Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 08:11
Ook maar even een statusupdate hier:

Huidige 40kWh Leaf 2 staat op flexcontract, en ga ik 31 augustus inleveren. Via Hiltermann ook de e-Niro 64 kWh DynamicPlusLine op flexcontract geregeld. Deze verwachten ze eind juli uit te leveren, wat voor ons perfect is met 1 maand overlap in de zomer.

Ik heb ook op de gok de subsidie aangevraagd (vorige week) en binnen 3 dagen lag er een bevestiging in de bus. Ik meen dat ik op dit forum gelezen had dat dit te maken heeft met onterecht aangevraagde subsidies die vrijkomen bij het registreren van het kenteken. Ik kan me voorstellen dat dit voor kan komen wanneer de basisuitvoering onder de maximale catalogusprijs valt, maar de bestelde uitvoering niet. Bij het aanvragen wordt alleen het basistype gevraagd, waardoor de details niet beschikbaar zijn voor het RVO.

Dus ook ik ga nu van ~ € 510 per maand naar ~ € 430 met een flinke upgrade van range en laadmogelijkheden en behoud van flexibel contract 👍🏻

De enige downgrades zijn wat mij betreft de 360 graden camera en dodehoekdetectie. Met name de cameras: bij het inparkeren rij ik vrijwel volledig op de cameras, en ook mijn vriendin maakt daar dankbaar gebruik van.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Heeft iemand trouwens een e-Niro bij Hiltermann besteld met warmtepomp? @d0s heeft die blijkbaar bij Tinholt kunnen krijgen, maar ik zag die optie bij Hiltermann niet staan.

Is die achteraf als optie te installeren, of is dat iets wat eigenlijk meteen al gedaan moet worden? Ik zie dat KIA daar normaal gesproken € 1000 voor vraagt, wat in de lease zo'n € 20 per maand extra zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:44

d0s

sssst

Veneficus schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:09:
Ook maar even een statusupdate hier:

Huidige 40kWh Leaf 2 staat op flexcontract, en ga ik 31 augustus inleveren. Via Hiltermann ook de e-Niro 64 kWh DynamicPlusLine op flexcontract geregeld. Deze verwachten ze eind juli uit te leveren, wat voor ons perfect is met 1 maand overlap in de zomer.

Ik heb ook op de gok de subsidie aangevraagd (vorige week) en binnen 3 dagen lag er een bevestiging in de bus. Ik meen dat ik op dit forum gelezen had dat dit te maken heeft met onterecht aangevraagde subsidies die vrijkomen bij het registreren van het kenteken. Ik kan me voorstellen dat dit voor kan komen wanneer de basisuitvoering onder de maximale catalogusprijs valt, maar de bestelde uitvoering niet. Bij het aanvragen wordt alleen het basistype gevraagd, waardoor de details niet beschikbaar zijn voor het RVO.

Dus ook ik ga nu van ~ € 510 per maand naar ~ € 430 met een flinke upgrade van range en laadmogelijkheden en behoud van flexibel contract 👍🏻

De enige downgrades zijn wat mij betreft de 360 graden camera en dodehoekdetectie. Met name de cameras: bij het inparkeren rij ik vrijwel volledig op de cameras, en ook mijn vriendin maakt daar dankbaar gebruik van.
Gefeliciteerd! is die 430 euro inclusief of exclusief de SEPP? En welke hoeveelheid kilometers?

Heel herkenbaar wat je zegt over afgewezen aanvragen omdat ik zelf ook bijna de fout in was gegaan. Als ik een Executiveline had besteld had ik uiteindelijk ook geen subsidie gekregen (want ->45k).

Overigens misschien goed om na te denken of je de flexoptie niet wilt laten vallen, want ik denk niet dat je de komende 48 maanden iets goedkopers gaat vinden nu je de subsidie hebt gekregen ;) Flex scheelt denk ik nog eens zo'n 40 euro per maand?

De warmtepomp koste bij mij €12 euro per maand extra in de lease.

[ Voor 8% gewijzigd door d0s op 09-06-2021 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
d0s schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:21:
[...]

Gefeliciteerd! is die 430 euro inclusief of exclusief de SEPP? En welke hoeveelheid kilometers?

Heel herkenbaar wat je zegt over afgewezen aanvragen omdat ik zelf ook bijna de fout in was gegaan. Als ik een Executiveline had besteld had ik uiteindelijk ook geen subsidie gekregen (want ->45k).

Overigens misschien goed om na te denken of je de flexoptie niet wilt laten vallen, want ik denk niet dat je de komende 48 maanden iets goedkopers gaat vinden nu je de subsidie hebt gekregen ;) Flex scheelt denk ik nog eens zo'n 40 euro per maand?
Zonder subsidie zou ik € 5 meer kwijt zijn dan de Leaf. Met susidie gaat het netto naar zo'n € 430 per maand, 20.000 km per jaar.

De flex heb ik bij de huidige Leaf ook bewust genomen vanwege de snelle technologische vooruitgang, en dat is exact het scenario waarin we nu zitten (goeie gok geweest). Het is niet ondenkbaar dat over 2-3 jaar auto's met grotere accu even duur zijn als de 64 kWh nu, en misschien ook wel fysiek grotere auto's. Wij zitten in de gezins-planning-fase, dus enige flexibiliteit daarin vinden wij wel handig.

Maar met de Niro zie ik zelfs wel de mogelijkheid dat ik 'm zelfs tzt over ga nemen van de leasemaatschappij.

Is het overzetten van flex naar vast een vaak beschikbare mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Veneficus schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:28:
[...]

Zonder subsidie zou ik € 5 meer kwijt zijn dan de Leaf. Met susidie gaat het netto naar zo'n € 430 per maand, 20.000 km per jaar.

De flex heb ik bij de huidige Leaf ook bewust genomen vanwege de snelle technologische vooruitgang, en dat is exact het scenario waarin we nu zitten (goeie gok geweest). Het is niet ondenkbaar dat over 2-3 jaar auto's met grotere accu even duur zijn als de 64 kWh nu, en misschien ook wel fysiek grotere auto's. Wij zitten in de gezins-planning-fase, dus enige flexibiliteit daarin vinden wij wel handig.

Maar met de Niro zie ik zelfs wel de mogelijkheid dat ik 'm zelfs tzt over ga nemen van de leasemaatschappij.

Is het overzetten van flex naar vast een vaak beschikbare mogelijkheid?
Ik had ook flex bij de Leaf en dat was inderdaad een heel goede keuze achteraf. Vooral vanwege de uiteindelijke praktische range van de Leaf op de snelweg, die is toch wel vrij bedroevend.

Met de Niro kan ik (zowel qua gezinsuitbreiding als range) wel 48 maanden uit de voeten met een realistische range van 350+ (en vaak zelfs 400). Ik kon bij de Leaf flex optie eraf halen en dat scheelde 40 per maand. Dat is over de hele looptijd toch een aanzienlijk bedrag.

Ik heb ook berekend wat de opzegkosten zouden zijn voor de eNiro zou ik er toch na 2, 3 of 4 jaar vanaf willen.

2 jaar = 2880
3 jaar = 2160
4 jaar = 960

Dus stel dat ik op het einde van de subsidie al ná 4 jaar er vanaf wil zien dan kost dat €960 euro. Dat vind ik alleszins redelijk. Zeker omdat ik nu netto straks -de eerste 48 maanden- slechts €397 per maand kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter243
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:50
Vraag me wel af of de berekening van de boete klopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:27

ZieMaar!

Moderator General Chat
Even een wat algemenere vraag. Ik zie dat de private lease deals van Justlease best scherp zijn. De ene autodealer (Ford) zegt: altijd via hun doen, veel goedkoper dan wat we zelf bieden, de ander zegt: nee joh, slechte voorwaarden, geen keurmerk etc.

Volgens mij hebben ze dat keurmerk wel. Ze verrekenen (inmiddels) volgens mij ook gewoon hun meer/minder kilometers aan het eind van de termijn, kan je tussentijds de bundel aanpassen en zie ik eigenlijk geen gekke dingen.

Wat zijn jullie ervaringen? Ik lease nu via de dealer, maar dat is ook niet alles…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:19
ZieMaar! schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:44:
Even een wat algemenere vraag. Ik zie dat de private lease deals van Justlease best scherp zijn. De ene autodealer (Ford) zegt: altijd via hun doen, veel goedkoper dan wat we zelf bieden, de ander zegt: nee joh, slechte voorwaarden, geen keurmerk etc.

Volgens mij hebben ze dat keurmerk wel. Ze verrekenen (inmiddels) volgens mij ook gewoon hun meer/minder kilometers aan het eind van de termijn, kan je tussentijds de bundel aanpassen en zie ik eigenlijk geen gekke dingen.

Wat zijn jullie ervaringen? Ik lease nu via de dealer, maar dat is ook niet alles…
ik heb vorige week de Ford Focus STline X Business wagon (125PK) besteld met bijna alles er op en er aan. Voor 3 jaar betalen we €405.
Proefrit gedaan bij de ford dealer en gewoon openkaart gespeeld, verteld dat we aan het rondkijken zijn maar dat we waarschijnlijk via Justlease (daar zitten we al een jaartje of 10) willen gaan leasen. Letterlijk zijn reactie: "Zo'n kop zou ik ook hebben, wij kunnen dit zelf helemaal niet aanbieden tegen die voorwaarden".

na proefrit alles aangevraagd bij Justlease, word ik de dag er na gebeld door dezelfde Ford Dealer om de opties door te nemen en dat zij contact opnemen met mij wanneer die geleverd kan gaan worden (sept/okt).

enige wat nu niet meer kon was dat je er na een jaar vanaf kan. Dat had JustLease altijd wel mooi voor elkaar, daar zijn ze nu dus mee gestopt.

[ Voor 5% gewijzigd door Mrkoekie op 09-06-2021 12:57 ]

PH-MRK request startup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veneficus
ZieMaar! schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:44:

Tsja. Mijn eerste Leaf had ik direct via JustLease besteld, en daar heb ik best wat problemen mee gehad bij het inleveren. Ze hadden nul ervaring of kennis van de auto, waardoor de kilometerregistratie in de soep was gelopen. Na heel veel grote bedragen over en weer te sturen (en enkele storneringen door mij) is het uiteindelijk opgelost, maar dat was geen goede indruk.

De tweede Leaf had ik via de Consumentenbond bij PrivateLease.com besteld, maar dat is intussen bij Terberg samengevoegd met JustLease. Bij dit contract nog geen vreemde ervaringen, maar ik zou niet graag nog een keer bij JustLease leasen. Nare nasmaak...

Hun helpdesk is wel altijd bereikbaar, wat wel een pluspunt is. Wat betreft certificaat: lijkt me sterk dat Terberg dat niet heeft voor hun dochterondernemingen.

JustLease heeft wel een groot assortiment, en vanwege de grootte van het bedrijf kunnen ze ook groot inkopen en scherpe prijzen bieden. Helaas hebben ze recent flexcontracten afgeschaft, omdat teveel mensen hun auto na 1 jaar al inleveren (aldus de helpdesk). Ze kunnen de prijzen van de collectieve inkoop van de Consumentenbond ook niet matchen (heb ik nog specifiek naar gevraagd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Mrkoekie schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:55:
[...]

ik heb vorige week de Ford Focus STline X Business wagon (125PK) besteld met bijna alles er op en er aan. Voor 3 jaar betalen we €405.
Proefrit gedaan bij de ford dealer en gewoon openkaart gespeeld, verteld dat we aan het rondkijken zijn maar dat we waarschijnlijk via Justlease (daar zitten we al een jaartje of 10) willen gaan leasen. Letterlijk zijn reactie: "Zo'n kop zou ik ook hebben, wij kunnen dit zelf helemaal niet aanbieden tegen die voorwaarden".

na proefrit alles aangevraagd bij Justlease, word ik de dag er na gebeld door dezelfde Ford Dealer om de opties door te nemen en dat zij contact opnemen met mij wanneer die geleverd kan gaan worden (sept/okt).

enige wat nu niet meer kon was dat je er na een jaar vanaf kan. Dat had JustLease altijd wel mooi voor elkaar, daar zijn ze nu dus mee gestopt.
Ik heb een vergelijkbare ervaring gehad. Er gaat bij de dealers dus iets flink fout in hun relatie met het grotere concern. Dezelfde auto, dezelfde dealer, lagere marge voor de dealer. Ze mogen er zelf niet hetzelfde voor rekenen als JustLease, terwijl die er ook nog een marge tussenuit zou pakken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

peter243 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:41:
Vraag me wel af of de berekening van de boete klopt?
Is tegenwoordig volledig transparant voor een Keurmerk Private Lease partij;

1. Berekening
In de Aanvullende voorwaarden is een regeling opgenomen waaruit u kunt opmaken hoeveel de
opzeggingsvergoeding zal bedragen.

A. De opzeggingsvergoeding kan worden bepaald op een vast percentage van het bedrag van de gezamenlijke
termijnbedragen die u zonder de opzegging nog zou moeten betalen.
Rekenvoorbeeld:
Het vaste percentage is 50%. Het termijnbedrag is € 200,-. De overeengekomen leaseperiode is 36 maanden.
U zegt op tegen het begin van de 25e maand.
Zonder de opzegging zou u aan termijnbedragen nog 12 maanden x € 200,- = € 2.400,- moeten betalen.
De opzeggingsvergoeding bedraagt dus 50% van € 2.400,- = € 1.200,-.

B. De opzeggingsvergoeding kan ook op een andere manier bepaald worden, namelijk zodanig dat deze afhankelijk is
van o.a. de werkelijke duur van de leaseperiode. De berekeningswijze van de opzeggingsvergoeding in de Aanvullende
voorwaarden wordt in dat geval met een rekenvoorbeeld toegelicht.
Als u opzegt, geeft de leasemaatschappij u op verzoek een berekening van de opzeggingsvergoeding.

2. Maximum aan opzeggingsvergoeding
Hoe de opzeggingsvergoeding ook wordt berekend, er zit een grens aan. De opzeggingsvergoeding is ten hoogste
het bedrag van het verschil tussen de gezamenlijke termijnbedragen die u hebt betaald en nog moet betalen tot het
moment van opzegging en de gezamenlijke - hogere - termijnbedragen die u tot dat moment had moeten betalen als
u direct de leaseovereenkomst voor de kortere duur was aangegaan.

In het overgrote deel van de situaties is optie 2 van toepassing. Dus als voorbeeld;

Stel ik zeg na 24 maanden op, dan betaal ik feitelijk wat ik oorspronkelijk had moeten betalen als ik het contract direct voor 24 maanden was aangegaan. In dit geval was een contract voor 24 maanden €120 euro duurder en voor 36 maanden €60 euro duurder per maand

24 * €120 = €2880
36 * €60 = €2160
etc.

Over Justlease; daar heb je wel als nadeel dat je meer moet betalen als je weinig schadevrije jaren hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door d0s op 09-06-2021 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Tnx @Mrkoekie en @Veneficus, op zich goed om te lezen dus. Ik waag nu nog één poging via de leasemaatschappij van de dealer (die ook via autoleasecollectief veel goedkoper zijn, maar net niet in de uitvoering die ik zoek) en anders wordt het gewoon justlease. Zeker bij Ford wordt het dan ook gewoon dezelfde leverende dealer, wat ik dan ook wel weer schappelijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-04 09:23
ZieMaar! schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:49:
Tnx @Mrkoekie en @Veneficus, op zich goed om te lezen dus. Ik waag nu nog één poging via de leasemaatschappij van de dealer (die ook via autoleasecollectief veel goedkoper zijn, maar net niet in de uitvoering die ik zoek) en anders wordt het gewoon justlease. Zeker bij Ford wordt het dan ook gewoon dezelfde leverende dealer, wat ik dan ook wel weer schappelijk vind.
Justlease valt ook gewoon onder het Keurmerk Private Lease!

@Veneficus dat een dealer niet altijd betere prijzen/voorwaarden kan verzorgen komt door de bijzaken die grote concerns (Leasemaatschappijen) door de enorme aantallen die zij doen veel gunstiger kunnen afnemen zoals de verzekering, financiering etc.

[ Voor 18% gewijzigd door Giant87 op 09-06-2021 14:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:02
Ik zeg het hier nog maar een keer, dealers kunnen wel degelijk hele mooie prijzen opstellen voor private lease deals, echter kunnen ze dat beter op voorraad modellen. Oftewel nieuwe auto's die ze op het terrein al hebben staan, en dus niet nieuw uit de fabriek komen.
Sommige dealers hebben daarnaast vaak ook wel jaarlijks een bepaalde actie.

Net even gekeken, maar een justlease komt bijvoorbeeld bij lange na niet in de buurt met het lease contract dat wij hebben voor onze auto via de dealer (voorraad model).

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Martinusz schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:03:
Ik zeg het hier nog maar een keer, dealers kunnen wel degelijk hele mooie prijzen opstellen voor private lease deals, echter kunnen ze dat beter op voorraad modellen. Oftewel nieuwe auto's die ze op het terrein al hebben staan, en dus niet nieuw uit de fabriek komen.

Net even gekeken, maar een justlease komt bijvoorbeeld bij lange na niet in de buurt met het lease contract dat wij hebben voor onze auto via de dealer (voorraad model).
Klopt! Maar van de auto die ik wil zijn geen (goede) voorraadmodellen lijkt het, dat zijn vaak business uitvoeringen en die zoek ik niet...

Maar goede aanvulling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-05 07:47
Martinusz schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:03:

Wellicht dat ik naar de bekende weg vraag, maar heb je een voorbeeld van jouw leaseprijs vs. online-aanbieder (of zo'n kortingsactie)? Ik vind de leasetarieven die dealers presenteren namelijk doorgaans vrij fors in tegenstelling tot online-aanbieders. Is er dan zoveel onderhandelingsruimte op voorraadmodellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 12:49

robbe

Ik heb net getekend voor een XC60 Care by Volvo. Het aantrekkelijke aan deze constructie is dat je maar 3 maanden per auto vast zit aan het contract. Je kan/mag zelfs 4 keer per jaar een ander model uitzoeken. Dus bijvoorbeeld in de zomer een XC90 voor de vakantie en de ruimte en in de rest van het jaar een XC40.

Ik vind het eigenlijk verbazend dat je bij de abonnementen vorm goedkoper uit bent dan bij de private lease in veel gevallen. Als ik een vergelijkbaar model kies voor private lease (48mnd) dan ben ik vaak duurder uit dan hetzelfde model via abonnement (3mnd). Het enige nadeel is dat je vaak maar kan kiezen uit een beperkt aantal modellen en kleuren. Heeft iemand anders al ervaring met Care by Volvo?

If it ain't broke still fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Dat komt doordat je in poolauto’s rijdt. Dus geen nieuwe (over het algemeen bij dit soort flexibele oplossingen). Zeg maar een soort huurconstructie.

[ Voor 22% gewijzigd door Giant87 op 09-06-2021 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:18

-tom-562

Oliesjeik

Het is nou ook niet echt heel goedkoop ofzo, het begint pas bij 679 euro per maand (voor een XC40), als ik zo snel kijk... :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Giant87 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:08:
Dat komt doordat je in poolauto’s rijdt. Dus geen nieuwe (over het algemeen bij dit soort flexibele oplossingen). Zeg maar een soort huurconstructie.
Maar dan zonder nadelen. Het zijn over het algemeen nieuwe auto's. Mijn operationele shortlease kreeg ik ook met 20 km op de km teller. Het zal mij echt jeuken. De vorige operationele shortlease had al 5000 km ofzo, ofwel twee weken tot twee maanden oud. Het voordeel van poelauto's is dat ze nooit ouder zijn dan 2 jaar, dus je hebt altijd een jonge auto en er vindt ook geen herberekening van je leasecontract plaats als je je auto met 50k meer kilometers inlevert dan afgesproken. Er is gewoon een vaste (lage) km prijs. Als je dus vantevoren weet dat je heel veel kilometers gaat rijden, dan is een poelauto die maandelijks opzegbaar is vaak beter, omdat die leasecontracten over het algemeen betere voorwaarden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-04 07:28
Iemand al ervaring met de toekenning van de subsidie?

Bij de RVO zeggen ze heel duidelijk dat de auto op naam van de aanvrager moet staan. Bij de leasemij zeggen ze dat de auto op hun naam komt te staan. Op zich begrijpelijk want anders zou ik de eigenaar van de auto zijn, maar dat is niet zo en zal ik ook nooit worden.

Bij LeasePlan staat voor elektrische auto's het wel weer vermeld, zie: https://www.leaseplan.com...ubsidie-elektrische-auto/

Ik wordt vandaag of morgen nog terug gebeld door RVO en LeasePlan, maar echt duidelijk is het niet...

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giant87
@Gerritjuh
Erkende LM kunnen ‘opdracht tot tenaamstelling’ doen bij de RDW. Waardoor de auto dus wel op je naam kan komen, maar zij eigenaar blijven.

https://www.rdw.nl/zakeli...an%20de%20berijder%20zijn.

En

https://www.rdw.nl/zakeli...ellen-leasevoertuigen-rtl

[ Voor 59% gewijzigd door Giant87 op 09-06-2021 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
@Giant87

Duidelijk verhaal, LeasePlan heeft voor leveranciers inderdaad iets staan over die OTT code. Ik ga er derhalve nog even van uit dat het goed komt. Wel vreemd dat ze bij LeasePlan deze informatie niet paraat hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Gerritjuh op 09-06-2021 18:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
citomaster schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:27:
[...]

Wellicht dat ik naar de bekende weg vraag, maar heb je een voorbeeld van jouw leaseprijs vs. online-aanbieder (of zo'n kortingsactie)? Ik vind de leasetarieven die dealers presenteren namelijk doorgaans vrij fors in tegenstelling tot online-aanbieders. Is er dan zoveel onderhandelingsruimte op voorraadmodellen?
Ja hoor:

Seat Ateca 1.0 business style zwart met nog wat extra opties.
15.000km per jaar, 48 maanden
Incl. Winterbanden
Prijs per maand: 512,-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sz3tcEfQW95lWDecon3ryvRykHI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MwDh4ssj1WFwh66KnqX2vqba.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Martinusz op 09-06-2021 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verhuis2020
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-02 19:41
Martinusz schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:09:
[...]

Ja hoor:

Seat Ateca 1.0 business style zwart met nog wat extra opties.
15.000km per jaar, 48 maanden
Incl. Winterbanden
Prijs per maand: 512,-

[Afbeelding]
Mooie bak hoor _/-\o_ vraag me wel af bij welke dealer je geweest bent, ik ben bij meerdere dealers geweest maar kreeg helaas niets voor elkaar qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrottjers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-05 00:43
robbe schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:02:
Ik heb net getekend voor een XC60 Care by Volvo. Het aantrekkelijke aan deze constructie is dat je maar 3 maanden per auto vast zit aan het contract. Je kan/mag zelfs 4 keer per jaar een ander model uitzoeken. Dus bijvoorbeeld in de zomer een XC90 voor de vakantie en de ruimte en in de rest van het jaar een XC40.

Ik vind het eigenlijk verbazend dat je bij de abonnementen vorm goedkoper uit bent dan bij de private lease in veel gevallen. Als ik een vergelijkbaar model kies voor private lease (48mnd) dan ben ik vaak duurder uit dan hetzelfde model via abonnement (3mnd). Het enige nadeel is dat je vaak maar kan kiezen uit een beperkt aantal modellen en kleuren. Heeft iemand anders al ervaring met Care by Volvo?
Ik rijd een XC40 van Care by Volvo. Mij is verteld dat je een nieuwe auto krijgt. Ook als je wisselt. Je kunt ook goed met ze afstemmen wanneer opgezegd wordt. Ik had snel een nieuwe nodig en dus een voorraadauto genomen, werd binnen een maand geleverd.

Je merkt duidelijk dat ze er nog mee aan het experimenteren zijn. Het aanbod en de mogelijkheden wisselen bijna per dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:13
https://www.anyways.nl

Jammer dat je voor 500eu niet een station krijgt. Maar wel aardig concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 11:22
meermarco schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:33:

De voorwaarden en veelgestelde vragen werken niet.

Dit lijkt op een "overloopje" voor alle ex-leaseauto's die ze niet kunnen verkopen. Tijdelijk verhuren zodat ze geld opleveren i.p.v. geld kosten.
Gezien de enorme toename van private lease zou het me niet verbazen als er meer van dergelijke concepten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Korte voorwaarden werken, de lange voor mij ook:
https://www.anyways.nl/legal/voorwaarden

[ Voor 89% gewijzigd door meermarco op 10-06-2021 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crijnders
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-01 21:16
meermarco schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:33:

"Alle bedragen zijn ex. BTW"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verhuis2020 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:11:
[...]

Mooie bak hoor _/-\o_ vraag me wel af bij welke dealer je geweest bent, ik ben bij meerdere dealers geweest maar kreeg helaas niets voor elkaar qua prijs.
Het is overgenomen, nu is het een Van Tilburg-Bastianen dealer.
De grotere dealers met meer vestigingen hebben vaak wel 1/2 x per jaar een actie periode met extra kortingen, ook op PL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Gerritjuh schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:12:
@Giant87

Duidelijk verhaal, LeasePlan heeft voor leveranciers inderdaad iets staan over die OTT code. Ik ga er derhalve nog even van uit dat het goed komt. Wel vreemd dat ze bij LeasePlan deze informatie niet paraat hebben.
Ik zou LeasePlan vermijden ten alle kosten. Ik heb nare ervaringen met ze gehad.
Goedkoop = duurkoop

1-) Als je contact zoekt zeggen ze altijd "je word terugebeld" maar je nooit meer teruggebeld

Ik heb letterlijk 5 keer moeten bellen en na wat druk geoefend te hebben worden simpele vragen beantwoord. Heeft me wel 6 maanden gekost

2-) Auto nieuwwaarde kost 13 duizend euro maar een klein kras ergens onderin waarvoor je op je knieeen moet buigen om het te zien koste 400 euro om te repareren. Het was niet eens diep plus 2 cm breed

Ik had 0 euro eigen risico maar kreeg wel de factuur van 400 euro binnen...dus moest weer opnieuw bellen en 10 keer uitleggen dat ik NIET hoef te betalen ivm 0 euro eigen risico

3-) Je mag je gereden jaren niet op je eigen naam laten zetten. Dus indien je een eigen auto koopt word je schadeloze vrij jaren lekker gereset naar 0. Ze doen daar super moeilijk mee

4-) Datalek

Ik krijg uiteindelijk na 6 maanden antwoord terug....MAAR met de auto & gegevens van iemand anders!!!

Ik kon zien wie welke auto heeft waar ze woont etc etc. Ze lekken zelf gegevens en doen alsof er niks aan de hand is.

5-) Verwacht geen service van de klantenservice want de 20 jarige studentjes daar hebben geen empathie. Die willen zo snel mogelijk weer ophangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crijnders
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ze-djHhtORYoHVrHEcmyVXziJGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ps2VmJFuNP4EoychvtM4HovH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door crijnders op 11-06-2021 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crijnders
Bij "hoe het werkt\abonnement"

[ Voor 47% gewijzigd door crijnders op 11-06-2021 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Grappig. Ik zie een hele andere opmaak en zonder de btw melding. Maar goed, principe is wel aardig. 100 euro voor de flexibiliteit en daarna lekker maandelijks een auto of niet. (En dan dus de 100 ook weer kwijt). Nu nog een station voor 550 ofzo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
ThaddeusX schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:14:
[...]

Ik zou LeasePlan vermijden ten alle kosten. Ik heb nare ervaringen met ze gehad.
Goedkoop = duurkoop

1-) Als je contact zoekt zeggen ze altijd "je word terugebeld" maar je nooit meer teruggebeld

Ik heb letterlijk 5 keer moeten bellen en na wat druk geoefend te hebben worden simpele vragen beantwoord. Heeft me wel 6 maanden gekost

2-) Auto nieuwwaarde kost 13 duizend euro maar een klein kras ergens onderin waarvoor je op je knieeen moet buigen om het te zien koste 400 euro om te repareren. Het was niet eens diep plus 2 cm breed

Ik had 0 euro eigen risico maar kreeg wel de factuur van 400 euro binnen...dus moest weer opnieuw bellen en 10 keer uitleggen dat ik NIET hoef te betalen ivm 0 euro eigen risico

3-) Je mag je gereden jaren niet op je eigen naam laten zetten. Dus indien je een eigen auto koopt word je schadeloze vrij jaren lekker gereset naar 0. Ze doen daar super moeilijk mee

4-) Datalek

Ik krijg uiteindelijk na 6 maanden antwoord terug....MAAR met de auto & gegevens van iemand anders!!!

Ik kon zien wie welke auto heeft waar ze woont etc etc. Ze lekken zelf gegevens en doen alsof er niks aan de hand is.

5-) Verwacht geen service van de klantenservice want de 20 jarige studentjes daar hebben geen empathie. Die willen zo snel mogelijk weer ophangen
Ik kan Leaseplan niet meer vermeiden, de auto is al besteld en komt binnenkort aan.

Ik ben tot nu toe heel correct geholpen, je moet alleen de juiste afdeling/persoon aan de lijn krijgen. Ik rijd al ruim 26 jaar in een leaseauto (zakelijk) en bij iedere leasemaatschappij is wel iets. Het schadegeval wat je hebt gehad herken ik wel van een collega, dat is wel iets om op te letten.

Soms heb je geen "geluk" dat heb ik ook gehad met bepaalde auto's en contactpersonen bij leasemaatschappijen en autobedrijven... Ik ga nog steeds uit van het positieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-05 13:22
[...]

Goedkoop = duurkoop

4-) Datalek

3-) is toch juist voordelig? Die kras gaat namelijk van je schadevrije jaren af (-5). Als het niet wordt geregistreerd staat er ook geen -5 op je naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 22:00
[...]
...
...
Niet mijn ervaring. Ik had dit met twee mailtjes geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crijnders
meermarco schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:13:
[...]

Grappig. Ik zie een hele andere opmaak en zonder de btw melding. Maar goed, principe is wel aardig. 100 euro voor de flexibiliteit en daarna lekker maandelijks een auto of niet. (En dan dus de 100 ook weer kwijt). Nu nog een station voor 550 ofzo :-)
Het concept is zeker interessant, aangezien je veel flexibeler bent dan met Private Lease.
Sixt biedt ook zoiets aan, maar is ook prijzig...
https://www.sixt.nl/plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:08
PhaeTom schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:47:
[...]

Niet mijn ervaring. Ik had dit met twee mailtjes geregeld.
Hier ook. Zelfs zonder mailtjes, er is gewoon een link voor in hun app en ze sturen je bij aanvang zelfs een mail hoe je dit kunt regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hoe zijn de ervaringen met Mazda PL? Mijn vrouw en ik komen net terug van een bezoekje aan de Mazda dealer, hebben de MX-30 gereden en hebben een mooi aanbod gekregen:
MX-30 First Edition, met:
- crystal red 3-tone color
- bomvol opties met o.a. half-leder modern interieur met elektrisch verstelbare stoelen met geheugenfunctie, vrijwel alle safety features (BSM, RCTA, LKA, etc)
- 280 km gereden, alleen een paar proefritten
- 60 mnd / 15.000 km voor € 325 per maand
- 12-2020 op kenteken gezet, daardoor € 2.000 subsidie (48x € 41,67), gaat nog van de €325 af
- keurige inruilprijs voor onze Aygo (slechts € 300 onder wat ANWB. zegt en € 200 minder dan Toyota zelf, maar er zitten wat krassen op)
- volgende week kan er al mee gereden worden als we het aanbod accepteren (ze moeten er van af)

Koop bleek toch minder interessant bij deze dealer, al zijn er via Autoscout/Autoweek enkele bij andere dealers te koop voor 26/27k (wel dan ceramic white ipv crystal red 3-tone, wat een hele dure kleur is en wij ook het mooist vinden). Daar gaat dan nog 2k subsidie en inruil van af. Uitgaande van 22k bijbetalen is dat €366/mnd, dus iets duurder en er komt nog verzekering bij van €35/mnd all-risk, maar gaat er wel ook nog €41,67 subsidie af de eerste 48 maanden, gratis verzekering dus. Voordeel is: auto is van ons, geen km-limiet (al is 15.000 km al meer dan genoeg als 2e auto) en bovenal: restwaarde. Ik gok dat een MX-30 over 5 jaar nog wel 10k waard is namelijk. Als ik dat eraf trek is het maandbedrag (om aan te schaffen) ineens geen €366 maar €200. Komt dus wel nog banden en onderhoud bij.

Enige waar ik over twijfel is het over 60 mnd inleveren en dan met lege handen zitten. Echter krijgen we de Aygo inruil nu wel op de rekening gestort en kunnen we "opzij zetten" voor over 5 jaar (maar waarschijnlijk gaan we zonnepanelen en laadpaal laten aanbrengen, waren we toch al van plan). En er echt 5 jaar aan vastzitten, ze bieden geen flex optie aan zoals Toyota bij de Yaris bijv. voor €25/mnd doet, maar een vergelijkbare Yaris zit op €411/mnd met flexlease (na 12 mnd maandelijks opzegbaar) of €386/mnd standaard. Alsnog flink duurder dan de MX-30 en benzine is ook bijna het dubbele van het opladen van de MX-30. En als we zonnepanelen en eigen laadpaal straks hebben, is het helemaal gratis (op de investering na).

Valt er iets te zeggen over de service van Mazda en/of hun PL constructie? Ze gebruiken het PL keurmerk en onze eerste indruk met de dealer was superfijn in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
MooDyBLueS schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:39:
Valt er iets te zeggen over de service van Mazda en/of hun PL constructie? Ze gebruiken het PL keurmerk en onze eerste indruk met de dealer was superfijn in ieder geval.
Over Mazda PL kan ik niets zeggen en de MX-30 is een prachtige auto, maar ik zou wel goed letten op de nogal beperkte actieradius: https://www.autoreview.nl...emeten-bij-130-en-100-kmh. Dat was voor mij een afknapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Hoe zijn de ervaringen met Mazda PL? Mijn vrouw en ik komen net terug van een bezoekje aan de Mazda dealer, hebben de MX-30 gereden en hebben een mooi aanbod gekregen:
- bomvol opties met o.a. half-leder modern interieur met elektrisch verstelbare stoelen met geheugenfunctie, vrijwel alle safety features (BSM, RCTA, LKA, etc)
- 12-2020 op kenteken gezet, daardoor € 2.000 subsidie (48x € 41,67), gaat nog van de €325 af
- keurige inruilprijs voor onze Aygo (slechts € 300 onder wat ANWB. zegt en € 200 minder dan Toyota zelf, maar er zitten wat krassen op)
- volgende week kan er al mee gereden worden als we het aanbod accepteren (ze moeten er van af)

Koop bleek toch minder interessant bij deze dealer, al zijn er via Autoscout/Autoweek enkele bij andere dealers te koop voor 26/27k (wel dan ceramic white ipv crystal red 3-tone, wat een hele dure kleur is en wij ook het mooist vinden). Daar gaat dan nog 2k subsidie en inruil van af. Uitgaande van 22k bijbetalen is dat €366/mnd, dus iets duurder en er komt nog verzekering bij van €35/mnd all-risk, maar gaat er wel ook nog €41,67 subsidie af de eerste 48 maanden, gratis verzekering dus. Voordeel is: auto is van ons, geen km-limiet (al is 15.000 km al meer dan genoeg als 2e auto) en bovenal: restwaarde. Ik gok dat een MX-30 over 5 jaar nog wel 10k waard is namelijk. Als ik dat eraf trek is het maandbedrag (om aan te schaffen) ineens geen €366 maar €200. Komt dus wel nog banden en onderhoud bij.

Enige waar ik over twijfel is het over 60 mnd inleveren en dan met lege handen zitten. Echter krijgen we de Aygo inruil nu wel op de rekening gestort en kunnen we "opzij zetten" voor over 5 jaar (maar waarschijnlijk gaan we zonnepanelen en laadpaal laten aanbrengen, waren we toch al van plan). En er echt 5 jaar aan vastzitten, ze bieden geen flex optie aan zoals Toyota bij de Yaris bijv. voor €25/mnd doet, maar een vergelijkbare Yaris zit op €411/mnd met flexlease (na 12 mnd maandelijks opzegbaar) of €386/mnd standaard. Alsnog flink duurder dan de MX-30 en benzine is ook bijna het dubbele van het opladen van de MX-30. En als we zonnepanelen en eigen laadpaal straks hebben, is het helemaal gratis (op de investering na).

Goede prijs, zeker met die subsidie. Maar de actieradius is wel een ding bij die auto inderdaad. Hoeveel rij je gemiddeld op een normale (werk)dag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@d0s en @citomaster Thanks voor de heads-up! Het was ons wel al bekend ja, 170 km gemiddeld met in deze temperaturen zelfs de WLTP van 200 km prima haalbaar.

Het wordt onze 2e auto en hebben een Lexus hybride daarnaast, voor vakanties en verre afstanden. Mijn vrouw rijdt 35 km per dag, 4x per week. Dus 140 km bij elkaar. Zelfs in de winter zou ze het dus (net) moeten redden, maar kan op het werk opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Met die afstanden moet dat prima lukken. Denk echter wel dat je de 200 in de praktijk nooit gaat halen, eerder 150-160 (zie ev database, is vrij betrouwbaar). In de winter 120.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@d0s EV-database zegt gemiddeld 170 km voor de Mazda, niet 150-160. Maar het is inderdaad geen vetpot, maar feitelijk komt het exact overeen met de BMW i3 94Ah die ook zo'n 170 km ver komt en dat is een auto die we tweedehands overwogen.

In een ADAC test kwam de Mazda exact op 170 km uit, terwijl in een Noorse test hij maar liefst 219,6 km ver kwam, dit was wel een zomertest.

Wat dat betreft durven we het wel aan. Ik verwacht niet slechts 120 km in de winter te halen, er worden immers niet alleen maar snelweg km's mee gereden, van de 35 km retour is pakweg 20 km snelweg, de rest is binnendoor. En dan nog, 3 ritjes naar werk heen én terug is al een halve week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10-12-2024

Prima aanbod als ik het zo zie.

Wij gaan vanavond een proefrit maken voor mijn vriendin kijken het bevalt. Ik zie op de site een inruilpremie van €4.000,- staan hebben ze daar nog iets mee gedaan bij het bod van jullie auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Reiger072 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:48:
[...]

Prima aanbod als ik het zo zie.

Wij gaan vanavond een proefrit maken voor mijn vriendin kijken het bevalt. Ik zie op de site een inruilpremie van €4.000,- staan hebben ze daar nog iets mee gedaan bij het bod van jullie auto?
Dat geldt alleen als je koopt en alleen op een nieuwe, heb er wel naar gevraagd. Een nieuwe heeft echter geen EV-subsidie meer, dus feitelijk is dat Mazda die voor overheidje speelt in dit geval.

Betekent niet dat die 4k inruilpremie niet mooi meegenomen is, maar een Comfort uitvoering (die wil je volgens mij minstens wel hebben) in een leuk kleurtje (alles behalve niet-metallic-wit) brengt je al snel op €34.000. Daar gaat dan €4.000 vanaf, maar houd je nog €30.000 over en dan natuurlijk wat je auto waard is. En dat is nog zonder het interieur pakket (modern/industrieel) van €2.000.

Zet dat tegenover de First Editions die voor 27-30k te koop staan met soms nog geen 200 km op de teller of worst case een paar duizend, waar je ook nog eens 2k subsidie op krijgt en dan zou ik het wel weten als ik ging kopen. Ik heb ze zojuist nog naast elkaar gelegd en de First Edition heeft eigenlijk de belangrijkste features van zowel de Comfort als Luxury, behalve bijv. verwarmde voorstoelen, verwarmd stuurwiel, Bose audio en een paar safety features die alleen op de Luxury zitten. Maar dus ook een van de mooie vegan half-lederen interieurs en ze staan er vaak in ceramic white 3-tone of crystal red 3-tone, wat erg dure kleuren zijn.

Ik wil je niet een kant op duwen, maar mijn mening is dat als je een First Edition op de kop kan tikken: doen. De FE mist t.o.v. de Comfort slechts verwarmde stoelen en stuurwiel, keyless entry, ruitenwisserontdooier en 150W stopcontact, voor de rest heeft ie alles plus dus een sloot aan Luxury opties en standaard het interieurpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10-12-2024
@MooDyBLueS Thanks voor je snelle reactie.

Was ik inderdaad al bang voor dat het alleen daarvoor zou gelden, maar benieuwd waar ze mee komen.

Ik zag inderdaad al een paar Demo modellen staan met 5-6K op de teller waar die korting al dubbel en dwars vanaf is. De first edition is inderdaad al vrij goed aangekleed en behalve de stoelverwarming zullen er denk ik geen functies tov de comfort, waar wij inderdaad op uitkwamen, missen.

Hopen dat ze een mooi aanbod kunnen maken, ze is niet perse toe aan een nieuwe auto maar raakte na het inlezen wel redelijk enthousiast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giant87
assje schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:00:
[...]

Eerder wel eens over gepost, is een voortzetting van "breekdeautomarkt" waar al meer over gezegd is.

Ik heb wel 1x een auto met "breekdeautomarkt" bestickering zien rijden trouwens. Voor mij blijft het zaakje nog altijd stinken.
Aangezien ze hier ook af en toe voorbij komen:
https://fleet-mobility.nl...sbedrijf-car-driver-deals

Meerdere grote verhuurbedrijven en leasemaatschappijen hebben besloten auto's terug te vorderen van het Limburgse mobiliteitsbedrijf Car Driver Deals, nadat er problemen ontstonden met betalingen. Dat meldt vakblad Automotive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Reiger072 Wij zijn in ieder geval ook enthousiast geworden. En nee, de MX-30 is niet de perfect EV, maar mijn vrouw wil 1 slag groter dan de huidige Aygo om twee redenen: geluid op de snelweg (de Aygo is voor z'n klasse een fijne auto, maar echt een koekblik op wielen) en wat meer ruimte in het algemeen. Oh en idealiter automaat. Ook wil ze dan gelijk Apple CarPlay en een auto die het "safety pakket" heeft.

Als je dan gaat kijken naar het B-segment dan zijn de nieuwe Yaris Hybrid of Fiesta dé auto's die wij allebei als mooi zien, betaalbaar en ook fijn rijdend. De Yaris zit al op €386/mnd PL en de Fiesta is goed betaalbaar om te kopen (2018 titanium vanaf zo'n 14k), maar geen automaat (althans, die zijn gelijk veel duurder). VW Polo is er een die wel alle eisen aantikt, maar wij vinden het allebei qua uiterlijk een verschrikkelijke auto en worden er dus niet warm of koud van.

Renault Zoe is PL duur, koop zeer irritant met wel/niet accuhuur dus dan kom je qua EV's al snel bij een Leaf 2.0, Ioniq 28 kWh of i3 94 Ah uit, maar ook daar geldt dat elke auto wel z'n dingetje heeft. Leaf heeft slechte accu conditioning, achterhaald interieur. Ioniq zit erg laag (wil mijn vrouw niet) en is niet mooi om te zien, anders perfecte optie. De i3 94 Ah is erg gaaf om te zien in onze ogen, maar als je een optie zoekt met parkeersensoren voor en achter, het grote scherm (dat kleine scherm kan echt niet, zelfs anno 2017) en warmtepomp dan zit je vrijwel altijd boven de 45k nieuwprijs dus geen subsidie én zijn ze al snel 24-26k, dus bijna net zo duur als een zgan MX-30.

Dat is even in een grote notendop onze denkwijze geweest. Oh en Corsa-e/e-208 zijn ook opties maar nog te duur/geen goede acties tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter243
Mocht je onderweg moeten laden dan is het gemis van driefase laden wel een ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
MooDyBLueS schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:44:
@Reiger072

Dat is even in een grote notendop onze denkwijze geweest. Oh en Corsa-e/e-208 zijn ook opties maar nog te duur/geen goede acties tot op heden.
Heb je de MG ZS overwogen? https://www.vanmossel.nl/privelease/aanbod/mg/zs-ev/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:56
MAASBRACHT - Duizenden particuliere klanten van de Limburgse leasemaatschappij Car Driver Deals (CDD) moeten hun geleasede auto plotseling weer inleveren. De leasemaatschappij uit Maasbracht betaalde zelf de rekeningen voor de auto’s niet, waardoor diverse leveranciers het wagenpark nu terughalen.

De leaseprijs bij CDD werd zelfs nóg lager als klanten ervoor kozen om hun auto pas over bijvoorbeeld een jaar te laten afleveren. „Ik heb op die manier €5000 betaald voor een Toyota RAV4 die ik over acht maanden geleverd zou krijgen. Dat kwam neer op een all-in leaseprijs €410 euro per maand. Waanzinnig goedkoop voor zo’n wagen”, vertelt een gedupeerde Brabander die niet zijn naam niet vermeld wil hebben
https://www.telegraaf.nl/...klanten-plots-zonder-auto

Lekker goedkoop inderdaad.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ja, die is inderdaad ook voorbij gekomen. Maar deze auto mist een aantal basis zaken die je vandaag de dag mag verwachten, zeker in zogenaamde Luxury uitvoeringen waar geen opties meer bovenop te kiezen zijn. En dan doel ik op het ontbreken aan parkeersensoren voor en geen app-connectiviteit. Daarnaast geeft het interieur ook een heel erg VW gevoel (naar onze smaak is dat een nadeel), is de laadaansluiting waardeloos geplaatst (de klep) en is het niet eens zo goedkoop (in Private Lease dan). Ik kom op € 407 per maand uit t.o.v. € 325 voor de Mazda.

Als tweedehands koop zou het misschien nog kunnen, maar dan over een jaar misschien, als ze onder de 20k gezakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:04
Giant87 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:35:
[...]

Aangezien ze hier ook af en toe voorbij komen:
https://fleet-mobility.nl...sbedrijf-car-driver-deals

Meerdere grote verhuurbedrijven en leasemaatschappijen hebben besloten auto's terug te vorderen van het Limburgse mobiliteitsbedrijf Car Driver Deals, nadat er problemen ontstonden met betalingen. Dat meldt vakblad Automotive.
Zou het dan toch een soort piramide constructie geweest zijn? De komende tijd zal er wel meer in de media verschijnen verwacht ik. Ook als je al leest dat er van diverse partijen geleased en gehuurd wordt zal dit er wel dik in zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Ping83 op 11-06-2021 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:54
Ping83 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:03:
[...]

Zou het dan toch een soort piramide constructie geweest zijn? De komende tijd zal er wel meer in de media verschijnen verwacht ik. Ook als je al leest dat er van diverse partijen geleased en gehuurd wordt zal dit er wel dik in zitten.
Natuurlijk de piramide stort in mekaar.
Dit is eens besproken ze financieren de autos met nieuw geld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:06
ThaddeusX schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:31:
Heeft iemand ervaring met "Car Driver Deals" ?

Ik heb een offerte binnen gekregen. Het is te mooi om waar te zijn.

Ik krijg een beetje dat Marktplaats fraude gevoel :)

En hun facebook staat vol met reviews. Maar allemaal "te" positief.

Of ben ik nou te negatief
Was je toch Nostradamus!

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:04
Ik weet niet of iemand deze al geplaatst had:
Hier geen interesse in private lease, maar ik kreeg gister een mail van Hyundai.
Hyundai Kona electric voor 344 per maand.
60mnd en 10000 per jaar.
Range 305 km.
Misschien voor een zoekende onder jullie interessant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:58
Dit liep al veel langer, eerder onder de naam "Breek de automarkt". Destijds al veel meer over gesproken, ik had me nog aangemeld om het contract te kunnen bekijken.
assje schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:32:
Update, het contract heb ik ontvangen. Meest opvallend dat beschreven is dat de aanmelding is als deelnemer bij Factofix Financial Holding (dat stond niet op de website).

Factofix lijkt ook weer uit één persoon te bestaan en de foto's van kantoor in NL lijken alvast niet te kloppen.

Voor breekdeautomarkt hebben we het inmiddels over de volgende constructie:
Golsteijn Adviesgroep (moedermaatschappij)
Atvangarde BV (hoofdvestiging)
Zekerbesparen & breekdeautomarkt zijn daar weer labels van.

Daarnaast op hetzelfde adres meerdere BV's, Vindiq, Mageeja, Hobus en nog wat. Onder Golsteijn hangen weer GnP Maasdal Concept BV, MaQid BV en ThinQid BV die op hetzelfde huisnummer maar dan zonder toevoeging "a" zitten. Golsteijn zelf zit als enige op een compleet ander adres.

Het zaakje stinkt enorm maar ik kan er nog niet helemaal doorgronden hoe dit nu allemaal in elkaar steekt en bedacht is.

Ik heb in ieder geval melding gedaan bij fraudehelpdesk, ben benieuwd naar hun reactie. Tot die tijd zou ik in ieder geval iedereen in dit forum aan willen raden geen €3.000,- over te maken :+
assje schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:36:
Zoek in dit topic eens op "breek de automarkt", is 100% hetzelfde.

Ik dacht dat die zwendel opgerold was...
Heeft toch nog 5 jaar geduurd.....
assje schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:00:
Omdat ik benieuwd ben naar hoe dit zit, je komt op deze manier toch nooit weg met een scam.

[ Voor 40% gewijzigd door assje op 12-06-2021 08:53 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:47
assje schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:06:
[...]

Dit liep al veel langer, eerder onder de naam "Breek de automarkt". Destijds al veel meer over gesproken, ik had me nog aangemeld om het contract te kunnen bekijken.

[...]

[...]

Heeft toch nog 5 jaar geduurd.....

[...]
Als je dan leest dat iemand 27000 euro vooruit betaald denk ik ook waar ben je mee bezig. Maargoed het is nu dus zover dat ze de financiën niet meer rondkrijgen. Ik denk dat er een hoop mensen geld kwijtraken eerlijk gezegd omdat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Daarom zou ik alleen leasen bij betrouwbare bedrijven met keurmerk en nooit vooraf betalen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Slecht business model ook wel :? Auto’s huren/leasen om ze zelf weer door te leasen :? Ze hebben het toch nog wel ff uitgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZippyBongo
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-04 08:58
Martinusz schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:38:
Slecht business model ook wel :? Auto’s huren/leasen om ze zelf weer door te leasen :? Ze hebben het toch nog wel ff uitgehouden.
Gegeven dat de particulier die de auto leaset vaak ver vooruitbetaald (zoals de grote bedragen van €27k) en de lease-/verhuur maatschappij van wie zij de auto’s leasen pas later de bedragen in rekening brengen, zit er een verschil in tussen wanneer het geld ontvangen wordt en wanneer het betaald moet worden.

Zolang je (1) de piramide onderaan maar groot genoeg maakt, i.e. er veel aanwas is die (ver) vooruit betaald en (2) je aangeeft dat de levertijd onvoorzien veel langer is door iets plausibels als “chip tekorten”, kun je helaas toch met een aardig bedrag richting de noorderzon vertrekken.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ZippyBongo schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:05:
[...]

Gegeven dat de particulier die de auto leaset vaak ver vooruitbetaald (zoals de grote bedragen van €27k) en de lease-/verhuur maatschappij van wie zij de auto’s leasen pas later de bedragen in rekening brengen, zit er een verschil in tussen wanneer het geld ontvangen wordt en wanneer het betaald moet worden.

Zolang je (1) de piramide onderaan maar groot genoeg maakt, i.e. er veel aanwas is die (ver) vooruit betaald en (2) je aangeeft dat de levertijd onvoorzien veel langer is door iets plausibels als “chip tekorten”, kun je helaas toch met een aardig bedrag richting de noorderzon vertrekken.. :/
De business case voor oplichters is idd perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Even een vraag over de verzekering bij een PL-contract. (Kia autolease gebasseerd op Keurmerk Private Lease).
Ik lees dat als de auto total loss is of gestolen dat het contract beëindigd zal worden. Maar als ik het goed begrijp kunnen de resterende maanden in rekening worden gebracht (of de boete bedragen bij eerder beëindigen).
Dat zou dan betekenen dat je geen auto hebt en mogelijk nog een flink bedrag moet betalen.
Heb ik dat goed begrepen? Ik dacht dat je nooit meer as je eigen risico zou hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ione schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:45:
Even een vraag over de verzekering bij een PL-contract. (Kia autolease gebasseerd op Keurmerk Private Lease).
Ik lees dat als de auto total loss is of gestolen dat het contract beëindigd zal worden. Maar als ik het goed begrijp kunnen de resterende maanden in rekening worden gebracht (of de boete bedragen bij eerder beëindigen).
Dat zou dan betekenen dat je geen auto hebt en mogelijk nog een flink bedrag moet betalen.
Heb ik dat goed begrepen? Ik dacht dat je nooit meer as je eigen risico zou hoeven te betalen.
Nee je contract stopt inclusief betaling uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Of een vervangende auto?ben bang dat als ze steeds strenger gaan doen over kleine schades, hele auto's straks in het kanaal belanden..
Giant87 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:35:

Ik vraag me af hoe dat juridisch en praktisch werkt? De NOS link heeft het over 'daadwerkelijk meegenomen'. Als consument ben je toch goed beschermd normaliter? Als leaser heb je gewoon de auto voor de deur dus CDD heeft haar deel voldaan. Vervolgens komt een ander; de juridisch eigenaar die blijkbaar weet (hoe?) dat jij de auto hebt en waar je woont. Vervolgens is zijn zakelijke overeenkomst met CDD blijkbaar sterker dan jouw consumentenovereenkomst met CDD en kan hij de auto meenemen...
Of is dit gewoon een kwestie van brutaalste wint?
En kan dat ook als de auto op afgesloten priveterrein staat? Lijkt me niet; je hebt geen contractuele relatie met de eigenaar.

[ Voor 7% gewijzigd door bombadil op 12-06-2021 10:57 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Martinusz schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:51:
[...]

Nee je contract stopt inclusief betaling uiteraard.
Hieronder staat een stukje uit de voorwaarden. In Artkel 50 staat o.a. diefstal en total-loss.
In Artikel 51 staat vervolgens dat in deze gevallen een vergoeding betaald moet worden welke gelijk is aan de opzegvergoeding.
Of bedoelen ze dat als er bijv. sprake is van diefstal en total-loss je de vergoeding alleen moet betalen als het verwijtbaar is.

Artikel 50
Verder kan de leasemaatschappij de overeenkomst ontbinden als:
u failliet wordt verklaard of de Wet schuldsanering natuurlijke personen op u van toepassing wordt verklaard;
u verhuist naar het buitenland;
u onder curatele of onder bewind wordt gesteld;
het voertuig is gestolen en 30 dagen na de vermissing nog niet terug is;
het voertuig als gevolg van schade zodanig beschadigd is dat het uit technisch of economisch oogpunt redelijkerwijs onverantwoord is het voertuig te herstellen.

Artikel 51. Moet ik een vergoeding betalen bij ontbinding van de leaseovereenkomst door de leasemaatschappij?
Als de leasemaatschappij de leaseovereenkomst ontbindt op grond van artikel 50 of op grond van de wet, dan moet u een ontbindingsvergoeding betalen. Deze is gelijk aan de opzeggingsvergoeding van artikel 47. In de Aanvullende voorwaarden kan echter een afwijkende regeling zijn opgenomen, die voorziet in een lagere ontbindingsvergoeding.
De ontbindingsvergoeding bent u verschuldigd naast andere bedragen.
Als de ontbinding verband houdt met diefstal of een total loss-verklaring van het voertuig, zoals omschreven onder d en e van artikel 50, dan bent u de ontbindingsvergoeding alleen verschuldigd als op grond van deze Algemene voorwaarden, de verzekerings- of dekkingsbepalingen of andere bepalingen van de leaseovereenkomst of de wet ook de schade door de diefstal of de total lossverklaring voor uw rekening komt. In dat geval kan de leasemaatschappij tevens een vergoeding voor de overige schade bij u in rekening brengen.

Waar ik eigenlijk achter probeer te komen is of private lease echt zorgeloos rijden is. Dat was mijn indruk tot nu toe wel. Maar als ik nu de voorwaarden lees twijfel ik een beetje.
Zit het gewoon goed qua verzekering e.d.? Is het een beetje conform een normale autoverzekering?
Er zijn hier vast mensen die mij kunnen vertellen of het goed zit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

bombadil schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:52:

Ik vraag me af hoe dat juridisch en praktisch werkt? De NOS link heeft het over 'daadwerkelijk meegenomen'. Als consument ben je toch goed beschermd normaliter? Als leaser heb je gewoon de auto voor de deur dus CDD heeft haar deel voldaan. Vervolgens komt een ander; de juridisch eigenaar die blijkbaar weet (hoe?) dat jij de auto hebt en waar je woont. Vervolgens is zijn zakelijke overeenkomst met CDD blijkbaar sterker dan jouw consumentenovereenkomst met CDD en kan hij de auto meenemen...
Of is dit gewoon een kwestie van brutaalste wint?
En kan dat ook als de auto op afgesloten priveterrein staat? Lijkt me niet; je hebt geen contractuele relatie met de eigenaar.
Op RTL lees ik het 'hoe' van weghalen; de track en trace.

Maar of het echt zo mag; eigendomsvoorbehoud (bij doorverkoop) telt niet als de koper te goeder trouw is..
Wikipedia: Eigendomsvoorbehoud

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Citroën heeft nu de ë-days met als aanbieding: een e-C4 voor de prijs van een benzine C4, namelijk vanaf € 379 per maand.

Daarbovenop is er nu (weet niet of dat met de ë-days te maken heeft) gratis upgrade naar Flexlease, bij de e-C4 kost dat normaal €20/mnd zag ik. Mag je na 12 maanden maandelijks opzeggen maar wel leasen voor de 60mnd contractprijs.

Geen verkeerde deal volgens mij.

[ Voor 7% gewijzigd door MooDyBLueS op 13-06-2021 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op zondag 13 juni 2021 @ 07:51:
Citroën heeft nu de ë-days met als aanbieding: een e-C4 voor de prijs van een benzine C4, namelijk vanaf € 379 per maand.

Daarbovenop is er nu (weet niet of dat met de ë-days te maken heeft) gratis upgrade naar Flexlease, bij de e-C4 kost dat normaal €20/mnd zag ik. Mag je na 12 maanden maandelijks opzeggen maar wel leasen voor de 60mnd contractprijs.

Geen verkeerde deal volgens mij.
Maandelijks opzeggen is wel tegen voorwaarden, dus niet boetevrij als je niet aan de voorwaarden voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter243
MooDyBLueS schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:22:
[...]

Dat geldt alleen als je koopt en alleen op een nieuwe, heb er wel naar gevraagd. Een nieuwe heeft echter geen EV-subsidie meer, dus feitelijk is dat Mazda die voor overheidje speelt in dit geval.

Betekent niet dat die 4k inruilpremie niet mooi meegenomen is, maar een Comfort uitvoering (die wil je volgens mij minstens wel hebben) in een leuk kleurtje (alles behalve niet-metallic-wit) brengt je al snel op €34.000. Daar gaat dan €4.000 vanaf, maar houd je nog €30.000 over en dan natuurlijk wat je auto waard is. En dat is nog zonder het interieur pakket (modern/industrieel) van €2.000.
Subsidie kan nog gewoon worden aangevraagd. Ik had begin juni binnen 3 dagen reactie.
Zet dat tegenover de First Editions die voor 27-30k te koop staan met soms nog geen 200 km op de teller of worst case een paar duizend, waar je ook nog eens 2k subsidie op krijgt en dan zou ik het wel weten als ik ging kopen. Ik heb ze zojuist nog naast elkaar gelegd en de First Edition heeft eigenlijk de belangrijkste features van zowel de Comfort als Luxury, behalve bijv. verwarmde voorstoelen, verwarmd stuurwiel, Bose audio en een paar safety features die alleen op de Luxury zitten. Maar dus ook een van de mooie vegan half-lederen interieurs en ze staan er vaak in ceramic white 3-tone of crystal red 3-tone, wat erg dure kleuren zijn.

Ik wil je niet een kant op duwen, maar mijn mening is dat als je een First Edition op de kop kan tikken: doen. De FE mist t.o.v. de Comfort slechts verwarmde stoelen en stuurwiel, keyless entry, ruitenwisserontdooier en 150W stopcontact, voor de rest heeft ie alles plus dus een sloot aan Luxury opties en standaard het interieurpakket.
Volgens mij kan subsidie nog worden aangevraagd ook nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
peter243 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:41:
[...]

Het is een erg onduidelijke uitleg bij RVO.

Het budget voor subsidie voor nieuwe elektrische personenauto’s is op. Op 7 juni 2021 overschreden we de kleine ruimte die nog beschikbaar was. Dit betekent dat we geen nieuwe aanvragen meer behandelen. Heeft u al een aanvraag ingediend, dan beoordelen we die nog. Valt deze aanvraag buiten het subsidieplafond voor 2021? Dan komt deze mogelijk door afwijzing van andere aanvragen toch nog in aanmerking voor subsidie.

Eerst staat er dat ze geen nieuwe aanvragen meer behandelen, daarna staat er eigenlijk het tegenovergestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
peter243 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:41:
[...]

Nope, er was/is 14,4 miljoen budget voor 2021 beschikbaar gesteld. Op 2 januari is er 13,3 miljoen vanuit 2020 doorgeschoven om die aanvragen nog goed te keuren, daarmee bleef 1,1 miljoen over voor heel 2021 en dat potje was 4 januari op. Bron.
Het budget voor subsidie voor nieuwe elektrische personenauto’s is op. Op 7 juni 2021 overschreden we de kleine ruimte die nog beschikbaar was. Dit betekent dat we geen nieuwe aanvragen meer behandelen. Heeft u al een aanvraag ingediend, dan beoordelen we die nog. Valt deze aanvraag buiten het subsidieplafond voor 2021? Dan komt deze mogelijk door afwijzing van andere aanvragen toch nog in aanmerking voor subsidie.
Voor tweedehands is er nog 7,166 miljoen beschikbaar volgens de stand op 9 juni en was er 6,3 miljoen verbruikt. Wellicht in december is er kans dat het budget toch op raakt, maar voorlopig hoef je je daar geen zorgen over te maken. Nieuw is echter niet mogelijk en pas in 2022 weer. De overheid maakt er echter een potje van, ik had namelijk de handtekening onder een Kia e-Soul nieuw gezet, mede dankzij 4k subsidie, 2.500 extra inruil en sowieso een wat hogere inruilwaarde dan ik elders kreeg. Maar toen ik mijn aanvraag indiende en belde kreeg ik te horen dat ik ernaar kon fluiten, ondanks dat toen nog op de RVO website stond dat het kon. En ze geven op dit moment geen enkele info prijs over hoe ze dit in 2022 gaan aanpakken. Of er dus toch een soort doorschuifregeling plaatsvindt waarbij 2021 kopers voorrang krijgen, kortom: je weet gewoon niet waar je aan toe bent als je nieuw koopt en 4k vind ik teveel geld om zomaar even te gokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Gerritjuh schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:06:
[...]

Het is een erg onduidelijke uitleg bij RVO.

Eerst staat er dat ze geen nieuwe aanvragen meer behandelen, daarna staat er eigenlijk het tegenovergestelde.
Nee hoor, het is heel duidelijk:
1. Ze behandelen geen nieuwe aanvragen meer.
2. Tenzij je al een aanvraag ingediend had (voor 7 juni), dan wordt die nog WEL behandeld.
3. Als je aanvraag buiten 1 en 2 valt, dan kom je alleen MOGELIJK in aanmerking als anderen afgewezen worden.

Het enige waar extreem veel onduidelijkheid over is, is of ze nu wel of geen doorschuifregeling gaan hanteren en of je dus wel of niet je 4k subsidie gaat krijgen ALS je aanvraag al in behandeling is genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerritjuh
MooDyBLueS schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:10:
[...]

2. Tenzij je al een aanvraag ingediend had (voor 7 juni), dan wordt die nog WEL behandeld.
3. Als je aanvraag buiten 1 en 2 valt, dan kom je alleen MOGELIJK in aanmerking als anderen afgewezen worden.

Het enige waar extreem veel onduidelijkheid over is, is of ze nu wel of geen doorschuifregeling gaan hanteren en of je dus wel of niet je 4k subsidie gaat krijgen ALS je aanvraag al in behandeling is genomen.
Ik heb hem ingediend op 3-6 (dus nog net op tijd) en een week later kreeg ik de brief met de bevestiging dat de subsidie verleend word.

Een vriend van me heeft hem vorige week ingediend, daar is nog niets van bekend maar zal straks nog inloggen op het eLoket om te kijken wat de status is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Gerritjuh schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:18:
[...]

Ik heb hem ingediend op 3-6 (dus nog net op tijd) en een week later kreeg ik de brief met de bevestiging dat de subsidie verleend word.

Een vriend van me heeft hem vorige week ingediend, daar is nog niets van bekend maar zal straks nog inloggen op het eLoket om te kijken wat de status is.
Dan lijkt het erop dat die vriend van je hem op/voor 7 juni ingediend moet hebben om in aanmerking te komen. Zoals ik het nu lees, zou het betekenen dat als hij op 8 juni of alter de aanvraag ingediend heeft, hij onder punt 3 van mijn vorige reactie komt te vallen. Ik hoop oprecht voor hem dat het lukt, maar ik vind dat de overheid wel echt verzaakt in goede communicatie en duidelijkheid over het wel/niet krijgen van de subsidie. 4k is niet niks namelijk, zeker niet als je zelf koopt, maar ook als je PL't dan verwacht je feitelijk een verlaging van de prijs met €83 per maand 4 jaar lang, dat is nogal een bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
MooDyBLueS schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:28:
[...]

Dan lijkt het erop dat die vriend van je hem op/voor 7 juni ingediend moet hebben om in aanmerking te komen. Zoals ik het nu lees, zou het betekenen dat als hij op 8 juni of alter de aanvraag ingediend heeft, hij onder punt 3 van mijn vorige reactie komt te vallen. Ik hoop oprecht voor hem dat het lukt, maar ik vind dat de overheid wel echt verzaakt in goede communicatie en duidelijkheid over het wel/niet krijgen van de subsidie. 4k is niet niks namelijk, zeker niet als je zelf koopt, maar ook als je PL't dan verwacht je feitelijk een verlaging van de prijs met €83 per maand 4 jaar lang, dat is nogal een bedrag.
Helemaal mee eens.

Door de doorschuifregeling kon bijna niemand in 2021 nog subsidie aanvragen. Je ziet nu wel dat fabrikanten erop in zijn gesprongen door hun eigen vorm van "subsidie". In mijn geval dubbel geluk, en een mooie prijs voor mijn PL auto en nog eens extra subsidie waardoor er straks een elektrische auto voor de deur staat voor nog € 300,00 / maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JLC7
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-01 06:46
MooDyBLueS schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:10:
[...]

Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp; maar volgens mij moet je in potje 2 vallen om in pot 3 te komen.

Ik heb op 5 juni aanvraag ingediend maar nog niets gehoord. Ik las op RVO dat ze mijn aanvraag max 26 weken “aanhouden” om te kijken of er toch nog budget vrij komt. Dus als ik het goed heb;
  • Als je voor ~2 juni hebt ingediend is hij waarschijnlijk goedgekeurd en heb je al een bevestiging gekregen
  • Als je tussen ~2 juni en 7 juni hebt ingediend sta je waarschijnlijk in de wachtrij en heb je nog geen bericht. ze kijken hoeveel budget er mogelijk nog vrij komt om deel van de wachtrij goed te keuren
  • Als je na 7 juni wilt indienen kan het niet meer.
Let op: bovenstaande is mijn interpretatie wat ik lees op RVO en de datum van 2 juni weet ik niet exact. Kan best paar dagen eerder of later zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JLC7
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-01 06:46
Overigens; misschien moeten we deze discussie hier voortzetten;

MooDyBLueS in "Particuliere EV subsidie (SEPP)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
ione schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:47:
[...]

Waar ik eigenlijk achter probeer te komen is of private lease echt zorgeloos rijden is. Dat was mijn indruk tot nu toe wel. Maar als ik nu de voorwaarden lees twijfel ik een beetje.
Zit het gewoon goed qua verzekering e.d.? Is het een beetje conform een normale autoverzekering?
Er zijn hier vast mensen die mij kunnen vertellen of het goed zit......
Even een klein kickje…. Kan iemand mij nog even geruststellen? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:36
Qua verzekering is het zo dat je normaal gesproken meer premie gaat betalen als je aanspraak moet maken op je verzekering. Bij PL is dit (doorgaans?) niet zo. Daarom wordt er veel gewerkt met een eigen risico per gebeurtenis. Dit eigen risico kan hoger worden als je binnen een bepaalde tijd vaker schade hebt/rijdt.

Dat maakt het iets minder zorgeloos, want hierin wordt geen onderscheid gemaakt tussen de bron van de schade. Ook de onzekerheid over hoe 'streng' de maatschappij zal zijn bij het inleveren kan het minder zorgeloos maken.

Qua vervangend vervoer zijn er ook verschillen. Soms heb je direct vervangend vervoer, soms na 24 uur en soms na 48 uur. Ook is het vaak mogelijk om tegen een hogere maandprijs deze termijn korter te maken.

Bij sommige aanbieders kan je het eigen risico afkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-04 18:42
ione schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:57:
[...]

Wat wil je horen ?
Een tip neem een partij met keurmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
wd200 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:39:
[...]

Wat wil je horen ?
Een tip neem een partij met keurmerk
Eigenlijk grotendeels wat StarC hierboven al aangeeft.
En of het bij eventueel pech goed geregeld is.

Ik ga inderdaad voor een aanbieder met keurmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Laatst online: 30-04 22:00
Vraagje, ik heb bij Leaseplan mijn schadevrije jaren laten vastzetten icm het private lease contract, zodat ze optellen en weer vrij komen als het contract is afgelopen. Nu zit ik er aan te denken dat het wellicht verstandig is om tussentijds de jaren vrij te laten geven om particulier op een tweede auto in te zetten. Weten jullie of dit mogelijk is, of ben ik nu verplicht het contract uit te zitten? De reden is dat ik ze niet wil verspelen op een deukje/kras die bij het inleveren op de auto zitten. Ik heb dit nog niet aan hen zelf gevraagd, maar ik ben dus benieuwd naar ervaringen voordat ik dit bij hen zelf neer leg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
ione schreef op maandag 14 juni 2021 @ 23:09:
[...]

Eigenlijk grotendeels wat StarC hierboven al aangeeft.
En of het bij eventueel pech goed geregeld is.

Ik ga inderdaad voor een aanbieder met keurmerk.
Elke leasemaatschappij zal voor zo ver ik het vaak zie de hulpverlening onderbrengen bij het merk of via de ANWB. In nederland en het buitenland dus topgeregel.

Wel is het vaak zo dat je in de buitenland pas een huurauto krijgt als de auto niet binnen 48 (?) uur gemaakt kan worden.

Strandt jij op doorreis naar spanje in het midden van frankrijk dan zou je daar dus 2-3 dagen kunnen wachten tot de auto gerepareerd is.

Maar goed hoe groot is die kans met een nieuw auto ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Jammer dat de prijs voor mij net wat te hoog zijn. Maar wel ‘interessant’
https://www.lexus.nl/fina...Fe82Z9ngqyiyoU1NxoCNIQQAv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
ione schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:57:
[...]

Om je vraag of PL écht zorgeloos rijden is te kunnen beantwoorden, is het in mijn ogen belangrijk om naar 3 aspecten te kijken: verzekering, auto zelf en financiële situatie.

Verzekering is vaak een voordeel aangezien je niet per se 10 sv-jaren moet hebben en enkel in sommige gevallen dan net iets meer per maand betaalt, maar dat verschil is veelal flink kleiner dan wanneer je zelf met 0/1/2 sv-jaren een nieuwe auto all-risk probeert te verzekeren. Dus dat is aardig zorgeloos. Aan de andere kant: je MOET elke schade laten repareren, waarbij ze vrijwel allemaal een €2 muntstuk hanteren, ook voor krassen in de lengte. Als je al een paar jaar auto rijdt, weet je dat dat gegarandeerd in 3-5 jaar rijden (je PL contract) wel een of meerdere keren voor gaat komen. Vaak buiten je schuld om, gewoon kleine parkeerschade of iemand heeft er tegenaan gezet met een sleutel of tas bijv. Dan heb je wel altijd de keuze: betaal ik het eigen risico of betaal ik de gehele schade uit eigen zak? Als je ER €300 is en de hele schade €400 betaal je die natuurlijk uit eigen zak. Want ook met PL kan je schadevrije jaren opbouwen en dan komt het aspect wat om eerder genoemde reden niet zo zorgeloos is: als je een eigen auto rijdt kan je ervoor kiezen kleine schades te laten zitten en dat zal enkel effect hebben op de inruil. Dat heb ik altijd gedaan en dat is én goedkoper én beter voor je schadevrije jaren. Stel nou dat je al flink wat schadevrije jaren hebt opgebouwd voordat je aan PL begint, zeg 10, dan val je bij 1 geclaimde schade (tenzij de tegenpartij verantwoordelijk is en het daar geclaimd kan worden) al gelijk terug naar 5. En dat hoeft misschien nu niks uit te maken, maar als je ooit weer zelf gaat kopen, gaat dat een serieuze impact op je verzekering zijn.

De auto zelf dan: in principe 100% zorgeloos. Enige is dat je aan het eind van de rit de auto in moet leveren en iets MOET: ga je weer PL? Is er wel een goede actie dan? Of ga je toch kopen? Zo ja, dan moet je daarvoor gespaard hebben en inruil heb je niet, want je reed een PL auto. Overkopen is ook een optie maar komt feitelijk op hetzelfde neer. PL is vaak wel flexibel af te stemmen met levering van je nieuwe auto, dus dat is zorgeloos.

En het financiële aspect: veel mensen stappen voor het eerst in PL (zo ook wij) en dan heb je vaak een auto ter inruil, hoe goedkoop ook. Soms drukt dat de prijs per maand of anders krijg je de inruil gewoon teruggestort. Maar feit is dat met een eigen auto je worst-case altijd een soort van spaarpotje onder je kont hebt, met PL is dat niet zo. Sterker nog: er zijn soms wel beschermingen opgenomen mbt verlies van baan, maar dat gaat ook niet zonder slag of stoot en zit je dus wel zonder auto. Dus ook al kom je er van af, hoe goed zit je er dan nog bij? En stel nou dat je je baan hebt verloren, kans is zeer groot dat als je voor PL hebt gekozen, je geen recht had op een zakelijke lease auto en dus als je een nieuwe baan vindt, is het maar de vraag of je daar zou mogen leasen. Dus hoe doe je dat dan? Weer PL? Dan vind er wel eerst een kredietcheck plaats en als je een half jaar daarvoor je baan ben kwijtgeraakt en daardoor je PL contract had opgezegd, zullen ze niet zomaar meer een nieuw contract aanbieden (vanuit BKR gezien). Ik geef toe: dit scenario zal gelukkig bij heel weinig mensen voorkomen en mensen met een beetje ok baan vinden ook dusdanig snel een nieuwe baan dat je niet eens je PL hoeft op te zeggen, maar wel iets om in het achterhoofd te houden.

Kortom: PL heeft zeker veel voordelen, zoals het in een nieuwe of jong gebruikte auto rijden zonder investering te hoeven doen, vast bedrag per maand en dus precies weten waar je aan toe bent, maar ook nadelen: verzekering is stricter bij schades, met potentieel meer kans op terugval in sv-jaren en elke maand dat vaste bedrag is enerzijds een voordeel, maar ook een nadeel want het is een 3-5 jaar lang terugkerende last die je niet zomaar even kan stopzetten. Een eigen auto heeft eigenlijk als grootste nadeel dat je het moet investeren en dus sparen.

Zolang je dit soort dingen maar weet en er gewoon een bewuste keuze van maakt en (in mijn ogen) ook niet de duurste auto die je kan betalen probeert te PL'en, dan is er niks aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:58
MooDyBLueS schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:14:
De auto zelf dan: in principe 100% zorgeloos. Enige is dat je aan het eind van de rit de auto in moet leveren en iets MOET: ga je weer PL? Is er wel een goede actie dan? Of ga je toch kopen? Zo ja, dan moet je daarvoor gespaard hebben en inruil heb je niet, want je reed een PL auto. Overkopen is ook een optie maar komt feitelijk op hetzelfde neer. PL is vaak wel flexibel af te stemmen met levering van je nieuwe auto, dus dat is zorgeloos.
Dit heb ik persoonlijk wel als nadeel ervaren. Onze eerste private lease auto was een zeer scherpe aanbieding van een Picanto. Dit contract hebben we halverwege de looptijd van de hand gedaan i.v.m. zeer scherpe aanbieding op de Citigo EV.

In beide gevallen hield ik die markt al langere tijd in de gaten en was er in de maanden (of zelfs jaren) ervoor of erna geen aanbieding van hetzelfde niveau. Zodra je contracten op elkaar aan wil sluiten en afhankelijk bent van de auto wordt het dus nagenoeg onmogelijk in te spelen op goede aanbiedingen (en die verschillen zijn echt wel groot.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 29-04 15:32
Momenteel rijd ik de BMW 4 serie Gran Coupe...De nieuwe 4 serie is inmiddels geïntroduceerd, volledig elektrisch, jum!

Levering vanaf februari 2022. Opzich prima, want mijn contract loopt eind mei 2022 af. Prijs lijkt iets hoger te liggen, even uitzoeken hoe we dat in de lease kunnen gaan doen dan.

Erg lastig vergelijken elke keer weer. Bij BMW kosten de bakken 60k + maar betaal je bijna net zoveel kwa maandbedrag als bij een ander merk voor een bak van 45k. Denk dat BMW iets meer toelegt op de PL tak...Ga binnenkort maar eens beurten bij de dealer.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferrr
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:51
Verhuis2020 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:48:
[...]

Enig idee wat de levertijd is?
Heb inmiddels de leverdatum: week 40 (1e week oktober) da's volgens de persoonlijke "mijn audi pagina" nog 115 dagen. Terwijl ze adverteren met "voorraadmodel" waarvan ik zou denken "voorraad" dus snel rijden en verder ook nog 2 maanden gratis rijden waarvan ze nu zeggen "dit zit al in de prijs verwerkt" maar dat riekt mijns inziens naar misleiding en wil ze hier eigenijk nog op aanspreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verhuis2020
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-02 19:41
Ferrr schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 23:51:
[...]

Heb inmiddels de leverdatum: week 40 (1e week oktober) da's volgens de persoonlijke "mijn audi pagina" nog 115 dagen. Terwijl ze adverteren met "voorraadmodel" waarvan ik zou denken "voorraad" dus snel rijden en verder ook nog 2 maanden gratis rijden waarvan ze nu zeggen "dit zit al in de prijs verwerkt" maar dat riekt mijns inziens naar misleiding en wil ze hier eigenijk nog op aanspreken.
Hmmm ik hoorde laatst ook al dat dealers adverteren met "op voorraad" terwijl de desbetreffende auto's dan gewoon nog in bestelling staan en ze dus nog helemaal niet fysiek aanwezig zijn bij de dealer.

Vind het 2 maanden gratis rijden nu zo afdoen als dat zit in de prijs verwerkt inderdaad erg apart. Wellicht toch nog even de lease maatschappij zelf bellen, zit nogal verschil in of over de hele linie korting of de eerste 2 maanden gratis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-04 15:40
Ik heb wel een nadeel van Prive Leasen ondervonden, mijn Airco doet het sinds 2 weken niet, dus ik mag naar de garage. Bij mijn Leasemaatschappij (Privatelease.com @Spinez0r , tegenwoordig Terberg) mag je alleen bij Profile terecht voor onderhoud. Ik heb geen 2e auto, Profile bied geen vervangend vervoer, dus ik moet er 1 kiezen met haal en breng service. Daar heb ik er 1 van in de buurt, die pas na 2 weken een plekje voor me had. Auto sochtends opgehaald, krijg smiddags telefoontje dat de Condensor stuk is en deze besteld moet worden maar niet op voorraad is. Kan een week duren.

Krijg 2 dagen later een telefoontje dat hij binnen is, we kunnen een afspraak maken. Eerste mogelijkheid, 14 juli... heb het gevoel dat het niet boeit wanneer ik aan de beurt kom, want ik lever toch weinig op (ofzo).

[ Voor 10% gewijzigd door Ron!n op 17-06-2021 21:41 ]

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Laatst online: 01-05 11:47

Spinez0r

At your service.

Ron!n schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:38:
Ik heb een nadeel van Prive Leasen ondervonden, mijn Airco doet het sinds 2 weken niet, dus ik mag naar de garange. Bij mijn Leasemaatschappij mag je alleen bij Profile terecht voor onderhoud. Ik heb geen 2e auto, Profile bied geen vervangend vervoer, dus ik moet er 1 kiezen met haal en breng service. Daar heb ik er 1 van in de buurt, die pas na 2 weken een plekje voor me had. Auto sochtends opgehaald, krijg smiddags telefoontje dat de Condensor stuk is en deze besteld moet worden maar niet op voorraad is. Kan een week duren. Krijg 2 dagen later een telefoontje dat hij binnen is, we kunnen een afspraak maken. Eerste mogelijkheid, 14 juli...
Mag ik vragen bij welke aanbieder? ik kan gewoon bij mijn eigen garage terecht en krijg direct vervangend vervoer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Ik heb wel een nadeel van Prive Leasen ondervonden, mijn Airco doet het sinds 2 weken niet, dus ik mag naar de garage. Bij mijn Leasemaatschappij (Privatelease.com @Spinez0r , tegenwoordig Terberg) mag je alleen bij Profile terecht voor onderhoud. Ik heb geen 2e auto, Profile bied geen vervangend vervoer, dus ik moet er 1 kiezen met haal en breng service. Daar heb ik er 1 van in de buurt, die pas na 2 weken een plekje voor me had. Auto sochtends opgehaald, krijg smiddags telefoontje dat de Condensor stuk is en deze besteld moet worden maar niet op voorraad is. Kan een week duren.

Krijg 2 dagen later een telefoontje dat hij binnen is, we kunnen een afspraak maken. Eerste mogelijkheid, 14 juli... heb het gevoel dat het niet boeit wanneer ik aan de beurt kom, want ik lever toch weinig op (ofzo).
Voor de volgende keer.

Rij langs voor diagnose (uurtje ?) en maak gericht een vervolgafspraak.
14 juli is wel heel ver; bel je lm met deze vraag en wat ze kunnen betekenen, als het onderdeel er niet is kan er niets maar een maand wachten voor montage vind ik ook wel lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster

Ik lease ook bij Privatelease.com (Terberg), maar ik mag gewoon naar de merkdealer (Kia). Weet je zeker dat je alleen bij Profile terecht mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-04 15:40
ik kreeg op 6 mei 2021 dit bericht (hiervoor was Profile al hun onderhoudspartner met voorkeur), let op het woord uitsluitend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1nTINPqp8cu85-eAgiOimquGq8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8pC6qQknFF6TAlOLSITo0QA8.png?f=fotoalbum_large

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
Ron!n schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:50:
ik kreeg op 6 mei 2021 dit bericht (hiervoor was Profile al hun onderhoudspartner met voorkeur), let op het woord uitsluitend:

[Afbeelding]
Wellicht regiogebonden dan. Ik heb die mail niet gehad.
Pagina: 1 ... 75 ... 104 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.