Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 11:59
_Anvil_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:28:
[...]

Ik heb ook een offerte van Ayens:

Merk en model: Tesla Model S (2018)
Uitvoering: 75 kWh All-Wheel Drive Spec2
Kleur(en): Deep Blue Metallic
Eigen bijdrage bij schade: 300 euro
Looptijd: 48 maanden
Kilometrage: 20.000 km/jaar
Leasetarief: € 724

Deze heeft onbeperkt gratis superchargen (kom langs een supercharger als ik naar werk rij) plus nog de oude Mercedes knopjes en zwengels aan het stuur, ipv alles onhandig digitaal.

Verder twijfelde ik tussen 15d km en 20, de staffels van 5000km per jaar zijn echter tussentijds aan te passen. Als je hoger of lager uitkomt betaal je 50 euro per maand bij of je krijgt het terug.

Ik wil wel bewijs van dat gratis onbeperkt superchargen zien, want volgens mijn gegevens eindigde dat in 2017??

EDIT: ik besef me ook dat er vanaf volgend jaar wegenbelasting bij komt, eerst 30% van het reguliere tarief en in 2028 70% zoals het er nu uitziet)

voor de reacties komen: Ik snap dat een model 3 veel goedkoper en verstandiger is, maar ik vind ze lelijk en je ziet ze zo vaak dat het echt de nieuwe een burgerbak voor junior account managers is geworden. de model S is de enige Tesla die ik mooi vind. :P
Ik heb ook een S 75D uit 2018 en gratis superchargen kan ook account gebonden zijn.

Zo lang het tesla account blijft, is het gratis.
_Anvil_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:16:
[...]

Dit is echt ongefundeerde borrelpraat, de degradatie is zeer laag bij Tesla, 3-5% ongeveer bij deze leeftijd. Tenzij je vriend 150 km/h reed, dan gaat het hard.
Overdrijven is idd ook een vak, die S’en zijn prima, maar 3-5% is ook echt veeeeeeeeel te positief.

De S uit 2018 is qua architectuur en batterijen een stuk minder dat de Model 3 uit 2019.

Ik het 4 jaar zakelijk een 3 LR gereden en die kan lekker snel laden, maar degradatie met 80k km zat al rond de 9-10%.

Bij de S die ik nu rijd, lijkt dat zeker boven de 10% uit te komen. Ik heb nog iets van 63kWh over.

Snelladen gaat echt tergend traag in verhouding tot de Model 3, toch zou ik nooit meer terug willen naar een 3. De S rijdt zo veel lekkerder, comfortabeler. Gewoon weer écht een auto.
_Anvil_ schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:03:
[...]

Die heb ik aangemaakt, maar ik had een meldcode nodig van de auto die ik pas over 3 weken krijg.. Heb op zich een kort lijntje via mail en telefoon met de jongen die me geholpen heeft gisteren.

[...]

Ik heb eerder deze week nog een proefrit gemaakt in exact dezelfde Model S (alleen zwart ipv blauw) en ben echt helemaal om, wat een ding zeg. En ik hou gewoon van grotere auto's, deze past veel beter bij me dan de model 3's die je op elke straathoek ziet.

Als ik meer ga rijden is dat 50 euro pm extra aan het eind vd rit, al werkt het andersom ook zo, als ik minder rij krijg ik geld terug. Ik heb nu dus 720 euro p/m voor 20k km, 48 maanden, Model S 75D van december 2018, heeft pas 60d km gelopen. Wegenbelasting komt gewoon bovenop de leaseprijs, dat is altijd zo, ook als je via je werkgever leased.
Ik snap je helemaal!
Zoals gezegd, nu met zowel de 3 als de S ruim ervaring. Zeker voor de S gaan 😉

Maar pas op, ik ben nu na en half jaar regelmatig naar tweedehands X’en aan het kijken 🤣

De S is ook PL, bij Mister green in mijn geval, de X zou ik wel aanschaffen denk ik, misschien met een deel lenen.

We gaan deze zomer naar Italië op vakantie en ik plan wel écht een stuk meer laadtijd in, dan met de Model 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Tweak_ers schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:56:
[...]

Ik heb ook een S 75D uit 2018 en gratis superchargen kan ook account gebonden zijn.

Zo lang het tesla account blijft, is het gratis.

[...]
Hier heb ik dan dus wat vragen over, is het goed als ik je binnenkort een DM stuur? Hoe kom ik bijvoorbeeld aan de oude tesla account login bij een leasebak die nu ergens in een loods ergens in europa staat? Zelf een nieuwe account aanmaken ga ik niet doen als ik het risico loop mn gratis chargen te verliezen, dan maar old school alles met de key fob en in de auto zelf doen ;)

Ik rij naast vakanties überhaupt veel lange priveritten (100-150km enkele reis en soms dezelfde dag weer terug) , dus het wordt echt even wennen. Mijn huidige auto haalt zelf op (hoge) snelheid makkelijk 600km met een 70l tank, de tesla minder dan de helft als ik het goed begrijp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 11:59
_Anvil_ schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:22:
[...]

Hier heb ik dan dus wat vragen over, is het goed als ik je binnenkort een DM stuur? Hoe kom ik bijvoorbeeld aan de oude tesla account login bij een leasebak die nu ergens in een loods ergens in europa staat? Zelf een nieuwe account aanmaken ga ik niet doen als ik het risico loop mn gratis chargen te verliezen, dan maar old school alles met de key fob en in de auto zelf doen ;)

Ik rij naast vakanties überhaupt veel lange priveritten (100-150km enkele reis en soms dezelfde dag weer terug) , dus het wordt echt even wennen. Mijn huidige auto haalt zelf op (hoge) snelheid makkelijk 600km met een 70l tank, de tesla minder dan de helft als ik het goed begrijp.
Tuurlijk.
De meeste Leasemaatschappijen werken met eilenaarsaccount en berijdersaccount.

Dat de auto van de ene naar de andere berijder gaat, doet niets met het eilenaarsaccount van de leasemaatschappij zelf. Zo lang dat account blijft, heb je gratis supercharging.

300km ga je sowieso wel redden ja.
Wat ik met de laadcurve van de S merk, is dat ik bij een lege warme accu prima 125kW kan halen, maar die zakt vrij snel in, vanaf 60% kun je het vergeten en beter doorrijden.

Dat maakt op lange vakantieritten de tussenritten tussen snelladers natuurlijk wel korter. Als je 350km op volle accu redt, dan heb je tussen de 5% en 70% natuurlijk een stuk minder kilometers.

Geeft allemaal niet zo, gewoon incalculeren en jezelf erop instellen. Dit geldt voor iedere EV.

Nu is mijn degradatie volgens mij vrij hoog, dus het kan prima dat je met de jouwe de 375km prima red.

Overigens kan je je telefoon bij de S niet gebruiken als sleutel. De keyfob blijft nodig.
Dat soort verschillen zitten er tussen de 3 en S, waarbij de architectuur technisch gezien gewoon beter is in de 3.

Maar het rijden van de S maakt het helemaal goed (Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Tweak_ers op 21-06-2024 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharpDev
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-09 11:50
Luto schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:02:
[...]

Vooral zaken zoals hoe snel en waar onderhoud/reparaties uitgevoerd kunnen worden. Of dat je het aantal kilometers later nog kan aanpassen mocht ik van baan veranderen etc. Of de klantenservice een beetje goed is.
Ik PL een Kona EV via ANWB en eigenlijk verloopt vrijwel alles via LeasePlan (Nu Ayvens).
Alle onderhoud/reparaties etc. kan je via de app afspreken bij een redelijk aantal garages in de buurt, keuze genoeg voor mij iig.

Daarnaast heb je ook de service van ANWB zelf, dit loopt via een apart tel nr. specifiek voor PL klanten.
Tot nu toe heb ik dat 1x nodig gehad en werd ik erg snel en goed geholpen en is mijn probleem op locatie opgelost.

Zover ik weet kan je de KM's niet aanpassen vanuit de app zoals dat idd bij JustLease wel kan/kon.
Ze werken met bundels waar je in moet vallen aan het einde van de rit, kom je er boven dan wordt het hogere bundel met terugwerkende kracht berekend.
Val je in een lagere bundel dan betalen ze het verschil terug met terugwerkende kracht.

De klantenservice van LeasePlan/Ayvens heb ik geen ervaring mee, ik heb tot nu toe alles via de app of ANWB zelf kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:00

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

In het kader van begrijpend lezen had ik het ff verkeerd begrepen. :X
Maak minimaal 14 dagen voor het einde van uw contract een afspraak voor de inspectie van uw leaseauto.
Braaf als ik ben had ik het formulier ingevuld en twee datums aangegeven zoals gevraagd werd. Kreeg zonet een SMS (van weer een ander bedrijf, de afspraak voor het inspecteren moest ook al met een ander bedrijf dan de LM) dat m'n auto op 5 augustus wordt opgehaald. Contract loopt tot 27 augustus.

Kon het gelukkig vrij eenvoudig annuleren en een nieuw verzoek indienen.

Ben erg benieuwd hoe het inspecteren en inleveren zal verlopen, wat ze van de staat van de auto vinden. Het inleverprotocol vind ik nog best wel mild, er worden best wat zaken geaccepteerd.

Als ik kritisch kijk naar alle informatie over het inleveren is het vrij matig. Er worden verschillende termijnen aangeduid (5 vs 14 dagen), het is niet duidelijk dat inspectie en ophalen tegelijk gebeurt, er staan best veel d/t fouten en ook andere fouten, er zijn meerdere formulieren... En dan ook nog worden mijn gegevens doorgespeeld naar een andere partij zonder dat daar melding van wordt gemaakt. Maar goed, nog ff wachten en dan ben ik weer leasevrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik heb op 18 juni mijn Private Lease auto ingeleverd,(Skoda Citigo-EV) ivm einde contract. Helemaal goed natuurlijk.

Maar wat schetste mijn verbazing, de leasemaatschappij (VWPFS) vind het blijkbaar lastig om dat administratief goed te verwerken, en krijg alsnog een factuur voor de maand juli. Met de afrekening krijg ik dat wel weer terug, maar komop zeg hoe moeilijk is dat om dit netjes in orde te maken zodat de klant hier geen last van heeft.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:34
Slasher schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:03:
Ik heb op 18 juni mijn Private Lease auto ingeleverd,(Skoda Citigo-EV) ivm einde contract. Helemaal goed natuurlijk.

Maar wat schetste mijn verbazing, de leasemaatschappij (VWPFS) vind het blijkbaar lastig om dat administratief goed te verwerken, en krijg alsnog een factuur voor de maand juli. Met de afrekening krijg ik dat wel weer terug, maar komop zeg hoe moeilijk is dat om dit netjes in orde te maken zodat de klant hier geen last van heeft.
Dit heb ik ook wel op m'n werk met de lease auto's die we hier hebben (diverse maatschappijen). Je geeft ruim op tijd aan dat je verlengt of stopt. Bij VWPFS vorig jaar nog 3x een maandtermijn ontvangen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 22:24
Henkes schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:25:
Zo, hier moet de private lease de deur uit ivm aankomende auto van de zaak, ik ga mijn geluk dus maar beproeven met http://www.privateleaseovernemen.nl en zal mijn ervaringen delen. Mocht iemand nog andere/betere suggesties hebben dan hoor ik die graag.
Om even een oud bericht van mezelf te quoten: via privateleaseovernemen.nl is het naar tevredenheid gelukt om een nieuwe eigenaar te vinden (de website zelf kan overigens wel wat verbetering gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14:39
Even een vraagje over de vergelijking met PL en aankoop occasion. Bij PL heb je uiteraard geen aanschafkosten van (stel) 25k. Bij aankoop ocassion wel dus van 25k. Echter na 5 jaar krijg je weer de helft terug. Ik ben een vergelijking aan het maken voor 5 jaar. Hoe neem ik dit mee in de vergelijking?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:31
Martijnvdb schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:40:
Even een vraagje over de vergelijking met PL en aankoop occasion. Bij PL heb je uiteraard geen aanschafkosten van (stel) 25k. Bij aankoop ocassion wel dus van 25k. Echter na 5 jaar krijg je weer de helft terug. Ik ben een vergelijking aan het maken voor 5 jaar. Hoe neem ik dit mee in de vergelijking?
Dat doe je door de afschrijving (dus dat verschil tussen aankoop -> opbrengst bij verkoop) mee te nemen, bedrag delen door aantal maanden, dan zie wat de afschrijving je per maand kost bij aanschaf van een auto.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37
Martijnvdb schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:40:
De afschrijving over 5 jaar? 10k over 5 jaar is niet onrealistisch (eerder aan de lage kant, ligt ook aan het aantal km's per jaar), dus 160 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
STIMPPYYY schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:44:
[...]

De afschrijving over 5 jaar? 10k over 5 jaar is niet onrealistisch (eerder aan de lage kant, ligt ook aan het aantal km's per jaar), dus 160 per maand.
Yes helder. Verdiepend kom ik uit op een occasion van 25k op circa 575 per maand (onderhoud, afschrijving, verzekering, MRB, brandstof). Gedurende 5 jaar is 35k.

Bij PL (nieuwe auto elektrisch, veel luxer etc) 635 per maand x 60 = 38k. MRB doorgerekend voor komende jaren en subsidie eraf. Geen rekeninghoudende met aanschaf laadpaal en laadkosten (kan 90% thuis laden met zonnepanelen).

Verschil is dus 3k Echter krijg ik toch bij aanschaf ocassion 12.5k inruil of verkoop? Dan is het verschil 3 + 12.5k = 15.5k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Martijnvdb schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:51:
[...]

Yes helder. Verdiepend kom ik uit op een occasion van 25k op circa 575 per maand (onderhoud, afschrijving, verzekering, MRB, brandstof). Gedurende 5 jaar is 35k.

Bij PL (nieuwe auto elektrisch, veel luxer etc) 635 per maand x 60 = 38k. MRB doorgerekend voor komende jaren en subsidie eraf. Geen rekeninghoudende met aanschaf laadpaal en laadkosten (kan 90% thuis laden met zonnepanelen).

Verschil is dus 3k Echter krijg ik toch bij aanschaf ocassion 12.5k inruil of verkoop? Dan is het verschil 3 + 12.5k = 15.5k?
Je kunt het op allerlei manieren doorrekenen, vraag jezelf gewoon af wat is je budget dat je per maand kwijt wilt zijn aan vervoer/een auto. Daarmee kun je beslissen of je dat uitgeeft aan PL, waarbij je verder geen zorgen hebt over andere kosten of dat je zelf gaat kopen etc.

Bij inruil krijg je x bedrag terug, maar je koopt dat wellicht weer een auto van 25K, dus dan moet je ook weer 12,5 bijleggen. Maarja misschien koop je wel een auto van 12,5K ervoor terug, dan hoef je niks bij te leggen. Zo zijn er honderden scenario's denkbaar, en ieder scenario heeft weer een andere uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37
[...]

Ben het eens met wat @Martinusz zegt. Je kunt er ook voor kiezen om door te blijven rijden waardoor je afschrijving natuurlijk steeds minder wordt en je waarschijnlijk per maand minder kwijt bent.

Als je een ICE vergelijkt met een EV dan is een ICE in veel opzichten duurder om te rijden. Onderhoud, MRB de komende jaren en benzine/diesel. Thuisladen kost de helft, zo niet 1/3e van de kosten van benzine rijden.

Gevoelsmatig lijkt een auto kopen altijd voordeliger, maar als je echt alle kosten gaat doorrekenen dan valt dat altijd vies tegen. Zou zeker, nu het nog kan, gebruikmaken van de subsidie op EV's. Ik geloof eigenlijk niet dat je goedkoper in een occasion rijdt in 5 jaar t.o.v. PVL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:09
Aanschaf - verkoop/inruil = afschrijving. Als je de TCO reeds op basis van afschrijving berekend hebt snap ik dus niet waarom je daarna weer met inruil gaat rekenen.

Verder mis je in je berekening rentederving; stel je rekent met €25k tegen 2% is dat in het eerste jaar €500, wordt daarna iets minder afhankelijk hoe je de berekening maakt.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijnvdb
STIMPPYYY schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:16:
[...]

Ben het eens met wat @Martinusz zegt. Je kunt er ook voor kiezen om door te blijven rijden waardoor je afschrijving natuurlijk steeds minder wordt en je waarschijnlijk per maand minder kwijt bent.

Als je een ICE vergelijkt met een EV dan is een ICE in veel opzichten duurder om te rijden. Onderhoud, MRB de komende jaren en benzine/diesel. Thuisladen kost de helft, zo niet 1/3e van de kosten van benzine rijden.

Gevoelsmatig lijkt een auto kopen altijd voordeliger, maar als je echt alle kosten gaat doorrekenen dan valt dat altijd vies tegen. Zou zeker, nu het nog kan, gebruikmaken van de subsidie op EV's. Ik geloof eigenlijk niet dat je goedkoper in een occasion rijdt in 5 jaar t.o.v. PVL.
Dank voor jullie reacties.Inderdaad wordt er snel gezegd dat PL altijd veel duurder is. Kwestie van goed doorrrekenen inderdaad. Occasion vs PL in 5 jaar scheelt inderdaad niet zo heel veel. In mijn voorbeeld circa 3k over 5 jaar. En dan rijdt je ook nog eens nieuw. Uiteraard weten we verder alle voors-en tegens van PL/kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• assje
Ik reken altijd heel simpel met een afschrijving per jaar relatief tot de waarde in dat jaar. Het is een ruwe benadering maar resulteert in een afschrijving die in absolute zin steeds lager wordt en eenvoudig om extra jaar te simuleren.

Niveau afschrijving naar eigen inzicht te bepalen afhankelijk van auto/kilometrage; ik reken normaliter met 12%/jaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kj8DPKg6GyhcSioN8kOttd-_8q8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rjoxyEgGJ7riXTjVJGCLhxwD.png?f=user_large

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
assje schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:34:
Ik reken altijd heel simpel met een afschrijving per jaar relatief tot de waarde in dat jaar. Het is een ruwe benadering maar resulteert in een afschrijving die in absolute zin steeds lager wordt en eenvoudig om extra jaar te simuleren.

Niveau afschrijving naar eigen inzicht te bepalen afhankelijk van auto/kilometrage; ik reken normaliter met 12%/jaar.
[Afbeelding]
Maar is wel aan de lage kant de 1e paar jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Aldusso schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:25:
Maar is wel aan de lage kant de 1e paar jaren
Valt naar mijn mening wel mee. De indianenverhalen van "een auto verliest 20% als je over de drempel rijdt" zijn naar mijn mening vooral gebaseerd op vergelijk cataloguswaarde versus occasionmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
assje schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:32:
[...]

Valt naar mijn mening wel mee. De indianenverhalen van "een auto verliest 20% als je over de drempel rijdt" zijn naar mijn mening vooral gebaseerd op vergelijk cataloguswaarde versus occasionmarkt.
Iedereen heeft recht op een mening. Feiten zoeken is beter ;-) Overigens is het laaste stuk dan weer wat ruim. Maar het zal ook afhangen van welke auto je koopt, goed verkoopbaar, populair of een model waar niemand in wil rijden

[ Voor 18% gewijzigd door Aldusso op 02-07-2024 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Aldusso schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:19:
Iedereen heeft recht op een mening. Feiten zoeken is beter ;-)
Het gaat om projecties in de toekomst, dan heb je het niet over feiten maar over aannames gebaseerd op data. Die data is vervolgens nog helemaal niet zo simpel. In de realiteit kan de waarde het ene jaar afnemen en het volgend jaar weer toenemen (afgelopen 3 jaar bijvoorbeeld gebeurd voor EV's). Aanschafprijs maakt het nogal uit of het een overjarig voorraadmodel was of iemand die het nieuwste type voor premium prijs aankoopt; dat haal je allemaal niet zomaar uit de data.

Als je een goede bron hebt met wat voorbeelden/gemiddelden staat het je natuurlijk vrij die te delen. De belastingdienst rekent gewoon met lineaire afschrijving; ik weet zeker dat mijn methode accurater is dan dat. Ik heb wel eens wat pogingen gedaan om met een calculatie te komen op basis van "halfwaardetijd" op basis van leeftijd en kilometerstand. Uiteindelijk maar mee gestopt, level van detail leek me toch overbodig voor een calculatie met zo veel externe onzekere variabelen.

[ Voor 37% gewijzigd door assje op 02-07-2024 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
assje schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:39:
[...]

Het gaat om projecties in de toekomst, dan heb je het niet over feiten maar over aannames gebaseerd op data. Die data is vervolgens nog helemaal niet zo simpel. In de realiteit kan de waarde het ene jaar afnemen en het volgend jaar weer toenemen (afgelopen 3 jaar bijvoorbeeld gebeurd voor EV's). Aanschafprijs maakt het nogal uit of het een overjarig voorraadmodel was of iemand die het nieuwste type voor premium prijs aankoopt; dat haal je allemaal niet zomaar uit de data.

Als je een goede bron hebt met wat voorbeelden/gemiddelden staat het je natuurlijk vrij die te delen. De belastingdienst rekent gewoon met lineaire afschrijving; ik weet zeker dat mijn methode accurater is dan dat. Ik heb wel eens wat pogingen gedaan om met een calculatie te komen op basis van "halfwaardetijd" op basis van leeftijd en kilometerstand. Uiteindelijk maar mee gestopt, level van detail leek me toch overbodig voor een calculatie met zo veel externe onzekere variabelen.
Maar de waarde die je moet nemen is de werkelijke waarde (dagwaarde), niet de inruilwaarde, want die krijg je enkel als je wat koopt. En die waardes zijn voor veel auto's al grofweg bepaald. Zo heel veel verschil zit daar niet mee tussen, bij al die grote dealergroepen (bijv. van Mossel) is bijna alles vastgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijnvdb
Private lease voorstel gehad voor de BYD Seal U Design. 12.000 km en 60 maanden.
600 euro per maand.Persoonlijk vind ik dit een mooie aanbieding. Komt tzt wel MRB bij uiteraard.
Hoe kijken jullie hier naar? Alvast dank voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Martijnvdb schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:43:
Private lease voorstel gehad voor de BYD Seal U Design. 12.000 km en 60 maanden.
600 euro per maand.Persoonlijk vind ik dit een mooie aanbieding. Komt tzt wel MRB bij uiteraard.
En je krijgt ook nog subsidie. Tja, of ik het een goede aanbieding vind is niet zo relevant. Bij BYD zelf kost het 619EUR. Dus ik denk geen gekke aanbieding, maar kijk ook of de voorwaarden goed zijn en je aanstaan (meerprijs, kosten bij ontbinding etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
L-VIS schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:59:
[...]

En je krijgt ook nog subsidie. Tja, of ik het een goede aanbieding vind is niet zo relevant. Bij BYD zelf kost het 619EUR. Dus ik denk geen gekke aanbieding, maar kijk ook of de voorwaarden goed zijn en je aanstaan (meerprijs, kosten bij ontbinding etc.)
Ja klopt subsidie nog.
Bij BYD zelf kom ik een stuk hoger uit. Wel 15.000 km, maar dan komt ie op 694.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:34
Voor de liefhebber, de EV6 light heeft een mooie deal momenteel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpZ2CiH0Mxiaf_aQr-NK_WdHyTE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mb2RmKEC4o7c27Snfl39G0jC.png?f=fotoalbum_large

Ik heb nu getekend voor 60m/15k. Gaat SEPP nog vanaf dus komt lager uit. Bij die zit ook een metallic kleur (Zwart) en Parkeersensoren voor bij, die normaal niet op de Light zitten. Is de long range met 228pk, natuurlijk wel het uitgaande model.

Levertijd: "Snel". Maar ik kan er nog niet zo veel wijzer uit worden. T.b.d.

[ Voor 11% gewijzigd door Hetisookwat op 09-07-2024 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Hetisookwat schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:11:
Voor de liefhebber, de EV6 light heeft een mooie deal momenteel:
[Afbeelding]

Ik heb nu getekend voor 60m/15k voor 527,-. Gaat SEPP nog vanaf dus komt op 468,- uit. Bij die 527 zit ook een metallic kleur (Zwart) en Parkeersensoren voor bij, die normaal niet op de Light zitten. Is de long range met 228pk, natuurlijk wel het uitgaande model.

Levertijd: "Snel". Maar ik kan er nog niet zo veel wijzer uit worden. T.b.d.
Dat in inderdaad een mooie actie van Kia. Subsidie verdeeld over 5 jaar is 50 euro. Dus kom je op ongeveer 477 per maand. Ik mis persoonlijk bij de Light wel de stoelverwarming vóór & stuurwielverwarming. Verder zit er toch niet zo veel verschil tussen de Light en de Light Edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
Martijnvdb schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:31:
[...]

Dat in inderdaad een mooie actie van Kia. Subsidie verdeeld over 5 jaar is 50 euro. Dus kom je op ongeveer 477 per maand. Ik mis persoonlijk bij de Light wel de stoelverwarming vóór & stuurwielverwarming. Verder zit er toch niet zo veel verschil tussen de Light en de Light Edition?
Correct. Ik had hem graag met stoel/stuurverwarming gehad, maar vond de prijs dermate mooi dat ik wel in mijn handen kon knijpen en hem voortaan gewoon voorverwarm voordat ik wegga. Het grootste andere verschil is parkeersensoren voor, maar die vang ik dus af door ze in te laten bouwen. Daarmee komt ie net iets onder de prijs van mijn eNiro (2021) uit, 471,- p/m kost die.

[ Voor 5% gewijzigd door Hetisookwat op 08-07-2024 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Hetisookwat schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:32:
[...]

Correct. Ik had hem graag met stoel/stuurverwarming gehad, maar vond de prijs dermate mooi dat ik wel in mijn handen kon knijpen en hem voortaan gewoon voorverwarm voordat ik wegga. Het grootste andere verschil is parkeersensoren voor, maar die vang ik dus af door ze in te laten bouwen. Daarmee komt ie net iets onder de prijs van mijn eNiro (2021) uit, 471,- p/m kost die.
Ja, inderdaad mooie actie. Wellicht is stoel/stuurverwarming ook in te bouwen. Maar komt de auto met de grotere batterij dus nog steeds voor SEPP in aanmerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
Martijnvdb schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:40:
[...]

Ja, inderdaad mooie actie. Wellicht is stoel/stuurverwarming ook in te bouwen. Maar komt de auto met de grotere batterij dus nog steeds voor SEPP in aanmerking?
Jep! 43.500 is de waarde, dus hij valt er mooi binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Hetisookwat schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:41:
[...]

[...]

Maar hoe kom je dan op 527?
[...]

Hoe kom je dan op 527, ik kom op 652....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:50
Martijnvdb schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:43:
Bij wie was dat voorstel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hetisookwat
Martijnvdb schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:50:

Hoe kom je dan op 527, ik kom op 652....
Had ik ook in de webapplicatie, die houdt er geen rekening mee. Is een actiemodel wat slechts beperkt leverbaar is en dus niet in die configurator is meegenomen. Even bellen met je lokale KIA dealer.

[ Voor 9% gewijzigd door Hetisookwat op 10-07-2024 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Hetisookwat schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:51:
[...]

Had ik ook in de webapplicatie, die houdt er geen rekening mee. Is een actiemodel wat slechts beperkt leverbaar is en dus niet in die configurator is meegenomen. Even bellen met je lokale KIA dealer en het komt goed! Ik kan Braber in Ede aanraden, Wassink in Arnhem afraden.
Even gebeld. 15000 km en 60 maanden Light kwam op EUR 542 inclusief metallic lak. Hierbij dan "gratis" grotere accupakket (en meer PK) en draadloos oplaadstation gaf de verkoper aan. Stoelverwarming/stuurwielverwarming eventueel later inbouwen. Interessante aanbieding. Uiteraard mis je wat extra opties bij deze Light versie. Maar daar is de prijs ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:05
Wat moet ik mij hier bij voorstellen?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Pindakaas schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:35:
[...]

Wat moet ik mij hier bij voorstellen?
draadloos opladen telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik waande mij heel even een moment in de toekomst en dacht ik moet zo'n auto hebben. Maar nee, mijn telefoon laad ik liever met een kabeltje op. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Beekforel schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:07:
Ik waande mij heel even een moment in de toekomst en dacht ik moet zo'n auto hebben. Maar nee, mijn telefoon laad ik liever met een kabeltje op. :+
Even doorsparen voor de McLaren Speedtail https://www.emobility-engineering.com/wireless-charging/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
Martijnvdb schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:11:
[...]

Even gebeld. 15000 km en 60 maanden Light kwam op EUR 542 inclusief metallic lak. Hierbij dan "gratis" grotere accupakket (en meer PK) en draadloos oplaadstation gaf de verkoper aan. Stoelverwarming/stuurwielverwarming eventueel later inbouwen. Interessante aanbieding. Uiteraard mis je wat extra opties bij deze Light versie. Maar daar is de prijs ook naar.
Raar, da's toch duurder dan ik heb voor 15k/60m:

Of betrek jij hier dan ook stoel/stuurverwarming al in de prijs?

[ Voor 24% gewijzigd door Hetisookwat op 09-07-2024 15:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
Misschien niet een hele spectaculaire auto, maar ik vind dit wel een serieus goede deal voor vervoer.
https://mulderautomotive....em_yqjMRoAG7966I5c22uHB-Q

Na 12 maanden opzegbaar en 10.000km per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:33
@Delta737 is wel weer na een cashback actie zo te lezen. Dus het maandbedrag is toch een stuk hoger na 1 jaar. Hou daar rekening mee als je nog een hyptheek moet aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malderhout
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 21:14
Ben aan het kijken voor de BYD Seal U Comfort. Ik zie voor nu 2 partijen met ongeveer dezelfde private leaseprijzen. ANWB/Ayvens en BYD/Louman. Iemand nog tips mbt voorwaarden van deze 2 partijen? Levertijd via BYD sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
malderhout schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:40:
Ben aan het kijken voor de BYD Seal U Comfort. Ik zie voor nu 2 partijen met ongeveer dezelfde private leaseprijzen. ANWB/Ayvens en BYD/Louman. Iemand nog tips mbt voorwaarden van deze 2 partijen? Levertijd via BYD sneller?
Volgens mij niet vriend van me heeft er 1 besteld levering 8 augustus.Bij byd in eindhoven, die zeiden dat er nu een paar boten aan kwamen met alle modellen en smaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Hetisookwat schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:32:
[...]

Raar, da's toch duurder dan ik heb voor 15k/60m:

Of betrek jij hier dan ook stoel/stuurverwarming al in de prijs?
Nee, dit was de "kale" prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Skoda heeft de stekker uit het maandabonnement getrokken helaas, biedt alleen nog reguliere private lease aan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 21:54
Via BYD/Louwman loopt achter de schermen ook gewoon via Ayvens. Denk dat het uiteindelijk weinig uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

ANWB bouw je mogelijk gewoon no claim op wegens eigen registratie ipv een verklaring waarvan acceptatie onzeker is.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:15
Is het normaal dat aanbieders tegenwoordig vragen om volledige bankafschriften waarop tenminste van één hele maand alle mutaties zichtbaar zijn zonder doorhalingen?

Wij waren bezig met een aanvraag waarvoor ik prima een of twee salarisstroken in wil leveren in combinatie met een transactie uitdraai van onze hypotheek, maar dit vind ik wel erg ver gaan.

Aangezien onze salarissen momenteel overgemaakt worden op onze eigen rekeningen en onze hypotheek wordt afgeschreven van onze gezamenlijke vaste lasten rekening (wij schrijven dus beiden maandelijks een X bedrag daar naar over) dienden we van alle drie de rekeningen een volledig maand afschrift in te dienen 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
Joster schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:59:
Is het normaal dat aanbieders tegenwoordig vragen om volledige bankafschriften waarop tenminste van één hele maand alle mutaties zichtbaar zijn zonder doorhalingen?

Wij waren bezig met een aanvraag waarvoor ik prima een of twee salarisstroken in wil leveren in combinatie met een transactie uitdraai van onze hypotheek, maar dit vind ik wel erg ver gaan.

Aangezien onze salarissen momenteel overgemaakt worden op onze eigen rekeningen en onze hypotheek wordt afgeschreven van onze gezamenlijke vaste lasten rekening (wij schrijven dus beiden maandelijks een X bedrag daar naar over) dienden we van alle drie de rekeningen een volledig maand afschrift in te dienen 7(8)7
Ik meen dat Justlease er toen bij mij om vroeg. KIA car lease wilde enkel de specifieke mutaties hebben (afschrift hypotheek, bijschrift salaris).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:02

Ze willen graag garantie dat je niet nog ergens een (onderhandse) lening hebt die je niet vermeld. Zelfde voor een eventuele check of je een Duo-lening hebt. Ik snap dat jij vindt dat het onnodig is en jij eerlijk bent, maar dat is niet voor iedreen van toepassing helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
Ze zijn bij wet verplicht te toetsen wat je financiële draagkracht is en of er geen dubieuze geldstromen op je rekening zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:55

d0s

sssst

Zowel bij justlease als bij KIA en voorheen privatelease.com altijd alle overige afschrijvingen en bijschrijvingen doorgehaald. Nooit vragen over gehad. Inmiddels zo'n 5 leasecontracten verder.

Zal dus per persoon anders zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door d0s op 15-07-2024 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
d0s schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:15:
Zowel bij justlease als bij KIA en voorheen privatelease.com altijd alle overige afschrijvingen en bijschrijvingen doorgehaald. Nooit vragen over gehad. Inmiddels zo'n 5 leasecontracten verder.

Zal dus per persoon anders zijn.
Ja en dus ook per maatschappij. Hier staat letterlijk dat alle mutaties zichtbaar dienen te zijn en dat er geen doorhalingen op mogen staan. Ik heb hierover ook nog telefonisch contact gehad en aangezien wij 2 aparte rekeningen hebben waar onze salarissen op gestort worden + een gezamenlijke rekening hebben waar de hypotheek van afgeschreven wordt gaat het hier om 3 rekeningen waar ze dit van willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 22:00

Je gaf aan aanbieders, om welke gaat het? Ahtlon heeft dat overigens niet. Het mag, maar hoeft niet. Er zijn instructies hoe het aangeleverd dien te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
trangelang schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:22:
[...]

Je gaf aan aanbieders, om welke gaat het? Ahtlon heeft dat overigens niet. Het mag, maar hoeft niet. Er zijn instructies hoe het aangeleverd dien te worden.
Oh met aanbieders bedoelde ik nu niet perse meerdere. De eerste vraag was meer in zijn algemeenheid bedoeld of het gemeengoed is dat aanbieders dit tegenwoordig vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
Joster schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:48:
[...]

Oh met aanbieders bedoelde ik nu niet perse meerdere. De eerste vraag was meer in zijn algemeenheid bedoeld of het gemeengoed is dat aanbieders dit tegenwoordig vragen.
Bij Ahtlon mag je hiervoor kiezen. Of een specifieke afschrijving zoals een salarisbijschrijving of hypotheekafschrijving op detailniveau of een algemene overzicht zoals een afschrift. AVG technisch mag je zaken wegstrepen. Sterker nog documenten zoals een salarisstrook etc waarbij de BSN op staat is het verzoek om dit zelf te blurren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 10:04

duderuud

Sliden is koel

Delta737 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 07:57:
Misschien niet een hele spectaculaire auto, maar ik vind dit wel een serieus goede deal voor vervoer.
https://mulderautomotive....em_yqjMRoAG7966I5c22uHB-Q

Na 12 maanden opzegbaar en 10.000km per jaar.
Ziet er inderdaad uit als een goede deal. Ik ga de details eens opvragen, vrouwlief zoekt een andere boodschappen auto namelijk...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 21:54

Bever!

3

duderuud schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:21:
[...]

Ziet er inderdaad uit als een goede deal. Ik ga de details eens opvragen, vrouwlief zoekt een andere boodschappen auto namelijk...
Heb zelf vorige week bij Van Beek een C5 opgehaald met een vergelijkbare cashback deal. Echt zeer tevreden over het proces en aflevering. Die Stellantis flex lease premium creëert echt mooie kansen voor dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 10:04

duderuud

Sliden is koel

Ik ben vooral benieuwd naar de details. Want de standaard deal loopt 6 jaar, dat vind ik veel te lang. Wat als ik maar 3 jaar wil? Wat doet dat met de maandprijs?
En wat houdt die cashback precies in? Wat betaal je vooraf en wat krijg je wanneer terug?

Ik zou teruggebeld worden door de dealer iig...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

duderuud schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:31:
Ik ben vooral benieuwd naar de details. Want de standaard deal loopt 6 jaar, dat vind ik veel te lang. Wat als ik maar 3 jaar wil? Wat doet dat met de maandprijs?
En wat houdt die cashback precies in? Wat betaal je vooraf en wat krijg je wanneer terug?

Je gaat een contract aan voor de maximale looptijd, echter is na 1 jaar opzegbaar zonder reden of boete.
Cashback wordt gestort op dag 1 en da verrekend over de looptijd van een jaar geeft je het fictieve lage maandbedrag. Je betaalt niks vooraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:26

-tom-562

Oliesjeik

duderuud schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:31:

Die C3 is dus 229 met een flexlease contract?
Edit:
Ja dus. Dat is toch een bizar goede deal? Alleen het eigen risico is wel erg hoog (450 euro per geval :X)
Edit 2:
Hmm, die cashback/229 lijkt dus alleen voor de eerste 12 maanden?

[ Voor 16% gewijzigd door -tom-562 op 16-07-2024 11:49 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:19
Bever! schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:15:
[...]

Heb zelf vorige week bij Van Beek een C5 opgehaald met een vergelijkbare cashback deal. Echt zeer tevreden over het proces en aflevering. Die Stellantis flex lease premium creëert echt mooie kansen voor dealers.
Flex premium gaat er mogelijk wel uit, want Stellantis lease heeft het niet zo bedoelt. En zit na 1 jaar met een berg auto’s, waarbij de lease prijs niet eens de afschrijving dekt …
Beetje scheven constructie, maar ik heb er ook dankbaar gebruik van gemaakt.
En voor 279 p/m is nog steeds een e208 te lessen voor de 1 jaar met 10k km…
Betere deal dan de C3 want met thuis laden op 25c de KWh uit kost 1km rijden maar 3,5 cent aan Electra (als je op diesel 1:20 rijdt is dat al 9 cent!!)
Extra kilometers boven het contract maar 6c, en ophogen kost 3,5c per kilometer 🤪.

@Bever! wat betaalde jij voor je C5 het eerste jaar?

[ Voor 14% gewijzigd door Stinger_Ventura op 16-07-2024 12:38 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster

Nou ik heb nogmaals contact gehad en ze willen toch echt van alle 3 de rekeningen minimaal één maandafschrift met daarop alle mutaties zonder doorhalingen. Dat gaat me te ver.

Toen vroeg ik of het anders mogelijk was het totaalbedrag (zou om een contract gaan voor 2 jaar) in één keer te voldoen en dit was niet mogelijk. Nu ja dan houdt deze optie voor mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
Joster schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:00:
[...]

Nou ik heb nogmaals contact gehad en ze willen toch echt van alle 3 de rekeningen minimaal één maandafschrift met daarop alle mutaties zonder doorhalingen. Dat gaat me te ver.

Toen vroeg ik of het anders mogelijk was het totaalbedrag (zou om een contract gaan voor 2 jaar) in één keer te voldoen en dit was niet mogelijk. Nu ja dan houdt deze optie voor mij op.
mag ik vragen bij welke Leasepartij dit is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Stinger_Ventura schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:35:
[...]

Flex premium gaat er mogelijk wel uit, want Stellantis lease heeft het niet zo bedoelt. En zit na 1 jaar met een berg auto’s, waarbij de lease prijs niet eens de afschrijving dekt …
Betere deal dan de C3 want met thuis laden op 25c de KWh uit kost 1km rijden maar 3,5 cent aan Electra (als je op diesel 1:20 rijdt is dat al 9 cent!!)
Extra kilometers boven het contract maar 6c, en ophogen kost 3,5c per kilometer 🤪.

Heb de exacte bedragen niet paraat, maar ongeveer 450 euro per maand bij 10k/jaar. c5 aircross PHEV suv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
Joster schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:00:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, wat heb je te verbergen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joster
trangelang schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:05:
[...]

mag ik vragen bij welke Leasepartij dit is?
Dit ging om Private Groeilease bij Van den Udenhout.
Fiorano schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:17:
[...]

Niets. Ik vind het persoonlijk too much om van 3 bankrekeningen een volledig bankafschrift van een maand per mail (aan een standaard mail adres) te moeten aanleveren met daarop alle mutaties zonder doorhalingen, zonder dat ik inzage heb of krijg waar deze gegevens terecht komen, wie deze kan inzien, hoe deze worden bewaard / beveiligd, etc.

Als mijn aanbod om het bedrag in één keer te voldoen dan ook geen optie is houdt het helaas op.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 22:35
Fiorano schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:17:
[...]

Het gaat er niet om of hij iets te verbergen heeft. Het gaat om zijn privacy. Dat is een ieder zijn goed recht. Sommige mensen zijn een open boek en mag je alles van weten, anderen hechten meer waarde aan dingen voor zichzelf houden. Dat heeft vaker niet dan wel te maken met dingen verborgen houden.

Natuurlijk snap ik de toetsing voor financiële draagkracht, maar ook ik vind bedrijven soms te ver doorslaan in hun informatiedrang. Nog losstaand van de informatielekken waar je zovaak over leest. Ieder zijn eigen ding, wil je deze zaken niet prijs geven, doe je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
Bever! schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:09:
[...]

Heb de exacte bedragen niet paraat, maar ongeveer 450 euro per maand bij 10k/jaar. c5 aircross PHEV suv
Voor de PHEV? Ik kon een dergelijke actie nu alleen nog vinden voor de reguliere hybride helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Delta737 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:12:
[...]

Voor de PHEV? Ik kon een dergelijke actie nu alleen nog vinden voor de reguliere hybride helaas.
ja phev 180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 18:10
Oh netjes, ik heb zelf vorig jaar september de e c4 deal afgesloten bij van beek. En volgende week mag ik de c5 aircross ophalen :) (mild hybrid voor 475 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
Vandaag een mailtje gehad; dit keer heeft van beek de C3 Aircross met flex premium in de aanbieding voor 1 jaar 10.000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:32
Weet iemand waar je voordelig een nieuwe tesla model 3 highland kan private leasen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiorano
Tesla zelf, voorraad modelletje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:32
Fiorano schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:36:
Tesla zelf, voorraad modelletje ?
Bij voorkeur nieuw zodat ik subsidie kan aanvragen van 2950. Bij occasions is de subsidie bijna op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Jmtpes schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:18:
[...]

Bij voorkeur nieuw zodat ik subsidie kan aanvragen van 2950. Bij occasions is de subsidie bijna op.
Een voorraadmodel kan ook nieuw zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiorano
Jmtpes schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:18:
[...]

Misschien kun je hier even kijken https://googlethatforyou....20private%20lease%20nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
  • Registratie: Juni 2013
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:35:
[...]

Damn dat klinkt als een goede deal, heb je een link naar de peugeot?

[ Voor 8% gewijzigd door IGC058 op 19-07-2024 10:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alki
IGC058 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:47:
[...]

Damn dat klinkt als een goede deal, heb je een link naar de peugeot?
Denk dat ie deze bedoeld
https://mulderautomotive....ties/peugeot-e-208-deals/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:12
Rij nu deze e-208 ook, heb er al 10.000 KM opzitten in het eerste half jaar.. nog 10.000 km kost me maar EUR 600 extra.

Nu wacht ik nog steeds op een mooie Model 3 deal, maar ze dalen nog niet in Prijs.

De E-208 is een heerlijke auto, maar als je regelmatig 130km retour rijd is het niet super comfortabel.. Betaal liever iets meer voor een goede C of D segment deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
BasvanS schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:57:
Rij nu deze e-208 ook, heb er al 10.000 KM opzitten in het eerste half jaar.. nog 10.000 km kost me maar EUR 600 extra.

Nu wacht ik nog steeds op een mooie Model 3 deal, maar ze dalen nog niet in Prijs.

De E-208 is een heerlijke auto, maar als je regelmatig 130km retour rijd is het niet super comfortabel.. Betaal liever iets meer voor een goede C of D segment deal!
Wat haal je nu gemiddeld op een volle lading ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 18:48
Ik heb ook wel interesse in die 279 euro per maand kostende e-208 die na een jaar per maand opzegbaar is.

Zitten er nog adertjes onder het gras? Want het klinkt een beetje te mooi om waar te zijn.. helemaal als je overige prijzen op internet vergelijkt. Dan zit je al snel aan 450 en meer per maand.

Bas, heb jij ook de deal van mulder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
Relative schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:38:
Ik heb ook wel interesse in die 279 euro per maand kostende e-208 die na een jaar per maand opzegbaar is.

Zitten er nog adertjes onder het gras? Want het klinkt een beetje te mooi om waar te zijn.. helemaal als je overige prijzen op internet vergelijkt. Dan zit je al snel aan 450 en meer per maand.

De deal is in die 279 hebben ze de seppsubsidie al er vanaf gehaald en van mulder krijg je ook nog een bedrag op je rekening gestort en als je dat deelt door 12 kom je op een x bedrag uit en die beide samen trekken ze van die 450 af zodat je op 279 uitkomt. Dus die korting is maar voor 12 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Relative schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:38:

Geen addertjes,
Maar kreeg 3400 cash na 2 weken op mijn bank, en dan dus die 42 SEPP maandelijks, wat het bedrag naar 299 per maand voor het eerste jaar bracht.
Werkelijke prijs is 650€ per maand wat je betaald, maar deel je die korting door 12 maanden dan heb je dus 299 gemiddeld per maand over 1 jaar.

Na aanvraag duurder het 4 weken voordat ik reed.

E-208 is een heerlijke auto, stuurt heel goed en techniek is doordacht.
Variabele kosten zijn een lachertje; ik betaal 23c de kWh met thuis laden, en hij rijdt (ook met veel snelweb en hard trappen) 7km/kwh. Ofwel brandstof component is 3,3c de km.
Verhoog je de km’s in je contract (kan ook tussentijds), dan betaal je 3,5c extra. Buiten contract kms ia het 6c. Dus betaal boven die 10k maar 6+3,5= 9,5c de km variabel 🥳. Kan je geen ICE voor rijden.

Enige dat jammer is dan een 40k kostende auto is de audio, dat klinkt echt heel matig op zowel DAB radio als Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 18:48
Dat klinkt goed Alki en Stinger.

Je beschrijft een bedrag van 42 aan SEPP per maand. Is dat die 2950 euro delen door 72 maanden (de looptijd?)

Je hebt het over 3400 cash. Is dat de cashback?

Wat als je na 1 jaar nog deur gaat met de lease contract dan is de cashback van 3400 opgebruikt en heb je alleen de SEPP nog, dan stijgen de kosten weer omdat de cashback eraf is, klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:12
alki schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:17:
[...]

Wat haal je nu gemiddeld op een volle lading ?
300+ bij 105 op CC

270 als ik 105 heen rijd en met 130 km/h terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Laatst online: 14:21
Relative schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:16:

Je beschrijft een bedrag van 42 aan SEPP per maand. Is dat die 2950 euro delen door 72 maanden (de looptijd?)

Wat als je na 1 jaar nog deur gaat met de lease contract dan is de cashback van 3400 opgebruikt en heb je alleen de SEPP nog, dan stijgen de kosten weer omdat de cashback eraf is, klopt dat?
Plus hoe zit dat met die maand opzegtermijn? Betaal je dan nog de 13e maand? Of kan je in maand 11 opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Relative schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:16:

Cashbacm is inderdaad door 3400/12, want na 12 maanden is die opzegbaar. Technisch gezien kan je hem ook door alles tussen de 12 en 72 delen….
Die Sepp is 2000 subsidie / 4 jaar ofwel 48 maanden.. aangezien het een (nieuwe!!) 2de hands electrische auto is. Ze zijn al op kenteken gezet door de dealer omdat ze verkoop targets moesten halen. Groot gedeelte van die bonus betalen ze denk ik uit als Cashback.

Als je interesse hebt en direct contact met de verkoper die er alles vanaf weet. Dan heb ik nog wel een direct nummertje voor je.
Info op de website stuurde aan op een proefrit… ik het het allemaal telefonisch gedaan en alleen daar geweest voor ophalen van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
new_born89 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:54:
[...]

Plus hoe zit dat met die maand opzegtermijn? Betaal je dan nog de 13e maand? Of kan je in maand 11 opzeggen?
In maand 10/11 opzeggen voor eind maand 12. Dat precies je jaar vol zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:01
Bij de anwb (in samenwerking met Ayvens) kun je nu een occasion Tesla model S met gratis superchargen leasen voor 554€, bij 48 maanden en 5000km. Voor elke 5000km extra komt er 50€ per maand bij, dus bv 15k km komt neer op 654€.

Auto's zijn tussen vijf en tien jaar oud zo te zien.

Geen SEPP subsidie mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epoxus
  • Laatst online: 06-07 11:19
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:54:
[...]

Die Sepp is 2000 subsidie / 4 jaar ofwel 48 maanden.. aangezien het een (nieuwe!!) 2de hands electrische auto is. Ze zijn al op kenteken gezet door de dealer omdat ze verkoop targets moesten halen.
De SEPP subsidie voor occasion auto's is helaas op inmiddels, dus ik denk dat je hem niet meer voor dat lage bedrag kunt leasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 22:01
timelezzzzz schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:11:
Vandaag een mailtje gehad; dit keer heeft van beek de C3 Aircross met flex premium in de aanbieding voor 1 jaar 10.000km
Dacht ik toch even dat het om de nieuwe C3 Aircross ging... Helaas het oude model in de benzineversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
marvel27 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 18:33:
Bij de anwb (in samenwerking met Ayvens) kun je nu een occasion Tesla model S met gratis superchargen leasen voor 554€, bij 48 maanden en 5000km. Voor elke 5000km extra komt er 50€ per maand bij, dus bv 15k km komt neer op 654€.

Auto's zijn tussen vijf en tien jaar oud zo te zien.

Geen SEPP subsidie mogelijk.
Het is nog een mooiere deal: een aantal daarvan heeft nog gratis supercharging!

Edit: Ik zie nu achteraf dat je dat zelf ook al aangaf. Oops 😬

[ Voor 4% gewijzigd door Rolfy op 19-07-2024 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:58
Maar dat is nog niet de ~350 euro waar we hier zo naar smachten :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolfy
Erwin schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:35:
Maar dat is nog niet de ~350 euro waar we hier zo naar smachten :P
Dat gaat over de Model 3, we hadden het hier over de S. Toch wel een hele andere auto. Ander prijskaartje ook, maar als je een Tesla Supercharger in de buurt hebt zitten, kan ik me voorstellen dat een S met gratis supercharging toch ook interessant kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 08:09
Ik ga binnenkort mijn Kona Hybrid inleveren bij Ayvens en de auto ziet er van buiten nog tip top uit. Binnenin heeft vooral het hard plastic wel wat te lijden gehad onder 4 jaar gezinsleven en zitten er dus wat krasjes op de binnenzijde van de portieren en hebben de kinderen veelvuldig met hun vieze zand schoenen tegen de achterkant van de stoelen aangezeten.

Iemand ervaring of dit gezien wordt als 'aanvaardbare gebruikssporen'? Kan hierover niet echt iets vinden in de inleverrichtlijnen. Alleen over de bekleding en dergelijke.

En kan ik nog iets doen om deze sporen er wat netter uit te laten zien? Oppoetsen of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Masterkev mijn leasemaatschappij heeft een inleverprotocol en daarin staat een duidelijke serie foto's van wat wel en niet acceptabel is. Het viel mij erg mee, ik verwacht dat ze onze auto zonder gedoe zullen innemen.

Wellicht kun je dat ook opvragen bij je leasemij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 08:09
Beekforel schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:03:
@Masterkev mijn leasemaatschappij heeft een inleverprotocol en daarin staat een duidelijke serie foto's van wat wel en niet acceptabel is. Het viel mij erg mee, ik verwacht dat ze onze auto zonder gedoe zullen innemen.

Wellicht kun je dat ook opvragen bij je leasemij?
Ja, die heb ik uitvoerig doorgenomen maar dat gaat voor 99% over het exterieur. Bij interieur wordt met name gesproken over de bekleding en die ziet er nog prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Masterkev tja, wellicht even bellen of gewoon even flink poetsen en dan hopen op het beste. Zijn wel wat car detailing fora waar je vast wel tips kunt vinden voor zoiets. Met wat siliconenspray kom je al een heel eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Masterkev schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:54:
Ik ga binnenkort mijn Kona Hybrid inleveren bij Ayvens en de auto ziet er van buiten nog tip top uit. Binnenin heeft vooral het hard plastic wel wat te lijden gehad onder 4 jaar gezinsleven en zitten er dus wat krasjes op de binnenzijde van de portieren en hebben de kinderen veelvuldig met hun vieze zand schoenen tegen de achterkant van de stoelen aangezeten.

Iemand ervaring of dit gezien wordt als 'aanvaardbare gebruikssporen'? Kan hierover niet echt iets vinden in de inleverrichtlijnen. Alleen over de bekleding en dergelijke.

En kan ik nog iets doen om deze sporen er wat netter uit te laten zien? Oppoetsen of iets dergelijks?
Voorzichtig met een vochtig melaminesponsje het plastic "opschuren". Doe dit eerst op een niet zo zichtbaar plekje want je kunt te ver gaan en het plastic lelijker maken. Dag voor inleveren smeer je er een beetje Natural Look dressing op (https://www.carclean.com/...-look-dressing-473ml.html) en dan moet het goedkomen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1 ... 97 ... 106 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.