Ik ben aan het oriënteren voor een nieuw private lease contract. Ik heb nu een e-golf voor 308 euro per maand, die gaat er maart volgend jaar uit. Nieuwe wensen zijn een trekhaak waar je minimaal 750 kg kan trekken, en ook weer elektrisch. Beetje ruimte achterin, de kinderen zijn nu 10 en 12, maar moeten dus 5 jaar kunnen groeien.
De MG4 trok mijn aandacht, maar de dealer zit op 45 km afstand, ruim 3 kwartier rijden. En de MG4 kan maar 500 kg trekken.
Toen kwam ik uit bij een Kia EV6, zaterdag proefgereden, prima auto. Lekker ruim achterin. De light versie 564 euro per maand met 15000 km. Trekhaak wel belachelijk duur, 1500 euro, wat resulteert in 40 euro per maand in de lease(als ik hem direct erop laat zetten. kan ook achteraf voor die 1500 bij de dealer).
Nu zit ik ook naar de Skoda Enyaq te kijken, de Selection met 15000 km komt op 537 euro per maand. Trekhaak elektrisch klapperbaar kost 990, maar weet niet wat het als lease erbij komt.
Alles zonder SEPP.
Die Enyaq lijkt mij wel een mooie deal, mis ik nog een mooie optie op de shortlist met mijn bescheiden wensen? Qua prijs voor 15000 km het liefst onder de 500 euro na aftrek subsidie.
[
Voor 3% gewijzigd door
kurkie op 05-03-2024 14:50
]