Nee exclusief en inclusief sepp eraf gehaald. Want je mag vanuit koop en lease eenmalig je kenteken wijziging doorgeven.JanHenk schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 10:25:
@Joosie200 Met bruto en netto bedoel je de omzetbelasting in de termijn? Of wat anders?
Wezen kijken en rijden in Assen. De blauwe kleur staat de EV6 goed. Drivers cockpit ipv ruimtelijk interieur bij de Ioniq 5. Maar de sommetjes die ik opnoemde eerder gaan niet op. De productpagina doet lijken alsof je mag kiezen: koop, huurkoop of private lease. Maar omdat het een demo model is geweest en al 20k op de teller heeft staan is private lease uitgesloten.
Wij hebben dezelfde auto genomen.Double_Davy schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:44:
Eind augustus heb ik een private leasecontract afgesloten bij een Audi dealer voor een Audi A3 PHEV looptijd 24 maanden, 10.000 km/jaar. Ik had op dat moment geen eigen auto meer, en mij werd verteld dat de auto in oktober binnen zou komen. In de mail van Audi/Pon stond zelf een afleverdatum van 7 november.
Eenmaal in oktober bleek dat niet haalbaar te zijn, dus ik heb netjes gewacht tot 7 november. Op 3 november kreeg ik echter een nieuwe mail van Audi/Pon met een verschoven afleverdatum: 28 november. De dealer verzekerde mij op dat moment dat deze datum “definitief in het systeem stond” en niet meer gewijzigd zou worden.
Vandaag heb ik de dealer gebeld om te vragen of de auto inmiddels geleverd was, maar nee: hij staat “nog ergens op de trein”. De dealer heeft nu wel met mij alvast een ophaaldatum ingepland op 2 januari. Daarbij gaf hij aan dat, als de auto dan nóg niet binnen is, ik het contract mag annuleren. Hij zou ook navraag doen bij Audi/Pon of er iets van compensatie/korting mogelijk is, omdat ik al die tijd zelf een huurauto moet bekostigen. Ik huur namelijk sinds oktober op eigen kosten een auto omdat ik er vanuit ging dat mijn PL auto er dan zou zijn.
Mijn vragen:Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips!
- Zijn er wettelijke rechten bij langdurige leververtraging, of is het vooral “pech en afwachten”?
- Is compensatie/huurvergoeding realistisch of kan ik dat wel vergeten?
- Wat zouden jullie in deze situatie doen: nog wachten, meteen annuleren zodra het kan, of iets anders?
Ook voor 2 jaar.
Zou idd oktober geleverd worden.
Uiteindelijk werd die week 47 gebouwd.
Begin december stond die nog op transport te wachten en we zijn van de week gebeld dat we hem nu op 24 Dec kunnen ophalen.
Ik heb wel vaker gebeld en gewacht met het verkopen van onze huidige auto. (Gisteren verkocht) nu hoeven we maar voor kleine 2 weken een tussen oplossing.
Je hebt verder geen recht op compensatie oid.
Het zal vast in de kleine lettertjes staan.
Ik had 3 jaar geleden een kia niro besteld met een beloofde levertijd van 4 mnd.....dat werden er 11,5 😬
Wellicht kan je bellen of het echt niet eerder af te halen is.
Ik heb zelf ook een tesla y gekocht. Vorige maand besteld. Begin december gemaakt. In Nederland op 10-12. Levering was 12-12, dus ik snap echt niet op wat voor traktor ze de audi's vervoeren?!?
Ja erg bijzonder waarom het bij Audi zo traag moet verlopen. Overigens heb ik vorige week nog even e.e.a. op de mail gezet naar de dealer. Daarop werd ik afgelopen vrijdag opeens gebeld door de dealer met de mededeling dat de auto ik de auto a.s. woensdag kan komen ophalen. Een verklaring waarom het nu wel eerder kon wist hij ook niet (erg vreemd).pe-el2 schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:03:
[...]
Wij hebben dezelfde auto genomen.
Ook voor 2 jaar.
Zou idd oktober geleverd worden.
Uiteindelijk werd die week 47 gebouwd.
Begin december stond die nog op transport te wachten en we zijn van de week gebeld dat we hem nu op 24 Dec kunnen ophalen.
Ik heb wel vaker gebeld en gewacht met het verkopen van onze huidige auto. (Gisteren verkocht) nu hoeven we maar voor kleine 2 weken een tussen oplossing.
Je hebt verder geen recht op compensatie oid.
Het zal vast in de kleine lettertjes staan.
Ik had 3 jaar geleden een kia niro besteld met een beloofde levertijd van 4 mnd.....dat werden er 11,5 😬
Wellicht kan je bellen of het echt niet eerder af te halen is.
Ik heb zelf ook een tesla y gekocht. Vorige maand besteld. Begin december gemaakt. In Nederland op 10-12. Levering was 12-12, dus ik snap echt niet op wat voor traktor ze de audi's vervoeren?!?
Ben nu wel benieuwd of we hem bij dezelfde dealer hebben besteld haha.
Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.