“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Rondlopen in het paddock is altijd fijn op een dergelijke racedag. En wat een heerlijke geluiden maken die GT3's toch ook.
Ook nog even op het 'oude' pitgebouw gestaan en daar de volgende filmpjes gemaakt.
Pit Stop Team # 26 Sainteloc Racing. Toevallig stonden wij er precies boven op dat moment.
Sowieso een heerlijke plek om ze Eau Rouge op te zien knallen!
[ Voor 37% gewijzigd door Rivanov op 31-07-2016 22:12 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
goeie video'sRivanov schreef op zondag 31 juli 2016 @ 22:07:
Was vandaag dus aanwezig op Spa als gast bij AF Corse Ferrari. Prachtige dag gehad. Nog even in de pitboxen geweest tijdens de race.
Rondlopen in het paddock is altijd fijn op een dergelijke racedag. En wat een heerlijke geluiden maken die GT3's toch ook.![]()
Ook nog even op het 'oude' pitgebouw gestaan en daar de volgende filmpjes gemaakt.
Pit Stop Team # 26 Sainteloc Racing. Toevallig stonden wij er precies boven op dat moment.
[video]
Sowieso een heerlijke plek om ze Eau Rouge op te zien knallen!
[video]
Hoe kwam je eigenlijk aan die uitnodiging om als gast daar te mogen staan?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 01-08-2016 09:08 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Jezus, dat stelt volgens mij niks meer voor of wel? Klein veld maar. Jammer dat zo'n evenement verloren lijkt te gaan. Was toch iets om trots op te zijn dat zo'n klein landje als Nederland zo'n evenement had.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Het huidige hoofd programma (F3 is inmiddels gedegradeerd tot bijprogramma) is toch wel de ADAC GT Masters.
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2016 15:56 ]
De boosheid van Pic lijkt me niet helemaal terecht, want Pic verloor de controle ook een beetje.
De wedstrijdleiding/SafetyCar is aan het blunderen, zeg. De SC rijdt met P4 aan het hoofd van het veld, en de nummers 1-3 rijden aan de achterzijde van het veld met bijna een ronde voorsprong. Wat een incompetentie
[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 03-09-2016 16:18 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Ja dat belooft nog veel drama met dat Italiaanse temperament bij race"control"
Leuk die replay van waar de SC de baan op kwam
Zonde van al die rondes...
Begin dat GP2 haast leuker dan de F1 te vinden, zo'n laatste ronde
Waar was die zwarte vlag voor? Die had ik even gemist.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2016 16:39 ]
Resultaat: Audi #8 de muur in en nu achteruit de box in.
Kijk, geen wets maar intermediate's gebruiken kan ik nog snappen, maar slicks? Waanzin
Waar is het Audi van 2 jaar geleden, waar alles altijd als een geoliede machine liep?
Edit:
Rantje onterecht: Voorwiel ophanging zei "bekijk het maar", had niks te maken met de slicks, #7 gaat nu enorm hard vergeleken met de rest die op full wet rijdt.
[ Voor 19% gewijzigd door RobinHood op 04-09-2016 00:29 ]
People as things, that’s where it starts.
Hij is inmiddels ingelijfd ook bij het WEC voor het team Extreme Speed Motorsports waar ivm sponsor wijzigingen de line up van de nummer 30 op de schop gaat. Waar de line up van de nummer 30 nu heen gaat geen idee.
http://www.dailysportscar...nder-of-2016-fia-wec.html
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Hoorde ik jouw naam vallen in het begin van de ELMS race stream?Niellie41 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 23:35:
Ik heb echt zin in de race. Morgenmiddag vertrek ik richting Spa. Morgenavond is er blijkbaar een hardloop sessie en kan je een rondje rennen. Lijkt me wel leuk om te doen.(Misschien dat ik er na afloop op terug kom)
Ivm de Beechdean Aston Martin.
Dit is toch de laatste keer dat de Daytona Prototypes racen?! Ik weet dat de Deltawing nog in de 24 uur van Daytona mee mag doen, maar daarna zijn het alleen nog LMP2's en DPi's.
Kijk hier ook online via IMSA stream. Bekijk het positief, nu is er geen reclame
Hoewel ik niet weet hoe erg dat is op Motors, hebben hier in België via Telenet al bijna een jaar geen Motors TV meer, het zit gewoon niet meer in het aanbod.
http://www.autosport.com/...i-ends-wec-lmp1-programme
Jammer, alleen Porsche en Toyota nog over.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Audi = WEC en vice versa voor mijn gevoel, maar ik snap wel dat Audi na zoveel jaren en zoveel overwinningen "klaar" is met het WEC. Daarnaast is VAG toch nog zijdelings betrokken doordat Porsche nog mee doet.
De strijd aan de kop wordt er zo wel weer een stukje saaier van helaas
Formule E interesseert me niet zoveel eigenlijk en eigenlijk snap ik ook niet waarom men daar als autofabrikant aan mee doet. Het zijn immers allemaal gelijkwaardige auto's toch? Hoe kun je je daarin dan als autofabrikant onderscheiden?
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Tegenwoordig mogen teams zelf ontwikkelen aan de aandrijflijn, daarmee is wat mij betreft het toch wel iets interessanter geworden. Alleen de stratencircuits vindt ik soms een nogal lullige bedoening, het fanboost concept staat me niet aan, en de autowissel na een stuk of 12 korte rondjes omdat de batterijen op zijn is ook belachelijk. Maar wel een goed platform voor ontwikkeling denk ik, en dat zal Audi ook wel vinden.B-Real schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:36:
Formule E interesseert me niet zoveel eigenlijk en eigenlijk snap ik ook niet waarom men daar als autofabrikant aan mee doet. Het zijn immers allemaal gelijkwaardige auto's toch? Hoe kun je je daarin dan als autofabrikant onderscheiden?
Jammer ook dat die roborace die ze in het bijprogramma beloofd hebben niet van de grond wil komen, dat zou ik wel eens willen zien.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Rebellion stopt ook al met LMP1, dus nu hebben we nog Toyota, die dit jaar weer slecht presteren, en waardoor ik ook niet heel veel hoop heb voor volgend jaar. Porsche, het nu al vreselijk goed doet tegen Audi, en straks alleen maar Toyota als concurrent heeft, en Bykolles, die, tja, ik denk dat ze dit jaar wel 10 minuten screentime hebben gehad
In 2018 zouden er volgens mij nieuwe regels komen, waardoor ook BMW terug zou komen, misschien komt er dan weer wat leven in de brouwerij.
Het blijft jammer dat de hoogste sport van endurance racing iedere zoveel jaar dit leegloop probleem heeft. Al komt het dit keer zowaar eens niet door de FIA die allerlei idiote regels verzint
BMW keert terug in de GTE PRO klasse.
Het is natuurlijk geen ballenteam, maar de pace is er gewoon niet vergeleken met Audi en Porsche, Ik hoop echt dat ze het veranderen, dat gun ik ze ook zeker, maar ik ben pessimistisch genoeg om het niet te zien gebeuren. Toyota is niet slecht, Porsche is gewoon vreselijk goed.
Maar, hopelijk heb ik dus gewoon ongelijk het wordt het toch een echte strijd.
www.steamloco.info
In de eerste aflevering volgens we Laurens Vanthoor tijdens de 24H van Spa, later kijken we ook mee met een aantal karters en een tweetal dat wegwedstrijden op de motor doet.
De afleveringen worden niet enkel op tv uitgezonden, maar zijn normaal gezien ook te zien online.
https://www.canvas.be/asfalt
http://www.rtlgp.nl/item/...rijft_zich_in_voor_le_man
[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 16-11-2016 14:54 ]
Gaaf! Dat wordt wel een serieus team!Rivanov schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:33:
Frits van Eerd en Jan Lammers willen volgend jaar samen met voormalig F1-coureur Rubens Barrichello deel gaan nemen aan de 24 uur van Le Mans. Onder de naam “Racing Team Nederland” heeft het team zich ingeschreven voor de 24 uur van Le Mans en de European Le Mans Series.
[video]
http://www.rtlgp.nl/item/...rijft_zich_in_voor_le_man
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
http://www.fia.com/action-of-the-year-2016
Max staat er ook weer tussen..
Die actie van Kevin Eriksson is anders ook lekker hoor.Hoyden schreef op woensdag 16 november 2016 @ 18:46:
Fia Action of the Year, stemmen op je favoriete actie:
Ik verwacht eigenlijk gewoon een herhaling van een paar jaar terug toen van Merkensteijn hetzelfde heeft gedaan. Voor enorm veel geld een goede auto kopen, top team opzetten en goede coureurs aantrekken.
Ook gaaf dat ze Barrichello hebben weten te strikken
Ik vind het lastig om te kiezen welke ik het beste vindt. Zijn momenten die sommige tot wereldkampioen hebben gekroond, waar anderen hun ballen tonen en een actie uitvoeren waar niemand het voor mogelijk acht.Hoyden schreef op woensdag 16 november 2016 @ 18:46:
Fia Action of the Year, stemmen op je favoriete actie:
Snap alleen niet zo goed wat die video van Jean-Eric Vergne ertussen doet, beetje verf wisselen tussen twee teamgenoten? Lastige keuze.... voorkeur gaat uit naar Kris Meeke ook al doet die edit van de video ook veel voor mij. Keuzes, keuzes en nog eens keuzes.
Mee eens, maar uiteindelijk voor Kevin Eriksson gekozenhegemanjelle schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:20:
[...]
Ik vind het lastig om te kiezen welke ik het beste vindt. Zijn momenten die sommige tot wereldkampioen hebben gekroond, waar anderen hun ballen tonen en een actie uitvoeren waar niemand het voor mogelijk acht.
Snap alleen niet zo goed wat die video van Jean-Eric Vergne ertussen doet, beetje verf wisselen tussen twee teamgenoten? Lastige keuze.... voorkeur gaat uit naar Kris Meeke ook al doet die edit van de video ook veel voor mij. Keuzes, keuzes en nog eens keuzes.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Met die TCR klasse denk ik ook dat WTCC eigenlijk wel een klasse is die een doodlopende straat is ingegaan.
Ik verwacht niet dat ze net als Merkensteijn zomaar naar de overwinning rijden. LMP2 veld is veel competitiever tegenwoordig, Jan Lammers is een held, maar niet meer zo snel als menig jonge coureur die je er tegenwoordig vindt. Frits zal ook geen ronderecords gaan brekenB-Real schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:04:
Frits van Eerd pakt het goed aan. Zal de nodige centen kosten, maar nu hij gestopt is met Dakar kan er geld naar een andere hobby natuurlijk
Ik verwacht eigenlijk gewoon een herhaling van een paar jaar terug toen van Merkensteijn hetzelfde heeft gedaan. Voor enorm veel geld een goede auto kopen, top team opzetten en goede coureurs aantrekken.
Een podium op Le Mans zou al een buitengewoon knappe prestatie zijn IMHO. Ik denk dat hun kansen meer in de ELMS liggen.
Dat kan niet meer. In de tijd van v. Merksteijn was er in de LMP2 nog een vrije auto en motorkeuze, en dan is een fabrieks Porsche in een klasse met vooral kleine prive teams en auto's natuurlijk bijna een kwestie van succes kopen. Echte autofabrikanten zijn al een paar jaar verboden in de LMP2 en vanaf komende maandag is de vrije auto en motorkeuze in de LMP2 ook over.B-Real schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:04:
Frits van Eerd pakt het goed aan. Zal de nodige centen kosten, maar nu hij gestopt is met Dakar kan er geld naar een andere hobby natuurlijk
Dan rijdt iedereen in het WEC en dus Le Mans (In Amerika hebben ze meer vrijheid en ELMS heeft nog een overgangsjaar met oude/nieuwe auto's) met een standaard Gibson motor en mag er alleen nog maar met een Dallara, Oreca, Ligier of Riley chassis gereden worden. Riley en Dallara bouwen voor het eerst een LMP2 dus als je dan voor enorm veel geld (wat ook niet meer mogelijk is, want er is een maximum prijs wat een LMP2 mag kosten om te kopen en te runnen) een auto zou kopen, is een Oreca of Ligier de meest logische optie. Die hebben al jaren ervaring.
Sowieso was een Ligier veel logischer geweest, aangezien Davytec het technische deel van het team op zich gaat nemen. En laat Davytec nou net de Amerikaanse tak van Ligier op zich nemen. Die kunnen voordat de definitieve homologatie in december plaats vind dus mooi nog even op het gemak onder het bodywork bij concurrent Dallara kijken
LMP2 is de laatste jaren al close, maar met de standaard motor en veel dezelfde chassis' verwacht ik het allemaal nog dichter bij elkaar. Je bent zo sterk als je zwakste schakel, als bronze coureur zou v. Eerd dat moeten zijn. Maar wat mij betreft is v. Eerd wel iets meer dan een amateur. Dus ik geloof wel dat het een sterk trio coureurs is.
Gelukkig ben ik er sowieso op Spa en Le Mans weer bij. Leuk om weer eens voor een Nederlands team te kunnen juichen
Barrichello heeft dit jaar een aantal endurance races gedaan met Wayne Taylor Racing in de IMSA Series.u_nix_we_all schreef op donderdag 17 november 2016 @ 17:54:
[...]
Ik verwacht niet dat ze net als Merkensteijn zomaar naar de overwinning rijden. LMP2 veld is veel competitiever tegenwoordig, Jan Lammers is een held, maar niet meer zo snel als menig jonge coureur die je er tegenwoordig vindt. Frits zal ook geen ronderecords gaan brekenen Barrichello is ook even afwachten. Die heeft sinds hij weg is uit de indycars ook niet zo veel tracktime meer gehad volgens mij.
Een podium op Le Mans zou al een buitengewoon knappe prestatie zijn IMHO. Ik denk dat hun kansen meer in de ELMS liggen.
Overigens dacht ik ook niet dat ze zo maar "even" de overwinning op gingen halen, maar de aanpak doet mij sterk denken aan van Merkensteijn.
Van Merkensteijn kan een aardig potje sturen, maar dat kan Frits van Eerd ook. Jan Lammers is dan wel wat ouder, maar nog steeds bloedsnel maar niet zo enorm goed in lange afstandsracen als Jeroen Bleekemolen gok ik.
Jos Verstappen vergelijk ik dan maar met Barrichello en die acht ik ook aardig gelijkwaardig qua lange afstandsracen.
Op basis daarvan vond ik het rijderstrio ook goed met elkaar vergelijkbaar op hoofdlijnen.
We gaan het zien, het is in elk geval mooi dat mister Jumbo dit gaat doen
Je weet dat Jan Lammers daadwerkelijk Le Mans heeft gewonnen?B-Real schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:06:
Ah de wijziging in de regelgeving was mij (nog) niet bekend, dat plaatst het een en ander wel in perspectief.
Overigens dacht ik ook niet dat ze zo maar "even" de overwinning op gingen halen, maar de aanpak doet mij sterk denken aan van Merkensteijn.
Van Merkensteijn kan een aardig potje sturen, maar dat kan Frits van Eerd ook. Jan Lammers is dan wel wat ouder, maar nog steeds bloedsnel maar niet zo enorm goed in lange afstandsracen als Jeroen Bleekemolen gok ik.
Jos Verstappen vergelijk ik dan maar met Barrichello en die acht ik ook aardig gelijkwaardig qua lange afstandsracen.
Op basis daarvan vond ik het rijderstrio ook goed met elkaar vergelijkbaar op hoofdlijnen.
We gaan het zien, het is in elk geval mooi dat mister Jumbo dit gaat doen
Vincere Per Belli
Dat was in 1988, aantal jaartjes geleden. Ze zullen het niet zomaar verleren, maar de jongere garde bijhouden is wel even andere koek.peeth schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:10:
[...]
Je weet dat Jan Lammers daadwerkelijk Le Mans heeft gewonnen?
En jij weet dat Bleekemolen ook zo'n beetje alles gewonnen heeft wat er te winnen valt en een guru in lange afstandsracen is?peeth schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:10:
[...]
Je weet dat Jan Lammers daadwerkelijk Le Mans heeft gewonnen?
Een Frits van Eerd of Rubens Barrichello vallen ook niet meer onder de "jongere garde" lijkt mij.hegemanjelle schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:15:
[...]
Dat was in 1988, aantal jaartjes geleden. Ze zullen het niet zomaar verleren, maar de jongere garde bijhouden is wel even andere koek.
Wat dat betreft heb ik Jan Lammers veruit het hoogste zitten. Van Eerd kan best wel rijden, maar hij is in eerste instantie een zakenman met autoracen als hobby. Een Jan Lammers leeft voor autoracen en doet zijn hele leven al niks anders.
Ja maar... jij zegt letterlijk dat Jan Lammers niet zo goed is in lange afstandsraces... daar kun je dan best een reactie op verwachten natuurlijk.B-Real schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:39:
![]()
[...]
En jij weet dat Bleekemolen ook zo'n beetje alles gewonnen heeft wat er te winnen valt en een guru in lange afstandsracen is?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik zeg letterlijk iets anders, ik vergelijk hem namelijk met Jeroen Bleekemolen.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:36:
[...]
Ja maar... jij zegt letterlijk dat Jan Lammers niet zo goed is in lange afstandsraces... daar kun je dan best een reactie op verwachten natuurlijk.
Daarmee wil ik niet zeggen dat Lammers niet goed is, in tegendeel, maar ik schat Bleekemolen nóg hoger in. Bleekemolen is echt een endurance beest en is in elke auto altijd enorm snel en stabiel, het is niet voor niks dat hij elk weekend wel ergens raced.Jan Lammers is dan wel wat ouder, maar nog steeds bloedsnel maar niet zo enorm goed in lange afstandsracen als Jeroen Bleekemolen gok ik.
Lammers bewijst nog bijna elk weekend dat hij mee kan komen met de top en dat is gezien zijn leeftijd een behoorlijke prestatie, maar het aller aller scherpste zal er bij hem ook wel af zijn gok ik.
Van Eerd is Nederlands Kampioen rally geweest en stuurt in de BossGP met oude F1 auto's ook een aardig potje mee. Als je dat vergelijkt met bv een Tracy Krohn of de Taiwanese heren van Team AAI is v. Eerd alleen op papier een Bronze (amateur) coureur.UTwizard schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:49:
[...]
Een Frits van Eerd of Rubens Barrichello vallen ook niet meer onder de "jongere garde" lijkt mij.
Wat dat betreft heb ik Jan Lammers veruit het hoogste zitten. Van Eerd kan best wel rijden, maar hij is in eerste instantie een zakenman met autoracen als hobby. Een Jan Lammers leeft voor autoracen en doet zijn hele leven al niks anders.
Ze zullen geen van 3en de snelste LMP2 coureurs zijn, maar ze brengen samen wel een berg ervaring mee wat in een Endurance race natuurlijk een groot voordeel is.
Bleekemolen is misschien wel één van de beste sportscar/GT coureurs van het moment maar heeft (in Le Mans iig) gewoon het probleem voor teams te kiezen waar er minstens één echt zwakke schakel bij zit waardoor zijn snelle tijden weer verloren gaan.
Uiteindelijk moet je het in deze races echt samen met je teamgenoten doen en ben je zo sterk als je zwakste schakel.
edit, wat BeQuietAndDrive zegt...B-Real schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:39:
![]()
[...]
En jij weet dat Bleekemolen ook zo'n beetje alles gewonnen heeft wat er te winnen valt en een guru in lange afstandsracen is?
[ Voor 15% gewijzigd door peeth op 18-11-2016 12:58 ]
Vincere Per Belli
Klopt, ik zie van Eerd ook geregeld voorbij komen als ik langs de rally-paden sta en sturen kan hij zeker. Maar geen idee of hij bijv een night-stint op Le Mans zou kunnen rijden?
Ik hoop alleen dat we op Le Mans meer dan 4 of 5 LMP1 auto's gaan zien maar ben er bang voor...
Met name dit is goed nieuws:
Motors TV will be absorbed into Motorsport.tv and provide fans with new original programming formats spanning performance road car content to the live telecast of premier World Championship motorsport. The revised and expanded service will graduate to full HD status in March 2017 and aside from enriching the scope of programming and enhancing the broadcast format, fans will be able to access the home of performance motoring and motorsport via a wide array of platforms from desktop, mobile, tablet, streaming devices, gaming consoles, connected televisions to set-top devices such as Apple TV, Amazon Fire & Roku.
[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 18-11-2016 14:21 ]
Hoeft toch ook niet, doen Jan en Barrichello de nachtstints toch. Dat is heel gebruikelijk hoor.UTwizard schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:51:
[...]
Klopt, ik zie van Eerd ook geregeld voorbij komen als ik langs de rally-paden sta en sturen kan hij zeker. Maar geen idee of hij bijv een night-stint op Le Mans zou kunnen rijden?
Ik hoop alleen dat we op Le Mans meer dan 4 of 5 LMP1 auto's gaan zien maar ben er bang voor...
Hij hoeft in de trainingen/kwalificaties alleen zijn reglementair verplichte rondjes in het donker te maken.
Wat betreft LMP1, voor zover ik nu begrepen heb voor 2017: 2 Porsches, 3 Toyota's en 1 Kolles. Met een beetje geluk, maar reken er maar niet op, krijgt Joest de R18's nog omgebouwd naar LMP1-L en hebben we dus 7-8 LMP1's op de baan. Maar realistisch gezien vrees ik toch dat het bij een stuk of 5 blijft.
2018 ziet er wat dat betreft op dit moment beter uit met de bevestiging van BR-Dallara, Joest die 2018 wel haalbaar acht, Strakka die dan een eigen auto klaar zou moeten hebben, Rebellion misschien weer terug in LMP1 en wellicht toch ook Peugeot als de kosten voor LMP1 omlaag gebracht kunnen worden.
Eindelijk.... die bagger kwaliteit. Gebruik het vooral om de MX races te kijken maar die kwaliteit was altijd zo super slecht.Rivanov schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:10:
Motorsport.com neemt Motors TV over
Met name dit is goed nieuws:
[...]
Ook de laatst de race voor Mark Webber. Ondanks hij een korte tijd heeft mee gereden, is hij wel een ontzettend goede ambassadeur voor de WEC. Zijn mentaliteit past heel goed bij endurance racing.
Zo veel mooie gebaren vanuit de organisatie en ook de rivalen!
Iemand meer info over Kubica & Montoya morgen tijdens de testdag? Hoorde dat ze allebei in LMP1 gaan testen?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ja ik heb ook echt enorm genoten! Was wel een latertjeHippocampus schreef op maandag 21 november 2016 @ 01:06:
Zo, toch weer een spannend einde aan het NASCAR seizoen. Jimmie Johnson van p40 naar de winst en voor de 7e keer kampioen.
En Johnson daarna terecht gewonnen. Vanaf achteraan nog wel.
Ik vind het wel jammer voor Larson, want hij reed weer ontzettend sterk. Ik hoop hem snel weer in victory lane te zien.
oh ja, en:
[ Voor 16% gewijzigd door Niellie41 op 21-11-2016 13:36 ]

Charles le Clerc kampioen.
Er reed er 1 weg na z'n pitstop maar er rolde een wiel van het team voor hem de pitlane op en een monteur rende er achteraan
AzzKickah schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 16:33:
Zooo lekker momentje in de GP2 zeg!
Er reed er 1 weg na z'n pitstop maar er rolde een wiel van het team voor hem de pitlane op en een monteur rende er achteraanDat scheelde niet gek veel!

Off-topic hier natuurlijk.. maar wel spectakel.. Bericht stond oorspronkelijk in F1 race topic..
[ Voor 5% gewijzigd door nachtnet op 26-11-2016 17:22 ]
Zelfs met m'n niet al te langzame P90 wordt het wat vermoeiend te verversen..
Dit geldt vnl ook veur het Race Topic..
En ja.. ik ben een ouwe lul die de tijd nog heeft meegemaakt toen het internet niet bestond..
[ Voor 97% gewijzigd door nachtnet op 26-11-2016 17:18 ]
Edit: Ook bij de GP3 een gefrustreerde Ferrari rijder achter een Nederlander, genieten dit haha
[ Voor 49% gewijzigd door TheBrut3 op 27-11-2016 10:32 ]
Je bedoelt Fuoco die straf krijgt wegens afsnijden en vervolgens naast de Vries gaat rijden om een vuist te laten zien?TheBrut3 schreef op zondag 27 november 2016 @ 10:06:
Tsja... vrouwen achter het stuur...Domme actie
Edit: Ook bij de GP3 een gefrustreerde Ferrari rijder achter een Nederlander, genieten dit haha
Wat een loser is dat. Krijgt ie een 5 seconden straf wegens afsnijden doet ie het twee rondes later weer bij een gefrustreerde actie om de Vries voorbij te komen. Die gast moet maar eens in een ijsbad gaan zitten om af te koelen
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Gasly start vanaf P8 en Giovinazzi vanaf P4.
Zo spannend vind ik het niet. Gio moet winnen en dan mag Gasly nog 5e worden of 6e met de snelste ronde.Rivanov schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:23:
Lekkere opwarmer nu met GP2 finale. Ook 12 punten verschil tussen Gasly (219) en Giovinazzi (207)
Gasly start vanaf P8 en Giovinazzi vanaf P4.

http://www.roadandtrack.c...dpi-v-r-exclusive-photos/
https://www.facebook.com/.../posts/1303119366413904:0

Ik haal alleen niet uit het artikel waarom ze niet de chicane gebruiken die de F1 ook gebruikt.
Ook staat er bij dat de baan korter wordt, alleen denk ik dat ze bedoelen ten opzichte van de race van afgelopen jaar, omdat ze toen (na een dodelijk ongeval) wel de F1 chicane gebruikten.
Even een ander ideetje. Eind 2016 nadert, de topic start is verouderd. Misschien een idee om een Algemeen Race topic op basis van Jaar te maken? Dus eind dit jaar sluiten we hem af en starten een nieuwe, en idem volgend jaar.
[ Voor 18% gewijzigd door ge-flopt op 15-12-2016 14:08 ]
Wat ik heb begrepen is dat de bochtensnelheid voor de huidige chicane blijkbaar te laag is icm met de pit entry....dat dit een betere oplossing geeft...ik zou zeggen ook doen voor de F1, hebben ze meer snelheid het rechte stuk op!ge-flopt schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:52:
Circuit van Catalunya krijgt een aanpassing: http://www.gpupdate.net/n...euwe-lay-out-voor-motogp/
[afbeelding]
Ik haal alleen niet uit het artikel waarom ze niet de chicane gebruiken die de F1 ook gebruikt.
Ook staat er bij dat de baan korter wordt, alleen denk ik dat ze bedoelen ten opzichte van de race van afgelopen jaar, omdat ze toen (na een dodelijk ongeval) wel de F1 chicane gebruikten.
Even een ander ideetje. Eind 2016 nadert, de topic start is verouderd. Misschien een idee om een Algemeen Race topic op basis van Jaar te maken? Dus eind dit jaar sluiten we hem af en starten een nieuwe, en idem volgend jaar.
Mooi dat spelers van dit formaat nog steeds zo veel respect voor elkaar hebben.
Voor elkaar? Voor zichzelfhegemanjelle schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:17:
[...]
Mooi dat spelers van dit formaat nog steeds zo veel respect voor elkaar hebben.
Voor de MotoGP jongens zit de pit entry te dicht op de F1 chicane.ge-flopt schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:52:
Circuit van Catalunya krijgt een aanpassing: http://www.gpupdate.net/n...euwe-lay-out-voor-motogp/
[afbeelding]
Wat ik niet snap is dat op het plaatje voor bocht 9 en 10 ook de F1 layout staat getekend en niet de MotoGP. Gaan ze daar dan ook de andere bochten gebruiken?
Ik zit te kijken naar tickets maar weet iemand waar de hospitality access/suites zijn en hoe je dus op het circuit kijkt? Vanzelfsprekend lijkt het me dat je op start/finish kan kijken maar andere hospitality-arrangementen, zoals de F1, kijk je niet op start/finish maar of/ook richting Eau Rouge.
Je kan ook een paddock kaartje kopen en dan mag je er wel in. Dan kan je ook op het dak van de GP pits staan.
[ Voor 19% gewijzigd door Niellie41 op 20-12-2016 07:54 ]
Dank! Heb nog een weekendje weg tegoed dus dan maar zoveel mogelijk meekrijgen van de atmosfeer en het racen.Niellie41 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 07:50:
Met een normaal kaartje mag je overal komen (alle tribunes), behalve in het paddock.
Je kan ook een paddock kaartje kopen en dan mag je er wel in. Dan kan je ook op het dak van de GP pits staan.
/edit: net met SRO gesproken; pitdak is open en Villa La Source is de uitvalsbasis voor alle VIPs qua lunch, diner, bar, etc.
[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 20-12-2016 13:04 ]
Nou ja, het gaat grotendeels over het nut van simulators en het nieuwe bedrijf van Atze. Het is nog steeds een gaaf artikel.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 23:16:
Iets heel anders. Artikel over Max zijn privésimulator.
http://www.volkskrant.nl/...en-f1-simulator~a4445000/
Over simulators gesproken, straks is de Formula E Vegas eRace waar 20 Formule E coureurs het opnemen tegen 10 sim racers. De winner gaat naar huis met $200.000.
http://www.fiaformulae.co...ch-live-visa-vegas-erace/
Niellie41 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 23:58:
Over simulators gesproken, straks is de Formula E Vegas eRace waar 20 Formule E coureurs het opnemen tegen 10 sim racers. De winner gaat naar huis met $200.000.
http://www.fiaformulae.co...ch-live-visa-vegas-erace/
Van www.1limburg.nlMaastrichtenaar Bono Huis (22) heeft tijdens de gerenommeerde elektronicabeurs CES in Las Vegas de eerste, gesimuleerde Formule E race ooit gewonnen.
Huis kreeg voor de overwinning en pole position liefst 225.000 dollar, omgerekend ruim 213.000 euro prijzengeld. De organisatie was in handen van de Formule E en de FIA.
Simulator
Huis is vijfvoudig wereldkampioen racen in de simulator. Een racesimulator is een apparaat dat ook door Formule 1-coureurs als Max Verstappen wordt gebruikt om te trainen. Door middel van beeldschermen – met daarop zeer realistische beelden van alle circuits ter wereld - en een bewegende stoel, wordt het racen met een auto op een echte baan bijna natuurgetrouw gekopieerd.
Las Vegas
Huis streed in een volgepakt Venetian Hotel in Las Vegas over een gesimuleerd stratencircuit in de Amerikaanse gokstad. Aan de race namen gerenommeerde simracers en coureurs uit de Formule E mee. Jose Maria Lopez (Virgin Racing), Sam Bird (Virgin Racing), Daniel Abt (ABT Audi) en Nelson Piquet jr. (NextEV) eindigden achter Huis, maar binnen de top tien.
Maastrichtenaar Robin Frijns (Andretti) deed ook mee, maar wist geen top tien klassering te behalen.
Blijkbaar kan je daar ook valsspelen:
http://www.skysports.com/...ackpot-with-erace-victory
Wel een cool evenement.
Zou er ook een soort van race samenvatting zijn?
Dit topic is gesloten.
![]()
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.