Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:48
Bij kia kun je een e-Niro leasen voor 399€ inclusief subsidie. Wel lange levertijd.

En bij van mossel heb je nog steeds een topdeal met de MG4, die je al leaset voor 320€ per maand met 10k. De ZS heeft ook een goede aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-07 18:42
marvel27 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:55:
Bij kia kun je een e-Niro leasen voor 399€ inclusief subsidie. Wel lange levertijd.

En bij van mossel heb je nog steeds een topdeal met de MG4, die je al leaset voor 320€ per maand met 10k. De ZS heeft ook een goede aanbieding.
Dank beide opties zijn best interresant wel erg jammer van lange levertijd van die kia zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-07 23:10
Welke merken bieden nu inmiddels een abonnement aan? Volvo weet ik, maar erg duur..
Ik wil graag van de BKR af en mijn MINI kan ik vanaf januari opzeggen ivm flex lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:43
Pingu007 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:42:
Welke merken bieden nu inmiddels een abonnement aan? Volvo weet ik, maar erg duur..
Ik wil graag van de BKR af en mijn MINI kan ik vanaf januari opzeggen ivm flex lease.
Wat is het verschil tussen "een abonnement" en "private lease" dan precies? En geeft die eerste dan geen BKR registratie en die tweede wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:56

FreakNL

Well do ya punk?

Zonder enige waarde-oordeel en met het gevaar dat ik als de gemiddelde auto-bezitter klink ("Mijn auto kost maar 70 euro per maand, private lease is veel te duur!!!111!!")

Ik kocht in februari 2020 een auto voor 24.5k. 7000 kilometer op te teller, 18 maanden oud. Nieuwprijs +- 33k.Dus de bekende "kop eraf"...

Ik heb alles nu in een Excel gegoten tm december 2023 en daarbij heb ik meegenomen;
MRB
Verzekering
4x een beurt (2020/2021/2022/2023) (totaal +- 1800 euro)
1x een extra bezoek aan garage voor een probleem (2021, 80 euro)
1x een lekke band (40 euro Kwikfit)
1x schade (400 euro)
1x nieuwe banden (december 2023, ik heb even op 800 euro gerekend, zal wel iets minder worden)

Verder ga ik nu uit van een inruilbedrag van 15k. Diverse sites geven meer aan, ANWB zelfs 18k. Maar ik reken even defensief. Dat is dus 9500 afschrijving in 47 maanden

Ik kom dan in totaal met alles kosten op een bedrag van 400,28 per maand.

Vind ik reuze meevallen. Ik had eigenlijk verwacht dat het meer was. Ik geloof dat ik een (enigzins) gelijkwaardige auto in 2020 kon leasen voor 525.. Wel maar 10k/jaar.. Ik rij net iets meer (+-12k).. Maar dan had ik wel nieuw(er) gereden.

Nogmaals, geen enkele waardeoordeel verder. Ik wordt ook wel "geholpen" door de inflatie in deze.. Vooralsnog heb ik een goede keuze gemaakt. Als ik straks een onderhoudspost van 2500 euro krijg wordt het anders :+ Maar dat is lastig bij prive rijden, waar zit de sweetspot qua inruilmoment......

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
FreakNL schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:56:
Zonder enige waarde-oordeel en met het gevaar dat ik als de gemiddelde auto-bezitter klink ("Mijn auto kost maar 70 euro per maand, private lease is veel te duur!!!111!!")

Ik kocht in februari 2020 een auto voor 24.5k. 7000 kilometer op te teller, 18 maanden oud. Nieuwprijs +- 33k.Dus de bekende "kop eraf"...

Ik heb alles nu in een Excel gegoten tm december 2023 en daarbij heb ik meegenomen;
MRB
Verzekering
1x een extra bezoek aan garage voor een klein iets (2021, 80 euro)
1x schade (400 euro)
1x nieuwe banden (december 2023, ik heb even op 800 euro gerekend, zal wel iets minder worden)

Verder ga ik nu uit van een inruilbedrag van 15k. Diverse sites geven meer aan, ANWB zelfs 18k. Maar ik reken even defensief. Dat is dus 9500 afschrijving in 47 maanden

Vind ik reuze meevallen. Ik had eigenlijk verwacht dat het meer was. Ik geloof dat ik een gelijkwaardige auto in 2020 kon leasen voor 525.. Wel maar 10k/jaar.. Ik rij net iets meer (+-12k).. Maar dan had ik wel nieuw(er) gereden.

Nogmaals, geen enkele waardeoordeel verder. Ik wordt ook wel "geholpen" door de inflatie in deze.. Vooralsnog heb ik een goede keuze gemaakt. Als ik straks een onderhoudspost van 2500 euro krijg wordt het anders :+ Maar dat is lastig bij prive rijden, waar zit de sweetspot qua inruilmoment......

***members only***
Met de kennis van nu een goede keuze dus, in jouw persoonlijke geval. Hoewel PL dan nieuwer geweest zou zijn kan ik mij voorstellen dat je weinig nieuws 'mist' in een auto van 2018. En dus toch minimaal 125 / maand = 6K bespaart straks op een periode van 4 jaar. Nog even los van dat een eigen auto wel zorgen geeft (onderhoud kan tegenvallen, etc.) maar tegelijkertijd ook deels meer vrijheid (geen km-beperking, mogen uitlenen aan wie je maar wilt, niet direct betalen voor elk krasje wat je erop maakt, etc.).

Zonder de discussie op te laaien denk ik dat je kan stellen dat privé een enkele jaren oude auto rijden in de meeste gevallen goedkoper is dan een nieuwe PL van dezelfde klasse. Met de wetenschap dat er ook scenario's zijn waarin dat niet opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik mis eigenlijk niks. Behalve elektrisch rijden. Dit is echt nog een ouderwetse dinosapdrinker.

Voor de rest zit alles erop. Het is ook wel een auto die boordevol opties zit (Carplay (alhoewel dat inmiddels wel standaard is), ACC, automaat, elektrisch open/schuifdak, achteruitrijcamera, keyless entry, regensensor/automatische verlichting, trekhaak), wat bij private lease natuurlijk ook meteen wel aantikt als je alle vinkjes aantikt.. Die 525,- was voor een kaal model geweest...

Dus inderdaad, voor nu prima.. Maar eigenlijk wisten "we" al dat je met een auto waar de kop af is financieel waarschijnlijk beter uit bent..

Eigen auto geeft weer wel zorgen. Ik heb wat gedoe gehad met de versnellingsbak en dat kostte me veel meer moeite om op te lossen tov een lease-auto. (bij die laatste had ik gewoon gedacht, "fuck it, dan draai ik hem toch in elkaar")... En het blijft altijd wel in mijn achterhoofd zitten dat er "iets" niet goed zit.. Dus inderdaad, valide punt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Pingu007 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:42:
Leaseplan Free: https://www.leaseplan.com/nl-nl/free-auto-abonnement/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 04-07 23:40
Ik overweeg mijn private lease (Cupra Born Performance, 10 maanden oud) aan te bieden ter overname. Soms loopt het leven net even anders. In dit geval helemaal niet negatief overigens.

Met welke sites hebben mensen hier goede ervaringen?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
Privateleaseovernemen.nl werkt in mijn ervaring prima. Maar kan ook via marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

MRB
Verzekering
1x schade (400 euro)

Vind ik reuze meevallen. Ik had eigenlijk verwacht dat het meer was. Ik geloof dat ik een (enigzins) gelijkwaardige auto in 2020 kon leasen voor 525.. Wel maar 10k/jaar.. Ik rij net iets meer (+-12k).. Maar dan had ik wel nieuw(er) gereden.

***members only***
Vind die EUR 525 voor een auto van 33k nieuw ook wel bizar hoog. Dan tik je in 60 maanden al de nieuwaarde van de auto af. Terwijl wegenbelasting en verzekering samen mss 6k is?

Mijn auto had ook een nieuwaarde van 32k, lease is 299, subsidie 41. Ben ik toch EUR 140 per maand goedkoper uit.. zonder brandstof... zonder elektra ;)

Bij PL altijd voor de goede deal gaan, niet voor wat je graag hebben wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

MRB
Verzekering
1x schade (400 euro)

***members only***
Ik kocht in het voorjaar 2020 een Ford Focus van 6 maanden oud en <10k km. Gekocht voor 24k, die is nu 18-20k waard met 90k km als ik 'm inruil voor een nieuwe Kuga PHEV. Dus afschrijving 6k.

Onderhoud tot nu toe 1 kleine beurt, 1 grote beurt en 4 nieuwe banden. Totaal nog geen 1.000 euro .

Verzekering all risk + mrb 80 euro per maand.

Totaal 10.360 /42 = 247 per maand. Met 25.500 km per jaar.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Sport_Life schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:21:
[...]

Ik kocht in het voorjaar 2020 een Ford Focus van 6 maanden oud en <10k km. Gekocht voor 24k, die is nu 18-20k waard met 90k km als ik 'm inruil voor een nieuwe Kuga PHEV. Dus afschrijving 6k.

Onderhoud tot nu toe 1 kleine beurt, 1 grote beurt en 4 nieuwe banden. Totaal nog geen 1.000 euro .

Kun je nagaan, rij je een vrijwel nieuwe Focus voor het bedrag waar je in PL nog niet eens een Kia Picanto kan rijden met minder kilometers ;)

Voordeel is wel dat jouw verzekering denk ik laag is ivm max no claim (of in ieder geval hoog op de ladder)? Wie net begint met rijden heeft dan wat meer kosten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Valorian schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:24:
[...]

Kun je nagaan, rij je een vrijwel nieuwe Focus voor het bedrag waar je in PL nog niet eens een Kia Picanto kan rijden met minder kilometers ;)

Voordeel is wel dat jouw verzekering denk ik laag is ivm max no claim (of in ieder geval hoog op de ladder)? Wie net begint met rijden heeft dan wat meer kosten natuurlijk.
Ik zit indd hoog in de ladder met veel schadevrije jaren.
En die Focus is ook best goedkoop in de wegenbelasting. Met zn 3 cilinder :P.

Nu dan wellicht een PHEV, vorige woning had geen oprit , nu wel 8)7 .

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 19-10-2023 22:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Nu online
Sport_Life schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:21:
[...]

Ik kocht in het voorjaar 2020 een Ford Focus van 6 maanden oud en 10k km. Gekocht voor 24k, die is nu 18-20k waard met 90k km als ik 'm inruil voor een nieuwe Kuga PHEV. Dus afschrijving 6k.

Als je in Maart 2020 je 24k had geinvesteerd in VWRL had je nu 36k gehad.. 10%-20% rendement had menig fonds voor je kunnen halen de afgelopen 3 jaar. Toch ook in een keer 5k-6k extra kosten.
Ja, auto's zijn meer waard geworden, er is giga inflatie, maar daar had je op de beurs ook van kunnen profiteren. Dus niet alleen kijken naar wat je hebt (je auto) maar ook naar wat je gemist hebt, de beleggingen . Anders is het niet echt eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

BasvanS schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:08:
[...]

Vind die EUR 525 voor een auto van 33k nieuw ook wel bizar hoog. Dan tik je in 60 maanden al de nieuwaarde van de auto af. Terwijl wegenbelasting en verzekering samen mss 6k is?

Mijn auto had ook een nieuwaarde van 32k, lease is 299, subsidie 41. Ben ik toch EUR 140 per maand goedkoper uit.. zonder brandstof... zonder elektra ;)

Bij PL altijd voor de goede deal gaan, niet voor wat je graag hebben wil!
Daar begin ik niet aan, ik wil graag kiezen wat ik rij. Zeker voor die paar KM per jaar. Het is voor mij veel meer dan A->B… Dus dan is PL sowieso niks voor mij :)

WB en verz is eerder 8k per 5 jaar. En sowieso is die 32k eigenlijk 37k aan optie-niveau. Iets wat je bij private-lease natuurlijk ook lastiger voor elkaar krijgt..

Overigens ga ik bij mijn afschrijving uit van inruilprijs. Als ik uitga van waarde zoals @Sport_Life doet dan heb ik niet 9500 afgeschreven maar 3500. Dan zakt de maand-prijs al naar 275….

Ik vraag me overigens wel af wat je least voor 299. Collega was in 2018/2019 al 500-600 kwijt voor zijn TROC…

[ Voor 49% gewijzigd door FreakNL op 20-10-2023 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

BasvanS schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:36:
[...]

Als je in Maart 2020 je 24k had geinvesteerd in VWRL had je nu 36k gehad.. 10%-20% rendement had menig fonds voor je kunnen halen de afgelopen 3 jaar. Toch ook in een keer 5k-6k extra kosten.
Ja, auto's zijn meer waard geworden, er is giga inflatie, maar daar had je op de beurs ook van kunnen profiteren. Dus niet alleen kijken naar wat je hebt (je auto) maar ook naar wat je gemist hebt, de beleggingen . Anders is het niet echt eerlijk.
Tja en als je in november 2021 24k had geïnvesteerd dan was het nu 10% minder waard. Achteraf is het altijd makkelijk praten wat de beurs doet ;).

Bovendien gaat van die 24k nog 18k lease kosten af, dus het rendement is veel lager dan 6k.

Punt is dat destijds de discussie was koop vs lease en dat is achteraf in mijn geval duidelijk in het voordeel van koop, met name door de inflatie (stijgende autoprijs).

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 20-10-2023 09:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Misschien overbodig, maar het wordt nu toch een discussie die gaat lijken op de waarschuwing die bij de Quickreply van dit topic staat.
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Nu online
Sport_Life schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:14:
[...]

Tja en als je in november 2021 24k had geïnvesteerd dan was het nu 10% minder waard. Achteraf is het altijd makkelijk praten wat de beurs doet ;).

Bovendien gaat van die 24k nog 18k lease kosten af, dus het rendement is veel lager dan 6k.

Punt is dat destijds de discussie was koop vs lease en dat is achteraf in mijn geval duidelijk in het voordeel van koop, met name door de inflatie (stijgende autoprijs).
Dat mijn berekening te optimistisch is, dat ben ik met je eens, maar je kunt niet schemeren met de waarde stijging van je occasion, wat puur geluk is, en dan de waardestijging van aandelen op geluk gooien, dat is niet helemaal eerlijk.

VWRL was na de dip in 2020 63dollar, precies toen jij je auto kocht, en zit al een tijdje stabiel boven de 100. Dat is 50% in 3 jaar, en in de basis ook de reden waarom je occasion nu zo veel meer waard is. Niks is vooraf te voorspellen, maar als je het achteraf niet eerlijk vind om aandelen rendementen te bekijken, moet je ook niet aankomen de hoge restwaarde en dus lage TCO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Ik kon het niet 1 2 3 vinden in het topic het zal vast al gevraagd zijn.

Bij het gebruik maken van de subsidie en ik zeg mijn auto op na 12 maanden moet ik dit dan terug betalen de gekregen subsidie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:21

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

marvel27 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:55:

Kijk ik dan niet goed of is deze deal al voorbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Beekforel schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:18:
[...]

Kijk ik dan niet goed of is deze deal al voorbij?
https://www.vanmossel.nl/mg/modellen/zs-ev/

Edit:

https://www.vanmossel.nl/...C240156%2C240242%2C245870

[ Voor 32% gewijzigd door Extrix op 21-10-2023 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

De MG4 kost op zijn goedkoopst 349 maar dat is 7500 km... Of reken je de subsidie er al af?
Extrix schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:15:
Ik kon het niet 1 2 3 vinden in het topic het zal vast al gevraagd zijn.

Bij het gebruik maken van de subsidie en ik zeg mijn auto op na 12 maanden moet ik dit dan terug betalen de gekregen subsidie
Was niet heel moeilijk te vinden:
De gekochte nieuwe elektrische personenauto staat minimaal 3 jaar op uw naam. Dit is gerekend vanaf de datum van 1e inschrijving en tenaamstelling in het kentekenregister. We controleren regelmatig bij de RDW of de elektrische auto nog op uw naam staat in het kentekenregister. Verkoopt u de auto eerder dan de afgesproken 3 jaar? Dan meldt u dit aan ons en betaalt u (mogelijk) een deel van de subsidie terug.

[ Voor 50% gewijzigd door Beekforel op 21-10-2023 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:37
Beekforel schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:26:
[...]

De MG4 kost op zijn goedkoopst 349 maar dat is 7500 km... Of reken je de subsidie er al af?
Met subsidie kost ie maar 286

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Beekforel schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:26:
[...]

Met subsidie kost ie maar 286.
En je kunt nog 10 euro extra korting krijgen dmv een actiecode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

alki schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:34:
[...]

Met subsidie kost ie maar 286
Huh? 2950 euro subsidie is gespreid over 60 maanden 49 euro dus dan kom ik op 300?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
Beekforel schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:36:
[...]

Huh? 2950 euro subsidie is gespreid over 60 maanden 49 euro dus dan kom ik op 300?
Subsidie is maar 4 jaar dus dan krijg je 62 per maand. En t contract is flexibel opzegbaar na 1 jaar dus je kunt m gewoon inleveren na 4 jaar en dan kijken voor nieuwe acties.

Rij je toch redelijk "goedkoop"

[ Voor 4% gewijzigd door alki op 21-10-2023 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
alki schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:35:
[...]

Met subsidie kost ie maar 286.
En je kunt nog 10 euro extra korting krijgen dmv een actiecode
Wat is die kortings code?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alki
Welkom2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

alki schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:38:
[...]

Subsidie is maar 4 jaar dus dan krijg je 62 per maand. En t contract is flexibel opzegbaar na 1 jaar dus je kunt m gewoon inleveren na 4 jaar en dan kijken voor nieuwe acties
Ah kijk, dan wordt het icm die 10 euro extra wel interessant.

Ik heb nog een contract t/m aug 2024 op m'n huidige auto, ben erg in dubio wat te gaan doen dus probeer het wat in de gaten te houden. Bij de MG4 staat jan/feb geleverd, maar las hier eerder al dat hij toch al sneller kwam dus dan zit ik met twee auto's. Dus dan zou ik ergens in maart/april '24 eens moeten gaan kijken wat er dan aan acties is....
Welkom2023 vond ik ergens in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Aangezien het zo hard gaat in de ev wereld met modellen en acties zou miss nog eerder switchen dan die 4 jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

alki schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:44:
Aangezien het zo hard gaat in de ev wereld met modellen en acties zou miss nog eerder switchen dan die 4 jaar
De subsidie is voor 3 jaar lijkt het? Of in elk geval 3 jaar op naam.

Ik heb in 2020 een benzine geleased omdat er toen nog net niet leuk genoeg aanbod was. Er komt nu wel steeds meer, maar het wordt ook weer steeds duurder dus je moet maar net een leuk aanbod vinden. Ik zit nu op ~350 per maand voor 15dkm en daar wou ik wel in de buurt blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extrix
Mijn dank is groot had al aangevraagd maar zit nog in die 14 dagen dus willen ze vast wel aanpassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
Vomar (ja inderdaad Vomar) heeft best en goede private lease deal. 259€ per maand voor een Fiat 500 HEV en Skoda Fabia voor 329€ per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 10:44

Pinobigbird

doesn't share food!

marvel27 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:02:
Vomar (ja inderdaad Vomar) heeft best en goede private lease deal. 259€ per maand voor een Fiat 500 HEV en Skoda Fabia voor 329€ per maand.
Zeker een leuke deal. Je link (referral?) doet het niet (kan aan m'n pi-hole liggen). Dit is de pagina: https://www.vomar.nl/privatelease

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:23
Pinobigbird schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:19:
[...]

Zeker een leuke deal. Je link (referral?) doet het niet (kan aan m'n pi-hole liggen). Dit is de pagina: https://www.vomar.nl/privatelease
€247,- zelfs als je doorklikt voor de 500

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alki
Wie heeft die mg4 op pepper gezet ? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extrix
alki schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:57:
Wie heeft die mg4 op pepper gezet ? :D
Ik niet maar ik dacht het zelfde beetje toeval allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Note: Ze doen bij mij nu wel moeilijk over het gebruik van de coupon code, dat ze nu echt de mail van je willen hebben waarbij je de code ontvangen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Extrix schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:52:
Note: Ze doen bij mij nu wel moeilijk over het gebruik van de coupon code, dat ze nu echt de mail van je willen hebben waarbij je de code ontvangen heb.
Meld je even aan voor de nieuwsbrief krijg je m zo binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
alki schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:15:
[...]

Meld je even aan voor de nieuwsbrief krijg je m zo binnen
Lukt helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
ik heb m meteen binnen.
Wel gezien dat ik de code alleen kan invullen via de mobiele site

[ Voor 17% gewijzigd door alki op 24-10-2023 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Beekforel schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:45:
[...]

De subsidie is voor 3 jaar lijkt het? Of in elk geval 3 jaar op naam.
Ik dacht dus ook dat je de volledige looptijd de auto op naam moest hebben en anders de SEPP subsidie terug moest betalen. 3.5 jaar terug met mijn E-Golf stond er toen wel zoiets, kan iemand verifiëren of dat is veranderd?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Kecin schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:57:
[...]

Ik dacht dus ook dat je de volledige looptijd de auto op naam moest hebben en anders de SEPP subsidie terug moest betalen. 3.5 jaar terug met mijn E-Golf stond er toen wel zoiets, kan iemand verifiëren of dat is veranderd?
Subsidie krijg je per maand niet in 1 keer, geen boetes etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

alki schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:38:
[...]

Subsidie krijg je per maand niet in 1 keer, geen boetes etc
Ik krijg het inderdaad per maand overgemaakt, maar ik dacht dat er een regel was dat je minimaal de auto x jaren/maanden op naam moest hebben en dat 12 maanden te kort zou wezen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Nu online
Kecin schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:52:
[...]

Ik krijg het inderdaad per maand overgemaakt, maar ik dacht dat er een regel was dat je minimaal de auto x jaren/maanden op naam moest hebben en dat 12 maanden te kort zou wezen.
Dat heeft volgens mij wel ooit ergens zo gestaan, maar nu zie je die regel ook niet meer terug. Voor PL geld iig dat je per maand dat je de auto hebt EUR 41,66 krijgt voor een 2e hands.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Kecin @BasvanS
De gekochte nieuwe elektrische personenauto staat minimaal 3 jaar op uw naam. Dit is gerekend vanaf de datum van 1e inschrijving en tenaamstelling in het kentekenregister. We controleren regelmatig bij de RDW of de elektrische auto nog op uw naam staat in het kentekenregister. Verkoopt u de auto eerder dan de afgesproken 3 jaar? Dan meldt u dit aan ons en betaalt u (mogelijk) een deel van de subsidie terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-07 23:55
Dit is alleen bij aankoop van een EV, niet bij PL.

Bij het beëindigen van de PL overeenkomst moet je dit doorgeven aan het RVO en dan stoppen zij de maandelijkse uitbetaling SEPP. Je hoeft in dat geval niets terug te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ah ja, Private Lease ligt nog wat anders:
De nieuwe elektrische personenauto die u private leaset staat 4 jaar steeds op uw naam. Dit is gerekend vanaf de datum van 1e inschrijving in Nederland en de datum tenaamstelling in het kentekenregister. We controleren regelmatig bij de RDW of de auto nog op uw naam staat in het kentekenregister. Stopt u eerder met leasen dan de afgesproken 4 jaar? Dan meldt u dit aan ons en stopt de maandelijkse betaling van het subsidiebedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-07 19:08
Ik lees op Pepper dat sommigen de vraag krijgen om hun oorspronkelijke mail met de Van Mossel vouchercode te tonen. Nu heb ik mij aangemeld voor hun nieuwsbrief, maar krijg ik alleen het verzoek mijn Van Mossel account te bevestigen. Ik krijg geen code.

Waar hebben jullie je exact aangemeld voor die code?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:18

Cordon

Lievelings jankert

NelgNL schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:24:
Ik lees op Pepper dat sommigen de vraag krijgen om hun oorspronkelijke mail met de Van Mossel vouchercode te tonen. Nu heb ik mij aangemeld voor hun nieuwsbrief, maar krijg ik alleen het verzoek mijn Van Mossel account te bevestigen. Ik krijg geen code.

Gewoon in de footer, helemaal onderin de site. Hebben hem gebruikt voor een Peugeot en er nooit een vraag over gehad. De medewerker van de dealer kende de code niet eens, maar dit was 3 weken geleden. Vandaag de auto opgehaald! :p

Blijkbaar werd het teveel gebruikt en is hij nu niet geldig meer. En/of krijg je het niet meer…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extrix
NelgNL schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:24:

Controleer wel even of je op de private lease website zit van van Mossel. Bij de niet private lease is het idd een aanvraag voor mijn van Mossel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
Het lijkt erop dat ze de code gedeactiveerd hebben, pepper effect 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 08:37

Tripl3 D

Brother in Arms

Goedendag, ik heb een wat aparte situatie waarvan ik wilde weten of ik hier goed aan doe.

Ik heb momenteel een PL-auto (Hyundai Ioniq) waarvan de 5-jarige contractperiode op 5 januari 2024 afloopt.
Ik ben om die reden in de afgelopen maanden op zoek gegaan naar een nieuwe PL-auto en ben zodoende uitgekomen bij Van Mossel voor een MG4. De geschatte levertijd was 2-3 maanden en toen ik de bevestiging kreeg van Van Mossel stond daar een geschatte levertijd van 1-1-2024.
Aan de verkoper de situatie uitgelegd en dat ik sowieso de auto niet voor januari wilde.
Allemaal geen probleem, hij had een klant die hem in april besteld had en hem niet voor februari volgende jaar wilde.

Ik was dus gerust gesteld, totdat ik een aantal weken geleden werd gebeld door VM: Met de mededeling:
"Gefeliciteerd!!!! U kunt de auto een dezer dagen op komen halen, we bellen nu voor een afspraak."
Situatie uitgelegd en hij ging wat navragen bij een collega van de Inkoop, maar werd daar niet veel wijzer van.
Zou nog wat na gaan vragen, maar dat zou wel even gaan duren en voordat we het wisten zou het wel januari zijn. Was daar al niet gerust op en "Ja hoor!" een paar dagen later landde een brief van de RDW op de deurmat met het kentekenbewijs.
Van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk kwam ik bij de verkoper van VM Rotterdam die aangaf dat ze een NLV (Niet leveren voor) in hadden moeten vullen. Dat was niet gebeurd dus stuurde hij een mail naar de verkoopadministratie met de volgende tekst:
Goedemiddag,

Klant kan de auto pas vanaf 1 januari ophalen. Graag NLV datum toevoegen. Auto is al op naam gegaan vd klant. Wellicht nieuwe auto koppelen?
Verkoper ging vervolgens 3 weken op vakantie en ik kreeg geen reactie meer.
Zelf nog een keer gereageerd op zijn mail (waar ook de verkoopadministratie in stond), maar 0 reactie.
Uiteindelijk na een belrondje kreeg ik de man te pakken die het legendarische "Gefeliciteerd!" riep en zei dat alles wel goed zou komen. De situatie wederom uitgelegd en benadrukt dat de auto al op naam stond.
Daar schrok hij toch wel even van, want er werd nu geen verzekering betaald. Hij beloofde uit te gaan zoeken hoe nu verder.

Zijn uiteindelijke reactie was:
Omdat het RVO het mogelijk een probleem kan vinden dat er al een auto op je naam staat terwijl er nu nog geen leasecontract in is gegaan, hebben we ervoor gekozen de auto weer even te vrijwaren.

De volgende tenaamstelling wordt dan dus logischerwijs de tweede registratie van de auto. Dit betekent dat je je subsidie aanvraag even dient te veranderen naar een occasionsubsidie aanvraag van €2000.- euro. En dan zet ik de overige €950.- euro op je bankrekening.
Is dit 'gewoon' een goede deal, of zie ik hier iets over het hoofd wat ongunstig voor mij is en moet ik hier bezwaar tegen maken?

N.B. Een lang stilstaande (elektrische) auto wordt meestal ten zeerste afgeraden, dus ik weet ook niet wat dat doet.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Tripl3 D schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:03:
Goedendag, ik heb een wat aparte situatie waarvan ik wilde weten of ik hier goed aan doe.

Ik heb momenteel een PL-auto (Hyundai Ioniq) waarvan de 5-jarige contractperiode op 5 januari 2024 afloopt.
Ik ben om die reden in de afgelopen maanden op zoek gegaan naar een nieuwe PL-auto en ben zodoende uitgekomen bij Van Mossel voor een MG4. De geschatte levertijd was 2-3 maanden en toen ik de bevestiging kreeg van Van Mossel stond daar een geschatte levertijd van 1-1-2024.
Aan de verkoper de situatie uitgelegd en dat ik sowieso de auto niet voor januari wilde.
Allemaal geen probleem, hij had een klant die hem in april besteld had en hem niet voor februari volgende jaar wilde.

Ik was dus gerust gesteld, totdat ik een aantal weken geleden werd gebeld door VM: Met de mededeling:
"Gefeliciteerd!!!! U kunt de auto een dezer dagen op komen halen, we bellen nu voor een afspraak."
Situatie uitgelegd en hij ging wat navragen bij een collega van de Inkoop, maar werd daar niet veel wijzer van.
Zou nog wat na gaan vragen, maar dat zou wel even gaan duren en voordat we het wisten zou het wel januari zijn. Was daar al niet gerust op en "Ja hoor!" een paar dagen later landde een brief van de RDW op de deurmat met het kentekenbewijs.
Van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk kwam ik bij de verkoper van VM Rotterdam die aangaf dat ze een NLV (Niet leveren voor) in hadden moeten vullen. Dat was niet gebeurd dus stuurde hij een mail naar de verkoopadministratie met de volgende tekst:

[...]

Verkoper ging vervolgens 3 weken op vakantie en ik kreeg geen reactie meer.
Zelf nog een keer gereageerd op zijn mail (waar ook de verkoopadministratie in stond), maar 0 reactie.
Uiteindelijk na een belrondje kreeg ik de man te pakken die het legendarische "Gefeliciteerd!" riep en zei dat alles wel goed zou komen. De situatie wederom uitgelegd en benadrukt dat de auto al op naam stond.
Daar schrok hij toch wel even van, want er werd nu geen verzekering betaald. Hij beloofde uit te gaan zoeken hoe nu verder.

Zijn uiteindelijke reactie was:

[...]

Is dit 'gewoon' een goede deal, of zie ik hier iets over het hoofd wat ongunstig voor mij is en moet ik hier bezwaar tegen maken?

N.B. Een lang stilstaande (elektrische) auto wordt meestal ten zeerste afgeraden, dus ik weet ook niet wat dat doet.
Volgens mij een prima oplossing zo. Ik zit nog met het zelfde dus zal morgen even bellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-07 19:08
Als zij die 950 euro storten is dat een prima oplossing! Voordeel is dat je het geld dan al binnen hebt. Mocht je de auto na 1 jaar opzeggen stopt ook direct de subsidie, maar die 950 euro van Van Mossel kan je dan mooi houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 08:37

Tripl3 D

Brother in Arms

NelgNL schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:02:
Als zij die 950 euro storten is dat een prima oplossing! Voordeel is dat je het geld dan al binnen hebt. Mocht je de auto na 1 jaar opzeggen stopt ook direct de subsidie, maar die 950 euro van Van Mossel kan je dan mooi houden!
Ja, precies, dat dacht ik dus ook! Met die Van Mossel 75 jaar deal zat er ook 'gratis' Flexlease bij, waardoor ik zonder meerkosten na een jaar kan opzeggen. Dan steek je die 950 euro 'gewoon' in je zak.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickyDH
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-07 10:26
Tripl3 D schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:31:
[...]

Ja, precies, dat dacht ik dus ook! Met die Van Mossel 75 jaar deal zat er ook 'gratis' Flexlease bij, waardoor ik zonder meerkosten na een jaar kan opzeggen. Dan steek je die 950 euro 'gewoon' in je zak.
Of je zou het bedrag kunnen verdelen over 12 maanden en dan betaal je 79 euro minder per maand :) kan allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Tripl3 D schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:03:
Niet belangrijk toch? Daarom heb je ook een private lease, zodat je je juist om dat soort zaken geen zorgen hoeft te maken:

Werkt het kut? Terugbrengen en laten fixen.
Lease periode afgelopen? Niet meer jouw auto, dus niet jouw zorg.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 31-10-2023 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:23
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:36:
[...]

Niet belangrijk toch? Daarom heb je ook een private lease, zodat je je juist om dat soort zaken geen zorgen hoeft te maken:

Werkt het kut? Terugbrengen en laten fixen.
Lease periode afgelopen? Niet meer jouw auto, dus niet jouw zorg.
Behalve dan dat je de auto na afloop van de leasetermijn kunt overnemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DDDikkiedik schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:12:
[...]

Behalve dan dat je de auto na afloop van de leasetermijn kunt overnemen.
Als hij in goede staat is doe je dat, in slechte staat niet. Ook zo simpel is het. Er zijn meer dan genoeg ex-lease auto's te koop dus waarom fixeren op het over willen nemen van je eigen private lease auto? Als dat oorspronkelijk al het plan was had je hem beter zelf aan kunnen schaffen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:16
Vraagje, wij zijn bezig met een private lease aanvraag. Nu speelt het volgende, mijn vrouw is lang ZZP'er geweest en in september weer in loondienst begonnen. Uiteindelijk een maand gewerkt verdeeld over 2 loonstroken. Het beviel niet daar en dus weer op zoek naar een nieuwe baan. Inmiddels weer gevonden maar nog geen volledige maand gehad.

Nu had ik de lease aanvraag gedaan met de halve loonstrook.

Inmiddels heb ik van Stellantis Finance een contract, getekend door beide partijen. Helaas zeggen ze nu dat ze zonder een volledige loonstrook niet verder kunnen.

Even los van de discussie of het financieel verstandig is (ja dat is het, zelfs met de halve loonstrook :) )
Een getekend contract is toch bindend? Of werkt het bij private lease niet zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
db I Delirium schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:35:
Vraagje, wij zijn bezig met een private lease aanvraag. Nu speelt het volgende, mijn vrouw is lang ZZP'er geweest en in september weer in loondienst begonnen. Uiteindelijk een maand gewerkt verdeeld over 2 loonstroken. Het beviel niet daar en dus weer op zoek naar een nieuwe baan. Inmiddels weer gevonden maar nog geen volledige maand gehad.

Inmiddels heb ik van Stellantis Finance een contract, getekend door beide partijen. Helaas zeggen ze nu dat ze zonder een volledige loonstrook niet verder kunnen.

Even los van de discussie of het financieel verstandig is (ja dat is het, zelfs met de halve loonstrook :) )
Een contract kan ook voorwaarden bevatten waar je aan moet voldoen om het contract uit te laten voeren.
En blijkbaar voldoe je niet aan 1 van de voorwaarden uit het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
jeroenkb schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:00:
[...]

Een contract kan ook voorwaarden bevatten waar je aan moet voldoen om het contract uit te laten voeren.
En blijkbaar voldoe je niet aan 1 van de voorwaarden uit het contract.
Bedankt voor je snelle reactie, het enige wat ik kan vinden waar ze zich op zouden kunnen beroepen is het volgende:
Toetsing Bureau Krediet Registratie (zie algemene voorwaarden KPL
onder E.)
18.
SFSN is aangesloten bij de Stichting Bureau Krediet Registratie
(BKR). Voordat SFSN uw aanvraag voor een lening kan beoordelen,
vraagt zij eerst informatie op bij het BKR over uw lopende of
afbetaalde leningen. Zo voorkomt SFSN dat u meer leningen afsluit
dan verantwoord is. SFSN keurt uw aanvraag alleen goed als dit
verantwoord is. Het bedrag dat bij het BKR zal worden gemeld
bedraagt 100% van uw leaseprijs per maand keer het aantal
maanden genoemd onder lease periode.
Ik vind het persoonlijk niet genoeg, dit lijkt namelijk allemaal over BKR te gaan waar we geen registratie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:23
db I Delirium schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:35:

Klinkt als dat je vrouw nog in proeftijd zit?
Indien ja, dan is dat vaak niet genoeg, is bij hypotheken etc. ook zo. Aangezien in proeftijd zowel werknemer als wergever kan besluiten dat het dienstverbang beëindigd wordt ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Martinusz schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:24:
[...]

Klinkt als dat je vrouw nog in proeftijd zit?
Indien ja, dan is dat vaak niet genoeg, is bij hypotheken etc. ook zo. Aangezien in proeftijd zowel werknemer als wergever kan besluiten dat het dienstverbang beëindigd wordt ;)
Dat klopt maar het lease-contract is door beide partijen ondertekend dus dan lijkt al het bovenstaande niet meer van toepassing toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
db I Delirium schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:25:
[...]

Dat klopt maar het lease-contract is door beide partijen ondertekend dus dan lijkt al het bovenstaande niet meer van toepassing toch?
Overdreven voorbeeld maar: ziekenhuis sluit contract met dokter. Handtekeningen zijn gezet. Blijkt na tekenen dat dokter zijn diploma nog niet gehaald heeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
jeroenkb schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:33:
[...]

Overdreven voorbeeld maar: ziekenhuis sluit contract met dokter. Handtekeningen zijn gezet. Blijkt na tekenen dat dokter zijn diploma nog niet gehaald heeft.....
Eens maar leasemaatschappij was al weken in bezit van alle documenten en hebben toch een contract aangeboden op basis van deze documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
db I Delirium schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:35:
[...]

Eens maar leasemaatschappij was al weken in bezit van alle documenten en hebben toch een contract aangeboden op basis van deze documenten.
Tja, zou kunnen dat de ene afdeling het contract regelt en de andere de controle op de ingeleverde stukken. En dat het druk is.

Maar blijft irritant voor je. Denk alleen niet dat je dit gaan winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• db I Delirium
jeroenkb schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:36:
[...]

Tja, zou kunnen dat de ene afdeling het contract regelt en de andere de controle op de ingeleverde stukken. En dat het druk is.

Maar blijft irritant voor je. Denk alleen niet dat je dit gaan winnen.
Dit is volgens mij inderdaad precies hoe het gaat maar dat is in mijn ogen nog geen excuus voor ze, dat is gewoon slechte bedrijfsvoering.

Ik denk overigens ook dat ik weinig kans maak maar ik wil het wel proberen want het was een goede aanbieding (van Beek e-c4) en als we moeten wachten op eerste volledige loonstrook dan is die verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wordt lastig en had je op zich op voorhand al kunnen weten, een financiële verplichting aangaan in proeftijd met een halve salarisstrook.
Wellicht kun je de aanvraag nog volledig op jezelf doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• db I Delirium
Martinusz schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:05:
Wordt lastig en had je op zich op voorhand al kunnen weten, een financiële verplichting aangaan in proeftijd met een halve salarisstrook.
Wellicht kun je de aanvraag nog volledig op jezelf doen?
Helaas lukt het niet met alleen mijn salaris.

Heb net contact gehad en gelukkig vinden ze een werkgeversverklaring ook goed. Dus het lijkt erop dat het toch nog goed gaat komen.

Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-07 22:33
Ik zie dat het SEPP budget voor subsidie bijna op is nog maar 1% beschikbaar.

Stel ik vraag nu een private lease aan, met een auto die op voorraad is. (Alleen aantal weken nodig voor contract/financiele check)

Dan is de kans denk ik groot om net naast de pot te pissen en het mis te lopen? Waardoor je toch ket hogere maandlasten zit.

Correct?

Misschien beter wachten tot volgend jaar. Zal er dan een nieuwe pot komen?

[ Voor 3% gewijzigd door Thoraxx op 18-11-2023 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Thoraxx schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 01:15:
Ik zie dat het SEPP budget voor subsidie bijna op is nog maar 1% beschikbaar.

Stel ik vraag nu een private lease aan, met een auto die op voorraad is. (Alleen aantal weken nodig voor contract/financiele check)

Dan is de kans denk ik groot om net naast de pot te pissen en het mis te lopen? Waardoor je toch ket hogere maandlasten zit.

Correct?

Misschien beter wachten tot volgend jaar. Zal er dan een nieuwe pot komen?
Je kijkt verkeerd, die 1% is voor het potje van aanschaf van een 2e hands auto. Potje voor nieuwe auto's (en dus private lease) zit nog voor (op dit moment) 43% vol.
Zie:
https://www.rvo.nl/subsid...sepp/subsidie-koop-nieuwe

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 18-11-2023 08:33 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
-tom-562 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 08:32:
[...]

Je kijkt verkeerd, die 1% is voor het potje van aanschaf van een 2e hands auto. Potje voor nieuwe auto's (en dus private lease) zit nog voor (op dit moment) 43% vol.
Zie:
Bedankt, maar ik was aan het kijken naar die Citroen E C4 aanbieding. Dat zijn wagens die al op kenteken staan vanaf de zomer en vallen dus onder 2e hands ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:16
Thoraxx schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:46:
[...]

Bedankt, maar ik was aan het kijken naar die Citroen E C4 aanbieding. Dat zijn wagens die al op kenteken staan vanaf de zomer en vallen dus onder 2e hands ben ik bang.
Als ze al even op kenteken staan ben je “tweede” eigenaar dus occasionsepp

Lees even de letters door grote kans dat je mag annuleren als sepp niet verleend wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

is het een optie om voor te stellen (deels) vooruit te betalen? Of enkel op jou naam alleen?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-07 23:02
wd200 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:55:
[...]

Lees even de letters door grote kans dat je mag annuleren als sepp niet verleend wordt
Of de auto pas ophalen over een dikke maand zodat je van het SEPP potje van 2024 kunt profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:16
db I Delirium schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:25:
[...]

Er staat vast wel in de kleine lettertjes contract onder voorbehoud van opschortende voorwaarde zoals kredietacceltatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
wd200 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:55:
[...]

Je moest juist tekenen dat je niet mag annuleren als je geen subsidie krijg.

Maar ze stelden voor om idd als het niet lukt dit jaar. Te wachten op het potje van volgend jaar.

Bedankt voor het mee denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
timelezzzzz schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:50:
[...]

Of de auto pas ophalen over een dikke maand zodat je van het SEPP potje van 2024 kunt profiteren.
Klopt! Dat kan ook volgens de verkoper.
Is dat wel 100% zeker dat dat potje er komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Hebben jullie trouwens ervaring met de lease aanvragen op 1 naam? Met een Jan modaal inkomen was dat volgens de verkoper onwaarschijnlijk dat dat zal lukken. Hij adviseerde om het direct samen met mijn partner te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
bombadil schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:08:
[...]

is het een optie om voor te stellen (deels) vooruit te betalen? Of enkel op jou naam alleen?
Vooruit zou een optie zijn, alleen helaas niet.
Maar inmiddels is het (hopelijk) opgelost met een werkgeversverklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
wd200 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:51:
[...]

Er staat vast wel in de kleine lettertjes contract onder voorbehoud van opschortende voorwaarde zoals kredietacceltatie
Dat heb ik dus niet kunnen vinden in de voorwaarden, vandaar mijn vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Thoraxx schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:04:
Hebben jullie trouwens ervaring met de lease aanvragen op 1 naam? Met een Jan modaal inkomen was dat volgens de verkoper onwaarschijnlijk dat dat zal lukken. Hij adviseerde om het direct samen met mijn partner te doen.
Dat is heel afhankelijk van je inkomen en uitgaven, er zijn wat online tools om een idee te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
db I Delirium schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:09:
[...]

Dat is heel afhankelijk van je inkomen en uitgaven, er zijn wat online tools om een idee te krijgen.
Bedankt! Heb even gekeken en dat geeft inderdaad een beter beeld, de verkoper had gelijk.
Als je het alleen doet, met modaal salaris en vrij hoge huur dan blijft er weinig maandbedrag over om te leasen (ook al houd je dat bedrag wel over per maand), We delen de vaste lasten, maar dat nemen ze denk ik niet mee.
Wilde eigenlijk mijn vriendin niet mede verantwoordelijk maken voor het leasecontract, omdat ik er voornamelijk in zou gaan rijden.

Heeft spaargeld nog impact op de draagkracht berekening? Zo te zien niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Thoraxx op 18-11-2023 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• db I Delirium
Thoraxx schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:40:
[...]

Heeft spaargeld nog impact op de draagkracht berekening? Zo te zien niet.
Tenzij je dat geld wil gebruiken als vooruitbetaling niet volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
https://mulderautomotive....vflyhxAaHAWTjR2mHOVwAerC7
Peugeot e-208 Active Pack 50 kWh 136pk
Private Lease van €517,- voor €299,- per maand o.b.v. 12 mnd / 10.000 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:42
alki schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:40:
https://mulderautomotive....vflyhxAaHAWTjR2mHOVwAerC7
Peugeot e-208 Active Pack 50 kWh 136pk
Private Lease van €517,- voor €299,- per maand o.b.v. 12 mnd / 10.000 km
Lijkt mij een nette aanbieding!
In de kleine lettertjes staat wel;
Geldig t/m 30-09-2023 en zolang de voorraad strekt.
Heb informatie aangevraagd…

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Stinger_Ventura schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:59:
[...]

Lijkt mij een nette aanbieding!
In de kleine lettertjes staat wel;
Geldig t/m 30-09-2023 en zolang de voorraad strekt.
Heb informatie aangevraagd…
Ben ook benieuwd naar de voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

alki schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:12:
[...]

Ben ook benieuwd naar de voorwaarden
Alleen jaar 1 geldt de korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Ok je krijgt een cash back die je uitsmeert over 12 maanden om op dit bedrag te komen. Dus hier gaat de Sepp nog vanaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-07 16:53

HaTe

haat niet

alki schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:32:
Ok je krijgt een cash back die je uitsmeert over 12 maanden om op dit bedrag te komen. Dus hier gaat de Sepp nog vanaf
De SEPP pot is op...

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
:?
Nog beschikbaar op 20-11-2023:
41 % (€ 27.420.000)

[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 21-11-2023 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 10:32
Alleen de SEPP pot voor gebruikte (2e hands) EV's is leeg, die voor nieuwe nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-07 16:53

HaTe

haat niet

Suicyder schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:48:
Alleen de SEPP pot voor gebruikte (2e hands) EV's is leeg, die voor nieuwe nog niet.
Ik ging er van uit dat het net als met de Citroen E C4 zou gaan om de tweedehands auto subsidie..

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:48

d0s

sssst

HaTe schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:55:
[...]

Ik ging er van uit dat het net als met de Citroen E C4 zou gaan om de tweedehands auto subsidie..
Gaat inderdaad om voorraad, dus 2e hands subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:42
d0s schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:44:
[...]

Gaat inderdaad om voorraad, dus 2e hands subsidie.
Voorraad auto’s zijn toch geen 2de hands auto’s? Deze staan nog niet op naam van de 1ste kenteken houder. Ben benieuwd of eventuele subsidie hier nog af gaat, want anders zou het inderdaad een screaming deal zijn voor 1 jaar auto rijden.

Op mijn offerte aanvraag nog niets ontvangen. Andere al contact gehad?

Hij staat nu trouwens geadverteerd als black Friday week actie

[ Voor 6% gewijzigd door Stinger_Ventura op 21-11-2023 15:26 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3power
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 08:03
Dealers zetten auto’s vaak al op naam om voor een bepaalde datum salestargets te halen. Dergelijke auto’s worden dan als aanbieding verkocht maar zijn dan voor de subsidie al wel een occassion…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:48

d0s

sssst

Stinger_Ventura schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:24:
[...]

Voorraad auto’s zijn toch geen 2de hands auto’s? Deze staan nog niet op naam van de 1ste kenteken houder. Ben benieuwd of eventuele subsidie hier nog af gaat, want anders zou het inderdaad een screaming deal zijn voor 1 jaar auto rijden.

Op mijn offerte aanvraag nog niets ontvangen. Andere al contact gehad?

Hij staat nu trouwens geadverteerd als black Friday week actie
Staan vaak al wel op kenteken bij de dealer. Voor de SEPP is het dan een occasion. Bij de eC4 was toen de subsidie al verrekend. Denk dat dat hier ook zo is (behalve als het potje leeg is natuurlijk). Alsnog een goede deal. Komt vanaf 2025 wel MBR bij voor 25% en vanaf 2026 100%.
Pagina: 1 ... 90 ... 104 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.