Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Algemeen race topic Deel 2 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 120 Laatste
Acties:
  • 368.935 views

Onderwerpen

• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-11 11:35
Quad schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:46:
[...]

Rijden ze deze wedstrijd maar 1x per jaar? Geen competitie zoals in andere autosporten?
Wat Monaco voor de F1 is, is de Indy 500 voor de Indycar.

Het is in principe gewoon een race in de competitie, maar de Indy 500 (en Monaco bij de F1) heeft voor velen iets speciaals. Deze race(s) krijgen ook altijd extra media aandacht.

(Ik vermoed dat deze races 'speciaal' zijn vanwege de history, maar dat weet ik niet zeker.)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Steamwitz schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:57:
[...]

Wat Monaco voor de F1 is, is de Indy 500 voor de Indycar.

Het is in principe gewoon een race in de competitie, maar de Indy 500 (en Monaco bij de F1) heeft voor velen iets speciaals. Deze race(s) krijgen ook altijd extra media aandacht.

(Ik vermoed dat deze races 'speciaal' zijn vanwege de history, maar dat weet ik niet zeker.)
Ik zou het eerder vergelijken met het WEC en Le Mans. Teams winnen liever de Indy 500 ook al worden ze geen kampioen. Ook Le Mans en Indy 500 tellen dubbel voor de punten in het kampioenschap.

BTW, ooit waren Le Mans, indy 500 en monaco de 3 belangrijkste races in het Formule 1 WK (vandaar ook dat die 3 races de "trpile crown" van de motorsport zijn)
Klopt niet helemaal, Le Mans was nooit onderdeel van formule 1 :>

[ Voor 15% gewijzigd door u_nix_we_all op 24-08-2020 00:20 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Interessant interview met Dixon. Hij gaf aan dat ze zelf al krap met de fuel zaten, en dachten dat Sato het nooit ging halen; dwz de safety car zou Sato gered hebben.

Hij klaagde niet, was gewoon objectief en feliciteerde Sato gewoon.

Exacte tekst:

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 24-08-2020 00:29 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Zo, zojuist vertraagd integraal gekeken naar een avondje iRacing. Fraaie race hoor, en dat Nederlands commentaar team is best fijn.

Waar was die Alonso nou? Is Veekay, na 2 ronden achterstand, nog vóór Alonso gefinished? Wat een flater. Ik kijk nu al uit naar z'n gemopper volgend seizoen.

iRacing Profiel

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Luckeh schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 01:52:
Waar was die Alonso nou? Is Veekay, na 2 ronden achterstand, nog vóór Alonso gefinished? Wat een flater. Ik kijk nu al uit naar z'n gemopper volgend seizoen.
Alonso lag al niet lekker in de race na een slechte kwalificatie, maar hij had ook problemen met de koppeling. Zie zijn tweet:

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

gambieter schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 02:38:
[...]

Alonso lag al niet lekker in de race na een slechte kwalificatie, maar hij had ook problemen met de koppeling. Zie zijn tweet:
[Twitter]

iRacing Profiel

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, hij lag 15e op maar 10 sec van de leiding tot halverwege. De winnaar van vorig jaar kwam er ook totaal niet aan te pas, dat hoort ook bij de Indy500. Was het groots? Nee. Was het slecht? Dat ook weer niet, maar niet goed genoeg. Dat er altijd zeurderige twitteraars zijn, dat hoort bij het medium.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11 07:08
F1 coureurs die 'even' naar de Indy komen om te winnen om een lijstje af te vinken vallen in Amerika sowieso niet in goede aarde :D

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo grappig dat Takuma Sato zomaar voor de tweede keer de Indy500 wint. Helaas een beetje roemloos vanwege de caution in de laatste paar rondes, waardoor Dixon niet echt meer kon proberen om 'm in te halen, maar toch een prestatie van formaat. En dat voor iemand die in de F1 niet heel veel potten kon breken, hoewel hij ook weer niet de standaard backmarker was. Maar liefst één podium in de F1.
Zijn Indy carrière vind ik opmerkelijker. Zijn resultaten zijn alles behalve consistent. Wint bv zijn eerste race, en de races daarna is het weer plek 19, 21, etc...niet een geboren winnaar. Maar goed, hij doet het wel gewoon op zijn 43ste.

Wel een beetje apart dat ze nu de Indy500 zonder publiek rijden, en natuurlijk piepen dat het zonde is dat de fans er niet bij kunnen zijn. Maar dan geen gratis stream voor al die fans die thuis moeten blijven. Als je het dan zo erg vindt...nee, gewoon op ESPN. Dat zullen de meeste racefans dan wel hebben denk ik. Maar toch. Er was gelukkig (niet voor mij, ik heb Ziggo Sport) een Spaanse stream die behoorlijk opgewonden klonk :+ Waren een paar vrinden van mij wel weer blij mee. In eerste instantie dan. Na een kwartiertje werden ze gek van dat Spaanse geratel.

[ Voor 30% gewijzigd door mphilipp op 24-08-2020 08:17 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:13
VeeKay heeft zijn visitekaartje toch maar mooi afgegeven. Resultaat had beter gekund, maar al met al mag hij dik tevreden zijn. Die komt er wel in de VS als hij zo door blijft gaan :)

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
mphilipp schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:15:
Zo grappig dat Takuma Sato zomaar voor de tweede keer de Indy500 wint. Helaas een beetje roemloos vanwege de caution in de laatste paar rondes, waardoor Dixon niet echt meer kon proberen om 'm in te halen, maar toch een prestatie van formaat. En dat voor iemand die in de F1 niet heel veel potten kon breken, hoewel hij ook weer niet de standaard backmarker was. Maar liefst één podium in de F1.
Zijn Indy carrière vind ik opmerkelijker. Zijn resultaten zijn alles behalve consistent. Wint bv zijn eerste race, en de races daarna is het weer plek 19, 21, etc...niet een geboren winnaar. Maar goed, hij doet het wel gewoon op zijn 43ste.

Wel een beetje apart dat ze nu de Indy500 zonder publiek rijden, en natuurlijk piepen dat het zonde is dat de fans er niet bij kunnen zijn. Maar dan geen gratis stream voor al die fans die thuis moeten blijven. Als je het dan zo erg vindt...nee, gewoon op ESPN. Dat zullen de meeste racefans dan wel hebben denk ik. Maar toch. Er was gelukkig (niet voor mij, ik heb Ziggo Sport) een Spaanse stream die behoorlijk opgewonden klonk :+ Waren een paar vrinden van mij wel weer blij mee. In eerste instantie dan. Na een kwartiertje werden ze gek van dat Spaanse geratel.
In Indycar kan hij nu ook niet bepaald potten breken. Naar mijn idee crasht ie vaker dan dat hij finisht. Nu wel (helaas) 2x de Indy 500 gewonnen. Sorry, ben geen fan van Sato en zijn kamikaze rijstijl. Had graag een andere winnaar gezien, maar Indy is toch vaak een loterij waar onverwachte winnaars uit komen. Hoewel Sato gisteren op zich wel de hele race voorin reed en in dat opzicht wel verdiend was.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Tomcatter_31 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:40:
[...]
In Indycar kan hij nu ook niet bepaald potten breken.
Precies, heel inconsistent. In Indy heb je meer kans op een 'fluke' win volgens mij. Door de regels die ze zo hebben gemaakt om het (voornamelijk kunstmatig) spannend te houden, kan het inderdaad zomaar zijn dat zomaar iemand ineens wint.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:14

Phydomir

Dennis

Je hebt in de Indycar wel vaker dat een outsider wint doordat er bijvoorbeeld een caution heel gunstig valt. Maar je ziet (over een heel seizoen) toch altijd wel de betere rijders vooraan rijden. Sato heeft dit jaar eigenlijk ook een prima seizoen. Redelijk stabiel zo rond p8 tot p10 en gezien het team waar hij voor rijdt is dat prima.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Ik denk (als outside kijker) dat er meer fluke wins zijn doordat tov F1 heel veel net niet materiaal is maar je wel veel vermogen heb. Dus
- veel vermogen;
- slechtere remmen (staal) tov F1 (carbon)
- minder downforce
- geen banden warmers
- bijna gelijke auto's

Dus als hamilton of max in een indy car een foutje zou maken dan is het makkelijker voor een middenmoot coureur om daar van te profiteren en eens een keer winst te pakken.

Als in F1 max een fout maakt dan gaat een alfa coureur never nooit met de winst aan de haal.

Maar het is een beetje onbekend maakt onbemind.

Wat mij alleen rommelig en niet echt professioneel over komt is dat er mensen en teams zijn die alleen de indy 500 doen. En volgens mij ook die alleen ovals doen en de road banen links laten liggen (iig dat is volgens mijn herinnering wel zo geweest).

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Edgenumber schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:15:
Wat mij alleen rommelig en niet echt professioneel over komt is dat er mensen en teams zijn die alleen de indy 500 doen. En volgens mij ook die alleen ovals doen en de road banen links laten liggen (iig dat is volgens mijn herinnering wel zo geweest).
Klopt. Er zijn 23 full time zitjes bezet. De meeste rijders hiervan rijden het hele seizoen. Maar er zijn er een aantal waarbij de auto gedeeld wordt en één rijder alleen road doet en één alleen de ovals. Voor de Indy 500 zijn er teams die een extra auto inzetten voor alleen die race en vaak ook enkele teams die echt alleen de Indy 500 rijden. Dat heeft te maken met de prestige en ook het prijzengeld.

Dit is echter niet heel anders dan andere grote evenementen. Le Mans heeft ook altijd veel meer deelnemers dan een reguliere WEC race. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de Daytona 24 uur. Dat is onderdeel van het IMSA seizoen maar doen ook teams aan mee die niet de rest van het seizoen rijden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-11 13:54

Martinspire

Awesomeness

gambieter schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 03:04:
[...]

Tja, hij lag 15e op maar 10 sec van de leiding tot halverwege. De winnaar van vorig jaar kwam er ook totaal niet aan te pas, dat hoort ook bij de Indy500. Was het groots? Nee. Was het slecht? Dat ook weer niet, maar niet goed genoeg. Dat er altijd zeurderige twitteraars zijn, dat hoort bij het medium.
10 seconden vanwege alle cautions ja. Hij lag ook lange tijd een ronde achter. Maar hij was gewoon niet snel genoeg. Kan meerdere redenen hebben, maar hij sloopte zijn auto al zelf in een training, dus ik sta er niet van te kijken. Die triple gaat hem gewoon niet meer worden.

Weet iemand trouwens of Veekay nog iemand had verwond met zijn auto bij die foute pitstop?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:32

Spotmatic

Ken sent me

Ik heb de hele race gezien, maar wat mij wel opvalt is dat ik de on-screen graphics van de F1 echt wel beter vind dan die van Indy. Bijvoorbeeld gedurende de hele periode van een caution ben je het hele overzicht kwijt van wie waar rijdt... Ook is niet echt duidelijk dat iemand de pits is ingegaan. Of kijk ik soms niet goed?:

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Spotmatic schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:58:
Ik heb de hele race gezien, maar wat mij wel opvalt is dat ik de on-screen graphics van de F1 echt wel beter vind dan die van Indy. Bijvoorbeeld gedurende de hele periode van een caution ben je het hele overzicht kwijt van wie waar rijdt... Ook is niet echt duidelijk dat iemand de pits is ingegaan. Of kijk ik soms niet goed?:
Doordat de Amerikaanse NBC feed wordt doorgegeven mis je tijdens dat soort dingen de onscreen info omdat ze dan reclame hebben daar. Is helaas al jaren zo, er is geen dedicated world feed zoals je bijvoorbeeld wel in de F1 hebt.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:11

BM

Moderator Spielerij
Wat me wel opviel gister was dat het soms best lang duurt voor de intervallen weer klopten. Aantal keer gehad dat volgens de timing er gaten van 10 seconde tussen rijders zat, en dat dan in stapjes van enkele seconden weer 'gecorrigeerd' word. Gaf af en toe wat verwarring.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:26
Martinspire schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:35:
[...]

10 seconden vanwege alle cautions ja. Hij lag ook lange tijd een ronde achter. Maar hij was gewoon niet snel genoeg. Kan meerdere redenen hebben, maar hij sloopte zijn auto al zelf in een training, dus ik sta er niet van te kijken. Die triple gaat hem gewoon niet meer worden.

Weet iemand trouwens of Veekay nog iemand had verwond met zijn auto bij die foute pitstop?
Volgens berichten op bvb gpupdate was er niemand gewond geraakt bij de pitstop.

Twitch

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tomcatter_31 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:40:
[...]

In Indycar kan hij nu ook niet bepaald potten breken. Naar mijn idee crasht ie vaker dan dat hij finisht. Nu wel (helaas) 2x de Indy 500 gewonnen. Sorry, ben geen fan van Sato en zijn kamikaze rijstijl. Had graag een andere winnaar gezien, maar Indy is toch vaak een loterij waar onverwachte winnaars uit komen. Hoewel Sato gisteren op zich wel de hele race voorin reed en in dat opzicht wel verdiend was.
Niet helemaal mee eens. Wel met de reputatie van Sato. Maar juist bij de Indy 500 zijn het meestal dezelfde namen die voor de winst gaan. En dat zijn niet altijd de mannen die gedurende het seizoen geregeld winnen..

Moest wel even wennen aan die finish onder geel. Was van NASCAR gewend dat er nooit onder geel gefinisht wordt en je dan overtime krijgt.

Opvallend veel brandjes ook bij de crashes.
VeeKay, wat een bout afkorting eigenlijk, die kan echt wel racen hoor. Dat deel zit wel goed. Alleen maakt hij, zelfs voor een rookie, toch ook wel echt grote fouten. Hoop dat hij langer de kans krijgt.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

sambalbaj schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:18:
VeeKay, wat een bout afkorting eigenlijk, die kan echt wel racen hoor. Dat deel zit wel goed. Alleen maakt hij, zelfs voor een rookie, toch ook wel echt grote fouten. Hoop dat hij langer de kans krijgt.
Valt toch wel mee. De eerste race in Texas was dramatisch maar daarna heb ik hem (met uitzondering van gisteren) weinig verkeerde dingen zien doen.

• Edgenumber
  • Nu online
Dit was dit toch ook pas eigenlijk zijn tweede fout pas? Ik volg de nieuwsberichten uit de indy met een half oog.

Eerste had hij zelf een fout gemaakt geloof ik, tweede was hij slachtoffer van de crash van een ander. En nu de derde keer dat het verkeerd gaat is wel weer zijn eigen schuld.

Maar in de racerij is hij nummer zoveel die zijn pitcrew omver kegelt. Moet hij niet doen, maar kan gebeuren. Zolang hij zich maar in een goed tempo verbeterd en niet dezelfde fouten blijft maken. Sato is 43. Dus Rinus kan met zijn 19 jaar nog wel wat pogingen wagen op de indy 500.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Phydomir schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:30:
[...]

Valt toch wel mee. De eerste race in Texas was dramatisch maar daarna heb ik hem (met uitzondering van gisteren) weinig verkeerde dingen zien doen.
Mja het valt wel mee, het zullen vooral de zenuwen zijn denk ik. Wellicht iets teveel druk op zichzelf gelegd. Maar zolang je verder mooie dingen laat zien, ook al zijn de resultaten er wellicht nog niet, is er niet zoveel aan de hand. Volgens mij is het indy veld niet zo competitief dat je er zo weer uit ligt. Anders had Ferucci ook niet meer meegereden :P

Zolang je de sponsoren maar mee brengt, is er niet veel aan de hand. Al moet ie wat minder op zn intro-pasjes gaan letten en meer op zijn pitstops :+
Edgenumber schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:43:
Sato is 43. Dus Rinus kan met zijn 19 jaar nog wel wat pogingen wagen op de indy 500.
Sato is alleen wel een bestaande naam en heeft met zijn relatie met Honda, aardig makkelijk een stoeltje. Rinus is nieuw en nog niet zo groot en ik denk niet dat hij zoveel geld mee neemt. Dan heb je niet het eeuwige leven in zo'n klasse. Verder is het bij Indy ook wel een uitzondering, zie Ed Carpenter die ook gewoon weer mee deed. Dat lukt ook lang niet iedereen om dat voor elkaar te krijgen.

Ik denk wel dat ie in ieder geval wat betere resultaten nodig heeft, de rest van het seizoen, wil het team achter hem blijven staan. Dit is met name voor de monteurs een moment dat ze een hekel aan je kunnen krijgen.

[ Voor 34% gewijzigd door Martinspire op 24-08-2020 16:04 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:57
Phydomir schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:30:
[...]

Texas was droevig, maar in een normaal seizoen zou dat ook niet de eerste race zijn geweest. In Iowa kon hij er niks aan doen, maar hij heeft in andere races wel meer issues met pitstops gehad zoals afslaan. Hoort enerzijds bij het rookieschap, maar toch is het zonde. Zie hem na een goed begin vaak ook wel wat terugvallen zoals op bv Road America. Nu is ECR ook een echt ovalteam en doen ze asfaltlinten met rechterbochten omdat dat erbij hoort, maar toch. Had hem wel wat vaker in de top 10 verwacht.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11 07:08
Rinus stond nu op de voorpagina's bij gebrek aan beter, maar ik ben benieuwd of we over een paar jaar nog wat van hem horen. Zijn vader zal toch ook niet het oneindige budget hebben om dit te blijven sponsoren.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:53

Edd

Divak schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:43:
Rinus stond nu op de voorpagina's bij gebrek aan beter, maar ik ben benieuwd of we over een paar jaar nog wat van hem horen. Zijn vader zal toch ook niet het oneindige budget hebben om dit te blijven sponsoren.
Gelukkig wordt die gesponsord door Jumbo, La Place en Basic Fit op dit moment, maar ik denk niet dat we bang hoeven te zijn dat zijn vader niet bij kan springen als het nodig is.
Hij heeft inderdaad wel een paar Rookie-fouten gemaakt, maar laat ook wel zien dat hij een potje kan sturen.
Ik denk dan ook dat hij geen Ericsson zal zijn, die miljoenen mee moet nemen om een stoeltje te kopen.

-

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Edd schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:04:
[...]

Gelukkig wordt die gesponsord door Jumbo, La Place en Basic Fit op dit moment, maar ik denk niet dat we bang hoeven te zijn dat zijn vader niet bij kan springen als het nodig is.
Hij heeft inderdaad wel een paar Rookie-fouten gemaakt, maar laat ook wel zien dat hij een potje kan sturen.
Ik denk dan ook dat hij geen Ericsson zal zijn, die miljoenen mee moet nemen om een stoeltje te kopen.
Maar hoeveel steken die 3 sponsoren erin? Ik kan me niet voorstellen dat het veel is, gezien ze weinig ondernemen in de VS. Ik ben daarom wel benieuwd wat precies zijn budget is, want die merken zijn toch vooral voor Nederlandse kijkers, lijkt me. Maar zoveel zullen dat toch niet zijn?

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:12

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
La Place is van Jumbo natuurlijk en beiden zijn weer van Frits van Eerd. Hij is een grote supporter van Nederlands talent in de autosport.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik denk dat de steun van Arie Luyendijk in de VS ook wel wat deuren heeft geopend voor Rinus. Waarschijnlijk nog meer dan de sponsoring van Frits.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Doen we nu werkelijk alsof Rinus er niets van bakt? In zo'n apart seizoen debuteren en toch behoorlijk snelheid laten zien.
Het is ook niet dat zijn teamgenoten nu zoveel meer presteren.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:39
Volgens mij doet Rinus het best aardig. Een aantal missers, maar daar staat tegenover dat hij in de kwalificatie veel aanzien heeft behaald. In het rookie klassement staat hij nu 3e, 6 punten achter Palou. Met de punten die in de Indycar te behalen zijn zit daar ook nog een eerste plaats in.

Hij moet vooral zorgen dat hij een "rookie mistake" maar 1x maakt en daarna niet meer.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Niellie41 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:33:
La Place is van Jumbo (sinds de overname), en beiden zijn weer van Fam. van Eerd. Frits is een grote supporter van Nederlands talent in de autosport.
Niet teveel toeschrijven aan Frits, hoewel hij wel de drijvende kracht lijkt voor Jumbo ;)

Testing, one, two ...

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:12

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
hardware-lover schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:48:
[...]

Niet teveel toeschrijven aan Frits, hoewel hij wel de drijvende kracht lijkt voor Jumbo ;)
Lijkt? Is!
La Place is laatst overgenomen door Jumbo.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Niellie41 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:03:
[...]
Lijkt? Is!
La Place is laatst overgenomen door Jumbo.
Nee lijkt. Denk jij dat de rest van zijn familie niets bijdraagt aan de Jumbo formule?

Je had mijn aanpassing van je quote over het hoofd gezien verwacht ik (gezien La place) ;)

Testing, one, two ...

• Señor Sjon
DarkFire1985 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:32:
Doen we nu werkelijk alsof Rinus er niets van bakt? In zo'n apart seizoen debuteren en toch behoorlijk snelheid laten zien.
Het is ook niet dat zijn teamgenoten nu zoveel meer presteren.
Nee, maar ik vrees altijd voor zitjes het komend seizoen. Ik ben opgegroeid met Verstappen Sr. en een serie andere Nederlandse coureurs waarbij het stoeltje altijd een vraagteken was. Ik heb er ook geen zicht op hoe hij de VS gezien wordt. Veel aandacht blijft uitgaan naar de SPAM rookies. Niet geheel terecht, aangezien Askew als een soort journeyman eindelijk Lights had gewonnen vorig jaar ten kosten van VK. De knul is snel genoeg, maar hij moet even alles aan elkaar rijgen voor een aantal goede resultaten zodat hij er niet door paydrivers uitgeknikkerd kan worden.

• Edd

Edd

https://www.ziggosport.nl/freeviewspa2020/

Zoals velen hier waarschijnlijk wel weten is de GP van Spa te volgen op Ziggo Sport.
Echter viel mij op dat ze het complete Ziggo Sport Totaal pakket opengooien.
Dat houdt dus in dat ook de F2, F3, Porsche Supercup, Indycar en Nascar te zien is.

-

• TheBrut3
Volgens mij was F2, F3 en Porsche Supercup al op kanaal 14 afgelopen keren.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TheBrut3 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:18:
Volgens mij was F2, F3 en Porsche Supercup al op kanaal 14 afgelopen keren.
Niet alles, maar wel het meeste ja. Ik gebruik namelijk kanaal 14 bij voorkeur voor opnamen omdat deze een iets hogere bitrate heeft dan Ziggo Sport Select en Racing. Peanuts vanzelfsprekend, het zit enkel maar tussen de oren 😏

Testing, one, two ...

• Edgenumber
  • Nu online
Señor Sjon schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:18:
[...]

Nee, maar ik vrees altijd voor zitjes het komend seizoen. Ik ben opgegroeid met Verstappen Sr. en een serie andere Nederlandse coureurs waarbij het stoeltje altijd een vraagteken was. Ik heb er ook geen zicht op hoe hij de VS gezien wordt. Veel aandacht blijft uitgaan naar de SPAM rookies. Niet geheel terecht, aangezien Askew als een soort journeyman eindelijk Lights had gewonnen vorig jaar ten kosten van VK. De knul is snel genoeg, maar hij moet even alles aan elkaar rijgen voor een aantal goede resultaten zodat hij er niet door paydrivers uitgeknikkerd kan worden.
Het helpt ook niet dat van alle drie de rookies hij nummer 3 is mbt punten. Maar ik kruis mijn vingers. En ik zie dat ziggo indy car dit weekeind vrij toegangkelijk heeft voor te kijken. Go Rinus.

• Señor Sjon
Nou heb ik SPAM wel hoger zitten dan ECR, zeker op road courses. Oval 1 was een puinhoop, Oval 2 werd ie eraf gereden tijdens een SC en Oval 3 was er Die Pitstop. Maar ook daar zien we veteranen genoeg fouten maken.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:17

basvn

Breezand - NHN

Wat een chaos tijdens de Q van F3
na de rode vlag, alle auto''s tegelijkertijd de baan op. net formatieronde

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Verwijderd

24h van Le Mans voor motoren is van start. Jammer dat het op het Bugatti circuit is en niet het de la Sarthe.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Jammer dat Verschoor in de F3 niet de pace had. Wel met P10 de reverse grid pole gepakt. Wellicht morgen meer mogelijkheden, al denk ik dat hij ten opzichte van de top nog steeds te kort komt.

• TheBrut3
Zucht.... Zonde van de goede kwalificatie van MP.
Ik snap Drugovich niet, is hij gefrustreerd ofzo?

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Beetje domme actie inderdaad.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:29

sjaool

Every life should have 9 cats

TheBrut3 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:58:
Zucht.... Zonde van de goede kwalificatie van MP.
Ik snap Drugovich niet, is hij gefrustreerd ofzo?
Zijn teamgenoot heeft een probleem met zijn banden en blijft hem ophouden wat veel tijd kost. Ik snap zijn frustratie wel. Hij werd in mijn ogen ook gewoon afgesneden door zijn teamgenoot.

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 29-08-2020 17:03 ]

"When you grow up your heart dies"

• RoD
  • Niet online

RoD

Maar was dit niet gewoon een fout van Matsushita? Hij week zomaar uit naar rechts terwijl Drugovich al bijna buiten de baan zat.

• sjaool

sjaool

Drugovich was ook zichtbaar sneller dan hem. Ik denk dan ook dat de frustratie niet zo zeer bij Drugovich zat.

• TheBrut3
Dan had Drugovich moeten wachten op een call van het team of op bijv een DRS stuk. Het gaat hier om het passeren van een teamgenoot. Als Matsushita de call heeft gehad om hem daar voorbij te laten is het inderdaad zijn fout.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Teamgenoten of niet, ik denk dat Matushita niet doorhad dat Drugovich er nog zat. Daar kon Drugovich niet veel aan doen, direct achter hun reden ook side-by-side en dat ging prima.

iRacing Profiel

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Dat wordt overigens nog flink aan de bak voor MP om die auto voor morgen weer klaar te krijgen, dat wordt op z'n minst een nachtje doorwerken.

iRacing Profiel

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Die regie wat een drama vooraan is het spannend.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• RoD
  • Niet online

RoD

Mooi gevecht vooraan. Ongelofelijk dat ze die unsafe release pas na de race onderzoeken. Voor de zoveelste keer is het nu na de race onduidelijk wie er heeft gewonnen...

• TheBrut3
Zal wel een boete voor het team worden.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:43:
Mooi gevecht vooraan. Ongelofelijk dat ze die unsafe release pas na de race onderzoeken. Voor de zoveelste keer is het nu na de race onduidelijk wie er heeft gewonnen...
Ik heb hem ff gemist dus hoop op nog een herhaling van de incidenten, wie weet vanavond op YT

Ah, MAZ 2e dus

• RoD
  • Niet online

RoD

En nu krijgt Mazepin 5 sec straf wegens een ander incident. Ik vond dit wel wat mager voor een straf hoor...

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

RoD schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:43:
5 seconden straf Maz.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Whoa, forse straf....

iRacing Profiel

• RoD
  • Niet online

RoD

Zou Mazepin het eens zijn met die straf? :D

Ben benieuwd of ie op het podium blijft staan na het pitincident.

• TheBrut3
Volgens mij is +5 de lichtste straf die er is.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Stewards waren dan ook lafaards met de eerdere investigation. Er was geen reden om dat uit te stellen tot na de race.

Gewoon incompetent.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Was al iets anders aan te kijken maar neem aan dat die straf is voor het incident in Le Combes?

Is wel wat voor te zeggen natuurlijk. Ze zitten echt wiel aan wiel en hij laat zijn auto naar buiten lopen en drukt Tsunoda eigenlijk de baan af.

• RoD
  • Niet online

RoD

gambieter schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:52:
Stewards waren dan ook lafaards met de eerdere investigation. Er was geen reden om dat uit te stellen tot na de race.

Gewoon incompetent.
Precies, tijd zat en bovendien een duidelijke situatie die je kan beoordelen.

En daar is investigation #3 voor MAZ.

• TheBrut3
Belangrijke overwinning voor Tsunoda. Hiermee stelt hij waarschijnlijk zijn superlicentie en plek in een AT veilig.

• sjaool

sjaool

Phydomir schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:52:
Is wel wat voor te zeggen natuurlijk. Ze zitten echt wiel aan wiel en hij laat zijn auto naar buiten lopen en drukt Tsunoda eigenlijk de baan af.
En dat niet een keer maar bijna elke keer als Tsunoda het daar probeerde. Het was gewoon forcing another driver off track en dat een paar keer achter elkaar. Tsunoda zat er iedere keer overduidelijk naast. Ze hebben naar mijn mening nog vrij lang gewacht met hem daarvoor te bestraffen.

• sjaool

sjaool

Rinus Veekay gaat ook weer lekker.

• DarkFire1985
sjaool schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:15:
Rinus Veekay gaat ook weer lekker.
Zakt wel verder weg nu

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Aan de ene kant snap ik 't wel, waarom krijgt Mazepin nu een straf terwijl Verstappen in Oostenrijk hetzelfde doet met Leclerc (zelfs mét contact) en daarmee weg komt? Dit lijkt me toch inconsequent van de stewards.

Verstappen (even clicken...want F1).

iRacing Profiel

• DarkFire1985
Uiteindelijk P14 voor race 1 en P18 voor race 2 voor Veekay

• TheBrut3
Jammer dat Rinus niet verder vooraan start. Denk dat ik de race van vanavond morgen op doorklikmodus bekijk tussen de F3/2/1 en Porsche Supercup door. non-superspeedway ovals in Indy trekken mij minder.

• sjaool

sjaool

Luckeh schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:58:
Aan de ene kant snap ik 't wel, waarom krijgt Mazepin nu een straf terwijl Verstappen in Oostenrijk hetzelfde doet met Leclerc (zelfs mét contact) en daarmee weg komt? Dit lijkt me toch inconsequent van de stewards.

Verstappen (even clicken...want F1).
[YouTube: Verstappen's Pass On Leclerc, All The Angles | 2019 Austrian Grand Prix]
Mazepin deed het meerdere keren en dat was er waarschijnlijk een teveel.

• Edd

Edd

Leuk begin van de Indycar zo.. Nog zelfs voor ze de streep over zijn al de 1e caution.. :+

-

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:10
Zie zelfs monteurs met grote buiken, dat is wel anders met de F1 :)

• DarkFire1985
Dit baantje is wel echt treintje rijden vooralsnog

• DarkFire1985
Strakke race van Veekay. Wel bijzonder veel door de regie in beeld geweest zeg.
Hij had pech met die caution voor de 6 gevallen druppels maar uitstekend hersteld.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Mazepin een voorwaardelijke straf voor het omver rijden van het bord. En een reprimande voor de unsafe release eerder in de race.

Drughovic heeft een DQ omdat hij te laat z'n mandatory stop heeft gedaan.
Matushita heeft een 3 plekken gridstraf omdat hij aangewezen is als schuldige in het contact met Drughovich in Blanchimont. Lekkere straf, want zijn auto was toch al total loss.

iRacing Profiel

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Gaat niet lekker voor Verschoor.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Ben benieuwd wat Nissany er van gaat maken..
denk dat hij vrij snel terug valt, maar ik laat me graag verbazen

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Jammer dus bam.

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:13
basvn schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:14:
Ben benieuwd wat Nissany er van gaat maken..
denk dat hij vrij snel terug valt, maar ik laat me graag verbazen
Dit was wel snel maar zonde

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

• basvn

basvn

Breezand - NHN

dit is toch de schuld van Ticktum?
die gaat buiten de baan, en komt terug over de kerbs, en tikt hem er af

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Lijkt me wel inderdaad, die Ticktum met zijn grote mond. Een naar kereltje is het.

[ Voor 18% gewijzigd door Pierre op 30-08-2020 11:26 ]

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:26
Safety car op safety car. Lijken wel bots auto’s.

Vond het lastig te zien wie echt fout zat. Maar door de hoge curb stuiter je ook terug

• basvn

basvn

Breezand - NHN

eind van die kerbs zat nog een uitloopstrook, waar je normaal de baan op kan komen, lijkt me dus de schuld van TIC. hij had ook nog 10 meter door kunnen rijden op die kant van de baan, om normaal terug te kunnen komen

• basvn

basvn

Breezand - NHN

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-11 13:28

CoronelHimself

Division Brabant

Tito129 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:26:
Safety car op safety car. Lijken wel bots auto’s.

Vond het lastig te zien wie echt fout zat. Maar door de hoge curb stuiter je ook terug
Zeker als je het gas erop houd, om je positie te verdedigen. Mijn inziens had Ticktum gewoon rustig de baan op moeten rijden en niet als één of andere debiel.

1 voordeel Nissany ligt er al uit dus hoeft hij niet te wachten tot na de finish op hem alsnog te rammen. :+

Steam - PTR83

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:38
Ik verwacht dat iemand na het einde van de race wel een filmpje maakt waarin al het radiocommentaar van Ticktum onder beelden van het incident zijn gezet.

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Dat ging ook maar net goed wtf die was hem bijna kwijt.

• TheBrut3
Ik vond het een fout van Nissany, maar zo te zien ben ik daar redelijk alleen in :+

• TheBrut3
Zijn voorvleugel is kapot. (TIC)

Wat slordig dat een straf voor startpositie zo laat komt! Dat kan toch ook in de eerste paar ronden?

[ Voor 67% gewijzigd door TheBrut3 op 30-08-2020 11:47 ]

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-11 21:06
CoronelHimself schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:30:
[...]

Zeker als je het gas erop houd, om je positie te verdedigen. Mijn inziens had Ticktum gewoon rustig de baan op moeten rijden en niet als één of andere debiel.
als ik kijk naar de streamable heb ik het idee dat ticktum niet veel keuze had. de helft van de tijd zijn ze voorwielen van de grond. hoe die dan zou moet sturen zodat die 10 meter verder de baan pas op komt... geen idee. :?

IMO racing incident. (al had ticktum wellicht verstandiger kunnen/moeten zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door demonic op 30-08-2020 11:54 ]

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-11 13:28

CoronelHimself

Division Brabant

demonic schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:51:
[...]

als ik kijk naar de streamable heb ik het idee dat ticktum niet veel keuze had. de helft van de tijd zijn ze voorwielen van de grond. hoe die dan zou moet sturen zodat die 10 meter verder de baan pas op komt... geen idee. :?

IMO racing incident. (al had ticktum wellicht verstandiger kunnen/moeten zijn.
Voet van het gaspedaal halen. Hij houd gewoon het gas erop omdat hij weet dat die anders na Nissany de baan op komt. En hoopt dat hij niet spint/ crashed als hij over die snelheid beperkende drempels rijdt.

De initiele fout is van Nissany, door hem naar buiten te drukken. Maar Tictum neem de beslissing ook heel makkelijk en knalt hem vol door de runoff area. Waardoor hij de controle over zijn wagen verliest en helemaal naar de buitenkant komt waar Nissany rijdt. Wat ook licht onverwachts is want een Tictum die zijn "cool" verliest komt normaal nooit voor. ;)

Steam - PTR83

• mrShady
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-10 15:45
Is het commentaar bij f2 altijd zo slecht?

• TheBrut3
mrShady schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:26:
Je kan ook de Engelse selecteren. Met de Porsche Supercup nu ook.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:06
CoronelHimself schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:10:
Wat ook licht onverwachts is want een Tictum die zijn "cool" verliest komt normaal nooit voor. ;)
Bij Ticktum vraag ik me steeds af wat er achter de schermen speelt waardoor'ie überhaupt nog ook maar érgens een zitje heeft gevonden. Hij is nou niet zo'n supertalent dat'm alles vergeven kan worden, en in elke klasse zouden er toch genoeg andere mensen moeten zijn die zijn plek kunnen opvullen. Neemt'ie rijke sponsoren mee ofzo? En waarom zou je als sponsor met zo'n figuur geassocieerd willen worden?

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ja. Als je vind dat Mol al veel mist dan is Van Dam helemaal een ramp. Gelukkig kun je bij Ziggo ook het Engelse commentaar kiezen.

• sjaool

sjaool

Ik vond het ook niet best. Overal ellenlang over door lopen bomen, na een of twee keer weet ik het wel. Ook mist het enthousiasme. Het is erg droog en vlak vind ik.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Phydomir schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:46:
[...]
Ja. Als je vind dat Mol al veel mist dan is Van Dam helemaal een ramp. Gelukkig kun je bij Ziggo ook het Engelse commentaar kiezen.
Een verschrikking die van Dam, Mol in het kwadraat.

En ja, tenk God voor de alternatieve audio stream 👍

Testing, one, two ...

• RoD
  • Niet online

RoD

offtopic:
Goeie tip van die andere audiostream, was vergeten dat dat mogelijk was :)

Leuke race in de F2, gebeurde van alles. Leek mij ook de fout van TIC, die stuiterde daar de baan op en raakte NIS, ondanks dat hij er al voor zat. Ben benieuwd of daar nog een straf voor wordt uitgedeeld.

Jammer dat Verschoor niet de pace had in de F3, maar het zat er wel een beetje aan te komen. Leek me vooral aan de auto te liggen.
Pagina: 1 ... 94 ... 120 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.