Dan is Sky de schuldige.
Ervaring?enchion schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:50:
Zag er uit als een divebomb actie van Saavedra.
Ik weet het niet. De draft is ontzettend sterk. Ik zou graag nog een keer de replay willen zien.
Het was namelijk tijdens pitstops en er rede veel mensen naar buiten. Misschien reed de rode auto net de pits uit? Dat krijgen we helaas niet te zien.
[ Voor 21% gewijzigd door Niellie41 op 26-05-2013 18:58 ]
Ik kan het weten.Niellie41 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:55:
[...]
Ervaring?![]()
![]()
Ik weet het niet. De draft is ontzettend sterk. Ik zou graag nog een keer de replay willen zien.
Het was namelijk tijdens pitstops en er rede veel mensen naar buiten. Misschien reed de rode auto net de pits uit? Dat krijgen we helaas niet te zien.
How do you save a random generator ?
How do you save a random generator ?
Zouden er voor dit jaar ook niet aparte leveranciers komen voor de aero packages? Kan me herinneren dat dat dit jaar eraan zat te komen. Althans daar hadden ze het vorig jaar over.
[ Voor 55% gewijzigd door ge-flopt op 26-05-2013 20:04 ]
kwartier geleden waren de auto's niet snel genoeg om het record van Luyendijk te verbreken en nu moet er opeens een caution komen omdat anders het record eraan gaat
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Maar er komt dus wel een flink buitje aan.
[ Voor 34% gewijzigd door DDX op 26-05-2013 20:28 ]
Idem hier op mijn stream ...enchion schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:32:
Stream hakkelt hier.
Het gaat wel snel vooruit met maar 2 yellows. Laatste pitstopronde alweer.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Als daarna een yellow komt, is het klaar want Indycar kent geen Green White Checkered finishn zoals bij NASCAR.
Over een anti climax gesproken.
[ Voor 60% gewijzigd door Niellie41 op 26-05-2013 20:57 ]
www.steamloco.info
Je hebt gewonnen
Nee, ik moet nog finishen!
www.steamloco.info
Zolang Kanaan heeft gewonen boeit die anti climax me niet.
Eindelijk Tony
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Mooi filmpje met Will Power over hoe fit die gasten zijn, en hoe hun reactievermogen is.
http://espn.go.com/video/clip?id=9310395
[ Voor 21% gewijzigd door Hoogie2004 op 29-05-2013 22:36 ]
Gaaf filmpje inderdaad. Ze gebruiken ook iRacing

A long-time supporter of endurance racing, the ACO and the 24 Hours of Le Mans, the Japanese DOME company has begun development of its latest generation prototype, the S103.
The car, a scale version of which is shown here, will be built in compliance to 2014 regulations and will be for both the LMP1 and LMP2 categories. The basic layout and CFD analysis have been completed, and DOME is now undertaking a substantial wind tunnel test programme before releasing images of the car’s final form.

Ander nieuws:The company plans to keep its future customers, fans and interested parties up to date with the project’s progress via its website or its official Facebook page.
Meer hier. Of in het kort; benzine auto's in de LMP1 klasse mogen 3 liter brandstof meer mee nemen.“The FIA Endurance Commission plays a key role in finding the right balance between the technical rules, the issues of safety and the right level of entertainment, so as to encourage this world championship to operate within the right framework and encourage more competitors to participate.”

Note that the Rolex badges were either removed, or... is this a GTE-spec Aston? I couldnt tell, and thought that it didnt have nearly enough witchery going on around the side exhaust. I did find it odd, however, that it appears to be sitting on a set of Pirellis...
So someone else make the call, but if ti DOES turn about to be the TRG GTE car, you heard it here first.
[ Voor 37% gewijzigd door Streskip op 31-05-2013 12:03 ]
http://content2.eu.porsch...estream/livestream-en.htm
[YouTube: http://youtu.be/x3HjcKXAkTw?t=35s]
[ Voor 7% gewijzigd door Fuelke op 02-06-2013 12:50 ]
Vanmiddag is race 2 van de Blancpain Endurance Series!
Live op MotorsTV en op de site.
[ Voor 9% gewijzigd door Streskip op 03-06-2013 14:43 ]

Bron: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=50043
In de LMP2 klasse begint alles een beetje op elkaar te lijken.
LMP1 is bedoelt voor fabrieksteams met een eigen ontworpen auto.
http://www.fiawec.com/cha...ll-on-endurance-auto.htmlLe Mans Prototypes are either open or closed cockpit cars with no production minimum required. Generally produced specially for the 24 Hours du Mans, but also for FIA WEC Endurance Championship / ELMS / ALMS races, these cars are developed exclusively for on-track competitions, fulfilling the requirements of the Automobile Club de l’Ouest technical regulations. Because of their performances and level of technological development, they have a star status within Endurance Racing.
Prototypes are divided into two categories :
LMP1 - destined more to Manufacturers
LMP2 - destined only to teams independent of manufacturers and/or engine suppliers.

Dit gedrocht gaan we gelukkig niet zien op Le Mans
Hij wordt vervangen door een Prospeed Porsche (GTE AM).
[ Voor 68% gewijzigd door Niellie41 op 03-06-2013 22:02 ]
Iedere avond op ITV4 de highlights van de dag, erg leuk om te kijken
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Ah, jammer. Ik vind dat wel gaaf, dit soort vernieuwingen. Dat interresseert me toch een stuk meer dan yet another pro-am Porsche tbh.Niellie41 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:58:
[...]
[afbeelding]
Dit gedrocht gaan we gelukkig niet zien op Le Mans
Hij wordt vervangen door een Prospeed Porsche (GTE AM).
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Zo'n Garage 56 voor nieuwe technologie is inderdaad zeer interessant, maar dan moet het wel werken.
Tot een paar weken geleden was er totaal geen nieuws over de auto en of ze het gingen halen. Het werd duidelijk dat het niet ging gebeuren.
De DeltaWing daarentegen, was wel goed uitgevoerd en zij hebben bewezen dat dat concept werkt.
In 2014 of 2015 wilt Nissan terug komen naar Garage 56 met een volledig elektrische auto en daar zijn ze nu al aan begonnen. Die zie ik wil op de start grid staan.
Jammer dat ze zo laat zijn met afzeggen, anders hadden ze voor garage 56 bijvoorbeeld misschien die hydrogen Aston Martin kunnen uitnodigen.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
En dan na een paar maanden zegt Nissan: doeeeeeeeei project. Wij beginnen weer wat nieuws. Kijk de DeltaWing maar..Niellie41 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:18:
Verkeerde hoek.
[afbeelding]
Zo'n Garage 56 voor nieuwe technologie is inderdaad zeer interessant, maar dan moet het wel werken.
Tot een paar weken geleden was er totaal geen nieuws over de auto en of ze het gingen halen. Het werd duidelijk dat het niet ging gebeuren.
De DeltaWing daarentegen, was wel goed uitgevoerd en zij hebben bewezen dat dat concept werkt.
In 2014 of 2015 wilt Nissan terug komen naar Garage 56 met een volledig elektrische auto en daar zijn ze nu al aan begonnen. Die zie ik wil op de start grid staan.
Nissan zag er niets meer in omdat ze zichzelf al bewezen hebben en gingen op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Dit heeft Darren Cox laatst gezegd in Midweek Motorsports op RLM.
Verwijderd
Die crash rond 1:36 dan.Fuelke schreef op zondag 02 juni 2013 @ 12:50:
Ik zou van de kerbs blijven in de eerste bocht ... (zie vanaf 35s)
[video]
Had dan zelf iets gebouwd en onder gebracht bij een team, mijn mening dan. LMP2 is mijn favoriete klasse, maar de combinatie Zytek Nissan is wel heel erg aanwezig. Hoop dat Morgan (Aka OAK, aka Pescarolo) of de HPD iets moois kunnen laten zien.Niellie41 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:58:
LMP2 zijn vooral teams die chassis en motoren kopen van fabrikanten als Zytek, Lola, Oreca, Morgan, Nissan of HPD etc. Daar is die klasse voor bedoeld. Het is een klasse voor privé teams.
LMP1 is bedoelt voor fabrieksteams met een eigen ontworpen auto.
Overigens niet in deze kleuren combi:

Bron: http://auto-racing.speedt...ak-lm24-art-car-revealed/
Waarom doen ze dat toch elk jaar wl 1 auto aan. Andere jaren was het altijd een BMW, maar dit jaar een mooie LMP2.
[ Voor 21% gewijzigd door ge-flopt op 04-06-2013 10:05 ]
Caterham is net gaan samenwerken met Greaves, zij hebben al het materiaal en personeel al.
Het is de bedoeling dat Caterham in 2015 met een eigen auto komt.
Autosport.comCaterham has revealed that its deal with the Greaves Motorsport LMP2 squad for this year's Le Mans 24 Hours is part of an evaluation of an entry into the customer prototype market.
The news came on the official unveiling of the Formula 1 team and sportscar builder's link-up with Greaves, which will run one of its Zytek-Nissan Z11SN P2s under the Caterham Motorsport banner at the 24 Hours on June 22/23.
Mike Gascoyne, head of the Caterham Group's Technology & Innovation arm, said: "We will be looking in more detail at how our various areas of expertise across both CT&I and Caterham Composites can be applied to a customer prototype programme in the future.
"We have the tools, the talent and the heritage to do the job. It makes sense for us to go and see first-hand how we might take advantage of a business opportunity that fits with our capabilities."
Gascoyne, who no longer has an involvement in the Caterham F1 team, is believed to be looking at both the LMP1 and P2 categories. No timescale has been set for the project, but a car would unlikely to be up and running before 2015.
Caterham will imbed engineers with Greaves for the 24 Hours and next Sunday's Le Mans test day as part of the evaluation process.
The deal with Greaves, which has been motivated by Gascoyne's side of the business rather than the grand prix team, includes the placing of Caterham F1 reserve and GP2 driver Alexander Rossi in the Greaves Zytek alongside Tom Kimber-Smith and Eric Lux.
American Rossi, who will make his seasonal Friday test debut at this weekend's Canadian Grand Prix at Montreal, will fly straight to Europe after taking part in first practice with Caterham in order to attend the test day. As a Le Mans rookie, he is required to take part in order to contest the race.
The interest of the Caterham Group in international endurance racing follows the setting up of a 50/50 joint venture with historic French manufacturer Alpine to develop a new road-ging sportscar.
Gascoyne and CT&I are leading the design of a car that will be available as a Caterham and an Alpine when it goes on sale in 2016.
Wat ze nu doen is eigenlijk het zelfde als Lotus vorig jaar overal deed, gewoon een Lotus merk op plakken terwijl het niets met Lotus te maken had.
[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 04-06-2013 10:10 ]
Dat is een serieus monster! En ook nog ff samen de baan op met de 405 Turbo T16 (2de filmpje vanaf 4:10)!
[ Voor 19% gewijzigd door V3g3ta op 06-06-2013 20:08 ]
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Voor degene die het nog niet gehoord hebben, het grucht gaat dat Ziggo mogelijk Motors TV uit het pakket wil halen. Dat zou ruk zijn. Motors TV is een petitie begonnen:
http://autosport.nl/klass...-tv-op-de-kabel-bij-ziggo
Ik had graag gezien dat Nissan er iets mee ging doen. Onder hun naam was er volgens mij best wat meer interesse mee te halen dan Panoz doet, zeker als ie z'n eigen cup wilt gaan starten. Maar wel goed dat Panoz sowieso dat ding in leven probeert te houden. Als het maar niet ten koste van Panoz is..Niellie41 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:18:
Niet alleen Nissan deed mee aan het project. Ook Don Panoz (eigenaar ALMS) deed er aan mee. Na het succes in het eerste jaar, wilde Panoz doorgaan met de DW. Daarom rijdt dat ding nu ook in de ALMS rond. of ja ze proberen het.
Nissan zag er niets meer in omdat ze zichzelf al bewezen hebben en gingen op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Dit heeft Darren Cox laatst gezegd in Midweek Motorsports op RLM.

https://twitter.com/MotorsTV/status/344762001865728001
edit:
nog een van de Facebook van Porsche
[ Voor 54% gewijzigd door Niellie41 op 12-06-2013 12:31 ]
Gewoon, volgende week woensdagavond met busje en vrienden die kant op, net als elk jaar
Tweakers heeft geen like knop.u_nix_we_all schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:49:
[...]
Gewoon, volgende week woensdagavond met busje en vrienden die kant op, net als elk jaar
Staat ook nog op mijn todo lijst...
Doe maar hier, er is al zo weinig animo voor op dit forum volgens mij..ge-flopt schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:37:
Wat doen we voor Le Mans 2013? Apart topic, zodat we straks tijdens de race een slow chat oid kunnen houden en dat dit topic niet al te "vervuild" wordt?
+1Streskip schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:57:
[...]
Doe maar hier, er is al zo weinig animo voor op dit forum volgens mij..
De preview show van Radio Le Mans is beschikbaar als podcast.
Het is bijna een must listen voor Le Mans fans!
http://radiolemans.0157.org/aggregator/sources/1
Deel 4 (LMP2) zal vanavond uitgezonden worden en zal morgen beschikbaar zijn als podcast.
Deel 1 - GTE Pro
Deel 2 - GTE Am
Deel 3 - LMP1
[ Voor 44% gewijzigd door Niellie41 op 15-06-2013 14:29 ]
Lees meer hier: http://www.autosport.com/news/report.php/id/108108Volvo will enter a factory team in next year's V8 Supercars championship.
The Swedish manufacturer's motorsport partner Polestar will join up with V8 squad Garry Rogers Motorsport, which currently runs Holden, to field two S60s.
Ik weet niet of het hier al gepost is. Rebellion gaat volgend jaar met ORECA samen werken. ORECA maakt het chassis ipv Lola.
Ze krijgen nog steeds een motor van Toyota.

Lees meer hier: http://www.autosport.com/news/report.php/id/107934
Waar ken ik polestar ook alweer van, zijn dat niet die jongens die een paar jaar geleden Volvo in het WTCC wilden betrekken?Niellie41 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:31:
Volvo stapt ook in de V8 Supercars.
[...]
Lees meer hier: http://www.autosport.com/news/report.php/id/108108
Huistuner, net als AMG en Alpine.ge-flopt schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:27:
[...]
Waar ken ik polestar ook alweer van, zijn dat niet die jongens die een paar jaar geleden Volvo in het WTCC wilden betrekken?
Mijne zijn,
LMP1:
Audi. Ik hoop #2, maar ik denk #1.
LMP2:
Deze is echt lastig. 22 auto's waarvan zeker 6/7 kans echt hebben op de overwinning. Ik ga toch voor de #42 Greaves Motorsport met de GT Academy coureurs.
GTE PRO:
Corvette, #73 of #74 maakt met niet uit. Aston Martin is ook ontzettend sterk. Dat wordt een mooi gevecht.
GTE AM:
Hier weet ik het minste van. Maar hier ga ik voor de #67 IMSA Performance Malmut Porsche.
[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 19-06-2013 18:19 ]
Overigens niet te missen, naast de piste of voor je tv: http://www.spotterguides.com/2013-wec/
Engines/rear ends taken away from the Lotus pit by truck. A second truck is here. Driver tells me he is here to take both cars #lm24
#lm24 there is a man here with paperwork naming Kodewa issued by a Judge in Ecommoy. Much negotiation and telephone calls.
No resolution at Lotus pits. At one stage three phones being used - tow truck still here - all work now stopped on cars..
re- read my tweets - been very careful in choice of words. Ironically the music in the pit is Marley "every little things gonna be alright"
https://twitter.com/specutainmentSuspension wishbones removed and boxed up. More inspection of Chassis going on at Lotus pit. #Lm24 - photos of interior being taken.
Morgen in Midweek Motorsport meer informatie hierover!
[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 18-06-2013 21:19 ]
Free Practice op Le Mans van 16h tot 20h & Qualify 1 van 22h tot 00h
Van 13:00 tot 15:00 onze tijd. Dan krijgt Nick ook zijn Rolex die hij gewonnen heeft.Midweek Motorsport at Le Mans
Wednesday, 19 June, 2013 - 12:00 - 14:00
[ Voor 16% gewijzigd door Niellie41 op 18-06-2013 22:48 ]
P1 #1 (hoop #2)Niellie41 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:42:
Wie zijn jullie favorieten voor de overwinning dit weekend?
P2 #24
GTE #99 (hoop Corvette of Porsche)
GTAM #95 (hoop #67)
Ze moeten de auto nu wel heel houden in de trainingen de komende dagen.
Er is een auto er af gegaan bij de 2e chicane op Mulsanne Straight en er ligt veel zooi op de baan.
Ik heb voor het weekend één maand Eurosport player gepakt voor ongeveer €5,-.
Alle sessies non-stop live en in HD. Nog een tip voor anderen: Zet ook Radio Le Mans aan. RLM is HET commentaar voor endurance racen.
Tweede rode vlag ... flinke klapper voor de Krohn Racing Ferrari bij het uitkomen van de Dunlop chicane.
Zeker geen miskoop die Eurosport Player, heb zelf een jaarabonnement, gebruik hem vaak.
[ Voor 68% gewijzigd door Fuelke op 19-06-2013 20:08 ]
Dat is inderdaad een goeie pfff. Hopelijk staan ze toch nog aan de start.Fuelke schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:22:
[video]
Tweede rode vlag ... flinke klapper voor de Krohn Racing Ferrari bij het uitkomen van de Dunlop chicane.
Zeker geen miskoop die Eurosport Player, heb zelf een jaarabonnement, gebruik hem vaak.
Wat ik jammer vind is dat ze op deze zenders geen aandacht hebben voor de 24h van de Groene hel, die race is minstens net zo mooi. Missen daar alleen de proto's, maar kwa racen is het net zo gaaf ^^
Ik blijf iig nog wel even kijken, het is toch nog te warm om te gaan slapen.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Het is inderdaad jammer, maar het is niet bekend bij het grote publiek. Het grote publiek denkt dat er alleen F1 is en 1 keer per jaar Le Mans. De meesten weten niet wat WEC is. Heel jammer.Daniel_Elessar schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:34:
Wat ik jammer vind is dat ze op deze zenders geen aandacht hebben voor de 24h van de Groene hel, die race is minstens net zo mooi. Missen daar alleen de proto's, maar kwa racen is het net zo gaaf ^^
Een tip, zet Radio Le Mans aan op de laptop of tablet oid en zet het commentaar van Eurosport uit. Zo ontzettend veel beter dan het commentaar van Eurosport!
Radio Le Mans is HET commentaar van sports car racing. Zij doen ook andere grote endurance races.
Behalve de 24H van Spa ... hoewel ze daar wel zelf wel heel hard vragende partij voor zijn.Niellie41 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:38:
[...]
het commentaar van Eurosport uit. Zo ontzettend veel beter dan het commentaar van Eurosport!![]()
Radio Le Mans is HET commentaar van sports car racing. Zij doen ook andere grote endurance races.
Dat de WEC iets meer onbekend is is ook zo, jammer. Maar via de livestreams op internet kunnen we het gelukkig toch zien. Hoewel ze soms bij eurosport toch ook Karting uitzenden.
Maar geniet deze week ^^
Edit, Zonde van de Tayota! Had graag gezien dat ze Audi wat tegen konden werken.
[ Voor 14% gewijzigd door Daniel_Elessar op 19-06-2013 22:46 ]
Oh ja. Spa niet. RLM en de fans willen dat heel graag. De bal ligt bij de SRO (organisatie van Blancpain Endurance Series).Fuelke schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:44:
[...]
Behalve de 24H van Spa ... hoewel ze daar wel zelf wel heel hard vragende partij voor zijn.
Toyota had vanmiddag blijkbaar gezegd dat ze zich richten op de race en niet de kwalificatie. Ik ben benieuwd was hun snelheid is, want tot nu toe vind ik ze tegen vallen.
#12 Rebellion staat al voor de #8. Zouden ze nog bij de #7 in de buurt komen?
[ Voor 28% gewijzigd door Niellie41 op 19-06-2013 22:52 ]
http://direct.sharp-stream.com/radioshow.mp3
[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 19-06-2013 23:08 ]
Nou, een tijd geleden zag ik 1 of ander stom actueel sport programma, met die gast met die dikke snor die altijd belachelijk wordt gemaakt bij Voetbal international, samen met die kerel die vroegah Judo deed (ofzoiets) en vorig jaar ook verslag deed van Dakar (helemaal leip van Veka racing), die hadden het over de komst van Guido in F1, waar snorremans op reageerde: "pff, autosport is helemaal niet belangrijk."Niellie41 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:38:
[...]
Het is inderdaad jammer, maar het is niet bekend bij het grote publiek. Het grote publiek denkt dat er alleen F1 is en 1 keer per jaar Le Mans. De meesten weten niet wat WEC is. Heel jammer.
Een tip, zet Radio Le Mans aan op de laptop of tablet oid en zet het commentaar van Eurosport uit. Zo ontzettend veel beter dan het commentaar van Eurosport!![]()
MotorsTV zendt al veel uit.
- ELMS
- ALMS
- WEC (behalve Le Mans, is aparte deal)
- Grand-AM
- Blancpain Endurance Series
- FIA GT Series
- nog meer GT kampioenschappen
- V8 Superstars (Italiaans V8 serie)
- Formule 3
- NASCAR Nationwide Series
- Verschillende kleinere motor series.
En nog veel meer series
RTL neem ik al een tijd niet meer serieus qua autosport. Bijna niets is live en het commentaar is verschrikkelijk.
Is dat niks voor jou Niel, commentator.
Dit topic is gesloten.
![]()
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.