Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Algemeen race topic Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 100 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 08:30

Niellie41

Ondertitel van deze gebruiker

Topicstarter
Het lijkt erop dat de ACO heeft liggen slapen. Ik heb nog geen plannen voor een vervanger gezien. Er gaan al jaren geruchten over een samenvoeging van GTE en GT3, maar de ACO is tot nu toe heel koppig geweest (verrassing! /s).

In IMSA hebben ze al plannen voor een "GT3 PRO" klasse die in de GTLM klasse gaan rijden. Heel benieuwd wat de ACO gaat doen.

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 08:04

basvn

Breezand - NHN

op naar de volgende FIT die onderweg is naar hogere classes

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• ge-flopt
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08:34
Eind van de maand begint het race seizoen weer. Tuurlijk is Dakar inmiddels begonnen en hebben we volgende week de 24 uur van Dubai, maar voor mij begint het race seizoen toch echt bij de 24 uur van Daytona.

Volgens mij wordt het wel een groot veld. LMP3's zijn erbij gekomen. Had jaren geleden al gedacht dat de LMP3 mee zou gaan doen toen ze stopten met de LMPC klasse.

Het veld voor de eerste race wordt ook goed bezet, zeker in de eerste race:
- Renger van der Zande is samen met de Cadillac verhuist van Wayne Taylor Racing naar Chip Ganassi.
- Racing Team Nederland heeft de oversteek gemaakt. Mogelijk dat ze buiten WEC ook het IMSA kampioenschap doen.
- Rinus Veekay (van Kalmthout) stapt bij Dragonspeed USA in.
- Jeroen Bleekemolen heeft afscheid genomen van Ben Keating en is naar de LMP3 overgestapt van Riley Racing (hopelijk is die beter dan de gebouwde LMP2)
- Nick Catsburg staat weer aan de start met een Corvette.
- Laurens Vanthoor start in een porsche.
- Jan Heylen volgt zijn voorbeeld

• Fuelke
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:15

Fuelke

Forza Ferrari

@ge-flopt Christopher Mies stapt tijdelijk in een LMP2 in Daytona.

https://www.facebook.com/chrismies/posts/3688981031182544

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• ge-flopt
Klopt, maar mijn lijstje was ook voor de lage landen. :P Mies komt uit Duitsland.

• ge-flopt
De 24 uur van Dubai wordt live uitgezonden op Youtube.
YouTube: YouTube
Nu zijn ze bezig met de nacht tests.

• Willem30
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 08:19
Toyota onthult Le Mans Hypercar: de GR010 Hybrid:

:9~ :9~ :9~

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Mooi ding, ik had al wat spyshots gezien eerder deze maand. Hij lijkt een stuk kleiner dan de huidige LMP1 wagens?

iRacing Profiel

• ge-flopt
Ze zijn begonnen met de 24 uur van dubai:
YouTube: Hankook 24H DUBAI 2021 - Race
Na 20 minuten al een code 60... Porsche zwaar beschadigd.

Voor degene die de tracker in de gaten willen houden:
https://livetiming.getrac.../24hseries#screen-results
Ik vind het briljant dat ze rekenen tot aan de sector einde. Je weet dan of ze op het gemiddelde zitten van die ronde, of sneller/langzamer zijn.

[Voor 62% gewijzigd door ge-flopt op 15-01-2021 12:32]

• Er1k989
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 23-06 20:02
Luckeh schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:15:
Mooi ding, ik had al wat spyshots gezien eerder deze maand. Hij lijkt een stuk kleiner dan de huidige LMP1 wagens?
De GR010 is 25 centimeter langer en tien centimeter hoger en breder dan de TS050 waarmee de Toyota afgelopen seizoen in actie kwam in het WEC.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Er1k989 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:08:
[...]

De GR010 is 25 centimeter langer en tien centimeter hoger en breder dan de TS050 waarmee de Toyota afgelopen seizoen in actie kwam in het WEC.
Inderdaad, heel verrassend zo op het oog. Ook uit het PB:
As part of a cost-cutting initiative incorporated in the regulations, the new GR010 HYBRID is 162kg heavier and with 32% less power than its TS050 HYBRID predecessor, with Le Mans lap times expected to be around 10secs slower. It also has bigger dimensions; it is 250mm longer, 100mm wider and 100mm higher.

iRacing Profiel

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online

ByKolles reveals Le Mans Hypercar racer and road car

https://www.motorauthorit...percar-racer-and-road-car

[Voor 6% gewijzigd door Paulus07 op 15-01-2021 20:31]

iRacing Profiel

• Paulus07
  • Niet online

iRacing Profiel

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 17-06 18:23
Voor de geïnteresseerden; de entry list.

Vaste locatie, vast netwerk.

• Paulus07
  • Niet online

[Voor 50% gewijzigd door Paulus07 op 19-01-2021 16:19]

iRacing Profiel

• ge-flopt

Renger van der Zande en Kevin Magnussen zijn op Sebring aan het testen met de Cadillac DPi.

• Paulus07
  • Niet online
Hij zal zich nu denk beter vermaken dan in de F1 en weer echt kunnen racen :)

Edit:

Ja dus :P https://the-race.com/form...ul-airplane-f1-is-lacking

[Voor 41% gewijzigd door Paulus07 op 20-01-2021 19:14]

iRacing Profiel

• Paulus07
  • Niet online
Die ruit _/-\o_ _/-\o_ :o

iRacing Profiel

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Goh, de Hessing die ik nog heb gehad had destijds helemaal niets met eten te maken .... 8)

A smile a day (doesn't keep Corona away) ...

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 23-06 20:54

Amphiebietje

In de blubber

Holy shit, crash uit 2005, maar lijkt best op die F1 herstart crash van dit vorig jaar, maar dan met Amerikaanse klassiekers ;( :

Forum topic met foto's van de schade: http://www.dodgecharger.com/forum/index.php?topic=42651.0

[Voor 19% gewijzigd door Amphiebietje op 23-01-2021 22:52]

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Zometeen (om 19h35) begint het IMSA Michelin Pilot Challenge race seizoen weer, met een 4 uurs race vanop Daytona.

Livestream op IMSA TV (https://www.imsa.com/tv/) of via https://imsapartners.akam...38/usblock/master_07.m3u8

• Tackleberry
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23-06 20:08
De Mazda MX-5 Cup geeft alvast het goede voorbeeld...

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 06:52

Rivanov

Apple freak

Voor wie Rick Winkelman beu is op Ziggo, de Interlingua audiostream is Radio Le Mans. d:)b

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• u_nix_we_all
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
De stream op imsa.tv is ook RLM. Voor overzichtelijke live timing: https://livetiming.alkamelsystems.com/imsa

• fdees
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 08:50

fdees

Trust me I'm an Engineer

Was al bang dat alleen Ziggo het zou uitzenden in Nederland. Maar gelukkig gewoon IMSA.TV.

Vind dit toch altijd een heerlijke race. De DPi's en GTLM zijn toch echt wel van een heel hoog niveau.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Paulus07
  • Niet online
Het is tenminste weer echt racen. Mede daarom dat ik al flinke tijd klaar ben met de F1 bijvoorbeeld.
IMSA en WEC kijkt gewoon leuker :)

iRacing Profiel

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07:27
Van Eerd crasht... :'(

[Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 30-01-2021 23:42]

• mjjveldt
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:29
Aiaiai, jammer. Dragonspeed 81 was ook even billenknijpen voor de eerste fcy.

Maar we hebben vd zande nog en het duurt nog lang.

Eventfull tot nu toe.

• PatrickC
Frits leek gelukkig ongedeerd, maar wel einde verhaal voor Racing Team Nederland na bijna 2 uur.

Edit: Schijnbaar mag je de auto gewoon weer repareren nadat deze teruggebracht is naar de pits en RTN rijdt weer!

[Voor 37% gewijzigd door PatrickC op 31-01-2021 00:16]

• kevz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 05:41
Tja, dan volgen de we 01 DPi maar met Renger, of de 3 Corvette met Catsburg? :)

Mijn YouTube

• derx666
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23-06 14:06

derx666

mecker ende blaet

Heeft iemand nou eigenlijk een replay gezien ?

My iRacing | My Simrig

• Paulus07
  • Niet online
Glijden er flink veel over het gras en in de muren 😮

iRacing Profiel

• Paulus07
  • Niet online
RTN weer terug in de race?

iRacing Profiel

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ja, in IMSA zijn die regels anders dan in het WEC.

• PatrickC
Guido nu in de auto... hebben ze snel gefixt!

• Paulus07
  • Niet online
Denk dat jumbo ook de vlag voorziet van sponsoring. Is wel erg vaak geel 😛

iRacing Profiel

• PatrickC
RTN heeft een overheating gearbox en staat al een tijdje in de pits...

• Paulus07
  • Niet online
Die lopen nu toch al veel rondes achter :(

[Voor 83% gewijzigd door Paulus07 op 31-01-2021 00:48]

iRacing Profiel

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Beetje jammer dat ze (Engels commentaar) nu bij de Daytona meer over Covid aan het praten zijn dan over wat er in de race gebeurt. Leider doet een pitstop, maar geen woord erover

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 07:22

Gynnad

* * *

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• PatrickC
Ongelofelijk hoe klein de verschillen zijn na bijna 17 uur. Eerste 4 in de race zitten binnen 4 seconden en Renger van der Zande nu weer aan de leiding. :)

[Voor 19% gewijzigd door PatrickC op 31-01-2021 14:25]

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 08:44
Iemand die IMSA TV aan de praat heeft gekregen? Zou gewoon legaal moeten werken, toch?

Sometimes an apple is just an apple / Prediction is very difficult, especially if it's about the future - Niels Bohr

• Paulus07
  • Niet online
Hmtsjmftsch schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:41:
Iemand die IMSA TV aan de praat heeft gekregen? Zou gewoon legaal moeten werken, toch?
Hier geen problemen mee. Zorg wel dat je eventuele adblockers etc uit hebt staan.
Maar draait hier al flink aantal uur stabiel in chrome :)

iRacing Profiel

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

@Hmtsjmftsch Probeer gewoon deze: https://imsaintl.akamaize...ernational/master_07.m3u8

Dat is ook de legale stream.

Maar zoals @Paulus07 aangeeft, de adblocker moet uitstaan, of je moet enkel de IMSA site toestemming geven, want anders durft de stream wel eens raar te doen.

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 08:44
Fuelke schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:06:
@Hmtsjmftsch Probeer gewoon deze: https://imsaintl.akamaize...ernational/master_07.m3u8

Dat is ook de legale stream.

Maar zoals @Paulus07 aangeeft, de adblocker moet uitstaan, of je moet enkel de IMSA site toestemming geven, want anders durft de stream wel eens raar te doen.
Thanks! Hij werkt in elk geval op mijn smartphone, maar als ik op die link klik in mijn browser, gaat hij een bestand downloaden? :? Nou ja, ik kan het nu in elk geval volgen.

Edit: Wat is er gebeurd met #01 Cadillac? Toen ik 2 uur geleden keek lagen ze nog eerste. Nu Hebben ze een ronde achterstand.

[Voor 9% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 31-01-2021 17:23]

Sometimes an apple is just an apple / Prediction is very difficult, especially if it's about the future - Niels Bohr

• ge-flopt
Niellie41 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:36:
Het lijkt erop dat de ACO heeft liggen slapen. Ik heb nog geen plannen voor een vervanger gezien. Er gaan al jaren geruchten over een samenvoeging van GTE en GT3, maar de ACO is tot nu toe heel koppig geweest (verrassing! /s).

In IMSA hebben ze al plannen voor een "GT3 PRO" klasse die in de GTLM klasse gaan rijden. Heel benieuwd wat de ACO gaat doen.
Die plannen van IMSA zijn overigens bevestigd. Dit jaar is het laatste jaar dat GTLM rijd, volgend jaar krijg je een GTD-PRO en naar wat ik gelezen heb ergens, GTD PRO-AM en GTD AM.
Mocht onderhand wel. Met het vertrek van dit jaar BMW uit de klasse, Ford die vorig jaar al niet meer mee deed, zijn we in een paar jaar tijd van 9 wagens (met 5 merken) terug gegaan naar 6 wagens en 4 merken. Er zijn gewoon dit jaar maar 1 Porsche en 1 Ferrari in de GTLM gestart. Vergelijk dat eens met de GTD: 19 wagens en 9 merken.
Met het verdwijnen van de GTLM en het komen van de LMP3, die qua snelheid het gat goed kunnen opvullen, is er een betaalbaar alternatief.
Hopelijk dat de ACO dit ook gaat inzien en dat de GTE ook vervangen gaat worden door de GT3. Maar ja het zijn fransen he... eigenwijs, maar zoals mijn opa zei: "Eigenwijs is ook wijs!"

• kevz
  • Laatst online: 05:41
GTE/GTLM heeft lang voor entertainment gezorgd, maar lets be real, een klasse waar maar enkele auto's in rijden is gewoon minder interessant. Dus een goede move dat het opgeheven word. Sowieso word er veel opgeschud in IMSA/WEC, en hopelijk zijn het allemaal positieve veranderingen :)

Overigens is LMP3 wel een geval apart. Langzamer dan GTLM, en meer aan het battlen met GT3. Ook veel Am coureurs, meer foutjes, en daar boven op nog bovengemiddeld veel technisch falen zo lijkt het. Maar als die klasse een beetje betrouwbaarder word en gebalanceerd word tussen LMP2 en GT3 dan houd dat (zoals je aangeeft) IMSA ook weer wat interessanter toch.

Mijn YouTube

• PatrickC
20 minuten voor het einde en Renger ligt 2e op minder dan 2 seconden en is op dit moment sneller. Spannende ontknoping!

• Baumans
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 04:07
Spannend!

• Baumans
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 04:07
Lekke band! Nee!

• PatrickC
Noooooo!!! Lekke band bij Renger met nog 7 minuten te gaan. Weg winst en zelfs weg podium. :'(

[Voor 22% gewijzigd door PatrickC op 31-01-2021 21:35]

• mjjveldt
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:29
DRAMA, helaa. Maar wel een hele leuke wedstrijd geweest al

[Voor 84% gewijzigd door mjjveldt op 31-01-2021 21:34]

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Bummer!

• Tosemime
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23-06 17:40
Wat zuur zo met nog een paar minuten te gaan..

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Jammer, zeg. Echt spijtig dat hij geen aanval uiteindelijk voor de leiding meer heeft kunnen doen.

Renger heeft gelukkig al een paar Rolex'en en beter met 20 seconden verliezen dan met 0,2 sec

• PatrickC
Het zijn helaas meer dan 20 seconden... ipv een mogelijke P1 nu een P5. Was mooi geweest voor Renger om het team te verslaan waarin hij is vervangen, na de winst vorig jaar.

• ge-flopt
Blijf het mooi vinden dat er wagens winnen met een marge van 5 seconden na 24 uur. In thoerie verliest de nummer 2 op een uur 0.2 seconden.
Maar uiteindelijk komen er toch weer wat Rolexen mee naar Nederland:
- Nicky Catsburg
- Indy Dontje
En zeker Indy met een veld van 19 wagens moet je hopen op geluk dat je gewoon op het podium finished.

Over geluk gesproken: Het viel me op dat van der Zande veel geluk had vanaf 40 minuten tot 10 minuten voor het einde. Albuquerque had veel verkeer tegen op de momenten dat je het niet wilde. De beide bochten op het infield, de bocht waar je vanuit het infield de banking op gaat en daarna bij de busstop. Renger kon de wagens allemaal vlot voorbij er net voor of er net na, waardoor hij niet van zijn gas af hoefde. Helaas had hij er in het laatste kwartier ook last van.

• Paulus07
  • Niet online
Was een top race om te zien/volgen :)
24H racen en maximaal stampen en dan tot de laatste minuten spannend houden.

iRacing Profiel

• PatrickC
ge-flopt schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:51:
Blijf het mooi vinden dat er wagens winnen met een marge van 5 seconden na 24 uur. In thoerie verliest de nummer 2 op een uur 0.2 seconden.
De full course yelllows helpen natuurlijk wel flink mee ;) , maar het is wel mooi om niet vantevoren te weten welk team gaat winnen net als de laatste jaren in Le Mans.

• ge-flopt
PatrickC schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:02:
[...]

De full course yelllows helpen natuurlijk wel flink mee ;) , maar het is wel mooi om niet vantevoren te weten welk team gaat winnen net als de laatste jaren in Le Mans.
Doet me terug denken aan de Musle Milk Porsche jaren geleden in de ALMS. Meteen na de race een ongeluk, lagen 3 of 4 rondes achter, en elke keer kwam de gele vlag precies op het goede moment, waardoor ze een waveby kregen. Aan het eind van de race werd het nog een sprint naar de finish die Musle Milk won.

• Deurdouwer
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 22:42

Deurdouwer

XBL: Deurdouwer

Voor de liefhebbers: vanavond (of beter gezegd vannacht 01:00) is de Nascar Busch Clash op Daytona (road course). En komend weekend natuurlijk de Daytona 500.

Ik douw en kom er deur.

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 07:33

HaterFrame

Well... Poo came out!

Road course time :)

I am the great Cornholio!

• sambalbaj
  • Niet online
Busch Clash!
Was best leuk. Knap hoe Truex zichzelf weet te elimineren.

Maar toch blijft NASCAR vooral ovals dus zin in zondag.
Ergens nog wat te zien van de duels?

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:33
MP Motorsport kiest voor Tijmen van der Helm voor hun F3 stoeltje:
https://www.fiaformula3.c...otorsport-roster-for-2021
MP Motorsport have completed their driver line-up for the 2021 Formula 3 campaign, announcing the capture of Dutch racer Tijmen van der Helm.

Backed by the Dutch federation’s TeamNL programme, Van der Helm will make the step up from Formula Renault Eurocup, where he finished 12th with one podium and 45 points. The 17-year-old also competed in the 2020 Toyota Racing Series, where he scored one win.

“I am very happy to be a Formula 3 driver with MP Motorsport in 2021,” said Van der Helm. “This will be a very important step in my career, as Formula 3 is the category where the very best young single-seater talents go head-to-head – exactly the place where I need to show what I’m capable of.

“Furthermore, it’s a great prospect to be so close to Formula 1 – seeing and hearing those cars will add something special to each and every race meeting. Moreover, it is great to return to the old nest. I have wonderful memories of my year with MP in the Spanish F4 championship, so if it is up to me, we will create more good memories next year.”

Van der Helm previously linked up with MP in the 2019 Spanish Formula 4 Championship, when he scored eight podiums and finished fourth.

The 17-year-old also has experience in UAE F4 and will be joined at MP by Alpine juniors Victor Martins and Caio Collet.

Team manager Sander Dorsman added: “It's fantastic news that Tijmen will be driving with us again. I'm looking forward to working together as we did in 2019. With Tijmen, Victor and Caio, our Formula 3 line-up consists of three very fast and talented rookies who will start the season hungry for success.

“I'm very curious to see how they will challenge each other to get the best out of each other. I know one thing for sure – this will be an amazing year.”
Iemand bekend met die knul?

[Voor 71% gewijzigd door Martinspire op 12-02-2021 10:16]

Martinspire - PC, PS4, X1

• sambalbaj
  • Niet online

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:15:
MP Motorsport kiest voor Tijmen van der Helm voor hun F3 stoeltje:
https://www.fiaformula3.c...otorsport-roster-for-2021
[Afbeelding]

[...]

Iemand bekend met die knul?
Nooit van gehoord en tot nu toe geen bijster indrukwekkende resultaten: https://www.driverdb.com/drivers/tijmen-van-der-helm/

Zal dus meer om de zak geld gaan die hij meeneemt dan om prestaties tot nu toe.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verdorie, had me zo verheugd op Nascar vanavond. Mooie pile up, daarna regen 😢

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
HaterFrame schreef op zondag 14 februari 2021 @ 23:02:
Verdorie, had me zo verheugd op Nascar vanavond. Mooie pile up, daarna regen 😢
Het ziet er nu toch best droog uit, dus wie weet... :) Anders van de week uitrijden. Wel jammer van ‘t begin van ‘t seizoen als dat gebeurt maar alé. Ik baal dat EA er al uitligt, had op hem ingezet. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

WhatsappHack schreef op zondag 14 februari 2021 @ 23:05:
[...]

Het ziet er nu toch best droog uit, dus wie weet... :) Anders van de week uitrijden. Wel jammer van ‘t begin van ‘t seizoen als dat gebeurt maar alé. Ik baal dat EA er al uitligt, had op hem ingezet. :P
Lekker dan, Ziggo gaat de gehele race niet uitzenden in een herhaling. MAW, je mag het doen met de hoogte punten. Ja daar heb ik dus geen ziggo sport voor en andere legale alternatieven zijn er niet :/ :@

Ik snap uberhaupt niet dat ze de herstart niet gewoon live hebben uitgezonden... Dan hadden we het nog terug kunnen kijken. Nu moet ik verdorie weer een torrent aanslingeren :'(

[Voor 14% gewijzigd door HaterFrame op 15-02-2021 11:34]

• Fox-Racing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:42
Helaas kon Ziggo hier ook weinig aan doen.

RichardVos.nl - System Specs

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Fox-Racing schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:47:
Helaas kon Ziggo hier ook weinig aan doen.

[Twitter]
Dan zorg je toch dat het naderhand te bekijken is of uitgezonden word... maar nee... Je mag het doen met hightlights :/

Heb t maar weer gedownload.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ferrari kondigt deelname aan LMH klasse, vanaf 2023:

Dat maakt de lijst met bevestigde fabrikanten:
ByKolles (2021)
SCG (2021)
Peugeot (2022)
Toyota (2021)
Ferrari (2023)

Aston Martin was eerder met de Valkyrie ook in de race, maar hun deelname is nog steeds onzeker sinds de overname door Stroll en de exit van RB.

Dat wordt een fraaie grid!

iRacing Profiel

• ge-flopt
ByKolles kan van die lijst af. Zij hebben aangegeven dit jaar nog nietmee te doen. Ik begrijp dat het tussen ByKolles en (iemand van) ACO een beetje wringt. Ze doen dus ook niet mee met Le Mans.

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 00:33

TommyGun

Stik er maar in!

Luckeh schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:16:
Ferrari kondigt deelname aan LMH klasse, vanaf 2023:

[Twitter]

Dat maakt de lijst met bevestigde fabrikanten:
ByKolles (2021)
SCG (2021)
Peugeot (2022)
Toyota (2021)
Ferrari (2023)

Aston Martin was eerder met de Valkyrie ook in de race, maar hun deelname is nog steeds onzeker sinds de overname door Stroll en de exit van RB.

Dat wordt een fraaie grid!
Their loss (van AM) :w

Maar wat een mooi nieuws zeg, dat wordt genieten _/-\o_

Is er vanuit Audi nog geen bevestiging geweest dan? Dacht ik namelijk, maar ik zal er wel naast zitten.

EDIT; nvm, LMDh vs LMH - wordt er niet makkelijker op :+

[Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 24-02-2021 16:59]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

TommyGun schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:56:
[...]

Their loss (van AM) :w

Maar wat een mooi nieuws zeg, dat wordt genieten _/-\o_

Is er vanuit Audi nog geen bevestiging geweest dan? Dacht ik namelijk, maar ik zal er wel naast zitten.

EDIT; nvm, LMDh vs LMH - wordt er niet makkelijker op :+
Le Mans Hypercar (LMH) en Le Mans Daytona hybrid (LMDh). De verschillen (en overeenkomsten) zijn in dit artikel uitgelegd.

Er zijn veel overeenkomsten, de belangrijkste is toch wel dat ze beiden meedoen op Le Mans in dezelfde Hypercar klasse. De reglementen zijn hierop elkaar afgestemd, met eventuele latere BoP aanpassingen om het speelveld gelijk te krijgen.
Grootste verschillen:
- LMH is gebaseerd op échte "productie" hypercars (min 20 stuks). De eerste wagens hiervan gaan we dit jaar al in actie zien.
- LMH heeft geen cost cap.
- LMDh heeft een cost cap van €1M per wagen (ex motor).
- LMDh (Ook wel DPi 2.0 genoemd) is gebaseerd een gestandaardiseerd platform gebouwd door de de chassis bouwers Dallara, Oreca, Multimatic of Ligier. Verder gebruiken ze standaard onderdelen zoals de MGU (Bosch) en Versnellingsbak (Xtrac). De eerste LMDh wagens komen pas eind 2022, of 2023.

EDIT:
De Glickenhaus ziet toevallig vandaag ook voor het eerst het daglicht op het circuit!

[Voor 7% gewijzigd door Luckeh op 25-02-2021 11:11]

iRacing Profiel

• Er1k989
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 23-06 20:02
Luckeh schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:09:
[...]

Le Mans Hypercar (LMH) en Le Mans Daytona hybrid (LMDh). De verschillen (en overeenkomsten) zijn in dit artikel uitgelegd.

Er zijn veel overeenkomsten, de belangrijkste is toch wel dat ze beiden meedoen op Le Mans in dezelfde Hypercar klasse. De reglementen zijn hierop elkaar afgestemd, met eventuele latere BoP aanpassingen om het speelveld gelijk te krijgen.
Grootste verschillen:
- LMH is gebaseerd op échte "productie" hypercars (min 20 stuks). De eerste wagens hiervan gaan we dit jaar al in actie zien.
- LMH heeft geen cost cap.
- LMDh heeft een cost cap van €1M per wagen (ex motor).
- LMDh (Ook wel DPi 2.0 genoemd) is gebaseerd een gestandaardiseerd platform gebouwd door de de chassis bouwers Dallara, Oreca, Multimatic of Ligier. Verder gebruiken ze standaard onderdelen zoals de MGU (Bosch) en Versnellingsbak (Xtrac). De eerste LMDh wagens komen pas eind 2022, of 2023.

[Afbeelding]

EDIT:
De Glickenhaus ziet toevallig vandaag ook voor het eerst het daglicht op het circuit!

[Twitter]
[Afbeelding]
Blij dat er Ferrari ook mee gaat doen, dit kan ook een reden zijn voor andere fabrikanten die twijfelden om toch mee te gaan doen. Ferrari verslaan op Le Mans is natuurlijk prachtige PR voor elk merk. Het schijnt dat er ook geruchten doen over Hyundai dat interesse heeft in LMDh. Zou wel mooi zijn, ze timmeren in de toerwagens de laatste jaren erg hard aan de weg.

• Maarten_E
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 23-06 19:02
24 uur van Le Mans met twee maanden verzet om kans op publiek te vergroten

De 24 uur van Le Mans, oorspronkelijk voorzien op 12 en 13 juni, wordt vanwege de coronapandemie verzet naar 21 en 22 augustus. De organisatie hoopt zo de kans om publiek te mogen ontvangen te vergroten.

Sportredactie 04-03-21, 15:52 Laatste update: 15:55
Net zoals vorig jaar zal de 24 uur van Le Mans niet op de geplande data gereden worden. Vorig jaar werd de uithoudingsrace van juni tot september uitgesteld, deze 89ste editie wordt met een dikke twee maanden verlaat naar 21 en 22 augustus. Oorspronkelijk stond de race op het Circuit de la Sarthe op 12 en 13 juni gepland.

Organisator Automobile Club de l’Ouest (ACO) wil met dat uitstel de mogelijkheid om publiek te mogen toelaten vergroten. ,,Hoewel het een moeilijke beslissing was, is het de juiste. Het zou ondenkbaar zijn om de 24 uur van Le Mans voor het tweede jaar op rij achter gesloten deuren te laten doorgaan. Daarom doen we er alles aan om dat te vermijden en een veilig evenement te organiseren”, verklaart ACO-voorzitter Pierre Fillon.

De beslissing werd, in samenspraak met de Fédération Internationale de l’Automobile (FIA), ruim op tijd genomen om de kalender niet in de war te sturen. De andere data van het World Endurance Championship, waaronder de 6 uur van Spa-Francorchamps, komen dus niet in het gedrang.

De editie van 2020 werd gewonnen door de voormalig Formule 1-coureurs Sebastian Buemi, Kazuki Nakajima en Brendon Hartley, die reden in een Toyota.
24 uur van Le Mans is verzet naar augustus. Jammer, maar te begrijpen.
Meer nachtracing!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

De verschuiving van Le Mans naar augustus brengt ook meteen wijzigingen voor IMSA.

De race op VIR verschuift naar 09/10/2021 (zou eerst gereden worden op de Le Mans datum)

Petit Le Mans schuift een hele maand op, naar 13/11/2021.

https://www.imsa.com/news...-and-motul-petit-le-mans/

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Nu online
Loris Hezemans opnieuw in NASCAR Xfinity Series in 2021

Vandaag is bekend geworden dat Loris Hezemans (NASCAR Whelen Euro series kampioen 2019) weer 2 races gaat rijden in de Xfinity series.
Phoenix (volgend weekend al) & Charlotte (in mei).
Dit zodat hij zijn NASCAR licentie kan behalen :)

De Phoenix race wordt LIVE uitgezonden op Ziggo Sport Racing & Open Kanaal.
Terwijl Ziggo normaal niet de Xfinity races volledig uitzend.

https://dutchnascarfans.n...r-xfinity-series-in-2021/

• Paulus07
  • Niet online
En nog meer kalender geschuif :P

Spa opens revised WEC calendar, Portimao round moved to June

https://www.motorsport.co...imao-round-moved/5595587/

[Voor 21% gewijzigd door Paulus07 op 06-03-2021 01:55]

iRacing Profiel

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Nu online
Ryur schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:58:
Loris Hezemans opnieuw in NASCAR Xfinity Series in 2021

Vandaag is bekend geworden dat Loris Hezemans (NASCAR Whelen Euro series kampioen 2019) weer 2 races gaat rijden in de Xfinity series.
Phoenix (volgend weekend al) & Charlotte (in mei).
Dit zodat hij zijn NASCAR licentie kan behalen :)
Om mijzelf nog even te quoten:
Vanavond om 23:10 op Ziggo Sport Racing is een 20 minuten durende interview van Rick Winkelman met Loris Hezemans over de plannen van Familie Hezemans. En die zijn heel leuk!

Om 23:30 is de race op Racing te volgen.
Om 23:40 is de race op het Open kanaal te volgen.

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online
Sabine Schmitz heeft de wedstrijd tegen kanker niet gewonnen.

https://www.motorsport-xl...Sabine-Schmitz-41349.html

• Willem30
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 08:19
Wat triest. RIP

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Dat was even schrikken vanmorgen. Ik ben niet zo'n handtekeningenjager, maar die van haar had ik wel aan de muur hangen.

• Fox-Racing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:42
Zeer triest nieuws.

Als er 1 de Nordschleife op der duimpje kon was zij het wel..

RichardVos.nl - System Specs

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Er is intussen een petitie om een bocht/sectie van het circuit naar haar te vernoemen.

Dit is een mooie in memoriam met leuke Youtube clips.

[Voor 27% gewijzigd door gambieter op 18-03-2021 00:31]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 08:09
gambieter schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:31:
Er is intussen een petitie om een bocht/sectie van het circuit naar haar te vernoemen.

Dit is een mooie in memoriam met leuke Youtube clips.
Vraag me beetje af waarom er direct een petitie moet opgestart worden daarvoor. Ben er redelijk zeker van dat de mensen die daar iets over te zeggen hebben, daar al lang over aan het denken zijn.

• asing
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:17
Kenhas schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:10:
[...]

Vraag me beetje af waarom er direct een petitie moet opgestart worden daarvoor. Ben er redelijk zeker van dat de mensen die daar iets over te zeggen hebben, daar al lang over aan het denken zijn.
Nee helaas. In 2007 is een s bocht op het "F1" deel vernoemd naar Michael Schumacher voor zijn 7 wereldtitels. Verder is er geen enkele bocht vernoemd naar een persoon. Niki Lauda heeft alleen officieus een stukje asfalt. Dat is alles. Namen zijn al sinds het begin hetzelfde.

Er zijn overigens bochten genoeg zonder naam, dus het zou kunnen.

Aan de andere kant, als Sabine een bocht verdiend zijn er wel wat meer die het ook verdienen.

Anyway, getekend.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

@asing je vergeet de Stefan-Bellof-S, tussen Pflanzgarten en Schwalbenschwanz, en de Karussell heet voluit de Caracciola-Karussell naar de piloot die de eerste race op de ring won in 1972 en daarnaast ook redelijk wat succes had.

Wikipedia: Rudolf Caracciola

• asing
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:17
Fuelke schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:49:
@asing je vergeet de Stefan-Bellof-S, tussen Pflanzgarten en Schwalbenschwanz, en de Karussell heet voluit de Caracciola-Karussell naar de piloot die de eerste race op de ring won in 1972 en daarnaast ook redelijk wat succes had.

Wikipedia: Rudolf Caracciola
Dat van de Stefan Bellof bochten wist ik niet. Die man moet titanium cohones hebben gehad _/-\o_ . Karussell staat bij mij bekend als de grote en de kleine.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +6Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 08:51

Dit is gewoon leuk om te zien. laatste 2 rondjes,

nachtnet zonder hoofdletter - “I … have nothing to add to my former answer.”

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Tijd voor de IMSA Michelin Pilot Challenge race op Sebring: van 19h35 tot 21h35 te volgen via de officiële stream: https://www.imsa.com/tvlive/ of https://diipdi7zuw6g8.clo...sa_usblock/master_06.m3u8

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De eerste F2-race *O* Ik heb er zin in :) Ben benieuwd naar het format met 3 races per weekend.

• PatrickC
Verschoor wordt er gewoon afgetikt door Ticktum... :-( Die krijgt toch wel een straf hiervoor neem ik aan?

[Voor 44% gewijzigd door PatrickC op 27-03-2021 11:33]

Pagina: 1 ... 100 ... 105 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True