Ik lease via ALD occasion lease, prima ervaringen mee. Duidelijk en snel qua aanvragen
Of de MG ZS-EV (Comfort long range) is net wat ruimer. 60 maanden/15k km/all weather banden. €569 per maand. Gaat nog SEPP vanaf dan rijd je voor ongeveer €500 per maand.Martijnvdb schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:10:
[...]
Ja mooie auto, maar qua ruimte (kofferbak) net wat te krap denk ik voor 4 personen.
Zeker een goed alternatief, maar vind hem persoonlijk niet heel fraai. Dank voor je tip!codegro schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:59:
[...]
Of de MG ZS-EV (Comfort long range) is net wat ruimer. 60 maanden/15k km/all weather banden. €569 per maand. Gaat nog SEPP vanaf dan rijd je voor ongeveer €500 per maand.
Heeft hier iemand ervaring met aan het eind van je private lease contract overstappen naar een andere auto/maatschappij?
Hoe doen jullie dat om te zorgen dat de auto’s op elkaar aansluiten?
Als je bij de zelfde maatschappij blijft.kan je in overleg de auto inleveren op het moment dat je de nieuwe ophaalt. Ookal is dit iets eerder of later dan einde contract. Ga je naar een andere maatschappij dan zijn ze meestal minder flexibel en heb je kans dat je een gat moet vullen. Skoda heeft een auto abonnement maandelijks opzegbaar tegen redelijke prijzen mocht je iets nodig hebben...Valandin schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 00:05:
Heeft hier iemand ervaring met aan het eind van je private lease contract overstappen naar een andere auto/maatschappij?
Geldt die prijsverhoging voor Volvo of ook voor andere merken? Ik ben namelijk ook op zoek naar een nieuwe EV, maar heb pas over een maand een proefrit staan.Onderling1987 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:56:
[...]
Volvo EX30, afgelopen zaterdag aangevraagd. De prijzen gaan per 01-07 omhoog, waardoor de meer gangbare versies buiten de subsidieregeling vallen.
Als dat bericht komt van een verkoper die net geprobeerd heeft iemand een PL aan te smeren kun je dat beter met een korreltje zout nemenMasterkev schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:25:
[...]
Geldt die prijsverhoging voor Volvo of ook voor andere merken? Ik ben namelijk ook op zoek naar een nieuwe EV, maar heb pas over een maand een proefrit staan.
Dat is dus de vraag... waar komt dit bericht vandaan en klopt het?BasvanS schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:26:
[...]
Als dat bericht komt van een verkoper die net geprobeerd heeft iemand een PL aan te smeren kun je dat beter met een korreltje zout nemen
Heb het verder nergens gelezen, Het gaat ook om een auto van 36k, die met extended range en een optie pakket 42k kost, ik verwacht niet dat daar inneens 3k bij komt terwijl de markt voor EV al echt slecht loopt.Masterkev schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:35:
[...]
Dat is dus de vraag... waar komt dit bericht vandaan en klopt het?
Daarnaast word een auto die van 44999 naar 45002 euro gaat niet 3 euro duurder voor de consument maar 2953 euro. Dat gaat een fabrikant nooit doen.
Ik heb deze ook bekeken, maar ik ga in die 72 maanden wel spijt krijgen van die beperkte range vrees ik. Ik maak veel ritten van 100-150km en ik denk dat je in de winter met 140-150km/h op de snelweg de helft maar haalt.BasvanS schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:14:
[...]
https://www.ayvens.com/nl...s/145084/hyundai-ioniq-5/
Geen ervaring met deze partij,
Maar voor minder dan 600 per maand rijd je wel een Ioniq5, (48 maanden, 15k KM, incl. subsidie).
30.000 KM jong, iets meer dan 2 jaar oud en bij 72 maanden rijd je zelfs voor 515 euro per maand.
Ik heb onze vorige private lease auto (Citroën via destijds PSA) gewoon een aantal maanden langer aangehouden. Kreeg nog steeds netjes elke maand een factuur en behalve wat automatische mailtjes hoorde ik er niets over. Uiteindelijk 3 maanden "te laat" ingeleverd volgens het normale protocol.Valandin schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 00:05:
Bij sommige private lease aanbieders kan je een aanbetalingen doen.
Het valt me op dat in dit geval de maandprijs gewoon met de aanbetaling/maanden naar beneden gaat.
Dus je betaalt bijv 10.000 aan met een looptijd van 60 maanden, dan gaat de prijs met 166 per maand naar beneden. Is dit niet raar?
De lease maatschappij hoeft immers minder te lenen, dus je zou verwachten dat de maandprijs met bijv 180 naar beneden zou gaan.
Nu kan je die 10k net zo goed op de bank zetten (of investeren) en dan pak je daar iig nog zelf rendement op.
Is er een argument om wel een aanbetaling te doen? Enige wat ik kan verzinnen is als je onder je vermogens grens wilt blijven voor de belastingdienst.
Het valt me op dat in dit geval de maandprijs gewoon met de aanbetaling/maanden naar beneden gaat.
Dus je betaalt bijv 10.000 aan met een looptijd van 60 maanden, dan gaat de prijs met 166 per maand naar beneden. Is dit niet raar?
De lease maatschappij hoeft immers minder te lenen, dus je zou verwachten dat de maandprijs met bijv 180 naar beneden zou gaan.
Nu kan je die 10k net zo goed op de bank zetten (of investeren) en dan pak je daar iig nog zelf rendement op.
Is er een argument om wel een aanbetaling te doen? Enige wat ik kan verzinnen is als je onder je vermogens grens wilt blijven voor de belastingdienst.
of een minder groot effect op je maximale hypotheek wil hebben.Gremen schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:48:
Ik zit er ook aan te denken om een aanbetaling te doen zodat mn maandlast met zo,n 150/200€ wordt verminderd (heb dan nog voldoende spaar reserves) voordeel je houdt zelf meer op de bank, inderdaad de belastingen in de gaten houden dat je daar net onder blijft en geen vermogens belasting moet betalen. En het is denk ik minder interessant als je nu uitgaat vaan een contract voor 5 jaar, een aanbetaling doet , deze wordt dan over die 5 jaar berekend en hem dan toch na 3 of 4 jaar wil opzeggen, dan heb je natuurlijk omgerekend per maand meer betaald.Gremen schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:48:
[ Voor 3% gewijzigd door ramrodwillem op 11-06-2024 12:09 ]
een of geen? Met een aanbetaling hou je juist minder over op de bankramrodwillem schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:03:
[...]
Ik zit er ook aan te denken om een aanbetaling te doen zodat mn maandlast met zo,n 150/200€ wordt verminderd (heb dan nog voldoende spaar reserves) voordeel je houdt zelf meer op de bank, inderdaad de belastingen in de gaten houden dat je daar net onder blijft en geen vermogens belasting moet betalen.
Ik bedoelde, je houdt meer over op de bank als bij aankoop van een nieuwe auto deze 100% zelf zou betalen.
Er vanuitgaande dat je met z'n 2e ben heb je een vrijstelling van €114.000,- over je spaargeld, dan moet je dus al meer hebben dan een ruime ton voordat je überhaupt gaat betalen. Als je dan daarover gaat betalen is echt geen duizenden euro's. Dus als dat je doel is. Tevens kan je de Private Lease ook in mindering brengen op je belasting: https://www.keurmerkpriva...dan%20een%20jaar%20loopt.ramrodwillem schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:03:
[...]
Ik zit er ook aan te denken om een aanbetaling te doen zodat mn maandlast met zo,n 150/200€ wordt verminderd (heb dan nog voldoende spaar reserves) voordeel je houdt zelf meer op de bank, inderdaad de belastingen in de gaten houden dat je daar net onder blijft en geen vermogens belasting moet betalen. En het is denk ik minder interessant als je nu uitgaat vaan een contract voor 5 jaar, een aanbetaling doet , deze wordt dan over die 5 jaar berekend en hem dan toch na 3 of 4 jaar wil opzeggen, dan heb je natuurlijk omgerekend per maand meer betaald.
Ja, ik heb bij ALD een occasionlease gedaan van een Model 3 Longrange, 40.000 km op de teller, 20k per jaar, 598 euro per maand, inclusief inzittenden/aansprakelijkheid en winterbanden. Voor 15k kan de prijs dus nog iets omlaag. Wel wat geduld hebben voordat er een model met weinig kilometers op de teller voorbij komt.BasvanS schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:10:
[...]
Kijk dan ook even naar occasion deals, voor dat geld rij je een Model 3, een Ioniq 5 of een Enyaq. Niet altijd met Subsidie (want te hoge nieuwprijs) maar zeker wel goede deals.
Ik ben alleen maar ik ga wel over die vrijstelling heen.Fiorano schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:30:
[...]
Er vanuitgaande dat je met z'n 2e ben heb je een vrijstelling van €114.000,- over je spaargeld, dan moet je dus al meer hebben dan een ruime ton voordat je überhaupt gaat betalen. Als je dan daarover gaat betalen is echt geen duizenden euro's. Dus als dat je doel is. Tevens kan je de Private Lease ook in mindering brengen op je belasting: https://www.keurmerkpriva...dan%20een%20jaar%20loopt.
Dat van die belasting wist ik niet, dat ga ik eens aan mn belasting man voorleggen, thx voor de tip.
Was dat de vaste prijs op de site? Of heb je die onderhandeld? 60 maanden?Kroton schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:04:
[...]
Ja, ik heb bij ALD een occasionlease gedaan van een Model 3 Longrange, 40.000 km op de teller, 20k per jaar, 598 euro per maand, inclusief inzittenden/aansprakelijkheid en winterbanden. Voor 15k kan de prijs dus nog iets omlaag. Wel wat geduld hebben voordat er een model met weinig kilometers op de teller voorbij komt.
Inmiddels heb ik het contract ook ondertekend. Uiteraard zag ik vlak daarna dat het lease-bedrag sinds vandaag 10 euro per maand lager is. Morgen maar weer eens over bellen, aangezien ik nog in de 14 dagen bedenktijd zit. Aangezien men tot nu toe niet echt meedenkend is geweest, heb ik zo'n vermoeden naar het antwoord, maar proberen kan altijd.
Zou niet snel aanbetalen. Buiten het feit dat het je auto niet is, als de toko failliet gaat kan je fluiten naar je centen. Het levert per maand ook vrijwel niks op.
In principe levert het je enkel een lagere BKR registratie op. In de meeste gevallen krijg je geen rente op dat geld, dus gaat je maandbedrag evenredig omlaag.STIMPPYYY schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:53:
Zou niet snel aanbetalen. Buiten het feit dat het je auto niet is, als de toko failliet gaat kan je fluiten naar je centen. Het levert per maand ook vrijwel niks op.
Min of meer de vaste prijs. Kilometers aangeven, verzekeringen bij klikken, winterbanden aanvinken en bestellen maar. Prima contract ook, tot 30k kilometers per jaar betaal je gewoon een hogere staffel en niet 18 ct/km oid. Ook val je bij minder dan 15k kilometers in een lagere staffel. En o ja, 48 maanden. Had er liever 60 gehad, maar dat ging voor deze auto niet.BasvanS schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:41:
[...]
Was dat de vaste prijs op de site? Of heb je die onderhandeld? 60 maanden?
[ Voor 7% gewijzigd door Kroton op 11-06-2024 21:57 ]
Hoeveel het je per maand gaat schelen, bepaal je door het hoogte van je aanbetaling lijkt me. 15.000 aanbetalen scheelt ongeveer 150/175 PM lijkt me toch niet vrijwel niets?STIMPPYYY schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:53:
Het levert je niets op, immers je betaald het geld vooruit. Je betaald maandelijks alleen minder. Je krijgt er geen rente op (niet dat dat zoveel oplevert bij de bank) maar dat is meer dan dat je vooruit betaald. Of een keer een leuk beleggingspotje maken van 15/20k en een rendement van 6/7% pakkenramrodwillem schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:08:
[...]
Hoeveel het je per maand gaat schelen, bepaal je door het hoogte van je aanbetaling lijkt me. 15.000 aanbetalen scheelt ongeveer 150/175 PM lijkt me toch niet vrijwel niets?
4% rente op 10k is toch wel ietsFiorano schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:40:
[...]
Het levert je niets op, immers je betaald het geld vooruit. Je betaald maandelijks alleen minder. Je krijgt er geen rente op (niet dat dat zoveel oplevert bij de bank) maar dat is meer dan dat je vooruit betaald. Of een keer een leuk beleggingspotje maken van 15/20k en een rendement van 6/7% pakken
4% is wellicht wat optimistisch, maar met deposito's of een geldmarktfonds als XEON kun je wel erg dicht in de buurt komen zonder noemenswaardig risico.
Nee hoor Traderepublic geeft gewoon 4% rente en betaald maandelijks uit zelfs. Die vergoeding zou je kunnen gebruiken om je maandbedrag te betalenmarvel27 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:32:
4% is wellicht wat optimistisch, maar met deposito's of een geldmarktfonds als XEON kun je wel erg dicht in de buurt komen zonder noemenswaardig risico.
*om je maandbedrag te kunnen verlagen. Betalen kun je het er niet vanalki schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:46:
[...]
Nee hoor Traderepublic geeft gewoon 4% rente en betaald maandelijks uit zelfs. Die vergoeding zou je kunnen gebruiken om je maandbedrag te betalen
offtopic maar dat is tot vandaag nogalki schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:46:
[...]
Nee hoor Traderepublic geeft gewoon 4% rente en betaald maandelijks uit zelfs. Die vergoeding zou je kunnen gebruiken om je maandbedrag te betalen
Vanaf vandaag 3,75%, maar nog steeds interessant.alki schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:46:
[...]
Waarom eentje met weinig kilometers? Wat is er erg aan veel kilometers? Normaal betekent dat meestal meer kans op hogere onderhoudskosten. Maar dit is private lease, dan hoef je dat niet zelf te betalen.Kroton schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:04:
[...]
Ja, ik heb bij ALD een occasionlease gedaan van een Model 3 Longrange, 40.000 km op de teller, 20k per jaar, 598 euro per maand, inclusief inzittenden/aansprakelijkheid en winterbanden. Voor 15k kan de prijs dus nog iets omlaag. Wel wat geduld hebben voordat er een model met weinig kilometers op de teller voorbij komt.
Verder jammer dat de ALD occasion lease weg is. Ik zat daar rustig rond te snuffelen wat er zoal voorbij kwam. Dat was minder duur dan de leaseplan occasion lease (leek in ieder geval zo).
De basis km en looptijd prijzen liggen voor bepaalde auto's zeker weten hoger bij Leaseplan/Ayvens occasion private lease in vergelijking met ALD occasion private lease.MLPN schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:28:
[...]
Waarom eentje met weinig kilometers? Wat is er erg aan veel kilometers? Normaal betekent dat meestal meer kans op hogere onderhoudskosten. Maar dit is private lease, dan hoef je dat niet zelf te betalen.
Verder jammer dat de ALD occasion lease weg is. Ik zat daar rustig rond te snuffelen wat er zoal voorbij kwam. Dat was minder duur dan de leaseplan occasion lease (leek in ieder geval zo).
Zojuist even rondgekeken en ik had toevallig nog een screenshot van een auto die ik bij ALD had geconfigeerd (niet besteld destijds). Dezelfde auto, ook uit 2019, met evenveel looptijd/km is nu EUR 85 duurder.
Echter zegt het maandelijkse leasebedrag ook niet alles. Ik vraag mij af of Leaseplan/Ayvens bijvoorbeeld betere voorwaarden heeft opgenomen in het contract m.b.t. meer/minder kilometers berekening, of de berekening van het resterende leasebedrag bij opzegging in het geval van calamiteiten etc.
Mijn overweging was wat de kilometers betreft vooral, dat het interieur van een auto met maximaal 60k kilometers er over het algemeen beter uitziet dan een met 130k. Bouwkwaliteit van Tesla heeft een niet al te goede naam, dus zocht ik er een met weinig kilometers.MLPN schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:28:
[...]
Waarom eentje met weinig kilometers? Wat is er erg aan veel kilometers? Normaal betekent dat meestal meer kans op hogere onderhoudskosten. Maar dit is private lease, dan hoef je dat niet zelf te betalen.
Het is zonde dat ALD niet meer los bestaat. Ze waren altijd 3 a 4 tientjes per maand goedkoper dan leaseplan. Ik heb ook op leaseplan zitten kijken, en die werd ergens in maart ook een tientje per maand duurder over de hele linie voor Tesla occasions. Op zich mag je in juni weer een hele berg Tesla´s terugverwachten uit de lease. Juni was in 2019 de 2e maand waarin het aantal Model 3´s dat op kenteken is gezet piekte. Er zijn er ruim 2200 op kenteken gezet. De volgende piekmaand is september.
Ik heb 20k per jaar afgesloten, en heb staffels in het contract staan voor 25k en 30k. Bij 25K betaal ik 45 per maand extra voor dat jaar, en bij 30K nog een keer 45 euro per maand er op. Omgerekend ongeveer 9,2 ct-km. Daarboven wordt 14 cent per kilometer. Voor mij een prima regeling.sunny3208 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:17:
[...]
Echter zegt het maandelijkse leasebedrag ook niet alles. Ik vraag mij af of Leaseplan/Ayvens bijvoorbeeld betere voorwaarden heeft opgenomen in het contract m.b.t. meer/minder kilometers berekening, of de berekening van het resterende leasebedrag bij opzegging in het geval van calamiteiten etc.
Voor een 3 hoef je niet te letten op km-stand qua interieur. Die van mij zag er na 110k perfect uit van binnen itt collega’s met 50-60k. Dan heb ik het dus over krassen op interieurdelen of vlekken. Verder is het interieur prima van een 3. Ook een uit 2019.Kroton schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:10:
[...]
Mijn overweging was wat de kilometers betreft vooral, dat het interieur van een auto met maximaal 60k kilometers er over het algemeen beter uitziet dan een met 130k. Bouwkwaliteit van Tesla heeft een niet al te goede naam, dus zocht ik er een met weinig kilometers.
Het is zonde dat ALD niet meer los bestaat. Ze waren altijd 3 a 4 tientjes per maand goedkoper dan leaseplan. Ik heb ook op leaseplan zitten kijken, en die werd ergens in maart ook een tientje per maand duurder over de hele linie voor Tesla occasions. Op zich mag je in juni weer een hele berg Tesla´s terugverwachten uit de lease. Juni was in 2019 de 2e maand waarin het aantal Model 3´s dat op kenteken is gezet piekte. Er zijn er ruim 2200 op kenteken gezet. De volgende piekmaand is september.
Ik heb nog een vraag inzake Private Lease contracten.
Net zojuist contact met Athlon gehad ivm een private lease aanvraag. Ik ben door de keuring en mag een auto bestellen. Tijdens het gesprek gaven ze me aan dat het leasebedrag uiteindelijk bepaald wordt op moment van levering.
Kortom, mocht de prijzen stijgen (of dalen) dan wordt mijn lease bedrag hier op aangepast. Kortom het wordt aan de consument doorbelast. Weten jullie of andere maatschappijen ook zo werken.
Dit manier van doorbelasten geeft mij een bepaalde onrust. Wat als een auto 6 maanden levertijd heeft en de prijs is tussentijds gigantisch gestegen. De onzekerheid ivm de aankomende importheffing van auto's uit China, dat zit me tegen om de auto te bestellen.
Net zojuist contact met Athlon gehad ivm een private lease aanvraag. Ik ben door de keuring en mag een auto bestellen. Tijdens het gesprek gaven ze me aan dat het leasebedrag uiteindelijk bepaald wordt op moment van levering.
Kortom, mocht de prijzen stijgen (of dalen) dan wordt mijn lease bedrag hier op aangepast. Kortom het wordt aan de consument doorbelast. Weten jullie of andere maatschappijen ook zo werken.
Dit manier van doorbelasten geeft mij een bepaalde onrust. Wat als een auto 6 maanden levertijd heeft en de prijs is tussentijds gigantisch gestegen. De onzekerheid ivm de aankomende importheffing van auto's uit China, dat zit me tegen om de auto te bestellen.
Vreemde gang van zaken lijkt mij. Ik kreeg eerst een offerte met het maandbedrag. Je kunt hier wel binnen 14 dagen vanaf zien na tekenen. Nergens heb ik bij Van Mossel in de voorwaarden gelezen dat het bedrag zomaar aangepast mag worden tot moment van levering. Wel stond er in dat wegenbelasting mogelijk doorbelast gaat worden zodra dit wordt ingevoerd (want EV). Bedoelen ze dat niet? Anders even bellen zou ik zeggen.
Ivm de aanstaande wegenbelasting verhogingen voor hybride en elektrische autos waarschuwen veel leasemaatschappijen er voor dat je maandtarief in de toekomst kan stijgen als de wegenbelasting voor jouw auto ook stijgt. Ik ga er vanuit dat ze dit bedoelen. Een leasemaatschappij bestelt een auto op het moment dat je het contract tekent. Op dat moment weten ze ook al wat de auto kost dus daar kunnen geen verrassingen meer Achterweg komen voor de leasemaatschappij...trangelang schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:51:
Ik heb nog een vraag inzake Private Lease contracten.
Ik zou eerder een gaan voor een 3 met meer dan 80 a 100.000km dit ivm de eerste generatie draagarmen die meestal na 80k de geest geven.Kroton schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:10:
[...]
Mijn overweging was wat de kilometers betreft vooral, dat het interieur van een auto met maximaal 60k kilometers er over het algemeen beter uitziet dan een met 130k. Bouwkwaliteit van Tesla heeft een niet al te goede naam, dus zocht ik er een met weinig kilometers.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Ik kan je vertellen dat alles naar de consument doorbelast wordt. Zowel in positieve als negatieve zin. Ahtlon en Justlease werken op deze manier. Zij werken op basis van leveringsdatum en niet besteldatum:m3power schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:07:
[...]
Ivm de aanstaande wegenbelasting verhogingen voor hybride en elektrische autos waarschuwen veel leasemaatschappijen er voor dat je maandtarief in de toekomst kan stijgen als de wegenbelasting voor jouw auto ook stijgt. Ik ga er vanuit dat ze dit bedoelen. Een leasemaatschappij bestelt een auto op het moment dat je het contract tekent. Op dat moment weten ze ook al wat de auto kost dus daar kunnen geen verrassingen meer Achterweg komen voor de leasemaatschappij...
"Als tussen de ondertekening van het leasecontract en de aflevering van het voertuig de aanschafprijs van het voertuig wordt verhoogd. Als het termijnbedrag op deze grond wordt verhoogd, dan kunt u de leaseovereenkomst zonder verdere kosten schriftelijk ontbinden binnen 14 dagen nadat de leasemaatschappij u van die verhoging op de hoogte heeft gesteld. Deze verhoging kan ook plaatsvinden binnen 3 maanden na ondertekening van het leasecontract.
Dit kan een zware domper zijn. Helemaal voor de BYD, GEELY, MG auto. De importheffingen zijn niet mals.
Ja, dat is ook een goede overweging. Geen idee hoe dat met de "mijne" zit. Als ze straks vervangen moeten worden, mag ALD dat gelukkig betalen.revolution-nl schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:07:
[...]
Ik zou eerder een gaan voor een 3 met meer dan 80 a 100.000km dit ivm de eerste generatie draagarmen die meestal na 80k de geest geven.
Die worden meestal onder garantie vervangen. Boeit verder niet want de LM betaald toch als het moet.
Bij Ayvens staat precies dezelfde voorwaarde in het leasecontract. Overigens sprak ik afgelopen week na een proefrit bij Zeekr (Geely) de verkoper en die had formeel nog niet gehoord over de gevolgen van de aangekondigde importheffing en had het vermoeden dat ze dit veelal in de marge zouden pakken.trangelang schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:17:
[...]
Ik kan je vertellen dat alles naar de consument doorbelast wordt. Zowel in positieve als negatieve zin. Ahtlon en Justlease werken op deze manier. Zij werken op basis van leveringsdatum en niet besteldatum:
"Als tussen de ondertekening van het leasecontract en de aflevering van het voertuig de aanschafprijs van het voertuig wordt verhoogd. Als het termijnbedrag op deze grond wordt verhoogd, dan kunt u de leaseovereenkomst zonder verdere kosten schriftelijk ontbinden binnen 14 dagen nadat de leasemaatschappij u van die verhoging op de hoogte heeft gesteld. Deze verhoging kan ook plaatsvinden binnen 3 maanden na ondertekening van het leasecontract.
Dit kan een zware domper zijn. Helemaal voor de BYD, GEELY, MG auto. De importheffingen zijn niet mals.
Ik heb ook een offerte van Ayens:Kroton schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:10:
[...]
Merk en model: Tesla Model S (2018)
Uitvoering: 75 kWh All-Wheel Drive Spec2
Kleur(en): Deep Blue Metallic
Eigen bijdrage bij schade: 300 euro
Looptijd: 48 maanden
Kilometrage: 20.000 km/jaar
Leasetarief: € 724
Deze heeft onbeperkt gratis superchargen (kom langs een supercharger als ik naar werk rij) plus nog de oude Mercedes knopjes en zwengels aan het stuur, ipv alles onhandig digitaal.
Verder twijfelde ik tussen 15d km en 20, de staffels van 5000km per jaar zijn echter tussentijds aan te passen. Als je hoger of lager uitkomt betaal je 50 euro per maand bij of je krijgt het terug.
Ik wil wel bewijs van dat gratis onbeperkt superchargen zien, want volgens mijn gegevens eindigde dat in 2017??
EDIT: ik besef me ook dat er vanaf volgend jaar wegenbelasting bij komt, eerst 30% van het reguliere tarief en in 2028 70% zoals het er nu uitziet)
voor de reacties komen: Ik snap dat een model 3 veel goedkoper en verstandiger is, maar ik vind ze lelijk en je ziet ze zo vaak dat het echt de nieuwe een burgerbak voor junior account managers is geworden. de model S is de enige Tesla die ik mooi vind.
[ Voor 3% gewijzigd door _Anvil_ op 17-06-2024 12:15 ]
Bedenk je wel dat dat de MRB die er mogelijk bij gaat komen erg fors is. En 48 * 724 = is ruim 34.700 euro._Anvil_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:28:
[...]
Ik heb ook een offerte van Ayens:
Deze heeft onbeperkt gratis superchargen (kom langs een supercharger als ik naar werk rij) plus nog de oude Mercedes knopjes en zwengels aan het stuur, ipv alles onhandig digitaal.
Verder twijfelde ik tussen 15d km en 20, de staffels van 5000km per jaar zijn echter tussentijds aan te passen. Als je hoger of lager uitkomt betaal je 50 euro per maand bij of je krijgt het terug.
Ik wil wel bewijs van dat gratis onbeperkt superchargen zien, want volgens mijn gegevens eindigde dat in 2017??
voor de reacties komen: Ik snap dat een model 3 veel goedkoper en verstandiger is, maar ik vind ze lelijk en je ziet ze zo vaak dat het echt de nieuwe een burgerbak voor junior account managers is geworden. de model S is de enige Tesla die ik mooi vind.
Ze zijn momenteel te koop vanaf 23.000 euro.. De vraag is even wat je voor EUR 243,- per maand extra krijgt? En dan ga ik er nog vanuit dat de auto straks EUR 0 waard is ook
Vriend van me heeft zon ding ook via greenwheels ritje Kerkrade Rotterdam en hij moest al tussendoor laden...Accus zijn niet al te best meer_Anvil_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:28:
[...]
Ik heb ook een offerte van Ayens:
Je moet ook met 100% weggaan van huisalki schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:45:
[...]
Vriend van me heeft zon ding ook via greenwheels ritje Kerkrade Rotterdam en hij moest al tussendoor laden...Accus zijn niet al te best meer
Oh dat is wel een interessante referentie. Wij hebben een Skoda Citigo EV waarvan het contract volgend jaar afloopt. Wij hebben een verlengingsaanbod gekregen waarbij het leasbedrag (met terugwerkende kracht over de looptijd) omhoog zou gaan bij verlengenniels132 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:18:
Ik heb onze vorige private lease auto (Citroën via destijds PSA) gewoon een aantal maanden langer aangehouden. Kreeg nog steeds netjes elke maand een factuur en behalve wat automatische mailtjes hoorde ik er niets over. Uiteindelijk 3 maanden "te laat" ingeleverd volgens het normale protocol.

Maar, alle alternatieven in de markt zijn nu fors duurder (wij hebben hem voor €240/maand). Het wordt sowieso elektrisch, ik denk dat we gewoon weer wat gebruikt gaan kopen (of de Citigo overnemen als het aanbod goed is).
Maar, het zou zeker helpen als inleveren niet op de dag precies zou hoeven; dan kunnen we rustig de tijd nemen iets te vinden. Gezien het tarief ben ik echter bang dat ze er bij ons strak bovenop gaan zitten om dat ding direct ingeleverd te krijgen.
Edit, het verlenginsaanbod:
- 60 maanden -> 72 maanden
- Tarief €240,87 -> €252,01
- Effectieve kosten voor extra jaar: €299/maand
[ Voor 13% gewijzigd door assje op 17-06-2024 14:37 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Bizar, bedankt voor de heads-up zat te overwegen om bij Pon ook een verlengvoorstel aan te vragen voor onze Citigo maar dit vind ik wel redelijk bizar. Dat is dan voor dat extra jaar teruggerekend per maand toch een behoorlijk extra bedrag.assje schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:56:
[...]
Oh dat is wel een interessante referentie. Wij hebben een Skoda Citigo EV waarvan het contract volgend jaar afloopt. Wij hebben een verlengingsaanbod gekregen waarbij het leasbedrag (met terugwerkende kracht over de looptijd) omhoog zou gaan bij verlengen![]()
Maar, alle alternatieven in de markt zijn nu fors duurder (wij hebben hem voor €240/maand). Het wordt sowieso elektrisch, ik denk dat we gewoon weer wat gebruikt gaan kopen (of de Citigo overnemen als het aanbod goed is).
Maar, het zou zeker helpen als inleveren niet op de dag precies zou hoeven; dan kunnen we rustig de tijd nemen iets te vinden. Gezien het tarief ben ik echter bang dat ze er bij ons strak bovenop gaan zitten om dat ding direct ingeleverd te krijgen.
Edit, het verlenginsaanbod:Komt neer op eenmalig betalen van €564 als gevolg van hogere tarief over de afgelopen jaren; een bizarre situatie natuurlijk. Alsnog voordeliger dan huidig beschikbare alternatieven in private lease...
Heb je toevallig ook een overname voorstel opgevraagd. Ben wel benieuwd wat het overname bedrag gaat zijn
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Dit is echt ongefundeerde borrelpraat, de degradatie is zeer laag bij Tesla, 3-5% ongeveer bij deze leeftijd. Tenzij je vriend 150 km/h reed, dan gaat het hard.alki schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:45:
[...]
Vriend van me heeft zon ding ook via greenwheels ritje Kerkrade Rotterdam en hij moest al tussendoor laden...Accus zijn niet al te best meer
Ik heb zelf ook een sommetje gemaakt, aanschaf van 2018 model in Nederland vanaf 26k, afschrijving 10k in 48 maanden/80d km .. Dan komt de km prijs bij 4x 20.000km op de helft ja.BasvanS schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:41:
[...]
Bedenk je wel dat dat de MRB die er mogelijk bij gaat komen erg fors is. En 48 * 724 = is ruim 34.700 euro.
Ze zijn momenteel te koop vanaf 23.000 euro.. De vraag is even wat je voor EUR 243,- per maand extra krijgt? En dan ga ik er nog vanuit dat de auto straks EUR 0 waard is ook
EDIT: als ik de onderhoudskosten van een oudere model S wat realistischer inschat en ook de verzekering (duur!) wordt het verschil tussen kopen en private occasion lease al een stuk kleiner)
Lease blijft duur, ook 2e hands.
Waar ik nu vanaf wil zijn de onverwachte kosten... in mijn huidige auto moest na 2 jaar en nieuwe motor a 6000 euro... verder wil ik van mijn (beperkte) spaargeld mijn huis renoveren ipv een auto kopen.
Dit is trouwens de goedkopste die ik zag (met bovag garantie en free charging)
https://www.viabovag.nl/a...s-laden-bij-tesla-tn77ta7
[ Voor 68% gewijzigd door _Anvil_ op 17-06-2024 14:26 ]
Dit geeft wel aan hoe goed die deal destijds wasrevolution-nl schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:02:
Bizar, bedankt voor de heads-up zat te overwegen om bij Pon ook een verlengvoorstel aan te vragen voor onze Citigo maar dit vind ik wel redelijk bizar. Dat is dan voor dat extra jaar teruggerekend per maand toch een behoorlijk extra bedrag.
Nog niet, ons contract loop pas maart volgend jaar af; zo ver van tevoren denk ik niet dat we al overnamevoorstel krijgen. Ik ben er bang voor dat dit voorstel niet heel competitief gaat zijn. Het lijkt erop dat in deze aanbieding met een heel hoge restwaarde gerekend is, ik vraag me af of die perceptie voldoende aangepast zal zijn.Heb je toevallig ook een overname voorstel opgevraagd. Ben wel benieuwd wat het overname bedrag gaat zijn
Ik neig zelf naar het kopen van een eGolf. Even kijken hoe de prijzen zicht straks ontwikkelen na afloop SEPP subsidie.
Wel bizar, ik rijd al 7 jaar elektrisch, heb al 3 elektrische auto's gehad en op dit moment een EV in eigendom en private lease en nog nooit gebruik kunnen maken van SEPP

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Voor zulke bedragen ga je geen leasecontract meer vinden vrees ik. Ik zou eerder paar tientjes meer uitgeven en overstappen naar een Citroën e C4 via van beek. Dan betaal je meer, maar heb je naar mijn idee voor een klein beetje extra wel veel meer auto en actieradius.assje schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:56:
[...]
Edit, het verlenginsaanbod:Komt neer op eenmalig betalen van €564 als gevolg van hogere tarief over de afgelopen jaren; een bizarre situatie natuurlijk. Alsnog voordeliger dan huidig beschikbare alternatieven in private lease...
€381 (excl. SEPP) voor 10kkm en looptijd 2 jaar is relatief inderdaad een prima aanbieding lijkt het. Echter zijn de occasionprijzen voor EV's ook behoorlijk gedaald. Nu met SEPP koop je voor €12k al een 2019 eGolf, daar slaat de balans dan snel naar uit. Extra range/snelladen doet me niet veel. Het is de 2e EV in ons huishouden, enige keer dat die aan een publieke laadpaal komt is als mijn vrouw was vergeten de stekker er thuis een keer in te doen.timelezzzzz schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:09:
Voor zulke bedragen ga je geen leasecontract meer vinden vrees ik. Ik zou eerder paar tientjes meer uitgeven en overstappen naar een Citroën e C4 via van beek. Dan betaal je meer, maar heb je naar mijn idee voor een klein beetje extra wel veel meer auto en actieradius.
Tegen die tijd maar eens kijken of er nog mooie aanbiedingen zijn en wat de occasionmarkt doet.
[ Voor 12% gewijzigd door assje op 17-06-2024 14:40 ]
Zelfde opgevraagd voor een eGolf van de "€299,- actie" uit 2020 destijds;assje schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:56:
[...]
Edit, het verlenginsaanbod:
- Huidige deal van 5 jaar: €315,-
- Verlengen met 1 jaar: €319,50 met terugwerkende kracht
Die optie had ik destijds ook overwegenErwin schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:31:
Zelfde opgevraagd voor een eGolf van de "€299,- actie" uit 2020 destijds;
- Huidige deal van 5 jaar: €315,-
- Verlengen met 1 jaar: €319,50 met terugwerkende kracht
Als je de meerprijs over de eerdere maanden verrekend op het extra jaar komt dat op €342/maand voor het extra jaar. Met de zojuist genoemde E-C4 kom je op €339/maand inclusief de SEPP die jij nog net mee kan pakken. Beetje om het even dus.
Blijft erg bijzonder voelen om bij te betalen om een looptijd te verlengen
Heb jij al een offerte voor overname?
[ Voor 3% gewijzigd door assje op 17-06-2024 14:43 ]
Heb je gelijk in, ken mensen met een Model S 85 met bijna 2 ton op de teller, haalt in de zomer 350km en winter +- 300km range…dus Kerkrade -> Rotterdam (+- 215km) haal je easy! Tenzij die het heeft over een Model S 60 o.i.d._Anvil_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:16:
[...]
Dit is echt ongefundeerde borrelpraat, de degradatie is zeer laag bij Tesla, 3-5% ongeveer bij deze leeftijd. Tenzij je vriend 150 km/h reed, dan gaat het hard.
[...]
Ik heb zelf ook een sommetje gemaakt, aanschaf van 2018 model in Nederland vanaf 26k, afschrijving 10k in 48 maanden/80d km .. Dan komt de km prijs bij 4x 20.000km op de helft ja.
EDIT: als ik de onderhoudskosten van een oudere model S wat realistischer inschat en ook de verzekering (duur!) wordt het verschil tussen kopen en private occasion lease al een stuk kleiner)
Lease blijft duur, ook 2e hands.
Waar ik nu vanaf wil zijn de onverwachte kosten... in mijn huidige auto moest na 2 jaar en nieuwe motor a 6000 euro... verder wil ik van mijn (beperkte) spaargeld mijn huis renoveren ipv een auto kopen.
Dit is trouwens de goedkopste die ik zag (met bovag garantie en free charging)
https://www.viabovag.nl/a...s-laden-bij-tesla-tn77ta7
Persoonlijk zou ik in jou geval ook echt kijken naar een nieuwe model 3 in de lease, heb je het nieuwste van het nieuwste met een batterij die je steeds tot 100% mag laden + geen onverwachte kosten + je buffer over voor de verbouwing(en).
Voor die 12k koop je inderdaad wel een mooie auto. Denk dan wel dat je insteek moet zijn om er echt lang mee door te blijven rijden omdat restwaarde vooralsnog een serieus ding is bij EV's. Voor mij is het kunnen snelladen met 100 kw toch wel een veilige gedachte. Niet dat ik het vaak gebruik, maar dat het kan bij een onverwacht lange rit is toch wel lekker.assje schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:25:
[...]
€381 (excl. SEPP) voor 10kkm en looptijd 2 jaar is relatief inderdaad een prima aanbieding lijkt het. Echter zijn de occasionprijzen voor EV's ook behoorlijk gedaald. Nu met SEPP koop je voor €12k al een 2019 eGolf, daar slaat de balans dan snel naar uit. Extra range/snelladen doet me niet veel. Het is de 2e EV in ons huishouden, enige keer dat die aan een publieke laadpaal komt is als mijn vrouw was vergeten de stekker er thuis een keer in te doen.
Tegen die tijd maar eens kijken of er nog mooie aanbiedingen zijn en wat de occasionmarkt doet.
Mijn 5 jaar oude SR+ zit op 12.5% degradatie waar de grootste degradatie de eerste jaren plaatsvond (de afgelopen 2 jaar is de degradatie verwaarloosbaar)_Anvil_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:16:
[...]
Dit is echt ongefundeerde borrelpraat, de degradatie is zeer laag bij Tesla, 3-5% ongeveer bij deze leeftijd. Tenzij je vriend 150 km/h reed, dan gaat het hard.
Mijn auto zit hiermee volgens de TESSY app precies op het vlootgemiddelde.
Ik denk dat aan de onderkant van de markt de afschrijving heel erg zal afvlakken, tussen de €5k-€15k zeg maar.timelezzzzz schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:36:
Voor die 12k koop je inderdaad wel een mooie auto. Denk dan wel dat je insteek moet zijn om er echt lang mee door te blijven rijden omdat restwaarde vooralsnog een serieus ding is bij EV's.
Die hoge afschrijving is ook echt iets van afgelopen 2 jaar; daarvoor heb ik 5 jaar EV gereden met (achteraf) nauwelijks afschrijving. Die meevaller heb ik nu wel "ingehaald"; 2 jaar terug een eNiro gekocht voor €34k waar ik nu hoogstens nog €18k voor zou krijgen

Als ik nu zo'n eGolf zou kopen reken ik alsnog met 12% afschrijving per jaar; minder dan €100/maand op 5 jaar dus.
[ Voor 7% gewijzigd door assje op 17-06-2024 15:55 ]
Momenteel is inderdaad de afschrijving van een EV enorm... Geen idee waarom, onzekerheid bij consumenten? Onbetaalbaar voor velen tweedehands (vaak ex private lease gok ik i.v.m. voordelen, slechte toekomstvisie over belastingen en pv terugleveringen etc).
Ik las toevallig op een forum van de week dat iemand een Porsche Taycan had (in de VS), die gaan na 2 jaar op 50% van de nieuwwaarde. Toen dacht ik; zal toch niet. En ja hoor, in Nederland heb je rond de 70k een mooie Taycan met garantie
. Ik kijk ook naar een gebruikte Jaguar I-Pace, die heb je tussen de 20-30k met een kilometerstand die redelijk is. Mijn vrouw wil graag een Fiat 500e, maar 20k vindt ik echt teveel geld voor die auto. Ja, hij ziet er geinig uit, maar dat is het dan ook.
Private-lease zie ik amper meer goede acties voorbij komen, soms als je het vergelijkt met de nieuwe standaarden, maar dan nog. Zoals in 2018 een Kia E-Niro voor 313euro in de maand, jaarlijks opzegbaar. Of een E-Golf voor 299... (4 jaar, 10k km p/j). Dat deed me kijken naar een E-Niro, wellicht dat dat het ook wel wordt dit jaar nog (subsidie eraf, dan kan je netto prima onder de 20k uitkomen gebruikt). Aanbod is er veel, en ik las ergens zelfs dat op het eind van het jaar een EV dump zou komen, geen idee meer waarop het gebaseerd is. Overal is PL nog steeds superfijn rijden (heb nu een auto in eigendom, en dan doet een krasje toch wat meer pijn). Echter zijn de rente's, de bedragen zo enorm de pan uit gewipt dat ik nu blij ben dat ik geen nieuw contract zoek (mag maar hoeft niet zeg maar).
Ik las toevallig op een forum van de week dat iemand een Porsche Taycan had (in de VS), die gaan na 2 jaar op 50% van de nieuwwaarde. Toen dacht ik; zal toch niet. En ja hoor, in Nederland heb je rond de 70k een mooie Taycan met garantie
Private-lease zie ik amper meer goede acties voorbij komen, soms als je het vergelijkt met de nieuwe standaarden, maar dan nog. Zoals in 2018 een Kia E-Niro voor 313euro in de maand, jaarlijks opzegbaar. Of een E-Golf voor 299... (4 jaar, 10k km p/j). Dat deed me kijken naar een E-Niro, wellicht dat dat het ook wel wordt dit jaar nog (subsidie eraf, dan kan je netto prima onder de 20k uitkomen gebruikt). Aanbod is er veel, en ik las ergens zelfs dat op het eind van het jaar een EV dump zou komen, geen idee meer waarop het gebaseerd is. Overal is PL nog steeds superfijn rijden (heb nu een auto in eigendom, en dan doet een krasje toch wat meer pijn). Echter zijn de rente's, de bedragen zo enorm de pan uit gewipt dat ik nu blij ben dat ik geen nieuw contract zoek (mag maar hoeft niet zeg maar).
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Het is eerder andersom, 2021-2023 was de afschrijving historisch laag vanwege chiptekorten, corona, inflatie, etc. Nu is die weer op het normale peil.
Reken je niet rijk op basis van die 2 jaar dat het meeviel.
Reken je niet rijk op basis van die 2 jaar dat het meeviel.
Vraagje voor alle Tesla rijders hier, ik woon een ruime 100km van het dichtstbijzijnde Tesla mobile service center...
Hoe vaak moet de auto daarheen? Of kan het meeste via Tesla mobile service?
Ik zie dat Leaseplan/Ayens private lease standaard pas na 72u vervangend vervoer regelt.. 24 uur lijkt me handiger.. zie nergens wat dat kost in mijn contract aanbod.
Ik heb zowel bij mn laatste leaseauto (vd zaak) als mn huidige priveauto nooit vervangend vervoer nodig gehad, maar dan breng ik hem in de buurt weg en pak ik een fiets of lift van iemand.
Als ik veel gedoe met reparaties heb en Ayens verwacht dat ik het ding zonder vervangend vervoer 120km enkele reis ga wegbrengen elke keer gaat het hem niet worden.
Hoe vaak moet de auto daarheen? Of kan het meeste via Tesla mobile service?
Ik zie dat Leaseplan/Ayens private lease standaard pas na 72u vervangend vervoer regelt.. 24 uur lijkt me handiger.. zie nergens wat dat kost in mijn contract aanbod.
Ik heb zowel bij mn laatste leaseauto (vd zaak) als mn huidige priveauto nooit vervangend vervoer nodig gehad, maar dan breng ik hem in de buurt weg en pak ik een fiets of lift van iemand.
Als ik veel gedoe met reparaties heb en Ayens verwacht dat ik het ding zonder vervangend vervoer 120km enkele reis ga wegbrengen elke keer gaat het hem niet worden.
Dat komt omdat er eind 2019 begin 2020 enorm veel (private) lease EV's op kenteken zijn gezet, dit aangezwengeld door 4% bijtelling en de door jou genoemde private lease deals en het feit dat de er toen EV's op de markt kwamen die goed bruikbaar werden door rangen en oplaadsnelheid.Kecin schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:08:
Al deze auto's komen nu, 5 jaar later in Q4 en Q1 massaal de markt op.
[ Voor 4% gewijzigd door revolution-nl op 17-06-2024 20:53 ]
Ik was voornemens hierop te wachten, maar ik denk niet dat de tesla Model S onder dat extra aanbod gaat vallen of er erg door beïnvloed wordt. Ik heb nu een aanbod liggen voor een scherpe prijs met levenslang gratis superchargen, dus als ik die laatste voorwaarde zwart op wit krijg, ga ik toeslaan.revolution-nl schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:51:
[...]
Dat komt omdat er eind 2019 begin 2020 enorm veel (private) lease EV's op kenteken zijn gezet, dit aangezwengeld door 4% bijtelling en de door jou genoemde private lease deals en het feit dat de er toen EV's op de markt kwamen die goed bruikbaar werden door rangen en oplaadsnelheid.
Al deze auto's komen nu, 5 jaar later in Q4 en Q1 massaal de markt op.
Morgen verloopt mijn bedenk termijn voor de Smart #1.
In mijn contract staat dat als de auto duurder wordt tussen tekenen contract en leveren auto dit wordt doorberekend. Enorme Rode vlag voor mij aangezien er een importheffing op de auto komt van 20%.
Na contact met JustLease konden ze nog geen uitsluitsel geven wat dit voor mij inhoud.
Om die reden hebben ze nu het bedenktermijn verlengd totdat ze uitsluitsel kunnen geven of dit financiële gevolgen heeft voor mijn leasecontract.
In mijn contract staat dat als de auto duurder wordt tussen tekenen contract en leveren auto dit wordt doorberekend. Enorme Rode vlag voor mij aangezien er een importheffing op de auto komt van 20%.
Na contact met JustLease konden ze nog geen uitsluitsel geven wat dit voor mij inhoud.
Om die reden hebben ze nu het bedenktermijn verlengd totdat ze uitsluitsel kunnen geven of dit financiële gevolgen heeft voor mijn leasecontract.
Begrijpelijk. Het risico wordt volledig bij de consument neergelegd. Dit geeft veel onzekerheid. Veel Leasemaatschappijen werken op deze manier. De LM moet je wel officieel op de hoogte stellen dat de tarieven verhoogd gat worden. Je hebt dan vanaf de melding 14 dagen bedenktijd?Tricto schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:09:
Ik heb het wel gedaan....Tricto schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:09:
Dit staat omschreven in artikel 14:
Als tussen de ondertekening van het leasecontract en de aflevering van het voertuig de aanschafprijs van het voertuig wordt verhoogd. Als het termijnbedrag op deze grond wordt verhoogd, dan kunt u de leaseovereenkomst zonder verdere kosten schriftelijk ontbinden binnen 14 dagen nadat de leasemaatschappij u van die verhoging op de hoogte
heeft gesteld. Deze verhoging kan ook plaatsvinden binnen 3 maanden na ondertekening van het leasecontract.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Wie weet, of is het al gelukt, om een goede private lease deal te scoren voor een Renault Scenic electric?
Zoja, waar?
Zelf op zoek naar liefsts naar model Techno, grijs, 220pk/87kwh batterij, met 360 camera.
Zijn er private lease deals met speciale acties voor de Scenic? Websites of dealers?
Zoja, waar?
Zelf op zoek naar liefsts naar model Techno, grijs, 220pk/87kwh batterij, met 360 camera.
Zijn er private lease deals met speciale acties voor de Scenic? Websites of dealers?
Niet om je te pesten, maar je eisen staan zo'n beetje haaks aan 'goede deal'. Verwacht bij een goede deal concessies te moeten doen aan je wensen pakket, het gaat vaak om instap modellen, voorraad. Uitzonderingen natuurlijk daar gelaten.fredderf schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:24:
Wie weet, of is het al gelukt, om een goede private lease deal te scoren voor een Renault Scenic electric?
Zoja, waar?
Nice, nog steeds bij Ayens?_Anvil_ schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:46:
[...]
Ik was voornemens hierop te wachten, maar ik denk niet dat de tesla Model S onder dat extra aanbod gaat vallen of er erg door beïnvloed wordt. Ik heb nu een aanbod liggen voor een scherpe prijs met levenslang gratis superchargen, dus als ik die laatste voorwaarde zwart op wit krijg, ga ik toeslaan.
Ah, thanks, daar heb ik overheen gelezen. Ik zie ze hier nu wel ook staan inderdaad.driel24 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:47:
[...]
Ik heb het wel gedaan....
Dit staat omschreven in artikel 14:
Als tussen de ondertekening van het leasecontract en de aflevering van het voertuig de aanschafprijs van het voertuig wordt verhoogd. Als het termijnbedrag op deze grond wordt verhoogd, dan kunt u de leaseovereenkomst zonder verdere kosten schriftelijk ontbinden binnen 14 dagen nadat de leasemaatschappij u van die verhoging op de hoogte
heeft gesteld. Deze verhoging kan ook plaatsvinden binnen 3 maanden na ondertekening van het leasecontract.
Jep, die zitten met een flinke voorraad gebruikte Model S Tesla's werd me achteraf verteld. Was nog net op tijd voor een actie waarbij je 500 cashback krijgt bij het afnemen van de auto, mits je 5000 vooruitbetaald en heb er nog een gratis CCS adapter a 270 euro bij gekregen.
Ik snap nog steeds niet hoe een auto van dec 2018 die vorig jaar nog is over geschreven levenslang gratis superchargen kan hebben, maar heb de optie letterlijk in het contract laten vermelden.
Ik woon vlakbij een rij superchargers, dus ik verwacht grotendeels op gratis stroom te rijden de komende 4 jaar
Dat klopt, bepaalde bouwjaren hebben gratis laden levenslang.
https://www.autovisie.nl/...nnen%20dit%20nog%20steeds.
Ik heb voor het eerst een private lease contract, via Ayvens. De communcatie vanuit hen vind ik echter ronduit slecht. Wellicht dat dit op deze manier hoort bij private lease, daarom dat ik benieuwd ben naar ervaringen van anderen. Op 17 mei heb ik de aanvraag gedaan voor een nieuwe auto. Op 22 mei was alles akkoord en kreeg ik een mail dat mijn bedenktijd in is gegaan. Hierna heb ik nooit meer iets ontvangen via de LM. Alle communcatie is nu gegaan via de dealer, waar ik a.s. dinsdag ook mijn auto kan ophalen. Maar ik heb dus nooit meer iets gehoord van de LM, heb ook geen account of iets, helemaal niets. Is dit een normale gang van zaken bij private lease en weet de LM wellicht wanneer ik de auto krijg, zodat ik dan ook een account krijg? Ik vind het allemaal maar vaag.
Ja das een prima deal dan weet je dat je voor dat bedrag alles er in hebt zitten incl brandstof. Tenzij je natuurlijk meer dan 20.000km gaat rijden pj. Ik neem aan dat je prijs ook intakt blijft als bijvoorbeeld de wegenbelasting om hoog gaat over een paar jaar? Of staat er ergens in de kleine lettertjes dat ze (de leasemaatschappij) dan het contract mogen aanpassen?_Anvil_ schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:35:
[...]
Jep, die zitten met een flinke voorraad gebruikte Model S Tesla's werd me achteraf verteld. Was nog net op tijd voor een actie waarbij je 500 cashback krijgt bij het afnemen van de auto, mits je 5000 vooruitbetaald en heb er nog een gratis CCS adapter a 270 euro bij gekregen.
Ik snap nog steeds niet hoe een auto van dec 2018 die vorig jaar nog is over geschreven levenslang gratis superchargen kan hebben, maar heb de optie letterlijk in het contract laten vermelden.
Ik woon vlakbij een rij superchargers, dus ik verwacht grotendeels op gratis stroom te rijden de komende 4 jaar
Ik zou Ayvens even vragen om een account, ze hebben een portaal waarin je de voortgang kunt volgen. Ik heb ook een aanvraag via Ayvens lopen, en de communicatie loopt via dat portaal
Dat laatste is zeer waarschijnlijk sowieso het geval. En eigenlijk. is dat ook niet zo gek. Dat zou je met je prive-auto ook hebben. Als een LM er op moet gaan anticiperen wat de overheid kan verzinnen zouden we met een stuk hogere maandlasten vanaf het begin zitten ben ik bang.mso schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:42:
[...]
Ja das een prima deal dan weet je dat je voor dat bedrag alles er in hebt zitten incl brandstof. Tenzij je natuurlijk meer dan 20.000km gaat rijden pj. Ik neem aan dat je prijs ook intakt blijft als bijvoorbeeld de wegenbelasting om hoog gaat over een paar jaar? Of staat er ergens in de kleine lettertjes dat ze (de leasemaatschappij) dan het contract mogen aanpassen?
Verkeerde aannamemso schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:42:
[...]
Ja das een prima deal dan weet je dat je voor dat bedrag alles er in hebt zitten incl brandstof. Tenzij je natuurlijk meer dan 20.000km gaat rijden pj. Ik neem aan dat je prijs ook intakt blijft als bijvoorbeeld de wegenbelasting om hoog gaat over een paar jaar? Of staat er ergens in de kleine lettertjes dat ze (de leasemaatschappij) dan het contract mogen aanpassen?
Vaak bu'j te bang!
Die heb ik aangemaakt, maar ik had een meldcode nodig van de auto die ik pas over 3 weken krijg.. Heb op zich een kort lijntje via mail en telefoon met de jongen die me geholpen heeft gisteren.johan_L schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:44:
Ik zou Ayvens even vragen om een account, ze hebben een portaal waarin je de voortgang kunt volgen. Ik heb ook een aanvraag via Ayvens lopen, en de communicatie loopt via dat portaal
Ik heb eerder deze week nog een proefrit gemaakt in exact dezelfde Model S (alleen zwart ipv blauw) en ben echt helemaal om, wat een ding zeg. En ik hou gewoon van grotere auto's, deze past veel beter bij me dan de model 3's die je op elke straathoek ziet.mso schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:42:
[...]
Als ik meer ga rijden is dat 50 euro pm extra aan het eind vd rit, al werkt het andersom ook zo, als ik minder rij krijg ik geld terug. Ik heb nu dus 720 euro p/m voor 20k km, 48 maanden, Model S 75D van december 2018, heeft pas 60d km gelopen. Wegenbelasting komt gewoon bovenop de leaseprijs, dat is altijd zo, ook als je via je werkgever leased.
[ Voor 52% gewijzigd door _Anvil_ op 20-06-2024 09:19 ]
Wat betaal je per maand nu dan? 710 pm voor 20k km's?_Anvil_ schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:35:
[...]
Zag dat VM weer wat acties heeft. Een elektrische C3 voor 400 p'/m inc 15k km en flexlease compleet (dus opzegbaar na 12mnd zonder opgaaf van reden). Inclusief 3k subsidie een aardige deal. Dus zo'n 340 p/m
Zie vorig berichtSTIMPPYYY schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:11:
[...]
Wat betaal je per maand nu dan? 710 pm voor 20k km's?
Zag dat VM weer wat acties heeft. Een elektrische C3 voor 400 p'/m inc 15k km en flexlease compleet (dus opzegbaar na 12mnd zonder opgaaf van reden). Inclusief 3k subsidie een aardige deal. Dus zo'n 340 p/m
De model S begint bij Ayens nu bij 549 euro per maand voor 5k kilometer, occasion lease dan dus. Nieuw doen ze 1500+ per maand (!) en dan geen gratis superchargen
Weet ik, maar deze is van dec 2018 en vorig jaar nog overgeschreven?? Anyway, het staat nu letterlijk in mn contract als voorwaarde.TinusXIII schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:47:
Dat klopt, bepaalde bouwjaren hebben gratis laden levenslang.
EDIT: verklaring gevonden geloof ik, in 2018 kreeg je een tegoed van 400kW per jaar bij je model X of S, met een referral code werd het alsnog onbeperkt... Kan me voorstellen dat een leasemij. hier natuurlijk makkelijk van kan profiteren.
https://www.lease-een-aut...r%20het%20volgende%20jaar.
[ Voor 38% gewijzigd door _Anvil_ op 20-06-2024 09:50 ]
Ja zag het inderdaad. Prijs schiet wel enorm omhoog met 20k km. Dat is wel jammer. Voor 550 een S rijden is wel lekker met onbeperkt supercharger, maarja met 5k kom je ook net om de hoek. Had een beetje hoop dat jij een mooiere deal had kunnen maken ivm grote voorraad vandaar de vraag_Anvil_ schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:23:
[...]
Zie vorig berichtIk ga er vanuit dat ik met de superchargers op mijn routes en vlakbij huis op zn hoogst een paar tientjes per maand laadkosten heb. dus die 720 per maand is *ech* all in voor mij
![]()
De model S bergint bij Ayens nu bij 549 euro epr maand voor 5k kilometer, occasion lease dan dus. Nieuw doen ze 1500+ per maand (!) en dan geen gratis superchargen
[...]
Weet ik, maar deze is van dec 2018 en vorig jaar nog overgeschreven?? Anyway, het staat nu letterlijk in mn contract als voorwaarde.
EDIT: verklaring gevonden geloof ik, in 2018 kreeg je een tegoed van 400kW per jaar bij je model X of S, met een referral code werd het alsnog onbeperkt... Kan me voorstellen dat een leasemij. hier natuurlijk makkelijk van kan profiteren.
https://www.lease-een-aut...r%20het%20volgende%20jaar.
Maar wel nice dat je gewoon een vastbedrag p/m gaat krijgen en geen laadkosten meer hebt. Auto kopen of leasen en nooit meer tanken betalen, denk dat heel Nederland in de rij had gestaan
Of je nu een nieuw model rijdt of 2018, zou mij idd ook niet uitmaken.
[ Voor 6% gewijzigd door STIMPPYYY op 20-06-2024 09:47 ]
Wat zijn de ervaringen met ANWB private lease? Ik heb een Peugeot 208 op het oog die met de gewenste opties 519 kost. Op Consumentenbond vind ik bijvoorbeeld een Skoda Scala, ongeveer even duur maar die loopt bijvoorbeeld via Broekhuis Lease. In hoeverre is ANWB (Ayvens) betrouwbaarder/beter dan een kleinere partij zoals die Broekhuis Lease? Heeft iemand anders een tip voor de meest betrouwbare lease partij?
Op welk vlak zoek je betrouwbaarheid?Luto schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:53:
Wat zijn de ervaringen met ANWB private lease? Ik heb een Peugeot 208 op het oog die met de gewenste opties 519 kost. Op Consumentenbond vind ik bijvoorbeeld een Skoda Scala, ongeveer even duur maar die loopt bijvoorbeeld via Broekhuis Lease. In hoeverre is ANWB (Ayvens) betrouwbaarder/beter dan een kleinere partij zoals die Broekhuis Lease? Heeft iemand anders een tip voor de meest betrouwbare lease partij?
Waar ben je bang/onzeker over bij andere partijen?
[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 20-06-2024 19:56 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Vooral zaken zoals hoe snel en waar onderhoud/reparaties uitgevoerd kunnen worden. Of dat je het aantal kilometers later nog kan aanpassen mocht ik van baan veranderen etc. Of de klantenservice een beetje goed is.Martinusz schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:55:
[...]
Op welk vlak zoek je betrouwbaarheid?
Waar ben je bang/onzeker over bij andere partijen?
Onderhoud is vaak gewoon bij dealer/garage van het merk. Nieuwe auto, dus zo spannend met onderhoud is het allemaal niet.Luto schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:02:
[...]
Vooral zaken zoals hoe snel en waar onderhoud/reparaties uitgevoerd kunnen worden. Of dat je het aantal kilometers later nog kan aanpassen mocht ik van baan veranderen etc. Of de klantenservice een beetje goed is.
Meeste partijen kun je prima aanpassen, check gewoon de voorwaarden per aanbieder
Het is heel belangrijk om de voorwaarden goed te checken. Ik heb ervaring met Stellantis en Kia private lease. Bij deze maatschappijen kan je het kilometrage niet aanpassen. Als je dus een verkeerde keuze maakt, zit je daar het hele contract aan vast.Martinusz schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:14:
[...]
Onderhoud is vaak gewoon bij dealer/garage van het merk. Nieuwe auto, dus zo spannend met onderhoud is het allemaal niet.
Meeste partijen kun je prima aanpassen, check gewoon de voorwaarden per aanbieder
Broekhuis u overigens geen kleine partij, vergis je niet. Je wordt wél bijna verplicht om je auto ook naar broekhuis dealer te brengen, maar daarvan zijn er genoeg. Km aanpassen kan, maar wel met terugwerkende kracht het verhoogde maandbedrag betalen over de reeds genoten maanden.
Kijk goed of deze maatschappij onder de Keurmerk Private Lease vallen. Als dat het geval is dan is de kilometrage aanpassen mogelijk. Wel is het zo dat je de KM afspraak over de gehele periode doorrekend. Je past dus je contract aan met terugwerkende kracht. Het enige wat niet tussentijds aangepast kan worden dat is de aanpassing naar bijv ongevallenverzekering, schade inzittende verzekering etc.GvNL schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:09:
[...]
Het is heel belangrijk om de voorwaarden goed te checken. Ik heb ervaring met Stellantis en Kia private lease. Bij deze maatschappijen kan je het kilometrage niet aanpassen. Als je dus een verkeerde keuze maakt, zit je daar het hele contract aan vast.
Dat is afhankelijk van de LM waar je zit. Ik zit nu bij JustLease/Arval, en als ik daar mijn km bundel aanpas gaat dat niet met terugwerkende kracht.trangelang schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:02:
[...]
Kijk goed of deze maatschappij onder de Keurmerk Private Lease vallen. Als dat het geval is dan is de kilometrage aanpassen mogelijk. Wel is het zo dat je de KM afspraak over de gehele periode doorrekend. Je past dus je contract aan met terugwerkende kracht. Het enige wat niet tussentijds aangepast kan worden dat is de aanpassing naar bijv ongevallenverzekering, schade inzittende verzekering etc.
Maar dan kan het waarschijnlijk alleen na een compleet jaar? Dus stel je hebt 2 jaar 5.000km contract en je hebt ook 10.000km gereden, dan zet je hem naar 10.000km per jaar, vanaf dat moment mag je 10.000km per jaar rijden?johan_L schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:32:
[...]
Dat is afhankelijk van de LM waar je zit. Ik zit nu bij JustLease/Arval, en als ik daar mijn km bundel aanpas gaat dat niet met terugwerkende kracht.
Bij mijn huidige is het dus inderdaad met terugwerkende kracht, dan zou in dit voorbeeld dus voor jaar 1 en 2 ook 10.000km gereden mogen hebben
Ah nice om te horen. Dit is wel een unique selling point van Justlease. Ik ben nu ook aan het orienteren, maar ik was benieuwd waar dit staat. Ik kan het nergens vinden of lezen. Heb je een linkje voor mejohan_L schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:32:
[...]
Dat is afhankelijk van de LM waar je zit. Ik zit nu bij JustLease/Arval, en als ik daar mijn km bundel aanpas gaat dat niet met terugwerkende kracht.
Ik zou je dringend adviseren om verder te kijken dan JustLease. Sinds ze zijn overgenomen door Arval is de administratieve puinhoop ongekend groot en de klantenservice niet tot nauwelijks bereikbaar. Als je al een reactie krijgt is de kans groot dat er niets van klopt.trangelang schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:24:
[...]
Ah nice om te horen. Dit is wel een unique selling point van Justlease. Ik ben nu ook aan het orienteren, maar ik was benieuwd waar dit staat. Ik kan het nergens vinden of lezen. Heb je een linkje voor me
Een linkje heb ik zo niet, maar ik heb zelf een bundelwijziging gedaan en daarbij is geen aanpassing met terugwerkende kracht geweest.
Per saldo zal het geen verschil maken, snap niet waarom dit een unique selling point zou zijntrangelang schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:24:
[...]
Ah nice om te horen. Dit is wel een unique selling point van Justlease. Ik ben nu ook aan het orienteren, maar ik was benieuwd waar dit staat. Ik kan het nergens vinden of lezen. Heb je een linkje voor me
Als je de verhoging uitsmeert over totale looptijd, is het maandbedrag lager in resterende maanden. Doe je dat niet, betaal je waarschijnlijk dus een hogere maandbedrag voor de resterende maanden.
Dat klopt, maar als je halverwege de looptijd een km verhoging wilt moet je met terugwerkende kracht het verschil in 1 keer bijbetalenMartinusz schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:41:
[...]
Per saldo zal het geen verschil maken, snap niet waarom dit een unique selling point zou zijn
Als je de verhoging uitsmeert over totale looptijd, is het maandbedrag lager in resterende maanden. Doe je dat niet, betaal je waarschijnlijk dus een hogere maandbedrag voor de resterende maanden.
Is dat echt zo? Beide leasemaatschappijen in aangesloten bij het keurmerk. Ik heb bij Stellantis eens gevraagd om het kilometrage aan te passen. Ze zeggen dat dat niet mogelijk is. In het kader van het keurmerk zie ik ook niet dat men het kilometrage op verzoek moet aanpassen.trangelang schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:02:
[...]
Kijk goed of deze maatschappij onder de Keurmerk Private Lease vallen. Als dat het geval is dan is de kilometrage aanpassen mogelijk. Wel is het zo dat je de KM afspraak over de gehele periode doorrekend. Je past dus je contract aan met terugwerkende kracht. Het enige wat niet tussentijds aangepast kan worden dat is de aanpassing naar bijv ongevallenverzekering, schade inzittende verzekering etc.
Het is natuurlijk wel mogelijk om meerkilometers rijden tegen het vastgestelde meerkilometertarief. In bepaalde gevallen is het echter goedkoper om de kilometers in contract te hebben dan per kilometer de meerprijs te betalen.
[ Voor 12% gewijzigd door GvNL op 21-06-2024 13:25 ]
Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.