MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Op naar IMSA. Laguna Seca, één van de mooiste banen.
Heb jij toevallig een idee, @Richard117?
EDIT:
Voor de F1 is het in elk geval dit: https://www.spagrandprix.com/en/tickets-parking dus ik ga er vanuit dat dit ook zo is bij de WEC, maar weet dat dus niet 100% zeker.
[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 02-05-2022 14:16 ]
Voorheen kon je bij Eau Rouge parkeren (P1 & 2). Een keer ook bij P15, maar dat is soms ook gereserveerd voor bepaalde passen.CH4OS schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:10:
Aanstaand weekend is de 6 uur van Spa van het WEC, maar ik zal er vast weer overheen kijken, maar hoe zit het met parkeren rond het circuit? Zelfde als met F1? Parkeren in het circuit, zoals in 2016, 2017 of 2018 (de vorige keer dat ik geweest ben, weet alleen niet meer in welk jaar dat was!) het geval was? Ik vind maar bar weinig informatie daarover.
Heb jij toevallig een idee, @Richard117?Thanks alvast!
EDIT:
Voor de F1 is het in elk geval dit: https://www.spagrandprix.com/en/tickets-parking dus ik ga er vanuit dat dit ook zo is bij de WEC, maar weet dat dus niet 100% zeker.
Bij de 24H SERIES kon je ook bij P14 (bij S/F) parkeren. Ik betwijfel of dat zaterdag ook kan, maar we gaan het zien.
Ik kan er voor komend weekend ook nog niks over vinden. Maar normaal rij ik gewoon altijd naar de parkeerplaats bij Eau Rouge, betaal daar een paar euro (€8 oid de laatste keer) aan de meneer of mevrouw die daar staat en sta binnen een paar stappen op het circuit.CH4OS schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:10:
Aanstaand weekend is de 6 uur van Spa van het WEC, maar ik zal er vast weer overheen kijken, maar hoe zit het met parkeren rond het circuit? Zelfde als met F1? Parkeren in het circuit, zoals in 2016, 2017 of 2018 (de vorige keer dat ik geweest ben, weet alleen niet meer in welk jaar dat was!) het geval was? Ik vind maar bar weinig informatie daarover.
Heb jij toevallig een idee, @Richard117?Thanks alvast!
https://www.spasixhours.com/nl/acces-visiteurs/Voor toeschouwers in MODERNE auto
Bezoekersparkeerplaatsen en bezoekerscampings worden rechtstreeks beheerd door het Spa-circuit.
Het is het beste om via het dorp Francorchamps te komen en bij de rotonde Total Station de richting "Parkeren" te volgen. Sla na 500 meter rechtsaf en volg de borden "Parkeren" om toegang te krijgen tot de parkeerterreinen P1 en P2.
Gelieve de ingang “toeschouwers” te gebruiken via de tunnel “Ster”, vanaf parkings P1 en P2.
Parking : 8€ / dag
Geen voorverkoop. Betaling alleen met kaart.
Camping: 1 staanplaats (25m² / max 4 personen) = 30 € / weekend.
Geen voorverkoop. Betaling alleen met kaart.
200 plaatsen beschikbaar.
Toegang tot de camping: van 07.00 uur op de eerste dag van het evenement tot 20.00 uur op de laatste dag van het evenement.
Geen elektriciteit.
Toiletten en douches beschikbaar in de buurt.
Voor alle vragen over parkeergarages en campings kunt u contact opnemen met:
Circuit Spa-Francorchamps
Phone : 00 32 (0)87 29 37 00
info@spa-francorchamps.be
Spa Six Hours is een klassieker race, heel wat anders dan het WEC 6h van Spa.
Ahh oeps. Voor WEC lijkt hetzelfde te gelden. P1/2 en P14/15.Richard117 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:10:
[...]
Spa Six Hours is een klassieker race, heel wat anders dan het WEC 6h van Spa.
https://www.spa-francorch...6-hours-spa-francorchamps
https://www.spa-francorch...ng_camping_reg_events.pdf
https://www.spa-francorch...6-hours-spa-francorchamps
staat een link naar de Camping/Parkeerplaats PDF
https://www.spa-francorch...ng_camping_reg_events.pdf
2 zielen 1 gedachte
[ Voor 5% gewijzigd door Fox-Racing op 02-05-2022 15:21 ]
Vraag me dan af of we bij AF Corse terecht komen of via Ferrari Corse Clienti ergens komen.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Q: https://imgur.com/a/chJFFAY
Race: https://imgur.com/a/NeAOSRu
#wet
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Und?Fuelke schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:21:
Via de werkgever ook richting Spa zaterdag, hospitality tickets via Ferrari, met garage tour als het goed is.![]()
Vraag me dan af of we bij AF Corse terecht komen of via Ferrari Corse Clienti ergens komen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Veekay's auto voor de Indy 500. Hij is in ieder geval makkelijk te herkennen.
Bathurst 12h tot nu toe -->
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Yep ik heb gisteren ook zitten kijken.Martinspire schreef op zondag 15 mei 2022 @ 00:50:
Beste indy race in tijden
Herta met zijn drift: Wat een bizar mooie actie. Zijn outlap op slicks was sowieso indrukwekkend om te zien, ik werd zeeziek van zijn stuurbewegingen.
[ Voor 15% gewijzigd door jan390 op 15-05-2022 10:06 ]
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Edit: Oeps, uurtje vergist met het omrekenen van de tijd.
Als het goed is is dit een relatief kleine bui. Daarna half uur tot uurtje droog en daarna komen dikke buien en wordt het volgens mij niet meer droog.
[ Voor 42% gewijzigd door TheBrut3 op 21-05-2022 20:37 ]
De entree tickets en slaapplek is al geregeld
riesjaar schreef op zondag 22 mei 2022 @ 13:40:
Zijn hier ook WRC fans .... ik ga dit jaar naar het WRC in Ypres in augustus
De entree tickets en slaapplek is al geregeld
Heb het hele weekend zitten kijken op WRC Plus, niet dat ik alle proeven gezien heb natuurlijk.
Naar Ieper ben ik wel geweest in ERC tijden, (nog) niet voor het WRC.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Wil je niet voorzeggen.. Je stream loopt voorTheBrut3 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:55:
Lekker, Rinus naar de Fast 6 als 2e.
-
Ik kijk gewoon op Ziggo, dat is altijd het snelst.
Ben benieuwd of dit nadelig is voor Rinus. Relatief gezien heeft de wagen van Dixon langer af kunnen koelen, maar Dixon was ook wel erg snel en constant zeg.
Hier ook, maar via T-Mobile. Ik denk dat daar iets meer vertraging in zitTheBrut3 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 23:00:
[...]
Ik kijk gewoon op Ziggo, dat is altijd het snelst.
Als ik het goed begrijp doen ze er dus van alles aan om die motoren nu te koelen. Maar we gaan het zien.Ben benieuwd of dit nadelig is voor Rinus. Relatief gezien heeft de wagen van Dixon langer af kunnen koelen, maar Dixon was ook wel erg snel en constant zeg.
-
Edit; Toch geen pole record. Gebait door de Nederlandse commentator die altijd vol fouten zit.
[ Voor 46% gewijzigd door TheBrut3 op 22-05-2022 23:59 ]
Nu over naar de Nascar All-Stars. Soort van "Wat zou jij doen voor 1 miljoen".
-
Als je hier een gratis account maakt, kan je in ieder geval alles van de Indy500 live kijken:NyceNL schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:42:
Hallo allemaal, na heel wat seizoenen F1 ben ik toch wat meer gaan rondsnuffelen en wil ik wat andere races gaan kijken. zouden jullie misschien weten waar ik bijvoorbeeld indycar races kan volgen?
https://www.staylive.io/indycar/indycar
Ik gok dat de andere races niet op die manier te bekijken zijn, daarvoor zou je naar ziggosport moeten helaas.
Zou mooi zijn als Peacock naar nederland komt, want die streamt in Amerika ook de indycar.
Om alleen voor de indycar een tv abonnement te nemen en ziggosport erbij wordt me te gek. Heb nog gekeken of Ziggo sport Go wat is door een losse race aan te schaffen, maar die streamen alleen in 720p
- Sprint races
- Endurance races
Endurance races: IMSA races worden vaak via Youtube of IMSA website uitgezonden. Op klassieke Amerikaanse circuits uitgezonden. WEC Races moet je toch meestal een abbo afsluiten bij Eurosport oid als het om online gaat.
Sprint races: Indy 500 is in deze ook een sprint race in deze, maar kijk daarvoor op https://www.indycar.com/ways-to-watch/international naar wat de mogelijkheden zijn.
Super bedankt! Ik ga me hier even in verdiepen. Het idee dat de indy500 een sprint race is vind ik raar klinkenge-flopt schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:38:
@NyceNL Ligt eraan wat je wilt kijken:
- Sprint races
- Endurance races
Endurance races: IMSA races worden vaak via Youtube of IMSA website uitgezonden. Op klassieke Amerikaanse circuits uitgezonden. WEC Races moet je toch meestal een abbo afsluiten bij Eurosport oid als het om online gaat.
Sprint races: Indy 500 is in deze ook een sprint race in deze, maar kijk daarvoor op https://www.indycar.com/ways-to-watch/international naar wat de mogelijkheden zijn.
Oeh interessant! Hopelijk is de race zelf dan ook beschikbaar. Ik zit die dag in Spanje en hopelijk doet die het dan ook. Ik kijk Indycar/NASCAR veel liever met Engels commentaar.chevsticks schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:24:
[...]
Als je hier een gratis account maakt, kan je in ieder geval alles van de Indy500 live kijken:
Ik gok dat de andere races niet op die manier te bekijken zijn, daarvoor zou je naar ziggosport moeten helaas.
Zou mooi zijn als Peacock naar nederland komt, want die streamt in Amerika ook de indycar.
Om alleen voor de indycar een tv abonnement te nemen en ziggosport erbij wordt me te gek. Heb nog gekeken of Ziggo sport Go wat is door een losse race aan te schaffen, maar die streamen alleen in 720p(Het is 2022 jongens, kom op zeg. Zelfs illegale streams doen het beter).
Normaal vind ik kwalificatie niet interessant bij races, maar wel bij Indycar. Zo bizar om te zien hoe ze die auto's besturen met deze snelheden.
[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 23-05-2022 11:54 ]
Formule 1 is bv ook een sprint race. Aantal rondes = einde race. Endurance is meer: zoveel tijd = einde race. Uitzondering is dat als het over afstand gaat, het meteen een 1000KM is (bv sebring).NyceNL schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:43:
[...]
Super bedankt! Ik ga me hier even in verdiepen. Het idee dat de indy500 een sprint race is vind ik raar klinkenMaar dat zal ik wel niet snappen.
Ook zijn bij Endurance races meer klasses, en dat zou echt gevaarlijk worden bij een oval race bv.
Indycar top is ca 375 KM/U (Dixon gisteren)
Indycar Light is ca 320 KM/U
Pro Mazda is ca 256 KM/U
Als je in een Indycar in 40 seconden een rondje rijdt op Indianopolis dan is het mizen van klasses geen goed idee.... Dure destruction derby wordt het dan vrees ik
Dat is een aparte definitie van sprint vs endurance. Is IMSA dan een sprint of endurance serie? Want daar hebben ze ook races van 2:40 uur, maar toch multi-class. Dat zijn de races volgens IMSA zelf.ge-flopt schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:55:
[...]
Formule 1 is bv ook een sprint race. Aantal rondes = einde race. Endurance is meer: zoveel tijd = einde race. Uitzondering is dat als het over afstand gaat, het meteen een 1000KM is (bv sebring).
Ook zijn bij Endurance races meer klasses, en dat zou echt gevaarlijk worden bij een oval race bv.
Indycar top is ca 375 KM/U (Dixon gisteren)
Indycar Light is ca 320 KM/U
Pro Mazda is ca 256 KM/U
Als je in een Indycar in 40 seconden een rondje rijdt op Indianopolis dan is het mizen van klasses geen goed idee.... Dure destruction derby wordt het dan vrees ik
Of de GT World Challenge Europe Sprint Cup? Dat is ook 'multi-class' en op tijd (1 uur). Is dat dan endurance? De organisatie ziet dit zelf ook als sprint races.
Ik vind dit soort 500 mijls races zijn echt wel endurance races. Ze duren net zo lang als een ELMS race (ongeveer 4 uur) en in die tijd verandert de baan. De teams moeten aanpassingen doen aan de auto's. Zeker bij NASCAR, waar ze soms van daglicht naar nacht gaan (Coca-Cola 600 bijv.).
Edit: met die gedachte is de Bathurst 1000 ook een sprint race, want het is op basis van afstand en geen multi class.
[ Voor 27% gewijzigd door Niellie41 op 23-05-2022 12:26 ]
Het is een simpele variant inderdaad...Niellie41 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:59:
[...]
Dat is een aparte definitie van sprint vs endurance. Is IMSA dan een sprint of endurance serie? Want daar hebben ze ook races van 2:40 uur, maar toch multi-class. Dat zijn de races volgens IMSA zelf.
Of de GT World Challenge Europe Sprint Cup? Dat is ook 'multi-class' en op tijd (1 uur). Is dat dan endurance? De organisatie ziet dit zelf ook als sprint races.
Ik vind dit soort 500 mijls races zijn echt wel endurance races. Ze duren net zo lang als een ELMS race (ongeveer 4 uur) en in die tijd verandert de baan. De teams moeten aanpassingen doen aan de auto's. Zeker bij NASCAR, waar ze soms van daglicht naar nacht gaan (Coca-Cola 600 bijv.).
Edit: met die gedachte is de Bathurst 1000 ook een sprint race, want het is op basis van afstand en geen multi class.
Die staylive site is leuk, maar als je op de race zelf klikt, staat er "This livestream is not available in your country." Ben bang dat dat helaas niet gaat werken zondag.chevsticks schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:24:
[...]
Als je hier een gratis account maakt, kan je in ieder geval alles van de Indy500 live kijken:
Om alleen voor de indycar een tv abonnement te nemen en ziggosport erbij wordt me te gek. Heb nog gekeken of Ziggo sport Go wat is door een losse race aan te schaffen, maar die streamen alleen in 720p(Het is 2022 jongens, kom op zeg. Zelfs illegale streams doen het beter).
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Ik was er al bang vooru_nix_we_all schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:18:
[...]
Die staylive site is leuk, maar als je op de race zelf klikt, staat er "This livestream is not available in your country." Ben bang dat dat helaas niet gaat werken zondag.
I served in a company of heroes.
Dat denk ik ook. Leek wel alsof hij hee licht de vangrail aantikte met zijn voorvleugel. kwam ongelukkig onder zijn voorwiel waardoor die rechtdoor ging. Behoorlijke klapper…Luckeh schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:22:
Ik denk dat Hughes een nieuw chassis nodig gaat hebben, benieuwd of hij nog gaat rijden dit weekend...
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Slimme klapper van Drugovich, daar worden denk nog wel wat tijden afgenomen.
Was car 20 sneller in de pitlane dan op de baan? Ging niet lekker voor hem 😳TheBrut3 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:45:
9 summon documenten vanuit de FIA.
Car 14 impeded car 4
Car 22 beschuldigd car 25 van unsafe drive in de pitlane
Car 3 + 5 + 17 yellow flag violation
Car 20 speeding in pitlane
Car 21 not wearing helmet & eye protection during pitstop
Testing, one, two ...
Car 17 - Ayumu Iwasa: +10 gridstraf en tijd delete
Car 3 - Jack Doohan: No further action
Car 21 - Calan Williams: Geldboete
Car 25 - Amaury Cordeel: Reprimande
Car 14 - Olli Caldwell: +3 gridstraf
Car 20 - Richard Verschoor: No further action
Drugovich heeft dus pole dankzij zijn crash. Gridstraffen worden morgen ingelost tijdens de sprintrace.
Tsja… sta je dan op pole als VAR auto en blijf je staan…The_Butler schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 18:09:
HIJ staat stil zeg
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wow, deze race heeft echt al wat actie zeg.... kijken wie gaat gokken voor wets... lijkt mij nog te vroeg
at your service
Er ging al iemand naar wets.The_Butler schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 18:11:
[...]
Wow, deze race heeft echt al wat actie zeg.... kijken wie gaat gokken voor wets... lijkt mij nog te vroeg
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wat zei je..TheBrut3 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 18:19:
MP 14e en 21e, VAR 19e en 20e en VER 16e... Dit wordt geen goede race voor Nederland:+
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
En maar weer met regenbanden terug de baan op, dry banden sparen voor morgen
Trouwens hoeft in F2 de baan dan niet nat declared te worden voordat je uberhaupt naar wets/inters mag?
In F1 wel toch? Of is pas vanaf dat moment het bandenregelement void.
[ Voor 48% gewijzigd door JBplap op 28-05-2022 18:24 ]
at your service
Nu weer pitlane speed penalty, met voldoen daarvan een nieuwe speed lane penalty krijgen :rofl:
6 ronden achter en op regenbanden haha
timestamp? nvm ... Ik leer eerst ff lezenjan390 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 21:26:
Een rijdende brandende auto zonder coureur(Felix von der Laden - KTM) op het circuit. Ook weer iets nieuws bij de 24H Nurburgring TIjd nog 18:43:47 te gaan
[ Voor 6% gewijzigd door PalingDrone op 28-05-2022 22:15 ]
Twente komt eraan!
Alternatief was een dichte pitstraat. Was niet perse veel beter geweest.StefanVerkerk schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:37:
Jemig, wat een blunder zojuist met de Safety Car en de pitsstraat in F2. Ongelofelijk. [Afbeelding]
[Afbeelding]
Ging echt iedereen de pit in? Degene die het niet had gedaan had dus iedereen op een rondje kunnen zetten?StefanVerkerk schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:37:
Jemig, wat een blunder zojuist met de Safety Car en de pitsstraat in F2. Ongelofelijk. [Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee, en er hadden er maar twee last van.Woudloper schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:51:
[...]
Ging echt iedereen de pit in? Degene die het niet had gedaan had dus iedereen op een rondje kunnen zetten?
Als F2 een voorbode is voor f1, wordt het weer een optocht. Zelfs met drs onmogelijk inhalen.
Inderdaad, zelfs na de tunnel zitten ze er niet zo dichtbij als de actie van VER op HAM een paar jaar geleden.MikeyMan schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:56:
Als F2 een voorbode is voor f1, wordt het weer een optocht. Zelfs met drs onmogelijk inhalen.
Het circuit heeft gelukkig veel nostalgie, maar voor het racen zou je wel diverse aanpassingen willen.
Zowel bij de tunnel als T1 kwamen ze amper dichterbij zelfs. Hoop echt dat er nog wat druppels komen, maar lijkt voorlopig zonnig.Woudloper schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:00:
[...]
Inderdaad, zelfs na de tunnel zitten ze er niet zo dichtbij als de actie van VER op HAM een paar jaar geleden.
Het circuit heeft gelukkig veel nostalgie, maar voor het racen zou je wel diverse aanpassingen willen.
Beter een dichte pitsstraat dan een rij auto's die onder tijdsdruk de pitsstraat uit willen terwijl marshalls een auto aan het wegduwen zijn.MikeyMan schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:46:
[...]
Alternatief was een dichte pitstraat. Was niet perse veel beter geweest.
Er waren er welgeteld twee die er last van hadden. Tijdens safetycar. Zo spannend was het niet.StefanVerkerk schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:36:
[...]
Beter een dichte pitsstraat dan een rij auto's die onder tijdsdruk de pitsstraat uit willen terwijl marshalls een auto aan het wegduwen zijn.
En zelfs dat duurde maar 2 seconde, zo erg was het inderdaad allemaal niet.MikeyMan schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:40:
[...]
Er waren er welgeteld twee die er last van hadden. Tijdens safetycar. Zo spannend was het niet.
Dat is niets nieuws; ook de Porsche cup is een optocht. Ik hoop alleen dat de regie wel wakker wordt. Ze misten zo'n beetje alle actie op de baan die wel plaatsvond.MikeyMan schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:56:
[...]
Op zich is dat wel waar, maar je zag voorheen toch wat meer pogingen. Zeker in F2.Luckeh schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:32:
[...]
Dat is niets nieuws; ook de Porsche cup is een optocht. Ik hoop alleen dat de regie wel wakker wordt. Ze misten zo'n beetje alle actie op de baan die wel plaatsvond.
Nederlands volkslied op het eind is welkom, daar ze die bij de F1 zijn vergeten.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Dit topic is gesloten.
![]()
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.
:strip_exif()/f/image/F14vFcP6mMkFLIVDV58TaLuR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eK3w2ScnhBVa7mhm1OtRfq3o.jpg?f=fotoalbum_large)