schroevendraaier en wat sleutels?
Bij de Waal autogroep is het nu mogelijk om de Skoda Enyaq te private lease voor 438p/m (10000km 60 maanden)
Als ik het zo zie is dat wel een scherpe deal toch?
Ga nog even navragen wat de tarieven zijn bij andere kilometer schattingen.
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Dat klinkt als een goede deal, ik heb alleen pas in september een deal nodig met levering eind decemeber (A).ice-T106 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:28:
Bij de Waal autogroep is het nu mogelijk om de Skoda Enyaq te private lease voor 438p/m (10000km 60 maanden)
Hmm, never mind, gewoon 499, de SEPP is voor mij al verledentijd
[ Voor 7% gewijzigd door BasvanS op 25-04-2024 13:36 ]
Skoda siteice-T106 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:28:
Zelfde deal als Skoda biedt, kun je direct samenklikken!
Dus de skoda site adverteert zonder SEPP en de autogroep met als ik het goed begrijp?
De skoda versie kan de SEPP dan ook nog vanaf? (mits je onder 45000 blijft neem ik aan)
De skoda versie kan de SEPP dan ook nog vanaf? (mits je onder 45000 blijft neem ik aan)
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Klopt, maar is wel een hele uitgeklede uitvoering Selection. Verder wel een prima auto overigens.ice-T106 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:28:
Correct. Beetje onduidelijke advertenties her en der, dealers lijken het soms onderling ook niet te weten. De ene adverteert de Prijs-SEPP=Prijs, de ander de originele prijs.. Heel vervelend.ice-T106 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:12:
Dus de skoda site adverteert zonder SEPP en de autogroep met als ik het goed begrijp?
Als je portemonnee het toelaat hoef je idd niet altijd te rekenen met de centjes.mitsumark schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:16:
[...]
Maar moet je altijd alleen rekenen met de centjes, of kun je ook eens rekenen aan de carbon footprint?
Als je met een investering van 1000 euro 10% minder verbruik kunt realiseren zou ik dat serieus overwegen, ook als de terugverdientijd langer is dan 5 jaar.
Hetzelfde eigenlijk voor een zuinigere auto. Misschien een paar 1000 extra uitgeven aan een exemplaar dat 20% zuiniger is, ook al verdien je dat (zelf) in euro's niet perse terug.
Misschien verlies je dan een paar 100 of 1000 euro, maar je wint ook 1000 kg CO2.
Als ik kijk in mij situatie was die investering een paar duizend euro voor een marginaal hoger verbruik. Dan maar iets meer CO2
Vaak bu'j te bang!
Geen idee maar binnen 5min volgens een kenner....
Er zijn dealers die daar nog 20 euro per maand onder zitten zoals van den Brug.ice-T106 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:28:
Ik heb deze ook gekozen, standaard Enyaq met trekhaak af fabriek. Met 15.000 km kwam ik op 535 per maand. Daar gaat dan nog de subsidie vanaf. Leek mij toch echt wel een goede deal. Heb ook naar de Kia EV6 gekeken, maar de Enyaq voldeed meer aan de wensen en was qua prijs aantrekkelijker.
[ Voor 25% gewijzigd door kurkie op 25-04-2024 16:30 ]
Ja, mooie deal inderdaad. Maar persoonlijk mis ik wel een aantal opties in de Skoda (o.a. stoelverwarming).kurkie schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:21:
[...]
Er zijn dealers die daar nog 20 euro per maand onder zitten zoals van den Brug.
Ik heb deze ook gekozen, standaard Enyaq met trekhaak af fabriek. Met 15.000 km kwam ik op 535 per maand. Daar gaat dan nog de subsidie vanaf. Leek mij toch echt wel een goede deal. Heb ook naar de Kia EV6 gekeken, maar de Enyaq voldeed meer aan de wensen en was qua prijs aantrekkelijker.
Klopt, maar de Expeng instapper komt in aanmerking voor SEPP is aangegeven. Benieuwd naar de PL prijs per maand. Scenic inderdaad stuk duurder.mprkooij schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:32:
[...]
De XPENG en Scenic zijn vele malen duurder toch?
Hoe werkt het eigenlijk als je een mooie private lease aanbieding ziet bij een dealer die aan de andere kant van het land zit. Kan je dan voor onderhoud/problemen enz naar een dealer in je eigen omgeving?
(Ik ben aan het kijken naar private lease, maar moet nog flink wennen aan de 500+ euro prijzen bij 15.000 km/j voor elektrische auto's met een range van 250km+ in winter op snelweg, de ca 58Kwh accu's en meer)
(Ik ben aan het kijken naar private lease, maar moet nog flink wennen aan de 500+ euro prijzen bij 15.000 km/j voor elektrische auto's met een range van 250km+ in winter op snelweg, de ca 58Kwh accu's en meer)
In principe kan je gewoon bij een merkdealer in de buurt onderhoud laten uitvoeren.MLPN schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:13:
Hoe werkt het eigenlijk als je een mooie private lease aanbieding ziet bij een dealer die aan de andere kant van het land zit. Kan je dan voor onderhoud/problemen enz naar een dealer in je eigen omgeving?
Meestal gaan de leasecontracten via een overkoepelende maatschappij en niet via de specifieke dealer.
Ik ben heel erg benieuwd naar de Xpeng G6. Specs zijn veelbelovend. Heeft wat weg van de Tesla Model Y en Kia EV6. Hopelijk ook een scherpe PL prijs.
Ja, dat kan. Ik ben vandaag voor een recall bij mijn lokale dealer geweest. Maar je zult wel op de ophaaldag richting de andere kant van het land gaan want de auto gaan ze niet thuis bezorgd afleveren. Voor mij was dat Breda wat vanuit Overijssel niet om de hoek ligt.MLPN schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:13:
Ik lees hier ook af en toe mee, de gestegen rente heeft die private leaseprijzen geen goed gedaan.MLPN schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:13:
Aangezien ik een hoog inkomen heb en relatief weinig spaargeld (dat ik in het verbouwen/onderhoud van mn huis wil steken), is private lease of financiering van een hybrid of EV een logische keuze voor mij. Ik heb thuis panelen en kan op mn werk goedkoop laden via eigen palen.
Ik heb nu een 15 jaar oude sloep die 1 op 9 rijdt en minstens 1500 euro aan onderhoud per jaar kost, dus je zou verwachten dat een zuinige auto leasen niet zoveel duurder was.. Maar het verschil met de prijzen uit 2020 is wel erg hoog zeg. En ik maak weinig kilometers (<10.000 per jaar), dus in elk sommetje komt nog een jaartje doorrijden met die sloep als goedkoopste optie uit de bus

Ik wil best 100-150 euro per maand meer kwijt zijn, aangezien de zorgeloosheid en voorspelbare kosten van een nieuwe of jonge auto ook wat waard is. Maar dan komt ik nog niet echt uit...
Disclaimer: ik wil geen kleine auto, ook niet minder dan 200pk, dan kun je niet veilig inhalen, levensgevaarlijk
[ Voor 6% gewijzigd door _Anvil_ op 30-04-2024 10:00 ]
De e-C4 deal bij Van Beek is weer actief. Misschien een idee? 339€ uit mijn hoofd.
Die heeft bij lange na niet genoeg PK's om veilig in te halen! Maar 135!marvel27 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:12:
De e-C4 deal bij Van Beek is weer actief. Misschien een idee? 339€ uit mijn hoofd.
/sarcasm
Maar eh, voor veilig in halen, of snel versnellen heb je niet meer PK's nodig maar meer torque.
En dat zit bij elektrische wagens vaak flink goed in vergelijking met benzine/diesel autos.
[ Voor 25% gewijzigd door Kodess op 30-04-2024 10:42 ]
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Helemaal waar! Maar zonder gein, ik wil gewoon een ruime, vlotte auto. Even om te voorkomen dat mensen met allerlei compact spul komen als suggestie.Kodess schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:41:
[...]
Die heeft bij lange na niet genoeg PK's om veilig in te halen! Maar 135!
/sarcasm
Maar eh, voor veilig in halen, of snel versnellen heb je niet meer PK's nodig maar meer torque.
En dat zit bij elektrische wagens vaak flink goed in vergelijking met benzine/diesel autos.
Het is echt bizar hoe krap al dat grote SUV achtig spul tegenwoordig van binnen is (heb nu een Mondeo station, ik kan met 1.93m achter mezelf zitten en heb giga veel kofferruimte, zoek de binnenmaten van iets als een Skoda Enyaq er maar eens naast).
De EV die ik nu in mijn achterhoofd heb om op termijn te kopen, is een Hyunday Ionic 5.. stuurt en rijdt als een deinende boot, maar ik moet dat hele puberale "sportief door de bocht"gebeuren maar eens loslaten qua mindset
[ Voor 3% gewijzigd door _Anvil_ op 30-04-2024 12:57 ]
BYD SEAL U, KIA EV6, Opel Sports Tourer, Xpeng G6?_Anvil_ schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:56:
[...]
Helemaal waar! Maar zonder gein, ik wil gewoon een ruime, vlotte auto. Even om te voorkomen dat mensen met allerlei compact spul komen als suggestie.
Het is echt bizar hoe krap al dat grote SUV achtig spul tegenwoordig van binnen is (heb nu een Mondeo station, ik kan met 1.93m achter mezelf zitten en heb giga veel kofferruimte).
De EV die ik nu in mijn achterhoofd heb om op termijn te kopen, is een Hyunday Ionic 5.. stuurt en rijdt als een deinende boot, maar ik moet dat hele puberale "sportief door de bocht"gebeuren maar eens loslaten qua mindset
Ja het is bizar hoe klein auto's van binnen zijn geworden._Anvil_ schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:56:
[...]
Helemaal waar! Maar zonder gein, ik wil gewoon een ruime, vlotte auto. Even om te voorkomen dat mensen met allerlei compact spul komen als suggestie.
Het is echt bizar hoe krap al dat grote SUV achtig spul tegenwoordig van binnen is (heb nu een Mondeo station, ik kan met 1.93m achter mezelf zitten en heb giga veel kofferruimte, zoek de binnenmaten van iets als een Skoda Enyaq er maar eens naast).
Wij hebben de derde onderweg. Of er een EV is waar je achterin drie kinderzitjes kwijt kan? DIe niet een CItroen e-Berlingo uiterlijk heeft
Wat heeft een hogere prio he, binnen ruimte of design.
Als 'sportieve' tegenhanger van de Ioniq 5 heb je natuurlijik de EV6, (of de ioniq 6, maar die heeft echt geen ruimte)
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Binnenmaten zeggen niet altijd alles, je zit stuk rechter in een SUV dan in een station, dus op papier lijkt het wellicht krapper, maar in de praktijk hoeft dat niet zo te zijn_Anvil_ schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:56:
[...]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Tijd voor een elektrische Passat, vroeger waren die dingen ruim niet normaal_Anvil_ schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:56:
[...]
Die is er inmiddels in de vorm van een ID.7?alki schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:26:
[...]
Tijd voor een elektrische Passat, vroeger waren die dingen ruim niet normaal
Ik heb een nieuwe auto besteld. Met de dealer besproken dan ik dat mijn huidge leasecontract in januari 2025 afloopt ook rekening houdend dat de levetijd ongeveer 9 maanden zou zijn. Nu blijkt dat levertijd ongeveer 7 maanden zal zijn. Nu kan ik mijn huige contract tussentijds beindigen tegen 40% van de resterende termijnen. Ik heb mijn nieuwe leasemaatschappij een voorstel gedaan of zij deze willen afkopen. In mijn ogen een win/win situatie aangezien de leasemaatschappij dan al eerder mijn maandelijkse betaling kan ontvangen anders staat de auto 2 maanden bij de dealer zonder inkomsten. Heeft iemand ervaring met zoiets?
Even een 1/2 pagina's terug lezen. Iemand had hetzelfde probleem. Auto afnemen per 1-1-2025, als de dealer hem eerder kwijt wil dan kunnen ze de afkoopsom betalen. Dat is iig wat de vorige persoon heeft geregeld die met exact dit probleem kwam.hopiconjo schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:41:
Ik heb een nieuwe auto besteld. Met de dealer besproken dan ik dat mijn huidge leasecontract in januari 2025 afloopt ook rekening houdend dat de levetijd ongeveer 9 maanden zou zijn. Nu blijkt dat levertijd ongeveer 7 maanden zal zijn. Nu kan ik mijn huige contract tussentijds beindigen tegen 40% van de resterende termijnen. Ik heb mijn nieuwe leasemaatschappij een voorstel gedaan of zij deze willen afkopen. In mijn ogen een win/win situatie aangezien de leasemaatschappij dan al eerder mijn maandelijkse betaling kan ontvangen anders staat de auto 2 maanden bij de dealer zonder inkomsten. Heeft iemand ervaring met zoiets?
Ach met zo'n e-Berlingo ben je wel het snelste onderweg als je die kinderwagen er met je ogen dicht in kunt smijten. Voor 279 euro in de maand kun je haast niet tobbenKodess schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:01:
[...]
Ja het is bizar hoe klein auto's van binnen zijn geworden.
Wij hebben de derde onderweg. Of er een EV is waar je achterin drie kinderzitjes kwijt kan? DIe niet een CItroen e-Berlingo uiterlijk heeft
Best interessant. Jammer dat hij (voor mij) aan de andere kant van Nederland staat.timelezzzzz schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:06:
[...]
Ach met zo'n e-Berlingo ben je wel het snelste onderweg als je die kinderwagen er met je ogen dicht in kunt smijten. Voor 279 euro in de maand kun je haast niet tobbenZit zelfs een heuse achterspoiler op...
Bel ze eens.
Bij mijn e-C4 werd die indien gewenst gewoon kosteloos thuis afgeleverd, volgens mij overal in NL behalve op de eilanden.
Bij mijn e-C4 werd die indien gewenst gewoon kosteloos thuis afgeleverd, volgens mij overal in NL behalve op de eilanden.
Suv is geen stationnew_born89 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:27:
[...]
Die is er inmiddels in de vorm van een ID.7?
De ID7 is toch ook geen SUV?
https://www.autoweek.nl/m...en/volkswagen/id-7/#descrDe Volkswagen ID7 is een volledig elektrische liftback of stationwagen, die gezien mag worden als de elektrische tegenhanger van de Volkswagen Passat.
[ Voor 41% gewijzigd door TinusXIII op 02-05-2024 16:56 ]
*Edit*
Los topic van gemaakt, misschien beter dan in dit topic
Los topic van gemaakt, misschien beter dan in dit topic
[ Voor 99% gewijzigd door Valandin op 03-05-2024 11:28 ]
Als je gebruik wilt maken van Private Lease, waarom is een contract voor één jaar dan niet interessant? Normaal gesproken pak je bij een nieuwe auto in de eerste periode de meeste afschrijving. Gezien de veranderingen in de autobranche vind ik het juist super als je relatief kort in een nieuwe auto kunt rijden. Er komt toch altijd wel weer een aanbieding voorbij lijkt me?Valandin schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 22:59:
—-
Wat zijn mijn opties? Zijn er auto’s die zo nu een dan eens in de aanbieding zijn? Bepaalde zaken die ik op het oog moet houden?
Uiteraard onderzoek gedaan maar nog niet veel weten te vinden. Paar leuke C3 deals gevonden maar die golden maar voor één jaar, dat is dus ook net niks.
Ben benieuwd!
(Getypt op telefoon, excuses voor opmaak)
Subjectief:timelezzzzz schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 23:49:
[...]
Als je gebruik wilt maken van Private Lease, waarom is een contract voor één jaar dan niet interessant? Normaal gesproken pak je bij een nieuwe auto in de eerste periode de meeste afschrijving. Gezien de veranderingen in de autobranche vind ik het juist super als je relatief kort in een nieuwe auto kunt rijden. Er komt toch altijd wel weer een aanbieding voorbij lijkt me?
Veel gedoe voor weinig. Denk dat het interessant is om zo’n 1-jarig contract te doen als je het als 2e auto wilt gebruiken.
Als je het als enige auto gebruikt moet je na een jaar de auto weer inleveren en maar net hopen dat je op tijd een andere aanbieding vind, dan moet de oplevering ook nog aansluiten op je inlevering, anders zit je zonder auto en heb je een probleem.
Daarom vind ik 2-3 jaar of flexibel een fijnere termijn. Even een stukje ontzorging. Maar 5 jaar vind ik dan weer een érg lange termijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Valandin op 03-05-2024 00:02 ]
Ik rij nu een benzine auto en wil graag de overstap maken naar elektrisch.
Voorkeur gaat uit naar een model3.
Ik heb de volgende 2 Private Lease voorstellen ontvangen:
1. Nieuwe model 3 (wit), 15.000km / 60 maanden = € 739,- incl. BTW per maand
2. Occasion Model 3 (zwart) uit 2020, 15.000 km / 60 maanden = € 471,- incl. BTW per maand
De fiscale waarde voor de nieuwe Tesla = 41K en voor de occasion = 48K.
Dat betekent dat ik wel SEPP subsidie kan krijgen op de nieuwe Tesla (€ 2.950 in totaal) en niet op de occasion, omdat de fiscale waarde boven de 45K ligt.
Als je dat bedrag verrekent kom ik met een nieuwe dus uit op € 690,- per maand.
Een nieuwe of een occasion scheelt dus 219 euro per maand.
Ik neig naar de occasion, omdat het mijzelf niet zoveel uitmaakt of ik een 4 jaar oude Tesla rijdt of een nieuwe. Nu vraag ik mezelf af of dit een goede prijs is per maand voor een occasion? Of dat ik nog beter kan wachten tot het einde van het jaar, wanneer er meer occasions op de markt gaan komen.
Graag jullie advies.
Voorkeur gaat uit naar een model3.
Ik heb de volgende 2 Private Lease voorstellen ontvangen:
1. Nieuwe model 3 (wit), 15.000km / 60 maanden = € 739,- incl. BTW per maand
2. Occasion Model 3 (zwart) uit 2020, 15.000 km / 60 maanden = € 471,- incl. BTW per maand
De fiscale waarde voor de nieuwe Tesla = 41K en voor de occasion = 48K.
Dat betekent dat ik wel SEPP subsidie kan krijgen op de nieuwe Tesla (€ 2.950 in totaal) en niet op de occasion, omdat de fiscale waarde boven de 45K ligt.
Als je dat bedrag verrekent kom ik met een nieuwe dus uit op € 690,- per maand.
Een nieuwe of een occasion scheelt dus 219 euro per maand.
Ik neig naar de occasion, omdat het mijzelf niet zoveel uitmaakt of ik een 4 jaar oude Tesla rijdt of een nieuwe. Nu vraag ik mezelf af of dit een goede prijs is per maand voor een occasion? Of dat ik nog beter kan wachten tot het einde van het jaar, wanneer er meer occasions op de markt gaan komen.
Graag jullie advies.
De markt gaat dit jaar overspoeld worden met occasion Tesla’s, ik vind dit bedrag nog vrij hoog!
Float like a butterfly, sting like a bee.
De lage prijzen voor teslas worden tegen het einde van het jaar verwacht.
Het is maar de vraag of de prijs van een gebruikte Tesla echt nog veel gaat zakken.
Als we hier in NL niet genoeg willen betalen voor een gebruikte Tesla en de markt buiten NL betaald meer dan worden al die Tesla's gewoon geëxporteerd.
De NL autokoper is nog steeds wat terughoudend wat betreft EV's.
Als we hier in NL niet genoeg willen betalen voor een gebruikte Tesla en de markt buiten NL betaald meer dan worden al die Tesla's gewoon geëxporteerd.
De NL autokoper is nog steeds wat terughoudend wat betreft EV's.
Tja dat is wel de inschatting van de Anwb, leasemaatschappijen (oa tesla-specialist Mistergreen) en analisten. Maar goed, we gaan het zien 😀 maar er worden er zeker ook veel geëxporteerd, gebeurt nu al. Paar weken geleden nog een artikel in een Belgische krant over hoe de Nederlandse ex-lease tesla's ook naar België komen nu er massaal worden ingeleverd.
[ Voor 43% gewijzigd door marvel27 op 04-05-2024 14:41 ]
Zoek even een paar pagina's terug hier naar een comment van mij, daarin link ik naar een artikel van de anwb waarin ze aangeven wat de verwachting is.
Denk dat die verwachting wel iets te positief is. Restwaarde wordt zeker met de priisstrategie van Tesla een groot probleem, dat ga je terug zien in de occasion lease.
Hallo,
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag, maar ik ben aan een nieuwe auto toe en zit private occasion lease te overwegen.
Zijn er partijen die jullie zouden adviseren, of juist niet? Mister Green en ANWB zien er financieel interessant uit, maar betrouwbaarheid, transparantie en bereikbaarheid zijn me ook best veel waard
In basis wil ik een tesla model 3 LR rijden, ca 15000 km per jaar, voor 3 a 4 jaar.
Ik hoor graag jullie mening en ervaringen!
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag, maar ik ben aan een nieuwe auto toe en zit private occasion lease te overwegen.
Zijn er partijen die jullie zouden adviseren, of juist niet? Mister Green en ANWB zien er financieel interessant uit, maar betrouwbaarheid, transparantie en bereikbaarheid zijn me ook best veel waard
In basis wil ik een tesla model 3 LR rijden, ca 15000 km per jaar, voor 3 a 4 jaar.
Ik hoor graag jullie mening en ervaringen!
@Tinuske
Voor dat geld zou je ook kunnen kijken naar een Occasion Model S. AllRisk, bandjes en ander onderhoud is niet goedkoop voor een S.
15k km voor een 75 inclusief gratis laden.
664 euro.
(Moet wel in je tijdschema passen want gratis is enkel bij Tesla laadpunten)
https://www.leaseplan.com...o's/139069/tesla-model-s/
Of een 100d op 15k km
Gratis laden
794 euro.
https://www.leaseplan.com...o's/137437/tesla-model-s/
Dit zijn wel een generatie oudere autos dus een nieuwe Model 3 is wel echt nieuwer.
Maar: GRATIS LADEN.
Voor dat geld zou je ook kunnen kijken naar een Occasion Model S. AllRisk, bandjes en ander onderhoud is niet goedkoop voor een S.
15k km voor een 75 inclusief gratis laden.
664 euro.
(Moet wel in je tijdschema passen want gratis is enkel bij Tesla laadpunten)
https://www.leaseplan.com...o's/139069/tesla-model-s/
Of een 100d op 15k km
Gratis laden
794 euro.
https://www.leaseplan.com...o's/137437/tesla-model-s/
Dit zijn wel een generatie oudere autos dus een nieuwe Model 3 is wel echt nieuwer.
Maar: GRATIS LADEN.
[ Voor 13% gewijzigd door World Citizen op 06-05-2024 19:58 ]
FreeReef.nl
Ik heb een e-golf contract dat loopt tot maart 2025, zou de lease maatschappij er baat bij hebben dat het contract dit jaar nog wordt beëindigd i.v.m. sepp subsidie? Of zal ze dat worst zijn en mij gewoon de contractuele afkoopsom voorschotelen als ik vraag om vroegtijdige beëindiging of voortijdig overnemen. Heeft iemand als een kunnen onderhandelen met de pon op dat gebied?
Als jij de auto wilt overkopen dan kan jij geen gebruik maken van de tweedehands subsidie. Er vanuit gaande dat jij de subsidie al hebt aangevraagd en gekregen voor het lease van de nieuwe auto.kurkie schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:29:
Ik heb een e-golf contract dat loopt tot maart 2025, zou de lease maatschappij er baat bij hebben dat het contract dit jaar nog wordt beëindigd i.v.m. sepp subsidie? Of zal ze dat worst zijn en mij gewoon de contractuele afkoopsom voorschotelen als ik vraag om vroegtijdige beëindiging of voortijdig overnemen. Heeft iemand als een kunnen onderhandelen met de pon op dat gebied?
Nee op de e-golf hadden we nog geen subsidie gekregen. Op de nieuwe (Enyaq) wel, maar die staat op mijn naam. De e-golf staat op naam van de vrouw. Ik heb begrepen er op persoon wordt gekeken of je al een keer sepp subsidie hebt gekregen, en niet op adres/huishouden. Dus bij verschillende tenaamstellingen kan je twee keer subsidie krijgen.Als jij de auto wilt overkopen dan kan jij geen gebruik maken van de tweedehands subsidie. Er vanuit gaande dat jij de subsidie al hebt aangevraagd en gekregen voor het lease van de nieuwe auto.
[ Voor 3% gewijzigd door kurkie op 08-05-2024 13:41 ]
In dat geval heb je helemaal gelijk inderdaad. Wordt inderdaad per persoon gekeken niet op adres.kurkie schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:40:
[...]
Nee op de e-golf hadden we nog geen subsidie gekregen. Op de nieuwe (Enyaq) wel, maar die staat op mijn naam. De e-golf staat op naam van de vrouw. Ik heb begrepen er op persoon wordt gekeken of je al een keer sepp subsidie hebt gekregen, en niet op adres/huishouden. Dus bij verschillende tenaamstellingen kan je twee keer subsidie krijgen.
Dan zou het zeker de moeite waard zijn om te informeren. Al staat de lease (waarschijnlijk) nu ook op de naam van je vrouw, dus moet deze eerst worden overgeschreven naar de leasemaatschappij en daarna worden overkocht om in aanmerking te komen voor de subsidie.
@mprkooij Hoe is je lease-zoektocht inmiddels verlopen?
Ik ben er wijzer, maar helaas niet vrolijker op geworden (gezien de prijzenHetisookwat schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:25:
@mprkooij Hoe is je lease-zoektocht inmiddels verlopen?
Snap ik, heb een beetje hetzelfde meegemaakt inderdaad.. Ach, gelukkig is de Niro een prima automprkooij schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:34:
[...]
Ik ben er wijzer, maar helaas niet vrolijker op geworden (gezien de prijzen). Wij houden momenteel de Kia Niro die we hebben á 454,- (15.000km, trekhaak, 0 euro eigen risico) per maand aan. We mogen hem 12/24/36 maanden verlengen. Voor nu verlengen we hem even voor een jaar om te kijken wat er in de tussentijd voorbij komt.
Deal is overigens voorbij, kreeg van de dealer paar dagen na proefrit de melding dat de voorraad op is. Model is ook uit productie.Hetisookwat schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:50:
[...]
Skoda site
Zelfde deal als Skoda biedt, kun je direct samenklikken!
Hoe werkt zo 0 euro eigen risico? Mag je hem als bots auto gebruiken zonder dat je het ooit 1 cent kost?mprkooij schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:34:
[...]
Ik ben er wijzer, maar helaas niet vrolijker op geworden (gezien de prijzen). Wij houden momenteel de Kia Niro die we hebben á 454,- (15.000km, trekhaak, 0 euro eigen risico) per maand aan. We mogen hem 12/24/36 maanden verlengen. Voor nu verlengen we hem even voor een jaar om te kijken wat er in de tussentijd voorbij komt.
Of zitten daar toch wel wat voorwaardes aan?
Zat toen in het contract (in het maandelijkse bedrag) was geloof ik een paar euro meer per maand en als er een aanrijding ontstaat door onze schuld dan hoeven we niks te betalen. Mits het nier meer dan 2x in hetzelfde jaar gebeurt.Joostje123 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:08:
[...]
Hoe werkt zo 0 euro eigen risico? Mag je hem als bots auto gebruiken zonder dat je het ooit 1 cent kost?
Inderdaad, zoals gezegdtrangelang schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:55:
[...]
0 euro eigen risico is vaak van toepassing bij je eerste schade geval. Voor de tweede, derde etc vindt er een opslag plaats. Kortom, je dient dan wel een Eigen risico bedrag te betalen.
[ Voor 26% gewijzigd door mprkooij op 14-05-2024 19:57 ]
0 euro eigen risico is vaak van toepassing bij je eerste schade geval. Voor de tweede, derde etc vindt er een opslag plaats. Kortom, je dient dan wel een Eigen risico bedrag te betalen.Joostje123 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:08:
[...]
Hoe werkt zo 0 euro eigen risico? Mag je hem als bots auto gebruiken zonder dat je het ooit 1 cent kost?
Ik snap het principe van de Flexlease Complete (van Van Mossel, anderen zullen andere termen gebruiken) denk ik niet helemaal. Hiermee kun je na 12 maanden zonder redenen van je contract af. Maar als je dit combineert met een contract van 72 maanden, dan is dit toch altijd goedkoper dan zelf een lager contract te kiezen? 48 maanden i.p.v. 72 kost je bijv.70 euro per maand extra. Of wordt je na het voortijdig stopzetten afgerekend tegen de prijs van de echte looptijd?
Idem voor de korting die ze nu geven, waarbij je met 72 maanden gratis 10k krijgt i.p.v. 5k. Het lijkt me dat men dan bij voortijdig opzeggen rekening houdt met het lagere aantal KM's? Ik maak dat uit hun standaard FAQ en voorwaarden niet echt op. Iemand ervaring mee?
Idem voor de korting die ze nu geven, waarbij je met 72 maanden gratis 10k krijgt i.p.v. 5k. Het lijkt me dat men dan bij voortijdig opzeggen rekening houdt met het lagere aantal KM's? Ik maak dat uit hun standaard FAQ en voorwaarden niet echt op. Iemand ervaring mee?
Ik lease het liefst voor 24 of 36 maanden. Heb nu echter gekozen om voor 72mnd te leasen bij Stellantis incl flex premium a 35 euro pm zodat ik na 12 maanden maandelijks kan opzeggen. Scheelt aanzienlijk tov 24 of 36 maanden leasecontracteborn schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 09:37:
Ik snap het principe van de Flexlease Complete (van Van Mossel, anderen zullen andere termen gebruiken) denk ik niet helemaal. Hiermee kun je na 12 maanden zonder redenen van je contract af. Maar als je dit combineert met een contract van 72 maanden, dan is dit toch altijd goedkoper dan zelf een lager contract te kiezen? 48 maanden i.p.v. 72 kost je bijv.70 euro per maand extra. Of wordt je na het voortijdig stopzetten afgerekend tegen de prijs van de echte looptijd?
Zo werkt het. Ik heb ook via VM met flexlease. Rond oktober/november was er zelfs een actie dat flexlease niet extra 's kostte, dus ik heb toen 60 maanden flex lease gekozen. Na een jaar kan je gewoon zonder opgaaf van reden opzeggen zonder extra kosteneborn schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 09:37:
Vaak bu'j te bang!
Ik heb ook een flex PL , kan na 1 jaar van mn contract af, wilde eclectisch rijden voor een jaar proberen.
Echter staat mn wagen nu al 2 maanden (3 maanden in bezit) bij de reparateur ivm gestolen onderdelen, voorlopig geen zicht op herstel ivm onderdelen te kort. ik rij nu een 3 jaar oude stationwagen als vervangend vervoer.
Is het in dit geval terecht om aan de bel te trekken en te kijken naar een andere oplossing, ik betaal natuurlijk wel iedere maand het volle lease bedrag.
Echter staat mn wagen nu al 2 maanden (3 maanden in bezit) bij de reparateur ivm gestolen onderdelen, voorlopig geen zicht op herstel ivm onderdelen te kort. ik rij nu een 3 jaar oude stationwagen als vervangend vervoer.
Is het in dit geval terecht om aan de bel te trekken en te kijken naar een andere oplossing, ik betaal natuurlijk wel iedere maand het volle lease bedrag.
Je kan altijd bellen om te overleggen en te vragen; juridisch sta je niet heel sterk denk ik.ramrodwillem schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 15:53:
Ik heb ook een flex PL , kan na 1 jaar van mn contract af, wilde eclectisch rijden voor een jaar proberen.
Je hebt vervangend vervoer en het soort (brandstof) wordt in het contract niet besproken
Daarbij loont het om misschien ook de klagen bij dealer / fabrikant.
Een auto wordt waarschijnlijk gewoon opnieuw in de lease aangeboden als je die eerder inlevert, ze gokken erop dat de meeste mensen hun contract (veel) langer laten doorlopen dan die 12 maanden dan is die 35eu natuurlijk gewoon extra winst. Het is ook een stukje sales om mensen over de streep te trekken die twijfelen. Je ziet het wel bij meer aanbieders terugkomen dus zo gek is het niet.eborn schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 09:37:
Over een maand lever ik mijn PL auto in, er komt geen nieuwe voor in de plaats.
Hoe zit dit dan met de BKR registratie? Op de site van de BKR kom ik alleen dit tegen:
Hoe zit dit dan met de BKR registratie? Op de site van de BKR kom ik alleen dit tegen:
Betekent dit dan nog steeds dat ik nog 5 jaar last ga houden van een verminderde hypotheek?Zolang je een private leaseauto hebt, is die bekend bij ons. Zodra je voor de laatste keer je maandbedrag en je eindafrekening hebt betaald, laat de leasemaatschappij ons dat weten. Je registratie blijft dan nog 5 jaar staan. Daarna wordt die verwijderd.
Elect a clown, expect a circus.
Nee, je krijgt een zogenaamde "Praktijk laatste" datum gemeld. Dat betekend niets meer of minder dat je je Private Lease hebt afgerond en betaald en er geen "schuld" meer open staat. Dan weet de bank dat ze hier geen rekening meer mee hoeven te houden.
Vervolgens verdwijnt de gehele BKR-melding naar 5 jaar.
Vervolgens verdwijnt de gehele BKR-melding naar 5 jaar.
Even bij BKR inloggen:Slasher schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:33:
Over een maand lever ik mijn PL auto in, er komt geen nieuwe voor in de plaats.
[...]
Betekent dit dan nog steeds dat ik nog 5 jaar last ga houden van een verminderde hypotheek?
https://mijnkredietoverzicht.bkr.nl/inloggen
Vervolgens moet er vrij snel de BKR "afbetaald" of "afgerond" wezen. Als dat eenmaal het geval is dan is eer niets aan de hand om je tegen te houden een hogere hypotheek te nemen.
Fun fact: hier stonden nog 2 auto's van oude PL contracten "open" ondanks dat ze al dicht waren, 1 auto was helemaal niet zichtbaar, en een ander voor een verkeerd bedrag
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
https://privateleaseovernemen.nl/listing/ford-kuga/
450 p/m voor een Kuga 2.5 PHEV Titanium van 2022, 10.000km/jaar
Best een scherpe prijs, niet? Bij de ANWB private lease is een Kuga 2.5 PHEV nieuw 100 euro duurder zo te zien..
450 p/m voor een Kuga 2.5 PHEV Titanium van 2022, 10.000km/jaar
Best een scherpe prijs, niet? Bij de ANWB private lease is een Kuga 2.5 PHEV nieuw 100 euro duurder zo te zien..
[ Voor 3% gewijzigd door _Anvil_ op 27-05-2024 15:09 ]
Kom zojuist op Pepper weer een Private Lease actie tegen bij Van Beek:
https://www.vanbeekautogr...brid-citroen-c5-aircross/
Nieuwe C5 Aircross Hybrid 12 mnd / 10.000km voor € 475 pm
Toevallig heb ik hier op dit moment mee te maken. Op 4 juli 2023 een auto van Stellantis Financial Services gaan rijden met Flex Premium. Ik heb hem opgezegd en mag hem vanaf 4 juli 2024 inleveren. Het mag dus wel degelijk na 12 maanden.m3power schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:25:
Hiermee is het mogelijk om het contract na 12 maanden op ieder gewenst moment boetevrij te beëindigen en de auto in te leveren, met een opzegtermijn van een maand.
Het gaat me dan nog omdeden regel. Kan ik na 11 maanden opzeggen en na exact 12 maanden inleveren of kan ik pas na 12 maanden opzeggen en moet ik de auto nog een maand houden dus minimaal 13 maanden?
mijn inleverdatum van 28 december is ook al bevestigd, in gebruik genomen op de 29e december van vorig jaar. Betaal wel gewoon tot 29 december.GvNL schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:48:
[...]
Toevallig heb ik hier op dit moment mee te maken. Op 4 juli 2023 een auto van Stellantis Financial Services gaan rijden met Flex Premium. Ik heb hem opgezegd en mag hem vanaf 4 juli 2024 inleveren. Het mag dus wel degelijk na 12 maanden.
Iemand ervaring met Kia private lease en ruitschade? De voorruit van onze Niro van 6 maanden oud moest vervangen worden na een scheur door steenslag. Ik schrok wel even toen hiervoor het maximale eigen risico van €300 in rekening werd gebracht.
Bij onze vorige auto (Citroën) werd specifiek genoemd dat het eigen risico op ruitschade lager is (€68). Ook de bij o.a. Volkswagen en Skoda zie ik dat ze het eigen risico voor ruitschade verlaagd hebben naar €65.
In de voorwaarden van Kia zie ik volgens mij geen uitzondering gemaakt worden voor ruitschade, maar wellicht dat ik wat gemist heb... Iemand die hier ervaring mee heeft?
Bij onze vorige auto (Citroën) werd specifiek genoemd dat het eigen risico op ruitschade lager is (€68). Ook de bij o.a. Volkswagen en Skoda zie ik dat ze het eigen risico voor ruitschade verlaagd hebben naar €65.
In de voorwaarden van Kia zie ik volgens mij geen uitzondering gemaakt worden voor ruitschade, maar wellicht dat ik wat gemist heb... Iemand die hier ervaring mee heeft?
Klopt bij KIA wordt daar geen uitzondering voor gemaakt. Ik had in dezelfde week een schade zonder briefje (eigen risico 300 euro) en een steenslag met een sterretje dat groter was dan een 2 euromunt.niels132 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:15:
Iemand ervaring met Kia private lease en ruitschade? De voorruit van onze Niro van 6 maanden oud moest vervangen worden na een scheur door steenslag. Ik schrok wel even toen hiervoor het maximale eigen risico van €300 in rekening werd gebracht.
Ik ben daar achteraan gaan bellen en ze gaven aan dat als die ruit vervangen moest worden dat het dan wederom 300 euro zou kosten. Bij de schade hersteller gaven ze me heel weinig kans dat een standaard reparatie zou werken. Inmiddels 1,5 jaar verder en het sterretje is nog niet gegroeid
Goed om te weten. Ik ben zelf ook momenteel bezig met een aanvraag bij Van Mossel voor een EV. Ook inclusief Premium optie, zodat ik er na 1 jaar vanaf kan. Eerst maar eens kijken wat de regeltjes binnen Wilders I gaan doen en ervaren hoe het is om een jaar EV te rijden.GvNL schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:48:
[...]
Toevallig heb ik hier op dit moment mee te maken. Op 4 juli 2023 een auto van Stellantis Financial Services gaan rijden met Flex Premium. Ik heb hem opgezegd en mag hem vanaf 4 juli 2024 inleveren. Het mag dus wel degelijk na 12 maanden.
Vorige week ben ik bij zowel van Beek als van Mossel geweest voor de e-C4, C5 en de MG ZS. In alle auto's gereden en uiteindelijk overstag gegaan voor de MG ZS LR Luxury.timelezzzzz schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:53:
Kom zojuist op Pepper weer een Private Lease actie tegen bij Van Beek:
De e-C4 vonden we net iets te klein (voor een gezin met 2 kinderen), wel een leuke auto voor het geld. De C5 is ruim, mooie auto en reed lekker. Maar bij de van Beek acties houdt het wel op na 24 maanden voor de e-C4 en ook bij de C5 zelfs na 12 maanden. Dan betaal je dus de "normale prijs", bij de C5 is dat 2x zoveel (!).
Bij van Mossel i.c.m. flex lease complete (+40€ p.m.) is dat niet het geval en heb je echt flexibiliteit in je keuze. Met subsidie kan het zelfs goedkoper dan 475€ en dan is dat de vaste maandelijkse prijs (even los van de eventuele extra kosten voor de wegenbelasting in 2026) tijdens de hele contractduur en vanaf 12 maanden vrij opzegbaar.
Edit: subsidie is dan uiteraard voor 48 maanden 41,66€
Er komt binnenkort een ReDrive Juni vakantiedeal bij Mistergreen, Tesla occasion 12 maanden vanaf € 459 p.m. (als ik de website mag geloven).
Nu lees ik bij de reviews van Mistergreen op Google wel helaas wat mindere ervaringen. Zoals:
-Verhoging van de maandelijkse prijs gedurende de looptijd van het contract.(meerdere reviews);
- Kosten voor gebruikerssporen en kleine krasjes na inlevering van de leaseauto.
Heeft iemand ervaring met private lease bij Mistergreen?
Nu lees ik bij de reviews van Mistergreen op Google wel helaas wat mindere ervaringen. Zoals:
-Verhoging van de maandelijkse prijs gedurende de looptijd van het contract.(meerdere reviews);
- Kosten voor gebruikerssporen en kleine krasjes na inlevering van de leaseauto.
Geen ervaring met MisterGreen, maar die 459 is nu al niet beschikbaar, ook kost 12 maanden bij de gereserveerde goedkoopste auto nog steeds 559, en je betaald ook nog eens EUR 120 per maand extra voor 20k KM. Al-met-al nog lang niet zo scherp als men voorspelde dat de aanbiedingen zouden worden.sunny3208 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:42:
Er komt binnenkort een ReDrive Juni vakantiedeal bij Mistergreen, Tesla occasion 12 maanden vanaf € 459 p.m. (als ik de website mag geloven).
Die 459 euro is bij 36 maanden. Prijs bij 12 maanden / 5000 km p/m is 559 per maand. Dan krijg je er denk ik nog wel 5000 km gratis bij met de vakantiedeal.sunny3208 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:42:
Geen slechte deal maar ook niet heel goed.
Ik heb inmiddels het contract van Van Mossel ook binnen. Wat me wel opvalt is dat de voorwaarden voor Complete geen onderdeel zijn van het contract, los van het noemen bij de 'accessoires'. Wat Complete inhoud en welke voorwaarden er aan hangen, staat niet in het contract of de algemene voorwaarden. Terwijl men de rest allemaal heeft dichtgetimmerd, inclusief het noemen van versienummers van voorwaarden.LIM schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:37:
[...]
Bij van Mossel i.c.m. flex lease complete (+40€ p.m.) is dat niet het geval en heb je echt flexibiliteit in je keuze. Met subsidie kan het zelfs goedkoper dan 475€ en dan is dat de vaste maandelijkse prijs (even los van de eventuele extra kosten voor de wegenbelasting in 2026) tijdens de hele contractduur en vanaf 12 maanden vrij opzegbaar.
Er is namelijk wel een specifiek document voor Complete, maar die hebben ze (iig bij mij) niet opgenomen in het te ondertekenen document. Er wordt in de voorwaarden wel gesproken over Flexlease, maar zonder specificatie wat dat inhoud. Oftewel: ik ga daar nog eens achteraan.
Als je zo'n contract met voorwaarden echt gaat lezen, dan zie je sowieso nog veel meer rare constructies en tegenstrijdigheden. Je zou toch denken dat men daar wel alert op is
[ Voor 22% gewijzigd door eborn op 06-06-2024 19:37 ]
Inderdaad nog niet heel scherp. Maar de echte deals zouden pas richting het einde van het jaar komen.BasvanS schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:49:
[...]
Geen ervaring met MisterGreen, maar die 459 is nu al niet beschikbaar, ook kost 12 maanden bij de gereserveerde goedkoopste auto nog steeds 559, en je betaald ook nog eens EUR 120 per maand extra voor 20k KM. Al-met-al nog lang niet zo scherp als men voorspelde dat de aanbiedingen zouden worden.
Helaas werkt men bij Van Mossel niet echt mee. Ik heb bij ze aangegeven dat ik de specifieke (en actuele) voorwaarden van Flexlease Complete graag opgenomen zie in het contract. Hier zijn namelijk gewoon voorwaarden van met een versie en datum. Alle andere voorwaarden worden als zodanig genoemd:
Men wilde op geen enkele manier meewerken aan het vastleggen van iets, ook niet na overleg met collega's. Niet het document opnemen, niet het versienummer opnemen, geen aparte bevestiging dat die versie van toepassing is, nul. Dit is wat mij betreft wel een puntje. Niet eens vanwege die voorwaarden, maar meer door het feit dat men compleet niet meedenkt. Ik heb door de jaren genoeg ervaringen met contracten opgebouwd om te weten dat je dingen gewoon moet vastleggen.
Een andere vraag: is het bij Van Mossel altijd verplicht om je partner bij een samenlevingscontract mee te laten tekenen? Voor de financiële check kon dit niet anders, maar ik kan de auto prima op mijn eigen inkomen betalen. Het laten mee-tekenen heeft voor haar uiteraard ook gevolgen, bijvoorbeeld in het geval van overlijden. Als de auto op mijn naam staat, dan vervalt het contract. Staat hij op beide namen, dan gaat de auto naar haar over en moet ze blijven betalen.
Lang verhaal kort: 'dat kunnen we niet doen, meneer. Maar als u tekent, dan kijken we natuurlijk naar de datum van de voorwaarden om te bepalen wat geldig is'. Leuk, maar wie zegt mij dat er morgen niet opeens een versie 1.2 van 1 juni online komt? Juist om die reden leg je dit soort zaken vast.Op het te sluiten leasecontract zijn de Algemene voorwaarden Keurmerk Private Lease (Versie 1.1 – 01-12-2017), de Aanvullende algemene voorwaarden Van Mossel Privé Lease (Versie 4.0 – 01-01-2024), het Innameprotocol (Versie 2.0 – 01-06-2022) en de Algemene voorwaarden verzekering motorrijtuigen (Versie 2.0 – 01-11-2021) van toepassing.
Men wilde op geen enkele manier meewerken aan het vastleggen van iets, ook niet na overleg met collega's. Niet het document opnemen, niet het versienummer opnemen, geen aparte bevestiging dat die versie van toepassing is, nul. Dit is wat mij betreft wel een puntje. Niet eens vanwege die voorwaarden, maar meer door het feit dat men compleet niet meedenkt. Ik heb door de jaren genoeg ervaringen met contracten opgebouwd om te weten dat je dingen gewoon moet vastleggen.
Een andere vraag: is het bij Van Mossel altijd verplicht om je partner bij een samenlevingscontract mee te laten tekenen? Voor de financiële check kon dit niet anders, maar ik kan de auto prima op mijn eigen inkomen betalen. Het laten mee-tekenen heeft voor haar uiteraard ook gevolgen, bijvoorbeeld in het geval van overlijden. Als de auto op mijn naam staat, dan vervalt het contract. Staat hij op beide namen, dan gaat de auto naar haar over en moet ze blijven betalen.
[ Voor 4% gewijzigd door eborn op 07-06-2024 15:02 ]
Ik had ook wat twijfels met flexlease complete, maar omdat ze dit inmiddels al jaren aanbieden en o.a. mede-tweakers zonder problemen hun contract hebben opgezegd (v.a. 12 mnd), heb ik het een voordeel van een twijfel gegeven. In principe heeft het PDF-bestand met de voorwaarden ook een datum, ook al staat het niet op het document zelf. Hiernaast heb ik via de mail na het tekenen het document ontvangen van de leasemaatschappij en stel dat een nieuwere versie opeens andere voorwaarden heeft kan ik aantonen dat ik een oudere versie heb gehad. Ik vermoed dat dit met een eventueel juridisch geschil voldoende is als bewijs.eborn schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:50:
Helaas werkt men bij Van Mossel niet echt mee. Ik heb bij ze aangegeven dat ik de specifieke (en actuele) voorwaarden van Flexlease Complete graag opgenomen zie in het contract. Hier zijn namelijk gewoon voorwaarden van met een versie en datum. Alle andere voorwaarden worden als zodanig genoemd:
[...]
Lang verhaal kort: 'dat kunnen we niet doen, meneer. Maar als u tekent, dan kijken we natuurlijk naar de datum van de voorwaarden om te bepalen wat geldig is'. Leuk, maar wie zegt mij dat er morgen niet opeens een versie 1.2 van 1 juni online komt? Juist om die reden leg je dit soort zaken vast.
Wat betreft het tekenen met een partner. Het contract staat op mijn vriendin haar naam. Zij heeft getekend en ik heb (nog) niks hoeven tekenen. Wel heb ik tijdens het aanvraagproces mijn financiële gegevens moeten delen. Omdat wij ook voor flexlease complete gingen vond ik het een minder groot risico voor bijvoorbeeld een onverwachts overlijden om mee te tekenen.
Dank voor je feedback. Kreeg je dit document automatisch of heb je hier om gevraagd?LIM schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:33:
[...]
Hiernaast heb ik via de mail na het tekenen het document ontvangen van de leasemaatschappij en stel dat een nieuwere versie opeens andere voorwaarden heeft kan ik aantonen dat ik een oudere versie heb gehad.
Wel goed om te horen dat jij nog niet hebt hoeven tekenen. Ik heb dit nog wel even nagevraagd, omdat in ons geval bij mijn overlijden zij die auto niet kan betalen (dat is de helft van haar uitkering...). Dus het is wel zaak dat deze komt te vervallen als ik er opeens niet meer ben de komende 12 maanden.
Ik heb het even nagekeken en het document werd gedeeld nadat de financiële check was goedgekeurd. Het is hetzelfde document wat ze online hebben staan , waar overigens wel een versie in de URL benoemd wordt.eborn schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:53:
[...]
Dank voor je feedback. Kreeg je dit document automatisch of heb je hier om gevraagd?
Wel goed om te horen dat jij nog niet hebt hoeven tekenen. Ik heb dit nog wel even nagevraagd, omdat in ons geval bij mijn overlijden zij die auto niet kan betalen (dat is de helft van haar uitkering...). Dus het is wel zaak dat deze komt te vervallen als ik er opeens niet meer ben de komende 12 maanden.
https://www.vanmossel.nl/...Versie-1.1-15-03-2024.pdf
Benieuwd naar jullie ideeen/ervaringen in de zoektocht naar een nieuwe PL-auto, 15.000 km en 60 maanden. Volledig electrisch, WLTP 400-600 km. Veel thuislaadmogelijkheden. Meeste stadsritjes. 500-650 euro per maand exclusief subsidie.
Denk nu aan:
BYD Seal U
Renault Scenic
Xpeng G6
Opel Astra Sports Tourer
Peugeot 308 SW
Ford Explorer
Misschien vergeet ik nog een interssante optie?
Benieuwd naar jullie reactie, alvast bedankt!
Denk nu aan:
BYD Seal U
Renault Scenic
Xpeng G6
Opel Astra Sports Tourer
Peugeot 308 SW
Ford Explorer
[ Voor 5% gewijzigd door Martijnvdb op 10-06-2024 13:07 ]
Budget?Martijnvdb schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:22:
Benieuwd naar jullie ideeen/ervaringen in de zoektocht naar een nieuwe PL-auto, 15.000 km en 60 maanden. Volledig electrisch, WLTP 400-600 km. Veel thuislaadmogelijkheden. Meeste stadsritjes.
Denk nu aan:
BYD Seal U
Renault Scenic
Xpeng G6
Opel Astra Sports Tourer
Peugeot 308 SW
Ford Explorere
MG4 (Extended Range?) Van Mossel heeft nu de powerdeals.Martijnvdb schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:22:
Benieuwd naar jullie ideeen/ervaringen in de zoektocht naar een nieuwe PL-auto, 15.000 km en 60 maanden. Volledig electrisch, WLTP 400-600 km. Veel thuislaadmogelijkheden. Meeste stadsritjes.
Denk nu aan:
BYD Seal U
Renault Scenic
Xpeng G6
Opel Astra Sports Tourer
Peugeot 308 SW
Ford Explorere
Volvo EX30, afgelopen zaterdag aangevraagd. De prijzen gaan per 01-07 omhoog, waardoor de meer gangbare versies buiten de subsidieregeling vallen.Martijnvdb schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:22:
Denk nu aan:
BYD Seal U
Renault Scenic
Xpeng G6
Opel Astra Sports Tourer
Peugeot 308 SW
Ford Explorere
Dank, vind de MG's net wat minder met alles. En kofferbak ook wat kleiner.codegro schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:45:
[...]
MG4 (Extended Range?) Van Mossel heeft nu de powerdeals.
Ja mooie auto, maar qua ruimte (kofferbak) net wat te krap denk ik voor 4 personen.Onderling1987 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:56:
[...]
Volvo EX30, afgelopen zaterdag aangevraagd. De prijzen gaan per 01-07 omhoog, waardoor de meer gangbare versies buiten de subsidieregeling vallen.
Kijk dan ook even naar ocassion deals, voor dat geld rij je een Model 3, een Ioniq 5 of een Enyaq. Niet altijd met Subsidie (want te hoge nieuwprijs) maar zeker wel goede deals.
Smart #1 of #3 zou ook een optie kunnen zijn. Bij just lease nette prijzen.
https://justlease.nl/aanb...eage=12000&sort=PRICE_ASC
Dank, ik kijk meestal bij Justlease, ANWB of ConsumentenbondBasvanS schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:10:
[...]
Kijk dan ook even naar ocassion deals, voor dat geld rij je een Model 3, een Ioniq 5 of een Enyaq. Niet altijd met Subsidie (want te hoge nieuwprijs) maar zeker wel goede deals.
https://www.ayvens.com/nl...s/145084/hyundai-ioniq-5/Martijnvdb schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:12:
[...]
Dank, ik kijk meestal bij Justlease, ANWB of Consumentenbond
Geen ervaring met deze partij,
Maar voor minder dan 600 per maand rijd je wel een Ioniq5, (48 maanden, 15k KM, incl. subsidie).
30.000 KM jong, iets meer dan 2 jaar oud en bij 72 maanden rijd je zelfs voor 515 euro per maand.
[ Voor 11% gewijzigd door BasvanS op 10-06-2024 13:15 ]
Ik ga zelf direct bij de dealer leasen. Ik ben voor de EX30 €75,- goedkoper uit dan via ANWB of Athlon voor dezelfde uitvoering en opties.
Wat betaal je? En voor welke uitvoering en KM's een looptijd?Onderling1987 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:16:
Ik ga zelf direct bij de dealer leasen. Ik ben voor de EX30 €75,- goedkoper uit dan via ANWB of Athlon voor dezelfde uitvoering en opties.
Dit is (was) leaseplanBasvanS schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:14:
[...]
https://www.ayvens.com/nl...s/145084/hyundai-ioniq-5/
Geen ervaring met deze partij,
€600,- Voor de Single motor Extended, Plus uitvoering. Met klimaatpakket en winterbanden. Standaard kleur. (cloud blue),BasvanS schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:17:
[...]
Wat betaal je? En voor welke uitvoering en KM's een looptijd?
72 maanden 15K Km/J
Dan breng je gewoon in 6 jaar tijd de volledig nieuwprijs naar de dealer (EUR43.200) en wat krijg je dan extra? Met 90.000 KM heb je het wss over 2 kleine beurtjes en een grote beurt en een setje banden. Wegenbelasting betaal je momenteel niet, en als dit er wel komt de komende jaren gaat je bedrag omhoog.Onderling1987 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:33:
[...]
€600,- Voor de Single motor Extended, Plus uitvoering. Met klimaatpakket en winterbanden. Standaard kleur. (cloud blue),
72 maanden 15K Km/J
Als je 10-15 schade vrije jaren hebt valt de premie voor 72 maanden verzekeren rond de 3.500 euro (50 per maand allrisk).
Het zou me niks verbazen als je met de huidige markt van EV de Premie en de kosten van het setjes banden en het onderhoud nog wel van de prijs kan af onderhandelen als je een voorraad modelletje pakt. Steek je de volledige restwaarde in je zak of je betaald met een deel daarvan de rente van een persoonlijke lening als je het geld niet hebt liggen.
[ Voor 19% gewijzigd door BasvanS op 10-06-2024 13:47 ]
Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.