Elke private lease auto wordt geleverd op zomerbanden en voor all season banden betaal je dan 20-30 euro per maand. Ik vind dat echt veel geld, zijn daar geen alternatieven voor? Hoe zijn de ervaringen daarmee, wordt het vak gekozen of rijden jullie gewoon op zomerbanden het jaar door?
Je kunt je sowieso afvragen hoeveel waarde winterbanden hebben in Nederland. Overigens heb ik voor all-season banden nog niet eerder gezien dat daar 20-30 euro per maand voor geregekend wordt. Voor winterbanden is dit wel vaak het geval, maar meestal wordt er minder gerekend voor all-season banden per maand.MartijnA3 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:58:
Elke private lease auto wordt geleverd op zomerbanden en voor all season banden betaal je dan 20-30 euro per maand. Ik vind dat echt veel geld, zijn daar geen alternatieven voor? Hoe zijn de ervaringen daarmee, wordt het vak gekozen of rijden jullie gewoon op zomerbanden het jaar door?
Overigens kun je ook zelf een set winter/all-season banden aanschaffen uiteraard en zelf laten wisselen.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Persoonlijk ben ik van plan om gewoon zomerbanden te blijven rijden. Zo vaak heb je hier in Nederland geen last van weer waarbij winterbanden essentieel zijn. Komt wel bij dat ik de luxe heb dat ik de auto niet nodig heb voor woon werk-verkeer en ik kan thuiswerken als de omstandigheden er naar zijn.
Ergens vind ik het ook waanzin dat het extra geld kost, zeker omdat je qua slijtage bespaart op je zomerbanden als je ze wissel voor het koude seizoen. Het is gewoon een verdienmodel.
Ergens vind ik het ook waanzin dat het extra geld kost, zeker omdat je qua slijtage bespaart op je zomerbanden als je ze wissel voor het koude seizoen. Het is gewoon een verdienmodel.
uhm...
Bij mijn Citroën EC4 lease reed ik het jaar rond op zomerbanden. Maar een echte winter was het afgelopen seizoen niet. Verder hoef ik niet dagelijks de weg op omdat ik het vooral in het weekend gebruikte voor richting familie, vrienden en uitjes. En dan waren de wegen al gestrooid en schoon. En wat je zegt: 30 euro maandelijks bijbetalen voor vierseizoenenbanden is 360 op jaarbasis. En dan betaal je bijna zelf voor een halve/hele set banden die na een jaar echt niet op zijn.
@MartijnA3
Ook op een private lease bak kun je eigen velgen gooien met winterbanden. Mijn setje komt van marktplaats en kostte 200 euro en doe er al een paar jaar mee.
Ook op een private lease bak kun je eigen velgen gooien met winterbanden. Mijn setje komt van marktplaats en kostte 200 euro en doe er al een paar jaar mee.
[ Voor 5% gewijzigd door Wuursj op 31-10-2024 10:20 ]
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Ik heb eerder een Focus Private lease gehad en daar mocht het niet volgens het contract. Maar goed, niemand die dat weet of ziet lijkt me dan.Wuursj schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:18:
@MartijnA3
Ik kijk naar een EV en zoals ik het lees moeten daar speciale banden onder? Een setje op marktplaats zal dan niet zo snel beschikbaar zijn lijkt me.
Nee hoor, hooguit banden met een XL index, maar dat hebben bijna alle banden tegenwoordig wel.MartijnA3 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:31:
[...]
Ik heb eerder een Focus Private lease gehad en daar mocht het niet volgens het contract. Maar goed, niemand die dat weet of ziet lijkt me dan.
Ik kijk naar een EV en zoals ik het lees moeten daar speciale banden onder? Een setje op marktplaats zal dan niet zo snel beschikbaar zijn lijkt me.
Ik heb ook geen winter/4-seizoensbanden erbij genomen. Ik hou nog steeds marktplaats in de gaten voor een setje. Helaas heeft mijn MG4 een beetje een gekke bandenmaat i.c.m. aparte ET-waarde. Dus de spoeling is niet heel groot.
Afgelopen winter heb ik gewoon de hele winter rondgereden op zomerbanden. We hebben evt. nog een 2e auto waar wel winterbanden onder liggen.
Vaak bu'j te bang!
Dank voor de reacties, dan ga ik daar niet voor kiezen.
Heb veel van dit topic doorgelezen, op dit moment zijn er naar mijns inziens 2 leuke "acties" binnen mijn budget.
De MG4 is niet heel duur en heeft 100 euro per maand korting en de Citroen E-C4 actie voor 358 voor 2 jaar.
Ik las dat er vorig jaar bij de MG4 black friday deals waren, zou een dealer daar nu al van op de hoogte zijn?
Heb veel van dit topic doorgelezen, op dit moment zijn er naar mijns inziens 2 leuke "acties" binnen mijn budget.
De MG4 is niet heel duur en heeft 100 euro per maand korting en de Citroen E-C4 actie voor 358 voor 2 jaar.
Ik las dat er vorig jaar bij de MG4 black friday deals waren, zou een dealer daar nu al van op de hoogte zijn?
Kreeg een mailtje van ING in de bus over private lease aanbiedingen (via Ayvens).
Er was vorig jaar een Black Friday aanbieding, maar een maand eerder was er een scherpere aanbieding (die heb ik nu). De Standard voor ~350 euro incl. flexcontract (dus na een jaar volledig opzegbaar) en verlaagd eigen risico en 7500 km per jaar. Daar ging dan nog ~60 euro per maand af aan subsidie.MartijnA3 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:39:
Dank voor de reacties, dan ga ik daar niet voor kiezen.
Ik weet niet of er nog een scherpere aanbieding komt dan de huidige. Die E-C4 is ook wel scherp, maar alleen voor 2 jaar zo scherp (wel mee rkilometers volgens mij)
Vaak bu'j te bang!
Iemand nog interesse in een Skoda Fabia Monte Carlo? Er zou er nog 1 beschikbaar zijn in het zwart in dezelfde actie als de Ibiza (https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/322746) voor 269 per maand voor 24 maanden en 10.000 km per jaar.
ID.4 1ST
link ?SFA schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:21:
Iemand nog interesse in een Skoda Fabia Monte Carlo? Er zou er nog 1 beschikbaar zijn in het zwart in dezelfde actie als de Ibiza (https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/322746) voor 269 per maand voor 24 maanden en 10.000 km per jaar.
Niks is gegarandeerd natuurlijk, maar de gemiddelde return van de S&P 500 is ruim 10% over de afgelopen 100 jaar. Gecorrigeerd voor inflatie is dat ruim 7%. En als je dan het effect van compound interest mee neemt dan tikt dat natuurlijk wel aan.Yariva schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:13:
[...]
Goed punt, maar die 7% is niet gegarandeerd. Ook ik hou ervan om in mijn privetijd wat geld naar ETF's te gooien, maar je heb goede en slechte jaren. Zodra we van die 7% 6% maken speel je al gelijk. Dat in combinatie dat ik mijn berekeningen vrij conservatief heb ingeschat vind ik het geld naar de beurs brengen niet een heel sterk argument.
Ik zal niet zeggen dat je een auto niet zelf moet kopen, als je dat wilt moet je het zeker doen, maar kijk wel goed naar de optie om je geld te laten werken terwijl je ondertussen betaalt voor een lease auto.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Die is er niet meer. Maar je kunt het beste even bellen Skoda Veldhoven https://www.skoda.nl/dealers/van-den-udenhout-veldhoven
ID.4 1ST
Weet iemand wat de km meerprijs is bij occasion lease bij Justlease? Of is dat per auto verschillend?
Dat is, uiteraard, per auto verschillend.MartijnA3 schreef op zondag 3 november 2024 @ 19:40:
Weet iemand wat de km meerprijs is bij occasion lease bij Justlease? Of is dat per auto verschillend?
Een BMW 5 serie schrijft anders af dan een Peugeot 208 bij meer kilometers.
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Tip voor de volgende keer: eerst voorzichtig met de hand wassen. Lijkt me dat de borstels(?) van de wasstraat hier eerder de boosdoener zijn dan de vingers van je kids?MarnixB. schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 22:29:
Even een hele andere PL-casus.
Ik heb een Kia Niro van Ayvens in gebruik. Gisteren vonden mijn kinderen het 'leuk' om hier op te tekenen. Hij was nogal vies geworden door modderwegen in het buitengebied waar ik woon. De kinderen hebben een paar 'prachtige' versieringen gemaakt met hun vingers (bijna helemaal rondom...), maar nadat ik hem door de wasstraat heb gehaald, zie ik nog best veel krassen in de lak. Waarschijnlijk is dit er in geschuurd door het zand. Al zelf geprobeerd om met speeksel en een doek het weg te halen, maar dat lukt helaas niet. Ben bang dat laten polijsten ook niet helpt en dat is overigens ook niet goedkoop.
Ben heel benieuwd naar je ervaringen met Ayvens, ik heb daar ook 300 euro eigen risico per schade en de eerste krasjes en lakschade van onbekende dader al te pakken.
Alleen ervaring met hun oude naam "Leaseplan", dus mogelijk dat er e.e.a. veranderd is._Anvil_ schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:10:
[...]
Tip voor de volgende keer: eerst voorzichtig met de hand wassen. Lijkt me dat de borstels(?) van de wasstraat hier eerder de boosdoener zijn dan de vingers van je kids?
Ben heel benieuwd naar je ervaringen met Ayvens, ik heb daar ook 300 euro eigen risico per schade en de eerste krasjes en lakschade van onbekende dader al te pakken.
Maar toen ik onze Ioniq na 5 jaar inleverde met aan beide kanten van achterbumper beschadigingen, geen grote maar wel meer dan acceptabel volgens hun voorschriften, kreeg ik een afrekening van 250 euro totaal(minder dan 1x eigen risico dus). Dus in mijn ervaring zeer coulant.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Daar heb je toch sentry mode voor? Ik heb al meerdere van die fransrijdende mofos te pakken gehad dankzij die beelden._Anvil_ schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:10:
[...]
All-electric.
Die stond nog uit, had hem net 1 week en nog geen usb stick er in gestokenRonJ schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:44:
[...]
Daar heb je toch sentry mode voor? Ik heb al meerdere van die fransrijdende mofos te pakken gehad dankzij die beelden.
Uit ervaring: koop gelijk een usb ssd, usb sticks en “endurance” sd kaartjes houden het niet vol._Anvil_ schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:51:
[...]
Die stond nog uit, had hem net 1 week en nog geen usb stick er in gestoken
All-electric.
Over 6-7 weken moet ik mijn e-208 inlever en het aanbod van Private Lease EV deals is nog steeds mager.
Vanmorgen vroeg stond er inneens een relatief goedkope E-C4 op de site van Just Lease, 353 voor 60 maanden, 12k km. Een occasion met slechts 11k KM.
De deal werd nog leuker toen ik keeK naar 18k KM en 24 maanden. Er kwam slechts 54 euro bij!
Meteen alle formulieren ingevuld en ik verwacht dat ergens volgende week de 14 dagen bedenktermijn in gaat.
Maar iets zegt mij dat het niet veel goedkoper gaat worden dan 24 maanden 18k KM voor 407 per maand. Daar komt natuurlijk wel 22 euro MRB bij in 2025 en nog eens 44 in 2026. Maar al met al geen slechte deal denk ik!
Vanmorgen vroeg stond er inneens een relatief goedkope E-C4 op de site van Just Lease, 353 voor 60 maanden, 12k km. Een occasion met slechts 11k KM.
De deal werd nog leuker toen ik keeK naar 18k KM en 24 maanden. Er kwam slechts 54 euro bij!
Meteen alle formulieren ingevuld en ik verwacht dat ergens volgende week de 14 dagen bedenktermijn in gaat.
Maar iets zegt mij dat het niet veel goedkoper gaat worden dan 24 maanden 18k KM voor 407 per maand. Daar komt natuurlijk wel 22 euro MRB bij in 2025 en nog eens 44 in 2026. Maar al met al geen slechte deal denk ik!
Ik heb vandaag een offerte ontvangen voor de Tesla Model 3: 36 maanden, 15.000 km per jaar voor €519. Ik heb een proefrit ingepland om te kijken hoe dat bevalt.
Benieuwd of ik de Model 3 misschien nog ergens voor een scherpere prijs kan vinden
Benieuwd of ik de Model 3 misschien nog ergens voor een scherpere prijs kan vinden
Welk model: welk bouwjaar en bij welke aanbieder? Is het een standard range uit 2019 of ook al eentje uit 2021? Ik zie leaseprijzen die hoger liggen dan dat dus ik ben benieuwd.m3diqx schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:25:
Ik heb vandaag een offerte ontvangen voor de Tesla Model 3: 36 maanden, 15.000 km per jaar voor €519. Ik heb een proefrit ingepland om te kijken hoe dat bevalt.
Het gaat inderdaad om een 2019 Standard Range model bij een lokale dealer. Ik heb geen scherpere deals kunnen vinden, maar ik twijfel nog over de 2019 Standard Range. Daarnaast is de meerprijs voor extra kilometers vrij hoog (€0,25 per km) en het eigen risico per ongeval is €500.Joosie200 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:32:
[...]
Welk model: welk bouwjaar en bij welke aanbieder? Is het een standard range uit 2019 of ook al eentje uit 2021? Ik zie leaseprijzen die hoger liggen dan dat dus ik ben benieuwd.
Ik vind dat nog best duur ten op zichte van de verwachtingen eerder dit jaar, toen had men het over ~350 euro volgens mij.m3diqx schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:25:
Onder de 450 heb ik helaas nog niet gevonden, vooral niet voor 36 maanden en 15k kmBeekforel schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:10:
[...]
Ik vind dat nog best duur ten op zichte van de verwachtingen eerder dit jaar, toen had men het over ~350 euro volgens mij.
Ik heb onlangs contact gehad met Mistergreen, die zelf dat bedrag van 350€ per maand de wereld in hebben geholpen in een artikel met de ANWB. Zij verwachten inmiddels niet meer dat private lease-prijzen tot dat niveau gaan zakken.
We verwachtten niet dat de prijzen significant gaan dalen komende maanden.
Er zijn kosten gestegen zoals inflatie en rentes.
We hebben bepaalde kosten die we dekkend moeten krijgen middels het tarief.
[ Voor 10% gewijzigd door marvel27 op 13-11-2024 14:18 ]
Same, het is al snel 490/500/520 euro als ik biv just lease bekijk. Maar al die modellen liggen boven de 45k fiscale waarde dus heb je er ook geen sepp subsidie meer bij zitten.m3diqx schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:17:
[...]
Onder de 450 heb ik helaas nog niet gevonden, vooral niet voor 36 maanden en 15k km
Ik denk dat ik hem toch ga nemen, een offerte gekregen bij dezelfde lokale dealer voor zijn laatste zwarte Model 3 RWD 2019 voor 509 euro, 15.000km per jaar en voor 3 jaar. Morgen een proefrit ingepland.Joosie200 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:08:
[...]
Same, het is al snel 490/500/520 euro als ik biv just lease bekijk. Maar al die modellen liggen boven de 45k fiscale waarde dus heb je er ook geen sepp subsidie meer bij zitten.
Voor 48 maanden
https://www.ayvens.com/nl...model%203&bodyTypes=sedan
https://www.ayvens.com/nl...model%203&bodyTypes=sedan
@m3diqx Daar betaal je dus 479
Iemand recente ervaring met een tussentijdse jaarafrekening bij JustLease?
Mijn vriendin heeft EUR 400 moeten bijbetalen omdat ze ipv 12.000 KM in totaal 16.000 KM had gereden dit jaar. Nu kun je blijkbaar bij JustLease niet met terugwerkende kracht je bundel verhogen, maar ze heeft dit wel per 1-1-2025 gedaan. Ze koopt dus nu voor 10 maanden een bundel in van 18.000 km en voor 2 maanden een bundel van 1000 km. Ze kan dus dit jaar 15.000 km rijden.
Is mijn aanname correct, dat ze, als ze volgend jaar 11.000 KM rijd, en totaal op 27.0000 gereden KM komt, en haar tot dan toe betaalde bundels ook 12+15= 27.000 KM bedragen ze de EUR 400 die ze dit jaar betaald heeft weer terug krijgt. De dame die ik aan de telefoon had kreeg kortsluiting toen ik deze vraag bij haar neerlegde en de website geeft ook geen eenduidig antwoord. Voor ik het morgen weer telefonisch probeer dat ik laat ik eens kijken of er hier iemand zit met verstand van afrekenen bij JustLease!
Mijn vriendin heeft EUR 400 moeten bijbetalen omdat ze ipv 12.000 KM in totaal 16.000 KM had gereden dit jaar. Nu kun je blijkbaar bij JustLease niet met terugwerkende kracht je bundel verhogen, maar ze heeft dit wel per 1-1-2025 gedaan. Ze koopt dus nu voor 10 maanden een bundel in van 18.000 km en voor 2 maanden een bundel van 1000 km. Ze kan dus dit jaar 15.000 km rijden.
Is mijn aanname correct, dat ze, als ze volgend jaar 11.000 KM rijd, en totaal op 27.0000 gereden KM komt, en haar tot dan toe betaalde bundels ook 12+15= 27.000 KM bedragen ze de EUR 400 die ze dit jaar betaald heeft weer terug krijgt. De dame die ik aan de telefoon had kreeg kortsluiting toen ik deze vraag bij haar neerlegde en de website geeft ook geen eenduidig antwoord. Voor ik het morgen weer telefonisch probeer dat ik laat ik eens kijken of er hier iemand zit met verstand van afrekenen bij JustLease!
Staat toch gewoon in je contract of je voor minder gereden kms iets terugkrijgt? Bij mij is dat 0 cent.
Wat er na 5 jaar gebeurd snap ik, dat je tussentijds kan afrekenen snap ik nu ook, en dat je dus blijkbaar elke kwartaal je bundel kunt aanpassen kan ik ook inkomen.STIMPPYYY schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:12:
Staat toch gewoon in je contract of je voor minder gereden kms iets terugkrijgt? Bij mij is dat 0 cent.
Maar ze hebben dus nu 4.000 KM aan meer KM in rekening gebracht a EUR 400. Als ik nu volgend jaar 4.000 minder rij, omdat ik mijn bundel heb verhoogd, krijg ik die 4.000 KM dan weer terug?
Logischer wijs is het antwoord JA, want het maakt voor JustLease niet uit hoe ik mijn KM verdeel over de 2 jaar. Zou vreemd zijn als ik niks had hoeven te betalen als ik het eerste jaar netjes 12.000 had gereden en het jaar daarna 15.000 met een verhoogde bundel, maar dat ik moet bij betalen als ik eerst 16.000 rijd en daarna 11.000. Voor de waarde van de auto maakt dan na 2 jaar en 27.000 KM op de teller niet uit.
Check je contract en zoals je het laatste zegt, dat je 16.000 jaar 1 en 11.000 jaar 2, gewoon keihard moet bij betalen, klinkt volledig logisch als ze jaarlijk afrekenen en dan krijg je bij de 11.000 niets terug.BasvanS schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:18:
[...]
Wat er na 5 jaar gebeurd snap ik, dat je tussentijds kan afrekenen snap ik nu ook, en dat je dus blijkbaar elke kwartaal je bundel kunt aanpassen kan ik ook inkomen.
Maar ze hebben dus nu 4.000 KM aan meer KM in rekening gebracht a EUR 400. Als ik nu volgend jaar 4.000 minder rij, omdat ik mijn bundel heb verhoogd, krijg ik die 4.000 KM dan weer terug?
Logischer wijs is het antwoord JA, want het maakt voor JustLease niet uit hoe ik mijn KM verdeel over de 2 jaar. Zou vreemd zijn als ik niks had hoeven te betalen als ik het eerste jaar netjes 12.000 had gereden en het jaar daarna 15.000 met een verhoogde bundel, maar dat ik moet bij betalen als ik eerst 16.000 rijd en daarna 11.000. Voor de waarde van de auto maakt dan na 2 jaar en 27.000 KM op de teller niet uit.
Het is maar net wat er in je contract staat.BasvanS schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:18:
[...]
Wat er na 5 jaar gebeurd snap ik, dat je tussentijds kan afrekenen snap ik nu ook, en dat je dus blijkbaar elke kwartaal je bundel kunt aanpassen kan ik ook inkomen.
Maar als ik hun was zou het zo maar kunnen zijn dat ze het per jaar bekijken en als je eroverheen gaat dat je flink bij moet betalen. Als je eronder blijft is dat hun mazzel.
Hetzelfde principe als die maandelijkse databundels bij mobiele providers. Wanneer ik onder het limiet blijf is het prima maar zodra ik buiten mijn bundel ga is het flink bijbetalen. Helaas nog geen provider tegengekomen die ongebruikte MB's mee mag nemen naar het volgende maand.
Onderstaande link lijkt iets anders te suggereren, maar helemaal duidelijk word het me niet:
https://justlease.nl/jaarafrekening
https://justlease.nl/jaarafrekening
Op JustLease lijkt een erg scherp geprijsde eCorsa te staan, wellicht goede optie voor iemand hier: https://justlease.nl/aanb...ee90a02ddff&mileage=12000
Ik ben op korte termijn op zoek naar een private lease auto. We willen een wat grotere auto, dus zit te kijken naar een Skoda Kodiaq of Superb combi. Vooralsnog lijkt die laatste voordeliger uit te vallen. Ik loop er alleen tegen aan dat ik geen enkele provider kan vinden die deze (dus de Superb Combi 2024) als private lease aanbied.
Skoda zelf wel (maar kan je niet configureren); justlease ook, maar erg duur. En daarnaast heb ik bij 2 bedrijven (frieslandlease en huiskes kokkeler) een aanvraag uitstaan.
Maar de 'grotere' zoals Ayvens, Athlon en Directlease bieden hem niet als optie aan.
Iemand tips qua (mogelijke) lease maatschappijen die hem wel aanbieden?
edit: Uiteindelijk MHC Mobility gevonden die hem ook aanbied; maar meer opties zijn zeker welkom
Skoda zelf wel (maar kan je niet configureren); justlease ook, maar erg duur. En daarnaast heb ik bij 2 bedrijven (frieslandlease en huiskes kokkeler) een aanvraag uitstaan.
Maar de 'grotere' zoals Ayvens, Athlon en Directlease bieden hem niet als optie aan.
edit: Uiteindelijk MHC Mobility gevonden die hem ook aanbied; maar meer opties zijn zeker welkom
[ Voor 6% gewijzigd door rolandmegens op 16-11-2024 20:45 ]
je kunt autolease twente eens bellen. Mijn ervaring daar is goed en kunnen vaak passende oplossing bedenkenrolandmegens schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:38:
Ik ben op korte termijn op zoek naar een private lease auto. We willen een wat grotere auto, dus zit te kijken naar een Skoda Kodiaq of Superb combi. Vooralsnog lijkt die laatste voordeliger uit te vallen. Ik loop er alleen tegen aan dat ik geen enkele provider kan vinden die deze (dus de Superb Combi 2024) als private lease aanbied.
Loop eens bij een Skoda dealer naar binnen, daar kun je volgens mij elke auto wel configureren en leasen.rolandmegens schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:38:
Dit heb ik inderdaad gedaan. Er komen voorraad deals aan, dus ik wordt komende teruggebeld zodra die duidelijk zijn. Maar wilde graag alvast een vergelijk maken zodat ik weet of het echt een goede deal isBeekforel schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:23:
[...]
Loop eens bij een Skoda dealer naar binnen, daar kun je volgens mij elke auto wel configureren en leasen.
Dat segment is wat lastiger inderdaad en vaak ook vrij duur tov meer gangbare modellen.rolandmegens schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:38:
Je kunt je nog afvragen of een Octavia Combi, Skoda Karoq, Seat Ateca niet ruim voldoende is? Deze vind je namelijk makkelijker en scherper qua prijs.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik heb de octavia bekeken maar die kwam vrijwel even duur uit helaas. Had daar een flink verschil in verwacht, maar veel maakt het niet uit. En dan is de octavia benzine ipv phev, dus duurder in gebruikskostenMartinusz schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:39:
[...]
Dat segment is wat lastiger inderdaad en vaak ook vrij duur tov meer gangbare modellen.
Je kunt je nog afvragen of een Octavia Combi, Skoda Karoq, Seat Ateca niet ruim voldoende is? Deze vind je namelijk makkelijker en scherper qua prijs.
Iemand nog een leuke deal gevonden met black friday etc? E-Corsa was een heerlijke aanbieding maar ik ben opzoek naar een lease periode van <= 3 jaar
Bij Broekhuis staat:slane147129 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:27:
[...]
Het is maar net wat er in je contract staat.
Maar als ik hun was zou het zo maar kunnen zijn dat ze het per jaar bekijken en als je eroverheen gaat dat je flink bij moet betalen. Als je eronder blijft is dat hun mazzel.
Hetzelfde principe als die maandelijkse databundels bij mobiele providers. Wanneer ik onder het limiet blijf is het prima maar zodra ik buiten mijn bundel ga is het flink bijbetalen. Helaas nog geen provider tegengekomen die ongebruikte MB's mee mag nemen naar het volgende maand.
"Indien bij de afrekening aan het einde van de leaseperiode blijkt dat het aantal kilometers dat gemiddeld per contractjaar is gereden, gelijk aan of lager is dan het overeengekomen aantal kilometers per jaar, worden tijdens de leaseperiode eventueel betaalde bedragen voor meerkilometers aan u terugbetaald." Ik heb het idee dat dit bij alle keurmerk private lease-overeenkomsten zo geldt.
Volgens mij staat dat inderdaad bij praktisch alle maatschappijen. Wel is het zo dat het tarief voor terugbetalen vaak lager ligt ten opzichte van wanneer je er overheen gaat.
Overigens is het goed opletten wanneer je verwacht over je lease-kilometers heen te gaan. Bij partijen als Ayvens wordt je met terugwerkende kracht in een hogere bundel gegooid voor de hele periode, wat eigenlijk schandalig is. Dat kan ook behoorlijk kostbaar zijn wanneer de overschrijding maar minimaal is.
Bij de meeste maatschappijen betaal je gewoon een klein bedrag per kilometer die je te veel rijdt.
Overigens is het goed opletten wanneer je verwacht over je lease-kilometers heen te gaan. Bij partijen als Ayvens wordt je met terugwerkende kracht in een hogere bundel gegooid voor de hele periode, wat eigenlijk schandalig is. Dat kan ook behoorlijk kostbaar zijn wanneer de overschrijding maar minimaal is.
Bij de meeste maatschappijen betaal je gewoon een klein bedrag per kilometer die je te veel rijdt.
uhm...
Weer een redelijk scherpe private lease op JustLease voor een Mokka Electric: https://justlease.nl/aanb...5d-462f-97f4-82e9a30f74b9
Wat deze deal vaak nog interessanter maakt is dat ze voor 24 maanden slechts enkele euro's durder zijn dan voor 60 maanden. Bij deze aanbieding ligt de sweetspot op 36 maanden, dan betaal je slechts 358 euro per maandJeroen96 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:21:
Weer een redelijk scherpe private lease op JustLease voor een Mokka Electric: https://justlease.nl/aanb...5d-462f-97f4-82e9a30f74b9
De prijzen zijn misleidend, zodra je een verzekering kiest schiet de prijs ineens omhoogBasvanS schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:58:
[...]
Wat deze deal vaak nog interessanter maakt is dat ze voor 24 maanden slechts enkele euro's durder zijn dan voor 60 maanden. Bij deze aanbieding ligt de sweetspot op 36 maanden, dan betaal je slechts 358 euro per maand
Vaak bu'j te bang!
Die selecteer ik nooit, dus voor mij klopt de prijs prima, wat is er mis met EUR 300 eigen risico?-tom-562 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:10:
[...]
De prijzen zijn misleidend, zodra je een verzekering kiest schiet de prijs ineens omhoog
Ah, ik had niet goed gekeken, dat is niet verplicht zie ik.BasvanS schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:23:
[...]
Die selecteer ik nooit, dus voor mij klopt de prijs prima, wat is er mis met EUR 300 eigen risico?
Nouja, dan is het gewoon een rekensommetje maken, als je verwacht binnen de looptijd 2x schade te hebben dan loont het wel
Vaak bu'j te bang!
Het is best misleidend idd, lijkt alsof je niet verzekerd bent idd-tom-562 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:30:
[...]
Ah, ik had niet goed gekeken, dat is niet verplicht zie ik.
Nouja, dan is het gewoon een rekensommetje maken, als je verwacht binnen de looptijd 2x schade te hebben dan loont het wel
Het is wel een occasion, maar nog steeds aardige aanbieding inderdaad.Jeroen96 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:21:
Wel nette deal voor een 2de hands auto die electronisch is met kortere looptijd.Jeroen96 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:21:
Benieuwd of we meer van dit soort tweede hands aanbiedingen gaan zien nu er een sloot aan e208s, ec3 en ander klein spul vrij komt dat met een looptijd van 1 jaar geleased is…. Naast d bult aan Tesla’s 😂
American Express vraagbaak
Helaas zijn de Tesla's nog niet heel scherp afgeprijsd. Ik heb ze nog niet voor minder dan €480 gevonden (bij 15.000 km per jaar)Stinger_Ventura schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:25:
[...]
Wel nette deal voor een 2de hands auto die electronisch is met kortere looptijd.
Benieuwd of we meer van dit soort tweede hands aanbiedingen gaan zien nu er een sloot aan e208s, ec3 en ander klein spul vrij komt dat met een looptijd van 1 jaar geleased is…. Naast d bult aan Tesla’s 😂
VW adverteert nu met de ID.3 voor 399 excl. subsidie (die deze week wel op is denk ik). 5 jaar met 10k km per jaar. Redelijk scherp.
Vaak bu'j te bang!
Volgens mij begrijp je dat verkeerd. Ik heb ergens gelezen dat je altijd achteraf in een hogere bundel belast wordt ipv alles als extra kms te moeten afrekenen, bijvoorbeeld:Smoonshine schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:38:
Volgens mij staat dat inderdaad bij praktisch alle maatschappijen. Wel is het zo dat het tarief voor terugbetalen vaak lager ligt ten opzichte van wanneer je er overheen gaat.
Je hebt een bundel van 15k, maar je rijdt er 18500, dan moet je de kosten van een bundel van 18k betalen (minus wat je al betaald hebt voor 15k) en dan nog maar 500 extra kms. Maar dat is voordeliger dan 3500 extra kms betalen.
Helaas ik ook niet. Alleen Ayvens voor €480 De andere zijn nog duurder helaas. Tegen de Euro 530 per maand. Ben benieuwd de komende weken.m3diqx schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:04:
[...]
Helaas zijn de Tesla's nog niet heel scherp afgeprijsd. Ik heb ze nog niet voor minder dan €480 gevonden (bij 15.000 km per jaar)
Ik heb de uitleg op de site bekeken en dat was mijn conclusie. Dit is wat de ANWB zegt:mitch_84 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:18:
[...]
Volgens mij begrijp je dat verkeerd. Ik heb ergens gelezen dat je altijd achteraf in een hogere bundel belast wordt ipv alles als extra kms te moeten afrekenen, bijvoorbeeld:
Je hebt een bundel van 15k, maar je rijdt er 18500, dan moet je de kosten van een bundel van 18k betalen (minus wat je al betaald hebt voor 15k) en dan nog maar 500 extra kms. Maar dat is voordeliger dan 3500 extra kms betalen.
Zoals ik het lees, word je wanneer je over je bundel gaat voor het hele afgelopen jaar in een hogere bundel geplaatst. Dus ook als je maar een kilometer te veel rijdt, beschouwen ze dat als dat je een hogere bundel had moeten nemen. Daardoor zou je dus 12x het verschil tussen de tarieven moeten betalen. Bij de ANWB is dat 30 euro per stap en dan zou je dus 360 euro betalen voor een kilometertje te veel.Je kiest de kilometerbundel die past bij jouw verwachte gebruik. Als je bijvoorbeeld kiest voor 36 maanden, 10.000 km/jaar, dan verwachten we de auto dus aan het eind van de looptijd met maximaal 30.000 km op de kilometerteller terug. Zijn het er meer of minder en val je daardoor in een andere bundel betaal je het tarief dat bij die bundel hoort. Bij een lagere bundel krijg je het verschil terug, bij een hogere bundel betaal je het verschil bij. Ayvens (voorheen LeasePlan) stelt jaarlijks in overleg met jou, en indien mogelijk, je bundel bij.
Natuurlijk is dat het slechtste geval dat mogelijk is, maar als ik naar ons huidige contract kijk, dan zou dat kilometertje ons maar 6 cent kosten.
uhm...
Dat is wel interessant. Mijn e-golf loopt binnenkort af. 330 was het (spijt van, want veel minder dan 15000 km gereden.)-tom-562 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:36:
VW adverteert nu met de ID.3 voor 399 excl. subsidie (die deze week wel op is denk ik). 5 jaar met 10k km per jaar. Redelijk scherp.
Maar dan wordt het de vraag of het verstandig is om de e-golf over te nemen of toch voor een ID-3 te gaan.
Link naar dealer/actie?-tom-562 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:36:
American Express vraagbaak
Gewoon even googlen, op de site van de lokale VW dealer was het zo te vinden
Vaak bu'j te bang!
Als ik jou was zou ik even informeren bij de LM, als 5 jaar 10k km ook een optie was, dan kun je, mits je binnen de 50k blijft ook nog terugvallen op die trede.DDDikkiedik schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:07:
[...]
Dat is wel interessant. Mijn e-golf loopt binnenkort af. 330 was het (spijt van, want veel minder dan 15000 km gereden.)
Maar dan wordt het de vraag of het verstandig is om de e-golf over te nemen of toch voor een ID-3 te gaan.
Een erg goedkope Citroën EC4X op JustLease: https://justlease.nl/aanb...02-4486-b5de-27e213090471
Dat had ik dan eerder moeten bedenken, vrees ik. Ik heb juist een paar keer een reis gemaakt om nog wat kilometers te maken en zit nu op de 48000. Ik weet niet of ik dat dan ga halen.BasvanS schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:53:
[...]
Als ik jou was zou ik even informeren bij de LM, als 5 jaar 10k km ook een optie was, dan kun je, mits je binnen de 50k blijft ook nog terugvallen op die trede.
Je kunt altijd voor 60 maanden die 30-40 per maand terug krijgen, en dan 1000 km a 10 cent extra betalen levert je nog steeds 1700-2300 euro op!DDDikkiedik schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:00:
[...]
Dat had ik dan eerder moeten bedenken, vrees ik. Ik heb juist een paar keer een reis gemaakt om nog wat kilometers te maken en zit nu op de 48000. Ik weet niet of ik dat dan ga halen.
Maar begrijp ik het goed dat je daar recht op hebt? Of is het meer iets dat je kan vragen?
Als die bundel bij de start van het contract een optie was en dragen het keurmerk private lease, dan kun je het op die manier afrekenen; Je moet zelf NU/VANDAAG je bundel kunnen verlagen omdat je nog onder dat gebruik zit.DDDikkiedik schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:03:
Maar begrijp ik het goed dat je daar recht op hebt? Of is het meer iets dat je kan vragen?
Heb mijn contract manager gemaild of ik nog kan ruilen naar dezeJeroen96 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:14:
Een erg goedkope Citroën EC4X op JustLease: https://justlease.nl/aanb...02-4486-b5de-27e213090471
klopt , alleen vergeet straks de mrb niet .Jeroen96 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:14:
De link werkt niet meer, volgens mij zijn ze erachter dat het maandbedrag naar beneden ging als je naar 24 maanden ging dan was de prijs maar 329
Is hier ook beetje animo voor Tesla's? Kreeg weer een mailtje van MisterGreen (lease er zelf al) met een actie: https://lease.mistergreen.nl/green-friday-deal
Wellicht nog interessant?
Edit: rij zelf in een ReDrive Model S een jaartje en bevalt goed
Wellicht nog interessant?
Edit: rij zelf in een ReDrive Model S een jaartje en bevalt goed
[ Voor 15% gewijzigd door MitchellHearth op 22-11-2024 13:36 ]
Ik weet niet, maar de prijzen van een gebruikte Model 3 zakken zo langzaamaan naar bedragen dat de meeste mensen die prima kunnen betalen. Er staan op dit momoent 225 M3's op gaspedaal.nl tot de 20k, dan is het argument dat een EV niet te betalen is voor Jan Modaal wel van tafel zo ongeveer. Daar zou ik in ieder geval niet een leasecontract van 400 euro per maand voor afslluiten. YMMV uiteraard.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Yup ik wacht nog op een leuke M3 leasecontract voor onder de 500euro, 3 jaar +-. Nog niet gevonden helaasArfman schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:05:
Ik weet niet, maar de prijzen van een gebruikte Model 3 zakken zo langzaamaan naar bedragen dat de meeste mensen die prima kunnen betalen. Er staan op dit momoent 225 M3's op gaspedaal.nl tot de 20k, dan is het argument dat een EV niet te betalen is voor Jan Modaal wel van tafel zo ongeveer. Daar zou ik in ieder geval niet een leasecontract van 400 euro per maand voor afslluiten. YMMV uiteraard.
Is dat niet precies wat ik in de post hierboven heb gezet? Of begrijp ik je verkeerdm3diqx schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:31:
[...]
Yup ik wacht nog op een leuke M3 leasecontract voor onder de 500euro, 3 jaar +-. Nog niet gevonden helaas
Zijn allemaal boven de EUR 500,-. En dat is vrij prijzig voor een 2019 afgeragde M3 ;-)MitchellHearth schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:51:
[...]
Is dat niet precies wat ik in de post hierboven heb gezet? Of begrijp ik je verkeerd
Mr Green schermt dus met €399 per maand.Aldusso schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:55:
[...]
Zijn allemaal boven de EUR 500,-. En dat is vrij prijzig voor een 2019 afgeragde M3 ;-)
Wss enkel voor een 2019 exemplaar. Maargoed 100 korting is meer dan je aan sepp subsidie krijgt. Valt me verder tegen hoe weinig aanbiedingen / deals er dit jaar zijn in vergelijking tot vorig jaar.
Had je een offerte opgevraagd via m'n link? Zou toch echt vanaf €399 moeten zijn. Of ze hebben 1 auto die €399 is met shit voorwaarden en de rest allemaal duurder. Kan natuurlijk, heb verder niet verdiept er in.Aldusso schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:55:
[...]
Zijn allemaal boven de EUR 500,-. En dat is vrij prijzig voor een 2019 afgeragde M3 ;-)
Vorig jaar nog in de private lease een Model S voor 2jr 15k p/j afgesloten voor €539. Ja een gebruikte maar op wat krasjes na in goede staat. Vandaar dat ik zelf wel blij ben en ik dacht gooi dat linkje hier ff
Die 399 is voor zakelijke lease, en ex BTW. Private lease vanaf 539 pm (oudere auto).MitchellHearth schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:59:
[...]
Had je een offerte opgevraagd via m'n link? Zou toch echt vanaf €399 moeten zijn. Of ze hebben 1 auto die €399 is met shit voorwaarden en de rest allemaal duurder. Kan natuurlijk, heb verder niet verdiept er in.
Vorig jaar nog in de private lease een Model S voor 2jr 15k p/j afgesloten voor €539. Ja een gebruikte maar op wat krasjes na in goede staat. Vandaar dat ik zelf wel blij ben en ik dacht gooi dat linkje hier ff
Er was er 1 voor 499 maar die is weg. Rest dus erboven.
Dan kun je beter bij ANWB private lease kijken, regelmatig occasion Model 3's te krijgen voor 419€ per maand bji 48 maanden, wel maar met 5k kms. 10k kms voor 439€.
[ Voor 40% gewijzigd door marvel27 op 22-11-2024 15:06 ]
Klopt, of Ayvensmarvel27 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:03:
Dan kun je beter bij ANWB private lease kijken, regelmatig occasion Model 3's te krijgen voor 419€ per maand, wel maar met 5k kms.
https://www.ayvens.com/nl...makemodel=tesla,model%203
Ik zie het inderdaad. Goed opgemerkt. Dan valt de deal wel tegen en kun je beter naar andere aanbieders kijken voor een Model 3.
In jouw bubble mssArfman schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:05:
Vaak bu'j te bang!
Kan dit bevestigen. Ben net teruggebeld. Toen ik zei: private lease ging het van 399 direct naar 539. Weliswaar voor een LR versie, dus de SR verwacht ik voor 499. En daarmee is het niet echt concurrerend te noemen tov justlease/adyens. Alles op basis van 36 maand en 5k km bundel. Al kon degene die ik sprak regelen dat je de 10k km bundel voor de prijs van 5k km bundel kon krijgen.Aldusso schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:02:
[...]
Die 399 is voor zakelijke lease, en ex BTW. Private lease vanaf 539 pm (oudere auto).
Er was er 1 voor 499 maar die is weg. Rest dus erboven.
Wij hebben een EV besteld.
Hij wordt net over het nieuwe jaar geleverd. Mrb gaat natuurlijk doorbelast worden.
De verkoper maakte mij attent op de nieuwe BPM regels voor EV. Is iemand daar al over geïnformeerd?
Ik wil niet gelijk slapende honden wakker maken bij de lease firma. Vandaar mijn vraag hier.
Hij wordt net over het nieuwe jaar geleverd. Mrb gaat natuurlijk doorbelast worden.
De verkoper maakte mij attent op de nieuwe BPM regels voor EV. Is iemand daar al over geïnformeerd?
Ik wil niet gelijk slapende honden wakker maken bij de lease firma. Vandaar mijn vraag hier.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Of 1000 euro per jaar aan wegenbelasting voor een middenklasse auto-tom-562 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:25:
[...]
In jouw bubble mssMaar er zijn echt heel veel mensen die geen 20k kunnen of willen uitgeven voor een auto
Daar ben ik mij zeer bewust van, echter hoor je vaak dat mensen roepen dat een EV te duur is ("onbetaalbaar") terwijl ze wel een jonge tweedehandse auto rijden die ook zeker 20k gekost heeft, en ook nog eens duurder is in onderhoud/gebruik.-tom-562 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:25:
[...]
In jouw bubble mssMaar er zijn echt heel veel mensen die geen 20k kunnen of willen uitgeven voor een auto
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Google.driel24 schreef op zondag 24 november 2024 @ 23:43:
Wij hebben een EV besteld.
https://www.autoweek.nl/a...oor-een-elektrische-auto/
Het is mij bekend dat deze regels er zijn.
Misschien heb ik mij onjuist uitgedrukt.
Het gaat erom of iemand al geinformeerd is of de lease maatschappij dit ook gaat doorbelasten.
Het staat bij ons duidelijk in de voorwaarden dat wijzigingen in wetgeving worden doorbelast naar de gebruiker. Ik verwacht dat dit in alle contracten staat. Dus ze gaan je in die zin niet extra informeren, omdat het gewoon in je contract is opgenomen.driel24 schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:23:
[...]
Het is mij bekend dat deze regels er zijn.
Misschien heb ik mij onjuist uitgedrukt.
Het gaat erom of iemand al geinformeerd is of de lease maatschappij dit ook gaat doorbelasten.
uhm...
BPM is eenmalig natuurlijk, bij de aanschaf van een auto. Dat heeft de leasemaatschappij echt wel doorberekend.Smoonshine schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:33:
[...]
Het staat bij ons duidelijk in de voorwaarden dat wijzigingen in wetgeving worden doorbelast naar de gebruiker. Ik verwacht dat dit in alle contracten staat. Dus ze gaan je in die zin niet extra informeren, omdat het gewoon in je contract is opgenomen.
De auto die ik ga private leasen bij de ANWB is niet meer te kiezen nu, waarschijnlijk voorraad op. Zou me niets verbazen als ie straks iets duurder terug komt.
Edit: Via dealer rechtstreeks is ie nu 50 euro duurder per maand dan een aantal weken geleden.
[ Voor 6% gewijzigd door MartijnA3 op 25-11-2024 09:51 ]
Ik kreeg afgelopen vrijdag onderstaande e-mail.Smoonshine schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:33:
[...]
Het staat bij ons duidelijk in de voorwaarden dat wijzigingen in wetgeving worden doorbelast naar de gebruiker. Ik verwacht dat dit in alle contracten staat. Dus ze gaan je in die zin niet extra informeren, omdat het gewoon in je contract is opgenomen.
Om verrassingen te voorkomen, informeren we je nu alvast over deze wijzigingen. De verhoging van de MRB zullen we doorbelasten, zoals vastgelegd in de voorwaarden van het leasecontract*.
De exacte bedragen zijn op dit moment nog niet bekend, dus het is niet nodig om nu contact met ons op te nemen. We verwachten dat deze tarieven in december beschikbaar zijn. Zodra de nieuwe tarieven definitief zijn, brengen we je direct op de hoogte. Het moment waarop je het aangepaste MRB-tarief voor het eerst op je factuur ziet, hangt af van de kentekendatum van jouw auto. Hier ontvang je in december meer informatie over.
We houden je op de hoogte en danken je alvast voor je begrip.
unquote
Ik ga van zakelijk lease naar private lease. Heb een nieuwe auto samengesteld, maar die komt pas rond eind februari (of begin maart) binnen.
Ik ben dus op zoek naar een shortlease of huurauto om de periode te overbruggen. Iets van een simpele station ofzo (wel wat ruimte in kofferbak). Heeft iemand tips qua bedrijf die hier gunstig in is? Het zou om zo'n 1500km per maand gaan.
Ik ben dus op zoek naar een shortlease of huurauto om de periode te overbruggen. Iets van een simpele station ofzo (wel wat ruimte in kofferbak). Heeft iemand tips qua bedrijf die hier gunstig in is? Het zou om zo'n 1500km per maand gaan.
Wat is een normaal bedrag voor aankoop na afloop van lease? Ik krijg een aanbod om een e-golf met ongeveer 60.000 km over te nemen voor 17000,- Voor 14000 staat dezelfde auto op Marktplaats met 10.000 km extra. De lease-auto had binnen het contract 75000 km mogen rijden. Daar is bij het bepalen van de overnameprijs rekening mee gehouden.
Twee auto's met ongeveer 50.000 staan voor hetzelfde bedrag of 1000 euro hoger te koop op Marktplaats. Het lijkt er dan op dat je een flinke opslag betaalt om je eigen auto te mogen kopen, met de bijbehorende zekerheid. Maar ik zou het redelijker vinden als de leasemaatschappij tussen de marktprijs en de inkoopprijs in gaat zitten. Want een auto inleveren en verkopen is ook gedoe. Als je hem zelf overneemt, dan is dat toch voor zo'n leasemaatschappij goedkoper? Ik begrijp dat je het niet voor het inkooptarief overdraagt, maar dit is wel het andere uiterste. Het enige wat ik kan bedenken, is dat ze een voorstel tot overname interpreteren als een melding dat er goed met de auto is omgesprongen.
Of zie ik nu iets over het hoofd?
Los daarvan lijkt het dat het overnemen van een e-golf voor zo'n bedrag minder voordelig is dan het leasen van een ID-3 of 4.
Twee auto's met ongeveer 50.000 staan voor hetzelfde bedrag of 1000 euro hoger te koop op Marktplaats. Het lijkt er dan op dat je een flinke opslag betaalt om je eigen auto te mogen kopen, met de bijbehorende zekerheid. Maar ik zou het redelijker vinden als de leasemaatschappij tussen de marktprijs en de inkoopprijs in gaat zitten. Want een auto inleveren en verkopen is ook gedoe. Als je hem zelf overneemt, dan is dat toch voor zo'n leasemaatschappij goedkoper? Ik begrijp dat je het niet voor het inkooptarief overdraagt, maar dit is wel het andere uiterste. Het enige wat ik kan bedenken, is dat ze een voorstel tot overname interpreteren als een melding dat er goed met de auto is omgesprongen.
Los daarvan lijkt het dat het overnemen van een e-golf voor zo'n bedrag minder voordelig is dan het leasen van een ID-3 of 4.
Tip die ik ooit kreeg van iemand die naar eigen zeggen veel ervaring met dit soort zaken had, is om het eerste aanbod van de leasemaatschappij te weigeren met als reden "veel te duur, kijk naar deze en deze auto".
Dan kunnen er 2 dingen gebeuren. Leasemaatschappij zegt "ok dan niet" en je bent je auto kwijt. Of, en dat gebeurde volgens die persoon vrijwel alltijd, ze komen met een 2e bod wat vaak veel dichter bij de werkelijke waarde ligt. YMMW uiteraard. Ik gok dat veel leasemaatschappijen bij private leasers gokken op het gevoel van de mensen die er de afgelopen jaren "eigenaar" van zijn geweest.
Ik zit over een kleine 2 jaar in hetzelfde schuitje. Ik zou graag de e-Niro over willen nemen maar dat valt of staat echt met de prijs die ik ervoor moet betalen.
Dan kunnen er 2 dingen gebeuren. Leasemaatschappij zegt "ok dan niet" en je bent je auto kwijt. Of, en dat gebeurde volgens die persoon vrijwel alltijd, ze komen met een 2e bod wat vaak veel dichter bij de werkelijke waarde ligt. YMMW uiteraard. Ik gok dat veel leasemaatschappijen bij private leasers gokken op het gevoel van de mensen die er de afgelopen jaren "eigenaar" van zijn geweest.
Ik zit over een kleine 2 jaar in hetzelfde schuitje. Ik zou graag de e-Niro over willen nemen maar dat valt of staat echt met de prijs die ik ervoor moet betalen.
E-golf voor 17k? Even los van het feit of het voordelig is of niet, dat is toch überhaupt veel te veel geld voor een auto met 24 of 28kW accu (wat is het, weet het niet precies).DDDikkiedik schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:20:
Wat is een normaal bedrag voor aankoop na afloop van lease? Ik krijg een aanbod om een e-golf met ongeveer 60.000 km over te nemen voor 17000,- Voor 14000 staat dezelfde auto op Marktplaats met 10.000 km extra. De lease-auto had binnen het contract 75000 km mogen rijden. Daar is bij het bepalen van de overnameprijs rekening mee gehouden.
Voor minder koop je een ID3 of Leaf. Voor het zelfde bedrag een Kona, e-Niro, Model 3 of MG4 of MG5 (met subsidie dit jaar nog) etc. met een pak minder km’s.
Heb al gekeken op Finnik en vergeleken op Gaspedaal? Het lijkt mij iig geen heel goed aanbod.DDDikkiedik schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:20:
Ik heb mijn ID.4 1st met 110d km onlangs voor 23k overgenomen. Dat vond ik een mooi aanbod gezien het feit dat vergelijkbare auto’s nu te koop staan vanaf 27k.
ID.4 1ST
Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.