Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:01
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:24:
[...]

Voorraad auto’s zijn toch geen 2de hands auto’s? Deze staan nog niet op naam van de 1ste kenteken houder. Ben benieuwd of eventuele subsidie hier nog af gaat, want anders zou het inderdaad een screaming deal zijn voor 1 jaar auto rijden.

Op mijn offerte aanvraag nog niets ontvangen. Andere al contact gehad?

Hij staat nu trouwens geadverteerd als black Friday week actie
Mailtje gehad of ik even wil langskomen voor een gesprekje 😄
175km gaan we niet doen.

Er staat duidelijk op de site actie voor nieuwe autos. Dus dan zou je in aanmerking komen voor nieuwe sepp.

[ Voor 8% gewijzigd door alki op 21-11-2023 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:42
alki schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:00:
[...]

Mailtje gehad of ik even wil langskomen voor een gesprekje 😄
175km gaan we niet doen.

Er staat duidelijk op de site actie voor nieuwe autos. Dus dan zou je in aanmerking komen voor nieuwe sepp.
Een nieuwe auto die op kenteken staat is voor jou 2e hands als het gaat om Sepp. Zelf heb ik het geluk dat ik van de ene EV naar de andere switch, waardoor ik hopelijk nog 1.5 jaar resterend heb. De vraag is even of dat gaat werken via de SEPP portaal.. ik hoop het!

Heb wel 15.000 KM nodig en heb maar 4 schadevrije jaren ivm een scheiding en nooit een auto op mijn naam de afgelopen 15 jaar. Even kijken wat het eind bedragd word. als het onder de EUR 350 is, voor een jaar, dan neem ik er 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Ik heb antwoord gekregen, de autos staan op kenteken dus hun actie gaat niet meer op voor 299.
Met sepp zou je op 299 uitkomen. Ze zijn aan t bekijken of ze nog een extra cashback gaan geven om toch op 299 uit te komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:04
alki schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:30:
Ik heb antwoord gekregen, de autos staan op kenteken dus hun actie gaat niet meer op voor 299.
Met sepp zou je op 299 uitkomen. Ze zijn aan t bekijken of ze nog een extra cashback gaan geven om toch op 299 uit te komen
Ik heb de gebeld, en inderdaad staan op kenteken en n SEPP pot is op.
Je betaald 517€ per maand aan lease, en krijgt direct een cashback van 2100€ van Mulder. Dan kom je over de 1ste 12mnd op 341€ uit. Met SEPP op 299€, maar die pot is op.
Ze zijn met Peugeot Nederland aan het kijken of ze nog iets kunnen doen, daar weten ze hopelijk voor vrijdag meer over.

Voor 341€ vind ik hem al minder interessant. Zeker omdat je na 12mnd dus die 517€ netto betaald.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:47
Daar heeft iemand van de afdeling marketing goed zitten slapen dan bij die dealer 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik had ook gebeld, 1 vd vestigingen had er nog 11 staan.
Vind 517 euro wel n boel geld voor een 208.

Voor 299 vind ik het leuk als 2e auto, maar dit wordt iets te gortig. Als de fiscale plannen zo blijven dan zijn die autos straks niet meer interessant en koop je ze voor 10-15k van 1-2 jaar oud. Daar betaal je in de lease dan 517 euro voor.

[ Voor 56% gewijzigd door Sport_Life op 22-11-2023 16:09 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-05 11:26
SEPP pot voor 2023 is idd op voor 2e hands EV.

Maar als de levering uitgesteld wordt naar volgend jaar dan kan je toch gewoon van het nieuwe SEPP budget van 2024 gebruik maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Sport_Life schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:06:
Ik had ook gebeld, 1 vd vestigingen had er nog 11 staan.
Vind 517 euro wel n boel geld voor een 208.

Voor 299 vind ik het leuk als 2e auto, maar dit wordt iets te gortig. Als de fiscale plannen zo blijven dan zijn die autos straks niet meer interessant en koop je ze voor 10-15k van 1-2 jaar oud. Daar betaal je in de lease dan 517 euro voor.
Kunt beter ene in Duitsland halen bpm en invoer is 0 voor elektrische autos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:54

-tom-562

Oliesjeik

Thoraxx schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:38:
SEPP pot voor 2023 is idd op voor 2e hands EV.

Maar als de levering uitgesteld wordt naar volgend jaar dan kan je toch gewoon van het nieuwe SEPP budget van 2024 gebruik maken?
Idd, gewoon vragen of je contract halverwege januari in kan gaan, dan vraag je 2 of 3 januari je subsidie aan.

Overigens geloof ik echt niet dat ze EV"s vol gaan belasten met MRB. Wie wilt er dan nog in een EV rijden.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
-tom-562 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:43:
[...]

Idd, gewoon vragen of je contract halverwege januari in kan gaan, dan vraag je 2 of 3 januari je subsidie aan.

Overigens geloof ik echt niet dat ze EV"s vol gaan belasten met MRB. Wie wilt er dan nog in een EV rijden.
Idd, raar dat ze daar bij Peugeot zelf niet mee komen.

Die Peugeot is btw toch niet zown goede aanbieding tov die Citroen e C4 pas? Zelfde prijs/constructie. Maar lagere cataloguswaarde. Na 1 jaar gaan die kosten daar ook omhoog. Of mis ik iets

[ Voor 7% gewijzigd door Thoraxx op 22-11-2023 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 21:01
Thoraxx schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:28:
[...]

Idd, raar dat ze daar bij Peugeot zelf niet mee komen.

Die Peugeot is btw toch niet zown goede aanbieding tov die Citroen e C4 pas? Zelfde prijs/constructie. Maar lagere cataloguswaarde. Na 1 jaar gaan die kosten daar ook omhoog. Of mis ik iets
Nee hoor, je mist niks. Het cashback bedrag bij de Citroën aanbieding was wel lager, € 1717.
Die cashback 'verdelen' ze over de eerste 12 maanden waardoor je op een lager maandbedrag uitkomt. Maar de constructie is verder precies hetzelfde inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:16
Ze hebben mij gebeld.
Het is vanaf dag 1 het hoge bedrag van 517 per maand. Na een korte tijd krijg je 2616 euro cashback ALS de sepp er nog is.
Omdat de pot leeg is, stelde hij voor om naar Januari te verplaatsen. Als de Sepp niet lukt, gaan ze wel een cashback vanuit de dealer doen: 41 euro per maand.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Maar het is überhaupt toch helemaal geen goede deal. De MG4 was ~290 euro na aftrek subsidie, en je kon met wat handigheid ook nog 10 euro korting krijgen (en nog gunstigere voorwaarden). Contract was ook nog eens na een jaar opzegbaar

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
-tom-562 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:22:
Maar het is überhaupt toch helemaal geen goede deal. De MG4 was ~290 euro na aftrek subsidie, en je kon met wat handigheid ook nog 10 euro korting krijgen (en nog gunstigere voorwaarden). Contract was ook nog eens na een jaar opzegbaar
Eens.
Heb ik de verkoper ook gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
-tom-562 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:22:
Wacht even, blijkbaar zie ik het verkeerd.
€ 2616 cashback gedeeld door 12 maanden = € 218 per maand. Het maandbedrag is dus in het eerste jaar zonder SEPP € 517 - € 218 = € 299 per maand in het eerste jaar.

Als je in januari alsnog SEPP zou kunnen krijgen doordat je het contract pas in januari 2024 in laat gaan, gaat er ook nog eens € 41 van het maandbedrag af gedurende de eerste 4 jaar.

En je krijgt bij Peugeot gratis Flex lease net als bij Citroën, dus na 12 maanden kun je het contract opzeggen.

Ik zie niet waar dit dan een veel slechtere deal zou moeten zijn dan bijvoorbeeld de MG4 of de Citroën? Ik ben zelf Citroën E-C4 rijder via de actie van Van Beek en de acties lijken erg veel op elkaar.
De Citroën kost mij netto € 305 per maand in het eerste jaar. De Peugeot zou een stuk goedkoper zijn, toch?

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niks over een eventuele MG4 actie gelezen heb, dus wellicht ligt het daar aan.

Wat lees of begrijp ik hier dan verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Rolfy schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:09:
[...]

€ 2616 cashback gedeeld door 12 maanden = € 218 per maand. Het maandbedrag is dus in het eerste jaar zonder SEPP € 517 - € 218 = € 299 per maand in het eerste jaar.

Als je in januari alsnog SEPP zou kunnen krijgen doordat je het contract pas in januari 2024 in laat gaan, gaat er ook nog eens € 41 van het maandbedrag af gedurende de eerste 4 jaar.

En je krijgt bij Peugeot gratis Flex lease net als bij Citroën, dus na 12 maanden kun je het contract opzeggen.

Ik zie niet waar dit dan een veel slechtere deal zou moeten zijn dan bijvoorbeeld de MG4 of de Citroën? Ik ben zelf Citroën E-C4 rijder via de actie van Van Beek en de acties lijken erg veel op elkaar.
De Citroën kost mij netto € 305 per maand in het eerste jaar. De Peugeot zou een stuk goedkoper zijn, toch?

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niks over een eventuele MG4 actie gelezen heb, dus wellicht ligt het daar aan.

Die prijs van de MG4 gaat over 4 jaar. Het 5e jaar komen er ~6 tientjes per maand bij (geen subsidie meer).
En een 208 is ook nog eens kleiner

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoraxx
[...]

Volgens mij is de Citroen een klasse hoger / duurdere auto.

Daarnaast zit in die 299,- van de Peugeot ook al de subsidie:
Het mega cashback-voordeel zit verwerkt in het getoonde maandbedrag inclusief de SEPP overheidssubsidie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
Thoraxx schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:22:
[...]

Volgens mij is de Citroen een klasse hoger / duurdere auto.

Daarnaast zit in die 299,- van de Peugeot ook al de subsidie:
[...]
Oké, dan snap ik jullie reactie wel ja.

Maar ummmm de Peugeot 208, Opel Corsa, Opel Mokka, Citroën C4 en Jeep Avenger zijn allemaal op hetzelfde Stellantis chassis gebouwd?

Het is inderdaad zo dat de C4 ik dacht iets van 12 cm groter is dan de anderen, maar of hij daardoor een klasse hoger zit dan de anderen? Dat denk ik niet toch, het is eigenlijk dezelfde auto met een ander jasje aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:32
Rolfy schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:42:
[...]

Oké, dan snap ik jullie reactie wel ja.

Maar ummmm de Peugeot 208, Opel Corsa, Opel Mokka, Citroën C4 en Jeep Avenger zijn allemaal op hetzelfde Stellantis chassis gebouwd?

Het is inderdaad zo dat de C4 ik dacht iets van 12 cm groter is dan de anderen, maar of hij daardoor een klasse hoger zit dan de anderen? Dat denk ik niet toch, het is eigenlijk dezelfde auto met een ander jasje aan?
De 208, C3 en Corsa vallen in het B segment, de C4 valt in een segment groter van de Focus, Golf. Dat ze bijna alle techniek delen maakt ze nog niet hetzelfde segment auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
[...]

Nee de CB is minder dit is de mail die ik had.:

De prijs per maand op basis van 10.000km is €517,- per maand, en je krijgt een cashback (2 weken na de levering op de rekening gestort) van €2120,-

Als je die €2120,- door 12 maanden deelt komt u uit op een voordeel per maand van €176,-

Hierdoor kost de auto u uiteindelijk dus slechts €341,- per maand als u na 1 jaar het contract opzegt.
Hier ging dan nog sepp vanaf

• Rolfy
alki schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:02:
[...]

Nee de CB is minder dit is de mail die ik had.:

De prijs per maand op basis van 10.000km is €517,- per maand, en je krijgt een cashback (2 weken na de levering op de rekening gestort) van €2120,-

Als je die €2120,- door 12 maanden deelt komt u uit op een voordeel per maand van €176,-

Hierdoor kost de auto u uiteindelijk dus slechts €341,- per maand als u na 1 jaar het contract opzegt.
Hier ging dan nog sepp vanaf
En die SEPP is vanaf januari 2024 weer aan te vragen. Dat is € 41 per maand, waardoor je dus op € 300 per maand komt in het eerste jaar?

Als dat zo is vind ik de deal helemaal niet verkeerd eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
Rolfy schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:13:
[...]

En die SEPP is vanaf januari 2024 weer aan te vragen. Dat is € 41 per maand, waardoor je dus op € 300 per maand komt in het eerste jaar?

Als dat zo is vind ik de deal helemaal niet verkeerd eigenlijk.
Eerste jaar is ook echt goede aanbieding.
Maar in mijn beleving is een auto een product voor de langere termijn.
Na het eerste jaar is hij niet goedkoop. €517 of €476.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:23

d0s

sssst

driel24 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:19:
[...]

Eerste jaar is ook echt goede aanbieding.
Maar in mijn beleving is een auto een product voor de langere termijn.
Na het eerste jaar is hij niet goedkoop. €517 of €476.
Als iemand nu een auto nodig heeft voor een jaar en het niet erg vind om een (positieve) BKR registratie te hebben is het een prima deal.

De vraag is vooral nog of het RVO vindt dat je de SEPP moet terugbetalen omdat je de auto niet 3 jaar in je bezig hebt gehad. Kan je natuurlijk wel voorkomen door volgend jaar te switchen naar een andere EV en een kentekenwissel te doen (SEPP overzetten).

• BasvanS
d0s schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:24:
[...]

Als iemand nu een auto nodig heeft voor een jaar en het niet erg vind om een (positieve) BKR registratie te hebben is het een prima deal.

De vraag is vooral nog of het RVO vindt dat je de SEPP moet terugbetalen omdat je de auto niet 3 jaar in je bezig hebt gehad. Kan je natuurlijk wel voorkomen door volgend jaar te switchen naar een andere EV en een kentekenwissel te doen (SEPP overzetten).
Zucht.. SEPP is op voor occasions..\

Heb wel een offerte aangevraagd maar ze reageren traag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
BasvanS schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:36:
[...]

Zucht.. SEPP is op voor occasions..\

Heb wel een offerte aangevraagd maar ze reageren traag!
Paar weekjes afwachten tot 24

• BasvanS
wd200 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:05:
[...]

Paar weekjes afwachten tot 24
Ga er maar vanuit dat die auto's voor 2024 op naam van de klant moeten..

• alki
Dealer gaat t verschil matchen zodat de prijs voor t 1e jaar op 299 uitkomt

• Thoraxx
alki schreef op donderdag 23 november 2023 @ 18:56:
Dealer gaat t verschil matchen zodat de prijs voor t 1e jaar op 299 uitkomt
Vraag me af waarom ze niet gewoon wachten met het lease contract tot 2024... zo dichtbij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alki
Thoraxx schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:00:
[...]

Vraag me af waarom ze niet gewoon wachten met het lease contract tot 2024... zo dichtbij
Sale targets vanuit Peugeot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Ze hebben voor een E208 gereserveerd, ik heb nog 20 maanden restant van een vorige Occasion Lease, dus dat word 12 maanden rijden voor EUR 258 per maand :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:23

d0s

sssst

Liep je oude lease net af dan? Of vroegtijdig inleveren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
d0s schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:24:
Liep je oude lease net af dan? Of vroegtijdig inleveren?
Contract overlaten nemen, had een auto met meer range nodig, en omdat ik een aanpassing wou laten doen aan de hypotheek mocht ik even geen auto op naam hebben 🫣 Kon dat dus mooi combineren allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:28
Is er veel vraag naar om zo’n contract over te nemen? Ik kan me voorstellen wel aantrekkelijk om een half contract over te nemen. Normaal is zo’n korte duur een stuk duurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Geen enkele interessante PL-aanbiedingen met black friday gezien. Gezien de terugval in autoverkoop had ik juist acties verwacht. Sowieso weinig goede prijzen de laatste tijd, enkel de Chinese nieuwkomers.

Iemand een idee waarom er weinig PL-leuks is? Is privete lease uit de mode? De hoge rente?
Megalomania schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 08:23:
Is er veel vraag naar om zo’n contract over te nemen? Ik kan me voorstellen wel aantrekkelijk om een half contract over te nemen. Normaal is zo’n korte duur een stuk duurder.
Nadeel is dat je een tweedehands auto 'overneemt'. Dus niet het plezier / luxe van een nieuwe terwijl de resterende maandtermijnen gelijk zijn aan nieuw. Daarom krijg je soms een bonus van enkele maanden gratis van de overname aanbieder.

Ik denk wel eens dat een private lease contract het eerste jaar duurder zou moeten zijn en dan de jaren erna wat afnemend in prijs.

Contractovername heb ik naar gekeken maar zag toch heel veel aangeboden contracten die helemaal niet voordelig waren. Andere acties nieuw gaven dan een betere prijs. Allicht ook de reden waarom de aanbieder er van af wilde en ze dan ook niet werden overgenomen..

[ Voor 14% gewijzigd door bombadil op 25-11-2023 09:14 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rolfy
d0s schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:24:
[...]

Is helemaal niet van toepassing. Zolang je least, loopt de SEPP door tot het subsidiebedrag op is.
Stop je met leasen, dan geef je dit door in het RVO portaal en dan stopt de SEPP. Je hoeft niks terug te betalen over de maanden waarin de lease liep.

Zou natuurlijk ook bezopen zijn als dat wel zo was.
Is overigens al vaker ter sprake gekomen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

bombadil schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 08:52:
Geen enkele interessante PL-aanbiedingen met black friday gezien. Gezien de terugval in autoverkoop had ik juist acties verwacht. Sowieso weinig goede prijzen de laatste tijd, enkel de Chinese nieuwkomers.

Iemand een idee waarom er weinig PL-leuks is? Is privete lease uit de mode? De hoge rente?

[...]

Nadeel is dat je een tweedehands auto 'overneemt'. Dus niet het plezier / luxe van een nieuwe terwijl de resterende maandtermijnen gelijk zijn aan nieuw. Daarom krijg je soms een bonus van enkele maanden gratis van de overname aanbieder.

Ik denk wel eens dat een private lease contract het eerste jaar duurder zou moeten zijn en dan de jaren erna wat afnemend in prijs.

Contractovername heb ik naar gekeken maar zag toch heel veel aangeboden contracten die helemaal niet voordelig waren. Andere acties nieuw gaven dan een betere prijs. Allicht ook de reden waarom de aanbieder er van af wilde en ze dan ook niet werden overgenomen..
Tot 1,5 week geleden was er echt meer dan een prima PL aanbieding voor de MG4. Ik wacht ondertussen op de levering daarvan :)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05 14:09
De Consumentenbond heeft ook weer wat leuke aanbiedingen via de veiling van morgen, waaronder de Renault Megane E-Tech

https://autoleasecollecti...ault-megane-e-tech-techno

Techno editie vanaf 457€ (ex subsidie) 60mnd / 5000km (normaal €609)

[ Voor 5% gewijzigd door new_born89 op 27-11-2023 20:28 ]

• kRazj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-03 14:00
Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op een elektrische auto, occasions zijn helaas nog wat te duur en het aanbod gering. We zoeken een 2e auto naast onze Passat. Dus het liefste niet te groot en bij voorkeur elektrisch (we hebben 20 zonnepanelen en een oprit). Op dit moment hebben een KIA Picanto private lease lopen tot eind januari.

Nu zie ik met regelmaat elektrische occasions bij Justlease langskomen. BV => https://justlease.nl/aanbod/SEAT/Mii/private-lease/occasion, een mooie deal en als het lukt om deze in jan af te nemen ook nog subsidie van ongeveer 40 euro p/m.

Een andere optie is om onze private lease met een jaar te verlengen (tegen 220 p/m) en volgend jaar een elektrische occasion te kopen.

Ik vind beide goede opties; maar toch even wat vragen

- Ervaringen met justlease?
- Wat verwachten jullie van de markt van elektrische auto occassions het komende jaar?
- Ik hou rekening met wegenbelasting wat erbij komt vanaf 2025, maar volgens mij valt dit wel mee (auto is 1200kg)

Advies? Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:17

mb1

Ik weet niet wat het budget is, maar de Nissan Leaf gaat er splinternieuw her en de met €10.000 korting uit + €2.950 subsidie...
Zie: https://www.gaspedaal.nl/nissan/leaf?bmin=2023&srt=pr-a

• kRazj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-03 14:00
mb1 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:57:
Ik weet niet wat het budget is, maar de Nissan Leaf gaat er splinternieuw her en de met €10.000 korting uit + €2.950 subsidie...
Zie: https://www.gaspedaal.nl/nissan/leaf?bmin=2023&srt=pr-a
Prima deal, maar we hebben echt recent onze passat aangeschaft. Is ook buiten ons budget voor een 2e auto.

• alki
Edit: nvm

[ Voor 92% gewijzigd door alki op 30-11-2023 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Ik ben aan het twijfelen om over te stappen naar een Private Lease auto. We hebben nu een auto uit 2018 maar die bevalt niet en hebben nu een reperatie van tussen de 2500 en 3500 euro. Voor een auto van 5 jaar oud en 81000 km vind ik dit een beetje gortig. Daarnaast ben ik niet de sterkste qua zorgen hebben en ik denk dat Private Lease daar wat mij uit handen neemt.

Elektrisch willen we niet, heeft geen zin omdat er alleen een openbare laadpaal waar ook parkeergeld betaald moet worden in de buurt is en het verschil in kosten met benzine of hybride is dus 0.

Oog is gevallen op een Renault Clio Hybrid van "van Mossel". Wij willen de auto inruilen (na reperatie uiteraard) en komt ons maandbedrag onder de 300 euro voor het meest uitgebreide model. Weliswaar 6 jaar maar dan kan ik (wat ik dus denk) 6 jaar zorgenvrij rijden? Heb ik dat goed?

Enige ervaring met van Mossel qua private lease?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3power
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 14:18
OMD schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:37:
Ik ben aan het twijfelen om over te stappen naar een Private Lease auto. We hebben nu een auto uit 2018 maar die bevalt niet en hebben nu een reperatie van tussen de 2500 en 3500 euro. Voor een auto van 5 jaar oud en 81000 km vind ik dit een beetje gortig. Daarnaast ben ik niet de sterkste qua zorgen hebben en ik denk dat Private Lease daar wat mij uit handen neemt.

Elektrisch willen we niet, heeft geen zin omdat er alleen een openbare laadpaal waar ook parkeergeld betaald moet worden in de buurt is en het verschil in kosten met benzine of hybride is dus 0.

Oog is gevallen op een Renault Clio Hybrid van "van Mossel". Wij willen de auto inruilen (na reperatie uiteraard) en komt ons maandbedrag onder de 300 euro voor het meest uitgebreide model. Weliswaar 6 jaar maar dan kan ik (wat ik dus denk) 6 jaar zorgenvrij rijden? Heb ik dat goed?

Waarom een auto direct inruilen na zon dure reparatie? DIe wordt daar niet ineens 2500-3500 euro meer waard van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
OMD schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:37:

Hou er rekening mee dat vanaf 2025 de wegenbelasting verhoogd wordt voor hybride auto's. Dus maandbedrag zal dan stijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

m3power schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:45:
[...]

Waarom een auto direct inruilen na zon dure reparatie? DIe wordt daar niet ineens 2500-3500 euro meer waard van...
Omdat we de auto spuugzat zijn. Ik kan hem zo niet inruilen, dan krijg ik er zeker 5000-7500 euro minder voor. Tis nogal een groot probleem helaas.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

jeroenkb schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:07:
[...]

Hou er rekening mee dat vanaf 2025 de wegenbelasting verhoogd wordt voor hybride auto's. Dus maandbedrag zal dan stijgen
Geen rekening mee gehouden, dank daarvoor. Maandbedrag zal dan misschien 4 tientjes omhoog gaan oid. Dat is wel te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
OMD schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:23:
[...]

Geen rekening mee gehouden, dank daarvoor. Maandbedrag zal dan misschien 4 tientjes omhoog gaan oid. Dat is wel te doen.
Nou ben ik wel benieuwd wat er na 81k stuk gaat en 5 jaar dat 3000 euro moet kosten...

Voor wat betreft de MRB maakt het alleen uit als je nu korting zult krijgen op jet MRB tarief door een lage uitstoot. Volgens mij geld dit vaak alleen bij PHEV en niet bij HEV.

Kijk dit even goed na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:15
OMD schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:22:
[...]

Omdat we de auto spuugzat zijn. Ik kan hem zo niet inruilen, dan krijg ik er zeker 5000-7500 euro minder voor. Tis nogal een groot probleem helaas.
Als de reparatie jou € 3.500 kost, kost ie Van Mossel minder. Kun je niet onderhandelen over de inruilprijs? Stel dat je er € 3.500 minder voor krijgt dan ná reparatie kom je onderaan de streep alsnog uit op hetzelfde bedrag. Alles wat je er meer voor krijgt is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

BasvanS schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:24:
[...]

Nou ben ik wel benieuwd wat er na 81k stuk gaat en 5 jaar dat 3000 euro moet kosten...

Voor wat betreft de MRB maakt het alleen uit als je nu korting zult krijgen op jet MRB tarief door een lage uitstoot. Volgens mij geld dit vaak alleen bij PHEV en niet bij HEV.

Kijk dit even goed na.
Motor moet er uit en open. Kostenraaming van de dealer is 2500 euro en als ik preventief wat dingen wil vervangen omdat ze toch bezig zijn dan gaat het ruim over de 3000 euro heen. Ketting is op, spanrollen en nog 2 dingen die ik al niet meer weet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Sandro! schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:28:
[...]

Als de reparatie jou € 3.500 kost, kost ie Van Mossel minder. Kun je niet onderhandelen over de inruilprijs? Stel dat je er € 3.500 minder voor krijgt dan ná reparatie kom je onderaan de streep alsnog uit op hetzelfde bedrag. Alles wat je er meer voor krijgt is mooi meegenomen.
Daar heb je een punt. Ik kan natuurlijk ook gewoon eerlijk zijn en de auto as is inruilen. Het is inderdaad inkoop technisch gezien voor hun peanuts vergeleken met wat de consument betaald aan materiaal en arbeidsloon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiff81
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-05 19:39
Goedemiddag Goedenavond,
Gisteren een mail ontvangen dat de kosten van mijn abonnement bij Lynk & Co wederom omhoog gaan. Ik ben er onderhand wel klaar mee en wil richting volledig elektrisch overstappen. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil max 750,- pm betalen en liefst flex contract. Geen idee of iemand zicht op zo’n auto heeft? Mocht het niet flex kunnen dan is 12/18/24 mnd een optie. Ik hoor graag of iemand zicht heeft in de mogelijkheden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Stiff81 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:50:
Goedemiddag Goedenavond,
Ik wil max 750,- pm betalen en liefst flex contract. Geen idee of iemand zicht op zo’n auto heeft? Mocht het niet flex kunnen dan is 12/18/24 mnd een optie. Ik hoor graag of iemand zicht heeft in de mogelijkheden?
Zelfde schuitje hier; ik zit bij: Direct Private Lease te kijken (Full EV) anders heeft de consumentenbond nog een Astra Touring PHEV of Kuga voor 12mnd (dat is ook nog een optie hier)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Ik heb mijn private lease club om een jaar verlenging gevraagd. Dit kon, maar dan wordt mijn maandbedrag 10 euro duurder van 380 naar 390, en moet ik die 10 euro over de verstreken maanden ook betalen, dat komt neer op 240 euro.

Is dat gebruikelijk? Ik had verwacht dat het (iets) goedkoper zou worden omdat het in theorie een gebruikte auto is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:51
Ik heb bij Leasplan ook een verlenging aangevraagd van mijn contract die nog tot mei loopt. Huidige looptijd 60 maanden naar 72 maanden. Het nieuwe maandbedrag wordt met 7% verhoogd maar niet met terugwerkenden kracht. Bijkomend voordeel is dat je in het laatste jaar “dagelijks” kunt opzeggen zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Ping83 schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:32:
Ik heb bij Leasplan ook een verlenging aangevraagd van mijn contract die nog tot mei loopt. Huidige looptijd 60 maanden naar 72 maanden. Het nieuwe maandbedrag wordt met 7% verhoogd maar niet met terugwerkenden kracht. Bijkomend voordeel is dat je in het laatste jaar “dagelijks” kunt opzeggen zonder extra kosten.
Ja als ik alles inclusief die eenmalige afrekening omreken naar procenten kom ik op 5% verhoging per maand. Niet zo gek dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:58
Hi,

Wij krijgen in januari de nieuwe KIA Niro EV met een looptijd van 48 maanden / 20.000 km. Begin 2023 de knoop doorgehakt en ivm de levertijd van een jaar dus alles geregeld. Nou is het jaar iets anders gelopen en hebben we een huis gekocht. We kunnen het prima betalen straks, maar het liefst zou ik er voor kiezen om hem over te laten nemen.

Lang verhaal kort, zijn er goede ervaringen met privateleaseovernemen.nl ? Of zijn er alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Anoniem: 36835 schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:10:
Ik heb mijn private lease club om een jaar verlenging gevraagd. Dit kon, maar dan wordt mijn maandbedrag 10 euro duurder van 380 naar 390, en moet ik die 10 euro over de verstreken maanden ook betalen, dat komt neer op 240 euro.

Is dat gebruikelijk? Ik had verwacht dat het (iets) goedkoper zou worden omdat het in theorie een gebruikte auto is...
Het probleem voor de PL maatschappij is dat de kosten om de auto te financieren veel duurder zijn geworden, zeg maar van bijna gratis naar 5% rente als het niet meer is. Als je gebakje nu nog 20k waard is kunnen ze dus voor 1 jaar 1000 euro rente ophoesten, dik EUR 80 per maand dus. Die berekenen ze door aan jou. Want als die rente eerst 1% was en dus maar 200 per jaar en krap 20 per maand moet dat verschil van EUR 60 ergens van betaald worden. Of ze dat dan spreiden over 3 jaar, of alleen in het laatste jaar door berekenen is om het even. De meeste partijen kiezen ervoor om het bedrag deels in 1 keer te innen door het ook voor de afgelopen 24 maanden te laten gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 10:01
Ik ben nieuw in private lease land. Zit in onderstaande aanbieding een addertje onder het gras?

https://www.vanmossel.nl/...C257197%2C257198%2C257199

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Robehr schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:08:
Ik ben nieuw in private lease land. Zit in onderstaande aanbieding een addertje onder het gras?

https://www.vanmossel.nl/...C257197%2C257198%2C257199
Wat is hier bijzonder aan als ik vragen mag?
Toch een reguliere prijs voor b-segment. Het is 6 jaar en maar 5000km. Das echt niet veel, dat is maar 417km per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
OMD schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:23:
[...]

Wat is hier bijzonder aan als ik vragen mag?
Toch een reguliere prijs voor b-segment. Het is 6 jaar en maar 5000km. Das echt niet veel, dat is maar 417km per maand.
Flexlease, na 12 maanden kosteloos opzegbaar. En het is een Titanium die redelijk goed in de opties zit.

Voor 389 rijd ne een jaar en 15k KM. Dat is zeker niet duur. Scherpe aanbieding.

[ Voor 17% gewijzigd door BasvanS op 13-12-2023 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timelezzzzz
BasvanS schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:45:
[...]

Flexlease, na 12 maanden kosteloos opzegbaar. En het is een Titanium die redelijk goed in de opties zit.

Voor 389 rijd ne een jaar en 15k KM. Dat is zeker niet duur. Scherpe aanbieding.
Dan lijkt me die deal met de Citroën C4 elektrisch toch beter voor 12mnd € 299 en 10.000 km. Auto is veel groter als de Ford en als je een beetje gunstig kunt laden voordeliger ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:42

Bever!

3

Anoniem: 36835 schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:10:

Ik kreeg korting bij verlening, maar is inmiddels al ruim een jaar geleden geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

timelezzzzz schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:30:
[...]

Dan lijkt me die deal met de Citroën C4 elektrisch toch beter voor 12mnd € 299 en 10.000 km. Auto is veel groter als de Ford en als je een beetje gunstig kunt laden voordeliger ook
Voor veel mensen is laden geen optie. Wij kunnen geen ev rijden vanwege appartement en je moet betalen in de straat om bij een laadpaal te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
timelezzzzz schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:30:
[...]

Waar zie je die actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

OMD schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:24:
[...]

Voor veel mensen is laden geen optie. Wij kunnen geen ev rijden vanwege appartement en je moet betalen in de straat om bij een laadpaal te staan.
Je moet ook betalen om bij een pomp te staan, met andere woorden ik snap hem niet 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
hjs schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:52:
[...]

Je moet ook betalen om bij een pomp te staan, met andere woorden ik snap hem niet 🤔
eigen parkeerplaats versus betaald parkeren op straat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

hjs schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:52:
[...]

Ik heb werkelijk waar nog nooit betaald om bij een pomp om te staan, weet niet welk land jij woont?
Ik moet dus betalen om te “tanken” maar ook om de auto daar neer te zetten + het is zo een paal waarbij je ook per uur moet betalen. Alle 8 is van dezelfde fabrikant (park&charge

Dus ev opladen bij ons =

- 2,20 per uur parkeergeld
- 0,30 per uur Connect kosten (0,50 bij 3 fasen)
- 0,54 per kWh en 0,60 voor snelladen

Hybride is goedkoper :+

[ Voor 7% gewijzigd door OMD op 13-12-2023 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
OMD schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:31:
[...]

Ik heb werkelijk waar nog nooit betaald om bij een pomp om te staan, weet niet welk land jij woont?
Ik moet dus betalen om te “tanken” maar ook om de auto daar neer te zetten + het is zo een paal waarbij je ook per uur moet betalen. Alle 8 is van dezelfde fabrikant (charge&go dacht ik?)

Dus ev opladen bij ons =

- 2,20 per uur parkeergeld
- 0,30 per uur sta kosten
- 0,51 per kWh

Hybride is goedkoper :+
Met die kosten kun je denk ik inderdaad beter (nog) niet electrisch gaan rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
https://citroenvanbeek.nl/citroen-e-c4-cashback-actie

het potje is leeg van de subsidie dus weet niet of ze het nog doen.
De berekening heb ik al eens gepost hier

[ Voor 7% gewijzigd door alki op 15-12-2023 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
alki schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:06:
[...]

https://citroenvanbeek.nl/citroen-e-c4-cashback-actie

het potje is leeg van de subsidie dus weet niet of ze het nog doen.
De berekening heb ik al eens gepost hier
Ze reageren niet eens op mn ingestuurde formulier dus denk dat het afgelopen is.

Zaterdag met de ford rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Robehr schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:14:
[...]

Ze reageren niet eens op mn ingestuurde formulier dus denk dat het afgelopen is.

Heb wel een mail adres voor je

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolfy
Robehr schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:14:
[...]

En een beller is sneller! Dan weet je meteen óf er een actie is nog, óf dat er misschien binnenkort een nieuwe Citroën actie gaat starten (dat was bij mij zo) of wellicht hebben ze nog een DS3 waar ook onlangs nog een actie op is geweest.

Daar kom je allemaal sneller achter als je even belt met Citroën van Beek.

Ik dacht ook mis te grijpen, maar door te bellen heb ik nu zo'n beetje de mooiste E-C4 kunnen krijgen die ze op voorraad hebben gehad in die actie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:51
Zo, hier moet de private lease de deur uit ivm aankomende auto van de zaak, ik ga mijn geluk dus maar beproeven met http://www.privateleaseovernemen.nl en zal mijn ervaringen delen. Mocht iemand nog andere/betere suggesties hebben dan hoor ik die graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Rolfy schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:45:
[...]

En een beller is sneller! Dan weet je meteen óf er een actie is nog, óf dat er misschien binnenkort een nieuwe Citroën actie gaat starten (dat was bij mij zo) of wellicht hebben ze nog een DS3 waar ook onlangs nog een actie op is geweest.

Daar kom je allemaal sneller achter als je even belt met Citroën van Beek.

Ik dacht ook mis te grijpen, maar door te bellen heb ik nu zo'n beetje de mooiste E-C4 kunnen krijgen die ze op voorraad hebben gehad in die actie.
Die e-C3 komt eraan in januari die moet gepushed worden natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
alki schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:17:
[...]

Die e-C3 komt eraan in januari die moet gepushed worden natuurlijk
Als ze hem in augustus/september in de aanbieding zetten in de private lease zoals nu de e-C4 bij Van Beek, zou het best wel eens een interessante auto kunnen zijn. Als je niet al teveel ruimte of pk's nodig hebt, dat dan wel :)

Mijn eerste jaar e-C4 zit er dan op, dus wie weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
Uiteindelijk een Ford Puma MHEV besteld/aangevraagd. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk32
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-01-2024
Hallo, nieuw op dit forum. Worden hier ook lease acties gedeeld?
Ik ben op zoek naar een c-klasse auto met hoge zit. Contract met beel kms 25k. Occasion is prima. Liefst onder €550 p mnd. 🤞🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Frenk32 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:48:
Hallo, nieuw op dit forum. Worden hier ook lease acties gedeeld?
Ik ben op zoek naar een c-klasse auto met hoge zit. Contract met beel kms 25k. Occasion is prima. Liefst onder €550 p mnd. 🤞🏼
Op Pepper.com worden soms aanbiedingen gepost. De echt scherpe aanbiedingen (Atto 3 en MG4) zijn net geweest, die waren wellicht wel interessant geweest.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:17
Kijk even naar het private lease aanbod van de anwb. Daar staan ook heel wat occasions tussen die mogelijk interessant voor je zijn.

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

• Frenk32
Consumentenbond heeft nog mooie eindejaarsdeal met 12-23-36 mnd lease van oa Kuga. Scherpe prijzen en korte looptijden.
Ivm verhogingen mrb in 2025-2026 voor mij de voorkeur.

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-05 09:50
Ik heb momenteel een private-lease MG4, Dit is een flexlease contract tot december volgend jaar. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik nog even de kat uit de boom wil kijken m.b.t. de ontwikkelingen in de ev-markt. Zowel fiscaal, de technologische ontwikkelingen als "de markt" waarvan ik het idee heb dat de echte concurrentieslag pas net begonnen is. Waarschijnlijk wil ik tegen die tijd, over een maand of 11 dus, een EV zelf gaan kopen.

Anyway, ik heb gebruik van de SEPP subsidie en krijg dus rond de 62 euro per maand. Ik heb begrepen dat, wanneer ik volgend jaar besluit om een andere auto te private-leasen die ook aan de SEPP voorwaarden voldoet, ik deze subsidie gewoon door kan laten lopen op de nieuwe auto.

Ik vraag me echter af hoe dat zit wanneer ik besluit om geen auto te private-leasen maar te kopen. Zou ik dan alsnog het resterende bedrag (€ 2200) kunnen krijgen?

Kan hier nergens antwoord op vinden. Iemand hier die hier antwoord op weet te geven toevallig ?

• BasvanS
DaneV schreef op donderdag 28 december 2023 @ 20:38:
Ik heb momenteel een private-lease MG4, Dit is een flexlease contract tot december volgend jaar. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik nog even de kat uit de boom wil kijken m.b.t. de ontwikkelingen in de ev-markt. Zowel fiscaal, de technologische ontwikkelingen als "de markt" waarvan ik het idee heb dat de echte concurrentieslag pas net begonnen is. Waarschijnlijk wil ik tegen die tijd, over een maand of 11 dus, een EV zelf gaan kopen.

Anyway, ik heb gebruik van de SEPP subsidie en krijg dus rond de 62 euro per maand. Ik heb begrepen dat, wanneer ik volgend jaar besluit om een andere auto te private-leasen die ook aan de SEPP voorwaarden voldoet, ik deze subsidie gewoon door kan laten lopen op de nieuwe auto.

Ik vraag me echter af hoe dat zit wanneer ik besluit om geen auto te private-leasen maar te kopen. Zou ik dan alsnog het resterende bedrag (€ 2200) kunnen krijgen?

Kan hier nergens antwoord op vinden. Iemand hier die hier antwoord op weet te geven toevallig ?
Toen ik mijn SEPP over wilde zetten op een nieuw kenteken moest ik aan exact dezelfde voorwaarden voldoen, dus wederom Lease en wederom 2e hands.. Dat hebben ze mij toen telefonisch laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk32
Ik heb een Kuga besteld met looptijd 12 mnd voor een scherpe prijs en dus flexibiliteit.
Via consumentenbond lease collectief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
Mij E208 van Mulder is binnen, heerlijk autotje, 10k km voor 257 per maand :D 12 maanden :D

Wel een stapje terug op alle vlakken (behalve range) t.o.v de MX-30..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
BasvanS schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 11:24:
Mij E208 van Mulder is binnen, heerlijk autotje, 10k km voor 257 per maand :D 12 maanden :D

Waar heb je deze besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
Ging over onderstaande actie, ruim een maand geleden geplaatst
alki schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:40:
https://mulderautomotive....vflyhxAaHAWTjR2mHOVwAerC7
Peugeot e-208 Active Pack 50 kWh 136pk
Private Lease van €517,- voor €299,- per maand o.b.v. 12 mnd / 10.000 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:04
BasvanS schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 14:52:
[...]

[...]
Gefeliciteerd! hoe kom jij daan aan 257 ipv 299? en ik dacht dat de EV subsidie al op was, waardoor die (als je hem na, en dus niet de 2de hands EB subsidie kreeg) die 67 euro duurder was dan 299.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
BasvanS schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 11:24:

Graag gedaan ;)
Zo zie je maar weer niet lang twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 15:55:
[...]

Gefeliciteerd! hoe kom jij daan aan 257 ipv 299? en ik dacht dat de EV subsidie al op was, waardoor die (als je hem na, en dus niet de 2de hands EB subsidie kreeg) die 67 euro duurder was dan 299.
Ik had nog 16 maanden resterend van mijn MX-30 :D Was ook een Occasion Lease met subsidie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• marvel27
Een hoop occasion Tesla Model 3's onder de 350€ per maand bij 10k kms incoming in de loop van 2024, of toch volgens de ANWB en Mistergreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:57
marvel27 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:49:
Een hoop occasion Tesla Model 3's onder de 350€ per maand bij 10k kms incoming in de loop van 2024, of toch volgens de ANWB en Mistergreen.
Dat zou een mooie ontwikkeling zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 15:59
marvel27 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:49:
Dit zou top zijn. Volgende week gaat de Model 3 weg voor de Model Y. Dan kan de Lync en Co worden ingeruild voor de Model 3.

Momenteel al 1.5 jaar de Lync en Co wat een mooie gezinsauto is. Nu de Model 3 wordt ingeruild voor de Model Y is het tijd voor iets nieuws.

Wat vinden jullie van de Aygo X? Zie deze voor rond 300-350e per maand staan. Leuke stads auto.

[ Voor 20% gewijzigd door Wackmack op 04-01-2024 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTTFF
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:04
Wackmack schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:43:
[...]

Dit zou top zijn. Volgende week gaat de Model 3 weg voor de Model Y. Dan kan de Lync en Co worden ingeruild voor de Model 3.

Momenteel al 1.5 jaar de Lync en Co wat een mooie gezinsauto is. Nu de Model 3 wordt ingeruild voor de Model Y is het tijd voor iets nieuws.

Wat vinden jullie van de Auto X? Zie deze voor rond 300-350e per maand staan. Leuke stads auto.
Wat is auto x? En waar kom je dat tegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
Aygo X vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:31
Ik zag zelfs een Fiesta ST (met 200pk) voor een 'schappelijke' €400-€450 pm. Voor zo'n beest geen slechte deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 15:59
LTTFF schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:12:
[...]

Wat is auto x? En waar kom je dat tegen?
Aygo X, is niet echt een aanbeiding dus deze prijs kom je overal tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epoxus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:08
Lightning89 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:48:
Ik zag zelfs een Fiesta ST (met 200pk) voor een 'schappelijke' €400-€450 pm. Voor zo'n beest geen slechte deal.
Heb je een linkje? Ik denk dat je de ST-Line bedoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
BasvanS schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 14:52:
[...]

[...]
Voor degene die interesse hadden. Ik heb ze gemaild en ze hebben weer wat nieuwe voorraad

Vanaf € 299,- voor het eerste jaar met 10.000km - Peugeot e208 Active in het wit
Pagina: 1 ... 91 ... 104 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.