Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• t!n0
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:08

t!n0

Daily operation @ -50.5°C

Omdat ik vaak van huis ben en ik wil dat het gezin ten allen tijde een auto fatsoenlijke auto beschikbaar heeft, ben ik vandaag wezen proefrijden in een 2019 eGolf met enkele opties (ADC, Winterpakket, Spiegelpakket, 3D LED, Elek. dashboard etc.). Ik was positief verrast.

Ben geen Golf liefhebber (integendeel zelfs) maar dit rijdt verder prima. Ben snelle BMW's gewend 200-300pk maar de tussen acceleraties hebben mij verbaasd. Vooral de eerste 60m gaat goed rap ondanks 'maar' 136pk. Ook de wegligging en comfort zijn goed te noemen. Je voelt eigenlijk helemaal niet dat het een relatief zware wagen is met z'n accu's. Wel wat sceptisch over de werkelijke te halen afstand. Deze demo wagen had, helemaal opgeladen, slechts 174km reikwijdte aan het begin van mijn proefrit.

Al met al te verkrijgen voor rond de 350 euro per maand voor 4 jaar, wat niet gek is. Ben het serieus aan het overwegen. Wellicht voor eenieder handig om te weten, het huidige actie model met de actie prijs dient in 2019 op naam te worden gezet (voor 27 december).

Benching, a way of life.

• Cruz maurya
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 30-10-2019
De eGolf, verkoopt voor geen meter, dus nu maar via private lease... Koop toch een model 3, kona of niro mannen...

• wimpie
  • Registratie: september 1999
  • Niet online
Voor 2e auto met max 10.000 km per jaar toch een goede prijs (299 per maand)?

Divide and conquer.

• Groent
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 16:46
Cruz maurya schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:09:
De eGolf, verkoopt voor geen meter, dus nu maar via private lease... Koop toch een model 3, kona of niro mannen...
De Kona en Niro zijn voorlopig nog niet leverbaar als je ze nu besteld. De model 3 is meer dan 2x zo duur in de private lease.
De eGolf is niet een ideale auto als je een kilometervreter bent, maar als 2e auto heeft ie wel genoeg bereik en is hij nu wel erg scherp geprijsd.

• SpiderPig
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 14:54
Cruz maurya schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:09:
Waar kan ik 1 van de 3 genoemde auto's leasen voor 299 per maand, dan doe ik dat gelijk. Alle 3 zijn volgens mij minimaal 2x zo duur.

• EHA1337
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11:37
SpiderPig schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:29:
[...]

Waar kan ik 1 van de 3 genoemde auto's leasen voor 299 per maand, dan doe ik dat gelijk. Alle 3 zijn volgens mij minimaal 2x zo duur.
Volkswagen website. En de duur zetten op 60 maanden en niks aan opties of kleuren kiezen..

• Groent
  • Laatst online: 16:46
]EHA1337 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:33[/message]:
[...]

Volkswagen website. En de duur zetten op 60 maanden en niks aan opties of kleuren kiezen..
Ik denk dat Spiderpig zich afvraagt waar de model3, Kona of Niro voor 299 per maand verkrijgbaar is.

• Cruz maurya
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 30-10-2019
Koop gewoon een auto, als je verhuisd of ander werk krijgt zit je met een contract vast

• Phntm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:17

Phntm

Tlingelingeling

Cruz maurya schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:33:
Koop gewoon een auto, als je verhuisd of ander werk krijgt zit je met een contract vast
Deze opmerking is klassiek, vaak voor gekomen. Situaties verschillen, mensen die verhuizen kunnen nog steeds normaal de auto betalen. Mensen die ander werk moeten zoeken/krijgen kunnen het contract zonder probleem opzeggen, of als ze nieuw werk hebben gewoon natuurlijk verder betalen.

• t!n0

t!n0

Hier ook enkel als 2e auto voor het gezin naar de eGolf gekeken. De huidige grote BMW wil ik gaan inruilen op een mooie exoot voor mezelf waarmee ik op pad ga. Men zal dus ook nooit de 10.000km halen met de eGolf, daar mijn vriendin er enkel hier wat in de stad zal rijden. Ook handig in geval van slecht weer of nood. Ze pakt meestal de fiets (school en winkelcentrum op loopafstand).

Juist daarom vind ik 299euro (of 350 voor de variant met opties van de proefrit) per maand ook helemaal niet gek voor volledige ontzorging (zeker fijn wanneer ik weer eens in het buitenland zit). Bovendien laad ik 'gratis' de eGolf via mijn zonnepanelen.

t!n0 wijzigde deze reactie 17-10-2019 22:47 (22%)

Benching, a way of life.

• sjorremans
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:58
Hier gaat het ook de e-Golf worden, voor 460 euro bijna alle opties er op die ik fijn vind.
Woon-werk verkeer is 20 km per dag (ja kan ook fietsen maar daar heb ik een hekel aan) en verder rijd ik 2-3x per week Den Haag - Utrecht wat 100km heen en terug is.

In mijn geval kan ik altijd (nog gratis) laden op werk dus zal sowieso met een volle accu het weekend in gaan.
De dagen dat ik 200+km op een dag rijd zijn zeldzaam.
Misschien nog wel even een laadpaal aanvragen wanneer ons nieuwbouwhuis opgeleverd gaat worden eind 2020.

Qua techniek zal de e-Golf ongetwijfeld achter lopen vergeleken met een Tesla, qua afwerking en rijden is de e-Golf wel echt een stukje beter vind ik.
Op dit moment kost mijn eigen mij ongeveer 700 euro per maand dus deze keuze voor een e-Golf is dan toch wel snel gemaakt :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Kluutmaran
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16:03
t!n0 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:35:
Wellicht voor eenieder handig om te weten, het huidige actie model met de actie prijs dient in 2019 op naam te worden gezet (voor 27 december).
bogaards schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:43:
[...]
Beginbedrag van de offerte was € 329 voor 48 maanden en 10.000km en de auto zou begin januari geleverd kunnen worden. Geen voorraadauto dus, eerder een flink voorraad onderdelen die ze kwijt willen voordat de Golf 8 en de ID komen ;)
Hier spreken mensen elkaar al tegen. Ik heb de vraag aan Volkswagen gesteld of je dit jaar de auto al op naam moet hebben of enkel het contract dit jaar afgesloten dient te hebben. Ik neem aan het tweede, maar zal de uitkomst hier delen.

• alki
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:10
Is bij de dealer evt ook lagere km te bestellen ? Als 2e auto haal ik de 10k nooit

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20:20

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Denk dat er gezien het tarief dan niet veel afgaat.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• sjorremans
Kluutmaran schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:57:
[...]

[...]

Hier spreken mensen elkaar al tegen. Ik heb de vraag aan Volkswagen gesteld of je dit jaar de auto al op naam moet hebben of enkel het contract dit jaar afgesloten dient te hebben. Ik neem aan het tweede, maar zal de uitkomst hier delen.
Kan me niet voorstellen dat het om de leverdatum van de auto gaat, anders had de verkoper waar ik bij langs ben geweest dat wel benoemd (mag ik hopen :')).

Ik heb een offerte voor 460 euro liggen met leverdatum ongeveer half januari.

Maar goed je vraagt het voor de zekerheid na, dat kan nooit geen kwaad denk ik :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• t!n0

t!n0

Tenaamstelling dient voor 27-12-19 te zijn gedaan, of max. 3 weken na financiele overeenstemming/acceptatie contract. Dit heeft de locale VW verkoper me zelf laten zien in zijn systeem als voorwaarde bij dit actiemodel/prijs.
Fysieke levering kan dus inderdaad in januari plaatsvinden. Maar een definitief besluit zul je dus (ruim) voor 27-12 moeten nemen.

Lagere max. KM dan 10.000 is helaas niet mogelijk (was ook mijn vraag).

t!n0 wijzigde deze reactie 18-10-2019 10:51 (9%)

Benching, a way of life.

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Wel vreemd dat ze de tenaamstelling nog dit jaar willen hebben. De meeste fabrikanten zijn juist EV's aan het uitstellen naar volgend jaar om aan de strenge CO2 eisen van de EU te voldoen en daarmee boetes te voorkomen.

• bogaards
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
alki schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:35:
Is bij de dealer evt ook lagere km te bestellen ? Als 2e auto haal ik de 10k nooit
Een lager kilometrage is voor zover ik weet niet mogelijk, maar je krijgt wel iets van 2,73 cent per minder gereden kilometer terug (al zet dat uiteraard niet echt zoden aan de dijk, het is toch íets)

Intel E4300 @ 2,8ghz, MSI P6N SLI mobo, XFX HD 6850 gpu 850 / mem 1100mhz, 4GB pc6400, 2 x 200gb Seagate 7200.10 8mb Sata

• flyingd73
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 31-12-2019
en? nog wat gehoord?

• wimpie
  • Niet online
Straks even proefritje in de eGolf. Perfect voor 2e auto.

Divide and conquer.

• sjorremans
Hier dinsdag nog een proefrit maar dat is meer omdat mijn partner het wel leuk vind om er in te rijden. Ik heb de offerte al door laten zetten en zal ergens in de komende dagen wel horen of de financiering goedgekeurd is.

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:10
Vandaag ook maar langsgegaan bij de dealer voor de eGolf. Heb volgend weekend een proefrit, maar aangezien iedereen die wagen ineens wil hebben vandaag maar meteen de aanvraag voor private lease de deur uit gedaan. Kan de boel als hij volgende week als een draak blijkt te rijden altijd nog annuleren. Heb hem lekker uitgebreid laten aankleden (wit leren bekleding, was maar goed dat m'n vrouw er niet bij was :9 ) net onder de €400,- per maand (60m/15k) Prima deal zo lijkt me.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• wimpie
  • Niet online
Rijdt goed, we gaan hem bestellen. Zonder extra opties, voegen voor 2e auto weinig toe. Gaat ook voorbij het feit dat de aanbieding voor 400 veel minder hout snijdt dan voor 300.
Dus 10k / 60 maanden / 125 eigen risico -> 303 per maand.

Divide and conquer.

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:12
wimpie schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:26:
Rijdt goed, we gaan hem bestellen. Zonder extra opties, voegen voor 2e auto weinig toe. Gaat ook voorbij het feit dat de aanbieding voor 400 veel minder hout snijdt dan voor 300.
Dus 10k / 60 maanden / 125 eigen risico -> 303 per maand.
Vandaag exact hetzelfde besteld met dezelfde argumentatie.

url="https://link.marktplaats.nl/m1393061238"]Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-[/url

• BobB
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17:39
Gisteren ook in de eGolf proefgereden, beviel prima! Naderhand nog even met de dealer zitten klikken voor onder andere en ander kleurtje en de 17" wielen, dan vliegt met elke keer een paar honderd euro, de prijs toch nog wel omhoog :)
De verkoper in kwestie was ervan overtuigd dat de Discover Media het grote beeldscherm is en géén knoppen heeft en er standaard in zit. Dit klopt toch niet?

Wat is hier de ervaring met onderhandelen over de leaseprijs? We hebben het dan over een lease bij de merkdealer zelf, niet een andere aanbieder.

• Carfanatic
  • Registratie: november 2007
  • Nu online
De verkoper in kwestie was ervan overtuigd dat de Discover Media het grote beeldscherm is en géén knoppen heeft en er standaard in zit. Dit klopt toch niet?
Volgens de VW site(kopje standaard op deze uitvoering) zit er standaard een Discover Media in.

Als ik gaspedaal of mobile.de kijk zit er in iedere e-Golf een Discover Pro, toch wat apart.

• sjorremans
De verkoper waar ik bij ben geweest vertelde ook dat standaard de discover media er in zit en dus niet de pro. Hij vertelde ook dat hij zei beide heeft gehad en de pro de meerprijs niet waard vond.

Met de discover pro liep de prijs ook aardig op dus hebt het zo gelaten.

• bogaards
  • Niet online
BobB schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 08:54:

Wat is hier de ervaring met onderhandelen over de leaseprijs? We hebben het dan over een lease bij de merkdealer zelf, niet een andere aanbieder.
Ter verdediging van de verkoper: in het 'oude' model is de Discover Pro standaard, in het E-dition model (waar de lease aanbieding ook over gaat) heeft VW standaard de kleinere Discover Media gezet. Mede hierdoor is de prijs van de nieuwe versie een stuk lager dan die van dit jaar.

Wat het onderhandelen betreft moet ik eerlijk zeggen dat ik dat niet heb gedaan. Wél heb ik vandaag een mailtje gestuurd of de dealer een set VW dakdragers kosteloos kan leveren als ik instem met de offerte. Niet geschoten is altijd mis O-) en gezien de relatief kleine kofferbak van de E-Golf (t.o.v. onze station) zijn ze voor de vakantie echt wel nodig.

Intel E4300 @ 2,8ghz, MSI P6N SLI mobo, XFX HD 6850 gpu 850 / mem 1100mhz, 4GB pc6400, 2 x 200gb Seagate 7200.10 8mb Sata

• Kluutmaran
Kluutmaran schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:57:
[...]

[...]

Inmiddels antwoord van Volkswagen. Geen probleem om de auto pas volgend jaar op jouw naam te zetten als je het contract maar dit jaar tekent.
Goedemorgen Frits, om terug te komen op jouw vraag; als je het contract voor het einde van dit jaar tekent en met de dealer afspreekt dat jouw e-Golf in het begin van het jaar geleverd zal worden, geldt de private lease prijs van 299 euro nog! ^VIJ
https://twitter.com/VolkswagenNL/status/1186189184723292160

• Jamoru
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 07-01 13:40
Iemand hier ervaring met het 'overstappen' naar een nieuwe PL contract? Ik private lease op dit moment en wil een andere auto gaan private leasen. Ik kom nu alleen niet door BKR check heen, omdat het huidige contract nog op mijn naam staat. Deze wordt echter overgenomen door iemand, maar kan pas als de nieuwe auto beschikbaar is (ik wil eigenlijk gewoon 1 op 1 over zodat ik niet zonder auto zit).

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22:04
Jamoru schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:07:
Iemand hier ervaring met het 'overstappen' naar een nieuwe PL contract? Ik private lease op dit moment en wil een andere auto gaan private leasen. Ik kom nu alleen niet door BKR check heen, omdat het huidige contract nog op mijn naam staat. Deze wordt echter overgenomen door iemand, maar kan pas als de nieuwe auto beschikbaar is (ik wil eigenlijk gewoon 1 op 1 over zodat ik niet zonder auto zit).
Dan geef je dat toch aan bij de aanvraag voor je nieuwe PL?
Als je een financiering op je auto hebt en je stapt over naar PL kun je ook aangeven dat die financiering vervalt zodra de auto ingeleverd wordt.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• bombadil
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Kluutmaran schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:12:
Geen probleem om de auto pas volgend jaar op jouw naam te zetten als je het contract maar dit jaar tekent.
Bij lease komt de auto toch helemaal niet op jouw naam maar op die van de leasemij.?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Rctworld
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:24
bombadil schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 18:55:
[...]

Bij lease komt de auto toch helemaal niet op jouw naam maar op die van de leasemij.?
Niet helemaal waar. De auto wordt bij Volkswagen Leasing wel degelijk op je eigen naam gezet. Onze huidige VW Lease auto staat volgens RDW op 1 eigenaar "Prive" :)

Iemand nog iets uit weten te onderhandelen? ;) Staan ook op het punt hem te bestellen.

• Jdome
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 22:13
Rctworld schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 18:58:
[...]

Niet helemaal waar. De auto wordt bij Volkswagen Leasing wel degelijk op je eigen naam gezet. Onze huidige VW Lease auto staat volgens RDW op 1 eigenaar "Prive" :)
Ik kan dit bevestigen. Contract al getekend en bovenstaande staat ook in de voorwaarden.

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:53
Jamoru schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:07:
Lm vragen de autos niet dubbel te tellen, evt bewijs aanleveren dat je straks niet 2 contracten tegelojk hebt

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• bogaards
  • Niet online
Wat betreft onderhandelen bij private lease van de E-golf: helaas geen succes.

Verkoper geeft aan dat de E-Golf zo'n scherpe deal is dat ze niks extras meer kunnen doen (ik had gevraagd of ze er een set VW dakdragers à €199) bij konden leveren.

bogaards wijzigde deze reactie 21-10-2019 22:47 (9%)

• BounceMeister
  • Niet online
De OP stamt uit 2012, ik vroeg me af of er tussen de 214 pagina's in dit topic ergens een verzameling van handige tips of links staat? Er moeten toch bepaalde zaken zijn die je niet overal leest, maar die zeker interessant zijn. ;)
Ik overweeg namelijk een Peugeot 5008 te privateleasen. Daar heb ik bij de dealer al een soort offerte van. Echter vraag ik mij af of je beter elders voor een andere prijs of met andere voorwaarden kunt leasen.
Ik heb al wat informatie over de voor- en nadelen van PV gevonden, en enkele leasemaatschappijen. Echter bieden die maatschappijen (lijkt het) vooral kleine auto's aan/of met beperkte keuze uit de diverse uitvoeringen en opties.
Het aanbod van de dealer was niet slecht, maar ik wil een weloverwogen keuze maken natuurlijk. PV is nieuw voor mij, maar lijkt me wel interessant.

• Martinusz
BounceMeister schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:29:
De OP stamt uit 2012, ik vroeg me af of er tussen de 214 pagina's in dit topic ergens een verzameling van handige tips of links staat? Er moeten toch bepaalde zaken zijn die je niet overal leest, maar die zeker interessant zijn. ;)
Ik overweeg namelijk een Peugeot 5008 te privateleasen. Daar heb ik bij de dealer al een soort offerte van. Echter vraag ik mij af of je beter elders voor een andere prijs of met andere voorwaarden kunt leasen.
Ik heb al wat informatie over de voor- en nadelen van PV gevonden, en enkele leasemaatschappijen. Echter bieden die maatschappijen (lijkt het) vooral kleine auto's aan/of met beperkte keuze uit de diverse uitvoeringen en opties.
Het aanbod van de dealer was niet slecht, maar ik wil een weloverwogen keuze maken natuurlijk. PV is nieuw voor mij, maar lijkt me wel interessant.
Meeste leasemaatschappijen hebben niet alle modellen op de site staan, maar kunnen over het algemeen voor alle modellen wel een offerte uitbrengen.
Vraag maar eens aan bij Arval bijvoorbeeld :)

• Mirved
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:29
BounceMeister schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:29:
Mijn ervaring is dat de dealer een stuk duurder is dan de lease maatschappijen. Arval, ANWB private leasen en consumentenbond private lease zijn de 3 meest interessante aanbieders naar mijn mening.

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
Vandaag ook even wezen kijken bij die e-Golf. Het rijdt goed, verbruik viel mij alleszins mee. Aanbieding is goed. Echter de inruil die ze willen geven is wel heel laag, zelfs ruim 1000 euro onder de koerslijst. Terwijl het een flink aangeklede auto is van nog geen 2 jaar oud, 23k km en bijna alle opties.

Dat weegt voor mij niet op tegen de besparing die we zouden hebben door het stroomoverschot dat we nog hebben. En ik heb absoluut geen zin om met een auto te leuren op marktplaats (hoe makkelijk dat volgens sommige ook is), dus dat is voor mij geen optie ;)

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling PVoutput

• RonaldPr
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 21:56
Ophidian schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:44:
Vandaag ook even wezen kijken bij die e-Golf. Het rijdt goed, verbruik viel mij alleszins mee. Aanbieding is goed. Echter de inruil die ze willen geven is wel heel laag, zelfs ruim 1000 euro onder de koerslijst. Terwijl het een flink aangeklede auto is van nog geen 2 jaar oud, 23k km en bijna alle opties.

Dat weegt voor mij niet op tegen de besparing die we zouden hebben door het stroomoverschot dat we nog hebben. En ik heb absoluut geen zin om met een auto te leuren op marktplaats (hoe makkelijk dat volgens sommige ook is), dus dat is voor mij geen optie ;)
Zo zie je maar, alle opties die je er bij koopt ben je qua waarde vrijwel direct kwijt.

En als particulier een auto via Marktplaats verkopen valt mij tot nu toe vies tegen en daar heb je aan het einde van private lease geen last van.

• Ophidian
@RonaldPr Ja klopt. In ons geval maakt het niet zoveel uit. Auto's die we nu hebben bevallen heel goed. We zijn eigenlijk niet op zoek naar een andere auto, maar de aanbieding was wel dermate dat ik toch wou kijken of het goedkoper zou zijn. Met de e-Golf zou ik zelfs inleveren op best wel wat opties. Was dus ook wel makkelijk keuze, inruilwaarde onder wat ik mijn hoofd had zou automatisch nee zijn. En daar zat de aangeboden waarde ruim onder. Ze schermen dan nog met handelsprijzen, maar dat is voor mij weinig relevant.

De e-Golf reed best leuk, dus voor veel mensen heel goed idee. Zeker als 2e auto is hij ideaal.

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling PVoutput

• assje
En ik heb absoluut geen zin om met een auto te leuren op marktplaats (hoe makkelijk dat volgens sommige ook is), dus dat is voor mij geen optie ;)
Je kan natuurlijk ook gewoon naar een andere garage/handelaar gaan en kijken wat ze daar voor je auto willen geven. Andere optie is om gebruik te maken van een automakelaar, kost je bijvoorbeeld €500,- en je wordt compleet ontzorgd (opbrengt is normaal veel hoger dan inruil en maakt de kosten ruimschoots goed).

Mijn inziens doe je jezelf echt tekort als je altijd inruil als enige optie hanteert, dat kost je gewoon duizenden euro's. Ik zou sowieso nooit in willen ruilen, heel zeldzame situatie daargelaten waar het wordt gebruikt als verkapte korting.

Wij hebben na de proefrit van de Golf toch besloten er vanaf te zien. Heeft niets met de Golf te maken maar puur met weerstand tegen "groter,beter,duurder".

Wat mij nog wel opviel was hoeveel de inlevervoorwaarden verschillen tussen aanbieders. Ik heb namelijk op mijn huidige private lease auto via Alphabet wat vervelende schade door een onoplettende buurman (aub niet beginnen over verhalen, dat is een lang verhaal :P

Bij Alphabeth is de voorwaarde: krassen kleiner dan 8cm zijn acceptabel. Ofwel, deze 7-9 beschadigingen door de lak heen gaan niet ten kosten van eigen risico.

Bij Volkswagen is het als volgt:
Niet geaccepteerd:
Diepe krassen en schaafplekken die door polijsten
niet verdwijnen

• Krassen met een lengte van meer dan 10 cm
Meer dan één kras per carrosseriedeel
• Aantasting van de lak (o.a. door vogelpoep of
bestickering)
• Meer dan 5 steeninslagen per 10cm2
• Onvakkundig herstelde delen
• Diepe krassen of schaafplekken langer dan 5 cm
die niet weg te polijsten zijn op de zijspiegels
Ofwel, je krijgt de rekening voor de 6-8x eigen risco of de werkelijke reparatiekosten als deze lager zijn. Ik ben in opdacht van Alphabeth bij schadeherstelbedrijf geweest en inschatting was €1.100,- om te repareren.

Dat is nogal een verschil en iets om mee te nemen in de overweging, op mijn leasebedrag is dat gewoon 10% van de totale kosten over de looptijd. Bij Volkswagen zou ik in ieder geval altijd kiezen voor het verlaagde eigen risico. Het totaal aan meerprijs is lager dan de reductie in eigen risico, met slechts één schade is de extra premie dus al terugverdiend.

assje wijzigde deze reactie 23-10-2019 12:56 (59%)

url="https://link.marktplaats.nl/m1393061238"]Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-[/url

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 15:52
Echter de inruil die ze willen geven is wel heel laag, zelfs ruim 1000 euro onder de koerslijst. Terwijl het een flink aangeklede auto is van nog geen 2 jaar oud, 23k km en bijna alle opties.
De ANWB koerslijst? Mijn ervaring is dat daar echt geen drol van klopt, te hoge bedragen.
Mijn vorige auto zou inruil €10.300 hebben. Voor die prijs staan ze bij de dealer niet eens te koop.
Huidige auto verkoop bij dealer €40.000, terwijl het in praktijk €34-36k is.

• Ophidian
Bij mij is de koerslijst nooit heel erg ontlopen eigenlijk. Alleen nu. @assje ik heb de vraag eens uitgezet bij die twee. Kijken waar die mee komen.

• Polycom
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 14:06
Zo'n e-Golf is zeker een leuke auto maar voor 'erbij'? Dat is dus 60 x 400 (15KM) = een contract van 24K ex stroom en even er vanuit gegaan dat je hem na 5 jaar weer precies in dezelfde nieuwstaat teruggeeft aan Volkswagen. Thuis en/of op werk laden is ook echt een must.

• Martinusz
assje schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:41:
[...]

Je kan natuurlijk ook gewoon naar een andere garage/handelaar gaan en kijken wat ze daar voor je auto willen geven. Andere optie is om gebruik te maken van een automakelaar, kost je bijvoorbeeld €500,- en je wordt compleet ontzorgd (opbrengt is normaal veel hoger dan inruil en maakt de kosten ruimschoots goed).

Mijn inziens doe je jezelf echt tekort als je altijd inruil als enige optie hanteert, dat kost je gewoon duizenden euro's. Ik zou sowieso nooit in willen ruilen, heel zeldzame situatie daargelaten waar het wordt gebruikt als verkapte korting.

Wij hebben na de proefrit van de Golf toch besloten er vanaf te zien. Heeft niets met de Golf te maken maar puur met weerstand tegen "groter,beter,duurder".

Wat mij nog wel opviel was hoeveel de inlevervoorwaarden verschillen tussen aanbieders. Ik heb namelijk op mijn huidige private lease auto via Alphabet wat vervelende schade door een onoplettende buurman (aub niet beginnen over verhalen, dat is een lang verhaal :P

[Afbeelding]

Bij Alphabeth is de voorwaarde: krassen kleiner dan 8cm zijn acceptabel. Ofwel, deze 7-9 beschadigingen door de lak heen gaan niet ten kosten van eigen risico.

Bij Volkswagen is het als volgt:

[...]

Ofwel, je krijgt de rekening voor de 6-8x eigen risco of de werkelijke reparatiekosten als deze lager zijn. Ik ben in opdacht van Alphabeth bij schadeherstelbedrijf geweest en inschatting was €1.100,- om te repareren.

Dat is nogal een verschil en iets om mee te nemen in de overweging, op mijn leasebedrag is dat gewoon 10% van de totale kosten over de looptijd. Bij Volkswagen zou ik in ieder geval altijd kiezen voor het verlaagde eigen risico. Het totaal aan meerprijs is lager dan de reductie in eigen risico, met slechts één schade is de extra premie dus al terugverdiend.
Hoezo bij VW 6/7 keer je eigen risico? jouw krassen zitten haast allemaal op 1 deur zo te zien?
Dat is gewoon 1 deel, dus lijkt mij 1x je eigen risico.

• BounceMeister
  • Niet online
Mirved schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:48:
[...]

Mijn ervaring is dat de dealer een stuk duurder is dan de lease maatschappijen. Arval, ANWB private leasen en consumentenbond private lease zijn de 3 meest interessante aanbieders naar mijn mening.
Arval gaat mij terugbellen voor een voorstel.
Ik heb de "Peugeot 3008 Allure 130 Puretech" eens vergeleken. Die staat op beide sites, dus daarmee kan ik vergelijken. Bij 10.000 km p/j, 48 maanden looptijd en opties zoals metaallak, winterbanden/4-seizoenbanden en aanvullende inzittendenverzekering is de Peugeot dealer goedkoper. Wanneer ik de 450 Euro eigen risico bij de dealer verlaag naar de 225 euro van Arval (toevallig kan dat), dan is de dealer nog steeds goedkoper. Het is dan 565 Euro p/m bij de dealer en 592 Euro p/m bij Arval. (Zonder verlaagd eigen risico is het de dealer 553 Euro p/m).
Ik ben benieuwd wat er voor de 5008 uit komt.

• assje
Martinusz schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:27:
[...]

Hoezo bij VW 6/7 keer je eigen risico? jouw krassen zitten haast allemaal op 1 deur zo te zien?
Dat is gewoon 1 deel, dus lijkt mij 1x je eigen risico.
Eén kleine schade per deel valt onder acceptatie, iedere volgende dus niet (zo begrijp ik het althans). Dan is iedere losse schade die niet onder acceptatie valt dus eigen risico.

assje wijzigde deze reactie 23-10-2019 17:51 (9%)

• Z___Z
  • Niet online

Kreeg je niet de 6500 inruil bonus? Pon dealer had me een mail gestuurd dat dit een landelijke actie is. Moet je wel de auto kopen ipv private leasen. PL tarief voor de eGolf is al zo laag dat er geen marge meer over blijft voor inruil gevoel. Je krijgt gewoon handelswaarde.

• McGti
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22-01 15:31
assje schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:50:
[...]

Eén kleine schade per deel valt onder acceptatie, iedere volgende dus niet (zo begrijp ik het althans). Dan is iedere losse schade die niet onder acceptatie valt dus eigen risico.
Ik snap je redenatie, maar dit zou gek zijn toch? Dan kan je hem namelijk beter in de fik steken, kost je maar één keer je eigen risico..

• Kluutmaran
McGti schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:12:
[...]

Ik snap je redenatie, maar dit zou gek zijn toch? Dan kan je hem namelijk beter in de fik steken, kost je maar één keer je eigen risico..
Dat is inderdaad wel het geval. Ik heb bij mijn auto voor wat parkeerschade en in de achterklep schade door omgevallen verfpot. Als ik deze 2 kan linken naar 1 incident kost het me 1 x eigen risico, anders 2x.

Als ik nu nog een frontale botsing veroorzaak voor ik hem in moet leveren en ik laat tegelijk een pot verf achterin staan, hoef ik zeker maar 1 keer eigen risico te betalen.

• BounceMeister
  • Niet online
Die parkeerdeukjes die dan buiten het toegestane aantal vallen, kosten je je eigen risico, maar kost het je ook schadevrije jaren? Als ze dan 5x eigen risico rekenen en ik heb gelijk 5 "schades" op mijn naam staan, dan schiet dat ook niet op.
Sowieso lijkt het me het overwegen waard om zelf de schades te laten herstellen?

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:10
Kluutmaran schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:15:
[...]

Dat is inderdaad wel het geval. Ik heb bij mijn auto voor wat parkeerschade en in de achterklep schade door omgevallen verfpot. Als ik deze 2 kan linken naar 1 incident kost het me 1 x eigen risico, anders 2x.

Als ik nu nog een frontale botsing veroorzaak voor ik hem in moet leveren en ik laat tegelijk een pot verf achterin staan, hoef ik zeker maar 1 keer eigen risico te betalen.
Ik zou gewoon zachtjes tegen een paaltje rijden als ik jou was. Een frontale botsing om 500,- te besparen is wellicht wat excessief ;) (ik weet het, technisch ook een frontale botsing, maar klinkt wat minder heftig :z )

PSN: DutchTrickle PVoutput

• assje
McGti schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:12:
[...]

Let wel, het is ofwel x keer eigen risico of de daadwerkelijke kosten van reparatie (als die lager zijn).

In mijn geval waren de verwachte reparatiekosten €1.100, die betaal je dan dus gewoon (en niet 6x€500 bijvoorbeeld).
“Bij gedekte WA- of cascoschade betaalt u per schadegeval de eigen bijdrage, als het bedrag van de cascoschade of WA-schade even groot is of groter is dan het bedrag van de eigen bijdrage. Als het bedrag van de cascoschade of WA-schade lager is dan het bedrag van de eigen bijdrage, dan betaalt u het bedrag van de schade.

In de Aanvullende voorwaarden kan bepaald zijn dat de eigen bijdrage hoger wordt als zich binnen een periode van 12 maanden meer dan 2 schadegevallen voordoen. Die verhoging geldt dan voor de resterende duur van de leaseperiode.

De eigen bijdrage is nooit hoger dan € 500,- per schadegeval vóór de hiervoor genoemde verhoging en is nooit hoger dan € 1.000,- per schadegeval na de hiervoor genoemde verhoging.”
https://www.keurmerkpriva...eigen-bijdrage-bij-schade

Nog een leuke, dan kom je dus mooi bedrogen uit met een verlaagd eigen risico en bijvoorbeeld de schade zoals ik die had (6x kleine schade).
Algemene voorwaarden Volkswagen:
Aanvulling op artikel 26:
Moet ik bij gedekte WA- of cascoschade een eigen bijdrage betalen?
Indien zich binnen een periode van 12 maanden meer dan twee schadegevallen voordoen, zal de eigen bijdrage verhoogd worden naar € 1.000,- per schadegeval.
De verschillen in voorwaarden zijn echt veel groter dan ik dacht, de potentiële impact hiervan is enorm (stricter beleid qua acceptabele schade's en verhoogd eigen risico).

BounceMeister schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:28:
Die parkeerdeukjes die dan buiten het toegestane aantal vallen, kosten je je eigen risico, maar kost het je ook schadevrije jaren? Als ze dan 5x eigen risico rekenen en ik heb gelijk 5 "schades" op mijn naam staan, dan schiet dat ook niet op.
Sowieso lijkt het me het overwegen waard om zelf de schades te laten herstellen?
Sowieso is private lease en schadevrije jaren nog niet echt consistent bij mijn weten. Bij veel maatschappijen krijg je aan het einde van de termijn een "verklaring schadevrije jaren" voor het aantal jaar. Echter, dit komt dus niet in Roy-data en telt ook niet persé op met eerdere verklaringen.

Zonder roy-data wordt je dus afhankelijk van wat de verzekeraar wel en niet accepteert.

In het geval van 6 schade's heb je dan dus géén verklaring, lijkt mij geen verschil met één schade.

Edit, enkele maatschappijen werken al wel met roy-data. Groot voordeel dat ervoor opgebouwde jaren dan behouden kunnen blijven. In principe wordt dan wel iedere schade een schade, volgens mij kan je met een leasemaatschappij prima afstemmen om iets buiten de verzekering om op te lossen (als het maar vakkundig gebeurt). In die zin denk ik dat het niet zo veel verschild met auto in eigendom hebben.
https://www.consumentenbo...e-lease/schadevrije-jaren

assje wijzigde deze reactie 24-10-2019 13:26 (103%)

• Stunned Guy
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22-01 23:15
assje schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:42:
[...]

Let wel, het is ofwel x keer eigen risico of de daadwerkelijke kosten van reparatie (als die lager zijn).

In mijn geval waren de verwachte reparatiekosten €1.100, die betaal je dan dus gewoon (en niet 6x€500 bijvoorbeeld).

[...]

https://www.keurmerkpriva...eigen-bijdrage-bij-schade

Nog een leuke, dan kom je dus mooi bedrogen uit met een verlaagd eigen risico en bijvoorbeeld de schade zoals ik die had (6x kleine schade).
Algemene voorwaarden Volkswagen:

[...]

De verschillen in voorwaarden zijn echt veel groter dan ik dacht, de potentiële impact hiervan is enorm (stricter beleid qua acceptabele schade's en verhoogd eigen risico).

[...]

Sowieso is private lease en schadevrije jaren nog niet echt consistent bij mijn weten. Bij veel maatschappijen krijg je aan het einde van de termijn een "verklaring schadevrije jaren" voor het aantal jaar. Echter, dit komt dus niet in Roy-data en telt ook niet persé op met eerdere verklaringen.

Zonder roy-data wordt je dus afhankelijk van wat de verzekeraar wel en niet accepteert.

In het geval van 6 schade's heb je dan dus géén verklaring, lijkt mij geen verschil met één schade.

Edit, enkele maatschappijen werken al wel met roy-data. Groot voordeel dat ervoor opgebouwde jaren dan behouden kunnen blijven. In principe wordt dan wel iedere schade een schade, volgens mij kan je met een leasemaatschappij prima afstemmen om iets buiten de verzekering om op te lossen (als het maar vakkundig gebeurt). In die zin denk ik dat het niet zo veel verschild met auto in eigendom hebben.
https://www.consumentenbo...e-lease/schadevrije-jaren
Ik twijfel al sinds het begin van de E-Golf aanbieding deze te gaan private leasen of niet, maar deze reactie zet me nog eens extra aan het denken..

Vooral dat gedeelte van de verhoogde eigen bijdrage met meer dan 2 schades per jaar.

Nu rijd ik eigenlijk weinig schade, maar ik heb een keer een jaar gehad met meerdere kapotte ruiten door steenslag (zelfs 2 binnen een paar weken) en ik vrees dat dit soort schades daarin ook meetellen?

Ik heb alleen nog maar een auto in eigen bezit gehad en dat beviel me eigenlijk prima, maar vind deze private lease prijs zo aantrekkelijk...

Daarnaast woon ik in een rijtjes huis met geen mogelijkheden voor een eigen laadpaal (geen privé parkerplaats), en woon ik in een dorp met slechts 2 publieke laadpalen relatief ver van mijn huis, dus ook verre van ideaal om hem daar een nacht aan te hangen.

Gelukkig zijn er in de buurt van mijn werkgever wel een aantal publieke laadpalen waarvan er meestal wel 1 vrij is, dus is de mogelijkheid om tijdens werkdagen te laden er gelukkig meestal wel verwacht ik.

Het is dus ook de actieradius die me nog een klein beetje tegen houd, dagelijks 35 km enkele reis (dus 70 totaal), woon werk verkeer, maar daarnaast ook wel eens tripjes van 100+ km enkele reis, waardoor tussentijds laden dus waarschijnlijk wel noodzakelijk is.

Ik ben er helaas echt nog niet uit, mensen die hier wellicht in kunnen adviseren?

Stunned Guy wijzigde deze reactie 24-10-2019 13:34 (6%)

• Martinusz
assje schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:50:
[...]

Ja dus in het geval je 5/6 deukjes/lakschade hebt op 1 deur, dan betaal je dus maar 1x eigen risico ;)

Voor 1 kras spuiten ze namelijk de hele deur ook over, of er dus 5 of 6 krassen op diezelfde deur zitten maakt niet uit. Laat je ze 1 voor 1 repareren, ja dan ben je natuurlijk wel de sjaak :)
Overigens kreeg ik bij mijn lease-auto een lakstift mee, vond het wel opvallend :P zo van als je wat kleins hebt stip je het zelf maar aan.

Bij onze eigen auto trouwens ook krassen weggepoetst/weggewerkt met lakstift, bij inruil geen woord over gerept en ze vonden de auto in uitstekende staat O-)

Martinusz wijzigde deze reactie 24-10-2019 13:35 (39%)

• assje
Martinusz schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:32:
[...]

Ja dus in het geval je 5/6 deukjes/lakschade hebt op 1 deur, dan betaal je dus maar 1x eigen risico ;)
Leg eens uit? Eigen risico is per schade/gebeurtenis. Tenzij ik weet te beargumenteren dat deze schade's in één gebeurtenis zijn ontstaan betaal ik dus per schade eigen risico.

Ofwel, stel dat dit zou gebeuren met de Golf met verlaagd eigen risico naar €125 binnen één jaar:
1e krasje: valt binnen acceptatie, hoeft niet gemeld te worden
2e krasje: eigen risico €125
3e krasje: eigen risico €125
4e krasje: eigen risico €1.000 (dit verhoogd eigen risico geldt nu voor het restant van de looptijd!)
5e krasje: eigen risico €1.000
6e krasje: eigen risico €1.000

Reparatiekosten €1.100,- dus die komen gewoon volledig voor jouw rekening.

Ik heb geen ervaring of dit inderdaad zo gerekend wordt maar dit is mijn interpretatie op basis van wat er staat.

• Martinusz
assje schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:35:
[...]

Leg eens uit? Eigen risico is per schade/gebeurtenis. Tenzij ik weet te beargumenteren dat deze schade's in één gebeurtenis zijn ontstaan betaal ik dus per schade eigen risico.

Ofwel, stel dat dit zou gebeuren met de Golf met verlaagd eigen risico naar €125 binnen één jaar:
1e krasje: valt binnen acceptatie zonder eigen risico
2e krasje: eigen risico €125
3e krasje: eigen risico €125
4e krasje: eigen risico €1.000 (dit verhoogd eigen risico geldt nu voor het restant van de looptijd!)
5e krasje: eigen risico €1.000
6e krasje: eigen risico €1.000

Reparatiekosten €1.100,- dus die komen gewoon volledig voor jouw rekening.

Ik heb geen ervaring of dit inderdaad zo gerekend wordt maar dit is mijn interpretatie op basis van wat er staat.
Zie mijn edit ;)
Voor 1 kras spuiten ze namelijk de hele deur ook over, of er dus 5 of 6 krassen op diezelfde deur zitten maakt niet uit. Laat je ze 1 voor 1 repareren, ja dan ben je natuurlijk wel de sjaak :)
Als je schades overal rondom zitten, ja dan heb je gewoon pech en betaal je per carosserie onderdeel eigen risico.

Martinusz wijzigde deze reactie 24-10-2019 13:37 (4%)

• assje
Irrelevant. eigen risico is per gebeurtenis. Dat uiteindelijk alleen één portier gespoten hoeft te worden houdt dan weer wel met verband met de kosten van herstel die lager zijn.

• Martinusz
assje schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:37:
[...]

Irrelevant. eigen risico is per gebeurtenis. Dat uiteindelijk alleen één portier gespoten hoeft te worden houdt dan weer wel met verband met de kosten van herstel die lager zijn.
Uh wel relevant :? zelf ondervonden met bumperschade op 2 plekken, 2 verschillende gebeurtenissen. Was gewoon 1x eigen risico aangezien de bumper in geheel gespoten werd.

• assje
Martinusz schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:39:
[...]

Uh wel relevant :? zelf ondervonden met bumperschade op 2 plekken, 2 verschillende gebeurtenissen. Was gewoon 1x eigen risico aangezien de bumper in geheel gespoten werd.
Kijk dat is interessant, een praktijkgeval. Desalniettemin lijkt mij dat je feitelijk gematst bent want dit is niet hoe het beschreven is. Of, de eerste schade viel onder acceptatie (zoals hierboven ook) en de 2e schade was eigen risico.

Ik zou benieuwd zijn naar meer praktijkervaringen. Mijn inziens hebben ze in het geval van mijn schade met de voorwaarden van Volkswagen gewoon het recht zoals hierboven beschreven.

Met de voorwaarden van Alphabet valt dit alles onder acceptabele schade en is er zelfs geen sprake van eigen risico.

Sowieso staat in de meeste voorwaarden trouwens dat als je een schade niet meldt je aansprakelijk bent voor de reparatiekosten i.p.v. eigen risico. Als je besluiten schade's maar niet te melden neem je in dat geval dus een risico.

assje wijzigde deze reactie 24-10-2019 13:43 (18%)

• Martinusz
assje schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:41:
[...]

Kijk dat is interessant, een praktijkgeval. Desalniettemin lijkt mij dat je feitelijk gematst bent want dit is niet hoe het beschreven is. Of, de eerste schade viel onder acceptatie (zoals hierboven ook) en de 2e schade was eigen risico.

Ik zou benieuwd zijn naar meer praktijkervaringen. Mijn inziens hebben ze in het geval van mijn schade met de voorwaarden van Volkswagen gewoon het recht zoals hierboven beschreven.

Met de voorwaarden van Alphabet valt dit alles onder acceptabele schade en is er zelfs geen sprake van eigen risico.
Het ligt eraan hoe je het aanpakt, ga je elke schade meteen melden en laten repareren, ja dan ben je iedere keer je eigen risico kwijt.
Je kunt ook wachten, want wie zegt dat er niet nog iemand tegen jouw deur/bumper aan komt, dan laat je het op het einde herstellen.

Het is heel simpel, je gaat naar autoschadehersteller, die ziet schade op de bumper en de hele bumper moet gespoten worden, ze doen geen spotrepair spuiten.
Of daar dus 1 of 2 schades op zitten is irrelevant voor de kosten en wordt dan gewoon als 1 schade aangemeld, zo is het tenminste bij mij gegaan.

Kijk als je rondom je auto overal schades hebt, dan wordt het een lastig verhaal, dan kun je hem nog beter total loss rijden :+ nee niet echt doen

Edit: wellicht met VW e.d. dat ze schades zelf herstellen en dus niet gebruik maken van lokale herstellers, dan is het wellicht lastiger voor elkaar te krijgen.
assje schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:41:
[...]
Sowieso staat in de meeste voorwaarden trouwens dat als je een schade niet meldt je aansprakelijk bent voor de reparatiekosten i.p.v. eigen risico. Als je besluiten schade's maar niet te melden neem je in dat geval dus een risico.
Dat is theoretisch geneuzel, als je auto echt kapot is (geen lak schade bijv.) dan laat je hem natuurlijk maken, maar voor een krasje op je deur hoef je echt niet meteen naar de hersteller te scheuren hoor. En anders zeg je bij inleveren toch "oh die zat er gisteren nog niet".

Martinusz wijzigde deze reactie 24-10-2019 13:48 (21%)

• assje
Martinusz schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:45:
Het is heel simpel, je gaat naar autoschadehersteller, die ziet schade op de bumper en de hele bumper moet gespoten worden, ze doen geen spotrepair spuiten.
Of daar dus 1 of 2 schades op zitten is irrelevant voor de kosten en wordt dan gewoon als 1 schade aangemeld, zo is het tenminste bij mij gegaan.
Opnieuw, dit is mijn inziens dus niet conform de voorwaarden en verschilt mogelijk per maatschappij. Het zou dus ook kunnen dat je gelukt hebt gehad en de hersteller dit eigenlijk had moeten melden aan de leasemaatschappij.

Ik ben zelf bij een schadeherstelbedrijf geweest en die ging er in ieder geval vanuit dat ik voor de hele schade op zou draaien als ik de auto zo in zou leveren*. Hij gaf ook aan dat zij een oordeel geven maar dit gecontroleerd wordt door de leasemaatschappij.

*wat in mijn geval mijn inziens niet klopt conform de voorwaarden met Alphabet, wellicht baseerde hij zich op ervaringen met andere maatschappijen
Martinusz schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:45:
Dat is theoretisch geneuzel, als je auto echt kapot is (geen lak schade bijv.) dan laat je hem natuurlijk maken, maar voor een krasje op je deur hoef je echt niet meteen naar de hersteller te scheuren hoor. En anders zeg je bij inleveren toch "oh die zat er gisteren nog niet".
Je hoeft nergens heen te scheuren maar het is jouw verantwoordelijkheid om schade's direct (dus niet bij inleveren) te melden wanneer ze niet voldoen aan het acceptatiebeleid

Om dit als theoretische geneuzel te beschouwen kan, maar is wel een risico.

Zie bijvoorbeeld dit topic waar dat op uit kan draaien:
Rekening voor kleine schades na inleveren lease-auto

assje wijzigde deze reactie 24-10-2019 13:56 (26%)

• Stefangrp
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20:01
Wd40 doet ook wonderen voor je eigen risico.

• Martinusz
assje schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:48:
[...]

Opnieuw, dit is mijn inziens dus niet conform de voorwaarden en verschilt mogelijk per maatschappij. Het zou dus ook kunnen dat je gelukt hebt gehad en de hersteller dit eigenlijk had moeten melden aan de leasemaatschappij.

Ik ben zelf bij een schadeherstelbedrijf geweest en die ging er in ieder geval vanuit dat ik voor de hele schade op zou draaien als ik de auto zo in zou leveren*. Hij gaf ook aan dat zij een oordeel geven maar dit gecontroleerd wordt door de leasemaatschappij.

*wat in mijn geval mijn inziens niet klopt conform de voorwaarden met Alphabet, wellicht baseerde hij zich op ervaringen met andere maatschappijen

[...]

Je hoeft nergens heen te scheuren maar het is jouw verantwoordelijkheid om schade's direct (dus niet bij inleveren) te melden wanneer ze niet voldoen aan het acceptatiebeleid

Om dit als theoretische geneuzel te beschouwen kan, maar is wel een risico.

Zie bijvoorbeeld dit topic waar dat op uit kan draaien:
Rekening voor kleine schades na inleveren lease-auto
Je wilt praktijkervaringen, die krijg je, doe ermee wat je wilt :Y)

• ThaddeusX
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 18:07
Ik heb de e-Golf best hard afgekraakt...

Maar heb zaterdag een proefrit. Waarschijnlijk ga ik een e-Golf private leasen.

Automaat + zuinig rijden word het voor mij :)

363 euro pm valt best mee voor een elektrisch wagen met automaat etc.

• wd200
Volgens mij een prima prijs voor een jong gebruikte peugeot 208

en maar een contract van 24 of 36 maanden

https://privatelease.arval.nl/peugeot/208-0

• sjorremans
Ik heb net de offerte getekend en terug gestuurd.
Verwachte productiedatum is week 51, verwachte afleverdatum is week 1.
Configuratie is iets verder terug te vinden in dit topic.

Dus ergens in week 3 moet ik de e-golf op kunnen halen.

Had een tijd terug al in GEN1 gereden maar afgelopen dinsdag nog even een stukje gereden in een recente e-golf.
Vond het meer dan prima rijden, niks op aan te merken! Enige 'nadeel' is dus 200km range ongeveer. Maar goed woon-werk verkeer is 20km per dag en altijd gratis opladen op werk, vol mee het weekend in en dan hoogstens ergens tussendoor een keer moeten laden.

Qua afwerking, het rijden.. kan Tesla niet tegen op. Alleen is de techniek van Tesla al stukken verder.

sjorremans wijzigde deze reactie 25-10-2019 10:37 (4%)

• Kluutmaran
sjorremans schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:36:
Qua afwerking, het rijden.. kan Tesla niet tegen op. Alleen is de techniek van Tesla al stukken verder.
Gefeliciteerd met je aankoop!

Sorry maar volgens mij heb jij nooit in een Tesla gereden of houdt je niet van sportief rijgedrag, een Tesla rijdt namelijk 100x beter dan een e-golf. Ook niet onlogisch aangezien een e-golf een ICE golf is waar toevallig een batterypack en elektromotor ingeduwd is en een Model 3 / S als elektrische wagen ontworpen is en een Model 3 ontworpen is als snelle sportieve wagen terwijl een Golf een alleskunnertje moet zijn.

• sjorremans
Ik heb zeker wel in een Tesla gereden, 2 stuks zelfs.
Op het gebied van performance geef ik je helemaal gelijk, daar kan de golf echt niet tegen op.

Ik bedoel meer dat een Tesla ook als een amerikaan rijdt ;) Zelfs de model 3 voelt aan als een groot slagschip met een draaicirkel waar je u tegen zegt.

Dus qua comfort, geluidjes, wegligging etc vond ik de golf stukken beter rijden. Maar goed dat is mijn mening, die kan verschillen van andere meningen ;)

• ThaddeusX
sjorremans schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:36:
Ik heb net de offerte getekend en terug gestuurd.
Verwachte productiedatum is week 51, verwachte afleverdatum is week 1.
Configuratie is iets verder terug te vinden in dit topic.

Dus ergens in week 3 moet ik de e-golf op kunnen halen.

Had een tijd terug al in GEN1 gereden maar afgelopen dinsdag nog even een stukje gereden in een recente e-golf.
Vond het meer dan prima rijden, niks op aan te merken! Enige 'nadeel' is dus 200km range ongeveer. Maar goed woon-werk verkeer is 20km per dag en altijd gratis opladen op werk, vol mee het weekend in en dan hoogstens ergens tussendoor een keer moeten laden.

Wat voor configuratie heb jij en hoeveel ga je betalen? Hebje nog tips?

Morgenochtend ga ik ook naar de VW. En hoogstwaarschijnlijk ga ik ook voor de e-Golf.

• sjorremans
ThaddeusX schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:13:
[...]

Wat voor configuratie heb jij en hoeveel ga je betalen? Hebje nog tips?

Morgenochtend ga ik ook naar de VW. En hoogstwaarschijnlijk ga ik ook voor de e-Golf.
Volkswagen e-Golf EDITION 2020
- 48 maanden
- 20.000 km
- Deep Black
- Verlaagd eigen risco naar 250 euro

Extra opties:
- Spiegelpakket
- High-end audiosysteem
- Achteruitrij camera
- Zijruiten en achterruit getint 65%
- Wamtepomp
- Active info display
- Winterpakket
- Keyless entrey

Kosten zijn 470 euro per maand voor bovenstaande.

Verder is het een 'normale' Volkswagen Golf qua uiterlijk en innerlijk, alleen dan elektrisch.
Enige waar je rekening mee moet houden is het wat magere bereik wat de Golf heeft, als je daar mee kan leven is het een prima auto denk ik zo! :)

• assje
assje schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:13:
[...]
Vandaag exact hetzelfde besteld met dezelfde argumentatie.
Wij waren er eigenlijk al helemaal over uit dat we de eGolf wilde om onze huidige PL Picanto te vervangen. Zaterdag proefrit gemaakt, besteld, en maandag toch weer geannuleerd.

Na even heroverwegen vinden we ondanks het relatief zeer kleine verschil in kosten het toch onzin zo'n relatief dure auto voor die 10.000km te rijden. Nu houden we ook de optie over om over 2 jaar (als de Picanto afloopt) nog goedkoper uit te kunnen zijn door zelf een goedkope kleine EV te kopen (een e500 bijvoorbeeld).

Het minimalisme heeft het gewonnen van het consumisme :9
sjorremans schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:48:
Kosten zijn 470 euro per maand voor bovenstaande.
Die €299,-/maand voor 10kkm is bijna onweerstaanbaar, geconfigureerd zoals dit blijft daar in mijn optiek niets van over.

Met deze maandlast kan je een Ioniq gebruikt kopen en in 4-5 jaar afschrijven tot €0

assje wijzigde deze reactie 25-10-2019 13:05 (20%)

• bogaards
  • Niet online
Zit zelf ook erg te dubben over E-Golf.
In onze configuratie (winterpakket, parkeerpakket, verlaagd eigen risico en zonwerende voorruit) met 10.000km en 48 mnd komen we op iets van €344,-.

Op zich een hele nette deal, alleen... we hebben nu een Focus station uit 2018 in de lease met veel opties (waaronder maandelijks opzegbaar) en 12.000km per jaar voor €317 met nog anderhalf jaar te gaan. Dit was toendertijd echt een fantastische deal.

Nu ben ikzelf erg te spreken over het gemak van de automaat en de soepelheid van de E-Golf, maar vrouwlief struikelt over fors kleinere bagageruimte (Focus heeft 480 liter, E-Golf 340) en van VW dealer kon er niet eens een gratis setje dakdragers vanaf (dakkoffer hebben we zelf nog liggen).

Lastig, zeker omdat laden bij ons thuis niet heel handig gaat (geen echte eigen parkeer pllek voor het huis) en we dus aan gemeentelaadpaal vastzitten die binnenkort vlakbij geplaatst gaat worden (volgens de gemeentelijke laadpalen website).

Daar tegenover staat dat ik als ik een pakket afneem via www.e-steiermark.com (€329 p.j. voor 2800kwh laden) voordelig kan laden bij o.a. de palen in onze gemeente.

Je leest het al: een luxeprobleem, maar hulp is altijd welkom.

• TheBrut3
Ik lees nu al 2x iets over de automaat van de e-Golf. Zit daar een automaat tussen dan?

• Osxy
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19:58

Osxy

Holy crap on a cracker

TheBrut3 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:24:
Ik lees nu al 2x iets over de automaat van de e-Golf. Zit daar een automaat tussen dan?
e-Golf is er alleen in "automaat" te krijgen. Echter heeft hij maar 2 versnellingen, vooruit en achteruit (voorzover ik weet heeft hij wel een transmissie namelijk).

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• sjorremans
assje schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:02:
[...]

Die €299,-/maand voor 10kkm is bijna onweerstaanbaar, geconfigureerd zoals dit blijft daar in mijn optiek niets van over.

Met deze maandlast kan je een Ioniq gebruikt kopen en in 4-5 jaar afschrijven tot €0
Met 10kkm red ik het bij lange na niet ;) Met 20kkm moet ik zelfs al redelijk zuinig doen en opletten met rijden. Het is dan ook niet onze 2e auto maar primaire auto.

Wat ik zeg, ik heb een kosten berekening gemaakt en vergeleken met mijn huidige auto. Ik kan gratis laden op werk wat me alleen al 200/250 euro per maand aan diesel gaat besparen.

Had er voor kunnen kiezen om geen opties te nemen maar ik vind een aantal zaken wel wat comfort verhogend en aangezien ik best veel in de auto zit vind ik het niet erg om daar voor te betalen :)
Vind het ook niet erg om in een auto te rijden die niet van mijzelf is, heb altijd in een leaseauto van de zaak gereden dus ik weet niet beter.

Rijd nu dan toevallig een eigen auto vanwege een overstap qua werkgever maar daar wil ik dus van af. Heb in April mijn Astra overgekocht van de leasemaatschappij en zoals het er nu naar uit ziet ga ik daar ook keihard verlies op maken, deze ga ik bij lange niet verkopen voor de prijs waarvoor ik de auto heb gekocht :')

sjorremans wijzigde deze reactie 25-10-2019 15:59 (8%)

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:22
TheBrut3 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:24:
Alle elektrische auto's hebben altijd naar 2 versnellingen, één voor vooruit en één voor achteruit ;) heeft te maken met de techniek. Je hebt gewoon direct al het vermogen beschikbaar.

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17:53
Nuevocasa schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:13:
[...]

Alle elektrische auto's hebben altijd naar 2 versnellingen, één voor vooruit en één voor achteruit ;) heeft te maken met de techniek. Je hebt gewoon direct al het vermogen beschikbaar.
Niet waar, Porsche taycan heeft er drie, en nog een paar merken. (Twee vooruit en een achteruit)

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:22
Lightning89 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:04:
[...]

Niet waar, Porsche taycan heeft er drie, en nog een paar merken. (Twee vooruit en een achteruit)
Ok, dan heb ik niks gezegd. Maar die zijn neem ik aan wel automaat. Heb nog nooit een elektrische schakel auto gezien.
Edit:
Het zullen er niet veel zijn.
https://www.egear.be/elektrische-auto-versnellingen/

Nuevocasa wijzigde deze reactie 25-10-2019 17:41 (13%)

• ThaddeusX
Ik ben bij de VW dealer geweest. Ik wil meteen tekenen maarr ik ben getrouw en moet het dus thuis overleggen (ze wil nooit naar een auto dealer dus ging solo).

Mijn vrouw is pro elektrisch maar toen ik zei dat je met een volle lading max 200km kon zei ze gelijk NEE!!!.

We gaan bijna nooit ver weg. Twee keer per jaar naar haar zus die 220km verderop woont.
Ik vind 2x half uurtje wachten wel waard onderweg voor die 2 keer per jaar.

hoe kan ik haar overhalen??? :( ik ga zometeen lief doen kijken of het helpt haha

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

ThaddeusX schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:32:
Ik ben bij de VW dealer geweest. Ik wil meteen tekenen maarr ik ben getrouw en moet het dus thuis overleggen (ze wil nooit naar een auto dealer dus ging solo).

Mijn vrouw is pro elektrisch maar toen ik zei dat je met een volle lading max 200km kon zei ze gelijk NEE!!!.

We gaan bijna nooit ver weg. Twee keer per jaar naar haar zus die 220km verderop woont.

hoe kan ik haar overhalen??? :( ik ga zometeen lief doen kijken of het helpt haha
Kijk naar alternatieven. Renault zoe bijvoorbeeld. Laat gewoon lelijke elektrische auto's zien zodat ze voor de Golf gaat :9 Anders is hybride een mooie tussen oplossing voor jullie beiden en daar zijn er heel veel variaties van.

• Ophidian

Even laten bezinken en daarna laten zien hoe vaak je nou eigenlijk veel kilometers maakt op 1 dag. Bijna altijd is dat niet meer dan 200 km en zowel dan zal je tussendoor een keer moeten snelladen. Meteen een moment voor een lekkere bak koffie en om elkaar diep in de ogen kijken ;)

Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt, hier geen andere auto. Auto makelaar om de huidige te verkopen is leuk, maar waarom eigenlijk. De e-golf is een paar euro goedkoper per maand, ik lever flink in op de opties (of moet meer betalen) en mijn vrouw moet met de SUV voortaan Amsterdam in en ziet dat niet zitten. Weegt voor mij allemaal niet op tegen de voordelen op dit moment.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Wijzen op het alternatief? >:)
https://www.anwb.nl/auto/...ease/aanbod/tesla/model-3

• wd200

Een ice auto dus. /caseclosed

• d0s
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17:48

d0s

sssst

Een argument zou zijn dat je eigenlijk buiten die 2x per jaar nooit meer bij een tankstation staat.

• cacofant
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 20:12
Wat een onzin zeg.. ik rij met mijn Hyundai Ioniq naar Parijs met 5 of 6 korte laadpauzes. Ik vind het vreselijk relaxed rijden... en met de Ioniq is het na Max 170 km 20 minuten stoppen. Het hoort bij het rijden met een EV. Maar ik zou nooit meer anders willen...

Hyundai Ioniq Premium Electric (2018)

• DonChaot
  • Laatst online: 15:56

Je hoeft onderweg enkel die ontbrekende 20 km bij te laden bij een snellader. Of als die zus een laadpaal heeft of er daar eentje in de straat staat kan je dat ook daar tijdens je bezoek bijladen (eventueel zelfs via een granny).

• ThaddeusX
DonChaot schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:10:
[...]

Je hoeft onderweg enkel die ontbrekende 20 km bij te laden bij een snellader. Of als die zus een laadpaal heeft of er daar eentje in de straat staat kan je dat ook daar tijdens je bezoek bijladen (eventueel zelfs via een granny).
We moeten hoe dan ook op de heenweg en terugweg laden. Want met een volle lading haal je die 220km zeker niet.

Wat als we gaan snelladen voor 10 minuten. Hoeveel bereik krijg je dan?

Wantja 30-45 minuten wachten klinkt niet aantrekkelijk.

Ik heb op FastNed gekeken maar daar staat alleen 30/45 min tot 80%.

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
@hierboven en toen was de accu leeg en brak de post af? :+

Ondertussen aangepast

JohanKupers wijzigde deze reactie 27-10-2019 10:03 (21%)

• TheBrut3

En toen liet je haar een berekening zien hoeveel half uren zij extra moet werken als je een benzine Golf koopt?

• ThaddeusX
TheBrut3 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:21:
[...]

En toen liet je haar een berekening zien hoeveel half uren zij extra moet werken als je een benzine Golf koopt?
Ze zei “dan kopen we toch een benzine variant”.

Tja... betalen we voor dezelfde auto met bijhorende opties rond de 600 :) en dan nog benzine kosten erop.

• TheBrut3
ThaddeusX schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:24:
Ze zei “dan kopen we toch een benzine variant”.

Tja... betalen we voor dezelfde auto met bijhorende opties rond de 600 :) en dan nog benzine kosten erop.
Zoals ik zei; Laat haar de berekening zien en hoeveel half uren ze per week extra mag gaan werken om de kosten te compenseren. Dan is de keuze om jaarlijks 4x 30 min bij te laden waarschijnlijk zo gemaakt.
Of kijken of je die dag even de auto kan wisselen met familie of vrienden.

• ThaddeusX
Ik kan haar nog steeds niet overhalen...

Nog laatste tips? :)

Jammer dat we niet een hoger range kunnen leasen :(

En ik hoef geen lelijke Zoe of Leaf voor +500 euro p/m.

Mijn droom in een dikke Golf vaart weg haha :D

• Martinusz
ThaddeusX schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:55:
Ik kan haar nog steeds niet overhalen...

Nog laatste tips? :)

Jammer dat we niet een hoger range kunnen leasen :(

En ik hoef geen lelijke Zoe of Leaf voor +500 euro p/m.

Mijn droom in een dikke Golf vaart weg haha :D
De Kona? Is absoluut geen lelijke auto :)

• mrottjers
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 17:48
Volvo V40CC. Heel luxe, op het moment ook redelijk goedkoop. Wel uitloop model, maar dat is de golf ook. Oh ja, en ICE dus geen range discussie...

mrottjers wijzigde deze reactie 27-10-2019 11:10 (16%)

• Roper
  • Laatst online: 20:05
Heeft iemand al een uitgebreide specificatie gevonden van de standaarduitrusting van de e-golf e-dition?

• Jdome
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 22:13
Roper schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:14:
Heeft iemand al een uitgebreide specificatie gevonden van de standaarduitrusting van de e-golf e-dition?
Jazeker, hier vind je hem:

https://forms.volkswagen..../Prijslijst%20e-Golf.ashx

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

mrottjers schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:09:
Volvo V40CC. Heel luxe, op het moment ook redelijk goedkoop. Wel uitloop model, maar dat is de golf ook. Oh ja, en ICE dus geen range discussie...
Klopt. Alleen nog voorraadmodellen, dus kleur/optie combinaties kunnen uitverkocht zijn.

Pagina: 1 ... 54 ... 60 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True