• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Martinusz schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:05:
[...]

De Kona? Is absoluut geen lelijke auto :)
Ik denk niet dat ik een Kona met alle opties erop voor ongeveer 380 kan krijgen :(

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:52
@ThaddeusX Kan je niet eens de route plannen hierop --> https://abetterrouteplanner.com/

Ik zou gewoon het verschil in prijs laten zien. Als ik kijk op de volkswagen website, kost een Golf Highline je 480 euro per maand met 15.000 km over 48 maand zonder opties. Rijdt volgens spritmonitor 1:15,3. Is 980 liter benzine per jaar, met benzineprijs vn 1,62 --> 1587,60 euro aan benzine. Met een e-golf verbruik je volgens sprit monitor 15,07 kWh per 100 km. Is 2260 kWh per jaar. Kan je dat allemaal thuis laden voor 0,22 euro per kWh, is dat net geen 500 euro per jaar.

Dus Golf 1.5TSI Highline 7347,60 euro per jaar incl benzine.
E-golf (380 zeg jij met opties) 5060 euro per jaar incl stroom. En bij wat snelladen paar honderd duurder.

Over 4 jaar zo'n 8000 euro. Kan je hoop leuke dingen van doen (of kleren van kopen ;)). Als ze daar niet gevoelig voor is, is ze wel koppig :+

Wat dat betreft is het net als met telefoons. Daar hebben we ook geaccepteerd dat je ze elke dag op moet laden. Heel incidenteel zou het leuk zijn als die drie dagen mee ging, maar voor die ene keer nemen we ook genoegen met extra opladen en nemen we geen dump-phone. Met auto's zijn we alleen wat koppiger en moet die per see minimaal 300km kunnen rijden, terwijl dat voor de meeste mensen geen dagelijkse use case is :)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

• Roper
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-11 10:33
Bedankt, logisch in de prijslijst ;)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-11 16:06
De uitzondering bepaalt de regel. 300km wind mee, heuvel af bij 20 graden zonder zon is niet genoeg om half NL door te komen en weer terug te komen zonder bijladen. Dat je reis zomaar 30-45 minuten langer duurt is op 3 uur rijbereik veel teveel. Maar goed, daar is al een topic over.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Roper
Toch jammer dat de warmtepomp niet standaard is.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:03

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

d0s schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 22:13:
[...]

Een argument zou zijn dat je eigenlijk buiten die 2x per jaar nooit meer bij een tankstation staat.
Dat is een argument wat ik nooit hoor als het om elektrisch rijden gaat, eigenlijk best vreemd. Ik rijdt nu een ruime maand een Model 3 SR+, 4300km weggetikt en ik vind het heerlijk dat ik nooit meer hoef te tanken! _/-\o_

Er wordt overigens vaak gesproken over een range van 100 naar 0 maar in de praktijk wil je altijd wat reserve houden is mijn ervaring, reken bij de e-golf dus op een comfortabele range van 150km. Die 200km gaat écht niet onder alle omstandigheden lukken met een e-golf.
Ophidian schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:30:
@ThaddeusX Kan je niet eens de route plannen hierop --> https://abetterrouteplanner.com/

Ik zou gewoon het verschil in prijs laten zien. Als ik kijk op de volkswagen website, kost een Golf Highline je 480 euro per maand met 15.000 km over 48 maand zonder opties. Rijdt volgens spritmonitor 1:15,3. Is 980 liter benzine per jaar, met benzineprijs vn 1,62 --> 1587,60 euro aan benzine. Met een e-golf verbruik je volgens sprit monitor 15,07 kWh per 100 km. Is 2260 kWh per jaar. Kan je dat allemaal thuis laden voor 0,22 euro per kWh, is dat net geen 500 euro per jaar.

Dus Golf 1.5TSI Highline 7347,60 euro per jaar incl benzine.
E-golf (380 zeg jij met opties) 5060 euro per jaar incl stroom. En bij wat snelladen paar honderd duurder.

Over 4 jaar zo'n 8000 euro. Kan je hoop leuke dingen van doen (of kleren van kopen ;)). Als ze daar niet gevoelig voor is, is ze wel koppig :+

Wat dat betreft is het net als met telefoons. Daar hebben we ook geaccepteerd dat je ze elke dag op moet laden. Heel incidenteel zou het leuk zijn als die drie dagen mee ging, maar voor die ene keer nemen we ook genoegen met extra opladen en nemen we geen dump-phone. Met auto's zijn we alleen wat koppiger en moet die per see minimaal 300km kunnen rijden, terwijl dat voor de meeste mensen geen dagelijkse use case is :)
Mensen snappen niet dat het laadpatroon van een EV totaal anders dan het tankgedrag bij een ICE, je laadt terwijl je iets anders doet, en onderweg tank je de missende range tot je locatie. Laatst had ik een ritje van 400km op een dag waarbij ik niet kon destination laden, onderweg een kleine laadstop van nog geen 15 min om weer thuis te komen.

De grote bezwaren komen eigenlijk altijd van mensen die zelf geen ervaring hebben met het rijden van een EV in het dagelijkse leven.

Koop trouwens een leuk setje PV en je rijdt gratis :P. Ik laadt mijn auto thuis gratis op met mijn PV maar krijg wel iedere maand een creditnota van mijn werkgever voor de stroom die ik verbruikt heb *O*

[ Voor 97% gewijzigd door revolution-nl op 27-10-2019 16:06 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@revolution-nl het is makkelijk praten als je een Model 3 rijdt. Als ik 2x per jaar naar familie zou rijden en zowel op de heenweg als op de terugweg moet snelladen, dan worden die 2 ritjes wel heel vervelend. Dat terwijl het al vervelend is dat je familie ver weg woont. Dit is heel anders dan de rit naar zuid Europa 1x per jaar, waar je zowieso moet stoppen om er te komen.
Ik rijd ook elektrisch en vind het ook heerlijk om niet meer te hoeven tanken op momenten die nooit uitkomen. Voor de lange vakantie ritten was het afgelopen zomer ook ideaal. De minst ideale rit voor de EV zijn de retour ritten op 1 dag op langere afstanden. Dus retourtje Brussel of Keulen vanuit de Randstad. Ritten net boven de 300 km die je net niet met een volle accu haalt, en geen destination lader. Dan moet je op de heenweg snelladen, en als je pech hebt op de terugweg 2x snelladen. Dat soort ritten zijn in een ICE goed te doen op 1 dag, met 3 uur heen 3 uur terug. Met EV wordt dat 4 uur heen 4 uur terug. Dan is de reistijd vs tijd op locatie wel erg scheef.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Z___Z schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 16:20:
@revolution-nl het is makkelijk praten als je een Model 3 rijdt. Als ik 2x per jaar naar familie zou rijden en zowel op de heenweg als op de terugweg moet snelladen, dan worden die 2 ritjes wel heel vervelend.
De beperkte "snel"laadsnelheid van de e-Golf (40kW) is inderdaad wel een heikel punt, dat maakt langere ritten al sneller onaangenaam.

2x 15min snelladen is bijv. stukken minder vervelend dan 2x 30min snelladen. Wat dat betreft is de Ioniq 28kWh met 70kW snellaadmogelijkheid dé ideale budget EV qua inzetbaarheid _/-\o_

Bottom line, bij een eerdere generatie EV moet je specifieker kijken of die past bij je use case. De fossiele auto van mijn vrouw kan bijv. prima vervangen worden voor een 1st gen Zoe of Leaf.

In januari gaan we de eerste roadtrip doen met de SR+, ik ben erg benieuwd naar de ervaring :*)

[ Voor 7% gewijzigd door revolution-nl op 27-10-2019 16:33 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-11 23:51
Iemand ervaring met verlengen private lease?

Wij hebben een Skoda Citigo met alles er op en er aan goedkoop gescoord voor 220pm a 20k km voor 24 maanden.

Hij staat nu al tijdje ongebruikt want heb zelf andere auto gekocht. Idee was dat vriendin dan dr rijbewijs zou hebben. Nu duurt dat nog wel ff.

Nu kunnen we de resterende 4 maanden of afkopen a 352 euro. Of juist aanhouden en zelfs verlengen met idee dat we niet meer zo goedkoop een auto met dergelijke opties kunnen gaan leasen.

Maar dat hangt dan wel af van het maandbedrag bij verlenging. Kan die ook hoger uitpakken?

• ThaddeusX
Nog een gesprek gehad...

En het word de e-Golf ! :)

Logisch ook...voor die 2/3 lange ritjes per jaar afzien van zo een goedkoop auto is belachelijk.
Natuurlijk kost het wat mja geld is geen probleem.

Wantja ik wou uiteindelijk een wat luxere wagen.

Dus luxe, elektrisch en redelijk goedkoop. We hebben alle 3 in 1 :)

Nu hopen dat we tevreden zullen blijven met elektrisch rijden :P straatje verder staat een paal met 2x 11khw.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hertog_Martin schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 18:31:
Iemand ervaring met verlengen private lease?

Wij hebben een Skoda Citigo met alles er op en er aan goedkoop gescoord voor 220pm a 20k km voor 24 maanden.

Hij staat nu al tijdje ongebruikt want heb zelf andere auto gekocht. Idee was dat vriendin dan dr rijbewijs zou hebben. Nu duurt dat nog wel ff.

Nu kunnen we de resterende 4 maanden of afkopen a 352 euro. Of juist aanhouden en zelfs verlengen met idee dat we niet meer zo goedkoop een auto met dergelijke opties kunnen gaan leasen.

Maar dat hangt dan wel af van het maandbedrag bij verlenging. Kan die ook hoger uitpakken?
Euh en wat was het antwoord van de lease maatschappij toen je vroeg wat de maandprijs bij verlengen is?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:14
Iemand ervaring met het overnemen van Lease Contracten van Particulieren. Hoop dat ik een goed dealtje kan scoren voor een jaartje of 2 max.

We hebben nu een LEAF 2.0 in de lease maar willen een 2e auto voor erbij. De e-Golf staat hoog op het lijstje, maar om nou 2 van die EV's op de oprit te zetten..

Zijn er goede/betrouwbare aanbieding sites voor "2e hands" lease contracten?

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:05
BasvanS schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:53:
Iemand ervaring met het overnemen van Lease Contracten van Particulieren. Hoop dat ik een goed dealtje kan scoren voor een jaartje of 2 max.

We hebben nu een LEAF 2.0 in de lease maar willen een 2e auto voor erbij. De e-Golf staat hoog op het lijstje, maar om nou 2 van die EV's op de oprit te zetten..

Staan ook gewoon op marktplaats, daar had ik die van mij pas ook aangeboden.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-11 21:37
BasvanS schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:53:

wd200 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:29:
Volgens mij een prima prijs voor een jong gebruikte peugeot 208

en maar een contract van 24 of 36 maanden

https://privatelease.arval.nl/peugeot/208-0

• P_de_B
  • Niet online
We hebben vorige week een Peugeot 208 besteld (als 2e auto) via het leasecollectief van de consumentenbond (is Privatelease.com). 319 euro voor 5 jaar en 15K km per jaar, inclusief de optie om na een jaar op te kunnen zeggen. Vond het - met de andere voorwaarden - een prima deal. Nu nog een week of twee wachten :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• McGti
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-11 09:05
P_de_B schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:19:
We hebben vorige week een Peugeot 208 besteld (als 2e auto) via het leasecollectief van de consumentenbond (is Privatelease.com). 329 euro voor 5 jaar en 15K km per jaar, inclusief de optie om na een jaar op te kunnen zeggen. Vond het - met de andere voorwaarden - een prima deal. Nu nog een week of twee wachten :)
Moet je die optie om op te zeggen wel gebruiken, anders vind ik hem vrij prijzig..

• P_de_B
  • Niet online
Het is trouwens 319 euro.

De flex-optie is met 20 euro inderdaad best duur, maar het geeft ook de zekerheid dat mochten omstandigheden veranderen je er vanaf kan. Wat die rust je waard is verschilt per persoon denk ik :). Hiermee was het nog goedkoper dan Peugeot lease of via de dealer. Zij hebben ook nog een optie voor 'Flex', maar dat biedt je alleen heel beperkte mogelijkheden (bij overlijden en ontslag).

• Vivec0
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-11 18:19
Hertog_Martin schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 18:31:
Wij hebben een Skoda Citigo met alles er op en er aan goedkoop gescoord voor 220pm a 20k km voor 24
...
Had ook citigo, 24m, 228pm. Verlenging werd paar euro duurder met terugwerkende kracht over de hele duur.

Voelt unfair, want oudere auto maar toch duurder. Maar ze berekenen opnieuw wat het toen had gekost voor de langere periode. Dus stel dat er een vast kortingbedrag in was meegerekend, dan verwaterd dat over de langere tijd. Wel relaxed is dat ik 6m kon verlengen.

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-11 23:51
Oh dat is nadelig dat ze het zo berekenen. Maar wel fair opzich. De actie was toen zo dat minder maanden voordeliger was. Weet de tarieven voor 48 maanden niet meer maar was wel paar tientjes duurder geloof ik. Dat met terugwerkende kracht.. Misschien dan toch afkopen nu en weer opnieuw iets zoeken.

Had destijds echter 5 maanden levertijd.. Zo lang willen we dan niet weer wachten.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:02
P_de_B schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:59:
De flex-optie is met 20 euro inderdaad best duur, maar het geeft ook de zekerheid dat mochten omstandigheden veranderen je er vanaf kan. Wat die rust je waard is verschilt per persoon denk ik :).
Dat is zeker waar. Al is het een optie/verzekering van €1200,-, over de gehele looptijd tikt het dus nog best door.

• assje
Ook hier weer grote verschillen in voorwaarden tussen aanbieder die veel impact kunnen hebben.

Uit de aanvullende voorwaarden van privatelease.com:
De opzeggingsvergoeding bedraagt 50% van het bedrag dat je nog had moeten betalen als niet
was opgezegd. Voor een rekenvoorbeeld zie artikel P.47 (Hoe wordt de hoogte van de
opzeggingsvergoeding bepaald bij opzegging na het eerste jaar) van de Keurmerk
voorwaarden.
En, nog een leuke is de volgende bepaling:
Hoe de opzeggingsvergoeding ook wordt berekend, er zit een grens aan. De opzeggingsvergoeding is ten hoogste het bedrag van het verschil tussen de gezamenlijke termijnbedragen die u hebt betaald en nog moet betalen tot het moment van opzegging en de gezamenlijke - hogere - termijnbedragen die u tot dat moment had moeten betalen als u direct de leaseovereenkomst voor de kortere duur was aangegaan.
In deze aanbieding is het namelijk niet mogelijk een kortere looptijd te kiezen, mijn inziens wordt deze bepaling daarmee omzeilt.

De hier genoemde 208 zou dus €299,- kosten voor 5 jaar, 15.000km zonder flexibel opzeggen.

Volgens de voorwaarden van privatelease.com kost ontbinden dan uitgaande na verstrijken van deel contract:
25% (15 maanden) 2 termijnen -> €6.728
50% (30 maanden) 4 termijnen -> €4.485
75% (45 maanden) 5 termijnen -> €2.243
100%(60 maanden) 6 termijnen -> €0

Dan is een meerprijs van €1.200,- dus wel zinvol als je onzeker bent over uitzitten van het contract.

Maar, kijken we naar de voorwaarden van bijvoorbeeld Alphabet dan is het beeld als volgt:

En met dezelfde maandlast van €299,- geeft dit:
0-25% 6 termijnen -> €1.794
25-50% 5 termijnen -> €1.495
50-75% 4 termijnen -> €1.196
75-100% 2 termijnen -> €598

Dan is een meerprijs van €1.200 dus alleen zinvol als je de kans groot acht dat je binnen 2,5 jaar moet ontbinden.

Gecombineerd met het eerder genoemde verschil in omgaan met acceptabele schades blijkt het verschil in voorwaarden steeds groter. Een keuze voor een aanbieder die €20,- goedkoper is kan dus zomaar de verkeerde zijn.

Met de opkomst van Private lease zie ik wel markt voor een mooie vergelijker inclusief alle voorwaarden zoals:
  • waardering striktheid innameprotocol
  • additionele kosten bij xx keer schade
  • additionele kosten bij voortijdig ontbinden
  • additionele kosten bij overdragen contract
@P_de_B ik vind het nog wel een hoop geld voor een 208 als je bijvoorbeeld vergelijkt met de huidige aanbieding van de eGolf (ok totaal niet vergelijkbaar want elektrische en niet kosteloos ontbinden).

P.s., deze website spreekt van private lease vanaf €141,- voor de 208 Signature. Geen idee wat daar achter zit maar wellicht kijken waard (contactgegevens noodzakelijk dus ik heb het niet voor je nagekeken.)
https://sterkeactie.nl/pe...5GOQj09U3TEBoCoNQQAvD_BwE

Bij nader inzien denk ik dat de €141,- een foutje is aangezien de kalere "Like" duurder is (en gezien onderstaande opmerking al onderzocht).
P_de_B schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:59:
Hiermee was het nog goedkoper dan Peugeot lease of via de dealer.
Edit;
@P_de_B
Maar, gewoon ter overweging en omdat ik inmiddels fan ben van Alphabet (ik heb geen aandelen). Bij hen zou je bijvoorbeeld voor €324,- een Comfortline Polo hebben voor 60 maanden/15.000km.

Dan dus zonder optie kosteloos opzeggen maar mét voorwaarden die aan alle kanten beter zijn. Ik zou denken dat een Polo meer auto is dan een 208 (al heb ik me daar niet uitvoerig in verdiept).

Voor de volledigheid ook de inlevervoorwaarden van privatelease.com

Die lijken dan weer vrij prima, ongeveer in lijn met Alphabet, véél soepeler dan Volkswagen.

[ Voor 40% gewijzigd door assje op 29-10-2019 16:17 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• P_de_B
  • Niet online
Mijn vrouw wilde een 208 :)

Kan ik wel een gunstiger Polo vinden of een goede actie met een eGolf, maar ja...

Die sterke actie site is van de dealer uit Groningen. Die 141 klopt echt niet. 349 zou het worden, met hun flex voorwaarden (opzeggen bij overlijden) en hogere eigen risico.

Waar zijn de voorwaarden van Alphabet trouwrns zo veel beter? Ik heb ze niet goed bekeken (want geen 208) maar volgens mij zijn -buiten afkoop- de voorwaarden van pl.com niet zo slecht.

Edit:
Met metallic lak en verlaging ER zit die Polo (nog zonder navigatie) al op 347. Dat is al 48 euro per maand meer.

[ Voor 11% gewijzigd door P_de_B op 29-10-2019 19:47 ]

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:02
En dan moet je voor straf nog in een saaie Polo rijden ook :r
Ik zou ook voor de 208 zijn gegaan dan.

• Señor Sjon
Polo rijdt vele malen beter dan een topzware 208.

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Ik heb toevallig een PL Polo (vorig model, nu ruim 2,5jaar). Betaal nu 270eu/10000km/jr. Bevalt erg goed, ruim zat voor man alleen. Heb hiervoor tijdelijk een Peugot 206 gereden. 1 Ding noot meer een Peugot. maargoed er is altijd een voorkeur voor duitse/franse of japanse auto's.

[ Voor 5% gewijzigd door mvrhrln op 29-10-2019 20:47 ]

• Vivec0
Hertog_Martin schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:22:
Oh dat is nadelig dat ze het zo berekenen. Maar wel fair opzich. De actie was toen zo dat minder maanden voordeliger was. Weet de tarieven voor 48 maanden niet meer maar was wel paar tientjes duurder geloof ik. Dat met terugwerkende kracht.. Misschien dan toch afkopen nu en weer opnieuw iets zoeken.

Had destijds echter 5 maanden levertijd.. Zo lang willen we dan niet weer wachten.
Inderdaad, nu vind ik zulke aanbiedingen niet meer (waarbij korter goedkoper is). Je kunt wel vrijblijvend een voorstel voor verlenging opvragen. Dat ging netjes en snel.

• P_de_B
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:31:
Polo rijdt vele malen beter dan een topzware 208.
"Die Polo is lelijk"

Dat is ongeveer de argumentatie waar we het mee moeten doen :)

• Vivec0
De nieuwe peugeot 208, vanaf eind nov bij dealer, ziet er wel heel goed uit. Waarschijnlijk ga ik daar voor. Maar bij peugeot kun je extra betalen voor 'flex' terwijl dat alleen in zeer extreme omstandigheden geldt. Hoop dat andere partijen deze met betere voorwaarden gaan aanbieden.

• assje
Er is ook nog altijd het achterdeurtje om een contract over te dragen aan een ander. Ben je wel beetje afhankelijk dat je een beetje een courant model hebt en een goede deal.

Maar, in principe is het normaal wel interessant voor nieuwe eigenaar aangezien je een kortere periode voor hetzelfde geld krijgt. Eventueel zou je zelfs een overnamebonus kunnen bieden als alternatief voor extra betalen voor flex.

• BasvanS
Vivec0 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:59:
De nieuwe peugeot 208, vanaf eind nov bij dealer, ziet er wel heel goed uit. Waarschijnlijk ga ik daar voor. Maar bij peugeot kun je extra betalen voor 'flex' terwijl dat alleen in zeer extreme omstandigheden geldt. Hoop dat andere partijen deze met betere voorwaarden gaan aanbieden.
Nog grappiger, die flex van Peugeot is verplicht om te kunnen deelnemen aan Keurmerk Private Lease. Bij overlijden, werkloosheid zonder eigen schuld, scheiding etc.,dat zijn de algemene voorwaarde het keurmerk.

• Ferrr
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-10 20:52
Nou bestelling zojuist geplaatst voor een e-golf e-dition 2020 met 60mnd 10kkm. Enige opties die ik erbij heb genomen zijn de 17" velgen "Madrid" en de geblindeerde ramen achter. Auto wordt vooralsnog geleverd week 3. Ben benieuwd.

• ThaddeusX
Ferrr schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:11:
Nou bestelling zojuist geplaatst voor een e-golf e-dition 2020 met 60mnd 10kkm. Enige opties die ik erbij heb genomen zijn de 17" velgen "Madrid" en de geblindeerde ramen achter. Auto wordt vooralsnog geleverd week 3. Ben benieuwd.
Ik heb vandaag ook de e-Golf besteld.
Maar dan 24 mnd & 10k km.

Eigen risico verlaagt naar 125 eur. Voor de rest standaard gelaten.

Urano grey kleur

• McGti
Dubbele post..

[ Voor 93% gewijzigd door McGti op 30-10-2019 16:50 ]

• McGti
Vivec0 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:59:
De nieuwe peugeot 208, vanaf eind nov bij dealer, ziet er wel heel goed uit.
Eens! Kofferbak is wel aan de kleine kant en sowieso de instapversie "Like" laten staan..
P_de_B schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:19:
We hebben vorige week een Peugeot 208 besteld (als 2e auto) via het leasecollectief van de consumentenbond (is Privatelease.com). 329 euro voor 5 jaar en 15K km per jaar, inclusief de optie om na een jaar op te kunnen zeggen. Vond het - met de andere voorwaarden - een prima deal. Nu nog een week of twee wachten :)
Heb je nog bedenktermijn ;)? misschien is dit wat voor je:

https://privatelease.arva...08/12-pt-82-blue-lease-5d

[ Voor 18% gewijzigd door McGti op 30-10-2019 16:49 ]

• P_de_B
  • Niet online
Dan heb je een occasion en met 15K km per jaar zit je op 297. Dat is een euro goedkoper dan de aanbieding die ik nu heb, maar ik heb nu een nieuwe.

• BasvanS
Iemand ervaring met Yourlease?

• wd200
P_de_B schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:34:
Dan heb je een occasion en met 15K km per jaar zit je op 297. Dat is een euro goedkoper dan de aanbieding die ik nu heb, maar ik heb nu een nieuwe.
Maar wel een paar jaar korter ?

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-10 22:00
Ferrr schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:11:
Als het even kan neem de warmtepomp en de kleinst mogelijke (dichte) velgen, mocht maximaal haalbare range belangrijk zijn (in winter vooral).

Ik probeer mijn vader ook in een e-Golf te krijgen :)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Ferrr
Stef87 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 23:18:
[...]

Als het even kan neem de warmtepomp en de kleinst mogelijke (dichte) velgen, mocht maximaal haalbare range belangrijk zijn (in winter vooral).

Range is niet een issue omdat het de 2e auto in het gezin wordt vooral voor MdV. Die zal hem gebruiken voor woon-werk (50km per week) en de trainingen van de kids. Daarom ook de minder zuinige 17" velgen en niet de warmtepomp (€16p/m). Mochten we de incidentele lange ritten als benauwd ervaren dan pakken we mijn Skoda Superb Combi.

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Stef87 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 23:18:
[...]

Als range echt een issue is kun je beter voor een andere wagen dan de e-Golf gaan. Ik heb ook de Madrid velgen genomen omdat de standaard velgen echt enorm lelijk zijn. Warmtepomp maakt met een voorverwarmde auto ook niet het grote verschil maar je betaalt er wel voor. Enige andere opties die ik aangevinkt heb zijn verlaagd eigen risico (met 1 schade al voordeliger) en Apple Carplay (altijd up to date navigatie en niet afhankelijk van VW voor software updates).

Omdat ik moet wachten op afloop huidige leasecontract kan ik hem wel pas rijden per 1-3-2020 maar ik kan nu al niet wachten :*)

• McGti
P_de_B schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:34:
Je hebt gelijk er komt wel heel veel bij voor die 5K kilometer extra..

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:22
Hier ook een private lease besteld.
Omdat ik flexibel er vanaf wil kunnen (nieuw jaarcontract en daarna eventuele hypotheekaanvraag). Heb ik mijn bestelling via het consumentenbond leasecollectief gedaan.
Over 5-8 weken krijg ik dan ook een Nissan Micra, (na 1 jaar flexibel opzegbaar) met 20k per jaar.
In totaal gaat dat 354 euro kosten.

Het zal even wennen worden na het afgelopen jaar verwend te zijn met een zakelijke eGolf (rijdt echt fantastisch). Maar hopelijk als er straks na 1 jaar meer duidelijk is dienstverband/hypotheek dat ik weer om kan schakelen naar electrisch.

• Roper
Kluutmaran schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:43:
[...]

Als range echt een issue is kun je beter voor een andere wagen dan de e-Golf gaan. Ik heb ook de Madrid velgen genomen omdat de standaard velgen echt enorm lelijk zijn. Warmtepomp maakt met een voorverwarmde auto ook niet het grote verschil maar je betaalt er wel voor. Enige andere opties die ik aangevinkt heb zijn verlaagd eigen risico (met 1 schade al voordeliger) en Apple Carplay (altijd up to date navigatie en niet afhankelijk van VW voor software updates).

Omdat ik moet wachten op afloop huidige leasecontract kan ik hem wel pas rijden per 1-3-2020 maar ik kan nu al niet wachten :*)
Heb je die warmtepomp niet juist nodig voor het voorverwarmen?
Zonder verwarm je alleen de cabine, terwijl het toch juist de bedoeling is om de accu op temperatuur te krijgen? Dat is niet alleen relevant bij vertrek van huis, maar ook bij snelladen, wat met dit accupakket toch wel eens zal gebeuren...

Of zie ik iets over het hoofd?

• Kluutmaran
Roper schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:14:
[...]

Heb je die warmtepomp niet juist nodig voor het voorverwarmen?
Zonder verwarm je alleen de cabine, terwijl het toch juist de bedoeling is om de accu op temperatuur te krijgen? Dat is niet alleen relevant bij vertrek van huis, maar ook bij snelladen, wat met dit accupakket toch wel eens zal gebeuren...

Of zie ik iets over het hoofd?
In mijn ogen zorgt een warmtepomp er enkel voor dat je warmte efficiënter opwekt dan puur elektrisch maar dat het functioneel gelijk is en dus beide de accu kunnen voorverwarmen en de cabine. Hoor graag van iemand uit de praktijk wat hier de waarheid is want een snelle search op internet geeft nog geen uitsluitsel.

• Roper
Kluutmaran schreef op zondag 3 november 2019 @ 08:57:
[...]

In mijn ogen zorgt een warmtepomp er enkel voor dat je warmte efficiënter opwekt dan puur elektrisch maar dat het functioneel gelijk is en dus beide de accu kunnen voorverwarmen en de cabine. Hoor graag van iemand uit de praktijk wat hier de waarheid is want een snelle search op internet geeft nog geen uitsluitsel.
Ik ben zelf ook nog eens aan het zoeken geweest. Ik heb nu de indruk dat de warmtepomp inderdaad alleen effect heeft op de verwarming van de cabine en niet gekoppeld is aan "thermal management" op het accupakket. Ik heb twee dealers gebeld om te proberen dit van hen bevestigd te krijgen, maar zij durfden daar beide (links of rechtsom) geen harde uitspraken over te doen...

Ik weet niet waar ik het nog zou kunnen checken, ik ga nu van bovenstaande uit. En in dat geval zou de warmtepomp inderdaad zijn geld niet waard zijn, omdat je de cabine gewoon kan voorverwarmen.

• Señor Sjon
De WP verbruikt minder energie dan een standaard kachelsysteem. Normaal heb je restwarmte van de motor om je voetjes warm te houden, maar dat is bij een elektrische auto niet van toepassing. Een elektrisch element met COP 1 verbruikt veel meer dan ééntje met COP4. De wamtepomp zorgt ervoor dat je dus verder kan rijden omdat ie zuiniger de cabine verwarmt.

• BasvanS
Señor Sjon schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:47:
De WP verbruikt minder energie dan een standaard kachelsysteem. Normaal heb je restwarmte van de motor om je voetjes warm te houden, maar dat is bij een elektrische auto niet van toepassing. Een elektrisch element met COP 1 verbruikt veel meer dan ééntje met COP4. De wamtepomp zorgt ervoor dat je dus verder kan rijden omdat ie zuiniger de cabine verwarmt.
Voor de kosten efficiëntie hoef je het niet te nemen, een warmtepomp in een auto.. En voor de range eigenlijk ook niet.. Scheelt iets, maar niet veel. Thuis voorverwarmen aan de laadpaal bespaart meer denk ik.

• Señor Sjon
Iets is bij een elektrische auto al heel wat gezien het beperkte bereik.

• BasvanS
Zojuist even een offerte voor de nieuwe e-up aangevraagd (36 maanden, 10k km) benieuwd waar ze mee komen nu die 299 voor de e-golf actie er is.

• Ferrr
BasvanS schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:38:
Zojuist even een offerte voor de nieuwe e-up aangevraagd (36 maanden, 10k km) benieuwd waar ze mee komen nu die 299 voor de e-golf actie er is.
Sowieso een stuk duurder dan de e-golf. Dus benieuwd waarom je voor meer geld in minder auto zou willen rijden.

• BasvanS
Ferrr schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:55:
[...]

Sowieso een stuk duurder dan de e-golf. Dus benieuwd waarom je voor meer geld in minder auto zou willen rijden.
Dat dus zowieso niet, maar waarom zou die duurder zijn. Aanschaf prijs is EUR 10.000 lager :O

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-11 13:11

Osxy

Holy crap on a cracker

BasvanS schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:35:
[...]

Dat dus zowieso niet, maar waarom zou die duurder zijn. Aanschaf prijs is EUR 10.000 lager :O
Omdat VW de e-Golf wilt promoten of dumpen (who knows).

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Phntm
  • Laatst online: 23:21

Phntm

Tlingelingeling

Osxy schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:39:
[...]

Omdat VW de e-Golf wilt promoten of dumpen (who knows).
Dumpen, omdat ID.3 en mk8 met hybride oplossing. :P

• Hemmies
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:08
BasvanS schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:38:
Je kan ook even bij het tweeling broertje kijken de nieuwe Skoda Citigo e IV (zijn onderhuids hetzelfde). Deze zit op €271 voor 36 maanden en 10k km voor de luxere aangeklede versie: https://abonnement.skoda....eigen_risico=500&color=19

En €239 voor de wat kale versie: https://abonnement.skoda....eigen_risico=500&color=20

[ Voor 18% gewijzigd door Hemmies op 05-11-2019 21:14 ]

• BasvanS
Hemmies schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:12:
[...]

Je kan ook even bij het tweeling broertje kijken de nieuwe Skoda Citigo e IV (zijn onderhuids hetzelfde). Deze zit op €271 voor 36 maanden en 10k km voor de luxere aangeklede versie: https://abonnement.skoda....eigen_risico=500&color=19

En €239 voor de wat kale versie: https://abonnement.skoda....eigen_risico=500&color=20
Top! bedankt man! Ging er stiekem vanuit dat als er bij VW nog niks stond, er bij Seat en Skoda ook nog niks te vinden was..

199 euro per maand. Gratis laden op de zaak...

• Ferrr
BasvanS schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:50:
[...]

Top! bedankt man! Ging er stiekem vanuit dat als er bij VW nog niks stond, er bij Seat en Skoda ook nog niks te vinden was..

Je gaat een a-segment auto van Skoda (met een standaard uitrusting die in de verste verte die van de e-golf niet benaderd) vergelijken? Die €199 is echt ontzettend kaal, voor €100 extra schiet je het C-segment in met een aardig volle uitrusting. De e-Up is echt duurder dan de e-golf in private lease met zelfde uitrusting, looptijd en aantal km's.

Wijziging: Die Skoda prijs is al €270 dan zit VW daar echt boven

[ Voor 5% gewijzigd door Ferrr op 06-11-2019 00:15 ]

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-11 19:45
Ferrr schreef op woensdag 6 november 2019 @ 00:02:
[...]

Je gaat een a-segment auto van Skoda (met een standaard uitrusting die in de verste verte die van de e-golf niet benaderd) vergelijken? Die €199 is echt ontzettend kaal, voor €100 extra schiet je het C-segment in met een aardig volle uitrusting. De e-Up is echt duurder dan de e-golf in private lease met zelfde uitrusting, looptijd en aantal km's.

Hoeft niet hoor. Ik heb een Golf Variant die bijna 6K duurder was dan een Skoda Octavia in aanschaf maar betaal toch bijna €50 minder per maand.

• BasvanS
Ferrr schreef op woensdag 6 november 2019 @ 00:02:
[...]

We zullen het zien! vergeet niet dat je voor 270 euro een auto hebt voor slechts 36 maanden en niet voor 60.
De egolf gaat dan naar de 360 euro.. Dat is dik 30% duurder... 90 euro x 36 maanden is ruim EUR 3200.

Noem het maar niks!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

Ik vind die 199 euro zeer aantrekkelijk inderdaad (zeker in relatie tot de catalogusprijs) dat is de prijs van een A-segment ICE, waarbij je dure dinosap moet tanken.

Maar weer een keer uitrekenen wat het oude ICE gebakje van de vrouw iedere maand kost O-).

• assje
Nu al blij dat we toch niet voor de eGolf gegaan zijn, UP eCitigo zou ook prima zijn, weer €100/maand bespaard.

[ Voor 9% gewijzigd door assje op 06-11-2019 11:54 ]

• BasvanS
assje schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:13:
Nu al blij dat we toch niet voor de eGolf gegaan zijn, UP zou ook prima zijn, weer €100/maand bespaard.
E-Up is een No-Go. Bij Pouw en Pon adviseren ze voor de Citigo E IV te gaan. De E-Up gaat daar niet mee kunnen concurreren zeggen ze. Nog geen prijzen bekend voor de nieuwe versie.

• assje
BasvanS schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:58:
[...]

E-Up is een No-Go. Bij Pouw en Pon adviseren ze voor de Citigo E IV te gaan. De E-Up gaat daar niet mee kunnen concurreren zeggen ze. Nog geen prijzen bekend voor de nieuwe versie.
Excuus, die bedoelde ik ook.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Even een cross-post uit het Elektrische auto's topic:

Wij zijn geinteresseerd in de private lease van een eGolf. In de toekomst willen wij ook een huis kopen. Nu heeft het leasen van een auto een grote invloed op maximale hoogte van een hypotheek. Is er een lease constructie waarbij private lease geen invloed heeft op een toekomstige hypotheek? Bijvoorbeeld het ineens afbetalen van het leasecontract, maar dan zonder opzegging (dus eigenlijk vooruitbetalen). Is iemand dit tegengekomen?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• BasvanS
wcduck schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:00:

Wij zijn geinteresseerd in de private lease van een eGolf. In de toekomst willen wij ook een huis kopen. Nu heeft het leasen van een auto een grote invloed op maximale hoogte van een hypotheek. Is er een lease constructie waarbij private lease geen invloed heeft op een toekomstige hypotheek? Bijvoorbeeld het ineens afbetalen van het leasecontract, maar dan zonder opzegging (dus eigenlijk vooruitbetalen). Is iemand dit tegengekomen?
Bij de consumentenbond kun jij bij verschillende auto's het leasebedrag verlagen door een deel af te betalen.

Het lijkt erop dat je hiermee je maandelijkse Leasebedrag kunt halveren!

[ Voor 5% gewijzigd door BasvanS op 06-11-2019 18:04 ]

• Señor Sjon
wcduck schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:00:

Dit topic staat er vol mee inclusief de berekening die in het BKR komt. De laatste 6 maanden van een overeenkomst telt de bank niet meer mee omdat bij notarieel transport het krediet al weg is. Of maandelijks opzeggen nemen, maar dan staat vaak wel een 4 of 5 jarig contract in het BKR met evenredig bedrag. Anders contract overdragen naar bv je ouders.

• Dutchneon
  • Laatst online: 30-01-2024

Dutchneon

6.375Wp Panda's&5100Wp SF-MT10

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom er zoveel animo is voor private lease, waarom geen Doorlopend Krediet afsluiten voor bijvoorbeeld de helft van een auto die je tweedehands koopt? Dan kun je zeer scherp kopen, Ben je eigen baas over eventueel ineens aflossen en de rente is zeer scherp.
Ook kun je relatief snel beslissen als je zelf van de auto af wilt, dan verkoop je hem en los je af!

Wat is de factor voor jullie dat je kiest voor private lease?

[ Voor 12% gewijzigd door Dutchneon op 07-11-2019 10:19 ]

Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:19
Dutchneon schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:18:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom er zoveel animo is voor private lease, waarom geen Doorlopend Krediet afsluiten voor bijvoorbeeld de helft van een auto die je tweedehands koopt? Dan kun je zeer scherp kopen, Ben je eigen baas over eventueel ineens aflossen en de rente is zeer scherp.
Ook kun je relatief snel beslissen als je zelf van de auto af wilt, dan verkoop je hem en los je af!

Ik denk dat het merendeel van de mensen voor PL kiest vanwege het gemak van vaste maandelijkse kosten.

Met een tweedehands auto uit jou voorbeeld heb je bijv:
- restwaarde risico
- kans op onverwacht onderhoud

• P_de_B
  • Niet online
Gemak, geen gedoe, voorspelbaar.

Ik kan de auto die we morgen krijgen ook wel zo betalen, maar ik hou dat geld liever voor andere doeleinden / achter de hand voor onverwachte zaken.

Ja, dat kost geld. Is het rationeel logisch? Boeit me niet :)

Verwijderd

en verder is het bij sommige auto's gewoon 99% zeker goedkoper om te gaan private leasen dan hem te kopen. zie het eerder genoemde voorbeeld van de skoda citigo van 24k aanschaf voor 199 per maand pl......

• assje
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:42:
en verder is het bij sommige auto's gewoon 99% zeker goedkoper om te gaan private leasen dan hem te kopen. zie het eerder genoemde voorbeeld van de skoda citigo van 24k aanschaf voor 199 per maand pl......
Ik heb het nog niet helemaal doorgedacht maar ik denk dat dit bij elektrische auto's extra sterk zou kunnen gaan blijken door de relatief hoge aanschafprijs en de invloed van BTW daarin.

Namelijk, als consument koop je een auto en betaal je daarover BTW. De leasemaatschappij betaalt deze BTW niet maar betaalt in plaats daarvan omzetbelasting. Doordat bij elektrische auto's de impact van de aanschafprijs (en afschrijving) relatief groot is wordt ook de impact van de BTW en daarmee het verschil tussen die situaties groter.

Verder niet genoeg inzicht in de boekhouding van een leasemaatschappij om dit te staven, het is maar een idee :P

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00

Kju

Eh.. BTW = omzetbelasting :+

PSN: Kjujay

• Kluutmaran

1. Geen onverwachte kosten
2. Je rijdt een nieuwe auto dus veel meer opties standaard tov tweede hands
3. Geen gedoe met restwaarde / verkopen / inruilen
4. Niet hoeven sparen / spaargeld aan hoeven wenden / met een vaste schuld zitten
5. Geen gedoe met verzekering (goedkoopste zoeken, dekkingen vergelijken, schade afhandeling)

Daarbij is het als je een beetje goed shopt zelfs goedkoper dan een nieuwe auto kopen. Heb nu een Ford Fiesta die me in 1 jaar tijd (12 x 255) 3.060 euro heeft gekost, als ik een nieuwe had gekocht was ik dat bedrag al aan afschrijving kwijt geweest. Tel daar de wegenbelasting van 572 euro en de verzekering van 420 euro bij op en het sommetje komt positief uit voor de nieuwe wagen. Je tweedehandse auto mag dus maximaal 2000 euro per jaar afschrijven wil het voordeliger zijn en dat is zonder onderhoud.

• assje
Zo slecht gebruik van de termen onderstreept zeker dat het maar een idee is :P

Maar ik bedoel natuurlijk BTW (omzetbelasting) bij aanschaf versus omzetbelasting na aftrek kosten voor de leasemaatschappij.

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00

Kju

De btw (en bpm ook dacht ik) die de leasemaatschappij verrekent bij de aanschaf wordt weer bij de huurder geïnd om vervolgens weer af te dragen aan de Belastingdienst.

PSN: Kjujay

• Magpie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:02
Van oudsher heb ik een hekel aan langlopende verplichtingen, maar voor met name de kleinere modellen moet je inderdaad wel behoorlijk oud gaan rijden om goedkoper uit te zijn. Ik snap niet helemaal hoe dat kan, denk dat schaalvoordelen in de inkoop een rol spelen.

Bij zo'n elektrische Citigo e IV (als tweede wagen), kan ik beter extra zonnepanelen op het dak zetten dan 'm kopen.

Maar de grotere gezinsauto zal ik waarschijnlijk wachten tot 2e hands EV goedkoper wordt.

• P_de_B
  • Niet online
Magpie schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:23:
Van oudsher heb ik een hekel aan langlopende verplichtingen, maar voor met name de kleinere modellen moet je inderdaad wel behoorlijk oud gaan rijden om goedkoper uit te zijn. Ik snap niet helemaal hoe dat kan, denk dat schaalvoordelen in de inkoop een rol spelen.
En geld is goedkoop tegenwoordig, ook voor een leasemaatschappij.

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik kwam een aanbieding tegen op het autoleasecollectief van de consumentenbond voor een Opel Crossland X. Een 2 jarig contract voor het basis model op basis van 10.000km p/j voor €299 p/m. Met wat extra opties erbij vind ik hem nog steeds interessant geprijsd. Mijn huidige wagen heb ik bijna opgereden en ik stap het liefst over op elektrisch. Maar gezien de ontwikkelingen en het budget waar ik naar kijk vind ik dat op dit punt nog niet interessant. De VW E-Golf aanbieding leek mij interessant maar de actieradius weerhoudt mij.

Zijn er meer van dit soort interessante aanbiedingen? En hoe zijn de ervaringen met de consumentenbond of specifieker de leasemaatschappij Broekhuis?

https://autoleasecollecti...-opel-crossland-x-edition

• mrottjers
  • Laatst online: 00:19
Vaenir schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:12:
Ik kwam een aanbieding tegen op het autoleasecollectief van de consumentenbond voor een Opel Crossland X. Een 2 jarig contract voor het basis model op basis van 10.000km p/j voor €299 p/m. Met wat extra opties erbij vind ik hem nog steeds interessant geprijsd. Mijn huidige wagen heb ik bijna opgereden en ik stap het liefst over op elektrisch. Maar gezien de ontwikkelingen en het budget waar ik naar kijk vind ik dat op dit punt nog niet interessant. De VW E-Golf aanbieding leek mij interessant maar de actieradius weerhoudt mij.

Zijn er meer van dit soort interessante aanbiedingen? En hoe zijn de ervaringen met de consumentenbond of specifieker de leasemaatschappij Broekhuis?

https://autoleasecollecti...-opel-crossland-x-edition
Dit is weer een mooi voorbeeld van de ondoorgrondelijke calculaties van de leasemaatschappij: 24 mnd / 15K kilometer is exact net zo duur als 60 mnd / 15K per jaar. 36/48 maanden is veel duurder.

Zie prijstabel

[ Voor 5% gewijzigd door mrottjers op 07-11-2019 15:51 ]

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mrottjers schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:50:
[...]

Dit is weer een mooi voorbeeld van de ondoorgrondelijke calculaties van de leasemaatschappij: 24 mnd / 15K kilometer is exact net zo duur als 60 mnd / 15K per jaar. 36/48 maanden is veel duurder.

Zie prijstabel
Goed gevonden. De kolommen van 24 en 36 maanden zijn bij alle uitvoeringen gelijk. Je zou haast denken aan een foutje.

Edit: bewuste actie blijkbaar :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 07-11-2019 16:20 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-11 15:47
Ik denk juist dat het tactiek is, een kortlopende contract van 24 maanden, dan krijgen ze een erg jonge auto terug met 30K op de teller, dat is nog aantrekkelijk om te verkopen.
Bij 60 maanden speelt dat natuurlijk geen rol meer, maar zijn ze wel 60 maanden verzekerd van gegarandeerde inkomsten en dan is die auto al dubbel en dwars terug betaald door de consument.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Cheesy schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:06:
[...]

Goed gevonden. De kolommen van 24 en 36 maanden zijn bij alle uitvoeringen gelijk. Je zou haast denken aan een foutje.
Geen idee of we het over hetzelfde hebben, maar bij de overzichtspagina staat het volgende "24 en 60 maanden dezelfde prijs". Dus het is wel bewust. Ik wil eigenlijk een proefrit aanvragen maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe en waar..

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:13
Ik heb juist (nog) geen private lease auto omdat ik bang ben voor verrassingen bij het inleveren.

• wd200
Niet elk krasje is een eigen risico, lees goed in de innameprotocollen door.

De LM wil je hierna weer als klant en niet iedereen “uitknijpen” uiteraard zijn sommige dingen schade die je zelf niet zou maken maar daar moet je over nadenken

• wd200
Martinusz schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:39:
[...]

Uh wel relevant :? zelf ondervonden met bumperschade op 2 plekken, 2 verschillende gebeurtenissen. Was gewoon 1x eigen risico aangezien de bumper in geheel gespoten werd.
Zouden er in theorie 2 mogen zijn want 2 evenementen.. keurig opgelost door LM dus

• ThaddeusX
zijn er meer mensen die de e-Golf hebben genomen? Zoja wanneer krijgen jullie het binnen?

Bij mij staat het op week 6 levering.
(is nog niet 100% maar daar gaan ze van uit, ik krijg volgende week te horen wanneer het 100% is).

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik ga morgen een proefrit maken in de e-Golf. Helaas wil de vrouw niet mee, want die vindt het idee van Private Lease nog wat eng en is bang dat ze gepusht wordt daar te beslissen.

Ik ben nog heel erg aan het twijfelen of het wat is. Op dit moment rijden we in een 20 jaar oude Toyota Yaris en tja, hij doet het nog. Ondertussen heeft het onderhoud en de reparaties al meer gekost dan de aanschaf van de auto.

Een half jaartje terug keken we ook naar Private Lease, maar toen naar de Polo. Toen hebben we toch nog besloten om die Yaris te laten repareren om hem door de APK te laten komen. Nu met die e-Golf voor deze prijs is het toch weer twijfelen.

Het kost toch maar weer €150 per maand meer, als mijn berekeningen correct zijn. En je zit er best een tijd aan vast. Als ik morgen laaiend enthousiast ben, moet ik alsnog de vrouw volledig zien te overtuigen.

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

• mrottjers
Heb gisteren de E-Golf besteld. Verwachte levering week 2. Was een productie plek die al door de dealer gereserveerd was. Kon kleur niet meer aanpassen maar sommige opties nog wel.

• assje
maussie95 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:27:
Een half jaartje terug keken we ook naar Private Lease, maar toen naar de Polo. Toen hebben we toch nog besloten om die Yaris te laten repareren om hem door de APK te laten komen. Nu met die e-Golf voor deze prijs is het toch weer twijfelen.

Het kost toch maar weer €150 per maand meer, als mijn berekeningen correct zijn. En je zit er best een tijd aan vast. Als ik morgen laaiend enthousiast ben, moet ik alsnog de vrouw volledig zien te overtuigen.
Als je eerst naar een Polo hebt gekeken kam je nu ook maar de Citigo kijken, is weer €100 goedkoper.

Ik weet niet met welke kms je rekent, waarschijnlijk geen 10.000? Je huidige auto voor €150/maand TCO lijkt me krap gerekend.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-11 14:23
Ik vind de Citigo ook een erg interessante aanbieding. Met de luxere uitvoering, lager eigen risico, ander kleurtje, 48 maanden 15k per jaar zit je op €270 per maand. Erg jammer dat hij niet flexibel te leasen is, dat is hetgeen wat me nog tegen houdt.

• sh476623
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik zie net dat de nieuwe Škoda Citigoᵉ iV Private nu te Leasen is vanaf € 199,- p/m

Dit is dus nu de GOEDKOOPSTE ELEKTRISCHE AUTO in de private lease.

• mrottjers
[...]

Al gemeld. Hoofdletters vind ik dan overdreven.

• BasvanS
mrottjers schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 11:09:
[...]

Al gemeld. Hoofdletters vind ik dan overdreven.
DE HOOFDLETTERS IN vw BEDOEL JE. OF sKODA en sEAT?

• wd200
Knul schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:06:
Ik vind de Citigo ook een erg interessante aanbieding. Met de luxere uitvoering, lager eigen risico, ander kleurtje, 48 maanden 15k per jaar zit je op €270 per maand. Erg jammer dat hij niet flexibel te leasen is, dat is hetgeen wat me nog tegen houdt.
Je kan toch 24 mnd kiezen ?

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-11 14:23
wd200 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:57:
[...]

Je kan toch 24 mnd kiezen ?
Klopt, maar ik zou het liefst maandelijks opzegbaar willen na een jaar. Met 24 maanden wordt het €320 per maand, ook een beetje gortig.

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
assje schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 18:57:
[...]

Als je eerst naar een Polo hebt gekeken kam je nu ook maar de Citigo kijken, is weer €100 goedkoper.

Ik weet niet met welke kms je rekent, waarschijnlijk geen 10.000? Je huidige auto voor €150/maand TCO lijkt me krap gerekend.
Maar de Citigo zit dan wel weer duidelijk in een lagere klasse. Ik heb gerekend met 15.000km.
BasvanS schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 11:18:
[...]

DE HOOFDLETTERS IN vw BEDOEL JE. OF sKODA en sEAT?
Volgens mij bedoelt hij sh476623 twee posts boven je die onnodig hoofdletters gebruikt.

Anyway, vrouwlief ging toch gezellig mee met de proefrit en na een half uurtje rijden waren we verkocht _/-\o_ We hebben gekozen voor de Urano Gray met Active Info Display en een achteruitrijcamera. Voorlopig lijkt het erop dat we hem dan eind februari/begin maart krijgen :9~

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Wat is voor sommigen hier de reden om de e-golf via een VW dealer af te sluiten i.p.v. online (naast aanpassingen in de configuratie)?

• DancePlaza
  • Laatst online: 28-10 16:06

DancePlaza

ninja

Whis! schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:08:
Wat is voor sommigen hier de reden om de e-golf via een VW dealer af te sluiten i.p.v. online (naast aanpassingen in de configuratie)?
na mijn weten wordt er contact opgenomen met de dealer die jij hebt aangeven tijdens de online inschrijving. Zij regelen de eventuele opties en of zaken. In mijn geval de opties voor Carconnect en de allseason banden.

Online zorg je iig voor dat je de juiste documentatie kan aanleveren.

Van het kastje naar de muur lopen...

• Dutchneon
  • Laatst online: 30-01-2024

Dutchneon

6.375Wp Panda's&5100Wp SF-MT10

Kluutmaran schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:03:
[...]

1. Geen onverwachte kosten
2. Je rijdt een nieuwe auto dus veel meer opties standaard tov tweede hands
3. Geen gedoe met restwaarde / verkopen / inruilen
4. Niet hoeven sparen / spaargeld aan hoeven wenden / met een vaste schuld zitten
5. Geen gedoe met verzekering (goedkoopste zoeken, dekkingen vergelijken, schade afhandeling)

Daarbij is het als je een beetje goed shopt zelfs goedkoper dan een nieuwe auto kopen. Heb nu een Ford Fiesta die me in 1 jaar tijd (12 x 255) 3.060 euro heeft gekost, als ik een nieuwe had gekocht was ik dat bedrag al aan afschrijving kwijt geweest. Tel daar de wegenbelasting van 572 euro en de verzekering van 420 euro bij op en het sommetje komt positief uit voor de nieuwe wagen. Je tweedehandse auto mag dus maximaal 2000 euro per jaar afschrijven wil het voordeliger zijn en dat is zonder onderhoud.
Heldere uiteenzetting!

1. Als je een tweedehands auto van een jaar oud, met 40k op de teller koopt zijn er ook weinig verrassingen
2. Je vergelijkt met een heel oude auto denk ik, een tweedehandsje van 1 of 2 jaar oud kan zomaar veel luxer zijn, doordat er een jaar geleden nog een andere toetsingsnorm was voor de bpm
berekening.
3. Geen gedoe, betekend voor mij vaak dat er iemand anders betaald word voor het regelen van je rompslomp. Als je dan toch al met een kleine beurs werkt, waarom dan geld laten liggen.
4. Ik vind private lease wel een vaste schuld, sterker nog, met een Doorlopend krediet kun je elk moment aflossen en heb je ook gewoon een verplichte aflossing. Echter ben je meer in control.
Het privé lease contract leg je toch een termijn voor vast...
5. Als je een goede tussenpersoon zoekt voor je verzekering doet hij dit voor jou en ja daar betaal je een klein beetje extra voor, net als bij je private lease.

Nee ik probeer niemand te beïnvloeden, maar toen ik de vergelijking maakte, schrok ik vooral van de hoge kosten voor km overschrijding, tot 10.000km per jaar was standaard, maar extra kilometers waren erg onvoordelig. Voor mij niet wenselijk want met mijn werk kan de afstand woon-werk zomaar flink toenemen.

Mijn argument, ik heb een auto van 2 jaar oud gekocht die al wat afschrijving had gehad, maar weinig km's gereden. Ik heb enkel klein onderhoud gehad in 2 jaar tijd plus een setje bandjes. De auto heeft me in 2 jaar tijd 2700 euro gekost en ik heb maar 1200 euro afschrijving gehad. Kon hem erg goed verkopen, omdat ik er niet eens 14.000km mee heb gereden.

Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987

• Señor Sjon
Grappig.

Van twee zakelijke leaseauto's na net 2 jaar
1e Drukgroep koppeling stuk bij 45.000 km
2e Airbagcomputer gecrasht en overleden bij 60.000 km.

Was blij dat ik dat niet zelf hoefde te betalen.

• mrottjers
En dit is dus volgens mij de kern van de hele discussie:
- wil je zelf e.e.a. uitzoeken / regelen of wil je daar gewoon een bedrag voor betalen?
- wil/kun je risico lopen om onverwachte uitgaven te bekostigen?
- wil je zelf verkopen aan het einde van het gebruik?

Mensen zeggen vaak dat ze de auto voor een geweldige prijs hebben verkocht, ze bedoelen dan dat ze de korting/onderhandelingsruimte op de volgende auto bij hun inruilprijs hebben opgeteld.

Aangezien we naar mijn mening steeds meer naar betalen voor gebruik ipv betalen voor bezit gaan zie je dat Private Lease aantrekkelijker wordt.
Pagina: 1 ... 55 ... 107 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.