Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:04
Dag iedereen,

Sinds 2 maanden rijd ik in een VW UP Beats by Dre editie met executive, drive paketten.
Motor is een 1.0 TSI 90pk (zelfde motor als de GOLF 1 GTI - 9,9s 0-100)

Heb deze auto middels een mooie actie kunnen bestellen; 20.000km per jaar/24 maanden €284 per maand.
Cataloguswaarde is ~16K. De auto rijd voortreffelijk en de turbo die er al in klapt vanaf 1800 rpm wen je snel aan :-)

Alle opties (lees: leer/suede bekleding, executive en drive pakket, parkeer- camera sensoren, zij-spiegel verwarming, 16"LMV wit, LED verlichting, 7 way Beats by dre geluidsysteem + 300W woofer standaard ingebouwd op de plek van reservewiel en ga zo maar door) maken de auto ontzettend volwassen!

Al met al dus heel erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:30
Een hele nette prijs lijkt me, zeker gezien de looptijd. Blijf het ook leuke auto'tjes vinden die Up, helemaal met wat meer vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
Ypuh schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:48:
Een hele nette prijs lijkt me, zeker gezien de looptijd. Blijf het ook leuke auto'tjes vinden die Up, helemaal met wat meer vermogen.
Het vermogen maakt de auto wel 'behoorlijk' in het geval van een Up!
De auto weegt maar 830kg en is dus bloedsnel met een 90pk turbo.
Zit ook een mooi sportuitlaatje onder die een leuke brom geeft met acceleren.

Ik had hiervoor een Citigo voor 2 jaar geleased met een 1.0 MPI 60pk motor, nou dat was net een stofzuiger..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Lekiame schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:06:
[...]

Het vermogen maakt de auto wel 'behoorlijk' in het geval van een Up!
De auto weegt maar 830kg en is dus bloedsnel met een 90pk turbo.
Zit ook een mooi sportuitlaatje onder die een leuke brom geeft met acceleren.

Ik had hiervoor een Citigo voor 2 jaar geleased met een 1.0 MPI 60pk motor, nou dat was net een stofzuiger..
Haha, je noemt precies de stofzuiger die ik nu ook rijdt :+! Heb net mijn lease Citigo ingeruild voor een occasion. Qua ruimte en rijgedrag vindt ik ze heerlijk, maar inhalen bij 130-140 met die 60pk vereist wel wat planning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Ypuh schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:13:
[...]

Haha, je noemt precies de stofzuiger die ik nu ook rijdt :+! Heb net mijn lease Citigo ingeruild voor een occasion. Qua ruimte en rijgedrag vindt ik ze heerlijk, maar inhalen bij 130-140 met die 60pk vereist wel wat planning.
Idem met een Peugeot 108 :P Maar als ik dan weer eens na 600 km bij de pomp sta ben ik wel weer blij :P
Man wat is dat ding zuinig. :P

Voetnootje: ik rij niet vaak harder dan 110 :P, rij zeer weinig in de stad, gebruik start-stop waar het kan en maak er ook een klein beetje een sport van zo zuinig mogelijk te rijden

[ Voor 17% gewijzigd door Jasphur op 10-01-2018 12:25 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekiame
Jasphur schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:19:
[...]

Idem met een Peugeot 108 :P Maar als ik dan weer eens na 600 km bij de pomp sta ben ik wel weer blij :P
Man wat is dat ding zuinig. :P

Voetnootje: ik rij niet vaak harder dan 110 :P, rij zeer weinig in de stad, gebruik start-stop waar het kan en maak er ook een klein beetje een sport van zo zuinig mogelijk te rijden
Moet je nagaan, mijn Up! 90pk rijd ik ook met gemak 600-650km mee. Over 4000km zit ik nu op 1 op 19,7 (60-80km/u wegen 60%, bebouwde kom 10% en snelweg 30% (120-130km/pu) )
Rijd echt ontzettend zuinig allemaal, dat maakt die autootjes ook zo populair.

Daarnaast, ik ben zelf 1.98m en heb de wereld aan ruimte voorin de auto. Ook een van de redenen dat wij deze auto hebben uitgezocht. Doorslaggevende factor was toch wel de verkoper bij de VW garage, die liet ons eerst in een VW UP Comfortline 60pk proef-rijden en daarna in dit model "voor de lol". We waren het terrein nog niet af en zeiden al tegen elkaar "oke, als de meerprijs van dit model niet significant hoger is wordt dit 'm" haha. O+

[ Voor 29% gewijzigd door Lekiame op 10-01-2018 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Lekiame Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Jasphur schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:19:
[...]
Haha, start-stop gebruik ik bijna nooit en ik rij gewoon 145 op de cruise control waar je 130 mag (iets van 137 km/u op de GPS en op de snelweg nog nooit geflitst). Het verbruik over de laatste 27dkm is 1 op 18,68 en ik rij voornamelijk door de stad (ca. 20%) en 100/130 wegen.

Deze week ruil ik mijn 2016 (60pk met 33dkm) model in op eenzelfde Citigo uit 2012 en 47dkm. 1 op 20 moet zeker haalbaar zijn en ik zal met mijn eigen autootje waarschijnlijk ook wel iets zuiniger zijn :+ (al ben ik niet zo'n gek op de weg hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Ypuh schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:38:
[...]

Deze week ruil ik mijn 2016 (60pk met 33dkm) model in op eenzelfde Citigo uit 2012 en 47dkm. 1 op 20 moet zeker haalbaar zijn en ik zal met mijn eigen autootje waarschijnlijk ook wel iets zuiniger zijn :+ (al ben ik niet zo'n gek op de weg hoor).
Aangezien je bij hetzelfde model blijft, wat was je overweging om van prive lease naar een eigen occasion te gaan?

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Beatman schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:45:
[...]

Aangezien je bij hetzelfde model blijft, wat was je overweging om van prive lease naar een eigen occasion te gaan?
Ik ging van zakelijke lease (huur/voorloopauto) naar een occasion.

Belangrijkste argument voor mij was dat ik mijn mobiliteitsvergoeding gewoon bruto uitgekeerd krijg en in de toekomst ook graag op de motor/racefiets naar het werk wil. Zo lang ik een leaseauto + tankpas had, was dit niet rendabel (auto rijdt gratis, motor voor eigen rekening). Ook de huurauto maakte het relatief duur, maar bij een vaste auto zat ik weer 5 jaar aan een contract met boeteclausules en hogere bijtelling vast. Ik vindt het fijn om gewoon een hoger salaris te ontvangen (versterkt onderhandelingspositie bij eventuele overstap) en flexibeler te zijn omdat leaseauto bij huidige en nieuwe werkgever geen punt van onderhandeling is (wordt vaak verkocht als bonus of kan een reden zijn om te blijven).

Dan bleef nog over prive lease vs. occasion. Het prijsverschil is tientjeswerk, maar met een eigen auto ben je flexibeler in de 'contractduur' en kilometrage. Ik verkoop de auto gewoon wanneer nodig. Daarnaast is de afschrijving lager, met name op de opties, en profiteer je op termijn van no-claim korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom denk je dat de afschrijving van opties lager is? Ook privé is die nagenoeg 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Ypuh met betrekking tot flexibiliteit in kilometrage, ik zie dat je bij veel leasemaatschappijen onbeperkt kilometers mag rijden buiten de bundel tegen X cent per kilometer. Bij velen ligt dat bedrag onder de 10 cent per kilometer waar door je dit, tezamen met de brandstofkosten, kan betalen uit de 19 cent per kilometer.

Dat lijkt mij toch vrij flexibel, je kiest het aantal kilometers uit op basis van de privé kilometers die je wilt rijden en de minimale zakelijke kilometers, de rest kost je dan in principe niks extra's.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:56
Ypuh schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:29:
Dan bleef nog over prive lease vs. occasion. Het prijsverschil is tientjeswerk, maar met een eigen auto ben je flexibeler in de 'contractduur' en kilometrage. Ik verkoop de auto gewoon wanneer nodig. Daarnaast is de afschrijving lager, met name op de opties, en profiteer je op termijn van no-claim korting.
En met een eigen 90pk TSI mag je wel naar de tuneboer voor een 140pk kuurtje })

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Het aantal kilometers is bij de meeste leasemaatschappijen inderdaad eigenlijk volledig variabel. Je moet het meer zien als een voorschot zoals bij je energierekening of een voorlopige belastingaanslag. Maandelijks betaal (of krijg in het geval van de belasting) je een bepaald bedrag, maar aan het einde van de rit wordt de balans opgemaakt en betaal (of ontvang) je het verschil. Zo is het in feite met private lease ook. Het maakt dus eigenlijk niet zo veel uit voor hoeveel kilometers je het contract af sluit. Wel is het zo dat bij een enkele leasemaatschappij je geen geld terug krijgt voor minder-kilometers, en die zou ik dan ook vermijden.

Ook kan je het contract opzeggen wanneer je wil. Ja, je moet dan het contract afkopen, maar (zeker sinds het private lease keurmerk) valt die "boete" reuze mee. Als je een nieuwe auto koopt en na 1 jaar verkoopt i.p.v. na 2 jaar, dan schrijf je verhoudingsgewijs ook meer af dan je initieel gedacht had (dus dan heb je in feite net zo goed een "boete").

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 13:40
Greencap schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:48:
Het aantal kilometers is bij de meeste leasemaatschappijen inderdaad eigenlijk volledig variabel. Je moet het meer zien als een voorschot zoals bij je energierekening of een voorlopige belastingaanslag. Maandelijks betaal (of krijg in het geval van de belasting) je een bepaald bedrag, maar aan het einde van de rit wordt de balans opgemaakt en betaal (of ontvang) je het verschil. Zo is het in feite met private lease ook. Het maakt dus eigenlijk niet zo veel uit voor hoeveel kilometers je het contract af sluit. Wel is het zo dat bij een enkele leasemaatschappij je geen geld terug krijgt voor minder-kilometers, en die zou ik dan ook vermijden.

Ook kan je het contract opzeggen wanneer je wil. Ja, je moet dan het contract afkopen, maar (zeker sinds het private lease keurmerk) valt die "boete" reuze mee. Als je een nieuwe auto koopt en na 1 jaar verkoopt i.p.v. na 2 jaar, dan schrijf je verhoudingsgewijs ook meer af dan je initieel gedacht had (dus dan heb je in feite net zo goed een "boete").
Dit dus,

Mensen staren zich vaak blind op de kosten/maand voor een lease contract, terwijl de voorwaarden ook een wezenlijk onderdeel zijn.

Het keurmerk ondervangt al veel. Kijk je bijvoorbeeld naar wat er via de consumenten bond collectief geregeld is. dan zie je dat er met name veel aandacht voor de voorwaarden is.

https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Mijn idee was dat Private lease altijd ongunstig moest zijn tegenover kopen omdat "het bedrijf er toch ook aan moet verdienen".

Echter als ik het volgende berekening maak:
BMW X1 (standaard 18I uitvoering)

Alphabet leaseprijs 499 p. m voor 48 maanden = € 23.952 aan het eind van de looptijd

Nieuw kopen = circa €40.000 (iets lager gaan zitten i.v.m. kortingen).
Kosten naar 4jaar:
Afschrijving: €19.268
Onderhoud € 1864
MRB: € 3008
Verzekering(all risk)€ 3360
Banden: €400
Totaal: € 27.900

Per saldo zou je dus bij koop naar 4 jaar bijna 4.000 euro duurder uit zijn dan de private lease. Zie ik iets over het hoofd of maak ik een fout in mijn berekening?

[ Voor 96% gewijzigd door Mirved op 12-01-2018 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mirved schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 19:15:
Mijn idee was dat Private lease altijd ongunstig moest zijn tegenover kopen omdat "het bedrijf er toch ook aan moet verdienen".

Echter als ik het volgende berekening maak:
BMW X1 (standaard 18I uitvoering)

Alphabet leaseprijs 499 p. m voor 48 maanden = € 23.952 aan het eind van de looptijd

Nieuw kopen = circa €40.000 (iets lager gaan zitten i.v.m. kortingen).
Kosten naar 4jaar:
Afschrijving: €19.268
Onderhoud € 1864
MRB: € 3008
Verzekering(all risk)€ 3360
Banden: €400
Totaal: € 27.900

Per saldo zou je dus bij koop naar 4 jaar bijna 4.000 euro duurder uit zijn dan de private lease. Zie ik iets over het hoofd of maak ik een fout in mijn berekening?
Gewoon een hele goede aanbieding. Bij direct lease kost de X1 kaal al meer fan 600 ex btw. Ik denk overigens wel dat je afschrijving aan de hoge kant is. Als je na 4 jaar maar 40k op de teller hebt staan is de auto nog wel meer dan de helft waard. Ook heb je in die tijd waarschijnlijk maar 1 beurt nodig. Beurten kan je bij BMW ook afkopen dis dan is die prijs ook bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:38
Mirved schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 19:15:
Zie ik iets over het hoofd of maak ik een fout in mijn berekening?
Rentederving bij privé aanschaf. Gemiddelde waarde over de looptijd ca. €30K. Gerekend tegen 2% (alternatief hypotheek aflossen) is dat nog €2.400,- kosten in 4 jaar.

Een eerlijke vergelijking is eigenlijk met vreemd vermogen en dan zal je snel van 3-7% uit moeten gaan.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
123RR schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:57:
[...]

Onderhoud is nodig, maar bij een nieuwe (of heel jong gebruikte) zijn de onderhoudskosten minimaal. Uitsluitend filters/vloeistoffen beurtje de eerste 80-100.000km, maximaal 200euro per keer(elke 15-30k km, afhankelijk van merk). En een keer een setje banden rond de 50.000km, die heb er ook voor 200euro opliggen bij een A-segment auto.

Verder heb je geen onderhoudskosten. 0, zero, niks.

Een nieuwe auto schrijft globaal 50% af de eerste 3 jaar, daar moet je wel mee rekenen.

Allemaal die 179euro/maand aanbiedingen komen bij mij allemaal rond de 350euro/maand uit, all-in excl. brandstof. Dit met een beetje fatsoenlijke uitvoering(maar niks geks), 2000km/maand en fatsoenlijke voorwaarden.

Als ik zelf een nieuwe A-segmenter koop voor 12K. kost ie me 6000/36= 167euro per maand aan afschijving, 30euro belasting, 35euro verzekering en 22euro onderhoud. Totaal 254euro per maand all-in, excl. brandstof.

Totaal dus bijna 100euro per maand goedkoper, en alle vrijheid (auto verkopen wanneer je wil etc.). Wil je langer doorrijden? Dan wordt ie goedkoper.
Met een nieuwe auto was onderhoud altijd tussen de 500-1200 euro per jaar.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 12:57
Gisteren bij de lokale Seat dealer geweest om te kijken naar een private lease auto.
Ze hebben momenteel een aanbieding ( t/m 1 maart ) waar ze actie prijzen kunnen hanteren.

ik heb nu een aanbieding gekregen voor Ibiza FR Business Intense ( de uitgebreidste versie ) voor 351 euro per maand, met 15k per maand voor 4 jaar.

Ze hadden er nog 1 staan, even in proef gereden, en hij rijd heerlijk!

De nieuwe Ibiza ( en polo ) is een stuk groter dan de oude versie..
Ik rij nu een Leon van 2002, en de nieuwe Ibiza en bijna net zo groot!

Wat denken jullie van deze aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 13:52
Lekiame schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:27:
[...]

Moet je nagaan, mijn Up! 90pk rijd ik ook met gemak 600-650km mee. Over 4000km zit ik nu op 1 op 19,7 (60-80km/u wegen 60%, bebouwde kom 10% en snelweg 30% (120-130km/pu) )
Rijd echt ontzettend zuinig allemaal, dat maakt die autootjes ook zo populair.

Daarnaast, ik ben zelf 1.98m en heb de wereld aan ruimte voorin de auto. Ook een van de redenen dat wij deze auto hebben uitgezocht. Doorslaggevende factor was toch wel de verkoper bij de VW garage, die liet ons eerst in een VW UP Comfortline 60pk proef-rijden en daarna in dit model "voor de lol". We waren het terrein nog niet af en zeiden al tegen elkaar "oke, als de meerprijs van dit model niet significant hoger is wordt dit 'm" haha. O+
Grappig genoeg rij ik met mijn Seat Leon ST 1.0 TSI uit 2016 gemiddeld 1:19.
Ik had dus eigenlijk verwacht dat die kleinere autos veel zuiniger zouden zijn... meer richting 1:25 ofzo.
Mijn rijstijl is ook nog eens lekker vlot optrekken, linkerbaan 137 waar mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:34
Androo schreef op zondag 14 januari 2018 @ 13:27:
Gisteren bij de lokale Seat dealer geweest om te kijken naar een private lease auto.
Ze hebben momenteel een aanbieding ( t/m 1 maart ) waar ze actie prijzen kunnen hanteren.

ik heb nu een aanbieding gekregen voor Ibiza FR Business Intense ( de uitgebreidste versie ) voor 351 euro per maand, met 15k per maand voor 4 jaar.

Ze hadden er nog 1 staan, even in proef gereden, en hij rijd heerlijk!

De nieuwe Ibiza ( en polo ) is een stuk groter dan de oude versie..
Ik rij nu een Leon van 2002, en de nieuwe Ibiza en bijna net zo groot!

Wat denken jullie van deze aanbieding?
Grootste nadeel lijkt mij toch wel het eigen risico van 500 euro.

Weet je zeker dat het de Ibiza moet worden? Anders zou je ook eens de nieuwe Fiesta Titanium kunnen bekijken. Vergelijkbaar qua opties en vergelijkbare prijs.

Wij houden de PL ook een beetje in de gaten. Als we weer een nieuwe auto gaan nemen dan ga ik het zeker narekenen. Kom soms aanbiedingen tegen die gewoon goedkoper zijn dan zelf bezitten.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zit er ook aan te denken een Fiesta privé te gaan leasen. Ik heb niet het idee dat ik online echt betere deals kan vinden dan gewoon rechtstreeks via Ford. Uitzondering is het collectief via de Consumentenbond, maar dat is een Trend. Ik wil toch een Titanium of ST-line.

Zien jullie nog redenen om het niet via Ford te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
Ik vind het eigen risico geen nadeel.. ingecalculeerd risico. Wat ik als voordeel vind bij de merken die aangesloten zijn bij het keurmerk: private leasen:

Is dat je aan het begin, kan aangeven dat je bijvoorbeeld geld in wilt leggen ( van je oude auto die je verkocht hebt ). Dit gaat dan per maand in mindering van je lease bedrag.

Stel in mijn geval:"momenteel een auto die nog ±3000 euro waard is.
Mijn prive lease bedrag is 350 euro. ( 48maanden )

De 3000 euro kan ik dan inleggen, en wordt de 3000 / 48 maanden = 62,50 euro per maand wat je " minden " dient te betalen per maand. ( gevoelsmatig natuurlijk )
het grote voordeel hierbij is: Dat niet de 350 euro per maand aan de BKR wordt getoest, maar de 287,50 euro per maand.

Ik ga vanmiddag nog even langs de dealer, wil toch nog een ander velgen setje.. Ik hoop dat hij mij deze "kado " kan doen :)

m.b.t de seat en de ford: De Ibiza is volgens mij wat groter, en ik ben gewoon Seat fan :) rijd super lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Androo schreef op maandag 15 januari 2018 @ 07:41:
Stel in mijn geval:"momenteel een auto die nog ±3000 euro waard is.
Mijn prive lease bedrag is 350 euro. ( 48maanden )

De 3000 euro kan ik dan inleggen, en wordt de 3000 / 48 maanden = 62,50 euro per maand wat je " minden " dient te betalen per maand. ( gevoelsmatig natuurlijk )
het grote voordeel hierbij is: Dat niet de 350 euro per maand aan de BKR wordt getoest, maar de 287,50 euro per maand.
Wat gebeurt er met je 3000 euro als je de auto na een jaar verliest? Blijft die korting staan voor een volgende termijn, wordt het uitbetaald, of ben je het kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
RemcoDelft schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:09:
[...]

Wat gebeurt er met je 3000 euro als je de auto na een jaar verliest? Blijft die korting staan voor een volgende termijn, wordt het uitbetaald, of ben je het kwijt?
Je bent het niet kwijt. Stel na 12 maanden lever je je auto in ( voor X reden ) dan krijg je nog 36 x 62.50 terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Laatst online: 21-09 18:42
Trasos schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:35:
Ik zit er ook aan te denken een Fiesta privé te gaan leasen. Ik heb niet het idee dat ik online echt betere deals kan vinden dan gewoon rechtstreeks via Ford. Uitzondering is het collectief via de Consumentenbond, maar dat is een Trend. Ik wil toch een Titanium of ST-line.

Ik zoek hier ook al even naar, ben ook bij Ford gaan rijden in de nieuwe Fiesta en Focus, de (ik kijk naar het model met 1.0t, 100pk). We hebben het daar nog gehad over Ford Options ,de financiering van Ford waar je de mogelijkheid hebt om aan het einde van de looptijd de auto terug te geven, in te ruilen of over te kopen tegen een gegarandeerd bedrag. Ik vond de bedragen nog redelijk fors en heb eigenlijk geen zin in het risico wat er is op onverwachte uitgaven als je een eigen auto koopt, hoe klein dat dan ook is bij een nieuwe auto.

Ben ook allerlei lease maatschappijen aan het bekijken, incl. het collectief van de consumentenbond. Nadeel van de Fiësta bij die aanbieding is inderdaad de motorisering en de beetje kale uitvoering, dan is de Focus iets interessanter.

Members only: Hieronder een heel verhaal over de Ford Fiësta private lease
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik moest trouwens wel gniffelen om deze pagina bij de organisatie SmiLease, waar ze beklag doen over de ANWB die met LeasePlan samenwerkt en vorig jaar blijkbaar heel goedkoop de Ford Fiësta aanbood.

Soms kom je ook echt bijzondere auto's tegen, zoals de Tesla Model 3 bij mijndomein.nl, zonder stickers, 2 jaar 12k km voor slechts €999,- per maand! Oh en €1000 administratiekosten.

[ Voor 6% gewijzigd door Ron!n op 15-01-2018 09:29 ]

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Androo schreef op maandag 15 januari 2018 @ 07:41:
Dat niet de 350 euro per maand aan de BKR wordt getoest, maar de 287,50 euro per maand.
Tegenwoordig telt een private lease lening maar voor 65% (zelfs nog minder dan de studiefinanciering dus) aangezien men er van uit gaat dat je zonder die private lease andere kosten hebt (onderhoud e.d.) die je nu niet hebt. In jouw geval zou je dus geregistreerd staan voor een aflopende lening van 287,50 * 48 * 0,65, ofwel 8595,60 euro met een looptijd van 4 jaar.

Als het je om de hoogte van de BKR registratie gaat, zou je zelfs initieel een contract van 10000km kunnen nemen, i.p.v. de daadwerkelijke kilometers en het contract gewoon later aanpassen (werd bij mij in ieder geval niet opnieuw getoetst of geregistreerd), maar dan houdt je jezelf natuurlijk wel een beetje voor de gek :) Ook zou je er voor kunnen kiezen een korter contract te nemen, aangezien niet het maandbedrag wordt geregistreerd, maar het totaalbedrag over de gehele looptijd. Voor je hypotheekaanvraag is het dus beter om een kort contract te hebben dan een lang contract.
Trasos schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:35:

Met private lease loont het echt om alle aanbieders te vergelijken in alle mogelijke combinaties. Met elke combinatie kan de prijs volledig omslaan in het voordeel van aanbieder A naar aanbieder B. Je moet dus niet al afhaken bij het zien van de basisprijs. Je moet de auto echt vergelijken in de exacte configuratie en kilometrage en het liefst ook nog wat (kleine, maar acceptabele) afwijkingen, aangezien het zo maar kan dat je dan opeens een heel interessante aanbieding krijgt.

Dat gezegd hebbende, als de dealer niet veel duurder is zou ik liever voor de dealer kiezen. Dan kan je bij problemen naar de dealer stappen (die waarschijnlijk vlak bij is) en verwacht ik dat je gemiddeld genomen wat betere service krijgt. Uiteindelijk knijpen die leasemaatschappijen de dealers ook wel aardig uit en heb je denk ik wat meer goodwill indien je zelf via de dealer een contract afsluit. Maar goed, achter de meeste private lease constructies van de dealers zit gewoon weer één van de standaard grote (private) lease aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 19-09 15:10
En 2% van die 8.595.60 wordt gezien als maandlast wat van je financieringsruimte voor je hypotheek afgaat. Dat is ook wel iets om rekening mee te houden. In het voorbeeld mag je dus 170 euro minder maandlast hebben. Dat scheelt tienduizenden euro's in hypotheek vreemd genoeg, terwijl het risico en de afkooppremie veel lager is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
Het schilt dat ik al een hypotheek heb, en niet van plan ben om op korte termijn over te stappen :)

Ik heb alleen nog de vraag open staan bij de dealer, om eventueel tussentijds nog extra "af te lossen" of dat mogelijk is..

Vanmiddag in elk geval een afspraak om het een en ander te gaan tekenen, en kijken wat ze dan nodig hebben qua gegevens voor de BKR registratie..
Weet iemand dit? Wat is er precies nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Lookstrookjes en bankafschrift met daaarop je huur/hypotheek afschrijving.
Tenminste dat mocht ik overhandigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Señor Sjon schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:15:
En 2% van die 8.595.60 wordt gezien als maandlast wat van je financieringsruimte voor je hypotheek afgaat. Dat is ook wel iets om rekening mee te houden. In het voorbeeld mag je dus 170 euro minder maandlast hebben. Dat scheelt tienduizenden euro's in hypotheek vreemd genoeg, terwijl het risico en de afkooppremie veel lager is.
Precies. Daarom is een korter contract ook beter (voor een hypotheekaanvraag). Stel, de volgende hypothetische situatie:

- Optie 1: Auto X voor 24 maanden a 350 euro per maand
- Optie 2: Auto X voor 48 maanden a 300 euro per maand (zelfde auto, maar iets goedkoper i.v.m. langere contract)

Bij optie 1 heb je dus een BKR registratie van 5460. Dit wordt bij je hypotheek gerekend als een maandlast van 110 euro. Bij optie 2 heb je een registratie van 9360 en wordt gezien als een maandlast van 187 euro. Beetje vreemd dus, want je hebt een hogere daadwerkelijke maandlast bij optie 1, maar je mag toch meer lenen...
Androo schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:33:
Ik heb alleen nog de vraag open staan bij de dealer, om eventueel tussentijds nog extra "af te lossen" of dat mogelijk is..
Dat kan geloof ik niet, wel kan je soms al vooruit betalen
Androo schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:33:
Vanmiddag in elk geval een afspraak om het een en ander te gaan tekenen, en kijken wat ze dan nodig hebben qua gegevens voor de BKR registratie..
Weet iemand dit? Wat is er precies nodig?
Eigenlijk alles wat je ook moet aanleveren voor een hypotheek of een lening. Je moet dus je vaste lasten opgeven (hypotheek, leningen, alimentatie e.d.), je loonstrookje en eventueel werkgeversverklaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:54
Hertog_Martin schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:51:
[...]

Status maar eens nagevraagd en krijg nu terug dat het langer wachten wordt.

Vrees ook maart dan.
Vorige week mailtje gehad van de dealer, eind maart gaf hij aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 11:32
Mensen ervaring met de nieuwe Micra? Komt goed uit de lease tests zie ik. Snap ik ook wel gezien die voor een best mooi bedrag per maand je best "veel auto" krijgt qua opties. Veel andere auto's rond dezelfde prijs hebben geeneens airco ofzo. Ik ga binnenkort zelf even een ritje maken met de wagen want ik wil de motoren testen. Gezien er voor benzine twee opties zijn. 1.0 of een 0.9 turbo. Die laatste lijkt me een betere optie maar toch even checken. Maar meerdere mensen ervaringen met de wagen en motoren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het begint wel steeds aantrekkelijker te worden. We hadden een UP bij VW Lease, was prima. Nu wilde ik een auto kopen voor mijn vrouw + 2 kinderen. Grofweg 10k.

Dan kijk ik (heeel grof):

Verzekering: 60,-
Wegenbelasting: 60,-
Afschrijving: 100,-
Onderhoud: 80,-

Dat is 300,- uit de losse pols, waarbij onderhoud natuurlijk heel erg kan fluctueren en ik wel 10k in 1x moet aftikken. Voor 340,- krijg ik nu een Golf Highline voor 3 jaar in de lease. Daar is eigenlijk niet tegenop te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Afschrijving 1200 pj.. kan ook zomer 1400 worde.
Onderhoud lijkt hoog maar 50-80 euro afhankelijk van kmers.

340 op basis van hoeveel km ?

Wat dacht je hiervan
https://www.arval.nl/privatelease/nl/lease-auto/kia/stonic

[ Voor 23% gewijzigd door wd200 op 22-01-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
340 op basis van hoeveel km ?
10.000

Voor 330,- is het een nieuwe Polo Highline Executive + DSG automaat, ook interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
PWM schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:15:
[...]

10.000

Voor 330,- is het een nieuwe Polo Highline Executive + DSG automaat, ook interessant.
Overweeg of je de hignline nodig hebt of uit de voeten kan met comfortline ?
Zelfde voor het executivepakket, leuk hoor navigatie maar hoe vaak gebruik je het ?

DSG is doen 😍.
Ik heb zelf een comfortline (oud model polo) met dsg en radio media met app connect, als ik een keer navi nodig heb dan gebruik ik carplay.

Wel heb ik een licht en zichtpakket (aanrader), getintglas en parkeersensoren voor en achter.

Op de nieuwe polo (ook icm highline en exectuive) heb je nog GEEN parkeersensoren.
Maak een afweging van wat must have en nice to have is.

Nieuwe polo is (bijna) net groot als de golf 4 waar hele gezinnen in zijn opgevoed dus mijn inziens groot zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

PWM schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:15:
[...]

10.000

Bij welke aanbieder?

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Gewoon ANWB, zie dat ik er 14,- naast zat, maar dat mag de pret niet drukken :p

https://www.anwb.nl/auto/...-lease/aanvragen?car=polo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

PWM schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:43:
[...]

Gewoon ANWB, zie dat ik er 14,- naast zat, maar dat mag de pret niet drukken :p

https://www.anwb.nl/auto/...-lease/aanvragen?car=polo
Klopt, daar kwam ik ook op uit bij de ANWB( €344,- / Highline DSG / Executive /10.000 km / 48m).

Die 10 euro maakt wel een klein verschil over 4 jaar ;)

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vergeet de kleur niet ;)

Maar ANWB blinkt niet uit in de keuze in versies. Vaak begint het ook met een crisisversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Señor Sjon schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:59:
Vergeet de kleur niet ;)

Maar ANWB blinkt niet uit in de keuze in versies. Vaak begint het ook met een crisisversie.
De std grijze kleur is prima, leaseplan zit er achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Señor Sjon schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:59:
Vergeet de kleur niet ;)

Bij de Polo vind ik het nog meevallen. Vaak kun je niet eens opties kiezen. Hooguit een automaat of specifiek pakket. Bij de Duitse merken is het echter bijna noodzakelijk om opties te kunnen kiezen, maar dat kan op hun eigen private lease website niet eens.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
PWM schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:22:
Het begint wel steeds aantrekkelijker te worden. We hadden een UP bij VW Lease, was prima. Nu wilde ik een auto kopen voor mijn vrouw + 2 kinderen. Grofweg 10k.

Dan kijk ik (heeel grof):

Verzekering: 60,-
Wegenbelasting: 60,-
Onderhoud: 80,-

Dat is 300,- uit de losse pols, waarbij onderhoud natuurlijk heel erg kan fluctueren en ik wel 10k in 1x moet aftikken. Voor 340,- krijg ik nu een Golf Highline voor 3 jaar in de lease. Daar is eigenlijk niet tegenop te rekenen.
Qua onderhoud zit je denk ik erg hoog, qua afschrijving weer erg laag.

Ik wil er wel even tegenop rekenen (en heb m'n spreadsheet er even bijgepakt)
Verzekering: 14,-
Wegenbelasting: 35,-
Onderhoud: 32,-

Dat is 181 euro per maand vaste kosten over ruim 2 jaar. In aanschaf was-ie minder duur, dus over 2 maanden ben ik klaar met afschrijven (naar 0!). Blijft over: 81 euro per maand. We rijden ook ongeveer 10.000 km per jaar.
Natuurlijk kan onderhoud een keer meer zijn, maar de WA-verzekering en lage MRB geven een behoorlijke marge t.o.v. een nieuwe (zwaardere) auto.
Juist die WA-verzekering (en het feit dat parkeren thuis veel te krap is en het aantal deukjes daardoor blijft toenemen) waren reden om voor een oudere auto te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je vergelijkt nieuw met 2e hands... Als je 100 euro/maand afschrijft in grofweg 30 maanden heeft ie dus 3k gekost.

Dat gebeurt in dit topic wel vaker en maakt getallen onvergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Dat maakt logische getallen, gezien dat de keuze is voor de poster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Señor Sjon schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:25:
Je vergelijkt nieuw met 2e hands...
Klopt, maar dat deed PWM ook (Golf Highline voor 10k).
Sterker nog: het zou me niets verbazen als degenen die nu prive leasen, anders tweedehands gekocht zouden hebben. Van degenen die zelf prive nieuw kopen verwacht ik niet dat ze gaan leasen.
Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt 8)
Ik heb grofweg 3 opties:
-nieuw kopen
-nieuw leasen
-tweedehands kopen
(tweedehands leasen wordt vrijwel niet aangeboden)

Uiteindelijk wil ik warm ('s zomers koud) en droog van A naar B, met een (voor mij) optimale prijs-kwaliteit. Natuurlijk vergelijk ik dan alle 3 de opties! Ik snap best dat een nieuwe auto luxer/mooier/fijner is dan een oudere auto, maar dat weegt (in mijn afweging) niet op tegen de extra kosten. Net zoals een grotere auto duurder is dan een kleinere auto, en ook die vergelijk ik allemaal bij mijn keuze.

[ Voor 9% gewijzigd door RemcoDelft op 22-01-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Zo, vanmorgen lekker band gereden vlak voor mijn deur. Iemand had glas voor m'n band gelegd blijkbaar. Gelukkig zit er een Euromaster om de hoek, echt 200 meter, toch eerst even met JustLease gebeld.

"Joh, breng hem naar de Euromaster en zorg dat je veilig aankomt. Laat ons de rest maar regelen".

Dus ik naar de Euromaster.

"Hoi."
"Hoi".
"Mijn band is lek"
"Oh, dat is vervelend. Neem plaats, pak koffie, wij fixen het voor je".

Ongeveer 20 minuten later rij ik richting mijn werk met een gerepareerde band. Want ze konden hem van binnenuit repareren, een nieuwe band was niet nodig. Rekening is voor JL.

Fijn, dit soort momenten dat alles gewoon lekker samenwerkt.
Dit soort dingen gebeuren vast ook wel als je een auto bezit, maar toch :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Jasphur schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:24:
...
Fijn, dit soort momenten dat alles gewoon lekker samenwerkt.
Dit soort dingen gebeuren vast ook wel als je een auto bezit, maar toch :P
Tja, bij een prive-auto tik je dan 20 euro af (zoals ik laatst had)

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Jasphur schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:24:
Zo, vanmorgen lekker band gereden vlak voor mijn deur
Was de band van drop? :+ Of hoe heb je lekker de band gereden? De band is van rubber, dus het is zeker veilig! :+ :+
Ursamajor schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:04:
Tja, bij een prive-auto tik je dan 20 euro af (zoals ik laatst had)
Gratiesch, bij mijn garage dan. Zijn al lang blij dat je elk jaar terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 11:32
lHybridl schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:14:
Mensen ervaring met de nieuwe Micra? Komt goed uit de lease tests zie ik. Snap ik ook wel gezien die voor een best mooi bedrag per maand je best "veel auto" krijgt qua opties. Veel andere auto's rond dezelfde prijs hebben geeneens airco ofzo. Ik ga binnenkort zelf even een ritje maken met de wagen want ik wil de motoren testen. Gezien er voor benzine twee opties zijn. 1.0 of een 0.9 turbo. Die laatste lijkt me een betere optie maar toch even checken. Maar meerdere mensen ervaringen met de wagen en motoren?
Iemand? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Als je elke dag de snelweg op moet zou ik zeker de 0.9 nemen. Die turbo maakt invoegen en inhalen een stuk makkelijker. Niet dat je een kick in je rug moet verwachten, maar je hebt veel sneller de beschikking over het vermogen. De gewone, ongeblazen 1.0 heeft maar 71pk en die krijg je pas als je 'm flink in de toeren jaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Trasos schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:33:
De gewone, ongeblazen 1.0 heeft maar 71pk en die krijg je pas als je 'm flink in de toeren jaagt.
Wat is er mis met toeren maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Op zich niks, ik bedoelde het als verschil met de turbo-variant. De turbo helpt al sneller een handje mee. Dat is fijn als je snel vermogen wilt hebben, dus bij invoegen of inhalen. Daarnaast is 71pk gewoon niet veel voor een auto van een ton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
RemcoDelft schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 22:04:
[...]

Wat is er mis met toeren maken?
Toeren maken is beetje ouderwets.

Zo irritant als je moet wachten totdat er vermogen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 09:59
Mijn Cactus woog leeg net geen ton en had een 82pk non-turbo motor. Dat is echt op het randje van wat acceptabel is op de weg qua mee kunnen komen met ander verkeer, ik zou zeker voor die 0.9 gaan.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:25:
Je vergelijkt nieuw met 2e hands... Als je 100 euro/maand afschrijft in grofweg 30 maanden heeft ie dus 3k gekost.

Maar dat is wel de keuze ;)

Mijn vrouw rijdt weinig. Maar we hebben wel 2 kinderen. Ik wil dus een veilige auto die het altijd doet. Ook mag een auto van mij best een beetje smoelen. Dat is een emotionele waarde die niet in geld is uit te drukken natuurlijk.

Ik ben altijd op reis. Ik wil ook dat als er wat is, mijn vrouw gewoon een vast aanspreekpunt heeft en niet mij gaat bellen als ik naar een vliegtuig ren.

Maar dan zijn de keuzes:

Auto kopen voor 10.000,- (Golf, A3, Megane): Tussen de 300 en 400 euro
Polo Highline DSG voor ~ 350,-
BMW 118i Executive automaat: ~400,- euro

Nu zijn er ook auto's van 5000,-. En als de gekochte auto van 10.000,- niets onverwachts heeft, zal die onder aan de streep ook goedkoper zijn. Aan de andere kant, als de turbo van de TSI *plof* zegt, heb je weer een heel ander verhaal.

Maar voor de paar tientjes (hooguit) verschil in een gloednieuwe en zelf samengestelde auto rijden, met alle gemakken die een lease + merkdealer je biedt, is gewoon een no-brainer voor mij. Ook omdat geld mij niet zo heel veel uitmaakt, maar ik wel een hekel heb aan onzekere posten (maar da's persoonlijk natuurlijk).

En inderdaad, de vergelijkingen zijn ooit 1 op 1 te maken, omdat de optie om die BMW kopen (38.000,-) voor mij helemaal niet bestaat.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 28-01-2018 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Je hebt de juiste argumenten voor jezelf op een rij gezet.
Je hebt (extra) geld over voor gemak, een nieuwe auto en comfort als er wat defect is.

Perfecte keuze voor jou dus :)

* met die reden heb ik het ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:53
Hoe je het ook bekijkt... Per maand ben je misschien qua kosten even duur uit of je nou een lease auto hebt of er één koopt.
Aan het einde van het contract lever je je leaseauto weer in, terwijl als je gekocht hebt de restwaarde hebt van de auto als je bijv. inruilt.
Die restwaarde heb je bij lease niet, terwijl je maandelijks bedrag ongeveer hetzelfde is.

Dat is de worsteling waar ik mee zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Layumi schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:32:
Hoe je het ook bekijkt... Per maand ben je misschien qua kosten even duur uit of je nou een lease auto hebt of er één koopt.
Aan het einde van het contract lever je je leaseauto weer in, terwijl als je gekocht hebt de restwaarde hebt van de auto als je bijv. inruilt.
Die restwaarde heb je bij lease niet, terwijl je maandelijks bedrag ongeveer hetzelfde is.

Verschil tussen verwachte restwaarde en aankoopprijs is je maandelijkse afschrijving, die neem je gewoon mee in je berekening. Zo'n grote worsteling is dat helemaal niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200

dat kan enkel en alleen als je de auto in je berekening afschrijft naar 0,00 ?
Volgens mij denk je verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Requiem19 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:20:
Ik vind het ook niet gek dat kopen in principe voordeliger is dan leasen.

De leasemaatschappij heeft in principe dezelfde kosten en moet er nog iets aan verdienen..
Ja en nee.
Leasemaatschappijen kunnen vaak groot inkopen bij een importeur tegen lagere prijs. Daarna verkopen ze de wagen ook weer voor een hogere prijs dan dat jij er particulier voor krijgt. Daar zit hem ook een deel van de winst. Verder heb ik geen zicht of ze misschien de verzekering en onderhoud een stuk goedkoper hebben omdat ze massaal in kunnen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:34

Dat maakt natuurlijk niets uit. Als je een auto koopt, ben je direct een groot bedrag kwijt. Stel je hebt 30.000 euro spaargeld, koopt een auto voor 20k euro, en je verkoopt hem voor 10k euro na een bepaalde tijd, heeft die auto je in afschrijving 10.000 euro gekost. Daar komen de MRB, verzekering en onderhoud bij. Bij een lease auto heb je geen aanschafbedrag, je betaalt per maand een bepaald bedrag. Onderaan de streep ben je dan bijvoorbeeld ook 10.000 euro kwijt. Onderaan de streep hou je in beide gevallen 20.000 euro over. Alleen als je een auto zelf gekocht hebt, zie je maandelijks minder goed wat ie je nou precies kost.

Dat leasecollectief is voor sommige auto's echt wel goed geprijsd overigens. Ook de voorwaarde dat je na 1 jaar kosteloos op kan zeggen is echt top.

Ford heeft ook leuke lease optie voor de Ford Kuga. Een Titanium met 20.000km in kleur naar keuze voor 2 jaar 469 per maand. Daar kan je hem privé amper voor rijden volgens mij.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:46
TheBrut3 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:56:
[...]

Ja en nee.
Leasemaatschappijen kunnen vaak groot inkopen bij een importeur tegen lagere prijs. Daarna verkopen ze de wagen ook weer voor een hogere prijs dan dat jij er particulier voor krijgt. Daar zit hem ook een deel van de winst. Verder heb ik geen zicht of ze misschien de verzekering en onderhoud een stuk goedkoper hebben omdat ze massaal in kunnen kopen.
Dit dus. Scherpere inkoop en vaak betere verkoopkanalen. Een leasemij verzekerd zijn auto’s over het algemeen niet voor allrisk. Ze spelen zelf min of meer verzekeraar door alle betaalde “premies” op een hoop te gooien en daar de schades van te betalen. Daar kunnen ze nog wat marge pakken.

Zoveel winst maakt een leasemij overigens niet. Die markt is net zoals het autodealerschap zo verziekt dat ze blij mogen zijn met een procentje marge. Houden de kopers trouwens rekening met de rente die ze moeten betalen op hun doorlopend krediet of persoonlijke lening? De rente van een leasemij als BMW Financial Services was even 3,99%, geen bank die onder de 7% jou geld gaat lenen voor je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Ophidian schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:09:
[...]

Dat maakt natuurlijk niets uit. Als je een auto koopt, ben je direct een groot bedrag kwijt. Stel je hebt 30.000 euro spaargeld, koopt een auto voor 20k euro, en je verkoopt hem voor 10k euro na een bepaalde tijd, heeft die auto je in afschrijving 10.000 euro gekost. Daar komen de MRB, verzekering en onderhoud bij. Bij een lease auto heb je geen aanschafbedrag, je betaalt per maand een bepaald bedrag. Onderaan de streep ben je dan bijvoorbeeld ook 10.000 euro kwijt. Onderaan de streep hou je in beide gevallen 20.000 euro over. Alleen als je een auto zelf gekocht hebt, zie je maandelijks minder goed wat ie je nou precies kost.

Dat leasecollectief is voor sommige auto's echt wel goed geprijsd overigens. Ook de voorwaarde dat je na 1 jaar kosteloos op kan zeggen is echt top.

Ford heeft ook leuke lease optie voor de Ford Kuga. Een Titanium met 20.000km in kleur naar keuze voor 2 jaar 469 per maand. Daar kan je hem privé amper voor rijden volgens mij.
Daarnaast heb je die 10.000 euro van de restwaarde weer nodig om een andere auto van €20.000,- van te kopen. Die €10.000,- is dus niet meer besteedbaar.

[ Voor 78% gewijzigd door Trasos op 28-01-2018 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 13:44
eMiz0r schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:12:
[...]

Houden de kopers trouwens rekening met de rente die ze moeten betalen op hun doorlopend krediet of persoonlijke lening? De rente van een leasemij als BMW Financial Services was even 3,99%, geen bank die onder de 7% jou geld gaat lenen voor je auto.
Die 3,99% is inderdaad gunstig. Er zaten echter wel enkele aanvullende voorwaarden aan vast. Een van de belangrijkste voorwaarden was de verplichtte afname van je autoverzekeringen via BMW en dan wel all-risk. Koppelverkoop van je financiering met een verzekering. Geen keuze dus meer voor de voordeligste verzekering. OK, dat scheelt tientjes, maar zet het lage rentepercentage ook weer in perspectief. Voor wie een automaat wilde kwam daar ongeveer 3000,- euro extra korting vanwege een gratis steptronic automaat bij. Dus toch best een aantrekkelijk aanbod. Ik rijd een redelijk grote afstand woon werk gedurende het hele jaar met flinke stukken file. Dan heb ik 2 eisen: een automaat en automatische airco (waarop je een vaste temperatuur of ontwaseming instelt ipv. dat je continu aan de knoppen blijft draaien). Dan is met die gratis automaat en financiering het verschil in prijs tussen een VW Golf met DSG en climate control en een BMW1 met gratis steptronic automaat en de standaard al aanwezige climate control opeens grotendeels weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Laatst online: 07:38
Ik zie nu dat de financiering die ik eerder gezien had voor Belgie is:
https://www.cetelem.be/nl/autolening-simulatie#!/simulator

Nieuw 1,99%
< 3 jaar oud 1,99%
> 3 jaar oud 3,9%

Is er een bijzondere reden dat tarieven in Belgie lager zijn dan in Nederland?

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:46
ucsdcom schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:13:
[...]

Die 3,99% is inderdaad gunstig. Er zaten echter wel enkele aanvullende voorwaarden aan vast. Een van de belangrijkste voorwaarden was de verplichtte afname van je autoverzekeringen via BMW en dan wel all-risk. Koppelverkoop van je financiering met een verzekering. Geen keuze dus meer voor de voordeligste verzekering. OK, dat scheelt tientjes, maar zet het lage rentepercentage ook weer in perspectief. Voor wie een automaat wilde kwam daar ongeveer 3000,- euro extra korting vanwege een gratis steptronic automaat bij.
Dat klopt inderdaad! Als je zelf een verzekering nam werd de rente 4,49% ipv 3,99%. Nu heb ik overigens wel de verzekering afgesloten via BMW (FS) omdat ik qua premie echt nergens goedkoper kon vinden. Maar de catwaarde van mijn auto was meer dan € 75.000 en dan willen de meeste prijsvechters je al niet eens meer verzekeren, dus de keuze was ook al beperkt :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
Een auto van 75k en dan ook nog financieren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 20:22
assje schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:11:
Ik zie nu dat de financiering die ik eerder gezien had voor Belgie is:
https://www.cetelem.be/nl/autolening-simulatie#!/simulator

Nieuw 1,99%
< 3 jaar oud 1,99%
> 3 jaar oud 3,9%

Is er een bijzondere reden dat tarieven in Belgie lager zijn dan in Nederland?
Belfius zit op 0,85% dus ook daarop valt nog veel te winnen. En zelfs dat is niet de laagste:
https://www.beste-autolen...nciering-nieuwe-auto.html

Verschil met BE en NL is altijd al groot, ook bij hypotheken zie je dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 14:06
Heren lease-experts, ik zou graag wat advies willen. Ik werk als zelfstandige en heb een auto nodig om bij opdrachtgevers te komen. Ik gebruik de auto ook prive, al zullen de meeste kilometers voor zakelijke doeleinden zijn. Ik rij wel meer dan 500 km per jaar prive (=bijtelling). Afgelopen jaar iets meer dan 20000 km gereden, dus ik zou voor 25.000 per jaar gaan.

Mijn huidige lease-contract (Renault Clio TCE Night & Day) had een looptijd van 2 jaar en loopt over 2 maanden af. Het contract heeft 25.000 km per jaar, en kan ik voor nog een jaar verlengen voor 320 euro excl BTW per maand. De cataloguswaarde is 18.500 en de bijtelling 21%. Ik heb tevens een aanbod gekregen om de auto over te kopen voor 13.500 inclusief BTW.

Nu zit ik ook even naar het voorstel via autoleasecollectief te kijken wat betreft de BMW 118iA. Met 25.000km voor een looptijd van twee jaar kom ik daar op 519 incl. BTW (=430 ex) met Executive pakket. Er staat een kruisje bij de bijtelling, maar neem aan dat die wel van toepassing is (22%). Tevens neem ik aan dat je als zelfstandige die private-lease alsnog als zakelijke kosten op kan voeren?

Wat zou jullie advies zijn in deze situatie? Ik twijfel zelf heel erg. Ik vind het voor een dergelijke auto een mooie deal van die BMW, zeker vergeleken met wat ik nu heb. Maar ook de verlenging zou qua kosten wel wat goedkoper zijn, en het overname aanbod is ook niet verkeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
brainovic schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:07:
Heren lease-experts, ik zou graag wat advies willen. Ik werk als zelfstandige en heb een auto nodig om bij opdrachtgevers te komen. Ik gebruik de auto ook prive, al zullen de meeste kilometers voor zakelijke doeleinden zijn. Ik rij wel meer dan 500 km per jaar prive (=bijtelling). Afgelopen jaar iets meer dan 20000 km gereden, dus ik zou voor 25.000 per jaar gaan.

Mijn huidige lease-contract (Renault Clio TCE Night & Day) had een looptijd van 2 jaar en loopt over 2 maanden af. Het contract heeft 25.000 km per jaar, en kan ik voor nog een jaar verlengen voor 320 euro excl BTW per maand. De cataloguswaarde is 18.500 en de bijtelling 21%. Ik heb tevens een aanbod gekregen om de auto over te kopen voor 13.500 inclusief BTW.

Nu zit ik ook even naar het voorstel via autoleasecollectief te kijken wat betreft de BMW 118iA. Met 25.000km voor een looptijd van twee jaar kom ik daar op 519 incl. BTW (=430 ex) met Executive pakket. Er staat een kruisje bij de bijtelling, maar neem aan dat die wel van toepassing is (22%). Tevens neem ik aan dat je als zelfstandige die private-lease alsnog als zakelijke kosten op kan voeren?

Wat zou jullie advies zijn in deze situatie? Ik twijfel zelf heel erg. Ik vind het voor een dergelijke auto een mooie deal van die BMW, zeker vergeleken met wat ik nu heb. Maar ook de verlenging zou qua kosten wel wat goedkoper zijn, en het overname aanbod is ook niet verkeerd....
Kun je bij de private lease je bedrijfsnaam opgeven?

Als de factuur niet op je bedrijfsnaam staat, kun je imo de btw niet in aftrek brengen.

(Let op, ook al kun je de btw zakelijk in aftrek brengen, voor privégebruik auto geldt een forfaitaire btw-correctie van 2,7% van de cataloguswaarde voor je bedrijf). Reken jezelf dus niet rijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
Requiem19 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:09:
[...]

Kun je bij de private lease je bedrijfsnaam opgeven?

Als de factuur niet op je bedrijfsnaam staat, kun je imo de btw niet in aftrek brengen.

(Let op, ook al kun je de btw zakelijk in aftrek brengen, voor privégebruik auto geldt een forfaitaire btw-correctie van 2,7% van de cataloguswaarde voor je bedrijf). Reken jezelf dus niet rijk..
Volgens mij maakt dat eerste als zelfstandige niet zo veel uit. Maar ik kan ze vragen of het mogelijk is de bedrijfsnaam te vermelden. Dat laatste weet ik inderdaad, dat heb ik nu ook. Voordeel is wel dat je alle kosten zakelijk kunt opvoeren (leasebedrag, benzine en zelfs parkeervergunning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 09:59
Uuuh never mind

[ Voor 89% gewijzigd door EvaluationCopy op 29-01-2018 19:13 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
EvaluationCopy schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:13:
Ja leuk zakelijk maar dan ga je er voor prive rijden wel weer bijtelling over betalen he, kun je dan niet beter gewoon zakelijk leasen? ;)
Je bedoelt prive leasen? Want bij zakelijk leasen en meer dan 500km prive-gebruik betaal je bijtelling. Bij private lease heb je een BKR-vermelding, moet je een sluitende kilometeradministratie bijhouden voor 0,19 per kilometer en kun je alleen de BTW aftrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Laatst online: 21-09 18:42
brainovic schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:07:
Als je alle kosten van een Lease auto zakelijk wil opvoeren dan betaal je bijtelling. Je kan er ook voor kiezen de kosten van de auto prive te betalen en jezelf een kilometervergoeding van €0,19 /km uit te keren. Er zijn verschillende sites (zoals deze) waar je kan wat voor jou gunstig is, het heeft te maken met je inkomstenbelasting (belastingschijf) en het aantal kilometers.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ucsdcom schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:37:
Heb je wel spaargeld, dan is het kopen van een auto daarmee altijd goedkoper dan privatelease. Zeker nu je spaargeld niets oplevert. Reparaties kan je inmiddels ook vaak afkopen in onderhoudscontracten eventueel samen met verlengde garantie. Dus privatelease is vooral geschikt voor wie geen spaargeld heeft.
Dit is echt onzin...
Ik ben al diverse voorbeelden tegen gekomen waarbij ik niet snap hoe het uit kan.

Mijn zwager heeft een Peugeot 2008 private lease, voor 253 euro per maand, 24 maanden, 15.000 km per jaar.

Dat gaat je met zelf kopen zeker meer kosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:57:
[...]

Dit is echt onzin...
Ik ben al diverse voorbeelden tegen gekomen waarbij ik niet snap hoe het uit kan.

Mijn zwager heeft een Peugeot 2008 private lease, voor 253 euro per maand, 24 maanden, 15.000 km per jaar.

Of zelf kopen goedkoper is of niet ligt vooral aan hoe goed je kan onderhandelen met de dealer. Koop je voor de cataloguswaarde + kosten rijklaar maken, dan is zelf kopen zelden goedkoper. Beding je 10% of meer korting dan valt het kwartje snel de andere kant op. Vooral eind van het jaar als de staffels nog gehaald moeten worden door de dealer is er veel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Z___Z schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:40:
[...]

Of zelf kopen goedkoper is of niet ligt vooral aan hoe goed je kan onderhandelen met de dealer. Koop je voor de cataloguswaarde + kosten rijklaar maken, dan is zelf kopen zelden goedkoper. Beding je 10% of meer korting dan valt het kwartje snel de andere kant op. Vooral eind van het jaar als de staffels nog gehaald moeten worden door de dealer is er veel mogelijk.
10% op een auto van <20k als particulier!?
Ik geef je weinig kans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
dfrenner schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:57:
[...]

Dit is echt onzin...

Gok dat het een 208 is en geen 2008. 253 voor een 2008 nog nergens tegengekomen.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
worldfastest schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:04:
[...]

Gok dat het een 208 is en geen 2008. 253 voor een 2008 nog nergens tegengekomen.
2008, en bedrag zat ik idd naast: 349. Alleen nog tanken.
Alsnog ga je dat prive niet redden in 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Is er eigenlijk niemand hier die een motorfiets least ?

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Freubel schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 07:50:
Is er eigenlijk niemand hier die een motorfiets least ?
Naar gekeken maar dat vind ik wel duur.
Z300 was met 5000km per jaar 36 maanden is 180 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Waarvoor wil je de motor gaan gebruiken?
Als je heel soms eens wil gaan rijden kan je beter huren. Wil je er wwv mee doen, dan kan je beter kopen. Op een motor schrijf je veel minder af.

Voorbeeld is deze motor:
https://www.motoroccasion...1000-sx-abs-m1253241.html

Heeft meer dan 10k per jaar gereden, daarom neem ik aan dat deze voor (zomerse) wwv is gebruikt. Is bijna 7 jaar oud en de catalogusprijs was volgens RDW €10266. Verder betaal je aan een motor maar €10 wegenbelasting per maand en de verzekering is ook iets goedkoper.
dfrenner schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 03:57:
Ik heb met al mijn nieuwe leaseauto’s nog nooit geen onderhoud betaald, de eerste 2 jaar. Denk gemiddeld zo tussen de 300-700 euro.

Alle slijtage onderdelen zoals remblokjes en banden betaal je zelf gewoon voor. Ik zie dat de anwb ervan uitgaat dat je in 30k km geen nieuwe banden hoeft, ik vind dat redelijk behoudend. Mij is dat nog nooit gelukt.
De eerste 2 jaar zoveel aan onderhoud? Wat voor auto koop je dan? De eerste beurten hoeft er nog niets vervangen te worden, alleen de olie en misschien en filtertje hier of daar. Verder ook de remmen en banden? Mijn auto heeft 56k km en maandag worden de voorbanden vervangen, de achterbanden hebben nog 5mm. Remblokken kunnen bij juist gebruik die eerste jaren ook wel mee. Al zie ik tegenwoordig zoveel mensen slepend remmen, dan gaan de remblokjes wel snel.

[ Voor 45% gewijzigd door TheBrut3 op 01-02-2018 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
dfrenner schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 03:57:
[...]

Nieuwwaarde van de blue nogwat is 23800
Als ik bij de autokosten berenkening van autoweek dan invul 22.000 als aankoopbedrag heb je een aardige korting bedongen:

Soort kosten Per maand Per km

Vaste kosten € 308 € 0,25

1. Vaste afschrijving 12,5 ct
2. Verzekering 7,0 ct
3. Motorrijtuigbelasting 3,4 ct
4. Onderhoud carrosserie en diversen 1,7 ct

Variabele kosten € 226 € 0,18

5. Variabele afschrijving 5,0 ct
6. Brandstof 11,0 ct
7. Reparatie en onderhoud 2,1 ct
8. Banden 0,0 ct

Rente € 16 € 0,01

Totaal € 550 € 0,44

Brandstof eruit: 137,5 (0,11*15.000/12)
Heb je 412 over.

Ik heb met al mijn nieuwe leaseauto’s nog nooit geen onderhoud betaald, de eerste 2 jaar. Denk gemiddeld zo tussen de 300-700 euro.

Alle slijtage onderdelen zoals remblokjes en banden betaal je zelf gewoon voor. Ik zie dat de anwb ervan uitgaat dat je in 30k km geen nieuwe banden hoeft, ik vind dat redelijk behoudend. Mij is dat nog nooit gelukt.

Wegenbelasting is al 1020 per 2 jaar, hoe wil jij voor 980 euro in 2 jaar verzekeren?! Dat is 39 euro per maand. Private lease is all risk (of in ieder geval niet jouw risico).

Ik vind de afschrijving van de anwb ook heel erg optimistisch: 5250.

Dat betekent dat een tweedehands 2008 na twee jaar nog 16.750 op zou leveren.

Ze worden veel luxer uitgerust, voor minder verkocht door de dealer:
https://www.autobedrijfboks.nl/voorraad/15808443

Dus je moet er rekening mee houden dat je hier nog 2000 euro extra kwijt bent. Omdat je er toch maximaal 15k voor terugkrijgt...

Dat is ook direct het probleem bij zelf kopen, zie na 2 jaar die waarde er maar voor terug te krijgen!

Ik ben er echt van overtuigd dat private lease in dit geval goedkoper is dan zelf kopen. Overigens is dat ook gewoon onderzocht door de consumentenbond en daar kwam dezelfde conclusie uit.
Je voorbeeldauto is 3 jaar oud, niet 2. Onderhoud moet gewoon 0 zijn als het interval 30k/2 jaar is. Kosten van 1.7 ct/km is voor de wasstraat. Zit ook niet in de leaseprijs. Verzekering heb je wel een punt. Ik denk dat het voor beginnende bestuurders veel goedkoper is om te leasen door dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
TheBrut3 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:20:
Waarvoor wil je de motor gaan gebruiken?
Als je heel soms eens wil gaan rijden kan je beter huren. Wil je er wwv mee doen, dan kan je beter kopen. Op een motor schrijf je veel minder af.

Voorbeeld is deze motor:
https://www.motoroccasion...1000-sx-abs-m1253241.html

Heeft meer dan 10k per jaar gereden, daarom neem ik aan dat deze voor (zomerse) wwv is gebruikt. Is bijna 7 jaar oud en de catalogusprijs was volgens RDW €10266. Verder betaal je aan een motor maar €10 wegenbelasting per maand en de verzekering is ook iets goedkoper.
WW verkeer met een km vergoeding van ca € 200,00 per maand :) en ca 13k km per jaar

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Modbreak:Op zich is de discussie over een 2de hands vs een Prive lease hier wel op zijn plek. Het moet alleen niet de overhand krijgen.

Wat vooral belangrijk is in de discussie, is het vergelijken van Appels met Appels.

Als iemand meldt dat hij een gloednieuwe Golf kan leasen voor 370,-, hoef je hem echt niet voor te rekenen dat een 10 jaar oude Golf goedkoper kan zijn.

Ik stel geen harde regels op, maar zou voorstellen dat we nieuwe Private Lease vergelijken met het kopen van 0 t/m 3 jaar oude auto's. Bij elke andere vergelijking zijn er veel te veel variabelen en aannames. Zoals gezegd het zijn geen harde regels, maar houd even in het achterhoofd als je een epistel schrijft hoe de Suzuki Alto uit 1982 goedkoper uitkwam dan die nieuwe Audi A3 in de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
PWM schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:47:
[modbreak]
Wat vooral belangrijk is in de discussie, is het vergelijken van Appels met Appels.

Als iemand meldt dat hij een gloednieuwe Golf kan leasen voor 370,-, hoef je hem echt niet voor te rekenen dat een 10 jaar oude Golf goedkoper kan zijn.

Ik stel geen harde regels op, maar zou voorstellen dat we nieuwe Private Lease vergelijken met het kopen van 0 t/m 3 jaar oude auto's. Bij elke andere vergelijking zijn er veel te veel variabelen en aannames.[/]
Oké, het ging misschien wat ver offtopic.
Maar... Volgens mij is het belangrijk dat iemand de opties vergelijkt welke voor hem of haar gelden. Als iemand aangeeft te twijfelen tussen een 10 jaar oude Golf of een nieuwe Up, dan is dat voor hem/haar de vergelijking die gemaakt moet worden om een afgewogen keuze te maken. Een nieuwe Golf of een 2e hands Up heeft dan niets met de hele discussie te maken, want dat zijn geen opties voor de persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nou, we zijn er uit, het word de BMW.

We hebben een oude auto staan van mijn moeder. BMW geeft 2000,- meer terug voor die auto. Deel dat door 48 maanden en je hebt dus 42,- per maand extra korting.

Dan rijden we dus in een 118i High Executive automaat voor 395,- 8)7 Als mijn vrouw geen leer hoef, zouden we zelf voor 360,- de Executive kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
PWM schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:20:
Nou, we zijn er uit, het word de BMW.

We hebben een oude auto staan van mijn moeder. BMW geeft 2000,- meer terug voor die auto. Deel dat door 48 maanden en je hebt dus 42,- per maand extra korting.

Dan rijden we dus in een 118i High Executive automaat voor 395,- 8)7 Als mijn vrouw geen leer hoef, zouden we zelf voor 360,- de Executive kunnen nemen.
Jij (je vrouw) zat maar op 5000km ofzo toch? De lease ga je via BMW zelf doen?

Bij mij komt het op 510 euro (48 maanden, 20.000 km).

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 01-02-2018 11:29 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ze hebben een contract op maat gemaakt met 8000 kilometer, dat is dus niet veel. Maar het lijkt erop dat de dealers redelijke armslag hebben met korting. Niet in de lease, maar je hebt kans dat als jij voor 200,- een panda koopt, zij die innemen voor 2000,-.

En ook hier geldt weer dat er totaal verkeerde meer/minder prijzen zijn.

Stel ik wil een contract van 10.000 kilometer, dus 2000 meer per jaar kost dat 35,- extra per maand (420,- per jaar) . De meer kilometers zijn echter 0,04. Dus betaal ik achteraf die 2000 km's is dat 80,-

[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 01-02-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PWM schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:32:
Ze hebben een contract op maat gemaakt met 8000 kilometer, dat is dus niet veel. Maar het lijkt erop dat de dealers redelijke armslag hebben met korting. Niet in de lease, maar je hebt kans dat als jij voor 200,- een panda koopt, zij die innemen voor 2000,-.

En ook hier geldt weer dat er totaal verkeerde meer/minder prijzen zijn.

Stel ik wil een contract van 10.000 kilometer, dus 2000 meer per jaar kost dat 35,- extra per maand (420,- per jaar) . De meer kilometers zijn echter 0,04. Dus betaal ik achteraf die 2000 km's is dat 80,-
Hmm ja dat is wel een risico natuurlijk dat je daarna met een auto zit die niemand wil en je geld kost. In jouw geval was het ideaal natuurlijk.

Maar dik 100 euro per maand meer voor die 12.000 km vind ik wel extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:38:
[...]

Hmm ja dat is wel een risico natuurlijk dat je daarna met een auto zit die niemand wil en je geld kost. In jouw geval was het ideaal natuurlijk.
Zou het van tevoren overleggen ;) Je kan vragen of iets extra's kunnen doen op de inruil. Die 1-serie is natuurlijk een uitloopmodel, dus erg moeilijk zijn ze niet. Moet je wel de juiste dealer hebben, die aan de A10 bij Amsterdam was erg slecht. Doe nu in Naarden en dat gaat heel fijn en soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PWM schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:32:

Als gedurende of na afloop van de leaseperiode blijkt dat het aantal werkelijk gereden kilometers pro rata 10% of meer afwijkt van het in de Overeenkomst genoemde geschatte kilometrage, dan kan Lessor de Leaseprijs aanpassen. Lessor berekent hiervoor het aantal geschatte kilometers per maand op basis van de looptijd en kilometrage van de Overeenkomst. Dit aantal wordt vermenigvuldigd met het aantal maanden van de
reeds verstreken looptijd. Deze aanpassing wordt met terugwerkende kracht ingevoerd vanaf de startdatum van uw overeenkomst
Dit is uit de voorwaarden van BMW. Dus als je 2000 extra rijdt bovenop je 8000 val je buiten die 10% en ga je dus naar de hogere maandprijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Houd er inderdaad rekening mee dat, wanneer je daadwerkelijk 10k per jaar gaat rijden, je gewoon een naheffing krijgt van €35,- per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
We gaan overigens gewoon echt die 8k rijden (of 8500), dus neem geen risico.

Maar je hebt gelijk, ze mogen met terugwerkende kracht met 10% ophogen. Ik zie dat eigenlijk nooit (hebben 50 lease contracten), eigenlijk alleen bij hele grote (25%+) afwijkingen. Maar inderdaad, het risico is er natuurlijk en dan staan ze in hun recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PWM schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:48:
We gaan overigens gewoon echt die 8k rijden (of 8500), dus neem geen risico.

Maar je hebt gelijk, ze mogen met terugwerkende kracht met 10% ophogen. Ik zie dat eigenlijk nooit (hebben 50 lease contracten), eigenlijk alleen bij hele grote (25%+) afwijkingen. Maar inderdaad, het risico is er natuurlijk en dan staan ze in hun recht.
Nee niet met 10% ophogen, als jij 10% over de kilometers gaat dan gaat je maandbedrag naar de volgende staffel. Dat kan meer of minder dan 10% zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Excuus, dat was lelijk opgeschreven, maar ook wat ik bedoelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Laatst online: 00:56
Sinds november lease ik het nieuwe model Ford Fiesta. Wagen bomvol met de nieuwste opties. Rijdt fantastisch. Via Ford lease afgesloten. 20.000km voor 4 jaar. Kost me 375€. Vroeger om de 2 a 3 jaar inruilen. Qua afschrijven een dure hobby. Ben nu goedkoper uit. Tevens een rustgevend gevoel dat ik nergens meer omkijken naar heb en mij niet meer druk hoef te maken om een altijd tegenvallend inruil bedrag.
Pagina: 1 ... 15 ... 106 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.