Ik heb ook een S 75D uit 2018 en gratis superchargen kan ook account gebonden zijn._Anvil_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:28:
[...]
Ik heb ook een offerte van Ayens:
Merk en model: Tesla Model S (2018)
Uitvoering: 75 kWh All-Wheel Drive Spec2
Kleur(en): Deep Blue Metallic
Eigen bijdrage bij schade: 300 euro
Looptijd: 48 maanden
Kilometrage: 20.000 km/jaar
Leasetarief: € 724
Deze heeft onbeperkt gratis superchargen (kom langs een supercharger als ik naar werk rij) plus nog de oude Mercedes knopjes en zwengels aan het stuur, ipv alles onhandig digitaal.
Verder twijfelde ik tussen 15d km en 20, de staffels van 5000km per jaar zijn echter tussentijds aan te passen. Als je hoger of lager uitkomt betaal je 50 euro per maand bij of je krijgt het terug.
Ik wil wel bewijs van dat gratis onbeperkt superchargen zien, want volgens mijn gegevens eindigde dat in 2017??
EDIT: ik besef me ook dat er vanaf volgend jaar wegenbelasting bij komt, eerst 30% van het reguliere tarief en in 2028 70% zoals het er nu uitziet)
voor de reacties komen: Ik snap dat een model 3 veel goedkoper en verstandiger is, maar ik vind ze lelijk en je ziet ze zo vaak dat het echt de nieuwe een burgerbak voor junior account managers is geworden. de model S is de enige Tesla die ik mooi vind.
Zo lang het tesla account blijft, is het gratis.
Overdrijven is idd ook een vak, die S’en zijn prima, maar 3-5% is ook echt veeeeeeeeel te positief._Anvil_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:16:
[...]
Dit is echt ongefundeerde borrelpraat, de degradatie is zeer laag bij Tesla, 3-5% ongeveer bij deze leeftijd. Tenzij je vriend 150 km/h reed, dan gaat het hard.
De S uit 2018 is qua architectuur en batterijen een stuk minder dat de Model 3 uit 2019.
Ik het 4 jaar zakelijk een 3 LR gereden en die kan lekker snel laden, maar degradatie met 80k km zat al rond de 9-10%.
Bij de S die ik nu rijd, lijkt dat zeker boven de 10% uit te komen. Ik heb nog iets van 63kWh over.
Snelladen gaat echt tergend traag in verhouding tot de Model 3, toch zou ik nooit meer terug willen naar een 3. De S rijdt zo veel lekkerder, comfortabeler. Gewoon weer écht een auto.
Ik snap je helemaal!_Anvil_ schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:03:
[...]
Die heb ik aangemaakt, maar ik had een meldcode nodig van de auto die ik pas over 3 weken krijg.. Heb op zich een kort lijntje via mail en telefoon met de jongen die me geholpen heeft gisteren.
[...]
Ik heb eerder deze week nog een proefrit gemaakt in exact dezelfde Model S (alleen zwart ipv blauw) en ben echt helemaal om, wat een ding zeg. En ik hou gewoon van grotere auto's, deze past veel beter bij me dan de model 3's die je op elke straathoek ziet.
Als ik meer ga rijden is dat 50 euro pm extra aan het eind vd rit, al werkt het andersom ook zo, als ik minder rij krijg ik geld terug. Ik heb nu dus 720 euro p/m voor 20k km, 48 maanden, Model S 75D van december 2018, heeft pas 60d km gelopen. Wegenbelasting komt gewoon bovenop de leaseprijs, dat is altijd zo, ook als je via je werkgever leased.
Zoals gezegd, nu met zowel de 3 als de S ruim ervaring. Zeker voor de S gaan 😉
Maar pas op, ik ben nu na en half jaar regelmatig naar tweedehands X’en aan het kijken 🤣
De S is ook PL, bij Mister green in mijn geval, de X zou ik wel aanschaffen denk ik, misschien met een deel lenen.
We gaan deze zomer naar Italië op vakantie en ik plan wel écht een stuk meer laadtijd in, dan met de Model 3.