of het heeft met het merk / type auto te maken? Ik rij een Ford Fiësta (2017).citomaster schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:54:
[...]
Wellicht regiogebonden dan. Ik heb die mail niet gehad.
What's in the case?
of het heeft met het merk / type auto te maken? Ik rij een Ford Fiësta (2017).citomaster schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:54:
[...]
Wellicht regiogebonden dan. Ik heb die mail niet gehad.
What's in the case?
Kia Picanto 2018 hier, dus wellicht merkgebonden inderdaad.Ron!n schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:01:
[...]
of het heeft met het merk / type auto te maken? Ik rij een Ford Fiësta (2017).
Is idd wat aan de dure ksntmeermarco schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:56:
Jammer dat de prijs voor mij net wat te hoog zijn. Maar wel ‘interessant’
https://www.lexus.nl/fina...Fe82Z9ngqyiyoU1NxoCNIQQAv
Wat staat er in je contract mbt vervangend vervoer?Ron!n schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:38:
Ik heb wel een nadeel van Prive Leasen ondervonden, mijn Airco doet het sinds 2 weken niet, dus ik mag naar de garage. Bij mijn Leasemaatschappij (Privatelease.com @Spinez0r , tegenwoordig Terberg) mag je alleen bij Profile terecht voor onderhoud. Ik heb geen 2e auto, Profile bied geen vervangend vervoer, dus ik moet er 1 kiezen met haal en breng service. Daar heb ik er 1 van in de buurt, die pas na 2 weken een plekje voor me had. Auto sochtends opgehaald, krijg smiddags telefoontje dat de Condensor stuk is en deze besteld moet worden maar niet op voorraad is. Kan een week duren.
Krijg 2 dagen later een telefoontje dat hij binnen is, we kunnen een afspraak maken. Eerste mogelijkheid, 14 juli... heb het gevoel dat het niet boeit wanneer ik aan de beurt kom, want ik lever toch weinig op (ofzo).
Wat zei het leasebedrijf toen je de belde dat dit onacceptabel is? Je leased om je to ontzorgen.Ron!n schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:38:
Ik heb wel een nadeel van Prive Leasen ondervonden, mijn Airco doet het sinds 2 weken niet, dus ik mag naar de garage. Bij mijn Leasemaatschappij (Privatelease.com @Spinez0r , tegenwoordig Terberg) mag je alleen bij Profile terecht voor onderhoud. Ik heb geen 2e auto, Profile bied geen vervangend vervoer, dus ik moet er 1 kiezen met haal en breng service. Daar heb ik er 1 van in de buurt, die pas na 2 weken een plekje voor me had. Auto sochtends opgehaald, krijg smiddags telefoontje dat de Condensor stuk is en deze besteld moet worden maar niet op voorraad is. Kan een week duren.
Krijg 2 dagen later een telefoontje dat hij binnen is, we kunnen een afspraak maken. Eerste mogelijkheid, 14 juli... heb het gevoel dat het niet boeit wanneer ik aan de beurt kom, want ik lever toch weinig op (ofzo).
@wd200 Ik zou eens je PL contract erbij pakken en nalezen in de kleine letters wat er geroepen wordt over waar je onderhoud mag laten plaatsvinden. Als zoals hier al gezegd wordt Profile voorheen puur voorkeurspartner was en ze het nu ineens gewijzigd hebben, dan kan dat contractbreuk zijn, TENZIJ dat soort wijzigingen ook weer in het contract zijn opgenomen ("wijzigingen mogen eenzijdig doorgevoerd worden").Ron!n schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:50:
ik kreeg op 6 mei 2021 dit bericht (hiervoor was Profile al hun onderhoudspartner met voorkeur), let op het woord uitsluitend:
[Afbeelding]
Ik ben misschien een muggenzifter, maar er staat letterlijk:Ron!n schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:50:
ik kreeg op 6 mei 2021 dit bericht (hiervoor was Profile al hun onderhoudspartner met voorkeur), let op het woord uitsluitend:
[Afbeelding]
"If it ain't broke, don't fix it!"
kun icm uitsluitend vind jij duiden op een vrijblijvende suggestie?Gerritjuh schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:10:
[...]
Ik ben misschien een muggenzifter, maar er staat letterlijk:
Vanaf nu kun je voor zaken zoals….
Er staat nergens dat je dat moet.
What's in the case?
Je hebt gelijk, ik had het niet goed gelezen.Ron!n schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:11:
[...]
kun icm uitsluitend vind jij duiden op een vrijblijvende suggestie?
Maar goed, ik ga maandag eens bellen en ik zal mijn contract er eens op nalezen, dank allen.
[ Voor 10% gewijzigd door Gerritjuh op 19-06-2021 02:22 ]
"If it ain't broke, don't fix it!"
[ Voor 15% gewijzigd door Tricto op 21-06-2021 12:56 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Het verhaal wordt steeds slechter, levering staat nu voor januari 2022 (en ook dat is niet zeker) vanwege chiptekorten. Terwijl ze adverteren met "uit voorraad leverbaar". Als ik dit eerder had geweten had ik niet op deze actie ingegaan maar je merkt dat ze helemaal niet op dit soort private lease acties zitten te wachten. De verkoper laat wel tussen neus en lippen vallen "dat ik het contract mag opzeggen". Ja omdat ze er bij inschieten. Ik vind dit zo ontzettend jammer van Audi.Ferrr schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 23:51:
[...]
Heb inmiddels de leverdatum: week 40 (1e week oktober) da's volgens de persoonlijke "mijn audi pagina" nog 115 dagen. Terwijl ze adverteren met "voorraadmodel" waarvan ik zou denken "voorraad" dus snel rijden en verder ook nog 2 maanden gratis rijden waarvan ze nu zeggen "dit zit al in de prijs verwerkt" maar dat riekt mijns inziens naar misleiding en wil ze hier eigenijk nog op aanspreken.
Het lijkt erop dat ze graag willen dat je annuleert...Ferrr schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:29:
[...]
Het verhaal wordt steeds slechter, levering staat nu voor januari 2022 (en ook dat is niet zeker) vanwege chiptekorten. Terwijl ze adverteren met "uit voorraad leverbaar". Als ik dit eerder had geweten had ik niet op deze actie ingegaan maar je merkt dat ze helemaal niet op dit soort private lease acties zitten te wachten. De verkoper laat wel tussen neus en lippen vallen "dat ik het contract mag opzeggen". Ja omdat ze er bij inschieten. Ik vind dit zo ontzettend jammer van Audi.
Jij had toch die voorraadmodel voor weinig? Voor de 4 GC wacht ik wel op een facelift dat ze de rest van de voorkant leveren.B-Bandit schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:32:
Momenteel rijd ik de BMW 4 serie Gran Coupe...De nieuwe 4 serie is inmiddels geïntroduceerd, volledig elektrisch, jum!
Levering vanaf februari 2022. Opzich prima, want mijn contract loopt eind mei 2022 af. Prijs lijkt iets hoger te liggen, even uitzoeken hoe we dat in de lease kunnen gaan doen dan.
Erg lastig vergelijken elke keer weer. Bij BMW kosten de bakken 60k + maar betaal je bijna net zoveel kwa maandbedrag als bij een ander merk voor een bak van 45k. Denk dat BMW iets meer toelegt op de PL tak...Ga binnenkort maar eens beurten bij de dealer.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ah ze gaan het rekken totdat jij het opgeeftFerrr schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:29:
[...]
Het verhaal wordt steeds slechter, levering staat nu voor januari 2022 (en ook dat is niet zeker) vanwege chiptekorten. Terwijl ze adverteren met "uit voorraad leverbaar". Als ik dit eerder had geweten had ik niet op deze actie ingegaan maar je merkt dat ze helemaal niet op dit soort private lease acties zitten te wachten. De verkoper laat wel tussen neus en lippen vallen "dat ik het contract mag opzeggen". Ja omdat ze er bij inschieten. Ik vind dit zo ontzettend jammer van Audi.
Haha nee geen voorraadmodel, wel een goede deal. 640pm voor 12500km/jr bij een catprijs van 59.000.Señor Sjon schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:50:
[...]
Jij had toch die voorraadmodel voor weinig? Voor de 4 GC wacht ik wel op een facelift dat ze de rest van de voorkant leveren.
De nieuwe 1-serie begon duur, maar is nu ook alweer gezakt naar het niveau van de oude 1-serie. De echt goede aanbiedingen van een paar jaar terug heb ik niet gezien. Toen was de 4 cabrio voor een mooi maandbedrag beschikbaar.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Hoe denk je dat de X1 en X2 in de basis worden aangedreven?Señor Sjon schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:11:
Met de X1 en X3 snap ik de X2 niet echt. Maar dat heb ik met meer BMW modellen. De nieuwe 1 gaat er sowieso niet komen aangezien de USP verwijderd is van de achteras.
Daarom is voor mij de premium weg om BMW te kiezen voor die klasse.Kingpin schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:23:
[...]
Hoe denk je dat de X1 en X2 in de basis worden aangedreven?
Hoe is dat gebeurt? Wellicht een wasstraat (franchise?) om te vermijden?sgouman schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:34:
Net door de wasstraat gegaan en is er een stuk van de blanke laklaag af bij mijn voorbumper....
Wasstraat geeft natuurlijk niet thuis.
Ik vraag me af of ik dit moet melden bij de Leasemaatschappij? Ik kan hier natuurlijk zelf helemaal niks aan doen. En over 2 maanden moet ik de auto inleveren.
Misschien toch melden en kijken wat ze er mee doen?
Het is ongeveer een stuk van 10cm bij 3cm, maar wel de lip net boven de grond dus grote kans op steenslag.Phntm schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:55:
[...]
Hoe is dat gebeurt? Wellicht een wasstraat (franchise?) om te vermijden?
Bovendien is de vraag hoe flink en duidelijk is de schade? Want wellicht is de blanke lak makkelijker te herstellen dan een diepe schade waarbij ook je lak zelf is verwijdert.
Dan nog zou je blanke lag er niet zomaar vanaf vliegen. Als ik professionals zie wassen met hoge druk spuit dan zie je zelden respect nemen voor de grote afstand regel die iedereen gelooft. Blanke lak wordt altijd erop gebracht in een dunne laag, wellicht dat je zo een spuitbusje 2k blanke lak kunt kopen? Met wat schilderstape en kranten/zakken de rest dekken en licht sprayen? Kan is groter dat je het goed doet ipv fout, en anders nog laten polijsten voor een mooier effect. Denk dat dat goedkoper is totaal dan je eigenrisico? 10 bij 3 is wel wat, en voor sommigen is dat de lengte van 10cm de absolute max (ook voor krassen!).sgouman schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:04:
[...]
Het is ongeveer een stuk van 10cm bij 3cm, maar wel de lip net boven de grond dus grote kans op steenslag.
de gekleurde laklaag zit er nog wel helemaal. Maar je ziet wel dat daarnaast de laklaag er nog wel zit. Ik ga morgen 3 weken op vakantie maar weet eigenlijk niet of ik er mee kan doorrijden zonder dat het erg wordt.
Ik heb het gevraagd hoe het kan gebeuren maar geen idee. Hoge drukspuiten hebben ze wel gebruikt maar dat deden ze op grote afstand(lees 1m of meer afstand)
Ja geen idee, het ligt nu bij KIA NL om te kijken of het onder lakgarantie valt. Auto is 2 jaar oud.... zou niet mogen gebeureb. Maandag maar de LM bellen want ik moet een schade binnen 48 uur eigenlijk melden. Maarja het is weekendPhntm schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:09:
[...]
Dan nog zou je blanke lag er niet zomaar vanaf vliegen. Als ik professionals zie wassen met hoge druk spuit dan zie je zelden respect nemen voor de grote afstand regel die iedereen gelooft. Blanke lak wordt altijd erop gebracht in een dunne laag, wellicht dat je zo een spuitbusje 2k blanke lak kunt kopen? Met wat schilderstape en kranten/zakken de rest dekken en licht sprayen? Kan is groter dat je het goed doet ipv fout, en anders nog laten polijsten voor een mooier effect. Denk dat dat goedkoper is totaal dan je eigenrisico? 10 bij 3 is wel wat, en voor sommigen is dat de lengte van 10cm de absolute max (ook voor krassen!).
Check de inleverhandleiding van je LM, daar hebben ze meestal foto's staan van voorbeelden.
Mag ik vragen welk model Kia je rijdt en of het om metallic lak of standaardlak gaat?sgouman schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:20:
[...]
Ja geen idee, het ligt nu bij KIA NL om te kijken of het onder lakgarantie valt. Auto is 2 jaar oud.... zou niet mogen gebeureb. Maandag maar de LM bellen want ik moet een schade binnen 48 uur eigenlijk melden. Maarja het is weekend
Kia ceed uit 2019 met de unilak wit.MooDyBLueS schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:13:
[...]
Mag ik vragen welk model Kia je rijdt en of het om metallic lak of standaardlak gaat?
Volgens mij geeft Kia 7 jaar garantie, weet alleen niet of lak er ook onder valt. Reden van mijn vraag is overigens omdat ik zelf naar een Kia e-Soul aan het kijken ben.
Ah, thanks voor de info. Ik moet zeggen: ik heb een Prius 2 gehad met zwarte unilak en die had na een tijdje ook lakproblemen, daar viel het onder garantie. De motorkap ging het om in dat geval, rondom het logo op de neus liet het los.sgouman schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:18:
[...]
Kia ceed uit 2019 met de unilak wit.
Kia heeft 5 jaar lakgarantie of 150 000 km. Dus hopelijk valt dit eronder.
Kijk eens bij justlease.kx22 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:02:
Zijn hier ondernemers die liever voor private lease gaan dan full operational lease?
Als ik simpel naar het rekensommetje kijk betaal je naast full operational lease ook nog een bijtelling.
Bij private lease ben je dan altijd goedkoper uit.
Dan zet ik het wel onder mijn eigen naam en geef mezelf een mobiliteitsbudget.
Of zie ik hier iets verkeerd.
Ik merk ook op dat in hogere segment elektrisch de keuze erg klein is betreft private lease.
Ik zit een beetje met hetzelfde. Hoef op dit moment nog geen andere auto, maar eind volgend jaar staan we voor dezelfde keuze. Er zijn websites waar je kan berekenen of je de auto beter zakelijk kan nemen of privé (rekening houdend met bijtelling, kilometervergoeding etc). Ze houden alleen geen rekening met bijvoorbeeld de MIA, maar ook niet met bijvoorbeeld je kinderopvangtoeslag (die daalt door de bijtelling). Tevens kan een PL ook betere bescherming hebben dan een OL, gezien het keurmerk en ook de mogelijkheden tot flex lease.kx22 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:02:
Zijn hier ondernemers die liever voor private lease gaan dan full operational lease?
Als ik simpel naar het rekensommetje kijk betaal je naast full operational lease ook nog een bijtelling.
Bij private lease ben je dan altijd goedkoper uit.
Dan zet ik het wel onder mijn eigen naam en geef mezelf een mobiliteitsbudget.
Of zie ik hier iets verkeerd.
Ik merk ook op dat in hogere segment elektrisch de keuze erg klein is betreft private lease.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
[ Voor 12% gewijzigd door MooDyBLueS op 27-06-2021 21:17 ]
Niet mee eens. Bij het kopen van een auto en dan "op elk moment verkopen" weet je niet wat die auto oplevert, al helemaal als je er snel vanaf wilt. Een flexibel private lease contract is de meest stabiele keuze. Via de Consumentenbond is er altijd wel minimaal één partij die een flex contract aanbiedt, maar dat is niet op alle modellen beschikbaar.MooDyBLueS schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:15:
@Ophidian
Kortom: vanuit dit soort oogpunten is een privé (koop) auto nog altijd financieel de meest stabiele keuze. En er zit altijd een spaarpotje onder je kont mocht je worst-case als ondernemer failliet gaan of als werknemer je baan kwijtraken. Misschien (lees: hopelijk) is het niet nodig, maar je kan altijd op elk moment je auto verkopen.
64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III
Dat is dus lariekoek. Je weet inderdaad niet 100% precies wat een auto oplevert, maar als je nu een auto van 20k gekocht hebt, dan is die volgend jaar niet ineens maar 2k waard. Sterker nog: je kan dit aardig goed inschatten op basis van verwachte afschrijving en tuurlijk zit daar altijd een marge in, maar er zijn genoeg partijen die snel een auto opkopen.Veneficus schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:17:
[...]
Niet mee eens. Bij het kopen van een auto en dan "op elk moment verkopen" weet je niet wat die auto oplevert, al helemaal als je er snel vanaf wilt. Een flexibel private lease contract is de meest stabiele keuze. Via de Consumentenbond is er altijd wel minimaal één partij die een flex contract aanbiedt, maar dat is niet op alle modellen beschikbaar.
[ Voor 18% gewijzigd door MooDyBLueS op 28-06-2021 10:23 ]
- De te verwachten kosten met een flexcontract zijn dan nog steeds beter in te schatten dan de toekomstige dagwaarde van je gekochte auto. Beide zullen te maken hebben met eventuele schade, wat geen verschil is, en de basisafschrijving ligt vast.MooDyBLueS schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:02:
[...]
Dat is dus lariekoek. Je weet inderdaad niet 100% precies wat een auto oplevert, maar als je nu een auto van 20k gekocht hebt, dan is die volgend jaar niet ineens maar 2k waard. Sterker nog: je kan dit aardig goed inschatten op basis van verwachte afschrijving en tuurlijk zit daar altijd een marge in, maar er zijn genoeg partijen die snel een auto opkopen.
[...]
Een flexibel private lease contract is pertinent niet de meest stabiele keuze, want:In welk universum is dat de meest stabiele keuze te noemen? Het enige nadeel van zelf kopen is dat je zelf in eerste instantie geld gespaard moet hebben om een auto te kopen.
- Je hebt helemaal geen spaarpotje onder je kont, je bent namelijk verplicht elke maand honderden euro's af te tikken en dus ben je alleen maar 12-60 maanden aan het afbetalen van een contract wat je aangegaan bent en niet (zomaar) van af kan. Dus eigenlijk moet je om stabiel te zitten en toekomstige financiële tegenvallers op te kunnen vangen, dus een bedrag wat je anders in aanschaf zou betalen (deels) sparen om dat potentieel op te kunnen vangen, anders kom je in het scenario dat je wellicht je PL auto in moet leveren als je én geen buffer hebt én elke maand honderden euro's moet betalen om de auto alleen maar voor de deur te hebben staan.
- Ook bij flex contracten zit je er minstens 12 maanden aan vast, betaal je maandelijks een hoger bedrag én is het lang niet altijd zonder voorwaarden.
- Een kortere periode kiezen is geen oplossing, want dat zorgt alleen maar voor een hogere maandlast en aan het eind van de periode zal je toch wel weer een auto willen/nodig hebben, dus tenzij je heel bewust elke 12/24 maanden een nieuwe auto wil, is een korte periode geen oplossing.
- Eventuele schades, zelfs krassen groter dan een €2 muntstuk (als vuistregel) worden bij het inleveren nog aan je doorbelast. Ik ken meerdere verhalen van mensen die na 2/3 jaar evenveel (kleine) schades hadden en per schade nog even ca. €300 moesten aftikken. Ja, dat is inderdaad een financieel stabiele keuze als je je baan verliest, daarom je PL auto inlevert en dan nog even €600/900 moet betalen uit eigen zak en je vervolgens zonder auto komt te staan.
- En de eerder genoemde impact op hypotheek en andere kredieten die je zou willen aangaan. Iets wat ook niet zomaar weg is en nog een periode blijft staan nadat het contract beëindigd is. Direct inleveren en dan een hypotheek in dezelfde week regelen is er dus niet bij, mocht dit een beperking vormen qua budget.
Daarnaast hoor ik je geen enkel argument noemen waarom PL de meest stabiele keuze is. Enige voordeel is het maandelijkse bedrag waarvan je van tevoren weet hoe hoog dat gedurende de looptijd is. Maar buiten dat, heeft het zoals ik hierboven uitleg toch echt alleen maar nadelen.
Edit: ik zeg dus niet dat PL een slechte keuze is of nooit een goed idee is, maar het de financieel meest stabiele keuze noemen gaat te ver.
64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III
Mee eens!Veneficus schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:04:
[...]
- De te verwachten kosten met een flexcontract zijn dan nog steeds beter in te schatten dan de toekomstige dagwaarde van je gekochte auto. Beide zullen te maken hebben met eventuele schade, wat geen verschil is, en de basisafschrijving ligt vast.
- Die "spaarpot onder je kont" is een drogreden: die moet je bij een gekochte auto per sé eerst hebben, bij PL kun je een eventueel vooraf gespaard bedrag gewoon op de bank laten staan. Er is geen reden waarom je niet in beide gevallen van tevoren een gespaard bedrag zou hebben.
- Minimaal 12 maanden: OK, inderdaad. Al is 12 maanden vaak kort genoeg om een inschatting te hebben van of je een nieuwe woning gaat zoeken, en hoe het met een bedrijf gaat. Natuurlijk kan een bedrijf af en toe omvallen, maar vaak gaat daar wel langer dan 12 maanden overheen. En iemand die in een slecht-lopend bedrijf zit gaat waarschijnlijk niet snel even een nieuw leasecontract aan, of een hypotheek.
- Uit ervaring: bij een nieuwe hypotheek kan het voor de geldverstrekker ook voldoende zijn om een bewijs van beëindiging van een lening/contract te laten zien, bijvoorbeeld de bevestigingsbrief van opzegging.
"privé (koop) auto [is] nog altijd financieel de meest stabiele keuze" is dus ook te kort door de bocht.
Beter in te schatten, maar moeilijker van af te komen. Daarnaast zijn schades verhelpen bij PL verplicht en zullen dan ook altijd een impact betekenen op je schadevrije jaren die ook vaak (niet altijd) als eis gesteld worden bij een PL contract, ook de kleinere, terwijl je dit bij je eigen auto zelf kan bepalen of tot een later moment kan laten wachten. Tenzij je besluit niet het eigen risico bij PL te betalen, maar zelf de hele schade, maar ook daar geldt: het is verplicht, in theorie kan je er wel mee wachten tot inlevering, maar dan ontkom je er niet aan. Bij een eigen auto is het dus een keuze en heeft het wel effect op je inruil, maar nooit zoveel als de schade repareren zou kosten.Veneficus schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:04:
[...]
- De te verwachten kosten met een flexcontract zijn dan nog steeds beter in te schatten dan de toekomstige dagwaarde van je gekochte auto. Beide zullen te maken hebben met eventuele schade, wat geen verschil is, en de basisafschrijving ligt vast.
Ok, hier heb je een punt. Maar dan wel onder de aanname dat iemand die laten we voor het gemak zeggen een 20k kostende B-segmenter gaat rijden en hem als PL gaat rijden, die 20k op z'n rekening heeft heeft staan. Dat is dus wat ik om me heen merk (collega's, vrienden, familie) vaak juist niet het geval. Mensen die voor PL kiezen hebben vaak niet het geld gespaard om een nieuwe of jonggebruikte vergelijkbare auto te kopen en nemen dat als reden om een PL aan te gaan. In dat geval is PL een financieel minder stabiele keuze dan een eigen auto kopen. En ja, dat moet je eerst sparen, maar dat is een andere discussie.- Die "spaarpot onder je kont" is een drogreden: die moet je bij een gekochte auto per sé eerst hebben, bij PL kun je een eventueel vooraf gespaard bedrag gewoon op de bank laten staan. Er is geen reden waarom je niet in beide gevallen van tevoren een gespaard bedrag zou hebben.
Heb je ook gelijk in, maar wederom: je gaat dan wel voorbij aan dat een Flex lease contract altijd meer geld kost en dus zeker niet altijd zonder reden opgezegd kan worden. Er zijn er maar zeer weinig waar je daadwerkelijk na 12 maanden Flex lease gewoon kan zeggen: hier heb je de auto. Wel als je een 12 maanden contract aangaat, maar daarmee wordt een B-segmenter zomaar €100-120/mnd duurder.- Minimaal 12 maanden: OK, inderdaad. Al is 12 maanden vaak kort genoeg om een inschatting te hebben van of je een nieuwe woning gaat zoeken, en hoe het met een bedrijf gaat. Natuurlijk kan een bedrijf af en toe omvallen, maar vaak gaat daar wel langer dan 12 maanden overheen. En iemand die in een slecht-lopend bedrijf zit gaat waarschijnlijk niet snel even een nieuw leasecontract aan, of een hypotheek.
Dat kan inderdaad, maar wederom: dan moet je dus ten eerste of een Flex lease contract of een kortlopend contract hebben of wachten tot je van je contract af bent (einde looptijd). Tot die tijd heeft het dus impact op wat je kan hypothekeren en is daarom niet financieel stabiel te noemen. Met mijn privé aangeschafte auto hoef ik mij geen zorgen te maken over wanneer ik zou willen verhuizen en dus een volgende woning ga kopen. Stel dat er net mijn ideale woning te koop staat die ik kan betalen, maar nog 6 maanden moet wachten tot mijn PL contract afgelopen is, dan zit ik mooi want tegenwoordig is die woning dan gegarandeerd weg. Dat niet alleen: dan zit je dus zonder auto en moet je daarna weer op zoek naar iets anders, alleen maar omdat je wilt verhuizen?- Uit ervaring: bij een nieuwe hypotheek kan het voor de geldverstrekker ook voldoende zijn om een bewijs van beëindiging van een lening/contract te laten zien, bijvoorbeeld de bevestigingsbrief van opzegging.
Waarom dan? Ik hoor je geen argumenten geven op dit vlak."privé (koop) auto [is] nog altijd financieel de meest stabiele keuze" is dus ook te kort door de bocht.
Is er tijdens eens financiële check bij jou gebleken dat je niet kredietwaardig bent voor een PL auto? *knip*Tips over het drinken van bepaalde drankjes mag je vooraan achterwege laten.*knip*MooDyBLueS schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:28:
[...]
Beter in te schatten, maar moeilijker van af te komen. Daarnaast zijn schades verhelpen bij PL verplicht en zullen dan ook altijd een impact betekenen op je schadevrije jaren die ook vaak (niet altijd) als eis gesteld worden bij een PL contract, ook de kleinere, terwijl je dit bij je eigen auto zelf kan bepalen of tot een later moment kan laten wachten. Tenzij je besluit niet het eigen risico bij PL te betalen, maar zelf de hele schade, maar ook daar geldt: het is verplicht, in theorie kan je er wel mee wachten tot inlevering, maar dan ontkom je er niet aan. Bij een eigen auto is het dus een keuze en heeft het wel effect op je inruil, maar nooit zoveel als de schade repareren zou kosten.
[...]
Ok, hier heb je een punt. Maar dan wel onder de aanname dat iemand die laten we voor het gemak zeggen een 20k kostende B-segmenter gaat rijden en hem als PL gaat rijden, die 20k op z'n rekening heeft heeft staan. Dat is dus wat ik om me heen merk (collega's, vrienden, familie) vaak juist niet het geval. Mensen die voor PL kiezen hebben vaak niet het geld gespaard om een nieuwe of jonggebruikte vergelijkbare auto te kopen en nemen dat als reden om een PL aan te gaan. In dat geval is PL een financieel minder stabiele keuze dan een eigen auto kopen. En ja, dat moet je eerst sparen, maar dat is een andere discussie.
[...]
Heb je ook gelijk in, maar wederom: je gaat dan wel voorbij aan dat een Flex lease contract altijd meer geld kost en dus zeker niet altijd zonder reden opgezegd kan worden. Er zijn er maar zeer weinig waar je daadwerkelijk na 12 maanden Flex lease gewoon kan zeggen: hier heb je de auto. Wel als je een 12 maanden contract aangaat, maar daarmee wordt een B-segmenter zomaar €100-120/mnd duurder.
[...]
Dat kan inderdaad, maar wederom: dan moet je dus ten eerste of een Flex lease contract of een kortlopend contract hebben of wachten tot je van je contract af bent (einde looptijd). Tot die tijd heeft het dus impact op wat je kan hypothekeren en is daarom niet financieel stabiel te noemen. Met mijn privé aangeschafte auto hoef ik mij geen zorgen te maken over wanneer ik zou willen verhuizen en dus een volgende woning ga kopen. Stel dat er net mijn ideale woning te koop staat die ik kan betalen, maar nog 6 maanden moet wachten tot mijn PL contract afgelopen is, dan zit ik mooi want tegenwoordig is die woning dan gegarandeerd weg. Dat niet alleen: dan zit je dus zonder auto en moet je daarna weer op zoek naar iets anders, alleen maar omdat je wilt verhuizen?
[...]
Waarom dan? Ik hoor je geen argumenten geven op dit vlak.
Financieel stabiel valt niet te rijmen met vastzitten aan contracten, gevolgen voor je hypotheek, hogere maandlasten en verplicht te herstellen schades. PL is inderdaad beter voorspelbaar qua kosten, maar dat is dus niet hetzelfde als financieel stabiel.
[ Voor 1% gewijzigd door deepbass909 op 28-06-2021 22:17 ]
Scherpe aanbieding voor een A3 limousine automaat met een zeer korte looptijd van 24 maanden:ismael schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:35:
Hi allen,
Ik ben me aan het oriënteren voor nieuwe PL. Mijn voorkeur gaat uit naar een A3 limousine. Ik ben eerder bij de Audi dealer geweest om te checken wat er mogelijk was. Verkoper gaf aan een korting te kunnen geven van 800 euro (naar rek. overmaken of korting op lease bedrag).
In hoeverre valt er te onderhandelen met deze jongens?Ik heb meerder malen gevraagd of hij nog iets kon doen met de prijs maar de 800 euro was het enige wat hij doen kon.
Iemand tips?
Thanks.
Onvoorspelbaarheid, financieel stabiel = voorspelbaar. Bij een PL contract weet je dat je afhankelijk van je voorwaarden 12 tot 60 maanden vast zit, maar weet je OOK dat je 12 tot 60 maanden een werkende auto hebt voor een vast bedrag (en nee dat is niet altijd meer dan kopen). Bij een eigen auto is het echt wel een grotere variabele, want:MooDyBLueS schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:28:
[...]
[...]
Waarom dan? Ik hoor je geen argumenten geven op dit vlak.
Financieel stabiel valt niet te rijmen met vastzitten aan contracten, gevolgen voor je hypotheek, hogere maandlasten en verplicht te herstellen schades. PL is inderdaad beter voorspelbaar qua kosten, maar dat is dus niet hetzelfde als financieel stabiel.
[ Voor 8% gewijzigd door Sander op 28-06-2021 20:10 ]
[ Voor 43% gewijzigd door Mars18 op 29-06-2021 13:33 ]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Nou ik vind dat ook wel een aardige schade eerlijk gezegd, vind ik nu niet echt overeenkomen met:Mars18 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:28:
Sinds januari 2019 een Audi A3 in de private lease gehad,
Contract liep tot januari 2021. Echter vanwege het kopen van een nieuw huis deze private lease afgekocht.
Vrijdag auto ingeleverd, in mijn ogen netjes en zonder noemenswaardige schade.
Nu krijg ik vandaag een mailtje met een factuur van 500 euro, schade aan de voorbumper en schade linker achterscherm.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vind dit wel een fors bedrag voor een "gebruikers schade"
Wat is jullie ervaring met schade?
Verder betaal je dan x keer je eigen risico, dat zou geen verrassingen moeten zijn? Spuiten van delen kost ook aardig wat centjes.in mijn ogen netjes en zonder noemenswaardige schade
Broekhuis is een zeer goede aanbieding voor een 12 maanden contract!M.S.B. schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:29:
Ik ben zelf aan het oriënteren op een vervolg private lease auto. Momenteel lease ik een Ford Focus hatchback via privatelease.com. Wegens gezinsuitbreiding ben ik op zoek naar een wagen met een ruimere laadruimte, zoals een station of SUV. Contract max 36mnd.
Hoewel ik er nog niet uit ben, wilde ik wel wat mogelijk interessante aanbiedingen met jullie delen:
Ford deals 12/24mnd bij Broekhuis lease
Citroën deals 24mnd bij Mulder
Overigens komt de bestelde witte e-Niro DynamicPlusLine v.d. KIA aanbieding in deze thread in september (ivm opzegtermijn huidige PL contract)! Laadpaal wordt in augustus vast geplaatst.Uitleg:
Het budget voor subsidie voor nieuwe elektrische personenauto's is op. Heeft u aangevraagd op 5 en 6 juni 2021? Dan houden we die voorlopig (maximaal 26 weken) aan. We kunnen deze aanvragen mogelijk toch subsidie geven, omdat er misschien budget vrijvalt. Heeft u een aanvraag gedaan op of na 7 juni 2021? Dan wijzen we deze af omdat het subsidiebudget op is.
https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp
[ Voor 11% gewijzigd door Giant87 op 02-07-2021 16:06 ]
Hier lees je meerGiant87 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:26:
Helaas, vandaag brief ontvangen dat de SEPP subsidie (4K voor elektrische auto, KIA e-Niro) is afgewezen aangezien het potje op is.
Op de site staat nu ook duidelijk (ik was net na 7 juni) dat je pech hebt. Geen doorschuifregeling, niks.. Helaas
[...]
Gekozen om nog even door te rijden maar nu toch liever een grotere auto en de Fiesta op privateleaseovernemen.nl gezet.RevQ schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:33:
[...]
Dank voor de tip! Had al een DM van een geïnteresseerde, voor diegene helaas iets te duur. Dacht dat het wat teveel gedoe zou zijn en maar weinig voor interesse voor is. Dat lijkt toch wel anders en is best te doen.
Website privateleaseovernemen.nl leek me wel een goede optie, ervaringen?
Als het zwart plastic is zou je het eens met schoenpoets kunnen bewerken. Deed ik ook vaak met bumpers en dergelijks. Werkte echt prima.klaasfaak123 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:50:
Weet iemand hoe streng arval is voor het vroegtijdig inleveren en met b.v. voetvegen aan de binnenkant van 1 of 2 deuren die je er niet af krijgt.
Lijkt me niet dat je daar 250 per keer voor moet betalen.
I am the great Cornholio!
Je hebt een vrij dure auto met beperkte ruimte. Mensen zoeken koopjes, anders lease je wel een nieuweRevQ schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:58:
[...]
Gekozen om nog even door te rijden maar nu toch liever een grotere auto en de Fiesta op privateleaseovernemen.nl gezet.
Helaas levert dat niks op tot op heden. Naast deze site en marktplaats nog andere opties? Wellicht iemand hier interesse?
Sowieso valt mij op de de prijzen daar vrij hoog zijnGroever schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:39:
Ik was nog niet bekend met Privateleaseovernemen.nl, maar best wel triest om te zien dat mensen voor 700-900 euro per maand blijkbaar auto’s private leasen voor de status (Mercedes, BMW) die ze helemaal niet kunnen of willen betalen voor de hele looptijd. Wat een steen om je nek. Toch wel handig om een beetje na te denken voor je failliet gaat aan een soort Golf.
Dank voor deze reactie! Had er zo nog helemaal niet over nagedacht en heb de aanbieding even wat aantrekkelijker gemaakt, hopelijk levert dat wat op.BasvanS schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:40:
[...]
Je hebt een vrij dure auto met beperkte ruimte. Mensen zoeken koopjes, anders lease je wel een nieuwe.
Het is slim om te bedenken wat je aan korting wil geven om van de auto af te komen. 36 maanden 18k KM per jaar kost nu bij Broekhuis 341 euro. Waarom zou ik dan die van jou nemen?
Als die van jou nu ineens EUR 300 per maand zou zijn. Omdat je de eerste 3 maanden cadeau doet en de overschrijf kosten betaald dan word het leuk en vis je in een veel grotere vijver. De vraag is dus wat je er voor over hebt om er vanaf te komen.
Laten we zeggen dat iemand nog 20 maanden moet als hij/zij in Oktober je Lease overneemt. Dan moet die persoon nog 20*355 = 7100 betalen. Als jij EUR 1.100 korting geeft, een koopje in vergelijking met de afkoop som, en slechts 40 euro per maand extra voor de 28 maanden die je al gereden hebt (ook een goedkoop verschil voor 28 maanden vs 48 maanden contract).
7100-1000 = 6000 / 20 = EUR 300,-
Voor EUR 300,- kan die Fiesta best een goede deal zijn!
Kortom, het moet wel WinWin zijn!
Goeie zet, mooi aanbod nu!RevQ schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:35:
[...]
Dank voor deze reactie! Had er zo nog helemaal niet over nagedacht en heb de aanbieding even wat aantrekkelijker gemaakt, hopelijk levert dat wat op.
De kosten die ik dan extra maak gespreid over de 28 maanden waarin we de fiesta hebben gehad zijn dan prima en op een niveau als je een contract van 24 maanden had afgesloten.
Gewoon steeds aangeven, wij hadden iets soortgelijks (lopende lening op auto die ingeruild zou worden), dan houden zij daar ook weer rekening mee bij het toetsen.Spinez0r schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:33:
Iemand hier ervaring hoe het werkt met private-lease contracten als je van aanbieder veranderd?
Ik heb nu een private-lease contract die nog zo'n 1.5 jaar loopt.
Langzamerhand wil ik me gaan orienteren op een nieuwe private-lease auto, maar waarschijnlijk niet bij dezelfde aanbieder (Audi/VWPFS)
Als ik bijvoorbeeld een aanvraag doe voor een private-lease auto 6 maanden voor het eind van mijn private-lease contract, en ik geef aan dat ik de auto graag in gebruik wil nemen aan het eind van mijn huidige PL contract, hoe werkt dat dan met je BKR registratie, zullen ze daar rekening mee houden aangezien er "einddatum X" staat bij de lening in het BKR?
Die €4000 euro die je noemt is dat 40% van de resterende termijnen? In dat geval betaal je zo'n 350 euro per maand schat ik in?RevQ schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:35:
[...]
Dank voor deze reactie! Had er zo nog helemaal niet over nagedacht en heb de aanbieding even wat aantrekkelijker gemaakt, hopelijk levert dat wat op.
De kosten die ik dan extra maak gespreid over de 28 maanden waarin we de fiesta hebben gehad zijn dan prima en op een niveau als je een contract van 24 maanden had afgesloten.
[ Voor 5% gewijzigd door d0s op 09-07-2021 13:52 ]
Bij Volkswagen had ik dat. Bij een contract van 48 maanden het contract afgekocht na 23 maanden en hoefde uiteindelijk 'maar' €1600 voor de afkoop van 25mnd te betalen. Ik betaalde per maand iets van €550. Die €1600 viel ons enorm mee.d0s schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:50:
[...]
Die €4000 euro die je noemt is dat 40% van de resterende termijnen? In dat geval betaal je zo'n 350 euro per maand schat ik in?
Ik weet niet wat er precies in je PL voorwaarden staat maar in veel gevallen mag je tegenwoordig ook uitgaan van een 2e berekening. Namelijk dat je nooit meer mag betalen dan dat je oorspronkelijk voor de looptijd had gekozen welke is bereikt op het moment van opzeggen.
Volgens mij zit je nu nu bijna op 2 jaar van je leasecontract, toch? dus dan zou je maximaal het verschil betalen tussen wat je oorspronkelijk had moeten betalen als je direct een contract was aangegaan voor 24 maanden. Weet je nog wat het maandbedrag destijds was voor een looptijd van 24 maanden? (staat vaak in je contract).
Ik zie wel dat Ford het weer iets anders geregeld heeft; daar mag je dit bedrag alleen aftrekken van de 'methode 1' opzegvergoeding. In jouw geval dus €4000 - delta tussen betaalde termijn vs. wat je had moeten betalen als je direct voor 24 maanden had gekozen. Stel dat was €60 euro meer per maand dan scheelt dat toch €1440 (24x€60).
In plaats van €4000 betaal je dan dus €2560.
Zie ook:
https://www.fordprivatelease.com/ford-private-lease/faq
Maar nogmaals, ik weet niet welke voorwaarden je hebt en of dit van toepassing is maar ik merk wel dat heel veel mensen automatisch uitgaan van de standaard '30-40% van de resterende termijnen' terwijl de alternatieve berekening vaak een stuk voordeliger uitpakt.
In vraag me ook af of Ford de berekening wel juist laat zien op de website. Veel anderen partijen zeggen simpelweg dat je de goedkoopste methode mag hanteren in plaats van dat het verschil van de opzegvergoeding van methode 1 wordt afgetrokken. Dit is ook wat er in de voorwaarden van Keurmerk Private Lease staat. Misschien de moeite om nog eens na te lezen wat er precies in je voorwaarden staat want als je voor 2500 euro het contract kunt afkopen kan dat nog de moeite zijn
Dit is toch ook wel situationeel. Stel dat je een auto primair nodig hebt voor woon-werk verkeerd dan zou je het wel kunnen zien als hedge bij werkloosheid. Stel je hebt een auto die een waarde van 1/2 jaarsalaris vertegenwoordigd dan zou specifiek voor die situatie wel een buffer kunnen zien.Sander schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:08:
Je auto een 'spaarpot onder je kont' noemen geeft eigenlijk al aan dat je waarde toekent aan iets dat eigenlijk op dat moment 0 waarde heeft. Ja, je kunt het in de koerslijst opzoeken, mooi werk! Maar dan mag je daarna naar huis lopen (en daar had je geen zin in ;-))
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Heb de mail betreffende ontbinding van de overeenkomst van begin dit jaar weer even opgeduikeld. Bedrag destijds gelezen en niet meer, was te hoog.d0s schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:50:
[...]
Die €4000 euro die je noemt is dat 40% van de resterende termijnen? In dat geval betaal je zo'n 350 euro per maand schat ik in?
Ik weet niet wat er precies in je PL voorwaarden staat maar in veel gevallen mag je tegenwoordig ook uitgaan van een 2e berekening. Namelijk dat je nooit meer mag betalen dan dat je oorspronkelijk voor de looptijd had gekozen welke is bereikt op het moment van opzeggen.
Volgens mij zit je nu nu bijna op 2 jaar van je leasecontract, toch? dus dan zou je maximaal het verschil betalen tussen wat je oorspronkelijk had moeten betalen als je direct een contract was aangegaan voor 24 maanden. Weet je nog wat het maandbedrag destijds was voor een looptijd van 24 maanden? (staat vaak in je contract).
Ik zie wel dat Ford het weer iets anders geregeld heeft; daar mag je dit bedrag alleen aftrekken van de 'methode 1' opzegvergoeding. In jouw geval dus €4000 - delta tussen betaalde termijn vs. wat je had moeten betalen als je direct voor 24 maanden had gekozen. Stel dat was €60 euro meer per maand dan scheelt dat toch €1440 (24x€60).
In plaats van €4000 betaal je dan dus €2560.
Zie ook:
https://www.fordprivatelease.com/ford-private-lease/faq
Maar nogmaals, ik weet niet welke voorwaarden je hebt en of dit van toepassing is maar ik merk wel dat heel veel mensen automatisch uitgaan van de standaard '30-40% van de resterende termijnen' terwijl de alternatieve berekening vaak een stuk voordeliger uitpakt.
In vraag me ook af of Ford de berekening wel juist laat zien op de website. Veel anderen partijen zeggen simpelweg dat je de goedkoopste methode mag hanteren in plaats van dat het verschil van de opzegvergoeding van methode 1 wordt afgetrokken. Dit is ook wat er in de voorwaarden van Keurmerk Private Lease staat. Misschien de moeite om nog eens na te lezen wat er precies in je voorwaarden staat want als je voor 2500 euro het contract kunt afkopen kan dat nog de moeite zijn
[ Voor 5% gewijzigd door RevQ op 10-07-2021 14:06 ]
Ik ben heel benieuwd wat eruit komt! Want die alternatieve berekening lijken de aanbieders nogal eens te vergeten.RevQ schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:51:
[...]
Heb de mail betreffende ontbinding van de overeenkomst van begin dit jaar weer even opgeduikeld. Bedrag destijds gelezen en niet meer, was te hoog.
Er wordt in aangegeven dat er 2 methoden zijn met toelichting en vervolgens een conclusie dat de genoemde afkoopsom de laagste is. Welke berekening erachter zit weet ik niet want is niet toegevoegd, neem aan dat ze het correct uitvoeren maar ga dat toch even opvragen.
Dat kan weer flink wat schelen en afkopen wordt dan ook een optie. Het aanscherpen van mijn aanbieding heeft tot op heden niks opgeleverd.
/edit: Als ik de berekening zelf doe, wel wat kleine aannames, dan kom ik uit op 1800 euro bij beëindiging na 27 maanden. Resterende kilometers er nog af en het is maar iets meer dan 1000 euro. Dat is wel even heel anders en uitgespreid over de 27 maanden die geweest zijn prima.
Ford mail gestuurd.
Ik denk (weet niet of het zo is) dat vanaf het 4de jaar zo'n auto meer gaat kosten voor de leasemaatschappij, risico wordt groter op slijtage/onderhoud, fabrieksgaranties die vervallen is?tgv2 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:53:
Vorig jaar heb mijn leasecontract met 12 maanden verlengd. Hierbij ging het maandtarief met terugwerkende kracht omlaag. Aangezien ik dit coronajaar weinig kilometers heb gemaakt leek het mij handig om het contract nogmaals met 12 maanden te verlengen (van 4 naar 5 jaar).
De offerte voor deze verlenging geeft een met terugwerkende kracht verhoging van de maandtermijn aan. Ik dacht juist dat een langere looptijd altijd gepaard gaat met een langere maandtermijn?
[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 12-07-2021 09:06 ]
Je kan ook Model M sport en Model M sport line tegelijk aanvinken, lijkt me niet helemaal te kloppen.Ping83 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:48:
Misschien een domme vraag maar wellicht heeft iemand hier ervaring mee. Ik zit te kijken naar een BMW 118i automaat met M pakket en de kleur unilak zwart. Nu weet ik dat deze kleur niet op een 1 serie met een M pakket geleverd kan worden. Zal mijn toekomstige bestelling dan niet doorgaan of krijg ik gratis een metallic zwarte kleur erbij?
Linkje naar de auto:
https://www.alphabetpriva...achterruit;Parking%20Pack
En wat kosten die opties je dan per maand als je die echt wil hebben icm met deze auto..?Ping83 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:37:
Die deal had ik ook gevonden voor een betere prijs (60 mnd €10 p/m minder, meerprijs per km hoger) echter kun je geen extra opties hierbij krijgen, parking pack & getint glas.
Nieuw voorstel ontvangen, is toch ineens wel heel anders. De achterliggende berekening is niet meegestuurd, die heb ik nogmaals opgevraagd.d0s schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:55:
[...]
Ik ben heel benieuwd wat eruit komt! Want die alternatieve berekening lijken de aanbieders nogal eens te vergeten.
Daardoor heerst ook nog altijd de perceptie dat het meteen een fortuin kost als je PL eerder beëindigd. Dat is echter al lang niet meer zo sinds het keurmerk in het leven is geroepen.
Tuurlijk is afkoop vaak het nog altijd veel geld, maar het gaat niet meer om compensatie 'boekwaarde' bedragen zoals een aantal jaren terug.
Ik zit nog eens te kijken:BasvanS schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:02:
[...]
Als deze deal EUR 20,- goedkoper is per maand, dan ga je toch niet voor de deal waarbij je wel Parking en getint glas krijgt. Dure opties dan..
Da's goed nieuwsRevQ schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:53:
[...]
Nieuw voorstel ontvangen, is toch ineens wel heel anders. De achterliggende berekening is niet meegestuurd, die heb ik nogmaals opgevraagd.
Bedrag is nu 2262 en dan gaat er nog 800 euro af aan kilometers. Dat is te overzien.
Consumentenbond heeft looptijd 12 maanden als keuze, dan is ie stukken goedkoper.Ping83 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:59:
[...]
Ik zit nog eens te kijken:
Consumentenbond:
60mnd/10k km €469, eigen risico €300, extra km prijs €0,15
Alphabet:
48mnd/10k km €479, eigen risico €150, extra km prijs €0,10
Als ik dan de extra opties niet kies dan is Alphabet nog steeds een betere deal ivm de kortere looptijd?
[ Voor 3% gewijzigd door Reiger072 op 14-07-2021 10:09 ]
Ik heb dat ook in onze hyundai i20, haast onvermijdelijk. Mijn tesla heeft het ook, het is allemaal gebruikers sporen, niks aan te doen.klaasfaak123 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:50:
Weet iemand hoe streng arval is voor het vroegtijdig inleveren en met b.v. voetvegen aan de binnenkant van 1 of 2 deuren die je er niet af krijgt.
Lijkt me niet dat je daar 250 per keer voor moet betalen.
[ Voor 29% gewijzigd door Phntm op 14-07-2021 10:57 ]
https://www.athlon.com/nl...bmw-116i-business-editionPing83 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:59:
[...]
Ik zit nog eens te kijken:
Consumentenbond:
60mnd/10k km €469, eigen risico €300, extra km prijs €0,15
Alphabet:
48mnd/10k km €479, eigen risico €150, extra km prijs €0,10
Als ik dan de extra opties niet kies dan is Alphabet nog steeds een betere deal ivm de kortere looptijd?
[ Voor 3% gewijzigd door Giant87 op 14-07-2021 13:29 ]
Mijn ervaring is dat ze naar interieurdelen ook niet al te kritisch kijken.Phntm schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:48:
[...]
Ik heb dat ook in onze hyundai i20, haast onvermijdelijk. Mijn tesla heeft het ook, het is allemaal gebruikers sporen, niks aan te doen.
Wij hebben zelfs vrij diepe krassen aan het metaal aan de binnenkant van de deur, instaplijst als het ware.
Schoenpoets advies van eerder wat betreffende interieur plastic ga ik ook eens proberen. Zag ook means met een heatgun te werk gaan om dat plastic weer egaal te krijgen, maar bij sommige soorten plastic lijkt het erna extreem te glanzen en dat lijkt me niet de bedoeling.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Het krijgen van de berekening gaat tot op heden niet heel soepel. Heb nu een antwoord ontvangen waar ze de berekening van de minder kilometers uiteenzetten, dat kan ik zelf ook wel.d0s schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:03:
[...]
Da's goed nieuws![]()
Zo te horen dan toch de bijzondere regeling van Ford zelf dat je het bedrag van het verschil van methode II mag aftrekken van die €4000 methode I opzegvergoeding. Opzicht staat het wel vrij helder in de voorwaarden inclusief proefberekening maar ze wijken alsnog erg af van het keurmerk. Maar voor jou alsnog een verbetering!
[ Voor 28% gewijzigd door RevQ op 15-07-2021 21:24 ]
Anoniem: 1302638
Mag wel aangeven hoe je dat hebt gefixt, want de prijzen online zijn wel een tandje hogerBasvanS schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:44:
Zojuist handjeklap gedaan voor een MX-30 in de kleur Polymetal Grey als 2e EV. Voor 267.50 staat hij straks 48 maanden voor de deur. Laatste jaartje is wel 42,- duurder in de maand, dan stopt de subsidie.
Doe je hem nou voor 48 maanden of voor 60 maanden?BasvanS schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:44:
Zojuist handjeklap gedaan voor een MX-30 in de kleur Polymetal Grey als 2e EV. Voor 267.50 staat hij straks 48 maanden voor de deur. Laatste jaartje is wel 42,- duurder in de maand, dan stopt de subsidie.
Vanaf 299 per maand plus ander kleurtje is €309. En dan krijg je € 2.000 subsidie per maand uitbetaald over de eerste 4 jaar (€41,66 per maand).Anoniem: 1302638 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:34:
[...]
Mag wel aangeven hoe je dat hebt gefixt, want de prijzen online zijn wel een tandje hoger
60, en is idd gewoon de reguliere aanbieding, maar dan wel met Subsidie (2k). Auto gaat 2 dagen op naam dealer.Reiger072 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:54:
[...]
Doe je hem nou voor 48 maanden of voor 60 maanden?
Want dit lijkt gewoon op de normale actie die nu is in Polymetal Grey voor 60 maanden met 10.000 km per maand.
Als je die online afsluit via Mazda is die ook gewoon € 309 per maand namelijk.
Dus toch conform het keurmerk. Goed dat je er achteraan bent gegaan.RevQ schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:27:
[...]
Het krijgen van de berekening gaat tot op heden niet heel soepel. Heb nu een antwoord ontvangen waar ze de berekening van de minder kilometers uiteenzetten, dat kan ik zelf ook wel.
Voor de afkoopsom verwijzen ze naar het artikel in de voorwaarden en geven ze aan dat de meest gunstige manier wordt gekozen.
Wil graag weten hoe ze tot de 2285 komen dus nogmaals verzocht de berekening te sturen. Wordt vervolgd.
/edit: Berekening ontvangen, zie hieronder. Bedragen voor 24 en 36 maanden wel vrij hoog maar dat kan ik niet meer controleren helaas.Tussen de 24 en 36 maanden zakt het tarief met €50,-/12 per maand. Het leasetarief voor 26,7 maanden komt uit op: €451,01 min (26,7-24 maanden) x €50,-/12 is €439,76 incl. BTW.
- Het leasetarief voor 36 maanden met gelijk jaarkilometrage zou 401,01 incl. BTW bedragen.
- Het leasetarief voor 24 maanden met gelijk jaarkilometrage zou 451,01 incl. BTW bedragen.
Daadwerkelijk kosten 26.7 x €439,76 is €11.741,59
Reeds voldaan door lessee 26,7 x €355,01 is €9.478,77
Het verschil komt neer op €2.262,82
Nice! Inderdaad een hele goede deal! Wij hebben hem ook afgesloten voor mijn vriendin in de Comfort uitvoering. Getwijfeld tussen Polymetal en Cerma Metallic en uiteindelijk Ceramic Metallic geworden.BasvanS schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:24:
[...]
60, en is idd gewoon de reguliere aanbieding, maar dan wel met Subsidie (2k). Auto gaat 2 dagen op naam dealer.
[ Voor 179% gewijzigd door deepbass909 op 23-07-2021 10:18 ]
Mag hem volgende week zaterdag ophalenDreadramon schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:10:
Exacte datum heb ik nog niet (net het contract teruggestuurd), maar de dealer gaf aan met een week of 2 te kunnen leveren.
Gefeliciteerd!BasvanS schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:32:
[...]
Mag hem volgende week zaterdag ophalenSubsidie aangevraagd :)!
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq