Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik reed pas even in een nieuwe Hyundai i10 Comfort, en dat viel niet tegen. Standaard uitgerust met climate control, cruise control, volledig electrische ramen, radio/MP3-bediening aan het stuur, etc.
Uit de losse pols even schatten voor 5 jaar en 100.000 km:
11k Aanschaf
-4k Verkoop
2k cascoverzekering met mijn 6 schadevrije jaren
2k MRB
1,5k onderhoud (4 beurten)/banden
Totaal 12,5k, of 208 euro per maand

Lease 5 jaar, 20.000 km per jaar: 302 euro per maand (volgens de advertentie lease met navigatiesysteem, volgens mij zit dat er bij de koop-variant niet bij).

Plus iets van 8k benzine bij 1 op 20.

Lease kan goedkoper door een kaler model te kiezen, voor zelf aanschaffen zit dat er voor weinig allemaal bij. Zelfs als ik erg optimistisch geschat heb heb je 5500 euro marge waarbij zelf aanschaffen voordeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:13
@RemcoDelft En nu? :P :+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
RemcoDelft schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:59:
Ik reed pas even in een nieuwe Hyundai i10 Comfort, en dat viel niet tegen. Standaard uitgerust met climate control, cruise control, volledig electrische ramen, radio/MP3-bediening aan het stuur, etc.
Uit de losse pols even schatten voor 5 jaar en 100.000 km:
11k Aanschaf
-4k Verkoop
2k cascoverzekering met mijn 6 schadevrije jaren
2k MRB
1,5k onderhoud (4 beurten)/banden
Totaal 12,5k, of 208 euro per maand

Lease 5 jaar, 20.000 km per jaar: 302 euro per maand (volgens de advertentie lease met navigatiesysteem, volgens mij zit dat er bij de koop-variant niet bij).

Plus iets van 8k benzine bij 1 op 20.

Lease kan goedkoper door een kaler model te kiezen, voor zelf aanschaffen zit dat er voor weinig allemaal bij. Zelfs als ik erg optimistisch geschat heb heb je 5500 euro marge waarbij zelf aanschaffen voordeliger is.
Je inruil is wel erg conservatief ingeschat.
Ik denk dat 6 a 7k restwaarde haalbaar moet zijn.

Aan de andere kant, leasemaatcshappijen schatten de restwaarde van die A-segment auto's wel heel rooskleurig in. Anders kun je geen Up leveren voo 199 all-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
t_captain schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:15:
[...]

Aan de andere kant, leasemaatcshappijen schatten de restwaarde van die A-segment auto's wel heel rooskleurig in. Anders kun je geen Up leveren voo 199 all-in.
Niet alleen LM hoor :P Ook dealers en particulieren zetten hoog in op die UPjes, Citigotjes, Mii'tjes, 108'jes, C1'tjes en Aygotjes. Die wagens blijven verbazingwekkend veel waarde houden. En vergeet niet dat LM die dingen echt heel groot inkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Verschil tussen inkoop en verkoopwaarde vergeet je even voor het gemak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
't Is een Hyundai, geen VW :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Straks heb je een enorm aanbod in het A-segment, door de grote hoeveelheid nieuwe auto's die nu in het wagenpark terecht komen via private lease. Dat gaat de prijzen absoluut drukken.

Dan is er nog een overdrukventiel in de automarkt: export. Maar met auto's van 10k nieuw en 1800 euro BPM nieuw is een verplaatsing naar Polen ook niet zo heel lucratief.

Dan nog, inruil bij aanschaf gelijkwaardige auto zou na 3 a 4 jaar op 50% moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:57
In dit geval dus duidelijk dat zelf aanschaffen goedkoper is, nog wel rentederving verrekenen.

Toch blijft het moeilijk vergelijken, een scherpe aanbieding voor ofwel lease of koop kan de vergelijking behoorlijk beinvloeden. Een Suzuki Celerio rijd je al voor €220,-/maand en een Peugeot 108 voor €249,- bij 20.000km en een contract van 4 jaar.

Ik heb nog nooit in een I10 gereden dus ik kan niet oordelen of het beter/slechter is maar hij lijkt sowieso relatief duur in de lease dan (€302 bij 20.000km, ook nog eens voor 5 jaar).

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Ik vind 302 euro anders aardig duur voor zo'n auto? Je ziet de tegenhanger van de i10, de Kia Gehaktstaaf (sorry, daar denk ik aan bij een Picanto ;)), geregeld voor ~190-200 pm langskomen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Señor Sjon schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:44:
Ik vind 302 euro anders aardig duur voor zo'n auto? Je ziet de tegenhanger van de i10, de Kia Gehaktstaaf (sorry, daar denk ik aan bij een Picanto ;)), geregeld voor ~190-200 pm langskomen.
Ik heb inderdaad de eerste de beste leaseoptie voor de i10 genomen, dat kan ongetwijfeld scherper.
Qua afschrijving zou ik een i10 in dezelfde schaal stoppen als een Picanto, dus dat zou het verschil ook niet moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
RemcoDelft schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:53:
[...]

Ik heb inderdaad de eerste de beste leaseoptie voor de i10 genomen, dat kan ongetwijfeld scherper.
Qua afschrijving zou ik een i10 in dezelfde schaal stoppen als een Picanto, dus dat zou het verschil ook niet moeten maken.
Jij zegt altijd niet teveel te geven om presentatie dus alstu, inclusief stickers voor €221,-
https://www.maandprijs.nl/auto/hyundai/i10-i-motion/

Alsnog duurder dan zelf kopen..

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dus 13*60=780 euro om prijsstijgingen, onverwachte zaken en andere ongein voor te zijn in 5 jaar tijd? Dat valt wel mee. Ik weet nog hoeveel moeite mijn schoonzus had om haar C1 kwijt te raken. Er zijn er zoveel op de markt. ;) Dat alleen al kan je zo een paar 100 euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Señor Sjon schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:06:
Dus 13*60=780 euro om prijsstijgingen, onverwachte zaken en andere ongein voor te zijn in 5 jaar tijd? Dat valt wel mee. Ik weet nog hoeveel moeite mijn schoonzus had om haar C1 kwijt te raken. Er zijn er zoveel op de markt. ;) Dat alleen al kan je zo een paar 100 euro kosten.
Inderdaad, prima bedrag om tegenover 5 jaar zorgeloos rijden te zetten.
Nooit gezeur en gesteggel met de garage of iets nu wel of niet onder garantie valt.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wat is hier bij de PL rijders je eigen risico eigenlijk?

Ik heb na anderhalf jaar mijn eigen risico van 300 euro voor 7 euro p/m extra het eigen risico laten verlagen naar 150 euro (voor de rest van het contract tot januari 2019.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Jasphur schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:18:

Ik heb na anderhalf jaar mijn eigen risico van 300 euro voor 7 euro p/m extra het eigen risico laten verlagen naar 150 euro (voor de rest van het contract tot januari 2019.)
Dat is het grote nadeel van private lease. Sommige partijen zijn erg flauw (Peugeot bijvoorbeeld). Deukje mag niet groter dan een euro zijn, ik ken geen parkeerdeukje dat kleiner is dan een euro.

Daarom zou ik persoonlijk ook liever het eigen risico verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
dfrenner schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:25:
[...]

Dat is het grote nadeel van private lease. Sommige partijen zijn erg flauw (Peugeot bijvoorbeeld). Deukje mag niet groter dan een euro zijn, ik ken geen parkeerdeukje dat kleiner is dan een euro.

Over het algemeen zijn de de richtlijnen voor schade wel gelijk aan elkaar. Maar daar ging het mij even niet om haha.

Een collega van mij least bij Van Mossel en heeft een eigen risico van 400 euro. Ik vind dat nogal een bedrag. En ik ben benieuwd of er hier meer mensen zijn die hun eigen risico hoog houden of juist laag (omdat dat het meest voordeligst kan zijn bij veel schade inderdaad :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de auto echt schades heeft dan ga je aan het einde van de leasetermijn toch even langs een schadehersteller. Voor een paar honderd euro is een afgeleefde auto weer strak.

Overigens klagen mensen wel erg snel hoor. Een deuk ter grootte van een euro is echt een zichtbare schade hoor. Dat vind ik persoonlijk echt niet meer binnen gebruiksschade vallen, heel ruim niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:36:
Als de auto echt schades heeft dan ga je aan het einde van de leasetermijn toch even langs een schadehersteller. Voor een paar honderd euro is een afgeleefde auto weer strak.

Overigens klagen mensen wel erg snel hoor. Een deuk ter grootte van een euro is echt een zichtbare schade hoor. Dat vind ik persoonlijk echt niet meer binnen gebruiksschade vallen, heel ruim niet.
Ik heb er ongeveer 4 van aan slechts één zijde, mensen die de deuren op parkeerplekken gewoon opengooien.
M.i. gewoon gebruikersschade...

Gelukkig is het bij mij zakelijke lease, daar zijn de voorwaarden "gebruikersschade" een stuk soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ja? Bij mijn zakelijke lease auto (2 weken geleden ingehouden) is het exact gelijk aan mijn private lease auto straks. Ik dacht dat al die inleverrichtlijnen ook wel praktisch gelijk waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
dfrenner schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:25:
[...]

Een deurputje is vaak kleiner. Norm is vaak een 2 euro munt. Daarboven heb je vaak ook iets substantieels geraak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Exact.

Schade waar je mee weg zou hopen te komen zijn voor mij toch voornamelijk steenslag, geraakt door openslaande deur, kras van langslopen met knoop jas oid. Als je met parkeren een paaltje of andere auto raakt lijkt het me voor de hand liggend dat je er vanuit kan gaan dat je je eigen risico kwijt bent.
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:36:

Correct me if I'm wrong but dat lijkt me niet de bedoeling. Je moet iedere schade melden op het moment dat hij veroorzaakt wordt. Voor niet gemelde schade ben je volledig aansprakelijk bij inleveren van de auto (dus niet alleen voor eigen risico).

Ga je zelf schade herstellen heb je dus schade verzwegen en ga je die op eigen risico zonder overleg laten herstellen.

Tenzij de LM woekertarieven rekent voor reparatie zou het voordeel hiervan ook minimaal moeten zijn. Bij schade die je wél meldt betaal je ook alleen de werkelijke reparatiekosten (met een maximum van het eigen risico).
Jasphur schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:18:

Bij mij zou hij in eerste instantie €500,- zijn maar is hij doordat ik hetzelfde aanbod via een andere partij vond later toch nog verlaagd naar €250,-

Daar ben ik toch best blij mee. Extra betalen voor lager eigen risico zou ik niet snel doen, ik durf in te schatten dat zowel mijn vriendin als ik minder schade maken dan gemiddeld (en/of minder risico lopen).

Voor jouw geval:
je betaalt 12*7= €84,- per jaar extra voor een verlaging van het eigen risico van €300 naar €150,-

Dat wil zeggen dat dit uit kan als je meer dan 1 schade per 1,8 jaar hebt.

[ Voor 86% gewijzigd door assje op 15-08-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Señor Sjon schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:05:
[...]

Een deurputje is vaak kleiner. Norm is vaak een 2 euro munt. Daarboven heb je vaak ook iets substantieels geraak. ;)
Helaas was onlangs mijn opgelopen deur deukje echt wel groter dan een 2 euro munt stuk. Was ook meer een streepdeuk om het zo maar even te omschrijven dan een putje. Iemand heeft echt hard zijn deur tegen mijn deur aan gesmeten. Gelukkig voor mij maar 150 euro eigen risico. Dacht dat de reparatie anders ongeveer 400 euro had gekost.

@assje Dat doe je netjes zo weinig schade rijden haha. Ik rij relatief veel en veel in de stad. En ik heb gewoon veel ongeluk met auto's. Heb al een ongeluk gehad (niet mijn schuld) en twee keer schade mogen ontvangen waar ik mijn eigen risico voor moest ophoesten (zie bovenstaande voor meest recente scenario). Die extra kosten voor verlagen van eigen risico heb ik er zo uit. Als dat niet al gebeurd is haha.

[ Voor 26% gewijzigd door Jasphur op 15-08-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Señor Sjon schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:05:
Klopt bij zakelijke lease is de norm 2 euro munt, Ik weet in ieder gevaal van Peugeot private lease dat die kleiner formaat, namelijk 1 euro, hanteren.

https://privatelease.peugeot.nl/schadeprotocol.peugeot.pdf

Andere partijen heb ik persoonlijk nooit onder de loep genomen overigens.
Ik zou private lease altijd een witte auto kiezen, hier zie je nagenoeg geen krassen op en ook deuken vallen veel minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:57
Ik weet toevallig dan sinds kort wat Audi private lease voor voorwaarde heeft. Die accepteren deuken van maximale doorsnede van 2,5cm maximaal aan in de carrosserie waarbij maximaal 2 per deel.

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-09 22:55
Heeft er iemand ervaring met vlekken/vlekjes in de bekleding en het inleveren van een private lease auto?
Doen ze hier over het algemeen moeilijk over bij inleveren?

• Señor Sjon
Ligt aan de vlekken denk ik. Maar een beetje goede carwash heeft daar wel middelen voor. Die krijgen bijna alles eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoza
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-08 20:16
Volkswagen begint ook een sloopregeling: korting op prive lease of aanschaf auto. Wat denken jullie, is dit een goede actie?

Een kennis wil graag af van zijn oude diesel en wil nieuwer rijden, echter heeft hij geen vw, maar een Volvo uit 2000, echter wel met een vw motor (Volvo gebruikte toen vw tdi motoren), die wil wel liever een nieuwer golfje denk ik.
Geld alleen voor een vw las is op een andere nieuws site. Maakt hij toch kans denken jullie, gewoon vragen aan de dealer?

http://www.autoweek.nl/ni...introduceren-slooppremie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
mennoza schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:54:
Volkswagen begint ook een sloopregeling: korting op prive lease of aanschaf auto. Wat denken jullie, is dit een goede actie?
Het is gewoon een promotie zoals vele anderen, dat heeft weinig met het inruilen van je oude auto te maken.
Kijk deze: Q7 e-tron - € 9.400

Die korting heeft bar weinig te maken met de sloopregeling, die auto staat gewoon veel te duur in de markt. Ik neem dan ook aan dat je geen prijs kan onderhandelen om het ding zo te kopen, en vervolgens een 106 diesel inleveren om nog eens 9400 van die prijs af te krijgen.

Waanzin trouwens dat er nog steeds V6 SUV's bestaan met 15% bijtelling "omdat het zo goed is voor het milieu om in zo'n bakbeest rond te rijden".
Brandstofverbruik 1.8 l/100 km ... Dat is erg creatief rekenen voor een SUV met 258 pk. Om meteen even te rekenen: theoretische actieradius van 1320 km. Bij het opgegeven verbruik zou dat betekenen dat er 24 liter diesel in gaat. Gek genoeg is de tankinhoud 75 liter, dan kom ik op 5,7 l/100 km, slechts 3,2 keer zo veel als opgegeven! Is de sjoemelhybridediesel de vervanger van de sjoemeldiesel?

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
RemcoDelft schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 20:12:
[...]

Het is gewoon een promotie zoals vele anderen, dat heeft weinig met het inruilen van je oude auto te maken.
Kijk deze: Q7 e-tron - € 9.400

Die korting heeft bar weinig te maken met de sloopregeling, die auto staat gewoon veel te duur in de markt. Ik neem dan ook aan dat je geen prijs kan onderhandelen om het ding zo te kopen, en vervolgens een 106 diesel inleveren om nog eens 9400 van die prijs af te krijgen.

Waanzin trouwens dat er nog steeds V6 SUV's bestaan met 15% bijtelling "omdat het zo goed is voor het milieu om in zo'n bakbeest rond te rijden".
Brandstofverbruik 1.8 l/100 km ... Dat is erg creatief rekenen voor een SUV met 258 pk. Om meteen even te rekenen: theoretische actieradius van 1320 km. Bij het opgegeven verbruik zou dat betekenen dat er 24 liter diesel in gaat. Gek genoeg is de tankinhoud 75 liter, dan kom ik op 5,7 l/100 km, slechts 3,2 keer zo veel als opgegeven! Is de sjoemelhybridediesel de vervanger van de sjoemeldiesel?
Helaas is dit slim gebruik maken van de rekenmethode. In de test rijden ze geen 1000 kilometer. Als je 50 kilometer electrisch kan rijden en de testen maar 100 kilometer dan klopt het theorie verbruik wel. Daar spelen auto fabrikanten slim op in en is niet sjoemelen.

Gelukkig is de test 1 september veranderd, nieuwe auto's zullen daar minder snel gunstig uitkomen.

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
Hmm was tm vandaag lease aanbod van 400pm voor Audi A3 Sportback 1.0 Basis bij 24 maanden en 20.000km. Helaas verwachte levering pas eind februari / begin maart vanwege productie problemen.

12 lease aanbieders afgegaan maar uit voorraad is haast alleen de duurdere lease edition beschikbaar. Één garage had wel nog een staan maar bleek net verkocht.

Standaard tarief zou 570 per maand zijn. Hopelijk is er in q4 ook nog een interessant lease aanbod. Weet iemand al van mooie acties die nog in oktober lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tonkey schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:54:
[...]

Helaas is dit slim gebruik maken van de rekenmethode. In de test rijden ze geen 1000 kilometer. Als je 50 kilometer electrisch kan rijden en de testen maar 100 kilometer dan klopt het theorie verbruik wel. Daar spelen auto fabrikanten slim op in en is niet sjoemelen.

Gelukkig is de test 1 september veranderd, nieuwe auto's zullen daar minder snel gunstig uitkomen.
Kijk maar naar de Volvo XC40, dezelfde motoren kregen vorig jaar nog een A,B en misschien een C label, nu is het E, F en G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:23
Hertog_Martin schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 20:48:
Hmm was tm vandaag lease aanbod van 400pm voor Audi A3 Sportback 1.0 Basis bij 24 maanden en 20.000km. Helaas verwachte levering pas eind februari / begin maart vanwege productie problemen.

12 lease aanbieders afgegaan maar uit voorraad is haast alleen de duurdere lease edition beschikbaar. Één garage had wel nog een staan maar bleek net verkocht.

Standaard tarief zou 570 per maand zijn. Hopelijk is er in q4 ook nog een interessant lease aanbod. Weet iemand al van mooie acties die nog in oktober lopen?
Ik gebruik zelf de privé lease vergelijken van de autoweek weleens om te kijken. Maar weet niet of die actuele aanbiedingen verwerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
jaguarxj16 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:26:
[...]

Ik gebruik zelf de privé lease vergelijken van de autoweek weleens om te kijken. Maar weet niet of die actuele aanbiedingen verwerkt
Ben 'm toevallig nu net aan het gebruiken en lijkt vrij accuraat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DannyBevers
Vandaag telefoontje gehad, de auto komt 1 week eerder dan verwacht. Volgende week woensdag mag ik hem komen ophalen. 3,5 maand mogen wachten maar het is het waard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-09 20:37
DannyBevers schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:01:
Vandaag telefoontje gehad, de auto komt 1 week eerder dan verwacht. Volgende week woensdag mag ik hem komen ophalen. 3,5 maand mogen wachten maar het is het waard!
Nice! Veel plezier man ik wacht ook op de A3 S-Line maar moet nog wel even geduld hebben ben ik bang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 13:43
Ik ben geïnteresseerd in PL voor een C-segmenter (Astra, Megane, Golf etc). Nou ken ik wel de grote leasemaatschappijn (LeasePlan, DLM).

Wat zijn de belangrijkste dingen, behalve maandbedrag, voor het afnemen van een lease auto bij een leasemaatschappij waar je op moet letten en die je keuze voor een lease maatschappij beinvloeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
ThaAresX schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:43:
Ik ben geïnteresseerd in PL voor een C-segmenter (Astra, Megane, Golf etc). Nou ken ik wel de grote leasemaatschappijn (LeasePlan, DLM).

Wat zijn de belangrijkste dingen, behalve maandbedrag, voor het afnemen van een lease auto bij een leasemaatschappij waar je op moet letten en die je keuze voor een lease maatschappij beinvloeden?
Hoogte eigen risico, wel of niet ongebruikte KM vergoeding, reviews van de klantenservice, voorwaarden van contractontbinding (hoewel deze volgens mij redelijk gelijk aan elkaar zijn tussen de verschillende LM).

Wat je zou kunnen doen is naast de websites goed bekijken/lezen. Is bij diverse LM een proefrit maken. Dan krijg je (naast of de auto wel goed is voor je) ook meteen een gevoel bij het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
Jasphur schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:49:
[...]

Hoogte eigen risico, wel of niet ongebruikte KM vergoeding, reviews van de klantenservice, voorwaarden van contractontbinding (hoewel deze volgens mij redelijk gelijk aan elkaar zijn tussen de verschillende LM).

Wat je zou kunnen doen is naast de websites goed bekijken/lezen. Is bij diverse LM een proefrit maken. Dan krijg je (naast of de auto wel goed is voor je) ook meteen een gevoel bij het bedrijf.
Die kilometers die je denkt per jaar te gaan rijden, zijn die gedurende het contract nog te verhogen/verlagen? Ik kan me voorstellen dat bij verandering van werkplek dat je meer/minder moet rijden.

Zijn er verder nog voordelen door te leasen bij de fabrikant t.o.v. een leasemaatschappij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
ThaAresX schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:52:
[...]

Die kilometers die je denkt per jaar te gaan rijden, zijn die gedurende het contract nog te verhogen/verlagen? Ik kan me voorstellen dat bij verandering van werkplek dat je meer/minder moet rijden.

Zijn er verder nog voordelen door te leasen bij de fabrikant t.o.v. een leasemaatschappij?
Ik kan het per kwartaal aanpassen bij JustLease. Van 1.000 tot 2.500 km per maand. Nadeel is dan wel dat ik de niet gebruikte km niet mee kan nemen naar een volgend kwartaal en ook niet ij mindering worden gebracht op mn factuur.

Voor zover ik weet kun je bij de fabrikant uit meer, zo niet alle, modellen kiezen. Een LM is vaak maandelijks wel wat goedkoper omdat ze de leasewagens als bulk inkopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 05-10-2017 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
ThaAresX schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:43:

Toch een maandbedrag gerelateerde tip van mij: regelmatig komen er acties voorbij waarbij de maandbedragen significant lager zijn dan wanneer je willekeurig op justlease.nl iets uitzoekt. Op 10 oktober wordt bijvoorbeeld op groepsveiling.nl een nieuwe ronde PL auto's vrijgegeven. Ik zou zeggen hou die ook in de gaten.

En het wijzigen te rijden KMs is meestal niet echt nodig aangezien het te vooruit betalen bedrag vaak gelijk is aan de meerprijs per KM die je achteraf zou moeten betalen.

[ Voor 10% gewijzigd door r0bb op 05-10-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
r0bb schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:10:
[...]

Toch een maandbedrag gerelateerde tip van mij: regelmatig komen er acties voorbij waarbij de maandbedragen significant lager zijn dan wanneer je willekeurig op justlease.nl iets uitzoekt. Op 10 oktober wordt bijvoorbeeld op groepsveiling.nl een nieuwe ronde PL auto's vrijgegeven. Ik zou zeggen hou die ook in de gaten.

En het wijzigen te rijden KMs is meestal niet echt nodig aangezien het te vooruit betalen bedrag vaak gelijk is aan de meerprijs per KM die je achteraf zou moeten betalen.
Thanks voor de tip. Over de km kosten. Iedere maand een paar tientjes is makkelijker te missen dan in één keer een groot bedrag aftikken :) (ook al kan je hier rekening mee houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
ThaAresX schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:17:
Thanks voor de tip. Over de km kosten. Iedere maand een paar tientjes is makkelijker te missen dan in één keer een groot bedrag aftikken :) (ook al kan je hier rekening mee houden)
Ik doe het juist liever andersom, als het daar voordeliger op wordt.
Jasphur schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:56:
Ik kan het per kwartaal aanpassen bij JustLease. Van 1.000 tot 2.500 km per maand. Nadeel is dan wel dat ik de niet gebruikte km niet mee kan nemen naar een volgend kwartaal en ook niet ij mindering worden gebracht op mn factuur.
Moet je dan elke 3 maanden de kilometerstand doorgeven?
31-3: 3000
30-6: 6000
30-9: 9000
31-12: 12000
Laat ze maar komen controleren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RemcoDelft schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:38:
[...]

Ik doe het juist liever andersom, als het daar voordeliger op wordt.

[...]

Moet je dan elke 3 maanden de kilometerstand doorgeven?
31-3: 3000
30-6: 6000
30-9: 9000
31-12: 12000
Laat ze maar komen controleren 8)
Uhm, ze houden met een GPS kastje bij hoeveel KM ik rijd :P Wat volgens mij heel normaal is met leasen.
En het einde tellen ze alle kwartalen bij elkaar op en kijken ze naar de KM in mijn auto zelf (dus niet de GPS stand) en als ik er dan overheen zit krijg ik alsnog een rekening :P

Dat GPS kastje zit er gemiddeld per maand zo'n 20KM naast trouwens. Alsin, 20KM minder gereden dan in het echt. Gelukkig kan ik handmatig de juiste stand doorgeven in de (best wel prima) app van JL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
RemcoDelft schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 20:12:
[...]

Dat verbruik is gewoon gemeten met dezelfde testcyclus als elke andere auto hoor :)

Volgens mij zijn ze bezig met het ontwikkelen van een meer realistische test op het moment, zeker met alle hybrides is de huidige test compleet onrealistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Jasphur schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:42:
Uhm, ze houden met een GPS kastje bij hoeveel KM ik rijd :P Wat volgens mij heel normaal is met leasen.
Dit hoor ik nu voor het eerst, en is voor mij wel een reden om dit niet te nemen. Voor zover ik weet is dat bij zakelijke lease zeker niet de standaard. Daar gaat je privacy!
Dat GPS kastje zit er gemiddeld per maand zo'n 20KM naast trouwens. Alsin, 20KM minder gereden dan in het echt. Gelukkig kan ik handmatig de juiste stand doorgeven in de (best wel prima) app van JL.
Je auto zit er 20 km naast, net zoals je snelheidsmeter teveel aangeeft.

[ Voor 6% gewijzigd door RemcoDelft op 05-10-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:01
Ligt een beetje aan de frequentie waarmee het GPS doosje routepunten opslaat. Wij ontwikkelen als onderdeel van onze software ook ritregistratie en leggen ze vast met intervallen van een minuut. I.c.m. de onnauwkeurigheid van GPS geeft dat idd afwijkingen. De afwijking van de autoteller is echter groter, en zelfs bandenspanning of zomer / wintervelgen op een andere radius / spoorbreedte heeft daar invloed op.

De fiscus heeft er echter weinig boodschap aan, waardoor het toch handig is om regelmatig de tellerstanden te synchroniseren. Er zijn kastjes die verbinden met de boordcomputer, maar als je net zoals wij gewoon via software registeren, kun je een bluetooth OBD plug koppelen. Scheelt je kilometerstanden overtikken. Veel ritregistratiesoftware ondersteunt ondertussen bluetooth OBD connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:00
r0bb schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:10:
[...]

Op 10 oktober wordt bijvoorbeeld op groepsveiling.nl een nieuwe ronde PL auto's vrijgegeven. Ik zou zeggen hou die ook in de gaten.
Daarom heb ik inderdaad ook een op zich interessante PL actie geannuleerd, wil toch even wachten wat zij te bieden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
r0bb schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:22:
[...]

Nice! Veel plezier man ik wacht ook op de A3 S-Line maar moet nog wel even geduld hebben ben ik bang..
Ben ook heel benieuwd! Heb de A3 S-Line met achteruitrijcamera en cockpit view, vooral de laatste ben ik heel erg benieuwd naar :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
RemcoDelft schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:49:
[...]

Dit hoor ik nu voor het eerst, en is voor mij wel een reden om dit niet te nemen. Voor zover ik weet is dat bij zakelijke lease zeker niet de standaard. Daar gaat je privacy!

[...]

Ik zit daar persoonlijk niet echt mee. Als ik een auto uitleen aan iemand voor een bepaalde tijd zou ik ook graag weten hoe er mee omgegaan wordt.

En hoe bedoel je mijn auto zit er 20 KM naast? Die snelheidsmeter weet ik, maar geeft mijn wagen ook een verkeerde KM-stand door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
DannyBevers schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:12:
[...]

Ben ook heel benieuwd! Heb de A3 S-Line met achteruitrijcamera en cockpit view, vooral de laatste ben ik heel erg benieuwd naar :9~
Wel op de weg blijven letten he haha ;) Dat zit er bij mij volgens mij niet op maar ik ben al erg verwend met het actietarief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jasphur schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:14:
[...]

En hoe bedoel je mijn auto zit er 20 KM naast? Die snelheidsmeter weet ik, maar geeft mijn wagen ook een verkeerde KM-stand door?
Als je een uur lang 100KM/h rijdt staat er 100KM extra op de teller :P Dat spul gebruikt dezelfde sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@jadjong Ah die fiets. Achja, zolang ze op de teller kijken bij de eindcontrole houd ik voor het gemakt die aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
Leasen? Nee!
Leasen en dat je 20k+km rijd? Helemaal nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bedankt voor je onderbouwing. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sakesushi schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:00:
Leasen? Nee!
Leasen en dat je 20k+km rijd? Helemaal nee.
Zonder onderbouwing en model zinloos om dit te zeggen. Even tegengeluid van iemand die tot 3 maanden geleden ook 100% anti was en op dit moment nog steeds 2 eigen diesels voor de deur heeft staan.

Ivm gezinsuitbreiding en verandering in werksituaties aan het oriënteren op PL en evt andere auto kopen.
- Budget 20 tot 25k voor een ruime gezinsauto met wat opties (CC, Navi, automaat + leer = pre)
- Kandidaten: Skoda Octavia/Superb, VW Passat, Mazda 6
- Liefst auto van 2015 of nieuwer (bij kopen)
- KM's 15k per jaar (kan ook 17k zijn, maar niet gigantisch veel meer)

Bij deze berekening voor een octavia zonder aantrekkelijke aanbiedingen etc, kom ik op rond de 490,- per maand voor PL octavia met beetje opties voor 3 jaar met 15k per jaar.

Kopen dan, aanschaf rond de 20k, 3 jaar rijden etc, kom je volgens ANWB op 630,- per maand, dat vind ik wel erg fors, en ik zou die auto dan waarschijnlijk ook niet na 3 jaar wegdoen, omdat het eigendom is. Laten we voor 5 jaar gaan: 600,-. Flink verschil, en ik ben dan ook bereid ANWB met een korrel zou te nemen, tegelijkertijd kan ANWB er in dit voorbeeld 15 tot 20% naast zitten en dan pas is er break even.

Voor ons is dit op dit moment nog niet aan de orde, maar wel absoluut een reden om aanbiedingen in de gaten te gaan houden. Idealiter zou ik voor een elektrische auto gaan, maar die zijn op dit moment niet groot genoeg voor onze eisen/wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 11:09
Hier hetzelfde maar ik vind bv aanbiedingen voor de Ford Focus station toch wel interessant. Alleen de meeste bieden de Focus Lease edition en dat vind ik t qua opties net niet. Als ze de ST line gaan aanbieden voor onder de 400 euro wil ik m wel hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
alki schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:46:
Hier hetzelfde maar ik vind bv aanbiedingen voor de Ford Focus station toch wel interessant. Alleen de meeste bieden de Focus Lease edition en dat vind ik t qua opties net niet. Als ze de ST line gaan aanbieden voor onder de 400 euro wil ik m wel hebben
Dat valt me ook wel tegen, ik ben eigenlijk gewend om nooit de instapmotor te nemen omdat die vaak toch underpowered zijn. Daarnaast zijn er in de zakelijke lease van de octavia vaak en veel aanbiedingen met automaat etc, private lease helaas ook niet. Kortom, de zakelijke actiemodellen zouden van mij ook best in de PL shops mogen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Sander schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:19:
[...]

Zonder onderbouwing en model zinloos om dit te zeggen. Even tegengeluid van iemand die tot 3 maanden geleden ook 100% anti was en op dit moment nog steeds 2 eigen diesels voor de deur heeft staan.

Ivm gezinsuitbreiding en verandering in werksituaties aan het oriënteren op PL en evt andere auto kopen.
- Budget 20 tot 25k voor een ruime gezinsauto met wat opties (CC, Navi, automaat + leer = pre)

Bij deze berekening voor een octavia zonder aantrekkelijke aanbiedingen etc, kom ik op rond de 490,- per maand voor PL octavia met beetje opties voor 3 jaar met 15k per jaar.

Kopen dan, aanschaf rond de 20k, 3 jaar rijden etc, kom je volgens ANWB op 630,- per maand, dat vind ik wel erg fors, en ik zou die auto dan waarschijnlijk ook niet na 3 jaar wegdoen, omdat het eigendom is. Laten we voor 5 jaar gaan: 600,-. Flink verschil, en ik ben dan ook bereid ANWB met een korrel zou te nemen, tegelijkertijd kan ANWB er in dit voorbeeld 15 tot 20% naast zitten en dan pas is er break even.

Voor ons is dit op dit moment nog niet aan de orde, maar wel absoluut een reden om aanbiedingen in de gaten te gaan houden. Idealiter zou ik voor een elektrische auto gaan, maar die zijn op dit moment niet groot genoeg voor onze eisen/wensen.
Ik heb die ANWB berekening eens gedaan op onze bestaande auto, we hebben deze ruim 2 jaar.

Geschat is het 326 euro per maand (oude kleine auto). Werkelijk is het ongeveer 140 per maand als de auto nu een waarde van 0 heeft. Afwijking is op deze situatie dus wel groter dan 20%. En elke maand dat we deze rijden gaat dit omlaag, geen afschrijving meer mogelijk namelijk. Als er geen gek duur onderhoud bij komt uiteraard

Is dus erg negatief van ANWB, en dat heb ik wel vaker begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:12
Tonkey schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:23:
[...]

Ik heb die ANWB berekening eens gedaan op onze bestaande auto, we hebben deze ruim 2 jaar.

Geschat is het 326 euro per maand (oude kleine auto). Werkelijk is het ongeveer 140 per maand als de auto nu een waarde van 0 heeft. Afwijking is op deze situatie dus wel groter dan 20%. En elke maand dat we deze rijden gaat dit omlaag, geen afschrijving meer mogelijk namelijk. Als er geen gek duur onderhoud bij komt uiteraard

Is dus erg negatief van ANWB, en dat heb ik wel vaker begrepen.
Als je de berekening van Autoweek.nl neemt ipv ANWB?
https://www.autoweek.nl/kostenberekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
baronruud schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:48:
[...]

Als je de berekening van Autoweek.nl neemt ipv ANWB?
https://www.autoweek.nl/kostenberekening
Dan zijn de bedragen gelijk tussen PL en zelf kopen, met grote verschillen: gegarandeerde bedragen, nieuw rijden vs 2 jaar oud. (en geen 25k spaargeld vast in een auto).

Ik ben er nog niet helemaal uit, in veel gevallen geef ik liever 1 keer een klap geld uit en heb dan vrij lage maandlasten, wat helaas niet echt mogelijk is bij de meeste PL aanbieders. Tegelijkertijd is het een stukje onzekerheid om eigen auto te rijden met name onverwachte kosten en lagere restwaarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:20
Mijn ideale mix van leuk en goedkoop rijden is een 4 jaar oude auto kopen (ca. 1/3e van nieuwprijs), goed onderhouden bij een universele dealer en dan oprijden. Na 6 jaar rijden is de afschrijving 0, uit die besparing kun je makkelijk onderhoud en enkele reparaties betalen. Wanneer je een betrouwbare auto hebt vallen de reparaties mee en is elk jaar dat je langer met de auto rijdt voordelig. Komt er dan een dure reparatie aan (versnellingsbak of zo) dan koop je een nieuwe auto.

Wil je nog goedkoper dan koop je voor max 1000 een 10 jaar oude auto.

Wil je iets nieuws, dan is private lease (vooral bij kleinere modellen) aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Sander schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:19:
[...]

ANWB prijs is inclusief brandstof. Dus als je die bij die 490 optelt, dan kom je al op die 630 (ANWB literprijs is de adviesprijs van 1,66, maar wie tankt er nou de adviesprijs). Dus denk als je nieuw koopt ook ongeveer op 600-650 per maand uitkomt bij aanschaf van 30k. Als je 1-2 jaar oud koopt voor 20k moet het zeker goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Z___Z schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:41:
[...]

ANWB prijs is inclusief brandstof. Dus als je die bij die 490 optelt, dan kom je al op die 630 (ANWB literprijs is de adviesprijs van 1,66, maar wie tankt er nou de adviesprijs). Dus denk als je nieuw koopt ook ongeveer op 600-650 per maand uitkomt bij aanschaf van 30k. Als je 1-2 jaar oud koopt voor 20k moet het zeker goedkoper zijn.
Dat laatste valt dus tegen, en dat is met name door de variabelen onderhoud, banden, afschrijving die dan ineens niet meer vast zijn en waar dus marge in genomen moet worden. Daarnaast betalen de Leasemij's ook niet dezelfde premie als die ik betaal voor all-risk met 10 jaar schadevrij...

Uiteindelijk denk ik vrij simpel: Verschil < 10-15 euro per maand, dan zie ik dat als afkoop risico. Daarnaast kan ik die 20 a 25k ook prima ergens anders voor gebruiken (stukje aflossing hypotheek geeft ook een aardige 'return' over die periode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Sander schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:48:
[...]

Dat laatste valt dus tegen, en dat is met name door de variabelen onderhoud, banden, afschrijving die dan ineens niet meer vast zijn en waar dus marge in genomen moet worden. Daarnaast betalen de Leasemij's ook niet dezelfde premie als die ik betaal voor all-risk met 10 jaar schadevrij...

Uiteindelijk denk ik vrij simpel: Verschil < 10-15 euro per maand, dan zie ik dat als afkoop risico. Daarnaast kan ik die 20 a 25k ook prima ergens anders voor gebruiken (stukje aflossing hypotheek geeft ook een aardige 'return' over die periode)
VAG heeft long life service beurten (ik denk Skoda ook). Dus als je een auto koopt van 2 jaar oud die net een beurt heeft gehad en je gaat hem 3-4 jaar rijden, heb je bij 15k/jaar maar 1 beurt nodig. Daarnaast natuurlijk banden en APK. Maar met zo weinig KM/jaar zitten de kosten voornamelijk in de afschrijving. Die is redelijk makkelijk te bepalen door naar de historie te kijken. Je moet wel rekening houden met inkoop vs verkoopprijs. Je koopt tegen verkoopprijs en verkoopt tegen inkoopprijs, tenzij je particulier kan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Sander schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:48:
[...]

Volgens mij is dat wel een goede manier van denken:
a) hoeveel heb ik voor zekerheid over?
b) is er een manier waarop ik die 25k zinvol(ler) kan besteden?

Rentederving, hoe miniem ook, moet eigenlijk ook mee in een rekenmodel. Ik gebruikte zelf de anwb autokosten lijst, maar heb veel naar beneden bijgesteld. Private lease was in veel gevallen vergelijkbaar met een occasion (qua maandlasten), soms iets duurder, soms veel duurder. Het loont enorm om te shoppen bij dealers en de meeste willen best een business lease model offreren als privatelease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
jadjong schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:11:
[...]

Als je een uur lang 100KM/h rijdt staat er 100KM extra op de teller :P Dat spul gebruikt dezelfde sensoren.
Dat hoeft niet, bij de Prius is de kilometer teller redelijk nauwkeurig, de snelheidsmeter doet er 8% bij. Zodat 92 GPS kilometers 100 km/h op de teller laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Heb je wel de juiste bandenmaat? Ik ben bij BMW afwijkingen van minder dan 2% gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
ZieMaar! schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:36:
[...]

Volgens mij is dat wel een goede manier van denken:
a) hoeveel heb ik voor zekerheid over?
b) is er een manier waarop ik die 25k zinvol(ler) kan besteden?

Rentederving, hoe miniem ook, moet eigenlijk ook mee in een rekenmodel.
Als je rentederving tegen bijvoorbeeld 4% of hoger meeneemt in de berekening vervalt argument "b". Als je het geld beter kan/wil besteden kan je er dan voor kiezen de auto te financieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:34
t_captain schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 20:42:
Heb je wel de juiste bandenmaat? Ik ben bij BMW afwijkingen van minder dan 2% gewend.
Verschil met vol profiel (8mm) vs compleet versleten (2mm) is 1.6 a 1.8% afhankelijk van bandenmaat. % gaan vergelijken is dan ook niet zo heel zinvol. En dan zijn er onderling tussen de verschillende af fabriek geleverde maten. Die zijn ook nooit 100% aan elkaar gelijk. Totale spreiding is dan makkelijk 4% wat je ook merkt in de meeste afwijkingen in de snelheidsmeters, die zitten daar rond of zelfs iets hoger.
Bij mij is dat 5% afwijking (126 teller is 120 gps).

En misschien steekt Toyota er bij de Prius er wat meer marge in om de real life verbruikscijfers wat lager te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door AndRo555 op 08-10-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik vermoed ook opzet. Zo denkt de Priusrijder dat hij netjes 120 rijdt, is hij blij met zijn zuinige auto, maar is een deel van die zuinigheid bereikt door eigenlijk maar 110 te rijden.

Een afwijking van 8% is best fors nu ik eraan reken. Je zou bijvoorbeeld van 205/50R16 naar 205/50R18 moeten gaan voor 8% meer omtrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
t_captain schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:09:
Ik vermoed ook opzet. Zo denkt de Priusrijder dat hij netjes 120 rijdt, is hij blij met zijn zuinige auto, maar is een deel van die zuinigheid bereikt door eigenlijk maar 110 te rijden.

Een afwijking van 8% is best fors nu ik eraan reken. Je zou bijvoorbeeld van 205/50R16 naar 205/50R18 moeten gaan voor 8% meer omtrek.
Dit is vrij normaal voor de meeste merken, het zijn vooral de Duitsers (VW, Audi, BMW, Merc) die wel gewoon accuraat zijn. Ik snap ook niet wat de reden erachter is om het niet te doen (zijn uiteindelijk grotendeels dezelfde parts van Bosch etc), maar is nou eenmaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoza
is er bij groepsveiling.nl een aanbieding voor prive lease? Is dit maandelijks ? Las in dit topic dat het vandaag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
mennoza schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:34:
is er bij groepsveiling.nl een aanbieding voor prive lease? Is dit maandelijks ? Las in dit topic dat het vandaag is?
Nog niet, op de website staat nog "Aanbod beschikbaar vanaf 10 oktober". Ze zijn een beetje traag daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sander schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 07:43:
[...]

Dit is vrij normaal voor de meeste merken, het zijn vooral de Duitsers (VW, Audi, BMW, Merc) die wel gewoon accuraat zijn. Ik snap ook niet wat de reden erachter is om het niet te doen (zijn uiteindelijk grotendeels dezelfde parts van Bosch etc), maar is nou eenmaal zo.
Het is gewoon een liability overweging om de snelheidsmeter meer aan te laten geven dan je werkelijk gaat. Ik heb een RAV4 gehad en die week ook erg af. Skoda weer veel minder en Nissan is gelijkwaardig hieraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoza
Rebel-Rebel schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:35:
[...]

Nog niet, op de website staat nog "Aanbod beschikbaar vanaf 10 oktober". Ze zijn een beetje traag daar.
Wat is jullie ervaring : komen er goede aanbiedingen of is er weinig verschil? Is dit maandelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Rebel-Rebel schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:35:
[...]

Iemand al eens ergens aan meegedaan daar ? Ruikt langzaam naar scam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
mennoza schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:54:
[...]

Wat is jullie ervaring : komen er goede aanbiedingen of is er weinig verschil? Is dit maandelijks?
Volgens mij komen ze 3x per jaar met een nieuwe ronde. Ik heb 1x een extreem goede deal zien staan (VW Polo Comfortline voor 280eu, 36 maanden 20k kms).

Als ik nu kijk wat er tussen staat valt het wat mij betreft iets tegen, de BMW 1 voor ong 500eu per maand bij 20kms had wel wat scherper gekund :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
Nou inderdaad zeg, wat een bagger aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Wat een oplichterij, de Opel astra is op hun eigen site goedkoper dan de groepsveiling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:13
mennoza schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:54:
[...]

Ik rij momenteel rond in een Opel Karl voor €170/maand sinds afgelopen maart (besteld in december '16), die via groepsveiling.nl bij Athlon is afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:23
Zijn nou niet bepaald aanbieding van groepsveiling. Even zoeken en je vind goedkoper opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 07:52

Archimond

Lopende Helpdesk

De verzekeringen stijgen volgend jaar. Denken jullie dat prive lease ook duurder zal worden? https://radar.avrotros.nl...stijging-autoverzekering/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Wat een verschrikkelijke zure reacties onder dat artikel :).

Ik zou zeggen dat als dat echt duurder wordt, private lease ook duurder wordt. Private lease is denk ik wel en groep met laag risico, ja je moet alles melden, maar je hebt ook (bijna) altijd een eigen risico en je rijdt een nieuwe auto (waar de meeste mensen net iets zuiniger op zijn). Ik denk dat je ook feitelijk alleen een
WA verzekering hebt, en dat dat de leasemaatschappij zelf de overige schades voor zijn rekening neemt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Laatst online: 17:39

rob_erwt

What does this button do?

Archimond schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 00:45:
De verzekeringen stijgen volgend jaar. Denken jullie dat prive lease ook duurder zal worden? https://radar.avrotros.nl...stijging-autoverzekering/
Je had gezien dat dat bericht dat je linkt een jaar oud was?

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
rob_erwt schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 10:56:
Je had gezien dat dat bericht dat je linkt een jaar oud was?
En nog onjuist ook! "schiet omhoog met wel 45 procent", mijn verzekering werd 90% duurder (zonder schade)!
Na overstap daarentegen was ik weer goedkoper uit.
Enkele jaren terug is de assurantiebelasting bijna verdrievoudigd, met als resultaat dat het een jaartje eerder de moeite is om van casco over te stappen naar WA. Leasemaatschappijen zullen zelf dat risico dragen, dus dat zal ook weer een paar euro per maand gescheeld hebben in het voordeel van private lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik zal nooit aan leasen beginnen het bedrag dat je daar aan betaald kan je na je contract wellicht een andere auto kopen en die lease auto wordt nooit van jou. Ik heb hier bijna 3 jaar mijn eigen Toyota Aygo en ik ging eens voor de grap langs voor leasen en na 3/5 jaar heb ik al bijna 6000 euro betaald en dit alleen voor leasen, Nee dan heb ik liever mijn eigen auto en mag ik er zoveel mee rijden als ik wil bij leasen zit je aan een bepaald aantal KM per jaar vast.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:04
Van der Berg schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 23:32:
Ik zal nooit aan leasen beginnen het bedrag dat je daar aan betaald kan je na je contract wellicht een andere auto kopen en die lease auto wordt nooit van jou. Ik heb hier bijna 3 jaar mijn eigen Toyota Aygo en ik ging eens voor de grap langs voor leasen en na 3/5 jaar heb ik al bijna 6000 euro betaald en dit alleen voor leasen, Nee dan heb ik liever mijn eigen auto en mag ik er zoveel mee rijden als ik wil bij leasen zit je aan een bepaald aantal KM per jaar vast.
Volgens mij is privé leasen alleen interessant als je een nieuwe auto of jonge tweedehands auto wilt rijden, maar het geld er niet voor (over) hebt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Mijn Toyota Aygo die ik kocht mijn eerste auto, was een jonge tweedehands auto die maar 30.000KM had gereden en heel netjes was en goed onderhouden via kantoor en heb bij de dealer gekocht (in een keer betaald). Een ander alternatief is al je in termijnen betaald net zoals bij Leasen maar het wordt uiteindelijk je eigen auto.

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 16-10-2017 23:43 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Van der Berg schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 23:43:
Mijn Toyota Aygo die ik kocht mijn eerste auto, was een jonge tweedehands auto die maar 30.000KM had gereden en heel netjes was en goed onderhouden via kantoor en heb bij de dealer gekocht (in een keer betaald). Een ander alternatief is al je in termijnen betaald net zoals bij Leasen maar het wordt uiteindelijk je eigen auto.
Goed verhaal .... lekker on topic ook
Het gaat hier over de private lease, en het kan prima zijn, dat het niet voor jou is.
Als je de moeite genomen had om alles echt door te lezen, ipv alleen naar getalletjes te kijken, had je berekeningen tegengekomen, die gewoon prima overeen komen met reguliere aanschaf.

Ik kom na de 4 jaar lease uit op een 13.000 euro, voor een auto die als catalogusprijs 18.000 zou hebben.
Reken daarbij dat de 920€ wegenbelasting, 1300€ verzekeringspremie, 750€ aan onderhoudsbeurten, 300€ bandenwissel in die leaseprijs zitten. ( 3270€ )

Ik heb voor mezelf de berekening gemaakt, en kwam er op uit dat het nieuw rijden dmv lease voordeliger was, dan aanschaf.
Per toeval een collega die een paar maanden eerder dezelfde auto gekocht had, en met wat pech al meer kosten had, dan voorzien.

Private lease is net als Gorgonzola, de één blieft het, de andere niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Jumpman schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 23:35:
[...]

Volgens mij is privé leasen alleen interessant als je een nieuwe auto of jonge tweedehands auto wilt rijden, maar het geld er niet voor (over) hebt.
Nee hoor, in een aantal gevallen is het ook gewoon net zo duur of goedkoper. Paar pagina's terug heb ik een vergelijking gemaakt voor het kopen van een jong gebruikte Skoda Octavia (1 a 2 jaar oud met km stand tot 100k) en een nieuwe Octavia 3 jaar leasen zonder enige vorm van zorg. Dat scheelde per maand 10 euro in het nadeel van leasen, dat noem ik dan stukje zekerheid. Op de 20 tot 25k die ik op mijn rekening laat staan heb ik na 1 jaar het prijsverschil al terug in de rente.

Uiteindelijk hangt het heel erg af van KM's die je gaat rijden (bij lage aantallen is het sneller aantrekkelijk om te leasen) en ook welk segment je in wil gaan rijden. Daarnaast is het ook een kwestie van bepalen hoeveel 'gedoe' je zelf wil hebben tijdens aankoop van een 2e hands auto, en latere verkoop ervan. En ben je iemand die nu besluit een auto te kopen voor de komende 5 jaar of meer, dan is kopen bijna altijd de betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sander schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:38:
[...]
En ben je iemand die nu besluit een auto te kopen voor de komende 5 jaar of meer, dan is kopen bijna altijd de betere keuze.
Zelfs verschillende mensen die ik gesproken heb, en sceptisch waren over het systeem, zijn nu 'om'
Oom van mij, zo een die op zijn centen zit ;)
Wij kregen onze Clio geleverd, en hij is anderhalve week aan het rekenen geweest om 'echt' problemen te vinden.
Ze hebben inderdaad een jaar of 6 geleden een zelfde segment genomen, om 'op' te rijden, maar na wat doorrekenen gaan ze nu voor een nieuwe Punto, volgens zijn rekenvelletjes is hij inderdaad 10 tot 20€ per maand goedkoper uit.

* alles valt en staat natuurlijk met de auto, en kwaliteit ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Het is voor veel mensen ook een belemmering met wat vreemde argumenten,
- de auto wordt nooit van jou. Dat klopt. Und?
- het is kopen of afbetaling. Mwah, dat denk ik niet. Het betalen voor gebruik
- het is duurder. Soms wel, soms niet, zie de rekenmodellen
- leasen is voor mensen die het geld niet voor een nieuwe auto hebben. Dat zal vast soms zo zijn, maar vaker niet dan wel (zeker in dit topic)...

Ik begrijp ook niet dat af en toe mensen die het hele topic niet gelezen hebben van die one liner komen droppen. Laten we het hebben over deals, ervaringen, misschien zo nu en dan een berekening, of laten we iemand helpen die oprecht twijfelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
ZieMaar! schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:45:
Het is voor veel mensen ook een belemmering met wat vreemde argumenten,
- de auto wordt nooit van jou. Dat klopt. Und?
- het is kopen of afbetaling. Mwah, dat denk ik niet. Het betalen voor gebruik
- het is duurder. Soms wel, soms niet, zie de rekenmodellen
- leasen is voor mensen die het geld niet voor een nieuwe auto hebben. Dat zal vast soms zo zijn, maar vaker niet dan wel (zeker in dit topic)...

Ik begrijp ook niet dat af en toe mensen die het hele topic niet gelezen hebben van die one liner komen droppen. Laten we het hebben over deals, ervaringen, misschien zo nu en dan een berekening, of laten we iemand helpen die oprecht twijfelt...
Daarover gesproken, zijn er al acties geweest voor bijv Passat gte oid? Lijkt me gezien de restwaarde best interessant voor zowel maatschappij als consument?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik volg de acties iets minder, maar heb het idee dat de acties die je ziet vaak over de kleinere auto’s gaat. Bij yourlease zie ik hem voor €699,-. Yourlease is vrij goedkoop en heeft niet alleen maar fijne voorwaarden, maar t geeft een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
ZieMaar! schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:14:
Ik volg de acties iets minder, maar heb het idee dat de acties die je ziet vaak over de kleinere auto’s gaat. Bij yourlease zie ik hem voor €699,-. Yourlease is vrij goedkoop en heeft niet alleen maar fijne voorwaarden, maar t geeft een indicatie.
Dat is wel fors zeg, als je nagaat dat je een aangeklede octavia rijdt voor onder de 500... Ik weet dat aanschaf van een GTE ook fors hoger ligt, maar daar heb ik bij lease dan weer een stuk minder mee te maken ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door Sander op 17-10-2017 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Octavia is een klasse kleine toch (meer de golf)? Ik heb ooit een Passat gehad en dat was toch echt wel een klasse beter dan een Octavia :). Zo’n gte zal ook vast goed aangekleed zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
https://www.ad.nl/economi...-de-zaak-is-uit~acf03bb3/

Interessante ontwikkeling: Leaseplan gaat zelf ex-leasebakken verhuren en verkopen (ipv ze door te schiiven naar tussenhandel). Ben benieuwd wat t daar kost om straks een vier jaar oude middenklasser te private leasen. Zal aanzienlijk goedkoper moeten zijn dan een nieuwe anders heeft het als dienst geen bestaansrecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Best interessant artikel. Ik ga ook mee met veel trends die ze zien (veel minder zakelijke lease, online uitzoeken offline voelen), maar er zit een cultureel aspect in auto bezit, wat er met (private) lease en bezit wel is, maar met een deelauto niet per se en dat is de status die bij autobezit hoort...

Maar ik zou ook benieuwd zijn naar gebruikte lease, al denk ik dat de prijzen niet superveel lager zijn, afschrijving is natuurlijk wel lager (al is dat verschil veel minder groot dan vroegah), maar onderhoud is wel meer en meer een onzekere post...ik zou er op zich geen probleem mee hebben om een auto met 100k op de teller te rijden, maar dan moet het wel echt goedkoper zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Valorian schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 09:49:
https://www.ad.nl/economi...-de-zaak-is-uit~acf03bb3/

Interessante ontwikkeling: Leaseplan gaat zelf ex-leasebakken verhuren en verkopen (ipv ze door te schiiven naar tussenhandel). Ben benieuwd wat t daar kost om straks een vier jaar oude middenklasser te private leasen. Zal aanzienlijk goedkoper moeten zijn dan een nieuwe anders heeft het als dienst geen bestaansrecht...
Sorry maar het grootste deel van dit artikel leest gewoon als een advertorial. Directe verkoop van ex-lease en ze toch al jááren, dat ze daar nu ook een private lease stukje bij zetten is niks anders dan wat de gemiddelde dealer ook al een aantal jaren aanbiedt...

Samenwerking met Uber etc best grappig maar wederom marketingpraat als je ziet dat het gaat om leveren van auto's aan ze (wat is er dan anders aan Uber tov een zakelijke lease pool)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Wat een taalfouten in dat artikel zeg :'(

Ze spreken zichzelf ook behoorlijk tegen:
De auto van de zaak is passé. Leaseplan, de grootste autoleaser van Europa, werkt daarom aan een transformatie. Het bedrijf gaat de 300.000 auto's die jaarlijks na een leaseleven overblijven, zelf verkopen of verhuren.
Als de auto van de zaak werkelijk passé zou zijn, zou er niets meer te verkopen of verhuren zijn. Ze voegen een bedrijfstak toe, ze vervangen het niet.
,,De kwaliteit van tweedehands leaseauto's staat is vaak beter dan die van particuliere occasions," zegt Sandra Tappermann van Leaseplan.
Logisch, ze zijn ook vaak nieuwer dan particuliere occasions.
ZieMaar! schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:35:
Best interessant artikel. Ik ga ook mee met veel trends die ze zien (veel minder zakelijke lease
Ik weet niet hoe dat in de rest van Europa geregeld is, maar hier komt het voornamelijk door de enorme kosten van een leaseauto. Waar het ooit een leuke secundaire arbeidsvoorwaarde was, kost het nu gewoon harde knaken.
Sander schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:28:
Sorry maar het grootste deel van dit artikel leest gewoon als een advertorial. Directe verkoop van ex-lease en ze toch al jááren, dat ze daar nu ook een private lease stukje bij zetten is niks anders dan wat de gemiddelde dealer ook al een aantal jaren aanbiedt...
Ik dacht hetzelfde, en heb regelmatig naar occasions van Leaseplan gekeken.
Pagina: 1 ... 12 ... 106 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.