Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 18:48
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:54:
[...]

Cashbacm is inderdaad door 3400/12, want na 12 maanden is die opzegbaar. Technisch gezien kan je hem ook door alles tussen de 12 en 72 delen….
Die Sepp is 2000 subsidie / 4 jaar ofwel 48 maanden.. aangezien het een (nieuwe!!) 2de hands electrische auto is. Ze zijn al op kenteken gezet door de dealer omdat ze verkoop targets moesten halen. Groot gedeelte van die bonus betalen ze denk ik uit als Cashback.

Als je interesse hebt en direct contact met de verkoper die er alles vanaf weet. Dan heb ik nog wel een direct nummertje voor je.
Info op de website stuurde aan op een proefrit… ik het het allemaal telefonisch gedaan en alleen daar geweest voor ophalen van de auto.
Duidelijk! Dankjewel.

Het enige addertje vind ik dan dat als je de auto aanhoudt na 1 jaar dat de fictieve 'maandprijs van 279'niet 279 blijft maar met 3400 / 12 = 283 verhoogd wordt naar 279 + 283 = 562 per maand.

Dat wordt dan weer inleveren na 12 maanden. Als iedereen dat doet zit de dealer met een berg auto's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 22:01
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:35:
[...]

Flex premium gaat er mogelijk wel uit, want Stellantis lease heeft het niet zo bedoelt. En zit na 1 jaar met een berg auto’s, waarbij de lease prijs niet eens de afschrijving dekt …
Beetje scheven constructie, maar ik heb er ook dankbaar gebruik van gemaakt.
En voor 279 p/m is nog steeds een e208 te lessen voor de 1 jaar met 10k km…
Betere deal dan de C3 want met thuis laden op 25c de KWh uit kost 1km rijden maar 3,5 cent aan Electra (als je op diesel 1:20 rijdt is dat al 9 cent!!)
Extra kilometers boven het contract maar 6c, en ophogen kost 3,5c per kilometer 🤪.

@Bever! wat betaalde jij voor je C5 het eerste jaar?
Denk jij dat Stellantis dat niet zo bedoeld heeft, of weet je dat omdat je bijvoorbeeld met, of bij Stellantis werkt?

Want ze adverteren er anders volop mee bij hun verschillende merken, en voeren dit product ook al jaren.

Dus ik vraag me af waar deze wijsheid vandaan komt? Stellantis is verre van een filantropische instelling, dus er zal echt wel een business case achter zitten waar flink geld aan verdiend wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Relative schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 10:55:
[...]

Duidelijk! Dankjewel.

Het enige addertje vind ik dan dat als je de auto aanhoudt na 1 jaar dat de fictieve 'maandprijs van 279'niet 279 blijft maar met 3400 / 12 = 283 verhoogd wordt naar 279 + 283 = 562 per maand.

Dat wordt dan weer inleveren na 12 maanden. Als iedereen dat doet zit de dealer met een berg auto's..
Nou en dat addertje is nou net het verdienmodel. Een beetje slapend legertje klanten aantrekken die het langer laten doorlopen. Want zoals je zegt je betaalt gewoon bruto elke maand 499+ aan Stellantis. Het is enkel door die eenmalige cashback en sepp erbij dat het voor 12 maanden lager uitkomt netto. Ik heb zelf al Stellantis laten weten dat ik mijn Citroën EC4 in wil leveren na 1 jaar en 1 dag. Kan gewoon via hun eigen portal waar je ook je documenten kunt vinden qua contract, inlever voorwaarden etc. Ze adverteren er zelf mee en zolang het een inbegrepen module is kun je er gebruik van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:49
marvel27 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 18:33:
Bij de anwb (in samenwerking met Ayvens) kun je nu een occasion Tesla model S met gratis superchargen leasen voor 554€, bij 48 maanden en 5000km. Voor elke 5000km extra komt er 50€ per maand bij, dus bv 15k km komt neer op 654€.

Auto's zijn tussen vijf en tien jaar oud zo te zien.

Geen SEPP subsidie mogelijk.
Ook tesla 3! Vanaf € 479 euro, dus niet eens zoveel goedkoper dan een model S.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 21:45
Rolfy schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 13:23:
[...]

Denk jij dat Stellantis dat niet zo bedoeld heeft, of weet je dat omdat je bijvoorbeeld met, of bij Stellantis werkt?

Want ze adverteren er anders volop mee bij hun verschillende merken, en voeren dit product ook al jaren.

Dus ik vraag me af waar deze wijsheid vandaan komt? Stellantis is verre van een filantropische instelling, dus er zal echt wel een business case achter zitten waar flink geld aan verdiend wordt.
Goede vraag!

Bron is de autoverkoper van de e-208, die aangaf dat dit niet lang goed kan gaan omdat het maandbedrag niet eens de afschrijving van 1 jaar dekt.
De auto gaat na 1 jaar terug naar Stellantis Lease. De auton wordt dan weer aangeboden aan het dealer netwerk. Hij zei dat ze dan niet meteen toehappen, maar wachten tot de prijs omlaag gaat voordat ze hem weer inkopen.

Nogmaals van horen zeggen van de autoverkoper!

American Express vraagbaak

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:03
Een aantal weken geleden hebben wij onze Peugeot e-208 ingeleverd. Dit gebeurde precies één jaar na ingangsdatum van het contract (private lease met Flex Premium van Stellantis). Het was zodoende na een jaar kosteloos opzegbaar.

Het inleveren ging soepel. Ik had wat kleine schade aan de portierrand en een velg gezien, die mogelijk niet geaccepteerd zouden worden conform het innameprotocol. Na inspectie door iemand van Macadam nam hij alleen een kleine schade op vanwege steenslag. Dit werd door Stellantis als niet-verwijtbaar verklaard. Zodoende heb ik geen afrekening gehad na inlevering van de auto, hoewel ik het wel had verwacht. Dat was een mooie meevaller.

Het inleveren is, kortom, snel en soepel gegaan. De afrekening van 7000 meerkilometers heb ik nog niet gehad na twee weken. Ik ben benieuwd wanneer ik die krijg.

Inmiddels rijden we verder in een Kia Niro EV via Kia Autolease.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-09 08:14
Let er wel op dat als je een voorraad auto gaat pl dat er dan als hij al op kenteken staat geen subsidie meer beschikbaar is. Omdat hij dan als gebruikt wordt gezien en die subsidie is op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
De afgelopen tijd was voor mij niet altijd duidelijk of het loont om meerkilometers af te rekenen of het kilometrage in het contract aan te passen. Dit laatste is niet altijd mogelijk. Zo is het bij Stellantis niet mogelijk om het contract aan te passen, maar het gehanteerde meerkilometertarief is gunstig met 6 cent per km.

Bij Kia Autolease hebben wij een contractueel meerkilometertarief van 12 cent per kilometer. Ik heb gevraagd om het kilometrage in het contract te verhogen. Dit is mogelijk in stappen van 5.000 km en kost 35 euro extra per maand. Omgerekend is dat dus 8 cent per kilometer. Het aanpassen van het kilometrage in het contract kan dus gunstiger zijn dan na ieder jaar meerkilometers afrekenen. Overigens krijgen we ook minderkilometers terug met 6,5 cent per km. Bij een structurele daling kan het kilometrage in het contract ook weer verlaagd worden.

Aanpassingen van het kilometrage gaan wel met terugwerkende kracht. Als je dit dus doet na een paar jaar, dan moet er met terugwerkende kracht wel fors bijbetaald worden. Andersom krijg je geld terug.

[ Voor 10% gewijzigd door GvNL op 23-07-2024 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv010
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-06 22:11
Iemand ervaringen met het melden van meerdere schades van een private lease onder 1 gebeurtenis?

Volgende, parkeerschade achterkant bumper. Nu zit ik sws met de eigen risico van 450eu. Nou zatten er ook al wat krassen aan de zijkant van de deur deze zou ik eigenlijk direct mee willen pakken want dat scheelt een schade melding.

Zou ik dit onder 1 schadegeval kunnen melden ? Of zullen hier niet mee akkoord gaan? Iemand hier eventueele ervaringen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:47
stefanv010 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:22:
Iemand ervaringen met het melden van meerdere schades van een private lease onder 1 gebeurtenis?

Volgende, parkeerschade achterkant bumper. Nu zit ik sws met de eigen risico van 450eu. Nou zatten er ook al wat krassen aan de zijkant van de deur deze zou ik eigenlijk direct mee willen pakken want dat scheelt een schade melding.

Zou ik dit onder 1 schadegeval kunnen melden ? Of zullen hier niet mee akkoord gaan? Iemand hier eventueele ervaringen ermee.
Nope, dat worden 2 meldingen, en dus 2 keer eigen risico.
Het kan wel in 1 herstelbeurt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:35

Wat Tommie al zei, en daarbij ben je vaak contractueel verplicht om schades direct te melden. Als ze kunnen opmaken uit de krassen dat deze er al langer zaten kan het zijn dat ze dit niet vergoeden.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:14

Ik heb in het verleden verschillende schades gehad aan de achterkant en zijkant.
Bij het herstellen worden er fotos gemaakt en ze beoordelen dit als 2 verschillende schades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:57

Helaas maar dat wordt gewoon 2x €450 aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13-09 09:17
Ik zit te kijken voor een KIA EV6 of een Tesla Model Y in de private lease. Het liefst 36 maanden met 15k kilometers. Wat een verschrikkelijke site zeg van KIA, onoverzichtelijk en veel te veel tekst/keuze. Alleen al vanwege de verademing op de website van Tesla zou ik al voor de Y moeten kiezen 8)7

Maar goed, kan iemand mijn wens op de website van KIA vinden?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:57
U bent op uw werk ook goed in het delegeren...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
ramrodwillem schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:14:
U bent op uw werk ook goed in het delegeren...?
Ik vraag iets omdat ik iets niet kan vinden, niet zo gek lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:00
ColeJ schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:11:
Ik zit te kijken voor een KIA EV6 of een Tesla Model Y in de private lease. Het liefst 36 maanden met 15k kilometers. Wat een verschrikkelijke site zeg van KIA, onoverzichtelijk en veel te veel tekst/keuze. Alleen al vanwege de verademing op de website van Tesla zou ik al voor de Y moeten kiezen 8)7

Maar goed, kan iemand mijn wens op de website van KIA vinden?
Ja, dat kan ik, gevonden binnen 2 minuten.

Kies eerst voor Private Lease, Bereken je maandbedrag, Selecteer dan de EV6 en configureer dan wat je wil. Laatste scherm waarin je contact kunt opnemen met KIA geeft nog de mogelijkheid looptijd en KM in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
BasvanS schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:23:
[...]

Ja, dat kan ik, gevonden binnen 2 minuten.

Kies eerst voor Private Lease, Bereken je maandbedrag, Selecteer dan de EV6 en configureer dan wat je wil. Laatste scherm waarin je contact kunt opnemen met KIA geeft nog de mogelijkheid looptijd en KM in te stellen.
Eindelijk gevonden, dank. Ik was overigens niet de enige hier die het niet kon vinden. Zal wel aan mij liggen, delegeer blijkbaar (te) veel :+. Mooi lokkertje trouwens de "begin"prijzen op de website, totaal niet realistisch met een normaal gebruik.

[ Voor 9% gewijzigd door ColeJ op 25-07-2024 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
ColeJ schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:29:
[...]

Eindelijk gevonden, dank. Ik was overigens niet de enige hier die het niet kon vinden. Zal wel aan mij liggen, delegeer blijkbaar (te) veel :+. Mooi lokkertje trouwens de "begin"prijzen op de website, totaal niet realistisch met een normaal gebruik.
het is maar of je (slechts) 36 maanden gebruik van een nieuwe auto normaal noemt ;)

Flauw is wel dat je nog EUR 13 per maand moet betalen voor een kleurtje lijkt het. Ook word er wat gezegd over gratis upgraden naar 77 kwh accu als je koopt, maar niks over de Lease.

Daarnaast is een vanafprijs bij 5.000 KM en 60 maanden normaal in PL land. Slechts een enkele partij maakt het er 48 maanden 10k van of 12k op 60 maanden (Just Lease).

EUR 35 per maand voor 5000 KM extra is 12 cent per KM, wat geen gek bedrag is.

De Tesla prijs op de website is trouwens Operational Lease, Ex. BTW dus.. die gaat je nog veel meer kosten per maand.

[ Voor 6% gewijzigd door BasvanS op 25-07-2024 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Op de Tesla website kun je ook gewoon de private lease prijs vinden hoor. (via Persoonlijk ipv zakelijk)

Bijzonder vind ik dat de goedkoopste Y en 3 qua private lease prijs niks schelen, maar qua aanschafwaarde dan weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
Stefmeister8 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:28:
Op de Tesla website kun je ook gewoon de private lease prijs vinden hoor. (via Persoonlijk ipv zakelijk)

Bijzonder vind ik dat de goedkoopste Y en 3 qua private lease prijs niks schelen, maar qua aanschafwaarde dan weer wel.
Knopje gevonden..

857 per maand voor 36 maanden.. bijna 31k aftikken in 3 jaar voor een auto van 45k die je op voorraad voor 41k kunt kopen.. voor 1500 kun je het onderhoud voor 3 jaar en 60.000 KM afkopen. Lening a 6.7% kost je 115 per maand (rente). All risk verzekering is 85 per maand, Kom je op maximaal 250 aan vaste lasten per maand zonder afschrijving. Betaal je 600 EUR per maand aan afschrijving. Bijna 22k dus. Zou de auto nog 19k moeten opleveren over 3 jaar met 45k KM.

Iets in mij zegt dat je over 3 jaar geen Model Y kan kopen voor 19k. (1.5 jaar oude Model Y met 50k KM gaan nu voor 37k op Autoscout

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
marvel27 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 18:33:
Bij de anwb (in samenwerking met Ayvens) kun je nu een occasion Tesla model S met gratis superchargen leasen voor 554€, bij 48 maanden en 5000km. Voor elke 5000km extra komt er 50€ per maand bij, dus bv 15k km komt neer op 654€.

Auto's zijn tussen vijf en tien jaar oud zo te zien.

Geen SEPP subsidie mogelijk.
Klopt, de mijne is afgelopen donderdag afgeleverd: een model S 75D van dec 2018 met free supercharging. Wat een luxe en snelle sloep zeg, ongelofelijk. Ik heb een contract van 20d km per jaar trouwens.

Mijn ervaring met Ayens/Leasplan tot nu toe: aardige en hulpvaardige medewerkers, maar je moet heel pro actief zijn, want de organisatie/het proces functioneert best matig: mail wordt niet of te laat beantwoord, telefonisch lang in de wacht staan, 5 keer doorverbonden worden met je vraag. Zaken als het regelen van een Tesla berijdersaccount voor de app, controleren of de wagen op het juiste adres werd afgeleverd (niet dus!) etc. , daar moet je zelf achteraan bellen anders doet niemand het.

Qua prijs veel goedkoper dan occasion lease bij bijv. mr green ook, zeker als je bedenkt dat een nieuwe model S 1500 euro pm of meer doet in de lease.

EDIT: ik betwijfel trouwens of via de ANWB handig is, prijs is hetzelfde en bij Ayens zelf kreeg ik 500 euro cashback op een aanbetaling plus een CSS upgrade (anders kun je niet aan 250kW palen) op hun kosten (na een telefoontje en wat onderhandelen, de ontbrekende CSS stond er in de advertentie niet bij namelijk)

[ Voor 10% gewijzigd door _Anvil_ op 29-07-2024 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
_Anvil_ schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:34:
[...]

Mijn ervaring met Ayens/Leasplan tot nu toe: aardige en hulpvaardige medewerkers, maar je moet heel pro actief zijn, want de organisatie/het proces functioneert best matig: mail wordt niet of te laat beantwoord, telefonisch lang in de wacht staan, 5 keer doorverbonden worden met je vraag. Zaken als het regelen van een Tesla berijdersaccount voor de app, controleren of de wagen op het juiste adres werd afgeleverd (niet dus!) etc. , daar moet je zelf achteraan bellen anders doet niemand het.
Jij ziet dit nog positief in... Ik heb ook een occasion private lease van Ayvens sinds een paar maanden en heb alleen maar problemen: auto werd niet netjes opgeleverd, meerdere keren terug naar de garage, mails/WhatsApp die worden genegeerd/niet op wordt geantwoord, foutieve rekeningen nav mails die blijkbaar niet verwerkt zijn. Volgende keer voor mij geen Ayvens meer. Jammer, met Leaseplan had ik zakelijk wel goede ervaringen |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Nu online
MyNameIs schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:43:
[...]

Jij ziet dit nog positief in... Ik heb ook een occasion private lease van Ayvens sinds een paar maanden en heb alleen maar problemen: auto werd niet netjes opgeleverd, meerdere keren terug naar de garage, mails/WhatsApp die worden genegeerd/niet op wordt geantwoord, foutieve rekeningen nav mails die blijkbaar niet verwerkt zijn. Volgende keer voor mij geen Ayvens meer. Jammer, met Leaseplan had ik zakelijk wel goede ervaringen |:(
Nou, ik ben vooral positief omdat ik superblij met de auto ben en de medewerkers aan de telefoon toch echt goed hun best voor me deden. Appen of mailen is zinloos vrees ik, gewoon ff in de wacht staan met je telefoon op speaker tot je iemand aan de lijn hebt is mijn advies ;)

Dat ga ik ook weer doen, want de eerste factuur is binnen een week binnen, maar het beloofde storten van mijn cashback en de door mij voorgeschoten CSS adapter upgrade is uiteraard niet gebeurd, zucht :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0UWpZusSZBboZrSN2zc0VtYw40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9frLl0vWU8JQqgkBrHFEBUdW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door _Anvil_ op 31-07-2024 10:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Een bedrijf welke niet bereikbaar is via mail/whatsapp en constant zaken niet goed regelt en je bent toch blij. Wou dat ik zulke makkelijke klanten had.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Nu online
Arfman schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:40:
Een bedrijf welke niet bereikbaar is via mail/whatsapp en constant zaken niet goed regelt en je bent toch blij. Wou dat ik zulke makkelijke klanten had.
Ik heb jarenlange ervaringen met leasemaatschappijen, ik wist exact waar ik aan begon 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:40:
Blij met de auto wsl.......en ze hebben dan ook iets meer klanten dan de paar hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 10:07
Ayvens site al twee weken;

Door een technische storing hebben wij op dit moment geen occasions en Free auto's online staan. Houd onze website in de gaten voor updates. Bedankt voor je geduld.

Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:49

Don Quijote

El Magnifico

Ik wil graag een elektrische gebruikte Taycan als Occasion leasen. Maar mijn zoekkunsten lijken enorm tekort te schieten. Enige wat ik kan vinden is iets bij Ayvens (Link) maar dat kan alleen als zakelijke lease.
Als alternatief overweeg ik een nieuwe elektrische Macan als private lease, maar ook dat kan ik niet vinden. Porsche zelf lijkt het niet aan te bieden, en de aanbieders die ik online kan vinden ook niet.

Hier nog iemand die een aanbieder weet die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Hier hetzelfde met mijn partner. Er zijn diverse schades aan de auto in de parkeergarages (tuurlijk laat niemand even een bos bloemen met contactgegevens achter, het zou wat zijn). De auto heeft nu op vier of vijf plekken schade. Ik hoop ook dat het maar één schademelding wordt maar ben bang dat het vier meldingen helaas gaat worden. Daarbij zijn we nog niet uit het contract en het dagelijks parkeren in de garage geeft geen garantie dat de auto daar onbeschadigd de komende tijd uit gaat komen. Dus neig eigenlijk om nog geen meldingen te doen en dan maar over een paar jaar te melden. Enige wat ik wel wil doen is de ergste lakschade netjes proberen te krijgen op de simpelste manier. De andere schades zijn deuken/butsen dus misschien eruit trekken?
In de garage doen de camerabeelden het niet dus dat heeft ook geen zin om op te vragen.

Daarbij moet ik wel zeggen dat de vorige auto total loss was gereden waar ik een aantal schade waren (ook parkeergarage), er hoefde alleen de hoofdschade betaald te worden met eigen risico. (Remmen van bus zijn sterker dan een Vw Up en trekhaak in de voorkant van Up en niet eens de bumper geraakt, zorgt er al voor dat zo’n klein autootje dan economisch total loss wordt verklaard (airco, bumper, grill, spuiten, radiator etc).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
Al enige tijd zijn we aan het kijken naar een trekhaak voor onze Kia Niro EV via Kia Autolease. Inmiddels hebben we te horen gekregen dat een trekhaak geplaatst mag worden, maar alleen via de (dure) dealer. De kosten hiervan kunnen opgenomen worden in de maandelijkse leasetermijn. Daarbij wordt dan echter wel 7 euro extra gerekend voor verzekering en slijtage.

1300 tot 1500 euro voor een trekhaak, software-update en witte kentekenplaat vind ik al fors, maar om vervolgens 7 euro extra te moeten betalen voor verzekering en slijtage, kan ik ook moeilijk voorstellen. Ruim 30 euro per maand voor een trekhaak. Hoewel ik graag mijn fietsendrager wil gebruiken, is de neiging inmiddels bijna groter om de fietsendrager weg te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tja, wel enigszins logisch wij van wc eend adviseren wc eend. (Kia dealer)

Wel stom dat je extra moet gaan betalen.

Hoe lang heb je de auto al en hoe lang loopt de lease nog?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
ZeRoC00L schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:16:
Tja, wel enigszins logisch wij van wc eend adviseren wc eend. (Kia dealer)

Wel stom dat je extra moet gaan betalen.

Hoe lang heb je de auto al en hoe lang loopt de lease nog?
Ja, de kosten van de dealer vind fors, maar dat was te verwachten. Daarbij heeft de dealer aangegeven dat de kosten in het maandbedrag konden worden opgenomen (kosten gedeeld door aantal maanden van het contract).

De auto hebben we een maand en het contract loopt totaal 60 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Ik merk om me heen dat veel mensen bij de dealer een private lease auto aanschaffen en dan de vraagprijs per maand gewoon aftikken.

Als je een auto koopt ga je toch ook onderhandelen over de prijs. De dealer verkoopt de auto ook gewoon aan de "(interne) lease maatschappij". Je kan er altijd wel 1000 - 2000 af praten. Dit is op 48 maanden dan toch al snel 20 - 40 euro per maand korting.

Anderen hier die dit ook zo doen? Of betalen we de vraagprijs?

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:38
worldfastest schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:13:
Ik merk om me heen dat veel mensen bij de dealer een private lease auto aanschaffen en dan de vraagprijs per maand gewoon aftikken.

Als je een auto koopt ga je toch ook onderhandelen over de prijs. De dealer verkoopt de auto ook gewoon aan de "(interne) lease maatschappij". Je kan er altijd wel 1000 - 2000 af praten. Dit is op 48 maanden dan toch al snel 20 - 40 euro per maand korting.

Ik heb het ook geprobeerd bij twee verschillende Volkswagen dealers, ze gaven aan: "Nee we kunnen niets aan de prijs doen, alle lease gaat via Pon en die bepaald de prijs".

Waarschijnlijk krijgt de dealer gewoon een vaste vergoeding per auto maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 22:58

rob_erwt

What does this button do?

worldfastest schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:13:

Bij Ford hebben ze geen dealers meer, maar agentschappen. Dus daar was ook het verhaal "aan de prijs kunnen we niets doen, die bepaalt Ford Nederland. Wij krijgen alleen een vergoeding per auto..." Ik vermoed dat ze uiteindelijk dan het geld verdienen aan het onderhoud van de auto oid.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Ping83 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:38:
[...]

Ik heb het ook geprobeerd bij twee verschillende Volkswagen dealers, ze gaven aan: "Nee we kunnen niets aan de prijs doen, alle lease gaat via Pon en die bepaald de prijs".

Waarschijnlijk krijgt de dealer gewoon een vaste vergoeding per auto maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
Ik heb al 2x een Skoda gehad en beide keren heb ik uiteindelijk 25 euro per maand van de prijs af gekregen door te onderhandelen met de dealer.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zojuist voor mijn vrouw een nieuwe privé lease besteld: een VW Polo (standaard) 24 maand/15K km per jaar voor 277 euro per maand. De dealer heeft een stapel van deze Polo's gekregen en wil er goedkoop vanaf blijkbaar, Nou, ik vind het prima. Voor dat bedrag heb je een prima auto. Ik had liever de TSI in een iets uitgebreidere uitvoering, maar die zat op 398. Dat is wel een groot verschil.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:14
P_de_B schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 14:05:
Zojuist voor mijn vrouw een nieuwe privé lease besteld: een VW Polo (standaard) 24 maand/15K km per jaar voor 277 euro per maand. De dealer heeft een stapel van deze Polo's gekregen en wil er goedkoop vanaf blijkbaar, Nou, ik vind het prima. Voor dat bedrag heb je een prima auto. Ik had liever de TSI in een iets uitgebreidere uitvoering, maar die zat op 398. Dat is wel een groot verschil.
Dat is een hele goede deal. Waar heb je deze auto afgesloten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Jmtpes schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 15:42:
[...]

Dat is een hele goede deal. Waar heb je deze auto afgesloten?
Century in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Link ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Geen link, ik was in de showroom. Staat niet op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

worldfastest schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:02:
[...]

Ik heb al 2x een Skoda gehad en beide keren heb ik uiteindelijk 25 euro per maand van de prijs af gekregen door te onderhandelen met de dealer.
Toen wij onze e-Niro gingen leasen was het "take it or leave it". Op het moment dat wij de papieren tekenden (omdat het ook echt wel ee nscherpe aanbieding was destijds) werden er nog 2 "verkocht", dus het was geen loos dreigement. Hangt denk ik allemaal af van welke auto je bestelt, hoeveel voorraad er is e.d.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:20
Hetisookwat schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:11:
Voor de liefhebber, de EV6 light heeft een mooie deal momenteel:
[Afbeelding]

Ik heb nu getekend voor 60m/15k. Gaat SEPP nog vanaf dus komt lager uit. Bij die zit ook een metallic kleur (Zwart) en Parkeersensoren voor bij, die normaal niet op de Light zitten. Is de long range met 228pk, natuurlijk wel het uitgaande model.

Levertijd: "Snel". Maar ik kan er nog niet zo veel wijzer uit worden. T.b.d.
Ik ben sinds kort geinteresseerd in een EV via Priavte Lease. Ik vind dit actiemodel van de Kia EV6 ook wel erg interessant.
In hoeverre is de vanaf prijs reeel? Dit is denk ik op basis van 60m/5k?
En is dit wel de 77kW versie? Welke kleur is standaard en hoeveel betaal je per maand bij voor een andere kleur? Wat kost een trekhaak per maand extra?
Ik denk dat ik al met al eerder op 498 euro per maand uit zou komen (dus 100 euro meer dan de vanaf prijs die ze hanteren), is dat een beetje een reeele gedachtengang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-09 10:49

SFA

Zjoske78 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:38:
[...]

Ik ben sinds kort geinteresseerd in een EV via Priavte Lease. Ik vind dit actiemodel van de Kia EV6 ook wel erg interessant.
En is dit wel de 77kW versie? Welke kleur is standaard en hoeveel betaal je per maand bij voor een andere kleur? Wat kost een trekhaak per maand extra?
Ik denk dat ik al met al eerder op 498 euro per maand uit zou komen (dus 100 euro meer dan de vanaf prijs die ze hanteren), is dat een beetje een reeele gedachtengang?
Ik ben ook wel benieuwd of deze actie nog loopt. Let wel op: vanaf volgend jaar komt er wegenbelasting bij, dat wordt 1 op 1 doorberekend.

ID.4 1ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemSuper
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07-07 14:42
Zjoske78 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:38:
[...]

Zaterdag een offerte laten maken, is de 77kw versie 60m/20k voor 577 euro. Trekhaak was iets van 1200 euro. Dat kwam er nog overheen. Kleur deep forest green gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
WillemSuper schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 22:02:
[...]

Zaterdag een offerte laten maken, is de 77kw versie 60m/20k voor 577 euro. Trekhaak was iets van 1200 euro. Dat kwam er nog overheen. Kleur deep forest green gekozen.
Dat bedrag is ineens vrij hoog in vergelijking met de eerder genoemde bedragen bij 60m/15k
Of is die 577 inclusief trekhaak en exclusief SEPP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
SFA schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:23:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd of deze actie nog loopt. Let wel op: vanaf volgend jaar komt er wegenbelasting bij, dat wordt 1 op 1 doorberekend.
Is dat zo? Ik nam aan dat als je een contract aangaat voor een bepaald bedrag dat dat dan zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:13

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Zjoske78 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 22:14:
[...]

Is dat zo? Ik nam aan dat als je een contract aangaat voor een bepaald bedrag dat dat dan zo blijft.
Van mijn benzine PL wordt de prijs ook elk jaar verhoogd met de verhoging van de wegenbelasting. Ze rekenen dat gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Laatst online: 09:02
[...]

Het wordt in het contract ook specifiek genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemSuper
Zjoske78 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 22:11:
[...]

Dat bedrag is ineens vrij hoog in vergelijking met de eerder genoemde bedragen bij 60m/15k
Of is die 577 inclusief trekhaak en exclusief SEPP?
Exclusief trekhaak en de Sepp was nog onduidelijk staat niet in de offerte benoemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFA

SFA

[...]

Helaas wel: https://letmegooglethat.c...oorberekend+private+lease

;)

ID.4 1ST

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05:37

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:29
Goeie deal zeg! Geniet ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Goede deal hoor. Jammer dat het helemaal in Groningen is anders was het een goede deal voor m'n vrouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
TinusXIII schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:01:
Goede deal hoor. Jammer dat het helemaal in Groningen is anders was het een goede deal voor m'n vrouw.
je hoeft hem daar alleen maar op te halen..onderhoud kan om de hoek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 22:24
Omdenken: de auto hoeft pas na 4 jaar voor de APK, dus daar heb je geen last van omdat je hem na twee jaar weer inlevert. Kleine beurt na 15.000 km en vóór de grote beurt @ 30.000 km lever je hem weer in. Maak je van die kleine beurt een leuk midweekje Groningen met je vrouw en heb je haar *twee* keer blij gemaakt met de auto!
Aldusso schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:09:
[...]

je hoeft hem daar alleen maar op te halen..onderhoud kan om de hoek
Dat zal aan de voorwaarden liggen. Als het via VW/Pon Lease gaat, waarschijnlijk wel. Kan zijn dat het inbegrepen onderhoud bij Century plaats moet vinden. @kwon / @P_de_B: staat daar iets over in het contract?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Sandro! schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:14:
[...]

@kwon / @P_de_B: staat daar iets over in het contract?
Nee, het is 'gewoon' een VW Financial Services lease, onderhoud kan bij de merkdealer van je keuze. Het ophalen lijkt me niet het probleem (en Groningen is ook nog eens een hele leuke stad :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:17
Eigen risico van 500 naar 125 is 7 euro per maand. Ik kom nu op 270 uit met 15k km met de Ascot Grey.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 18:30

mb1

Zal gewoon een auto met longlife service interval zijn dus 1e beurt na 2 jaar of 30.000 km ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:38
Goeie deal hoor, ook de meerkilometers zijn erg gunstig. Heb je ook een proefrit gemaakt in de 80pk versie? Ben benieuwd hoe vlot de auto is. Ritjes in de stad zijn waarschijnlijk geen probleem maar op snelheid komen en inhaal acties worden denk ik wel krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Ping83 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:36:
[...]

Goeie deal hoor, ook de meerkilometers zijn erg gunstig. Heb je ook een proefrit gemaakt in de 80pk versie? Ben benieuwd hoe vlot de auto is. Ritjes in de stad zijn waarschijnlijk geen probleem maar op snelheid komen en inhaal acties worden denk ik wel krap.
Dit was voor mij ook wel twijfelpuntje, maar de huidige auto van mijn vrouw is zeker niet sneller en die levert geen problemen op. Het maakt haar sowieso niet echt uit, dus dan wordt het prijsverschil met de TSI wel heel groot. Wij hebben niet proefgereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

mb1 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:33:
[...]

Zal gewoon een auto met longlife service interval zijn dus 1e beurt na 2 jaar of 30.000 km ;)
En ik gok dat de lease via PON financial services loopt dus dan kun je bij elke dealer terecht waarschijnlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kwon
Sandro! schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:14:
Dat zal aan de voorwaarden liggen. Als het via VW/Pon Lease gaat, waarschijnlijk wel. Kan zijn dat het inbegrepen onderhoud bij Century plaats moet vinden. @kwon / @P_de_B: staat daar iets over in het contract?
Heb het net aan Century gevraagd en het onderhoud kan bij elke merkdealer. Verder gaat het inderdaad via Volkswagen Financial Services. Zij hebben mij per mail een bevestiging gestuurd en zijn nu bezig met de acceptatie.
nadroJ schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:25:
Eigen risico van 500 naar 125 is 7 euro per maand. Ik kom nu op 270 uit met 15k km met de Ascot Grey.
Thanks voor deze! Ik heb het nagevraagd en ik kan de aanvraag nog wijzigen met de volgende opties:

5 euro per maand: verlaging naar 250 euro
8 euro per maand: verlaging naar 125 euro

Overigens had ik ook geïnformeerd naar de meerprijs voor all season-banden. Bij een looptijd van 24 maanden is het € 62 per maand extra en bij 60 maanden € 13. Dus dat laat ik maar zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
Ping83 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:36:
[...]

Ik heb geen proefrit gemaakt, ik geloof het wel. Dit is m'n derde private lease-auto en ik kom van een Opel Karl. Veel slechter zal het niet worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:07
SFA schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:23:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd of deze actie nog loopt.[..]
Dit model is (schijnt) niet meer op voorraad te zijn aldus een paar dealers. Het zouden voorraad model zijn die allemaal "vergeven" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
Hoe zit dat met de afleverkosten van dit soort lease aanbiedingen?
Ik leef in Duitsland, waar sowieso de leaseprijs gewoonlijk slechts de post afschrijving en rente omvat, en de afleverkosten die er dan bovenop komen, menig aantrekkelijk koopje verpesten...😕

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:29
Vanoverdegrens schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:30:
[...]

Hoe zit dat met de afleverkosten van dit soort lease aanbiedingen?
Ik leef in Duitsland, waar sowieso de leaseprijs gewoonlijk slechts de post afschrijving en rente omvat, en de afleverkosten die er dan bovenop komen, menig aantrekkelijk koopje verpesten...😕
Tenzij anders aangegeven; geen kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WillemSuper
Misterxx2 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:00:
[...]

Dit model is (schijnt) niet meer op voorraad te zijn aldus een paar dealers. Het zouden voorraad model zijn die allemaal "vergeven" zijn.
Vandaag akkoord gegeven op ev6, prijs was 577 zonder de sepp subsidie dus 516 inclusief subsidie voor 20k kilometer. Waren nog zwart metallic op voorraad in Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:24
Die nieuwe polos zijn toch bijna net zo groot als de oude golf toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
kwon schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:09:
[...]

Heb het net aan Century gevraagd en het onderhoud kan bij elke merkdealer. Verder gaat het inderdaad via Volkswagen Financial Services. Zij hebben mij per mail een bevestiging gestuurd en zijn nu bezig met de acceptatie.

[...]

Thanks voor deze! Ik heb het nagevraagd en ik kan de aanvraag nog wijzigen met de volgende opties:

5 euro per maand: verlaging naar 250 euro
8 euro per maand: verlaging naar 125 euro

Overigens had ik ook geïnformeerd naar de meerprijs voor all season-banden. Bij een looptijd van 24 maanden is het € 62 per maand extra en bij 60 maanden € 13. Dus dat laat ik maar zitten.
Bij langerelooptijd dan 24 maanden gaat het bedrag dan nog omlaag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
alki schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:36:
[...]

Die nieuwe polos zijn toch bijna net zo groot als de oude golf toch ?
Geen idee, maar toevallig zei een collega van mij precies dat.
alki schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:37:
[...]

Bij langerelooptijd dan 24 maanden gaat het bedrag dan nog omlaag ?
In dit geval niet. 24 maanden geeft het laagste maandbedrag. Voor 60 maanden betaal je € 327 per maand in plaats van € 264 bij 24 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
@kwon ok bedankt zou een mooi boodschappen autotje zijn voor mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
WillemSuper schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:50:
[...]

Vandaag akkoord gegeven op ev6, prijs was 577 zonder de sepp subsidie dus 516 inclusief subsidie voor 20k kilometer. Waren nog zwart metallic op voorraad in Groningen.
Welke uitvoering betreft dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemSuper
GvNL schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 21:17:
[...]

Welke uitvoering betreft dit precies?
Ev6 light zoals er geadverteerd wordt, kleur metallic zwart.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kwon
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Selvan
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-12-2024
Echt een goede deal!! Kreeg je dit na de acceptatie toegestuurd ofzo? Ik had je ook een berichtje gestuurd hoor graag van je

• nadroJ
Weet je waarom het bedrag lager uitvalt?

[ Voor 36% gewijzigd door nadroJ op 22-08-2024 10:43 ]

Sowieso schrijf je zo!

• TinusXIII
Voorraad is voor nu in ieder geval op helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwon
nadroJ schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:43:
Weet je waarom het bedrag lager uitvalt?
Nee, echt geen idee. Heb er ook niet naar geïnformeerd, je wilt natuurlijk geen slapende honden wakker maken.

• nadroJ
kwon schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:09:
[...]

Nee, echt geen idee. Heb er ook niet naar geïnformeerd, je wilt natuurlijk geen slapende honden wakker maken.
True that

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 18:42
Hi Kwon, wat een mooie deal - heb jij voor mij het e-maila dres van de dealer waar ik deze kan aanvragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

IGC058 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:18:
[...]

Hi Kwon, wat een mooie deal - heb jij voor mij het e-maila dres van de dealer waar ik deze kan aanvragen?
Een paar posts hierboven valt te lezen dat het al op is. De aanbieding werd vorige week gepost.

Mijn PL is net geïnspecteerd. Geen bijzonderheden behalve een beschadiging op een voorscherm, dit is een deuk en een kras in 1 helaas. De inspecteur gaf aan dat ze dat gaan beoordelen dus ben benieuwd.

Dan eindigt mijn PL avontuur eerst weer, wellicht kom ik weer terug als er een goede aanbieding is maar de gekochte auto bevalt tot nu toe ook erg goed. Ik heb aan de PL verder weinig gedaan, altijd gezien als een auto van de leasemij, merk dat ik er wel plezier in heb een beetje te tweaken en omprutsen met m'n eigen auto. Had achteraf gezien ook prima met de PL gekund natuurlijk, maar ach.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nadroJ
IGC058 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:18:
[...]

Bel ze even. Ze hadden er 30, maar omdat het snel ging hebben ze nog een aantal extra kunnen regelen via de importeur vertelde de verkopen mij eind vorige week. Wellicht heb je geluk en is er nog 1 beschikbaar.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFA

SFA

Mooie deal, heb zojuist contact gehad met een nogal rechtlijnige verkoper (r.hoge@xx). Die geeft aan dat hij niet lager kan gaan dan 279 per maand voor 10.000 km per jaar… Met wie heb jij contact gehad als ik vragen mag?

ID.4 1ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 18:42
SFA schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:42:
[...]

Mooie deal, heb zojuist contact gehad met een nogal rechtlijnige verkoper (r.hoge@xx). Die geeft aan dat hij niet lager kan gaan dan 279 per maand voor 10.000 km per jaar… Met wie heb jij contact gehad als ik vragen mag?
Ik kreeg hetzelfde verhaal, 290 voor 15DKM en meer konden ze niet doen. Volgens de verkoper was de prijs vorige week 270 voor 15DKM en is er een fout gemaakt in de offerte bij 232... Ik wacht de e-mail af en kijk wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
SFA schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:42:
[...]

Voor die prijs staan/stonden ze ook op de site. Ik heb een aanbieding gehad voor 292 voor 15k km.

Edit: https://www.century.nl/ac...te-deal/volkswagen/polo#/

[ Voor 7% gewijzigd door TinusXIII op 26-08-2024 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Ja, de deal van @kwon is een mooie meevaller. De deal is nu ook wat duurder zie ik.
ik heb 270 incl. BTW voor 24m en 15k en verlaagd eigen risico naar 125.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:32

Thompson

Beeromaniac

Ik heb gisteren mijn leaseauto ingeleverd. Rij nu tijdelijk rond in de auto van pa die momenteel geen auto kan rijden. Ben me aan het oriënteren op een nieuwe (tweedehands) auto aanschaffen, maar hetgeen ik wil past op dit moment vanwege een verbouwing onzeker in het budget (verbouwing zeer ruim begroot, maar je weet maar nooit). Vandaar dat ik waarschijnlijk voor een jaartje wil private leasen tot ik beter weet hoe de financiën er precies uitzien na de verbouwing.

Wensen;
~12 maanden lease
Ruime auto (i.v.m. gezinsvakanties met de auto)
15.000~20.000km/jaar.
Benzine (vakanties naar landen met niet al te best laadnetwerk - Polen en Balkan)

Veel van die korte private lease zijn m.i. uit verhouding duur. Vervolgens kwam ik deze site tegen; https://privateleaseovernemen.nl/

Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Of een tip hebben voor welke aanbieder goede korte PL aanbiedt?

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 08:57
Zoek even in het topic, wordt van gevraagd. Maar kan inderdaad, prima manier om een PL te gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

marvel27 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:34:
Zoek even in het topic, wordt van gevraagd. Maar kan inderdaad, prima manier om een PL te gaan rijden.
Ah dat had ik natuurlijk kunnen doen, zie dat de website over het algemeen wel positief wordt beoordeeld. Op het pure functioneren van de website na inderdaad, het filteren werkt niet altijd even goed.

Goed letten op kilometrage en eventuele meer/minder kosten bij meer/minder km. Uiteraard moet auto netjes en schadevrij zijn op moment van overname. Onderhoud bij elke merkdealer is standaard bij PL constructies denk ik?

Beeromaniac

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johan_L
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:47
Thompson schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:27:
Veel van die korte private lease zijn m.i. uit verhouding duur. Vervolgens kwam ik deze site tegen; https://privateleaseovernemen.nl/

Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Of een tip hebben voor welke aanbieder goede korte PL aanbiedt?
Via die site heb ik mijn eerste private lease auto gevonden. De site is alleen maar bedoeld om vraag en aanbod met elkaar in contact te brengen, de daadwerkelijke contractovername loopt via de leasemaatschappij. Ik kan je aanbevelen om ver weg te blijven van Arval/Justlease, sinds Justlease is overgenomen door Arval is de administratie een grote puinhoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 16:10
Thompson schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:27:
Ik heb gisteren mijn leaseauto ingeleverd. Rij nu tijdelijk rond in de auto van pa die momenteel geen auto kan rijden. Ben me aan het oriënteren op een nieuwe (tweedehands) auto aanschaffen, maar hetgeen ik wil past op dit moment vanwege een verbouwing onzeker in het budget (verbouwing zeer ruim begroot, maar je weet maar nooit). Vandaar dat ik waarschijnlijk voor een jaartje wil private leasen tot ik beter weet hoe de financiën er precies uitzien na de verbouwing.

Wensen;
~12 maanden lease
Ruime auto (i.v.m. gezinsvakanties met de auto)
15.000~20.000km/jaar.
Benzine (vakanties naar landen met niet al te best laadnetwerk - Polen en Balkan)

C3 Aircross bij van Beek in Breda iets voor je? € 398 per maand en na 12 maanden kun je er weer vanaf. 10.000 km. volgens mij kun je km ophogen tot 14.000, daarboven 6 cent per km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10:55
Een aantal weken is de Ford Explorer Limited Edition beschikbaar. Een mooie scherpe aanbieding in de private lease via Ford Wensink bijvoorbeeld. Kopen of PL ontrloopt elkaar m.i. niet veel.

Benieuwd naar jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

codegro schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:38:
[...]

C3 Aircross bij van Beek in Breda iets voor je? € 398 per maand en na 12 maanden kun je er weer vanaf. 10.000 km. volgens mij kun je km ophogen tot 14.000, daarboven 6 cent per km.
Dat klinkt best interessant, 14.000km is denk ik wel te weinig maargoed zelfs met 5000km meer is dat een "boete" van 300€ wat natuurlijk per maand niet zoveel voorstelt.

Maar ik kan deze aanbieding helemaal niet vinden? Als ik dit probeer op te zoeken kom ik alleen hier op uit;
C3 Aircross voor 577€/maand 72mnd 5000km in Zwolle

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 16:10
Thompson schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:59:
[...]

Dat klinkt best interessant, 14.000km is denk ik wel te weinig maargoed zelfs met 5000km meer is dat een "boete" van 300€ wat natuurlijk per maand niet zoveel voorstelt.

Maar ik kan deze aanbieding helemaal niet vinden? Als ik dit probeer op te zoeken kom ik alleen hier op uit;
C3 Aircross voor 577€/maand 72mnd 5000km in Zwolle
https://www.vanbeekautogr...s/c3-aircross-summerdeal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipmitz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:42
Heeft iemand hier ervaring met het Free-abonnement van Avyens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Even een kleine waarschuwing voor www.privateleaseovernemen.nl/
Ook als je wil reageren op een auto dien je te betalen. 9,95€ voor de mogelijkheid om 3 maanden (geen stil doorlopend abbonement) te kunnen reageren. Ik dacht ik probeer gewoon eens een berichtje te sturen naar een van de advertenties, maar na het aanmaken van een account moet je die dus betaald activeren voor reacties. Ik bekijk nog even of ik dat wil doen of niet.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:40

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Na 9,5 jaar een Volkswagen Passat Variant uit 2010 gereden te hebben, vond ik het wel eens tijd voor iets nieuws. Na lang wikken en wegen, en het kijken van talloze YouTube reviews, heb ik gister de knoop doorgehakt en een private lease aanvraag gedaan voor een Volkswagen ID.4. Ik vind deze auto mooi om te zien. Hij is bijna net zo ruim als mijn huidige auto en het is een SUV (crossover), wat vermoedelijk het comfort ten goede komt door o.a. een hogere instap.

Ik heb gekozen voor de 77kWh 210kW Pro Business uitvoering in de kleur Costa Azul metallic met warmtepomp en trekhaak. Contract heeft een looptijd van 72 maanden.

Ik heb de aanvraag gedaan via de ANWB en dus wordt het door Ayvens als leasemaatschappij uitgevoerd. Inmiddels is de aanvraag al goedgekeurd, de overeenkomst ondertekend en de wettelijke bedenktermijn gestart. Dat ging allemaal een stuk sneller dan verwacht!

Omdat het voor mij de eerste keer is dat ik private lease, vind ik het allemaal wel een klein beetje spannend. Het is toch een flinke financiële verplichting die je aangaat. Ik betaal ook direct de helft van het totale leasebedrag aan om de maandkosten en BKR registratie te verlagen.

Ben erg benieuwd. Naast de eerste keer private lease wordt het voor mij ook de eerste keer elektrisch rijden, dus als er tips zijn hoor ik die graag :)

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Pagina: 1 ... 98 ... 106 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.