Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:55
Al jaren heb ik twee creditcards: bij ING en bij International Card Services (ICS). Sinds dit jaar heb ik ook private lease. Vanwege aan aantrekkelijke actie heb ik laatst een nieuwe creditcard aangevraagd ter vervanging van de huidige. Ik ben echter afgewezen vanwege de financiële verplichting als gevolg van de leaseauto. De huidige creditcard zou ik volgens de medewerker ook niet meer kunnen krijgen bij een nieuwe aanvraag.

Ik heb nooit eerder gehoord dat private lease gevolgen heeft voor een creditcard, temeer omdat de creditcard geen kredietmogelijkheid heeft (je betaalt iedere maand de rekening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:30
Je betaalt toch elke maand rente over een eventueel openstaande bedrag op je cc. Dus dat is in feite op dat moment een lening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
1Mark schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:27:
Je betaalt toch elke maand rente over een eventueel openstaande bedrag op je cc. Dus dat is in feite op dat moment een lening.
Nee, dat is alleen in het geval van gespreid betalen. Die optie heb ik niet en wordt sinds vorig jaar ook niet meer aangeboden. Bij een betalingsachterstand betaal je wel rente, maar die heb ik nooit gehad. Bij de reguliere maandelijkse betaling geldt geen rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoEV
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13:03
GvNL schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:25:
Al jaren heb ik twee creditcards: bij ING en bij International Card Services (ICS). Sinds dit jaar heb ik ook private lease. Vanwege aan aantrekkelijke actie heb ik laatst een nieuwe creditcard aangevraagd ter vervanging van de huidige. Ik ben echter afgewezen vanwege de financiële verplichting als gevolg van de leaseauto. De huidige creditcard zou ik volgens de medewerker ook niet meer kunnen krijgen bij een nieuwe aanvraag.

Ik heb nooit eerder gehoord dat private lease gevolgen heeft voor een creditcard, temeer omdat de creditcard geen kredietmogelijkheid heeft (je betaalt iedere maand de rekening).
Ik denk dat het afhangt van het totaalplaatje (hoe hoog private lease, hoogte inkomen, creditcard gelijk verrekenen of niet).
Ik weet vanuit mijn werkzame periode bij Rabobank dat er soms een creditcard werd ingeleverd om een hypotheek aanvraag te kunnen doen. En daarna ergens wel weer een nieuwe CC aanvragen wanneer de hypotheek was geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
MarcoEV schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:30:
[...]

Ik denk dat het afhangt van het totaalplaatje (hoe hoog private lease, hoogte inkomen, creditcard gelijk verrekenen of niet).
Ik weet vanuit mijn werkzame periode bij Rabobank dat er soms een creditcard werd ingeleverd om een hypotheek aanvraag te kunnen doen. En daarna ergens wel weer een nieuwe CC aanvragen wanneer de hypotheek was geregeld.
Ja, dat zou inderdaad het geval kunnen zijn. Die oude creditcard zal ik nu alvast opzeggen. Dan kan ik op een later moment een nieuwe aanvraag proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08:43
GvNL schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:35:
[...]

Ja, dat zou inderdaad het geval kunnen zijn. Die oude creditcard zal ik nu alvast opzeggen. Dan kan ik op een later moment een nieuwe aanvraag proberen.
De reden waarom je een creditcard wilt hebben weet ik niet. Maar je zou kunnen overwegen om een debetcard aan te vragen via bijvoorbeeld N26. https://n26.com/en-eu/mastercard

Tweakers heeft hier ook een topic voor.
Discussie over & Ervaringen met N26

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GvNL
Some0ne schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:56:
[...]

De reden waarom je een creditcard wilt hebben weet ik niet. Maar je zou kunnen overwegen om een debetcard aan te vragen via bijvoorbeeld N26. https://n26.com/en-eu/mastercard

Tweakers heeft hier ook een topic voor.
Discussie over & Ervaringen met N26
De creditcard gebruik ik vanwege de verzekeringen en is noodzakelijk voor autohuur. De debetkaart van N26 heb ik ook al jaren voor betalingen in het buitenland. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:42
Lightning89 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:48:
Ik zag zelfs een Fiesta ST (met 200pk) voor een 'schappelijke' €400-€450 pm. Voor zo'n beest geen slechte deal.
Nee het ging om een ST-3, met alles erop en eraan. Weliswaar occasions lease. De auto is alweer weg zie ik, de link was: https://www.anwb.nl/auto/...aanbod=occasion/merk=ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:34
disbehave schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:21:
[...]

Voor degene die interesse hadden. Ik heb ze gemaild en ze hebben weer wat nieuwe voorraad

Vanaf € 299,- voor het eerste jaar met 10.000km - Peugeot e208 Active in het wit
Is de subsidie hier al in verrekend, of gaat die er nog af?

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-05 10:09
marvel27 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 18:24:
[...]

En heb je ook een prijs voor 15.000 km gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtidom71
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-08-2024
GvNL schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:02:
[...]

De creditcard gebruik ik vanwege de verzekeringen en is noodzakelijk voor autohuur. De debetkaart van N26 heb ik ook al jaren voor betalingen in het buitenland. :)
Tip:
CC die automatisch verrekend wordt aan t einde vd maand staat niet in je bkr register.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:23
NelgNL schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 18:41:
[...]

En heb je ook een prijs voor 15.000 km gekregen?
Ze hebben maar 1 tarief, extra km is 6 cent. voor EUR 25,- per maand rijd je dus 5k per jaar extra :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
marvel27 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 18:24:
[...]

Die is er vanaf, ze berekenen het zo dat je onder aan de streep 299 kwijt bent het eerste jaar. Je betaald ruim 500 per maand, maar krijgt tussen de 2-2.5k cashback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BasvanS schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 11:24:
Mij E208 van Mulder is binnen, heerlijk autotje, 10k km voor 257 per maand :D 12 maanden :D

Wel een stapje terug op alle vlakken (behalve range) t.o.v de MX-30..
Hoe kom je aan de 257 ? :9 :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
Gelukje, de subsidie pot voor 2e hands was op.. dus hebben ze EUR 500 extra overgemaakt. Echter had ik nog 1.5 jaar subsidie over die ik kon overzetten op de auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 09:40

taz10

Party Animal

Mij E208 van Mulder is binnen, heerlijk autotje, 10k km voor 257 per maand :D 12 maanden :D

Wat voor E208 heb je ?
Edit ik lees het net terug. Een active. Waarschijnlijk hebben ze nog een berg oud model staan die ze kwijt moeten daar de nieuwe volgende maand in productie en bestelling komt

[ Voor 22% gewijzigd door taz10 op 09-01-2024 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 09:01
disbehave schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:21:
[...]

Voor degene die interesse hadden. Ik heb ze gemaild en ze hebben weer wat nieuwe voorraad

Vanaf € 299,- voor het eerste jaar met 10.000km - Peugeot e208 Active in het wit
Dank, kon niets meer op de site vinden, dus heb ze gemaild.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 10:51
Zijn er nog een beetje interessante Shortlease/Abonnement aanbiedingen? Wil van mijn BKR af ivm hypotheek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 00:20

Hm, is de MX-30 zo goed ja? Leek mij een typisch 'omdat het moet' auto van Mazda terwijl ze nul zin hebben verder in elektrisch en inzetten op zuiniger benzine rijden. Maar ook hun moetje is dus prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Hertog_Martin schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:44:
[...]

Hm, is de MX-30 zo goed ja? Leek mij een typisch 'omdat het moet' auto van Mazda terwijl ze nul zin hebben verder in elektrisch en inzetten op zuiniger benzine rijden. Maar ook hun moetje is dus prima?
Beetje oftopic: maar ja, je krijgt heel veel waar voor je geld, zeker omdat ik voor EUR 260 per maand 10.000 km per jaar mocht rijden.

Het is echt de perfecte 2e auto en zelfs als enige auto heb ik veel plezier mee gehad. (2) wekelijks 125km retour moeten rijden is zeker in de winter wel een uitdaging, vandaar dat ik toch voor wat meer gemak heb gekozen en wat meer range met de e208. Daarmee ben ik ook nog goedkoper, ik betaal nu ook EUR 260 per maand maar kan wel altijd thuis laden (8500 wp aan zonnepanelen) waardoor ik een 200-300 euro per jaar bespaar op extern laden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Ik was nog even op zoek of ze die Peugeot 208 nog hadden.

Maar ik zie dat Mulder Automotive nu de Peugeot e-2008 SUV heeft als winterdeal
Nieuwe Peugeot e-2008 SUV Allure EV 54 kWh 156pk
Toch een stuk volwassener auto voor €399 met 12 maanden en 10.000km per jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:47
Net bij Mulder geweest voor die winter actie, die €399 p.m is als de div subsidies zijn verrekend, je betaald dus gewoon €620 p.m voor de looptijd, je kan er wel na 1 jaar vanaf, dus dan is het nog wel de moeite waard. Rijdt verder prima ziet er van binnen mooi uit.

Misschien dat ik het doe om elektrisch rijden eens uit te proberen voor een jaar.

Als er betere opties zijn om 1 jaar elektrisch met PL te rijden hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb een soortgelijke deal gekozen met Citroën EC4. Voor 499 bruto lease prijs 10k km per jaar, feel pack editie en kleur rood. Min 1717 euro cashback en 2000 euro sepp subsidie dus 3717 euro korting. Over 12 maanden dus 185 euro korting maandelijks = rijden voor 315 euro netto <5 svj of 300 netto bij >5 svj. Na 12 maanden maandelijks opzegbaar met flex premium.

Je kunt blijven doorrijden natuurlijk maar dan blijf je gewoon 500 euro betalen en hou je enkel 43 euro sepp subsidie over. Dan wordt het mij te duur. Dus ik check tegen oktober/november weer de black friday deals zoals bij Citroen/Peugeot/MG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Stinger_Ventura schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:17:
Ik was nog even op zoek of ze die Peugeot 208 nog hadden.

Maar ik zie dat Mulder Automotive nu de Peugeot e-2008 SUV heeft als winterdeal
Nieuwe Peugeot e-2008 SUV Allure EV 54 kWh 156pk
Toch een stuk volwassener auto voor €399 met 12 maanden en 10.000km per jaar.
Jammer dat er geen stoel- en stuurverwarming op deze modellen zitten (of ik kijk verkeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Oid schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:12:
[...]

Jammer dat er geen stoel- en stuurverwarming op deze modellen zitten (of ik kijk verkeerd)
Stoel wel, stuur denk ik niet.

Mooie deal.. als vind ik het veel geld.. EUR 1200 voor wat extra rijhoogte en Key less entry, de rest van de optie vind ik niet echt boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
BasvanS schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:36:
[...]

Stoel wel, stuur denk ik niet.

Mooie deal.. als vind ik het veel geld.. EUR 1200 voor wat extra rijhoogte en Key less entry, de rest van de optie vind ik niet echt boeiend.
Hij is niet alleen hoger, maar verder ook groter. Het is daarnaast ook met de nieuwe aandrijflijn en accupakket. Ik heb sinds kort de nieuwe E2008 en ben er tot nu toe heel tevreden over.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-05 20:34

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Joosie200 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:04:
Ik heb een soortgelijke deal gekozen met Citroën EC4. Voor 499 bruto lease prijs 10k km per jaar, feel pack editie en kleur rood. Min 1717 euro cashback en 2000 euro sepp subsidie dus 3717 euro korting. Over 12 maanden dus 185 euro korting maandelijks = rijden voor 315 euro netto <5 svj of 300 netto bij >5 svj. Na 12 maanden maandelijks opzegbaar met flex premium.

Je kunt blijven doorrijden natuurlijk maar dan blijf je gewoon 500 euro betalen en hou je enkel 43 euro sepp subsidie over. Dan wordt het mij te duur. Dus ik check tegen oktober/november weer de black friday deals zoals bij Citroen/Peugeot/MG.
Deze deal heb ik ook i.c.m. een E C4 en 20K kilometers.

Als je de cashback uitsmeert over bijv. 24 of 36 maanden ipv 12 maanden betaal je alsnog een prima prijs. Zo kan je langer voordelig in de auto blijven rijden en schieten na 12 maanden je maandkosten niet ineens omhoog :). Aangezien je SEPP ook 48 maanden is :-)

1717 / 12 maanden = 143 terugstorten op je rekening per maand
1717 / 24 maanden = 71 terugstoren op je rekening per maand

etc.

Aan de andere kant is het ook leuk om elk jaar een nieuwe auto te rijden met Flex Premium. Keuzes Keuzes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
P_de_B schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:41:
[...]

Hij is niet alleen hoger, maar verder ook groter. Het is daarnaast ook met de nieuwe aandrijflijn en accupakket. Ik heb sinds kort de nieuwe E2008 en ben er tot nu toe heel tevreden over.
Voordelen:
85 liter extra bagage ruimte (350 vs 265L)
24 cm langer, 10 cm hoger. 2 CM breder.
Meer opties.

Nadeel,
33% duurder

Vind het nogal wat :X

Maar het is wel de beste deal van het moment. zorg alleen wel dat je direct daarna een andere 2e hands EV leased, anders ben je EUR 1500 subsidie kwijt.. kost je toch ook 125,- per maand ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Dynazap schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:42:
[...]
Als je de cashback uitsmeert over bijv. 24 of 36 maanden ipv 12 maanden betaal je alsnog een prima prijs. Zo kan je langer voordelig in de auto blijven rijden en schieten na 12 maanden je maandkosten niet ineens omhoog :). Aangezien je SEPP ook 48 maanden is :-)

Aan de andere kant is het ook leuk om elk jaar een nieuwe auto te rijden met Flex Premium. Keuzes Keuzes :D
Dat weet ik. Is voor mij ook meer met het oog op de wegenbelasting die erbij gaat komen per volgend jaar of niet. Bedoel een E2008 of 2008 zit wel in een ander tarief door het accupack natuurlijk. En het is meer stel dat er een ander aanbod komt tegen black friday of eindejaarsaanbod. Wie weet gaan meer lease toko's de Tesla model 3 met MY 2019 aanbieden voor 299 euro per maand. Mijn all risk verzekering voor zo'n Tesla zit al snel op 150 euro, laat staan afschrijving en onderhoud. Hou ik wederom liever het aankoopbedrag op zak en verder leasen.

Dus ik hou voor mezelf 12 tot 18 maanden aan. Daarna maar een andere occasion private lease indien leuk aanbod zodat de sepp doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Grotere auto's, met meer opties, groter accupakket en nieuwe motor met meer PK is inderdaad duurder dan een kleinere auto met minder opties, een kleiner accupakket en een oude motor met minder PK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
P_de_B schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:39:
[...]

Grotere auto's, met meer opties, groter accupakket en nieuwe motor met meer PK is inderdaad duurder dan een kleinere auto met minder opties, een kleiner accupakket en een oude motor met minder PK.
Flauw, het is allemaal marginaal, als ik met dusdanige prijstellingen de prijs van een Tesla M3 ga berekenen:

van 208 naar 2008 naar M3:

Van 30% meer bagage naar 110% meer bagage.
Van 10% meer accu naar 60% meer accu
van 0% meer range naar 50% meer range
van 5% langer naar 20% langer

Dan zou EUR 900 per maand betalen een koopje zijn. Hij is en blijft gewoon aan de prijs de E2008, maar het is, als je echt niet tot einde jaar kunt wachten, en heel flexibel wil zijn een OK deal.

Je kunt wellicht beter een Nissan Leaf via de ANWB gaan rijden (Occasion) dan rijd je voor hetzelfde geld zelfs 4 jaar..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
BasvanS schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:23:
[...]

Flauw, het is allemaal marginaal, als ik met dusdanige prijstellingen de prijs van een Tesla M3 ga berekenen:
Dat is ook een beetje flauw, maar dat komt omdat jij zegt
Mooie deal.. als vind ik het veel geld.. EUR 1200 voor wat extra rijhoogte en Key less entry,
en daar reageer ik op, want de verschillen zijn een stuk groter dan extra rijhoogte en keyless entry. Of iemand dat waard vind is vervolgens een persoonlijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
ramrodwillem schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 17:39:
Net bij Mulder geweest voor die winter actie, die €399 p.m is als de div subsidies zijn verrekend, je betaald dus gewoon €620 p.m voor de looptijd, je kan er wel na 1 jaar vanaf, dus dan is het nog wel de moeite waard. Rijdt verder prima ziet er van binnen mooi uit.

Misschien dat ik het doe om elektrisch rijden eens uit te proberen voor een jaar.
Goede inruilprijs voor mn huidige wagen gekregen en de deal maar rond gemaakt, in principe voor 1 jaar, daarna wordt het wel weer prijzig. Het is meer om uit te proberen of elektrisch rijden wat voor mij is, heb geen eigen oplaad mogelijkheid, wel 4 in de buurt.

Is er een goede starters site voor mensen die voor het eerst elektrisch gaan rijden, tav passen,laadpalen,do and dont's ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:50

-tom-562

Oliesjeik

ramrodwillem schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 07:17:
[...]

Goede inruilprijs voor mn huidige wagen gekregen en de deal maar rond gemaakt, in principe voor 1 jaar, daarna wordt het wel weer prijzig. Het is meer om uit te proberen of elektrisch rijden wat voor mij is, heb geen eigen oplaad mogelijkheid, wel 4 in de buurt.

Is er een goede starters site voor mensen die voor het eerst elektrisch gaan rijden, tav passen,laadpalen,do and dont's ?
Tweakers ;)
Er zijn hier een aantal topics over openbaar laden en laadpassen. Neem die eens door zou ik zeggen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-05 15:20
Heey,

Ik zit te denken om PL te gaan proberen. Zit te kijken naar de VW Polo en de Opel Corsa.

Nu zit ik een beetje te rommelen in die configurators en kwam ik op het volgende idee.

Wat als ik de looptijd op maximaal zet in combinatie met een flex optie ? Dan gaan de maandlasten flink omlaag maar zou ik na een jaar kosteloos op moeten kunnen zeggen toch ? Dat is dan toch veel goedkoper maandelijks dan een kort contract nemen zonder flex ? Kan dit zomaar of mis ik iets ? Mensen die dat zo doen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GvNL
GaHard schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:57:
Heey,

Ik zit te denken om PL te gaan proberen. Zit te kijken naar de VW Polo en de Opel Corsa.

Nu zit ik een beetje te rommelen in die configurators en kwam ik op het volgende idee.

Wat als ik de looptijd op maximaal zet in combinatie met een flex optie ? Dan gaan de maandlasten flink omlaag maar zou ik na een jaar kosteloos op moeten kunnen zeggen toch ? Dat is dan toch veel goedkoper maandelijks dan een kort contract nemen zonder flex ? Kan dit zomaar of mis ik iets ? Mensen die dat zo doen ?
Klopt. Als je flexibel kan opzeggen, is het verstandig om een zo lang mogelijke looptijd te kiezen. Dat heb ik ook gedaan. De dealer raadde dit zelfs expliciet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
GvNL schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 00:06:
[...]

Klopt. Als je flexibel kan opzeggen, is het verstandig om een zo lang mogelijke looptijd te kiezen. Dat heb ik ook gedaan. De dealer raadde dit zelfs expliciet aan
Oke top, bedankt voor je antwoord.

Ik ben niet gek dus :P

Dan overweeg ik sterk om het met zo'n constructie te gaan proberen en als het toch niet bevalt dan kan ik het altijd nog opzeggen na een jaar. Prijstechnisch ben ik dan een paar tientjes duurder uit dan wanneer ik het vast laat zetten voor 60 maanden waar ik eerst naar keek maar dan ben ik wel veel flexibeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-05 10:06
GaHard schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 00:40:
[...]

Oke top, bedankt voor je antwoord.

Ik ben niet gek dus :P

Dan overweeg ik sterk om het met zo'n constructie te gaan proberen en als het toch niet bevalt dan kan ik het altijd nog opzeggen na een jaar. Prijstechnisch ben ik dan een paar tientjes duurder uit dan wanneer ik het vast laat zetten voor 60 maanden waar ik eerst naar keek maar dan ben ik wel veel flexibeler.
Enige nadeel bij een lange looptijd hoort ook een hogere BKR registratie, is alleen relevant als je een lening/hypotheek gaat afsluiten binnen de periode dat je die auto leased. Maar als je die flexibel kan opzeggen is het ook makkelijk om er vanaf te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
TheUninvited schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:41:
[...]

Enige nadeel bij een lange looptijd hoort ook een hogere BKR registratie, is alleen relevant als je een lening/hypotheek gaat afsluiten binnen de periode dat je die auto leased. Maar als je die flexibel kan opzeggen is het ook makkelijk om er vanaf te komen.
Ik heb mijn huis nog voor een appel en ei gekocht in de goede tijd en heb geen plannen te verhuizen dus dat zal geen probleem zijn.

Ik ga straks een proefrit maken in de Corsa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-05 09:50
Iemand ervaring met kilometerbundels en van Mossel prive lease ?
Ik heb zojuist 7500 extra km per jaar aangevraagd, maar krijg een aanbod voor 12ct/km extra. Dit terwijl mijn normale meerprijs per km volgens het contract ook 12 cent is.

Waarom zou ik dan een bundel nemen ?

Erg vervelend detail is dat ze mij destijds uitdrukkelijk aan de telefoon hebben gezegd dat ik later de bundel op kan hogen en dat dit niet duurder zou zijn als wanneer ik het direct zou doen. Daarom maar laag ingezet, maar nu betaal ik dus ineens 12 ct ipv 7. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door DaneV op 01-02-2024 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
DaneV schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:22:
Ik heb zojuist 7500 extra km per jaar aangevraagd, maar krijg een aanbod voor 12ct/km extra. Dit terwijl mijn normale meerprijs per km volgens het contract ook 12 cent is.

Erg vervelend detail is dat ze mij destijds uitdrukkelijk aan de telefoon hebben gezegd dat ik later de bundel op kan hogen en dat dit niet duurder zou zijn als wanneer ik het direct zou doen. Daarom maar laag ingezet, maar nu betaal ik dus ineens 12 ct ipv 7. |:(
Geen woord gelogen.. je kunt verhogen...ze moeten ergens geld mee verdienen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
BasvanS schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:02:
[...]

Geen woord gelogen.. je kunt verhogen...ze moeten ergens geld mee verdienen :+
Wel gelogen,, want het blijkt dus wel duurder te zijn wanneer je het na ingang van het contract doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:23

Heb je in je contract een overzicht staan van andere looptijden en kilometers? In mijn contract bij ANWB/Leaseplan stond netjes een schema. Als je dit ook hebt dan kun je ze hier aan houden.

Bij BMW Lease is het zo dat een bundel van bijvoorbeeld 15.000 kilometer even duur is als 5.000 meerkilometers bij een bundel van 10.000 kilometer. Dit is bijvoorbeeld voor je BKR registratie wel gunstiger maar ook is het enigszins flexibeler omdat je echt betaald voor je verbruik.

Het is dus bij iedere aanbieder anders en het is aan te raden om dit voordat je het contract tekent dit op papier te hebben om niet voor verassingen te komen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik zit met exact hetzelfde 'probleem'. De verkoopadviseur zei tegen mij dat ik naderhand gewoon meer kilometers als bundel kon aanvragen voor dezelfde prijs als wanneer je een contract afsluit, blijkt dat dus niet zo te zijn :( Ik heb ondertussen nog niks verhoogd, dat zou alleen maar nadelig zijn.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-05 17:02
Dat is inderdaad een nadeel bij van Mossel. Je krijgt ook geen geld terug voor minder KM's dus moet van te voren heel goed inschatten hoeveel je gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
-tom-562 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:43:
[...]

Ik zit met exact hetzelfde 'probleem'. De verkoopadviseur zei tegen mij dat ik naderhand gewoon meer kilometers als bundel kon aanvragen voor dezelfde prijs als wanneer je een contract afsluit, blijkt dat dus niet zo te zijn :( Ik heb ondertussen nog niks verhoogd, dat zou alleen maar nadelig zijn.
Wel gemeld/klacht ingediend ?
Hebben ze je dat bij VM Private lease verteld of bij de vestiging ? Bij mij was het aan de telefoon bij VM PL zelf, maja ik heb alleen een datum/tijdstip van het gesprek dus ze kunnen dat makkelijk betwisten

[ Voor 18% gewijzigd door DaneV op 02-02-2024 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DaneV schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:04:
[...]

Wel gemeld/klacht ingediend ?
Nog niet, ik heb er nog geen contact over opgenomen. Ik kwam er toevallig achter omdat iemand op Pepper.nl (waar de MG4 aanbieding op stond) contact had opgenomen met VM over meerkilometers.
Ik weet ook niet goed hoe ik het aan moet pakken, want het is wel een behoorlijk prijsverschil onder de streep.

Edit:
Was bij de dealer (in Nijmegen)

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 02-02-2024 12:06 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Stellantis staat niet eens verhogen toe achteraf. Maargoed meerprijs is dan ook gelijk aan elke km binnen de gekozen bundel. Nl 6 cent per gereden km. Het zijn sneaky verdientrucs, zoals ik ook wel verwacht dat men op elke slak zout gaat leggen bij inleveren. Want X euro eigen risico tikt lekker aan per gevonden schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Joosie200 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:28:
Stellantis staat niet eens verhogen toe achteraf. Maargoed meerprijs is dan ook gelijk aan elke km binnen de gekozen bundel. Nl 6 cent per gereden km. Het zijn sneaky verdientrucs, zoals ik ook wel verwacht dat men op elke slak zout gaat leggen bij inleveren. Want X euro eigen risico tikt lekker aan per gevonden schade.
Bij stellantis betaal ik ook maar 6 cent per gereden extra KM.. dat is net zoveel als de bundelprijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
BasvanS schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:29:
[...]

Bij stellantis betaal ik ook maar 6 cent per gereden extra KM.. dat is net zoveel als de bundelprijzen...
Ja dat zei ik al. Koos zelf voor 10k km per jaar, gaat er wss 12k worden als ik zo doorrijd als ik nu doe. Maar je kon enkel kiezen tussen 10k, 15k, 20k etc. Verhogen naar 15k had ik wellicht gewild maar met gelijke prijzen maakt het niks uit. Kan ik beter die 2k aan km bijbetalen bovenop mijn maandbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Joosie200 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:32:
[...]

Ja dat zei ik al. Koos zelf voor 10k km per jaar, gaat er wss 12k worden als ik zo doorrijd als ik nu doe. Maar je kon enkel kiezen tussen 10k, 15k, 20k etc. Verhogen naar 15k had ik wellicht gewild maar met gelijke prijzen maakt het niks uit. Kan ik beter die 2k aan km bijbetalen bovenop mijn maandbedrag.
Maar 6 cent per gereden km is echt een koopje! fijn dat je dus eigenlijk geen rekening hoeft te houden met bundels en lekker zoveel kunt rijden als je wil. die 10k per jaar red ik niet, word mss wel 20k. maar daarvoor betaal ik dus maar 600 perjaar en 50 euro per maand extra.

50 euro per maand, voor de eerste net zo grote bundel betaal ik 250 euro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Ook wel een belangrijke reden voor mij om Peugeot (/Stellantis) te hebben gekozen: flexibel opzegbaar na een jaar en een redelijke meerpijs per KM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
P_de_B schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:37:
Ook wel een belangrijke reden voor mij om Peugeot (/Stellantis) te hebben gekozen: flexibel opzegbaar na een jaar en een redelijke meerpijs per KM.
Dat na een jaar kunnen opzeggen kost wel €32 p.m extra, wel even erbij vermelden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
ramrodwillem schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:54:
[...]

Dat na een jaar kunnen opzeggen kost wel €32 p.m extra, wel even erbij vermelden dan.
Menigeen heeft dat er gratis bij gekregen. Tenminste ik heb Van Mossel, Citroën van de Beek en Peugeot er wel mee zien adverteren. Flex premium noemen ze dat bij Stellantis lease. Heb het erbij inbegrepen voor 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Joosie200 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:01:
[...]

Menigeen heeft dat er gratis bij gekregen. Tenminste ik heb Van Mossel, Citroën van de Beek en Peugeot er wel mee zien adverteren. Flex premium noemen ze dat bij Stellantis lease. Heb het erbij inbegrepen voor 0.
Dat zijn acties geweest. Bij VM betaal je er nu ook een paar tientjes per maand voor. Ik heb ook via een actie Flexlease, wel fijn met een EV, mocht ik er volle mep wegenbelasting over betalen lever ik 'm meteen weer in :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:03:
[...]
Ik heb ook via een actie Flexlease, wel fijn met een EV, mocht ik er volle mep wegenbelasting over betalen lever ik 'm meteen weer in :+
Nou dat dus. Of als er nu Tesla model 3 bij de lease fleet owners massaal gedumpt worden en aangeboden als occasion lease. Dan wissel ik de Citroën in voor een Tesla als de leaseprijs om en nabij hetzelfde is (300-400 euro) All risk verzekering is voor mij 150 euro, 150 euro afschrijving en 50 onderhoud bij koop en je zit op dezelfde prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
ramrodwillem schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:54:
[...]

Bij mij in ieder geval niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:34
marvel27 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:49:
Een hoop occasion Tesla Model 3's onder de 350€ per maand bij 10k kms incoming in de loop van 2024, of toch volgens de ANWB en Mistergreen.
Voor wie zich afvraagt wanneer die tsunami aan M3's precies aan komt rijden, Autoblog geeft een indicatie:
De eerste knotsgekke registratiemaand was in maart 2019. Er werden toen 2.187 Model 3’s op kenteken gezet. Een record, toen al. Een nieuwe piek werd bereikt in juni 2019 met 2.484 registraties. De volgende in september 2019 (5.786 registraties), november (3.980 registraties) en uiteindelijk december 2019 met maar liefst 11.563 registraties. Dat blijkt uit gegevens van de RDW, gevisualiseerd door Kentekenradar.

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
Wordt pas echt interessant als men weet wat de wegenbelasting gaat worden volgend jaar, nu te onzeker qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:14

HaTe

haat niet

Joosie200 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:32:
[...]

Bij mij was binnen het contract 3ct per km extra.. Dus ook Stellantis/Citroen

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-05 07:18
-tom-562 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:43:
[...]

Volgens mij is het wettelijk intussen zo dat er achteraf meerdere scenarios berekend moeten worden, op basis van alle bundels (in de praktijk dus de bundels met het aantal kilometers net boven en net onder de daadwerkelijk gemiddelde kilometers). Dan mag er met de meest gunstige bundel gerekend worden.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaneV
Veneficus schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:30:
[...]

Volgens mij is het wettelijk intussen zo dat er achteraf meerdere scenarios berekend moeten worden, op basis van alle bundels (in de praktijk dus de bundels met het aantal kilometers net boven en net onder de daadwerkelijk gemiddelde kilometers). Dan mag er met de meest gunstige bundel gerekend worden.
Wettelijk ja ? Kan hier zelf nergens over vinden, heb je misschien een bron toevallig? Als dat zo zou zijn zou dat wellicht voor mij een mooi aanknopingspunt zijn om bij de brancheorganisatie te gaan klagen.

Inmiddels heb ik 2 mails naar van mossel gestuurd hierover omdat ik niet content ben over het feit dat me zo stellig is gezegd dat ik gewoon een hogere bundel kon nemen tegen dezelfde prijs als bij het afsluiten, terwijl dit niet zo lijkt te zijn. Ze geven aan gesprekken op te nemen voor "kwaliteitsdoeleinden" dus als ze die opname even terugluisteren kunnen ze zelf horen dat ze me verkeerd hebben geinformeerd of domweg hebben voorgelogen.

Maarrr... Van Mossel antwoord, traditiegetrouw, gewoonweg niet op de mails. 1,5 week geleden, afgelopen woensdag nog een herinnering. Niks. Wanneet ik bel wordt er gezegd dat ik maar een reminder moet mailen |:(

Ik heb dit al meer meegemaakt toen ik melding deed over trillen van de auto, een fout in de lane assist en een defecte camera. Het heeft me 2 maanden getouwtrek en direct contact met de vestiging gekost voordat ze het onderhand een keer opgelost hadden met uitzondering van de camera. Niks geen excuses, geen feedback, laat staan een oplossing.

En dat terwijl ze bij het aansmeren/afsluiten van het contract altijd keurig netjes en snel reageerden.

Mensen mocht je private lease overwegen, doe jezelf een plezier en kijk even op de google recensies bij van mossel private lease. En/of de trustpilot van Van Mossel MG , dan weet je met wat voor een organisatie je in zee gaat en dat je er beter met een hele grote boog omheen kunt lopen.

God zij dank heb ik flexlease en ben ik over een maand of 10 van die baggertoko verlost.

[ Voor 7% gewijzigd door DaneV op 11-02-2024 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
Veneficus schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:30:
[...]

Waar staat dit? Ik ben wel benieuwd. Bij Stellantis werken ze überhaupt niet met bundels. Je stelt een kilometrage vast en dat kan gedurende het contract niet worden aangepast. Je zou maar een te lage inschatting gemaakt hebben…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:52
DaneV schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:19:
[...]

Wettelijk ja ? Kan hier zelf nergens over vinden, heb je misschien een bron toevallig? Als dat zo zou zijn zou dat wellicht voor mij een mooi aanknopingspunt zijn om bij de brancheorganisatie te gaan klagen.

Inmiddels heb ik 2 mails naar van mossel gestuurd hierover omdat ik niet content ben over het feit dat me zo stellig is gezegd dat ik gewoon een hogere bundel kon nemen tegen dezelfde prijs als bij het afsluiten, terwijl dit niet zo lijkt te zijn. Ze geven aan gesprekken op te nemen voor "kwaliteitsdoeleinden" dus als ze die opname even terugluisteren kunnen ze zelf horen dat ze me verkeerd hebben geinformeerd of domweg hebben voorgelogen.

Maarrr... Van Mossel antwoord, traditiegetrouw, gewoonweg niet op de mails. 1,5 week geleden, afgelopen woensdag nog een herinnering. Niks. Wanneet ik bel wordt er gezegd dat ik maar een reminder moet mailen |:(

Ik heb dit al meer meegemaakt toen ik melding deed over trillen van de auto, een fout in de lane assist en een defecte camera. Het heeft me 2 maanden getouwtrek en direct contact met de vestiging gekost voordat ze het onderhand een keer opgelost hadden met uitzondering van de camera. Niks geen excuses, geen feedback, laat staan een oplossing.

En dat terwijl ze bij het aansmeren/afsluiten van het contract altijd keurig netjes en snel reageerden.

Mensen mocht je private lease overwegen, doe jezelf een plezier en kijk even op de google recensies bij van mossel private lease. En/of de trustpilot van Van Mossel MG , dan weet je met wat voor een organisatie je in zee gaat en dat je er beter met een hele grote boog omheen kunt lopen.

God zij dank heb ik flexlease en ben ik over een maand of 10 van die baggertoko verlost.
Oprichter is beste matties met Ben Mandemakers, had je kunnen weten natuurlijk ;)

https://www.deondernemer....s-van-europa-werd~91610bc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Weet iemand hier met zekerheid (of uit ervaring) te zeggen of de schulden van Private Lease aftrekbaar zijn voor het eigen vermogen dat word gebruikt om de huurtoeslag te toetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjoo71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-04 14:06
We zijn ons ook aan het orienteren, huidige auto kost teveel in onderhoud.
Waarom is de private lease via de anwb €30 p maand goedkoper dan de dealer? bv Mitsubishi ASX

Geldt hier de wet van de grote getallen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 23:01
Bartjoo71 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:02:
Waarom is de private lease via de anwb €30 p maand goedkoper dan de dealer? bv Mitsubishi ASX

Bij de dealer via de standaard website van het merk?
Tip: ga naar de dealer en kijk naar voorraadmodellen, dan krijg je voorstel op maat en over het algemeen goedkoper dan het bij elkaar klikken op de website ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS

Zoveel vragen zoveel antwoorden, waarschijnlijk hetzelfde antwoord als waarom je voor de ASX EUR 50 euro meer betaald dan auto's met een aanschaf waarde die ongeveer gelijk is en die in hetzelfde segment vallen:

Nissan Juke Hybrid, Renault Captur, Kia Stonic MHEV, Seat Arona, Suzuki Vitara MHEV.

Ieder bedrijf heeft zijn eigen voorraad waarde, afschrijving berekening, rente percentages.

Als je je druk maakt om EUR 30, zou ik de ASX vooral links laten liggen, een erg dure auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrievolst
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 22:27

Ik verwacht wel zo iets. Ik lease nu voor de 2e keer een Kia en beide keren konden de dealer (via eigen lease) en Kia lease de auto niet goedkoper aanbieden dan ANWB/Leaseplan. Bij de dealer kan je vaak wel opties kiezen waarbij een ANWB vaak alleen standaard pakketten levert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartjoo71
BasvanS schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:27:
[...]

Zoveel vragen zoveel antwoorden, waarschijnlijk hetzelfde antwoord als waarom je voor de ASX EUR 50 euro meer betaald dan auto's met een aanschaf waarde die ongeveer gelijk is en die in hetzelfde segment vallen:

Nissan Juke Hybrid, Renault Captur, Kia Stonic MHEV, Seat Arona, Suzuki Vitara MHEV.

Ieder bedrijf heeft zijn eigen voorraad waarde, afschrijving bekerekening, rente percentages.

Als je je druk maakt om EUR 30, zou ik de ASX vooral links laten liggen, een erg dure auto!
30 euro per maand dat is bijna 2200 euro over de gehele leaseperiode. ja daar maak ik me druk om 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Bartjoo71 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:11:
[...]

30 euro per maand dat is bijna 2200 euro over de gehele leaseperiode. ja daar maak ik me druk om 8)
Maar je geeft wel EUR 3500 meer uit aan een ASX terwijl een gelijkwaardig model met gelijke aanschaf prijs goedkoper kan.

Dat is het punt ;) Mag allemaal natuurlijk! Maar dat is precies waar de dealer op inspeelt, sommige mensen kopen het liefste bij de dealer met een optie extra of minder, en sommige willen percee een peperdure ASK ipv een goedkoper alternatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjoo71
BasvanS schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:24:
[...]

Maar je geeft wel EUR 3500 meer uit aan een ASX terwijl een gelijkwaardig model met gelijke aanschaf prijs goedkoper kan.

Dat is het punt ;) Mag allemaal natuurlijk! Maar dat is precies waar de dealer op inspeelt, sommige mensen kopen het liefste bij de dealer met een optie extra of minder, en sommige willen percee een peperdure ASK ipv een goedkoper alternatief!
ik zal even die alternatieven bekijken die je noemt. Ik heb een vrouw die gekozen heeft voor de ASX. en als zij wat in haar hooofd heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
harrievolst schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:49:
[...]

Ik verwacht wel zo iets. Ik lease nu voor de 2e keer een Kia en beide keren konden de dealer (via eigen lease) en Kia lease de auto niet goedkoper aanbieden dan ANWB/Leaseplan. Bij de dealer kan je vaak wel opties kiezen waarbij een ANWB vaak alleen standaard pakketten levert.
Wij hebben laatst een Kia Niro EV besteld. Die was toen via Kia lease goedkoper dan bij andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:05

Osxy

Holy crap on a cracker

BasvanS schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:24:
[...]

Er is een groot verschil tussen meer betalen voor EXACT dezelfde auto en meer betalen voor een andere auto die keus is namelijk subjectief en de waarde van een auto is voor iedereen anders.

Heb inmiddels mijn 2e private lease via ANWB omdat in beide gevallen ANWB significant goedkoper was.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhRiXoS
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:18

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

ik lees dat er al meerdere een 2e private lease contract hebben afgesloten. Hoe hebben jullie er voor gezorgd dat die leasecontracten op elkaar aansloten, zodat je niet zonder auto zit?

Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
PhRiXoS schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 08:28:
ik lees dat er al meerdere een 2e private lease contract hebben afgesloten. Hoe hebben jullie er voor gezorgd dat die leasecontracten op elkaar aansloten, zodat je niet zonder auto zit?
Leaseplan laat je nog in je oude auto rijden mocht je nieuwe er nog niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:24
Jackson6 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 08:47:
[...]

Stel ik zou van ALD naar Leaseplan (die momenteel een veel groter private lease aanbod hebben) overstappen. Zou dit dan ook mogelijk zijn aangezien ALD ondertussen Leaseplan heeft overgenomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
3 weken geleden getekend voor een PL van een Peugoet 2008e. Daarna alle gevraagde stukken aangeleverd.

Tot op heden nog geen uitsluitsel,ook niet via telefonisch contact.

Vindt het lang duren, kan ik er ook eventueel van afzien na tekenen 3 weken geleden met als reden dat een beslissing te lang duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrievolst
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 22:27
PhRiXoS schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 08:28:
Het blijft soms een beetje gokken, ik mocht van Leasplan mijn nieuwe Kia niet eerder bestellen dan 8 maanden van te voren, gelukkig ging dat goed dus de auto was er op tijd. Wat bij mij ook een voordeel was, ik bleef bij de zelfde leasemaatschappij. Als de auto niet op tijd binnen was geweest had ik in mijn huidige auto kunnen blijven rijden voor de oude prijs.
De auto daar voor ben ik van leasemaatschappij verandert, bij ANWB/Leaseplan kan je kiezen voor een voorloopauto. Dat is eigenlijk gewoon een soort huurauto met een flexibel termijn. De prijs is dan ook best hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhRiXoS
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:18

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

harrievolst schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:17:
[...]

Het blijft soms een beetje gokken, ik mocht van Leasplan mijn nieuwe Kia niet eerder bestellen dan 8 maanden van te voren, gelukkig ging dat goed dus de auto was er op tijd. Wat bij mij ook een voordeel was, ik bleef bij de zelfde leasemaatschappij. Als de auto niet op tijd binnen was geweest had ik in mijn huidige auto kunnen blijven rijden voor de oude prijs.
De auto daar voor ben ik van leasemaatschappij verandert, bij ANWB/Leaseplan kan je kiezen voor een voorloopauto. Dat is eigenlijk gewoon een soort huurauto met een flexibel termijn. De prijs is dan ook best hoog.
ik zit ook bij ANWB/Leaseplan nu en het contract loopt nog tot okt 2025. Ik heb nog wel even. Handig om te weten dat er mogelijkheden zijn als je bij hun blijft. En dat je mogelijk nog iets kunt regelen als je naar een ander gaat.

Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik krijg mail van het nieuwe aanbod van het Consumentenbond Autocollectief, maar die site lijkt bij mij nooit enig aanbod te tonen. Anderen die dit ook hebben?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Er is weer een Private Lease aanbieding bij Van Beek, dit keer de Citroën C3 benzine 12 maanden 10.000 km voor €259 per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pseudokoper
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 09:16
Ojjorz schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:04:
Ik krijg mail van het nieuwe aanbod van het Consumentenbond Autocollectief, maar die site lijkt bij mij nooit enig aanbod te tonen. Anderen die dit ook hebben?
Klopt. Heb ik ook. Door de URL te openen in Chrome kon ik het uiteindelijk wel zien, maar dit werkt nu ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:35

d0s

sssst

Filter erop gooien en het werkt wel. Maar het gaat iedere keer wel fout met die site net na livegang van het nieuwe aanbod 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonger
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:33
Jackson6 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 08:47:
[...]

Ook als je oude lease contract voorbij is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
timelezzzzz schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:06:
Er is weer een Private Lease aanbieding bij Van Beek, dit keer de Citroën C3 benzine 12 maanden 10.000 km voor €259 per maand.
Dat is best een prima deal!
Eind 2023 voorraad die ze nog weg proberen te krijgen… het is dat ik net een privé auto heb overgenomen (wegenbelasting voor diesel en wa verzekering is al 190€ per maand!!), anders had ik deze wel voor een jaartje gepakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-05 20:34

Dynazap

Go Hard Or Go Home

timelezzzzz schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:06:
Leuke deal! Is bijna een no-brainer als je een nieuwe auto nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Gonger schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:20:
[...]

Ook als je oude lease contract voorbij is ?
Zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik zit een beetje te struinen naar een Fiat 500 private lease aanbieding maar ik zie nog niet echt iets leuks voorbijkomen, allemaal een beetje rond de 300 euro voor 48 maanden/10.000 kilometer.

Als iemand nog een leuke gevonden heeft, voel je vrij om die te delen:)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Slasher schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:50:
Ik zit een beetje te struinen naar een Fiat 500 private lease aanbieding maar ik zie nog niet echt iets leuks voorbijkomen, allemaal een beetje rond de 300 euro voor 48 maanden/10.000 kilometer.

Als iemand nog een leuke gevonden heeft, voel je vrij om die te delen:)
Check ook bij de dealer zelf :) soms hebben ze een voorraadmodel die ze wat goedkoper in de lease kunnen aanbieden of juist wat rijker qua opties (of cabrio, sport etc.). voorbeeld: zie onderaan pagina aanbod.

48 maanden met 10.000km voor de 500 lijkt mij wel een uitdaging trouwens, die zijn nooit echt rond 300,- geweest volgens mij, wel met 60 maanden en 5000/7500km per jaar.

[ Voor 25% gewijzigd door Martinusz op 14-02-2024 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:33
Even hier geplaatst, zat in een verkeerd topic:

Wij zijn momenteel bijna 5 jaar in het bezit van de "nieuwe" Kia Niro uit 2019, had toen net de facelift. Deal gesloten met PrivateLease.com (nu Justlease) en wij leasen de Kia Niro DynamicLine incl. 15.000KM (en toen nog maandelijks opzegbaar, na 12 maanden, via Consumentenbond) voor 434,- per maand. Voor dit bedrag ben ik nog niet een soort zelfde auto tegengekomen helaas. Bij JustLease kom ik nu uit op 564,- voor "hetzelfde" model, maar zit daar dan wel 60 maanden aanvast. Kan misschien de huidige Niro voor 434,- per maand door blijven rijden en dan zelf kiezen wanneer ik hem inlever. Wat is wijsheid. Iemand een goed alternatief voor de Kia Niro :)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:11
mprkooij schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:26:

Wij zijn momenteel bijna 5 jaar in het bezit van de "nieuwe" Kia Niro uit 2019, had toen net de facelift. Deal gesloten met PrivateLease.com (nu Justlease) en wij leasen de Kia Niro DynamicLine incl. 15.000KM (en toen nog maandelijks opzegbaar, na 12 maanden, via Consumentenbond) voor 434,- per maand. Voor dit bedrag ben ik nog niet een soort zelfde auto tegengekomen helaas. Bij JustLease kom ik nu uit op 564,- voor "hetzelfde" model, maar zit daar dan wel 60 maanden aanvast. Kan misschien de huidige Niro voor 434,- per maand door blijven rijden en dan zelf kiezen wanneer ik hem inlever. Wat is wijsheid. Iemand een goed alternatief voor de Kia Niro :)?
Zou gewoon blijven rijden, neem aan dat onderhoud in het leasebadrag zit. Risico's zijn voor de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz

Prijzen zijn nu eenmaal omhoog gegaan, dus als je door kan rijden met huidige auto en die bevalt nog steeds, dan is dat de goedkoopste oplossing natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:22

FreakNL

Well do ya punk?

5 jaar is ook een lange tijd. Niks kost meer wat het toen kostte. Helaas.

Als ik de inflatie calculator erop loslaat komt het zelfs redelijk hetzelfde uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpOWLtBMRArVmzANzvWwFPkWpDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3VxJgiXbmpjnQwV2W48SQT9K.jpg?f=fotoalbum_large

Die prijs verbaast me dan ook niks. Zakelijke lease is ook duurder geworden. Net als bezit. Bij die laatste zitten de grootste kosten overigens in brandstof (maar dat is variabel) en afschrijving. MRB en verzekeringen zijn niet heel veel duurder geworden (wel iets maar niet significant).

Maar hoe lang mag je die 2019 nog blijven rijden dan?

Offtopic
Gooi je netto salaris van 2019 ff in die inflatie calculator en ga dan in een hoekje zitten huilen :+

[ Voor 12% gewijzigd door FreakNL op 16-02-2024 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:33
FreakNL schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:41:
[...]

5 jaar is ook een lange tijd. Niks kost meer wat het toen kostte. Helaas.

Als ik de inflatie calculator erop loslaat komt het zelfs redelijk hetzelfde uit

[Afbeelding]

Die prijs verbaast me dan ook niks. Zakelijke lease is ook duurder geworden. Net als bezit. Bij die laatste zitten de grootste kosten overigens in brandstof (maar dat is variabel) en afschrijving. MRB en verzekeringen zijn niet heel veel duurder geworden (wel iets maar niet significant).

Maar hoe lang mag je die 2019 nog blijven rijden dan?

Offtopic
Gooi je netto salaris van 2019 ff in die inflatie calculator en ga dan in een hoekje zitten huilen :+
Aha,ik ga alvast dat hoekje opzoeken... haha.
De leasmaatschappij heeft daar nog niets over gezegd. Heb ook nog geen antwoord of ik mag blijven doorrijden. Overnemen lijkt me ook niet interessant. Vergelijkbare modellen + KM standen komen al voorbij voor 22.000-24.000,- Bizarre prijzen eigenlijk gezien de auto een nieuwwaarde heeft van 32.000,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:22

FreakNL

Well do ya punk?

Zijn blijkbaar waardevast.

Maar dat geldt voor vele auto’s. Als ik nu mijn 2018 auto ergens zie staan schrik ik ook.

Net als de 2012 CX5 van mijn ouders. Ding is 12 jaar oud maar daar worden ook nog bizarre prijzen voor gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 19:09

World Citizen

FreeReef.nl

Hoi,

Ik wil iets delen omdat het wellicht interessant is.

Ik was op zoek naar een nieuwe auto en ben als een IT nerd alles af gaan zoeken. Koop, huur, lease, financial lease, lenen, sparen, je ouders vragen etc.

Alles is naast elkaar gezet voor mijn specifieke situatie.

Ik heb uiteindelijk een auto gekocht, maar het had er echt om gehangen om hem te leasen.

Occasional Lease Tesla Model S

Er zijn momenteel aanbiedingen in Occasional lease die volgens mij erg interessant zijn voor de private leasers.

Leasplan.nl - Occasional Tesla Model S lease
https://www.leaseplan.com...l%20s&bodyTypes=hatchback

Als je door deze lijst kijkt zie je dat er modellen tussen staan met "Levenslang gratis SuperChargen".
Dit houd in dat je gratis kunt laden bij Tesla punten. Het is me niet duidelijk geworden of je ook facturen mag indienen van andere laadsessis, maar bij Tesla is het gratis.

Gezien die door heel Europa staan, is het prima te doen als je niet helemaal verkneuterd bent op "overal Snel tanken". Daarnaast is snelladen van Tesla serieus snel.

Er staan daar Model S tesla's met 80.000km op te teller die aangeboden worden inc gratis laden.

Stel nou je kijgt 0.23 cent per KM van je werk en je woont 15KM van je werk af, en je leased deze auto voor 575 euro per maand.

- KM vergoeding werk - 140 euro
- Wegenbelastng en verzekering - 125 euro
- Onderhoud - 100 euro
- Prive KM aan brandstof - 100 euro

Dan zou je dus normaal 425 per maand kwijt zijn.
En deze lease auto lease je voor 575 incl dus onbeperkt gratis laden.

Op basis van 4 jaar en 10k aan KM. Wat voor een normaal gezin prima is.
Uiteraard kun je meer KM erbij pakken als je dat nodig hebt. Dat kost je dan enkel iets meer in lease want de elektriciteit voor die KM krijg je gratis.

Ik heb zelf enorm zitten twijfelen of ik niet gewoon moest leasen. Ik was dan voor een 100d gegaan en dat had me dan 375 euro per maand gekost. Gezien ik elke maand wel een ritje rij voor werk, zou het me nog maal 275 euro per maand kosten voor 4 jaar. (doorgestreept want dat klopt niet en voegt eigenlijk niets toe)

Ik heb hem toch gekocht omdat ik het kon, maar nondendju wat is dat aantrekkelijk. Want nu dat ik hem heb gekocht moet ik ook zelf het onderhoud betalen. Als ik hem in de lease had genomen dan zat onderhoud erbij.

Soms twijfel ik zelfs. Wellicht had ik hem beter kunnen leasen omdat je dan 4 jaar 100% garantie hebt.

Bekijk het eens, als je netjes elke maand je onderhoud zou sparen dan is dit niet eens zo heel gek duur.

Mijn tip, pak een 100d als je er af en toe mee op vakantie wilt. Die zijn duurder maar reken het goed door voor jezelf, en onthoud "gratis brandstof". Dat gratis laden is namelijk doorslaggevend.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@World Citizen waar vind je die 100D voor 375?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 19:09

World Citizen

FreeReef.nl

Goed lezen.

Pak bv deze https://www.leaseplan.com...o's/122346/tesla-model-s/

Die is dan 784 euro voor 10k per jaar over 4 jaar.

Dus
Als ik daar dit aftrek:
- KM vergoeding werk - 140 euro
- Wegenbelastng en verzekering - 125 euro
- Onderhoud - 100 euro
- Prive KM aan brandstof - 100 euro

Dat is 425 euro.
Als je dat van de 784 af trekt kom je op 359 euro uit wat je weg gooit.

Stel dus dat je zoals in mijn geval nog 100km per maand voor werk zou rijden.... dan is het nog minder
(doorgestreept want dat klopt niet en voegt eigenlijk niets toe)

[ Voor 10% gewijzigd door World Citizen op 16-02-2024 21:50 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Beetje gekke rekensom. 8)7

Misschien is je rekenmachine ook niet helemaal lekker, ik snap niet hoe je met 100 km zakelijk 100 euro "verdient".

Desalniettemin is het gratis laden wel interessant.
Pagina: 1 ... 92 ... 104 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.