Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-09 22:55
Weet iemand trouwens wat je netto minimaal moet verdienen om een PL op 1 naam aan te vragen van bijvoorbeeld €250 per maand & 500 hypotheek/huurlasten?
De leasemaatschappijen doen altijd net of ze geen indicatie kunnen geven als je er naar vraagt, maar lijkt mij dat na aftrek van de te benoemen lasten er minimaal een bepaald bedrag over moet blijven.
En dat kunnen ze natuurlijk zo uitrekenen lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
SAWYER schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:34:
[...]

Hmm, bij mij staat de verwachte leverdatum op eind september. Dealer gaf wel aan dat de kans groot is dat ie een stuk eerder komt. Maar heb gekozen voor monsoon grey variant, en die worden niet meer standaard gemaakt...

Ik werd €750 geboden voor inruil, op auto wat daarna (mplaats) verkocht is voor €4.500 8)7
Dat bieden op die inruil doen ze express zodat je er zelf mee gaat leuren op mplaats en zij niet aan de bak hoeven...(blijkbaar vinden ze de marge te klein of verwachten ze hem niet snel weg te kunnen zetten, en tijd is geld)
Lekiame schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:16:
Weet iemand trouwens wat je netto minimaal moet verdienen om een PL op 1 naam aan te vragen van bijvoorbeeld €250 per maand & 500 hypotheek/huurlasten?
De leasemaatschappijen doen altijd net of ze geen indicatie kunnen geven als je er naar vraagt, maar lijkt mij dat na aftrek van de te benoemen lasten er minimaal een bepaald bedrag over moet blijven.
Volgens mij is er een globaal rekensommetje van 3x maal de bedragen moet je als salaris hebben oid. (2250 dus in jouw geval)
En ze kunnen het globaal misschien vertellen maar iedereen heeft andere vaste lasten/uitgave patronen. Het zal dus altijd op individuele basis gescreend worden verwacht ik.

[ Voor 46% gewijzigd door GeeMoney op 26-07-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
GeeMoney schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:19:
[...]

Dat bieden op die inruil doen ze express zodat je er zelf mee gaat leuren op mplaats en zij niet aan de bak hoeven...(blijkbaar vinden ze de marge te klein of verwachten ze hem niet snel weg te kunnen zetten, en tijd is geld)

[...]

Volgens mij is er een globaal rekensommetje van 3x maal de bedragen moet je als salaris hebben oid. (2250 dus in jouw geval)
En ze kunnen het globaal misschien vertellen maar iedereen heeft andere vaste lasten/uitgave patronen. Het zal dus altijd op individuele basis gescreend worden verwacht ik.
was slechts een voorbeeld ;) was hier even nieuwsgierig naar! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:57
Vandaag te horen gekregen dat mijn auto (met 2 weken vertraging van bestellen) pas word geleverd in november ondanks ik te horen kreeg "september". Fijn dan! Nog langer wachten op de auto. (Audi A3 Sportback s-line)

[ Voor 6% gewijzigd door DannyBevers op 27-07-2017 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:13
DannyBevers schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:47:
Vandaag te horen gekregen dat mijn auto (met 2 weken vertraging van bestellen) pas word geleverd in november ondanks ik te horen kreeg "september". Fijn dan! Nog langer wachten op de auto. (Audi A3 Sportback s-line)
Damn. Dat is ruk. Welke LM?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:57
Jasphur schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:58:
[...]

Damn. Dat is ruk. Welke LM?
Jaa dat is zacht uitgedrukt nog. Tegen de tijd dat ik hem nu krijg kunnen de winterbanden er al onder die ik niet heb.

Heb hem bij van Udenhout besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ergens op de anwb site kan je in de voorwaarden wel het een en ander vinden. Het heeft met een bepaalde norm te maken, plus een percentage van je salaris en je woonlasten, die je van je netto inkomen aftrekt. Wat je overhoudt, is wat je kunt gebruiken voor leasen (oid)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 12:45

murphsy

Product Monkey

murphsy schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:51:
[...]

Goede tip! Bedankt.

Vind je de (forse) meerprijs van de Drive ten opzichte van de 'kale' Fabia de moeite waard?
Hier nog steeds Fabia / Rio / Fiesta keuze-stress ;)

Proefritten inmiddels gemaakt: de KIA Rio is als prettiger ervaren dan de Skoda Fabia. Ford Fiesta helaas nog niet gereden. De KIA is helaas via directlease, en die vergoeden minder gereden km's niet en hebben een ongunstige tussentijds stopzetten regeling.

Waar hechten jullie meer waarde aan? De auto (allebei ruim voldoende qua rijgenot, maar de één wel net wat beter dan de ander), of de leasevoorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Toch een beetje de combinatie, zeker ook als je prijs onder voorwaarden schaart. Als je dat niet doet (of dat is helemaal gelijk), dan eerst de auto. De voorwaarden zijn ook persoonlijk, welk risico loop jij als je eerder moet stoppen? Kun je daar maatregelen voor nemen? Zo bekijk ik het.

Maar laat ook de dealer offertes maken, dat kan ook prima uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 11:09
ZieMaar! schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:37:
[...]

Ergens op de anwb site kan je in de voorwaarden wel het een en ander vinden. Het heeft met een bepaalde norm te maken, plus een percentage van je salaris en je woonlasten, die je van je netto inkomen aftrekt. Wat je overhoudt, is wat je kunt gebruiken voor leasen (oid)...
En zo creeër je natuurlijk wel situaties dat mensen boven hun stand gaan leven. Van ooh dat kan ik wel missen gedachte. Voor jezelf praat je t natuurlijk altijd goed

[ Voor 4% gewijzigd door alki op 29-07-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Zo kan je het bekijken. Maar als je zelf een auto koopt, heb je net zo goed afschrijving etcetera en moet je feitelijk (ongeveer) hetzelfde bedrag ook per maand over hebben, maar dat checkt verder niemand.

Ik kan de regels niet zo snel meer vinden; maar volgens mij zijn ze juist vrij strikt en gaan ze ervan uit dat je nog vrij veel vaste kosten ed hebt. Ik zal nog eens zoeken, is misschien wel handig info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:52
Ik denk dat ik in dit topic op de juiste plek ben, want ik ben voor onze 2e auto aan het kijken of private lease niet een goede optie is.
Als ik echter een grof kostenoverzicht maak dan is private lease echt veeeel duurder dan gewoon de huidige auto oprijden. Zie ik iets over het hoofd?

De 2e auto is op dit moment een Citroen C3 uit 2007 met 90k op de teller.
Er wordt ongeveer 10k per jaar mee gereden, verbruik is grofweg 1 op 15.
De C3 heeft alle relevante snufjes (climate control, parkeer sensoren) en vooral een achterbak waar de kinderwagen in past!
Gekocht 1,5 jaar geleden voor 5.000 euro.

De C3 kost ons per maand:
Belasting: 32
Verzekering: 32
Afschrijving: 80 (anwb geeft minder afschrijving aan, maar ik zit hier even ruim)
Onderhoud: 20
Pechhulp: 6 (via garage waar hij gekocht is een landelijk dekkende pechhulp)
Totaal excl benzine: 170 euro per maand

Als ik naar het private lease aanbod kijk dan start het kleinste model bij 180 en is een C3 nu richting de 250-300 euro per maand. Dat is dus gewoon meer dan 1,5 x zo duur.
Ik snap uiteraard dat een nieuwe auto gaaf is om te rijden, maar voor 100 euro per maand meer kan ik dat voor mijzelf niet verantwoorden ;) .

Vandaar dus nogmaals mijn vraag: Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, 20 euro onderhoud per maand ga je natuurlijk niet volhouden op termijn. Daar doe je net de olie en remvloeitstof voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:15
Denk vooral dat je een 10jr oude auto vergelijkt met een nieuwe (dus afschrijving verschilt enorm). Daarbij is het onderhoud á 20€ p/m = 240€ per jaar heel laag (te laag?). Wellicht realistisch voor een nieuwe auto de eerste paar jaar, maar niet voor eentje van 10 jaar oud (remmen, banden, distributieriem etcetc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:17
En de rentederving mist (principedingetje, scheelt in dit geval nauwelijks): Zeg nu nog €4000,- tegen 2% is €6,67 per maand.

Na het verrekenen van bovengenoemde argumenten zal de conclusie dus zijn dat afschrijving in het B-segment zwaarder weegt en een oudere auto rijden daar in tegenstelling tot het A-segment sneller interessant is (en daarmee private lease minder interessant is).

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Smobbo schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:44:
Ik denk dat ik in dit topic op de juiste plek ben, want ik ben voor onze 2e auto aan het kijken of private lease niet een goede optie is.
Als ik echter een grof kostenoverzicht maak dan is private lease echt veeeel duurder dan gewoon de huidige auto oprijden. Zie ik iets over het hoofd?

De 2e auto is op dit moment een Citroen C3 uit 2007 met 90k op de teller.
Er wordt ongeveer 10k per jaar mee gereden, verbruik is grofweg 1 op 15.
De C3 heeft alle relevante snufjes (climate control, parkeer sensoren) en vooral een achterbak waar de kinderwagen in past!
Gekocht 1,5 jaar geleden voor 5.000 euro.

De C3 kost ons per maand:
Belasting: 32
Verzekering: 32
Afschrijving: 80 (anwb geeft minder afschrijving aan, maar ik zit hier even ruim)
Onderhoud: 20
Pechhulp: 6 (via garage waar hij gekocht is een landelijk dekkende pechhulp)
Totaal excl benzine: 170 euro per maand

Als ik naar het private lease aanbod kijk dan start het kleinste model bij 180 en is een C3 nu richting de 250-300 euro per maand. Dat is dus gewoon meer dan 1,5 x zo duur.
Ik snap uiteraard dat een nieuwe auto gaaf is om te rijden, maar voor 100 euro per maand meer kan ik dat voor mijzelf niet verantwoorden ;) .

Vandaar dus nogmaals mijn vraag: Zie ik iets over het hoofd?
Het is niet alleen gaaf om in een nieuwe auto te rijden, maar ook nog eens zeer ontspannen. Ik heb geen idee hoeveel pech je hebt gehad bij je vorige wagens. Maar rijden in een wagen die gewoon elke dag start en rijdt zonder rare geluidjes is zo onwijs fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Jasphur schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:54:
[...]

Het is niet alleen gaaf om in een nieuwe auto te rijden, maar ook nog eens zeer ontspannen. Ik heb geen idee hoeveel pech je hebt gehad bij je vorige wagens. Maar rijden in een wagen die gewoon elke dag start en rijdt zonder rare geluidjes is zo onwijs fijn.
Daartegenover zit ik iedere keer dat ik mijn Peugeot 205 (die het maar blijft doen) stap met een grote lach op mijn gezicht omdat ik weet dat hij mij all-in maar €75,- per maand kost.

Het is ook maar net hoe druk je je er over maakt en het kan een dure zekerheid zijn om te kopen.
Ik weet niet wat voor kinderwagen je hebt maar ik heb dus net een Kia Picanto besteld waar hij ook prima in de achterbak bleek te passen.

Is alsnog ongeveer 10% duurder dan je huidige auto blijven rijden maar daar zitten wel nog veel meer snufjes op :P

[ Voor 21% gewijzigd door assje op 31-07-2017 09:58 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
assje schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:55:
[...]

Daartegenover zit ik iedere keer dat ik mijn Peugeot 205 (die het maar blijft doen) stap met een grote lach op mijn gezicht omdat ik weet dat hij mij all-in maar €75,- per maand kost.

Het is ook maar net hoe druk je je er over maakt en het kan een dure zekerheid zijn om te kopen.
Klopt, maar ik had wat dat betreft echt megapech met de keuze in mn tweedehands wagens. Veel gezeik mee gehad en dat deed mij doen overstappen naar PL.

Toevoeging: Sterker nog, ik zit er zelfs aan te denken (op dit moment, dat kan over een maand weer helemaal anders zijn) mijn Peugeotje over te kopen na mijn leaseperiode. Ik weet dat ik dan mijn wagen gewoon 2x betaal, maar voor mij is het echt gewoon een prima bakkie en ik weet wat er allemaal mee gebeurd is.

/me Jasphur en auto's is gewoon geen goede combi

[ Voor 25% gewijzigd door Jasphur op 31-07-2017 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:51:
Ja, 20 euro onderhoud per maand ga je natuurlijk niet volhouden op termijn. Daar doe je net de olie en remvloeitstof voor.
Def1ant schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:51:
Denk vooral dat je een 10jr oude auto vergelijkt met een nieuwe (dus afschrijving verschilt enorm). Daarbij is het onderhoud á 20€ p/m = 240€ per jaar heel laag (te laag?). Wellicht realistisch voor een nieuwe auto de eerste paar jaar, maar niet voor eentje van 10 jaar oud (remmen, banden, distributieriem etcetc).
Die 20 euro komt van de ANWB website, tot nog toe in 1,5 jaar tijd enkel 2,67 euro aan een nieuw lampje in het 3e remlicht betaald. Dus de 20 euro leek me laag, maar de n=1 situatie spreekt het (nog) niet tegen. Auto is altijd dealer onderhouden en kwam met nieuwe remmen, banden (zomer + winter) en de distributieriem was bij ~ 65k vervangen.
Maar, akkoord die 20 euro kan ook wel eens 50 euro per maand worden.
assje schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:53:
En de rentederving mist (principedingetje, scheelt in dit geval nauwelijks): Zeg nu nog €4000,- tegen 2% is €6,67 per maand.

Na het verrekenen van bovengenoemde argumenten zal de conclusie dus zijn dat afschrijving in het B-segment zwaarder weegt en een oudere auto rijden daar in tegenstelling tot het A-segment sneller interessant is (en daarmee private lease minder interessant is).
Oja, rentederving had ik nog niet aan gedacht! 2% rente lijkt me trouwens geweldig *kuch* ing = 0,15% *kuch*. Maar oke, 5 euro per maand erbij!

Dan blijft het rond de 200 euro per maand hangen en is dus een (oudere) 2e hands gewoon op dit moment goedkoper. Ik had zelf nog niet stil gestaan bij de impact van een A-segmenter of B-segmenter, daar zit waarschijnlijk het verschil.
Jasphur schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:54:
[...]

Haha, ja daar heb je gelijk in! Hier voor een aantal (erg oude) Saabs gereden, helaas dus veel ervaring met het niet starten van auto's...
Zodra de Citroen kuren begint te vertonen dan wordt het tijd om te heroverwegen :+ .

Dank allen voor de bizar snelle reacties! _/-\o_
Het kopje onderhoud wordt iets hoger en er wordt een klein kopje rentederving toegevoegd.

Na de volgende APK ronde ga ik weer eens kijken, voor nu blijven we lekker de Citroen rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zat ook weer eens te kijken naar Private lease en rij nu een Mercedes c klasse uit 2008.
Deze kost mij 513 euro per maand inclusief alles.
Een nieuwe Renault Megane estate kost mij 514 euro per maand inclusief alles.

Dat is natuurlijk wel een andere klasse auto maar is wel bijna 10 jaar jonger en qua comfort zal er niet heel veel verschil in zitten. Straks maar even langs de dealer om eens te kijken.

PS. een nieuwe c klasse zou mij 763 euro per maand kosten.

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 31-07-2017 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:24
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:51:
Als je voor dat bedrag de olie van je auto + filter en remolie kunt verversen wil ik niet weten wat voor olie jij gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 13:40
schumi1986 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:48:
[...]

Als je voor dat bedrag de olie van je auto + filter en remolie kunt verversen wil ik niet weten wat voor olie jij gebruikt
Dat bedrag zou ongeveer de normale onderhoudscyclus, kleine/grote beurt, dekken.

Moeten er buiten die beurten om dingen gebeuren, dan lijkt dit bedrag me te laag.

[ Voor 0% gewijzigd door smurfinmark op 31-07-2017 13:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Smobbo schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:07:
[...]

[...]
Die 20 euro komt van de ANWB website, tot nog toe in 1,5 jaar tijd enkel 2,67 euro aan een nieuw lampje in het 3e remlicht betaald. Dus de 20 euro leek me laag, maar de n=1 situatie spreekt het (nog) niet tegen. Auto is altijd dealer onderhouden en kwam met nieuwe remmen, banden (zomer + winter) en de distributieriem was bij ~ 65k vervangen.
Maar, akkoord die 20 euro kan ook wel eens 50 euro per maand worden.
Goede deal voor jou dat in dit geval de vorige eigenaar/dealer die banden, remmen en distributieriem heeft vervangen, maar er zijn toch kosten voor gemaakt? Dus je kan niet zeggen dat je voor 20 - 50 euro per maand aan onderhoud kan berekenen.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Ron!n schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:12:
[...]

Goede deal voor jou dat in dit geval de vorige eigenaar/dealer die banden, remmen en distributieriem heeft vervangen, maar er zijn toch kosten voor gemaakt? Dus je kan niet zeggen dat je voor 20 - 50 euro per maand aan onderhoud kan berekenen.
Huh? Dit kan ik niet helemaal volgen.
De vorige eigenaar zou misschien inderdaad niet met 20-50 euro kunnen rekenen.
Maar voor mij is de begin situatie toch: nieuwe banden, remmen + redelijk nieuwe distributieriem. Als ik 10k per jaar rij en dat nog 5 jaar wil doen dan zou ik hier toch mee kunnen rekenen?
Logischerwijs hoef ik niet het risico op "distributieriem nog een keer vervangen" mee te nemen.
Banden gaan gezien het 2 setjes zijn ook nog wel even mee.
Voor 600 euro per jaar zou ik dan toch normaal onderhoud en een keer iets groots kunnen opvangen?

Edit: Dit gaat trouwens eigenlijk best wel offtopic over het onderhoud van een koop auto ipv private lease :o . Ik rond wat mij betreft bij deze dus af :+

[ Voor 7% gewijzigd door Smobbo op 31-07-2017 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ja daar heb je wel gelijk in, ik dacht meer in de richting om een periode van gebruik te vergelijken (5 jaar gebruik van een auto, lease of zelf aanschaffen).

Edit: Op zich vind ik het wel ontopic, aangezien dat een van de grootste voordelen is van lease, geen onverwachte kosten voor onderhoud. Maar in hoeverre is dat een financieel voordeel (in jouw voorbeeld niet, jij bent goedkoper uit) of meer een soort "verzekering" op altijd een werkende auto voor een x bedrag.

[ Voor 50% gewijzigd door Ron!n op 31-07-2017 13:26 ]

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Smobbo schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:16:
[...]

Huh? Dit kan ik niet helemaal volgen.
De vorige eigenaar zou misschien inderdaad niet met 20-50 euro kunnen rekenen.
Maar voor mij is de begin situatie toch: nieuwe banden, remmen + redelijk nieuwe distributieriem. Als ik 10k per jaar rij en dat nog 5 jaar wil doen dan zou ik hier toch mee kunnen rekenen?
Logischerwijs hoef ik niet het risico op "distributieriem nog een keer vervangen" mee te nemen.
Banden gaan gezien het 2 setjes zijn ook nog wel even mee.
Voor 600 euro per jaar zou ik dan toch normaal onderhoud en een keer iets groots kunnen opvangen?

Edit: Dit gaat trouwens eigenlijk best wel offtopic over het onderhoud van een koop auto ipv private lease :o . Ik rond wat mij betreft bij deze dus af :+
Ik denk dat een inschatting van €600,- per jaar voor 10.000km ook zeker redelijk is, €240,- per jaar is alleen te krap. Dus rekenen met €50,- i.p.v. €20,- per maand en je zit op zijn minst in een realistische richting.

De afschrijving had je naar mijn mening vrij hoog ingeschat dus het eindresultaat hoeft niet perse anders te zijn.

Mijn huidige auto kocht ik voor een relatief hoog bedrag omdat de vorige eigenaar nog net een grote beurt + distributie had gedaan voor hij hem inruilde. In mijn achterhoofd heb ik de aanschaf €500,- verlaagd en zie ik die als onderhoudskosten. Doe ik dat niet krijg ik nu namelijk hoofdpijn van de afschrijving :P

Beetje jammer dat door allerlei bijkomende kosten de eerstvolgende beurt (30.000 km later) alsnog op bijna €1.700,- kwam. Gelukkig heb ik daarna weer 15.000km en een probleemloze APK gehad. Alsnog komt onderhoud bij mij tot nu toe boven de €0,05/km. Ook mede door een band van 10.000km oud die lek gereden was in de zijkant waardoor er weer twee banden vervroegd vervangen moesten worden.

€600 voor onderhoud bij 10.000 geeft €0.06/km (duhh) en voor mij tot nu toe in ieder geval realiteit. Relatief zal onderhoud per kilometer bij minder kilometers normaal natuurlijk hoger zijn.

Vorige auto (die ik nog heb), de peugeot 205 heb ik 90.000km gereden in 6 jaar en in totaal nog niet de kosten van die ene beurt gehad, zal nog geen €0,02/km zijn. Beetje geluk moet je hebben zegmaar.. (en ook zelf een koppakking vervangen, dat helpt ook).

[ Voor 19% gewijzigd door assje op 31-07-2017 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Ze blijven hier een beetje mysterieus over maar tijdens het aanvragen bij de Audi dealer heb ik tussen neus en lippen bij de beste man geïnformeerd hoe ze dit berekenen. Hij zei dit ook niet precies te weten. Maar gaf aan dat als je minimaal 2.5x het leasebedrag overhield aan het einde van de streep het eigenlijk heel gek moest lopen je niet in aanmerking komt voor Private Lease. Maar ook dit was weer afhankelijk van bepaalde variabele.

Dus na aftrek van alle kosten (woonlasten, vaste lasten en dergelijke). Inruil van de huidige auto had hier geen invloed op bij Audi.

Maar het zal per Lease partij verschillen.

Ik zou zeggen vraag verschillende offertes op, als je bij alle offertes een NEE krijgt kun je zelf uitvogelen dat je het bedrag moet bijstellen.

BTW Ik kan mijn Audi A3 Sportback S-Line is Vrijdag af te halen _/-\o_

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
Bedankt voor de uitleg @Nila. wazigheid vormt nieuwsgierigheid laten we maar zeggen ;-)
Kan me voorstellen dat je uitkijkt naar vrijdag!!

Wat voor leasepakket heb jij afgesloten tegen wat voor €? Kan het wel een beetje uit een A3 in de private lease te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Lekiame schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:08:
Bedankt voor de uitleg @Nila. wazigheid vormt nieuwsgierigheid laten we maar zeggen ;-)

Wat voor leasepakket heb jij afgesloten tegen wat voor €? Kan het wel een beetje uit een A3 in de private lease te nemen?
Via de website kwam ik toen uit op €390 (zwart / 24m / 15.000 km),- dit was een actie. Want als ik nu kijk met dezelfde opties kom ik op een hoger bedrag uit.

Nu met wat extra opties details, andere kleur en 5000km meer zit ik op €423 pm voor 24 maanden.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Lekiame schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:08:

Ik heb bij de lokale leaseboer de volgende rekenmodule gevonden:

https://www.xleasy.nl/voor-welk-bedrag-kan-ik-leasen/

Alleenwonend, 2800 bruto / 2000 netto, hypotheek bruto 1000 netto geeft je een leaseruimte van ca € 470,-.

Vind ik een redelijk fors bedrag, maar goed, het zal wel passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
ZieMaar! schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:03:
[...]

Ik heb bij de lokale leaseboer de volgende rekenmodule gevonden:

https://www.xleasy.nl/voor-welk-bedrag-kan-ik-leasen/

Alleenwonend, 2800 bruto / 2000 netto, hypotheek bruto 1000 netto geeft je een leaseruimte van ca € 470,-.

Vind ik een redelijk fors bedrag, maar goed, het zal wel passen.
Ik vind het bizar veel eerlijk gezegd, alleen de hypotheek vind ik al extreem hoog voor het genoemde salaris daar zou ik echt niet nog een leaseconstructie bij willen in ieder geval.

Voor mij ook de calculator ingevuld en ik mag zo'n beetje 80% van het netto inkomen uitgeven aan lease. Soweiso ben ik er vrij zeker van dat dit niet representatief is voor wat maximaal kan. Mocht dat wel zo zijn zou ik toch graag adviseren je te baseren op wat verstandig is (bijvoorbeeld volgens Nibud).

[ Voor 20% gewijzigd door assje op 31-07-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 20:11
Ja want het begint erop te lijken dat de lease MIJen de nieuwe DSBs zijn.... Ik hoop het niet voor ze maar ik ben eens benieuwd hoeveel mensen het niet meer kunnen betalen over 2-3 jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Die check is echt bizar. We zouden volgens die check voor 3800 mogen leasen. Die kosten zouden we echt nooit kunnen opbrengen met ons huidige leefpatroon en zelfs al zouden we echt ons best doen en op alles besparen, dan hebben we een hele gave auto waar we de benzine niet meer van kunnen betalen... 8)7

@ZieMaar! hieronder: Toch vraag ik me af of die check wel klopt. Leasemaatschappijen moeten toch ook gewoon voldoen aan de normen voor lenen? Stel dat we even uit gaan van 65% van die 3800 euro (zo wordt het namelijk geregistreerd bij de BKR), dan kom je dus op een maandlast van 2470 uit. Dat staat gelijk aan een doorlopend krediet (uitgaande van 2% betaling per maand) van 123500. Ik heb zo'n vermoeden dat de bank mij dat niet gaat lenen (hoop ik toch?) Wow, het klopt inderdaad... Ik zou een enorm hoog krediet mogen afsluiten. De leennorm is echt bizar. Staat ook totaal niet in verhouding tot de hypotheek norm

[ Voor 52% gewijzigd door Greencap op 31-07-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
He, dit is niet een is het een verstandig berekening, dit is een 'kan het' berekening :). En t waren wat voorbeeld gegevens, lichtjes gebaseerd op een vraag eerder in dit topic. Ik kom ook extreem hoog uit met mijn eigen gegevens, maar ik denk dat je wel een indicatie hebt als je een laag salaris hebt, van wat mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:45
ZieMaar! schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:01:
He, dit is niet een is het een verstandig berekening, dit is een 'kan het' berekening :)
Het kan ook niet. Als ik mijn bedragen (salaris, woonlasten en overige lasten) op geef kom ik met het aangeboden leasebedrag al onder de 0 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Maar je kan, theoretisch, wel de aanvraag doen :). Maar als je twijfelt of een lease van €300,- wel kan, en deze berekening zegt van niet, dan is de kans dus wel echt klein...

Ik kom zelf btw op zo'n 5k als mogelijke ruimte :). Wat zou je daar wel niet voor kunnen leasen?
Greencap schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:55:
Die check is echt bizar. We zouden volgens die check voor 3800 mogen leasen. Die kosten zouden we echt nooit kunnen opbrengen met ons huidige leefpatroon en zelfs al zouden we echt ons best doen en op alles besparen, dan hebben we een hele gave auto waar we de benzine niet meer van kunnen betalen... 8)7

@ZieMaar! hieronder: Toch vraag ik me af of die check wel klopt. Leasemaatschappijen moeten toch ook gewoon voldoen aan de normen voor lenen? Stel dat we even uit gaan van 65% van die 3800 euro (zo wordt het namelijk geregistreerd bij de BKR), dan kom je dus op een maandlast van 2470 uit. Dat staat gelijk aan een doorlopend krediet (uitgaande van 2% betaling per maand) van 123500. Ik heb zo'n vermoeden dat de bank mij dat niet gaat lenen (hoop ik toch?) Wow, het klopt inderdaad... Ik zou een enorm hoog krediet mogen afsluiten. De leennorm is echt bizar. Staat ook totaal niet in verhouding tot de hypotheek norm
Dat zal idd wel de onderliggende berekening zijn, wat kun je lenen en met welke lasten...

[ Voor 67% gewijzigd door ZieMaar! op 31-07-2017 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
ZieMaar! schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:34:
Ik kom zelf btw op zo'n 5k als mogelijke ruimte :). Wat zou je daar wel niet voor kunnen leasen?
Geen Ferrari iig, MediaMarkt heeft een keer een actie gehad dat je de Ferrari California kon private leasen voor €8888.-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Ik zie niet in waarom je voor 5000 euro geen ferrari kan leasen. Bij Alphabet hebben ze een Mercedens GLC en een Volvo XC60, beide voor minder dan 800 euro. Die hebben een cataloguswaarde van ongeveer 60000. Dan moet je een auto van een paar ton toch wel gemakkelijk kunnen leasen voor minder dan 5000 euro?

Tijd om iets leuks uit te zoeken... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Greencap schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:21:
Ik zie niet in waarom je voor 5000 euro geen ferrari kan leasen. Bij Alphabet hebben ze een Mercedens GLC en een Volvo XC60, beide voor minder dan 800 euro. Die hebben een cataloguswaarde van ongeveer 60000. Dan moet je een auto van een paar ton toch wel gemakkelijk kunnen leasen voor minder dan 5000 euro?

De waarde van de auto neemt niet alleen toe maar ook de verzekeringen en brandstof.
Volgens mij doet een Audi SQ7 a 160.000 euro ongeveer 3200 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Zijn er mensen bekend met het overkopen van de leasewagen, of kent iemand die dat gedaan heeft?
Want het enige wat ik mij dan afvraag is of er dan nog een eindcontrole komt. Denk van wel toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Greencap schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:21:

Afschrijving van een auto van een ton is hoger dan die van 1 van 50k euro. Voorbeeldje uit mijn omgeving van paar jaar geleden: Audi R8 nieuw gekocht voor rond de 2 ton, na 1,5 jaar tot de conclusie gekomen dat een Audi A8 toch handiger was met kinderen (DOHH!!) en bij inruil gewoon 80.000 verlies nemen. 80.000 / 18 = 4400 per maand afschrijving :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
@GeeMoney & @Sander

Snap ik, het zijn nu niet bepaald de meest courante auto's. Echter, 5000 euro is veel geld en daar kan je echt wel wat leuks voor leasen hoor (je geeft notabene zelf een voorbeeld). Google ook maar eens. Ik zie al Ferrari's vanaf ~3000 euro. Dat is dan wel financial lease, maar ja, als je toch al geen geld meer over hebt voor benzine, dan kan je hem net zo goed uit de verzekering halen en in je garage zetten... :+

Het is bovendien natuurlijk ook niet zo serieus bedoeld. Ik mag toch hopen dat niemand daadwerkelijk een Ferarri gaat private leasen. Dat kan je natuurlijk niet goed uitleggen op de golfclub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Greencap schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:33:
@GeeMoney & @Sander

Snap ik, het zijn nu niet bepaald de meest courante auto's. Echter, 5000 euro is veel geld en daar kan je echt wel wat leuks voor leasen hoor (je geeft notabene zelf een voorbeeld). Google ook maar eens. Ik zie al Ferrari's vanaf ~3000 euro. Dat is dan wel financial lease, maar ja, als je toch al geen geld meer over hebt voor benzine, dan kan je hem net zo goed uit de verzekering halen en in je garage zetten... :+

Het is bovendien natuurlijk ook niet zo serieus bedoeld. Ik mag toch hopen dat niemand daadwerkelijk een Ferarri gaat private leasen. Dat kan je natuurlijk niet goed uitleggen op de golfclub.
Is het privé leasen van te dure auto's niet waar half de US op draait? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Geen idee of dat zo is en schijnbaar kan het in Nederland dus ook (maar gelukkig worden er wel voornamelijk goedkope auto's aangeboden).

Daar staat natuurlijk wel tegenover dat we in Nederland ook al gewoon een PL of DK konden afsluiten die eigenlijk nauwelijks te betalen is, dus echt nieuw is het niet (wat overkredietering betreft). Ik snap vooral niet zo goed waarom ze de leennormen voor hypotheken en consumptief krediet niet meer naar elkaar toetrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
We gaan dankzij mijn linkje wel wat off-topic zo :). De meeste mensen hier die interesse hebben in private lease kijken volgens mij naar auto's tussen de €200,- en €600,-, kosten die meestal prima te dragen zijn (en je voor een andere oplossing ook in meer of mindere mate hebt). Mijn zakelijke lease auto kostte me netto ook al een kleine € 450,-, dat zit gewoon in dezelfde orde van grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
ZieMaar! schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:05:
Mijn zakelijke lease auto kostte me netto ook al een kleine € 450,-, dat zit gewoon in dezelfde orde van grootte.
Als je zegt "kostte me" bedoel je dan de bijtelling?

Dat is natuurlijk iets heel anders dan wat de auto (je werkgever) kost waar we het in een private lease topic over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Jasphur schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:31:
Zijn er mensen bekend met het overkopen van de leasewagen, of kent iemand die dat gedaan heeft?
Want het enige wat ik mij dan afvraag is of er dan nog een eindcontrole komt. Denk van wel toch?
Geen ervaring mee, maar het hele concept lijkt me gebasseerd op het feit dat je een lopend contract overneemt. Als je wil private leasen kan je toch ook alleen een private lease contract overnemen? Pas aan het einde van het contract gaat de leasemaatschappij controleren, want dan pas gaat de auto terug. Je neemt dat contract over inclusief alle verplichtingen. Het lijkt me veel te veel werk voor de leasemaatschappij om te gaan bijhouden of de oude of nieuwe contractant nu een bepaalde schade heeft veroorzaakt en ik geloof eigenlijk ook niet dat ze alle schade's van die auto's perfect gaan opknappen ten tijde van de overname. Aan de andere kant werkt het natuurlijk ook al zo bij huurauto's waar je alle schade's omcirkelt op een formuliertje. Ik zou er persoonlijk niet al te happig op zijn om zo'n contract over te nemen. Ze lijken mij financieel eigenlijk ook niet zo interessant, dus waarom zou je dit uberhaupt willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Greencap schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:32:
[...]

Geen ervaring mee, maar het hele concept lijkt me gebasseerd op het feit dat je een lopend contract overneemt. Als je wil private leasen kan je toch ook alleen een private lease contract overnemen? Pas aan het einde van het contract gaat de leasemaatschappij controleren, want dan pas gaat de auto terug. Je neemt dat contract over inclusief alle verplichtingen. Het lijkt me veel te veel werk voor de leasemaatschappij om te gaan bijhouden of de oude of nieuwe contractant nu een bepaalde schade heeft veroorzaakt en ik geloof eigenlijk ook niet dat ze alle schade's van die auto's perfect gaan opknappen ten tijde van de overname. Aan de andere kant werkt het natuurlijk ook al zo bij huurauto's waar je alle schade's omcirkelt op een formuliertje. Ik zou er persoonlijk niet al te happig op zijn om zo'n contract over te nemen. Ze lijken mij financieel eigenlijk ook niet zo interessant, dus waarom zou je dit uberhaupt willen?
Ik bedoelde eigenlijk meer de auto overkopen aan het einde van het contract. Niet tijdens het contract. Of lees ik je reactie verkeerd?

Dat het financieel niet interessant is ben ik van op de hoogte. Je betaald de auto gewoon twee keer. Echter heb ik in het verleden gewoon erg veel pech gehad met auto's. Dus een auto kopen waarvan ik de volledige geschiedenis ken is dan echt een mega pluspunt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
Jasphur schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:03:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk meer de auto overkopen aan het einde van het contract. Niet tijdens het contract. Of lees ik je reactie verkeerd?

Dat het financieel niet interessant is ben ik van op de hoogte. Je betaald de auto gewoon twee keer. Echter heb ik in het verleden gewoon erg veel pech gehad met auto's. Dus een auto kopen waarvan ik de volledige geschiedenis ken is dan echt een mega pluspunt voor mij.
Zo'n auto overnemen is absoluut wel interessant. Ik weet daarom ook niet waar je bovenstaande vandaan haalt. Als je eens een stuk terug scrollt in dit topic zal je bij een gedeelte komen waarbij we de "overname" waarde berekenen na de leaseperiode. Dit viel erg gunstig (>€1000 "winst") _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
@Jasphur Oh sorry, ik begreep je verkeerd. Ik dacht dat je een lopend leasecontract wilde overnemen. Als je zelf de auto gaat kopen lijkt het me dat de eindcontrole niet echt uitmaakt. Als de overnameprijs gebasseerd is op een schadevrije auto dan zal het de leasemaatschappij niets uitmaken hoeveel schade je hebt gereden. Daar staat natuurlijk tegenover dat wanneer je wel schade moet afrekenen je ook mag verwachten dat al die schades gerepareerd worden.

Ik heb hier ook geen ervaring mee, maar mijn ervaring met leasemaatschappijen in het algemeen is dat ze best flexibel zijn en hier waarschijnlijk wel over te praten/onderhandelen valt.

De opmerking over dat je de auto 2x betaald snap ik overigens niet. Dat is natuurlijk niet zo. Je betaald tijdens de leaseperiode voor onderhoud, afschrijving, etc, over die periode (en dus niet verder). De auto overnemen kan dus best interessant zijn, maar net zoals bij het kopen van een willekeurige andere auto hangt het af van de vraagprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Lekiame schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:31:
[...]

Zo'n auto overnemen is absoluut wel interessant. Ik weet daarom ook niet waar je bovenstaande vandaan haalt. Als je eens een stuk terug scrollt in dit topic zal je bij een gedeelte komen waarbij we de "overname" waarde berekenen na de leaseperiode. Dit viel erg gunstig (>€1000 "winst") _/-\o_
Dat is wel gunstig. Ik zal eens teruglezen. Met twee keer betalen bedoelde ik de maandelijkse betaling van de wagen gedurende het leasecontract (in mijn geval ±11.000 euro) en dan nog eens de 'tweedehands' prijs. Las bij Terberg (justlease) ook al ergens dat ze vaak een aanbod doen die onder de dealer prijs zit die ze ervoor zouden kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit is dan weer eens een aardige deal lijkt me:

https://www.century.nl/ac...ort-connect-private-lease

Prima als je een jaartje mobiliteit zoekt met niet teveel kilometers voor een schappelijke prijs (€149, 1 jaar, 10.000 kilometer).

[ Voor 6% gewijzigd door fredkroket op 01-08-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:39:
[...]

Dat is wel gunstig. Ik zal eens teruglezen. Met twee keer betalen bedoelde ik de maandelijkse betaling van de wagen gedurende het leasecontract (in mijn geval ±11.000 euro) en dan nog eens de 'tweedehands' prijs. Las bij Terberg (justlease) ook al ergens dat ze vaak een aanbod doen die onder de dealer prijs zit die ze ervoor zouden kunnen vragen.
Lijkt me ook niet meer dan logisch, ze hebben zonder moeite een koper, hoeven de auto niet showroom klaar te maken etc, hoeven de auto dus ook niet langer in voorraad te nemen zonder dat er inkomsten tegenover staan. Dit is voor leasemaatschappijen ook een hele makkelijke oplossing.

Denk alleen dat je zelf inderdaad even goed moet doorrekenen wat de auto je dan gaat kosten per maand na die tijd, rekening houdend met verdere afschrijving etc, en dat afzetten tegen kosten van gewoon de volgende private leasen (of evt een jaar verlengen tegen lager tarief oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Sander schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:25:
[...]

Lijkt me ook niet meer dan logisch, ze hebben zonder moeite een koper, hoeven de auto niet showroom klaar te maken etc, hoeven de auto dus ook niet langer in voorraad te nemen zonder dat er inkomsten tegenover staan. Dit is voor leasemaatschappijen ook een hele makkelijke oplossing.

Denk alleen dat je zelf inderdaad even goed moet doorrekenen wat de auto je dan gaat kosten per maand na die tijd, rekening houdend met verdere afschrijving etc, en dat afzetten tegen kosten van gewoon de volgende private leasen (of evt een jaar verlengen tegen lager tarief oid)
Zeker. Door gaan met leasen zit er even niet in. Ik wil namelijk erg graag een hypotheek nadat mijn lease contract is afgelopen. :) Maar goed. Ik moet nog iets minder dan anderhalf jaar. Dus tijd zat om mij nog eens te verdiepen hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
@Sander De leasemaatschappijen hebben (denk ik) hoe dan ook niet zo heel veel moeite om die auto door te verkopen. Zo'n auto is al "verkocht" nog voordat het leasecontract is afgelopen. Voor de koper zijn die auto's heel interessant, want ze zijn goed onderhouden, alle schades zijn bekend en bovendien goed gerepareerd. De waarde is dus ook goed te bepalen zonder de auto uberhaupt te hoeven zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Greencap schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:30:
@Sander De leasemaatschappijen hebben (denk ik) hoe dan ook niet zo heel veel moeite om die auto door te verkopen. Zo'n auto is al "verkocht" nog voordat het leasecontract is afgelopen. Voor de koper zijn die auto's heel interessant, want ze zijn goed onderhouden, alle schades zijn bekend en bovendien goed gerepareerd. De waarde is dus ook goed te bepalen zonder de auto uberhaupt te hoeven zien.
Daar is de prijs ook naar, opkopers die grote partijen opkopen.
Daarom mag jij hem ook tegen die "opkoopprijs" overnemen...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Tuurlijk ze zullen niet lang met die auto zitten, maar als jij op een wagenpark van 2000 auto's er 200 hebt staan waar je geen cent voor vangt, maar waar je wel geld in 'vast' hebt zitten dan gaan zaken als financiering etc aardig oplopen. En dat zijn dan secundaire kosten. Locaties zoals Leaseplan heeft voor verkoop van ex-lease kosten ook geld, en de mensen die er lopen ook, handelaren die auto's van ze overnemen moeten ook geld verdienen etc.

Uiteindelijk is dit een marge business, en elke handeling die gedaan wordt aan een auto kost geld dat ergens terug moet komen.

Maar dit is offtopic, ik zit nog steeds te wachten op een goede aanbieding voor private lease in het D-segment. Helaas zijn de berekeningen van jong-gebruikt tov private lease daar een stuk minder gunstig door hogere afschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:34
fredkroket schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:23:
Dit is dan weer eens een aardige deal lijkt me:

https://www.century.nl/ac...ort-connect-private-lease

Prima als je een jaartje mobiliteit zoekt met niet teveel kilometers voor een schappelijke prijs (€149, 1 jaar, 10.000 kilometer).
Idd, een van de goedkoopste die ik ooit heb gezien.
Waarom zou een lease op 1 jaar goedkoper zijn dan op 2 of 3 jaar... kan eigenlijk niet door de afschrijving.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Private lease in de hogere segmenten komt vanzelf. Het zal me niets verbazen als private lease over enkele jaren net zo normaal is als een telefoonabbo.

@Tommie12 Marketing. Waarschijnlijk weten ze dat de meeste klanten toch voor langere termijnen kiezen. Bovendien is het klantbinding en als die klanten vervolgens willen verder leasen zullen ze een hoger termijnbedrag voor de kiezen krijgen of wellicht een andere duurdere auto gaan leasen. Ten slotte zullen ze hiermee klanten (die auto's in een hogere klasse willen) aantrekken die eerder niet aan private lease dachten, maar hierdoor toch geprikkelt worden om eens te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Laatst online: 17:39

rob_erwt

What does this button do?

Tommie12 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:48:
[...]

Idd, een van de goedkoopste die ik ooit heb gezien.
Waarom zou een lease op 1 jaar goedkoper zijn dan op 2 of 3 jaar... kan eigenlijk niet door de afschrijving.
Wat ik begreep is dat er op die manier minder jaren opzitten en dit schijnbaar nogal scheelt in de afschrijving/restwaarde.

Ik heb een 18 maanden lease op een VW Up! en het voordeel bij aflopen was dan dat er maar 1 kalenderjaar ouderdom op zat (lease in mei 2017 aangegaan, afgelopen in november 2018, dus gaat de verkoop in met '1 jaar oud,model 2017!').

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
assje schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:18:
[...]

Als je zegt "kostte me" bedoel je dan de bijtelling?

Dat is natuurlijk iets heel anders dan wat de auto (je werkgever) kost waar we het in een private lease topic over hebben.
Ja, en eigen bijdrage. Netto had ik dat minder te besteden dan zonder lease auto.

Tuurlijk is het iets anders, maar om ff aan te geven dat het soort bedragen wel enigszins vergelijkbaar is (niet helemaal natuurlijk). Ik denk dat het mijn werkgever zo'n 950/1000 euro kostte, incl brandstof.

En over dat overnemen; ik heb tot nu toe alleen ervaring met zakelijk leasen maar merk dat er aan t eind van het contract vaak alleen het broodnodige onderhoud nog gedaan wordt. Ik heb ooit een setje 2e hands winterbanden gekregen en heb collega's gehad die de laatste beurt miet hoefden te doen (want bijna uit contract). Of dat met private lease zo gaat, weet ik niet. Hele grote voordeel is dat je hem zelf gereden hebt. Grote nadeel is dat je dan nog langer in dezelfde auto rijdt...

[ Voor 29% gewijzigd door ZieMaar! op 01-08-2017 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_r86
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:11
Laat die century aanbieding maar zitten, ik kreeg zojuist onderstaande reactie op een offerteaanvraag. Slechte reclame, adverteren met iets wat je niet hebt.

Hartelijk dank voor de door u getoonde interesse in de privélease aanbieding op onze SEAT MII Sport intense

De actie is enorm succesvol en helaas hebben wij op dit moment geen vrije auto's meer beschikbaar in de voorraad. Onze excuses daarvoor.

Mochten er auto's vrij vallen dan nemen wij graag contact met u op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:01
Greencap schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:54:
Private lease in de hogere segmenten komt vanzelf. Het zal me niets verbazen als private lease over enkele jaren net zo normaal is als een telefoonabbo.
Sterker nog, we zijn een van de weinige landen waar private lease achter blijft.
In landen als Spanje en Duitsland kan je heel gewoontje een Porsche Macan leasen.
Eerlijk gezegd zou ik liever ook prive leasen dan zakelijk. Je krijgt met je 19 cent altijd meer dan dat je als bijtelling moet betalen. Vooral leasen bij nieuwe auto's waar je geen onderhoud bij nodig hebt.

De afschrijving is toch niet voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De leaseauto verkopen aan de berijder mag dan wel logisch lijken, maar feitelijk is eigenhandig het businessmodel om zeep helpen. Als de berijder de auto koopt dan neemt hij geen nieuwe leasecontract. Sowieso auto's die via de dealers zijn geleaset zullen gewoon bij de dealers worden verkocht. Dan levert de auto namelijk twee keer winst op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Mijn ervaring mbt leasen betreft zakelijk leasen. Maar mijn buurman heeft wel een auto met een prive lease constructie.

Wat ik mij afvraag hoe zit het met het inleveren wanneer het contract afgelopen is en de geconstateerde (gebruikers) schade? In mijn tijd (paar jaar geleden) gingen ze bijna met een vergrootglas over de auto heen. Maar omdat er dan een groot bedrijf achter stond viel er nog wel veel "van het formulier te praten".

Is dit geen potentieel nadeel van privé leasen en iets om rekening mee te houden? Als je achteraf een paar honderd aan schadeafhandeling moet betalen is dat toch wel iets om rekening mee te houden toch?

[ Voor 10% gewijzigd door Operations op 01-08-2017 22:04 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik denk dat het met private lease minder zal zijn. Want als je aan het eind van de lease opeens 600 euro eigen risico moet betalen voor wat steenslag schade, zijn ze jou als klant kwijt.

Ik zit er ook aan te denken om van zakelijk lease naar eventueel private lease te gaan. Mijn werkgever betaalt zo'n 900 euro ex btw inclusief brandstof voor mijn auto op basis van 40k/jaar. Dit kost mij zo'n 850 euro netto aan bijtelling + mislopen van reiskostenvergoeding. Nu rijd ik de laatste jaren veel minder dan 40k en vraag me af of ik voor die 850 inclusief btw en brandstof met 20k km/jaar een vergelijkbare auto kan rijden. Het gaat om een d-segment auto, dus ik denk dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Z___Z schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:16:
Ik denk dat het met private lease minder zal zijn. Want als je aan het eind van de lease opeens 600 euro eigen risico moet betalen voor wat steenslag schade, zijn ze jou als klant kwijt.

Ik zit er ook aan te denken om van zakelijk lease naar eventueel private lease te gaan. Mijn werkgever betaalt zo'n 900 euro ex btw inclusief brandstof voor mijn auto op basis van 40k/jaar. Dit kost mij zo'n 850 euro netto aan bijtelling + mislopen van reiskostenvergoeding. Nu rijd ik de laatste jaren veel minder dan 40k en vraag me af of ik voor die 850 inclusief btw en brandstof met 20k km/jaar een vergelijkbare auto kan rijden. Het gaat om een d-segment auto, dus ik denk dat het niet kan.
Nou ja in mijn tijd (nogmaals wel zakelijk lease) was het bijbetalen van zulke bedragen helemaal niet zo gek. Uit mijn hoofd, was het max 250 euro per schade (en toevallig was het ook altijd precies 250 euro per schade, nooit is een keer minder heel gek ;) ).

Maar jouw argument van klant kwijt raken zit natuurlijk ook wel wat in.

[ Voor 3% gewijzigd door Operations op 01-08-2017 22:56 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Z___Z schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:16:
Ioniq Hybrid is wel D segment toch? Die rijdt je daar makkelijk voor in ieder geval. Voor €0,50/km kan je best wel wat doen. Kia Niro en vergelijkbaar moet ook wel lukken gok ik (maar wellicht klasse minder dan je bedoelt).

Klasse hoger wordt krap om er iets aan over te houden en waarom zou je het dan willen?

[ Voor 11% gewijzigd door assje op 01-08-2017 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ben ook van het d segment / 40k per jaar zakelijke lease (V60) naar een Niro gegaan, voor 25k per jaar. Qua ruimte lever ik niets in, de auto is wel heel iets minder, maar qua luxe/opties en rij genot valt het echt niet tegen, zeker omdat ik er ook net iets minder inzit. Ik heb ook gekeken maar bijtelling plus km vergoeding en dat als budget genomen voor private lease. Dat budget kwam bij mij op bijna € 700,-.

Ik heb de ioniq ook gereden, ik vond hem heel fijn maar in de lease wat duur in vergelijking tot bijvoorbeeld een Niro, terwijl het qua aandrijving/opties/dashboard dezelfde auto is. Ook vond ik de stoelen net iets minder (ben lang). Maar het is echt een prima auto, maar volgens mij geen d segment. Wat voor mij ook een nadeel was is dat ik er geen ski in of op kan meenemen. Die hybride aandrijving is echter top!

Astra en Megane (met een fatsoenlijke motor en automaat) komen ook tussen de 500 en 600 uit. Astra is/was via de anwb zelf rond de € 520,-. Is wel C segment, maar echt prima, moderne en degelijke auto's. Focus is goedkoper, maar vond ik zelf echt tegenvallen. Welk D segmenten rijd je nu dan?

[ Voor 32% gewijzigd door ZieMaar! op 02-08-2017 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
C-klasse rijd ik nu. Ioniq hybrid kan ik beter zakelijk de ioniq EV gaan rijden. Geen zakelijke auto maakt je flexibeler op de arbeidsmarkt, tenzij je hem zonder voorwaarden mag inleveren bij vertrek. Misschien toch maar kijken naar een jonge occasion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Een Ioniq lijkt mij ook geen D-segment nee. @ZieMaar! Je kan overigens wel via Volvo zelf een V60 private leasen. Persoonlijk vind ik de prijs best heel schappelijk. Je hebt al een V60 Polar+ Dynamic T3 voor 579 en 25000km. Die heb ik liever dan die Astra of Megane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
waar kijken jullie vooral voor private lease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
dfrenner schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:05:
waar kijken jullie vooral voor private lease?
Ik heb goede ervaringen bij autoabonnement.nl (aangesloten bij officiële dealers. BV VW, Seat, Audi, Skoda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Het grappige is dat de officiele dealers het bijna allemaal uitbesteden, maar ik neem aan dat autoabonnement.nl gewoon Pon (lease) is. De grootste leasemaatschappijen zijn in ieder geval Leaseplan, Athlon en Alphabet. Ik zou de echt kleine liever vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Greencap schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:34:
Het grappige is dat de officiele dealers het bijna allemaal uitbesteden, maar ik neem aan dat autoabonnement.nl gewoon Pon (lease) is. De grootste leasemaatschappijen zijn in ieder geval Leaseplan, Athlon en Alphabet. Ik zou de echt kleine liever vermijden.
Vergeeet Terberg en Van Mossel niet :) Zijn ook geen kleine jongens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
Greencap schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:34:
Kleine aanvulling:

Mocht je voor een kleinere gaan, let dan ophet keurmerk voor Private Lease, dat timmers iig wat dingen dicht.

Ik was aan het informeren bij Century, die hebben scherpe aanbiedingen voor VAG auto's, zoals eerder op dit forum vermeldt. Bij de voorwaarden kwam ik een meerprijs km tegen van 5-15 cent, zonder verdere uitleg.
In het kort komt het er op neer dat er bekeken wordt wat "redelijk" is aan de hand van kosten onderhoud/afschrijving etc. Dit lijkt me typisch iets wat je wilt vermijden bij private lease.

De duivel zit echt in de details bij dit soort constructies >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik zit toevallig eens hier te kijken:
https://www.autoabonnemen...issionType=handgeschakeld

Maar verschil in kilometers kun je beter zelf lappen denk ik.
Minder kilometers krijg je nooit meer terug...

Meer kilometers kost slechts 5 euro per maand, bij volledige benutting...

Op basis van 15.000: €332
Op basis van 20.000: €347
Op basis van 15.000 met 5000 extra kilometers: €352

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greencap
Jasphur schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:36:
[...]

Vergeeet Terberg en Van Mossel niet :) Zijn ook geen kleine jongens
Klopt, maar vergeleken met een Alphabet of Leaseplan (die buiten Nederland nog veel groter zijn) zijn ze toch wel echt piepklein :). Terberg lease heb ik zelfs nog nooit van gehoord.

Een kleine LM kan trouwens ook wel zo zijn voordelen hebben hoor, maar je moet echt heel goed de voorwaarden doornemen. Van die grote leasemaatschappijen weet je in ieder geval dat er al heel veel andere mensen voor je de voorwaarden hebben doorgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
dfrenner schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:42:
Ik zit toevallig eens hier te kijken:
https://www.autoabonnemen...issionType=handgeschakeld

Maar verschil in kilometers kun je beter zelf lappen denk ik.
Minder kilometers krijg je nooit meer terug...

Meer kilometers kost slechts 5 euro per maand, bij volledige benutting...

Op basis van 15.000: €332
Op basis van 20.000: €347
Op basis van 15.000 met 5000 extra kilometers: €352
Niet echt goedkoop lijkt me, al zijn de voorwaarden inderdaad beter.

Ik heb een offerte voor een Fabia Joy, voor 10km/48 maanden voor 250€/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
smurfinmark schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:47:
[...]

Niet echt goedkoop lijkt me, al zijn de voorwaarden inderdaad beter.

Ik heb een offerte voor een Fabia Joy, voor 10km/48 maanden voor 250€/maand.
Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
@dfrenner Nog een klein voordeel van "later kilometers bijkopen" is dat je BKR registratie lager is. Je krijgt bij de meeste leasemaatschappijen overigens wel gewoon geld terug bij minder kilometers maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
Bij Century, maar nogmaals, let ff op de voorwaarden.

Ik kan dit naar je toe sturen, mocht je interesse hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door smurfinmark op 02-08-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Greencap schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:47:
[...]

Klopt, maar vergeleken met een Alphabet of Leaseplan (die buiten Nederland nog veel groter zijn) zijn ze toch wel echt piepklein :). Terberg lease heb ik zelfs nog nooit van gehoord.

Een kleine LM kan trouwens ook wel zo zijn voordelen hebben hoor, maar je moet echt heel goed de voorwaarden doornemen. Van die grote leasemaatschappijen weet je in ieder geval dat er al heel veel andere mensen voor je de voorwaarden hebben doorgelezen.
Terberg is het moederbedrijf van o.a. JustLease. En is vaak het bedrijf wat leasing regelt voor dealers.

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Greencap schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:30:
Een Ioniq lijkt mij ook geen D-segment nee. @ZieMaar! Je kan overigens wel via Volvo zelf een V60 private leasen. Persoonlijk vind ik de prijs best heel schappelijk. Je hebt al een V60 Polar+ Dynamic T3 voor 579 en 25000km. Die heb ik liever dan die Astra of Megane.
Ja dat is op zich ook interessant, maar ik hoef zelf niet meer zo'n dure wagen aangezien ik een stuk minder ga rijden. Let trouwens wel ff op: die Megane/Astra zijn dan de 130/150 pk versies, niet die trage versies die je verder overal ziet (die zijn veel goedkoper) en automaten. De site doet het nu niet goed, maar het toont maar des te meer aan dat via de dealer/merk zelf ook best interessant kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Laatst online: 19-09 20:37
Audi A3 Sportback S-Line besteld voor 24 maanden, 20.000km voor 414eu per maand. Levering week 44.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@r0bb bij breekdeautomarkt.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Je moet 1 jaar van te voren betalen, je mag een voorkeur geven aan merk en opties, maar ze garanderen niet dat je het model/merk/opties krijgt die je als voorkeur hebt aangegeven?

Er zit nogal een verschil of je een Megane of een 3-serie krijgt.....

Ziet eruit als een piramidespel. Ze financieren de auto's van de huidige rijders met de inleg van toekomstige rijders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wat een onzin zeg, dat breekdeautomarkt. Stel je gaat voor Luxe. Kom je in een Superb te rijden, en je buurman wellicht in een Evoque. Ja, daar zou je heel vrolijk van worden..... Daarnaast: de 3 serie is middenklasse en de even grote en dure 4 serie is luxe? Ik denk dat van de inleggers niemand ooit iets zal rijden en dat eigenaren van het bedrijf met de noorderzon vertrekken zodra er na 11 maanden genoeg mensen zijn die hebben ingelegd.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Dat mensen nog daadwerkelijk met dit sort partijen in zee gaan? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 11-08-2017 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
  • Laatst online: 19-09 20:37
Hahaha nee absoluut niet daar haha. Gewoon bij de Audi dealer maar dit was wel een actie die inmiddels verlopen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Eigenlijk is het gewoon gokken. Je koopt een lot van €3600 en als je pech hebt win je een petjes Golf voor een jaar, heb je geluk win je een GLA voor een jaar.

Iets zegt mij dat die middenklasse altijd een Golf gaat zijn, de luxe een SuperB en instap een Polo. Verder vreemd dat de Focus en Astra bij de instap staan en de Golf bij middenklasse. Heb het idee dat er gewoon afspraken zijn met PON.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie deze website al gevonden?

http://www.autoweek.nl/privateleasevergelijker/

Behoorlijk accuraat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
TheBrut3 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:49:
Eigenlijk is het gewoon gokken. Je koopt een lot van €3600 en als je pech hebt win je een petjes Golf voor een jaar, heb je geluk win je een GLA voor een jaar.

Iets zegt mij dat die middenklasse altijd een Golf gaat zijn, de luxe een SuperB en instap een Polo. Verder vreemd dat de Focus en Astra bij de instap staan en de Golf bij middenklasse. Heb het idee dat er gewoon afspraken zijn met PON.
Dit was hier paar maanden terug al besproken. Ik had me aangemeld en contract bekeken etc. Vervolgens ook melding gemaakt bij AFM en nog iets.

Principe was wel dat je gewoon de auto kon kiezen, dus geen gok wat je zou krijgen.

Echter klopt er natuurlijk geen snars van dus dat is weinig relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht maar tot je voor een nieuwe hypotheek wilt gaan . Dan is private.lease een doodsteek dat kost je een boel centen er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:17:
Wacht maar tot je voor een nieuwe hypotheek wilt gaan . Dan is private.lease een doodsteek dat kost je een boel centen er op.
Het is zeker iets om rekening mee te houden maar niet perse een probleem voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

assje schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:20:
[...]

Het is zeker iets om rekening mee te houden maar niet perse een probleem voor iedereen.
Klopt
Wij hebben een polo deze kost ons per maand net geen 300 euro dit kost ons op een hypotheek 65.000 zouden we willen verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:25:
[...]

Klopt
Wij hebben een polo deze kost ons per maand net geen 300 euro dit kost ons op een hypotheek 65.000 zouden we willen verhuizen.
"Kost" is natuurlijk een lastige termen hier. Je kunt minder lenen maar dat kost je natuurlijk niets (levert je eerder een besparing op).

Helemaal eens dat een private lease auto te zwaar wordt aangerekend bij financieringsmogelijkheden. Alsnog, dit is alleen een probleem als je in de richting van de max. Nibud normen zou willen gaan lenen.

Mij persoonlijk doet die leencapaciteit in ieder geval niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:17:
Iedereen die gaat voor private lease weet dit, anders heeft diegene echt 0,0 vooronderzoek gedaan en in mijn ogen gewoon dom. Dat is hetzelfde als gaan werken en verwachten dat je het brutoloon op je rekening krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:04
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:25:
[...]

Klopt
Is het ook mogelijk om halverwege het contract te besluiten om de lening in één keer te betalen ( dus voor alle resterende maanden van het contract) en verdwijnt dan de BKR notering waardoor je wel weer max hypo kan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:33
Valorian schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:36:
[...]

Is het ook mogelijk om halverwege het contract te besluiten om de lening in één keer te betalen ( dus voor alle resterende maanden van het contract) en verdwijnt dan de BKR notering waardoor je wel weer max hypo kan nemen?
tegenwoordig kun je bij sommige partijen eerder stoppen; stel je hebt 3 jaar contract a 250 per maand, en 2 jarig contract kost 300 per maand, dan moet je bij na 2 jaar stoppen het verschil tussen 3 jarig en 2 jarig tarief bijleggen.
Pagina: 1 ... 11 ... 106 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.