Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Algemeen race topic Deel 2 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 120 Laatste
Acties:
  • 368.934 views

Onderwerpen

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:32

Edd

RoD schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:09:
Jammer, VK verliest het steeds een beetje door de pitstops. Het zal wel een P10 worden, wat overigens niet slecht is.
Meer zit er zo te zien ook niet in. Op deze laatste set banden lijkt het gewoon niet lekker te gaan.
Maar wel finished hij als beste rookie en voor zijn teamgenoot. Altijd mooi meegenomen ;)

EDIT: En wat screentime is altijd fijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Edd op 13-09-2020 20:28 ]

-

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Lekker voor Honda ook, een 1, 2, 3, 4, 5.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Jammer, Dixon gaat nog net VK voorbij :( Ik had gedacht dat hij het met de P2P-seconden nog zou houden.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

iichel

Gazoooo

Andretti zelfs 1-2-3 :D

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Edd schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:52:
[...]

Aangezien de Indy Q net weer begint, stond het even kort in beeld.
De snelste groep pakt de pole en oneven startnummers, de langzamere pakt de even startnummers.
Dus toch, thanks.
Wel bijzonder maar waarschijnlijk voor de spanning.

• iichel
  • Nu online

iichel

Gazoooo

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TheBrut3 schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:38:
Jammer dat die Tsunoda regelmatig zo slordig rijdt. Ik weet dat ze hem naar AT willen halen, maar daar zou ik nog eens over nadenken. Hij had zoveel kansen op een leuke score door de softs.
Hij zal nog aardig aan de bak moeten om voldoende SL punten te halen dit jaar voor een eventuele overstap naar AT. Zo gaat het niet lukken.

Testing, one, two ...

• TheBrut3
  • Nu online
Inderdaad, hij heeft nu 24 punten, dus moet minimaal 5e worden in het kampioenschap.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-11 13:54

Martinspire

Awesomeness

hardware-lover schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:23:
[...]

Hij zal nog aardig aan de bak moeten om voldoende SL punten te halen dit jaar voor een eventuele overstap naar AT. Zo gaat het niet lukken.
En met de hakken over de sloot willen ze hem daar ook niet hebben, dan is het wachten op de volgende flater

Martinspire - PC, PS5, XSX

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:07
Puntentelling alleen zegt ook niet alles. Tsunoda heeft wel een aantal races gehad waar de auto kapot ging. Ik vind hem nog steeds een goede coureur die prima kan battlen. Maar inderdaad als je naar de punten gaat kijken dan zijn dit seizoen Ilott, Schwarzman en Schumacher toch wel de betere coureurs. Schwarzman begon goed en is wat terug gevallen, Schumacher het tegenover gestelde en staat nu bovenaan (ook met een beetje geluk) en Ilott vind ik persoonlijk de beste F2 coureur momenteel. Tsunoda zou ik net achter Ilott en Schwarzman zetten, misschien gelijk met Schumacher kwa skills.
Maar of hij direct in een F1 auto zou kunnen stappen... Dat weet ik eerlijk gezegd nog zo net niet. Maar welke andere coureur zou relatief binnenkort voor RB/AT kunnen rijden dan?

Mijn YouTube

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ah. Een Franse fabrikant. In een klasse die van BOP regels aan elkaar hangt omdat het een samenraapsel van formules is. BOP regels die door de ACO opgesteld worden. Nou ik ben benieuwd :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• TheBrut3
  • Nu online
kevz schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:45:
Maar welke andere coureur zou relatief binnenkort voor RB/AT kunnen rijden dan?
Geen. Red Bull moet wat meer investeren in hun Junior Team. Van de huidige F1 rijders komen er 7 bij Red Bull vandaan, maar momenteel ziet het er niet zonnig uit. Al ziet het er beter uit dan bij Mercedes, Williams en McLaren.

Ferrari Driver Academy heeft momenteel aardige talenten aan boord.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:38
TheBrut3 schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:22:
[...]

Geen. Red Bull moet wat meer investeren in hun Junior Team. Van de huidige F1 rijders komen er 7 bij Red Bull vandaan, maar momenteel ziet het er niet zonnig uit. Al ziet het er beter uit dan bij Mercedes, Williams en McLaren.

Ferrari Driver Academy heeft momenteel aardige talenten aan boord.
Hoeveel zou Red Bull nog moeten investeren in de jeugd? Ze hebben al zoveel mensen onder contract, maar in de jeugd is het ook maar gokken, want hoe ontwikkelt iemand zich?

Mercedes, Williams en McLaren zijn ook weer het andere uiterste. Mercedes heeft volgens mij alleen Russell (als je dat nog meetelt als iets van junior programma), die heeft de F1 gehaald maar in mijn ogen wordt zijn talent nu eigenlijk verspild bij Williams omdat ze geen uitdager voor Hamilton in het eigen team willen hebben. McLaren lijkt momenteel helemaal geen jonge coureurs onder zich te hebben, en bij Williams krijg ik momenteel meer het gevoel dat het "je bent welkom als je centen mee kan brengen" is.

Over Ferrari deel ik jouw mening, dat ze aardige talenten aan boord hebben momenteel, maar in de F2 wordt dat denk ik wel een beetje vertekend door hoe goed Prema is. Zoals het nu staat denk ik wel dat er mogelijkheden zijn voor meerdere mensen om op een gegeven moment de stap te maken naar F1.

En laten we Renault niet vergeten, die hebben ook nog wat rondlopen, met Piastri die dit jaar F3-kampioen is geworden, Lundgaard momenteel op P3 in de F2 en Zhou die ook laat zien een aardig potje te kunnen sturen.

• TheBrut3
  • Nu online
Transportman schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 23:00:
Hoeveel zou Red Bull nog moeten investeren in de jeugd? Ze hebben al zoveel mensen onder contract, maar in de jeugd is het ook maar gokken, want hoe ontwikkelt iemand zich?
Het is zeker gokken. En inderdaad, Prema is een zeer goed team. Maar die jongens daar rijden ook gewoon volwassen, al is SHW wat ingekakt.

• iichel
  • Nu online

iichel

Gazoooo

IMSA reveals more LMDh technical regulations
https://racer.com/2020/09...dh-technical-regulations/

Bosch in samenwerking met Williams Advanced Engineering aangewezen als spec hybride leverancier voor LMDh
https://racer.com/2020/09...h-kers-vendors-confirmed/

XTrac aangewezen als spec gearbox leverancier voor LMDh
https://twitter.com/xtraclimited/status/1306993753777942532

[ Voor 30% gewijzigd door iichel op 18-09-2020 20:22 ]

• iichel
  • Nu online

iichel

Gazoooo

Porsche Carrera Cup op Le Mans:

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zie dat DTM ook geweldig populair is in dit topic :+
Hup Robin :)F

Testing, one, two ...

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-11 13:28

CoronelHimself

Division Brabant

hardware-lover schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:00:
Ik zie dat DTM ook geweldig populair is in dit topic :+
Hup Robin :)F
Er zijn de laatste tijd zoveel races dat je er wel eens eentje overslaat. Het is niet meer bij te houden. Anyway iedereen zit in het Le Mans topic.
Morgen ook geen tijd om te kijken.

Steam - PTR83

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CoronelHimself schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:37:
[...]
Er zijn de laatste tijd zoveel races dat je er wel eens eentje overslaat. Het is niet meer bij te houden. Anyway iedereen zit in het Le Mans topic.
Morgen ook geen tijd om te kijken.
" iedereen" ;) Het ging daar alleen op een gegeven moment alleen nog maar over wat er werd gegeten 🤡

Maar je hebt gelijk, de overdaad aan gemotoriseerde sport lijkt voor sommigen toch wat teveel om te blijven volgen, je ziet het in de andere topics ook terug.

Testing, one, two ...

Verwijderd

Als je dit weekend kijkt is het idd veel te veel eigenlijk als je ook nog van gemotoriseerde tweewielers houdt.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:44
Gerard Berger heeft de DTM gered, nou ja gered.....
DTM gaat vanaf volgend jaar door met GT3 wagens van BMW en Audi, alleen klanten teams.
Je krijgt dus een uitgekleed ADAC GT Masters, maar dan met 2 auto leveranciers, misschien aangevuld met andere merken....
Doek het dan op.....
https://www.racexpress.nl...M-blijft-bestaan/n/108908

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ge-flopt schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:51:
DTM gaat vanaf volgend jaar door met GT3 wagens van BMW en Audi, alleen klanten teams.
Je krijgt dus een uitgekleed ADAC GT Masters, maar dan met 2 auto leveranciers, misschien aangevuld met andere merken....
Doek het dan op.....
GT3 is wel een flinke stap terug tov de DTM wagens van nu. GT3 wagens hebben daarnaast ook TC+ABS en een veel lagere bochtensnelheid omdat ze minder aero hebben. Voordeel is dat de GT3 formule zelf door heel veel fabrikanten omarmd is, wat mogelijkheden biedt om het veld qua deelnemers op pijl te houden.

iRacing Profiel

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12:08
ge-flopt schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:51:
Doek het dan op.....
Enerzijds mooi dat toekomst DTM veilig lijkt gesteld. Anderzijds ben ik wel benieuwd wat nu de toegevoegde waarde t.o.v. ADAC GT Master en de SRO kampioenschappen zal zijn :? . Geen rijderswissel en een (iets) kortere raceafstand zoals het nu lijkt. Ik hoop nog op een GT3+ scenario met GT3 wagens die wat sneller zijn (geen/kleinere restrictor, grotere vleugels, lager gewicht), maar ik ben bang dat dat gezien de kosten en de termijn niet door zal gaan.

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-11 13:53
Zit er nog veel verschil in snelheid tussen de huidige DTM en de GT3 auto's van de GT World Challenge? Ik kijk graag naar de GT3 races, gigantisch deelnemersveld met veel verschillende merken, alles wat DTM eigenlijk niet meer is. Wat mij betreft stoppen ze met DTM en maken ze de GT World Challenge nog sterker :)

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

• ge-flopt
  • Laatst online: 14:44
Er1k989 schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:13:
[...]

Enerzijds mooi dat toekomst DTM veilig lijkt gesteld. Anderzijds ben ik wel benieuwd wat nu de toegevoegde waarde t.o.v. ADAC GT Master en de SRO kampioenschappen zal zijn :? . Geen rijderswissel en een (iets) kortere raceafstand zoals het nu lijkt. Ik hoop nog op een GT3+ scenario met GT3 wagens die wat sneller zijn (geen/kleinere restrictor, grotere vleugels, lager gewicht), maar ik ben bang dat dat gezien de kosten en de termijn niet door zal gaan.
Ik hoop juist niet dat het een GT3+ gaat worden. Zoals je zelf al aangeeft voor de kosten, maar ook omdat veel bedrijven de tijd en financien niet hebben om nog een klasse te ondersteunen.
We hebben er zo uit mijn hoofd al 5:
- GT1
- GT3
- GT4
- GTD (Lijkt op GT3)
- GTLM (Lijkt op GT1)
Als het kleine dingen zijn zou ik zeggen ok, maar het is weer een klasse.

Ben er uberhaubt voor dat de SRO, ACO en IMSA eens bij elkaar gaan zitten en één GT klasse maken. Dat brengt de kosten ook nog eens omlaag en je ziet bijvoorbeeld op Le Mans meer dan 4 type wagens rond rijden. Wie zou dat nou niet willen: Lamborgini, Mercedes, Lexus, ACURA (Honda) etc over Le Mans. Kosten omlaag, spektakel omhoog....

• iichel
  • Nu online

iichel

Gazoooo

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 16:12

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

pfffff :/
Other teams affected include KCMG, which has lost four of its eight drivers, three of the four drivers in the No. 31 Frikadelli Racing Porsche and one driver a peice from Falken Motorsports’ two Porsche entries.
poeh .. moet meteen denken aan de ernstig zieke Sabine Schmitz .. Frikadelli is haar team.. het ging net weer de verkeerde kant op met haar kanker, ze moet er geen corona bij :/
It’s unclear if Porsche will take a similar decision for Nick Tandy, Fred Makowiecki and Laurens Vanthoor, who competed at Le Mans last weekend and are due to be in Porsche’s factory GT Le Mans entries in this weekend’s IMSA WeatherTech SportsCar Championship race at Mid-Ohio.
er is nog enige hoop dat er een auto meedoet.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:40
Tosemime schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:33:
Zit er nog veel verschil in snelheid tussen de huidige DTM en de GT3 auto's van de GT World Challenge? Ik kijk graag naar de GT3 races, gigantisch deelnemersveld met veel verschillende merken, alles wat DTM eigenlijk niet meer is. Wat mij betreft stoppen ze met DTM en maken ze de GT World Challenge nog sterker :)
De huidige DTM Class One machines zijn wel behoorlijk sneller als GT3 ja, zeg maar gerust een seconde of 10 per ronde.

Wat mij betreft mogen ze ook stoppen met de DTM en het opnemen in bijvoorbeeld de GT World Challenge, of breid bijvoorbeeld de ADAC GT uit. Maar DTM met enkel Audi en BMW GT3's vind ik persoonlijk een aanfluiting.

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

ge-flopt schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:39:
[...]

Ik hoop juist niet dat het een GT3+ gaat worden. Zoals je zelf al aangeeft voor de kosten, maar ook omdat veel bedrijven de tijd en financien niet hebben om nog een klasse te ondersteunen.
We hebben er zo uit mijn hoofd al 5:
- GT1
- GT3
- GT4
- GTD (Lijkt op GT3)
- GTLM (Lijkt op GT1)
Als het kleine dingen zijn zou ik zeggen ok, maar het is weer een klasse.

Ben er uberhaubt voor dat de SRO, ACO en IMSA eens bij elkaar gaan zitten en één GT klasse maken. Dat brengt de kosten ook nog eens omlaag en je ziet bijvoorbeeld op Le Mans meer dan 4 type wagens rond rijden. Wie zou dat nou niet willen: Lamborgini, Mercedes, Lexus, ACURA (Honda) etc over Le Mans. Kosten omlaag, spektakel omhoog....
GT1 bestaat al sinds 2012 niet meer, je mist GT2 wat in principe gewoon krachtige nauwelijks gemodificeerde sport wagens zijn. Eigelijk het snelle broertje van de GT4, deze wagens zijn ook nauwelijks aangepast van het originele model (KTM X-Bow uitgezonderd)

GTLM is beter bekend als de GTE. Dus 1 klasse gaat simpelweg niet werken omdat GTE's veel duurder zijn in aanschaf en om ze te laten rijden dan GT4's.

GTE's en GT3 liggen veel dichter bij elkaar qua financiën en performance. En beide rijden ook 24 uur races, dus de kans dat 1 van de 2 vervalt is zeker aanwezig. Maar bedenkt ook dat veel bedrijven, vrijwel dezelfde wagen racen in beide klassen (Porsche uitgezonderd, die hebben hun motor naar een beter positie verplaatst) Beter gezegd je kunt sommige auto's gewoon ombouwen van de één naar de andere klasse. :D

En die amerikaanse klassen zijn vaak minimale wijzigingen op de FIA/ SRO GT's, dus waarschijnlijk hoef je hier ook niet veel in te investeren om ze te laten switchen tussen klassen.

Maar dat het niet altijd even duidelijk is, ben ik wel met je eens. Maar vind je dan ook dat er maar 1 formule auto moet zijn en 1 prototype?

Steam - PTR83

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:12

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
CoronelHimself schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:30:
[...]

GT1 bestaat al sinds 2012 niet meer, je mist GT2 wat in principe gewoon krachtige nauwelijks gemodificeerde sport wagens zijn. Eigelijk het snelle broertje van de GT4, deze wagens zijn ook nauwelijks aangepast van het originele model (KTM X-Bow uitgezonderd)

GTLM is beter bekend als de GTE. Dus 1 klasse gaat simpelweg niet werken omdat GTE's veel duurder zijn in aanschaf en om ze te laten rijden dan GT4's.

GTE's en GT3 liggen veel dichter bij elkaar qua financiën en performance. En beide rijden ook 24 uur races, dus de kans dat 1 van de 2 vervalt is zeker aanwezig. Maar bedenkt ook dat veel bedrijven, vrijwel dezelfde wagen racen in beide klassen (Porsche uitgezonderd, die hebben hun motor naar een beter positie verplaatst) Beter gezegd je kunt sommige auto's gewoon ombouwen van de één naar de andere klasse. :D

En die amerikaanse klassen zijn vaak minimale wijzigingen op de FIA/ SRO GT's, dus waarschijnlijk hoef je hier ook niet veel in te investeren om ze te laten switchen tussen klassen.

Maar dat het niet altijd even duidelijk is, ben ik wel met je eens. Maar vind je dan ook dat er maar 1 formule auto moet zijn en 1 prototype?
GTLM == GTE. De auto's in de GTLM klasse zijn GTE spec, zonder modificaties (behalve een eventuele BoP). Het idee is dat teams van de VS gemakkelijk aan Le Mans mee kunnen doen. Vandaar de LM en GTLM.

GTD == GT3 tegenwoordig (excl BoP). Eerst hadden ze nog minimale modificaties, maar hebben ze snel afgeschaft.

Het grote verschil tussen GT3 en GTE is dat de GTE klasse wel een technisch regelement heeft. Bij de GT3 klasse mag je in principe met elk model komen en de FIA zorgt voor een BoP.

De GT3 klasse is gericht op privé teams. Fabrikanten mogen niet met een eigen team mee doen, zoals je dat ziet op Le Mans (bijv. Toyota en Porsche in GTE PRO). Al kan je je afvragen in hoeverre teams als Phoenix Racing of WRT (bijv.) nog privé teams zijn. Die krijgen ontzettend veel ondersteuning van (in dit geval) Audi.

Een van de redenen dat we GTE op Le Mans hebben en niet GT3, is puur door de ACO. Die willen geen GT3 auto's in de 24 uur van Le Mans. Af en toe zijn er berichten dat de ACO (GTE) en SRO (GT3) om de tafel gaan zitten om één GT klasse te bspreken. Volgens mij liep het tot nu toe vaker spaak.

Met het teruglopende aantal fabrikanten in GTE PRO/GTLM, ben ik benieuwd wat de ACO gaat doen met de GTE klasse. Veel fabrikanten staan te popelen om mee te doen aan de 24 uur van Le Mans, maar willen niet een aparte auto bouwen die ze niet kunnen verkopen.

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
DTM auto's zijn eerder single seaters met een silhouet. Je kan ze moeilijk vergelijken met een GT auto. :P

[ Voor 36% gewijzigd door Niellie41 op 22-09-2020 13:54 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
Ondertussen in de VS:

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

UTwizard schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:54:
De huidige DTM Class One machines zijn wel behoorlijk sneller als GT3 ja, zeg maar gerust een seconde of 10 per ronde.
Klopt, compleet ander concept. Vroeger was DTM wat nu GT3 is .. een straatauto aangepast voor de racerij.
DTM nu is een silhouette, buizen/carbonframe met een polyester kap erover in de vorm van merk X. Motor is misschien nog wel het meest onderscheidende van de auto. Neem aan dat Audi met een Audi blok en Mercedes met een Mercedes blok rijdt enz.
Wat mij betreft mogen ze ook stoppen met de DTM en het opnemen in bijvoorbeeld de GT World Challenge, of breid bijvoorbeeld de ADAC GT uit. Maar DTM met enkel Audi en BMW GT3's vind ik persoonlijk een aanfluiting.
klopt, 2 merken is natuurlijk flauwekul. En tóch, ik begin het DTM ergens nu pas te waarderen om zijn concept. Ik heb in Assetto Corsa op een gegeven moment een kampioenschap gereden, maar dat was ontzettend gaaf! (super toffe race op Zandvoort!) Heel anders dan GT3 want veel meer aerodynamica dus veel harder door de bochten, lagere topsnelheid tenzij de DRS erbij kwam. Ook nog wel weer strategisch. Mjah, wat ze dit jaar hebben met zoveel keer DRS, zoveel keer boost huppelde pup .. geen DRS in de laatste X ronden vind ik weer doorschieten .. maar de auto's an sich, hoe ze in elkaar steken, is toch wel gaaf! Dat ga je ergens missen. Wellicht hadden ze op Le Mans een plek kunnen krijgen.. eigenlijk is het al een soort hypercar. Maar nee, die komen weer met wéér een nieuw concept.. 8)7

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:26
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:25:
[...]

Klopt, compleet ander concept. Vroeger was DTM wat nu GT3 is .. een straatauto aangepast voor de racerij.
DTM nu is een silhouette, buizen/carbonframe met een polyester kap erover in de vorm van merk X. Motor is misschien nog wel het meest onderscheidende van de auto. Neem aan dat Audi met een Audi blok en Mercedes met een Mercedes blok rijdt enz.
Volgens mij heb je al een tijdje niet gekeken, Merc doet al een aantal jaartjes niet meer mee in de DTM.
Het is nog enkel Audi en BMW :)

Twitch

• kevz
  • Laatst online: 06:07
DTM is klaar denk ik. De enige redding was de klasse samenvoegen met SuperGT in Japan maar ook dat kwam veel te laat. Als ze nu om gaan zetten naar een GT3 klasse dan hebben ze behoorlijk wat competitie in Europa, dus ook dat gaat hem niet worden. De DTM was vroeger net als de Britse touring car championship, en die in Engeland leeft nog omdat het simplistischer en goedkoper is. Ze gebruiken herkenbare straat auto's waar het publiek zich in kan vinden. DTM is uiteindelijk een soort open-wheel klasse met deksel geworden. Veel downforce, een soort Spec series, en veel te hoge kosten. Persoonlijk vond ik het ook jammer dat er team orders waren waardoor er 8 auto's moesten luisteren naar de baas van of Audi of BMW of toen nog Mercedes, wazige situaties leverde dat op.
Jammer dat het gaat verdwijnen maar dan hadden ze maar eerder naar de toekomst moeten kijken is mijn idee.

edit; En net als @Alfa90_Buttje heb ik ook gesimraced met de moderne DTM klasse, dat vond ik zelf leuker dan GT3 auto's eigenlijk haha.

[ Voor 7% gewijzigd door kevz op 22-09-2020 17:03 ]

Mijn YouTube

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Martin0 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:48:
Volgens mij heb je al een tijdje niet gekeken, Merc doet al een aantal jaartjes niet meer mee in de DTM.
Het is nog enkel Audi en BMW :)
Weet ik, was ff als voorbeeld.. ik gaf ook een +1 voor dtm is dood ;)

btw wel even gekeken hoe mooi Frijns het deed op Assen btw! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-09-2020 21:20 ]

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Er komt ook een kampioenschap voor elektrische boten: https://www.e1series.com/ om 13u is de onthulling. Gezien de naam van het topic, past het nog net :P

• sambalbaj
  • Niet online

[ Voor 33% gewijzigd door sambalbaj op 25-09-2020 14:18 ]

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Martinspire schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:01:
[...]

Van die laatste video op het laatste moment, 10-4 is toch een politie-ding?
10-4 is een bevestiging, niet enkel politie overigens.
Wiki ten codes

iRacing Profiel

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Voor de liefhebbers van Formule 2, deze rijden nu op een ander moment hun eerste race, morgenochtend al.

Testing, one, two ...

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

GTWC op Zandvoort begint nu.

En regen!!! :)

[ Voor 6% gewijzigd door CoronelHimself op 26-09-2020 08:58 ]

Steam - PTR83

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:29

sjaool

Every life should have 9 cats

Martinspire schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:01:
[...]

Van die laatste video op het laatste moment, 10-4 is toch een politie-ding?
Ten Four = begrepen
Dat werd ook al in de 27MC tijd gebruikt.

"When you grow up your heart dies"

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:43
Nog niet gepost hier?!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-11 18:15
Helaas geoblocked in Belgie :(

Ik snap echt niet waarom, zelfs als een of ander kanaal de rechten gekocht heeft: ze geven nergens aan waar het wel (legaal) te bekijken valt |:(

• sjaool

sjaool

lordfragger schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:47:
[...]

Helaas geoblocked in Belgie :(

Ik snap echt niet waarom, zelfs als een of ander kanaal de rechten gekocht heeft: ze geven nergens aan waar het wel (legaal) te bekijken valt |:(
Bij Ziggo Sport Extra kanaal 406. ;)

edit:
Ik zag pas later dat het om België ging.

[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 26-09-2020 19:57 ]

• Fuelke
  • Laatst online: 25-11 22:48

Fuelke

Forza Ferrari

@lordfragger Een VPN op UK instellen, en het lukt ook om dan de officiële YT stream te krijgen.

Maar ik snap de blokkering ook niet.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-10 09:23

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Zat al te zoeken op vorige pagina's.

Helaas te nat, alles vloog de baan af, inmiddels red flag tot 07:00 (!!). Helaas, dacht nog wat te kijken in de nachtdienst maar ja

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Mu.siQ schreef op zondag 27 september 2020 @ 00:17:
[...]

Zat al te zoeken op vorige pagina's.

Helaas te nat, alles vloog de baan af, inmiddels red flag tot 07:00 (!!). Helaas, dacht nog wat te kijken in de nachtdienst maar ja
Ze staan nu wel opgesteld, maar nog niet gestart. De safetycar leid nu het veld. Ben blij dat ik gewoon op tijd naar mijn nest ben gegaan. Heb weinig gemist, blijkbaar een rode vlag voor 9,5 uur.

Was het niet Vettel die had voorspeld dat tegen de tijd dat F1 hier raced dat het sneeuwt,

Steam - PTR83

• sjaool

sjaool

CoronelHimself schreef op zondag 27 september 2020 @ 08:01:
[...]
Was het niet Vettel die had voorspeld dat tegen de tijd dat F1 hier raced dat het sneeuwt,
Vettel noemde het Het Siberië van het noorden vanwege de kou. Over sneeuw heb ik hem niet gehoord.

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat is die Schumacher sterk de laatste tijd in de F2. Net als het seizoen dat hij won in de F3. Waar hij in het verleden nog wel wat stomme foutjes maakte, banden te snel opgebruikte, etc, lijkt hij nu erg stabiel.

• RoD
  • Niet online

RoD

Holy shit wat een klap :X

Als dat maar goed komt...

• TheBrut3
  • Nu online
Dat komt wel goed, staan goede barrières daar.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Zo dat is een beste klap wow.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• wontcachme
  • Laatst online: 08:14

wontcachme

You catch me? No you wont

Gesplitste barriere :X

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• RoD
  • Niet online

RoD

TheBrut3 schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:12:
Dat komt wel goed, staan goede barrières daar.
Inderdaad, hulde aan de barrières daar. Die auto van Ghiotto is overigens wel echt helemaal in puin.

• RoD
  • Niet online

RoD

Wow, hij brandt zelfs helemaal af. Het is maar goed dat hij er op tijd uit was. Ik vraag me af of ze er op tijd bij waren geweest? Nu wat minder haast natuurlijk...

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

beste klap, dat wordt even opnieuw opbouwen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• iichel
  • Nu online

iichel

Gazoooo

Auw. Dat is een goeie klap. 250+ en heel snel stil.

• TheBrut3
  • Nu online
Dit gaat wel even duren.
Iedereen nieuwe bandjes er onder zo.

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:46
Zo dan. Lijkt alsof Aitken de controle kwijt was.

• RoD
  • Niet online

RoD

AequitasII schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:15:
Zo dan. Lijkt alsof Aitken de controle kwijt was.
Inderdaad, Ghiotto zat al helemaal buiten, leek alsof Aitken de bocht niet meer kon houden.

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:26
Volgens mij kon hij de bocht niet meer houden. Op de slowmo lijkt het of hij al begint te glijden.

Maar waar waren de Marshalls. De medical car was er eerder dan de Marshall’s.
Je zal maar vast zitten onder die barriers..

• RoD
  • Niet online

RoD

Tito129 schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:17:
Volgens mij kon hij de bocht niet meer houden. Op de slowmo lijkt het of hij al begint te glijden.

Maar waar waren de Marshalls. De medical car was er eerder dan de Marshall’s.
Je zal maar vast zitten onder die barriers..
Dat vroeg ik me dus ook af. Die auto van Ghiotto rookte al behoorlijk. Wat als hij eerder in de fik was gevlogen?

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Aitken schoot ook lekker onder die barrière door. Zonder halo had dat ook anders af kunnen lopen denk ik...

En inderdaad die marshalls. Je zou toch denken dat er in die bocht genoeg zouden moeten staan. Niet de eerste keer dat het daar misgaat (Grosjean paar jaar geleden bijvoorbeeld).

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:38
sjaool schreef op zondag 27 september 2020 @ 08:17:
[...]

Vettel noemde het Het Siberië van het noorden vanwege de kou. Over sneeuw heb ik hem niet gehoord.
De sneeuw ligt nu wel in bocht 3, met dank aan de brandblussers.

• TheBrut3
  • Nu online
Transportman schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:27:
De sneeuw ligt nu wel in bocht 3, met dank aan de brandblussers.
Die opmerking ging over de Nürburgring.

• TheBrut3
  • Nu online
Race wordt niet herstart.

• RoD
  • Niet online

RoD

Geen herstart, ik vermoedde al zoiets. De chaos is te groot en dit krijgen ze niet meer voor de start van de F1-activiteiten gedaan.

• wontcachme
  • Laatst online: 08:14

wontcachme

You catch me? No you wont

Okay.....

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Jammer wordt niet herstart. De schade aan de barrière is te groot.
Het was me ook een flinke klap.

Tweakers Discord

• TheBrut3
  • Nu online
Vraag me af hoelang de reparatie dan gaat duren. F1 begint pas over 2.5 uur, genoeg tijd om de race af te maken, al zouden de reparaties een uur duren.

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-11 19:44

TinusTegengas

Formula Racing

TheBrut3 schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:36:
Vraag me af hoelang de reparatie dan gaat duren. F1 begint pas over 2.5 uur, genoeg tijd om de race af te maken, al zouden de reparaties een uur duren.
Ze zouden in de knel komen met de F1 warm up show gok ik.

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

• RoD
  • Niet online

RoD

TheBrut3 schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:36:
Maar de installatieronde en de positionering op de grid is natuurlijk al eerder. Ik vermoed dat ze nog zeker wel een uur met die barrière bezig zijn, en dan moet er nog geraced worden, huldiging, auto's aan de kant, pits, etc.

Dus ik begrijp het wel.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:59
Wel gek dat ze nu 2 rondes terug gaan voor de uitslag en dat degene die gecrashed zijn ook gewoon punten krijgen..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• demonic
  • Laatst online: 16-11 21:06
Gynnad schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:42:
Wel gek dat ze nu 2 rondes terug gaan voor de uitslag en dat degene die gecrashed zijn ook gewoon punten krijgen..
dat zijn standaard regels.

• RoD
  • Niet online

RoD

Zijn inderdaad de regels, maar vreemd is het wel ja.

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-11 19:44

TinusTegengas

Formula Racing

Theoretisch kan je dus crashen op P1 en alsnog de race winnen. Dat is best krom ja.

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

• Chiron
  • Laatst online: 12:54

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
De betonnen barriers zijn een paar meter verschoven, beste klappert :o fijn om te zien dat ie er zelf uit kon kruipen...

[ Voor 28% gewijzigd door Chiron op 27-09-2020 10:49 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

- Ghiotto mag van geluk spreken dat z'n auto niet een stukje hoger de banden inging.
- Hij mag ook van geluk spreken dat hij zo snel uit z'n auto kon komen.
- De bocht is feitelijk een stuk smaller dan dat hij eruit ziet. Zodra je wat wijd gaat, kom je op het vuil en is de grip weg. Dit gebeurde met zowel Aitken als Ghiotto.
- Neemt niet weg dat Aitken hiervoor wel een penalty gaat krijgen.

Voor diegenen die beelden zoeken:
[Twitter: https://twitter.com/Mattzel89/status/1310131085054029826]

iRacing Profiel

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

En nu 60 dagen wachten tot de volgende F2 race...

iRacing Profiel

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:18

Quad

Doof

Luckeh schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:10:
En nu 60 dagen wachten tot de volgende F2 race...
Was Rusland oorspronkelijk de laatste F2 race?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-11 12:23
Luckeh schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:57:
- Neemt niet weg dat Aitken hiervoor wel een penalty gaat krijgen.
Waarschijnlijk niet, want Aitken had een onbestuurbare auto.

Hij liep rechtsachter een puncture op, en daardoor schoot zijn auto rechtdoor. Alleen GHI zat aan zijn binnenkant.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Quad schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:46:
[...]

Was Rusland oorspronkelijk de laatste F2 race?
Volgens mij wel. Niet zo raar met 2 Russische F2 rijders...

• Edd

Edd

Voor wie nog wakker is en zin heeft in ronkende motoren op deze doordeweekse dag.
Op dit moment is op Ziggo Sport Racing de Q voor Indycar.

Morgen (21:50) en zaterdag (20:15) zijn er trouwens races.

WELP... Dat is de eerste pole voor Veekay :)F

[ Voor 15% gewijzigd door Edd op 02-10-2020 01:01 ]

-

• Martin0
Zag inderdaad dat Veekay pole getraind had.

vind het nog steeds zo jammer dat de Indycar niet op een gratis kanaal te zien is.

Als ik bij het gratis kanaal ga kijken van ziggo sport dan hebben ze rond die tijd een NBA wedstrijd... Wie geeft er nou iets om een stel amerikanen die achter een balletje aan rennen, beter gewoon onze landgenoot in een auto die op pole staat xD

Twitch

• sjaool

sjaool

Veekay nam een goede revanche op Herta na de start. Inmiddels 3 seconden los van de nummer 2.

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 14:22

CyBeRSPiN

sinds 2001

sjaool schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:06:
Veekay nam een goede revanche op Herta na de start. Inmiddels 3 seconden los van de nummer 2.
Leuke race, maar Veekay zakt wel wat weg nu naar plek 3.

• sjaool

sjaool

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:29:
[...]

Leuke race, maar Veekay zakt wel wat weg nu naar plek 3.
Ja, beter dan dat zal het niet worden vrees ik.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:22
Helaas nu P5.... Slechte pitstop helaas.
Tijd voor Herta, Rosenqvist en Rossi om eens lekker te gaan vechten om P2..

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:22
Ah mooi! Toch P3 :)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Edd

Edd

caspervc schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:31:
Helaas nu P5.... Slechte pitstop helaas.
Tijd voor Herta, Rosenqvist en Rossi om eens lekker te gaan vechten om P2..
En nu weer terug op P3 :P

-

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:17

Killjoy

Klingon lawn products

Mooi. P3. Netjes!

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• RoD
  • Niet online

RoD

Lekker hoor, P3. Ik zat al te balen toen hij op P5 lag, want hij leek echt de pace niet te hebben. Maar goeie laatste stint :)

• Martin0
Hoe word de startopstelling van de 2e race bepaald?
Hebben ze nog een 2e kwali gehad hiervoor en heeft rinus daar de 14e tijd gereden?

Twitch

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@Martin0 Ja klopt, vanmiddag hebben ze weer een kwali gehad voor race 2.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• RoD
  • Niet online

RoD

VK als een van de weinigen op de blacks. Hopelijk hierna twee goeie stints op de reds, want die blacks lijken niet erg snel te zijn.

Regie is overigens erg matig, net als gisteren.

Edit: oef wat verliest VK een hoop plekken bij de pitstop :/

Newgarden heeft overigens een goeie pace.

[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 03-10-2020 21:05 ]

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-11 04:08
Met zulke pitstops wordt t nooit wat, gister ook al. Jammer.

• RoD
  • Niet online

RoD

Mnup_1 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:07:
Met zulke pitstops wordt t nooit wat, gister ook al. Jammer.
Zeg dat wel. Deze was ook al erg matig.

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-11 23:53
Eindelijk wat spanning nu aan het eind

No matter the age, never lose the Kramer inside

Pagina: 1 ... 97 ... 120 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.