Bij broekhuis ook leuke lease deals.
https://broekhuis.nl/priv..._car_prijs&sort_order=ASC
bv de frontera voor 339.
bv de frontera voor 339.
Is mij helaas niet duidelijk!
Leuke deal voor de Frontera!alki schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:44:
Bij broekhuis ook leuke lease deals.
bv de frontera voor 339.
[ Voor 56% gewijzigd door crunchytail op 06-10-2025 16:06 ]
Lees alleen dat ie door de software beperkt word in acceleratie. Dat vooral nadelen heeft als iemand wil inhalencrunchytail schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:01:
[...]
Is mij helaas niet duidelijk!
[...]
Leuke deal voor de Frontera!48 maanden / 10.000 km voor €355 is netjes (meerprijs per km: 14,9 cent). Uiteraard wel rekening houden met de mrb verhoging per 1 januari ´26.
Op de site van Opel zijn ook leuke leasedeals te vinden, ook voor de Frontera. De voorraadmodellen van de Corsa zijn ook wel interessant: 48 maanden / 12.000 km voor €337,72 pm. (meerprijs per km: 6 cent)
Die komt er inderdaad bij, afhankelijk van het gewicht van je kar.mprkooij schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:58:
Die prijzen voor de elektrische modellen zijn denk ik omdat die 50-75 euro per maand er straks weer bij komt vanaf 2026?
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Nouja er komt natuurlijk wel een redelijk bedrag bij vanaf 2026. Niet iedereen denkt daar over na en denken nu wow, nette prijs voor een elektrische private lease.JanHenk schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 21:12:
[...]
Die komt er inderdaad bij, afhankelijk van het gewicht van je kar.
Maar ik denk niet dat dat de reden is voor acties op elektrische auto’s. Denk voornamelijk om aan CO2-targets te voldoen…? Koffiedik kijken van mijn kant hoor.
Niet alleen bij private lease..hetzelfde bij normale lease via Ayvens...het werkt nog niet optimaal zeg maar ;-)Luto schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:35:
Niet helemaal tevreden hoe het allemaal loopt via ANWB private lease (Ayvens). Vooral de integratie tussen de verschillende bedrijven loopt een beetje slecht. Kreeg van Nefkens een mail dat de auto toe was aan onderhoud, vervolgens Ayvens gevraagd of ik dan via de Ayvens app de afspraak moest maken. Dat moest. Ik dus de afspraak maken via de app, met haal- en breng service. Week later via de app de afspraak verplaatst via de app.
Op de dag zelf geen Nefkens in zicht. Nefkens gebeld "Nee wij zien geen afspraak in het systeem, alleen voor (oorspronkelijke datum), ook haal en breng service staat er niet bij."
Iedereen die ik spreek is op zich vriendelijk en denkt mee. Maar ik moet er zelf veel moeite voor doen om alles bij de juiste partij te regelen, terwijl die partijen onderling maar slecht communiceren.
Check of je aansprakelijk bent voor het voldoen van het bedrag als zij dat niet meer kan/doet/wil.RippedBonobo schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 20:38:
Weet iemand hoe dit zit? Mijn partner (samenlevingscontract, geen geregistreerd partnerschap) wil een nieuwe Suzuki Swift private leasen op haar naam. Maar in het hele proces moest ik, nadat zij een digitale check had doorlopen, ook door een hele digitale check heen met mijn DigiD. Is dit gebruikelijk? Ik wil niet als mede-contractant eindigen op dat contract namelijk.
[ Voor 40% gewijzigd door crunchytail op 17-10-2025 01:22 ]
Niet gebruikelijk tenzij je garant staat bijvoorbeeld. Anders is het gewoon een individueel contract. Ik heb hier zelf ook last van gehad bij een aanbieder, die doen dat graag want dan hebben ze meer kans dat er wat te verhalen valt indien één van de twee niet meer kan betalen.RippedBonobo schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 20:38:
Weet iemand hoe dit zit? Mijn partner (samenlevingscontract, geen geregistreerd partnerschap) wil een nieuwe Suzuki Swift private leasen op haar naam. Maar in het hele proces moest ik, nadat zij een digitale check had doorlopen, ook door een hele digitale check heen met mijn DigiD. Is dit gebruikelijk? Ik wil niet als mede-contractant eindigen op dat contract namelijk.
Ze proberen het idd omdat ze het graag hebben, ik heb gebeld en uiteindelijk gelukt om mijn naam niet op het contract te zetten.deathmonkey schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:33:
[...]
Niet gebruikelijk tenzij je garant staat bijvoorbeeld. Anders is het gewoon een individueel contract. Ik heb hier zelf ook last van gehad bij een aanbieder, die doen dat graag want dan hebben ze meer kans dat er wat te verhalen valt indien één van de twee niet meer kan betalen.
[ Voor 23% gewijzigd door _Anvil_ op 20-10-2025 10:55 ]
Helaas weer 5k km op dit moment. Wel echt scherpe deal, zeker als je nog wat SEPP subsidie hebt. Ik ga deze in de gaten houden de komende periode (i.v.m. black friday). Ik loop steeds meer tegen beperkingen aan (qua formaat/ruimte) met onze MG4crunchytail schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 09:47:
[...]
Zie dat het om 60 maanden / 5000 km gaat.
Bij Pouw staat hij nu voor 60 maanden / 10.000 km
[Afbeelding]
Vaak bu'j te bang!
Pouw had zgn de ID5 ook voor €399. Mailtje gehad dat deze zogenaamd niet meer beschikbaar zou zijn. En dan doen ze alsof ik het fout had. Heb gelukkig de screenshots. Bied op z’n minst excuses aan en een 10tje korting op een ID4 ofzo. Nee hoor, mij voor gek verklaren 😂 Gelukkig heb ik de screenshots nog. Onbetrouwbare dealer, dit zijn dingen waar ik niet van hou. Ik ga toch voor een andere auto.-tom-562 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:03:
[...]
Helaas weer 5k km op dit moment. Wel echt scherpe deal, zeker als je nog wat SEPP subsidie hebt. Ik ga deze in de gaten houden de komende periode (i.v.m. black friday). Ik loop steeds meer tegen beperkingen aan (qua formaat/ruimte) met onze MG4
/f/image/Q9VM9gPUoPBXdVRER5q3UlHp.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Tremio op 22-10-2025 15:52 ]
Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?
Inmiddels terug van een proefrit met een ID4, fijne uit! En lekker ruim.Tremio schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:47:
[...]
Pouw had zgn de ID5 ook voor €399. Mailtje gehad dat deze zogenaamd niet meer beschikbaar zou zijn. En dan doen ze alsof ik het fout had. Heb gelukkig de screenshots. Bied op z’n minst excuses aan en een 10tje korting op een ID4 ofzo. Nee hoor, mij voor gek verklaren 😂 Gelukkig heb ik de screenshots nog. Onbetrouwbare dealer, dit zijn dingen waar ik niet van hou. Ik ga toch voor een andere auto.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vaak bu'j te bang!
Dat is wel raar. Was toch echt de 77kWh versie voor 419 en later 399.-tom-562 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:51:
[...]
Inmiddels terug van een proefrit met een ID4, fijne uit! En lekker ruim.
Die 399 klopt ook niet helemaal, die bleek alleen geldig als je al een PL van Volkswagen had, dus de basisprijs was eigenlijk 409 voor 5k km. Het viel mij wel op dat de prijzen voor extra kilometers (per staffel) best gunstig zijn (6ct/km). De meerprijzen bij meer-km's waren ook gunstig (~7,5ct!).
De verkoper die wij hadden was niet helemaal op de hoogte van de actie/Limited Edition uitvoering. Hij was in eerste instantie ervan overtuigd dat je voor een andere kleur bij moest betalen, en dat de 52kWh versie minder opties had dan de 77kWh versie, hij was in eerste instantie ook erg verbaasd toen hij zelf zag wat er allemaal op zat aan opties haha![]()
Ik heb nu een offerte liggen voor een 52kWh versie met 15k km. Ik ga er nog ff een nachtje over slapen, maar ik neig naar een "akkoord".
Overigens vertelde de verkoper dat het een tijdelijke actie was (x aantal contracten) en ze als dealer niet weten hoeveel contracten VW uitgeeft. Bij een vorige vergelijkbare actie met een Golf hebben ze toen mensen moeten teleurstellen.
Bedenk je wel dat die 52 kWh een echte range heeft van 285 kilometer. In de winter op alleen snelweg slechts 200 km zelfs.-tom-562 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:51:
[...]
Inmiddels terug van een proefrit met een ID4, fijne uit! En lekker ruim.
Die 399 klopt ook niet helemaal, die bleek alleen geldig als je al een PL van Volkswagen had, dus de basisprijs was eigenlijk 409 voor 5k km. Het viel mij wel op dat de prijzen voor extra kilometers (per staffel) best gunstig zijn (6ct/km). De meerprijzen bij meer-km's waren ook gunstig (~7,5ct!).
De verkoper die wij hadden was niet helemaal op de hoogte van de actie/Limited Edition uitvoering. Hij was in eerste instantie ervan overtuigd dat je voor een andere kleur bij moest betalen, en dat de 52kWh versie minder opties had dan de 77kWh versie, hij was in eerste instantie ook erg verbaasd toen hij zelf zag wat er allemaal op zat aan opties haha![]()
Ik heb nu een offerte liggen voor een 52kWh versie met 15k km. Ik ga er nog ff een nachtje over slapen, maar ik neig naar een "akkoord".
Overigens vertelde de verkoper dat het een tijdelijke actie was (x aantal contracten) en ze als dealer niet weten hoeveel contracten VW uitgeeft. Bij een vorige vergelijkbare actie met een Golf hebben ze toen mensen moeten teleurstellen.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
77kWh versies voor die prijs ben ik nog nergens tegen gekomenSTIMPPYYY schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 16:10:
[...]
Dat is wel raar. Was toch echt de 77kWh versie voor 419 en later 399.
Waar zie je dat? Volgens mij is het namelijk 50 euro extra. Ik rij nu met een 51kWh MG4 met LFP accu. Die is in de WLTP lager dan de ID4. Wel wat minder zwaar.LuPo schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 16:35:
[...]
Bedenk je wel dat die 52 kWh een echte range heeft van 285 kilometer. In de winter op alleen snelweg slechts 200 km zelfs.
https://ev-database.org/car/3249/Volkswagen-ID4-Pure
De 77 kWh variant kost €35 extra in de maand, ik zou dat doen want de APP550 motor is een stuk efficiënter en met het grotere accupakket kom je op een echte range van 445 kilometer
https://ev-database.org/car/3250/Volkswagen-ID4-Pro
[ Voor 20% gewijzigd door -tom-562 op 25-10-2025 17:02 ]
Vaak bu'j te bang!
Was dat niet bij Pauw tijdje terug. Was 419 voor de 77kWh en 399 voor de 52kWh ongeacht doorloop tijd. Heb voor de id7 daar nog een offerte van.-tom-562 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 16:56:
[...]
77kWh versies voor die prijs ben ik nog nergens tegen gekomen
[...]
Waar zie je dat? Volgens mij is het namelijk 50 euro extra. Ik rij nu met een 51kWh MG4 met LFP accu. Die is in de WLTP lager dan de ID4. Wel wat minder zwaar.
Als ik die vergelijk bij EV-Database hebben die een nagenoeg vergelijkbare 'real life' range
https://ev-database.org/s...1f8b4d4f31b5e28198f032687
Ik zie wel dat die 'winter range' bepaald is met -10 (hoe vaak is het dat nog in Nederland). Op zich kan ik met die cijfers leven, zeker i.c.m. het sneller laden (3-fase v.s. 1 fase, 145kW DC v.s. 88kW DC), i.c.m. stoel- en stuurverwarming (dat heeft de MG ook niet, iets waar je echt zwaar profijt van hebt als je alleen in de auto zit).
De verkoper zat wel redelijk te 'pushen' voor 77kWH, wellicht omdat ze die later ook beter kunnen verkopen
Edit:
ik krijg toevallig nu een mailtje van de verkoper, blijkbaar kende hij de spelregels van de actie niet helemaal, de prijs is idd 399, ipv 409 (of 419 wat hij in eerste instantie dacht). Bij de dealer is het dus 20 euro goedkoper dan bij VW zelf
Ik heb in het verleden ook eens contact gehad met een dealer hier in de buurt die een ID.3 voor 399 per maand hadden staan en daar stond een Pro S Limited Edition (met 79kWH accu) bij, incl. opties. Meteen gemaild maar dat bleek een fout te zijnSTIMPPYYY schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 17:15:
[...]
Was dat niet bij Pauw tijdje terug. Was 419 voor de 77kWh en 399 voor de 52kWh ongeacht doorloop tijd. Heb voor de id7 daar nog een offerte van.
Maar hoe dan ook, veel betere deal dan de MG4. Die van mij wordt begin november ingeleverd.
Vaak bu'j te bang!
Oh ja het verschil is inderdaad ongeveer €50 in de maand. DC laden is 26 minuten vs 33 minuten van 10 naar 80%. Gemiddeld 68 kW DC voor de MG4 en 87 kW DC voor de ID.4 Pure-tom-562 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 16:56:
[...]
77kWh versies voor die prijs ben ik nog nergens tegen gekomen
[...]
Waar zie je dat? Volgens mij is het namelijk 50 euro extra. Ik rij nu met een 51kWh MG4 met LFP accu. Die is in de WLTP lager dan de ID4. Wel wat minder zwaar.
Als ik die vergelijk bij EV-Database hebben die een nagenoeg vergelijkbare 'real life' range
https://ev-database.org/s...1f8b4d4f31b5e28198f032687
Ik zie wel dat die 'winter range' bepaald is met -10 (hoe vaak is het dat nog in Nederland). Op zich kan ik met die cijfers leven, zeker i.c.m. het sneller laden (3-fase v.s. 1 fase, 145kW DC v.s. 88kW DC), i.c.m. stoel- en stuurverwarming (dat heeft de MG ook niet, iets waar je echt zwaar profijt van hebt als je alleen in de auto zit).
De verkoper zat wel redelijk te 'pushen' voor 77kWH, wellicht omdat ze die later ook beter kunnen verkopen
Edit:
ik krijg toevallig nu een mailtje van de verkoper, blijkbaar kende hij de spelregels van de actie niet helemaal, de prijs is idd 399, ipv 409 (of 419 wat hij in eerste instantie dacht). Bij de dealer is het dus 20 euro goedkoper dan bij VW zelf
Alleen doen als je het nodig hebt. Vakantie bv - auto huren is veel duurder - Zou er verder niet over twijelen.-tom-562 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 17:25:
[...]
Ik heb in het verleden ook eens contact gehad met een dealer hier in de buurt die een ID.3 voor 399 per maand hadden staan en daar stond een Pro S Limited Edition (met 79kWH accu) bij, incl. opties. Meteen gemaild maar dat bleek een fout te zijn![]()
Wellicht bij Pouw ook.
Maar idd een veel betere deal van de MG4! Ben alleen nu toch weer aan het twijfelen voor die 77kWh...
Ja, een van de redenen om de MG4 te vervangen is om ook fatsoenlijk op vakantie te kunnen (i.c.m. een klein bagagewagentje). En ik mis gewoon wat ruimte (met 2 kleine kinderen) en opties.STIMPPYYY schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 18:11:
[...]
Alleen doen als je het nodig hebt. Vakantie bv - auto huren is veel duurder - Zou er verder niet over twijelen.
Goed idee om die 77kWh er naast te zetten, zo kan ik de relatieve verschillen iig zien. Ik heb 3x snel geladen met die MG4, en ik ben iig nooit in de buurt gekomen van de laadcurve zoals b.v. op Fastned is terug te vinden.LuPo schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 17:49:
[...]
Oh ja het verschil is inderdaad ongeveer €50 in de maand. DC laden is 26 minuten vs 33 minuten van 10 naar 80%. Gemiddeld 68 kW DC voor de MG4 en 87 kW DC voor de ID.4 Pure
Dat klinkt al een stuk anders dan 145 vs 88.
Ik zou de 77 kWh ook in de vergelijking meenemen van EV database. Uiteraard moet je het zelf weten hoor, je hebt er volgens mij al best goed over nagedacht.
Vaak bu'j te bang!
De ID.4 zal op die laadcurve komen (van Fastned) omdat hij de accu kan voorverwarmen. Ik heb hiervoor een IONIQ 5 gehad en die haalde ook consequent zijn top van ik meen 220 kW.-tom-562 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 18:33:
[...]
Ja, een van de redenen om de MG4 te vervangen is om ook fatsoenlijk op vakantie te kunnen (i.c.m. een klein bagagewagentje). En ik mis gewoon wat ruimte (met 2 kleine kinderen) en opties.
[...]
Goed idee om die 77kWh er naast te zetten, zo kan ik de relatieve verschillen iig zien. Ik heb 3x snel geladen met die MG4, en ik ben iig nooit in de buurt gekomen van de laadcurve zoals b.v. op Fastned is terug te vinden.
Lastig lastigHet scheelt wel dat ik nog 2 jaar ~60 piek SEPP subsidie per maand heb (voor 2 jaar dan
)
[ Voor 45% gewijzigd door aschja op 26-10-2025 15:14 ]
Wij hebben onze private lease e-Golf 2 jaar terug eerder ingeleverd. Voor wat betreft SEPP betekende dit inderdaad dat de resterende maanden niet werden uitbetaald. De boete was bij ons 25% van de resterende maandtermijnen.aschja schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 15:03:
Heeft iemand hier zijn private lease auto ingeleverd terwijl de SEPP nog loopt? Volgens mij kan je toch gewoon inleveren, je krijgt alleen de resterende maanden niet meer?
Daarnaast zullen we boete voor eerder inleveren moeten betalen. Ons tarief is omhoog gegaan per 1 januari vanwege de wegenbelasting. Eigenlijk is het krom dat we over die verhoging de boete moeten gaan betalen, immers is dit alleen wegenbelasting. Soort van geld harken voor Stellantis.
Ik heb inmiddels de credit nota ontvangen voor de de minder KM's. Ik krijg netjes 1500 euro terug.PhRiXoS schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:35:
het leasecontract van mijn VW T-Cross (Ayvens/ANWB) is na 5 jaar afgelopen en de auto is dinsdag geinspecteerd en opgehaald. Altijd erg zuinig mee gedaan en dat is inmiddels ook per mail bevestigd. Waar de controleur nog melding maakte van een krasje aan de binnenkant van de kofferbakklep heb ik per mail een bevestiging dat de auto schade vrij en zeer netjes is. De afrekening Autoinname is ook in de mailbox ontvangen. So far so good.
Nu even afwachten of de terugbetaling van de minder KM ook snel gaat. Dat is 1500 euro (60x25eur)
Heeft iemand ervaring hoe lang dit ongeveer duurt?
Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?
Heb zojuist bevestiging ontvangen van RVO dat wijziging akkoord is (dus van nieuw-pvl naar occassion-pvl). Met een ID4 moet dat ook wel goedkomen vermoed ik. Zeker nieuw.-tom-562 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 18:33:
[...]
Ja, een van de redenen om de MG4 te vervangen is om ook fatsoenlijk op vakantie te kunnen (i.c.m. een klein bagagewagentje). En ik mis gewoon wat ruimte (met 2 kleine kinderen) en opties.
[...]
Goed idee om die 77kWh er naast te zetten, zo kan ik de relatieve verschillen iig zien. Ik heb 3x snel geladen met die MG4, en ik ben iig nooit in de buurt gekomen van de laadcurve zoals b.v. op Fastned is terug te vinden.
Lastig lastigHet scheelt wel dat ik nog 2 jaar ~60 piek SEPP subsidie per maand heb (voor 2 jaar dan
)
Inmiddels staat hier een ID4 op de stoep. Bij century (na positieve ervaring kennis) een voorraad model gevonden en een mooie deal kunnen maken. Zeker de moeite waard t.o.v. een nieuwe bestellen.AEN77 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:54:
Bedankt voor de input! We gaan testrijden en een offerte op laten maken.
Id7 is te groot/laag voor haar maar bedankt voor de suggestie. Ga justlease ook nog even bekijken.
[ Voor 3% gewijzigd door AEN77 op 27-10-2025 19:26 ]
Wat betaal je nu? (Welke looptijd & km?)AEN77 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:12:
[...]
Inmiddels staat hier een ID4 op de stoep. Bij century een voorraad model gevonden en een mooie deal kunnen maken. Zeker de moeite waard t.o.v. een nieuwe bestellen.
Bedankt voor de input!
Is dit ook een kwestie van onderhandelen? Zeggen; ik vind deze mooi, wat doet de lease?AEN77 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:12:
[...]
Inmiddels staat hier een ID4 op de stoep. Bij century een voorraad model gevonden en een mooie deal kunnen maken. Zeker de moeite waard t.o.v. een nieuwe bestellen.
Bedankt voor de input!
Ja zo werkt dat, bij de dealers hebben ze altijd wel voorraadmodellen staan, moet natuurlijk wel net die ene bij zitten die je zoekt, maar op deze modellen kunnen ze altijd wel wat korting geven, ook qua private lease. Samenstellen via de website van een model is over het algemeen duurder dan wanneer je de private lease laat berekenen bij een voorraadmodel. (zelf 2x gedaan, dus ervaringsdeskundigeHetisookwat schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 14:14:
[...]
Is dit ook een kwestie van onderhandelen? Zeggen; ik vind deze mooi, wat doet de lease?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik zit ongeveer 8% onder de normale prijs die ze bij vw op de website tonen. Bij de lokale dealer waar ik enkel een nieuwe kon/wilde bestellen (geen interessante voorraad) waren ze heel duidelijk dat ze nooit korting gaven op een nieuwe pl bestelling. Zelfs met wat aandringen.
Vaak bu'j te bang!
Ik had een offerte van 538 euro, 5 jaar, 15k km en trekhaak. Trekhaak was volgens mij 20 euro per maand? Dat accessoire bedrag is volgens mij vast, dus via de configurator even kijken wat dat per maand kost en dat er af trekken voor een kale prijsBasvanS schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 22:58:
Waar hebben we het dan over, want die ID4 pro limited edition gaat met 15k KM en 60 maanden voor ongeveer 540 via de bekende acties overal, gaan jullie dan richting de 500 voor deze auto @-tom-562 en @AEN77 ?
Vaak bu'j te bang!
Vandaag hadden ze er nog enkele op voorraad. Aangezien ik voor de komende 2 jaar een auto zoek en niet gek veel kilometers hoef te rijden, goeie tip en met ze in zee gegaan.crunchytail schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 01:17:
De Seat Ibiza bij Van den Udenhout is nog verder in prijs verlaagd, van €319 naar €299 per maand.
(24 maanden / 10.000 km - geen BKR)
[Afbeelding]
Kon je niet een afloopbericht (historie) opvragen? Zowel voordat je PL in ging als nu erna? Of werkt dat niet zo..aschja schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:59:
Ik voel me heel kut over de afhandeling private lease ivm schadevrije jaren. Ik begrijp dat de schadevrije jaren niet blijven staan in de ROY data, met als gevolg dat ze nu naar afloop private lease weg zijn. Ik heb dus met private lease 15jr schadevrije jaren weggegooid. Ik ben hier ontzettend van de over de zeik. We hebben inmiddels een auto gekocht, maar krijgen nu een torenhoge premie voorgesteld. Iemand hier ervaring mee?
Je kan een verklaring opvragen. De meeste verzekeraars vinden dit ook goed, maar je hebt er bij die lastig kunnen doen. Andere proberen dan zou ik zeggen.LuPo schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 17:09:
[...]
Kon je niet een afloopbericht (historie) opvragen? Zowel voordat je PL in ging als nu erna? Of werkt dat niet zo..
Er spelen 2 zaken.aschja schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:59:
Ik voel me heel kut over de afhandeling private lease ivm schadevrije jaren. Ik begrijp dat de schadevrije jaren niet blijven staan in de ROY data, met als gevolg dat ze nu naar afloop private lease weg zijn. Ik heb dus met private lease 15jr schadevrije jaren weggegooid. Ik ben hier ontzettend van de over de zeik. We hebben inmiddels een auto gekocht, maar krijgen nu een torenhoge premie voorgesteld. Iemand hier ervaring mee?
Als het 4jr is komt het goed. Online lees ik vooral na 3jr. Ik zit nu 3jr en 8 maanden. Ik vind het belachelijk. Positieve jaren blijven 10jr in Roy data staan. Maar waarom, als dit binnen 3jr niet meer bruikbaar is.jeroenkb schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 17:39:
[...]
Er spelen 2 zaken.
1. De opgebouwde schadevrije jaren tijdens je lease -> leaseverklaring vragen. Meeste verzekeraars accepteren die
2. Je al opgebouwde schadevrij jaren. Worden vaak tot 3 / 4 jaar na opzeggen oude verzekering door andere verzekeraars nog geaccepteerd. Dus langer dan 4 jaar private lease -> schadevrije jaren kwijt
Je zult even per verzekeraar moeten zoeken.aschja schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:09:
[...]
Als het 4jr is komt het goed. Online lees ik vooral na 3jr. Ik zit nu 3jr en 8 maanden. Ik vind het belachelijk. Positieve jaren blijven 10jr in Roy data staan. Maar waarom, als dit binnen 3jr niet meer bruikbaar is.
Ik ben er bang voor. Lijkt 3jr te zijn bij mijn verzekering. Geldgraaiende wolven.jeroenkb schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:20:
[...]
Je zult even per verzekeraar moeten zoeken.
bv
ASR -> 3 jaar
Nationale Nederlanden -> 4 jaar
Ongeveer wel ja. Beetje aandringen en zelf een prijs opperen. Denk dat ze graag van de voorraad af willen met de hogere wegenbelasting/bijtelling komend jaar.BasvanS schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 22:58:
Waar hebben we het dan over, want die ID4 pro limited edition gaat met 15k KM en 60 maanden voor ongeveer 540 via de bekende acties overal, gaan jullie dan richting de 500 voor deze auto @-tom-562 en @AEN77 ?
aschja schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:59:
aschja schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:50:
[...]
Ik ben er bang voor. Lijkt 3jr te zijn bij mijn verzekering. Geldgraaiende wolven.
[ Voor 4% gewijzigd door basjuhh op 28-10-2025 21:14 ]
Mijn vorige verzekering liep bij Klaverblad volgens mij. Die hanteren 3 jaar. Dus die zijn weg denk ik.basjuhh schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:58:
@aschja Out of the box denken,
Kan je niet een maand of wat verzekeren met je opgebouwde jaren bij Nationale Nederlanden als ze echt 4 jaar hanteren? Vervolgens na x tijd naar je eigen verzekeraar weer overstappen?
[...]
Dat laatste heb ik inmiddels ontvangen. 3 maanden en 8 maanden. Dat eerste moet ik even naar zoeken. Ik ga morgen even mijn verzekeringsagent bellen, maar uit mailverkeer maak ik op dat er niets meer in de ROY database stond.Sandro! schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 21:20:
Bij het beëindigen van je laatste autoverzekering heb je een bevestiging gekregen van hoeveel schadevrije jaren er in Roy-data zijn gezet. Na het beëindigen van je PL kun je bij de leasemaatschappij een verklaring opvragen dat je geen schades hebt gereden. Met die beide documenten kun je als het goed is gewoon je svj gebruiken.
aschja schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 21:19:
[...]
Mijn vorige verzekering liep bij Klaverblad volgens mij. Die hanteren 3 jaar. Dus die zijn weg denk ik.
Misschien begrijp ik materie niet helemaal. Maar volgens mij is het je vorige verzekering die je data voor een bepaalde tijd erin zet. In mijn geval Klaverblad met 3 jaar. NN heeft hier nu toch niets mee te maken, tenzij je daar al verzekerd was. Zal ze morgen eens bellen.basjuhh schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 21:41:
Ik dacht dat het standaard in de database werd bijgehouden en ze zelfs alles kunnen zien over de afgelopen 10 of zelfs meer jaren. Als dat waar is en inderdaad klopt van de vier jaar over nationale nederlanden kan je allicht een poging wagen.
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door aschja op 28-10-2025 22:16 ]
Super lullig voor je, maar hier kan private lease natuurlijk niets aan doen. Ergens is het logisch, want je hebt niet zelf een auto verzekerd de afgelopen periode.aschja schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:59:
Maar dan krijg je hoogstens de schadevrije jaren ter hoogte van de looptijd van het leasecontract, die 15 jaar en voor zijn en blijven weg.Fiorano schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 07:39:
Een verklaring bij de leasemaatschappij opvragen en daarmee even bellen naar je verzekering moet echt wel helpen. Als mijn verzekeraar dat niet zou accepteren zoek ik wel een andere…
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Onzin je kunt de leasemaatschappij een verklaring laten opstellen en deze naar de verzekeraar sturen geen probleem. Ook hier 15 jaar een lease auto gehad gewoon omgezet naar Roi data. Ik zou t wel via een Assurantiekantoor doen die zijn veel meegaander en kunnen dat zo aanpassen voor je.aschja schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:59:
Dat zegt hij niet.alki schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 08:23:
[...]
Onzin je kunt de leasemaatschappij een verklaring laten opstellen en deze naar de verzekeraar sturen geen probleem. Ook hier 15 jaar een lease auto gehad gewoon omgezet naar Roi data. Ik zou t wel via een Assurantiekantoor doen die zijn veel meegaander en kunnen dat zo aanpassen voor je.
Allianz directaschja schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 21:29:
[...]
Dat laatste heb ik inmiddels ontvangen. 3 maanden en 8 maanden. Dat eerste moet ik even naar zoeken. Ik ga morgen even mijn verzekeringsagent bellen, maar uit mailverkeer maak ik op dat er niets meer in de ROY database stond.
https://www.allianzdirect...kering/schadevrije-jaren/7. Je laatste autoverzekering is langer dan 5 jaar geleden
Wij nemen je opgebouwde schadevrije jaren mee die je tot 5 jaar geleden had. Bij de meeste verzekeraars is dat maar 3 of zelfs 1 jaar! Is het langer dan 5 jaar geleden dat je een auto- of motorverzekering op jouw naam had? Dan begin je weer opnieuw met opbouwen.
uhm...
Volgens mij klopt dit niet altijd, maar misschien verschilt dit per leasemaatschappij. Toen ik vijf jaar geleden begon met leasen kon ik bij Leaseplan (nu Ayvens) mijn daarvoor opgebouwde jaren laten opnemen in hun verklaring zodat je na afloop lease ook die jaren nog hebt staan in hun eindverklaring.jeroenkb schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 17:39:
[...]
Er spelen 2 zaken.
1. De opgebouwde schadevrije jaren tijdens je lease -> leaseverklaring vragen. Meeste verzekeraars accepteren die
2. Je al opgebouwde schadevrij jaren. Worden vaak tot 3 / 4 jaar na opzeggen oude verzekering door andere verzekeraars nog geaccepteerd. Dus langer dan 4 jaar private lease -> schadevrije jaren kwijt
De schadevrije jaren die je hebt opgebouwd voordat je ging leasen, zijn destijds in Roy-data gezet. Bij het royement heb je ook een brief gekregen ter bevestiging van je schadevrije jaren. Uit ervaring weet ik dat svj in Roy-data nog heel lang terug te vinden zijn (±10 jaar). Soms op polisnummer of kenteken, soms op achternaam/postcode of achternaam/geboortedatum. Ben je in de tussentijd verhuisd, getrouwd of gescheiden (die laatste twee zijn vooral voor vrouwen relevant i.v.m. naamswijzigingen) kan het soms lastiger zijn de svj te vinden. Je kunt dan de verzekeringsmij helpen door bijvoorbeeld voorgaande adressen met ze te delen. Zodra je oude svj boven water zijn (en niet in gebruik zijn voor een andere polis) kun je die laten optellen bij de svj die in je leaseverklaring staan.Op grond van leaseverklaringen is het toegestaan externe schadevrije jaren in het centrale SVJ systeem op te voeren. Verklaringen mogen niet ouder zijn dan 3 jaar en dienen door het acceptatiebeleid van de maatschappij die de externe schadevrije jaren toekent te zijn gehonoreerd.
Dat valt dus tegen. Merendeel van de verzekeraars kijkt niet verder dan 3 jaar terug. En dan is TS zijn 15 jaar dus kwijt.Sandro! schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 12:25:
. En er zijn nog steeds verzekeringsmaatschappijen die dat doen.
Bij mij lukte dit zo bij Unive, leaseverklaringen (schadevrij) van 12 jaar bewaardSandro! schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 12:25:
Wat een discussie is het ondertussen geworden. Uiteindelijk moet je twee dingen hebben:Laten we de bedrijfsregelingen van het verzekeringswezen er even bij pakken. In BR 11, artikel 6 kun je het volgende vinden:
- een chronologisch overzicht van de opbouw van je schadevrije jaren;
- een verzekeraar die de verklaring van je leasemaatschappij accepteert.
[...]
De schadevrije jaren die je hebt opgebouwd voordat je ging leasen, zijn destijds in Roy-data gezet. Bij het royement heb je ook een brief gekregen ter bevestiging van je schadevrije jaren. Uit ervaring weet ik dat svj in Roy-data nog heel lang terug te vinden zijn (±10 jaar). Soms op polisnummer of kenteken, soms op achternaam/postcode of achternaam/geboortedatum. Ben je in de tussentijd verhuisd, getrouwd of gescheiden (die laatste twee zijn vooral voor vrouwen relevant i.v.m. naamswijzigingen) kan het soms lastiger zijn de svj te vinden. Je kunt dan de verzekeringsmij helpen door bijvoorbeeld voorgaande adressen met ze te delen. Zodra je oude svj boven water zijn (en niet in gebruik zijn voor een andere polis) kun je die laten optellen bij de svj die in je leaseverklaring staan.
Dan staat er in BR 11 ook nog dat het aan de verzekeringsmij zelf is om al dan niet akkoord te gaan met een leaseverklaring. Doet je huidige verzekeraar dat niet, stap je over naar een verzekeraar die dat wel doet. Na 180 dagen krijg je er een nieuw schadevrij jaar bij en kun je desgewenst weer overstappen naar een andere verzekeraar.
Daarnaast is de Stichting Efficiënte Processen Schadeverzekeraars (SEPS), de beheerder van Roy-data, al een tijd bezig om ook leasemaatschappijen deelnemer te laten worden in het systeem, maar voor zover ik kan vinden is dat tot nader order uitgesteld. Het idee is dan dat leasemaatschappijen net zoals verzekeraars de schadevrije jaren in gebruik nemen, bijhouden en bij beëindiging updaten in Roy-data. Of iets met blockchain en certificaten
Maar goed, lang verhaal kort: als iemand mij een royementsverklaring met 15 svj en een leaseverklaring voor 5 aanvullende schadevrije jaren had overlegd en deze qua eind- en ingangsdatum op elkaar aansloten, had ik met alle liefde 20 svj op je polis gezet toen ik nog acceptant was bij de verzekeringsmaatschappij voor alle verzekeringen. En er zijn nog steeds verzekeringsmaatschappijen die dat doen.
het gaat niet om de leaseverklaringen. Het gaat om zijn 15 schadevrije jaren die hij heeft ogpebouwd met een prive auto, voordat hij ging leasen. Dat is nu bijna 4 jaar geledenAldusso schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:01:
[...]
Bij mij lukte dit zo bij Unive, leaseverklaringen (schadevrij) van 12 jaar bewaard
en ik kreeg gelijk maximale noclaim.
Als jij drie jaar geleden een autoverzekering hebt beëindigd en sindsdien niet meer hebt gereden, dan zijn die schadevrije jaren potentieel niets meer waard en worden ze inderdaad niet meer gebruikt. De leaseverklaring gebruik je om de overbrugging te maken van vóór de lease naar nu. Daarom ook de chronologische opbouw en aansluiting van einddatum verzekering en begin leasecontract.jeroenkb schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 12:45:
[...]
Dat valt dus tegen. Merendeel van de verzekeraars kijkt niet verder dan 3 jaar terug. En dan is TS zijn 15 jaar dus kwijt.
Hij zal dus even moeten zoeken naar een verzekeraar die dat wel doet. Zelf had ik al Allianz Direct gevonden
Schadevrij jaren van 4 jaar geleden kan je wel op je buik schrijven. Veel verzekeraars laten die vervallen na 3 jaar. Met z'n leaseverklaringen kan hij nog proberen een recente schadevrije periode aan te tonen, mits die volledig aansluit (dus geen maand met niets ertussen). Soms lukt dat, maar niet altijd.jeroenkb schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:07:
[...]
het gaat niet om de leaseverklaringen. Het gaat om zijn 15 schadevrije jaren die hij heeft ogpebouwd met een prive auto, voordat hij ging leasen. Dat is nu bijna 4 jaar geleden
Een aantal verzekeraars kijkt niet verder terug dan 3 jaar en dan is hij zijn 15 jaar dus kwijt
Sandro! schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 12:25:
Wat een discussie is het ondertussen geworden. Uiteindelijk moet je twee dingen hebben:Laten we de bedrijfsregelingen van het verzekeringswezen er even bij pakken. In BR 11, artikel 6 kun je het volgende vinden:
- een chronologisch overzicht van de opbouw van je schadevrije jaren;
- een verzekeraar die de verklaring van je leasemaatschappij accepteert.
[...]
De schadevrije jaren die je hebt opgebouwd voordat je ging leasen, zijn destijds in Roy-data gezet. Bij het royement heb je ook een brief gekregen ter bevestiging van je schadevrije jaren. Uit ervaring weet ik dat svj in Roy-data nog heel lang terug te vinden zijn (±10 jaar). Soms op polisnummer of kenteken, soms op achternaam/postcode of achternaam/geboortedatum. Ben je in de tussentijd verhuisd, getrouwd of gescheiden (die laatste twee zijn vooral voor vrouwen relevant i.v.m. naamswijzigingen) kan het soms lastiger zijn de svj te vinden. Je kunt dan de verzekeringsmij helpen door bijvoorbeeld voorgaande adressen met ze te delen. Zodra je oude svj boven water zijn (en niet in gebruik zijn voor een andere polis) kun je die laten optellen bij de svj die in je leaseverklaring staan.
Dan staat er in BR 11 ook nog dat het aan de verzekeringsmij zelf is om al dan niet akkoord te gaan met een leaseverklaring. Doet je huidige verzekeraar dat niet, stap je over naar een verzekeraar die dat wel doet. Na 180 dagen krijg je er een nieuw schadevrij jaar bij en kun je desgewenst weer overstappen naar een andere verzekeraar.
Daarnaast is de Stichting Efficiënte Processen Schadeverzekeraars (SEPS), de beheerder van Roy-data, al een tijd bezig om ook leasemaatschappijen deelnemer te laten worden in het systeem, maar voor zover ik kan vinden is dat tot nader order uitgesteld. Het idee is dan dat leasemaatschappijen net zoals verzekeraars de schadevrije jaren in gebruik nemen, bijhouden en bij beëindiging updaten in Roy-data. Of iets met blockchain en certificaten
Maar goed, lang verhaal kort: als iemand mij een royementsverklaring met 15 svj en een leaseverklaring voor 5 aanvullende schadevrije jaren had overlegd en deze qua eind- en ingangsdatum op elkaar aansloten, had ik met alle liefde 20 svj op je polis gezet toen ik nog acceptant was bij de verzekeringsmaatschappij voor alle verzekeringen. En er zijn nog steeds verzekeringsmaatschappijen die dat doen.
Update.jeroenkb schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 12:45:
[...]
Dat valt dus tegen. Merendeel van de verzekeraars kijkt niet verder dan 3 jaar terug. En dan is TS zijn 15 jaar dus kwijt.
Hij zal dus even moeten zoeken naar een verzekeraar die dat wel doet. Zelf had ik al Allianz Direct gevonden
Fijn dat je het deelt hoor, ik was mij hier niet van bewust namelijk.aschja schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 20:25:
[...]
[...]
Update.
Na een hoop en weer gebel met verschillende verzekeraars ben ik uiteindelijk bij ZLM verzekeringen uitgekomen. Zeer vriendelijke dame aan de lijn gehad die meteen de data in Roy ging opzoeken. Die zag 13jr schadevrije jaren staan. Ik gaf aan 3jr en 8 maanden geleden de laatste verzekering gehad te hebben. Ze gaf aan dat dit geen probleem was. Als ik met de schadevrijverklaring van de leasemaatschappij kon aantonen dat ik alsnog “doorlopend” verzekert ben geweest, was dit voor hun geen enkel probleem. Einddatum van mijn vorige verzekering en begin van de schadevrijverklaring lag 1 dag uit elkaar.
Eind goed, al goed. 16jr intact en een lage premie. Het is inderdaad een lang draadje geworden, maar misschien wel goed dat er een keer aandacht voor is geweest. Want mij was dit totaal niet helder. Dank allen voor het meedenken. ✌🏻
[ Voor 90% gewijzigd door DDDikkiedik op 30-10-2025 13:11 ]
[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 31-10-2025 15:19 ]
Kreeg bij mijn vorige EV een rekening voor een half volle accu van de Peugeot dealer. Op de vraag of ik dan ook een rekening kon sturen voor de overgebleven KWh keken ze me raar aan..STIMPPYYY schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:18:
Binnenkort lever ik mijn elektrische pv-lease auto in en kreeg als melding
"Indien u een elektrisch voertuig rijdt, zorg er dan voor dat de accu zo volledig mogelijk geladen is dat onze transporteur onderweg niet stil komt te staan"
Nu ben ik niet de beroerste, maar ik neem aan dat je ook geen pv-leaase met een volle tank benzine of diesel achterlaat.
SAVAGE!! 🤩BasvanS schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:48:
[...]
Kreeg bij mijn vorige EV een rekening voor een half volle accu van de Peugeot dealer. Op de vraag of ik dan ook een rekening kon sturen voor de overgebleven KWh keken ze me raar aan..
Ze waren een jaar later not amused toen ik de auto volledig leeg bij dealer heb geparkeerd. De chauffeur die de auto kwam halen kom retour zonder auto want die was leeg en de ontvangende dealer kon zogenaamd niet laden. Heb me erg vermaakt toen de LM boos belde met de vraag waarom ik de auto niet even vol had geladen..
Kreeg je die rekening bij het ophalen van de nieuwe lease-auto? Op mijn PL factuur staat dat hij met een volle tank brandstof komt, hopelijk laden ze hem op (ID.7 Tourer)BasvanS schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:48:
[...]
Kreeg bij mijn vorige EV een rekening voor een half volle accu van de Peugeot dealer. Op de vraag of ik dan ook een rekening kon sturen voor de overgebleven KWh keken ze me raar aan..
Ze waren een jaar later not amused toen ik de auto volledig leeg bij dealer heb geparkeerd. De chauffeur die de auto kwam halen kom retour zonder auto want die was leeg en de ontvangende dealer kon zogenaamd niet laden. Heb me erg vermaakt toen de LM boos belde met de vraag waarom ik de auto niet even vol had geladen..
Nog beter: ik mocht de kosten direct pinnen!LuPo schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 06:29:
[...]
Kreeg je die rekening bij het ophalen van de nieuwe lease-auto? Op mijn PL factuur staat dat hij met een volle tank brandstof komt, hopelijk laden ze hem op (ID.7 Tourer)
[ Voor 6% gewijzigd door JanHenk op 01-11-2025 10:14 ]
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Heb toen zelfs rond de 50-60 cent per kwh betaald. Kan me voor stellen dat de marges krap zijn, maar dit is niet de manier om meer te verdienen.JanHenk schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 10:14:
Wat een bizarre aflevering, daar zou ik ook van hebben staan kijken.. Ik kan wel begrijpen dat je op gelijke voet hem leeg hebt ingeleverd. Wat vroegen ze eigenlijk voor die volle lading?
Hier kwam mijn ID.7 overigens met een batterij netjes tot 80% geladen. Gaat ook nergens over in mijn optiek. Want die paar kWh zijn de kosten niet, tegenover een volle tank benzine bijvoorbeeld.
Bizar hoor. Maar ze stonden zeker wel mooi met de mond vol tanden toen ze op hoge poten je op gingen bellen na inleveren?BasvanS schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 10:04:
[...]
Nog beter: ik mocht de kosten direct pinnen!
Jerrycan mee voor de benzine. Als het een line-item is op de factuur incl. kosten, heb je er ook recht op. @BasvanS zal trots op je zijnLuPo schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 06:29:
[...]
Kreeg je die rekening bij het ophalen van de nieuwe lease-auto? Op mijn PL factuur staat dat hij met een volle tank brandstof komt, hopelijk laden ze hem op (ID.7 Tourer)
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq