Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21:44
Jackson6 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:52:
[...]

Ik heb een Ford Fiesta MK8 ST-Line, waarde 22000 euro, nu een jaar in (private lease) bezit.

Leaseprijs 294 x 12 (kan opzeggen na 12 contractmaanden) = 3528

De nieuwwaarde van deze auto is 22000 euro, als ik nu deze auto ga opzoeken op verschillende occasion sites, met dezelfde kilometers, zijn ze te koop voor een prijs van 18000-19000 je afschrijving is dus 3000-4000 in 12 maanden! 250-333 euro per maand kosten. Dan zou ik ook nog een allrisk verzekering moeten nemen (ik heb 0 schadevrije jaren) en die kost me (goedkoopste genomen) 92 euro! Dan hebben we nog de wegenbelasting van 43 euro per maand.

Vergelijking:

Fiesta private lease inleveren na 12 maanden: 294 euro per maand
Fiesta kopen en verkopen na 12 maanden: 250-333 (meest gunstige geval) + 92 + 43 = 385-468 per maand

Ben ik nou gek of heb ik een goede deal gesloten?
Zeker een goede deal! Ik denk dat in het A en B segment private lease over het algemeen goedkoper is dan aanschaf. Zelf meermaals de berekeningen gemaakt toen we 2 jaar terug in de markt waren voor een nieuwe auto.

Uiteindelijk overigens wel gekocht (Ibiza), want mooie aanbieding en voor langere termijn dan 4 jaar was het idee.

BMW F31 330i M Sport Shadow - Yamaha MT-09 SP

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
sham27 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:56:
[...]

Zeker een goede deal! Ik denk dat in het A en B segment private lease over het algemeen goedkoper is dan aanschaf. Zelf meermaals de berekeningen gemaakt toen we 2 jaar terug in de markt waren voor een nieuwe auto.

Uiteindelijk overigens wel gekocht (Ibiza), want mooie aanbieding en voor langere termijn dan 4 jaar was het idee.
Ik moet wel zeggen dat je deze deals nu niet meer zo veel ziet, met name de korte contracten. Dan kom je alsnog uit op ongeveer dezelfde kosten bij aankoop of private lease in dit segment. Ik zou dan altijd private lease nemen omdat je dan je kapitaal behoudt gedurende je leasecontract en omdat je de auto niet hoeft te verkopen.

• Dieken Taffert
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 21:00
[...]

Ik heb een Ford Fiesta MK8 ST-Line, waarde 22000 euro, nu een jaar in (private lease) bezit.

De nieuwwaarde van deze auto is 22000 euro, als ik nu deze auto ga opzoeken op verschillende occasion sites, met dezelfde kilometers, zijn ze te koop voor een prijs van 18000-19000. Je afschrijving is dus 3000-4000 in 12 maanden, gaat dus 250-333 euro per maand kosten. Dan zou ik ook nog een allrisk verzekering moeten nemen (ik heb 0 schadevrije jaren) en die kost me (goedkoopste genomen) 92 euro! Dan hebben we nog de wegenbelasting van 43 euro per maand.

Vergelijking:

Fiesta kopen en verkopen na 12 maanden: 250-333 (meest gunstige geval) + 92 + 43 = 385-468 per maand

Of het een goede deal is moet achteraf blijken, zijn er veranderingen in je omstandigheden geweest, gedoe gehad met inleveren van de auto etc. Maar als je per sé nieuw wil rijden, klinkt dit als een uitstekende deal. Het is ook bekend dat de beste PL deals te vinden zijn in het A- en B-segment.

Al horen goede aanbiedingen ook bij de introductie van een product (= in dit geval; private lease). Private lease moet de naam krijgen dat het goedkoop is. Als het product gevestigd is, wordt dat vanzelf anders.
Freekers schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:51:
[...]

Alle leasemaatschappijen die aangesloten zijn bij het keurmerk Private Lease voeren een kredietcheck uit om dit soort praktijken te voorkomen.
Dat deden de banken destijds toch ook, "om dat soort praktijken te voorkomen"? Partijen die geld aan je willen verdienen zijn op dat vlak niet bijzonder betrouwbaar.

Dieken Taffert wijzigde deze reactie 20-08-2019 12:04 (12%)

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12-10 19:24

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Dieken Taffert schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:49:
[...]

Voor degenen met een fors kapitaal op de bank zijn mijn postings niet zo zeer bedoeld (die zijn financieel meestal slim en hebben niet voor niets dat kapitaal opgebouwd), maar ver- en VERUIT de meeste NLers verkeren niet in die situatie. De spaarpot van de gemiddelde NLer is bijzonder klein. De meeste NLers zijn bovendien niet in staat om een goede vergelijking te maken tussen private lease en een auto kopen, dat is een te ingewikkelde berekening.

Het wordt in dit topic te veel gepromoot waarbij er weinig aandacht is voor de nadelen. Dan voel ik een verantwoordelijkheid om daar iets aan te doen.

"Private lease" is primair een marketing truuk om meer nieuwe auto's aan de man te brengen en mensen meer geld uit te laten geven door ze een verhaal voor te schotelen dat veel mooier LIJKT dan het IS. Er zitten een hoop haken en ogen aan, die voor de gemiddelde NLer volstrekt niet te overzien zijn.

Na het huizen-drama, met de meestal oliedomme aflossingsvrije hypotheken die gretig aftrek vonden, is wel gebleken dat mensen heel gevoelig zijn voor mooie verhalen, waarbij ze veel (lijken!) te krijgen voor weinig geld.
Wellicht, heel misschien omdat PL ook het onderwerp van dit topic is? Iedereen moet zijn eigen afweging maken.

Grappig dat je het over de spaarpot hebt, bij PL zijn onverwachte kosten gedekt, juist iets wat bij een occasion nog weleens narigheid op kan leveren.
If it seems to good to be true, in 99.99% of the cases it isn't true. Ik lees in dit topic verschillende keren dat leden denken dat private lease van een nieuwe auto goedkoper is dan het kopen van een vergelijkbare occasion. Waanzin, nonsens, je reinste misleiding.
Erm, een vergelijkbare occasion bestaat niet, want die is niet nieuw. Maar goed, je gelooft de ervaringsverhalen toch niet
Mijn voorbeeld:
RAV4 2005, gekocht in 2013, verkocht in 2017. Kosten/maand 350 incl alles behalve brandstof
Qashqai Tekna, PL nieuw in 2017, Kosten/maand 359 incl alles behalve brandstof

Ja, het was een aanbieding, nu zijn ze zomaar 100 euro duurder, maar die 9 euro had ik wel over voor een 12 jaar nieuwere auto zonder onverwachte reparaties.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:42

Sport_Life

Anima Sana in Corpore Sano

Señor Sjon schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:10:
[...]
Wellicht, heel misschien omdat PL ook het onderwerp van dit topic is? Iedereen moet zijn eigen afweging maken.

Grappig dat je het over de spaarpot hebt, bij PL zijn onverwachte kosten gedekt, juist iets wat bij een occasion nog weleens narigheid op kan leveren.
[...]

Erm, een vergelijkbare occasion bestaat niet, want die is niet nieuw. Maar goed, je gelooft de ervaringsverhalen toch niet
Mijn voorbeeld:
RAV4 2005, gekocht in 2013, verkocht in 2017. Kosten/maand 350 incl alles behalve brandstof

Ja, het was een aanbieding, nu zijn ze zomaar 100 euro duurder, maar die 9 euro had ik wel over voor een 12 jaar nieuwere auto zonder onverwachte reparaties.
Die RAV4 's schrijven boven gemiddeld snel af, dat is niet geheel representatief :). Die dingen lusten ook een aardige slok wat met de huidige brandstof prijzen niet meer leuk is.

Ik rijd Peugeot 308 2015 (gekocht 2017), dat is goedkoper (maar minder nieuw) dan een private lease.

Maar is imo appels peren vergelijken, voor een nieuwe auto is pl meestal gunstiger en minder risico.

Sport_Life wijzigde deze reactie 20-08-2019 12:27 (8%)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Zijn beiden SUV's die hetzelfde segment bedienen. Ze zijn ook grofweg even groot en beiden waren maxed-out versies voor die tijd.

• Sport_Life

Sport_Life

De RAV4 van 2005 oid heeft een vriend en dat is echt een heel log ding. Quasqai heb ik nooit in gereden, wel Jeep cherokee 2014 en 2016 model.
Ik ga ervan uit dat de Quasqai meer van de Jeep dan de RAV4 2005 iets weg heeft.
Zo niet dan begrijp ik de populariteit niet :P.

Sport_Life wijzigde deze reactie 20-08-2019 12:48 (11%)

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

Dieken Taffert schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:03:
Dat deden de banken destijds toch ook, "om dat soort praktijken te voorkomen"? Partijen die geld aan je willen verdienen zijn op dat vlak niet bijzonder betrouwbaar.
Tijden veranderen, maar je lijkt zeker te zijn van je zaak dus ik ga me er verder niet mee bemoeien :>

Freekers.nl | Public Pi-hole - 4 locaties wereldwijd

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:09
@Dieken Taffert

Nog 2 jaar en dan weten we of ik beter (nieuw) had kunnen kopen:
assje in "Private Lease - Deel 1"

url="https://link.marktplaats.nl/m1393061238"]Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-[/url

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21:43

De nieuwwaarde van deze auto is 22000 euro, als ik nu deze auto ga opzoeken op verschillende occasion sites, met dezelfde kilometers, zijn ze te koop voor een prijs van 18000-19000. Je afschrijving is dus 3000-4000 in 12 maanden, gaat dus 250-333 euro per maand kosten. Dan zou ik ook nog een allrisk verzekering moeten nemen (ik heb 0 schadevrije jaren) en die kost me (goedkoopste genomen) 92 euro! Dan hebben we nog de wegenbelasting van 43 euro per maand.

Vergelijking:

Acties zijn vaak wel goede deals. Maar als Ford een actie had gehad met de verkoop had je de auto natuurlijk ook voor €19-20k kunnen kopen.
En je moet op het einde van je looptijd gaan rekenen, niet tussentijds.
Volgens mij is er laatst ook een topic geopend m.b.t. narigheid bij PL.

Edit: Bij einde lease-contract hogere eindkilometerstand
Natuurlijk een zeer specifieke combinatie, maar het kan voorkomen.

Overigens neem ik geen partij in het zwarte of het witte kamp, ik kijk graag neutraal tegen PL aan.

TheBrut3 wijzigde deze reactie 20-08-2019 13:25 (7%)

• Jackson6
  • Niet online
TheBrut3 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:22:
[...]

Acties zijn vaak wel goede deals. Maar als Ford een actie had gehad met de verkoop had je de auto natuurlijk ook voor €19-20k kunnen kopen.
En je moet op het einde van je looptijd gaan rekenen, niet tussentijds.

[...]

Volgens mij is er laatst ook een topic geopend m.b.t. narigheid bij PL.

Edit: Bij einde lease-contract hogere eindkilometerstand
Natuurlijk een zeer specifieke combinatie, maar het kan voorkomen.

Overigens neem ik geen partij in het zwarte of het witte kamp, ik kijk graag neutraal tegen PL aan.
Als m'n tante een l*l had was het m'n oom. Leuk hoor maar deze wagens worden echt voor 22k nieuw verkocht.

Einde lease contract wordt het waarschijnlijk hetzelfde verhaal, in een jaar schrijft deze auto makkelijk nog een paar duizend af. Dus ik ben na 24 maanden nog steeds veel goedkoper uit met leasen dan kopen.

Je kan er oneindig over doorgaan maar in mijn geval is private lease makkelijker en goedkoper dan de auto zelf cash kopen. Vergelijken met tweedehands wagens gaat niet op, ik koos private lease omdat ik een nieuwe auto wilde.

Dat eeuwige prijsvergelijken t.o.v. van niet private leasen moet ook maar eens afgelopen zijn hier.. niemand zegt dat private lease goedkoper moet zijn dan kopen om het aantrekkelijk te maken.

Een dure smarthpone los kopen is even duur als het bedrag per maand aan je provider lappen. Toch heeft de een de voorkeur om een telefoon los te kopen a 1000 euro, en de andere 55 euro per maand te betalen.

Jackson6 wijzigde deze reactie 20-08-2019 13:44 (23%)

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

Freekers schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:41:
Oh boy, that escalated quickly! Afgelopen week opeens een telefoontje van een vriendelijke mevrouw die belde namens Havik Auto. Mijn Kia Niro was binnen en ze belde even om een afspraak te maken... Mijn eerste reactie: Ah, dat zal wel de verkeerde kleur zijn, ik heb namelijk van kleur gewisseld. Deze nieuwe kleur zou pas in November/December binnenkomen.... maar nee, het schijnt toch echt de goede kleur te zijn. Of dat zo is zien we morgen, want dan wordt ie geleverd :D :D
Update! Hij komt niet meer vandaag!! Chauffeur heeft aanrijding gehad onderweg. Gaat terug naar de dealer voor schadeherstel.
Dit verzin je toch niet. Tweede leaseauto die ik krijg, tweede auto geleverd met schade. Beide van Terberg.

Edit: We hebben beeld

Hoe dan..... }:| :F

Freekers wijzigde deze reactie 20-08-2019 19:54 (5%)

• Phntm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:28

Phntm

Tlingelingeling

Freekers schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:49:
[...]

Update! Hij komt niet meer vandaag!! Chauffeur heeft aanrijding gehad onderweg. Gaat terug naar de dealer voor schadeherstel.
Dit verzin je toch niet. Tweede leaseauto die ik krijg, tweede auto geleverd met schade. Beide van Terberg.
Ik begrijp niet hoe dat kan. Is dit gewoon gevalletje "Oh shit, het is niet de juiste kleur/auto! Verzin iets!!". Ja, sorry maar echt; Hoe dan?

Tijd voor een nieuwe dealer? Klinkt als een pruts chauffeur/smoezenmachine.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Inmiddels my 12 cents, aangezien ik het hier al eerder heb geplaatst:

Onze BMW is ~45.000 en ik betaal hiervoor 497,- per maand in de private lease. Dit is goedkoper dan met eigen geld dezelfde auto kopen, maar duurder dan voor 20.000 een 2de hands model aanschaffen. Da's allemaal prima. Ik heb PL:
  • Vast bedrag per maand, lekker makkelijk
  • Nieuwe auto welke we volledig zelf samen konden stellen
  • Geen gezeik wat ik met 2de hands zou hebben (ik reis 60x per jaar en zit niet te wachten op mijn vrouw aan de lijn omdat de auto het niet doet)
Appels met Appels vergeleken, is de PL goedkoper dan zelf kopen en 4 jaar rijden.
Appels met Peren vergeleken: Het is duurder dan een oude auto kopen
Appels met Peren vergeleken: Het is duurder dan nieuw kopen en 10 jaar rijden

Ofwel, maatwerk en per situatie anders.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

Phntm schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:51:
Ik begrijp niet hoe dat kan. Is dit gewoon gevalletje "Oh shit, het is niet de juiste kleur/auto! Verzin iets!!". Ja, sorry maar echt; Hoe dan?

Tijd voor een nieuwe dealer? Klinkt als een pruts chauffeur/smoezenmachine.
Ben ik zelf schuld, ik heb weer voor Terberg (Privatelease.com) gekozen nadat ik alleen maar ellende had met JustLease (ook van Terberg).

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

PWM schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:55:
Inmiddels my 12 cents, aangezien ik het hier al eerder heb geplaatst:

Onze BMW is ~45.000 en ik betaal hiervoor 497,- per maand in de private lease. Dit is goedkoper dan met eigen geld dezelfde auto kopen, maar duurder dan voor 20.000 een 2de hands model aanschaffen. Da's allemaal prima. Ik heb PL:

Ofwel, maatwerk en per situatie anders.
Lekker bedrag, om welke BMW gaat dit en welke LM? Ben namelijk nieuwsgierig, misschien leuk voor later.

• Jackson6
  • Niet online
Phntm schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:00:
[...]

Lekker bedrag, om welke BMW gaat dit en welke LM? Ben namelijk nieuwsgierig, misschien leuk voor later.
Waarschijnlijk een 1 serie via een lokale dealer?

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Phntm schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:00:
[...]

218iA Active Tourer. Met alles was we wilden (Exectutive, M-Sport, Premium Audio, Panorama Dak, afneembare trekhaak, parking pack, etc etc).

We zijn er echt supertevreden mee.

EDIT:

Prijs iets overdreven, kregen nog 1800,- korting :+

PWM wijzigde deze reactie 20-08-2019 14:09 (14%)

• Sport_Life

Sport_Life

1800 euro korting en 1100 euro kosten rijklaar maken, dus 700 euro korting op een auto van 43k.
Dat kan wel beter hoor :P.

500 voor pl is wel een goede deal op zo'n bedrag zeg! Zelfs met 12k kms.

Sport_Life wijzigde deze reactie 20-08-2019 14:21 (31%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Sport_Life schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:18:
1800 euro korting en 1100 euro kosten rijklaar maken, dus 700 euro korting op een auto van 43k.
Kreeg 2500,- 1500,- cash wegens geen inruil :)

EDIT:

Is bij BMW zelf. Mijn vrouw heeft 1x schade gereden (bij ziekenhuis toen ze mijn zoontje van 6 er heen reed met net gebroken voet, dus die vergeef ik :p ).

Afhandeling kon niet soepeler en eigen risico hoefde niet betaald te worden. Tot nu toe erg goede ervaring.

Hiervoor een Volkswagen 4 jaar in de PL bij Volkswagen wat ook vlekkeloos ging.

PWM wijzigde deze reactie 20-08-2019 14:27 (40%)

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:58
assje schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:09:
@Dieken Taffert

Nog 2 jaar en dan weten we of ik beter (nieuw) had kunnen kopen:
assje in "Private Lease - Deel 1"
Ik probeer hier even te vergelijken in mijn situatie, na 2,5 jaar PL. De prijzen zijn gebaseerd op de facturen van de garages.
-Fiesta ST-Line uit 2017 met alle opties. (nieuwprijs ongeveer €20.000)
-Inmiddels 80.000km gereden. (restwaarde €13.000)
-3 onderhoudsbeurten gehad (€200x3 = €600)
-Alle banden zijn vervangen (4x = €400).
-Voorruit is stuk geweest en compleet vervangen (aanname dat het verzekeringswerk is en dus €0)
-(niet) verhaalbare schade, iemand is tijdens het parkeren in m'n deur gereden (verzekeringswerk)

Kosten nieuw kopen:
-Onderhoud €33
-Verzekering €107 (all risk, 1 jr schadevrij, 0 eigen risico)
-Afschrijving €233
-MRB €32
-Rentederving €20
Totaal: €425/maand

PL, elke maand opzegbaar, eigen risico afgekocht.
Totaal: €364/maand

Kanttekening: Ik heb geen kosten gerekend voor de voorruit en de (niet) verhaalbare schade. Ik denk ook niet dat ik als consument zo goedkoop de beurten kan laten uitvoeren (groot inkoop bedrijf). Voordeel is wel dat ik geen zorgen meer heb, ik kan de auto elke maand opzeggen (als ik een huis wil kopen), en ik hoef geen €20.000 te lenen wat rente kost, dat nog vrij laag is ingeschat, of ik investeer het geld met 1% rente, wat dus op €20 pm komt.

• benlanka
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Phntm schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 10:10:
Ik zou niet het maximale natuurlijk lenen, maar zijn er mensen hier die wel met een lease op hun eigen naam een hypotheek hebben afgenomen?
Wij hebben een hypotheek afgesloten terwijl mijn Private Lease ad € 454/maand (looptijd 24 maanden) liep. Ja, dat scheelde € 33.000 in maximale hypotheek. We hebben in februari een huis gekocht met hypotheek van ca. 66% van het maximumleenbedrag. Vanaf december eindigt mijn PL-contract en begint een nieuwe voor 60 maanden met een bedrag van € 636/maand. Dat scheelt € 110.000 in maximale hypotheek. Dezelfde hypotheek afsluiten zou dan 83% van het maximumleenbedrag zijn.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

PWM schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:07:
[...]

218iA Active Tourer. Met alles was we wilden (Exectutive, M-Sport, Premium Audio, Panorama Dak, afneembare trekhaak, parking pack, etc etc).

We zijn er echt supertevreden mee.

EDIT:

Prijs iets overdreven, kregen nog 1800,- korting :+

[Afbeelding]
Grappig. Ik had 'Productiefase 2'. Die korting krijg je volgens mij altijd. :P
Sport_Life schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:18:

500 voor pl is wel een goede deal op zo'n bedrag zeg! Zelfs met 12k kms.
De onderhandeling is het te betalen maandbedrag, niet zozeer de catalogusprijs. BMW was later minder scherp. Uiteindelijk was het via Alphabet goedkoper en kwam het op 481 terecht voor een 118iA High Executive M Sport Shadow twv 41.716,49.

Overigens is de tussentijdse beëindiging via BMW wel minder gunstig dan bedrijven met keurmerk Private Lease, dat was ook een reden om bij Alphabet (stom genoeg ook een BMW-bedrijf) te blijven.

• Dieken Taffert
[...]

[...]

Mijn voorbeeld:

Dit is een vergelijking waar ik weinig tot niets mee kan, er ontbreekt te veel info. Hoeveel km, brandstof, auto verkocht tegen inruilprijs ( spotgoedkoop) of marktwaarde? Hoe verzekerd? Een 8 jaar oude auto verzeker je niet all-in b.v.

Verder nam je ongetwijfeld een zo gunstig mogelijke deal als private lease met je Qashqai, daar kun je een zo gunstig mogelijk deal qua occasion koop met eigen geld tegenover zetten.

Als je een Lexus CT200h neemt als vergelijking, uit 2012 (ik ken meerdere mensen die hem rijden):
- Kost je ca. 10.000 euro; afschrijving is zeer laag (ca. 100-120 euro/mnd);
- Verbruik is makkelijk 1 op 19 (met een beetje inzet 1 op 21 oid);
- Onderhoud vrijwel non-existent behalve standaard beurt, 1 van de meest betrouwbare auto's ooit gemaakt (ca. 40 euro/mnd);
- Wegenbelasting in prov. Utrecht (indicatie, woon ik zelf) 55 euro/mnd;
- WA verzekering ca. 30 euro/mnd (grove indicatie, hangt af van schadevrije jaren);

Maandelijkse lasten zijn dus iets meer dan ca. 230 euro/maand plus brandstof. Bij 25.000 km/j (grove aanname, geen idee hoeveel je rijdt) en een literprijs van 1.75 euro komt de brandstof neer op 110 liter benzine = 192,50 euro brandstof.

Je Qashqai zal als ie op benzine rijdt (en bij grove aanname 25k kms), niet veel beter doen dan 1 op 14 (kan erger), dat kost je dan 40 L benzine extra per maand, zo rond de 262.50 euro/mnd totaal aan benzine.

Ook met je zeer gunstige PL aanbieding kost dat je bijna 200 euro meer per maand. Met de huidige PL prijzen kost je dat 300 euro meer. Dat gaat al aardig richting het dubbele, qua kosten. Idd, dan rijd je wel een nieuwe auto, al moet je Nissan wel als een klasse lager dan Lexus beschouwen.

PL van een nieuwe Lexus CT200h begint bij 400 euro/mnd (bij Lexus), en dan heb je hem kaal. Occasions zat vol opties, en dat kost niet gek veel meer dan een kale occasion. En je hebt een lagere afschrijving.

Bij bovenstaand verhaal komt dus de lijst met nadelen van PL t.o.v. eigen auto hebben.

Andere vergelijkingen:
- PL nieuwe vs. aankoop met eigen geld nieuw (volgens onafrhankelijke partijen is aankoop meestal gunstiger);
- Auto met de kop eraf uit b.v.; Duitsland (Jahreswagen) -> zal beduidend gunstiger uitpakken dan PL en je rijdt een vrijwel nieuwe auto...

Dieken Taffert wijzigde deze reactie 20-08-2019 17:44 (6%)

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:07

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Dan vergelijk je een ouwe rot bak tegen een nieuwe uit de fabriek ;). Appels met peren dus.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Dieken Taffert schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:39:
[...]

Dit is een vergelijking waar ik weinig tot niets mee kan, er ontbreekt te veel info. Hoeveel km, brandstof, auto verkocht tegen inruilprijs ( spotgoedkoop) of marktwaarde? Hoe verzekerd? Een 8 jaar oude auto verzeker je niet all-in b.v.
Dus een risico. Als je na 1km in de boom hangt, ben je 10.000 kwijt. Idem met:
- Onderhoud vrijwel non-existent behalve standaard beurt, 1 van de meest betrouwbare auto's ooit gemaakt (ca. 40 euro/mnd);
- WA verzekering ca. 30 euro/mnd (grove indicatie, hangt af van schadevrije jaren);
Dit is allemaal best case scenario. Voor PL reken je continu met worst-case. Zo kan je niet vergelijken. De CT200h moet elke 15.000 een beurt. Als je 25.000 rijdt, ben je dus aan de beurten al jouw hele budget kwijt. Dan hebben we dus nog geen banden en andere slijtage onderdelen meegerekend.

Je rekent niet met Appels en Peren, je rekent met kroketten en druiven.

PWM wijzigde deze reactie 20-08-2019 17:48 (4%)

• Dieken Taffert
Tylen schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:46:
Dan vergelijk je een ouwe rot bak tegen een nieuwe uit de fabriek ;). Appels met peren dus.
Lijkt een zinnige opmerking, maar 1 hele grote aantekening: degene waar ik op reageerde, vergeleek een Toyota RAV4 uit 2005 met een PL Nissan Qashqai uit 2017. Ik ga dus mee in zijn vergelijking.
PWM schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:47:
[...]

Dus een risico. Als je na 1km in de boom hangt, ben je 10.000 kwijt.
Bij een gemiddelde chauffeur is die kans zeer klein.

Volgens SAP advocaten is de kans op een zwaar ongeval in NL gemiddeld 0.13%/jaar:
https://www.sapadvocaten....s-op-een-verkeersongeval/

En daarvan is weer een % eigen schuld, waardoor de verzekering niets uitkeert. Je kunt minimaal twee dingen doen om dit risico te ondervangen als je er mee zit: 1) het geld dat je bespaart door een occasion te kopen i.p.v. een nieuwe Qashqai (2400-3600/jaar) te private leasen sparen om dit risico af te dekken, of 3 tientjes/mnd meer uitgeven voor een WA Casco verzekering.
Idem met:

[...]

Dit is allemaal best case scenario. Voor PL reken je continu met worst-case. Zo kan je niet vergelijken. De CT200h moet elke 15.000 een beurt. Als je 25.000 rijdt, ben je dus aan de beurten al jouw hele budget kwijt. Dan hebben we dus nog geen banden en andere slijtage onderdelen meegerekend.

Je rekent niet met Appels en Peren, je rekent met kroketten en druiven.
Ik reken niet alleen best case, want qua verbruik reken ik voor de Lexus met 1 op 19 terwijl je er best zuiniger mee kan rijden. Qua verzekering reken ik met 25k - 30k km / jaar en 4 schadevrije jaren, als we uit gaan van 25k (grenswaarde) zou ik ook 1 categorie lager kunnen kiezen en de meeste autorijdende mensen die ik ken hebben meer dan 4 schadevrije jaren...

Slijtage-onderdelen en banden reken ik wel mee, zit in het onderhoud. Onderhoud hoeft niet per sé bij de dealer (na aflopen fabrieksgarantie is dat niet meer zo nodig), dus beurten zijn een stuk goedkoper. Elke 15k km een beurt, tsja, die dingen zijn bulletproof (Prius met andere koets, staat wereldwijd al jaren op 1 in betrouwbaarheidsonderzoeken) dus nodig is dat niet. Maar ik ga er wel van uit voor deze vergelijking.

Anyway, ik vergelijk wel een volledige en duidelijke kroket met een volledige en duidelijke druif, jij geeft zo weinig info dat je helemaal niet weet wat je nu eigenlijk vergelijkt... ik vermoed dat de vergelijking aan alle kanten rammelt, want een auto uit 2005 rijden voor hetzelfde geld als een nieuwe auto van hetzelfde type gaat lijnrecht tegen elke vorm van logica in.

Reken je jezelf niet veel te rijk? Redeneer je niet toe naar de door jou gewenste uitkomst? Daar lijkt het voor mij zeer sterk op.

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:18
@Dieken Taffert Grappig hoe ongeveer elke 5 pagina's een nieuwkomer moet gaan vertellen hoe dom alle mensen met een PL wel niet zijn en dat ze veel te veel betalen en veel beter een tweede hands kopen want dat is veeeeeel goedkoper... Het wordt zelfs een beetje vermoeiend. :w

Ik heb ook een PL achtige constructie. Ja met een Golfje van 5 jaar oud was ik veel goedkoper uit, maar dat wil ik niet. Ik ga voor gemak, als er iets niet werkt breng ik hem naar de dealer en neem hem gerepareerd weer mee. Standaard direct vervangend vervoer, 0 extra kosten, geen eigen risico. Geweldig! Alles is afgedekt voor een vast bedrag per maand. En ben ik hem zat, dan ruil ik hem in zonder extra kosten. Heerlijk makkelijk. Sommige mensen moeten per se andere van hun mening op de hoogte stellen en willen maar niet snappen dat niet iedereen het belangrijk vindt dat alles zo goedkoop mogelijk moet of dat je graag wat meer wil betalen voor gemak. :Y

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling

• meermarco
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:59
Dieken Taffert schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:32:
Een nieuwe V60 D6 heeft gewoon fabrieksgarantie, dus hoge onverwachte kosten zijn niet relevant.

Dit argument wordt heel veel genoemd maar stelt inhoudelijk erg weinig voor... een nieuwe auto heeft fabrieksgarantie en er gaan vrijwel geen grote dingen kapot. Als je je daar zorgen over maakt, kun je een Kia kopen met 7 jaar fabrieksgarantie.

En als je een nieuwe auto kunt kopen, schrik je niet van een aircopomp van 1000 euro die vervangen moet worden. Daar schrik je alleen van als je financiële positie niet geweldig is
Jij kan niet bepalen waar mensen van schrikken. Maar goed. De mijne was tweedehands. Circa 110.000 gereden. Uit de korte fabrieksgarantie(geen Kia, al klinkt 7 ideaal, Veel valt er buiten) Zelf 6 jaar schadevrije jaren. 25.000km.
Looptijd 2 jaar en dan iets anders willen. Svi erbij. Rechtsbijstand. 510 euro per maand. En na 2 jaar geef ik de sleutel af en klaar. Ik zie niet hoe dit veeeeel voordeliger voor mij had gekunt bij (occasion)koop met ditzelfde model. Alle sommen gemaakt. Komt gewoon niet uit.

• Road-runner83
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13-10 14:47
Vandaag helaas een flinke offerte gekregen voor m'n oude 530D uit 2006 (met bijna 400K op de teller :)), zat er ook wel aan te komen want heb al wat goedkope jaartjes gehad.

Nu zit ik te twijfelen tussen:
- Betalen en doorrijden maar nog meer kans op groot onderhoud (verstuivers, turbo, automaat nog niet gehad)
- Verkopen en wat anders kopen (helaas niet al te veel spaargeld op dit moment)
- Private lease
- Zakelijke lease (kan ook bij ons bedrijf dus maar wat offertes opvragen)

Het liefst wil ik een station/SUV. Weet er iemand toevallig leuke aanbiedingen? Zit zelf te kijken naar de nieuwe Corolla Touring. Heeft iemand deze op GoT als Private lease?

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:54
Ophidian schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:27:
@Dieken Taffert Grappig hoe ongeveer elke 5 pagina's een nieuwkomer moet gaan vertellen hoe dom alle mensen met een PL wel niet zijn en dat ze veel te veel betalen en veel beter een tweede hands kopen want dat is veeeeeel goedkoper... Het wordt zelfs een beetje vermoeiend. :w

Ik heb ook een PL achtige constructie. Ja met een Golfje van 5 jaar oud was ik veel goedkoper uit, maar dat wil ik niet. Ik ga voor gemak, als er iets niet werkt breng ik hem naar de dealer en neem hem gerepareerd weer mee. Standaard direct vervangend vervoer, 0 extra kosten, geen eigen risico. Geweldig! Alles is afgedekt voor een vast bedrag per maand. En ben ik hem zat, dan ruil ik hem in zonder extra kosten. Heerlijk makkelijk. Sommige mensen moeten per se andere van hun mening op de hoogte stellen en willen maar niet snappen dat niet iedereen het belangrijk vindt dat alles zo goedkoop mogelijk moet of dat je graag wat meer wil betalen voor gemak. :Y
Inderdaad! en alsof men een 'private lease' auto even neemt alsof men een pakje boter bij de supermarkt haalt zonder ook maar na te denken. Ik was eerst ook zeer sceptisch tegenover private lease, heb me er ook flink in verdiept. Het heeft ook een aantal maanden geduurd tot de knoop werd doorgehakt. Voor mij was de doorslag dat ik niet in één keer 20-25K hoefde neer te leggen voor een jonge occasion. Nu heb ik een nieuwe voor maar iets meer per maand en geen gedoe en nog een mooie spaarrekening. M'n eigen auto verkopen/ inruilen vond ik ook erg irritant. Heb daar straks geen last van. Heb daarnaast de opbrengst van m'n vorige auto afgelost op m'n hypotheek, scheelt tot aanzienlijk in vergelijking tot de spaarrente O-)

Het 'private lease keurmerk' is tegenwoordig bij zo'n beetje iedere iedere fatsoenlijke aanbieder standaard. Daar hoef je niets extra's voor te betalen. Dat zorgt er voor dat er geen vervelende kleine lettertjes zijn.

Als je nu betaald voor bezit of gebruik, als je het je kan veroorloven(met nadruk op veroorloven) en het er voor over hebt waarom niet!?
Beide heeft uiteraard voors en tegens.

• Jackson6
  • Niet online
Kunnen we dan nu het topic weer gebruiken waar het voor bedoeld is: aanbiedingen, vergelijkingen tussen auto's, ervaringen etc.

Niet private leasers die hier private lease komen afraden is echt stront vervelend.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Dieken Taffert schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:39:
[...]

Verder nam je ongetwijfeld een zo gunstig mogelijke deal als private lease met je Qashqai, daar kun je een zo gunstig mogelijk deal qua occasion koop met eigen geld tegenover zetten.

Als je een Lexus CT200h neemt als vergelijking, uit 2012 (ik ken meerdere mensen die hem rijden):
- Wegenbelasting in prov. Utrecht (indicatie, woon ik zelf) 55 euro/mnd;

Maandelijkse lasten zijn dus iets meer dan ca. 230 euro/maand plus brandstof. Bij 25.000 km/j (grove aanname, geen idee hoeveel je rijdt) en een literprijs van 1.75 euro komt de brandstof neer op 110 liter benzine = 192,50 euro brandstof.

Je Qashqai zal als ie op benzine rijdt (en bij grove aanname 25k kms), niet veel beter doen dan 1 op 14 (kan erger), dat kost je dan 40 L benzine extra per maand, zo rond de 262.50 euro/mnd totaal aan benzine.

Ook met je zeer gunstige PL aanbieding kost dat je bijna 200 euro meer per maand. Met de huidige PL prijzen kost je dat 300 euro meer. Dat gaat al aardig richting het dubbele, qua kosten. Idd, dan rijd je wel een nieuwe auto, al moet je Nissan wel als een klasse lager dan Lexus beschouwen.

PL van een nieuwe Lexus CT200h begint bij 400 euro/mnd (bij Lexus), en dan heb je hem kaal. Occasions zat vol opties, en dat kost niet gek veel meer dan een kale occasion. En je hebt een lagere afschrijving.

Bij bovenstaand verhaal komt dus de lijst met nadelen van PL t.o.v. eigen auto hebben.

Andere vergelijkingen:
- PL nieuwe vs. aankoop met eigen geld nieuw (volgens onafrhankelijke partijen is aankoop meestal gunstiger);
- Auto met de kop eraf uit b.v.; Duitsland (Jahreswagen) -> zal beduidend gunstiger uitpakken dan PL en je rijdt een vrijwel nieuwe auto...
8 jaar oude auto niet AllRisk? Waarom zou ik 12-13k aan waarde niet all-risk verzekeren? :? Bij total loss heb je nul. Afstanden overigens tot 10k/jaar. De RAV4 zou ook heel gunstig in onderhoud zijn. Toch moest een deel van de uitlaat gelast worden, wat werk aan de remmerij, vijf nieuwe banden (ja reserveband achterop was ook versleten) en aangezien het 4WD was, ook de nodige kilo's. Daarnaast kwam de afschrijving op 150/maand uit. Wel een fijne auto om mee te rijden, hoewel wat rumoerig op snelwegtempo. Overigens was het een full-option special edition met alles erop en eraan.

De grap is dat een 12 jaar oude auto toen NIET goedkoper was dan de PL die hem opvolgde met een vergelijkbare cataloguswaarde. En ja, het oog wil ook wat. Een CT200h vind ik gewoon niks aan, sorry. Lexus is ook gewoon maar een merk van Toyota.

Verbruik is niet relevant, moet ik in beide gevallen zelf betalen.

Die onafhankelijke partijen hebben meermaals uitgerekend dat het per situatie en auto kan verschillen wat de beste keus is. Soms is kopen beter, andere keer PL. Die som zal je bij elke aanbieding moeten maken. :)

• Batsgeit
  • Laatst online: 22:06
Dieken Taffert schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:09:

Slijtage-onderdelen en banden reken ik wel mee, zit in het onderhoud. Onderhoud hoeft niet per sé bij de dealer (na aflopen fabrieksgarantie is dat niet meer zo nodig), dus beurten zijn een stuk goedkoper. Elke 15k km een beurt, tsja, die dingen zijn bulletproof (Prius met andere koets, staat wereldwijd al jaren op 1 in betrouwbaarheidsonderzoeken) dus nodig is dat niet. Maar ik ga er wel van uit voor deze vergelijking.
Ah ja, je auto niet onderhouden, dat is inderdaad de juiste besparing :+

Iets meer ontopic: ik vind het jammer dat er bijna geen maandelijks opzegbare contracten worden aangeboden. Het kan nu eigenlijk alleen nog bij sommige auto's van de consumentenbond en bij Toyota, maar beide auto's vind ik niet zo interessant.

Batsgeit wijzigde deze reactie 21-08-2019 08:57 (16%)

• Aike
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Batsgeit schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:55:
[...]

Iets meer ontopic: ik vind het jammer dat er bijna geen maandelijks opzegbare contracten worden aangeboden. Het kan nu eigenlijk alleen nog bij sommige auto's van de consumentenbond en bij Toyota, maar beide auto's vind ik niet zo interessant.
Directlease biedt ook flexibele contracten aan; https://www.directleaseprivate.nl/flexibele-looptijd/

Zelf verwacht ik dat dat wel meer gaat komen en dat ook het overdragen van contracten makkelijker gaat worden. Misschien zelfs een soort marktplaats waar je je contract aan kunt bieden. Dan kunnen mensen die maar een kort contract willen het laatste deel van een contract rijden tot de auto weer teruggaat.

Dit jaar ben ik maar 9 maanden in Nederland, dus als ik van iemand de laatste 8-9 maanden contract had kunnen betalen/rijden was dat handig geweest.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Batsgeit
  • Laatst online: 22:06
@Aike maar daar zit je zo te zien vast aan 12.000km per jaar, en is er een beperkte keus aan auto's.

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 11-10 10:27
Road-runner83 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:51:
Vandaag helaas een flinke offerte gekregen voor m'n oude 530D uit 2006 (met bijna 400K op de teller :)), zat er ook wel aan te komen want heb al wat goedkope jaartjes gehad.

Nu zit ik te twijfelen tussen:
- Betalen en doorrijden maar nog meer kans op groot onderhoud (verstuivers, turbo, automaat nog niet gehad)
- Verkopen en wat anders kopen (helaas niet al te veel spaargeld op dit moment)
- Private lease
- Zakelijke lease (kan ook bij ons bedrijf dus maar wat offertes opvragen)

Het liefst wil ik een station/SUV. Weet er iemand toevallig leuke aanbiedingen? Zit zelf te kijken naar de nieuwe Corolla Touring. Heeft iemand deze op GoT als Private lease?
Ik zou eerst eens bij je werk nagaan wat de mogelijkheden zijn. Zeker wanneer de gewenste Corolla Touring binnen de leaseregeling valt (standaard) hoef je vaak die auto niet mee te nemen naar een nieuwe werkgever, maar wordt die doorgeschoven naar een collega/ poule.
Enige nadeel die ik kan bedenken om het vanuit zakelijk te doen t.a.v. privé is ook wanneer je bij een eventuele job-switch gedwongen de auto moet moet nemen, of af moet kopen. Dat nadeel heb je bij Prrivate lease natuurlijk niet.
Bij Private lease t.a.v. zakelijke lease, wordt een deel betaald uit je bruto loon, terwijl je private lease altijd netto moet betalen. Dat maakt zakelijke lease normaliter goedkoper.

jbdeiman wijzigde deze reactie 21-08-2019 09:50 (6%)

• Road-runner83
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13-10 14:47
jbdeiman schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:49:
[...]

Ik zou eerst eens bij je werk nagaan wat de mogelijkheden zijn. Zeker wanneer de gewenste Corolla Touring binnen de leaseregeling valt (standaard) hoef je vaak die auto niet mee te nemen naar een nieuwe werkgever, maar wordt die doorgeschoven naar een collega/ poule.
Enige nadeel die ik kan bedenken om het vanuit zakelijk te doen t.a.v. privé is ook wanneer je bij een eventuele job-switch gedwongen de auto moet moet nemen, of af moet kopen. Dat nadeel heb je bij Prrivate lease natuurlijk niet.
Bij Private lease t.a.v. zakelijke lease, wordt een deel betaald uit je bruto loon, terwijl je private lease altijd netto moet betalen. Dat maakt zakelijke lease normaliter goedkoper.
Heb de vraag voor een offerte uit staan :). En klopt normaliter is zakelijk leasen voordeliger alleen zitten wij bij een leasemaatschappij die een monopoly positie heeft (gehoord van collega's dat die flink aan de prijs is) en als je niet least krijg je dus je leasebudget uitgekeerd + 0,19ct per kilometer. Als ik 20K zakelijk rij dan krijg ik dus naast m'n leasebudget nog 3800 euro per jaar.

Dus ik denk dat in mijn geval Private lease goedkoper is ook omdat de bijtelling nu 22% is. Maargoed moet alles dan in een excelletje gieten als ik de offertes (Zakelijk vs Private) heb.

• Wicked-Game
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 04-10 19:52
Gisteren even een rondje gedaan met de VW Polo Comfortline. Wel een interessante auto, met name de 1.0 TSI. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer bij de aanbieders. Wat een must is dat het Executive pakket erbij zit, wat dus ook niet overal weer bij zit.

Bij de ene aanbieder is SVI en OIV een optie, en kost het je per maand meer. En bij de ander is het weer inbegrepen. Winterbanden of all-season banden is dan ook weer de vraag. Heb een lichte voorkeur voor winterbanden, bij all-season is het altijd net niet.

En dan nog het eigen risico, dit is ook sterk wisselend. Van 500,- euro tot afkoop mogelijkheden etc. Ben benieuwd wat de private lease rijders hier normaliter wel/niet van afnemen van die opties? Zelf vind ik 500,- euro per schadegeval erg hoog. En zou daar niet meer dan 250,- euro willen zien.

OIV vind ik zeker belangrijk. SVI is een vraagteken...

Om dan een idee te geven:
Athlon: 414 p/maand met alle opties aangevinkt (1.0 TSI, Executive, en Privacy Glass) en dan sVI/OVI en banden.
ANWB: 399 p/maand terwijl hier SVI/OVI inbegrepen is incl. winterbanden. Mist dan weer privacy glass.

Is dit dan ook de manier zoals jullie er naar kijken? Of hoe selecteren jullie nu de beste deal? Want op basis van deze gegevens zou ik zeggen ANWB. Aan de andere kant via Athlon heb ik nog een collectiviteitskorting van 10 euro p/maand.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Jackson6
  • Niet online
Wicked-Game schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:58:
Gisteren even een rondje gedaan met de VW Polo Comfortline. Wel een interessante auto, met name de 1.0 TSI. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer bij de aanbieders. Wat een must is dat het Executive pakket erbij zit, wat dus ook niet overal weer bij zit.

Bij de ene aanbieder is SVI en OIV een optie, en kost het je per maand meer. En bij de ander is het weer inbegrepen. Winterbanden of all-season banden is dan ook weer de vraag. Heb een lichte voorkeur voor winterbanden, bij all-season is het altijd net niet.

En dan nog het eigen risico, dit is ook sterk wisselend. Van 500,- euro tot afkoop mogelijkheden etc. Ben benieuwd wat de private lease rijders hier normaliter wel/niet van afnemen van die opties? Zelf vind ik 500,- euro per schadegeval erg hoog. En zou daar niet meer dan 250,- euro willen zien.

OIV vind ik zeker belangrijk. SVI is een vraagteken...

Om dan een idee te geven:
Athlon: 414 p/maand met alle opties aangevinkt (1.0 TSI, Executive, en Privacy Glass) en dan sVI/OVI en banden.
ANWB: 399 p/maand terwijl hier SVI/OVI inbegrepen is incl. winterbanden. Mist dan weer privacy glass.

Is dit dan ook de manier zoals jullie er naar kijken? Of hoe selecteren jullie nu de beste deal? Want op basis van deze gegevens zou ik zeggen ANWB. Aan de andere kant via Athlon heb ik nog een collectiviteitskorting van 10 euro p/maand.
Je kan ook even bellen naar de geselecteerde dealer of je buiten de opties van de PL aanbieder opties kan bestellen. Ik kwam er met mijn Fiesta helaas te laat achter dat ik gewoon de privacy glass optie nog via de dealer had mogen regelen.

https://www.autoweek.nl/p...oplopend&sorterenop=prijs

Staan nog wat andere aanbieders bij ;)

Jackson6 wijzigde deze reactie 21-08-2019 13:03 (4%)

• jbdeiman
  • Laatst online: 11-10 10:27
Road-runner83 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:00:
[...]

Heb de vraag voor een offerte uit staan :). En klopt normaliter is zakelijk leasen voordeliger alleen zitten wij bij een leasemaatschappij die een monopoly positie heeft (gehoord van collega's dat die flink aan de prijs is) en als je niet least krijg je dus je leasebudget uitgekeerd + 0,19ct per kilometer. Als ik 20K zakelijk rij dan krijg ik dus naast m'n leasebudget nog 3800 euro per jaar.

Dus ik denk dat in mijn geval Private lease goedkoper is ook omdat de bijtelling nu 22% is. Maargoed moet alles dan in een excelletje gieten als ik de offertes (Zakelijk vs Private) heb.
Dat klopt, reken dan wel mee dat je leasebudget wat je krijgt uitgekeerd bij je bruto loon op kkomt, dus dat daar (ongeveer) 2/3e van overblijft aan de netto kant.
M.a.w. is je leasebudget 600 euro krijg je 600 euro bij op je bruto loon, en ongeveer 400 euro uitbetaald. Inderdaad zal het verschil kleiner zijn dan voorheen, omdat er nu 22% bijtelling geld. BIj mij geldt (nog 1 jaar) 14%, dus dat zal ook zeker schelen. Overigens krijgen wij bij de lease een tankpas, waar we niet nog apart voor hoeven te betalen.

• TheBrut3
Wicked-Game schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:58:
Is dit dan ook de manier zoals jullie er naar kijken? Of hoe selecteren jullie nu de beste deal?
Je kan altijd aanbieders en dealers mailen voor een offerte op maat. Of aangeven dat je bij leverancier X een offerte hebt welke lager is en of leverancier Y daarin tegemoet kan komen. Het is gewoon hetzelfde spelletje als wanneer je een nieuwe auto gaat kopen. Als je daar niet zo'n 10% korting krijgt heb je het ook slecht gedaan :+
jbdeiman schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:03:
Overigens krijgen wij bij de lease een tankpas, waar we niet nog apart voor hoeven te betalen.
Daar is die 19 ct/km voor.
Over het algemeen is bruto uitbetaald krijgen en daarbij nog 19 ct/km vergoeding tegenwoordig een betere deal dan een leasewagen. Tenzij 4% wagen of veel privé kilometers.

TheBrut3 wijzigde deze reactie 21-08-2019 15:38 (27%)

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:18
Via de ING Punten winkel kan je korting krijgen op Toyota. Als ik snel kijk is de korting per maand op de Toyota prijs:

Aygo -- 10 euro
Yaris -- 20 tot 25 euro
Corolla -- 25 tot 30 euro
CH-R -- 30 tot 44 euro

Korting is afhankelijk van de uitvoering, looptijd of kilometers maakt niets uit.

Voorbeeld 48 maanden en 15000km. Prijs afhankelijk van uitvoering comfort - (active ertussenin) - dynamic:
Aygo 222 - 271 euro
Yaris 320 - 384 euro
Carolla 1.2 Hatchback 410 - 471 euro
Corolla 1.2 Touring 432 - 493 euro
Corolla Hybrid Hatchback 432 - 493 euro
Corolla Hybrid Touring 486 - 514 euro
CH-R 487 tot 541 euro

Edit:
Met 12 schade vrije jaren:
Aygo 186- 232 euro
Yaris 278 - 337 euro
Carolla 1.2 Hatchback 356 - 387 euro
Corolla 1.2 Touring 375 - 432 euro
Corolla Hybrid Hatchback 407-433 euro
Corolla Hybrid Touring 426 - 457 euro
CH-R 428 tot 477 euro

Ophidian wijzigde deze reactie 21-08-2019 17:47 (16%)

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling

• Falastine
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 18:25

Falastine

Think about my signature...

Ik twijfel tussen wachten op de nieuwe aanbiedingen van de Consumentenbond of gaan voor de Niro nu...

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Falastine schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:04:
Ik twijfel tussen wachten op de nieuwe aanbiedingen van de Consumentenbond of gaan voor de Niro nu...
Misschien een aanname, maar je zal dan wel moeten wachten tot volgend jaar als het gaat om nieuwe aanbiedingen. Het is geheel aan jezelf of je de huidige aanbieding vindt voldoen aan je eisen.

• Falastine
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 18:25

Falastine

Think about my signature...

Phntm schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:26:
[...]

Misschien een aanname, maar je zal dan wel moeten wachten tot volgend jaar als het gaat om nieuwe aanbiedingen. Het is geheel aan jezelf of je de huidige aanbieding vindt voldoen aan je eisen.
Weet niet en kan het nergens vinden of ik mijn oude auto daar kan inleveren. Anders zal ik deze eerst moeten verkopen.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Falastine schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:27:
[...]

Weet niet en kan het nergens vinden of ik mijn oude auto daar kan inleveren. Anders zal ik deze eerst moeten verkopen.
Even teruglezen in het topic; er zijn leden die hun auto hebben kunnen/willen inruilen. Het zijn gemixte ervaringen. Particulier verkoop verdien je sowieso meer dan met inruil. Dus als je zeker bent van je keus en je hakt de knoop door, dan time je het verkoop met wanneer de auto geleverd kan worden. :)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

De V40 T3 Polar+ is anders een goede aanbieding voor een complete auto.

• TheBrut3
Alex53 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 06:57:
Als zeer tevreden gebruiker van Private Lease heb ik gisteren mijn 3 jaar oude Peugeot 208 ingeleverd. Na staan hier wisselende opmerkingen over dit inleveren, van 'heel normaal' tot horror. Nu .. ik kon 'm gewoon inleveren: hij wordt gecontroleerd maar op een normale manier. Absoluut geen wit betegelde ruimte met 50 halogeenlampen: gewoon kijken naar krassen en deuken. Nu had ik het geluk dat de auto na 3 jaar volledig gaaf was. Gedeeltelijk is dat de blijkbaar goede lak, gedeeltelijk stom geluk: een keer een verkeerde manoeuvre( van je zelf of een ander) of een opengesmeten deur en je hebt schade. Maar gelukkig niets van dit alles. Het interieur was nog de grootste zorg . .we hebben een witte hond. Maar zo’n beschermdeken voor de achterbank vangt bijna alles op, en voor de rest grondig stofzuigen.
Aangezien ik aanmerkelijk minder reed dan verwacht, krijg ik het nodige terug: dat moet ik uiteraard nog even afwachten. Straks de nieuwe auto, weer Private Lease, ophalen !

En ik zag staan 'PL is meestal kaal': mijn nieuwe auto is ongeveer 'Select * from opties' .. alles er op en eraan. Er wordt ERG veel onzin verteld.

En .. niet onbelangrijk: Schadevrij sinds ong. 1971 .. en dat is gewoon zo gebleven, het is absoluut niet zo dat PL je opeens terugzet op '0' jaren. Kies zelf, laat niet niet bangmaken door onzinverhalen van PL haters, die er duidelijk niets van weten.
Eindelijk een terugkoppeling over het inleveren, die zie je hier maar sporadisch verschijnen.
Nu kan ook de berekening gemaakt worden tussen nieuw vs PL.

• Dieken Taffert
Jackson6 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:19:
Kunnen we dan nu het topic weer gebruiken waar het voor bedoeld is: aanbiedingen, vergelijkingen tussen auto's, ervaringen etc.

Niet private leasers die hier private lease komen afraden is echt stront vervelend.
7 plusjes, dus dit standpunt is serieus te nemen.

Al klopt er volgens mij bar weinig van, het is immers een algemeen PL topic en in de topicopener worden soortgelijke sub-onderwerpen benoemd als ik naar voren breng. Maar ok, ik doe een stap terug.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

1 jaar na dato is het nog steeds een puinzooi qua administratie bij JustLease.
Ik heb 2 maanden geleden m'n bundel naar beneden gezet (dat kan eens per kwartaal en gaat dan het komende kwartaal in) en je raadt het al; ik betaal al 2 maanden op rij nog gewoon het oude tarief.
Antwoord van JustLease? Of ik het 'niet erg vind om de extra kosten te betalen, dan krijg je het later gewoon ( :') ) van ons terug'. Natuurlijk joh, ik vind het niet erg om jullie incompetentie te sponsoren. En gewoon? Niks is gewoon bij JustLease, dat heeft zich inmiddels wel uitgewezen.

• dennisk.
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12-10 23:38
dennisk. schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:36:
Heb een offerte opgevraagd bij BMW voor de 118i Model M Sport. 48 maanden, 25k kilometers.

Uiteindelijk met wat opties komt die op 46.689 euro, met een leaseprijs van 678 euro per maand.

Ik kan in dit topic echter niet gauw zien wat op dit moment gangbare prijzen zijn, al denk ik dat in de prijs van 678 euro nog wel speling zit.

De optielijst:
Sportstoelen voor
Alpinweiss III
M Sport Plus Pack
Model M Sport
Levering zonder typeaanduiding € 0,00
M achterspoiler
Parking Assistant
Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
Interieurlijsten Illuminated Boston
Leder 'Dakota' Schwarz/Accent Blau geperforeerd
BMW Connected Pack Professional
Harman Kardon Surround Sound Systeem
Audio Media Pack
Automatische dimmende binnenspiegel
Glazen panoramadak
BMW Executive Edition
High Executive
Automatische transmissie
Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
M Aerodynamicapakket
Alarmcode (Intern)
Alarmsignaal (Intern)
AG Intern
Voorbereiding Driving Assistance
Modeljaar 2020
onderdeel van Executive Edition

Wat is jullie gedachten mbt de prijs?
Uiteindelijk de knoop doorgehakt!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Reviewtjes.. PSN: Vraag maar (Overwatch) Blizzard: DVX#2743

• alki
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16:54
Freekers schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:19:
Ik heb 2 maanden geleden m'n bundel naar beneden gezet (dat kan eens per kwartaal en gaat dan het komende kwartaal in) en je raadt het al; ik betaal al 2 maanden op rij nog gewoon het oude tarief.
Antwoord van JustLease? Of ik het 'niet erg vind om de extra kosten te betalen, dan krijg je het later gewoon ( :') ) van ons terug'. Natuurlijk joh, ik vind het niet erg om jullie incompetentie te sponsoren. En gewoon? Niks is gewoon bij JustLease, dat heeft zich inmiddels wel uitgewezen.

[Afbeelding]
Je moet de automatische incasso gewoon terugdraaien, dan zul je zien hoe snel ze kunnen werken

• paul-s83
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:32
Freekers schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:19:

[Afbeelding]
Dat ze de zaakjes technisch niet op orde hebben is nog daar aan toe, maar het taalgebruik en de manier van communiceren via de Webcare is nou niet echt van een niveau wat mij vertrouwen zou geven in een goede afloop.

Ik snap dat Whatsapp laagdrempelig is, maar enige vorm van zakelijk en professioneel taalgebruik is ver te zoeken. Lijkt erop dat de Webcare alleen maar voor extra ruis zorgt tussen klant en de rest van de interne organisatie.

 rMPB 13" 8GB 128 SSD |  iPad 3 |  iPhone X 64 GB |  TV 4K | Synology DS213 | 3 x Raspberry Pi B+ | Chromecast

• Mokum80
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 13-10 16:04
Phntm schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:26:
[...]

Las dat vanaf 25 september er weer nieuwe aanbiedingen komen.

• ThaddeusX
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 12-10 11:17
Hallo allemaal,

Ik zag bij de Volkswagen website een soort lease optie. Het heet "privé plan". Is dit financal lease?

Ik denk dat dit bij mij past.

Mijn huidige lease contract loopt bij LeasePlan af en ik wil een nieuwe auto.Omdat ik een goedkoop auto zonder opties heb geleased wil ik een wat luxere auto. Mja een leasebedrag van ~500 euro vind ik wel veel.

En kopen is ook duur want de mooie auto's die ik wil beginnen vanaf 20 duizend. Laat staan dat je nog belazerd word door de garage/dealer qua onderhoud. Is me in het verleden gebeurd. Heb ik veel geld mee verloren.

Ik zou graag een splinternieuw lux auto hebben en uiteindelijk ook houden de komende circa 5 jaar.

Voordelen:
1-) Niet in een keer 20 duizend ophoesten
2-) Geen onderhoud, wantja het is een splinternieuw auto
3-) Luxer wagen met alles erop en eraan waarmee ik minimaal 3 tot 5 jaar kan doen

Nadelen:
1-) Je betaald meer aan rente natuurlijk
2-) Kan je midden in het contractsperiode je contract annuleren of auto verkopen indien het op je naam staat?

Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?

Not: Lease aub niet bij LeasePlan. Ik ben helemaal klaar met die lui! Gelukkig loopt alles soepel maar de klantenservice is het slechtste wat ik ooit in mijn leven heb mogen ervaren.

Edit: Ik ben typisch een Nederlander. Ik wil luxe voor een tientje O-)

ThaddeusX wijzigde deze reactie 29-08-2019 12:26 (6%)

• Jackson6
  • Niet online
ThaddeusX schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:21:
Hallo allemaal,

Ik zag bij de Volkswagen website een soort lease optie. Het heet "privé plan". Is dit financal lease?

Ik denk dat dit bij mij past.

Mijn huidige lease contract loopt bij LeasePlan af en ik wil een nieuwe auto.Omdat ik een goedkoop auto zonder opties heb geleased wil ik een wat luxere auto. Mja een leasebedrag van ~500 euro vind ik wel veel.

En kopen is ook duur want de mooie auto's die ik wil beginnen vanaf 20 duizend. Laat staan dat je nog belazerd word door de garage/dealer qua onderhoud. Is me in het verleden gebeurd. Heb ik veel geld mee verloren.

Ik zou graag een splinternieuw lux auto hebben en uiteindelijk ook houden de komende circa 5 jaar.

Voordelen:
1-) Niet in een keer 20 duizend ophoesten
2-) Geen onderhoud, wantja het is een splinternieuw auto
3-) Luxer wagen met alles erop en eraan waarmee ik minimaal 3 tot 5 jaar kan doen

Nadelen:
1-) Je betaald meer aan rente natuurlijk
2-) Kan je midden in het contractsperiode je contract annuleren of auto verkopen indien het op je naam staat?

Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?

Not: Lease aub niet bij LeasePlan. Ik ben helemaal klaar met die lui! Gelukkig loopt alles soepel maar de klantenservice is het slechtste wat ik ooit in mijn leven heb mogen ervaren.

Edit: Ik ben typisch een Nederlander. Ik wil luxe voor een tientje O-)
Ik lease ook via Leaseplan (ANWB -> Leaseplan), tot nu toe heb ik op al mijn vragen gewoon netjes antwoord gekregen. Wat is er bij jou gebeurd dan? :P

• ThaddeusX
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 12-10 11:17
Jackson6 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:15:
[...]

Ik lease ook via Leaseplan (ANWB -> Leaseplan), tot nu toe heb ik op al mijn vragen gewoon netjes antwoord gekregen. Wat is er bij jou gebeurd dan? :P
Ik heb dit jaar 4 keer gebeld en 2 keer gemailed met de vraag of ik de auto na mijn lease contract kan overkopen of de huidige leasecontract kan verlengen met een maandopzegtermijn.

Ze hebben me diverse malen beloofd dat ik terug gebeld zou worden etc...

Ze hebben mij tot nu toe nooit meer terug gebeld en gemailed.

1 of 2 keer snap ik maar als ik meer meer dan 5 keer contact heb gezocht met dezelfde vragen begin ik wel erg geirriteerd te raken :(

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 19:16
Vandaag mijn kia ceed opgehaald voor de private lease.

Ik lease via Arval en dan mag je alleen bij Bosch car service je auto in onderhoud brengen. Dit houd in dat je Kia K.I.W niet verlengt wordt ieder jaar. Iemand hier ervaring mee?

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:37
sgouman schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 15:46:
Vandaag mijn kia ceed opgehaald voor de private lease.

Ik lease via Arval en dan mag je alleen bij Bosch car service je auto in onderhoud brengen. Dit houd in dat je Kia K.I.W niet verlengt wordt ieder jaar. Iemand hier ervaring mee?
Dat maakt toch niet uit ? Via Arval heb je toch ook recht op hulpverlening, ook in net buitenland.

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• sgouman
wd200 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:41:
[...]

Dat maakt toch niet uit ? Via Arval heb je toch ook recht op hulpverlening, ook in net buitenland.
Klopt. Echter als de auto goed bevalt zou ik best graag de auto over willen kopen. Probleem dan is dat ik dus de K.I.W niet meer heb.

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:37
sgouman schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:49:
[...]

Klopt. Echter als de auto goed bevalt zou ik best graag de auto over willen kopen. Probleem dan is dat ik dus de K.I.W niet meer heb.
Stel je koopt hem en je doet de beurt weer bij de dealer krijg je dat dan weer terug ?

Zo werkt het bij VW vanaf een beurt bij de dealer 1 (of 2 ?) jaar vw mobiliteitsgarantie

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• sgouman
wd200 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:56:
[...]

Stel je koopt hem en je doet de beurt weer bij de dealer krijg je dat dan weer terug ?

Zo werkt het bij VW vanaf een beurt bij de dealer 1 (of 2 ?) jaar vw mobiliteitsgarantie
Volgens mij niet. je moet voor K.I.W het onderhoud bij de dealer laten doen.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

Afgelopen Woensdag is de Kia Niro geleverd. Deze keer zonder (noemsnwaardige) schade (ik heb wel een krasje gezien, maar het zij zo. Ik heb het wel op het innameformulier laten zetten zodat ik er zelf niet voor hoef op te draaien). Denk wel dat dit voorlopig mijn laatste lease auto zal worden. Er is altijd wel wat (administratie, beschadigingen etc.). Hierna koop ik denk ik een koekblik om tevens wat centjes aan de kant te zetten voor ons volgende huis... maar dat zien we over een jaar :)

Tevens afgelopen Woensdag mijn Nissan Micra na 13 maanden ingeleverd bij JustLease. Inname ging er soepel en stelde niks voor. Was gewoon buiten op de parkeerplaats. Geen studiolampen of geboende spiegelvloer. Nee, gewoon een medewerker die een rondje om de auto deed, interieur checkte en that's it. Stond binnen 15 minuten weer buiten. Geen bijzonderheden dus niks bij betalen (zoals verwacht).

Nu afwachten hoe lang het duurt voordat de administratie op orde is bij JustLease...
alki schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:52:
Je moet de automatische incasso gewoon terugdraaien, dan zul je zien hoe snel ze kunnen werken
Ik denk dat ik dat wel ga doen met de incasso die ze hebben aangekondigd voor September. Auto is immers al ingeleverd. Ik ga geen 350 euro betalen om die later weer terug te krijgen.
paul-s83 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 23:24:
[...]

Dat ze de zaakjes technisch niet op orde hebben is nog daar aan toe, maar het taalgebruik en de manier van communiceren via de Webcare is nou niet echt van een niveau wat mij vertrouwen zou geven in een goede afloop.

Ik snap dat Whatsapp laagdrempelig is, maar enige vorm van zakelijk en professioneel taalgebruik is ver te zoeken. Lijkt erop dat de Webcare alleen maar voor extra ruis zorgt tussen klant en de rest van de interne organisatie.
Tja, liever dit dan telkens 15-20 minuten in de wacht te staan, om daarna te horen dat afdeling X of medewerker Y al naar huis is (zelfs om 13:00 uur al...).

Freekers wijzigde deze reactie 01-09-2019 21:46 (6%)

• Sport_Life

Sport_Life

Voor de geïnteresseerden : Fiesta vanaf 239,- via anwb /Justlease. Volgens mij best aardig prijsje :)

• McGti
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 10-10 16:45
Sport_Life schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:08:
Voor de geïnteresseerden : Fiesta vanaf 239,- via anwb /Justlease. Volgens mij best aardig prijsje :)
Is wel een hele kale versie, maar met optionele upgrades ook nog best een goeie deal. Ford Focus is ook interessant bij de anwb! (vanaf 309)

• smurfinmark
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 11-10 13:34
McGti schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:05:
[...]

Is wel een hele kale versie, maar met optionele upgrades ook nog best een goeie deal. Ford Focus is ook interessant bij de anwb! (vanaf 309)
Klopt, met het Titanium pack ben je wel het mannetje (of vrouwtje), dan heb je de belangrijke opties wel bij elkaar voor 25/maand meer. Beste deal in het B-segment momenteel denk ik, zo als ook de Focus nu interessant is.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:07

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

smurfinmark schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:43:
[...]

Klopt, met het Titanium pack ben je wel het mannetje (of vrouwtje), dan heb je de belangrijke opties wel bij elkaar voor 25/maand meer. Beste deal in het B-segment momenteel denk ik, zo als ook de Focus nu interessant is.
Wat bedoel je "ben je wel het mannetje?"

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Tylen schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:44:
[...]

Wat bedoel je "ben je wel het mannetje?"
Stoer. De baas.

• McGti
smurfinmark schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:43:
[...]

Of een ST line ;)

• smurfinmark
Klopt maar uit mijn hoofd heeft die geen climate control, das voor mij 1 van opties die ik graag zou willen.

Maar wel scherpe aanbiedingen :)

• Jackson6
  • Niet online
smurfinmark schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:06:
[...]

Klopt maar uit mijn hoofd heeft die geen climate control, das voor mij 1 van opties die ik graag zou willen.

Maar wel scherpe aanbiedingen :)
Via de dealer kan je altijd wat regelen, heb toen ook de ST-Line besteld en via de dealer climate control geregeld, helaas vergeten naar de led koplampen te vragen :'( Leaseplan past dan gewoon het maandbedrag aan, volgens mij kan je de wagen dan alsnog helemaal volhangen.

• smurfinmark
Jackson6 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:24:
[...]

Via de dealer kan je altijd wat regelen, heb toen ook de ST-Line besteld en via de dealer climate control geregeld, helaas vergeten naar de led koplampen te vragen :'( Leaseplan past dan gewoon het maandbedrag aan, volgens mij kan je de wagen dan alsnog helemaal volhangen.
Klopt, maar daar betaal je in mijn ervaring flink voor. Het kan natuurlijk wel.

Ik heb destijds de Fiesta Titanic proefgereden, was een super fijne auto.

• Jackson6
  • Niet online
smurfinmark schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:28:
[...]

Mwa, voor navigation pack met climate control betaalde ik 5 euro per maand meer, vind ik de moeite wel waard.

• Ping83
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:21
smurfinmark schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:28:
[...]

Maar bleef ie ook drijven? :+

• TheBrut3
Van de rechter rijbaan? 100pk is nou niet echt iets om over naar huis te schrijven.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

TheBrut3 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:10:
[...]

Van de rechter rijbaan? 100pk is nou niet echt iets om over naar huis te schrijven.
Wat maakt dat uit joh, ik zie toyota aygo's, 108'jes vaker op de linker baan dan een mercedes met 2x het vermogen.

En hij doelt natuurlijk meer op de optiek en dat je voor een redelijke prijs een mooi uitgevoerde auto (binnen en buiten) kunt krijgen. Ja dan ben je stoer. Een golf 1.0 tsi is ook niet bepaald een speed demon, in Nederland wel gewoon voldoende. Die zie je tegenwoordig ook vaak in een dikke R-line uitvoering met panorama dakje. De uitstraling is sneller dan de auto zelf. :P (vergeet je snelle planga niet)

• smurfinmark
Ping83 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:57:
[...]

Maar bleef ie ook drijven? :+
Hehe, mooie typo van mij, Titanium natuurlijk, thanks 8)7

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13-10 11:48
De ANWB aanbieding voor de Ford Focus is wel erg netjes. Na het bouwen van veel spreadsheets en alles 10x uitrekenen, zat ik nu op een bedrag van 465 euro per maand bij Ford Private lease zelf (voor 15k en full options).

Als ik de Ford Private lease website vergelijkk met de ANWB dan is de ANWB enkele tientjes goedkoper.

Helaas staan niet alle opties die ik wil op de ANWB website dus moet nu contact opnemen met Leaseplan om een voorstel te krijgen zodat ik Ford en Leaseplan goed met elkaar kan vergelijken.

Edit: ANWB/leaseplan komt uit op 426 euro per maand. Is toch wel significant goedkoper.

SpeeDRaZoR3 wijzigde deze reactie 06-09-2019 13:08 (8%)

PSN: speedrazor3

• McGti
SpeeDRaZoR3 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:12:
De ANWB aanbieding voor de Ford Focus is wel erg netjes. Na het bouwen van veel spreadsheets en alles 10x uitrekenen, zat ik nu op een bedrag van 465 euro per maand bij Ford Private lease zelf (voor 15k en full options).

Als ik de Ford Private lease website vergelijkk met de ANWB dan is de ANWB enkele tientjes goedkoper.

Helaas staan niet alle opties die ik wil op de ANWB website dus moet nu contact opnemen met Leaseplan om een voorstel te krijgen zodat ik Ford en Leaseplan goed met elkaar kan vergelijken.

Edit: ANWB/leaseplan komt uit op 426 euro per maand. Is toch wel significant goedkoper.
Ja het scheelt zo 5 tientjes pm, St line kost 343 bij ANWB en 394 bij Ford. Opties zijn bij Leaseplan altijd best duur, het is al snel interessanter om andere uitvoering te kiezen (ik denk vanwege restwaarde)

• TheBrut3
Opties, zeker de weinig zeggende hebbedingetjes, zien ze nauwelijks terug in restwaarde terwijl die vaak best wat kosten. Als je een compleet andere uitvoering hebt zie je dat wel terug in restwaarde.

• Ruut88
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21:21
Ik kon nergens vinden of het toegestaan is, maar aangezien het ook niet in V&A past post ik het toch maar even hier. (Hoor graag als ik fout zit)

FOUT ;)

Je kan hier je bericht kwijt: Vraag & Aanbod overig

Señor Sjon wijzigde deze reactie 10-09-2019 09:16 (68%)

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

Inmiddels de eerste paar krassen cadeau gekregen op onze Niro tijdens een retourtje Parijs (had niet anders verwacht). Ze lijken gelukkig niet door de lak heen te zijn, dus is eruit te polijsten.

Nu zat ik eens naar het innameprotocol van Privatelease.com te kijken, maar daar wordt met geen woord gerept over krassen in de lak. Ik zie alleen iets staan over krassen bij 'ongespoten bumpers en flankbescherming' maar niet bij 'gewone' panelen/delen. Zie ik iets over het hoofd?
https://api.privatelease....m_pl201810_01-08-2018.pdf

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Freekers schreef op woensdag 11 september 2019 @ 00:04:
Inmiddels de eerste paar krassen cadeau gekregen op onze Niro tijdens een retourtje Parijs (had niet anders verwacht). Ze lijken gelukkig niet door de lak heen te zijn, dus is eruit te polijsten.

Nu zat ik eens naar het innameprotocol van Privatelease.com te kijken, maar daar wordt met geen woord gerept over krassen in de lak. Ik zie alleen iets staan over krassen bij 'ongespoten bumpers en flankbescherming' maar niet bij 'gewone' panelen/delen. Zie ik iets over het hoofd?
https://api.privatelease....m_pl201810_01-08-2018.pdf
ik zie gewoon een mooie stuk waar er wordt gezegd dat krassen die niet groter zijn dan een creditcard getolereerd worden. Ik ben zelf wel een type persoon die zijn auto om een jaar of twee gewoon zou poetsen. Je kan het altijd navragen bij de dealer. Doe ik ook weleens. Ik heb inmiddels al steenslag, krassen door mensen die niet opletten wat ze doen met hun deuren. Het is allemaal normaal.gebruik het is haast niet te voorkomen.

• Spinez0r
  • Laatst online: 13-10 11:18

Spinez0r

They call me Mike.

Wat is jullie idee hierover:

Ik heb bij mijn leasemaatschappij (Audi) een "optie" aangevinkt dat ik direct vervangend vervoer krijg bij onderhoud en/of reparatie. (I.p.v. 24/48 uur)

Mijn eigen risico is verlaagd van 500€ naar 125€ (in hoeverre dat van belang is in dit verhaal weet ik niet)

Nu had ik laatst de auto voor een kleine reparatie naar de dealer gebracht, kreeg meteen een leenauto mee die ik mocht gebruiken voor een dag (zo lang duurde de reparatie).
"Wilt u wel even dit formulier ondertekenen?" Hierin staat dat ik bij schade een eigen risico van 1000€ heb.

Dit lijkt me vrij raar, ik neem private lease met direct vervangend vervoer, ik verlaag mijn eigen risico van 500 naar 125 euro, maar als ik een leenauto krijg, dan heb ik ineens een eigen risico van 1000€?

Spinez0r wijzigde deze reactie 15-09-2019 20:21 (9%)

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Spinez0r schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:19:

Ik heb bij mijn leasemaatschappij (Audi) een "optie" aangevinkt dat ik direct vervangend vervoer krijg bij onderhoud en/of reparatie. (I.p.v. 24/48 uur)

Mijn eigen risico is verlaagd van 500€ naar 125€ (in hoeverre dat van belang is in dit verhaal weet ik niet)

Nu had ik laatst de auto voor een kleine reparatie naar de dealer gebracht, kreeg meteen een leenauto mee die ik mocht gebruiken voor een dag (zo lang duurde de reparatie).
"Wilt u wel even dit formulier ondertekenen?" Hierin staat dat ik bij schade een eigen risico van 1000€ heb.

Dit lijkt me vrij raar, ik neem private lease met direct vervangend vervoer, ik verlaag mijn eigen risico van 500 naar 125 euro, maar als ik een leenauto krijg, dan heb ik ineens een eigen risico van 1000€?
Je hebt ook geen lease contract afgesloten voor de lease leenauto. Voor mij klinkt het erg logisch dat ze voor hun bedrijf auto's andere regels hanteren. Je krijgt een leen auto volgens contract, en je eigen risico is verlaagd voor jou auto maar niet voor iets anders.

Phntm wijzigde deze reactie 15-09-2019 20:52 (0%)
Reden: Typo

• Spinez0r
  • Laatst online: 13-10 11:18

Spinez0r

They call me Mike.

Phntm schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:25:
[...]

Je hebt ook geen lease contract afgesloten voor de lease auto. Voor mij klinkt het erg logisch dat ze voor hun bedrijf auto's andere regels hanteren. Je krijgt een leen auto volgens contract, en je eigen risico is verlaagd voor jou auto maar niet voor iets anders.
Nu spreek je jezelf toch eigenlijk tegen?

Eerst zeg je dat ik geen contract afsluit voor de auto, en onderaan je verhaal wel?

De dealer zegt ook "je betaald voor mobiliteit"...als je die lijn dus doortrekt dan betaal ik voor een leenauto net zoveel eigen risico als mn "eigen" auto

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Spinez0r schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:31:
[...]

Nu spreek je jezelf toch eigenlijk tegen?

Eerst zeg je dat ik geen contract afsluit voor de auto, en onderaan je verhaal wel?

De dealer zegt ook "je betaald voor mobiliteit"...als je die lijn dus doortrekt dan betaal ik voor een leenauto net zoveel eigen risico als mn "eigen" auto
Dat is je eigen aanname dat je maakt. Het verlaagde eigen risico telt enkel voor de auto die je afneemt bij hun. Ik denk niet dat jij twee voertuigen afneemt, toch? Een leen auto is een optionele service binnen jouw contract.

Ik zie trouwens hoe ik mijzelf tegenspreek, dat is een vage typfout die ik heb gemaakt. Bedoelde lease contract voor je leen auto. 😅

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:34
Phntm schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:51:

Bedoelde lease contract voor je leven auto. 😅
Juist ja :)

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Spoedcursus typen nodig op een smartphone scherm. Of gewoon opnieuw lezen voor de zekerheid.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

Morgen maar weer eens bellen met de clowns van het Terberg Circus. Auto rijdt nu al 1 maand onverzekerd rond.
Phntm schreef op woensdag 11 september 2019 @ 07:16:
ik zie gewoon een mooie stuk waar er wordt gezegd dat krassen die niet groter zijn dan een creditcard getolereerd worden. Ik ben zelf wel een type persoon die zijn auto om een jaar of twee gewoon zou poetsen. Je kan het altijd navragen bij de dealer. Doe ik ook weleens. Ik heb inmiddels al steenslag, krassen door mensen die niet opletten wat ze doen met hun deuren. Het is allemaal normaal.gebruik het is haast niet te voorkomen.
Dank voor je reactie. Het is en blijft geluk hebben met openslaande deuren. Eerste putje zit er helaas al in.

• Sport_Life

Sport_Life

Freekers schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:14:
Morgen maar weer eens bellen met de clowns van het Terberg Circus. Auto rijdt nu al 1 maand onverzekerd rond.

[...]

Dank voor je reactie. Het is en blijft geluk hebben met openslaande deuren. Eerste putje zit er helaas al in.
Jij rijdt onverzekerd rond? Al is de leasemij hier de oorzaak van is het toch echt je eigen verantwoordelijkheid en ben jij persoonlijk aansprakelijk mocht er iets misgaan.
Spinez0r schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:19:

Ik vermoed dat je het verschil (1.000 minus 125) vergoed krijgt van de leasemij. Je betaalt immers voor 125 euro :).
Zou dat toch even via de email nagaan , zodat je het zwart op wit hebt.

Sport_Life wijzigde deze reactie 17-09-2019 22:24 (51%)

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

Sport_Life schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:20:
Jij rijdt onverzekerd rond? Al is de leasemij hier de oorzaak van is het toch echt je eigen verantwoordelijkheid en ben jij persoonlijk aansprakelijk mocht er iets misgaan.
Ik vraag me af hoe dit juridisch precies zit, ik kon het in ieder geval niet zo snel vinden. Anyway, ik heb ze gisteren gebeld en auto was inderdaad onverzekerd door 'een administratieve fout'. Men ging het 'meteen in orde maken'.,..... Ik weet niet wat ik moet zeggen.

• TheBrut3
Freekers schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:51:
Ik vraag me af hoe dit juridisch precies zit, ik kon het in ieder geval niet zo snel vinden.
Aanname;
Ik zie 3 mogelijkheden:
- In de voorwaarden staat dat de auto minimaal WA verzekerd is. Dan mag de bestuurder er vanuit gaan dat dit zo is en is de eigenaar aansprakelijk voor de schade wanneer de bestuurder aansprakelijk is voor een ongeval met deze wagen.
- In de voorwaarden staat niets over de verzekering. Zal een rechter moeten beslissen. De bestuurder wil dat de eigenaar de rekening krijgt, de eigenaar zal willen dat de bestuurder die krijgt. Ik denk dat de rechter in het voordeel gaat beslissen van de bestuurder.
- Bestuurder rijdt met de auto terwijl hij/zij weet dat deze niet is verzekerd. Bestuurder zal voor de kosten op draaien, gezien hij/zij bewust rijdt terwijl hij/zij weet dat de auto geen WA verzekering heeft.

Maar zoals gezegd één grote aanname. Ik kan zo snel ook niets vinden.

• Sport_Life

Sport_Life

Ik heb een vergelijk gemaakt tussen Private lease (actie ANWB) en de aankoop van een Ford Focus Trend edition business Wagon.

- Onze huidige auto is op veilingsites 9k waard en via de Ford dealer 11,5k (soort korting op de nieuwe wagen, winterbanden voor de helft van de nieuwprijs)
- Ik ga even uit van 5 jaar, ca 15000 km per jaar. Na 5 jaar verwachten we een nieuwe auto te leasen of kopen
- Kan iemand iets zinnigs zeggen over de restwaarde na 5 jaar en 75000 km?
- Ik wil niet al mijn spaargeld/aandelen aanwenden voor de aankoop, vandaar dat er rentekosten zijn meegenomen. Rentebaten voor de opbrengst van de huidige auto in geval van private lease
- Tweedehands wil ik niet (meer)

Mijn conclusie is dat bij een restwaarde na 5 jaar van minder dan 10.383,- private lease goedkoper is. En minder (geen) risico op waardedaling. Ga ik de auto langer rijden dan is aankoop goedkoper. Wat vinden jullie? Mis ik iets?

(probeer aub objectief te zijn, al is dit het private lease topic ;)).

Sport_Life wijzigde deze reactie 22-09-2019 01:50 (22%)

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:54
Sport_Life schreef op zondag 22 september 2019 @ 01:34:
Ik heb een vergelijk gemaakt tussen Private lease (actie ANWB) en de aankoop van een Ford Focus Trend edition business Wagon.

[Afbeelding: lease]

- Onze huidige auto is op veilingsites 9k waard en via de Ford dealer 11,5k (soort korting op de nieuwe wagen, winterbanden voor de helft van de nieuwprijs)
- Ik ga even uit van 5 jaar, ca 15000 km per jaar. Na 5 jaar verwachten we een nieuwe auto te leasen of kopen
- Ik wil niet al mijn spaargeld/aandelen aanwenden voor de aankoop, vandaar dat er rentekosten zijn meegenomen. Rentebaten voor de opbrengst van de huidige auto in geval van private lease

Mijn conclusie is dat bij een restwaarde na 5 jaar van minder dan 10.383,- private lease goedkoper is. En minder (geen) risico op waardedaling. Ga ik de auto langer rijden dan is aankoop goedkoper. Wat vinden jullie? Mis ik iets?

Waarom reken je verzekering en belasting bij pl?

• Sport_Life

Sport_Life

Nuevocasa schreef op zondag 22 september 2019 @ 07:12:
[...]

Waarom reken je verzekering en belasting bij pl?
Die heb ik in de eerste regel eruit gehaald, dus 19020 is excl verzekering en belasting.

• trippelb
  • Laatst online: 20:59
Alhoewel het voor beide opties gelijk is, mis je nu natuurlijk wel de brandstofkosten. Voor je bedrag per maand ben je nu nog niet “klaar”.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:47
Sport_Life schreef op zondag 22 september 2019 @ 01:34:

[Afbeelding: lease]

Ik snap vrij weinig van je lijstje, parking duurder bij private lease :? Beurt van 300 euro in 5 jaar :? :? Verzekering private lease :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Sport_Life

Sport_Life

Martinusz schreef op zondag 22 september 2019 @ 08:15:
[...]

Ik snap vrij weinig van je lijstje, parking duurder bij private lease :? Beurt van 300 euro in 5 jaar :? :? Verzekering private lease :?
Qua opties: Parking pack (camera, automatisch inparkeren) kost 10 euro per maand bij PL, dus 60*10 = 600 euro over 5 jaar. Bij de aankoop van een auto kost deze optie 450 euro (daar zit dan meer restwaarde tegenover, die staat onderaan als totaalbedrag, het is lastig oordelen wat de restwaarde is van deze optie). We wonen in een grote stad, dus automatisch inparkeren (fileparkeren) is echt super ideaal voor mijn vrouw :P

Onderhoud is wellicht aan de lage kant, ik ga nog even na wat de kosten ongeveer zijn. Banden worden omgewisseld met de winterbanden, dus combinatie zomer en winterbanden gaan 5 jaar en 75000 km mee.

Even voor de volledigheid: ik probeer nergens naartoe te rekenen, maar een realistisch vergelijk te maken tussen 2 concrete aanbiedingen voor 5 jaar.
trippelb schreef op zondag 22 september 2019 @ 08:13:
Alhoewel het voor beide opties gelijk is, mis je nu natuurlijk wel de brandstofkosten. Voor je bedrag per maand ben je nu nog niet “klaar”.
Dat klopt, maar dat maakt voor het vergelijk tussen PL en aankoop geen verschil.

Sport_Life wijzigde deze reactie 22-09-2019 08:36 (40%)

Pagina: 1 ... 51 52 53 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True