Hoi,
Ik wil iets delen omdat het wellicht interessant is.
Ik was op zoek naar een nieuwe auto en ben als een IT nerd alles af gaan zoeken. Koop, huur, lease, financial lease, lenen, sparen, je ouders vragen etc.
Alles is naast elkaar gezet voor mijn specifieke situatie.
Ik heb uiteindelijk een auto gekocht, maar het had er echt om gehangen om hem te leasen.
Occasional Lease Tesla Model S
Er zijn momenteel aanbiedingen in Occasional lease die volgens mij erg interessant zijn voor de private leasers.
Leasplan.nl - Occasional Tesla Model S lease
https://www.leaseplan.com...l%20s&bodyTypes=hatchback
Als je door deze lijst kijkt zie je dat er modellen tussen staan met "Levenslang gratis SuperChargen".
Dit houd in dat je gratis kunt laden bij Tesla punten. Het is me niet duidelijk geworden of je ook facturen mag indienen van andere laadsessis, maar bij Tesla is het gratis.
Gezien die door heel Europa staan, is het prima te doen als je niet helemaal verkneuterd bent op "overal Snel tanken". Daarnaast is snelladen van Tesla serieus snel.
Er staan daar Model S tesla's met 80.000km op te teller die aangeboden worden inc gratis laden.
Stel nou je kijgt 0.23 cent per KM van je werk en je woont 15KM van je werk af, en je leased deze auto voor 575 euro per maand.
- KM vergoeding werk - 140 euro
- Wegenbelastng en verzekering - 125 euro
- Onderhoud - 100 euro
- Prive KM aan brandstof - 100 euro
Dan zou je dus normaal 425 per maand kwijt zijn.
En deze lease auto lease je voor 575 incl dus onbeperkt gratis laden.
Op basis van 4 jaar en 10k aan KM. Wat voor een normaal gezin prima is.
Uiteraard kun je meer KM erbij pakken als je dat nodig hebt. Dat kost je dan enkel iets meer in lease want de elektriciteit voor die KM krijg je gratis.
Ik heb zelf enorm zitten twijfelen of ik niet gewoon moest leasen. Ik was dan voor een 100d gegaan en dat had me dan 375 euro per maand gekost.
Gezien ik elke maand wel een ritje rij voor werk, zou het me nog maal 275 euro per maand kosten voor 4 jaar. (doorgestreept want dat klopt niet en voegt eigenlijk niets toe)
Ik heb hem toch gekocht omdat ik het kon, maar nondendju wat is dat aantrekkelijk. Want nu dat ik hem heb gekocht moet ik ook zelf het onderhoud betalen. Als ik hem in de lease had genomen dan zat onderhoud erbij.
Soms twijfel ik zelfs. Wellicht had ik hem beter kunnen leasen omdat je dan 4 jaar 100% garantie hebt.
Bekijk het eens, als je netjes elke maand je onderhoud zou sparen dan is dit niet eens zo heel gek duur.
Mijn tip, pak een 100d als je er af en toe mee op vakantie wilt. Die zijn duurder maar reken het goed door voor jezelf, en onthoud "gratis brandstof". Dat gratis laden is namelijk doorslaggevend.