Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Die laatste zal ook wel flink balen. Was nu toch maar gaan tijdrijden vorige week...
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
[ Voor 12% gewijzigd door cbr600f4i op 25-09-2022 08:27 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Merckx is geschiedenis, prima om zijn prestaties te eren, maar laten we vooral vooruit kijken en mensen op hun eigen merites beoordelen.
Toen de klim was geweest stond er een dikke minuut op, knap gereden van Evenepoel.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Edit: Hinault in 80 blijkbaar
[ Voor 15% gewijzigd door Jebus4life op 25-09-2022 08:41 ]
Prachtige winst van Evenepoel.
2e plaats is toch verder niet interessant.
[ Voor 41% gewijzigd door Quad op 25-09-2022 08:44 ]
⏩ PVOutput☀️
De monumenten zijn de 5 meest prestigieuze klassiekers:Quad schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:41:
@Jebus4life Een monument is Belgisch voor klassieker?
Milaan-San Remo
Ronde van Vlaanderen
Parijs-Roubaix
Luik-bastenaken-Luik
Ronde van Lombardije
https://www.eurosport.nl/...il_sto8821927/story.shtml
Ongelofelijk sterk van Evenepoel. Gewoon 2 niveaus beter dan de rest, alsof een senior meerijdt met de junioren.
Een van zijn geheimen (naast zn conditie) is volgens mij vrij duidelijk dat hij een veel veel betere aero houding heeft die eenvoudig lang kan volhouden.
Op het vlakke is het zo bijna alsof Evenepoel op een tijdritfiets zit tov de rest op normale fietsen. Ben wel heel nieuwsgierig naar z’n CdA waarde.
Oke grappig, wist niet dat het zo bekend stond.Jebus4life schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:45:
[...]
De monumenten zijn de 5 meest prestigieuze klassiekers:
Milaan-San Remo
Ronde van Vlaanderen
Parijs-Roubaix
Luik-bastenaken-Luik
Ronde van Lombardije
https://www.eurosport.nl/...il_sto8821927/story.shtml
⏩ PVOutput☀️
Ja heel raar. Had toch echt een gat.toolkist schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:46:
Tering Eenkhoorn.. Dan kom je op 400meter terug, verras je de anderen en pak je een x aantal meters en dan hou je toch nog in???
Maar wat een idioten die 5, met alle respect maar die hadden de kans op hun leven voor een WK medaille en dan zo surplacen
Belgen gefeliciteerd!

Only fools are enslaved by time and space.
Het is niet in beeld gekomen hoe WVA en bende bij de rest gekomen zijn, maar het lijkt me dat hij daar nog wel wat extra cartouches verschoten heeft om nog een medaille te halen en daardoor net te kort komt. Ook zie je heel duidelijk dat er weinig ploegvoordeel is (Laporte die sprint voor zilver).
Mooi WK gezien, enkel jammer van MVDP, Als politie zijnde zou het hen sieren om dit pas na het WK op te nemen (en gewoon preventief passpoort afnemen), maar je merkt dat het daar gewoon heel andere mores zijn.
Wat ik me wel afvraag, als blijkt dat beide dames een verhaal verzonnen zouden hebben (niet geheel ongeloofwaardig bij tieners), zou MVDP dan schade kunnen verhalen op hen (of ouders in dit geval)
het was op zich best een goede koers maar de spanning was uitgesmeerd. Ik stond er om 4 uur voor op en toen was het al ontploft.LoneRanger schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:55:
Laatste 50km gezien maar dit was wel een signature overwinning voor REV en verdient natuurlijk. De race vond ik verder wel een beetje anticlimax. Toen ze nog op 1:10 kwamen leek het nog spannend te worden maar ja, niet rijden omdat je iemand mee hebt waarvan de kans nihil is dat hij kan winnen.
Belgen gefeliciteerd!
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Lampaert is toch een zalige kerel... Ook zo aangeven dat hij op een bepaald moment vroeg hoe Evenepoel zich voelt. "Fantastisch, ik heb de benen van Luik". En hij dacht, amai, ik had al een serieus jasje uitgedaan

Moet toch kicken zijn als coureur, in zo'n koers eigenlijk weten op 100 kilometer: als ik niks tegenkom rij ik ze straks allemaal kapot
[ Voor 6% gewijzigd door Jebus4life op 25-09-2022 09:54 ]
Als MvdP kun je beter naar jezelf kijken of naar de KNWU. Wie heeft er voor dit hotel gekozen? Wie heeft er afspraken gemaakt met het hotel? Wat is er gedaan om eerder in te grijpen? Er is natuurlijk al heel veel mis gegaan voordat MvdP na 3u zelf besluit zijn bed uit te komen.Tarkin schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:52:
Prachtig om te zien, ook prachtig als Belg zijnde om te zien hoe het plan gelukt is (ofwel remco voorop ofwel WVA afmaken in de sprint).
Het is niet in beeld gekomen hoe WVA en bende bij de rest gekomen zijn, maar het lijkt me dat hij daar nog wel wat extra cartouches verschoten heeft om nog een medaille te halen en daardoor net te kort komt. Ook zie je heel duidelijk dat er weinig ploegvoordeel is (Laporte die sprint voor zilver).
Mooi WK gezien, enkel jammer van MVDP, Als politie zijnde zou het hen sieren om dit pas na het WK op te nemen (en gewoon preventief passpoort afnemen), maar je merkt dat het daar gewoon heel andere mores zijn.
Wat ik me wel afvraag, als blijkt dat beide dames een verhaal verzonnen zouden hebben (niet geheel ongeloofwaardig bij tieners), zou MvdP dan schade kunnen verhalen op hen (of ouders in dit geval)
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Andere verdieping, volgens wielerflits.Horla schreef op zondag 25 september 2022 @ 05:23:
Weet er eigenlijk iemand of VdP in een ander hotel zat dan de rest van de Nederlanders?
Vorige keer luisterde hij niet naar zijn trainer en teammaatje over een plankje dat er in de wedstrijd niet meer lag, en nu wordt hij weer door de politie afgevoerd vlak voor de wedstrijd.
Gelukkig hebben we ook nog Belgen die goed kunnen wielrennen, en Evenenpoel is een waardige winnaar. Daar valt helemaal niks op aan te merken.
Wegens lichte verkoudheid op andere verdieping gelgdTheekAzzaBreek schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:12:
[...]
Andere verdieping, volgens wielerflits.
Vind het maarrare bedoening, ja ik snap wel dat je redelijk gefrustreerd bent, kwakkel seizoen en dan gaan ze op nacht van je doelstelling beetje lawaai op de gang maken.
En dan is een duwtje snel gegeven ((of whatever) , hij had gewoon slimmer moeten zijn en receptie bellen. Want in voordeel van twijfel gaan die kinderen toch gelijk krijgen.
Niet dat het wat uitgemaakt had, tegen Remco was er niks te doen (zeker niet de manier waarop mvdp koerst)
[ Voor 51% gewijzigd door SadisticPanda op 25-09-2022 10:23 ]
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
bron:wielerrevue.nlMollema vertelde na afloop niets gehoord te hebben en ook Dylan van Baarle had na de koers nog niet gehoord van de arrestatie van de Nederlandse kopman. “Mathieu zou eigenlijk bij Jan Maas op de kamer liggen, maar hij was verkouden toen hij aankwam en toen heeft hij een kamer op een andere verdieping gekregen. Met zijn vriendin, dat klopt.”
Raar verhaal, verkouden en dan maar op een andere verdieping met vriendin? Het lijkt me toch dat je eerst een belletje doet naar de receptie en/of bondscoach om het te regelen? Sowieso, verkouden, vriendin?
Verwijderd
Plankje, oke.mavaros schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:16:
Die Van der Poel is ook een waardeloze drol.
Vorige keer luisterde hij niet naar zijn trainer en teammaatje over een plankje dat er in de wedstrijd niet meer lag, en nu wordt hij weer door de politie afgevoerd vlak voor de wedstrijd.
Gelukkig hebben we ook nog Belgen die goed kunnen wielrennen, en Evenenpoel is een waardige winnaar. Daar valt helemaal niks op aan te merken.
Maar in dit geval heb je geen enkel idee wat er precies is gebeurd, dus is je opmerking nogal voorbarig.
Als je door de politie wordt afgevoerd en je dinsdag moet verantwoorden, weet ik wel dat het serieus is.In landen als Australië wordt je niet voor zweetvoeten afgevoerd. Dat doen ze in Rusland, China of Noord Korea.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:52:
[...]
Plankje, oke.
Maar in dit geval heb je geen enkel idee wat er precies is gebeurd, dus is je opmerking nogal voorbarig.
Wat er precies gespeeld heeft weet ik inderdaad niet. Maar als het verhaal dat rondgaat klopt, heeft MvdP een probleem.
Verwijderd
Als het echt zo ernstig was dan zat ie nog wel vast.mavaros schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:10:
[...]
Als je door de politie wordt afgevoerd en je dinsdag moet verantwoorden, weet ik wel dat het serieus is.In landen als Australië wordt je niet voor zweetvoeten afgevoerd. Dat doen ze in Rusland, China of Noord Korea.
Wat er precies gespeeld heeft weet ik inderdaad niet. Maar als het verhaal dat rondgaat klopt, heeft MvdP een probleem.
Je kunt je ook afvragen waarom er urenlang kinderen op hoteldeuren kunnen bonken. Ik was ook gek geworden. Beetje inlevingsvermogen ipv direct oordelen lijkt me op zijn plaats.
Dat snap ik heel goed hoor, maar een professioneel wielrenner mag zich niet gek laten maken. Dan los je dat tienerprobleem op via je staf. Als zoiemand was afgevoerd naar het politiebureau, was het geen groot probleem geweest.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:21:
[...]
Als het echt zo ernstig was dan zat ie nog wel vast.
Je kunt je ook afvragen waarom er urenlang kinderen op hoteldeuren kunnen bonken. Ik was ook gek geworden. Beetje inlevingsvermogen ipv direct oordelen lijkt me op zijn plaats.
Nu heeft MvdP maanden voorbereiding door het afvoerputje gespoeld door een domme en stomme actie.
Volgens de verhalen 2 meisjes van 13 en 14 zonder ouders die op deuren aan het bonken waren. Een rationele reactie is om contact op te nemen met de receptie om de overlast te melden. Ik lees nergens dat de overlast gemeld is. Ik neem aan dat de KNWU ook officials meestuurt om e.e.a. te regelen en begeleiden en anders de BC. Hoe komt het dat zelfs de BC pas vlak voor de race op de hoogte was? Het zal ongetwijfeld een storm in een glas water zijn maar erg slim heeft hij niet gehandeld.cbr600f4i schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:42:
Je kan van MvdP vinden wat je wilt maar lijkt mij dat de omstandigheden die daartoe geleidt hebben dan eerst uitgekristalliseerd mogen zijn. Tieners die op deuren kloppen de halve nacht, als dit geen streek is van Slippin' Jimmy..
Andersom.cbr600f4i schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:34:
@LoneRanger Inderdaad, wat @mavaros zegt eigenlijk.
LoneRanger in "[Wielrennen] Centraal discussietopic"
Dan mag ik hopen dat ie er met gestrekt been in gaat ja, maar dat gaat vast niet gebeuren.Tarkin schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:52:
Wat ik me wel afvraag, als blijkt dat beide dames een verhaal verzonnen zouden hebben (niet geheel ongeloofwaardig bij tieners), zou MVDP dan schade kunnen verhalen op hen (of ouders in dit geval)
Van Aert en Laporte wisten dus niet dat het voor zilver was.Tarkin schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:52:
Prachtig om te zien, ook prachtig als Belg zijnde om te zien hoe het plan gelukt is (ofwel remco voorop ofwel WVA afmaken in de sprint).
Echt onbegrijpelijk dat er geen oortjes zijn in de belangrijkste 1 dag koers van het jaar anno 2022
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Mooi juist. Nog liever dat ze ook niks door mogen krijgen vanuit de ploegleiders wagen of van borden langs de zijkant.Chelseamarre123 schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:20:
[...]
Van Aert en Laporte wisten dus niet dat het voor zilver was.
Echt onbegrijpelijk dat er geen oortjes zijn in de belangrijkste 1 dag koers van het jaar anno 2022
Niet mee eens, vooral ook qua veiligheid zijn oortjes belangrijk. En ook die borden waren dus amper of niet aanwezig. Ploegleiders kunnen in zo'n wk amper tot niet bij de renners komen.toolkist schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:37:
[...]
Mooi juist. Nog liever dat ze ook niks door mogen krijgen vanuit de ploegleiders wagen of van borden langs de zijkant.
Van Aert zei dat in zijn interview. Laporte wist niet na de finish dat die 2de wasSaffie_time schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:36:
Waar heb je dat vandaan?

Gekeken en wat Laporte zei is dat hij niet wist dat hij 2de was omdat ze in de laatste rond zo veel renners ophaalden dat hij niet wist dat enkel Remco nog voor lagChelseamarre123 schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:44:
[...]
Niet mee eens, vooral ook qua veiligheid zijn oortjes belangrijk. En ook die borden waren dus amper of niet aanwezig. Ploegleiders kunnen in zo'n wk amper tot niet bij de renners komen.
[...]
Van Aert zei dat in zijn interview. Laporte wist niet na de finish dat die 2de was
Aangezien de laatsten in de laatste 400 mtr bijgehaald hebben snap ik dat je dat nooit helder gaat hebben, ook niet met oortjes.
Hij wist wel degelijk dat Remco niet was ingehaald
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Ik vind dit zo'n onzin, renners mogen geen informatie hebben/krijgen? Dat je niet wilt dat Ploegleiders het zo controleren dat een kopgroep precies 4km voor de finish wordt teruggepakt dat snap ik maar als je wilt dat een renner ook koersinzicht moet hebben dan moet hij op zn minst informatie hebben. Sowieso is de manier van koersen de laatste jaren erg veranderd en het is ook aan de renners om die gecontroleerde manier van koersen te omzeilen. Je ziet dat kopgroepen het slimmer spelen en ook meer reserve voor de echte finale bewaren. Communicatie is ook belangrijk voor pech en bevoorrading en een stukje veiligheid. Je kunt toch niet zeggen dat deze finale mooi was omdat de overige favorieten eigenlijk blind in een groep zaten? Ik had liever gezien dat ze bij die 1:18 achterstand en die situatie in gang waren geschoten. Nu houd je het gevoel dat een groot deel onterecht gevangen zat in de situatie. Oh en echt he, niet rijden omdat je Eenkhoorn mee hebt of een Rota b.v. voor de Italianen. Ok, dan neem je van Aert mee maar hoe is dat anders dan de situatie met REV, Pogacar maakt meer kans tegen van Aert dan Tratnik. Vroeger kon je b.v. de Polen nog wel eens inhuren maar die waren ook maar met 3.toolkist schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:37:
[...]
Mooi juist. Nog liever dat ze ook niks door mogen krijgen vanuit de ploegleiders wagen of van borden langs de zijkant.
Doet verder helemaal niks af aan de overwinning van REV, die werd 2 ronden voor het einde al gefeliciteerd door zijn medevluchters.
Denk dat het er van afhangt wat voor afspraken er zijn tussen sponsors en de nationale wielerbonden en het budget. laporte droeg duidelijk een Franse outfit, maar op zijn broek stond in het groot Jumbo Visma.SirLenncelot schreef op zondag 25 september 2022 @ 02:40:
Affini net in beeld met een jumbo-visma broek. Wat zijn de regels eigenlijk over kleding, ben je niet verplicht om in het volledige tenue van je land te rijden?
Edit: kan er zo snel niets over vinden, maar zie inmiddels meer lui in afwijkende koers-broeken rijden.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
De vierde renner die in hetzelfde jaar een monument, een grote ronde en het WK wint
Binda - 1927 (Lombardije, Giro en WK).
Merckx 1971 (Milaan-Sanremo, Luik, Lombardije, Tour en WK)
Hinault 1980 (Luik, Giro, WK)
De op 4 na jongste (na-oorlogse) wereldkampioen na de betreurde Jempi Monseré (21 jaar), Armstrong (21 jaar), Lemond (22 jaar) & Merckx (22 jaar)
Toch 2 reeksen waar alleen de allergrootsten in terechtkomen, ik hoop voor Evenepoel dat hij de komende jaren dus zijn palmares op dat niveau kan duwen.
(is er trouwens ergens 1 lijstje waar je Merckx niet in kunt terugvinden? Ik weet dat het andere tijden waren, maar elke keer als ik die z'n palmares tegenkom, jawadde...)
Ik heb Merckx zelf zien rijden vanaf 1967 ongeveer en de manier waarop Evenepoel ze wint lijkt er wel degelijk op, ook al wist je dat hij waarschijnlijk ging winnen, het was toch vaak fascinerend.
https://www.wielerflits.n...elf-in-de-spiegel-kijken/
Wat een enorme clusterfuck is dit WK zeg...

Volgens mij is het gewoon een regel van de UCI dat je fiets en helm van je ploeg mag gebruiken en sponsoring van je ploeg op de broek. Voorheen zag je ook nog wel dat de daadwerkelijke broek van de ploeg werd gebruikt maar dat is iig al 10+ jaar niet meer zo.Fuelke schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:31:
[...]
Denk dat het er van afhangt wat voor afspraken er zijn tussen sponsors en de nationale wielerbonden en het budget. laporte droeg duidelijk een Franse outfit, maar op zijn broek stond in het groot Jumbo Visma.
Kuch.Jebus4life schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:06:
De lijstjes worden nu druk gemaakt, echt wel een absurd jaar dat Evenpoel rijdt...
De vierde renner die in hetzelfde jaar een monument, een grote ronde en het WK wint
Binda - 1927 (Lombardije, Giro en WK).
Merckx 1971 (Milaan-Sanremo, Luik, Lombardije, Tour en WK)
Hinault 1980 (Luik, Giro, WK)
De op 4 na jongste (na-oorlogse) wereldkampioen na de betreurde Jempi Monseré (21 jaar), Armstrong (21 jaar), Lemond (22 jaar) & Merckx (22 jaar)
Toch 2 reeksen waar alleen de allergrootsten in terechtkomen, ik hoop voor Evenepoel dat hij de komende jaren dus zijn palmares op dat niveau kan duwen.
(is er trouwens ergens 1 lijstje waar je Merckx niet in kunt terugvinden? Ik weet dat het andere tijden waren, maar elke keer als ik die z'n palmares tegenkom, jawadde...)
Wat dacht je van drie monumenten, drie grote rondes en een WK in één jaar?
Met alle respect voor Evenepoel natuurlijk. Ik ben fan
Met alle respect, niet vergelijkbaar.TheekAzzaBreek schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:40:
[...]
Kuch.
Wat dacht je van drie monumenten, drie grote rondes en een WK in één jaar?
Met alle respect voor Evenepoel natuurlijk. Ik ben fan
Niet alleen omdat het vrouwenwielrennen nog niet op hetzelfde niveau zit in de breedte, maar vooral omdat die grote rondes maximaal een week duren bij de dames. En dat maakt nogal een verschil. Er is een reden dat het nog geen man is gelukt om de drie rondes in een jaar te winnen.
Volgens mij vind Annemiek het zelf ook een beetje betuttelend als er wordt gesproken alsof ze een groter wereldwonder is dan welke mannelijke wielrenner ooit dan ook. Zij wil meer dan wie dan ook dat het vrouwenwielrennen zich meer in de breedte gaat ontwikkelen.
[ Voor 16% gewijzigd door Makkelijk op 25-09-2022 20:49 ]
Lijstje met nooit betrapte winnaars?Jebus4life schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:06:
...
(is er trouwens ergens 1 lijstje waar je Merckx niet in kunt terugvinden?...)
"What do you get if you multiply six by nine..."
Zat het bij de mannen in de breedte op dat niveau ten tijd van Binda, of zelfs Merckx?Makkelijk schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:47:
[...]
Met alle respect, niet vergelijkbaar.
Niet alleen omdat het vrouwenwielrennen nog niet op hetzelfde niveau zit in de breedte, [...]
Ik zou me onmogelijk dingen van voor mijn geboorte kunnen herinneren, maar eigenlijk heb ik de indruk dat wielrennen toch al wel vrij vroeg een sport was met een flinke basis aan atleten. Natuurlijk was het wel minder dan nu, net als nu bij het hedendaags vrouwenwielrennen waren er een aantal landen waar het professioneel opgepakt is en een aantal waar dat echt niet het geval is. Echter, Merckx z'n prestaties downplayen op een forum is een garantie op gezeikTheekAzzaBreek schreef op maandag 26 september 2022 @ 06:29:
[...]
Zat het bij de mannen in de breedte op dat niveau ten tijd van Binda, of zelfs Merckx?
Geniet nog maar even van de Van Vleuten dominantie. Het is wachten op dat Spaanse, Sloveense, Ecuadoraanse of Eritrese megatalent
[ Voor 9% gewijzigd door Makkelijk op 26-09-2022 06:41 ]
Maarja, dat zal de huidige tijdsgeest zijn zeker. Niet durven/willen instaan voor de consequenties van je eigen gedrag
Op het filmpje van de ruzie die zich daarna ontspint, zijn de ouders er wél. Er wordt geschreeuwd, iemand huilt. Te horen is dat Van der Poel tegen de meisjes zegt: “Voor jullie is dit een spelletje, maar ik heb een belangrijke wedstrijd morgen.”
Verder zegt hij tegen de ouders dat het niet de eerste keer is dat de meisjes hebben aangeklopt: die middag en eerder op de avond hebben ze het ook al gedaan. Hij krijgt vooral veel scheldwoorden als weerwoord. Daarna volgt het verwijt dat hij een klap heeft uitgedeeld.
Van der Poel: “I didn’t touch anybody.”
Een vrouwenstem: “Shut up, het staat op camera!”
Van der Poel: “Laat maar zien dan, no problem.”
Een vrouwenstem: “Jij mag niet in mijn kamer komen!”
Van der Poel: “Jij mag niet drie f*cking uur lang op mijn deur kloppen!”
Een vrouwenstem: “Je hebt ons bedreigd!”
Van der Poel: “Moet je de politie bellen en ze erover vertellen.”
Een vrouwenstem: “Heb ik al gedaan! Ze zijn onderweg.”
Van der Poel: “Prima. Weet je het zeker?”
Hier de beelden trouwens. Matje is duidelijk pissed, maar het enige wat ik hieruit haal is dat het niet de eerste keer is en die kinderen hem heel bewust op zaten te naaien en vervolgens de Politie bellen zodra diegene reageert.
Ben niet objectief, maar zou me doodschamen als ouder en ze zelf een draai om de oren gegeven hebben alvorens mijn excuses aan te bieden. Dat hadden mijn ouders vroeger ook 100% zeker bij mij gedaan.
[ Voor 74% gewijzigd door Ypuh op 27-09-2022 11:12 ]
Mensen die zo doen en het filmen met medeweten van ouders verdienen een duw, en paps en mams nog wel wat meer dan dat.
[ Voor 85% gewijzigd door Makkelijk op 27-09-2022 11:06 ]
Super cool. Bevestigt ook wel mijn indruk dat de rest van de wielrenners eens wat minder moet focussen op hun wattage, maar moet gaan kijken naar hoe Evenepoel op z'n wegfiets zit.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:24:
Mooie data van de mannen en vrouwen koers
https://www.indeleiderstr...ankt-stoot-van-68-per-uur
Mount pleasant was Evenepoel's beste tijd 2:20 waar WvA 2:12 noteerde. Hij wint het dus vooral in de rest van het rondje, wat mij de indruk geeft dat hij een veel langere CdA waarde op z'n wegfiets heeft dan z'n concurrenten.
Ik ben geen fan van de man, maar moet wel toegeven dat hij echt fantastisch mooi op de fiets zit. Ellebogen in een kaarsrechte knik van 90 graden, heupen mooi naar voren gekanteld met een flinke hoek, rug recht...
Helemaal mee eens.Makkelijk schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:06:
Tokkies…
Mensen die zo doen en het filmen met medeweten van ouders verdienen een duw, en paps en mams nog wel wat meer dan dat.
Natuurlijk had hij dit beter aan andere kunnen overlaten om het op te lossen maar ik denk dat ik ook boos zou reageren en het kind direct zal aanspreken.
Maar (of het wel of niet bij een sporter is maakt niet uit) "belletjelellen" in een hotel kan gewoon niet.
Eigenlijk hoop ik dat vdP het omdraait en hun gaat aanklagen voor gemaakte onkosten en gemiste inkomsten.
En blijkbaar niet enkel dit WK maar loopt het al langer fout bij de KNWU. Als Belg krijg ik dit soort nieuws over de Nederlandse bond niet vaak mee maar als je alles zo opgelijst ziet, dan valt je mond toch open van verbazing.MikeyMan schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:20:
Zit ff dit artikel te lezen, met een kleine opsomming:
https://www.wielerflits.n...elf-in-de-spiegel-kijken/
Wat een enorme clusterfuck is dit WK zeg...
Er kan wel eens iets fout gaan maar nu leek eigenlijk zowat alles verkeerd te gaan
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Op amateurniveau is het net als bij de KNVB treurig gesteld, maar in tegenstelling tot voetbal is er geen NL Elftal dat miljoenen binnenhaalt op grote toernooien en in oefenwedstrijden wat vervolgens ingezet kan worden in de breedtesport.
Wielrennen werkt vrijwel andersom; de profs kosten geld en dat moet van lagere hand opgehaald worden, en laat het jeugdwielrennen nu volledig op z'n gat liggen. Het is niet alleen mismanagement. Het lukt de KNWU alleen niet om een breder publiek aan te spreken. In plaats daarvan stoppen ze hun centjes liever in de Fondo app.
Ik heb als puber ook weleens dit soort gekloot uitgehaald maar dan werden m'n ouders boos en als de overbuurman dan in de deur had staan schreeuwen en/of duwen hadden ze me gezegd "dat komt er nou van!"Togi schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:42:
[...]
Helemaal mee eens.
Natuurlijk had hij dit beter aan andere kunnen overlaten om het op te lossen maar ik denk dat ik ook boos zou reageren en het kind direct zal aanspreken.
Maar (of het wel of niet bij een sporter is maakt niet uit) "belletjelellen" in een hotel kan gewoon niet.
Eigenlijk hoop ik dat vdP het omdraait en hun gaat aanklagen voor gemaakte onkosten en gemiste inkomsten.
Maar goed, we waren er niet bij, tuurlijk had hij het anders moeten aanpakken. Maar we weten ook niet wat hij gedaan heeft hiervoor. Misschien al de receptie gebeld en deden die niks, kan ook zomaar.
Bij de Franse bond waren ze vergeten een plekje in het vliegtuig te reserveren voor de fiets van Cavagna.
Uiteindelijk is die via de Belgische bond in Australie gekomen.
Ook vind ik het gek dat de Belgische bond geen voedingsspecialist meeneemt en dat van Aert zijn eigen specilist mee moet nemen (die dan ook de rest helpt).
Wat dat betreft blijven die landen wedstrijden in het wielrennen een raar verhaal en heel slecht geregeld. Je houdt een tijdrit maar zorgt ervoor dat er geen openbaar vervoer is naar de route. Teams die op anderhalf uur rijden een hotel hebben (al weet ik niet of dit de schuld is van KNWU of ICU).
Al is het wel wat beter dan vroeger toen er nog meer interne concurrentie was in de landenteams en renners van het ene land tegen hun eigen landgenoten reden en voor renners van een ander land reden omdat die normaal bij hun in de ploeg zaten
Maar ik snap eerlijk gezegd ook niet hoe professionele sporters die serieus met hun vak om zouden moeten gaan dit laten gebeuren.Ypuh schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:02:
De ellende bij de KNWU speelt al jaren.
Op amateurniveau is het net als bij de KNVB treurig gesteld, maar in tegenstelling tot voetbal is er geen NL Elftal dat miljoenen binnenhaalt op grote toernooien en in oefenwedstrijden wat vervolgens ingezet kan worden in de breedtesport.
Wielrennen werkt vrijwel andersom; de profs kosten geld en dat moet van lagere hand opgehaald worden, en laat het jeugdwielrennen nu volledig op z'n gat liggen. Het is niet alleen mismanagement. Het lukt de KNWU alleen niet om een breder publiek aan te spreken. In plaats daarvan stoppen ze hun centjes liever in de Fondo app.
En als een halfnaakte man achter jouw dochters van 13 en 14 aan rent en ze tot in je huis achtervolgt en ze vastpakt? Zijn reactie is gewoon buiten proportioneel. Als je zelf al verhaal gaat halen dan kan dat ook op een normale manier en fatsoenlijk gekleed, dat is proportioneel en kun je gelijk je kinderen een standje geven.Makkelijk schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:43:
[...]
Ik heb als puber ook weleens dit soort gekloot uitgehaald maar dan werden m'n ouders boos en als de overbuurman dan in de deur had staan schreeuwen en/of duwen hadden ze me gezegd "dat komt er nou van!"
Maar goed, we waren er niet bij, tuurlijk had hij het anders moeten aanpakken. Maar we weten ook niet wat hij gedaan heeft hiervoor. Misschien al de receptie gebeld en deden die niks, kan ook zomaar.
Dat van de receptie is een aanname en denk je niet dat dat wel naar voren gekomen was als dat zo was? De BC was ook pas op de hoogte gesteld toen de politie er al bij was.
[edit]
Maar dit heeft inmiddels helemaal niks meer met wielrennen te doen.
[ Voor 3% gewijzigd door LoneRanger op 27-09-2022 19:06 ]
Heb je de beelden wel gezien, die kinderen maken er een spelletje van. MVDP probeert te slapen en dan kloppen ze de zoveelste keer. Blijkvaar slaapt die in zijn boxer en komt die zeggen dat ze er mee moeten stoppen, of moet die zich eerst omkleden?LoneRanger schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:00:
[...]
En als een halfnaakte man achter jouw dochters van 13 en 14 aan rent en ze tot in je huis achtervolgt en ze vastpakt? Zijn reactie is gewoon buiten proportioneel. Als je zelf al verhaal gaat halen dan kan dat ook op een normale manier en fatsoenlijk gekleed, dat is proportioneel en kun je gelijk je kinderen een standje geven.
Dat van de receptie is een aanname en denk je niet dat dat wel naar voren gekomen was als dat zo was? De BC was ook pas op de hoogte gesteld toen de politie er al bij was.
[edit]
Maar dit heeft inmiddels helemaal niks meer met wielrennen te doen.

Ik vind dit gedrag van de kinderen echt degoutant en zou me doodschamen als ouder. Nee dit nog in proces en dergelijke trekken en zelf het slachtoffer willen zijn.
Als ik dit deed kreeg ik nog een paar klappen bij van men vader die wel zouden aankomen

Dat 2 kinderen een volwassen man plagen/uitdagen is nog steeds geen grond voor bovenstaand gedrag. Serieus, hun kamer inrennen, vastpakken en dat in alleen een boxer? Dat kan niet!Op beelden, die ook in handen zijn van de NOS, is te zien hoe Van der Poel achter de meisjes aanrent, hun kamer inkomt en over een bed springt richting één van de meisjes.
"Ik heb één van de meisjes vast gehad aan d'r arm. Het was zeker niet de bedoeling om haar pijn te doen. Iedereen die mij kent weet dat ik nog nooit iemand pijn heb gedaan", zegt Van der Poel. "Er gaan verhalen rond over duwen enzovoorts, maar dat is niet wat er gebeurd is."
Laten die filmpjes dan wat anders zien dan de verklaring van v/d Poel zelf?
Dat kan je niet los zien van de persoon MvdP en zijn status in z'n ploeg.MikeyMan schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:42:
[...]
Maar ik snap eerlijk gezegd ook niet hoe professionele sporters die serieus met hun vak om zouden moeten gaan dit laten gebeuren.
Mathieu is bloed eigenwijs, doet alles op zijn eigen manier en mag dat van z'n ploeg. Dan mag hij nog zo gedreven zijn, 'professioneel', in de zin van best practices volgen, kan je hem niet noemen. Meer een belachelijk getalenteerde en gedreven superamateur dan een vakman, volgens mij.
Voor zover ik mij herinner, heeft Van Aert zelf gevraagd om zijn eigen voedingsspecialist mee te nemen en is die dan maar ingehuurd voor de ganse ploeg (net als vorig jaar, dacht ik). Ze hadden dus eigenlijk wel degelijk hun eigen voedingsspecialist mee. De voedingsspecialist was daar dus in dienst van de Belgische bond.Togi schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:36:
Het blijft bij al de bonden amateuristisch
Bij de Franse bond waren ze vergeten een plekje in het vliegtuig te reserveren voor de fiets van Cavagna.
Uiteindelijk is die via de Belgische bond in Australie gekomen.
Ook vind ik het gek dat de Belgische bond geen voedingsspecialist meeneemt en dat van Aert zijn eigen specilist mee moet nemen (die dan ook de rest helpt).
Zou het omgekeerde eigenlijk raar vinden. Van Aert die iedere dag zijn eten afweegt maar dat dan niet doet in aanloop naar de belangrijkste ééndagswedstrijd van het jaar.
Dat gedoe met Cavagna was inderdaad wel maar raar boeltje. Ik dacht dat er verwacht werd dat ie op zondag ging vertrekken maar dat (begrijpelijk) niet wou. Ergens kan ik me dan inbeelden dat er iemand bij het omboeken van zondag naar maandag een fout gemaakt heeft. Maar mag eigenlijk niet gebeuren.
Van der Poel zijn verklaring is dat hij verkeerd heeft gereageerd en dat ie niet mocht vastgrijpen. En dat is zo. Maar ga je nu veroordelen dat iemand midden in de nacht in zijn boxer buiten komt? Wat moest ie doen? Naar de meisjes gaan en zeggen van "kan je vijf minuutjes wachten? Ik ga me eerst scheren, douchen en aankleden"? Hij heeft gereageerd zoals het overgrote deel van de mensen zou reageren en in ieder geval zoals ik zou reageren (behalve het vastgrijpen).LoneRanger schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:46:
Ik heb dat filmpje wat hier gepost is gezien en verder:
[...]
Dat 2 kinderen een volwassen man plagen/uitdagen is nog steeds geen grond voor bovenstaand gedrag. Serieus, hun kamer inrennen, vastpakken en dat in alleen een boxer? Dat kan niet!
Laten die filmpjes dan wat anders zien dan de verklaring van v/d Poel zelf?
Aangezien de ouders blijkbaar niets deden, zou het doen schrikken de enigste oplossing zijn. Zeker in mijn geval. Als je midden in de nacht op mijn deur komt kloppen en ik doe open in mijn boxer, zal je dat geen twee keer doen. Die beelden blijven voor eeuwig op je netvlies gebrand
Je reageert op iemand, die het amateurisme bij de wielerbond aanklaagt, met de persoon van der Poel? Verkeerd gequote?TheekAzzaBreek schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:02:
[...]
Dat kan je niet los zien van de persoon MvdP en zijn status in z'n ploeg.
Mathieu is bloed eigenwijs, doet alles op zijn eigen manier en mag dat van z'n ploeg. Dan mag hij nog zo gedreven zijn, 'professioneel', in de zin van best practices volgen, kan je hem niet noemen. Meer een belachelijk getalenteerde en gedreven superamateur dan een vakman, volgens mij.
Daarnaast vind ik het wel een straffe uitspraak om van der Poel af te schilderen als amateur. Hij heeft het geluk om een supertalent te zijn maar dat is ook direct zijn grote pech. Het ging de afgelopen jaren net iets te gemakkelijk en nu botst hij op zijn limieten en moet ie beseffen dat ie ook maar mens is. Hij gaat het anders moeten aanpakken. Maar ik heb niet het idee dat hij tijdens het WK iets gedaan heeft om af te schilderen als amateur
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Uiteindelijk receptie/beveiliging gebeld..en toen was het stil en de volgende ochtend zijn van het terrein begeleid.
Wellicht denk je daar in de aanloop naar een WK, waar de halve wereld roept dat jij de "GROTE FAVORIET BENT!!" niet helemaal logisch, en snap ik MvdP eigenlijk best wel dat die even uit z'n plaat schiet..
Ik lees nu ook dat de vader van de meisjes zich ook in MvdP kan vinden, laten we hopen dat het met een sisser afloopt voor beide kant..
(En ik had wel verwacht dat er een firma op in zou springen met oordoppen of bordjes "verboden op de deur te kloppen" oid in had gesprongen.)
Ik ben hier niet helemaal mee akkoord. De afgelopen jaren heb ik nog zaken gehoord. O.a. dingen zoals dat hij liever gaat spelen met zijn MTB dan op de weg trainen. Nu dan zijn voorbereiding op het WK via 'kermiskoersen' en als enige favoriet extreem laat afreizen naar de andere kant van de wereld. Ook de ploeg is niet helemaal zonder fout zoals vorig jaar bij de tijdrit in de tour nog vlug zaken laten overvliegen, last minute wielen lenen, etc. Misschien mag je hem niet helemaal amateuristisch noemen maar dan toch zeker eigenwijs.Kenhas schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:23:
Daarnaast vind ik het wel een straffe uitspraak om van der Poel af te schilderen als amateur. Hij heeft het geluk om een supertalent te zijn maar dat is ook direct zijn grote pech. Het ging de afgelopen jaren net iets te gemakkelijk en nu botst hij op zijn limieten en moet ie beseffen dat ie ook maar mens is. Hij gaat het anders moeten aanpakken. Maar ik heb niet het idee dat hij tijdens het WK iets gedaan heeft om af te schilderen als amateur
Lezen is niet je sterkste vak waar het gaat om je reactie op de boxershort. Dit hele stukje is raar, vooral dat in bold. Je kunt toch niet zeggen dat het overgrote deel van de mensen zo had gereageerd en dan wezenlijk deel van zijn gedrag excluderen. Niet dat ik denk dat veel volwassen mannen überhaupt achter 13 jarige meisjes gaan aanrennen tegen ze schreeuwen en ze volgen tot op hun kamer (zonder ze vast te pakken) in dit soort omstandigheden. Dat is voor mij tokkie-gedrag, een normaal mens regelt het via de receptie.Kenhas schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:23:
Van der Poel zijn verklaring is dat hij verkeerd heeft gereageerd en dat ie niet mocht vastgrijpen. En dat is zo. Maar ga je nu veroordelen dat iemand midden in de nacht in zijn boxer buiten komt? Wat moest ie doen? Naar de meisjes gaan en zeggen van "kan je vijf minuutjes wachten? Ik ga me eerst scheren, douchen en aankleden"? Hij heeft gereageerd zoals het overgrote deel van de mensen zou reageren en in ieder geval zoals ik zou reageren (behalve het vastgrijpen)
Ik laat het hier ook verder bij.
Inderdaad, omdat de bond hier niet de enige speler was.Kenhas schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:23:
[...]
Je reageert op iemand, die het amateurisme bij de wielerbond aanklaagt, met de persoon van der Poel? Verkeerd gequote?
En ik dacht dat 'amateur' wel genuanceerd te hebben, maar dan nog maar eens: hij stelt zich meer op als een liefhebber dan een vakman, in mijn beleving. Hij wil er lol in hebben en niet gewoon z'n werk doen. Totaal niet denigrerend bedoeld, want ik vind dat prachtig. Pogacar heeft dat ook, en ik geniet van beiden.
Als ik het goed voorheb is de grote achtervolging letterlijk 10m aangezien ze in de kamer recht tegenover hem sliepen.LoneRanger schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:09:
[...]
Lezen is niet je sterkste vak waar het gaat om je reactie op de boxershort. Dit hele stukje is raar, vooral dat in bold. Je kunt toch niet zeggen dat het overgrote deel van de mensen zo had gereageerd en dan wezenlijk deel van zijn gedrag excluderen. Niet dat ik denk dat veel volwassen mannen überhaupt achter 13 jarige meisjes gaan aanrennen tegen ze schreeuwen en ze volgen tot op hun kamer (zonder ze vast te pakken) in dit soort omstandigheden. Dat is voor mij tokkie-gedrag, een normaal mens regelt het via de receptie.
Je doet het uitschijnen dat hij honderden meters gang doorliep en hen achtervolgde tot in hun kamer.
In deze situatie denk ik dat er meer volwassen mensen in die kamer zouden staan dan je denkt. Zeker als er dan de ouders bijzijn (wat volgens dat filmpje ook was).
Het had handiger geweest een t-shirt aan te trekken ja. Maarja als je pisnijdig bent...
Je ligt op bed en er wordt voor de derde keer op je deur gebonkt.LoneRanger schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:09:
[...]
Lezen is niet je sterkste vak waar het gaat om je reactie op de boxershort. Dit hele stukje is raar, vooral dat in bold. Je kunt toch niet zeggen dat het overgrote deel van de mensen zo had gereageerd en dan wezenlijk deel van zijn gedrag excluderen. Niet dat ik denk dat veel volwassen mannen überhaupt achter 13 jarige meisjes gaan aanrennen tegen ze schreeuwen en ze volgen tot op hun kamer (zonder ze vast te pakken) in dit soort omstandigheden. Dat is voor mij tokkie-gedrag, een normaal mens regelt het via de receptie.
Wat zou je zelf doen, even op het gemakje je pantalon en overhemd aandoen? 😉
Mijn 2 centen, een paar jaar terug hadden ze MvdP eerst het volledige MTB programma moeten laten afwikkelen. Draai een volledig jaar MTB wedstrijden, win een WK MTB, pak daarna de OS en dan ga je wielrennen. Nee, halsoverkop moest de TDF er even bij, half MTB programma, de rest is geschiedenis. Als je het mij vraagt zit er een enorm stuk frustratie bij hem... de bevestiging daarvan zie je vandaag terug op strava.
Als er iemand veel vrijheid heeft gehad in zijn carrièrepad is het MvdP wel, hij ís Alpecin Deceuninck zo'n beetje. Die omstandigheden heeft hij zelf gecreëerd en volgens mij vind hij de weg ook gewoon heel leuk.cbr600f4i schreef op woensdag 28 september 2022 @ 23:28:
Ik denk dat de conclusie is (eigenlijk al vanaf het eerste moment) dat ie niet slim heeft gereageerd. Verder komen we hier niet. Ik vind zijn straf wel buiten alle proporties. Ja, het zijn kinderen maar aangezien ik ooit ook die leeftijd heb gehad waren die bij hun volle stand. Ik heb 't idee dat hier een voorbeeld gesteld moest worden anders had een zichzelf-serieus-nemende rechter deze zaak in 't midden gelaten.
Mijn 2 centen, een paar jaar terug hadden ze MvdP eerst het volledige MTB programma moeten laten afwikkelen. Win een WK MTB, pak daarna de OS en dan ga je wielrennen. Nee, halsoverkop moest de TDF er even bij, half MTB programma, de rest is geschiedenis. Als je het mij vraagt zit er een enorm stuk frustratie bij hem... de bevestiging daarvan zie je vandaag terug op strava.
Je kunt er lang over discussieren maar het is gewoon op een of andere manier uit de hand gelopen en niemand kent genoeg details om je in zijn situatie te verplaatsen. Wel kan ik me prima verplaatsen in de hotelkamer situatie. Volgens mij ben ik geen tokkie, maar ik zou ook naar buiten gaan. En na 3x zou ik ook de kamer in gaan als ik door had dat de ouders daar waren. De receptie bellen voor kloppende kinderen.. en dan? Het zijn ook niet zomaar kinderen, het zijn pestende pubers, waarschijnlijk waren ze alsnog door gegaan. Maar iemand aanraken / vastpakken / duwen (kind of volwassene), dat had hij gewoon nooit moeten laten gebeuren.
In de aanloop naar de TDF en wat wielerwedstrijden daarvoor was hij in absolute vorm om de hele MTB wereld te verslaan. Vanwege sponsorbelangen is hij daar afgehaald. Ja, hij heeft veel vrijheid maar niet de absolute vrijheid om het programma te rijden dat ie echt zelf wil is mijn indruk. Het MTB'en is waar z'n hart ligt en dat mag hij dan in 2024 weer proberen, correct me if I'm wrong maar op deze manier gaat dat weer falen.Makkelijk schreef op woensdag 28 september 2022 @ 23:31:
[...]
Als er iemand veel vrijheid heeft gehad in zijn carrièrepad is het MvdP wel, hij ís Alpecin Deceuninck zo'n beetje. Die omstandigheden heeft hij zelf gecreëerd en volgens mij vind hij de weg ook gewoon heel leuk.
Ik bedoel ook eigenlijk vooral dat hij die sponsorbelangen zelf in de hand heeft. Hij is in zodanige mate “de ploeg” dat hij er echt wel onderuit kon, maar dat zou hem veel geld hebben gekost.cbr600f4i schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:13:
[...]
In de aanloop naar de TDF en wat wielerwedstrijden daarvoor was hij in absolute vorm om de hele MTB wereld te verslaan. Vanwege sponsorbelangen is hij daar afgehaald. Ja, hij heeft veel vrijheid maar niet de absolute vrijheid om het programma te rijden dat ie echt zelf wil is mijn indruk. Het MTB'en is waar z'n hart ligt en dat mag hij dan in 2024 weer proberen, correct me if I'm wrong maar op deze manier gaat dat weer falen.
Geloof trouwens niet dat hij goud had gehaald. Pidcock is veel meer een mountainbiker qua bouw en kracht en was echt extréém goed die dag. We hebben MvdP in world cups vooral zien domineren in parcours met relatief weinig steile klimmetjes.
Bij Pidcock heb ik zelfs meer het idee dan bij MvdP dat hij de XC veel leuker vindt dan de weg. Die is nóg minder van het ploegenspel en samenwerken.
Slim was het zeker niet. En hij had natuurlijk het anders moeten oplossen. Maar hallo, mogen topsporters ook soms gewoon mensen zijn met emoties?cbr600f4i schreef op woensdag 28 september 2022 @ 23:28:
Ik denk dat de conclusie is (eigenlijk al vanaf het eerste moment) dat ie niet slim heeft gereageerd. Verder komen we hier niet. Ik vind zijn straf wel buiten alle proporties. Ja, het zijn kinderen maar aangezien ik ooit ook die leeftijd heb gehad waren die bij hun volle stand. Ik heb 't idee dat hier een voorbeeld gesteld moest worden anders had een zichzelf-serieus-nemende rechter deze zaak in 't midden gelaten.
DE belangrijkste wedstrijd in het jaar voor hem, na een mislukte zomer, maanden lang dag op dag opgestaan met 1 doel: zo goed mogelijk zijn om het WK te kunnen winnen. En dan PRECIES op die nacht besluiten 2 pubers de hele avond op je deur te bonken.
Leuk om vanuit onze luie stoel achteraf alles te rationaliseren, maar in the heat of the moment is het echt vooral menselijk hoe hij gereageerd heeft. Het grotere probleem was al veel eerder ontstaan, alleen op die verdieping, geen andere begeleiding in de kamers naast hem, op een verdieping met allerlei toeristen. Die keuze vind ik nog dommer, want die keuze maak je niet in the heat of the moment als KNWU (en als MvdP).
Daarnaast precies eens met wat jij zegt: 2-3 jaar geleden was de politie misschien niet eens langsgeweest voor zoiets. Maar we leven in een snel veranderende wereld waarin de grenzen van wat mag en niet mag heel snel strakker worden. Ik maak op mijn werk ook nauwelijks grappen meer op de openbare vloer. Voor je het weet is het niet in lijn met het 'diversity en inclusion' beleid en is er weer iemand gekwetst (dit gebeurt dus serieus he...).
In zo'n wereld waarin zelfs een boze opmerking maken naar een meisje van 13 al linke soep is, zul je jezelf ook anders moeten gaan opstellen en ervoor zorgen dat je niet eens de schijn kunt wekken dat je iets doms doet.
Ik ben het deels wel met je eens dat Pidcock moeilijk/niet te verslaan was in dat jaar maar ik denk dat een vdP die het volledige programma, alle wedstrijden, had gereden ook Pidcock had verslagen. We will never know (zoals zoveel dingen de laatste jaren met vdP).Makkelijk schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:18:
[...]
Ik bedoel ook eigenlijk vooral dat hij die sponsorbelangen zelf in de hand heeft. Hij is in zodanige mate “de ploeg” dat hij er echt wel onderuit kon, maar dat zou hem veel geld hebben gekost.
Geloof trouwens niet dat hij goud had gehaald. Pidcock is veel meer een mountainbiker qua bouw en kracht en was echt extréém goed die dag. We hebben MvdP in world cups vooral zien domineren in parcours met relatief weinig steile klimmetjes.
Bij Pidcock heb ik zelfs meer het idee dan bij MvdP dat hij de XC veel leuker vindt dan de weg. Die is nóg minder van het ploegenspel en samenwerken.
vdP heeft wedstrijden nodig om z'n foutjes glad te strijken. Haal daar het ritme uit en als die een fout maakt kan hij het niet meer herstellen.
Had MvdP het anders moeten doen? Ja. Maar dat is een koe in de kont kijken. Heeft 'ie dingen gedaan die écht niet kunnen? Naar mijn mening niet.LoneRanger schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:09:
[...]
Ik vind het opvallend dat er nu extra zwaar getild wordt aan wat er op de beelden te zien is, maar er heel makkelijk voorbij gegaan wordt aan het feit dat die beelden alleen kunnen bestaan omdat die kinderen zélf bewust voor een potje 'treitervloggen' gekozen hadden. Dit is een hele bewuste actie om te kijken hoe pissig je iemand kan krijgen en daarna huilie gaan doen als iemand inderdaad heel pissig wordt.
Vroeger waren er geen smartphones, maar als ik vaak genoeg de overbuurman getreiterd had en van diens oprit gejaagd was, kon ik thuis nóg een draai om m'n oren krijgen en daarna m'n excuses aan de overbuurman gaan maken. Daar ging een boel 'ja maar hij..'-gejammer echt niks aan veranderen. Treiteren omdat de reactie zo grappig is → dan ook accepteren dat die reactie een keer anders uitpakt dan je dacht.
Als 'ie ze nou door de gang geschopt had was het een ander verhaal geweest.
Launching containers into space
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Heb niets met Patje en consorten maar zou wel een mega ploeg zijn voor MvdPFisico schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:24:
Het is allemaal in Spanje al bedacht. MvdP heeft met Remco gesproken. Remco gaat voor een vermogen naar Ineos. Vervolgens geeft MvdP de kinderen een duw en zijn contract wordt ontbonden en kan hij naar PatLef. Het is allemaal zo logisch
het meest to-the-point-sentiment werd een paar dagen geleden in lubach geuit: waarom heeft ie ze niet de hasses ingeslagen?! voor de rest, nogal opgeblazen dit, bygonearebygones, en-iets-met-opvoeding-meme, en waarom is de professionele wielrenwereld nog zo ffing amateuristisch in deze; regel visas, tickets, hotels collectief ffsWhieee schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:17:
[...]
Had MvdP het anders moeten doen? Ja. Maar dat is een koe in de kont kijken. Heeft 'ie dingen gedaan die écht niet kunnen? Naar mijn mening niet.
Ik vind het opvallend dat er nu extra zwaar getild wordt aan wat er op de beelden te zien is, maar er heel makkelijk voorbij gegaan wordt aan het feit dat die beelden alleen kunnen bestaan omdat die kinderen zélf bewust voor een potje 'treitervloggen' gekozen hadden. Dit is een hele bewuste actie om te kijken hoe pissig je iemand kan krijgen en daarna huilie gaan doen als iemand inderdaad heel pissig wordt.
Vroeger waren er geen smartphones, maar als ik vaak genoeg de overbuurman getreiterd had en van diens oprit gejaagd was, kon ik thuis nóg een draai om m'n oren krijgen en daarna m'n excuses aan de overbuurman gaan maken. Daar ging een boel 'ja maar hij..'-gejammer echt niks aan veranderen. Treiteren omdat de reactie zo grappig is → dan ook accepteren dat die reactie een keer anders uitpakt dan je dacht.
Als 'ie ze nou door de gang geschopt had was het een ander verhaal geweest.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
[ Voor 32% gewijzigd door Ypuh op 01-10-2022 20:48 ]
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21