Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 18:08
Ik denk minder kilometers gereden dan betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Greencap schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:25:
Ik heb inmiddels de eindafrekening gekregen. Alleen de (later) gemelde schade aan het rechterportier is uiteindelijk nog in rekening gebracht. Dat was iets minder dan mijn eigen risico. Voor de rest nog een creditnota gekregen aangezien ik wat teveel betaald had voor de auto. Ik heb verder geen rekening gekregen voor gebruiksschade (dus niet voor die 2 deukjes en de velgschade). Wat ons betreft erg netjes dus :)

Wat ik wel een beetje flauw vind is dat we voor de nieuwe auto een volle tank benzine moeten betalen. M.i. hoort dat gewoon bij het afleveren van de auto, maar goed, we zijn blij met de nieuwe auto en gelukkig zijn de velgen iets kleiner en hoop ik dat mijn vrouw ze nu wel heel weet te houden :+
Je krijgt vaak een BPM herberekening en dan kan je geld terugkrijgen.

Ja die tank benzine... getankt voor adviesprijs en omdat de dealer het doet nog een keer BTW erover. :X Mijn duurste tank ooit.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
ProudElm schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:08:
Ik denk minder kilometers gereden dan betaald?
Dat ligt aan je LM. Ik weet nu al dat ik van Justlease geen geld terugkrijg over mijn openstaande kilometers.

@Señor Sjon herberekening BPM? Ik ben behoorlijke leek in dit soort dingen. Wat moet ik mij hierbij voorstellen?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Geen idee, ik kreeg geld terug. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
@Jasphur Er komt inderdaad (bij Alphabet) een verrekening op minder gereden kilometers. Verder kan er nog een BPM herberekening zijn, maar die was bij mij al tussentijds doorgevoerd. Overigens lijkt het me dat die meestal ongunstig is... :)

Het grootste verschil zat hem simpelweg in het feit dat ik over de hele maand december al betaald had en dat dus weer terug kreeg. Bij Alphabet zijn ze redelijk flexibel in de exacte einddatum (die kan +/- 1 week afwijken van je contract).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Heeft iemand zich hier al verdiept in het aanbod van de Consumentenbond?
https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/

Ze lijken qua prijzen best interessant.
Ik heb de verdere voorwaarden nog niet doorgenomen.
Maar die zouden wel oké moeten zijn, aangezien ze daar op uitgezocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Afgelopen maand was ik voor mijn vriendin bezig voor een eerste auto. Kan je wel een 2dehands barrel kopen maar private lease is iets duurder maar is uiteindelijk veel interessanter.
Bij Toyota zaten we alleen maar te kijken naar het VW logo wat in de achtergrond bij de dealer te zien was want de prijzen waren echt schrikbarend hoog. De VW Up zat geen cruise control en parkeersensoren op want dat waren wel de eisen. Uiteindelijk zijn we voor de Seat MII gegaan.

Kan niet zeggen dat het een hele slechte deal was met een Seat MII Sport Intense 60 pk in zwart met maar € 275 eigen risico, 24 uur service EU, 15.000 km voor nog geen € 230,00 per maand en de auto is er over een paar weken (helemaal nieuw) voor 5 jaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
Trasos schreef op zondag 24 december 2017 @ 03:29:
Heeft iemand zich hier al verdiept in het aanbod van de Consumentenbond?
https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/

Ze lijken qua prijzen best interessant.
Ik heb de verdere voorwaarden nog niet doorgenomen.
Maar die zouden wel oké moeten zijn, aangezien ze daar op uitgezocht zijn.
Inderdaad. De prijzen en voorwaarden zijn prima. Opzeggen zonder reden na 12 maanden is ook erg fijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat een k*twebsite.
Ik mag de auto's niet zien zonder een "geldig" emailadres in te vullen?
Achterlijk gedoe.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Wat is er niet geldig aan hgf@hh.nl?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Juup schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 23:40:
[...]

Wat een k*twebsite.
Achterlijk gedoe.
Dan past deze actie site niet bij jou en kan je verder zoeken 👏🏻.

Ik rij zelf heel tevreden een private lease van Arval, lage meer / minder km en laag eigenrisico. Ik ben tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
itsalex schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:56:
Afgelopen maand was ik voor mijn vriendin bezig voor een eerste auto. Kan je wel een 2dehands barrel kopen maar private lease is iets duurder maar is uiteindelijk veel interessanter.
Bij Toyota zaten we alleen maar te kijken naar het VW logo wat in de achtergrond bij de dealer te zien was want de prijzen waren echt schrikbarend hoog. De VW Up zat geen cruise control en parkeersensoren op want dat waren wel de eisen. Uiteindelijk zijn we voor de Seat MII gegaan.

Kan niet zeggen dat het een hele slechte deal was met een Seat MII Sport Intense 60 pk in zwart met maar € 275 eigen risico, 24 uur service EU, 15.000 km voor nog geen € 230,00 per maand en de auto is er over een paar weken (helemaal nieuw) voor 5 jaar.
Een seat mii voor 60 maanden en 15k km per jaar voor 230 euro. Dat is 13.800 euro in totaal. Hier heb je een leuke nieuwe mii voor, die over 5 jaar nog minimaal 5k euro waard is. Je hebt 4 jaar of 100k km fabrieksgarantie. Grote kosten heb je dus nooit.

Nu ben je 13800 euro kwijt over 5 jaar en sta je met lege handen.

Verzekering en belasting zal geen 5000,00 kosten over 5 jaar genomen toch?
Volgens mij kun je nog beter een persoonlijke lening nemen dan private lease met die lage rente van tegenwoordig?

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Met 75k km heb je wel gewoon onderhoud en remmen/banden. Garantie is vaak 2 jaar.

Die 5k is 83/maand voor alles (mrb, verzekering, onderhoud, etc). Een PL of DK heeft zomaar 5% rente. Dat is ook gemiddeld 350/jaar, beginnend op 700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvoII schreef op maandag 1 januari 2018 @ 02:31:
[...]

Een seat mii voor 60 maanden en 15k km per jaar voor 230 euro. Dat is 13.800 euro in totaal. Hier heb je een leuke nieuwe mii voor, die over 5 jaar nog minimaal 5k euro waard is. Je hebt 4 jaar of 100k km fabrieksgarantie. Grote kosten heb je dus nooit.

Volgens mij kun je nog beter een persoonlijke lening nemen dan private lease met die lage rente van tegenwoordig?
Grote kosten heb je dus nooit . Ik denk dat je flink vergist. Fabrieks garantie waar dus heel niet onder valt.

Vriend van me had een kapotte dsgbak deze viel niet onder de garantie .was na 2 jaar stuk.
Nou geloof mij lees de kleine lettertjes maar heel goed wat er wel en niet onder garantie valt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
EvoII schreef op maandag 1 januari 2018 @ 02:31:
[...]

De Seat Mii is nieuw bijna € 15000, daarnaast heb je de kosten van wegenbelasting, verzekering, reparatie, banden, beurten, afschrijving, etc. De goedkoopste nieuw auto kost je al minimaal € 125 per maand aan kosten . Daarvoor staat die alleen voor je deur en doet die niets. Ook omdat zij beginnend bestuurster is. Dus dat is € 1.500 per jaar. De auto kost dus maar € 105 per maand.
Een persoonlijke lening kost hetzelfde maar je moet de rente, afschrijving en aan het einde van de rit ook nog je geleende bedrag EN bedrag voor nieuwe auto terugbetalen dus je bent dubbelop kwijt.
Nu kan je sparen of je levert de sleutel in en gaat een nieuw contract aan en daar staat je nieuwe auto. De auto kost haar aan het einde van de rit ongeveer € 7.500. Heeft ze alle zekerheid, geen gedoe, nieuwe en goede auto, alle voordelen, rij je schade prima, je gaat niet in de premie omhoog. Kan je na de periode altijd kiezen om de auto over te nemen.
Van het niet uit gegeven bedrag voor een auto aan te schaffen kan ze nu op vakantie of andere leuke dingen doen. Die klap vangt ze ook mooi op dus tja ik vind het erg verstandig om zo te doen. Een nieuwe auto is altijd wel iets veiliger dan een tweedehandse auto. Er zijn nog meer beweegreden want het is ook ergens de vrijheid. Niet hoeven sparen voor een nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Heb verzekering is na zitten rekenen, maar daar heb je wel een punt mee! Daar verkeek ik me wel op, wat dat nog kost.
Heb op independer gekeken en als leeftijd 19 ingevuld met 0 schadevrije jaren. Goedkoopste is rond de 130 per maand voor een auto van nog geen 15k! Wel allrisk uiteraard, maarja, dat moet bij een nieuwe auto.

Zelf heb ik een seat ibiza met een fiscale waarde van ruim 26k en ik betaal 700 per jaar. 58,00 per maand dus. Minder dan de helft. Heb wel 80% no claim.

Dan wordt het inderdaad een heel stuk makkelijker. Wordt private lease niet duurder als je geen no claim hebt? En bouw je no claim op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 15:03
Volgens mij bouw je alleen no claim op bij bezit van een auto.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
winwiz schreef op maandag 1 januari 2018 @ 11:47:
Volgens mij bouw je alleen no claim op bij bezit van een auto.
nee hoor je bouwt gewoon op. Alleen als je schade rijdt ga je normaal omhoog met je premie en met private lease niet maar je schadevrije jaren gaan dan wel omlaag. Toch win win situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Daar klopt iets niet volgens mij... Omlaag gaan met je schadevrije jaren, maar niet met de premie? Maw in de private lease maakt het niet uit hoeveel je claimt, je gaat toch nooit meer premie betalen. Alleen je schadevrije jaren gaan omlaag. Maarja, maakt niet uit want toch geen gevolgen voor de premie.

Denk toch dat je meer premie zal moeten gaan betalen, of meer eigen risico, als je een veelclaimer bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
EvoII schreef op maandag 1 januari 2018 @ 11:29:
Heb op independer gekeken en als leeftijd 19 ingevuld met 0 schadevrije jaren. Goedkoopste is rond de 130 per maand voor een auto van nog geen 15k! Wel allrisk uiteraard, maarja, dat moet bij een nieuwe auto.
Waarom moet dat? Als je voor alleen WA gaat bij zo’n klein autootje bespaar he misschien wel 1.000 euro per jaar wat je apart kan zetten voor eventuele schadeherstel voor als er tóch een keer iets gebeurt toch? Ik weet dat vrijwel iedereen het dóet, maar volgens mij kan niemand het je verplichten (zolang je zelf de auto financiert) toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Valorian schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:12:
[...]

Waarom moet dat? Als je voor alleen WA gaat bij zo’n klein autootje bespaar he misschien wel 1.000 euro per jaar wat je apart kan zetten voor eventuele schadeherstel voor als er tóch een keer iets gebeurt toch? Ik weet dat vrijwel iedereen het dóet, maar volgens mij kan niemand het je verplichten (zolang je zelf de auto financiert) toch?
Lijkt mij ook. Mijn eerste auto was ook rond de 15k. Was wel een occasion en had hem alleen WA verzekerd, omdat all-risk onbetaalbaar was. Achteraf goede keus, want geen schade gereden. Maar goed had ook anders kunnen lopen. Je moet risico verzekeren wat je niet kan betalen. Dus als je een auto hebt gekocht van je laatste geld of met een lening, is het verstandig om allrisk te verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Een vriend van mij wil ook gaan Prive leasen maar heeft automaat nodig. Bij ANWB heb je bij sommige auto's waarbij je extra opties kun kiezen. En als ik zo zit te kijken zijn het nette prijzen wanneer je extra opties zou willen.

Heeft iemand ervaring met de ANWB private lease via leaseplan? Wat voor documenten worden gevraagd?

Mijn ervaring met PON is dat ze het volgende nodig hadden ik neem aan dat ze ook zullen vragen bij ANWB / Leaseplan:
Kopie geldig rijbewijs
Kopie bankafschrift
Kopie Loonstrook

Ik zelf zit bij Volkswagen Pon Financial Services met mijn Audi A3 Sportback S-line en ben zeer tevreden. Maar mocht je wat extras opties willen ging de prijs harder omhoog dan verwacht.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
@Z___Z Verplicht is het inderdaad niet. Slim wel als je geen geld hebt voor een vervanger. Weet niet hoe het zit met een lening. Of ze wa casco dan verplicht kunnen stellen als eis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:02
EvoII schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:40:
Weet niet hoe het zit met een lening. Of ze wa casco dan verplicht kunnen stellen als eis..
offtopic:
Ze kunnen het in de eisen opnemen en je weigeren als je dat niet wil. Ze hoeven dat geld niet aan je te lenen. Het controleren ervan wordt een ander verhaal, dat lijkt mij lastig. Je kan natuurlijk een maand later de verzekering omzetten naar WA.

Ik verwacht overigens niet dat die eisen er zijn. Wat is de meerwaarde van een geldschieter dat die wagen minimaal WA+ is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
itsalex schreef op maandag 1 januari 2018 @ 10:55:
[...]

De Seat Mii is nieuw bijna € 15000, daarnaast heb je de kosten van wegenbelasting, verzekering, reparatie, banden, beurten, afschrijving, etc. De goedkoopste nieuw auto kost je al minimaal € 125 per maand aan kosten . Daarvoor staat die alleen voor je deur en doet die niets. Ook omdat zij beginnend bestuurster is. Dus dat is € 1.500 per jaar. De auto kost dus maar € 105 per maand.
Een persoonlijke lening kost hetzelfde maar je moet de rente, afschrijving en aan het einde van de rit ook nog je geleende bedrag EN bedrag voor nieuwe auto terugbetalen dus je bent dubbelop kwijt.
Nu kan je sparen of je levert de sleutel in en gaat een nieuw contract aan en daar staat je nieuwe auto. De auto kost haar aan het einde van de rit ongeveer € 7.500. Heeft ze alle zekerheid, geen gedoe, nieuwe en goede auto, alle voordelen, rij je schade prima, je gaat niet in de premie omhoog. Kan je na de periode altijd kiezen om de auto over te nemen.
Van het niet uit gegeven bedrag voor een auto aan te schaffen kan ze nu op vakantie of andere leuke dingen doen. Die klap vangt ze ook mooi op dus tja ik vind het erg verstandig om zo te doen. Een nieuwe auto is altijd wel iets veiliger dan een tweedehandse auto. Er zijn nog meer beweegreden want het is ook ergens de vrijheid. Niet hoeven sparen voor een nieuwe auto.
Je doet een poging om het priveleaseverhaaltje voordeliger te laten lijken, dat is het niet.

Een nieuwe auto heeft minimale onderhoudskosten tot aan die 75.000km. Afhankelijk van de onderhoudsinterval maximaal 4 beurtjes van maximaal 200euro waarbij alleen filters en vloeistoffen worden vervangen. Verder 1x nieuwe banden a max. 200euro en nog een setje ruitenwissers en wat lampjes van totaal 30euro. Dus totaal maximaal 1030euro onderhoud. Alle eventuele andere dingen vallen onder garantie.

En ohja, ben ik de enige die het absurd vind dat een 19-jarige een privelease-auto moet rijden? Voor 1500euro heb je een leuke startersauto waarmee je jaren vooruit kunt als je een beetje oplet met wat je koopt. Of je geeft een beetje meer uit, voor 4000euro heb je de Aygo's en Panda's voor het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
123RR schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:49:
[...]

Je doet een poging om het priveleaseverhaaltje voordeliger te laten lijken, dat is het niet.

Een nieuwe auto heeft minimale onderhoudskosten tot aan die 75.000km. Afhankelijk van de onderhoudsinterval maximaal 4 beurtjes van maximaal 200euro waarbij alleen filters en vloeistoffen worden vervangen. Verder 1x nieuwe banden a max. 200euro en nog een setje ruitenwissers en wat lampjes van totaal 30euro. Dus totaal maximaal 1030euro onderhoud. Alle eventuele andere dingen vallen onder garantie.

En ohja, ben ik de enige die het absurd vind dat een 19-jarige een privelease-auto moet rijden? Voor 1500euro heb je een leuke startersauto waarmee je jaren vooruit kunt als je een beetje oplet met wat je koopt. Of je geeft een beetje meer uit, voor 4000euro heb je de Aygo's en Panda's voor het uitzoeken.
tweedehands is niet zo goedkoop en dan ga ik uit van € 4.000. Denk maar aan het extra benzineverbruik (misschien olie), pechhulp, de verzekering, zal natuurlijk WA zijn maar dan nog, je moet wel € 4.000 uitgeven!!! en dan je overige en onderhoud. De auto kost alleen al voor je deur € 125, zijnde tweedehands zijnde nieuw, daardoor rijdt die niet en gaat die geen meter vooruit.
Dan geef ik liever iets meer uit en lease een nieuwe auto wat uiteindelijk dan zeg maar voor 4 jaar ook hetzelfde kost (ongeveer € 200-€ 125=€ 75 * 48 maanden), want aan het einde van de rit brengt ook de tweedehands auto niets meer op en zal je wederom weer € 4.000 uit moeten geven. dus maak ik het mooier dan dat het is, nee want je rijdt nieuw voor de prijs van tweedehands. je houdt je geld op de bank, betaalt maandelijks bedrag, geen persoonlijke lening en alles geregeld. Ik heb het heel vaak uitgerekend en vergeleken, al neem je een hele goedkope hyandai I10 voor € 149, zeer basic maar dan is het nog steeds goedkoper.
Vergeet niet dat een nieuwe auto, veiliger, zuiniger, isofix (navigatie, parkeersensoren, airco) etc allemaal vaak hebben. Dan mag het absurd klinken maar de meeste mensen vergeten de kosten van de auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:36
itsalex schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:02:
[...]

tweedehands is niet zo goedkoop en dan ga ik uit van € 4.000. Denk maar aan het extra benzineverbruik (misschien olie), pechhulp, de verzekering, zal natuurlijk WA zijn maar dan nog, je moet wel € 4.000 uitgeven!!! en dan je overige en onderhoud. De auto kost alleen al voor je deur € 125, zijnde tweedehands zijnde nieuw, daardoor rijdt die niet en gaat die geen meter vooruit.
Dan geef ik liever iets meer uit en lease een nieuwe auto wat uiteindelijk dan zeg maar voor 4 jaar ook hetzelfde kost (ongeveer € 200-€ 125=€ 75 * 48 maanden), want aan het einde van de rit brengt ook de tweedehands auto niets meer op en zal je wederom weer € 4.000 uit moeten geven. dus maak ik het mooier dan dat het is, nee want je rijdt nieuw voor de prijs van tweedehands. je houdt je geld op de bank, betaalt maandelijks bedrag, geen persoonlijke lening en alles geregeld. Ik heb het heel vaak uitgerekend en vergeleken, al neem je een hele goedkope hyandai I10 voor € 149, zeer basic maar dan is het nog steeds goedkoper.
Vergeet niet dat een nieuwe auto, veiliger, zuiniger, isofix (navigatie, parkeersensoren, airco) etc allemaal vaak hebben. Dan mag het absurd klinken maar de meeste mensen vergeten de kosten van de auto.
Tweedehands kan echt wel ruim uit voor dat bedrag.

2e hands Aygo voor €4000,- moet kunnen met rondom de 100k km op de teller, incl airco, isofix, enzovoort.

Mijn Aygo kost me €55,- in de maand om voor de deur te hebben staan (incl onderhoud). Dan kan ik nog ruim 1000km in de maand rondjes rijden, en dan is die net zo duur als een lease.

Lease = €1788 / jaar
2e hand= €660 / jaar

En tenzij je je 2e hands aygo helemaal af gaat trappen en hem aan gort rijdt, lijkt het me dat hij altijd een restwaarde heeft, immers, ik zie ze zo 123 niet voorbij komen onder de €2000..

Voor mij is dan de keuze makkelijk gemaakt :+, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die kiezen voor het gemak / comfort van een nieuwe auto zonder eventuele zorgen, ookal zullen véél van de defecten van een nieuwe auto zéker de éérste paar jaar gewoon onder de garantie vallen. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
itsalex schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:02:
[...]

Vertel mij maar waar je als 19-jarige voor 149euro per maand een auto kunt leasen met navigatie, parkeersensoren, airco en het allerbelangrijkste: fatsoenlijke voorwaarden. Dat lukt je niet eens voor het dubbele.

Dat een tweedehands auto niks meer opbrengt is ook onzin, als je nu een Aygo koopt voor 100.000km, is die over 5 jaar met 75.000km erbij nog steeds de helft waard.

Dat verhaaltje over "geld op de bank" is ook onzin als je een krediet neemt, dat is ook nog eens vele malen flexibeler dan zo`n leasecontract.

[ Voor 4% gewijzigd door 123RR op 03-01-2018 18:10 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Dit is toch het private lease ervaringen topic en niet het 'je moet een occasion anders ben je dom'-topic?

Dit topic wordt keer op keer gekaapt door vrekken die zo goedkoop mogelijk willen rijden in oude barrels.

Respecteer gewoon dat sommige mensen meer geld hebben of meer geld over hebben voor een nieuwe zorgenloze auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:43
JunkieLimbo schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:59:
Dit is toch het private lease ervaringen topic en niet het 'je moet een occasion anders ben je dom'-topic?

Dit topic wordt keer op keer gekaapt door vrekken die zo goedkoop mogelijk willen rijden in oude barrels.

Respecteer gewoon dat sommige mensen meer geld hebben of meer geld over hebben voor een nieuwe zorgenloze auto.
Prima, maar je huurt een auto. Zit niks van jou bij. Mensen mogen toch hun mening geven. Dit is een forum. En dan het woord vrekken te gebruiken vind ik ook niet geplaatst. 9 van de 10 auto's hier zijn wagentjes met een waarde van 10 a 15k max. Niet bepaald grote auto's..
Lease maar even een bmw 3serie of een Audi A4 ;)

[ Voor 20% gewijzigd door DeBaroN op 03-01-2018 19:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 123RR
JunkieLimbo schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:59:

Een forum is voor discussie.

Men roept dan private lease even duur zou zijn dan een tweedehands barrel, of duurder is dan zelf kopen. Dat is gewoon onzin.

Als private lease goedkoper was dat stond er allang zo'n ding hier op de oprit.

Als je alleen private onderling wilt bespreken prima, dan zul je mij niet horen. Als er een onjuiste vergelijking wordt gemaakt met zelf kopen, dan kun je reacties verwachten.

En is iedereen die zelf een auto koopt meteen een vrek omdat ie hetzelfde krijgt voor minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Mar.tin schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:18:
[...]

En tenzij je je 2e hands aygo helemaal af gaat trappen en hem aan gort rijdt, lijkt het me dat hij altijd een restwaarde heeft, immers, ik zie ze zo 123 niet voorbij komen onder de €2000..
Dat is dan wat jij ervoor moet betalen. Als je je auto inlevert / inruilt, krijg je er vaak geen drol meer voor.
Maar goed, alles afhankelijk van de kilometerstand, leeftijd en staat van de auto.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Laatst online: 18:42
Volgens mij is het punt dat het niet zinnig is om tweedehands vs nieuw te vergelijken, een auto van x jaar oud met 100k km vs een nieuwe auto is toch een totaal ander ding? Dat het absurd is dat een 19 jarige een auto least is ook een non-argument, mensen hebben nou eenmaal verschillende voorkeuren.

Op de FAQ pagina van de ANWB staan de voor én nadelen denk ik goed uitgelegd: https://www.anwb.nl/auto/private-lease/wat-is-private-lease

Ik zit zelf te twijfelen om een Fiesta of Focus via de het Autoleasecollectief te leasen. Vooral de optie om na 1 jaar op te zeggen is aantrekkelijk, omdat dat een lagere prijs mogelijk maakt (60 maanden contract heeft nou eenmaal een betere prijs dan 12 of 24 maanden) maar je wel flexibel blijft mbt de lengte van het contract.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:36
offtopic:
Toevallig laatst nog bijna een andere auto gekocht, even geïnformeerd wat mijn huidige inruil zou zijn, zou nog €4500 krijgen voor mijn model.

Natuurlijk wel met aanschaf van een andere occasion, en heb er verder geen schade aan + relatief lage kmstand (85k). Maar zou betekenen dat ik op 45k km's maar €1500 afgeschreven heb, in 3 jaar.

Tel daarbij de "besparing" op van €1200 / jaar, en ik had toch wel weer een sjieke nieuwe(re) auto kunnen kopen. :).

Maargoed, zoals ik ook hierboven al zei, ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die -echt- zorgeloos willen rijden. Zonder gelul. Geen cash up-front willen neerleggen, en graag in een nieuwe nieuwe auto rijden. Dan is de private lease ideaal.

Voor mij is het stukje zorgeloos dat mijn auto van mij is, bijna geen vaste kosten heeft, en door de redelijk bewezen techniek mij qua onderhoud ook zorgeloos houdt. :).

[ Voor 15% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Juup schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 23:40:
[...]
Wat een k*twebsite.
Achterlijk gedoe.
info@consumentenbond.nl werkt anders prima? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Mar.tin schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 07:51:
[...]
Maargoed, zoals ik ook hierboven al zei, ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die -echt- zorgeloos willen rijden. Zonder gelul. Geen cash up-front willen neerleggen, en graag in een nieuwe nieuwe auto rijden. Dan is de private lease ideaal.

Voor mij is het stukje zorgeloos dat mijn auto van mij is, bijna geen vaste kosten heeft, en door de redelijk bewezen techniek mij qua onderhoud ook zorgeloos houdt. :).
Wat mij ook meer aanspreekt in het hebben van een eigen (2e hands) auto is dat het niet uitmaakt als je het ene jaar 5000 km rijdt en het andere jaar 25000. Met een leasecontract zul je dan flink in de buidel moeten tasten voor de meer-kilometers.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Ursamajor schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:13:
[...]

Wat mij ook meer aanspreekt in het hebben van een eigen (2e hands) auto is dat het niet uitmaakt als je het ene jaar 5000 km rijdt en het andere jaar 25000. Met een leasecontract zul je dan flink in de buidel moeten tasten voor de meer-kilometers.
Dat is dus gewoon onzin. Bron: ik, die nu aan mijn tweede lease contract bezig is en ook "gewoon" varieer in mijn kilometers.

Verder, wat betreft de bovenstaande discussie: "Vroeger" was het belangrijk dat iets als een auto eigendom was. De auto was/is dan ook een vorm van status. De nieuwe generaties zien auto's steeds meer als een gebruiksmiddel en niet meer als vermogen (of iets dat daar op lijkt) en ook veel minder als status. Dit is een duidelijk waanneembare trend en hier is ook al veel over geschreven. Of dat een goede ontwikkeling is laat ik even in het midden, want dit topic lijkt me daar ook niet voor bedoeld. Wat wel duidelijk is, is dat private lease exponentieel aan het groeien is en het waarschijnlijk niet lang meer zal duren voordat het net zo normaal is als een telefoonabbo afsluiten, dus wen er maar vast aan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

Bij Justlease kan ik per kwartaal mijn km's wijzigen. van 1.000 km per maand (€ 0 extra boven op je basis lease bedrag) tot aan 2.500 km per maand (€ 50 extra boven op je basis lease bedrag). En 2.500 + km kan in overleg. Kortom: je bent bij JL in ieder geval erg flexibel met je kilometers.
1 van de redenen dat ik voor hen gekozen heb btw. haha. De echte main reason was dat ik € 1.000 euro bovenop de inruilwaarde van mijn tweedehands barrel kreeg :P O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Jasphur op 04-01-2018 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Wat is flink in de buidel tasten? Prijzen zitten onder de 10 cent per kilometer. Rijd je dus 10.000 per jaar extra kost je dat tussen de 600 en 1000 euro afhankelijk van auto en leasemaatschappij.

Daarnaast verwacht ik niet dat het verschil tussen 5000 en 25.000 kilometer uit privé kilometers komt. Zakelijke kilometers krijg je vaak een vergoeding voor waarmee je die meerprijs kan betalen. Als je de standaard 19 cent per kilometer krijgt is dat genoeg om zowel de kilometerprijs als de brandstof van te betalen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 12:28
Ron!n schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 07:49:
Volgens mij is het punt dat het niet zinnig is om tweedehands vs nieuw te vergelijken, een auto van x jaar oud met 100k km vs een nieuwe auto is toch een totaal ander ding? Dat het absurd is dat een 19 jarige een auto least is ook een non-argument, mensen hebben nou eenmaal verschillende voorkeuren.

Op de FAQ pagina van de ANWB staan de voor én nadelen denk ik goed uitgelegd: https://www.anwb.nl/auto/private-lease/wat-is-private-lease

Ik zit zelf te twijfelen om een Fiesta of Focus via de het Autoleasecollectief te leasen. Vooral de optie om na 1 jaar op te zeggen is aantrekkelijk, omdat dat een lagere prijs mogelijk maakt (60 maanden contract heeft nou eenmaal een betere prijs dan 12 of 24 maanden) maar je wel flexibel blijft mbt de lengte van het contract.
Kan eventueel ook met justlease 12 maanden lease. Ook daar vanaf 12 maanden zonder opgave van reden maandelijks opzegbaar. Lekker flexibel en daarom heb ik daarvoor gekozen (als nieuw bakken zzp-er :) ). Wel minder auto keuze maar lekker boeiend, even bellen en dan valt er vaak ook wel iets te regelen.

https://leasen.nl/12maanden/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Greencap schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:58:
[...]

Dat is dus gewoon onzin. Bron: ik, die nu aan mijn tweede lease contract bezig is en ook "gewoon" varieer in mijn kilometers.

Verder, wat betreft de bovenstaande discussie: "Vroeger" was het belangrijk dat iets als een auto eigendom was. De auto was/is dan ook een vorm van status. De nieuwe generaties zien auto's steeds meer als een gebruiksmiddel en niet meer als vermogen (of iets dat daar op lijkt) en ook veel minder als status. Dit is een duidelijk waanneembare trend en hier is ook al veel over geschreven. Of dat een goede ontwikkeling is laat ik even in het midden, want dit topic lijkt me daar ook niet voor bedoeld. Wat wel duidelijk is, is dat private lease exponentieel aan het groeien is en het waarschijnlijk niet lang meer zal duren voordat het net zo normaal is als een telefoonabbo afsluiten, dus wen er maar vast aan... :)
Sommigen sluiten dikke abonnementen af voor de nieuwste iPhone. Dan ben je al halverwege een nieuwe auto.

Ik snap alleen niet dat mensen een auto van 5-7 jaar oud, ton op de teller en WA verzekerd gelijk proberen te stellen aan PL, waarbij het om nieuw, 0 km en AllRisk gaat. Nogal wiedes dat de tweedehands goedkoper is. Appels en appels mensen... Het zou erg kwalijk zijn als dat duurder was.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 22:13
Heeft er iemand wel eens een lease auto van zijn werk privé verder geleased?
Ik kan me voorstellen dat dat goedkoper is dan hetzelfde model auto nieuw leasen aangezien er al in gereden is. Of is het überhaupt niet mogelijk een auto vanuit de zakelijke lease over te nemen in de privé lease?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Volgens mij is het punt dat het niet zinnig is om tweedehands vs nieuw te vergelijken
Natuurlijk is dat wel zinnig, want je vergelijkt de opties die je hebt.
Als je een andere woning wil heeft het toch ook nut om huur van een nieuwe woning te vergelijken met het kopen van een tweedehands huis?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:09
Ik denk dat het afhankelijk is van de persoon.

In mijn geval is zelfs elk 2e hands barrel zo goed als duurder vanwege mijn postcode, de goedkoopste WA+ is minimaal 60€ per maand, tel daarbij nog MRB op zit je al bijna aan de 100€.

Mijn ervaring is dat afschrijving/onderhoud/apk/banden etc. toch al richting de 100€ per maand gaat. Dan ben ik dus bijna 200€ pm kwijt voor een auto. Ik lease nu een fiesta voor 239€ per maand incl. vervangend vervoer binnen 24 uur, eigen risico afgekocht, mrb, onderhoud, 1000km/maand, NIEUW, zuinig etc.

Kort samengevat, voor die 39€ pm heb ik dus ALTIJD vervoer, rij ik een nieuwe auto, die zuiniger is, en all risk ipv WA verzekerd, pechhulp etc. etc.

(Mijn ervaring met een eigen 2e hands auto (Grande Punto van 7 jaar) van 6000€, incl. preventief onderhoud, APK, en daarna nog een keer onderhoud in 6 maanden, en alsnog brak er een klep af in de motor, dus ik kon 5000€ afschrijven in 6 maanden, plus nog eens 2000€ aan onderhoud, voor mij NOOIT meer een 2e hands auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Net uit pure nieuwsgierigheid even op de site van JustLease gekeken en ik zag dat ze nog steeds de Peugeot 108 hebben. Heel de berekening ingevuld voor mijn huidige auto en wat blijkt. Nu is het ± 50 euro per maand goedkoper dan mijn huidige contract. En dan is de eigen risico ook nog eens afgekocht. Nu betaal ik 317 en als ik hem nu zou afnemen kost het 261 euro.

Wat zeggen jullie? :+ Zal ik vragen om een beetje korting haha of gewoon accepteren dat ik een duurder contract hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 18:34
Lightning89 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:09:
Ik denk dat het afhankelijk is van de persoon.

In mijn geval is zelfs elk 2e hands barrel zo goed als duurder vanwege mijn postcode, de goedkoopste WA+ is minimaal 60€ per maand, tel daarbij nog MRB op zit je al bijna aan de 100€.

Mijn ervaring is dat afschrijving/onderhoud/apk/banden etc. toch al richting de 100€ per maand gaat. Dan ben ik dus bijna 200€ pm kwijt voor een auto. Ik lease nu een fiesta voor 239€ per maand incl. vervangend vervoer binnen 24 uur, eigen risico afgekocht, mrb, onderhoud, 1000km/maand, NIEUW, zuinig etc.

Kort samengevat, voor die 39€ pm heb ik dus ALTIJD vervoer, rij ik een nieuwe auto, die zuiniger is, en all risk ipv WA verzekerd, pechhulp etc. etc.

(Mijn ervaring met een eigen 2e hands auto (Grande Punto van 7 jaar) van 6000€, incl. preventief onderhoud, APK, en daarna nog een keer onderhoud in 6 maanden, en alsnog brak er een klep af in de motor, dus ik kon 5000€ afschrijven in 6 maanden, plus nog eens 2000€ aan onderhoud, voor mij NOOIT meer een 2e hands auto)
Klopt, zeker als je jong bent, dan doe je stevig winst doordat je verzekering anders zo duur is.
Niet iedereen wil in een brik rijden van 1000€, waarvan je iedere morgen moet hopen dat die start.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob079
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 10:57
Jasphur schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:27:
Net uit pure nieuwsgierigheid even op de site van JustLease gekeken en ik zag dat ze nog steeds de Peugeot 108 hebben. Heel de berekening ingevuld voor mijn huidige auto en wat blijkt. Nu is het ± 50 euro per maand goedkoper dan mijn huidige contract. En dan is de eigen risico ook nog eens afgekocht. Nu betaal ik 317 en als ik hem nu zou afnemen kost het 261 euro.

Wat zeggen jullie? :+ Zal ik vragen om een beetje korting haha of gewoon accepteren dat ik een duurder contract hebt.
Hangt er ook een beetje vanaf hoe lang je huidige contract al loopt denk ik? Maar niet geschoten is altijd mis, dus ik zou er gewoon een belletje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als ik nu een brandstofauto koop, dan zal de restwaarde na vier jaar aanzienlijk lager zijn dan voorheen omdat over vier jaar brandstofauto's veel minder waard zullen zijn ten opzichte van (nieuwe) elektrische auto's dan momenteel het geval is. Zijn er rekenmodellen waarbij de restwaarde gecorrigeerd wordt met een factor wegens het incourant raken van brandstofauto's? Ik ben met name op zoek naar hoeveel meer je zal moeten afschrijven.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
ari3 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:16:
Als ik nu een brandstofauto koop, dan zal de restwaarde na vier jaar aanzienlijk lager zijn dan voorheen omdat over vier jaar brandstofauto's veel minder waard zullen zijn ten opzichte van (nieuwe) elektrische auto's dan momenteel het geval is.
Ik verwacht niet dat dit binnen 4 jaar significant uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 22:41

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

[...]

Tjah wat is absurd. Ik startte m'n private lease van mn Seat Leon vorig jaar toen ik 23 was (net van HBO af, vertraging). Ik had te weinig op de bank staan om een auto te kopen, moet 145km totaal op en neer per dag naar kantoor, regelmatig door het land voor afspraken en wilde niet van m'n ouders lenen (principekwestie).

Als hij het neer kan leggen, prima toch, heeft weinig te maken met leeftijd vind ik. Je hebt ook mensen die op hun 18e een auto krijgen, vind ik ook absurd, maar als het kan waarom niet :+

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
rob079 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:57:
[...]

Hangt er ook een beetje vanaf hoe lang je huidige contract al loopt denk ik? Maar niet geschoten is altijd mis, dus ik zou er gewoon een belletje aan wagen.
Ik moet nog een jaar. Maar ik had niet goed gekeken haha :') Was vergeten dat ik minder dan 5 schadevrije jaren heb. (Ik heb pas 4 jaar een auto = dus 4 jaar schadevrij). En dan is het verschil maar 15 euro. Mja. Zo erg zit ik nou ook weer niet op mijn centen. Wat ik wel even wil aankaarten bij JL is dat personen die nu en 108 leasen met verzekeringspakket B, meer verzekerd hebben (voor minder geld dus) dan ik.

Ik heb nu alleen verlaagd risico en schadeverzekering inzittenden. In vergelijking: als je nu dat pakket B neemt komt naast de schadeverzekering inzittenden ook: Ongevallenverzekering inzittenden, pechhulp buitenland, direct vervangend vervoer (bij mij is dat pas na de eerste 24 uur) en afkoop eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:22
Ik begrijp het wel hoor. Nieuwe auto rijden is altijd leuk. Zeker als je twee linkerhanden hebt en niemand op het achtergrond die beetje handig is met auto's. Voor een is lease voldoende, de ander wil toch iets in zijn bezit hebben. Ik vind wel dat mensen beetje spastisch doen over de onderhoud. De kosten van banden bij een up/aygo zijn 3x niets. Ik had op mn 18e gewoon een auto gekocht (1500 euro). Een leuke toyota celica met airco. Navigatie hoefde toch niet. 9vd10 keer werkt google maps op je telefoon toch beter (alhoewel tegenwoordig steeds meer auto's google maps ondersteunen). Maar ben je een persoon die alleen bij de dealer onderhoud verricht. Kan je uiteindelijk goedkoper uit zijn met een lease, mits het gaat om miskoop van tweedehands auto.

[ Voor 4% gewijzigd door FireBladeX op 04-01-2018 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Onderhoud kan een klein issue zijn.
Onze vorige auto, een Mitsu Space Wagon heeft gedurende 14 jaar en 120.000 km niks uitzonderlijk gekost aan onderhoud. Gewoon elke jaar een beurt, en meestal een rekening van 200-400€.

En toen.... ging de koppeling ineens er door, moest de distributieriem vervangen worden,, groot onderhoud en de centrale vergrendeling. Bovenop, 4 nieuwe banden.
Raming van de garage.... zeker niet minder dan 2000€, maar het kan ook 2800€ worden.

We hebben de auto toen verkocht voor 1000€ voor export en iets nieuws gehaald.

Mijn zoon kocht een Polo van 6000€ zo'n 2 jaar geleden. Er zijn al 2 onderhoudsbeurten geweest van 500€ , en nu is de condensor van de airco defect... nog eens 700€.
Dan heeft hij met hagelschade pech gehad, zodat de auto nu vol hagelbuilen staat. Tuurlijk rijdt die auto nog, maar die is niet meer verkoopbaar, tenzij voor 2000€ of zo.
Hij betaalt 900€ verzekering per jaar (enkel BA), en slaat zich nu voor het hoofd dat hij beter een private lease had genomen. Dat was een pak goedkoper geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Wat het onderhoud betreft is de wekelijkse column "Klokje rond" van de Autoweek interessant. Je ziet daar regelmatig auto's langskomen waarvan de eigenaar zegt dat hij er nooit wat mee heeft, maar waar na controle door Autoweek blijkt dat er zoveel achterstallig onderhoud is dat de auto zo goed als afgeschreven is.

Ik ben het eens dat de onderhoudskosten wel eens overschat worden, maar dat staat ook redelijk in balans met iedereen die hier de onderhoudskosten onderschat. Al die n=1 ervaring zijn leuk, maar je leest hier voornamelijk de excessen (zowel in positieve als negatieve zin).

Het is gewoon niet realistisch om te verwachten dat je auto geen onderhoud nodig heeft. Het is mooi meegenomen als dat zo is, maar dat is ook een kwestie van geluk hebben. Persoonlijk heb ik nog nooit een auto gehad waar geen onderhoud nodig was. Zelfs met nieuwe auto's heb ik onderhoud nodig gehad dat buiten de garantie viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
In die zin is private lease juist wel weer een goeie zet aangezien je het onbekende component onderhoud eruit haalt. Je weet zeker wat voor financiele verplichting voor die looptijd aangaat. Bij een reguliere occasion is dat onbekend (kan mee of tegenvallen) of je kan dat zelf ondervangen wanneer je handig bent met sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Tommie12 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:01:

Hij betaalt 900€ verzekering per jaar (enkel BA), en slaat zich nu voor het hoofd dat hij beter een private lease had genomen. Dat was een pak goedkoper geweest!
Dat is inderdaad veel pech. Je zoon woont nog thuis? Ivm BKR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Nu woont hij nog thuis, maar binnenkort verhuist hij, en dan gaat de auto waarschijnlijk gewoon weg.

Wat is BKR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:29
123RR schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:27:
[...]

Een forum is voor discussie.

Men roept dan private lease even duur zou zijn dan een tweedehands barrel, of duurder is dan zelf kopen. Dat is gewoon onzin.

Als private lease goedkoper was dat stond er allang zo'n ding hier op de oprit.
Private lease is in gevallen wel degelijk voordeliger dan zelf nieuw dezelfde auto kopen, zelfs zonder financiering. Dit is al meerdere malen uitvoerig besproken en aangetoond en ga ik dus ook niet opnieuw doen.

Ook in vergelijking met een oud barrel kan private lease goedkoper zijn. Ik zie in mijn omgeving mensen die niet veel aan een auto uit willen geven en dan voor 1.000 euro een oud barrel van 1.300kg kopen die 1:11 rijdt. Kan zomaar zijn dat je met een A segmenter in private lease goedkoper uit zou zijn geweest.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 21:57

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Tommie12 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:54:
Nu woont hij nog thuis, maar binnenkort verhuist hij, en dan gaat de auto waarschijnlijk gewoon weg.

Wat is BKR?
Bureau Krediet Registratie. Alle leningen, en achterstanden daarop worden daar geregistreerd, en blijven een bepaalde periode staan. Bij een Achterstand (A codering) of herstelde achterstand is het lastig om financiering en/of hypotheek te krijgen.

Zelf zit ik nu ook te kijken naar private leasen. Mijn huidige auto (Laguna, 140.000km, 2007) is aan vervanging toe. Mijn totale maandbedrag wat ik nu kwijt ben zit rond de 600 euro; belasting, verzekering, afschrijving en benzine (door de vele korte stukje rij ik gemiddeld 1 op 9).

Ik zag een C-klasse station private lease staan voor 629,- per maand. dit is met gewenste kilometrage (1500/maand) en gewenste looptijd.

Doe daar nog brandstof bij en dan is het grofweg 200 euro duurder dan wat ik nu rij.

Nadeel: Na de looptijd heb ik geen auto meer. Duurder dan huidige auto.

Voordeel: Lekker een verse auto. Mooi model (voor mij persoonlijk niet onbelangrijk, auto is voor mij meer dan A naar B en mag geld kosten). Geen onvoorziene kosten (afgelopen jaar paar keer gehad).

Voordeel is ook dat ik mijn spaargeld niet hoef aan te spreken, en dat dat voor andere doeleinden kan gebruiken... (rentederving laten we met deze percentages maar even buiten beschouwing).

Toch ben ik er nog niet helemaal over uit. Wat is jullie mening?

Link: https://leasen.nl/model/M...-Estate/configureer/2165/

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Tja, wij kunnen niet in je portemonnee kijken. Als jij het maandelijks kunt missen, rijd je een mooie bak.
Na de looptijd kun je ook weer een andere leasen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Ursamajor schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:08:
Tja, wij kunnen niet in je portemonnee kijken. Als jij het maandelijks kunt missen, rijd je een mooie bak.
Na de looptijd kun je ook weer een andere leasen.
Aan de ene kant zou ik het er wel voor over hebben, maar het nadeel vind ik nog steeds dat de auto niet van "jou" is. Bij mijn vorige (zakelijke) lease auto's was het altijd zo'n gemekker bij het inleveren. Krasje hier, deukje daar, dingen die je zelf vaak niet eens echt opvallen...

Iemand ervaring hoe dat is bij private lease? Hetzelfde verhaal?

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Spacecowboy schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:53:
[...]

Bureau Krediet Registratie. Alle leningen, en achterstanden daarop worden daar geregistreerd, en blijven een bepaalde periode staan. Bij een Achterstand (A codering) of herstelde achterstand is het lastig om financiering en/of hypotheek te krijgen.

Zelf zit ik nu ook te kijken naar private leasen. Mijn huidige auto (Laguna, 140.000km, 2007) is aan vervanging toe. Mijn totale maandbedrag wat ik nu kwijt ben zit rond de 600 euro; belasting, verzekering, afschrijving en benzine (door de vele korte stukje rij ik gemiddeld 1 op 9).

Ik zag een C-klasse station private lease staan voor 629,- per maand. dit is met gewenste kilometrage (1500/maand) en gewenste looptijd.

Doe daar nog brandstof bij en dan is het grofweg 200 euro duurder dan wat ik nu rij.

Voordeel: Lekker een verse auto. Mooi model (voor mij persoonlijk niet onbelangrijk, auto is voor mij meer dan A naar B en mag geld kosten). Geen onvoorziene kosten (afgelopen jaar paar keer gehad).

Voordeel is ook dat ik mijn spaargeld niet hoef aan te spreken, en dat dat voor andere doeleinden kan gebruiken... (rentederving laten we met deze percentages maar even buiten beschouwing).

Ziet er uit als een goeie deal. Mijn zakelijke C-Klasse kost hetzelfde ex btw. Dus deze deal is bijna 20% goedkoper dan mijn zakelijke lease. Zitten dan wel iets meer lease opties bij zoals winterbanden, vervangend vervoer en EU tankpas (brandstof is op nacalculatie natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
[...]

als autorijden geld mag kosten, waarom niet ?
ik vraag me alleen af of dit een automaat is , dat denk ik niet. en dan vind ik het persoonlijk weer teveel geld.
Spacecowboy schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:10:
[...]

Aan de ene kant zou ik het er wel voor over hebben, maar het nadeel vind ik nog steeds dat de auto niet van "jou" is. Bij mijn vorige (zakelijke) lease auto's was het altijd zo'n gemekker bij het inleveren. Krasje hier, deukje daar, dingen die je zelf vaak niet eens echt opvallen...

Iemand ervaring hoe dat is bij private lease? Hetzelfde verhaal?
dat kan je natuurlijk nog steeds houden dat jij iets geen schade vindt en de LM wel.. als consument ben je middels het keurmerk private lease wel erg beschermt en hebben de meeste partijen een handleiding waarmee je deze onduidelijkheid op voorhand wegneemt.

let op privatelease wel op het eigen risico, sommige partijen hanteren standaard 500 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
[...]

Hoe zit het met de opgebouwde schadevrije jaren van je autoverzekering? Roy data slaat die maar 3 jaar op volgens mij. En als je PL voor 4 jaar, dan verzeker je auto ook niet, en ben je je opgebouwde jaren kwijt.
Of heb ik dat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
baronruud schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:33:
[...]

Hoe zit het met de opgebouwde schadevrije jaren van je autoverzekering? Roy data slaat die maar 3 jaar op volgens mij. En als je PL voor 4 jaar, dan verzeker je auto ook niet, en ben je je opgebouwde jaren kwijt.
Of heb ik dat fout?
de meeste LM geven geen schade vrije jaren door aan roydata dat kan men niet. Vaak kan je wel een overzicht van een schadeverleden krijgen waarbij de verzekeraar dit omrekent naar schade vrije jaren / korting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 123RR
[b][message=53780765,noline]

Het is gewoon niet realistisch om te verwachten dat je auto geen onderhoud nodig heeft. Het is mooi meegenomen als dat zo is, maar dat is ook een kwestie van geluk hebben. Persoonlijk heb ik nog nooit een auto gehad waar geen onderhoud nodig was. Zelfs met nieuwe auto's heb ik onderhoud nodig gehad dat buiten de garantie viel.
Onderhoud is nodig, maar bij een nieuwe (of heel jong gebruikte) zijn de onderhoudskosten minimaal. Uitsluitend filters/vloeistoffen beurtje de eerste 80-100.000km, maximaal 200euro per keer(elke 15-30k km, afhankelijk van merk). En een keer een setje banden rond de 50.000km, die heb er ook voor 200euro opliggen bij een A-segment auto.

Verder heb je geen onderhoudskosten. 0, zero, niks.

Een nieuwe auto schrijft globaal 50% af de eerste 3 jaar, daar moet je wel mee rekenen.

Allemaal die 179euro/maand aanbiedingen komen bij mij allemaal rond de 350euro/maand uit, all-in excl. brandstof. Dit met een beetje fatsoenlijke uitvoering(maar niks geks), 2000km/maand en fatsoenlijke voorwaarden.

Als ik zelf een nieuwe A-segmenter koop voor 12K. kost ie me 6000/36= 167euro per maand aan afschijving, 30euro belasting, 35euro verzekering en 22euro onderhoud. Totaal 254euro per maand all-in, excl. brandstof.

Totaal dus bijna 100euro per maand goedkoper, en alle vrijheid (auto verkopen wanneer je wil etc.). Wil je langer doorrijden? Dan wordt ie goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:23

Grvy

Bot

123RR schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:57:
[...]

Onderhoud is nodig, maar bij een nieuwe (of heel jong gebruikte) zijn de onderhoudskosten minimaal. Uitsluitend filters/vloeistoffen beurtje de eerste 80-100.000km, maximaal 200euro per keer(elke 15-30k km, afhankelijk van merk). En een keer een setje banden rond de 50.000km, die heb er ook voor 200euro opliggen bij een A-segment auto.

Verder heb je geen onderhoudskosten. 0, zero, niks.

Een nieuwe auto schrijft globaal 50% af de eerste 3 jaar, daar moet je wel mee rekenen.

Allemaal die 179euro/maand aanbiedingen komen bij mij allemaal rond de 350euro/maand uit, all-in excl. brandstof. Dit met een beetje fatsoenlijke uitvoering(maar niks geks), 2000km/maand en fatsoenlijke voorwaarden.

Als ik zelf een nieuwe A-segmenter koop voor 12K. kost ie me 6000/36= 167euro per maand aan afschijving, 30euro belasting, 35euro verzekering en 22euro onderhoud. Totaal 254euro per maand all-in, excl. brandstof.

Totaal dus bijna 100euro per maand goedkoper, en alle vrijheid (auto verkopen wanneer je wil etc.). Wil je langer doorrijden? Dan wordt ie goedkoper.
Uhm je berekening gaat volgens mij mis? een A segmenter van 12k.. welke dan? maar dat niet alleen, je bent dan 100 euro per maand goedkoper? hoe dan? ik lease een A segmenter van 15k, voor 204 euro per maand. :D

Of ik heb een heel stuk discussie gemist kan ook :P

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
wd200 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:44:
[...]

de meeste LM geven geen schade vrije jaren door aan roydata dat kan men niet. Vaak kan je wel een overzicht van een schadeverleden krijgen waarbij de verzekeraar dit omrekent naar schade vrije jaren / korting.
Ja, maar je opgebouwde jaren voor je gaat private leasen? Die ben je kwijt na 4 jaar leasen bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Interessant maar je houdt geen rekening met rente derving / financieringskosten.
de rente is tegenwoordig nagenoeg 0,00 maar als het geld niet hebt moet je een (deel) financieren. ALs je geld makkelijk kan missen is het dus een goede deal, maar wie heeft 12k zo liggen en wil een a segment auto ?

daarnaast is 180 euro per maand voor 2000 km per maand = 25k per jaar ook niet echt realistisch.

willekeurig voorbeeld
https://leasen.nl/model/Peugeot-108/configureer/2111/
peugeot 108 (versie met airco; comfort)
2000 km per maand = 229,00.

asgo anwb zelfde voorwaarde= 254,00
https://www.anwb.nl/auto/...e/aanvragen?car=aygoactie

C1 bij Arval = 257,00
https://www.arval.nl/priv...auto/citroen/c1/simulator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
Grvy schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:06:
[...]

Uhm je berekening gaat volgens mij mis? een A segmenter van 12k.. welke dan? maar dat niet alleen, je bent dan 100 euro per maand goedkoper? hoe dan? ik lease een A segmenter van 15k, voor 204 euro per maand. :D

Of ik heb een heel stuk discussie gemist kan ook :P
Nagenoeg elke A-segmenter kun je voor 12K de showroom uit latten rollen met airco. Wel ff een voorraad/actiemodel pakken.

die 204euro per maand lukt je niet met 2.000km/maand, airco, all-season banden, direct vervangend vervoer, pechhulp buitenland en 0 eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Maar prive heb je toch ook een eigen risico ?
En evt premie verhoging bij schade ?

Prive heb he ook geen vv ?
Anwb kost je 100 pj ?

Hij zegt ook geen 2000 per maand maar 15k p/j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:23

Grvy

Bot

123RR schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:13:
[...]

Nagenoeg elke A-segmenter kun je voor 12K de showroom uit latten rollen met airco. Wel ff een voorraad/actiemodel pakken.

die 204euro per maand lukt je niet met 2.000km/maand, airco, all-season banden, direct vervangend vervoer, pechhulp buitenland en 0 eigen risico.
15k per jaar qua kilometers, 2k per maand is wel een beetje veel maar okay, die geef ik je.
Direct vervangen vervoer - check; heb je die ook bij een eigen auto dan?
Pechhulp - check. - Heb je die bij een eigen auto niet alleen met anwb?
0 eigen risico - 100 euro okay die krijg je ook.

Je rekent alleen "eigen auto" een beetje te gunstig, en niet realistisch. Ik snap het wel en je hebt een punt, maar wel realistisch rekenen. :P die actiemodellen voor 12k enzo.. weet niet moet je aardig onderhandelen, weet niet of dealers zo laag gaan. Onderhandel niet althans, nog nooit over een auto. :9

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
Grvy schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:17:
[...]

Je rekent alleen "eigen auto" een beetje te gunstig, en niet realistisch. Ik snap het wel en je hebt een punt, maar wel realistisch rekenen. :P die actiemodellen voor 12k enzo.. weet niet moet je aardig onderhandelen, weet niet of dealers zo laag gaan. Onderhandel niet althans, nog nooit over een auto. :9
Niks onderhandelen, gewoon uit de aanbieding.

Speciaal voor jouw, tot 12K, met airco, direct uit voorraad:

https://www.autoweek.nl/o...=airconditioning&pagina=1

Wel even goed opletten sommige hebben al een kenteken en enkele zijn demo's. Maar bijna alle types A-segmenter zijn gloedjenieuw te krijgen voor 12K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greencap
Wie gaat er nu 2000km per maand in een auto van 12k rijden? Mij niet gezien...

Met die kilometrages ben je echt een uitzondering in de private lease en dan betaal je inderdaad ook een uitzonderlijke prijs.

Overigens heb je met private lease ook aanbiedingen. Zo had ik onlangs nog een auto (kadjar) met catalogus waarde van 40k voor 450 per maand voor 10k km per jaar (minimaal eigen risico, etc).

Edit: offerte nog even nagekeken. Was 450 ipv 400.

[ Voor 6% gewijzigd door Greencap op 04-01-2018 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

[...]

Net bij Justlease nog coor de Peugeot 108 gekeken. Wordt voor 179 euro geadverteerd, maar met een eigen kleur keuze en parkeersensoren voor en achter en zekerheid pakket b en 1500 km per maand, issie ineens 276 euro per maand.
Oke dan zal ie geen 12000 meer kosten, maar wellicht richting de 15000,maar het loopt al gauw op bij die karretjes.
Mogelijk heb je bij bijvoorbeeld een Fiesta een duurdere maar wel completere instapmodel, maar rijd je wel meer auto voor dat geld.

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Dit viel mij ook op. Wel de lusten van een lang contract maar niet de lasten. De LM verliest grof geld als je na 1 jaar de auto gaat inleveren.

Ik heb de toegevoegde documenten doorgelezen maar ik kan de adder niet vinden. Ik had verwacht dat men het contract zou herberekenen naar een kortere looptijd, dat kan tussen 5 jaar en 1 jaar al bijna 100% schelen. Maar dat zie ik nergens staan. Men noemt het letterlijk kosteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Brons op 04-01-2018 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3

Je schrijft echt teveel af voor een wagentje uit het A segment. Als praktijkvoorbeeld even een Aygo welke nu 3 jaar is.
https://www.indumij.nl/oc..._8-zgn-11/benzine/215732/
Deze is van 12-2014 en heeft ongeveer 12k gekost op papier (met onderhandelen kreeg je deze nieuw dus wel voor 12k mee, ik denk zelfs dat 11.5k lukt). Wat de verkoper als inruilwaarde heeft gekregen weten we natuurlijk niet, maar ik gok ongeveer 8k. Dus 4k afschrijving is zo'n €111 per maand. Het wagentje heeft trouwens nog wat leuke opties ook.
Verzekering (ik ga even uit van mijn persoonlijke situatie 29 jaar, 10 jaren schadevrij en woonachtig in Brabant) is €20 voor WA+, MRB is ook €20 in de maand, onderhoud de eerste jaren ook. ANWB en dat soort zooi heb je niet nodig, voor zover ik weet krijg je bij een nieuwe Aygo gewoon pechhulp van Toyota.

Private lease prijzen zijn natuurlijk lastig terug te zoeken, maar ik schat dat deze zo'n €200-220 had gekost. Op de site van Toyota zelf zit ik met een huidige Aygo voor 36 maanden en 15k km op €230 in de maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:54
Ik wilde zo goedkoop mogelijk betrouwbaar rijden dus ik heb een citigo(basismodel) aangevraagd. €163,80. 15k pj. 24mnd contract, vv, winterbanden en hij gaat mee met volle tank. Ik twijfelde ook tussen een tweedehansje en privelease maar aangezien ik ook nog geen schadevrijejaren heb opgebouwd denk ik niet dat het veel goedkoper (enigzins betrouwbaar)kan dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:03
Robsel_NL schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 01:58:
Ik wilde zo goedkoop mogelijk betrouwbaar rijden dus ik heb een citigo(basismodel) aangevraagd. €163,80. 15k pj. 24mnd contract, vv, winterbanden en hij gaat mee met volle tank. Ik twijfelde ook tussen een tweedehansje en privelease maar aangezien ik ook nog geen schadevrijejaren heb opgebouwd denk ik niet dat het veel goedkoper (enigzins betrouwbaar)kan dan dit.
bij wie heb je dat voor elkaar gekregen?

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
berrieberrie schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 02:08:
[...]

bij wie heb je dat voor elkaar gekregen?
Bij skoda zelf via de website. Maar die actie is al afgelopen. En omdat het een goede aanbieding was en ze zoveel contracten hebben afgesloten krijg ik hem pas in maart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 19-09 23:32
Robsel_NL schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 02:23:
[...]

Bij skoda zelf via de website. Maar die actie is al afgelopen. En omdat het een goede aanbieding was en ze zoveel contracten hebben afgesloten krijg ik hem pas in maart...
Hmm ik heb de Citigo Ambition besteld met bijna alles er op en er aan voor 220pm.
Laatste woord van dealer maandje terug was dat ie over twee weken geleverd zou worden.

Mag hopen dat dat niet Maart wordt. Wanneer heb je besteld? En had je de twee weken bedenktijd gebruikt? Ik had daar vanaf gezien om het er sneller door te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[...]

100% eens met het bovenstaande. Voor de rest: Lees het topic eens door, legio voorbeelden waarin keurig is uitgelegd dat het zeker voordeliger is. Maar eaa hangt vooral af van kilometers en hoe courant een model is.

Bijv een 2e hands Skoda octavia van 2 of 3 jaar oud die je 15k per jaar gaat rijden met beetje opties was in mijn berekening een 10tje goedkoper per maand kopen dan in private lease. Voor dat tientje heb ik de garantie dat als er ook maar iets mis is het geregeld is en dat er geen onvoorziene kosten komen. Daarnaast kan ik de 20 a 25k die ik anders aan die auto had uitgegeven op 1 moment mooi spreiden...

Uiteindelijk nog niet gedaan omdat de huidige auto verder doorrijden altijd goedkoper is, dat is dan ook gelijk het grootste argument tegen private lease, wanneer je de afschrijving van een eigen auto over meer jaren spreid (5 of zelfs nog meer). Daarentegen krijg je dan wel vaak meer onderhoud, wat weer lastiger te voorspellen is.

[ Voor 38% gewijzigd door Sander op 05-01-2018 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

De deal is op zich niet zo slecht, maar bij een C klasse hoort een iets grotere motor.
Als je aan dit budget hangt, dan zou ik eerder naar een iets beter gemotoriseerde auto kijken. Ik weet niet hoe hard je de plaats nodig hebt.
In elk geval een stevige stap vooruit tov die Renault.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[...]

Toch is voor jou de vergelijking met private lease misschien niet echt een goede, als je gaat kopen ga je dan ook 40k+ uitgeven? Of dus 30k+ voor jong gebruikt? Eigenlijk is het enige dat dit aantoont dat je voor je huidige Laguna van 7 jaar oud belachelijk veel in de maand kwijt bent ;-)

Ik denk persoonlijk dat in deze prijscategorie PL altijd erg duur zal zijn, met name omdat je ook aan veel hogere catalogus waarden zit. Toch zijn er bijv voor de A3 sportback in dit topic hele interessante aanbiedingen geweest een tijdje terug. Kan best zijn dat die ook nog een keer komen voor dit soort modellen, is echt afwachten en loeren op een kans.

[ Voor 5% gewijzigd door Sander op 05-01-2018 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Sander schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:24:
[...]

Toch is voor jou de vergelijking met private lease misschien niet echt een goede, als je gaat kopen ga je dan ook 40k+ uitgeven? Of dus 30k+ voor jong gebruikt? Eigenlijk is het enige dat dit aantoont dat je voor je huidige Laguna van 7 jaar oud belachelijk veel in de maand kwijt bent ;-)
Ja, dat klopt. Afgelopen jaar toevallig veel onderhoud gehad, maar ook gewoon veel kilometers gereden. 100k in 2 jaar tijd. We zijn nu verhuisd en ik heb een andere baan, daardoor rij ik gewoon minder. Merk gewoon dat de auto ouder begint te worden en veel km's heeft gelopen (dus veel onderhoud). Daarnaast issie gewoon onzuining, zeker binnnen de bebouwde kom, wat ik nu meestal rij.
Ik denk persoonlijk dat in deze prijscategorie PL altijd erg duur zal zijn, met name omdat je ook aan veel hogere catalogus waarden zit. Toch zijn er bijv voor de A3 sportback in dit topic hele interessante aanbiedingen geweest een tijdje terug. Kan best zijn dat die ook nog een keer komen voor dit soort modellen, is echt afwachten en loeren op een kans.
Mjah. A3 is een mooie auto, maar ik zou wel graag een station willen in verband met grote hond (labrador).

Bij zelf kopen zat ik te denken aan een investering van maximaal 12/13k inclusief inruil. We zijn net verhuisd en er volgt ook nog een bruiloft komend jaar, dus meer zit er gewoon niet in (dan krijg ik ruzie met de Frau :P) .
Ik ga er nog eens een nachtje over slapen. Het aangaan van een financiering (want dat doe je eigenlijk), staat me niet zo aan. Mijn ouders hebben mij altijd geleerd eerst te sparen voor zaken en ze dan te kopen....

[ Voor 17% gewijzigd door Spacecowboy op 05-01-2018 11:17 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
Hertog_Martin schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 04:11:
[...]

Hmm ik heb de Citigo Ambition besteld met bijna alles er op en er aan voor 220pm.
Laatste woord van dealer maandje terug was dat ie over twee weken geleverd zou worden.

Mag hopen dat dat niet Maart wordt. Wanneer heb je besteld? En had je de twee weken bedenktijd gebruikt? Ik had daar vanaf gezien om het er sneller door te krijgen.
Ik heb de aanvraag eind okt afgerond, en halverwege nov de bevestiging binnengekregen. Ik heb niet afgezien van die 2 weken(wist niet dat het kon). De dealer in Ams gaf aan dat hij hem eind feb binnenkrijgt en ik hem in maart kan ophalen. (geen idee wat hij nog allemaal moet doen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Spacecowboy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:13:
Mjah. A3 is een mooie auto, maar ik zou wel graag een station willen in verband met grote hond (labrador).
Lees dan vooraf wel goed wat er over huisdieren in de voorwaarden staat, dit kan per LM verschillen van alles mag tot het mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

TheBrut3 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:36:
[...]

Lees dan vooraf wel goed wat er over huisdieren in de voorwaarden staat, dit kan per LM verschillen van alles mag tot het mag niet.
Goed punt. Daar had ik nog niet eens aan gedacht.

Dat is wel het voordeel van een eigen auto. Ik gooi de hond er na een boswandeling altijd zo in (wel natuurlijk lap/deken dr in). 1x per jaar laat ik de auto deep cleanen en is het mij weer prima, Met een leaser is dat natuurlijk altijd weer anders.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 19-09 23:32
Robsel_NL schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:16:
[...]

Ik heb de aanvraag eind okt afgerond, en halverwege nov de bevestiging binnengekregen. Ik heb niet afgezien van die 2 weken(wist niet dat het kon). De dealer in Ams gaf aan dat hij hem eind feb binnenkrijgt en ik hem in maart kan ophalen. (geen idee wat hij nog allemaal moet doen).
Status maar eens nagevraagd en krijg nu terug dat het langer wachten wordt.

Vrees ook maart dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:52

[...]

Bij zelf kopen zat ik te denken aan een investering van maximaal 12/13k inclusief inruil. We zijn net verhuisd en er volgt ook nog een bruiloft komend jaar, dus meer zit er gewoon niet in (dan krijg ik ruzie met de Frau :P) .
Ik ga er nog eens een nachtje over slapen. Het aangaan van een financiering (want dat doe je eigenlijk), staat me niet zo aan. Mijn ouders hebben mij altijd geleerd eerst te sparen voor zaken en ze dan te kopen....
Met deze context een leasecontract aangaan dat 200-300 per maand duurder is dan wat je nu uitgeeft zou niet mijn keuze zijn.

Je oude Laguna vraagt uiteraard meer onderhoud, maar je afschrijving zal bijna nihil zijn. Per saldo hoeft hij dus niet heel duur te zijn.

Maar als doorrijden geen optie is kun je voor 12/13k een Laguna uit 2013 kopen. Daar kun je tegen ongeveer gelijke maandbedragen als je nu kwijt bent weer 6 jaar in rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Daarnaast issie gewoon onzuining, zeker binnnen de bebouwde kom, wat ik nu meestal rij.
Verwacht je dat een C-klasse station veel zuiniger is in de bebouwde kom? Dan lijkt een hybride Auris o.i.d. me logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

RemcoDelft schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:44:
[...]

Verwacht je dat een C-klasse station veel zuiniger is in de bebouwde kom? Dan lijkt een hybride Auris o.i.d. me logischer.
In ieder geval zuiniger dan de 1 op 9 die ik nu rijd met de Laguna. Ik verwacht dat een moderne auto wel rond de 1 op 12 tot 1 op 15 zal rijden.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:29
50.000km/jaar gereden in een benzineauto 1:9, regelrechte waanzin.

Vul je laguna eens in zou ik zeggen:
https://docs.google.com/s...9oIiS--o/edit?usp=sharing

[ Voor 51% gewijzigd door assje op 05-01-2018 22:43 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:08
Vast langsgekomen hier, maar dat autoleasecollectief heeft volgens mij ook wel een aardige deal met die BMW 118i Steptronic. Executive pakket kost een tientje extra, alleen jammer dat er verder eigenlijk niks te kiezen valt qua opties of kleuren. Maar goed, Hij zou met 15k km per jaar ca 429 zijn, dus was van de week even bij lokale BMW om verhaal te halen. Daar een indicatie opgevraagd en zou dan met zelfde kilometrage en 48 maanden bijna 500 zijn bij BMWs eigen private lease (496 oid, wel met Sports Line erbij dan twv 995). Het is best aanlokkelijk gewoon een jaartje met die auto te rijden en 'm op te zeggen als je het zat bent / iets beters vind / een leuke occassion ziet die je wilt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooldevice
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-08 15:02
MuFFIN 007 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 04:41:
Vast langsgekomen hier, maar dat autoleasecollectief heeft volgens mij ook wel een aardige deal met die BMW 118i Steptronic. Executive pakket kost een tientje extra, alleen jammer dat er verder eigenlijk niks te kiezen valt qua opties of kleuren. Maar goed, Hij zou met 15k km per jaar ca 429 zijn, dus was van de week even bij lokale BMW om verhaal te halen. Daar een indicatie opgevraagd en zou dan met zelfde kilometrage en 48 maanden bijna 500 zijn bij BMWs eigen private lease (496 oid, wel met Sports Line erbij dan twv 995). Het is best aanlokkelijk gewoon een jaartje met die auto te rijden en 'm op te zeggen als je het zat bent / iets beters vind / een leuke occassion ziet die je wilt kopen.
Heb ook de afgelopen week wat vaker het aanbod van het autoleasecollectief bekeken en vergeleken. Ik kijk zelf eerder naar de Auris en Focus station, voor beide is het mogelijk om via de dealer voor een meerprijs er een flex contract van te laten maken. Voor mij komt het dan neer op extra betalen voor een flex contract met een paar extra's op de auto of via het autoleasecollectief en dan een wat mindere luxe uitvoering. Aangezien ik nu nog een Fiesta uit 2009 rij is het toch al een vooruitgang qua luxe ;)

“Creativity is a highfalutin word for the work I have to do between now and Tuesday.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Cooldevice schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:17:
[...]

Heb ook de afgelopen week wat vaker het aanbod van het autoleasecollectief bekeken en vergeleken. Ik kijk zelf eerder naar de Auris en Focus station, voor beide is het mogelijk om via de dealer voor een meerprijs er een flex contract van te laten maken. Voor mij komt het dan neer op extra betalen voor een flex contract met een paar extra's op de auto of via het autoleasecollectief en dan een wat mindere luxe uitvoering. Aangezien ik nu nog een Fiesta uit 2009 rij is het toch al een vooruitgang qua luxe ;)
Dat is ook wel interessant natuurlijk. Als die meerprijs beperkt is en de leasemij wil er idd in mee qua voorwaarden heb je het beste van twee werelden.

Overigens wist de VW dealer het vandaag ook bont te maken. Had bij wijze van interesse ook een indicatie opgevraagd van de maandtermijn voor een nieuwe Polo GTI (het nieuwste model), omdat die qua cataloguswaarde onder de BMW viel, dus wellicht ook een interessant alternatief zou kunnen zijn. Sloeg echter stijl achterover van het bedrag, inclusief wat opties en 36 maanden / 15,000km per jaar zou de lease ruim 589 per maand zijn! :o 8)7

Dan heb je het dus over een auto (polo gti) met een consumentenprijs van 33k, die 160 euro per maand MEER kost dan een auto van 36k (bmw 118iA) consumentenprijs. Het bewijst voor mij dat de private leasemarkt dezelfde kant op gaat als de telecommarkt: je moet super scherp blijven want je wordt een poot uitgedraaid waar je bijstaat.. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 17:34
MuFFIN 007 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:13:

Dan heb je het dus over een auto (polo gti) met een consumentenprijs van 33k, die 160 euro per maand MEER kost dan een auto van 36k (bmw 118iA) consumentenprijs. Het bewijst voor mij dat de private leasemarkt dezelfde kant op gaat als de telecommarkt: je moet super scherp blijven want je wordt een poot uitgedraaid waar je bijstaat.. :/
Dat is nu niet zo verwonderlijk. De Polo GTI is pas net uit en er zal relatief weinig korting op die cataloguswaarde zitten. De 118iA BMW is een veel ouder model dat waarschijnlijk meer korting zal vangen en dus ook gewoon minder kosten (denk 20-25% af catalogus). Daarnaast is de restwaarde er van zekerder dan de GTI.

Een nieuwe Lada van 15k kost waarschijnlijk meer in de lease dan de GTI of de 118i, dat ding krijg je aan de straatstenen niet kwijt na 2/3/4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
AndRo555 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:15:
[...]

Dat is nu niet zo verwonderlijk. De Polo GTI is pas net uit en er zal relatief weinig korting op die cataloguswaarde zitten. De 118iA BMW is een veel ouder model dat waarschijnlijk meer korting zal vangen en dus ook gewoon minder kosten (denk 20-25% af catalogus). Daarnaast is de restwaarde er van zekerder dan de GTI.

Een nieuwe Lada van 15k kost waarschijnlijk meer in de lease dan de GTI of de 118i, dat ding krijg je aan de straatstenen niet kwijt na 2/3/4 jaar.
Je hebt natuurlijk een punt, gaat zeker over hoe courant de auto is. Maar dan is het anderzijds wél apart dat de particuliere koper van de BMW niet van diezelfde 10-20 procent korting profiteert als de private leaser, want hij dient alsnog 36k af te tikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 17:34
MuFFIN 007 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:04:
[...]

Je hebt natuurlijk een punt, gaat zeker over hoe courant de auto is. Maar dan is het anderzijds wél apart dat de particuliere koper van de BMW niet van diezelfde 10-20 procent korting profiteert als de private leaser, want hij dient alsnog 36k af te tikken :)
Particulier tik je geen 36k af, maar een heel stuk minder. Als je op de 2ehands site's gaat kijken naar auto's die minder dan 500km er op hebben zitten, dan zul je zien dat die een stuk goedkoper zijn dan de catalogus.

Ik ben niet bekend met de Nederlandse markt, maar als ik hier rondzoek vind ik een 118iA sport met led koplampen en navi voor 27k terwijl die voor 34k in de configurator staat. Dat is 20% korting. Wel een voorraadmodel, dus voor een eigen samengestelde wagen zul je op iets minder moeten rekenen. Maar lang niet de catalogusprijs.

Niet helemaal te vergelijken, maar een basis Polo GTI heeft hier een cataloguswaarde 27.300, een 1500 euro goedkoper dan een basis 118iA (28.800). Wat je dus in je lease meer bepaald is waarschijnlijk ook te danken aan de co2 belastingen in NL. Die zijn best wat nieuw, maar voegen niet echt veel aan waarde toe zoveel jaren en km's verder.
Pagina: 1 ... 14 ... 106 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.