Passat GTE is (was) niet zozeer interessant vanwege de lage leaseprijs of brandstofkosten, maar vooral vanwege de lage bijtelling voor zakelijke rijders.
Mee eens, duidelijk een stukje lobby-werk vanuit het PR-bureau van LP, maar dat maakt het mijns inziens niet minder interessant, als ze waar maken wat hier gezegd wordt.Sander schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:28:
[...]
Sorry maar het grootste deel van dit artikel leest gewoon als een advertorial. Directe verkoop van ex-lease en ze toch al jááren, dat ze daar nu ook een private lease stukje bij zetten is niks anders dan wat de gemiddelde dealer ook al een aantal jaren aanbiedt...
Samenwerking met Uber etc best grappig maar wederom marketingpraat als je ziet dat het gaat om leveren van auto's aan ze (wat is er dan anders aan Uber tov een zakelijke lease pool)
Je bent misschien beter op de hoogte van de markt dan ik? Kun jij mij dan aangeven waar ik "al jaren" private lease kan vinden van tweedehands ex-lease auto's? De enige tweedehands private lease auto's die ik kan vinden zijn van vage kleine partij-tjes tegen voorwaarden die nauwelijks interessanter zijn dan bij nieuwe auto's.
Verder suggereren ze dat ze de tussenhandel weghalen door zelf ex-lease te verkopen. Dat is vast niet helemaal nieuw (zijn vast wel een aantal partijen die het al doen) , maar wat wel nieuw zou zijn is het werken met vaste prijzen voor de verschilende modellen.
[ Voor 10% gewijzigd door Valorian op 21-10-2017 12:30 ]
75% van het artikel gaat gewoon over verkopen van ex-lease auto's dat is niks nieuws dat pand langs de A2 staat er al minstens een jaar of 4.Valorian schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:27:
[...]
Mee eens, duidelijk een stukje lobby-werk vanuit het PR-bureau van LP, maar dat maakt het mijns inziens niet minder interessant, als ze waar maken wat hier gezegd wordt.
Je bent misschien beter op de hoogte van de markt dan ik? Kun jij mij dan aangeven waar ik "al jaren" private lease kan vinden van tweedehands ex-lease auto's? De enige tweedehands private lease auto's die ik kan vinden zijn van vage kleine partij-tjes tegen voorwaarden die nauwelijks interessanter zijn dan bij nieuwe auto's.
Verder suggereren ze dat ze de tussenhandel weghalen door zelf ex-lease te verkopen. Dat is vast niet helemaal nieuw (zijn vast wel een aantal partijen die het al doen) , maar wat wel nieuw zou zijn is het werken met vaste prijzen voor de verschilende modellen.
Private lease is wat korter, maar zijn al dealers die dit aanbieden, neem aan dat dit via een whitelabel partij loopt.
@Sander Ja, maar het gaat hier nu om private lease van occasions en dat is wél nieuw. Ofwel een private lease constructie voor de 2e ronde van auto's die uit de zakelijke lease komen.
Rijdt zakelijke lease gemiddeld bijvoorbeeld 150.000km in 4 of 5 jaar en dan vervolgens private lease voor nog 4 jaar en 100.000km (dus auto tot 8 jaar oud en 250.000km).
Het wordt allemaal wat onvoorspelbaarder maar het zou gemiddeld goedkoper moeten kunnen zijn, in ieder geval in het hogere segment waar afschrijving zwaar weegt in de TCO.
Rijdt zakelijke lease gemiddeld bijvoorbeeld 150.000km in 4 of 5 jaar en dan vervolgens private lease voor nog 4 jaar en 100.000km (dus auto tot 8 jaar oud en 250.000km).
Het wordt allemaal wat onvoorspelbaarder maar het zou gemiddeld goedkoper moeten kunnen zijn, in ieder geval in het hogere segment waar afschrijving zwaar weegt in de TCO.
[ Voor 4% gewijzigd door assje op 21-10-2017 14:48 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
In het artikel zijn het precies 2 regels, de rest gaat over dingen die ze al doen, of andere strategische keuzes:assje schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:47:
@Sander Ja, maar het gaat hier nu om private lease van occasions en dat is wél nieuw. Ofwel een private lease constructie voor de 2e ronde van auto's die uit de zakelijke lease komen.
Eerst maar eens zien wat ze hier dus concreet van gaan maken en of het ook echt significant goedkoper is dan een nieuwe prive lease.Het gaat niet alleen om verkoop van occasions. Leaseplan wil ook de kloof met de particuliere markt verkleinen door de tweedehands auto's via 'private lease' aan te bieden.
Ik ben kwam deze private lease aanbieding tegen: ŜKODA Citigo: Vanaf 141 p/m met 10.000km en 2 jarig contract: https://abonnement.skoda....maanden&Mileage=10-000-km
Wij hebben momenteel een Citroen C2 uit 2008 als tweede auto. Daar rijden we maar 5000km per jaar mee. Maar we zijn er niet zo tevreden over. Totaal (inclusief brandstof/afschrijving/enz) kost het algauw 185 euro per maand.
Een Citigo Active is met brandstof erbij gerekend vergelijkbaar qua maandbedrag, maar dan heb je geen onverwachte uitgaven en dast is wel prettig!
Zou het wat zijn of is een andere 2e hands auto aanschaffen een betere keus?
Wij hebben momenteel een Citroen C2 uit 2008 als tweede auto. Daar rijden we maar 5000km per jaar mee. Maar we zijn er niet zo tevreden over. Totaal (inclusief brandstof/afschrijving/enz) kost het algauw 185 euro per maand.
Een Citigo Active is met brandstof erbij gerekend vergelijkbaar qua maandbedrag, maar dan heb je geen onverwachte uitgaven en dast is wel prettig!
Zou het wat zijn of is een andere 2e hands auto aanschaffen een betere keus?
@Riczun Zonder kopzorgen goedkoper kan bijna niet.
Wat de beste keuze is zal vooral afhangen van wat je bekangrijk vind. Kaal is welke echt kaal, zit nog geen radio in.
Wat de beste keuze is zal vooral afhangen van wat je bekangrijk vind. Kaal is welke echt kaal, zit nog geen radio in.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Ja, een Citigo Active is wel vreselijk kaal! Ik zit me ook af te vragen of die al is voorbereid voor een radio, anders kan ik die zelf tijdelijk plaatsen.
De andere opties zijn niet zo perse nodig voor een tweede auto.
Anders wordt 35 euro per maand meer voor een Citigo Ambition, dan heb je een redelijk complete autootje. Alleen vind ik het meer bedrag niet zo waard
De andere opties zijn niet zo perse nodig voor een tweede auto.
Anders wordt 35 euro per maand meer voor een Citigo Ambition, dan heb je een redelijk complete autootje. Alleen vind ik het meer bedrag niet zo waard
Volgende week bij de Mediamarkt weer gekkenhuis actie aygo voor 169 euro en 1e maanden voor 99 euro
https://mediamarkt.leasen.nl
[ Voor 13% gewijzigd door alki op 21-10-2017 21:36 ]
Mediamarkt stuntprijzen lijken net op telefoon en internetabonnementen inmiddels. Laagste prijs voor een paar maanden met heleboel kleine letters.
Als je om de 2 jaar van auto wisselt net als sommige mensen van telefoon wisselen. Is dan private lease wel goedkoper?
Helaas bouw je bij private lease geen schadevrije jaren op. Als je dan een keer een grote gezinsauto wilt kopen en veel kilometers gaat rijden dan kost dat later veel meer denk ik dan.
Als je om de 2 jaar van auto wisselt net als sommige mensen van telefoon wisselen. Is dan private lease wel goedkoper?
Helaas bouw je bij private lease geen schadevrije jaren op. Als je dan een keer een grote gezinsauto wilt kopen en veel kilometers gaat rijden dan kost dat later veel meer denk ik dan.
Volgens mij verschilt dat per aanbieder en je kan altijd een schade overzicht krijgen na de lease periode.
Bedankt voor de tip. Prijzen liggen toch stukje lager. Iemand hier ervaring met justlease/terberg?alki schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 21:32:
Volgende week bij de Mediamarkt weer gekkenhuis actie aygo voor 169 euro en 1e maanden voor 99 euro
Ja en nee, je kunt aan het eind een schadevrij verklaring opvragen, net als na zakelijke lease. Die kun je overleggen aan nieuwe verzekeraar en ik heb nog niet gehad of gehoord dat die niet geaccepteerd werd.Archimond schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 01:10:
Het interessante aan lease is natuurlijk ook dat er een verschuiving plaats vindt van het onderhoud naar de leasemaatschappij, ipv de rijder. Je ziet dat de laatste jaren een auto niet meer gemaakt wordt om zo lang mogelijk mee te gaan (vooral bij VAG). Als je zo'n auto koopt heb je gewoon het risico dat je buiten de garantie grote problemen krijgt. Nu steeds meer mensen gaan leasen, wordt de leasemaatschappij ineens met deze kosten opgescheept. Die zullen dan zeker lagere tarieven hanteren voor auto's die minder snel stuk gaan en dus zullen autobedrijven weer hun best moeten doen om kwalitatief goede auto's te bouwen.FreshMaker schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:04:
[...]
Zelfs verschillende mensen die ik gesproken heb, en sceptisch waren over het systeem, zijn nu 'om'
Oom van mij, zo een die op zijn centen zit![]()
Wij kregen onze Clio geleverd, en hij is anderhalve week aan het rekenen geweest om 'echt' problemen te vinden.
Ze hebben inderdaad een jaar of 6 geleden een zelfde segment genomen, om 'op' te rijden, maar na wat doorrekenen gaan ze nu voor een nieuwe Punto, volgens zijn rekenvelletjes is hij inderdaad 10 tot 20€ per maand goedkoper uit.
* alles valt en staat natuurlijk met de auto, en kwaliteit
In dat opzicht is een maatschappij efficiënter als we alles leasen. Kijk bijvoorbeeld naar CV-ketels, waar het ook begint op te komen...
Het belangrijkste tegenargument (en terecht) is dat het lastig inschatten van je kilometers een duur geintje kan worden. Bovendien zit je vast aan een contract waar in de meeste gevallen moeilijk uit te stappen is. Als er dus iets drastisch verandert in je prive situatie kan dat voor problemen zorgen, terwijl dat bij een gekochte auto niet zo erg is.ZieMaar! schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:45:
Het is voor veel mensen ook een belemmering met wat vreemde argumenten,
- de auto wordt nooit van jou. Dat klopt. Und?
- het is kopen of afbetaling. Mwah, dat denk ik niet. Het betalen voor gebruik
- het is duurder. Soms wel, soms niet, zie de rekenmodellen
- leasen is voor mensen die het geld niet voor een nieuwe auto hebben. Dat zal vast soms zo zijn, maar vaker niet dan wel (zeker in dit topic)...
Ik begrijp ook niet dat af en toe mensen die het hele topic niet gelezen hebben van die one liner komen droppen. Laten we het hebben over deals, ervaringen, misschien zo nu en dan een berekening, of laten we iemand helpen die oprecht twijfelt...
[ Voor 28% gewijzigd door YoshiBignose op 22-10-2017 10:13 ]
Facts don't care about your feelings
De kilometers ging ik inderdaad de fout mee in, ik had te simpel gerekend.YoshiBignose schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:52:
[...]
Het belangrijkste tegenargument (en terecht) is dat het lastig inschatten van je kilometers een duur geintje kan worden. Bovendien zit je vast aan een contract waar in de meeste gevallen moeilijk uit te stappen is. Als er dus iets drastisch verandert in je prive situatie kan dat voor problemen zorgen, terwijl dat bij een gekochte auto niet zo erg is.
Ik kwam voor mijzelf woon/werk/boodschap op 1000km/m uit, dus dacht aan de 15.000 genoeg te hebben.
Maar al snel bleek er in de ritjes buiten genoemde ook aardig wat km's te plakken
Een mail naar de maatschappij ( Athlon ) en ik werd op 20K gezet.
Moest natuurlijk wel het verschil nog bijbetalen ( verlopen maanden x 25€ )
Daartegen was een collega op 20K ingestapt, en die bleek dus minder te gaan ver-rijden, die ging zonder probleem naar 15K terug, en kreeg daarop dus zijn maanden x 25€ retour ( creditnota )
Bij Athlon en de lease van mijn eega staat in de contracten dat bij ingrijpende veranderingen ( scheiding, ontslag, overlijden ) dat het contract kosteloos kan worden opgezegd
Andere redenen gaat naar ratio van nog te voldoen contract ( ik meen 2 maanden per te gaan jaar )
Bij een gekochte auto heb je die kosten dan al gehad (met name de afschrijving). Maar als je opeens de maandlasten niet kan opbrengen, dan loop je wel een risico. Die kilometer inschatting is lastig inderdaad, maar daar zijn veel maatschappijen best flexibel in, maar als het opeens verdubbelt, dan kan dat wel wat in de papieren lopen en zie je dat opeens per maand, ipv dat je alleen wat vaker tankt, iets meer premie betaalt en vaker een beurt/banden nodig hebt.YoshiBignose schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:52:
[...]
Het belangrijkste tegenargument (en terecht) is dat het lastig inschatten van je kilometers een duur geintje kan worden. Bovendien zit je vast aan een contract waar in de meeste gevallen moeilijk uit te stappen is. Als er dus iets drastisch verandert in je prive situatie kan dat voor problemen zorgen, terwijl dat bij een gekochte auto niet zo erg is.
Oke dat verbaast me, had alleen beetje verdiept in Leaseplan en die zijn volgens mij niet zo makkelijk.
Verwijderd
Wat denk je dat er met een priveauto gebeurt als je meer kilometers gaat maken? Juist de kosten gaan omhoog vanwege exact dezelfde reden als bij private lease.YoshiBignose schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:52:
Ja, alleen rekenen ze niet terug naar wat het werkelijke leasetermijn dan had moeten zijn, maar betaal je bijv. 8 cent per extra km. Dat is verhoudingsgewijs duurder en krijg je dus ineens dat je maandtermijnen misschien zo hoog worden dat het teveel geld voor je wordt (nog los van de brandstof die natuurlijk stijgt).Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:01:
[...]
Wat denk je dat er met een priveauto gebeurt als je meer kilometers gaat maken? Juist de kosten gaan omhoog vanwege exact dezelfde reden als bij private lease.
Bij een aangeschafte auto stijgt de brandstof natuurlijk ook, maar voor de rest verandert er niets. Ja, je maakt meer kilometers dus je hebt meer onderhoud. Voor de rest merk je het alleen in je restwaarde.
Alleen is het wel iets om goed in de gaten te houden, er zitten grote verschillen tussen aanbieders en aanbiedingen wat betreft meer of minderkilometers.Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:01:
[...]
Wat denk je dat er met een priveauto gebeurt als je meer kilometers gaat maken? Juist de kosten gaan omhoog vanwege exact dezelfde reden als bij private lease.
Er bestaat natuurlijk de kans dat het onderdeel is van het verdienmodel.
Ofwel, je merkt het in alle kosten behalve wegenbelasting....YoshiBignose schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:16:
[...]
Bij een aangeschafte auto stijgt de brandstof natuurlijk ook, maar voor de rest verandert er niets. Ja, je maakt meer kilometers dus je hebt meer onderhoud. Voor de rest merk je het alleen in je restwaarde.
Maar inderdaad bestaat de kans (zeker bij prijsvechters) dat het onderdeel is van het verdienmodel. Voor een A segmenter heb ik geloof ik al tarieven van €0,025 tot €0,10 gezien voor meerkilometers.
Er zijn ook aanbieders waar de meerprijs min of meer overeen komt met de prijs bij hoger contract. Vaak is het ook zo dat als je dusdanig veel meerkilometers hebt dat je in een hogere staffel komt je weer gewoon die prijs krijgt.
In dat geval is het vooral nadelig om 18.000km te rijden bij een 10.000km contract. Sowieso is het minimum meestal 10.000 (soms 5000) daaronder krijg je niets terug.
Voor mij is dat het grootste risico, dat we de 10.000 niet halen. Als dat het geval is ga ik de PL gewoon af en toe gebruiken IPV mijn privé auto. Dat is het voordeel als je in een gezin de mix van privé + private lease hebt.
[ Voor 54% gewijzigd door assje op 22-10-2017 14:33 ]
De items die je nu juist noemt zijn grotere kostenposten dan brandstof, zeker bij nieuwe autosYoshiBignose schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:16:
[...]
Mwah onderhoud valt wel mee bij nieuwe auto's. Restwaarde is natuurlijk een grote post maar die merk je niet direct, dus de kans is klein dat je daardoor niet meer rond kan komen ofzo. Bovendien heb je ook nog de keuze om je auto door te blijven rijden.Napo schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:20:
[...]
De items die je nu juist noemt zijn grotere kostenposten dan brandstof, zeker bij nieuwe autos
Als je cashflow onder druk komt door 5000 extra kilometers moet je wat mij betreft sowieso niet aan een PL beginnen (of eigenlijk sowieso niet aan een auto).YoshiBignose schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:22:
[...]
Mwah onderhoud valt wel mee bij nieuwe auto's. Restwaarde is natuurlijk een grote post maar die merk je niet direct, dus de kans is klein dat je daardoor niet meer rond kan komen ofzo. Bovendien heb je ook nog de keuze om je auto door te blijven rijden.
Vaak zullen de extra kilometers ook een eigen keuze zijn, als het vanwege toegenomen reisafstand voor werk is zal er weer vaak reiskostenvergoeding zijn. Met €0,19 per kilometer kom je prima uit met €0,08 meerprijs en €0,11 voor brandstof.
[ Voor 18% gewijzigd door assje op 22-10-2017 14:36 ]
Ik heb zelfs bewust gekozen om met mn private lease Polo een abonnement met 20k km te nemen, terwijl ik had verwacht 35k te rijden. Tenzij ik zou verhuizen. Uiteindelijk kwam ik op 32k uit, en moest ik 540 euro bijbetalen. Het is natuurlijk wel geld, maar ik heb nou niet echt het gevoel uitgeknepen te worden.
Als ik tegen de tijd dat mn contract afloopt nog steeds zoveel moet rijden ga ik zekerweten weer voor privatelease. Mijn vorige Polootje uit 2005 presteerde het iig om met zoveel kilometers op een vergelijkbaar maandbedrag uit te komen aan extra onderhoud en verbruik.
Als ik tegen de tijd dat mn contract afloopt nog steeds zoveel moet rijden ga ik zekerweten weer voor privatelease. Mijn vorige Polootje uit 2005 presteerde het iig om met zoveel kilometers op een vergelijkbaar maandbedrag uit te komen aan extra onderhoud en verbruik.
Zit zelf nu ook naar private lease te kijken. Kia heeft nu een aantrekkelijke aanbieding.
Nu vraag ik me af, is december een betere maand om voor aanbiedingen te kijken net als je voor een “normale” auto gaat shoppen? Dealers die hun targets willen halen. Personen die hier ervaring mee hebben?
Nu vraag ik me af, is december een betere maand om voor aanbiedingen te kijken net als je voor een “normale” auto gaat shoppen? Dealers die hun targets willen halen. Personen die hier ervaring mee hebben?
You only live once, so enjoy the ride.
Dat is creatief rekenen. De private lease verhoogt de maandkosten met terugwerkende kracht om in een hogere categorie uit te komen. Als ze dat niet met terugwerkende kracht zouden doen, dan zou je niet (zeg) 25 euro maar (zeg) 50 euro per maand meer gaan betalen.YoshiBignose schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:16:
Ja, alleen rekenen ze niet terug naar wat het werkelijke leasetermijn dan had moeten zijn, maar betaal je bijv. 8 cent per extra km. Dat is verhoudingsgewijs duurder en krijg je dus ineens dat je maandtermijnen misschien zo hoog worden dat het teveel geld voor je wordt (nog los van de brandstof die natuurlijk stijgt).
Heel logisch, als je het aantal kilometers verhoogt omdat je de afgelopen maanden meer hebt gereden.
Dat alles bij elkaar opgetelt komt redelijk overeen met hetgeen de leasemaatschappij extra in rekening brengt.Bij een aangeschafte auto stijgt de brandstof natuurlijk ook, maar voor de rest verandert er niets. Ja, je maakt meer kilometers dus je hebt meer onderhoud. Voor de rest merk je het alleen in je restwaarde.
Die keuze heb je al gemaakt, anders zou je niet naar een hoger aantal kilometers per jaar gaan. Blijkbaar maakt het voor jou uit dat je een grote kostenpost niet direct merkt. Als jij liever achteraf een teleurstelling krijgt is private lease inderdaad niet voor jou.YoshiBignose schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:22:
Mwah onderhoud valt wel mee bij nieuwe auto's. Restwaarde is natuurlijk een grote post maar die merk je niet direct, dus de kans is klein dat je daardoor niet meer rond kan komen ofzo. Bovendien heb je ook nog de keuze om je auto door te blijven rijden.
Dus jij wou ze zeggen dat ze dat netjes 1 op 1 terugrekenen? Ik heb het nooit echt nagerekend eerlijk gezegd maar als ik zo om me heen van mensen wat hoorden die teveel km's hebben gereden klonk het alsof het meer was dan dat je dat aantal km's in eerste instantie had gekozen.RemcoDelft schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 21:19:
[...]
Dat is creatief rekenen. De private lease verhoogt de maandkosten met terugwerkende kracht om in een hogere categorie uit te komen. Als ze dat niet met terugwerkende kracht zouden doen, dan zou je niet (zeg) 25 euro maar (zeg) 50 euro per maand meer gaan betalen.
Heel logisch, als je het aantal kilometers verhoogt omdat je de afgelopen maanden meer hebt gereden.
Ik heb het berekend toen ik een keuze moest maken en er zaten in mijn geval geen significante verschillen tussen het van tevoren ruim kiezen of achteraf wat bijbetalen. Echter staat en valt dit met de kosten per km die in rekening worden gebracht. Bij mij zal dit 5ct worden, wanneer het 10ct was geweest is van tevoren ruim inschatten idd voordeliger.YoshiBignose schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 22:16:
[...]
Dus jij wou ze zeggen dat ze dat netjes 1 op 1 terugrekenen? Ik heb het nooit echt nagerekend eerlijk gezegd maar als ik zo om me heen van mensen wat hoorden die teveel km's hebben gereden klonk het alsof het meer was dan dat je dat aantal km's in eerste instantie had gekozen.
[ Voor 13% gewijzigd door r0bb op 23-10-2017 12:44 ]
Ik heb een aantal berekeningen gezien, en tis voordeliger om vanaf t begin hoger in te zetten bv. Je rijdt aan t eind van het jaar 18000 km dan is t voordeliger om je km op 15000 te zetten ipv 10 of 12000.
Deze berekeningen staan overal op internet.
Deze berekeningen staan overal op internet.
Verwijderd
Hoi hoi verwezen van keuse lease auto naar hier,
Weet niet helemaal of ik hier goed zit, hoe dan ook.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een auto. Plan was een 2de handse Toyota Auris (Hybrid) aan te schaffen voor woon-werk vervoer. Ik teken echter binnenkort mijn nieuwe vast contract. Met name het vast had ik niet verwacht. Vandaar dat ik dacht dat privé lease misschien een optie is.
Voornaamste reden van het kopen van een 2de handse auto was de restwaarde. Mocht ik geen werk meer hebben kunnen we hem altijd nog verkopen. Nu dat wel goed lijkt te zitten voor in ieder geval de komende paar jaar ben ik verder aan het kijken.
Het liefst rijd ik hybride/elektrisch, groen ftw. Traject is Tilburg -> Eindhoven, ~ 90 km per dag. Al hoewel hij waarschijnlijk ook regelmatig op Schiphol gaat staan. Mits niet met de trein. Dus automaat is geen overbodige luxe, vandaar ook hybride. Auris rijd volledig elektrisch onder de ~40km p/u en dat komt nog wel eens voor.
Is privé lease een optie? Ik had berekend dat alles op 550/600 per maand uit kwam. Voor dat bedrag heb ik ook een aardige lease bak.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een auto. Plan was een 2de handse Toyota Auris (Hybrid) aan te schaffen voor woon-werk vervoer. Ik teken echter binnenkort mijn nieuwe vast contract. Met name het vast had ik niet verwacht. Vandaar dat ik dacht dat privé lease misschien een optie is.
Voornaamste reden van het kopen van een 2de handse auto was de restwaarde. Mocht ik geen werk meer hebben kunnen we hem altijd nog verkopen. Nu dat wel goed lijkt te zitten voor in ieder geval de komende paar jaar ben ik verder aan het kijken.
Het liefst rijd ik hybride/elektrisch, groen ftw. Traject is Tilburg -> Eindhoven, ~ 90 km per dag. Al hoewel hij waarschijnlijk ook regelmatig op Schiphol gaat staan. Mits niet met de trein. Dus automaat is geen overbodige luxe, vandaar ook hybride. Auris rijd volledig elektrisch onder de ~40km p/u en dat komt nog wel eens voor.
Is privé lease een optie? Ik had berekend dat alles op 550/600 per maand uit kwam. Voor dat bedrag heb ik ook een aardige lease bak.
Een Auris is zeker interessant. Heb ooit het Lexus broertje gereden, wanneer je fatsoenlijk omgaat met het gaspedaal haal je 1 op 20. Voor een volledig electrische wagen kan je ook kijken naar auto’s zoals de Renault Zoë.Verwijderd schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:14:
Hoi hoi verwezen van keuse lease auto naar hier,
Check ook eens groepsveiling.nl die hebben jaarlijks goede deals, zo rijdt mijn vriendin goedkoop een Fiat 500 (200e per maand goedkoper dan de dealer in dezelfde samenstelling kon doen met privatelease). Lopen over een weekje af geloof ik. Mooie daar is dat je het contract bij ontslag gelijk kan afkopen voor eenmalig 500 euro. Hetzelfde geldt voor een scheiding.
[ Voor 3% gewijzigd door Kecin op 05-11-2017 13:13 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Verwijderd
Goeie tip, heb me meteen aangemeld voor groepsveiling. Ik ben over het algemeen een aardig rustige rijder vandaar dat hybride me trekt. 1 op 20 klinkt ook zeer lekkerKecin schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:12:
[...]
Een Auris is zeker interessant. Heb ooit het Lexus broertje gereden, wanneer je fatsoenlijk omgaat met het gaspedaal haal je 1 op 20. Voor een volledig electrische wagen kan je ook kijken naar auto’s zoals de Renault Zoë.
Check ook eens groepsveiling.nl die hebben jaarlijks goede deals, zo rijdt mijn vriendin goedkoop een Fiat 500 (200e per maand goedkoper dan de dealer in dezelfde samenstelling kon doen met privatelease). Lopen over een weekje af geloof ik. Mooie daar is dat je het contract bij ontslag gelijk kan afkopen voor eenmalig 500 euro. Hetzelfde geldt voor een scheiding.
Net te horen gekregen dat onze VW Up Beats! Editie 1.0 tsi 90 pk op transport staat naar de garage! :-)
Eind volgende week zal hij rij-klaar gemaakt worden!
Eind volgende week zal hij rij-klaar gemaakt worden!
Bizar..zojuist is mijn aanvraag bij Leaseplan PR (Hyundai i20 comfort - 290) afgewezen vanwege "onvoldoende finaciële middelen"...vorige maand nog een contract goedgekeurd voor een maandbedrag van 410 bij Alphabet PR. Overigens ligt mijn salaris netto om en nabij 2700eu.
Tip: Hyundai's i.c.m. AHXL: https://www.leaseplan.nl/privatelease
410+290=700 euro aan maandbedrag. Op 2.700 netto is dat 26% excl. brandstof. Denk dat dat teveel is.
Uitgaande van drie jaar heb je dan de volgende kredietsommen uitstaan.
36*410*65%=9.594
36*290*65%=6.786
Kredietlast is dan formeel 327,60.maand (uitgaande van 2% aflossing/maand).
(als ik 36m 20k km doe kom ik op 289 euro uit via je link)
Uitgaande van drie jaar heb je dan de volgende kredietsommen uitstaan.
36*410*65%=9.594
36*290*65%=6.786
Kredietlast is dan formeel 327,60.maand (uitgaande van 2% aflossing/maand).
(als ik 36m 20k km doe kom ik op 289 euro uit via je link)
[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 22-11-2017 16:05 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik heb dat contract van 410 niet geaccepteerd, het gaat enkel om 290 (24mnd / 10.000km)
De ene maatschappij kijkt misschien strenger dan de andere. Leaseplan laat controle doen door EDR en die hanteren volgens mij weer de volgende norm: https://www.keurmerkpriva...ie-1.1.pdf/20170623142005Rebel-Rebel schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:59:
Bizar..zojuist is mijn aanvraag bij Leaseplan PR (Hyundai i20 comfort - 290) afgewezen vanwege "onvoldoende finaciële middelen"...vorige maand nog een contract goedgekeurd voor een maandbedrag van 410 bij Alphabet PR. Overigens ligt mijn salaris netto om en nabij 2700eu.
Verwijderd
Ik twijfel tussen een Hyundai i10 met airco en cruise control voor 245 euro per maand (0 euro eigen risico!)
en een Audi A1 zonder opties 350 (eigen risico 300)
De Hyundai bied meer voor minder. Maar de Audi is simpelweg mooier vind ik.
Enige voordeel van Audi is dat het meer PK heeft.
Wat doen jullie als jullie niet kunnen kiezen?
Opties VS een mooier auto zonder opties
Zo lastig
Zo lastig

Ik zou kiezen voor de aanbieder met de meest flexibele voorwaarden.
- Veel kilometers
- Korte lease- dan wel opzegtermijn.
En voor een bedrag per maand dat je makkelijk kunt betalen.
- Veel kilometers
- Korte lease- dan wel opzegtermijn.
En voor een bedrag per maand dat je makkelijk kunt betalen.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Dat is toch echt een keuze die je zelf moet maken.
Voor een bedrag tussenin heb je waarschijnlijk een Polo, die is wat mooier dan de Hyundai en minder dan de A1.
Wat is het jou waard om met die auto te rijden?
Voor een bedrag tussenin heb je waarschijnlijk een Polo, die is wat mooier dan de Hyundai en minder dan de A1.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Audi is ook een segmentje hoger, rijdt denk ik een stuk fijner en heeft wat meer ruimte in zijn geheel. Zit er niets tussenin, Seat Ibiza ofzo? Dan heb je ook een B segmenter voor wellicht een scherpere prijs en redelijke opties.
Verwijderd
Een Polo is super duur dan kom ik rond de 400 euro uitTommie12 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 08:42:
Dat is toch echt een keuze die je zelf moet maken.

Ik zou persoonlijk voor de i10 gaan. Ondanks dat ik het met je eens bent dat de A1 mooier is. En dat komt vooral door de prijs. Scheelt je dus sowieso al meer dan 1.200 euro per jaar alleen al aan het leasebedrag stel je least 3 jaar dan is dat dus 3.600 daar kun je een boel leuke dingen van doen. En CC is zo fijnVerwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 08:37:
Ik twijfel tussen een Hyundai i10 met airco en cruise control voor 245 euro per maand (0 euro eigen risico!)
Zo lastig
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Grappig. De Audi A1 is ook op een Polo gebaseerd.
Maar goed, een i10 is geen vergelijk met een A1 en er zit ook nog eens 100 euro tussen. Dit is een beetje appels met peren vergelijken zo.
Maar goed, een i10 is geen vergelijk met een A1 en er zit ook nog eens 100 euro tussen. Dit is een beetje appels met peren vergelijken zo.
Ik zou die i10 kopenVerwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 08:37:
Heb je in beide al een proefrit gemaakt?
Verwijderd
Proefrit in de i10 mag niet. Is niet mogelijkRemcoDelft schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:52:
[...]
Ik zou die i10 kopen![]()
Heb je in beide al een proefrit gemaakt?
Dan kun je toch gewoon naar een dealer gaan om een proefrit te makenVerwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:12:
[...]
Proefrit in de i10 mag niet. Is niet mogelijkis een actie van albert heijn haha
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Verwijderd
probleem is dat ze bij de dealers altijd dikke auto's met alle opties der op en der aan hebben. Mooi met leer etc. Terwijl ik een basis modelletje ga krijgenmystic schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:18:
[...]
Dan kun je toch gewoon naar een dealer gaan om een proefrit te maken
Dat valt doorgaans best mee hoor. Maar dus ook nog niet wezen kijken begrijp ik?Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:21:
[...]
probleem is dat ze bij de dealers altijd dikke auto's met alle opties der op en der aan hebben. Mooi met leer etc. Terwijl ik een basis modelletje ga krijgen(comfort)
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Een i10 met leerVerwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:21:
probleem is dat ze bij de dealers altijd dikke auto's met alle opties der op en der aan hebben. Mooi met leer etc. Terwijl ik een basis modelletje ga krijgen(comfort)
De Comfort is geen basismodelletje, maar heeft al veel opties. Laat ik het zo zeggen: als ik geen grotere familieauto nodig had, had ik deze gekocht.
Verwijderd
Leer was een voorbeeldRemcoDelft schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:49:
[...]
Een i10 met leer![]()
De Comfort is geen basismodelletje, maar heeft al veel opties. Laat ik het zo zeggen: als ik geen grotere familieauto nodig had, had ik deze gekocht.
i10 is geen auto met bizar veel opties hoor. Ga anders gewoon kijken. Ik zou het zelf nooit kiezen, maar dat is een ander verhaal.
Vraag anders een proefrit aan bij de Hyundaidealer
Een Polo is normaal goedkoper dan de Audi.Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:20:
[...]
Een Polo is super duur dan kom ik rond de 400 euro uit
Ofwel doen ze dan een héél speciale actie op de Audi, of de prijzen voor de Polo zijn fout.
Als je veel gaat rijden, dan koop je beter, en zou ik toch aanraden om een proefrit te doen!
Sony A7 iv en wat recycled glas
Recentelijk een aanvraag gedaan tot private-lease. Alles goedgekeurd, krijg de contracten opgestuurd en ineens zie ik dit staan :
Aanvulling op artikel 26:
Moet ik bij gedekte WA- of cascoschade een eigen bijdrage betalen?
Indien zich binnen een periode van 12 maanden meer dan twee schadegevallen voordoen, zal de
eigen bijdrage verhoogd worden naar € 1.000,- per schadegeval.
Dit blijkt voor de gedurende looptijd te zijn. Stel ik raak een stoepje verkeerd en me velg is naar de klote en een week later krijg ik een trekhaak in me bumper zonder tegenbericht, dan mag ik gewoon de rest van de looptijd bij elke schade maximaal 1000 euro dokken. Als een idioot een keer een kras met zijn sleutel in me auto maakt moet ik straks voor de volle mep gaan lopen betalen.
Indien zich binnen een periode van 12 maanden meer dan twee schadegevallen voordoen, zal de
Dit blijkt voor de gedurende looptijd te zijn. Stel ik raak een stoepje verkeerd en me velg is naar de klote en een week later krijg ik een trekhaak in me bumper zonder tegenbericht, dan mag ik gewoon de rest van de looptijd bij elke schade maximaal 1000 euro dokken. Als een idioot een keer een kras met zijn sleutel in me auto maakt moet ik straks voor de volle mep gaan lopen betalen.
Toyota had een Black Friday actie waarbij ze 10 Aygo's voor €99 per maand verleasden, over de hele looptijd, inclusief wegenbelasting!
Zijn uiteraard allemaal weg.
Toyota had ook een actie vrijdag waarbij de schadevrije jaren niet meetelde. Dankbaar gebruik van genaakt.gop1 schreef op zondag 26 november 2017 @ 04:06:
Toyota had een Black Friday actie waarbij ze 10 Aygo's voor €99 per maand verleasden, over de hele looptijd, inclusief wegenbelasting!
Probeer het woord "mijn" eens in gebruik te nemen, je klinkt meteen 10 punten minder dom als je dat doet. Dit doet pijn om te lezen op de zondagochtend.Rensaru schreef op zondag 26 november 2017 @ 00:27:
Vergeet niet, dat je vaak 4-5-6 jaar aan de lease auto vast zit!
Don't let perfect be the enemy of good.
No shit, Sherlock!iCore schreef op zondag 26 november 2017 @ 10:30:
Vergeet niet, dat je vaak 4-5 jaar aan de lease auto vast zit!
Vergeet niet, dat lenen geld kost!
...geekeep schreef op zondag 26 november 2017 @ 10:54:
[...]
No shit, Sherlock!
Vergeet niet, dat lenen geld kost!

Don't let perfect be the enemy of good.
iCore schreef op zondag 26 november 2017 @ 10:30:
Vergeet niet, dat je vaak 4-5-6 jaar aan de lease auto vast zit!
3x schade in een jaar is wel veel... maar wat is normaal het eigen risico dan? Soms is dat sowieso al €500 dus dan valt er nog wel wat voor te zeggen.Rensaru schreef op zondag 26 november 2017 @ 00:27:
Recentelijk een aanvraag gedaan tot private-lease. Alles goedgekeurd, krijg de contracten opgestuurd en ineens zie ik dit staan :
[ Voor 63% gewijzigd door YoshiBignose op 26-11-2017 12:12 ]
Het is inderdaad veel, maar dingen zoals velgschade, krassen enzovoorts vallen er allemaal onder. Ik zou het eigen risico naar iets van 125-250 verlagen. Het gaat ook over de resterende looptijd.YoshiBignose schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:06:
[...]
!
[...]
3x schade in een jaar is wel veel... maar wat is normaal het eigen risico dan? Soms is dat sowieso al €500 dus dan valt er nog wel wat voor te zeggen.
Bij een auto van max 3/4 jaar oud? Wat voor grote reparaties had je in gedachte? De hele reden dat lease auto’s zo “goedkoop” aangeboden worden is omdat er nul onderhoud verwacht is. Daarom kopen veel mensen nog nieuw / jong. Want dan heb je a garantie en b lage / geen onderhouds kosten.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
Vriend van me had de dsgbak stuk na 3 jaar van zijn golf dat was toch wel een hele dure.Shunt schreef op maandag 27 november 2017 @ 06:59:
[...]
Bij een auto van max 3/4 jaar oud? Wat voor grote reparaties had je in gedachte? De hele reden dat lease auto’s zo “goedkoop” aangeboden worden is omdat er nul onderhoud verwacht is. Daarom kopen veel mensen nog nieuw / jong. Want dan heb je a garantie en b lage / geen onderhouds kosten.
Sja, dat krijg je als je een VAG rijdt.
Gevalletje rechtsbijstand zou ik zeggen, kost het je nog steeds geld maar zeker niet de volle bak.
(PON is helemaal ruk met wat zijn "coulance" noemen wat eigenlijk gewoon garantie moet zijn)
Gevalletje rechtsbijstand zou ik zeggen, kost het je nog steeds geld maar zeker niet de volle bak.
(PON is helemaal ruk met wat zijn "coulance" noemen wat eigenlijk gewoon garantie moet zijn)
Het zit vooral in de afschrijving en verzekering.Shunt schreef op maandag 27 november 2017 @ 06:59:
[...]
De leasemaatachappijen kopen goedkoper in, zowel de auto als de verzekering, en kunnen daardoor gunstige maandbedragen aanbieden.
De vergelijking kopen/leasen is er eentje die ik altijd zou maken, maar het is niet per definitie zo dat kopen voordeliger is, of andersom. Wel is duidelijk dat bij leasen je minder voor minder verassingen komt te staan.
Coulance is een juridisch steekspel. Als ze zeggen garantie staat iedereen met problemen zijn hand op te houden. Onder coulance wordt alleen degene geholpen die sterk genoeg in zijn schoenen staat om zijn gelijk (garantie) te halen.vassago schreef op maandag 27 november 2017 @ 07:37:
Baal er wel van. T-ROC vind ik erg gaaf, maar het imago van PON (niet zo zeer VW) staat mij erg tegen....
Natuurlijk heeft de prijs van de auto en gunstige afschrijving een grote invloed. Maar een nieuwe auto betekent ook gewoon nagenoeg nul onderhoud dus nul kosten naast de afschrijving die al nagenoeg niet aanwezig is door de grote inkoop praktijken van de lease toko's. Mijn reactie was dan ook hoofdzakelijk op het onderhoud stukje.smurfinmark schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:16:
[...]
Het zit vooral in de afschrijving en verzekering.
De leasemaatachappijen kopen goedkoper in, zowel de auto als de verzekering, en kunnen daardoor gunstige maandbedragen aanbieden.
De vergelijking kopen/leasen is er eentje die ik altijd zou maken, maar het is niet per definitie zo dat kopen voordeliger is, of andersom. Wel is duidelijk dat bij leasen je minder voor minder verassingen komt te staan.
Game PC
En daarom lease je die VAG ook, zodat iemand anders het garantiegezeik kan oplossen. 
Je moet de aanbiedingen afwachten en dan heb je voor een mooi maandbedrag een nieuwe auto waar je niet tegen kan kopen.
Je moet de aanbiedingen afwachten en dan heb je voor een mooi maandbedrag een nieuwe auto waar je niet tegen kan kopen.
Ik reageerde eigenlijk hierop" "De hele reden dat lease auto’s zo “goedkoop” aangeboden worden is omdat er nul onderhoud verwacht is."Shunt schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:00:
[...]
Natuurlijk heeft de prijs van de auto en gunstige afschrijving een grote invloed. Maar een nieuwe auto betekent ook gewoon nagenoeg nul onderhoud dus nul kosten naast de afschrijving die al nagenoeg niet aanwezig is door de grote inkoop praktijken van de lease toko's. Mijn reactie was dan ook hoofdzakelijk op het onderhoud stukje.
Daarmee impliceer je dat onderhoud de enige reden is. en je zet goedkoop tussen aanhalingstekens.
Verder is afschrijving wel degelijk aanwezig voor de "lease toko's", maar minder dan voor consumenten.
Ten slotte zijn we wel degelijk onderhoudskosten (met name de beurten), al liggen die voor nieuwe auto's uiteraard een stuk lager.
Ik krijg een beetje het idee, maar ik kan mer vergissen, dat je prive leasen niet zo gunstig vindt?
Excuus een betere verwoording zou zijn een van de reden dat een private lease auto "goedkoop" is komt doordat er nul onderhoud kosten verwacht worden.smurfinmark schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:06:
[...]
Ik reageerde eigenlijk hierop" "De hele reden dat lease auto’s zo “goedkoop” aangeboden worden is omdat er nul onderhoud verwacht is."
Daarmee impliceer je dat onderhoud de enige reden is. en je zet goedkoop tussen aanhalingstekens.
Verder is afschrijving wel degelijk aanwezig voor de "lease toko's", maar minder dan voor consumenten.
Ten slotte zijn we wel degelijk onderhoudskosten (met name de beurten), al liggen die voor nieuwe auto's uiteraard een stuk lager.
Ik krijg een beetje het idee, maar ik kan mer vergissen, dat je prive leasen niet zo gunstig vindt?
Privé leasen is in mijn geval nooit gunstig, en over het algemeen is privé leasen niet gunstiger dan kopen nee dat laten de cijfers ook meestal zien. Er zijn her en der wat uitzonderingen (met name in de A klasse).
Die ex lease auto's worden na 1 / 2 jaar met 20k op de teller voor amper onder de inkoop prijs weer verkocht. Dus nee over afschrijving kun je niet spreken voor deze auto's.
Onderhoud is echter een vrij grote factor voor deze auto's. Neem nu auto's die echt kilometers rijden zoals de mijne ongeveer 45/50k per jaar. Het kopje onderhoud over 4/5 jaar is dan een best flinke hap. Dat samen met de afschrijving die over 4/5 jaar met die kilometer's heel flink is.
Ik lease overigens zakelijk en heb ook gekeken naar private lease voor de vriendin toen ze haar lease auto moest inleveren. Met name om gewoon het gezeik van een tweedehands auto niet te hoven doorstaan. Echter is die premium prijs het ons niet waard tegenover een auto die al grotendeels afgeschreven is.
Game PC
Maar voor de consument is het totaal niet interessant wat de lease-maatschappij afschrijft, al krijgen ze er geld bij uit. Het gaan om de vergelijking met met je zelf zou afschrijven.Shunt schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:16:
[...]
Excuus een betere verwoording zou zijn een van de reden dat een private lease auto "goedkoop" is komt doordat er nul onderhoud kosten verwacht worden.
Privé leasen is in mijn geval nooit gunstig, en over het algemeen is privé leasen niet gunstiger dan kopen nee dat laten de cijfers ook meestal zien. Er zijn her en der wat uitzonderingen (met name in de A klasse).
Die ex lease auto's worden na 1 / 2 jaar met 20k op de teller voor amper onder de inkoop prijs weer verkocht. Dus nee over afschrijving kun je niet spreken voor deze auto's.
Onderhoud is echter een vrij grote factor voor deze auto's. Neem nu auto's die echt kilometers rijden zoals de mijne ongeveer 45/50k per jaar. Het kopje onderhoud over 4/5 jaar is dan een best flinke hap. Dat samen met de afschrijving die over 4/5 jaar met die kilometer's heel flink is.
Ik lease overigens zakelijk en heb ook gekeken naar private lease voor de vriendin toen ze haar lease auto moest inleveren. Met name om gewoon het gezeik van een tweedehands auto niet te hoven doorstaan. Echter is die premium prijs het ons niet waard tegenover een auto die al grotendeels afgeschreven is.
Eens wat betreft het A segment, al denk ik dat het B-segment daar nu ook langzaamaan bij hoort. Daar worden de aanbiedingen ook steeds scherper. Voorbeeld is de Huandai I10 die nu voor 149/179 EUR aangeboden wordt bij de AH, of de C3 bij Alphabet voor 245 EUR (4 jaar/10k km max). Bij die aanbiedingen denk ik niet dqat kopen nog voordeliger is.
Ik ga aanstaande vrijdag na drie jaar leasen mijn eerste private lease auto weer inleveren (en een nieuwe ophalen). Zijn er hier nog tweakers die al ervaring hebben met het inleverprotocol?
Tot nu toe moet ik zeggen dat ik het inleverproces (bij Alphabet) nogal amateuristisch vind verlopen. Er is weinig informatievoorziening in wat je precies moet doen en je moet het zelf initieren. Zo heb ik afgelopen vrijdag pas een brief gekregen dat ik mijn auto moest gaan inleveren (beetje kortdag lijkt me). Ik had zelf al contact gezocht met Alphabet om te vragen hoe het allemaal in z'n werk gaat en ze stuurden eigenlijk alleen een lijst met (heeeel veel) inleverpunten (in praktisch elke stad in Nederland minimaal 2 verschillende) en gaven aan daar eentje uit te kiezen en dit door te geven aan Alphabet. Zo gezegd, zo gedaan en mijn gewenste inleverpunt en datum doorgegeven, maar achteraf vroegen ze nog of ik wel een afspraak heb gemaakt. Uiteraard had ik dat niet gedaan, aangezien ik ook niet wist dat ik dat moest doen... Maar goed, gelukkig nog op tijd en ze konden op mijn gewenst moment de auto innemen, dus dat ging uiteindelijk relatief gemakkelijk, maar (nogmaals) qua informatievoorziening zou dit wel wat beter kunnen.
Ik had verder nog gevraagd of ik nog iets moest regelen of ergens aan moest denken en dat was niet het geval. Ik vraag me dan wel af hoe ze de winterbanden (die bij de dealer in opslag liggen) gaan krijgen, maar goed, ik hou me van den domme...
Verder nog gevraagd hoe het nu precies zit met de gebruiksschade, maar ze gaven eigenlijk alleen aan dat ik gewoon alles het beste kon melden als schade via hun portaal (dus ook deukjes die kleiner zijn dan wat in het inleverprotocol staat beschreven). Dat lijkt me een beetje kort door de bocht, want volgens de voorwaarden valt dat onder gebruiksschade en niet normale schade en lijkt me dat derhalve zonde om als schade te melden, of begrijp ik het nu verkeerd?
We hebben in ieder geval twee kleine parkeerdeukjes (ruim kleiner dan het "schade-meetinstrument") en wat stoeprandschade. We hebben een eigen risico van 450 euro en het lijkt ons onwaarschijnlijk dat de schade hier boven zal zitten, dus we nemen de gok maar en kijken waar het schip strand. We gaan er in ieder geval van uit dat we nog een eindafrekening zullen krijgen. Qua kilometrage zitten we zo'n 200 a 300 kilometer boven de afgesproken hoeveelheid, dus dat hebben we goed uitgemikt
Ben benieuwd naar de afloop en zal hier nog wel even een update posten na vrijdag.
Tot nu toe moet ik zeggen dat ik het inleverproces (bij Alphabet) nogal amateuristisch vind verlopen. Er is weinig informatievoorziening in wat je precies moet doen en je moet het zelf initieren. Zo heb ik afgelopen vrijdag pas een brief gekregen dat ik mijn auto moest gaan inleveren (beetje kortdag lijkt me). Ik had zelf al contact gezocht met Alphabet om te vragen hoe het allemaal in z'n werk gaat en ze stuurden eigenlijk alleen een lijst met (heeeel veel) inleverpunten (in praktisch elke stad in Nederland minimaal 2 verschillende) en gaven aan daar eentje uit te kiezen en dit door te geven aan Alphabet. Zo gezegd, zo gedaan en mijn gewenste inleverpunt en datum doorgegeven, maar achteraf vroegen ze nog of ik wel een afspraak heb gemaakt. Uiteraard had ik dat niet gedaan, aangezien ik ook niet wist dat ik dat moest doen... Maar goed, gelukkig nog op tijd en ze konden op mijn gewenst moment de auto innemen, dus dat ging uiteindelijk relatief gemakkelijk, maar (nogmaals) qua informatievoorziening zou dit wel wat beter kunnen.
Ik had verder nog gevraagd of ik nog iets moest regelen of ergens aan moest denken en dat was niet het geval. Ik vraag me dan wel af hoe ze de winterbanden (die bij de dealer in opslag liggen) gaan krijgen, maar goed, ik hou me van den domme...
Verder nog gevraagd hoe het nu precies zit met de gebruiksschade, maar ze gaven eigenlijk alleen aan dat ik gewoon alles het beste kon melden als schade via hun portaal (dus ook deukjes die kleiner zijn dan wat in het inleverprotocol staat beschreven). Dat lijkt me een beetje kort door de bocht, want volgens de voorwaarden valt dat onder gebruiksschade en niet normale schade en lijkt me dat derhalve zonde om als schade te melden, of begrijp ik het nu verkeerd?
We hebben in ieder geval twee kleine parkeerdeukjes (ruim kleiner dan het "schade-meetinstrument") en wat stoeprandschade. We hebben een eigen risico van 450 euro en het lijkt ons onwaarschijnlijk dat de schade hier boven zal zitten, dus we nemen de gok maar en kijken waar het schip strand. We gaan er in ieder geval van uit dat we nog een eindafrekening zullen krijgen. Qua kilometrage zitten we zo'n 200 a 300 kilometer boven de afgesproken hoeveelheid, dus dat hebben we goed uitgemikt
Ben benieuwd naar de afloop en zal hier nog wel even een update posten na vrijdag.
Ik ben heel benieuwd. Ik moet nog een jaar. Had je toevallig ook een aanbod gekregen je wagen over te kopen, of had je al meteen gezegd dat je door wil gaan met een nieuwe wagen?Greencap schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:27:
…
Voordat ik een nieuwe auto had besteld heb ik een offerte gevraagd om mijn oude auto door te leasen. Dat aanbod was op zich niet heel slecht, maar ook niet zodanig dat het heel interessant zou zijn. Het scheelde (naar schatting) zo'n 5-10% per maand t.o.v. het oorspronkelijke contract. We hebben alles weer op een rijtje gezet en verschillende auto's en leaseaanbiedingen met elkaar vergeleken en de pro's en con's tegen elkaar gewogen en zijn tot de conclusie gekomen om toch maar voor een nieuwe te gaan. De nieuwe auto is iets minder luxe dan we zouden willen, maar het voordeel is dan wel dat de maandlasten lager zijn en het is bovendien een hybride, waardoor de maandelijkse kosten ruim lager zullen zijn. Bovendien krijgen we een extra korting als "vaste klant" op de nieuwe auto (lagere maandlasten & lager eigen risico).
Ze hebben mij afzonderlijk enkele maanden later ook nog weer een aanbieding gestuurd. Ik vermoed dat die aanbieding geautomatiseerd was en dat iedereen die t.z.t. zal krijgen.
Ik denk wel dat een verlengingsaanbod gevoelsmatig vaak tegen zal vallen. Het is namelijk niet zo omdat de auto nog maar (zeg) 75% waard is van de oorspronkelijke waarde dat het nieuwe maandbedrag ook op 75% uit komt. De afschrijving is maar een deel van de lasten en er zullen vaak ook hogere onderhoudskosten gemaakt moeten gaan worden (denk alleen al maar aan een setje nieuwe banden, dat is al snel 500 euro, ofwel 20 euro per maand indien je twee jaar door gaat).
Psychologisch is dit dus een heel slim model, want ik vermoed dat de meeste private leasers hierdoor nog vaker geneigd zullen zijn om een nieuwe auto te kiezen t.o.v. kopen (het kost uiteindelijk toch maar een paar tientjes extra om een nieuwe te leasen, dus waarom niet).
Ze hebben mij afzonderlijk enkele maanden later ook nog weer een aanbieding gestuurd. Ik vermoed dat die aanbieding geautomatiseerd was en dat iedereen die t.z.t. zal krijgen.
Ik denk wel dat een verlengingsaanbod gevoelsmatig vaak tegen zal vallen. Het is namelijk niet zo omdat de auto nog maar (zeg) 75% waard is van de oorspronkelijke waarde dat het nieuwe maandbedrag ook op 75% uit komt. De afschrijving is maar een deel van de lasten en er zullen vaak ook hogere onderhoudskosten gemaakt moeten gaan worden (denk alleen al maar aan een setje nieuwe banden, dat is al snel 500 euro, ofwel 20 euro per maand indien je twee jaar door gaat).
Psychologisch is dit dus een heel slim model, want ik vermoed dat de meeste private leasers hierdoor nog vaker geneigd zullen zijn om een nieuwe auto te kiezen t.o.v. kopen (het kost uiteindelijk toch maar een paar tientjes extra om een nieuwe te leasen, dus waarom niet).
[ Voor 3% gewijzigd door Greencap op 28-11-2017 15:56 ]
Ik bedoelde een bod voor het overkopen van je huidige wagen
Niet een verlenginsaanbod. Wel bedankt voor het uitgebreide antwoord. Ik zit er namelijk zelf aan te denken om mijn 108'je over te kopen (jaja, I know, je betaald de auto letterlijk 2 keer)
Ah, op die fiets. Ik kan me eigenlijk niet herinneren of dat in het tweede aanbod stond (ik heb dat aanbod weggegooid zonder er echt naar te kijken, aangezien we toch al een nieuwe besteld hadden). Ik ben er echter van overtuigd dat het wel kan. Waarschijnlijk kunnen ze je daar nu al een offerte voor geven, want voor hun is de geschatte dagwaarde al wel bekend (daar zijn hun lease bedragen uiteindelijk ook op gebasseerd).
Als je dat zou doen dan betaal je de auto overigens echt niet twee keer hoor. Tijdens de lease betaal je de afschrijving, onderhoud, wegenbelasting, verzekering en financiering van tijdstip X tot Y. Als je dan de auto op tijdstip Y koopt dan betaal je de dagwaarde van de auto op dat moment.
Als je dat zou doen dan betaal je de auto overigens echt niet twee keer hoor. Tijdens de lease betaal je de afschrijving, onderhoud, wegenbelasting, verzekering en financiering van tijdstip X tot Y. Als je dan de auto op tijdstip Y koopt dan betaal je de dagwaarde van de auto op dat moment.
Ik ben benieuwd. Ik gok op bod een bedrag van rond de 7.500 euro in november 2018.Greencap schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:15:
Ah, op die fiets. Ik kan me eigenlijk niet herinneren of dat in het tweede aanbod stond (ik heb dat aanbod weggegooid zonder er echt naar te kijken, aangezien we toch al een nieuwe besteld hadden). Ik ben er echter van overtuigd dat het wel kan. Waarschijnlijk kunnen ze je daar nu al een offerte voor geven, want voor hun is de geschatte dagwaarde al wel bekend (daar zijn hun lease bedragen uiteindelijk ook op gebasseerd).
Pak de koerslijst van de ANWB of de Autoweek er bij en je rekent het zo uit. Het lijkt me sterk dat de leasemaatschappij daar veel van af zal wijken.
De grote vraag is hoeveel je daar nog boven op moet betalen. Ik vermoed dat dit nog aanzienlijk is aangezien ze in ieder geval de wettelijk verplichte garantie zullen moeten geven. Er zal dus ongetwijfeld minimaal nog een grote (aflever)beurt zijn. Vanuit dat oogpunt denk ik dat je gewoon op een dealerprijs moet rekenen en dat er weinig voordeel voor je te behalen is.
De grote vraag is hoeveel je daar nog boven op moet betalen. Ik vermoed dat dit nog aanzienlijk is aangezien ze in ieder geval de wettelijk verplichte garantie zullen moeten geven. Er zal dus ongetwijfeld minimaal nog een grote (aflever)beurt zijn. Vanuit dat oogpunt denk ik dat je gewoon op een dealerprijs moet rekenen en dat er weinig voordeel voor je te behalen is.
Goeie. Thanks! (Dagwaarde staat nu op 8.700 euro trouwens)
Ik heb een kleine 3 jaar geleden mijn eerste private-lease auto ingeleverd na 3 jaar tevreden rijden (Early adopter denk ik). Simpelweg het dichtsbijzijnde schadebedrijf uitgekozen. Daar kom ik in ieder geval nooit meer. Wat een eikel van een vent. Ging elk minikrasje en miniputje in de ruit (geen sterretje) uitgebreid bekritiseren en noteren. Ik zag de bui (m'n eigen risico van ook 450, via Alphabet) al hangen!
Blijkbaar vond Alphabet het allemaal best want ik heb nooit een rekening gehad. Zelfs niet van de paar honderd kilometer meer, vinden ze blijkbaar ook niet de moeite om te claimen. Inderdaad vrij ameteuristisch geregeld, het feit dat jij nu met dezelfde vragen en zorgen zit zegt voor mij dat ze er nog weinig van hebben geleerd. Verder prima tevreden geweest over Alphabet hoor.
Blijkbaar vond Alphabet het allemaal best want ik heb nooit een rekening gehad. Zelfs niet van de paar honderd kilometer meer, vinden ze blijkbaar ook niet de moeite om te claimen. Inderdaad vrij ameteuristisch geregeld, het feit dat jij nu met dezelfde vragen en zorgen zit zegt voor mij dat ze er nog weinig van hebben geleerd. Verder prima tevreden geweest over Alphabet hoor.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Verwijderd
reken inderdaad er maar op dat de dealer de hooftprijs vraagGreencap schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:43:
Pak de koerslijst van de ANWB of de Autoweek er bij en je rekent het zo uit. Het lijkt me sterk dat de leasemaatschappij daar veel van af zal wijken.
voorbeeldje onze polo bm catolgus waarde net onder de 23k moest na 4 jaar 20.000 vederr nog ff ruim 20K opbrengen heb ze maar hard uitgelachen en gevraag of ze denken goud te verkopen ?als die voor een mooie prijs weg mocht had ik wel genomen. ben best wel bereid om meer te betalen dan de marktplaats prijzen .maar dit was vere weg van een rieele prijs
dus gewoon weer een verse voor de deur staan.
Dat is wel een beetje makkelijk.vassago schreef op maandag 27 november 2017 @ 07:37:
Dus eigenlijk kun je alleen Honda en Toyota rijden als privé rijder, want anders is een leasebak al snel stukken beter voor je gemoedsrust.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ja, Kia/Hyundai kan trouwens ook hoor. Heb echt al teveel rampverhalen gehoord over VAG. De meeste wel in de lease, maar ken ook iemand die een Transporter had gekocht en na 2.5 jaar was de motor kapot. Kosten €7000. En geen coulance hoor. Ik zou echt nooit van m'n leven een VAG kopen.Jeroenneman schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:48:
[...]
Dat is wel een beetje makkelijk.
Dus eigenlijk kun je alleen Honda en Toyota rijden als privé rijder, want anders is een leasebak al snel stukken beter voor je gemoedsrust.
Ondertussen heb ik wel een Kia Optima gekocht een paar jaar geleden. Vorig jaar verkocht aan m'n ouders en rijdt probleemloos. Niet dat je er bang voor bent, want je hebt 7 jaar garantie. Geeft je toch wat gemoedsrust, heb er 27k voor betaald toen.
Ik heb zelf rekenvoorbeelden waar het tegendeel waar is, bijv een Skoda Octavia van een paar jaar oud tov private lease van dezelfde auto nieuw, daarin zijn de verschillen nihil tussen zelf de auto kopen of leasen. Komt wss omdat de restwaarde van een octavia na een paar jaar nog vrij hoog ligt, en omdat wij maar 20k per jaar gaan rijden.Shunt schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:16:
[...]
Excuus een betere verwoording zou zijn een van de reden dat een private lease auto "goedkoop" is komt doordat er nul onderhoud kosten verwacht worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Sander op 30-11-2017 10:08 ]
Dat is theoretisch. Grootste voordeel van privé lease is dat je het risico van bijvoorbeeld restwaarde extern hebt liggen. Als jij op papier bent uit gegaan van 15K restwaarde op een auto en dat is slechts 12K geworden (bijvoorbeeld door een crisis, etc) dan heeft die auto je per maand ineens bijvoorbeeld €80 meer gekost (3K / 36 maanden).Sander schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:08:
[...]
Ik heb zelf rekenvoorbeelden waar het tegendeel waar is, bijv een Skoda Octavia van een paar jaar oud tov private lease van dezelfde auto nieuw, daarin zijn de verschillen nihil tussen zelf de auto kopen of leasen. Komt wss omdat de restwaarde van een octavia na een paar jaar nog vrij hoog ligt, en omdat wij maar 20k per jaar gaan rijden.
Iedereen moet voor zichzelf eerlijk zijn, zitten aan beide kanten voor en nadelen. Dus iedereen kan goochelen met de cijfers en parameters zodat het er prima uitziet.
Gekeken vanuit het schadebedrijf is het wel logisch om zo goed mogelijk te inventariseren.EvaluationCopy schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:34:
Ik heb een kleine 3 jaar geleden mijn eerste private-lease auto ingeleverd na 3 jaar tevreden rijden (Early adopter denk ik). Simpelweg het dichtsbijzijnde schadebedrijf uitgekozen. Daar kom ik in ieder geval nooit meer. Wat een eikel van een vent. Ging elk minikrasje en miniputje in de ruit (geen sterretje) uitgebreid bekritiseren en noteren. Ik zag de bui (m'n eigen risico van ook 450, via Alphabet) al hangen!
Voor alle schades die niet geregisteerd zijn als de auto bij de leasemaatschappij aankomt zullen zij verantwoordelijk zijn. Vandaar dat ze zo goed mogelijk kijken.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Als iemand die jarenlang autonerd en veelrijder geweest is en zowel leasers als prive auto's heeft gehad, wil ik toch wel een belangrijke tip meegeven in dit soort afwegingen:
Vaak zijn "onverwachte" hoge onderhoud/reparatiekosten de aanleiding om rond te gaan kijken naar een nieuwere auto en/of private lease o.i.d. (de echte autonerd ziet de kosten natuurlijkwel aankomen, zeker zaken als banden, remmen etc.
)
De grap is vaak dat er dan net zo danig is geinvesteerd in de huidige auto, dat je hier nog een jaar of langer zorgeloos mee kunt rondrijden. Slechte timing om de wagen dan in te ruilen of te verkopen dus doorgaans.
Verder merk ik dat Henk en Truus op verjaardagen vaak klagen over het tegenvallende verbruik van hun auto en daarom een andere overwegen.
De pijn bij de pomp voelt men het meest, dus daarom zie je vaak dat men heel irrationeel de afschrijving en/of aanschafkosten pakt op een nieuwere, zuinige auto. Zeker voor mensen die maar 10k-15k kilometer per jaar o.i.d. rijden, is brandstof vaak een bescheiden factor in het totale kostenplaatje.
Wat VAG betreft, er zijn verhalen bekend over bepaalde modellen/motoren, maar an sich niet onbetrouwbaarder dan andere merken uiteraard. Zeker skoda scoort nog steeds heel hoog op de bang for buck meter, ook qua betrouwbaarheid.
Vaak zijn "onverwachte" hoge onderhoud/reparatiekosten de aanleiding om rond te gaan kijken naar een nieuwere auto en/of private lease o.i.d. (de echte autonerd ziet de kosten natuurlijkwel aankomen, zeker zaken als banden, remmen etc.
De grap is vaak dat er dan net zo danig is geinvesteerd in de huidige auto, dat je hier nog een jaar of langer zorgeloos mee kunt rondrijden. Slechte timing om de wagen dan in te ruilen of te verkopen dus doorgaans.
Verder merk ik dat Henk en Truus op verjaardagen vaak klagen over het tegenvallende verbruik van hun auto en daarom een andere overwegen.
De pijn bij de pomp voelt men het meest, dus daarom zie je vaak dat men heel irrationeel de afschrijving en/of aanschafkosten pakt op een nieuwere, zuinige auto. Zeker voor mensen die maar 10k-15k kilometer per jaar o.i.d. rijden, is brandstof vaak een bescheiden factor in het totale kostenplaatje.
Even een opmerking voor wie dit nog niet weet: je hoeft *niet* naar de merkdealer om de Kia garantie te behouden, deugdelijk onderhoud bij een serieus bedrijf (BOVAg/Bosch car service etc.) is afdoende.YoshiBignose schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:01:
[...]
Ondertussen heb ik wel een Kia Optima gekocht een paar jaar geleden. Vorig jaar verkocht aan m'n ouders en rijdt probleemloos. Niet dat je er bang voor bent, want je hebt 7 jaar garantie. Geeft je toch wat gemoedsrust, heb er 27k voor betaald toen.
Wat VAG betreft, er zijn verhalen bekend over bepaalde modellen/motoren, maar an sich niet onbetrouwbaarder dan andere merken uiteraard. Zeker skoda scoort nog steeds heel hoog op de bang for buck meter, ook qua betrouwbaarheid.
[ Voor 30% gewijzigd door _Anvil_ op 01-12-2017 10:01 ]
Verwijderd
Het wel bekende tsi probleem is imiddels geen spaken meer van .tenzij je een oud hok pakt. Heb al meerdere tsi blokken gehad en nooit wat mee gehad .en ik ben nou niet een voorbeeld rijder.
De auto is inmiddels ingeleverd. Het inleverpunt was gewoon eentje waar ook zakelijke lease auto's worden ingeleverd (ze beseften achteraf pas dat het private lease was). Er is wat dat betreft dus geen onderscheid ten opzicht van een zakelijke lease auto inleveren.
We hadden de auto netjes gewassen en schoongemaakt, en schijnbaar was dat maar goed ook want anders nemen ze hem niet in. Ze waren in ieder geval bij ons heel relaxed. Ze keken eigenlijk nauwelijks ergens naar. Snel even omheen lopen en klaar. Hij had nog wel een (volgens hem) grotere schade gezien die ons nog nooit was opgevallen (deuk in het rechter portier die terug geveerd was, zag het zelfs nauwelijks toen hij me er op wees). Hij adviseerde om die nog even te melden bij alphabet. Dat kon eigenlijk nog vrij gemakkelijk zelfs nadat de auto ingeleverd was. Alphabet zou kijken of dat gewoon onder gebruiksschade valt of anders via de verzekering.
Allemaal heel relaxed dus. Nu nog even wachten op de eindafrekening.
We hadden de auto netjes gewassen en schoongemaakt, en schijnbaar was dat maar goed ook want anders nemen ze hem niet in. Ze waren in ieder geval bij ons heel relaxed. Ze keken eigenlijk nauwelijks ergens naar. Snel even omheen lopen en klaar. Hij had nog wel een (volgens hem) grotere schade gezien die ons nog nooit was opgevallen (deuk in het rechter portier die terug geveerd was, zag het zelfs nauwelijks toen hij me er op wees). Hij adviseerde om die nog even te melden bij alphabet. Dat kon eigenlijk nog vrij gemakkelijk zelfs nadat de auto ingeleverd was. Alphabet zou kijken of dat gewoon onder gebruiksschade valt of anders via de verzekering.
Allemaal heel relaxed dus. Nu nog even wachten op de eindafrekening.
Ja, ik ga er eigenlijk ook vanuit dat ik dat moet. Ik heb toch ook schade? Lijkt me niet meer dan logisch
Bij inleveren kan het toch hoogstens maar 1 keer je eigen risico kosten (bijvoorbeeld 500euro)? Dat maakt dan toch allemaal weinig/niks uit?
Het is toch niet per schade geval....
Wel per schade als je die gewoon had kunnen en moeten melden. Dus deur, motorkap, achterbumper en achterdeur zijn vier schades als ze ook niet gerelateerd zijn aan elkaar.
Nee. Schade aan diverse panelen word gezien als aparte schade. Dus twee deuken 1 op voordeur de andere op de achterdeur aan dezelfde kant zijn dus 2 schadegevallen en dus 2 keer eigen risico. Tenminste. Zo is het mij verteld bij Justlease.Gremen schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:50:
Bij inleveren kan het toch hoogstens maar 1 keer je eigen risico kosten (bijvoorbeeld 500euro)? Dat maakt dan toch allemaal weinig/niks uit?
Ah, @Señor Sjon was mij voor.
[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 04-12-2017 14:38 ]
Ik heb inmiddels de eindafrekening gekregen. Alleen de (later) gemelde schade aan het rechterportier is uiteindelijk nog in rekening gebracht. Dat was iets minder dan mijn eigen risico. Voor de rest nog een creditnota gekregen aangezien ik wat teveel betaald had voor de auto. Ik heb verder geen rekening gekregen voor gebruiksschade (dus niet voor die 2 deukjes en de velgschade). Wat ons betreft erg netjes dus 
Wat ik wel een beetje flauw vind is dat we voor de nieuwe auto een volle tank benzine moeten betalen. M.i. hoort dat gewoon bij het afleveren van de auto, maar goed, we zijn blij met de nieuwe auto en gelukkig zijn de velgen iets kleiner en hoop ik dat mijn vrouw ze nu wel heel weet te houden
Wat ik wel een beetje flauw vind is dat we voor de nieuwe auto een volle tank benzine moeten betalen. M.i. hoort dat gewoon bij het afleveren van de auto, maar goed, we zijn blij met de nieuwe auto en gelukkig zijn de velgen iets kleiner en hoop ik dat mijn vrouw ze nu wel heel weet te houden
Goed om te horen. Maar… te veel betaald?Greencap schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:25:
Ik heb inmiddels de eindafrekening gekregen. Alleen de (later) gemelde schade aan het rechterportier is uiteindelijk nog in rekening gebracht. Dat was iets minder dan mijn eigen risico. Voor de rest nog een creditnota gekregen aangezien ik wat teveel betaald had voor de auto. Ik heb verder geen rekening gekregen voor gebruiksschade (dus niet voor die 2 deukjes en de velgschade). Wat ons betreft erg netjes dus
Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.