Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Algemeen race topic Deel 2 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 120 Laatste
Acties:
  • 368.976 views

Onderwerpen

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Sluit me aan bij de andere, dit was een geweldige race en zeer jammer dat Alosno uit viel. :/ Maar een terechte winnaar :)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:16
Honda jinxed it. Wilde een Japanner op P1

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-11 17:50
Echte Amerikaanse doedelzakken

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Rivanov
Die cup is groter dan hem..

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 28-05-2017 22:03 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:00

Phydomir

Dennis

Hele gave race. Wederom een mooie editie.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 15:55

Vuvuzela

My spire is forming

Waarom die doedelzakken?

I served in a company of heroes.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Zo, straks nog even de race kijken op het open kanaal van Ziggo. :P

"When you grow up your heart dies"

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:04
Omdat ze dat in 1848 ook al deden... of zo

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:07
alexbl69 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:03:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c0/Tombstone_touristique.jpg/250px-Tombstone_touristique.jpg

??

• Snowdog
  • Laatst online: 29-11 08:20
Vet dat Sato wint, maar de Indy 500 is niks voor mij. Het feit dat de eerste 150 ronden er eigenlijk vrijwel niet toe doen en dat het allemaal op de laatste paar rondjes aankomt (omdat op kop rijden niks waard is) is imo wel jammer. Wel leuk om te zien, maar het zal niet mn favo sport zijn, hoewel we in F1 vaak commentaar hebben dat de verschilllen te groot zijn, is dit toch ook weer net iets te (imo).

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Japanse vlag. })

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Honda 2pk

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 14:22
Ik vroeg aan een Amerikaanse vriend waarom de bagpipes?
"They where cheaper to hire to than the trumpet players"

kimi

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Dat is wel zo ja. Op kop rijden in de Indy 500 zegt niks. Je hebt bijna geen mogelijkheden tot verdedigen.

"When you grow up your heart dies"

• Vuvuzela
  • Laatst online: 29-11 15:55

Vuvuzela

My spire is forming

alexbl69 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:03:
[...]

OOK AL vandaag :o

I served in a company of heroes.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-11 21:52
Livestream uit. Ik ook! Was leuk. Houdoe!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:00

Phydomir

Dennis

sjaool schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:06:
Dat is wel zo ja. Op kop rijden in de Indy 500 zegt niks. Je hebt bijna geen mogelijkheden tot verdedigen.
Dat is juist zo mooi. Het is niet alleen snelheid maar ook heel veel tactiek.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Snowdog
  • Laatst online: 29-11 08:20
Phydomir schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:07:
[...]

Dat is juist zo mooi. Het is niet alleen snelheid maar ook heel veel tactiek.
Heel veel geluk bedoel je? De gele vlaggen en cautions en w/e waren een stuk belangrijker dan tactiek. De eerste 150 ronden ofzo doen er echt vrijwel niet toe.

• Rivanov
Die gast links onderin. _O-

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wb1BYZD.jpg

• Lekker Ventje
Nascar wordt een beetje laat helaas, dat wordt morgen de samenvatting.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
De eerste 3/4 kijk je naar de crashes en de laatste rondes naar een race.
Tot volgend jaar.

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 16:18
Wat een show weer zeg, dan bedoel ik alles wat er omheen zit. In principe is dit een parade van 150 rondjes en met daarop volgend een race van 50 rondjes. Die laatste rondjes zijn dan wel weer super spannend en geweldig om naar te kijken, veel meer intensiteit dan je normaal hebt aan het einde bij bijvoorbeeld de F1.

Op zich niets mis mee met die eerste 150 rondjes natuurlijk, maar dit is met alle respect zo groot omdat de Amerikanen dit al een hele historie zo groot maken.

Ik heb niet het idee dat ik kijk naar cutting-edge technologie die in combinatie met de beste rijders tot een climax komen. Nu is dat waarschijnlijk ook helemaal niet hun bedoeling, dus dikke prima. Bij alles wat uit de US komt heb ik toch al vrij snel (heel subjectief) een Jerry Springer gevoel dat alles wel extreem groot wordt gemaakt.

Mooi om te zien dat Alonso als rookie goede dingen kon laten zien. Had soms het gevoel dat hij bijna als Verstappen in Brazilië door een net iets andere lijn te rijden de heren te snel af kon zijn. Met een extreem sneu eind natuurlijk, die arme vent kan geen Honda meer zien.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:37
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DA8IqJ9WsAAnZX1.jpg

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DA8NFT7XoAAFkrJ.jpg

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-11 16:14
En toch houd ik bij IndyCar altijd het gevoel dat het net niet het Amerikaanse equivalent van de F1 is. Toch een beetje het idee dat de "afdankertjes" in IndyCar rijden.

Maar anderzijds ook wel weer goede coureurs die pech hadden met sponsoring.

[ Voor 18% gewijzigd door Cranzai op 28-05-2017 22:42 ]

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11 17:11
Franco10 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:11:
Wat een show weer zeg, dan bedoel ik alles wat er omheen zit. In principe is dit een parade van 150 rondjes en met daarop volgend een race van 50 rondjes. Die laatste rondjes zijn dan wel weer super spannend en geweldig om naar te kijken, veel meer intensiteit dan je normaal hebt aan het einde bij bijvoorbeeld de F1.

Op zich niets mis mee met die eerste 150 rondjes natuurlijk, maar dit is met alle respect zo groot omdat de Amerikanen dit al een hele historie zo groot maken.

Ik heb niet het idee dat ik kijk naar cutting-edge technologie die in combinatie met de beste rijders tot een climax komen. Nu is dat waarschijnlijk ook helemaal niet hun bedoeling, dus dikke prima. Bij alles wat uit de US komt heb ik toch al vrij snel (heel subjectief) een Jerry Springer gevoel dat alles wel extreem groot wordt gemaakt.

Mooi om te zien dat Alonso als rookie goede dingen kon laten zien. Had soms het gevoel dat hij bijna als Verstappen in Brazilië door een net iets andere lijn te rijden de heren te snel af kon zijn. Met een extreem sneu eind natuurlijk, die arme vent kan geen Honda meer zien.
Geen cutting edge technologie?
Motorisch en aerodynamisch misschien niet (no offense, ik weet het oprecht niet), maar voor de kijker wel met Onboards die meedraaien, en ledborden op de auto die positie en tijd verstreken bij pitstop weergeeft.

• Franco10
NRG-81 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:35:
[...]

Geen cutting edge technologie?
Motorisch en aerodynamisch misschien niet (no offense, ik weet het oprecht niet), maar voor de kijker wel met Onboards die meedraaien, en ledborden op de auto die positie en tijd verstreken bij pitstop weergeeft.
Exact! Voor de show, het publiek en het maximale halen uit het vermarkten van het product is het tiptop. Niet per se de auto's of de coureurs zelf. Je ziet het nu bij de F1 met de nieuwe eigenaren ook die kant op gaan: meer focus op de kijker.

• Lekker Ventje
Cranzai schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:34:
En toch houd ik bij IndyCar altijd het gevoel dat het net niet het Amerikaanse equivalent van de F1 is. Toch een beetje het idee dat de "afdankertjes" in IndyCar rijden.

Maar anderzijds ook wel weer goede coureurs die pech hadden met sponsoring.
Ik weet niet of het afdankertjes zijn. Oval racing is weer net wat anders dan op een circuit. Genoeg coureurs die never nooit op een oval gaan rijden. Vraag maar eens aan Max of ie nog eens Indy 500 gaat doen.

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:34
Lekker Ventje schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:54:
[...]

Ik weet niet of het afdankertjes zijn. Oval racing is weer net wat anders dan op een circuit. Genoeg coureurs die never nooit op een oval gaan rijden. Vraag maar eens aan Max of ie nog eens Indy 500 gaat doen.
Mja, Max weet dat hij ooit F1 kampioen gaat worden, die zal helemaal niet over Indycar nadenken. Bovendien zullen veel coureurs ook de danger/reward ratio slecht vinden. Indycar ovals zijn gewoon erg gevaarlijk en dat is niet voor iedereen weggelegd.

Mijn YouTube

• nachtnet
Als echte F1-Fan moet ik zeggen dat ik geen idee had wat Indy500 precies inhield en waar de tactiek en skills om de hoek komen kijken.

Nu na een maand meeleven met Alonso, (en het bekijken van alle sessies met veel uitleg.) begrijp ik meer van de aantrekking van INDY (& Ovals). Weet nog niet of ik ook tijd ga investeren in de rest van een Indycar seizoen. Deze race echter, de INDY500, komt zeker volgend jaar hier weer terug op de kalender. (samen met andere evenementen als Superbowl etc.)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 17:12
nachtnet schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:08:
Als echte F1-Fan moet ik zeggen dat ik geen idee had wat Indy500 precies inhield en waar de tactiek en skills om de hoek komen kijken.

Nu na een maand meeleven met Alonso, (en het bekijken van alle sessies met veel uitleg.) begrijp ik meer van de aantrekking van INDY (& Ovals). Weet nog niet of ik ook tijd ga investeren in de rest van een Indycar seizoen. Deze race echter, de INDY500, komt zeker volgend jaar hier weer terug op de kalender. (samen met andere evenementen als Superbowl etc.)
Fully agree. De tactiek had ik wel enigszins in de gaten (niet dat men elkaar helpt tot de laatste ronden overigens), maar het hele Alonso verhaal heeft er wel voor gezorgd dat ik het meer ben gaan waarderen. Ovals that is. De rest trekt me niet. Dus volgend jaar weer een Indy hier :)
(En misschien wat andere ovals als ik eraan denk)

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11 17:11
Franco10 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:47:
[...]

Exact! Voor de show, het publiek en het maximale halen uit het vermarkten van het product is het tiptop. Niet per se de auto's of de coureurs zelf. Je ziet het nu bij de F1 met de nieuwe eigenaren ook die kant op gaan: meer focus op de kijker.
Van mij mogen ze wel
Wat copy-pasten van de Indy car series in ieder geval!

• nachtnet
Ah, jammer Ziggo heeft geknipt in de herhaling op het open kanaal (14) :N :(

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DA8eCFGXUAAKOP4.jpg

INDY500 tot 2018. Autosport tot volgende week.

* nachtnet sluit zijn dag maar af.

• Jasphur
nachtnet schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:08:

Helemaal mee eens.

Op naar Le Man nu!

• alexbl69
  • Laatst online: 09:04
Franco10 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:47:
[...]

Inderdaad. De show. Als je het goed in beeld brengt kun je zelfs van een zaklooprace nog wat leuks maken, dat doen ze bij IndyCar gewoon veel beter dan bij F1. Niet dat ik IndyCar met een zaklooprace wil vergelijken overigens ;) .

Technisch en qua uitstraling vind ik de F1 wel op een veel hoger niveau staan dan IndyCar. Alleen al het feit dat er met name bij de pitcrew/teambazen, maar zelfs bij de coureurs niet op een kilootje meer wordt gekeken doet wel enigszins afbreuk aan het idee dat je naar absolute topsport zit te kijken. Ook het feit dat er af en toe (bijna) vijftigers nog vrolijk hun rondjes meedraaien helpt dan niet echt.

Maar de races bij IndyCar zijn zeker spectaculairder dan F1-races. Zeker gisteren waar de meest prominente IndyCar race direct tegenover de meest saaie F1 race van het jaar staat.

Want al die fantastische cutting-edge technologie in de F1 is prachtig, maar als de races dan vervolgens in het equivalent van de plaatselijke supermarkt worden gehouden heb je er nog niet veel aan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:20

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
alexbl69 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 07:58:
[...]

Want al die fantastische cutting-edge technologie in de F1 is prachtig, maar als de races dan vervolgens in het equivalent van de plaatselijke supermarkt worden gehouden heb je er nog niet veel aan.
Bij WEC heb je cutting-edge technologie én actie. En dat 6 of 24 uur lang. ;)

• Daniel_Elessar
Indy cars races kunnen ook best leuk zijn op de straten circuits. Daar zie je soms ook dat ineens andere rijders vooraan zitten in tegenstelling tot op een oval. Het is anders, en zeker de show eromheen maakt het echt Amerikaans. Volkslied, back home to Indiana gezongen. De militairen in verband met Memorial day.

Ze hoeven niet alles in de F1 te brengen maar zo doen ze ook al het volkslied voor de race. Hebben ze meet &greet. Al is dat bij Indy nóg meer. Alonso heeft een paar zeer leuke dagen gehad daar in 'the states'.

Bij de WEC hebben ze ook al LED lampjes om de eerste drie van een klasse aan te duiden. Echter weet je daar niet direct wie er nu in de auto zit, zeer langs het circuit ontgaat je dat wel eens. Dan moet je Radio le mans erbij houden. Daar heb je meer het idee dat je naar cutting edge techniek zit te kijken en de races zitten vaak vol spanning ook al duren ze 6 of 24 uur. F1 is anders. Indycar is zo gebouwd om close racing te bevorderen. En verdedigen kan enkel door je lijn zoals Sato en Chilton lieten zien maar je kunt soms beter je laten inhalen en dan terug aansluiten.

Maar neem nu de 24h van Nurburgring, dat zijn ook niet de 'beste' auto's maar het geeft veel mooie gevechten en ook deze editie was weer spannend tot op het einde, zeker door het weer!

Monaco is inderdaad niet het beste circuit op de agenda, en dan twee van die geweldige races ernaast. Ja.

• Tleilaxu
  • Niet online
Niellie41 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:04:
[...]

Bij WEC heb je cutting-edge technologie én actie. En dat 6 of 24 uur lang. ;)
Met wel 6 auto's ;-)

• Daniel_Elessar
Tleilaxu schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:46:
[...]

Met wel 4 hele auto's ;-)
Haha LMP1 is inderdaad het meest. Maar ook de andere klassen hebben zeker veel techniek :)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
De andere klassen zijn ook zeer spannend.
LMP2 zijn dan wel spec auto's, maar wel altijd close. Steeds meer grote namen en talenten vanuit de single seaters gaan hier naar toe.

In GTE Pro zijn er ook mooie gevechten, als de BoP een beetje klopt.Volgend jaar komt ook BMW weer terug. Dan hebben we 5 fabrikanten in GTE. :9

GTE Am ontgaat mij ook meestal, maar daar is het ook vaker interessant.

• Daniel_Elessar
Same hier :) Alle klassen van WEC zijn zeer interessant en mooie gevechten. Zeer jammer dat Audi niet meer meedeed want die konden er ook wat van, de coureurs dan. Erg gave gevechten op de millimeter.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat Alfa met de nieuwe Guillia iets ging doen kwa racen. Of het WEC is of een andere klasse maakt niet echt uit. Jammer dat ze dat nog niet doen want de auto is er naar :D Zo zouden ze er een prima GT3 van kunnen maken.

• Tleilaxu
  • Niet online
Niellie41 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:10:
[...]

De andere klassen zijn ook zeer spannend.
LMP2 zijn dan wel spec auto's, maar wel altijd close. Steeds meer grote namen en talenten vanuit de single seaters gaan hier naar toe.

In GTE Pro zijn er ook mooie gevechten, als de BoP een beetje klopt.Volgend jaar komt ook BMW weer terug. Dan hebben we 5 fabrikanten in GTE. :9

GTE Am ontgaat mij ook meestal, maar daar is het ook vaker interessant.
Oh begrijp me niet verkeerd, ik vind de WEC ook zeer leuk om te zien, mooie volle banen en volop racen. :)
Maar wanneer je enigzins smalend gaat zeggen dat de WEC zulke cutting edge technologie heeft én spannende races(als sneer naar de F1), dan denk ik: spannend is het in de LMP1 nu ook niet met zo weinig auto's en dat is nu wel net de enige klasse daar waar je van mag zeggen dat de technologie op het niveau van F1 is.

• nachtnet
Gratis online magazine na een weekeinde vol motorsport:
Leesvoer: MotorsportMonday - USA Issue 102 +65min

Afbeeldingslocatie: https://www.motorsportmonday.com/ckfinder/userfiles/images/May/May-1/COVER-UK.jpg

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Na weer een onmogelijk saaie, slaapverwekkende F1 optocht maakte de Indy 500 gisteren alles toch weer goed, in slaap vallen was daar niet mogelijk. Wat een immens harde klapper van Dixon, ben benieuwd hoe ver en hoog hij uiteindelijk vloog! Jammer dat de Honda van Alonso een voorbeeld nam aan zijn F1 motoren, hij had mee kunnen doen voor de winst. Al vind ik het ook voor Sato mooi dat hij deze race wint.

• Daniel_Elessar
TheBrut3 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:18:
Na weer een onmogelijk saaie, slaapverwekkende F1 optocht maakte de Indy 500 gisteren alles toch weer goed, in slaap vallen was daar niet mogelijk. Wat een immens harde klapper van Dixon, ben benieuwd hoe ver en hoog hij uiteindelijk vloog! Jammer dat de Honda van Alonso een voorbeeld nam aan zijn F1 motoren, hij had mee kunnen doen voor de winst. Al vind ik het ook voor Sato mooi dat hij deze race wint.
Sato verdient inderdaad de overwinning :) Deed het fantastisch. Terugvallen en toch weer naar voren rijden.
Het was een spannend race maar voor mij was de Nurburgring nog net iets spannender met name door de regen in het laatste half uur _/-\o_ Catsberg liet even zien hoe goed hij die auto kon rijden onder zulke omstandigheden op normale banden.

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
Tleilaxu schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:30:
[...]

spannend is het in de LMP1 nu ook niet met zo weinig auto's en dat is nu wel net de enige klasse daar waar je van mag zeggen dat de technologie op het niveau van F1 is.
Het LMP1 veld is klein inderdaad, maar de gevechten zijn ongelooflijk close voor endurance racing. De actie die ze produceren compenseert, in mijn ogen, het feit dat het veld zo klein is.

Ik durf wel te zeggen dat LMP1 geavanceerder is dan F1. In F1 is motorisch weinig vrijheid vergeleken met LMP1. Porsche haalt >900 pk uit een V4 motor met hybride.

• Franco10
alexbl69 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 07:58:
[...]

Technisch en qua uitstraling vind ik de F1 wel op een veel hoger niveau staan dan IndyCar. Alleen al het feit dat er met name bij de pitcrew/teambazen, maar zelfs bij de coureurs niet op een kilootje meer wordt gekeken doet wel enigszins afbreuk aan het idee dat je naar absolute topsport zit te kijken. Ook het feit dat er af en toe (bijna) vijftigers nog vrolijk hun rondjes meedraaien helpt dan niet echt.
Precies. Persoonlijk doet dat voor mij af voor de beleving.

Maar uiteindelijk is het geen kwestie van beter of slechter, iedereen moet maar kiezen wat ze leuker vinden om te kijken. De Olympische finale worstelen is misschien mega saai en met 1 move beslist. De WWF is veel meer entertainment om naar te kijken, maar niet per se met de beste vechters ter wereld.

De Renault Clio cup op Zandvoort zal ook wel meer spektakel hebben dan de F1, dat betekent niet per definitie dat het leuker is om te kijken voor iedereen. We zitten in de luxepositie dat we zelf wel bepalen wat leuker is en wat we willen zien. 8)

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

F1 is HET voor mij, altijd al geweest. Andere klassen hebben me eigenlijk nooit echt kunnen bekoren helaas.

Ik vond de Indy 500 interessanter omdat Alonso meedeed, maar mijn ogen begonnen dicht te vallen op een gegeven moment.

Monaco idem qua dichtvallende ogen trouwens...huidige auto formule en Monaco is dodelijk saai. Een voordeel...dit was hopelijk de saaiste F1 race van het jaar....

Te koop....

• enchion
  • Niet online
Ik kijk altijd graag gekke mensen of gekke voertuigen.

Aangezien ik altijd alleen F1 keek en de auto`s al jaren steeds minder gek geworden zijn en de rijders hun eigenaardigheden ook al jaren overboord hebben moeten gooien (ookal is er een kleine opleving dmv bv Max) ben ik (ook dmv rFactor, iRacing en andere racespellen) meer gaan orienteren naar andere raceklassen.

En kijk ik nu met meer plezier naar Indycar en Nascar omdat rijders daar wel gewoon hun eigen typische gekte kunnen/mogen laten zien.

Tenminste wordt daar aan 1 van de twee polen voorzien.
Een wacky carconstructor (conceptcar) kampioenschap moet ik nog vinden. (en nee ik vind LMP dat ook allang niet meer hebben.)

Auto`s moeten weer dat vreemde hebben dat 1 of andere rijke idioot een apart idee heeft en dat gewoon gaat bouwen, en waarempel het werkt ook nog (enigszins).

How do you save a random generator ?

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

enchion schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:34:
Auto`s moeten weer dat vreemde hebben dat 1 of andere rijke idioot een apart idee heeft en dat gewoon gaat bouwen, en waarempel het werkt ook nog (enigszins).
Over F1 dan even...

Terug naar de F1 van de jaren 90 ?
Was ook niet zaligmakend qua spanning...
Was toen nog wel te pruimen, maar of we daar nu nog tevreden mee kunnen zijn betwijfel ik.

Denk wel dat ik met je eens ben dat er een paar regeltjes weg mogen uit de formule van F1.
Dan kunnen de creatieve breinen weer eens out of the box denken...

Te koop....

• enchion
  • Niet online
albino71 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:48:
[...]
Over F1 dan even...

Terug naar de F1 van de jaren 90 ?
Was ook niet zaligmakend qua spanning...
Ik zat eigenlijk nog verder terug te denken, jaren 60 enzo toen ze nog over het oude Spa en de oude Nurburgring gingen.

Toen waren de auto`s zeer apart elk merk had een eigen look (ook bij de LeMansProto`s) en de rijders waren gladiatoren omdat niemand aandurfde wat zij in hun hoofd haalden.

Spanning kwam toen niet zoveel door punten strijd tussen de rijders maar meer door het extremesport effect, net alsof je naar skispringen zit te kijken of de afdaling, of downhill mountainbiken. (wanneer gaat het mis enzo)

Tegenwoordig is dat niet meer, men (kijkers en rijders en constructeurs) weten te goed wat er gaat gebeuren, ook vooral door de tool des duivels, Telemetry. (misschien Telemetry maar eens afschaffen,and see what happens)

De enige 2 echt werkende manieren om weer spanning te krijgen is alle rijders in hetzelfde materieel. (of net als bij wielrennen nagenoeg hetzelfde materieel.)

Of het hele constructie restrictie boek gewoon weg te gooien, en teams weer volledig de grens laten gaan opzoeken. (hoewel dit ook vrij snel tot een statusquo komt denk ik, we hebben tegenwoordig gewoon teveel kennis en manieren om aan die kennis te komen.)

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

We weten allemaal dat Alonso 1 van de beste rijders is in de F1 (zo niet de beste) en dat hij het dan zo goed doet in de Indy 500 is niet echt een verrassing maar ergens kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat als een rookie (zonder ervaring) zo goed bezig is en eigenlijk iedereen daar redelijk van onder de indruk is dat er gewoon een gebrek aan talent is in die Indy 500.

Smiling as the shit comes down...

• enchion
  • Niet online
Pastor Maldonado had meer punten in de F1 in z`n laatste seizoen dan Alexander Rossi die vorig jaar de Indy 500 won.

Maar om Maldonado nou een groter talent/grotere kanshebber op een win in Indycar/Indy500 te noemen.

De vergelijking gaat scheef en dat is het enige wat zeker is.

Anyway de vraag is wat heb je liever (als je gelijk zou hebben, wat dus niet zeker is), de beste rijder allertijden (ongeveer) elke race na 2 ronden zien uitvallen.
Of 30 desnoods mindere rijders een paar uur lang balls-to-the-wall zien strijden om wie-er-het-eerste-is.

Bij voetbal support je ook niet wie het beste is, maar wie je het leukste vind. Anders zou iedereen hier altijd voor Duitsland zijn.

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-11 09:08
Ik zie nu het interview van Helio en Ed en het is geweldig hoe die twee gewoon 2 en 3 zijn geworden. Ed zijn achtervleugel is compleet vervangen en hij had een gat in de voorkant die hem op het rechte stuk langzamer maakte. En afgezien van de ontsnapping aan de crash, moest Helio een drivethru maken wegens een jumpstart.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb gisteren ook met veel plezier gekeken, maar heb bij Indy, en zeker op ovals, een beetje het idee dat je vroeger had bij Need For Speed; een íets te goed werkende 'AI catch-up', wat er dan op neer komt dat het vrijwel niet uitmaakt wat je de eerste 198 rondjes doet, het wordt tóch wel spannend bij de finish.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
enchion schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:18:
Pastor Maldonado had meer punten in de F1 in z`n laatste seizoen dan Alexander Rossi die vorig jaar de Indy 500 won.

Maar om Maldonado nou een groter talent/grotere kanshebber op een win in Indycar/Indy500 te noemen.

De vergelijking gaat scheef en dat is het enige wat zeker is.
Daar zeg je wat.. stel je toch eens voor, knaldonado op een oval.. dan krijgt er elke race iemand vliegles _O-

• Cranzai
toolkist schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:00:
[...]

Daar zeg je wat.. stel je toch eens voor, knaldonado op een oval.. dan krijgt er elke race iemand vliegles _O-
Volgend jaar zijn de "fenders" aan de achterkant van de achterwielen weg op indycars dus kunnen we heerlijk vliegen zoals Button dat Wehrlein liet doen. >:)

Afbeeldingslocatie: https://digbza2f4g9qo.cloudfront.net/~/media/IndyCar/News/Standard/2017/05/05-24-New-2018-Car-Renderings-Phase3-RoadStreet-Unveiled.jpg?h=564&la=en&w=940&vs=1&d=20170524T082825

• AzzKickah
  • Laatst online: 29-11 21:55

AzzKickah

06-CENSORED

Cranzai schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:23:
[...]

Volgend jaar zijn de "fenders" aan de achterkant van de achterwielen weg op indycars dus kunnen we heerlijk vliegen zoals Button dat Wehrlein liet doen. >:)

[afbeelding]
Want vliegen wou niet lukken bij de afgelopen Indy500? :X

• Cranzai
AzzKickah schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:11:
[...]

Want vliegen wou niet lukken bij de afgelopen Indy500? :X
Haha, dat natuurlijk wel maar stel je voor, wiel op wiel met die snelheden. Dan kun je lelijk crashen/opstijgen

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Cranzai schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:16:
[...]
Haha, dat natuurlijk wel maar stel je voor, wiel op wiel met die snelheden. Dan kun je lelijk crashen/opstijgen
Pff... Ja.

Toen ik het ongeluk van Wehrlein zag en daarna de crash bij Indy 500 dacht ik direct aan de motivatie voor HALO. Wat mij betreft is dat toch een goede stap tussen open en dichte cockpit in.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:58

vhal

ಠ_ಠ

ANdrode schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:32:
[...]
Pff... Ja.

Toen ik het ongeluk van Wehrlein zag en daarna de crash bij Indy 500 dacht ik direct aan de motivatie voor HALO. Wat mij betreft is dat toch een goede stap tussen open en dichte cockpit in.
Die Halo had ws weinig geholpen bij de crash van Dixon, daar was de impact op bovenop de muur gelukkig op de achterkant van de wagen.

Misschien dat Wheldon (hoofd tegen het hek zviw) of Wilson (nosecone debris tegen zijn hoofd)er beter profijt er van hebben gehad.

Feit is dat de wagens een stuk veiliger zijn, ik zie nog die horrorbeelden van de crash van Zanardi met rondvliegende ledematen :/ Dat was zo'n ongeveer dezelfde impact als de crash van afgelopen weekend met Dixon/Howard, weliswaar met een andere oorzaak.

Maar freakaccidents zijn ws niet te voorkomen, de dood van Tony Renna is er zo'n 1 die uiteindelijk wel heel snel in de doofpot werd gestopt om onduidelijke redenen. Daarnaast is de dood van Dale Earnhardt (NASCAR) is ook zo'n stinkend zaakje geweest..

[ Voor 13% gewijzigd door vhal op 30-05-2017 10:57 ]

Strava

• Cranzai
ANdrode schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:32:
[...]

Pff... Ja.

De HALO en soortgelijke oplossingen zijn vooral bedoeld voor rondvliegende banden en vleugels o.i.d.

De beide gevallen die jij noemt hebben voldoende aan een stevige kuip en rollbar.
Wat mij betreft blijft open cockpit zoals het is met de gevaren die erbij horen. Puur omdat het oplossingen zijn voor uitzonderlijke gevallen. Dat kleine beetje grote gevaren moet je voor lief nemen als coureur. Vroeger reden ze met f1 nog op de nordschleife, dát was gevaarlijk.

Bovendien is het zo dat ze auto's agressiever en gevaarlijker ogend willen en dan gaan ze, paradoxaal genoeg, aanpassingen maken voor de veiligheid.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Cranzai schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:42:
[...]
De beide gevallen die jij noemt hebben voldoende aan een stevige kuip en rollbar.
Wat mij betreft blijft open cockpit zoals het is met de gevaren die erbij horen. Puur omdat het oplossingen zijn voor uitzonderlijke gevallen. Dat kleine beetje grote gevaren moet je voor lief nemen als coureur. Vroeger reden ze met f1 nog op de nordschleife, dát was gevaarlijk.
Bij een ongunstige landing glijd de auto langs de bovenkant van de monocoque.

Dan buigt een halo de bewegingsrichting af en wordt de kracht overgebracht op de achterkant van de monocoque. Aeroscreen is wat dat betreft lastiger

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Robert Kubica zal vandaag een GP3 auto testen:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DBEKY61XYAAvNtD.jpg

• ge-flopt
  • Laatst online: 28-11 13:57
Cranzai schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:23:
[...]

[afbeelding]
Ik begrijp niet waarom ze weer weggaan. Volgens mij was dat geimplementeerd als safety oplossing, juist zodat wagens bij contact op het achterwiel niet zouden gaan vliegen zoals bv met Dan Wheldon gebeurd is.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zat Alonso zijn uitval eens op te zoeken. Moet zeggen, soms zijn YT comments echt geweldig. :P
YouTube: IndyCar Series 2017. Indy 500. Fernando Alonso Out + Interview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BcvzUhLdnRl1IIkJnwl7fsOq/full.jpg

Hier moest ik echt om lachen. _O-

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:07
whoops, had in F1 topic gemoeten...

[ Voor 95% gewijzigd door FastFred op 30-05-2017 20:25 ]

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:42:
Ik zat Alonso zijn uitval eens op te zoeken. Moet zeggen, soms zijn YT comments echt geweldig. :P
YouTube: IndyCar Series 2017. Indy 500. Fernando Alonso Out + Interview

[afbeelding]

Hier moest ik echt smadelijk om lachen. _O-
smadelijk? wat gemeen

• enchion
  • Niet online
ge-flopt schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:10:
[...]

Ik begrijp niet waarom ze weer weggaan. Volgens mij was dat geimplementeerd als safety oplossing, juist zodat wagens bij contact op het achterwiel niet zouden gaan vliegen zoals bv met Dan Wheldon gebeurd is.
Zoals je met de Indy500 hebt gezien functioneren die blokken zowiezo niet helemaal zoals het hoort.

De enige manier om het lanceren bij wederzijds wielcontact te voorkomen =
Afbeeldingslocatie: http://en.rimo-germany.com/uploads/2/6/0/8/26082447/__________________5438776_orig.jpg

• ge-flopt
  • Laatst online: 28-11 13:57
enchion schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:56:
[...]

Zoals je met de Indy500 hebt gezien functioneren die blokken zowiezo niet helemaal zoals het hoort.

De enige manier om het lanceren bij wederzijds wielcontact =
[afbeelding]
Om het geheel daadwerkelijk op te lossen moet je inderdaad naar zo'n oplossing. Maar de bumpers bij Indycar waren met name gemaakt om te voorkomen dat je niet gelanceerd wordt als je met je neus op het achterwiel van je voorganger komt.
Als ik zo bedenk zijn de meeste crashes waarbij wagens gelanceerd worden juist niet omdat ze recht op de achterkant rijden, maar omdat men vreemd tegen de zijkant aanrijdt.

• enchion
  • Niet online
ge-flopt schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:01:
[...]

Om het geheel daadwerkelijk op te lossen moet je inderdaad naar zo'n oplossing. Maar de bumpers bij Indycar waren met name gemaakt om te voorkomen dat je niet gelanceerd wordt als je met je neus op het achterwiel van je voorganger komt.
Als ik zo bedenk zijn de meeste crashes waarbij wagens gelanceerd worden juist niet omdat ze recht op de achterkant rijden, maar omdat men vreemd tegen de zijkant aanrijdt.
Het is meestal omdat de 1 z`n voorwiel de ander z`n achterwiel raakt, net als bij Button op Monaco.

De rest van het bodywork breekt meestal af als het een wiel raakt, tenzij het zover gaat net als bij Dixon dat de harde onderplaat op het nog draaiende wiel terechtkomt.

Ben wel net als jij benieuwd wat men dan bedacht heeft voor de auto van volgend jaar, want met breek/scheurpunten in het bodywork kan ook veel gedaan worden.

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-11 09:08
Misschien wordt het concept esthetisch toch iets te mooi voorgesteld tov wat we in de werkelijkheid zullen krijgen te zien.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• nachtnet
[YouTube: https://youtu.be/iLGIeiAI2f0]
+1 voor ALO. Prima Speech.

• Rivanov
Krijgt toch even ruim 3 ton voor de 24ste plaats. :+
Daar moet Wehrlein ongeveer een jaar voor racen. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Rivanov op 01-06-2017 08:06 ]

• Jasphur
pilskes schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:17:
Robert Kubica zal vandaag een GP3 auto testen:
[afbeelding]
Dat toilet op de achtergrond :P

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:44

pinda powerrr

Slow down...

Jasphur schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:12:
[...]

Dat toilet op de achtergrond :P
Vindt je het zo mooi, dat je er van gaat kwijlen? :P :+

Waiting on the world to change

• Fuelke
  • Laatst online: 22:23

Fuelke

Forza Ferrari

Indycar heeft de Indy 500 op z'n officiële YouTube gezet.

En eerder deze week kwam ook de Spa race van het WEC online.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Rivanov

• Jasphur
@Rivanov Leuk voor hem. Hopelijk haalt hij de finish met de Honda :+
Hoe denk je dat hij het gaat doen? Heeft hij al vaker mee gedaan aan deze afstanden in team verband?

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 02-06-2017 10:13 ]

• kevz
Als Button zonder oefening prima in een 2017 F1 auto kan stappen, dan lukt 't hem ook wel om in een GT500/DTM auto te rijden, niet? :D

Mijn YouTube

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Zonder oefening :P Die man is zo getraind en actief/sportief als wat.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• pilskes
  • Niet online
fp1 Indycar Detroit:

YouTube: Chevrolet Detroit Grand Prix Practice - Friday June 2, 2017

[ Voor 55% gewijzigd door pilskes op 02-06-2017 16:38 ]

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Killer B's

YouTube: The Legend of the Killer Bs

Mooi was dat, net als de Twinturbo's van DAF tijdens de Dakar.

Turbo en jaren 80 wat een tijd.

• pilskes
  • Niet online
Jahoooo!!!!!!!!!!!! RTL7 zend de 24 uur van Le Mans in zijn geheel uit!

• Fuelke
  • Laatst online: 22:23

Fuelke

Forza Ferrari

Momenteel aan de gang: de IMSA race vanop Detroit Belle Isle: (Nog tot ± 19h20)

http://imsaintl-lh.akamai...4216/index_3500_av-p.m3u8

[ Voor 6% gewijzigd door Fuelke op 03-06-2017 19:29 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Jasphur
Ondertussen met Bill Monger
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DBuMdHnXoAAq7Y5.jpg

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 00:01
Helemaal vergeten te posten afgelopen weekend. Nieuw ronderecord [1.48,371] op Zandvoort voor elektrisch aangedreven bolides. Neergezet door Beitske Visser in de InMotion IM/e.

Niet verkeerd voor een studentproject! _/-\o_

Uiteindelijk willen ze Le Mans 24H, volledig elektisch, gaan doen met de IM01. Over uitdagingen gesproken!

Meer info:
InMotion Facebook | Twitter | YouTube
Circuit Park Zandvoort ronde records

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
En dan is dit nog hun eerste poging. Er kan nog veel worden getweaked etc.

Ik heb daar mijn afstudeerstage gedaan. Het is inderdaad een heel leuk project!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 00:01
Niellie41 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:14:
En dan is dit nog hun eerste poging. Er kan nog veel worden getweaked etc.

Ik heb daar mijn afstudeerstage gedaan. Het is inderdaad een heel leuk project!
Het was inderdaad letterlijk hun eerste (en enige) poging. Mooi project om te volgen via het social media kanaal op het werk. :)

Er is nog heel veel potentieel, daar ben ik van overtuigd. Dit is pas het begin.

• Cranzai
Bij LeMans is het toch zo dat het type motor dat je gebruikt niet uitmaakt zolang je maar niet meer dan een bepaald aantal Joule kinetische energie produceert o.i.d.?

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11 18:26
Cranzai schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:56:
Bij LeMans is het toch zo dat het type motor dat je gebruikt niet uitmaakt zolang je maar niet meer dan een bepaald aantal Joule kinetische energie produceert o.i.d.?
Je mag zoveel produceren als je wil, er is een maximum van wat je mag gebruiken. Je kiest of je op Le Mans (op andere circuits is het een bepaalde verhouding hiervan) 2MJ, 4MJ, 6MJ of 8MJ per ronde wil/kan produceren en gebruiken. Hoe hoger de MJ categorie, hoe minder fuel flow voor de verbrandingsmotor er toegestaan is. Audi heeft bv de eerste paar jaar bewust voor de laagste 2MJ categorie gekozen. Ze kregen de hybridesystemen nog niet krachtig genoeg om het verlies aan vermogen bij een lagere fuel flow op te vangen.

Overigens zou deze auto dan voor Garage 56 zijn. Een initiatief voor innovatieve auto's die buiten de normale regels valt. Ze voorzien de elektromotoren van energie via een (wankel) verbrandingsmotor. Doordat die alleen als generator werkt zou die veel efficiënter moeten zijn dan een ouderwetse verbrandingsmotor die de wielen aandrijft.

[ Voor 9% gewijzigd door Richard117 op 09-06-2017 06:55 ]

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Zo, Jimmie Johnson klapt hard in de muur. Dikke fik aan de auto van Jamie McMurray ook.

Edit: Busch zakt door het ijs net voor het einde, toch weer spanning tot het einde :P
Edit: Hulde aan Ryan Blaney, zijn eerste overwinning. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Hippocampus op 12-06-2017 00:39 ]

• Cranzai
https://www.motorsport.co...-for-aston-martin-918924/

Uit het artikel begrijp ik dat Aston Martin verreweg de snelste is en dat de regelementen concurrenten in de weg zitten.

Zou iemand met meer kennis van de sport dit misschien toe kunnen lichten? Bij voorbaat dank ;)

• Viper®
  • Niet online
pilskes schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:47:
Jahoooo!!!!!!!!!!!! RTL7 zend de 24 uur van Le Mans in zijn geheel uit!
Ik zag het gisteravond toevallig. Ben wel in slaap gevallen :+

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Cranzai schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:44:
https://www.motorsport.co...-for-aston-martin-918924/

Uit het artikel begrijp ik dat Aston Martin verreweg de snelste is en dat de regelementen concurrenten in de weg zitten.

Zou iemand met meer kennis van de sport dit misschien toe kunnen lichten? Bij voorbaat dank ;)
Niet per se, de Aston Martin was juist trager dan de rest. Om het veld gelijk te trekken rijdt de rest nu met een 'handycap', wat frustrerend is omdat je nu wordt gestraft omdat je je zaakjes goed voor elkaar hebt. Extra wrang dat er vervolgens iemand in een Aston Martin pole pakt.

• kevz
Ik vind het vooral komisch dat er juist een Ford rijder begint te klagen na vorig jaar :')

Mijn YouTube

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
kevz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:36:
Ik vind het vooral komisch dat er juist een Ford rijder begint te klagen na vorig jaar :')
Vooral deze opmerking is in dat licht wel leuk...
"My other problem is that the [Ford GT] race car makes 150hp less than the road car, which pains me deeply," said the Frenchman.

"Because when I have someone from the public ask me, 'How much power has your car got?' it pains me to say that it makes 150bhp less than the car he can buy at the dealership.

• Smultie
  • Niet online
Robertdj schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:41:
[...]

Vooral deze opmerking is in dat licht wel leuk...

[...]
Succes met het aanschaffen van een Ford GT...

• Tleilaxu
  • Niet online
Robertdj schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:59:
[...]

Niet per se, de Aston Martin was juist trager dan de rest. Om het veld gelijk te trekken rijdt de rest nu met een 'handycap', wat frustrerend is omdat je nu wordt gestraft omdat je je zaakjes goed voor elkaar hebt. Extra wrang dat er vervolgens iemand in een Aston Martin pole pakt.
Volgens mij was het zo dat Ford vorig jaar het BoP systeem min of meer bespeeld heeft. Tijdens de tests waren ze 7 seconden trager dan tijdens de qualy. Misschien dat ze daardoor nu meer beperkt zijn?
Pagina: 1 ... 49 ... 120 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.