklaar gemaakt worden en dan zou hij de 30e voor ons klaar staan in Zwolle.

Wij in opperbeste stemming die kant op, blijkt de auto er niet te zijn. Sterker nog, de auto is nooit gekoppeld aan onze offerte en de huidige status is: in productie wat er dus op lijkt te wijzen dat er een nieuwe is besteld voor ons.

Het aantal uitvoeringen die wij hebben gekozen dat nog op voorraad is ergens in het land is heel erg beperkt en de vraag is dus of we uberhaupt de auto uit de offerte nog kunnen krijgen. In dat geval krijgen we waarschijnlijk een alternatief aangeboden.

Met een alternatief hoef je natuurlijk niet akkoord te gaan, zeker niet als de prijs hoger is, maar weten jullie wat je rechten in dat soort situaties zijn? Is er bijvoorbeeld ruimte om te onderhandelen met leasemaatschappijen?

Ik ben erg benieuwd hoe de dealer dit op gaat lossen, zonder dat wij er met een mindere of luxere maar duurdere auto uit komen. In die gevallen wordt het voor mij ook een principekwestie.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:36
Smoonshine schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:06:
Afgelopen vrijdag zouden wij onze Jeep Avenger ophalen bij de dealer. Drie weken geleden de afspraak gemaakt. De voorraad-auto hoefde alleen even op transport en rijklaar gemaakt worden en dan zou hij de 30e voor ons klaar staan in Zwolle.

Wij in opperbeste stemming die kant op, blijkt de auto er niet te zijn. Sterker nog, de auto is nooit gekoppeld aan onze offerte en de huidige status is: in productie wat er dus op lijkt te wijzen dat er een nieuwe is besteld voor ons.

Het aantal uitvoeringen die wij hebben gekozen dat nog op voorraad is ergens in het land is heel erg beperkt en de vraag is dus of we uberhaupt de auto uit de offerte nog kunnen krijgen. In dat geval krijgen we waarschijnlijk een alternatief aangeboden.

Met een alternatief hoef je natuurlijk niet akkoord te gaan, zeker niet als de prijs hoger is, maar weten jullie wat je rechten in dat soort situaties zijn? Is er bijvoorbeeld ruimte om te onderhandelen met leasemaatschappijen?

Ik ben erg benieuwd hoe de dealer dit op gaat lossen, zonder dat wij er met een mindere of luxere maar duurdere auto uit komen. In die gevallen wordt het voor mij ook een principekwestie.
Het is niet leuk om te horen dat de auto niet klaarstaat en nog in productie is/wordt genomen. Belangrijkste vraag hier, is de auto in de tussentijd duurder geworden? Anders is het (op dit moment) de discussie wanneer de auto binnenkomt.

Normaliter zou de LM de auto voor hetzelfde maandbedrag moeten leveren, maar dit hangt van je contract af. Als de auto duurder is geworden, check je contract - indien het overheidsheffingen hoger zijn worden, dan heb je het normaliter maar te slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

UTMachine schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:37:
[...]

Het is niet leuk om te horen dat de auto niet klaarstaat en nog in productie is/wordt genomen. Belangrijkste vraag hier, is de auto in de tussentijd duurder geworden? Anders is het (op dit moment) de discussie wanneer de auto binnenkomt.

Normaliter zou de LM de auto voor hetzelfde maandbedrag moeten leveren, maar dit hangt van je contract af. Als de auto duurder is geworden, check je contract - indien het overheidsheffingen hoger zijn worden, dan heb je het normaliter maar te slikken.
Het probleem is vooral dat we gebruik hebben gemaakt van een aanbieding op voorraadmodellen. Daar hadden ze er een van gevonden en die zou op transport naar de dealer worden gezet. Er zou dus niets in productie horen te zijn.

Qua prijs maak ik me niet zo druk, mochten ze nog zo’n zelfde op voorraad hebben. Waar ik vooral bang voor ben is dat ze met een andere voorraadauto aankomen waar meer opties op zitten en die dus duurder zou zijn. Ik vrees meer dat hun fout voor ons duurder uitpakt en dat vind ik niet fair.

Ik neem aan dat er in dat geval ook een nieuw contract getekend moet worden die we dus zouden, kunnen weigeren mocht het in onze beleving een slechte deal zijn.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
Smoonshine schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:48:
[...]

Het probleem is vooral dat we gebruik hebben gemaakt van een aanbieding op voorraadmodellen. Daar hadden ze er een van gevonden en die zou op transport naar de dealer worden gezet. Er zou dus niets in productie horen te zijn.

Qua prijs maak ik me niet zo druk, mochten ze nog zo’n zelfde op voorraad hebben. Waar ik vooral bang voor ben is dat ze met een andere voorraadauto aankomen waar meer opties op zitten en die dus duurder zou zijn. Ik vrees meer dat hun fout voor ons duurder uitpakt en dat vind ik niet fair.

Ik neem aan dat er in dat geval ook een nieuw contract getekend moet worden die we dus zouden, kunnen weigeren mocht het in onze beleving een slechte deal zijn.
Ok, dan is het afwachten waar de mee komen. Als de LM niet via de dealer is gegaan, zou je daar even kunnen navragen hoe ze erin zitten.
Uiteindelijk, voor jou, moeten ze iets leveren voor een specifieke prijs met dezelfde opties qua auto en gezien dat hun de ‘fout’ gemaakt hebben, verwacht ik dat het wel goed moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipmitz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 22:07
Ik heb misschien een stomme vraag maar.. ik ben op dit moment aan het oriënteren op een private lease auto of abonnement. Nu wil ik het liefst geen BKR registratie omdat wij over ~2 jaar een huis willen gaan kopen. Nu zijn er wel abonnementsopties maar helaas zit daar net niet tussen wat wij zoeken.

Nu zag ik dat er maatschappijen zijn waar je na 12mnd. zonder opgaaf van reden kan opzeggen. Stel ik neem zo'n private lease en wij besluiten na 1.5 jaar een huis te gaan kopen. En ik zeg de PL op na 14 maanden. Vervalt daarmee de BKR ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Pipmitz schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:37:
Ik heb misschien een stomme vraag maar.. ik ben op dit moment aan het oriënteren op een private lease auto of abonnement. Nu wil ik het liefst geen BKR registratie omdat wij over ~2 jaar een huis willen gaan kopen. Nu zijn er wel abonnementsopties maar helaas zit daar net niet tussen wat wij zoeken.

Nu zag ik dat er maatschappijen zijn waar je na 12mnd. zonder opgaaf van reden kan opzeggen. Stel ik neem zo'n private lease en wij besluiten na 1.5 jaar een huis te gaan kopen. En ik zeg de PL op na 14 maanden. Vervalt daarmee de BKR ook?
Normaal gesproken wordt de BKR-registratie verwijderd, maar het kan zijn dat je daar wel zelf een verzoek toe moet doen.

Waar wij naar hebben gekeken is de mogelijkheid om het contract over te schrijven, mochten we willen verhuizen. We kunnen dan tijdelijk het contract verhuizen naar bijvoorbeeld mijn ouders, zolang wij in het koop-proces zitten. We zijn het niet van plan, maar mocht het nodig zijn dan is het een escape.

Met een abonnement ontloop je de BKR-registratie. Nadeel is wel dat je dan geen aanspraak kunt maken op de SEPP-subsidie.

uhm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02

Arfman

Drome!

Pipmitz schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:37:

Mijn eerlijke opinie is dat, als dat op je planning staat, je beter even geen PL/abonnement kunt afsluiten. Koop een goedkope auto en rijdt daarmee tot je een huis hebt gevonden en weet wat je overige (maand)lasten gaan zijn.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strijpje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-09 16:21
codegro schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:16:
Voor de liefhebbers die een goedkope lease auto zoeken voor een korte periode:

Mulder heeft nu een actie voor een C3 pure tech, 12 maanden, 10000 km voor EUR 249 per maand.

https://mulderautomotive....epagina/citroen-c3-deals/
Iemand die hierop is ingegaan? Ik rij nu een Prius uit 2008: prima ding, heel zuinig en vooral heel goedkoop (youngtimer regeling). Maar ik zie steeds weer van die hele aantrekkelijke leasecontracten voorbij komen hier voor een splinternieuwe auto (!), dan ga ik toch wel wat anders kijken naar m’n oude bakkie. Wat me wel irritant lijkt is dat je na 12 maanden waarsch weer even zonder auto komt te zitten, en je moet dan maar net een goede deal treffen. Of kan je zulke contracten ook pas over x maanden laten ingaan…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Strijpje schreef op zondag 1 september 2024 @ 22:39:
[...]

Iemand die hierop is ingegaan? Ik rij nu een Prius uit 2008: prima ding, heel zuinig en vooral heel goedkoop (youngtimer regeling). Maar ik zie steeds weer van die hele aantrekkelijke leasecontracten voorbij komen hier voor een splinternieuwe auto (!), dan ga ik toch wel wat anders kijken naar m’n oude bakkie. Wat me wel irritant lijkt is dat je na 12 maanden waarsch weer even zonder auto komt te zitten, en je moet dan maar net een goede deal treffen. Of kan je zulke contracten ook pas over x maanden laten ingaan…?
Volgens de disclaimer (onderaan de pagina) gaat het om 72 maanden met een optie om na 12 maanden op te zeggen. Dus tenzij ik het verkeerd begrijp kan je er dan 6 jaar mee vooruit als dat wenselijk is!

Disclaimer (*) Private Lease Actie Citroën C3
Tijdelijke Citroën Private Lease vanafprijs van € 229,- incl. BTW per maand is uitsluitend gebaseerd op geselecteerde Citroën C3 PureTech 83pk voorraadmodellen via Stellantis Financial Services met een contract van 72 maanden en 10.000 km per jaar. Inclusief Private Lease Flex Premium, t.w.v. € 35 per maand, hiermee kun je na 12 maanden je private leasecontract omzetten naar een ander gewenst model Citroën of het contract opzeggen (rekening houdend met een opzegtermijn van 1 maand). Het actietarief is met aftrek van de Mulder cashbackpremie en op o.b.v. een kosteloze voortijdige beëindiging na 12 maanden van het leasecontract. Eigen risico op basis van € 450 per niet-verhaalbare schade. Niet geldig i.c.m. andere aanbiedingen. Registratie kenteken 02-2024, 04-2024 en 05-2024. Afbeeldingen kunnen afwijken van standaardspecificaties. Fouten en (prijs)wijzigingen voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoEV
_Anvil_ schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:36:
[...]

Dat komt omdat ik en mijn echtgenote beiden geen lage instap (relatief gezien) meer willen. En deze kwam langs als 3 jarig contract terzijnertijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoEV
-tom-562 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:13:
[...]

Enige waar je rekening mee moet houden is de MRB die er in de toekomst nog bij komt.
Maar afhankelijk van de KM's die je rijdt is dat wss een stuk lager dan wat je extra aan brandstof moet aftikken bij die Mazda :P
Dat klopt inderdaad. Nu scheelt het dat ik 38 cent per gereden kilometer krijg voor zakelijke afstanden. Maar de CX-5 is best zuinig voor wat ik meestal rij (104/108 op CC). Dan zit hij op 5,3L/100 km in de zomer.
Na deze PL ga ik waarschijnlijk weer kopen, al hoop ik wel dat de occassionmarkt voor EV's wat gunstiger geprijsd is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:20
Vorige week getekend voor de Kia EV6 Light 77 kWh actie op de voorraadmodellen.
Flink wat rondgebeld om te kijken of er ergens nog voorraad was. Uiteindelijk in Doetinchem bij Wassink uitgekomen en proefrit gemaakt in de GT versie.
Daarna getekend voor een EV6 in de kleur Interstellar Grey.

Kosten waren vanaf 398 euro per maand (op basis van 5.000km/60mnd). Dit is inclusief SEPP subsidie.
Per 5.000km komt er dan 35 euro bij en voor alle kleuren (behalve de rode) komt er nog 13 euro per maand bij.
Totaal komen we dus op 481 euro voor 15000km/60mnd.
Mooie deal toch wel!

Weet iemand of deze auto's met een volle accu worden afgeleverd? De laadpaal laat nog een weekje langer o pzicht wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:29
Hier zojuist ook de offerte ontvangen voor een Volkswagen Polo via Century. Helaas niet de mega scherpe prijs die @kwon heeft. Maar voor 279 per maand voor 10k km (+ 8 euro voor eigen risico naar 125 euro) een ‘ok’ deal.

Vanavond eens even de stukken uploaden.

Nog wel gevraagd naar de mogelijkheden voor velgjes en een parkeercamera. De maandbedragen daarvoor lagen rond de 60 euro voor de camera en 65 voor de velgen. Verre van de moeite waard dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
G33st schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:23:
Hier zojuist ook de offerte ontvangen voor een Volkswagen Polo via Century. Helaas niet de mega scherpe prijs die @kwon heeft. Maar voor 279 per maand voor 10k km (+ 8 euro voor eigen risico naar 125 euro) een ‘ok’ deal.

Nog wel gevraagd naar de mogelijkheden voor velgjes en een parkeercamera. De maandbedragen daarvoor lagen rond de 60 euro voor de camera en 65 voor de velgen. Verre van de moeite waard dus.
Het kan lonen om deze niet in je maandbedrag op te nemen.
Bij Kia kwam de trekhaak op 35 euro per maand (dus 2100 euro totaal bij 60 maanden). Wij laten deze bij aflevering erop zetten voor 1400 euro die we vervolgens daar aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13:56
G33st schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:23:

Oh goeie. Ik zal er nog even een mailtje achteraan gooien om dat eigen risico ook te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:46
Mail met indicatieve leverdatum van de Polo Century deal ontvangen: mid november. Dacht dat ze uit voorraad geleverd werden. Duurt nog best lang!

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
nadroJ schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 00:21:
Mail met indicatieve leverdatum van de Polo Century deal ontvangen: mid november. Dacht dat ze uit voorraad geleverd werden. Duurt nog best lang!
Hier ook, 20 november doorgekregen. Maar op zich komt dat voor mij persoonlijk wel goed uit omdat m'n huidige contract 28 november afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Wat vinden jullie van de PL actie van Ford Wensink voor de Ford Explorer Limited Edition?
Ik denk geen slechte aanbieding. Beetje doorrekenen (inclusief straks MRB) kom je met 15.000 km en 72 maanden op circa 600 per maand inclusief sepp. Uiteraard naar wat je aanvinkt...600 is inclusief andere kleur.

Benieuwd naar jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Martijnvdb schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:18:
Wat vinden jullie van de PL actie van Ford Wensink voor de Ford Explorer Limited Edition?
Ik denk geen slechte aanbieding. Beetje doorrekenen (inclusief straks MRB) kom je met 15.000 km en 72 maanden op circa 600 per maand inclusief sepp. Uiteraard naar wat je aanvinkt...600 is inclusief andere kleur.

Benieuwd naar jullie reacties.
562 euro met jouw config voor de limited edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijnvdb
Aldusso schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:25:
[...]

562 euro met jouw config voor de limited edition
Yes. klopt helemaal.
MRB 2025-2030 ongeveer obv gewicht auto met korting op MRB

€ 36,00
€ 86,40
€ 86,40
€ 86,40
€ 93,60
€ 100,80

4 jaar 60 euro eraf per maand.
gemiddeld kom ik dan op 600 per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
Martijnvdb schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:27:
[...]

Yes. klopt helemaal.
MRB 2025-2030 ongeveer obv gewicht auto met korting op MRB

€ 36,00
€ 86,40
€ 86,40
€ 86,40
€ 93,60
€ 100,80

4 jaar 60 euro eraf per maand.
gemiddeld kom ik dan op 600 per maand.
Ik vind dat overheid/controleren instantie hier wel even wat aan mag doen. De kosten voor de MRB zijn al lang en breed bekend, eigenlijk adverteren de betreffende instanties nu met prijzen die, met een beetje gelukt, nog maar voor 2-3 maanden geldig zijn.

Je mag als LM ook geen 100 euro korting geven voor de eerste 3 maanden en daarna 69 maanden meer berekenen om vervolgens te adverteren met 499 voor 72 maanden, en dan daarna fijn 599 te rekenen vanaf maand 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Zjoske78 schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:05:
Vorige week getekend voor de Kia EV6 Light 77 kWh actie op de voorraadmodellen.
Flink wat rondgebeld om te kijken of er ergens nog voorraad was. Uiteindelijk in Doetinchem bij Wassink uitgekomen en proefrit gemaakt in de GT versie.
Daarna getekend voor een EV6 in de kleur Interstellar Grey.

Kosten waren vanaf 398 euro per maand (op basis van 5.000km/60mnd). Dit is inclusief SEPP subsidie.
Per 5.000km komt er dan 35 euro bij en voor alle kleuren (behalve de rode) komt er nog 13 euro per maand bij.
Totaal komen we dus op 481 euro voor 15000km/60mnd.
Mooie deal toch wel!

Weet iemand of deze auto's met een volle accu worden afgeleverd? De laadpaal laat nog een weekje langer o pzicht wachten.
er zijn meer laadpalen dan die op je oprit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timsurname
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-12-2024
mprkooij schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:49:
[...]

Zojuist antwoord mogen ontvangen, maar ze bieden de Audi Q4 niet meer via de groeillease constructie aan helaas. Erg balen. Leek me oprecht een mooie deal. In november rij ik 12 maanden in mijn DS3 E-tense die ik dan mag vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

UTMachine schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:09:
[...]

Ok, dan is het afwachten waar de mee komen. Als de LM niet via de dealer is gegaan, zou je daar even kunnen navragen hoe ze erin zitten.
Uiteindelijk, voor jou, moeten ze iets leveren voor een specifieke prijs met dezelfde opties qua auto en gezien dat hun de ‘fout’ gemaakt hebben, verwacht ik dat het wel goed moet komen.
Inmiddels weer contact gehad met de dealer. Zij kregen geen contact met het hoofdkantoor van Jeep, maar wisten wel te vertellen dat de auto die gereserveerd was voor ons uit de "virtuele voorraad" kwam. Dat komt er op neer dat het toekomstige voorraad is van auto's waarvan ze weten dat die momenteel geproduceerd worden. Die auto is in ieder geval voor ons, zij het dat we hem dan wel pas met 2 maanden vertraging krijgen. Erg vervelend natuurlijk, aangezien we hem afgelopen vrijdag al op zouden halen.

Ze gaan nog proberen op kortere termijn iets te regelen, maar heb wel aangegeven dat ik op opties niet in wil leveren.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Smoonshine schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:30:
[...]

Inmiddels weer contact gehad met de dealer. Zij kregen geen contact met het hoofdkantoor van Jeep, maar wisten wel te vertellen dat de auto die gereserveerd was voor ons uit de "virtuele voorraad" kwam. Dat komt er op neer dat het toekomstige voorraad is van auto's waarvan ze weten dat die momenteel geproduceerd worden. Die auto is in ieder geval voor ons, zij het dat we hem dan wel pas met 2 maanden vertraging krijgen. Erg vervelend natuurlijk, aangezien we hem afgelopen vrijdag al op zouden halen.

Ze gaan nog proberen op kortere termijn iets te regelen, maar heb wel aangegeven dat ik op opties niet in wil leveren.
Klinkt als..mooie smoes

• UTMachine
[...]

Het verhaal klinkt wel gewoon vaag. Ook wisten ze dit weken geleden al en hebben ze jouw niet geïnformeerd. Dus dit geeft een nare nasmaak, maar ik gok dat je weinig kan afdwingen (wat nut heeft of je geld oplevert) en coulance is ook niet iets automatisch. Gezien dat het hun fout is, moeten ze minimaal leveren wat in het contract staat of beter.
Ook dat je nu 2x hun kant op moet (eerste keer was er geen auto, wat ze wisten), zou ik wel iets van ze verwachten qua compensatie alleen voor dat.
BTW - gewoon blijven ademen en bloeddruk laag houden voor nu, dit is niet het einde van de wereld.

[ Voor 9% gewijzigd door UTMachine op 05-09-2024 07:08 ]

• Zjoske78
[...]
Vaag inderdaad. Onze Kia is onze een voorraadmodel, maar ik kreeg maandag een mailtje van Kia zelf dat de levering in week 5 2025 zou zijn.
Snel maar de dealer gebeld die me gelukkig wist te vertellen dat de auto gewoon bij ze op het terrein stond. Aflevering is volgende week vrijdag.

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

UTMachine schreef op donderdag 5 september 2024 @ 07:05:
[...]

Het verhaal klinkt wel gewoon vaag. Ook wisten ze dit weken geleden al en hebben ze jouw niet geïnformeerd. Dus dit geeft een nare nasmaak, maar ik gok dat je weinig kan afdwingen (wat nut heeft of je geld oplevert) en coulance is ook niet iets automatisch. Gezien dat het hun fout is, moeten ze minimaal leveren wat in het contract staat of beter.
Ook dat je nu 2x hun kant op moet (eerste keer was er geen auto, wat ze wisten), zou ik wel iets van ze verwachten qua compensatie alleen voor dat.
BTW - gewoon blijven ademen en bloeddruk laag houden voor nu, dit is niet het einde van de wereld.
Oh, we blijven ook gewoon rustig hoor. Alleen loop je inderdaad met het gevoel dat je liever van het contract af wilt momenteel door alles wat er is gebeurt. Nu ben je waarschijnlijk sowieso twee maanden verder en dan is het nog steeds maar afwachten. We hebben nog een prima auto en de inruilwaarde staat vast dus in die zin ook geen zorgen, behalve dan dat benzine een stuk duurder is dan elektrisch.

Het is ook gewoon wel een vaag verhaal waarbij je op den duur natuurlijk wel met in gebreke stellingen kan lopen zwaaien, maar dat is nu nog niet aan de orde. Het vervelendste is dat je nog steeds niet weet waar je aan toe bent en ik ook het gevoel heb dat ik straks bij de levering echt heel goed moet verifiëren of alles dat we besteld hebben er ook daadwerkelijk op zit.

uhm...

• thekingmatt3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 18:52
Wat zijn jullie ervaringen met overnemen van lease contracten?

• Androo
  • Laatst online: 10-09 13:46
Mijn situatie is als volgt:
Heb momenteel een private lease auto, welke nog ruim 4,5jaar een contract heeft.

Ik ben onlangs van werkgever veranderd ( nieuwe functie etc ).
Mijn werkgever is niet echt van de "lease" -> alles is gekocht, gezond bedrijf etc.

Nu heb ik ze 3 opties gegeven:
1. Ze nemen mijn private lease contract over naar zakelijk lease
2. Ik moet het contract afkopen, en ze kopen de auto over
3. Eventueel mobiliteits budget. Auto blijft van mij op contract, ik krijg via een mobiliteits budget de vergoeding voor de auto, en een tankpas.

Heeft iemand ervaring met de laatste optie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:32
Androo schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:47:
Heb momenteel een private lease auto, welke nog ruim 4,5jaar een contract heeft.

Mijn werkgever is niet echt van de "lease" -> alles is gekocht, gezond bedrijf etc.

3. Eventueel mobiliteits budget. Auto blijft van mij op contract, ik krijg via een mobiliteits budget de vergoeding voor de auto, en een tankpas.

Je moet zelf de rekensom maken. Die laatste optie werkt waarschijnlijk als volgt:
De werkgever geeft jou een mobiliteisbudget bruto
Je moet dan zelf je KM declareren en de tankpas gaat automatisch.

De 'kosten' die je maakt bestaan dus uit jouw KM vergoeding + benzine, die krijg je dan netto van je werkgever en wordt ingehouden op je bruto mobiliteitsbudget.

Voorbeeld, je rijdt 1000km per maand zakelijk en je krijgt 800 euro bruto als mobiliteitsbudget:
- Je declareert 1000km bruto á 21ct/km = €210 netto
- Via de tankpas wordt er voor €100 netto getankt 1/20 en benzine kost €2,- p/l = €100 netto

Dan krijg je van je werkgever het volgende:
- 800 bruto - 210 - 100 = 490 euro bruto
- 210 netto (die 100 van de tankpas wordt direct verrekend)

Dan hou je dus in dit verhaal 490 euro bruto over, na belasting is dit vermoedelijk €250 netto + €210 netto = €460 netto

Dan moet je uiteraard je PL contract nog betalen.

Je hebt in dit verhaal GEEN bijtelling, want je betaalt de autokosten zelf. Privé km'ers heb ik niet meegerekend, die komen hier nog bovenop als volledige kosten.

Mijn ervaring hiermee is (ik heb op deze manier gereden):
- Rijd je véél zakelijk en minder privé -> Doe de PL constructie en betaal GEEN bijtelling
- Rijd je véél prive en weinig zakelijk -> Ga zakelijk leasen.

• Aldusso
  • Niet online
Lightning89 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:04:
[...]

Je moet zelf de rekensom maken. Die laatste optie werkt waarschijnlijk als volgt:

De 'kosten' die je maakt bestaan dus uit jouw KM vergoeding + benzine, die krijg je dan netto van je werkgever en wordt ingehouden op je bruto mobiliteitsbudget.

Voorbeeld, je rijdt 1000km per maand zakelijk en je krijgt 800 euro bruto als mobiliteitsbudget:
- Via de tankpas wordt er voor €100 netto getankt 1/20 en benzine kost €2,- p/l = €100 netto

Dan hou je dus in dit verhaal 490 euro bruto over, na belasting is dit vermoedelijk €250 netto + €210 netto = €460 netto

Je hebt in dit verhaal GEEN bijtelling, want je betaalt de autokosten zelf. Privé km'ers heb ik niet meegerekend, die komen hier nog bovenop als volledige kosten.

- Rijd je véél zakelijk en minder privé -> Doe de PL constructie en betaal GEEN bijtelling
Kan me voorstellen dat als je een tankpas krijgt, je geen extra km-vergoeding krijgt. Het mobiliteitsbudget EN een tankpas samen is al vrij ruim..

• Androo
Lightning89 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:04:
[...]

Ik krijg nu ~200 euro KM vergoeding.
PL contract kost ongeveer ~550 euro

Ratio woonwerk / prive is 20k vs 7k per jaar

Als ik een tankpas krijg, zal de KM Vergoeding toch volledig komen te vervallen? Dus ik hoef ook geen KM's te declareren?
Via het mobiliteits budget zal ik dan laten we zeggen 550 euro krijgen + tankpas?

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:32
Androo schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:19:
[...]

Ik krijg nu ~200 euro KM vergoeding.
PL contract kost ongeveer ~550 euro

Ratio woonwerk / prive is 20k vs 7k per jaar

Als ik een tankpas krijg, zal de KM Vergoeding toch volledig komen te vervallen? Dus ik hoef ook geen KM's te declareren?
Via het mobiliteits budget zal ik dan laten we zeggen 550 euro krijgen + tankpas?
Belastingtechnisch lijkt het mij niet de bedoeling dat je een tankpas krijgt voor prive kilometers. Dat klinkt als inkomen zonder belasting. Tenzij je natuurlijk bijtelling betaalt
maar dat is in dit geval niet ter sprake.

Toen ik een mobiliteitsbudget kreeg moest ik alsnog de km's declareren die ik vervolgens netto kreeg. Vandaar deze administratie. Dat is voor de belastingdienst ook duidelijk wat er ook echt zakelijk gereden is.

Met 20k per jaar zou je dus 4.200 netto krijgen per jaar.

Dan zou het plaatjes met PL als volgt zijn:
-€9.600 bruto Mob. Budget
-€4.200 netto km vergoeding
-€5.400 bruto over ~ €2.600 netto

Totaal krijg je dan ongeveer €6.800 netto per jaar

Kosten:
-PL: €6.600
-Brandstof: €2.700

Totaal: -€2.500 oftewel deze constructie kost je €200pm netto

Als je zakelijk least zal je dus een auto leasen die max 400€ bruto bijtelling oplevert. Dat komt overeen met een auto van max €23k met 21%.

Let op, bovenstaand is een indicatie!
Aldusso schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:11:
[...]

Kan me voorstellen dat als je een tankpas krijgt, je geen extra km-vergoeding krijgt. Het mobiliteitsbudget EN een tankpas samen is al vrij ruim..
Dat is ook een optie, dan ga ik er vanuit dat de tankpas netto van je mobiliteitsbudget afgaat, je rijdt dan wel prive kilometers daarvan. Dat zou je ergens moeten verantwoorden?

[ Voor 13% gewijzigd door Lightning89 op 05-09-2024 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:38

Het is mij niet zo goed duidelijk wat jouw nieuwe werkgever met je private lease contract te maken heeft? Waarom "moeten" zij iets met jouw private lease contract?

Verder heb ik zelf voor mobiliteitsbudget gekozen, dit met ca. 8kkm/jaar woonwerk en misschien 6kkm/jaar prive. Ik dien mijn werkelijk gereden kilometers in en deze worden dan netto uitbetaald. Uiteraard dan geen tankpas o.i.d. maar volgens mij is dat ook hoogst ongebruikelijk i.c.m. een mobiliteitsvergoeding.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 15:04

Morenoo91

Flexible Mexican

Voor wie het interessant is. Bij Van Mossel Occasion Private lease is Flexlease complete nu standard.
Kost niks extra dus

Zie screenshots
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PphU-oPS02ytdi-bpXgJK5RZTLs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/omUp2wGbmgROcfMN71LiDDnn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ab9ePCFJjbb1oPBfLzBUWCwC18E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cJsQw47Zflz6HomMvd9P783p.png?f=fotoalbum_large

PSN: MGFlexican.

• Androo
assje schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:46:
[...]

Het is mij niet zo goed duidelijk wat jouw nieuwe werkgever met je private lease contract te maken heeft? Waarom "moeten" zij iets met jouw private lease contract?

Verder heb ik zelf voor mobiliteitsbudget gekozen, dit met ca. 8kkm/jaar woonwerk en misschien 6kkm/jaar prive. Ik dien mijn werkelijk gereden kilometers in en deze worden dan netto uitbetaald. Uiteraard dan geen tankpas o.i.d. maar volgens mij is dat ook hoogst ongebruikelijk i.c.m. een mobiliteitsvergoeding.
Zij moeten niks, maar ik was in onderhandeling over mobiliteit ( zakelijke lease auto ) , maar ze geven aan dat ze liever niks "leasen / huren" . Vandaar dat ik aan het kijken was naar andere opties.

• assje
Androo schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:59:
Zij moeten niks, maar ik was in onderhandeling over mobiliteit ( zakelijke lease auto ) , maar ze geven aan dat ze liever niks "leasen / huren" . Vandaar dat ik aan het kijken was naar andere opties.
Ik zou zeggen dat de standaard oplossing zou zijn dat jij een auto van hen krijgt die je dan puur zakelijk gebruikt (zonder bijtelling). Dan blijf jij wel zitten met je private lease voor een heel klein beetje privé kilometers.

Als zij mee willen denken om iets te doen met jouw private lease auto dan is dat heel toegeeflijk wat mij betreft en zou ik niet al te veel eisen stellen.

Makkelijkste oplossing lijkt me een mobiliteitsvergoeding, maar, als zij rekenen met interne kosten van auto's in eigendom zal het bedrag waar zij aan denken mogelijk teleurstellend zijn voor jou.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• assje
Deze snap ik overigens niet zo goed; als je het contract afkoopt ben je toch van de auto af en kan je gewoon de reguliere weg volgen bij je werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Laatst online: 09-09 09:14
Heeft er iemand ervaring met het volgende:
Ik werk in de IT detachering en ben mij aan het oriënteren om bij de klant in dienst te komen.

De functie is zonder auto en ik heb net ( feb 2024) een nwe zakelijke lease auto via mijn huidige werkgever.
De lease maatschappij aldaar biedt geen optie tot private lease, alleen afkoop of omzetting naar nwe werkgever.

Ik heb al diverse private LM benaderd of zij de de auto over kunnen nemen en omzetten in private lease.
Het gaat om een Tesla M3 LR catalogus waarde 56k , overname som 55k.
1 heeft gereageerd en zei dat het mogelijk was, totdat de overname som bekend werd. Toen werd mij gemeld dat de investering voor hun te groot was.

zijn er hier mensen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten en succesvol zijn overgegaan naar private lease bij een andere LM ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:41
DvD77 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:30:
Ik werk in de IT detachering en ben mij aan het oriënteren om bij de klant in dienst te komen.

De functie is zonder auto en ik heb net ( feb 2024) een nwe zakelijke lease auto via mijn huidige werkgever.
De lease maatschappij aldaar biedt geen optie tot private lease, alleen afkoop of omzetting naar nwe werkgever.

Ik heb al diverse private LM benaderd of zij de de auto over kunnen nemen en omzetten in private lease.
1 heeft gereageerd en zei dat het mogelijk was, totdat de overname som bekend werd. Toen werd mij gemeld dat de investering voor hun te groot was.

zijn er hier mensen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten en succesvol zijn overgegaan naar private lease bij een andere LM ?
Ik kan me niet voorstellen dat je een LM gaat vinden die die auto wil overnemen voor 55k. Voor die prijs kunnen ze een nieuwe kopen. Het overnemen door een andere LM en dan door laten gaan als private lease zal dan ook niet het probleem zijn, maar met zo'n prijs is de kans groot dat je daar geen partij voor gaat vinden.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
redwing schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:40:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat je een LM gaat vinden die die auto wil overnemen voor 55k. Voor die prijs kunnen ze een nieuwe kopen. Het overnemen door een andere LM en dan door laten gaan als private lease zal dan ook niet het probleem zijn, maar met zo'n prijs is de kans groot dat je daar geen partij voor gaat vinden.
Idd, geen LM koopt de auto voor deze prijs, alle kortingen e.d. zijn ze dan kwijt als ze voor jouw auto 55k betalen wat sowieso een idiote prijs is - je kan dan beter zelf er 1 (private) leasen, of zelf mooie 2e hands aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
DvD77 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:30:

Geen pool op het werk? geen collega die hem over wil nemen?
Kans is heel klein dat je deze via een LM op een PL gaat krijgen, is zuur, maar anders denk ik niks anders op dan afkopen. (wellicht deal met je nieuwe werkgever daarover maken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Laatst online: 09-09 09:14
Martinusz schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 14:20:
[...]

Geen pool op het werk? geen collega die hem over wil nemen?
Kans is heel klein dat je deze via een LM op een PL gaat krijgen, is zuur, maar anders denk ik niks anders op dan afkopen. (wellicht deal met je nieuwe werkgever daarover maken?)
Huidige werkgever is te klein, die hebben geen pool. Optie is nu om de auto mee te nemen en door nwe werkgever over te laten nemen. Alleen dan verdwijnt ie daar in de pool. Dan kan ik wat anders gaan zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Op 1 oktober wordt de nieuwe Skoda Elroq onthuld. Ziet er wat mij betreft wel gaaf uit, kleine broer van de Enyac. Erg benieuwd naar de prijzen (van PL). Heb nu de volgende op mijn lijstje staan:

* Skoda Elroq
* Ford Explorer
* KIA EV 3/5/6

Iemand wellicht ook hiermee bezig qua vergelijking? Of wellicht nog andere interessante opties?
NB. geen Tesla fan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
Martijnvdb schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:40:
Op 1 oktober wordt de nieuwe Skoda Elroq onthuld. Ziet er wat mij betreft wel gaaf uit, kleine broer van de Enyac. Erg benieuwd naar de prijzen (van PL). Heb nu de volgende op mijn lijstje staan:

* Skoda Elroq
* Ford Explorer
* KIA EV 3/5/6

Iemand wellicht ook hiermee bezig qua vergelijking? Of wellicht nog andere interessante opties?
NB. geen Tesla fan.
Je kunt overwegen de Ioniq 5 in je vergelijking op te nemen, erg grote auto, zelfde platform als de EV6, 800V snellladen etc. je vind hem alleen in de PV niet met dezelfde goede deals als de EV6.

Tesla sluit ik zelf niet uit, maar dan moet het aanbod wel goed zijn (Occaision/korte looptijd/lage kosten)

Voor de E2008 en de E-C4 vind je veel goede leasedeals, en ze doen qua ruimte zeker niet onder voor de KIA EV3 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
BasvanS schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:55:
[...]

Je kunt overwegen de Ioniq 5 in je vergelijking op te nemen, erg grote auto, zelfde platform als de EV6, 800V snellladen etc. je vind hem alleen in de PV niet met dezelfde goede deals als de EV6.

Tesla sluit ik zelf niet uit, maar dan moet het aanbod wel goed zijn (Occaision/korte looptijd/lage kosten)

Voor de E2008 en de E-C4 vind je veel goede leasedeals, en ze doen qua ruimte zeker niet onder voor de KIA EV3 denk ik.
Dank, Peugeot is inderdaad een leuke auto, maar WLTP net wat te magertjes. E-C4 vind ik persoonlijk geen mooie auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Nou, dat viel toch enigszins tegen. Gister eind van de middag, onder wettelijke bedenktijd, de overeenkomst ontbonden. Reden was de trage en moeizame communicatie met Ayvens. Kort samengevat: ik had wat vragen over standaardopties en kostenplaatjes van extra optiepakketten. Maar in plaats van een antwoord te krijgen op mijn vragen, kreeg ik direct een wijziging in de overeenkomst waarin alle extra pakketten opgenomen waren. Gevolg was een verhoging van het maandbedrag met 95 euro. Vervolgens heb ik daarop gereageerd, maar nooit meer reactie gekregen.

Gisteren dus ontbonden. Maar omdat ik de auto toch graag zou willen, heb ik vandaag er weer een mail uitgedaan met de vraag of er iets geregeld kan worden wat betreft een aantal optiepakketten die ik graag zou willen in combinatie met de vooruitbetaling die ik van plan was (en ben) te doen.

Ben benieuwd wat daaruit gaat komen. Geen idee hoe stug of flexibel een Ayvens is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 23:00
PressPlayOnTape schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:45:
[...]

Nou, dat viel toch enigszins tegen. Gister eind van de middag, onder wettelijke bedenktijd, de overeenkomst ontbonden. Reden was de trage en moeizame communicatie met Ayvens. Kort samengevat: ik had wat vragen over standaardopties en kostenplaatjes van extra optiepakketten. Maar in plaats van een antwoord te krijgen op mijn vragen, kreeg ik direct een wijziging in de overeenkomst waarin alle extra pakketten opgenomen waren. Gevolg was een verhoging van het maandbedrag met 95 euro. Vervolgens heb ik daarop gereageerd, maar nooit meer reactie gekregen.

Gisteren dus ontbonden. Maar omdat ik de auto toch graag zou willen, heb ik vandaag er weer een mail uitgedaan met de vraag of er iets geregeld kan worden wat betreft een aantal optiepakketten die ik graag zou willen in combinatie met de vooruitbetaling die ik van plan was (en ben) te doen.

Ben benieuwd wat daaruit gaat komen. Geen idee hoe stug of flexibel een Ayvens is...
Bel gewoon de lokale vw dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

@PressPlayOnTape Je ontbind de overeenkomst met Ayvens, om vervolgens toch weer met ze in zee te willen gaan?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

alki schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:23:
[...]

Bel gewoon de lokale vw dealer
Dat is inderdaad ook nog een optie. Ik wilde het eigenlijk via de ANWB spelen, omdat ik verder geen ervaring heb met private leasemaatschappijen en ik vertrouwen heb in de ANWB.
Slasher schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:52:
@PressPlayOnTape Je ontbind de overeenkomst met Ayvens, om vervolgens toch weer met ze in zee te willen gaan?
Ja. Ik ontbond de overeenkomst omdat de wettelijke bedenktermijn afliep en het contract ongevraagd gewijzigd was in iets wat ik niet wilde. Ik had nog geen reactie of gecorrigeerd contract terug en ik wilde niet de gok nemen dat dingen last minute teruggedraaid moesten worden. Het is verder ook niet zo dat ik geen vertrouwen meer in Ayvens heb. Ik vind alleen dat het eerste contact wat moeizaam verliep. Wil ze niet direct daarop afschieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

PressPlayOnTape schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:08:
[...]

Dat is inderdaad ook nog een optie. Ik wilde het eigenlijk via de ANWB spelen, omdat ik verder geen ervaring heb met private leasemaatschappijen en ik vertrouwen heb in de ANWB.

[...]
ANWB is in dit geval alleen het stempel dat er op is geplakt om vertrouwen te kweken. Verder hebben ze er niets mee van doen, behalve dan dat hun wegenwacht service er bij zit.

Goed om te weten is dat de ANWB-lease enorm ongunstig is wanneer je per ongeluk een kilometertje te veel rijdt. Dan word je met terugwerkende kracht voor de hele periode in een hoger kilometerpakket gezet. Dat kan behoorlijk in de papieren lopen.

Dat is voor ons de reden om toch maar voor een andere partij te gaan, ook al zijn de aanbiedingen bij de ANWB erg aantrekkelijk. We betalen nu 6 cent per te veel gereden kilometer, wat een stuk gunstiger is.

uhm...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BasvanS
Smoonshine schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:08:
[...]

ANWB is in dit geval alleen het stempel dat er op is geplakt om vertrouwen te kweken. Verder hebben ze er niets mee van doen, behalve dan dat hun wegenwacht service er bij zit.

Goed om te weten is dat de ANWB-lease enorm ongunstig is wanneer je per ongeluk een kilometertje te veel rijdt. Dan word je met terugwerkende kracht voor de hele periode in een hoger kilometerpakket gezet. Dat kan behoorlijk in de papieren lopen.

Dat is voor ons de reden om toch maar voor een andere partij te gaan, ook al zijn de aanbiedingen bij de ANWB erg aantrekkelijk. We betalen nu 6 cent per te veel gereden kilometer, wat een stuk gunstiger is.
Dat aantrekkelijk vind ik ook wel meevallen, ik vind de vanaf prijzen volkomen onrealistisch. 72 maanden en 5.000 KM, dat is zelfs voor PL lang en echt niemand heeft daar genoeg aan. Volgens mij is de ANWB daar ook mee begonnen met die 6 jaar en 5.000 KM. Eerst was 48/60 maanden en 10.000 KM communiceren veel gebruikelijker. Maar nu kunnen ze lagere prijzen communiceren als lokkertje. Snap niet dat de ANWB zich daar voor laat gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
PressPlayOnTape schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:08:
[...]

[...]

Ja. Ik ontbond de overeenkomst omdat de wettelijke bedenktermijn afliep en het contract ongevraagd gewijzigd was in iets wat ik niet wilde. Ik had nog geen reactie of gecorrigeerd contract terug en ik wilde niet de gok nemen dat dingen last minute teruggedraaid moesten worden. Het is verder ook niet zo dat ik geen vertrouwen meer in Ayvens heb. Ik vind alleen dat het eerste contact wat moeizaam verliep. Wil ze niet direct daarop afschieten.
Ik private lease sinds 2 maanden bij Ayvens: email communicatie werkt niet, negeren ze gewoon. Verder gaat niets vanzelf, je moet overal pro actief achteraan. Als je echter de juiste persoon aan de lijn krijgt kun je prima iets regelen, dit heb ik al 3 keer gehad, ook met het bestellen van de auto (met korting!) en latere issues. Daarna een persoonlijk mailtje van ze gehad ter bevestiging et voila.

Prijs is in mijn geval zeer scherp en het fixen/oplossen van zaken die ontbraken/niet in orde waren is ook kosteloos afgehandeld, kostte alleen wat moeite, ach. 20 jaar ervaring met leasemaatschappijen ;)

Probeer niet uit emotie te handelen hier (ANWB "voelt vertrouwd" tis puur zakelijk man) .. lees gewoon het contract 2 keer en laat je niet verassen.

Persoonlijk lig ik niet wakker van die staffels van 5000 km's, einde contract zie je dat toch allang aankomen? Of desnoods ga je een keer met het vliegtuig op vakantie om eronder te blijven. Als je trouwens veel minder rijdt krijg je het geld ook terug bij Ayvens.

[ Voor 12% gewijzigd door _Anvil_ op 13-09-2024 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

_Anvil_ schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:34:
[...]

Ik private lease sinds 2 maanden bij Ayvens: email communicatie werkt niet, negeren ze gewoon. Verder gaat niets vanzelf, je moet overal pro actief achteraan. Als je echter de juiste persoon aan de lijn krijgt kun je prima iets regelen, dit heb ik al 3 keer gehad, ook met het bestellen van de auto (met korting!) en latere issues. Daarna een persoonlijk mailtje van ze gehad ter bevestiging et voila.

Prijs is in mijn geval zeer scherp en het fixen/oplossen van zaken die ontbraken/niet in orde waren is ook kosteloos afgehandeld, kostte alleen wat moeite, ach. 20 jaar ervaring met leasemaatschappijen ;)

Probeer niet uit emotie te handelen hier (ANWB "voelt vertrouwd" tis puur zakelijk man) .. lees gewoon het contract 2 keer en laat je niet verassen.

Persoonlijk lig ik niet wakker van die staffels van 5000 km's, einde contract zie je dat toch allang aankomen? Of desnoods ga je een keer met het vliegtuig op vakantie om eronder te blijven. Als je trouwens veel minder rijdt krijg je het geld ook terug bij Ayvens.
Goeie inderdaad. Dat e-mail niet werkt bij hun is mij inmiddels ook duidelijk. Zal er binnenkort eens een telefoontje aan wagen. Handelen uit emotie, ik weet niet of dat het is. Ik heb zelf 0,0 ervaring met leasemaatschappijen. In de 25 jaar dat ik autorijd heb ik altijd eigen (tweedehands) auto's gehad. Nooit iets van doen gehad met een leasemaatschappij. Daarom is dit ook onbekend terrein voor mij, maar een toko als de ANWB ken ik dan wel en heb ik ook positieve ervaringen mee. En omdat het toch om aanzienlijke bedragen en langdurige financiële verplichtingen gaat, was de naamsverbinding van de ANWB iets dat bij mij wel vertrouwen wekte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:02
Whatsappen werkt ook prima bij Ayvens 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Zojuist met Ayvens telefonisch contact gehad en te horen gekregen dat zij niets kunnen (lees: willen?) doen aan de prijs, ook niet als ik een kleine 28k vooruit wil betalen. Valt me tegen, had wel verwacht iets te kunnen regelen. Daarom maar besloten niet langer met Ayvens (en dus via de ANWB) in zee te gaan.

Ga me komende tijd maar eens beraden op wat de opties dan nog zijn. Dit voelt toch een beetje als teleurstelling.

Pagina: 1 ... 99 ... 106 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.