Deze week had ik een leuke casus. Mijn PL-auto moet voor een reparatie naar de dealer. Die moesten hem twee dagen, maar "waarschijnlijk een week" binnen hebben. Dat bleek al direct een week te worden.
Ik kreeg als vervangend vervoer een B-segment auto, terwijl mijn auto toch zeker D-segment is. Nu zou ik daar normaal niet zo om klagen, maar ik heb drie jonge kinderen en vrouw te vervoeren (we hebben niet voor niets een grote auto). Ik zag dat niet voor me, dus ik zat te denken, hoe ga ik dat doen deze week...
Ik bellen met de berijdersdesk van Volkswagen Private
Lease: "U heeft recht op gelijkwaardig vervoer, dus u kunt de dealer vragen om dat voor u te regelen, dan gaat de nota naar ons". Dus ik weer contact opnemen met de dealer. "Meneer, wij hebben hier niet groter dan B-segment. Als het groter moet, dan zal de
leasemaatschappij hier wat neer moeten zetten voor u." Dus ik weer bellen met de berijdersdesk. "O, dus zo gaan ze ermee om, ik bel zelf wel even."
Halfuur later weer de berijdersdesk aan de telefoon: "Meneer, einde van de dag kunt u gelijkwaardig vervoer ophalen. Ze bellen u nog van de dealer." En inderdaad, toen kreeg ik een belletje en hadden ze dus tóch wel een gelijkwaardige auto beschikbaar..
Tot nu toe ben ik dus heel tevreden met VWFS, ze helpen je goed en je krijgt gewoon een naam die je weer mag bellen als er wat is etc.