Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 13:07
BasvanS schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:52:
[...]

Een Bron is wel fijn bij een claim als deze
Het grote MG4 topic
Een topic verder, incl de fotos van de schade
En ja lane assist is uit te zetten maar niet permanent

[ Voor 9% gewijzigd door alki op 20-09-2023 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 14:58

Arfman

Drome!

alki schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:24:
[...]

Het grote MG4 topic
Zoals daar ook al genoemd, bij Baustelle en andere tijdelijke wegopbrekingen je LKA uitzetten. Doe ik ook in mijn e-Niro, anders kun je onverwachte gevolgen krijgen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:39
alki schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:24:
[...]

Het grote MG4 topic
Ik zie daar 1 schadegeval en veel commentaar wat ik ook toe kan passen op andere EV's die ik al heb gereden.

Mijn Mazda Mx-30 is bijvoorbeeld erg nerveus als je een auto tegemoet komt op een 60 weg, waarbij ik richting de berm stuur, ik krijg dan wat tegendruk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dani197
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-05 00:17
Ik heb een week geleden een proefrit gemaakt met de Citroën Ë-C4 en werd maandag 18-9 gebeld door Van Beek dat zij de offerte en het contract zouden opsturen. Dezelfde dag heb ik alles ondertekend en verstuurd. Vervolgens kreeg ik na een uur al een e-mail van Stellantis dat ik voorlopig ben goedgekeurd. Ik kreeg ook toegang tot het Citroën portaal om de resterende gegevens in te voeren en de stukken te uploaden. Dat ging in mijn geval om salarisstroken en salaris bijschrijvingen.

Dit allemaal in 1 dag tijd. Kennelijk is dat bij anderen ook zo, maar duurt het lang voordat je wat te horen krijgt nadat je de stukken hebt geupload.

Ik zag een bericht voorbijkomen dat het helpt om te blijven vragen naar de voortgang en dat heb ik maar gedaan via de chat. Ik kreeg vandaag de mededeling dat ‘de order is bevestigd en alles is in orde’. Dat vind ik wel heel snel, maar volgens de medewerker zou ik binnenkort iets moeten horen van de dealer. Ben benieuwd, maar denk dat het toch niet zo snel gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 23:41
Dani197 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:24:
Ik heb een week geleden een proefrit gemaakt met de Citroën Ë-C4 en werd maandag 18-9 gebeld door Van Beek dat zij de offerte en het contract zouden opsturen. Dezelfde dag heb ik alles ondertekend en verstuurd. Vervolgens kreeg ik na een uur al een e-mail van Stellantis dat ik voorlopig ben goedgekeurd. Ik kreeg ook toegang tot het Citroën portaal om de resterende gegevens in te voeren en de stukken te uploaden. Dat ging in mijn geval om salarisstroken en salaris bijschrijvingen.

Dit allemaal in 1 dag tijd. Kennelijk is dat bij anderen ook zo, maar duurt het lang voordat je wat te horen krijgt nadat je de stukken hebt geupload.

Ik zag een bericht voorbijkomen dat het helpt om te blijven vragen naar de voortgang en dat heb ik maar gedaan via de chat. Ik kreeg vandaag de mededeling dat ‘de order is bevestigd en alles is in orde’. Dat vind ik wel heel snel, maar volgens de medewerker zou ik binnenkort iets moeten horen van de dealer. Ben benieuwd, maar denk dat het toch niet zo snel gaat.
Je hebt geluk gehad dat alle medewerkers in de procedure alles netjes en snel behandeld hebben. Dat gaat zeker niet altijd zo snel.

Het beste wat je nu direct kunt doen, is met de dealer bellen en vragen of ze de orderbevestiging ontvangen hebben van Stellantis en of ze het transport al geregeld hebben.

Als dat gebeurd is, ben je zeer binnenkort een gelukkige Citroën rijder, net als ik! 😊👍

[ Voor 4% gewijzigd door Rolfy op 20-09-2023 16:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:34

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Dani197 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:24:

Heb je wat briefgeld in de aanvraag gestopt dat het zo snel gaat? :o Ik ben vandaag precies een maand onderweg.

Mijn aanvraag is inmiddels wél 100% goedgekeurd. Dealer vandaag gesproken, auto gaat nu op transport en kan de E C4 met zo'n 1,5 week ophalen :).

Deze week nog even m'n laadpaal (laten) aansluiten en dan kunnen we eindelijk gassen 8).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-04 13:55
Dynazap schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:43:
[...]

Heb je wat briefgeld in de aanvraag gestopt dat het zo snel gaat? :o Ik ben vandaag precies een maand onderweg.

Mijn aanvraag is inmiddels wél 100% goedgekeurd. Dealer vandaag gesproken, auto gaat nu op transport en kan de E C4 met zo'n 1,5 week ophalen :).

Deze week nog even m'n laadpaal (laten) aansluiten en dan kunnen we eindelijk gassen 8).
Zoeven bedoel je toch? E-C4 zou geen gas uit moeten stoten.

Sorry, flauwe grap :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani197
Dynazap schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:43:
[...]

Haha, ik heb geen briefgeld in de aanvraag gestopt.

Ik zie net in mijn mailbox dat ik vannacht een e-mail heb ontvangen van stellantis. Daarin staat dat de aanvraag definitief goedgekeurd is. De aanvraag is ontvangen en verwerkt. Aan de dealer is doorgegeven dat de aanvraag compleet is en de auto besteld kan worden.

Volgens mij heb ik heel veel mazzel, aangezien ik pas afgelopen maandag de aanvraag heb ingediend en de stukken heb opgestuurd.

Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie na deze mail de auto konden ophalen?

Ik ga straks zeker even bellen naar de dealer dat alles in orde is en navragen wanneer de auto opgehaald kan worden.

Update: ik heb gesproken met een medewerker van Van Beek en die vertelde mij dat zij een terugkoppeling hebben ontvangen van Stellantis dat alles in orde is. De auto die ik heb gekozen schijnt alleen nog niet binnen te zijn gekomen en moet ook vanuit Vlissingen getransporteerd worden. De medewerker vertelde mij dat ik nog steeds uit moet gaan van 6 weken, maar dat het wellicht net als de aanvraag wat sneller zal gaan. Hopelijk kan ik binnen 2-3 weken rijden in de Ë-C4.

[ Voor 17% gewijzigd door Dani197 op 21-09-2023 13:31 ]

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:53
Ik heb nu ook eindelijke de offerte binnen voor de e-C4. Ik twijfel alleen over het al dan niet verlagen eigen risico. Verschil bij 1x eigen risico is niet zo groot, vanaf 2 wel. ff denken en dan gaan met die banaan

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
nadroJ schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:36:
Ik heb nu ook eindelijke de offerte binnen voor de e-C4. Ik twijfel alleen over het al dan niet verlagen eigen risico. Verschil bij 1x eigen risico is niet zo groot, vanaf 2 wel. ff denken en dan gaan met die banaan
Je betaalt maandelijks 12.10 euro extra voor die verlaging. Hou de EC4 13 maanden aan = 157 euro zelf betaald + 225 euro verlaagd eigen risico = 382 euro totaal. Of dus 450 euro standaard. Bespaar je 68 euro. En dan ga je er vanuit dat je schade rijd. Mocht je nu betrokken raken in een kop staart botsing of dat een ander tegen jou aan rijd vind ik het verschil wel te overzien.

Voor hetzelfde geld rij je geen schade in de tijd dat je de EC4 aanhoud. Ben je die extra premie wel kwijt. Ik zou enkel verzekeren wat je niet zelf kunt dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Afspraak staat om m'n E C4 op te halen.

13 oktober :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani197
Dynazap schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:48:
Afspraak staat om m'n E C4 op te halen.

13 oktober :')
Van harte! Werd je gebeld door de dealer voor een afspraak?

Mijn aanvraag is eergisteren definitief goedgekeurd, maar toen ik de dealer belde kreeg ik te horen dat de auto nog niet binnen is. Het zou tot 6 weken kunnen duren, maar wellicht dat het sneller zou gaan werd mij verteld.

Hoe lang geleden is jouw aanvraag definitief goedgekeurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Dani197 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:34:
[...]

Van harte! Werd je gebeld door de dealer voor een afspraak?

Mijn aanvraag is eergisteren definitief goedgekeurd, maar toen ik de dealer belde kreeg ik te horen dat de auto nog niet binnen is. Het zou tot 6 weken kunnen duren, maar wellicht dat het sneller zou gaan werd mij verteld.

Hoe lang geleden is jouw aanvraag definitief goedgekeurd?
Yes, vanmorgen gebeld door de dealer.

Aanvraag is deze maandag volledig goedgekeurd. Er zit dus een maand tussen volledige goedkeuring en levering. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwijnhov
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-05 09:10
Iemand tips hoe je de connect service plus kunt activeren bij de ec4? Bij geeft deze een foutmelding bij activeren. Tevens knippert de blauwe tijdsaanduiding in het navigatiescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:45
Heeft iemand al een extra factuur ontvangen over de wijziging van de BTW over de BPM afschrijving? Over wat voor bedragen praten we dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Never mind, was te off-topic. 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door Rolfy op 26-09-2023 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani197
Dynazap schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:59:
[...]

Yes, vanmorgen gebeld door de dealer.

Aanvraag is deze maandag volledig goedgekeurd. Er zit dus een maand tussen volledige goedkeuring en levering. :+
Goed om te horen. De goedkeuring van de aanvraag is bij mij binnen 2 dagen gegaan. Het is nu wachten op een belletje van de dealer voor een afspraak. Had verwacht dat ik al gebeld zou worden, aangezien de aanvraag 20 september is goedgekeurd. Even afwachten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:48
rwijnhov schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:12:
Iemand tips hoe je de connect service plus kunt activeren bij de ec4? Bij geeft deze een foutmelding bij activeren. Tevens knippert de blauwe tijdsaanduiding in het navigatiescherm.
Gisteren ook mijn citroen e c4 mogen ophalen, rijdt als een zonnetje. Maar kan ook niet de extra services op mijn s23 ultra de boel activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwijnhov
theorganiser schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:08:
[...]

Gisteren ook mijn citroen e c4 mogen ophalen, rijdt als een zonnetje. Maar kan ook niet de extra services op mijn s23 ultra de boel activeren
Zie mijn vraag hierboven ik heb hetzelfde probleem op mijn s21 ultra.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melvinvossen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-04 18:01
Hier mijn tijdlijn voor de ec4 bij van Beek Breda

12sep aanvraag
20sep goedgekeurd
29sep ophalen

Ik heb er zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pseudokoper
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23:59
Dit is mijn tijdlijn:

11 september: aanvraag ingediend
18 september: voorlopige goedkeuring, documenten geüpload

Op dit moment nog geen ontwikkelingen. Medewerker van Citroen zei gisteren via de chat dat het nog zeker 5 werkdagen zou duren voordat de documenten beoordeeld zouden zijn.

Vreemd dat er zo’n verschil in zit. FIFO kennen ze daar niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Takkeding
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-05 16:55
@theorganiser @rwijnhov ik heb het kunnen activeren en kreeg toen ook deze melding ongeveer "er moeten enkele ritten van ten minste 20 minuten worden voltooid voordat de services geactiveerd zijn". Na ongeveer twee weken was dat pas het geval ondanks meerdere keren ruim een uur in de auto gezeten te hebben :P En tip voor als je van het integreren bent, voor HomeAssistant/Domoticz enz heeft iemand op github een leuke tool in elkaar geknutseld zodat je die remote een beetje kunt uitlezen nadat die services geactiveerd zijn :D Bij mij werkt het nog niet helemaal lekker maar wel leuk om mee te spelen.

• Dani197
Melvinvossen schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:18:

12sep aanvraag
20sep goedgekeurd
29sep ophalen

Ik heb er zin in!
Jij boft! Het ophalen is bij jou heel snel gegaan dan. Ik kreeg te horen dat de Ë-C4 die ik heb uitgekozen nog niet binnen is, het gaat om de Feel Pack in Glossy Black in combinatie met Platinum Grey.

Je hebt maar 9 dagen moeten wachten. Ik krijg telkens te horen dat het tot 6 weken kan duren bij mij 😅 . Had ik maar zo’n tijdlijn als jou, al is mijn aanvraag ingediend op 20 september en op 22 september volledig goedgekeurd. De goedkeuring is hier dus wel heel snel gegaan, misschien dat ze daarom nog even willen wachten met het afgeven haha…al denk ik dat de mijne er daadwerkelijk nog niet is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:25

HaTe

haat niet

Hier ook de Ë-C4 aangevraagd vandaag. Beetje aan de late kant, dus ik hoop dat het allemaal nog lukt. Beschikbaarheid leek al erg laag te zijn. Modellen met stoelverwarming waren niet meer te krijgen. Ook is het nog onzeker welke kleur ik dan krijg, ze kijken echt op het moment wat er nog over is. Er lopen dus meerdere aanvragen voor een zelfde auto en ze reserveren niet, maar ze kijken gewoon wie het snelste er door is.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• RickyDH
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20-05 12:03
HaTe schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:40:
Hier ook de Ë-C4 aangevraagd vandaag. Beetje aan de late kant, dus ik hoop dat het allemaal nog lukt. Beschikbaarheid leek al erg laag te zijn. Modellen met stoelverwarming waren niet meer te krijgen. Ook is het nog onzeker welke kleur ik dan krijg, ze kijken echt op het moment wat er nog over is. Er lopen dus meerdere aanvragen voor een zelfde auto en ze reserveren niet, maar ze kijken gewoon wie het snelste er door is.
Als er nog wat over is, dan denk ik dat je van een silver grijze feel editie uit kan gaan, welke ook helemaal niet slecht is en uiteindelijk ook weer in maandelijkse kosten scheelt.

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Melvinvossen schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:18:

12sep aanvraag
20sep goedgekeurd
29sep ophalen

Ik heb er zin in!
Zo, dat doe je snel!
Welke versie / kleur heb je?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melvinvossen
Feel pack Platinum grey

• RickyDH
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20-05 12:03
Nice! Alvast gefeliciteerd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Dezelfde versie als mijne...

Waarom moet ik dan tot 13 oktober wachten :+ :+
Denk dat ze me haten daar :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
Dynazap schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:57:
[...]

En dan te bedenken dat er hier mensen zijn die hun eerste 1000 km al op de teller hebben gezet.... :(:) _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Rolfy schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:21:
[...]

En dan te bedenken dat er hier mensen zijn die hun eerste 1000 km al op de teller hebben gezet.... :(:) _O-
Of 2000km. Wat dat betreft had ik die 10k te laag in geschat. Gevalletje als je hem eenmaal hebt ga je hem ook vaker gebruiken voor uitjes in het weekend. En dan juist lange afstanden doorkruisen in Nederland. De app heb ik nog steeds niet werkend though qua voorverwarmen of voorkoelen. Gedrocht van een ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Joosie200 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:40:
[...]

Of 2000km. Wat dat betreft had ik die 10k te laag in geschat. Gevalletje als je hem eenmaal hebt ga je hem ook vaker gebruiken voor uitjes in het weekend. En dan juist lange afstanden doorkruisen in Nederland. De app heb ik nog steeds niet werkend though qua voorverwarmen of voorkoelen. Gedrocht van een ding.
Ach, gelukkig kosten meerkilometers slechts € 0,06 dus dat valt nog wel te overzien denk ik.

Wat je zegt over de app klopt helemaal, ik had er laatst een hele post over geschreven maar die heb ik wegens off-topic toch maar weer verwijderd. Die app is inderdaad een kl@teding. Al lijkt het er op dat de laatste update voor de Android versie wel iets verbeterd heeft qua weergave van het percentage resterende accu.

Is er trouwens iemand hier die de mogelijkheid heeft om via de app de e-c3 te openen cq af te sluiten? Mijn Feel pack versie heeft die mogelijkheid in ieder geval niet in de app, maar wellicht dat die optie pas in de app staat vanaf de keyless go versie. En dat zou dan de Shine uitvoering zijn volgens mij, die dus niet te krijgen is met deze aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani197
Dynazap schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:57:
[...]

Dat is nog altijd beter dan dat er niet gebeld is om een afspraak in te plannen…inmiddels een week na definitieve goedkeuring en aan het wachtende op een belletje van de dealer. Mij zulen ze nog minderen waarderen zo te zien 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvinvossen
Weet iemand hoe ik Citroën Connect kan activeren in de ios app? Ik krijg de melding dat er een technische fout is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwijnhov
Ik en iemand anders hier kunnen ook niet activeren vanwege diezelfe technische fout.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:49
Ik wil jullie Citroën feestje niet verpesten, maar gaat t niet een beetje teveel off-topic nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

StarC schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:44:
Ik wil jullie Citroën feestje niet verpesten, maar gaat t niet een beetje teveel off-topic nu?

Geheel mee eens. Kan iemand een specifiek topic openen hiertoe? Een specifiek model topic of voor Citroen algemeen lijkt mij het beste

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rwijnhov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:31
Het zal vast wel eens eerder gevraagd zijn, maar heeft iemand ervaring met Mistergreen?

Ik ben voornemens om een Model S private lease te nemen, maar ik lees wisselende verhalen over alle leasemaatschappijen, dus ook Mistergreen. Doorgaans gaat het over communicatie bij calamiteiten of na een spontane prijsverhoging van het maandbedrag. Dan geeft men niet thuis, of duurt het erg lang voordat men terugkoppeling geeft.

Graag jullie response.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:10
Heb de mg4 standard besteld bij van mossel, op basis van 75 jaar jubileum actie.
Wordt volgens de huidige planning over 3 maanden geleverd, maar hopelijk eerder.
Ben in ieder geval zeer benieuwd!

Nu nog een laadpaal aanschaffen voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:17
Quadesh schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:01:
Heb de mg4 standard besteld bij van mossel, op basis van 75 jaar jubileum actie.
Wordt volgens de huidige planning over 3 maanden geleverd, maar hopelijk eerder.
Ben in ieder geval zeer benieuwd!

Nu nog een laadpaal aanschaffen voor thuis.
Mijn ouders hebben de Comfort besteld. Zou in december geleverd worden, maar afgelopen vrijdag kregen ze bericht dat de auto er al is. Aanstaande vrijdag mogen ze hem ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Ik zou vandaag ook tekenen, maar het maandbedrag was 5€ hoger dan in verwacht had. Ik heb in eerste instantie verlaging van het eigen risico aangevinkt bij mijn aanvraag op de website, en later via mail de toepassing van de Welkom2023 voucher aangevraagd. Daarmee wordt het maandbedrag met 10€ verlaagd, en krijg je al na 24 ipv 72u vervangend vervoer en krijg je gratis verlaging van het schadebedrag.

De korting is toegepast, maar waarschijnlijk hebben ze de kosten voor verlaging van het schadebedrag niet weggehaald bij het toepassen van de voucher.

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:10
GvNL schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:22:
[...]

Mijn ouders hebben de Comfort besteld. Zou in december geleverd worden, maar afgelopen vrijdag kregen ze bericht dat de auto er al is. Aanstaande vrijdag mogen ze hem ophalen.
Kijk dat is goed nieuws, hopelijk heb ik dat geluk ook .
marvel27 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:42:
Ik zou vandaag ook tekenen, maar het maandbedrag was 5€ hoger dan in verwacht had. Ik heb in eerste instantie verlaging van het eigen risico aangevinkt bij mijn aanvraag op de website, en later via mail de toepassing van de Welkom2023 voucher aangevraagd. Daarmee wordt het maandbedrag met 10€ verlaagd, en krijg je al na 24 ipv 72u vervangend vervoer en krijg je gratis verlaging van het schadebedrag.

De korting is toegepast, maar waarschijnlijk hebben ze de kosten voor verlaging van het schadebedrag niet weggehaald bij het toepassen van de voucher.
Jammer, deze code kende ik niet. Had me 10 euro per maand kunnen besparen 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertV70
Ja, ik heb ook maar getekend, Model S met free supercharging, werd me ook opeens 5 euro te duur, maar toch maar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Het Consumentenbond Autolease-collectief is er ook weer. Weinig spannends, de afgelopen jaren zijn de prijzen enorm opgelopen:
https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/wizard

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertV70
Nog 3 weken en dan kan ik hem ophalen, best snel vindt ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ping83 schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:31:
Heeft iemand al een extra factuur ontvangen over de wijziging van de BTW over de BPM afschrijving? Over wat voor bedragen praten we dan?
Ik heb vorige week een private leaseauto ingeleverd. Bijna 4 jaar geleased. Er komt nu een factuur van bijna 80 Euro wegens het veranderen van de BPM-afschrijving, dat is sinds 1 juli 2023 veranderd met terugwerkende kracht.
Ik snap er alleen niets van. Als ik het zo zie, is de BPM afschrijving lager geworden, maar toch moet ik bijbetalen.
Aangezien BPM btw-vrij is, snap ik ook niet waarom de btw hierbij wordt betrokken. Het lijkt erop dat ze doodleuk de component "huur" hebben verhoogd, vandaar de btw, maar dat lijkt me onterecht.

Hier de uitleg met rekenvoorbeeld van de leasemaatschappij:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:10

Bever!

3

RobertV70 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 19:57:
Ja, ik heb ook maar getekend, Model S met free supercharging, werd me ook opeens 5 euro te duur, maar toch maar gedaan.
Welke leasemaatschappij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertV70
Mistergreen, en, ik heb het officieel nog niet getekend, maar dat wel de bedoeling

[ Voor 18% gewijzigd door RobertV70 op 04-10-2023 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Wij ontvingen vandaag deze e-mail:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_uYl6WsW4d3tMGBmqwf2-Nmmgc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ui2yViRZJiR900twkjb5GucY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:15
Het is koffiedik kijken maar is de verwachting dat rond eind oktober/november het huidige model Tesla 3 (2022) veelvuldig op de occasion markt gaat komen, en daarmee ook op de tweedehands private lease markt?

Zullen de prijzen dusdanig zijn dat het voordeliger is om voor 48 maanden en 15k per jaar een tweedehands model 3 van 2022 te leasen dan de nieuwe model 3? Bijvoorbeeld bij MisterGreen?

Nieuwe model 3 zit nu bij 48 maand 15k op 769 per maand (ex subsidie van 2990 euro)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marvel27
  • Nu online
Check de anwb private lease occasions, daar vind je al zat m3 occasions voor minder dan 500€ per masnd. Laatst nog een gezien voor 419€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:15
marvel27 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 19:23:
Check de anwb private lease occasions, daar vind je al zat m3 occasions voor minder dan 500€ per masnd. Laatst nog een gezien voor 419€.
Ja die zie ik staan idd. Maar das t 2019 model en die wil ik niet. Ik kijk naar model vanaf 2022 met warmtepomp en andere verbeteringen (elektrische achterklep, betere isolatie e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-05 10:32
Mijn private lease contract loopt eind 2024 af. Wanneer is het een goed tijdstip om naar nieuwe auto private lease te kijken gezien de lange levertijden? Behalve tesla dan :)

Verder schrik van de prijzen. Mijn kona electric 64KwH lease ik voor 350 euro min 40 euro subsidie. De prijzen nu lijken wel verdubbeld plus minder elektrisch bereik en veel zaken zoals warmtepomp moet je extra betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertV70
bjornricardo33 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:33:
Mijn private lease contract loopt eind 2024 af. Wanneer is het een goed tijdstip om naar nieuwe auto private lease te kijken gezien de lange levertijden? Behalve tesla dan :)

Verder schrik van de prijzen. Mijn kona electric 64KwH lease ik voor 350 euro min 40 euro subsidie. De prijzen nu lijken wel verdubbeld plus minder elektrisch bereik en veel zaken zoals warmtepomp moet je extra betalen.
Ja, dat heet inflatie. Als ik de Tesla nu bestel betaal ik 600, over 5 jaar zal dat ook richting de 800 zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertV70
Ja, klopt, maar dat is dan op basis van 5000 km per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:56

FreakNL

Well do ya punk?

RobertV70 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:03:
[...]

Ja, dat heet inflatie. Als ik de Tesla nu bestel betaal ik 600, over 5 jaar zal dat ook richting de 800 zijn denk ik.
Gewoon een auto kopen is ook vele malen duurder geworden inderdaad.

Dat heeft ook zijn weerslag op de occasionmarkt. Ik kocht begin 2020 een auto van 18 maanden oud voor 24k. Als ik nu een volledig vergelijkbaar merk+model koop gaat dat richting de 30/32k.

De inflatie is wel de pan uitgerezen.

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 06-10-2023 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 13:07
FreakNL schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:11:
[...]

Gewoon een auto kopen is ook vele malen duurder geworden inderdaad.

Dat heeft ook zijn weerslag op de occasionmarkt. Ik kocht begin 2020 een auto van 18 maanden oud voor 24k. Als ik nu een volledig vergelijkbaar merk+model koop gaat dat richting de 30/32k.

De inflatie is wel de pan uitgerezen.
Slaat nergens meer op een 2e autotje kopen voor 5k bestaat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik wist niet dat ze nu ook occasions deden. Moet zeggen voor rond de 500 heb je een nette Model 3 met alles erop en eraan voor 48 maanden en fatsoenlijke range. Misschien toch mijn BMW 5-serie PHEV 2020 / Skoda Superb 2022 zoektocht maar staken en voor zoiets gaan. In dat geval zou ik namelijk privé voor reparatie's opdraaien en voor een Tesla met bijna 500km range zou ik er graag lekker full-operational bij hebben. Wie doet je wat in dat geval en ik geloof nog subsidie ook vanwege tweedehands. Model S is trouwens ook niet zo duur als ik dacht (staat er wel 1 met 160k kilometers maar ook met 99k).
alki schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:54:
[...]

Slaat nergens meer op een 2e autotje kopen voor 5k bestaat niet meer.
Ik zocht dus tijdje terug zoiets. Uiteindelijk werd het budget 22k :'). Is om te janken... Wie nu een kleine, zuinige auto heeft is spekkoper.

[ Voor 16% gewijzigd door Kecin op 06-10-2023 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
martijndevriess schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:00:
[...]

Tip: even aanmelden bij de nieuwsbrief van VM. Dan krijg je 10 euro per maand korting en gratis eigen risico verlagen.

Verder benieuwd naar je afwegingen voor beide modellen. Ik wil zelf ook kiezen dus deze twee.
Dank voor de tip! Vandaag Peugeot 208 GT automaat aangevraagd met de code en dat werkte goed.

[ Voor 43% gewijzigd door Tdem op 13-10-2023 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

@Rolfy @theorganiser @Melvinvossen

Hoe kregen jullie de E C4 mee qua acculading? Helemaal vol?
Kan na ophalen weer zo'n 140KM terugrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:48
Dynazap schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:05:

Mijne was helemaal vol, ik had het nog speciaal gevraagd maar toen gaf afdeling Breda aan dat ze dat standaard doen.
Er is trouwens een apart topic voor de ec4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolfy
Dynazap schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:05:

Helemaal vol, maar ik moest dan ook nog naar Limburg rijden en de verkoper wist dat. Zal bij jou niet anders gaan denk ik.

En anders kun je meteen het snelladen bij Tesla ofzo uitproberen, ook leuk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:42
assje schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:05:
[...]
Maar ik bedoel natuurlijk BTW (omzetbelasting) bij aanschaf versus omzetbelasting na aftrek kosten voor de leasemaatschappij.
Over omzetbelasting gesproken...
...ik krijg zojuist de volgende mededeling van de leasemaatschappij:
Graag informeren wij u over een wetswijziging die per 1 juli 2023 is doorgevoerd, en die invloed heeft op de omzetbelasting (btw) die u betaalt over uw leasetarief.

Gewijzigde belasting per 1 juli 2023
Bij aanvang van uw leasecontract is aan de hand van de looptijd en de wettelijke bpm-afschrijvingstabel bepaald welk deel van de afschrijving aan de bpm toegerekend mag worden. Simpel gezegd toont de bpm-afschrijvingstabel welk deel van uw leasetarief wij u als private lease klant btw-vrij mogen factureren (waardoor u voordeliger uit bent). De wettelijke bpm-afschrijvingstabel is per 1 juli 2023 gewijzigd. Het bedrag dat wij van de Belastingdienst aan de bpm-afschrijving mogen toerekenen wordt helaas iets lager. Dit heeft als gevolg dat we over een iets groter gedeelte van het leasetarief btw bij u in rekening moeten brengen.

Wat betekent dit voor u?
U ontvangt binnenkort een btw-verrekening op uw factuur. Schrik niet: het totale bpm-bedrag dat moet worden gecorrigeerd staat zowel positief als negatief op de factuur. U betaalt alleen de btw over dit bedrag. Dit te betalen btw-bedrag splitsen wij over de btw van de verstreken leasetermijnen (die brengen we in één keer in rekening), en een aanpassing in uw maandbedrag (= uw leasetarief + iets hogere btw) voor de resterende termijnen van uw leasecontract.

Goed om te weten: dit is een wetswijziging waar wij helaas zelf geen invloed op hebben. De btw dragen wij af aan de Belastingdienst.
Ik hou niet zo van tariefswijzigingen gedurende de looptijd van een contract. Hetzelfde 'grapje' halen ze ook uit n.a.v. wijzigingen in de MRB-tarieven.
Gelukkig gaat het maar om een paar € per maand extra maar toch voel ik alsof dit afbreuk doet aan het: "Ik lease want dan heb ik geen verrassingen qua kosten"-principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
nobleone schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:29:
[...]

[...]

Ik hou niet zo van tariefswijzigingen gedurende de looptijd van een contract. Hetzelfde 'grapje' halen ze ook uit n.a.v. wijzigingen in de MRB-tarieven.
Gelukkig gaat het maar om een paar € per maand extra maar toch voel ik alsof dit afbreuk doet aan het: "Ik lease want dan heb ik geen verrassingen qua kosten"-principe.
Dan kun je maar beter nooit gaan leasen, want het eigen risico kun je ook nooit afkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:06

Phntm

Tlingelingeling

BasvanS schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:36:
[...]

Dan kun je maar beter nooit gaan leasen, want het eigen risico kun je ook nooit afkopen.
Het eigen risico kan je afkopen, maar dat hangt af van de LM. Bij just lease is het bijvoorbeeld gewoon mogelijk voor je private lease contract (ik kreeg standaard geen eigen risico bij mijn occasion omdat het een gebruikte auto betreft met al de nodige gebruikerssporen) Dus hoef ik mij ook niet druk om te maken als er een deukje bij komt of krasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Is er al iemand die na de BPM/BTW brief gevraagd heeft waarom het voordeel in de BPM niet ten goede komt aan de lease rijder? Maar de extra BTW wel moet worden doorberekend. Dat laatste is denk ik een verplichting vanuit de overheid. Maar als wij als EV rijdens bijvoorbeeld straks last hebben va de clausule dat als de (wegen)belasting wijzigt deze word doorberekend, waarom werkt dat dan niet beide kanten op?

@StarC @BounceMeister

hebben jullie dit gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Phntm schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:44:
[...]

Het eigen risico kan je afkopen, maar dat hangt af van de LM. Bij just lease is het bijvoorbeeld gewoon mogelijk voor je private lease contract (ik kreeg standaard geen eigen risico bij mijn occasion omdat het een gebruikte auto betreft met al de nodige gebruikerssporen) Dus hoef ik mij ook niet druk om te maken als er een deukje bij komt of krasje.
Mompelt iets over uitzonderingen bevestigen de regel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

BasvanS schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:48:
[...]

Mompelt iets over uitzonderingen bevestigen de regel ;)
Het is een optie ook als je een nieuw contract aan gaat met gloednieuwe auto. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Phntm schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:06:
[...]

Het is een optie ook als je een nieuw contract aan gaat met gloednieuwe auto. :P
Dat vind ik serieus wel interessant, bij leaseplan en mazda dit niet tegengekomen, welke maatschappij heeft dit en tegen welke opslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

BasvanS schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:13:
[...]

Dat vind ik serieus wel interessant, bij leaseplan en mazda dit niet tegengekomen, welke maatschappij heeft dit en tegen welke opslag?
Zoals was aangegeven: Justlease is zo een voorbeeld. Ik denk dat ook sommige aanbieders via consumentenbond auto lease collectief dat ook aanbieden. Ik heb even gauw snel daar(Justlease) een polo in elkaar geklikt en kon daar het zilver pakket al kiezen met 0 euro eigne risico. Tegenover het brons pakket scheelde dat volgens de calculator 8 euro per maand. Wel denk ik dat het natuurlijk ook afhankelijk is van de auto. Misschien kan het duurder maar ook goedkoper. Duik eens een keer in zou ik zeggen.

Ikzelf heb bij Justlease via Halallease (is justlease maar dan zonder rente in de kosten) toen een occasion golf genomen. Zeer tevreden mee. Tuurlijk was die gebruikt zoals aangegeven maar voor de rest hele fijne auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:01
BasvanS schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:13:
[...]

VW/Skoda/Audi/Seat hebben het allemaal, heb eigenlijk nog nooit gezien dat je het niet kan afkopen ;)
Vaak met staffels, dus standaard 500 eigen risico, kun je 250 van maken, 150 of 0. Alles met extra euro's per maand uiteraard. (check willekeurige site van VW bijv. en ga naar private lease)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Nu online
nobleone schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:29:
[...]

[...]

Nou, even goed je contract lezen dan. Er staat ongetwijfeld duidelijk in dat belastingverhogingen doorberekend worden. Lijkt mij ook logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
marvel27 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:11:
[...]

Nou, even goed je contract lezen dan. Er staat ongetwijfeld duidelijk in dat belastingverhogingen doorberekend worden. Lijkt mij ook logisch.
Maar de verlaging is van de BPM is ook een een verhoging, maar dan negatief 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
BasvanS schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:47:
Is er al iemand die na de BPM/BTW brief gevraagd heeft waarom het voordeel in de BPM niet ten goede komt aan de lease rijder? Maar de extra BTW wel moet worden doorberekend. Dat laatste is denk ik een verplichting vanuit de overheid. Maar als wij als EV rijdens bijvoorbeeld straks last hebben va de clausule dat als de (wegen)belasting wijzigt deze word doorberekend, waarom werkt dat dan niet beide kanten op?

@StarC @BounceMeister

hebben jullie dit gevraagd?
We hebben er een vervolgvraag over gesteld, geen antwoord gehad en vrouwlief vindt het wel best zo.
Ging om 80 Euro over een leasecontract van bijna 4 jaar met een maandbedrag van 575 Euro.
Ik heb ook wel het gevoel dat er voor ons consumenten niets te halen valt.
Ten opzichte van de kosten extra kilometers en de schades die (terecht) gefactureerd zijn, valt die 80 Euro wel mee. Genoeg andere dingen om ons zorgen over te maken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 29-05 05:31
Wat ik niet begrijp, is dat op de particuliere markt financial lease bijna niet voorkomt. Ik geef er de voorkeur aan dat het geld dat ik aan private lease uitgeef, ook bijdraagt aan mijn economische eigendom van het voertuig. Dit weerhoudt me er nog steeds van om hiervoor te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

DeJurist schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:39:
Wat ik niet begrijp, is dat op de particuliere markt financial lease bijna niet voorkomt. Ik geef er de voorkeur aan dat het geld dat ik aan private lease uitgeef, ook bijdraagt aan mijn economische eigendom van het voertuig. Dit weerhoudt me er nog steeds van om hiervoor te kiezen.
Financial lease is een zakelijke term. Voor particulieren heet dat 'Huurkoop' en is onder aan de streep gewoon een autolening.. daar je de bijkomende kosten zelf moet betalen in tegenstelling tot Private Lease. Voordeel is natuurlijk dat je eigenaar bent aan het einde van de leaseperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrottjers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:59
Nou, in andere europese landen (D/F/I heb ik ervaring mee) is het gebruikelijker om met Financial Lease constructies te werken. En dat is uiteindelijk wel meer dan gewoon een financiering. Je betaalt zelf verzekering en belasting. Vaak wordt dit gecombineerd met een onderhoudscontract. Maar voor een bedrag per maand rijdt je de auto terwijl je hem aan het einde van de looptijd gewoon in kunt leveren. De meeste van die overeenkomsten zijn op basis van afgelegde kilometers. Aangezien de vaste kosten als verzekering en belasting niet verschillen bij het aantal kilometers is dit meestal een zuiverdere oplossing. Ik zou zoiets ook graag in NL zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Even een heel andere vraag; weten jullie of er standaardafspraken zijn omtrent software en/of kaartupdates? We hebben onze auto nu 3 jaar (nog een jaar te gaan) en de kaart is inmiddels best verouderd. Daarnaast is er een (betaalde) software update beschikbaar waarmee de auto ook Android Auto/Apple CarPlay kan krijgen.

Kan ik hierom vragen of is dat bij voorbaat kansloos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:45
mrottjers schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:33:
Nou, in andere europese landen (D/F/I heb ik ervaring mee) is het gebruikelijker om met Financial Lease constructies te werken. En dat is uiteindelijk wel meer dan gewoon een financiering. Je betaalt zelf verzekering en belasting. Vaak wordt dit gecombineerd met een onderhoudscontract. Maar voor een bedrag per maand rijdt je de auto terwijl je hem aan het einde van de looptijd gewoon in kunt leveren. De meeste van die overeenkomsten zijn op basis van afgelegde kilometers. Aangezien de vaste kosten als verzekering en belasting niet verschillen bij het aantal kilometers is dit meestal een zuiverdere oplossing. Ik zou zoiets ook graag in NL zien.
Renault heeft dit (Flex choice) en misschien andere merken ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
StarC schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:46:
Even een heel andere vraag; weten jullie of er standaardafspraken zijn omtrent software en/of kaartupdates? We hebben onze auto nu 3 jaar (nog een jaar te gaan) en de kaart is inmiddels best verouderd. Daarnaast is er een (betaalde) software update beschikbaar waarmee de auto ook Android Auto/Apple CarPlay kan krijgen.

Kan ik hierom vragen of is dat bij voorbaat kansloos?
Kan vast maar je zal het zelf moeten betalen verwacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
Wat is jullie ervaring met het overstappen naar een andere auro?

Ik heb nu een leasecontract dat vanaf juli 2024 maandelijks opzegbaar is. Ik zie nu een auto die met voorkeursdatum vanaf juli geleverd kan worden. Kan ik dan ervoor kiezen om die auto nu te bestellen en dan in juni 2024 mijn huidige auto opzeggen, zodat ik ongeveer gelijk overga naar de nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrievolst
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:27
GvNL schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:21:
Wat is jullie ervaring met het overstappen naar een andere auro?

Ik heb nu een leasecontract dat vanaf juli 2024 maandelijks opzegbaar is. Ik zie nu een auto die met voorkeursdatum vanaf juli geleverd kan worden. Kan ik dan ervoor kiezen om die auto nu te bestellen en dan in juni 2024 mijn huidige auto opzeggen, zodat ik ongeveer gelijk overga naar de nieuwe?
Hangt ook een beetje van de leasemaatschappij en het merk af. Ik rij nu een auto van Leaseplan en wilde op tijd mijn nieuwe auto bestellen, ook bij Leaseplan. De nieuwe auto is een Kia, en vanwege afspraken met Kia kon het maximaal 8 maanden van tevoren besteld worden. Nu lijkt dat goed te komen, maar mocht de auto er niet zijn voor einde contract kan ik blijven rijden in de huidige auto tegen de huidige prijs. Maar dat kan dus omdat ik bij de zelfde leasemaatschappij blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
harrievolst schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:37:
[...]

Hangt ook een beetje van de leasemaatschappij en het merk af. Ik rij nu een auto van Leaseplan en wilde op tijd mijn nieuwe auto bestellen, ook bij Leaseplan. De nieuwe auto is een Kia, en vanwege afspraken met Kia kon het maximaal 8 maanden van tevoren besteld worden. Nu lijkt dat goed te komen, maar mocht de auto er niet zijn voor einde contract kan ik blijven rijden in de huidige auto tegen de huidige prijs. Maar dat kan dus omdat ik bij de zelfde leasemaatschappij blijf.
Ik zal eens informeren bij Kia Private Lease. Ik vind het niet erg als de auto er dan in juli of augustus is. Hij moet alleen niet (veel) eerder komen, want dan kan ik mijn huidige auto nog niet inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purm86
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 03-03-2024
Mijn private lease aanvraag is geweigerd bij Stellantis. Dit komt doordat 1 v. ons sinds kort zzp-er is en we daarom nog geen inkomstenbelasting hierover kunnen aanleveren. Weten jullie of er misschien maatschappijen zijn die hier minder moeilijk over doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Purm86 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:54:
Mijn private lease aanvraag is geweigerd bij Stellantis. Dit komt doordat 1 v. ons sinds kort zzp-er is en we daarom nog geen inkomstenbelasting hierover kunnen aanleveren. Weten jullie of er misschien maatschappijen zijn die hier minder moeilijk over doen?
Waarom kun je de aanvraag niet op 1 persoon doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:09
jeroenkb schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:26:
[...]

Waarschijnlijk fiscaal partner?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
new_born89 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:53:
[...]

Waarschijnlijk fiscaal partner?
Bij Private lease hoef (fiscaal) partner geen toestemming te geven. Enige wat ik dan kan bedenken is dat je beide inkomens nodig hebt om een akkoord te krijgen.....zou me persoonlijk wel aan het denken zetten..
Wanneer is er toestemming nodig van de echtgenoot/partner?
In principe mag u zelf bepalen welke overeenkomsten u afsluit. Als u getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap heeft, kunnen overeenkomsten ook effect hebben op uw echtgenoot of geregistreerd partner. Daarom heeft de wetgever bepaald dat er voor overeenkomsten met een hoger risico toestemming nodig is van de echtgenoot of partner.

Het maakt daarbij niet uit of er wel of geen huwelijksevoorwaarden zijn gemaakt. Op deze manier wordt een echtgenoot of partner beschermd; de mogelijke gevolgen van financiële verplichtingen zijn voor die persoon die de overeenkomst afsluit.

Is er toestemming nodig bij private lease?
Private lease is een term die niet in het wetboek voor komt. Dit kan worden gezien als huur. Een huurovereenkomst wordt niet gezien als een overeenkomst met een hoger risico. Dit betekent dat iedereen privé en zelfstandig een contract kan afsluiten, ook als je getrouwd bent of met een partner samenleeft. Natuurlijk wordt vooraf wel naar het betreffende individuele inkomen gekeken of het voldoende is om het leasecontract te kunnen betalen. Lees meer over de draagkrachtnorm.

Als beide inkomens nodig zijn voor een positief plaatje, dan moeten beide partners ook tekenen. Toetsing en registratie bij BKR vindt dan ook plaats op beide personen. En dan ben je dus beide contractpartij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-05 10:06
mrottjers schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:33:
Dat is gewoon financiering met een slottermijn meestal. Ik ken een uitzondering je hebt Ford Options, dan heb je ook een gegarandeerde restwaarde en kun je de auto teruggeven. Dan nog als je je slottermijn niet te hoog maakt kan je je auto altijd weer verkopen voor meer dan dat. Ik heb dat wel eens berekend maar dat was duurder dan private lease destijds. Maar hangt ook af van je situatie op dat moment en de rentetarieven (Ford rekent nu bijvoorbeeld 2,9% dus dat is misschien nu wel voordelig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purm86
jeroenkb schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:26:
[...]

Ik denk dat ze de kosten van de hypotheek, kinderopvang (die wel zijn gebaseerd op 2 inkomens) etc. van 1 (mijn) salaris afhalen en dat ze het dan ontoereikend vinden. Dit omdat ze inkomen partner nu voor 0 euro meetellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Purm86 op 16-10-2023 19:52 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purm86
jeroenkb schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:05:
[...]

Bij Private lease hoef (fiscaal) partner geen toestemming te geven. Enige wat ik dan kan bedenken is dat je beide inkomens nodig hebt om een akkoord te krijgen.....zou me persoonlijk wel aan het denken zetten..

[...]
wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:42
Wat vinden jullie van onderstaande leasedeal?

https://broekhuis.nl/priv...d97686f85ee6c05c2304d85ca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:52

d0s

sssst

Opzicht nette deal lijkt me!
Let er wel op dat de vooruitbetaling staat ingevuld. Maar als je die op €0 zet kom je alsnog op €480 uit voor 15k pj. Netjes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
d0s schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:55:
[...]

Opzicht nette deal lijkt me!
Let er wel op dat de vooruitbetaling staat ingevuld. Maar als je die op €0 zet kom je alsnog op €480 uit voor 15k pj. Netjes dus.
Klopt ja had ik even bij moeten vermelden dat ik daarvoor kijk voor 15km per jaar.

Volgens mij zijn soort gelijke autos al vrij snel boven de 500.

Teminste zover ik heb kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:12
Quote van de voorwaarden Citroen Private lease:
In het leasecontract is het recht op vervangend vervoer standaard opgenomen, dit geldt na 72 uur. Wilt u recht op vervangend vervoer na 24 uur, dan is dit een service die u optioneel kunt afsluiten. Maakt u gebruik van deze optie, dan heeft u recht op vervangend vervoer na 24 uur. Dit houdt in dat de eerste dag van gebruik van vervangend vervoer voor uw eigen rekening is. Indien uw auto niet meer dezelfde dag te repareren is, komen de kosten voor de overige dagen voor rekening van ons. Dit geldt voor zolang de reparatie duurt. Met een maximum van vijf dagen. Voor het regelen van vervangend vervoer kunt u contact opnemen met uw dealer.
Wat gebeurd er als de reparatie langer duurt dan 5 dagen? Want er zijn problemen met het leveren van onderdeel voor mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Extrix schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:03:
[...]

Klopt ja had ik even bij moeten vermelden dat ik daarvoor kijk voor 15km per jaar.

Volgens mij zijn soort gelijke autos al vrij snel boven de 500.

Teminste zover ik heb kunnen vinden
Je moet dus wel even 8.000 euro gelijk inleggen voor die prijs he... Dan is de prijs alweer 'normaal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Kecin schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:08:
[...]

Je moet dus wel even 8.000 euro gelijk inleggen voor die prijs he... Dan is de prijs alweer 'normaal'.
Wat bedoel je ik kom op 480 euro per maand voor 15k zonder bijleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Extrix schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:10:
[...]

Wat bedoel je ik kom op 480 euro per maand voor 15k zonder bijleg
Als je de link aanklikt die je plaatst staat er dat je aan het begin 8.000 bijbetaald, daardoor gaat het maandtarief omlaag. 48 maanden + 15k kilometers (excl "extra's" zoals all-season banden, maar incl verzekering passagier) kom ik uit op 534 per maand netto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Kecin schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:12:
[...]

Als je de link aanklikt die je plaatst staat er dat je aan het begin 8.000 bijbetaald, daardoor gaat het maandtarief omlaag. 48 maanden + 15k kilometers (excl "extra's" zoals all-season banden, maar incl verzekering passagier) kom ik uit op 534 per maand netto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JUYKGHIz2WfGHUF5-ZYVlGsj33U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/n6WmmdnrjBrbIfg7EGrGYfGh.png?f=fotoalbum_large

Dit is zoals ik hem zou doen. Is die dan nog interresant of wachten op iets beters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Extrix schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:17:
[...]

[Afbeelding]

Dit is zoals ik hem zou doen. Is die dan nog interresant of wachten op iets beters
Dat is 60 maanden, 5 jaar i.p.v 4 jaar dus. Subsidie loopt ook slechts 4 jaar (tenminste, toen ik 3 jaar terug heb aangevraagd).

Pagina: 1 ... 89 ... 104 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.