De schade is € 0 omdat de garantie in werking zal treden. Als er geen schade is, kan er toch ook geen total loss zijn?aschja schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:00:
[...]
Dat snap ik al. Maar de afschrijving is gigantisch. Ze kunnen ook total loss zeggen.
Waarom denk je dat er bij Stellantis op basis van garantie een nieuwe auto word weggegeven ipv een nieuw accu pakket. De LM gaat geen kosten maken, deze zijn volledig voor Stellantis.aschja schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:00:
[...]
Dat snap ik al. Maar de afschrijving is gigantisch. Ze kunnen ook total loss zeggen.
Wat als Stellantis de leasemaatschappij is? Ik begrijp je punt overigens. Ik zag een ingang naar einde contact. 🤡BasvanS schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:16:
[...]
Waarom denk je dat er bij Stellantis op basis van garantie een nieuwe auto word weggegeven ipv een nieuw accu pakket. De LM gaat geen kosten maken, deze zijn volledig voor Stellantis.
[ Voor 5% gewijzigd door aschja op 23-07-2025 15:47 ]
Wel zelfde Stellantis moeder, maar verschillende bedrijven. En dit is gewoon aansprakelijkheid in de vorm van garantie. Dus zou de lease maatschappij niets mogen kosten, maar je kan het proberen natuurlijk. Misschien pakken ze liever 12k cash van de moeder en een auto in onderdelen.aschja schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:34:
[...]
Wat als Stellantis de leasemaatschappij is? Ik begrijp je punt overigens. Ik zag een ingang naar einde contact. 🤡
Wel raar verhaal dat die het door snelladen en 30c plus opgeeft als accu met zo’n lage stand. Zou niet mogen.
American Express vraagbaak
Ik heb de deal net zelf op Pepper gepost, leek me hier ook wel gepast.
€ 239 p.m. voor een Dacia Spring Extreme, 10.000km p.j. met een looptijd van 72 maanden:
https://nl.pepper.com/aan...reme-private-lease-364395
€ 239 p.m. voor een Dacia Spring Extreme, 10.000km p.j. met een looptijd van 72 maanden:
[ Voor 26% gewijzigd door bogaards op 24-07-2025 11:28 ]
Wel veel geld voor een brommer met 4 wielen..bogaards schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:27:
Ik heb de deal net zelf op Pepper gepost, leek me hier ook wel gepast.
Mooie deal:
Audi A3 Sportback 40 TFSI e S tronic Pro Line (Plug-in Hybride) voor €399 per maand op basis van 24 maanden / 10.000 km per jaar.
Er zijn 10 auto’s beschikbaar!
Audi A3 Sportback 40 TFSI e S tronic Pro Line (Plug-in Hybride) voor €399 per maand op basis van 24 maanden / 10.000 km per jaar.
:strip_exif()/f/image/44DOJQkNEEPOxk7KwenvT16e.png?f=user_large)
https://www.mini.nl/nl_NL/home/mini-now-or-never.html
18 maanden Mini Aceman electric voor €399 pm.
Interessante aanbieding als je wilt kennismaken met electrisch rijden.
minpunten zijn beperkte range en mogelijk volgend jaar duurder ivm wegenbelasting
18 maanden Mini Aceman electric voor €399 pm.
Interessante aanbieding als je wilt kennismaken met electrisch rijden.
minpunten zijn beperkte range en mogelijk volgend jaar duurder ivm wegenbelasting
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
https://www.athlon.com/nl...t/1-0t-mt-intense-5d-67kw
Rij een witte handgeschakelde mitsubishi colt, 5 deurs voor 5k km op jaarbasis voor 49 euro per maand bij een 36 maanden contract. Of kies automaat, zwart / grijs / blauw en je rijd hem voor 109 euro per maand bij een 36 maanden contract.
Ongetwijfeld een verkeerde komma of nul vergeten. Maar zelfs de wegenbelasting en verzekering ben je al zoveel aan kwijt. Dus voor een tweede auto erbij het proberen waard. Addertje onder het gras is stel je rijdt 5001km. Dan slaan ze je meteen aan voor het 10k km pakket met een jump van 49 euro naar 479 euro. Of van 109 euro naar 539 euro op maandbasis. Dus echt een tweede auto / boodschappenauto. Geen laten we Europa doorrijden in de zomervakantie.
Rij een witte handgeschakelde mitsubishi colt, 5 deurs voor 5k km op jaarbasis voor 49 euro per maand bij een 36 maanden contract. Of kies automaat, zwart / grijs / blauw en je rijd hem voor 109 euro per maand bij een 36 maanden contract.
Ongetwijfeld een verkeerde komma of nul vergeten. Maar zelfs de wegenbelasting en verzekering ben je al zoveel aan kwijt. Dus voor een tweede auto erbij het proberen waard. Addertje onder het gras is stel je rijdt 5001km. Dan slaan ze je meteen aan voor het 10k km pakket met een jump van 49 euro naar 479 euro. Of van 109 euro naar 539 euro op maandbasis. Dus echt een tweede auto / boodschappenauto. Geen laten we Europa doorrijden in de zomervakantie.
Overduidelijk een prijsfout. Ik acht de kans zo goed als 0 dat ze hier daadwerkelijk contracten voor gaan opstellen.Joosie200 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 00:01:
https://www.athlon.com/nl...t/1-0t-mt-intense-5d-67kw
Mee eens. Maargoed nee heb je, ja kun je krijgen. Wordt vervolgdcrunchytail schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 00:10:
[...]
Overduidelijk een prijsfout. Ik acht de kans zo goed als 0 dat ze hier daadwerkelijk contracten voor gaan opstellen.
Hij is in inmiddels gecorrigeerd naar 349
ik zat gisteravond nog te twijfelen om er een af te sluiten, prima voor 2e auto en dan is 5k km in onze situatie genoeg 
Maar het was overduidelijk een prijsfout
Vaak bu'j te bang!
Lees op Pepper dat de ene na de andere annulering nu wordt ontvangen.-tom-562 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:55:
Hij is in inmiddels gecorrigeerd naar 349ik zat gisteravond nog te twijfelen om er een af te sluiten, prima voor 2e auto en dan is 5k km in onze situatie genoeg
crunchytail schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:49:
[...]
Lees op Pepper dat de ene na de andere annulering nu wordt ontvangen.
:strip_exif()/f/image/8VueSDxO5SOGcXKzX225M3F4.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog geen mail maar ik kan mijn aanvraag nu ook niet meer inzien online. Dus het is; nee en het blijft nee. Viel te verwachten.
Maar voldoet gewoon prima voor vrijwel iedereen als 2e auto. Prima dat we graag meer prestige/luxe willen maar dan niet zeggen dat elektrisch rijden duur is. Veel goedkoper dan dit wordt autorijden simpelweg niet; zelfs niet met een oud gebakje op benzine.BasvanS schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:49:
Wel veel geld voor een brommer met 4 wielen..
[ Voor 5% gewijzigd door assje op 07-08-2025 11:14 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Heb ooit een testrit gedaan in zo’n spring. Elektrisch rijden is prima, maar is wel echt een koekblikassje schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:13:
[...]
Maar voldoet gewoon prima voor vrijwel iedereen als 2e auto. Prima dat we graag meer prestige/luxe willen maar dan niet zeggen dat elektrisch rijden duur is. Veel goedkoper dan dit wordt autorijden simpelweg niet; zelfs niet met een oud gebakje op benzine.
Mooie auto. Zelfde hybride aandrijflijn als de golf. Al geloof ik dat de Golf ehybrid iets meer opties standaard meekrijgt dan deze ? Zit er bijvoorbeeld adaptive cruise control op de A3 ?crunchytail schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 19:32:
Mooie deal:
[Afbeelding]
Toch is 349 veel te veel voor zon gebakje. Er zijn betere aanbiedingen geweestassje schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:13:
[...]
Maar voldoet gewoon prima voor vrijwel iedereen als 2e auto. Prima dat we graag meer prestige/luxe willen maar dan niet zeggen dat elektrisch rijden duur is. Veel goedkoper dan dit wordt autorijden simpelweg niet; zelfs niet met een oud gebakje op benzine.
Maar de prijs is dan ook €229/maand voor de 65 uitvoering en 10kkm/jaar (€239 met een ander kleurtje):alki schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:44:
[...]
Toch is 349 veel te veel voor zon gebakje. Er zijn betere aanbiedingen geweest
:strip_exif()/f/image/fh5XSTnHtQL9djxPeoEgUQDH.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.ayvens.com/nl...utos/185254/dacia-spring/
Dat is hetzelfde bedrag als wij afgelopen 5 jaar voor onze Citigo eiV betaalde. Dat is op alle vlakken behalve ruimte wel wat meer auto maar dat was ook een heel scherpe aanbieding die ik daarna niet meer gezien heb.
[ Voor 67% gewijzigd door assje op 08-08-2025 14:04 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Ik ben voornemens mijn leasecontract voor de EV6 Light te gaan overdragen als ik iemand kan vinden en een kleinere auto te gaan private leasen. De EV6 is eigenlijk gewoon te groot voor ons kleine gezin en derhalve dus ook niet nodig. Heerlijke wagen, dat wel, heb hem toen uit de aanbiedingbak gevist bij KIA voor een schappelijkere leaseprijs.
Heeft iemand ervaring met het overdragen van een PL bij Kia (nogmaals; mits ik iemand kan vinden)?
Heeft iemand ervaring met het overdragen van een PL bij Kia (nogmaals; mits ik iemand kan vinden)?
Overdragen is erg makkelijk. Kost 300 euro, dacht ik. Na aanvraag krijg je de benodigde formulier van Kia en die moet je invullen, vooral de nieuwe contractant. Als je erachteraan belt, gaat de verwerking snel. Bij ons is het toen binnen één week geregeld.Hetisookwat schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:59:
Ik ben voornemens mijn leasecontract voor de EV6 Light te gaan overdragen als ik iemand kan vinden en een kleinere auto te gaan private leasen. De EV6 is eigenlijk gewoon te groot voor ons kleine gezin en derhalve dus ook niet nodig. Heerlijke wagen, dat wel, heb hem toen uit de aanbiedingbak gevist bij KIA voor een schappelijkere leaseprijs.
PL overdragen is op zich niks mis mee, maar wel erg lastig. Je moet in ieder geval zorgen voor een gunstige prijs en een overname bonus is ook gebruikelijk. Zorg ook voor hele goede foto's en dat duidelijk is welke schade al aanwezig is voor overname, dat is wel zo fair. (En/of die wel of niet geaccepteerd wordt als gebruikersschade.)
Nadeel is dat je van te voren niet weet of de overnemende partij door de financiële toets komt, en de afstand kan ook een probleem zijn.
Wat ik ook regelmatig zie is dat een PL overname wordt geadverteerd met een prijs inclusief subsidie. Dat is wat mij betreft een no go omdat het niet zeker is dat iemand recht heeft op subsidie. (Alleen als de overname kandidaat al subsidie heeft en die kan overzetten.)
Nadeel is dat je van te voren niet weet of de overnemende partij door de financiële toets komt, en de afstand kan ook een probleem zijn.
Wat ik ook regelmatig zie is dat een PL overname wordt geadverteerd met een prijs inclusief subsidie. Dat is wat mij betreft een no go omdat het niet zeker is dat iemand recht heeft op subsidie. (Alleen als de overname kandidaat al subsidie heeft en die kan overzetten.)
Interesse in een e-c4? 🤓Hetisookwat schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:59:
Hah, ik ben zeker bereid te ruilen tegen een leuke auto en geen haat naar jouw keus maar citroën heeft altijd in mijn afkeer gezeten
[ Voor 6% gewijzigd door Hetisookwat op 12-08-2025 08:34 ]
Dit soort berichten hierboven benaderen maar weer eens hoe belangrijk flexibele contracten zijn. Ik rijd zelf nu nog in een Ford Kuga via het lease collectief van de consumentenbond (60 maanden, waarvan nog 24 te gaan).
Ik ga voor ons volgende lease contract kiezen voor 24 maanden óf na 12 maanden kunnen opzeggen. Dat laatste lijkt alleen te kunnen bij:
Toyota en Lexus (25-35 euro per maand)
Directlease.nl
Stellentis bijvoorbeeld biedt geen enkele vorm van opzeggen na 12 maand meer aan. Kennen we nog meer aanbieders van flexibel leasen?
Ik ga voor ons volgende lease contract kiezen voor 24 maanden óf na 12 maanden kunnen opzeggen. Dat laatste lijkt alleen te kunnen bij:
Directlease.nl
Stellentis bijvoorbeeld biedt geen enkele vorm van opzeggen na 12 maand meer aan. Kennen we nog meer aanbieders van flexibel leasen?
BMWFerryHidden schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:45:
Dit soort berichten hierboven benaderen maar weer eens hoe belangrijk flexibele contracten zijn. Ik rijd zelf nu nog in een Ford Kuga via het lease collectief van de consumentenbond (60 maanden, waarvan nog 24 te gaan).
Directlease.nl
Van Mossel, maar kost wel knaken (tegenwoordig dan, ik heb een flex-lease optie gratis bij mijn contract)FerryHidden schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:45:
Directlease.nl
Vaak bu'j te bang!
Justlease heeft 24mnd, met jong gebruikte lease auto’s.FerryHidden schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:45:
Directlease.nl
E-2008 mee 29k op de teller en 2 jaar oud geleased voor 364pm op 12k per jaar. Heb nog precies 24mdn die 42€ Sepp subsidie.
Als je een beetje scherp op de site bent, zijn er nog goedkopere deals te vinden.
Een andere optie om niet te lang aan een contract vast te zitten is om een private lease contract met een beperkte resterende looptijd over te nemen, via marktplaats of privateleaseovernemen.nl.
Private Groeilease bij Van den Udenhout. (Hier de actuele deals).FerryHidden schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:45:
Leaseduur van 24 tot 36 maanden, maar het contract is na 12 maanden maandelijks opzegbaar tegen een meerprijs van €30,- pm.
Bijkomend voordeel: er is géén BKR-registratie.
Auto moet wel bij Van den Udenhout in Brabant onderhouden worden.
[ Voor 6% gewijzigd door crunchytail op 12-08-2025 21:42 ]
30euro per maand moet niet gekker wordencrunchytail schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:36:
[...]
Private Groeilease bij Van den Udenhout. (Hier de actuele deals).
Leaseduur van 24 tot 36 maanden, maar het contract is na 12 maanden maandelijks opzegbaar tegen een meerprijs van €30,- pm.
Het gaat vooral om de BKR registratie voor veel mensen. Voor mij is dat die 30 euro zeker waard.
Die drie tientjes per maand zijn optioneel en enkel nodig als je het contract na 12 maanden op wil zeggen.mprkooij schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:07:
[...]
Het gaat vooral om de BKR registratie voor veel mensen. Voor mij is dat die 30 euro zeker waard.
Ook zonder die optie krijg je géén BKR-registratie bij Van den Udenhout groeilease.
Was voor mij de reden om recentelijk een contract bij ze aan te gaan voor 2 jaar!
[ Voor 25% gewijzigd door crunchytail op 14-08-2025 00:37 ]
Helemaal mee eens. Met de kennis van nu hadden we het toen anders gedaanFerryHidden schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:45:
Directlease.nl
Wat zou het verschil zijn tussen PL en Private Groeilease? Van dat laatste kijken de tarieven scherper?crunchytail schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:36:
[...]
Private Groeilease bij Van den Udenhout. (Hier de actuele deals).
Vaak bu'j te bang!
Ze willen je gewoon aan je binden daarmee, als je jong bent een polo'tje leasen voor een mooi bedrag daarna als je behoefte hebt aan een grotere auto kun je switchen naar een grotere met hogere kosten natuurlijk. Het is gewoon een nieuw verdien model-tom-562 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:12:
[...]
Wat zou het verschil zijn tussen PL en Private Groeilease? Van dat laatste kijken de tarieven scherper?
Het voornaamste verschil is dat het onderhoud moét plaatsvinden bij hun eigen garages. Bij reguliere lease kun je ook naar andere merkdealers gaan.-tom-562 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:12:
[...]
Wat zou het verschil zijn tussen PL en Private Groeilease? Van dat laatste kijken de tarieven scherper?
Het gaat om flexibiliteit en dat werkt twee kanten op. Handig dus in situaties als die van Hetisookwat die een kleinere auto wenst.alki schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:29:
[...]
Ze willen je gewoon aan je binden daarmee, als je jong bent een polo'tje leasen voor een mooi bedrag daarna als je behoefte hebt aan een grotere auto kun je switchen naar een grotere met hogere kosten natuurlijk. Het is gewoon een nieuw verdien model
[ Voor 19% gewijzigd door crunchytail op 14-08-2025 12:01 ]
Nouja, ik heb iig net een offerte opgevraagd voor een Seat Leon Sportstourer E-Hybrid voor 3 jaar, ook met de vraag wat meer kilometers kosten.
Ik rij nu PL MG4, maar deze is voor sommige situaties qua ruimte niet toereikend voor ons (volgend jaar willen we b.v. gaan kamperen, met 2 kinderen). Ik zat al te kijken om onze 2e auto (Suzuki Swift) te vervangen voor een compacte lichte station (Kia Ceed), maar met de extra kosten die ik dan maak kom ik wss ook een heel eind in de buurt van zo'n Seat.
Ik zou eigenlijk niet meer anders willen dan elektrisch, zo'n PHEV met een aardige range is dan een mooie tussenoplossing (met in het achterhoofd houdend dat je met PL geen risico loopt qua duur onderhoud of dat je je heel erg bezig moet houden met je gezondheid van je accu)
Ik rij nu PL MG4, maar deze is voor sommige situaties qua ruimte niet toereikend voor ons (volgend jaar willen we b.v. gaan kamperen, met 2 kinderen). Ik zat al te kijken om onze 2e auto (Suzuki Swift) te vervangen voor een compacte lichte station (Kia Ceed), maar met de extra kosten die ik dan maak kom ik wss ook een heel eind in de buurt van zo'n Seat.
Ik zou eigenlijk niet meer anders willen dan elektrisch, zo'n PHEV met een aardige range is dan een mooie tussenoplossing (met in het achterhoofd houdend dat je met PL geen risico loopt qua duur onderhoud of dat je je heel erg bezig moet houden met je gezondheid van je accu)
Vaak bu'j te bang!
Is er hier iemand die een Q4 Etron / Etron Sportback of Cupra Terramar/Tavascan leased via Udenhout Groeilease?
Dat groeilease is echt achterlijk duur? Elroq als voorbeeld:mprkooij schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:28:
Is er hier iemand die een Q4 Etron / Etron Sportback of Cupra Terramar/Tavascan leased via Udenhout Groeilease?
:strip_exif()/f/image/ymABOPfPhMrYLZycEJyPzN0Z.png?f=user_large)
Groeilease is 24 maanden, maar het is nog steeds een heel groot verschil.
Bij Broekhuis Private lease zie ik een Q4-etron voor €539.- (72mnd / 5.000km).
Bron: https://leasehunt.nl/deals/audi/q4-e-tron
Bron: https://leasehunt.nl/deals/audi/q4-e-tron
Valt altijd te onderhandelen daar en grof ook. Maar het zijn juist de acties die echt gunstig zijn.aschja schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:24:
[...]
Dat groeilease is echt achterlijk duur? Elroq als voorbeeld:
[Afbeelding]
Groeilease is 24 maanden, maar het is nog steeds een heel groot verschil.
Het hele private leaseverhaal – en zeker elektrisch rijden – valt me, zelfs met acties en aanbiedingen, behoorlijk tegen. Ik heb nog tot mei 2026 een private leasecontract bij de ANWB voor een Hyundai Kona Electric voor €329 per maand. Maar gezien de huidige prijzen lijkt goedkoop elektrisch rijden toch steeds lastiger te worden.
Bijna elke auto die wordt geadverteerd vanaf €349 of €399 per maand, geldt voor slechts 5.000 kilometer per jaar. Zet je dat op 15.000 kilometer – wat voor veel mensen realistischer is – dan ben je zomaar €100 per maand extra kwijt.
En kies je vervolgens de uitvoering die eigenlijk pas interessant is qua uitrusting, dan komt daar vaak nóg eens €100 bovenop
Bijna elke auto die wordt geadverteerd vanaf €349 of €399 per maand, geldt voor slechts 5.000 kilometer per jaar. Zet je dat op 15.000 kilometer – wat voor veel mensen realistischer is – dan ben je zomaar €100 per maand extra kwijt.
En kies je vervolgens de uitvoering die eigenlijk pas interessant is qua uitrusting, dan komt daar vaak nóg eens €100 bovenop
Maar dat is toch algemeen bekend? Private lease is behoorlijk duur. Het is eigenlijk wachten tot er een goede, specifieke aanbieding is, zoals die aanbieding voor een Audi A3 voor 399 euro p.m. bij 24 maanden/10.000 km p.j. laatst.bjornricardo33 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:48:
Het hele private leaseverhaal – en zeker elektrisch rijden – valt me, zelfs met acties en aanbiedingen, behoorlijk tegen. Ik heb nog tot mei 2026 een private leasecontract bij de ANWB voor een Hyundai Kona Electric voor €329 per maand. Maar gezien de huidige prijzen lijkt goedkoop elektrisch rijden toch steeds lastiger te worden.
Tja, rente is flink gestegen en de MRB zit tegenwoordig natuurlijk in de prijsbjornricardo33 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:48:
Januari 2026 says hold my beer..jeroenkb schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:19:
[...]
Tja, rente is flink gestegen en de MRB zit tegenwoordig natuurlijk in de prijs
Ogen open houden, en wachten tot er een goede aanbieding komt. Die komen er echt welk. In de lente was er bv een aanbieding voor de Zeekr X vanaf 399€ met 10.000kms. Dat was een erg goede deal.
Als jij toendertijd een kona 64kwh met 15km p/j hebt kunnen leasen voor 329 per maand. Dan heb je denk ik ook wel de beste private lease aanbieding allertijden gehad, zoiets heb ik echt nog nooit gezien.bjornricardo33 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:48:
En idd in 5 jaar tijd is er heel veel veranderd, zoiets ga je gewoon niet meer vinden.
De afschrijving op elektrische auto's is afgelopen jaren heel hoog geweest. Aannemelijk dat de restwaardecalculaties van leasemaatschappijen nu ook lager ingezet worden.bjornricardo33 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:48:
Het hele private leaseverhaal – en zeker elektrisch rijden – valt me, zelfs met acties en aanbiedingen, behoorlijk tegen.
Een goed moment om een occasion te kopen dus en een slecht moment voor nieuwe aanschaf of lease.
Als je tevreden bent over de Kona zou ik een overnameaanbod vragen.
Met private lease weet je wat je hebt en gemiddeld zal het doorgaans duurder zijn inderdaad.ZXRY schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:08:
Maar dat is toch algemeen bekend? Private lease is behoorlijk duur. Het is eigenlijk wachten tot er een goede, specifieke aanbieding is, zoals die aanbieding voor een Audi A3 voor 399 euro p.m. bij 24 maanden/10.000 km p.j. laatst.
De afgelopen jaren was achteraf private lease voor een elektrische auto echter goedkoper geweest, zelfs in vergelijking met een occasion.
Er was een tijdje een actie, ik dacht via de ANWB, om een Kona electric te leasen vanaf 329 per maand. Geen idee van het aantal kilometers meer eerlijk gezegd. Het is dat we de auto achterin te krap vonden en ons te opgepropt voelden in de bestuurdersstoel met de hoge middenconsole, anders hadden we er ook 1 genomen.DjMark schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 08:47:
[...]
Als jij toendertijd een kona 64kwh met 15km p/j hebt kunnen leasen voor 329 per maand. Dan heb je denk ik ook wel de beste private lease aanbieding allertijden gehad, zoiets heb ik echt nog nooit gezien.
En idd in 5 jaar tijd is er heel veel veranderd, zoiets ga je gewoon niet meer vinden.
We leasen nu een e-Niro voor onder de 500 per maand met 10K KM, dat ga je ook niet meer vinden. Volgend jaar gaat hij uit de PL, dan proberen we hem over te nemen en als dat te duur is gaan we ergens een tweedehands model scoren. Nieuwe PL contracten zijn absurd duur geworden en de meerprijs imho absoluut niet meer waard, als je zoals wij "gewoon" 4 of 5 jaar in dezelfde auto wilt rijden.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Er zijn nog wel aanbiedingen zo nu en dan. Een occassion leasen is trouwens ook een optie. Dan vind je die prijzen nog wel. We doen net alsof er niets meer te vinden is terwijl bv 500 euro voor een e-niro hierboven al echt veel geld is pm.
Ik heb 1.5 jaar geleden ook nog een MG4 geleased voor 380 euro (ex subsidie) en 20k km per jaar met allerlei actievoorwaarden zoals flexlease, dus inruilen wanneer je dat wilt na 12mnd (pechhulp, vervangend vervoer bij reparatie, haal en brengen van die auto, verlaagd eigen risico etc zit er ook bij).
Ik heb 1.5 jaar geleden ook nog een MG4 geleased voor 380 euro (ex subsidie) en 20k km per jaar met allerlei actievoorwaarden zoals flexlease, dus inruilen wanneer je dat wilt na 12mnd (pechhulp, vervangend vervoer bij reparatie, haal en brengen van die auto, verlaagd eigen risico etc zit er ook bij).
Precies. Er komen echt wel nog aanbiedingen. Maar je moet de luxe hebben om te kunnen wachten.
Afgelopen jaren heb ik bijna €500/maand afgeschreven op mijn als occasion gekochte eNiro. Dan was private lease voor €500 dus niet duur.STIMPPYYY schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:09:
Er zijn nog wel aanbiedingen zo nu en dan. Een occassion leasen is trouwens ook een optie. Dan vind je die prijzen nog wel. We doen net alsof er niets meer te vinden is terwijl bv 500 euro voor een e-niro hierboven al echt veel geld is pm.
Daarvoor overigens jaren elektrisch gereden met nauwelijks afschrijving dus het was wel een incident onder bijzondere omstandigheden.
Het is maar wat je verstaat onder aanbiedingen. Een iD4 voor 499 of een iD7 voor 539 zijn geen gekke bedragen. Maar als je een beetje kilometers wil en nog wat opties erbij ga je ruim over de 600 euro heen. Die slagschepen wegen meer dan 2000kg en dan ben je volgende jaar nog een keer het bokkie met de wegenbelasting.marvel27 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:26:
Precies. Er komen echt wel nog aanbiedingen. Maar je moet de luxe hebben om te kunnen wachten.
€499 iD4. Succes.Arfman schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:14:
[...]
Er was een tijdje een actie, ik dacht via de ANWB, om een Kona electric te leasen vanaf 329 per maand. Geen idee van het aantal kilometers meer eerlijk gezegd. Het is dat we de auto achterin te krap vonden en ons te opgepropt voelden in de bestuurdersstoel met de hoge middenconsole, anders hadden we er ook 1 genomen.
We leasen nu een e-Niro voor onder de 500 per maand met 10K KM, dat ga je ook niet meer vinden. Volgend jaar gaat hij uit de PL, dan proberen we hem over te nemen en als dat te duur is gaan we ergens een tweedehands model scoren. Nieuwe PL contracten zijn absurd duur geworden en de meerprijs imho absoluut niet meer waard, als je zoals wij "gewoon" 4 of 5 jaar in dezelfde auto wilt rijden.
Ik zou nog niet gratis in een VW of aanverwant VAG vehikel willen rijden na enkele zeer nare ervaringen in het verleden, en dan met name met de legale boevenbende die Pon heet, maar ik waardeer je suggestie
Er is vast wel een dealtje te sluiten ergens, maar dan moet je inderdaad willen/kunnen wachten op zo'n deal. Daarnaast, als ik dit topic moet geloven, zijn dat ook vaak vrij kortlopende contracten (1 of 2 jaar soms) en wij willen gewoon een nette, veilige auto voor de deur. We zijn eigenlijk ook helemaal geen leasetypes maar vanwege specifieke omstandigheden in die tijd hebben we ervoor gekozen om dit eenmalig te doen.
En dan heb ik het al helemaal niet over de prinses op de erwt die mijn vrouw is met auto's. Ik vind het wel een keertje best, als hij maar elektrisch en veilig is en we er in passen maar mijn vrouw vind de knopjes van een e-208 in het interieur niet mooi, de Kona zat te opgepropt, die auto heeft boos kijkende koplampen en ga zo maar door. Dat we uberhaupt een auto konden vinden die we allebei OK vonden mag al een wonder heten
[ Voor 22% gewijzigd door Arfman op 23-08-2025 23:25 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Algemene vraag voor de private EV leasers, is bij jullie de (25%) wegenbelasting vanaf 1-1-2025 al verwerkt in het maandbedrag?
Bij mij niet, maar nadat ik mn contract km's ophoogde lijkt er iemand wakker te zijn geworden
sidenote: wel jammer dat het bruinrechtse kabinet er tot ver in 2026 zal zitten, zo zal die klap van in 1 keer 50% minder korting wel niet voorkomen worden door nieuw beleid.. (de mijne weegt 2200kg, ouch)
- afsluiten contract en levering van auto ging perfect
- fixen van enkele zaken die niet in orde bleken (kapotte umc lader, CCS supercharge upgrade ontbrak maar stond wel genoemd in adv etc.) ook voorbeeldig en gratis verholpen
-daarna: dramatisch, fouten in facturen, eindeloos aan de telefoon hangen en 4 keer worden doorverbonden etc. 16 euro admin kosten voor het voorschieten van de 1,51 euro tol van de A24 tunnel (was er niet mee bekend nog) etc. Kost je veel tijd en ergenis, maar de aanhouder wint
- Ik heb wel elke keer vriendelijke jongelui aan de lijn overigens, het is meer het systeem dat faalt .. en het gebrek aan verantwoordelijkheid nemen tussen alle verschillende teams "ik verbind u door"
Bij mij niet, maar nadat ik mn contract km's ophoogde lijkt er iemand wakker te zijn geworden
sidenote: wel jammer dat het bruinrechtse kabinet er tot ver in 2026 zal zitten, zo zal die klap van in 1 keer 50% minder korting wel niet voorkomen worden door nieuw beleid.. (de mijne weegt 2200kg, ouch)
Ruim een jaar Ayvens hier, omdat die een occasion private lease model S aanboden met free supercharging (20d km per jaar voor<700 euro pm) destijds.Robertreyez schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 21:18:
Iemand hier die ervaring heeft met Ayvens (Leaseplan) of Justlease (Arval)? En dan het liefst al een aantal jaar, of evt. al eerder een auto daar ingeleverd na een leaseperiode (proberen ze je meer euro's dan reëel afhandig te maken?), hoe zit het als er een reparatie nodig is? Vervangend vervoer, kilometrage 'pakketten' en die tussentijds wijzigen (omhoog) indien nodig, service etc etc...
- fixen van enkele zaken die niet in orde bleken (kapotte umc lader, CCS supercharge upgrade ontbrak maar stond wel genoemd in adv etc.) ook voorbeeldig en gratis verholpen
-daarna: dramatisch, fouten in facturen, eindeloos aan de telefoon hangen en 4 keer worden doorverbonden etc. 16 euro admin kosten voor het voorschieten van de 1,51 euro tol van de A24 tunnel (was er niet mee bekend nog) etc. Kost je veel tijd en ergenis, maar de aanhouder wint
- Ik heb wel elke keer vriendelijke jongelui aan de lijn overigens, het is meer het systeem dat faalt .. en het gebrek aan verantwoordelijkheid nemen tussen alle verschillende teams "ik verbind u door"
[ Voor 62% gewijzigd door _Anvil_ op 25-08-2025 12:49 ]
Met het komende linkse kabinet ga je nog meer betalen_Anvil_ schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:23:
Algemene vraag voor de private EV leasers, is bij jullie de (25%) wegenbelasting vanaf 1-1-2025 al verwerkt in het maandbedrag?
Waarom denk je dat? (en een kabinet met Groenlinks/PVDA, VVD en CDA is geen links kabinet).
Duurde bij mij JustLease, tot en met Juli, volgens mij afgelopen maand voor het eerst het volledige bedrag inc. 25% betaald._Anvil_ schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:23:
Ja, bij mij (Van Mossel) staat op de factuur ook echt een apart kopje "Motorrijtuigenbelasting: €24,67"_Anvil_ schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:23:
Vaak bu'j te bang!
Zijn er nog leuke (short)- lease aanbiedingen live?
je mag mijn E-C4, 18k KM, voor 429 per maand voor 12 maanden leasen vanaf Decemberm3diqx schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:46:
Ik dacht dat ik leuke zei, even eerdere bericht aanpassenBasvanS schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:51:
[...]
je mag mijn E-C4, 18k KM, voor 429 per maand voor 12 maanden leasen vanaf December?
Udenhout heeft een Golf plug-in, 24m @ 10k/j voor 429,-?m3diqx schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:46:
Weet nu ook waarom het niet prominent in de aanbieding staat:
De E-versie heeft een accu van netto 38.5 kWh. volgens EV-Database (AI zegt 42.5, maar dat zal dan Bruto zijn?) Range is 230km onder normaal gebruik, dat is dus een dikke sub 200 in het grootste deel van het jaar.. ik vind het karig!
echte boodschappenwagen dus voor de vrouwBasvanS schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:45:
[...]
Weet nu ook waarom het niet prominent in de aanbieding staat:
De E-versie heeft een accu van netto 38.5 kWh. volgens EV-Database (AI zegt 42.5, maar dat zal dan Bruto zijn?) Range is 230km onder normaal gebruik, dat is dus een dikke sub 200 in het grootste deel van het jaar.. ik vind het karig!
Zitten we hier opeens op een Andrew Tate forum met crypto kiddies?alki schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:36:
[...]
Met het komende linkse kabinet ga je nog meer betalen
Ik heb gegokt op lage WB en verloren, ach. Ik kan het betalen, veel doorsnee Nederlanders die nu eindelijk een 2e hands EV overwegen haken direct af omdat ze bang zijn voor die belastingen. Nederland is het enige W Europese land waar soms hele gezinnen in een C1/aygo/whatever rondsnorren omdat die "lekker goedkoop in de wegenbelasting zijn"
De hele beleid om de gemiddelde burger uit de CO2 hokken te krijgen mislukt zo na 10 jaar..
On topic: dit is bizar goedkoop voor een ID7 zeg! Dan is iets als een model S of een nieuwe Polestar totaal uit de markt geconcurreerd in de private lease.. Die vind je amper onder de 1000 per maand..aschja schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:22:
[...]
Het is maar wat je verstaat onder aanbiedingen. Een iD4 voor 499 of een iD7 voor 539 zijn geen gekke bedragen. Maar als je een beetje kilometers wil en nog wat opties erbij ga je ruim over de 600 euro heen. Die slagschepen wegen meer dan 2000kg en dan ben je volgende jaar nog een keer het bokkie met de wegenbelasting.
[ Voor 27% gewijzigd door _Anvil_ op 26-08-2025 10:21 ]
Een hoop mensen kunnen niet rekenen_Anvil_ schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 17:56:
[...]
[...]
Zitten we hier opeens op een Andrew Tate forum met crypto kiddies?![]()
Ik heb gegokt op lage WB en verloren, ach. Ik kan het betalen, veel doorsnee Nederlanders die nu eindelijke een 2e hands EV overwegen haken direct af omdat ze bang zijn voor die belastingen.
Vaak bu'j te bang!
Tuurlijk, maar den Hollander fixeert graag op wegenbelasting en pijn bij de pomp, afschrijving van die andere auto die zuiniger of gunstiger in de belasting is vergeten ze vaak.-tom-562 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 19:37:
[...]
Een hoop mensen kunnen niet rekenenhet ziet er naar uit dat benzine e.d. straks een klap duurder worden, dan zijn die paar tientjes extra MRB voor een EV echt peanuts
zeker als je ook nog zelf kan laden met zonnepanelen
die rotary engine op je profiel zoop trouwens ook flink
[ Voor 5% gewijzigd door _Anvil_ op 25-08-2025 19:53 ]
Überhaupt is financiële planning van veel Nederlanders (of nouja, mensen in mijn directe kring) een vreemd woord.
Toen wij deze PL afsloten kregen we vaak te horen "waah wat duur, 500 per maand" (is niet het exacte bedrag maar soit). Toen ik ze voorrekende wat hun 3 jaar oude VW/Ford/Mazda had gekost, wat die afschreef, wat ze kwijt waren aan benzine en wegenbelasting + onderhoud kwam dat in sommige gevallen relatief dicht bij die 500 per maand.
Kijk, PL is in veel gevallen duurder dan kopen, hoeven we niet moeilijk over te doen. Alleen veel mensen vergeten na aanschaf dat ze over x jaar weer een andere willen/moeten en dat het geld wat daartussen zit dus gewoon keiharde afschrijving is.
Dat mensen dat niet in hun Excelletje zetten .. tja, daar wordt de werkelijkheid niet anders van. Als ze al een Excelletje hebben ..
Toen wij deze PL afsloten kregen we vaak te horen "waah wat duur, 500 per maand" (is niet het exacte bedrag maar soit). Toen ik ze voorrekende wat hun 3 jaar oude VW/Ford/Mazda had gekost, wat die afschreef, wat ze kwijt waren aan benzine en wegenbelasting + onderhoud kwam dat in sommige gevallen relatief dicht bij die 500 per maand.
Kijk, PL is in veel gevallen duurder dan kopen, hoeven we niet moeilijk over te doen. Alleen veel mensen vergeten na aanschaf dat ze over x jaar weer een andere willen/moeten en dat het geld wat daartussen zit dus gewoon keiharde afschrijving is.
Dat mensen dat niet in hun Excelletje zetten .. tja, daar wordt de werkelijkheid niet anders van. Als ze al een Excelletje hebben ..
Klopt. Hier ook. Onze EV was uiteindelijk net zo duur als onze benzineauto. En het verschil is in de jaren alleen maar groter geworden. Icm met een dynamisch contract al maanden zo goed als niets betaald voor het laden. Terwijl onderhoud van de benzineauto op den duur grote kosten met zich meebrengt. Wij voelden ons fijn bij zekerheid en geen verrassingen. Als dat financieel dat ook nog prima uitpakt is dat een nobrainer.Arfman schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:24:
Überhaupt is financiële planning van veel Nederlanders (of nouja, mensen in mijn directe kring) een vreemd woord.
Mensen horen een maandelijks bedrag en denken "wow da's veel geld". Ik herken het wel. Nu wil ik van mijn EV6 af en zou ik mensen die spiegel moeten voorhouden, maar dat lukt niet zomaar. Toch één dezer dagen maar eens op een overname site gaan plaatsen denk ik.Arfman schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:24:
https://privateleaseovernemen.nl/Hetisookwat schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:00:
[...]
Mensen horen een maandelijks bedrag en denken "wow da's veel geld". Ik herken het wel. Nu wil ik van mijn EV6 af en zou ik mensen die spiegel moeten voorhouden, maar dat lukt niet zomaar. Toch één dezer dagen maar eens op een overname site gaan plaatsen denk ik.
Hier komen de mensen die wel kunnen rekenen, is een betaalsite, maar wel de beste plek voor zover ik weet.
Mijn model S is wat prijziger dan de meeste PL auto's die hier langskomen, maar kijk even wat een auto van deze klasse (luxe ful option sedan van 5m lang, >400pk etc.) op benzine per maand kost.
Hiervoor had ik een 15 jaar oude benzineauto, maar wel een sport uitvoering met speciale motor, onderstel etc. Dus 1 op 9 benzine en vaak prijzig onderhoud. Met mn huidige kilometers per maand zou ik alleen al aan benzine 500 euro kwijt zijn geweest. (de free supercharging op de Tesla maakt dit sommetje wel heel scheef, maar toch, anders laad ik thuis voor 17ct de kW)
De DongFex Box Premium Edition is nu scherp te leasen. 5 jaar, 12k km, voor 329 euro.
https://www.dongfengbox.n...b7nhDnMeq-Vw#privatelease
https://www.dongfengbox.n...b7nhDnMeq-Vw#privatelease
Vaak bu'j te bang!
@_Anvil_ kom op de meeste willen van hun auto af omdat de maandlasten te hoog zijn voor wat ze krijgen.Hetisookwat schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:00:
[...]
Mensen horen een maandelijks bedrag en denken "wow da's veel geld". Ik herken het wel. Nu wil ik van mijn EV6 af en zou ik mensen die spiegel moeten voorhouden, maar dat lukt niet zomaar. Toch één dezer dagen maar eens op een overname site gaan plaatsen denk ik.
Fiat 500 voor bijna 500 euro private leasen, die rij je 100% prive goedkoper
[ Voor 8% gewijzigd door alki op 27-08-2025 08:41 ]
Dat voorbeeld lijkt wel te kloppen, mits je een oudere pakt met weinig afschrijving. Echter, wat nu als je geen spaargeld hebt maar wel een hoog inkomen? En als je dus gewoon zekerheid wilt hebben over je maandelijkse autokosten?alki schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:36:
[...]
@_Anvil_ kom op de meeste willen van hun auto af omdat de maandlasten te hoog zijn voor wat ze krijgen.
Fiat 500 voor bijna 500 euro private leasen, die rij je 100% prive goedkoper
Ik ben zelf ieg heel blij dat ik vorig jaar geen model S gekocht heb ipv mn huidige occasion lease. het excel sheetje dat ik destijds maakte voor die keuze zou nu anders uitpakken:
- afschrijving is nog forser dan ie al was (nieuwprijs 95k, zonder de kwaliteit/reputatie van de echte premium merken in die prijsklasse)
- het (voor sommigen sneller dan verwacht) doorvoeren van wegenbelasting zal de afschrijving nog versnellen in NL
- ik heb in een jaar al diverse kleine typische model S reparaties gehad, uitschuifbare deurklinken defect, koplampen(kapotte daylight running led streep) en achterlichten (vocht/mos).. zoek even op wat een koplamp voor een model S kost .. *kuch1200perstukkuch*

De topic warning tikt dit onderwerp wel af in 1 zin.
"Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen."
"Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen."
We gaan het zien! Heb hem inmiddels daar geplaatst._Anvil_ schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:01:
[...]
https://privateleaseovernemen.nl/
Hier komen de mensen die wel kunnen rekenen, is een betaalsite, maar wel de beste plek voor zover ik weet.
Mijn model S is wat prijziger dan de meeste PL auto's die hier langskomen, maar kijk even wat een auto van deze klasse (luxe ful option sedan van 5m lang, >400pk etc.) op benzine per maand kost.
Hiervoor had ik een 15 jaar oude benzineauto, maar wel een sport uitvoering met speciale motor, onderstel etc. Dus 1 op 9 benzine en vaak prijzig onderhoud. Met mn huidige kilometers per maand zou ik alleen al aan benzine 500 euro kwijt zijn geweest. (de free supercharging op de Tesla maakt dit sommetje wel heel scheef, maar toch, anders laad ik thuis voor 17ct de kW)
mooie deal, helaas net een jaartje te vroeg voor me.Hetisookwat schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:39:
[...]
We gaan het zien! Heb hem inmiddels daar geplaatst.
Hoe weet jij dat het een mooie deal is dan? Ben ook wel benieuwd.qknish schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 23:13:
[...]
mooie deal, helaas net een jaartje te vroeg voor me.
Citroën ë-C3 Max vanaf 299 euro per maand bij Van Mossel.
Looptijd 72 maanden:
5.000 km/j: €299 pm
10.000 km/j: €319 pm
15.000 km/j: €349 pm
20.000 km/j: €379 pm
25.000 km/j: €409 pm
30.000 km/j: €439 pm
Meerprijs per km: €0,13.
Looptijd 72 maanden:
5.000 km/j: €299 pm
10.000 km/j: €319 pm
15.000 km/j: €349 pm
20.000 km/j: €379 pm
25.000 km/j: €409 pm
30.000 km/j: €439 pm
Meerprijs per km: €0,13.
:strip_exif()/f/image/EP2WYTulnz6eQ0dNAMSjYjou.png?f=user_large)
[ Voor 21% gewijzigd door crunchytail op 31-08-2025 19:47 ]
*update*: 5 weken na mijn aanvraag contract aanpassing, waarbij ze me direct een correcte bevestiging mailden, is het Ayvens nog steeds niet gelukt dit in kloppende facturen te vertalen. Nu krijg ik dus, ondanks bevestiging dat ze een fout hadden gemaakt en dit gingen corrigeren, dreigmails over de 2 foutieve facturen._Anvil_ schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:23:
Ruim een jaar Ayvens hier, omdat die een occasion private lease model S aanboden met free supercharging (20d km per jaar voor<700 euro pm) destijds.
Die heb ik laten stoneren, wellicht niet superhandig, maar waarom moet ik 2500(!!!) euro aan foutieve facturen voorschieten omdat zij hun shit niet kunnen regelen?
Tip: zorg dat je genoeg tijd en geduld hebt als je een auto bij dit bedrijf gaat leasen
Vind de huidige deal van VW voor een ID4 77kw voor 499 en 60 mnd 10k pj best een goede deal.. onze huidige Nissan Leaf 62 kWh loopt bijna af en daar betalen we gewoon 430e om voor afgelopen 5 jaar.
Het is sowieso goedkoper dan een vergelijkbare grote benzine auto leasen
Mooie aanbieding ja, die KM-verhoging is ook weer nice. 10k - 450e en 487 bij 15k. Maar je betaald 9.1c per gereden extra km = precies het verschil per maand tussen 10k en 15k. Kortom, je kan beter 10k ipv 15k km epr jaar.Wuder schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:12:
Vind de huidige deal van VW voor een ID4 77kw voor 499 en 60 mnd 10k pj best een goede deal.. onze huidige Nissan Leaf 62 kWh loopt bijna af en daar betalen we gewoon 430e om voor afgelopen 5 jaar.
Mijn huidige leasecontract loopt nog ongeveer 6 maanden, maar ik ben me nu alvast aan het oriënteren op een opvolger. Aangezien de elektrische markt snel verandert en er regelmatig interessante leaseaanbiedingen langskomen, kijk ik alvast goed rond. mijn huidige Kona electric rijd ik nu bijna 5 jaar met veel plezier.
Momenteel valt de VW ID.4 me positief op:
€449 p/m (private lease)
10.000 km/jaar
Redelijk compleet uitgerust
Ruimte en actieradius zijn prima voor dagelijks gebruik
Toch twijfel ik ook sterk over de ID.7:
€519 p/m voor de 77 kWh-variant
286 pk (RWD)
Ook goed uitgerust
Meer ruimte, moderner interieur en flink wat extra features (o.a. HUD, beter infotainment)
De ID.7 is natuurlijk een stuk ruimer en luxer, wat het verschil in maandbedrag wellicht rechtvaardigt. Maar €70 verschil per maand is op jaarbasis toch zo’n €840 extra.
€449 p/m (private lease)
10.000 km/jaar
286 pk (RWD)
Ook goed uitgerust
Meer ruimte, moderner interieur en flink wat extra features (o.a. HUD, beter infotainment)
De ID.7 is natuurlijk een stuk ruimer en luxer, wat het verschil in maandbedrag wellicht rechtvaardigt. Maar €70 verschil per maand is op jaarbasis toch zo’n €840 extra.
Wegenbelasting ook even meetellen, de ID7 is een zware jongen. Dat gaat volgend jaar ook een groter gat zijn.
Daarmee vergelijk je 51kwh met 77kwh accubjornricardo33 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:38:
Mijn huidige leasecontract loopt nog ongeveer 6 maanden, maar ik ben me nu alvast aan het oriënteren op een opvolger. Aangezien de elektrische markt snel verandert en er regelmatig interessante leaseaanbiedingen langskomen, kijk ik alvast goed rond. mijn huidige Kona electric rijd ik nu bijna 5 jaar met veel plezier.
€449 p/m (private lease)
10.000 km/jaar
286 pk (RWD)
Ook goed uitgerust
Volgens de site is deze 539, dus maakt het iets minder interessantbjornricardo33 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:38:
€449 p/m (private lease)
10.000 km/jaar
286 pk (RWD)
Ook goed uitgerust
https://www.directleaseprivate.nl/alle-merken/hyundai/i10/
Nieuwe Hyundai I10 voor 319 per maand!
Klein maar lease technisch fijn;
- na 12 maanden opzegbaar (!!)
- 15.000 km per jaar inclusief (!!!)
Nieuwe Hyundai I10 voor 319 per maand!
Klein maar lease technisch fijn;
- na 12 maanden opzegbaar (!!)
- 15.000 km per jaar inclusief (!!!)
Hoi,
Ik weet niet zeker of ik hier aan het juiste adres ben, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik lever deze maand mijn private leaseauto in. Dit was mijn eerste auto, en helaas is er bij alle vier de velgen flinke schade ontstaan door stoepranden rondom.
Nu ben ik benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben, specifiek met Stellantis. Wat kan ik het beste doen? Ik kan de velgen voor €600 laten repareren. Als de leasemaatschappij de schade aan alle vier de velgen als één schadegeval rekent, betaal ik ongeveer €300, wat aanzienlijk minder is dan de volledige reparatie. Maar als ze het als vier losse schadegevallen rekenen, loopt de rekening op tot ongeveer €1200, en dan had ik beter zelf de reparatie kunnen doen.
Stellantis zelf geeft hierover geen duidelijk antwoord, dus ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Ik weet niet zeker of ik hier aan het juiste adres ben, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik lever deze maand mijn private leaseauto in. Dit was mijn eerste auto, en helaas is er bij alle vier de velgen flinke schade ontstaan door stoepranden rondom.
Nu ben ik benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben, specifiek met Stellantis. Wat kan ik het beste doen? Ik kan de velgen voor €600 laten repareren. Als de leasemaatschappij de schade aan alle vier de velgen als één schadegeval rekent, betaal ik ongeveer €300, wat aanzienlijk minder is dan de volledige reparatie. Maar als ze het als vier losse schadegevallen rekenen, loopt de rekening op tot ongeveer €1200, en dan had ik beter zelf de reparatie kunnen doen.
Stellantis zelf geeft hierover geen duidelijk antwoord, dus ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
In principe is het zo dat je elke niet-acceptabele schade binnen een x aantal dagen moet melden. Doe je dit niet, dan kan het dus zijn dat ze per schadegeval het volledige eigen risico in rekening brengen. Wat een niet-acceptabele schade is, staat in je leasevoorwaarden. Houd er echter rekening mee dat dit een verdienmodelletje is voor de maatschappij. Een snelle Google-hit Zoekterm: Stellantis lease acceptabele schades inleveren.ACE777 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:36:
Hoi,
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Bedankt voor je reactie, Puddi. Dit document heb ik inderdaad gelezen. Mijn vraag is vooral of uit ervaring blijkt of ze dit allemaal als één grote schade aan de velgen zien, of echt als vier losse gevallen, dus dat het in de praktijk 1.200 euro wordt in plaats van 300 euro.Puddi Puddin schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:42:
[...]
In principe is het zo dat je elke niet-acceptabele schade binnen een x aantal dagen moet melden. Doe je dit niet, dan kan het dus zijn dat ze per schadegeval het volledige eigen risico in rekening brengen. Wat een niet-acceptabele schade is, staat in je leasevoorwaarden. Houd er echter rekening mee dat dit een verdienmodelletje is voor de maatschappij. Een snelle Google-hit Zoekterm: Stellantis lease acceptabele schades inleveren.
Uit mijn leasecontract van 2023 bij Stellantis:
Schades die u niet gemeld heeft, moet u na definitieve inname van de auto aan Stellantis vergoeden.
Lijkt mij dat ze dan dus de totale schade gaan verhalen.
Maar hoe heftig is de schade echt? Ik heb het schadeprotocol document ook nog en daar staat dat velgbeschadiging op de buitenste rand tot max 10cm acceptabel is, wat imo ook al erg coulant is. Misschien is dat intussen gewijzigd maar je kan vast ergens in hun portal het huidige schadeprotocol vinden. Snippet uit het schadeprotocol (2023):
Schades die u niet gemeld heeft, moet u na definitieve inname van de auto aan Stellantis vergoeden.
Maar hoe heftig is de schade echt? Ik heb het schadeprotocol document ook nog en daar staat dat velgbeschadiging op de buitenste rand tot max 10cm acceptabel is, wat imo ook al erg coulant is. Misschien is dat intussen gewijzigd maar je kan vast ergens in hun portal het huidige schadeprotocol vinden. Snippet uit het schadeprotocol (2023):
:strip_exif()/f/image/4XgwOiYigteOrv0oFtqt0Xay.png?f=user_large)
Wauw, ik rij zelf 25K km per jaar, dat zou dan uitkomen op ongeveer 650 per jaar? Dat is fors goedkoper dan mn occasion lease model S, al heeft die laatste gratis stroom als bonus dan.Wuder schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:12:
De schades zijn in mijn geval echt volledig rondom...Takkeding schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:15:
Uit mijn leasecontract van 2023 bij Stellantis:
[Afbeelding]
Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.