Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:03
Martinusz schreef op zondag 22 september 2019 @ 08:15:
[...]

Ik snap vrij weinig van je lijstje, parking duurder bij private lease :? Beurt van 300 euro in 5 jaar :? :? Verzekering private lease :?
Denk dat dit een optiepakket is van parkeersensoren oid.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:34
Sport_Life schreef op zondag 22 september 2019 @ 08:26:
[...]

Qua opties: Parking pack (camera, automatisch inparkeren) kost 10 euro per maand bij PL, dus 60*10 = 600 euro over 5 jaar. Bij de aankoop van een auto kost deze optie 450 euro (daar zit dan meer restwaarde tegenover, die staat onderaan als totaalbedrag, het is lastig oordelen wat de restwaarde is van deze optie). We wonen in een grote stad, dus automatisch inparkeren (fileparkeren) is echt super ideaal voor mijn vrouw :P

Onderhoud is wellicht aan de lage kant, ik ga nog even na wat de kosten ongeveer zijn. Banden worden omgewisseld met de winterbanden, dus combinatie zomer en winterbanden gaan 5 jaar en 75000 km mee.

Even voor de volledigheid: ik probeer nergens naartoe te rekenen, maar een realistisch vergelijk te maken tussen 2 concrete aanbiedingen voor 5 jaar.

[...]

Dat klopt, maar dat maakt voor het vergelijk tussen PL en aankoop geen verschil.
Je onderhoud is in ieder geval flink hoger dan 350,- in 5 jaar ;) (grote beurt is al paar honderd euro, zeker bij 60.000km beurt)
Vergeet de kosten van banden omwisselen e.d. Ook niet (tenzij je dat zelf doet).

Float like a butterfly, sting like a bee.

• bogaards
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Sport_Life schreef op zondag 22 september 2019 @ 01:34:
Ik heb een vergelijk gemaakt tussen Private lease (actie ANWB) en de aankoop van een Ford Focus Trend edition business Wagon.

[Afbeelding: lease]

Mis ik iets?
Een (klein) foutje is dat de Ford Focus Wagon in de basis €334,- kost bij de ANWB en in je in jouw overzicht uit bent gegaan van €234,-....
Dat scheelt je 6000 euro op het totaalplaatje.

Wat de restwaarde betreft: de autoweek website gaat bij 4 jaar en 15000km uit van €277 afschrijving per maand. Als ik dit bedrag neem als uitgangspunt voor 5 jaar kom je uit op € 16.620 afschrijving over 5 jaar (en dan zit je volgens mij vrij ruim aangezien de grootste afschrijving in de eerst drie jaar zit).

Intel E4300 @ 2,8ghz, MSI P6N SLI mobo, XFX HD 6850 gpu 850 / mem 1100mhz, 4GB pc6400, 2 x 200gb Seagate 7200.10 8mb Sata

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:03
bogaards schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:25:
[...]

Een (klein) foutje is dat de Ford Focus Wagon in de basis €334,- kost bij de ANWB en in je in jouw overzicht uit bent gegaan van €234,-....
Dat scheelt je 6000 euro op het totaalplaatje.

Wat de restwaarde betreft: de autoweek website gaat bij 4 jaar en 15000km uit van €277 afschrijving per maand. Als ik dit bedrag neem als uitgangspunt voor 5 jaar kom je uit op € 16.620 afschrijving over 5 jaar (en dan zit je volgens mij vrij ruim aangezien de grootste afschrijving in de eerst drie jaar zit).
Die €6000 heeft hij gerekend bij belasting en verzekering.

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22:21
Hoe worden de rente baten/lasten berekend? Bij PL heb je natuurlijk ook een maandprijs waar je geen baten op hebt. Is het uitgangspunt dat je de eigen auto inruilt en de rest vind de aankoop leent? Of is het uitgangspunt dat je met (laat ik zeggen) €20k op de bank begint?

Onderhoud zat wat meer kosten. Heeft Ford geen onderhoud abonnement bij nieuwe auto's? Dan heb je een vaste prijs.

Is de prijs van de wagen de cataloguswaarde of incl de korting die je er af kan lullen?

Restwaarde is lastig. Als ik nu de FF van 2014 opzoek gaan ze al snel naar de €12k.

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:58

Sport_Life

Anima Sana in Corpore Sano

TheBrut3 schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:56:
Hoe worden de rente baten/lasten berekend? Bij PL heb je natuurlijk ook een maandprijs waar je geen baten op hebt. Is het uitgangspunt dat je de eigen auto inruilt en de rest vind de aankoop leent? Of is het uitgangspunt dat je met (laat ik zeggen) €20k op de bank begint?

Onderhoud zat wat meer kosten. Heeft Ford geen onderhoud abonnement bij nieuwe auto's? Dan heb je een vaste prijs.

Is de prijs van de wagen de cataloguswaarde of incl de korting die je er af kan lullen?

Restwaarde is lastig. Als ik nu de FF van 2014 opzoek gaan ze al snel naar de €12k.
Voor de rentelasten/baten ga ik uit van rentekosten 4,8% (lening voor auto bij ABN Amro > wat overigens extreem laag is vergeleken met enkele jaren terug) en rentebaten van 1% (netto hypotheekrente, dus als ik die 8k aflos op de hypotheek scheelt dat 1% per jaar).

Dit is de prijs van een voorraadwagen, ga komende week nog bij andere dealers langs waarna de prijs nog wat kan zakken, maar ik verwacht geen duizenden euro's.

Sport_Life wijzigde deze reactie 22-09-2019 14:24 (6%)

• TheBrut3
Lenen kan goedkoper, bij Freo bijvoorbeeld.

En dat is een dure voorraad wagen! Lijkt gewoon een catalogusprijs zonder korting. Shoppen loont echt! Er staan ook best veel voorraad wagens te koop.
https://www.gaspedaal.nl/...brnst=23&srt=pr-a&trns=15

• Sport_Life

Sport_Life

Betreft idd catalogusprijs zonder korting, een niet alle opties vinden we nodig (dubbele stiksels :F ). Overigens kost een Focus in een beetje aangeklede versie al snel 26k, dus de vanafprijzen van 20k krijg je niet zoveel auto voor.
Ga deze week ook langs andere dealers (ook andere merken) om met een concurrerend voorstel te komen. Qua adviesprijs is de Focus wel aantrekkelijk.

Sport_Life wijzigde deze reactie 22-09-2019 17:05 (27%)

• Falastine
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 20-11 11:35

Falastine

Think about my signature...

Vandaag komen de nieuwe auto's van de Consumentenbond online

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• McGti
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 20-11 11:45
Falastine schreef op woensdag 25 september 2019 @ 07:16:
Vandaag komen de nieuwe auto's van de Consumentenbond online
F5, F5, F5

• MrJoinT
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 19:00
Ze nemen wel de tijd, staat nog niets op..... of heb ik iets gemist?

Smoke and SmiLe

• Falastine

Falastine

MrJoinT schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:56:
Ze nemen wel de tijd, staat nog niets op..... of heb ik iets gemist?
Idd niks heb vanochtend al tweet gestuurd niet op gereageerd.

• sjibbie
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:02
Was vorige keer ook laat op de dag.
Grappig is dat de paginatitel al wel is: “Aanbod nu beschikbaar!”

Screw you guys... I'm going home.

• Wren
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22:23
https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/wizard
Aanbod is nu online

Niet heel spannend, veel modellen uit het eerdere aanbod van dit jaar.
Wel meer focus op elektrische modellen.

Site is nog wel een zooitje, kies je een andere kleur voor de E-Corsa wordt je geupgraded naar een Outlander :)

Wren wijzigde deze reactie 25-09-2019 16:58 (66%)

• Ph046ph
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20-10 22:48
Wren schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:52:
https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/wizard
Aanbod is nu online

Niet heel spannend, veel modellen uit het eerdere aanbod van dit jaar.
Wel meer focus op elektrische modellen.

Site is nog wel een zooitje, kies je een andere kleur voor de E-Corsa wordt je geupgraded naar een Outlander :)
Dan had je in een andere tabblad de Outlander terwijl je bezig was met E-Corsa.
Het werkt prima als je maar 1 tabblad open hebt, dus dat je maar naar 1 auto kijkt.

Inderdaad niet bijzonder. Denk ook niet dat er in de toekomst (andere veilingen) iets interessants komt.

Enige interessante is het maandelijks opzeggen, maar dat is ook niet bij alle auto’s.

• Mokum80
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 22:54
De Peugeot 108 voor 24 maanden is best scherp, goed alternatief voor maandelijks opzegbaar als je evt ook iets langer wilt leasen.

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17:18

Kecin

Je keek.

Rechts de Niro van de Consumentenbond. Fijne auto.

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Falastine

Falastine

Wat ook jammer is dat ze nu adverteren met prijzen voor 5000km/j wat dat de vorige keer 10000km was

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 00:24
Sommige aanbieders hebben hele hoge meer km prijzen en geen geld terug bij minder kilometers.

Korte looptijden / hoger jaarkilometrage wordt heel snel “duur”.

Even goed onderzoek doen als je hiervoor on de markt ben of dit wel de beste deal is.

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20-11 08:08
Falastine schreef op donderdag 26 september 2019 @ 06:35:
Wat ook jammer is dat ze nu adverteren met prijzen voor 5000km/j wat dat de vorige keer 10000km was
Wisselt per auto, daarmee zijn de prijzen ook lastig te vergelijken

• ProudElm
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 16:07
De km meerprijs staat ook wat 'gemeen' vermeld. Er lijkt 10ct/km te staan, dat is echter voor de 1e 5000 km. Het loopt op tot 24 ct/km zodra je boven de 10.000km extra komt..

Maar ja, 50k km/j is ook geen rage voor privet lease natuurlijk, maar toch, het staat er wel een beetje sneaky.

• Wren
ProudElm schreef op donderdag 26 september 2019 @ 07:27:
De km meerprijs staat ook wat 'gemeen' vermeld. Er lijkt 10ct/km te staan, dat is echter voor de 1e 5000 km. Het loopt op tot 24 ct/km zodra je boven de 10.000km extra komt..

Maar ja, 50k km/j is ook geen rage voor privet lease natuurlijk, maar toch, het staat er wel een beetje sneaky.
ja, over het algemeen lijkt deze ronde me duurder dan de vorige.

• TheBrut3
Ik vind de Aygo nog best prijzig. Er wordt inderdaad gerekend met 5k km per jaar, meestal is dit 10k (+€5.) 60 maanden of maandelijks opzegbaar na een jaar, niets daar tussen (+€20). En de goedkoopste versie heeft niet eens een airco of simpele radio (+€20).

• Dr0ppFTW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20-11 13:04

Dr0ppFTW

Never be clever

Ik had eigenlijk gehoopt op een voordelige deal maar kan niks tussen het huidige aanbod van het collectief vinden dus ik denk dat ik maar een occasion ga kopen.

• Aike
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Hoe vaak updaten ze het aanbod? Ik ben zelf benieuwd wat de prijzen gaan zijn voor de elektrische Up/Mii/Citigo, maar dat duurt in ieder geval nog tot volgend jaar.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Sport_Life

Sport_Life

Ik ben inmiddels wat wijzer geworden in mijn zoektocht naar een nieuwe wagen. Afgelopen week diverse dealers binnengelopen en uiteindelijk een auto samengesteld die Euro 26.335,- kost. Daar is ca 5k korting reeds vanaf, meer korting lijkt niet mogelijk. Exact dezelfde auto is in PL voor 5 jaar en 20k km euro 442,- per maand.
Wegenbelasting/mrb is 122 euro per maand.

Heel kort samengevat:
- Koop: 26335,- met restwaarde na 5 jaar 9.200,- = 17.135,- (excl onderhoud/verz/mrb)
- Lease: 442-122*60 = 19.200,- (excl verz/mrb)

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit, wie helpt mij met goede argumenten voor of tegen? :).

Sport_Life wijzigde deze reactie 27-09-2019 23:10 (14%)

• bite
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Koop er een van 5 jaar oud voor 9200 en blijf daar 5 in rijden? Doe van de rest van je geld een zinvolle investering ;) Of is lease/afschrijving insignificant op je inkomen? Dan is het maar net of je waarde hecht aan eigendom en wat je anders evt met het geld gaat doen dat je met lease niet ineens kwijt bent aan autokosten.

• Sport_Life

Sport_Life

De 9.200 restwaarde is niet gelijk aan dezelfde aankoopwaarde. Marge vd dealer zit er nog tussen.
Dus die som gaat niet helemaal op. Uiteindelijk is een occasion goedkoper, maar ik heb het geld over voor een nieuwe wagen zonder elders in te leveren.

Sport_Life wijzigde deze reactie 28-09-2019 08:31 (14%)

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
@Sport_Life
122 per maand is wel heel veel MRB voor zo’n goedkope auto. Is het diesel? Dat is niet rendabel voor 20k per jaar. Of is het 122 per kwartaal?

Z___Z wijzigde deze reactie 28-09-2019 09:40 (31%)

• Sander
Sport_Life schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 22:59:
Ik ben inmiddels wat wijzer geworden in mijn zoektocht naar een nieuwe wagen. Afgelopen week diverse dealers binnengelopen en uiteindelijk een auto samengesteld die Euro 26.335,- kost. Daar is ca 5k korting reeds vanaf, meer korting lijkt niet mogelijk. Exact dezelfde auto is in PL voor 5 jaar en 20k km euro 442,- per maand.

Heel kort samengevat:
- Koop: 26335,- met restwaarde na 5 jaar 9.200,- = 17.135,- (excl onderhoud/verz/mrb)

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit, wie helpt mij met goede argumenten voor of tegen? :).
Krijg je ook vijf jaar garantie? En hoeveel vertrouwen heb je in de restwaarde? Zeker autotelex en Anwb willen nog wel eens optimistisch rekenen...

2000€ Over vijf jaar is met wat tegenvallers snel weg... voordeel van zelf kopen is uiteraard wel dat je vrijer bent in je KMs

Sander wijzigde deze reactie 28-09-2019 11:18 (6%)

• meermarco
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:53
Wellicht lees ik het verkeerd. Maar ik zou juist kijken Inc verzekering. Dat wil wel eens goedkoper zijn bij PL als je weinig schadevrije jaren hebt.
2000 euro onderhoud in 5 jaar is ook niet heel veel. Als je een keer pech hebt. Of zoals ik TL wordt gereden. Dan is het een hoop gedoe. Kortom voor 2000 euro minus onderhoud aan verschil over 5 jaar zou ik voor PL gaan.

• Sport_Life

Sport_Life

Z___Z schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 09:37:
@Sport_Life
122 per maand is wel heel veel MRB voor zo’n goedkope auto. Is het diesel? Dat is niet rendabel voor 20k per jaar. Of is het 122 per kwartaal?
Invcl verzekering

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:44
@Sport_Life om wat voor auto gaat het? En welke firma? Welke aanvullende opties? Vervangend vervoer of niet?

Als ik kijk naar de onderhoudsbeurten voor een focus, zit je op zo’n 1200 euro voor vier beurten. Minimaal een set banden a 400. Is weer 1600 euro die je bij eigen bezit hebt. Als je pech hebt ook nog een keer remmen en dan is het verschil marginaal.

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21:44

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

En die 9.200 is ook geen garantie. Had je 5 jaar geleden een ecodiesel, dan is ie nu niet meer te slijten door dieselgate.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Sander
Señor Sjon schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:29:
En die 9.200 is ook geen garantie. Had je 5 jaar geleden een ecodiesel, dan is ie nu niet meer te slijten door dieselgate.
Maak daar maar alle diesels van, en mijn gevoel zegt dat de non hybride benzine up next is in de komende 5 jr

• Aike
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Sander schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 18:30:
[...]

Maak daar maar alle diesels van, en mijn gevoel zegt dat de non hybride benzine up next is in de komende 5 jr
Zou mijn voornaamste argument zijn om hier private lease te adviseren: je hebt geen idee wat de restwaarde gaat zijn van een non-hybride benzine-auto over 5 jaar. In Noorwegen raak je ze nu al aan de straatstenen niet kwijt. En aangezien er komend jaar een hoop goedkopere nieuwe elektrische modellen op de markt komen denk ik dat hier hetzelfde gaat gebeuren.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• iceme
  • Laatst online: 19-11 22:07
Sport_Life schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 22:59:

Heel kort samengevat:

Iemand heeft mij ooit verteld dat een auto zo'n 20% per jaar afschrijft. Als ik dat test op jou prijs dan komt dat aardig in de buurt van jou restwaarde prijs.

Geen idee of die 20% echt klopt hoor maar in dit gev wel 8)

• Bean77
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:48
Aike schreef op zondag 29 september 2019 @ 06:34:
[...]

Zou mijn voornaamste argument zijn om hier private lease te adviseren: je hebt geen idee wat de restwaarde gaat zijn van een non-hybride benzine-auto over 5 jaar. In Noorwegen raak je ze nu al aan de straatstenen niet kwijt. En aangezien er komend jaar een hoop goedkopere nieuwe elektrische modellen op de markt komen denk ik dat hier hetzelfde gaat gebeuren.
Een van mijn belangrijkste redenen om een private lease auto te bestellen (plus geen kansloze inruil discussie's). Hopelijk heb ik de auto voor kerst dit jaar.
En dan na afloop van het contract over 4 jaar weer rustig eens neuzen wat dan weer leuk is :)

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• ThaddeusX
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 15-11 10:06
Heeft iemand ervaring met "Car Driver Deals" ?

Ik heb een offerte binnen gekregen. Het is te mooi om waar te zijn.

Ik krijg een beetje dat Marktplaats fraude gevoel :)

En hun facebook staat vol met reviews. Maar allemaal "te" positief.

Of ben ik nou te negatief

• Martinusz
ThaddeusX schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:31:

Is het aangesloten ergens bij? (keurmerk, etc?)
Als het te mooi is om waar te zijn.....

• ThaddeusX
Martinusz schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:39:
[...]

Is het aangesloten ergens bij? (keurmerk, etc?)
Als het te mooi is om waar te zijn.....
Ik heb op hun site gekeken maar kan geen keurmerk vinden.

Website: https://www.cardriverdeals.com/

Ik heb gegoogle'd naar ervaringen maar kan niks vinden. Alleen facebook wat een beetje fishy aanvoelt.

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
ThaddeusX schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:43:
[...]

Ik heb gegoogle'd naar ervaringen maar kan niks vinden. Alleen facebook wat een beetje fishy aanvoelt.
Niet doen.

• ThaddeusX
Ik heb vandaag een medewerker gesproken.

In de offerte staat dat ik een Audi A1 met automaat krijg. Voor 372 euro. Dat is best goedkoop voor 3 jaartjes en 36 duizend km op jaar basis.

Maar niet of ik de goedkoopste of duurdere versie krijg bijv. Proline of Epic.

Hij zei “het zou zomaar kunnen dat je een Epic krijgt!”

Maar dat staat niet op contract en hij kon het telefonisch niet garanderen.

Dus eigenlijk ga je een contract aan zonder te weten wat je krijgt qua auto model, kleur en opties. Het kan zijn dat je een demo wagen krijgt. Of light gebruikte.

Ze garanderen alleen dat je basis pakket/opties krijgt. Zodat je geen compleet kale wagen krijgt.

“Misschien een epic of misschien geen epic” vond ik een slechte deal. Wantja in je contract staat alleen “Audi A1 met automaat en wat opties”.

Risico vs lager bedrag i guess

• Phntm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16:17

Phntm

Tlingelingeling

ThaddeusX schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:08:
[...]

Ik heb vandaag een medewerker gesproken.

In de offerte staat dat ik een Audi A1 met automaat krijg. Voor 372 euro. Dat is best goedkoop voor 3 jaartjes en 36 duizend km op jaar basis.

Maar niet of ik de goedkoopste of duurdere versie krijg bijv. Proline of Epic.

Hij zei “het zou zomaar kunnen dat je een Epic krijgt!”

Maar dat staat niet op contract en hij kon het telefonisch niet garanderen.

Dus eigenlijk ga je een contract aan zonder te weten wat je krijgt qua auto model, kleur en opties. Het kan zijn dat je een demo wagen krijgt. Of light gebruikte.

Ze garanderen alleen dat je basis pakket/opties krijgt. Zodat je geen compleet kale wagen krijgt.

“Misschien een epic of misschien geen epic” vond ik een slechte deal. Wantja in je contract staat alleen “Audi A1 met automaat en wat opties”.

Risico vs lager bedrag i guess
Lijkt mij totaal niet realistisch. Een Audi A1 is niet goedkoop, mijn i20 in comfort uitvoering+sat. nav. is 360/maand voor 4 jaar en 20 duizend km per jaar.

En het feit dat je geen keurmerk hebt betekent al dat je een enorme hoofdpijn zal hebben, ervanuit gaande dat ze ook echt leveren wat ze beloven.

Zoals @Jackson6 al zei: Niet doen.

• bogaards
  • Niet online
ThaddeusX schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:31:
Uit hun voorwaarden:

9.3 Gedurende de gehele periode van gebruik van het voertuig behoudt Car Driver Deals het recht het voertuig te wisselen en in overleg met de contractant te vervangen door een voertuig dat ten minste van dezelfde categorie is. Contractant dient hier ten alle tijden aan mee te werken. Contractant dient er rekening mee te houden dat minimaal één keer per jaar de auto gewisseld gaat worden 8)7 , ongeacht welke looptijd contractant heeft gekozen. Mocht het gekozen merk en type niet (direct) leverbaar zijn dan ontvangt de contractant, in overleg met de contractant, een (tijdelijk) alternatief binnen de gekozen klasse :F .

Kort samengevat: je moet elk jaar van auto wisselen en je hebt geen enkele garantie dat je een soortgelijke 'nieuwe' auto krijgt....

Daarnaast staan de voorwaarden vol met bizarre regels. Kijk maar eens naar:
6.1 aanmaningskosten: 15% (min. € 40) als je drie weken te laat betaald.
17 auto inleveren, dit staat vol met voorwaarden die nogal slecht zijn voor jou en niet voor hen.

Kortom: zeer zeker NIET doen ;)

Intel E4300 @ 2,8ghz, MSI P6N SLI mobo, XFX HD 6850 gpu 850 / mem 1100mhz, 4GB pc6400, 2 x 200gb Seagate 7200.10 8mb Sata

• ThaddeusX
bogaards schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 00:19:
[...]

Uit hun voorwaarden:

9.3 Gedurende de gehele periode van gebruik van het voertuig behoudt Car Driver Deals het recht het voertuig te wisselen en in overleg met de contractant te vervangen door een voertuig dat ten minste van dezelfde categorie is. Contractant dient hier ten alle tijden aan mee te werken. Contractant dient er rekening mee te houden dat minimaal één keer per jaar de auto gewisseld gaat worden 8)7 , ongeacht welke looptijd contractant heeft gekozen. Mocht het gekozen merk en type niet (direct) leverbaar zijn dan ontvangt de contractant, in overleg met de contractant, een (tijdelijk) alternatief binnen de gekozen klasse :F .

Kort samengevat: je moet elk jaar van auto wisselen en je hebt geen enkele garantie dat je een soortgelijke 'nieuwe' auto krijgt....

Daarnaast staan de voorwaarden vol met bizarre regels. Kijk maar eens naar:
6.1 aanmaningskosten: 15% (min. € 40) als je drie weken te laat betaald.
17 auto inleveren, dit staat vol met voorwaarden die nogal slecht zijn voor jou en niet voor hen.

Kortom: zeer zeker NIET doen ;)
Ik had al een slecht gevoel. Maar nu word dat bevestigd :)

Too good to be true...

• ThaddeusX
Phntm schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 00:01:
[...]

Lijkt mij totaal niet realistisch. Een Audi A1 is niet goedkoop, mijn i20 in comfort uitvoering+sat. nav. is 360/maand voor 4 jaar en 20 duizend km per jaar.

En het feit dat je geen keurmerk hebt betekent al dat je een enorme hoofdpijn zal hebben, ervanuit gaande dat ze ook echt leveren wat ze beloven.

Zoals @Jackson6 al zei: Niet doen.
Ur right. Ik ga het niet doen.
Morgen maar naar de echte Audi dealer.
Ze hebben nieuwe acties hoorde ik vandaag.

Toevallig keek ik ook naar de i20. Ik heb nu nog een i10 als lease wagen.

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02:01
ThaddeusX schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:43:
[...]

assje in "Private Lease - Deel 1"

url="https://link.marktplaats.nl/m1393061238"]Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-[/url

• ef_slicer
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 16-11 10:37
Ben zelf ook al een tijdje opzoek naar een auto om te privateleasen en kwam gister deze aanbieding van volkswagen tegen :

https://privatelease.volkswagen.nl/aanbod/VOLKSWAGEN/Golf VII?fuelType=e&transmission=a&looptijd=60&kilometrage=10000

Persoonlijk vind ik het heel goedkoop voor een e-golf. Die standaard al een rijke uitrusting heeft. Wou het even met jullie delen

• TheBrut3
Je link werkt niet, maar €300 voor een elektrisch Golf lijkt bijna een typfout.

• Wren
TheBrut3 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:02:
Even de hele tekst kopieren en dan plakken. Het is toch van volkswagen zelf dus idd wel heel goedkoop.het is dat ik niet van vw hou...

• TheBrut3
Zelfs een elektrische Up! is €40 duurder.
https://privatelease.volk...ooptijd=60&transmission=a

• Osxy
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:38

Osxy

Holy crap on a cracker

ef_slicer schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:43:
Ben zelf ook al een tijdje opzoek naar een auto om te privateleasen en kwam gister deze aanbieding van volkswagen tegen :

https://privatelease.volk...eigen_risico=500&color=42

Persoonlijk vind ik het heel goedkoop voor een e-golf. Die standaard al een rijke uitrusting heeft. Wou het even met jullie delen
Krijg gevoel dat ze de e-Golf willen dumpen met de ID.3 om de hoek, is grofweg zelfde klasse. Wel ENORM scherpe prijs, het is een auto van 41k.

Osxy wijzigde deze reactie 13-10-2019 14:29 (10%)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• ef_slicer
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 16-11 10:37
TheBrut3 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:02:
O mijn fout maar wellicht is deze link van een vw dealer wat handiger kan je gelijk zien wat erop zit. Is leverbaar vanaf januari 2020: https://wittebrug.nl/volk...GiCdi79zaNXBoC-rwQAvD_BwE

• Martinusz
Is wel voor 60 maanden en 10k kilometer per jaar en een eigen risico van 500,-.
Prijs gaat dus omhoog zodra je daar wat aan aanpast.

• Wren
Martinusz schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:00:
Is wel voor 60 maanden en 10k kilometer per jaar en een eigen risico van 500,-.
Prijs gaat dus omhoog zodra je daar wat aan aanpast.
Net zoals je vervangend vervoer selecteert,maar ook met die opties nog een hele redelijke prijs. Een Leaf was al min. 410 bij de consumentenbond.

• d0s
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:55

d0s

sssst

Waanzinnige prijs inderdaad. Moet bijna wel een foutje zijn of ze moeten er echt vanaf.

• TheBrut3
d0s schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:20:
Waanzinnige prijs inderdaad. Moet bijna wel een foutje zijn of ze moeten er echt vanaf.
Nee, volgens de link van @ef_slicer is het inderdaad een actie en geen typfout.

• alki
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:30
Wat is de range van zon ding?

• Wren
alki schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:54:
Wat is de range van zon ding?
"280" km

• Kluutmaran
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18:07
Ik heb er 1 aangevraagd voor 48 maanden met verlaagd eigen risico voor 330 euro ongeveer. Prima vervanging van mijn Ford Fiesta die ik per 1-2-2020 weer in mag leveren na 1 jaar. Even kijken of VW het er mee eens is het contract per die datum in te laten gaan.

• assje
Kijk voor een realistische schatting liever hier:
https://ev-database.org/car/1087/Volkswagen-e-Golf

135-285k

Iemand een Picanto voor 2 jaar overnemen? Ik wil die golf :p

Ik vraag me wel af hoe het zit met de wegenbelasting als die verhoogd wordt voor EV, Zou kunnen dat dit doorberekend wordt. Oh, is pas vanaf 2025, niet zo'n issue dus waarschijnlijk.

assje wijzigde deze reactie 14-10-2019 07:18 (34%)

url="https://link.marktplaats.nl/m1393061238"]Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-[/url

• sjorremans
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15:16
Via een vriend kwam ik ook bij de actie van de E-golf uit.
48 maanden/20.000km/vervangend vervoer en verlagen van eigen risico komt uit op 396.40 per maand.

Het voordeel is wel dat ik altijd gratis kan laden op werk waardoor elektrisch rijden een interessant idee is.

Enige nadeel van de E-golf is wel echt het bereik, bij elke review die ik lees komt dat naar voren.
Woon-werkverkeer is hier het probleem niet, enkele rit 10km ongeveer.

Een ander alternatief is er niet echt, de e-Corsa die uit komt zit al op +/- 600 euro per maand.
Het zijn mij bij vooral de privé kilometers die ik veel maak waardoor de E-golf het eigenlijk net niet is.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

De golf gaat er binnenkort uit. 24 Oktober wordt de golf 8 gepresenteerd, en de e-golf heeft zowat een indirecte opvolger, dat wordt de VW ID.3

Op AW was er laatst een artikel waar een 1.5 Golf in PL tegenover de e-Golf werd geplaatst. De e-Golf kwam goedkoper uit de vergelijking. Er zijn acties bij alle VAG aanbieders op het moment.

Gelukkig komt er wel weer een Golf 8 GTE en hopelijk dat deze wel een alternatief blijft in de Nederlandse markt voor zowel particulier als zakelijk. De 7 GTE ging gauw weg toen de voordeel van bijtelling verdween.

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:52
sjorremans schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:29:
Via een vriend kwam ik ook bij de actie van de E-golf uit.
48 maanden/20.000km/vervangend vervoer en verlagen van eigen risico komt uit op 396.40 per maand.

Het voordeel is wel dat ik altijd gratis kan laden op werk waardoor elektrisch rijden een interessant idee is.

Enige nadeel van de E-golf is wel echt het bereik, bij elke review die ik lees komt dat naar voren.
Woon-werkverkeer is hier het probleem niet, enkele rit 10km ongeveer.

Een ander alternatief is er niet echt, de e-Corsa die uit komt zit al op +/- 600 euro per maand.
Het zijn mij bij vooral de privé kilometers die ik veel maak waardoor de E-golf het eigenlijk net niet is.
Qua prijs kan niets hier aan tippen elektrisch. Ik rijd nu ook in een golf (variant) en deze loopt in maart af. Zou echt de perfecte vervanger zijn. Bereik is wel beperkt, maar voor woon/werk verkeer prima. Voor langere ritten hebben we altijd de 2e auto nog bij ons.
Heb iig maar gelijk een proefrit aangevraagd. Voor mij is dit echt een no-brainer.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• sjorremans
Maverick schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:58:
[...]

Qua prijs kan niets hier aan tippen elektrisch. Ik rijd nu ook in een golf (variant) en deze loopt in maart af. Zou echt de perfecte vervanger zijn. Bereik is wel beperkt, maar voor woon/werk verkeer prima. Voor langere ritten hebben we altijd de 2e auto nog bij ons.
Heb iig maar gelijk een proefrit aangevraagd. Voor mij is dit echt een no-brainer.
Wij hebben ook een 2e auto, een aygo van 2 jaar oud. Voor de langere ritten is dit zeker niet ideaal, met 2 kids en 2 volwassenen houdt het echt totaal niet over.

Ik zit er meer mee dat ons sociale leven door heel het land afspeelt en we vaak onderweg zijn met de auto. Wel iets om rekening mee te houden.
Gelukkig kan je tegenwoordig bijna overal wel gratis (snel) laden, sommige reizen moet alleen wat meer gepland worden.

Andere punt is dat we graag met de auto op vakantie gaan, met het bereik van de e-golf is dat sowieso geen optie meer :+ Voor de komende 4 jaar zouden we dan een auto moeten huren voor die periode.

Verder is het natuurlijk wel een super aanbieding, complete auto met 20k per jaar voor 400 euro. Gratis laden op werk waardoor ik 200 tot 300 euro aan brandstofkosten bespaar.

Ik ben ook naar een ford fiesta aan het kijken (maatje kleiner dus) en die komt ook uit 400 euro, maar met de kilometers die ik maak op z'n minst nog 200 euro brandstofkosten.

sjorremans wijzigde deze reactie 14-10-2019 10:13 (5%)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Kluutmaran
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18:07
sjorremans schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:12:
[...]

Andere punt is dat we graag met de auto op vakantie gaan, met het bereik van de e-golf is dat sowieso geen optie meer :+ Voor de komende 4 jaar zouden we dan een auto moeten huren voor die periode.
Ik wil deze als enige auto en ben van plan bij langere reizen de auto even te ruilen met een familielid of vriend indien het een privé reis is of met een collega indien het een zakelijke reis is. Wellicht dat dit in jouw kennissenkring ook prima te regelen is.

• dennisk.
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:24
De pagina van Volkswagen geeft het volgende weer: https://www.volkswagen.nl/modellen/golf/e-golf/particulier
Huurauto voor vakantie
Soms zijn er situaties waarin een andere aandrijving net wat beter uitkomt. Je gaat bijvoorbeeld met het hele gezin op vakantie naar Zuid-Europa en je gaat met veel bagage veel kilometers maken. In dat geval kan je voor die periode voor een zeer aantrekkelijk tarief een auto naar keuze huren, gewoon bij jou in de buurt. Neem voor meer informatie contact op met je Volkswagen dealer.
Uiteraard is het dan nog wel afwachten of het daadwerkelijk om een 'zeer aantrekkelijk tarief' gaat, maar wellicht iets om naar te informeren.

Reviewtjes.. PSN: Vraag maar (Overwatch) Blizzard: DVX#2743

• BounceCloud
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 00:25
sjorremans schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:12:
[...]

Wij hebben ook een 2e auto, een aygo van 2 jaar oud. Voor de langere ritten is dit zeker niet ideaal, met 2 kids en 2 volwassenen houdt het echt totaal niet over.

Ik zit er meer mee dat ons sociale leven door heel het land afspeelt en we vaak onderweg zijn met de auto. Wel iets om rekening mee te houden.
Gelukkig kan je tegenwoordig bijna overal wel gratis (snel) laden, sommige reizen moet alleen wat meer gepland worden.

Verder is het natuurlijk wel een super aanbieding, complete auto met 20k per jaar voor 400 euro. Gratis laden op werk waardoor ik 200 tot 300 euro aan brandstofkosten bespaar.

Ik ben ook naar een ford fiesta aan het kijken (maatje kleiner dus) en die komt ook uit 400 euro, maar met de kilometers die ik maak op z'n minst nog 200 euro brandstofkosten.
Je kunt prima op vakantie met een eGolf. Heeft de CSS-standaard voor snelladen wat (zeker in de EU) betekent dat bijna elke snellader in binnen- en buitenland gebruikt kan worden. Qua kosten is het zeker aan te raden: elektrisch rijdt gewoon een stuk goedkoper.

Tenzij je een caravan mee wil nemen zou ik het eens serieus overwegen. Kijk bijvoorbeeld eens op de blogs van @Hachy : https://goedkoperrijden.blogspot.com/?m=1 Hij heeft al een aantal jaar geblogd over zijn vakantie-reizen met een Renault Zoe. Is niet dezelfde auto, maar het principe is exact hetzelfde: route vooraf uitstippelen en onderweg gebruik maken van snelladers.

• sjorremans
Ik heb in ieder geval een offerte aangevraagd vanmorgen, ik denk eerlijk gezegd ook wel dat het de e-Golf gaat worden.

Nu nog kijken of ik voor een leuke prijs mijn prive auto kwijt ga raken. Daar heb ik eerlijk gezegd nog veel meer twijfels over :')

• assje
Wil er iemand een heel mooie Kia Picanto voor nog 2 jaar en 10kkm voor €204,-/maand?

Via Alphabet inclusief verlaagd eigen risico (€225) en inzittendeverzekering.
assje in "Private Lease - Deel 1"

Ik wil die Golf wel :9

assje wijzigde deze reactie 14-10-2019 13:20 (50%)

• ThaddeusX
Volgens de website van Volkswagen heeft de e-Golf (die je nu goedkoop kan leasen) een bereik van 230km...

In praktijk zal dat ergens van 200 komen?

Ik rijd gelukkig niet veel maar ik vind de auto erg ouderwets uitzien van buiten en binnen. De Polo vind ik zelfs mooier :)

Dan betaal ik liever voor de Audi A1 Epic, die precies hetzelfde kost. Is alleen niet elektrisch (enige nadeel).

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20-11 13:20

-tom-562

Oliesjeik

En een stuk kleiner...
Die Golf is trouwens wel een aardige budget uitvoering qua opties, dat is wel jammer

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• ThaddeusX
-tom-562 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:45:
En een stuk kleiner...
Die Golf is trouwens wel een aardige budget uitvoering qua opties, dat is wel jammer
e-Golf

Voordelen:
1-) Ietsjes groter
2-) Automatisch Airco (standaard erbij)
3-) Automaat

Nadelen:
1-) Van de 230 zal je in het praktijk maar ~200km bereik hebben op een volle batterij
2-) Standaard volgen zijn lelijk (ieder zn smaak)
3-) Ouderwets uiterlijk (zowel van buiten als van binnen)

Deze voor- & nadelen kon ik opschrijven :)

Ik twijfel enorm tussen e-Golf en een benzine Audi A1 8)7

• assje
Nogmaals, als berijder van een elektrische auto (Ioniq), baseer je a.u.b. voor range op de juiste indicaties:
https://ev-database.org/car/1087/Volkswagen-e-Golf

Real Range between 135 - 285 km
City - Cold Weather 190 km
Highway - Cold Weather 135 km
Combined - Cold Weather 160 km
City - Mild Weather 285 km
Highway - Mild Weather 175 km
Combined - Mild Weather 220 km

Uitgaan van 200km is waarschijnlijk een prima veilig uitgangspunt gemiddeld over het jaar als je maar bewust bent dat je dit mogelijk niet altijd haalt. Met voldoende dekking van snelladers niet persé een probleem als het maar enkele keren voorkomt in een jaar (bij extreme omstandigheden) maar wel iets om je te realiseren.
ThaddeusX schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:52:
Als je puur op basis van leaseprijs vergelijkt potentieel het grootste verschil; de brandstofkosten.

Voor mijn situatie aangezien ik thuis kan laden:
€1,70 per liter bij 1:17 geeft €0,10/km
€0,21 per kW en 6km/kW geeft €0,035/km

Met 10.000 km per jaar al een verschil van €55/maand dat de A1 duurder zou zijn dan de Golf als je thuis kunt laden. Ben je afhankelijk van publiek laden wordt het verschil kleiner.

Zelf rijd ik mijn Ioniq 25.000km/jaar en ik kan gratis laden op het werk, een verschil van ruim €200/maand. In die omstandigheden wordt een elektrische auto al snel interessant.

assje wijzigde deze reactie 14-10-2019 17:16 (71%)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

ThaddeusX schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:52:
[...]

e-Golf

Voordelen:
1-) Ietsjes groter
2-) Automatisch Airco (standaard erbij)
3-) Automaat

Nadelen:
1-) Van de 230 zal je in het praktijk maar ~200km bereik hebben op een volle batterij
2-) Standaard volgen zijn lelijk (ieder zn smaak)
3-) Ouderwets uiterlijk (zowel van buiten als van binnen)

Ik twijfel enorm tussen e-Golf en een benzine Audi A1 8)7
Punt 2 en 3 zijn natuurlijk persoonlijk. Het is maar net hoe gevoelig je bent voor design dingetjes :P de golf is gewoon erg conservatief, en dat is ook logisch, want het is een Golf :P Een A1 is duidelijk meer een design wagentje maar dat soort auto's worden nooit echt 'mooi oud' laat maar zeggen :P

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• assje
-tom-562 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:13:
[...]

Punt 2 en 3 zijn natuurlijk persoonlijk. Het is maar net hoe gevoelig je bent voor design dingetjes :P de golf is gewoon erg conservatief, en dat is ook logisch, want het is een Golf :P Een A1 is duidelijk meer een design wagentje maar dat soort auto's worden nooit echt 'mooi oud' laat maar zeggen :P
En als het om uitstraling gaat, het gaat om een contract van 5 jaar... over 5 jaar kan je toch niet meer aankomen met een ordinaire dinosapbrander?

• technoaddict
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20-11 10:47
Weet iemand of het mogelijk is om een auto met private lease contract over te zetten op iemand anders die interesse heeft in het overnemen van de auto?
Voor de leasepartij is dat een stukje administratie verwerken. Kan me voorstellen dat ze een bedrag zullen rekenen voor die wijziging. Of doen de meeste partijen daar moeilijk over (niet mogelijk?).
Ik weet dat als je van het contract af wilt je vaak een boete moet betalen. Maar als je iemand weet te vinden die het over wil nemen, dan verliest de leasemaatschappij niks op het contract. Ze verdienen er juist aan door een bedrag te vragen voor de administratieve wijziging.

• Hachy
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 00:46
BounceCloud schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:07:
[...]

Je kunt prima op vakantie met een eGolf. Heeft de CSS-standaard voor snelladen wat (zeker in de EU) betekent dat bijna elke snellader in binnen- en buitenland gebruikt kan worden. Qua kosten is het zeker aan te raden: elektrisch rijdt gewoon een stuk goedkoper.

Tenzij je een caravan mee wil nemen zou ik het eens serieus overwegen. Kijk bijvoorbeeld eens op de blogs van @Hachy : https://goedkoperrijden.blogspot.com/?m=1 Hij heeft al een aantal jaar geblogd over zijn vakantie-reizen met een Renault Zoe. Is niet dezelfde auto, maar het principe is exact hetzelfde: route vooraf uitstippelen en onderweg gebruik maken van snelladers.
@sjorremans Dit is wel een van de betere: https://goedkoperrijden.b...ie-met-de-zoe-deel-2.html

2x Zoe | 13000 Wp | www.Laadpastop10.nl

• sjorremans
Ik heb net de brochure van de e-Golf in mijn mail gehad, mocht er iemand interesse hebben in de standaard opties en wat er eventueel nog aan toegevoegd kan worden.
Ik weet alleen niet of dat ook zo werkt in het geval van private lease maar ik neem aan dat die opties ook toe te voegen zijn.
De standaardlijst is ook weer niet zo slecht al heb ik er graag nog wel wat zaken bij zoals Discover pro, high-end geluidssysteem, DAB+, Bestuurdersassistentiepakket Plus, winterpakket.

Mocht je interesse hebben in de brochure, roep maar :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

sjorremans schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 19:11:
Ik heb net de brochure van de e-Golf in mijn mail gehad, mocht er iemand interesse hebben in de standaard opties en wat er eventueel nog aan toegevoegd kan worden.
Ik weet alleen niet of dat ook zo werkt in het geval van private lease maar ik neem aan dat die opties ook toe te voegen zijn.
De standaardlijst is ook weer niet zo slecht al heb ik er graag nog wel wat zaken bij zoals Discover pro, high-end geluidssysteem, DAB+, Bestuurdersassistentiepakket Plus, winterpakket.

Kan je deze niet ergens uploaden o.i.d.? Heb mogelijk wel interesse

• assje
sjorremans schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 19:11:
Dat is gewoon deze denk ik?
https://forms.volkswagen.nl/site/brochure/download

assje wijzigde deze reactie 14-10-2019 19:44 (39%)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bij 'Prijslijst E-Golf' staat idd een lijst met de standaard opties

• d0s
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:55

d0s

sssst

Deze golfjes krijgen de discover media zo te zien ipv de pro op de huidige e-golf. Dat is wel een belangrijk verschil.

• sjorremans
d0s schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:14:
Deze golfjes krijgen de discover media zo te zien ipv de pro op de huidige e-golf. Dat is wel een belangrijk verschil.
Ik heb aan het einde van de ochtend een afspraak bij Wittebrug. Lijkt mij dat je opties nog wel kan aanpassen of kan toevoegen.

Zo niet moet ik er nog wat langer over nadenken aangezien er wel wat zaken niet standaard op zitten die ik wel graag wil hebben in een auto.

• Jdome
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 02:45
d0s schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:14:
Wat vind jij het belangrijkste verschil tussen de Discover Media en de Pro? Qua formaat is de pro 3 CM groter, dat vind ik wel meevallen. En de discover media heeft een fysieke volumeknop, dat vind ik juist weer een voordeel t.o.v. de Pro.

• assje
technoaddict schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 18:29:
Weet iemand of het mogelijk is om een auto met private lease contract over te zetten op iemand anders die interesse heeft in het overnemen van de auto?
Zojuist contact gehad met Alphabet, daar kan het en is het ook nog eens kostenloos. Ik weet dat er veel maatschappijen zijn waar het ook kan maar wel administratiekosten in rekening gebracht wordt (wat ook wel logisch is).

Mijn ervaring met Alphabet is tot nu toe echt super.

assje wijzigde deze reactie 15-10-2019 10:26 (5%)

• Supreme
  • Laatst online: 20:58
ThaddeusX schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:40:
Volgens de website van Volkswagen heeft de e-Golf (die je nu goedkoop kan leasen) een bereik van 230km...

In praktijk zal dat ergens van 200 komen?

Ik rijd gelukkig niet veel maar ik vind de auto erg ouderwets uitzien van buiten en binnen. De Polo vind ik zelfs mooier :)

Dan betaal ik liever voor de Audi A1 Epic, die precies hetzelfde kost. Is alleen niet elektrisch (enige nadeel).
Die kost dus niet hetzelfde, of heb je de benzine bij de leaseprijs van de A1 opgeteld?

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Supreme schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:30:
[...]

Die kost dus niet hetzelfde, of heb je de benzine bij de leaseprijs van de A1 opgeteld?
Denk het niet, de A1 Epic komt sowieso al minimaal op 400 euro, blijft het duur vinden voor een A1, voor hetzelfde geld heb je een A3 Advance Sport (echt een puike uitvoering). De A3 is natuulrijk al een wat ouder model maar imho merk je daar qua uiterlijk en interieur niets van.

Jackson6 wijzigde deze reactie 15-10-2019 12:48 (11%)

• ThaddeusX
Jackson6 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:47:
[...]

Denk het niet, de A1 Epic komt sowieso al minimaal op 400 euro, blijft het duur vinden voor een A1, voor hetzelfde geld heb je een A3 Advance Sport (echt een puike uitvoering). De A3 is natuulrijk al een wat ouder model maar imho merk je daar qua uiterlijk en interieur niets van.
Ze hebben een actie bij de Epic. Voor 380 had ik een offerte gekregen

(3 jaar & 10k km)

• sjorremans
Dit gaat 'm worden denk ik, vandaag even bij Wittebrug geweest.

Volkswagen e-Golf EDITION 2020
- 48 maanden
- 20.000 km
- Deep Black

Extra opties:
- Spiegelpakket
- High-end audiosysteem
- Achteruitrij camera
- Zijruiten en achterruit getint 65%
- Wamtepomp
- Active info display
- Winterpakket
- Keyless entrey

Komt in totaal uit op 462 euro per maand.

• Maverick
Ik heb de 26e een afspraak om proef te rijden in de e-golf. Nu hebben ze er echter geen met Lane Assist staan. Iemand ervaring met hoe goed dit werkt in de golf? Kan deze me een beetje soepel in het spoor houden op de snelweg?

• sjorremans
Maverick schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:36:
Ik heb de 26e een afspraak om proef te rijden in de e-golf. Nu hebben ze er echter geen met Lane Assist staan. Iemand ervaring met hoe goed dit werkt in de golf? Kan deze me een beetje soepel in het spoor houden op de snelweg?
Heb ik de verkoper over gesproken, hij heeft in beide gereden. De e-Golf zonder lane assist vind hij veel fijner.
Ik heb het ook in mijn Astra en het staat altijd uit! Dus ik heb deze optie dan ook niet gekozen voor op de Golf.

Persoonlijke kwestie denk ik, in mijn Astra is het systeem best rigoureus en vind ik het totaal niet fijn. Heb je nog nooit eerder in een auto gereden waar lane assist op beschikbaar is?

• Maverick
sjorremans schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:38:
[...]

Heb ik de verkoper over gesproken, hij heeft in beide gereden. De e-Golf zonder lane assist vind hij veel fijner.
Ik heb het ook in mijn Astra en het staat altijd uit! Dus ik heb deze optie dan ook niet gekozen voor op de Golf.

Persoonlijke kwestie denk ik, in mijn Astra is het systeem best rigoureus en vind ik het totaal niet fijn. Heb je nog nooit eerder in een auto gereden waar lane assist op beschikbaar is?
Ja, in de Ioniq. Vond het heerlijk. (korte proefrit overigens).
Nu ben ik ook iemand die ALTIJD z'n cruise control aan heeft, ook op n wegen en binnen de bebouwde kom. Kijk dan ook heel erg uit naar adaptive cruise control. (heb dat wel vaker gebruikt in een Outlander, is echt wel even wennen aan het gedrag van de computer, maar uiteindelijk erg rustgevend).
Ik ben vooral bang dat ie enkel maar corrigeert als ik uit de baan dreig te rijden, ipv hem netjes en soepel in het midden te houden, ook in flauwe bochten.

• DancePlaza
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-11 11:20
ook ff geinformeerd bij pouw, je kan gewoon alle opties erbij kiezen.

Verwacht dat ze in wk50 geleverd gaan worden.

Hier vind je de prijslijst van de E-dtion 2019 en 2020
https://docdro.id/l2QPIEN

Dit wordt iig onze 2e extra auto in urano grey voor 24 maanden + 15k voor mijn vrouw :) Paal heb ik al staan

Van het kastje naar de muur lopen...

• McGti
Zojuist een Nissan Micra besteld bij Arval voor €259 met 60maanden, 10k per jaar :

https://privatelease.arva...micra/ig-t-100-n-connecta

Zeer complete auto (Privacy glass, Automatische AC, Achteruitrijcamera, Apple Carplay etc) en binnen twee weken rijden. Hij is dus al op voorraad dus helaas kan er niets gewijzigd worden en keuze uit maar drie kleuren. Wel verlaagd eigen risico! Beter aanbieding dan Anwb en Consumentebond iniedergeval, maar niet zo goed als de E-Golf hierboven...

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

McGti schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:46:
Zojuist een Nissan Micra besteld bij Arval voor €259 met 60maanden, 10k per jaar :

Zeer complete auto (Privacy glass, Automatische AC, Achteruitrijcamera, Apple Carplay etc) en binnen twee weken rijden. Hij is dus al op voorraad dus helaas kan er niets gewijzigd worden en keuze uit maar drie kleuren. Wel verlaagd eigen risico! Beter aanbieding dan Anwb en Consumentebond iniedergeval, maar niet zo goed als de E-Golf hierboven...
Leuk om te vermelden: Arval gebruikt sindskort (zie het in de app) Anwb voor pechgevallen. Dat is wel een fijne service. ANWB vind ik dan wel een stuk fijner om daarvoor te hebben. :*)

• Maurice-k
  • Laatst online: 20-11 08:43
McGti schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:46:

Ik begrijp er vrij weinig hoe die modellen nu precies werken. Ik rij ook een een Micra N-Connecta (via ANWB), maar ik heb Nissan's eigen navigatie systeem en geen Apple Carplay (wat ik veel liever had gehad).

Ook heb ik achter geen elektrisch bedienbare ramen en heeft deze dat wel :?

• McGti
Maurice-k schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:53:
[...]

Ik begrijp er vrij weinig hoe die modellen nu precies werken. Ik rij ook een een Micra N-Connecta (via ANWB), maar ik heb Nissan's eigen navigatie systeem en geen Apple Carplay (wat ik veel liever had gehad).

Ook heb ik achter geen elektrisch bedienbare ramen en heeft deze dat wel :?
Ik snap er ook niet alles van, ik denk dat ze voor die grote leasemaatschappijen speciale versies maken met opties die normaal alleen in een pakket zitten. Wat betreft de electrische achterruiten: deze zijn standaard op de Connecta sinds dat ze de motor hebben aangepast naar de 1.0 DIGT (Feb 2019), wist de dealer mij te vertellen. Apple Carplay zou hetzelfde verhaal kunnen zijn, van wanneer is jou Micra? en hoe vind je hem verder rijden?

• Maurice-k
  • Laatst online: 20-11 08:43
McGti schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:05:
[...]

Ik snap er ook niet alles van, ik denk dat ze voor die grote leasemaatschappijen speciale versies maken met opties die normaal alleen in een pakket zitten. Wat betreft de electrische achterruiten: deze zijn standaard op de Connecta sinds dat ze de motor hebben aangepast naar de 1.0 DIGT (Feb 2019), wist de dealer mij te vertellen. Apple Carplay zou hetzelfde verhaal kunnen zijn, van wanneer is jou Micra? en hoe vind je hem verder rijden?
april 2018 dus dan zal dat het wel zijn. Ben verder goed te spreken over de auto, rijdt lekker en, op adaptive cruise control na, zit alles wat ik wil er wel op.
Pagina: 1 ... 53 ... 57 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True