Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:12

d0s

sssst

Hetisookwat schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:00:
Werd ik net gebeld door mijn lokale KIA dealer waar mijn e-niro vandaan komt. Als ik wil mag ik hem omruilen (nog 2.5 j op mijn contract) voor een nieuw contract binnen KIA...

Nu heb ik toentertijd een eNiro DynamicPlusLine voor 471,- en 20k/km gekozen. Was wel confronterend toen er uit de aanbiedingenbak een 77kwh EV6 zonder verdere opties kwam voor 727,- voor 10k/km, ofwel de standaard prijs die op de website staat. De 58kwh is helaas qua range onvoldoende maar deze kloof is wel heel groot.

Toch jammer, word ik toch wat hebberig van, zo'n belletje..
De range van de 58kwh EV6 valt mij vooralsnog niet tegen tov de e-Níro (gebruik gemaakt van dezelfde actie om op de helft van contract te switchen). Het is iets minder, maar niet heel veel minder.

Ik zou eens informeren of er niet een Light Edition snel leverbaar is. Het is absoluut een upgrade tov de eNiro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06 21:23
d0s schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:32:
[...]

De range van de 58kwh EV6 valt mij vooralsnog niet tegen tov de e-Níro (gebruik gemaakt van dezelfde actie om op de helft van contract te switchen). Het is iets minder, maar niet heel veel minder.

Ik zou eens informeren of er niet een Light Edition snel leverbaar is. Het is absoluut een upgrade tov de eNiro.
Kun je me misschien wat meer vertellen over je ervaringen met de 58kwh versie, plussen en minnen en daarbij ook de range ervaring? Als het niet geschikt is voor dit topic mag je me natuurlijk ook een direct berichtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-06 20:15
Iemand al de BYD Seal U getest? Reviews zijn over het algemeen goed.
Benieuwd wanneer de PL prijzen bekend worden bij BYD. Alleen ANWB heeft deze al beschikbaar.

[ Voor 67% gewijzigd door Martijnvdb op 22-03-2024 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-06 16:45
Waar haalt justlease hun lease occasions vandaan?
Ik dacht dat ze eigen voorraad hadden? Maar als ik sommige occasions op kenteken zoek staan ze te koop bij een dealer. Of hebben ze daar een contract mee of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:49
lHybridl schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:19:
Waar haalt justlease hun lease occasions vandaan?
Ik dacht dat ze eigen voorraad hadden? Maar als ik sommige occasions op kenteken zoek staan ze te koop bij een dealer. Of hebben ze daar een contract mee of zo?
Auto’s via de dealer met private lease gaan natuurlijk via leasemaatschappijen, al heb je bij Seat/vw/audi/skoda dat het via de vwbank gaat.
Dus ja als een dealer contract heeft met justlease, kunnen ze voor hun occasions ook private lease aanbieden.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:07
Vanwege onzekerheid MRB ben ik van plan om een BMW iX1 te private leasen met premium private lease. Ik mag hierbij, zonder opgaaf van reden, na een jaar contract beindigen. Maar wat als blijkt dat de plannen omtrent MRB gunstig uitvallen kan ik dan toch overgaan om de auto te verlengen naar 4/5 jaar of dien ik die jaar uit te zitten en weer opnieuw bestellen?. Lease maatschappij verdient meer aan mij als ik omzet naar langdurig contract dan opzeg na 1 jaar. Voor alle duidelijkheid; als de onzekerheid van MRB er niet was had ik een langdurig contract afgesloten. Ik kan hier niets hiervan vinden in de voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
hopiconjo schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:50:
Ik mag hierbij, zonder opgaaf van reden, na een jaar contract beindigen.
Dan teken je toch al voor meerdere jaren, maar je kan er na 1 jaar mee stoppen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Martinusz schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:59:
[...]

Dan teken je toch al voor meerdere jaren, maar je kan er na 1 jaar mee stoppen? :?
Dat is het probleem. Er staat in voorwaarden dat je de auto op dag van beidndiging de auto moet inleveren; Er staatnergens vermeld dat ik de huidge auto kan verlengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Iemand hier ervaring met het inleveren van een private lease auto bij lease plan?

Ik heb wat dingetjes aan de buitenkant, ik weet dat er een document is, maar ik ben bang dat sommige dingen iets groter zijn dan wat er in dat inleverdocument staat.

Mijn vraag is, hoe coulant zijn ze als je een auto na 6 jaar inlevert die er verder (ook aan de binnenkant) nog perfect uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrievolst
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-06 14:46
Jackson6 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:57:
Iemand hier ervaring met het inleveren van een private lease auto bij lease plan?

Ik heb wat dingetjes aan de buitenkant, ik weet dat er een document is, maar ik ben bang dat sommige dingen iets groter zijn dan wat er in dat inleverdocument staat.

Mijn vraag is, hoe coulant zijn ze als je een auto na 6 jaar inlevert die er verder (ook aan de binnenkant) nog perfect uitziet?
Ze zijn redelijk netjes. In januari na 5 jaar mijn Kia Niro ingeleverd. Een aantal krasjes maakten niets uit, gewoon gebruikers sporen. Denk wel dat deze over het algemeen binnen de normen vielen die in het inlever document staan. In de achterbumper had ik wel een goed zichtbaar en voelbare diepe kras, ooit eens ontstaan bij iets uit de kofferbak halen met verhuizing. Daar kwam uiteindelijk een schade uit van €290,75 waarvan ik €150 moest betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-06 21:34
3 jaar geleden ging dat bij ons heel makkelijk. Normale gebruikssporen worden zijn geen probleem. heb je ergens iets groots zoals deuk of een muurtje geraakt dan zullen ze dit verhalen.

Ze zijn erg kritisch en zien eigenlijk wel alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:00
bjornricardo33 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:45:
3 jaar geleden ging dat bij ons heel makkelijk. Normale gebruikssporen worden zijn geen probleem. heb je ergens iets groots zoals deuk of een muurtje geraakt dan zullen ze dit verhalen.

Ze zijn erg kritisch en zien eigenlijk wel alles :)
Ik heb ook wat plekken die waarschijnlijk niet als acceptabel worden gezien. Het gaat om één velg waarin net te veel van de rand is geschaafd en een deur die eens tegen de muur van ons huis kwam, waardoor er aan de portierrand te veel is geschaafd. Ik verwacht het leasecontract komende zomer op te zeggen. Is het zinvol om deze schades nu al te melden of kan ik gewoon wachten totdat ze het zelf wel (of niet) constateren bij het inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
hopiconjo schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:51:
[...]

Dat is het probleem. Er staat in voorwaarden dat je de auto op dag van beidndiging de auto moet inleveren; Er staatnergens vermeld dat ik de huidge auto kan verlengen
Voor zover ik weet, kies je bij BMW altijd een contract met een looptijd van een X aantal maanden. Met Premium krijg je de optie om na een jaar het contract eerder op te zeggen dan tot het einde van de looptijd. Als je dus niet opzegt, kan je blijven rijden totdat je alsnog wilt opzeggen of het contract is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
GvNL schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:33:
[...]

Ik heb ook wat plekken die waarschijnlijk niet als acceptabel worden gezien. Het gaat om één velg waarin net te veel van de rand is geschaafd en een deur die eens tegen de muur van ons huis kwam, waardoor er aan de portierrand te veel is geschaafd. Ik verwacht het leasecontract komende zomer op te zeggen. Is het zinvol om deze schades nu al te melden of kan ik gewoon wachten totdat ze het zelf wel (of niet) constateren bij het inleveren?
Probeer meteen te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
hopiconjo schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:51:
[...]

Dan heb je dus ook daadwerkelijk getekend voor 1 jaar? waarom dat je dan vermeld dat je mag beëindigen na 1 jaar....

Waar heb je voor getekend? Voor lease van 12 maanden? Of voor bijvoorbeeld 48 maanden, maar je mag na 12 maanden opzeggen?

Over het algemeen willen ze zeker wel verlengen, dit zal echter niet tegen hetzelfde bedrag zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Martinusz schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:35:
[...]

Dan heb je dus ook daadwerkelijk getekend voor 1 jaar? waarom dat je dan vermeld dat je mag beëindigen na 1 jaar....
Nee, ik heb getekend voor 4 jaar maar mag na 1 jaar kosteloos opzeggen (betaalt 30 euro extra p/m)

Waar heb je voor getekend? Voor lease van 12 maanden? Of voor bijvoorbeeld 48 maanden, maar je mag na 12 maanden opzeggen?
precies dat!

Over het algemeen willen ze zeker wel verlengen, dit zal echter niet tegen hetzelfde bedrag zijn ;)
Dan kan ik net zo goed beeindigen en weer nieuwe (nieuwe vooraadmodel) nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Je quote gaat niet helemaal goed, maar dan heb je toch gewoon een contract voor 4 jaar. JIJ kan eerder stoppen als je wilt, als je dat niet wilt heb je de auto dus 4 jaar. Na die 4 jaar kun je vast ook nog verlengen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:32
Contract is voor 48 maanden, BKR registratie is voor 48 maanden, schuld is aftrekbaar bij de belasting als zijnde 48 maanden, maar na 12 maanden kun je hem kostenloos inleveren, soms is het opzeggen na 12 maanden met 1 maand opzegtermijn, dus effectief 13 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 23:25

Phntm

Tlingelingeling

BasvanS schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:53:
[...]

Contract is voor 48 maanden, BKR registratie is voor 48 maanden, schuld is aftrekbaar bij de belasting als zijnde 48 maanden, maar na 12 maanden kun je hem kostenloos inleveren, soms is het opzeggen na 12 maanden met 1 maand opzegtermijn, dus effectief 13 maanden.
Hoe is een schuld door private lease aftrekbaar? Benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:57
Als schuld in box 3, niet in box 1. Dus alleen interessant als je veel vermogen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
BasvanS schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:53:
[...]

Voor alle duidelijkheid; ik neem de premium flex vanwege onzekerheid MRB. Ik mag idd de auto na 12 maanden opzeggen. De vraag is nu: mag ik de auto met 3 jaar verlengen zonder de preium flex maar met de standaard comfort of moet ik hem inleveren en weer nieuwe bestellen (of van nieuwe voorraad) met 4 jaars contract. Ik mag tijdens bestelprocedure switchen naar comfort, moet wel weer nieuwe toetsing worden gedaan, maar als de wagen is afgeleverd mag ik niet meer switchen en dien ik ieder geval die 1 jaar met premium flex uit te dienen. Ik begrijp dat ik die eerste jaar de kosten voor premium flex neem; ik vind het namelijk een financieel risico, maar gaat mij erom na die 1 jaar. Ik wil die auto in principe voor 4 jaar afnemen maar eerste jaar wil ik de (mogelijke) risico indekken en mocht het allemaal meevallen gewoon die die 4 jaar uitdienen met zelfde auto maar met de standdaard comfort

[ Voor 8% gewijzigd door hopiconjo op 26-03-2024 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:05
Je gaat nu gewoon een PL-contract aan voor 48 maanden, met de flex premium voorwaarden en maandbedrag. Vanaf maand 13 mag je zonder opgaaf van reden opzeggen. Als je niet opzegt, loopt je bestaande 48 maanden contract gewoon verder. Je 'verlengt' je contract dus niet. Je contract is gewoon 48 maanden, en wat je overweegt is het stoppen na 13 maanden.

Als je voor de drie jaar daarna geen flex premium contract wilt, maar een standaard comfort, dan moet je gewoon een nieuw contract afsluiten.

NRGkick mobiele lader te koop, 350€, zeer goede staat, Schuko en 32A CEE, 7.5m, met sim-kaart. Nieuwprijs 1400€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:53
Phntm schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:44:
[...]

Alleen zakelijke km volgens mij, als je bijvoorbeeld ZZPer bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
Phntm schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:44:
[...]

Bij een eigen vermogen boven een bepaalde grens betaal je belasting. Je openstaande PL schuld minus drempel van 3k is aftrekbaar voor dit vermogen.

https://www.keurmerkpriva...a-tot-z/belastingaangifte

[ Voor 9% gewijzigd door BasvanS op 26-03-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheerde
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-03 09:03
Goedeavond, wie o wie kan mij helpen.

Ik heb een private lease auto besteld. Allemaal prima verlopen, aangegeven de auto graag 10 Juni te ontvangen, leek in eerste instantie allemaal prima.

Nu wordt ik gebeld dat de auto eerder geleverd wordt, 1-10 mei ommenabij. Ik zit daar niet op te wachten want mij huidige contract loopt 10 juni af. Geen zin in dubbele kosten etc etc. Huidge leasemaatschappij gebeld en gevraagd of mijn huidige contact eerder kan worden opgezegd, natuurlijk was het antwoord nee. En terecht.

Ik zit nog in de proeftijd/opzegperiode t/m vrijdag.

Gebeurd dit vaker door leasemaatschappijen? Zijn dit gewoon verkoop/inkomens truucjes?

Ik heb ze iedergeval gemaild nu dat het echt niet eerder kan, en dat ik de de auto best wil ophalen maar niet eerder wil betalen dan vanaf 10 juni en/of er een korting o.i.d. moet worden gegeven (ik kan tenslotte gewoon kosteloos opzeggen)

Ik ben wel tevreden over de auto en het maandtarief, dus ontvang de auto natuurlijk ook gewoon het liefst op 10 juni. 2e optie is dat ik gewoon de boel opzeg en over een week of 2 een nieuwe aanvraag doe (hopen dat de tarieven dan nog hetzelfde zijn).

Betrefd een Zeekr X AWD.

Hoor graag jullie gedachten.

Dank alvast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NelgNL
  • Laatst online: 08-06 20:50
@mheerde Veel klanten willen juist zo snel mogelijk in hun nieuwe auto rijden, dus veel klanten doen ze daar ook een plezier mee. Hoeft niet direct een trucje te zijn.

Ik zou ze even terugbellen met het verzoek de auto pas rond 10 juni te leveren. Dat was destijds bij mijn private lease auto ook geen probleem. Die was ook onverwachts eerder klaar, maar hebben ze tijdelijk een paar weken bij de dealer gestald. Doen ze moeilijk dan kan je ook uitleggen dat je nog zou kunnen cancelen en dat het voor beide partijen beter is om een leverafspraak in jouw voordeel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
Wat is het voordeel ten opzichte van wachten tot inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

GvNL schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 00:39:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb recent een klein deukje ontdekt op 1 van de spatborden (vast iemand met zijn deur tegenaan gezeten :( ) en mijn kentekenplaat aan de voorkant heeft een keer een trekhaak te dichtbij gezien.

Voordeel van op tijd melden kan zijn dat het in "mijn" tijd gefixed moet worden ipv in die van de garage / leasemaatschappij denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheerde
NelgNL schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:35:
@mheerde Veel klanten willen juist zo snel mogelijk in hun nieuwe auto rijden, dus veel klanten doen ze daar ook een plezier mee. Hoeft niet direct een trucje te zijn.

Ik zou ze even terugbellen met het verzoek de auto pas rond 10 juni te leveren. Dat was destijds bij mijn private lease auto ook geen probleem. Die was ook onverwachts eerder klaar, maar hebben ze tijdelijk een paar weken bij de dealer gestald. Doen ze moeilijk dan kan je ook uitleggen dat je nog zou kunnen cancelen en dat het voor beide partijen beter is om een leverafspraak in jouw voordeel te maken.
Bedankt. Ik heb erachter aangebeld. De nieuwe leasemaatschappij wil scheinbaar de auto echt direct leveren op 1 mei dit jaar. Ze zijn ook bereid om de opzegboete van het lopende leasecontract te vergoeden. Die had ik even niet zien aankomen. We gaan het zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
GvNL schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 00:39:
[...]

collega heeft weleens problemen hiermee gehad.

je hebt als lease een meldplicht bij de lease maatschappij bij iedere schade.

Ze kunnen bij het inleveren goed zien of de schade van gisteren of 7 maanden geleden was.

collega had aan de deur flink beschadiging met roestvorming. Dus leasemaatschappij gaf bij hem aan dat hij deze schade niet had gemeld plus dat deze schade niet iets was van 2 weken geleden. ze gaan dan afwijken van het eigen risico omdat je niet aan de meldplicht hebt voldaan. Gelukkig via wat juristenwerk is het allemaal wel goed gekomen maar het is een hoop gezeik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NelgNL
mheerde schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:26:
[...]

Bedankt. Ik heb erachter aangebeld. De nieuwe leasemaatschappij wil scheinbaar de auto echt direct leveren op 1 mei dit jaar. Ze zijn ook bereid om de opzegboete van het lopende leasecontract te vergoeden. Die had ik even niet zien aankomen. We gaan het zien....
Dat had ik ook niet verwacht. Daarmee is het wel mooi opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-06 15:28
Mooie oplossing, mocht de verwachtte datum qua levering van onze auto op dit moment uitkomen mogen ze ook wel met zo'n oplossing komen.
2 weken geleden ongeveer bij de dealer in private lease (Skoda) een bestelling gedaan. Op dat moment lag de verwachte leveringsdatum rond 20 juni ofzo. ook i.v.m. ons huidige lopende contract afgesproken levering niet eerder dan eind 1e week juli. Dit ook zo in de mail staan. Dit was de afspraak bij de dealer.
Afgelopen vrijdag kregen we per mail een nieuwe verwachtte leverdatum van 31 mei a.s.

Vind het prima de auto eerder te hebben maar niet de extra kosten te dragen.

Maar goed, eerst maar eens zien hoe de levertijd daadwerkelijk wordt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:24
Maureen95 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:33:
Hoe is jullie ervaring bij ALD Automotive?

In februari mijn contract getekend voor een occasion Ford Fiesta. Ik krijg er 10000 km bij en ga € 270 per maand betalen voor 36 maanden. Dat vond ik nou een goede deal :)

Aankomende maandag wordt deze bij mij thuis bezorgd. Ik vond het proces wat lang duren, maar dat zal vooral mijn ongeduld en enthousiasme zijn. Wel vind ik dat er weinig informatie is over het afleveren. Ben benieuwd hoe dat gaat, aangezien de contracten allemaal getekend zijn.

Auto was trouwens zo goedkoop omdat hij uit 2018 komt, er 111000 op de teller staat en de auto opgekocht is vanuit een andere lease maatschappij. Er waren daarom erg weinig specificaties van de auto bekend... Dus het gaat nog een ontdekkingsreis worden om te kijken wat er allemaal opzit. Er zitten wel sensoren achter op, maar de meneer aan de telefoon wist niet zeker of er uberhaupt piepjes opzitten mocht ik achteruit in willen parkeren. Misschien moet ik ze nog eens nabellen, want dat vind ik toch wel fijn om te weten. :P
Hoe is je ervaring met ALD Automotive tot nu toe? Ikzelf twijfel wel of ze niet achteraf met allerlei kleine schades komen zodat ze het eigen risico flink kunnen incasseren (maar dit is natuurlijk met elke private lease maatschappij...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheerde
Sabes schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:44:
Mooie oplossing, mocht de verwachtte datum qua levering van onze auto op dit moment uitkomen mogen ze ook wel met zo'n oplossing komen.
2 weken geleden ongeveer bij de dealer in private lease (Skoda) een bestelling gedaan. Op dat moment lag de verwachte leveringsdatum rond 20 juni ofzo. ook i.v.m. ons huidige lopende contract afgesproken levering niet eerder dan eind 1e week juli. Dit ook zo in de mail staan. Dit was de afspraak bij de dealer.
Afgelopen vrijdag kregen we per mail een nieuwe verwachtte leverdatum van 31 mei a.s.

Vind het prima de auto eerder te hebben maar niet de extra kosten te dragen.

Maar goed, eerst maar eens zien hoe de levertijd daadwerkelijk wordt :-)
Ja was er zelf ook wel oke mee. Uiteindelijk ging het om zo'n 500 euro.
Anyway, al over een maand een nieuwe Zeekr onder de bips. Prachtige wagen al zeg ik het zelf.

Succes met je leaseaanvraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/

Consumentenbond heeft nu een lease 10 daagse. Prijzen zijn redelijk gezien de matige concurrentie momenteel.

Beste actie momenteel lijkt mij nog steeds de e-C4 bij Citroen van Beek. €339 (na aftrek SEPP subsidie) voor 24 mdn en 10.000 km pj. https://www.vanbeekautogr...s/go-electric-citroen-c4/
(prijs voorraadmodellen bij 12 jaar no claim).

[ Voor 6% gewijzigd door bombadil op 29-03-2024 19:59 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maureen95
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2024
Tot nu toe OK! Ik kreeg bij de aflevering van mijn auto verkeerde banden. Ik kreeg All Seasonbanden (die er al opzaten en versleten waren). Ik heb in mijn contract recht op zomer en winterbanden. Na een belletje kon ik een afspraak maken bij de Kwik Fit hier in de buurt. Je moet wel goed aangeven dat je een leaseauto hebt omdat ze de factuur gelijk doorsturen. Hier hebben ze goedkeuring nodig van ALD en het hoofdkantoor van Kwikfit. Maar afgelopen vrijdag heb ik ze om kunnen wisselen. Kreeg een nette Pirelli Verde zomerbandenset eronder.

Ik heb de ALD app waar alle informatie over de auto instaat, je de km stand bij kan houden en alle dichtsbijzijnde service stations kan vinden voor APK, bandenwissel en onderhoud.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden. Auto werd volgetankt en net door de wasstraat gegaan afgeleverd door een student die netjes alles uitlegde over de auto. Ondanks dat de auto een occasion is, ziet die er als nieuw uit.
MyNameIs schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:46:
[...]

Hoe is je ervaring met ALD Automotive tot nu toe? Ikzelf twijfel wel of ze niet achteraf met allerlei kleine schades komen zodat ze het eigen risico flink kunnen incasseren (maar dit is natuurlijk met elke private lease maatschappij...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
Wat is jullie ervaringen met private lease van een occasion? Ik doel hiermee eigenlijk op het binnenlopen van een dealer, een mooie auto vinden en aangeven: Deze wil ik private leasen.

Is dit in de regel mogelijk en daarbij ook gunstig t.o.v. een nieuwe? Bijvoorbeeld een Kia Niro/EV6 van een jaar oud t.o.v. een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06 14:18
Hetisookwat schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:30:
Wat is jullie ervaringen met private lease van een occasion? Ik doel hiermee eigenlijk op het binnenlopen van een dealer, een mooie auto vinden en aangeven: Deze wil ik private leasen.

Is dit in de regel mogelijk en daarbij ook gunstig t.o.v. een nieuwe? Bijvoorbeeld een Kia Niro/EV6 van een jaar oud t.o.v. een nieuwe?
Zou t in principe wel moeten zijn aangezien EV's de helft in waarde dalen binnen 2 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
alki schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:08:
[...]

Zou t in principe wel moeten zijn aangezien EV's de helft in waarde dalen binnen 2 jaar
??? Bij lange na niet alle EV's juist. Occasionlease is niet per se veel goedkoper.
De vraag is ook of je een flink bedrag wil betalen voor een 'oude bak' vs klein beetje meer voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:10
Hetisookwat schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:30:

Voor EV's weet ik het niet, maar ik heb geprobeerd een Kia Niro Hybride occasion te leasen (1 of 2 jaar oud) en dat zou per maand ongeveer 100 euro meer kosten dan een vergelijkbare nieuwe. Dat heeft onder andere te maken met korting die de dealers krijgen als ze een nieuwe Niro bestellen. En daarnaast dus iets verhoogd onderhoudsrisico. Klinkt bizar maar je betaalt dus flink extra om snel in occasion te kunnen stappen ten opzichte van (lang) wachten op een nieuwe.

Dit zie je ook terug als je bijv op justlease kijkt en daar nieuw en gebruikt gaat vergelijken. Daar scheelt het ook allemaal niet veel.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-06 00:15
bombadil schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:56:
https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/

Consumentenbond heeft nu een lease 10 daagse. Prijzen zijn redelijk gezien de matige concurrentie momenteel.

Beste actie momenteel lijkt mij nog steeds de e-C4 bij Citroen van Beek. €339 (na aftrek SEPP subsidie) voor 24 mdn en 10.000 km pj. https://www.vanbeekautogr...s/go-electric-citroen-c4/
(prijs voorraadmodellen bij 12 jaar no claim).
Welke auto's staan er meer op. Ik heb me aangemeld, maar ik vrees dat ik niet meegenomen wordt in de Lease 10 daagse actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-06 16:14
trangelang schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:41:
[...]

Welke auto's staan er meer op. Ik heb me aangemeld, maar ik vrees dat ik niet meegenomen wordt in de Lease 10 daagse actie.
De 10-daagse liep tot 4 april. Dus op dit moment is er niet(s) (veel) beschikbaar. 24 april komt er nieuw aanbod.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
RubenDJ schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:00:
[...]

Voor EV's weet ik het niet, maar ik heb geprobeerd een Kia Niro Hybride occasion te leasen (1 of 2 jaar oud) en dat zou per maand ongeveer 100 euro meer kosten dan een vergelijkbare nieuwe. Dat heeft onder andere te maken met korting die de dealers krijgen als ze een nieuwe Niro bestellen. En daarnaast dus iets verhoogd onderhoudsrisico. Klinkt bizar maar je betaalt dus flink extra om snel in occasion te kunnen stappen ten opzichte van (lang) wachten op een nieuwe.

Dit zie je ook terug als je bijv op justlease kijkt en daar nieuw en gebruikt gaat vergelijken. Daar scheelt het ook allemaal niet veel.
Na onderzoek bij wat dealers is dit inderdaad ook mijn conclusie. Ik heb er een aantal gesproken en dit is eigenlijk de bijbehorende opsomming.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
.

[ Voor 99% gewijzigd door trangelang op 10-04-2024 13:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NelgNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Martinusz schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:36:
[...]

Auto’s via de dealer met private lease gaan natuurlijk via leasemaatschappijen, al heb je bij Seat/vw/audi/skoda dat het via de vwbank gaat.
Dus ja als een dealer contract heeft met justlease, kunnen ze voor hun occasions ook private lease aanbieden.
Krijg nu bericht van een dealer dat de auto volgende week opgehaald kan worden. Helaas is dit in Zoetermeer.
Ik had verwacht dat ik hem bij justlease moest ophalen in Houten. Daar verder contract teken en auto controleer? Blijkbaar dus niet. Eerste keer dat ik dit doe dus een beetje verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 07-06 23:25

Phntm

Tlingelingeling

lHybridl schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:10:
[...]

Krijg nu bericht van een dealer dat de auto volgende week opgehaald kan worden. Helaas is dit in Zoetermeer.
Ik had verwacht dat ik hem bij justlease moest ophalen in Houten. Daar verder contract teken en auto controleer? Blijkbaar dus niet. Eerste keer dat ik dit doe dus een beetje verwarrend.
Ik heb ook een occassion via justlease. Destijds opgehaald in Utrecht bij hun zelf. Inmiddels is justlease onderdeel van Arval en zijn die locaties misschien niet meer te gebruiken voor ophalen van voertuigen door particulieren. Ging destijds om een golf en die rijd ik nu nog steeds na een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Phntm schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:34:
[...]

Ik heb ook een occassion via justlease. Destijds opgehaald in Utrecht bij hun zelf. Inmiddels is justlease onderdeel van Arval en zijn die locaties misschien niet meer te gebruiken voor ophalen van voertuigen door particulieren. Ging destijds om een golf en die rijd ik nu nog steeds na een jaar.
Hmmm apart. Ga even bellen
Wel vreemd dat er staat als je de auto inlevert dat dat wel bij hun moet. Dus ze hebben wel dus iets daarvoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lHybridl
Update: Klopt idd dat nu met Arval dat niet meer gedaan wordt. Maar brengen en ophalen van de auto zit nu in contract. Dus wordt gewoon gebracht gratis. Of opgehaald wanneer contract is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
Hetisookwat schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:43:
[...]

Na onderzoek bij wat dealers is dit inderdaad ook mijn conclusie. Ik heb er een aantal gesproken en dit is eigenlijk de bijbehorende opsomming.

Dank!
Zijn de PL prijzen voor nieuwe auto’s bij de dealers eigenlijk gelijk aan de prijzen op de officiële website? Dus bijvoorbeeld een KIA EV6 is net zo duur bij de KIA dealer als op de officiële site als ik deze configureer of scheelt dit per dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MyNameIs schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:06:
[...]

Zijn de PL prijzen voor nieuwe auto’s bij de dealers eigenlijk gelijk aan de prijzen op de officiële website? Dus bijvoorbeeld een KIA EV6 is net zo duur bij de KIA dealer als op de officiële site als ik deze configureer of scheelt dit per dealer?
Auto's die op voorraad staan met 0 km, die kunnen ze vaak goedkoper aanbieden dan dat je een auto via de website bij elkaar klikt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hetisookwat
Martinusz schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:11:
[...]

Auto's die op voorraad staan met 0 km, die kunnen ze vaak goedkoper aanbieden dan dat je een auto via de website bij elkaar klikt ;)
@MyNameIs helaas is bovenstaand in dit geval niet waar. Ik heb het bij een drietal dealers geprobeerd (wie niet waagt…). in het geval van de EV6 Light Edition kreeg ik in ieder geval overal hetzelfde antwoord, ook na pogingen te onderhandelen: “KIA gooit er met de huidige aanbieding zovel geld tegenaan dat wij daar niet onder kunnen gaan aanbieden”.

Zie daar ook de reden dat ik het thuisfront niet overtuigd kreeg om de eNiro om te ruilen ;).

Daarentegen, als je het wel voor elkaar krijgt houd ik mij aanbevolen voor het adres :), dan ruil ik m morgen nog om 😂.

[ Voor 8% gewijzigd door Hetisookwat op 11-04-2024 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hetisookwat schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:11:
[...]

@MyNameIs helaas is bovenstaand in dit geval niet waar. Ik heb het bij een drietal dealers geprobeerd (wie niet waagt…). in het geval van de EV6 Light Edition kreeg ik in ieder geval overal hetzelfde antwoord, ook na pogingen te onderhandelen: “KIA gooit er met de huidige aanbieding zovel geld tegenaan dat wij daar niet onder kunnen gaan aanbieden”.

Zie daar ook de reden dat ik het thuisfront niet overtuigd kreeg om de eNiro om te ruilen ;).

Daarentegen, als je het wel voor elkaar krijgt houd ik mij aanbevolen voor het adres :), dan ruil ik m morgen nog om 😂.
Tja misschien bij Kia niet, bij Seat/Skoda/VW/Audi bijv. weer wel. Ligt misschien ook nog aan dealer, de wat grotere dealers met meer vestigingen kunnen misschien wat makkelijker dan een eenpitter.

Destijds Ateca bij elkaar klikken via website was bijna 700,-
Bij de dealer een completere versie voor 550,-
Maar goed dan moet ie wel toevallig op voorraad staan zoals je hem wilt, sommige dealers hebben ook nog weleens acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
Inderdaad. Wij hebben onze Peugeot e-208 GT als voorraadmodel bij de dealer goedkoper in PL kunnen krijgen dan wanneer we hem zelf hadden samengesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
Martinusz schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:20:
[...]

Tja misschien bij Kia niet, bij Seat/Skoda/VW/Audi bijv. weer wel. Ligt misschien ook nog aan dealer, de wat grotere dealers met meer vestigingen kunnen misschien wat makkelijker dan een eenpitter.

Destijds Ateca bij elkaar klikken via website was bijna 700,-
Bij de dealer een completere versie voor 550,-
Maar goed dan moet ie wel toevallig op voorraad staan zoals je hem wilt, sommige dealers hebben ook nog weleens acties.
Kan dus best veel schelen zo te horen! Ik ga van het weekend maar eens rondkijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-06 15:28
MyNameIs schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:06:
[...]

Mijn recente ervaring bij de VAG dealers is dat die goedkoper zijn dan de officiële website.
Ik heb dus onlangs gekeken voor een Skoda en die was per maand enkele tientjes goedkoper dan via de officiële website. Dit bij Century maar ik zag dat andere (grotere) VAG dealers ook dergelijke deals hadden. Het gaat bij mij niet eens specifiek over een voorraad model maar nieuw bestelde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:44
Iemand al tarieven langs zien komen voor de nieuwe Polestar 4? ik vond enkel Polestar zelf en de ANWB, en die vragen bijna 1k per maand voor een auto van 64k in de basis. Da's wel heel beroerd. Een BMW i5 bijv. kan je krijgen vanaf ongeveer 880, en die kost 77k :+

Technische gelijke Zeekr 001 via de eigen site in de Performance versie van 64k voor 830 pm, dus ook die is een stuk scherper gesprijsd.. 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door MuFFIN 007 op 14-04-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-06 17:04
MuFFIN 007 schreef op zondag 14 april 2024 @ 11:09:
Iemand al tarieven langs zien komen voor de nieuwe Polestar 4? ik vond enkel Polestar zelf en de ANWB, en die vragen bijna 1k per maand voor een auto van 64k in de basis. Da's wel heel beroerd. Een BMW i5 bijv. kan je krijgen vanaf ongeveer 880, en die kost 77k :+

Technische gelijke Zeekr 001 via de eigen site in de Performance versie van 64k voor 830 pm, dus ook die is een stuk scherper gesprijsd.. 8)7
Zie je bij de ANWB altijd met nieuwe modellen. De Mustang-E was in het begin ook 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:44
jackaubrey schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:23:
[...]

Zie je bij de ANWB altijd met nieuwe modellen. De Mustang-E was in het begin ook 1000 euro.
Het GT model is dat bij Ford zelf nog steeds. Ondanks de gigantische prijsverlaging vandaag. Maar wellicht dat de tarieven wat na ijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lewisblack
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 16:04
Heeft iemand enig idee wanneer de nieuwe Mini Electric bij de dealers verwacht wordt? Ik kan het nergens heel duidelijk vinden en ik zou er graag een proefritje mee willen maken voordat ik hem bestel :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-06 02:58

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Bij VanBeek is de DS4 wellicht nog beschikbaar, komt neer op ongeveer 450 euro per maand als cashback over jaar uitsmeert; kan na 1 jaar af van het contract. Helaas betreft deze aanbieding enkel de benzine-versie, maar alsnog goede deal.
https://www.vanbeekautogroep.nl/ds/nieuws/ds-4-cashback/

[ Voor 5% gewijzigd door Koekiemonsterr op 16-04-2024 23:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hetisookwat
https://mulderautomotive....ampaign=verbouwingsacties

Mulder automotive heeft gunstige éénjaarsprijzen op een peugeot e208. Goedkoopste versie zit (inc SEPP) net boven de 300,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-06 20:02
Hetisookwat schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:27:
https://mulderautomotive....ampaign=verbouwingsacties

Mulder automotive heeft gunstige éénjaarsprijzen op een peugeot e208. Goedkoopste versie zit (inc SEPP) net boven de 300,-
Als ik goed naar de actievoorwaarden keek was dit geldig tot eind maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3power
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 22:47
Paar vragen over de cashback leasedeals voor de mensen die hier aan mee hebben gedaan
-Op welk moment hebben jullie het geld ontvangen?
-Is het flex premium contract al na 11 maanden opzegbaar zodat je met maand opzegtermijn er echt niet langer dan 12 maanden aan vast hoeft te zitten?
-hoe gaat de leasemaatschappij hier mee om? Doen ze moeilijk of proberen je over te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:54
m3power schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 08:39:
Paar vragen over de cashback leasedeals voor de mensen die hier aan mee hebben gedaan
-Op welk moment hebben jullie het geld ontvangen?
-Is het flex premium contract al na 11 maanden opzegbaar zodat je met maand opzegtermijn er echt niet langer dan 12 maanden aan vast hoeft te zitten?
-hoe gaat de leasemaatschappij hier mee om? Doen ze moeilijk of proberen je over te halen?
Bij de Citroën Van Beek e-C4 actie had ik het geld een dag nadat ik de auto had opgehaald op mijn rekening. Ik denk dat dit per dealer verschilt aangezien die het geld overmaakt.

Aangezien het een “recht” is dat je mag opzeggen na 12 maanden is dit toch geen issue of ze moeilijk doen of niet? Als er bij de leasemaatschappij een commercieel persoon zit zal die dat altijd voorstellen, net als bij ieder abonnement wat je probeert op te zeggen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3power
  • Laatst online: 04-06 22:47
Hiermee is het mogelijk om het contract na 12 maanden op ieder gewenst moment boetevrij te beëindigen en de auto in te leveren, met een opzegtermijn van een maand.

Het gaat me dan nog omdeden regel. Kan ik na 11 maanden opzeggen en na exact 12 maanden inleveren of kan ik pas na 12 maanden opzeggen en moet ik de auto nog een maand houden dus minimaal 13 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
m3power schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:25:
Hiermee is het mogelijk om het contract na 12 maanden op ieder gewenst moment boetevrij te beëindigen en de auto in te leveren, met een opzegtermijn van een maand.

Het gaat me dan nog omdeden regel. Kan ik na 11 maanden opzeggen en na exact 12 maanden inleveren of kan ik pas na 12 maanden opzeggen en moet ik de auto nog een maand houden dus minimaal 13 maanden?
Dat laatste over het algemeen ;) dus eigenlijk minimaal 13 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:55
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 23:29:
Bij VanBeek is de DS4 wellicht nog beschikbaar, komt neer op ongeveer 450 euro per maand als cashback over jaar uitsmeert; kan na 1 jaar af van het contract. Helaas betreft deze aanbieding enkel de benzine-versie, maar alsnog goede deal.
https://www.vanbeekautogroep.nl/ds/nieuws/ds-4-cashback/
Thanks voor het vermelden! Hoop dat wij nog optijd zijn. Kia Niro lease die is bijna ten einde en we zijn op zoek naar iets nieuws. Vind de DS4 wel redelijk premium ogen. Zeker voor ong. dat bedrag.

Dit zou dan 425,- per maand zijn 60 maanden lang voor 10.000KM per jaar + na 12 maanden, maandelijks opzegbaar. Als ik het zo goed lees.

Ahhhhhhhhhhhhh de actie is uitverkocht.

[ Voor 14% gewijzigd door mprkooij op 22-04-2024 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 20:42
https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/ Staat nu online.

Al zit er niks tussen waar ik warm van word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Tricto schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:02:
https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/ Staat nu online.

Al zit er niks tussen waar ik warm van word.
Wij helaas ook niet.. Een aantal jaar geleden zaten er echt top-deals tussen! Toen wilde ze concurreren geloof ik en zaten er pareltjes tussen. Nu is het net niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 09:11
Die Enyaq zou nog wel interessant kunnen zijn, ware het niet dat dit het absolute instappertje van de reeks is.

Vermoed dat je rechtstreeks bij de dealer betere opties krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Hebben wij ook naar gekeken. Helaas mogen we er geen trekhaak onder zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
Bij Kia lease je een EV6 voor minder geld, met ongeveer dezelfde range en specs. Misschien is dat iets voor je @mprkooij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Knul schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:44:
Bij Kia lease je een EV6 voor minder geld, met ongeveer dezelfde range en specs. Misschien is dat iets voor je @mprkooij ?
Thanks! Ik had gister al de EV6 light en light edition bekeken. Heb een aanvraag gedaan voor 60mnd/15.000km. Ook bij wat dealers (gezien voorraad modellen schijnbaar nog iets goedkoper zijn!?). Even afwachten. Is vanaf de light/light edition al een erg mooie en complete auto. Wij zijn zaken als stuur en stoelverwarming toch niet gewend, dan kan je het ook niet missen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
Zou bij een EV altijd voor stoel- en stuurverwarming gaan. Hoe minder de reguliere verwarming hoeft te doen, hoe beter de range in de winter. Bij dit soort temperaturen zet ik de verwarming in mn PHEV uit en de stoelverwarming aan, dat scheelt zomaar 20% range.

Nu zal een EV6 (hopelijk) een warmtepomp hebben dus het verschil zal iets minder zijn, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Even een vraag of dit redelijk is,

In februari mijn PL voor een Peugeot 2008e afgesloten, contract met de mogelijkheid om na een jaar te kunnen opzeggen, dit omdat ik een jaar eens elektrisch rijden wil ervaren zonder het hebben van een eigen laad paal.

Eind februari de Peugeot op gehaald.

Begin maart motorkap en gehele voorkant van de Peugeot gestolen.

Na 3 dagen vervangend vervoer gehad. Een 3 jaar oude Renault station met weinig luxe.

We zijn nu 5 weken verder en er is nog steeds geen zicht op dat de wagen hersteld wordt, er zijn bij gelijke gevallen wachttijden van 4-5 maanden bekend. Men heeft geen onderdelen.

Is het onredelijk om op een gegeven moment via rechtsbijstand aan te geven de huidige oplossing
onvoldoende te vinden, omdat het vervangend vervoer niet in de buurt komt van waar ik voor getekend heb en herstel onevenredig lang duurt en daarom een aanpassing te willen.

Ik denk aan 3 oplossingen

A- Andere 2008e
B- Aanpassing van het maand bedrag
C- ontbinding van het contract

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FrXHBORdLVaUcXXIsA1A-xFp-nY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XvYqQssqd0yBGceJjgmvkVL6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
ramrodwillem schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:22:
Even een vraag of dit redelijk is,

In februari mijn PL voor een Peugeot 2008e afgesloten, contract met de mogelijkheid om na een jaar te kunnen opzeggen, dit omdat ik een jaar eens elektrisch rijden wil ervaren zonder het hebben van een eigen laad paal.

Eind februari de Peugeot op gehaald.

Na 3 dagen vervangend vervoer gehad. Een 3 jaar oude Renault station met weinig luxe.

We zijn nu 5 weken verder en er is nog steeds geen zicht op dat de wagen hersteld wordt, er zijn bij gelijke gevallen wachttijden van 4-5 maanden bekend. Men heeft geen onderdelen.

Is het onredelijk om op een gegeven moment via rechtsbijstand aan te geven de huidige oplossing
onvoldoende te vinden, omdat het vervangend vervoer niet in de buurt komt van waar ik voor getekend heb en herstel onevenredig lang duurt en daarom een aanpassing te willen.

Ik denk aan 3 oplossingen

A- Andere 2008e
B- Aanpassing van het maand bedrag
C- ontbinding van het contract

[Afbeelding]
Alles valt of staat met de kleine lettertjes waar je je handtekening onder gezet hebt.

Wat staat er dus in je contract over vervangend vervoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
Knul schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:54:
Zou bij een EV altijd voor stoel- en stuurverwarming gaan. Hoe minder de reguliere verwarming hoeft te doen, hoe beter de range in de winter. Bij dit soort temperaturen zet ik de verwarming in mn PHEV uit en de stoelverwarming aan, dat scheelt zomaar 20% range.

Nu zal een EV6 (hopelijk) een warmtepomp hebben dus het verschil zal iets minder zijn, maar toch.
Goeie tip. Helaas heeft de EV6 niet standaard een wamrtepomp. Alleen de duurdere versies hebben dit. Het enige wat de EV6 standaard heeft dat is de accuverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
trangelang schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:41:
[...]

Goeie tip. Helaas heeft de EV6 niet standaard een wamrtepomp. Alleen de duurdere versies hebben dit. Het enige wat de EV6 standaard heeft dat is de accuverwarming.
Warmtepomp is bullshit, veel te kostbaar, je wil gewoon stoel en stuur verwarming en de verwarming uitlaten..

Ik gebruikt maximaal 5% van de tijd verwarming of airco in de in de auto en dan is het vaak om vocht (beslagen ramen) uit de auto te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Oké dus het beste zou zijn:

Ev6 incl. stuur en stoelverwarming, waardoor de "normale" verwarming weinig aan hoeft en dit scheelt range?

Kijken op welk maandbedrag ik uitkom met deze opties i.c.m. 15.000km en 60 maanden.

Ik struin nog even wat voorraadmodellen af, aangezien dit qua prijs nog wel eens kan schelen voor zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
@mprkooij Ja. Kijk wel even goed bij de Light Edition, batterijverwarming staat niet tussen de standaard opties, vraag even na of dat er wel in zit. Zijn soms gekke configuraties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trangelang
BasvanS schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:43:
[...]

Warmtepomp is bullshit, veel te kostbaar, je wil gewoon stoel en stuur verwarming en de verwarming uitlaten..

Ik gebruikt maximaal 5% van de tijd verwarming of airco in de in de auto en dan is het vaak om vocht (beslagen ramen) uit de auto te halen.
de warmtepomp is voornamelijk bedoeld om de accu warm te houden vanwege de restwarmte. Op deze manier warmt je km ranged aanzienlijk beter. Bij de Tesla is het standaard. Nog steeds een mooie prijs voor een complete auto. Hopelijk gaan de Y's net als de 3 ook in prijs verlaagd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trangelang
Knul schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:06:
@mprkooij Ja. Kijk wel even goed bij de Light Edition, batterijverwarming staat niet tussen de standaard opties, vraag even na of dat er wel in zit. Zijn soms gekke configuraties.
Op de EV6 Light Edition kan ik je vertellen dat de batterijverwarming aanwezig is. Geen warmtepomp. Had van de week een testrit gehad. Het rijd heerlijk. Enige nadeel is, de ruimte achterin valt in eerste instantie mee. Maar toch viel het tegen. Als je de bestuurderstoel in de laagste stand zit dan kunnen mijn achterpassagiers hun voeten niet onder de bestuurdersstoel zetten. Met een verhoogd bodemplaat vanwege de accu's dan zit je toch met een onnatuurlijke houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
trangelang schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:16:
[...]

Op de EV6 Light Edition kan ik je vertellen dat de batterijverwarming aanwezig is. Geen warmtepomp. Had van de week een testrit gehad. Het rijd heerlijk. Enige nadeel is, de ruimte achterin valt in eerste instantie mee. Maar toch viel het tegen. Als je de bestuurderstoel in de laagste stand zit dan kunnen mijn achterpassagiers hun voeten niet onder de bestuurdersstoel zetten. Met een verhoogd bodemplaat vanwege de accu's dan zit je toch met een onnatuurlijke houding.
Thanks!

Heb ook een offerteaanvraag gedaan bij Zeeuw en Zeeuw. Zie bij hen wel dat pas vanaf de AIR (model voor dat de light (edition) kwam geloof ik), batterijverwarming aanwezig is. n.v.m. zie dat batterijverwarming ook al op de Light zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgfecLfiMhAtNl5YkNYakaHvlPE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3BOf8cFgvqDIIfRjkRzGB2Ue.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Als je gewoon eens voorlegt dat je graag electrisch wilt rijden en dat de Renault nu dus geen goede optie is. En dan vraagt of ze binnenkort een andere e-auto hebben, niet meteen maar ergens binnenkort. Meeste mensen willen snel een andere auto en dan maken details minder uit, jouw geval is anders maar heb je ze dat al verteld of verwacht je een glazen bol?
Overleggen lijkt me gewoon de eerste stap.

[ Voor 14% gewijzigd door bombadil op 24-04-2024 11:40 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
trangelang schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:12:
[...]

de warmtepomp is voornamelijk bedoeld om de accu warm te houden vanwege de restwarmte. Op deze manier warmt je km ranged aanzienlijk beter. Bij de Tesla is het standaard. Nog steeds een mooie prijs voor een complete auto. Hopelijk gaan de Y's net als de 3 ook in prijs verlaagd worden.
Accuverwarming werkt ook prima zonder warmtepomp. De Warmtepompen blinken nou niet uit in efficientie, kunnen stuk, leggen extra massa op de weegschaal en werken minder snel dan electrisch verwarmen waardoor ze meer tijd nodig hebben voor hetzelfde resultaat.

Als je het het mij vraagt spelen ze met die super dure warmtepomp versies, net als met de grote accu's gewoon tactisch in op de range anxiety bij mensen. Vele duizenden euro's voor soms maar 5-10 km range die je in de praktijk niet nodig hebt.

Beetje EV laad gewoon met 500 km/h aan de snellader of met 40 km/h aan de thuislader. Ben je mss net 20 cent per laadbeurt meer kwijt of sta je je bij de snellader toch snel 40 seconden langer te wachten.

Mijn tip voor al deze mensen: Rij gewoon 98 km/h ipv 100 km/h en je komt nog veel verder. Doe handschoenen en een jas aan in de winter en zet de airco op 25 graden als het bloedheet is.

Klinkt dat als onmenselijk: Koop Lease een Diesel!

[ Voor 34% gewijzigd door BasvanS op 24-04-2024 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-06 21:53

-tom-562

Oliesjeik

Het is gewoon een rekensommetje wat je moet maken. Voor het geld wat een warmtepomp extra per maand kost kun je ook heel veel kWh's laden. En een groot gedeelte van het jaar bied het nauwelijks meerwaarde (als het warm is).
Ik heb een MG4 zonder warmtepomp en als ik de verbruikscijfers vergelijk voor versies met, maakt het (over een jaar uitgesmeerd) nou ook weer niet zo veel veel uit

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hetisookwat
mprkooij schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:03:
Oké dus het beste zou zijn:

Ev6 incl. stuur en stoelverwarming, waardoor de "normale" verwarming weinig aan hoeft en dit scheelt range?

Kijken op welk maandbedrag ik uitkom met deze opties i.c.m. 15.000km en 60 maanden.

Ik struin nog even wat voorraadmodellen af, aangezien dit qua prijs nog wel eens kan schelen voor zover ik weet.
Als je ergens (meerdere, dus niet alleen voor jou. Ik snap dat je je eigen glazen niet ingooit.) interessante voorraadmodellen vind zou je me dan ook willen informeren? Ik heb het nergens voor elkaar gekregen onder het actietarief helaas.. Misschien heb jij meer geluk. Ik wil me richten op een ev6 light edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Hetisookwat schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:04:
[...]

Als je ergens (meerdere, dus niet alleen voor jou. Ik snap dat je je eigen glazen niet ingooit.) interessante voorraadmodellen vind zou je me dan ook willen informeren? Ik heb het nergens voor elkaar gekregen onder het actietarief helaas.. Misschien heb jij meer geluk. Ik wil me richten op een ev6 light edition.
Doe ik! Wat voor tarief had je zelf in gedachte?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hetisookwat
mprkooij schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:09:
[...]

Doe ik! Wat voor tarief had je zelf in gedachte?
Ik heb van het management thuis een cap op 510,- gekregen (60m/15k/j). Dit is met sepp ervanaf natuurlijk, dus 570. Mag alleen ABSOLUUT geen witte auto meer, wonen naast een weiland heeft zo zijn nadelen heb ik wel ontdekt met mijn witte E-Niro. Misschien een combideal voor een dealer als’ie er ineens twee kan afzetten ipv 1 :p

Thanks!

[ Voor 14% gewijzigd door Hetisookwat op 24-04-2024 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-06 20:15
60 maanden / 15.000 km komt via Kia website uit op 594 voor de Light Edition. Hier gaat de SEPP nog vanaf.
Dan wordt het op obv 60 maanden omgerekend ongeveer 50 euro korting per maand. Dus 544. Maar vertel het management thuis:) dat het 60 euro korting is (gedurende 4 jaar) en dan kom je op 534. Komt toch in de buurt.....wellicht kan de dealer nog iets zakken? Laadpaal korting ofzo? Ik ben ook geinteresseerd. Daarnaast kijk ik ook naar de BYD Seal U, Renault Scenic, Xpeng G6, Peugeot 308SW, Opel Astra Sports Tourer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Martijnvdb schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:24:
60 maanden / 15.000 km komt via Kia website uit op 594 voor de Light Edition. Hier gaat de SEPP nog vanaf.
Dan wordt het op obv 60 maanden omgerekend ongeveer 50 euro korting per maand. Dus 544. Maar vertel het management thuis:) dat het 60 euro korting is (gedurende 4 jaar) en dan kom je op 534. Komt toch in de buurt.....wellicht kan de dealer nog iets zakken? Laadpaal korting ofzo? Ik ben ook geinteresseerd. Daarnaast kijk ik ook naar de BYD Seal U, Renault Scenic, Xpeng G6, Peugeot 308SW, Opel Astra Sports Tourer.
De XPENG en Scenic zijn vele malen duurder toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mprkooij schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:03:
Als je in de winter \ koudere periodes met name woon-werk doet en in de warmere periodes je vakanties met de auto, dan kan je je afvragen hoeveel het echt scheelt (of beter, hoe vaak je echt last hebt van die paar kilometer die het verwarmen kost) én hoeveel last je er dus van hebt.

Verder is stoel- en stuurverwarming gewoon prettig, dus ik zou sowieso zoeken naar een auto met in ieder geval stoelverwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hetisookwat
Martijnvdb schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:24:
Bedankt voor je bericht, ben inderdaad op de hoogte van de 4-jarige korting i.p.v., maar dat is reeds besproken thuis. Ik heb al een poging gewaagd bij Wassink, Zeeuw&Zeeuw, Braber, en Kooijman maar kreeg helaas niets voor elkaar (laadpaal heb ik inmiddels al, dus daar valt weinig over te dubben).
Braber was daarin veruit het meest sympathiek overigens. Prettige verkoper, wist precies waarvoor ik kwam en nam de tijd om me nog eens door die aanbieding heen te lopen en waagde zelf ook nog een poging naar Kia Autolease Direct. De andere dealers zeiden eigenlijk gewoon; Nee, is actietarief, jammer.

Op voorraadmodellen kreeg ik overal hetzelfde antwoord: "De huidige deal is zo gunstig, daar kunnen we niet onder zitten.".. Ik hoop op het beste, @mprkooij ;). Ik heb nog een Niro in de lease, maar die mag ik dus (binnen Kia) vervroegd inruilen, maar ja, dan moet het wel kunnen.

Wel opvallend hoeveel duurder private lease geworden is, ik heb mijn Niro toen in zo'n soortgelijke deal (aug 2021) opgepikt voor 471,- (60m/20k/j) voor een DynamicPlusLine, dus ook met stoel/stuurverwarming en zelfs een panoramadak.

[ Voor 6% gewijzigd door Hetisookwat op 25-04-2024 07:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiorano
  • Laatst online: 12:11
Hou even ALD ocassion Private Lease in de gaten. Elke dag dsh nieuw aanbod van 2e hands. Mijn EV6 plus van 2 jaar oud met 35k op de klok kost 640 inclusief winterbanden en 25.000/60. Op deze versie geen Sepp maar die zitten er ook wel tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Fiorano schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:03:
Hou even ALD ocassion Private Lease in de gaten. Elke dag dsh nieuw aanbod van 2e hands. Mijn EV6 plus van 2 jaar oud met 35k op de klok kost 640 inclusief winterbanden en 25.000/60. Op deze versie geen Sepp maar die zitten er ook wel tussen.
Dit is ook een hele goede! Zal hem ook in de gaten houden :) Thanks!
Ben wel benieuwd wat een occassion ongeveer doet met SEPP subsidie per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:21
Nog nooit gehoord of gezien dit, dan sta je toch ook wel even gek te kijken als je je auto zo vindt 8)7

Wat betreft vervangend vervoer; ik rijd al jaren uitsluitend elektrisch, voor mij zou wat mij betreft alles behalve elektrisch vervangend vervoer onacceptabel zijn als het om meer dan een paar dagen gaat.

Heb je dit al aangegeven bij de maatschappij?

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
assje schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:57:
[...]

Nog nooit gehoord of gezien dit, dan sta je toch ook wel even gek te kijken als je je auto zo vindt 8)7

Wat betreft vervangend vervoer; ik rijd al jaren uitsluitend elektrisch, voor mij zou wat mij betreft alles behalve elektrisch vervangend vervoer onacceptabel zijn als het om meer dan een paar dagen gaat.

Heb je dit al aangegeven bij de maatschappij?
Is schering en inslag bij Peugeot en VW volgens de reparateur.

Tav Vervangend vervoer staat dat ik recht heb op een wagen uit een bepaalde klasse er staat niet omschreven dat het ook elektrisch MOET zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:09
-tom-562 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:55:
Het is gewoon een rekensommetje wat je moet maken. Voor het geld wat een warmtepomp extra per maand kost kun je ook heel veel kWh's laden. En een groot gedeelte van het jaar bied het nauwelijks meerwaarde (als het warm is).
Ik heb een MG4 zonder warmtepomp en als ik de verbruikscijfers vergelijk voor versies met, maakt het (over een jaar uitgesmeerd) nou ook weer niet zo veel veel uit
Maar moet je altijd alleen rekenen met de centjes, of kun je ook eens rekenen aan de carbon footprint?
Als je met een investering van 1000 euro 10% minder verbruik kunt realiseren zou ik dat serieus overwegen, ook als de terugverdientijd langer is dan 5 jaar.
Hetzelfde eigenlijk voor een zuinigere auto. Misschien een paar 1000 extra uitgeven aan een exemplaar dat 20% zuiniger is, ook al verdien je dat (zelf) in euro's niet perse terug.
Misschien verlies je dan een paar 100 of 1000 euro, maar je wint ook 1000 kg CO2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Pagina: 1 ... 94 ... 104 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.