[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 86 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De Tourploeg van Jumbo-Visma:

Primoz Roglic
Jonas Vingegaard
Wout van Aert
Steven Kruijswijk
Sepp Kuss
Christophe Laporte
Tiesj Benoot
Nathan Van Hooydonck

Dus geen Gesink en Dennis. Met name Dennis had ik wel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

Ik niet meer n.a.v. de Ronde van Zwitserland. Idem voor Gesink. Wel verrassend dat Kuss dan wel weer geselecteerd is.

[ Voor 30% gewijzigd door aerofreak op 21-06-2022 11:54 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 15:17

McMiGHtY

- burp -

Toch wel een van de betere klimknechten die ze hebben volgens mij..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit keer geen loslopende hond maar een kind die nog even snel oversteekt.

[YouTube: BONIFAZIO LOGRA ESQUIVAR DE MILAGRO A UN NIÑO EN MEDIO DE LA RUTA A OCCITANIA]

Niemand trouwens de slotetappe in de Baloise Tour gezien me Yves "elleboog" Lampaert?

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06:07
LoneRanger schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:03:

Niemand trouwens de slotetappe in de Baloise Tour gezien me Yves "elleboog" Lampaert?
Hopelijk word die geschorst, sloeg nergens op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 19:09
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:48:
[...]

Hopelijk word die geschorst, sloeg nergens op
Bijna wel. Op Wellens...

Zeker geen nette actie van de hele wolfpack. Schmidt moet niet tevreden zijn om op deze manier te winnen imho

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gelukkig wordt de actie 24 keer herhaald anders had ik gemist wat er gebeurde :+
Heb nooit echt sympathie voor Lampaert (en Quick Step) gehad, dit maakte het er niet beter op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Heerlijke shirts zijn dit imo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Hbf0KCPUdJfLgZ2WIr45B_RRkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N4vVknTmp9Pr4UIVCed12Mll.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:30
Het NK wordt gewoon niet eens uitgezonden, lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Zal te maken hebben met het TT weekend denk ik? Hoewel ik liever wielrennen kijk snap ik de keuze wel, de belangstelling is veel groter voor de TT en een stukje traditie toch wel. Het is na de F1 het grootste sportevenement van ons land natuurlijk.

Wat de Jumbo-Visma shirts betreft, ik vind ze mooi in de vorm van kunst maar hou veel meer van het strakke/simpele. De Trek shirts b.v. helemaal wit met Trek in het zwart en Segafredo in het rood. Verder Fasa-Bortolo natuurlijk, iets minder simpel maar wel heel fris. Hoe dan ook, smaken verschillen denk ik.

[edit]

Ik lees net dat de 35 jarige debutant Bauke Mollema NK tijdrijden is geworden voor namen als Dumoulin en van Emden.. _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door LoneRanger op 22-06-2022 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ypuh schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:03:
Het NK wordt gewoon niet eens uitgezonden, lol.
Ik zag op Reddit dat er wel een livestream was van de vrouwen, heb Ellen nog zien finishen. De stream was al 8 uur bezig dus ik ga ervan uit dat de mannen ook langs zijn gekomen na de vrouwen.

https://vimeo.com/722121626/718ccfb04d

[ Voor 5% gewijzigd door Pimorez op 22-06-2022 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bauke Koning Yes !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Grappig, NK wielrennen voor de mannen nu live op ned1, finish verwacht rond 17:45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
LoneRanger schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:45:
Grappig, NK wielrennen voor de mannen nu live op ned1, finish verwacht rond 17:45.
Bizar zeg een nationaal kampioenschap op een gewone vrijdag. Edit:
Trouwens weer op de VAM berg, is dat elk jaar tegenwoordig?
Hier in België gewoon op zondag, lekker kijken wie Wout opvolgt die helaas niet meedoet.

[ Voor 8% gewijzigd door Chelseamarre123 op 24-06-2022 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Chelseamarre123 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:13:
[...]

Bizar zeg een nationaal kampioenschap op een gewone vrijdag. Edit:
Trouwens weer op de VAM berg, is dat elk jaar tegenwoordig?
Hier in België gewoon op zondag, lekker kijken wie Wout opvolgt die helaas niet meedoet.
Dit is eenmalig ivm de TT van Assen (MotoGP) die ook dit weekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 20:58
Verdiende winnaar wel van het NK vuilnisbelt. Wiebes, Vos of Brand vandaag?

[ Voor 54% gewijzigd door cbr600f4i op 25-06-2022 09:13 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Van die drie sla ik Brand het hoogste aan, dan Vos.
Geen idee hoe Wiebes een korte klim opgaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:54

Punkrocker

Mostly harmless

Super week trouwens voor Shirin van Anrooij.
20 jaar en twee keer zilver.
Pardon, een keer kampioen (tijdrit) en een keer zilver (op de weg). (y)

[ Voor 3% gewijzigd door Punkrocker op 26-06-2022 00:38 ]

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 12:34
Ik kom ergens niet helemaal uit. Maar vrees pech te hebben.

Rond het einde van de tour komen we aan in Frankrijk en zitten in de buurt van de start van de laatste etappe naar wat ik dacht in Thoiry zou zijn.
Ik zie alleen wat verschillende info.
Ene site zeg start Thoiry zoo als startpunt. Maar officieel zie ik nu staan Paris La Défense Arena in Nanterre. Dat is weer een hele andere locatie.

Weet iemand of dit is aangepast? Rond centrum Parijs is net niet interessant voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

Nixo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:35:
Ik kom ergens niet helemaal uit. Maar vrees pech te hebben.

Rond het einde van de tour komen we aan in Frankrijk en zitten in de buurt van de start van de laatste etappe naar wat ik dacht in Thoiry zou zijn.
Ik zie alleen wat verschillende info.
Ene site zeg start Thoiry zoo als startpunt. Maar officieel zie ik nu staan Paris La Défense Arena in Nanterre. Dat is weer een hele andere locatie.

Weet iemand of dit is aangepast? Rond centrum Parijs is net niet interessant voor me.
Of het aangepast is weet ik niet. Dit is de route uit het officiële routeboek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3SqoT3CUysE4NpeiLFy3KYlqFss=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c7fIdZJdNUdUKzdqSLS2gtu2.png?f=fotoalbum_large

Eerste coronabesmetting is al een feit voordat er uberhaubt begonnen is, Tim Declerq is positief getest. bron
Ik ben echt benieuwd hoe het gaat met corona in de Tour :o

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
De laatste etappe start zo te zien in Nanterre. De eerste lus gaat wel richting Thoiry, voordat ze terugdraaien naar de Champs Elysees.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.touretappe.nl/images/tour-de-france/2022/etappe-21-route.jpg

Hier kun je de interactieve route vinden: https://www.touretappe.nl...etappe-21-route-tdf-2022/

Het is op zich prima aan te rijden (20km) om ze voorbij te zien vliegen, maar de start ligt idd in Parijs in de buurt van het PSG stadion. Er lijkt niets aangepast aan de route, maar wel vreemd dat de naam Thoiry gebruikt wordt als startplaats en de werkelijke startplaats 40km verderop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Is dat niet omdat ze de laatste ettape in wandeltempo afleggen en daar de officiële start wat verder ligt ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Grappig, via google image kom ik diverse routekaartjes tegen voor 2022, zelfs die door Bretagne gaan.

Deze heeeft @Nixo gezien:

Afbeeldingslocatie: https://mvistatic.com/photosmvi/2021/10/13/P28488035D4874147G.jpg

is van 13 oktober 2021

linkje naar de site: https://lorient.maville.c...boucle-_-4874147_actu.Htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 21:32
Verder gaat het prima met de coronabesmettingen in de tour. Hopelijk wordt Parijs nog met een groot peloton gehaald...

https://www.nu.nl/tour-de...hirschi-vervangt-hem.html

[ Voor 14% gewijzigd door schilderstape op 29-06-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:43

Jebus4life

BE User

schilderstape schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:19:
Verder gaat het prima met de coronabesmettingen in de tour. Hopelijk wordt Parijs nog met een groot peloton gehaald...

https://www.nu.nl/tour-de...hirschi-vervangt-hem.html
Als we Parijs halen... In Zwitserland hadden we nog een peleton van 80 man op het eind? Dat was een koers van een week...

Nuja, gezien de besmettingen aan het stijgen zijn (en de ploegen het dus meegemaakt hebben in Zwitserland) gaan ze ongetwijfeld extra maatregelen nemen

[ Voor 13% gewijzigd door Jebus4life op 29-06-2022 16:21 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Jebus4life schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:21:
Nuja, gezien de besmettingen aan het stijgen zijn (en de ploegen het dus meegemaakt hebben in Zwitserland) gaan ze ongetwijfeld extra maatregelen nemen
Integendeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:28:
Is dat niet omdat ze de laatste ettape in wandeltempo afleggen en daar de officiële start wat verder ligt ofzo.
Ja, maar dat is toch gewoon het hele stuk tot dat ze de Champs Elysees opdraaien? Lijkt me dat ze de grand depart opgeven als startpunt en niet waar de neutralisatie eindigt.

Je weet het niet met die Fransen, dat is vaak het probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dit keer ligt wel er een leuk bultje op 72 kilometer van de meet. Wat zou het mooi zijn als een paar grote motoren daar een gaatje slaan. :)

Ik heb nooit de lol ingezien van die 'traditie' van glaasje drinken, lolletje trappen en dan een half uurtje koersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Voor de beleving als supporter/fan als je er naast staat in Parijs.. hmjah..die lol zie ik wel. Beetje als met zn allen in bocht 7 staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 12:34
TheekAzzaBreek schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:13:
Dit keer ligt wel er een leuk bultje op 72 kilometer van de meet. Wat zou het mooi zijn als een paar grote motoren daar een gaatje slaan. :)

Ik heb nooit de lol ingezien van die 'traditie' van glaasje drinken, lolletje trappen en dan een half uurtje koersen.
Na drie weken knallen is het best lekker om een "rustig" dagje te hebben en alleen aan het einde aan te zetten. Hebben ze verdiend en ook leuk voor fans en publiek. Maar dat is hoe ik het zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Nixo schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:24:
[...]

Na drie weken knallen is het best lekker om een "rustig" dagje te hebben en alleen aan het einde aan te zetten. Hebben ze verdiend en ook leuk voor fans en publiek. Maar dat is hoe ik het zie.
Ik vind dit geen onderdeel van de wedstrijd. Noem het dan ook geen etappe maar een presentatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Wat een onzin [imho] discussie en elk jaar opnieuw. Dit jaar waarschijnlijk 2 keer omdat het meestal pas tegen het eind van de Tour ter sprake komt. De etappe op zich is nog best belangrijk omdat het voor sprinters een de of misschien wel de meest prestigieuze sprint van het jaar is. Ik sla die eerste 2 uur altijd over, boeit me niet zo maar dat betekend niet dat het dan ook maar afgeschaft moet worden of een andere naam moet krijgen. Waar je je wel niet druk om kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
LoneRanger schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:28:
Wat een onzin [imho] discussie en elk jaar opnieuw. Dit jaar waarschijnlijk 2 keer omdat het meestal pas tegen het eind van de Tour ter sprake komt. De etappe op zich is nog best belangrijk omdat het voor sprinters een de of misschien wel de meest prestigieuze sprint van het jaar is. Ik sla die eerste 2 uur altijd over, boeit me niet zo maar dat betekend niet dat het dan ook maar afgeschaft moet worden of een andere naam moet krijgen. Waar je je wel niet druk om kan maken.
Afgaande op jouw lap tekst ben jij denk ik degene die zich druk maakt |:(

Ik had in ieder geval een tijdrit als afsluiting gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Megupe schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:04:
[...]

Afgaande op jouw lap tekst ben jij denk ik degene die zich druk maakt |:(

Ik had in ieder geval een tijdrit als afsluiting gewaardeerd.
Als ik alleen zeg dat het een nutteloze discussie is voegt het niks toe dus ik heb het onderbouwt. De discussie is al zo vaak gevoerd en altijd dezelfde dingen die worden aangedragen, de zoveelste herhaling van zetten en om wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Vaak was er vroeger een nogal eens beslissende tijdrit op de laatste dag en die traditie is nu al vrij lang een ritje met het slot in Parijs.
Ik neem aan dat er diverse , ook commerciele reden zijn om dit zo te doen, die reden zijn nog steeds valide, en ik heb daar geen probleem mee...
Is het aanzien meer waard dan de vroegere "wandeletappes" met massasprint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
TheekAzzaBreek schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:13:

als ik als beroepsrenner me 3 weken uit mekaar heb getrokken, dan lijkt me niks leuker dan dat, beetje dollen en eindelijk ontspannen, het is bijna voorbij, de vakantie lonkt, familie weer zien etc; als kijkend fan geef ik je wel gelijk

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

CynicRelief schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:33:
[...]

als ik als beroepsrenner me 3 weken uit mekaar heb getrokken, dan lijkt me niks leuker dan dat, beetje dollen en eindelijk ontspannen, het is bijna voorbij, de vakantie lonkt, familie weer zien etc; als kijkend fan geef ik je wel gelijk
En dan met dat uitgemergelde lichaam op je vrouw... bedankt voor dat beeld Lau ;)

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CynicRelief
Fisico schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:53:
[...]

En dan met dat uitgemergelde lichaam op je vrouw... bedankt voor dat beeld Lau ;)
die derde bal maakt dan wel weer veel goed :+

afijn, grand depart morgen, zin an! hopen dat de strijd niet teveel verstoord wordt door uitval agv covid wat de kop weer opsteekt kennelijk

[ Voor 22% gewijzigd door CynicRelief op 30-06-2022 22:02 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:42
Fisico schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:53:
[...]

Testosteronlevel van een pubermeisje toch?

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:37
Bissegger gewoon 2x gevallen. Hopelijk vallen er geen klassementsmannen. En wel echt een bijzonder helm van EF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Top 3 prognose: Pogi, vdP en WvA, alleen welke volgorde?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
cbr600f4i schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:55:
Top 3 prognose: Pogi, vdP en WvA, alleen welke volgorde?
Denk dat je de winnaar even over het hoofd ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
Zit NOS commentaar niet op locatie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQwYsAhu9QPWD_V52kHiPEn9btw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F931BWvrDWv52GkM4hMG5KZT.png?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ypuh schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:02:
[...]

Denk dat je de winnaar even over het hoofd ziet.
Vond zijn eerste bocht niet heel sterk...tenminste ga ervanuit dat je het over Ganna hebt?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Nutterd schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:07:
[...]

Vond zijn eerste bocht niet heel sterk...tenminste ga ervanuit dat je het over Ganna hebt?
Niet top inderdaad.

Vind er niks aan zo :+

Edit: Lijkt er op dat de vroege starters gelijk krijgen. MvdP vond zijn eigen prestatie niks, maar Ganna, Kung, Bisseger etc. allemaal nog minder.

[ Voor 37% gewijzigd door Ypuh op 01-07-2022 17:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Die Red Bull helm van Van Aert ziet er eigenlijk ook niet uit.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Nu online

Nutterd

Ypuh schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:13:
[...]

Niet top inderdaad.

Vind er niks aan zo :+
Als MvdP hem wint ben ik ook tevreden hoor...maar gun het mijn "mancrush" ook wel idd :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:32
Shit… Ganna is 2s sneller

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Maar Wout gaat hem weer voorbij _/-\o_

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Pogacar heeft flink huisgehouden in het 2e deel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Wout voor geel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Als Wout dit hier wint, heeft die 3 ritten op rij gewonnen in de tour.
2021 rit 21 Champs
2021 rit 20 tijdrit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Laporte wel, Laporte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
in elk geval een Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Owios schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:24:
Bissegger gewoon 2x gevallen. Hopelijk vallen er geen klassementsmannen. En wel echt een bijzonder helm van EF.
Ik zit hier vandaag in Hors Categorie Girona en had het er met een Spanjaard over dat het bijzonder is dat niemand is gevallen behalve Bissegger tweemaal.

En ook dat het een spannende tijdrit ging worden, nou dat is het zeker! Dan Vingegaard net iets sneller dan Roglic zou zijn hadden we ook niet verwacht.

Dat WvA sneller zou zijn had niemand zien aankomen. WvA zo te zien ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Pimorez op 01-07-2022 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:37
Belyves gewoon eerste. Droger wegdek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:50
Pimorez schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:59:
[...]

Ik zit hier vandaag in Hors Categorie Girona en had het er met een Spanjaard over dat het bijzonder is dat niemand is gevallen behalve Bissegger tweemaal.

En ook dat het een spannende tijdrit ging worden, nou dat is het zeker! Dan Vingegaard net iets sneller dan Roglic zou zijn hadden we ook niet verwacht.
La Porte ook onderuit. En nog wel een paar kleine glijertjes bij anderen.

Die WvA is wel op stoom zeg, mooi hoor. Pogi is dus ook goed, dat wordt nog wat voor TJV.

Edit: alweer oud nieuws... Lampaert inmiddels, had ik niet helemaal verwacht.

[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 01-07-2022 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Morrar schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:01:
[...]

La Porte ook onderuit. En nog wel een paar kleine glijertjes bij anderen.

Die WvA is wel op stoom zeg, mooi hoor. Pogi is dus ook goed, dat wordt nog wat voor TJV.
Ah, dan geef ik de schuld aan Eurosport. Zo ontiegelijk veel reclame, zelfs als Ganna, van Aert en Pogacar alle drie tegelijk aan het rijden zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Pimorez schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:03:
[...]

Ah, dan geef ik de schuld aan Eurosport. Zo ontiegelijk veel reclame, zelfs als Ganna, van Aert en Pogacar alle drie tegelijk aan het rijden zijn!
#52@ziggo: Sporza vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Was het toch nog een interessante race vandaag. Nu nog even de Giro Donne koekeloeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Velon is snel met veel on-bike action van de proloog.

Blijft jammer dat dit nog niet in de live-uitzendingen zit en dat meer renners voorzien zijn van camera's. De box tussen Wout en Matthieu is ook leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Rivanov schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:02:
Zit NOS commentaar niet op locatie?
Nee, net als Sporza en Eurosport alleen waren het daar wel van gewend. De commentatoren zien momenteel evenveel als wij achter ons schermpje. Het wordt steeds minder toegevoegde waarde. De verhalen worden hierdoor een stuk saaier en daardoor de etappes ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
cbr600f4i schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 22:18:
[...]

Nee, net als Sporza en Eurosport alleen waren het daar wel van gewend. De commentatoren zien momenteel evenveel als wij achter ons schermpje. Het wordt steeds minder toegevoegde waarde. De verhalen worden hierdoor een stuk saaier en daardoor de etappes ook.
ik bedacht me nog dat ze, eenmaal de TdF in la douce France is aanbeland (a.s. dinsdag als ik het wel heb), ze alsnog afreizen? maar ik weet het niet; verder niet veel verschil gemerkt hoor vandaag, gekeuvel van Renaat en Jose was gemoedelijk en vakkundig als altijd, glas halfvol vs halfleeg wellicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
CynicRelief schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:16:
[...]

ik bedacht me nog dat ze, eenmaal de TdF in la douce France is aanbeland (a.s. dinsdag als ik het wel heb), ze alsnog afreizen? maar ik weet het niet; verder niet veel verschil gemerkt hoor vandaag, gekeuvel van Renaat en Jose was gemoedelijk en vakkundig als altijd, glas halfvol vs halfleeg wellicht
Volgens mij niet, Renaat hield een voor hem ongekende rant in een Sporza podcast dat het een kostenoverweging was om ze niet af te laten reizen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Er wordt windkracht 5 (ZW) verwacht.
Dat wordt smullen het laatste stuk, vanaf 15:00-15:15 ongeveer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:24:
WAAAIERALARM oOo *O* <3

Afbeeldingslocatie: https://cdn.dennisdeal.com/wp-content/uploads/2022/03/04070658/1fe117d2-98af-4d1e-9344-f2947774e934.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:24:
Alleen is ZW juist niet gunstig voor waaiers, dat zei Thijs Zonneveld gisteren in de avondetappe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Nu online

Nutterd

Ik lees op heel veel plekken idd dat het waaieren word maar Zonneveld zegt dat iedere windrichting goed is behalve zuid westenwind! Het laatste stuk hebben ze (tenzij de wind draait) de wind op de kop wat niet goed is voor waaiers toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
ZW is niet gunstig, nee. Maar als het echt kracht 5 wordt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Nutterd schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:59:
Ik lees op heel veel plekken idd dat het waaieren word maar Zonneveld zegt dat iedere windrichting goed is behalve zuid westenwind! Het laatste stuk hebben ze (tenzij de wind draait) de wind op de kop wat niet goed is voor waaiers toch?
Nee. Aller beste is schuin van achter waarbij de snelheid zo hoog ligt dat sommigen het letterlijk niet meer bij kunnen benen.

Met WK5 op kop komt/blijft niemand weg. Links/rechts is ook nog wel oke omdat je niet kan schuilen plus rukwinden, maar dat zal voor slechts een enkeling vervelend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Grappig, de Denen hebben het hele parcours afgesloten en afgesloten gemeld op Google maps. Dmv wegafzettingen kan je het hele parcours inzien :)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:17

Quad

Doof

En eindelijk de langverwachte brug.
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat verlopen.

Edit: dat ging snel, valpartijen dus in aanloop naar en op de brug.

[ Voor 30% gewijzigd door Quad op 02-07-2022 16:45 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Wauw Fabio!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:17

Quad

Doof

Mooi zeg voor Fabio.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Mooi hoor voor Fabio! Laat zich niet intimideren door Sagan en piept er net overheen.

Balen voor WvA, maar een gele trui is ook een aardige troostprijs ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
Morrar schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:30:
Mooi hoor voor Fabio! Laat zich niet intimideren door Sagan en piept er net overheen.

Balen voor WvA, maar een gele trui is ook een aardige troostprijs ;)
en als het meezit morgen, in de gele trui in eigen land; met als doel de groene trui voor WvA, moet dat geel in eigen land toch een feestje zijn, zeker ook voor de Belgische wielerfans ... even morgen doorkomen nog

ik was abuis, donderdag pas in Belgie

[ Voor 23% gewijzigd door CynicRelief op 03-07-2022 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Nu online

Nutterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Sporza gaat los over de achternaam van Magnus..
Ze zouden het er kort over hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ik hoop dat dit de saaiste ettape word van de tour 2022 :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Chelseamarre123 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:40:
Ik hoop dat dit de saaiste ettape word van de tour 2022 :z
mja, de Magnus Cort show, mooi voor hem en de Deense fans, die kennelijk alle 5+ miljoen naar buiten waren gekomen om de koers te zien … wel een knetterende finale waarsch., iedereen nog fris, als dat maar goed gaat … oefff!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:42
Wat een snelheid van de winnaar. Machtige sprint en met afstand de snelste. Leek me niks aan de hand richting Sagan?

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Stufferdt schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:28:
Wat een snelheid van de winnaar. Machtige sprint en met afstand de snelste. Leek me niks aan de hand richting Sagan?
vingertje van waardering hoop ik, want dat zou wel terecht zijn; dat boek kan nu dicht, voor Fabio en Dylan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Mooi hoor voor Groenewegen, hopelijk is het nu ook klaar met het hele verhaal. Denk niet dat het vingertje richting Groenewegen was maar richting Wout. Volgens mij kon Sagan Dylan niet zien winnen vanuit die hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Dat vingertje van Sagan was wel duidelijk naar Wout. Die drukte 'm immers bijna de hekken in. Dylan valt niets te verwijten. Renaat en Jose spelen de vermoorde onschuld om redenen alleen hun bekend ;)

[ Voor 22% gewijzigd door cbr600f4i op 03-07-2022 17:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
cbr600f4i schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:39:
Dat vingertje van Sagan was wel duidelijk naar Wout. Die drukte 'm immers bijna de hekken in. Dylan valt niets te verwijten. Renaat en Jose spelen de vermoorde onschuld om redenen alleen hun bekend ;)
De laatste die zo moet doen is Sagan, doet altijd gevaarlijk in de sprints.
Was volgens mij niets aan de hand van Groenewegen en Van Aert.
Van Aert doet de deur niet dicht, die nadars gaan beetje schuin.

In ieder geval mooi voor Groenewegen nadat gisteren Jakobsen gisteren al won, mooi verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Hypocrisie is geen enkele sporter vreemd maar ik vond hier toch echt niks aan de hand. Sagan gaat voor de kortste route waar ook bijna geen plek is en van Aert hoeft dat gaatje ook niet groter te maken voor Sagan. Knappe sprint ook van Dainese, die komt van ver zonder lead-out en gezien de enorme smakker van gister heeft hij dat kennelijk prima verteerd. [vooralsnog?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Nah TJV is goed bezig met de groene en gele trui missie haha :+ WvA zal wel ff fors balen, maar goed, dit soort etappes zijn wel voor de echte rassprinters...

Verder mooie afsluiting voor Dylan van een donkere periode. Merk dat ik zelf meer sympathie kan opbrengen voor Fabio, maar goed... (bij Dylan gaat het vooral om Dylan)

Verder is het MC Nielsen sprookje toch ook wel mooi vermaak voor de Denen hoor.

[ Voor 18% gewijzigd door Morrar op 03-07-2022 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Wel fijn morgen gelijk een rustdag..even bijkomen van al dit spektakel..

Woensdag de Roubaix etappe toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
McMiGHtY schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:55:
Wel fijn morgen gelijk een rustdag..even bijkomen van al dit spektakel..

Woensdag de Roubaix etappe toch?
Ja man kijk erg uit naar de Roubaix ettape.

Dinsdag ook veranderlijk met een klim op 10 km van de finish, denk dat Jumbo hier de rasprinters er wil afrijden. Donderdag aankomst op een muurtje. Duel MVP/WVA? :)F :)B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

|:( :') :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Lol, ik had nog nooit van die Jeroen gehoord, niets aan gemist dus. Op twitter krijgt ie ook het nodige commentaar over zijn zinloze uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
cbr600f4i schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:31:
[...]

Lol, ik had nog nooit van die Jeroen gehoord, niets aan gemist dus. Op twitter krijgt ie ook het nodige commentaar over zijn zinloze uitspraak.
jeroen grueter doet voetbal toch doorgaans? hij was wel slim in de slimtste mens onlangs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
cbr600f4i schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:31:
[...]

Vond jij het een boeiende etappe dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
jeroen grueter, van de voetbal, doet kommentaar bij wielrennen, jose en renaat mogen niet op lokatie ... waar moet dat heen?!

overigens hoor ik Stef Clement ook graag, goeie babbel, evenals Karsten Kroon, maar gelukkig is de TdF op publieke kanalen, dus: Jose de Cauwer ftw!

[ Voor 37% gewijzigd door CynicRelief op 03-07-2022 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Heeft die het nu omdat Groenewegen wint en hij dit niet vind kunnen. Of omdat het een doodsaaie etappe was met maar 1 vluchter die zich dan nog eens liet inlopen?

Ik vermoed het 2de alhoewel iedereen op het eerste doelt in de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

Is wel een beetje vreemd dat José & Renaat niet op locatie zitten terwijl de VRT / Sporza al redelijk wat mankracht wel ter plaatse hebben. Maarten Vangramberen soms op de motor, hij doet ook het praatje met de winnaar van de dag in Vive Le Vélo. Vive Le Vélo doet ook de hele tour mee op locatie doorheen Denemarken en Frankrijk. Sporza radio zit wel ter plaatse met Christophe Vandegoor & Sven Nys (iedere week iemand anders naast Christophe) en hebben ook Carl Berteele op de motor zitten.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Fuelke schreef op zondag 3 juli 2022 @ 23:08:
Is wel een beetje vreemd dat José & Renaat niet op locatie zitten terwijl de VRT / Sporza al redelijk wat mankracht wel ter plaatse hebben. Maarten Vangramberen soms op de motor, hij doet ook het praatje met de winnaar van de dag in Vive Le Vélo. Vive Le Vélo doet ook de hele tour mee op locatie doorheen Denemarken en Frankrijk. Sporza radio zit wel ter plaatse met Christophe Vandegoor & Sven Nys (iedere week iemand anders naast Christophe) en hebben ook Carl Berteele op de motor zitten.
ik snap het ook niet, in ettappes als deze had het wel geholpen als Renaat en Jose over hun restaurant-bezoek hadden kunnen uitweiden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
TheekAzzaBreek schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:28:
[...]

Vond jij het een boeiende etappe dan?
De vraag zou beter zijn of Jeroen de etappe van gisteren wel boeiend vond.

Mijn persoonlijke mening, ze mogen alle sprint etappes wel afschaffen. Maak er een etappe van 10 km af en dan is de uitslag hetzelfde. Ik vond het Deense landschap wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
cbr600f4i schreef op zondag 3 juli 2022 @ 23:40:
[...]

De vraag zou beter zijn of Jeroen de etappe van gisteren wel boeiend vond.

Mijn persoonlijke mening, ze mogen alle sprint etappes wel afschaffen. Maak er een etappe van 10 km af en dan is de uitslag hetzelfde. Ik vond het Deense landschap wel mooi.
ik kijk ook wel voor de plaatjes en de Deense plaatjes waren prima te pruimen; Magnus Cort maakte er een mooie show van, en kudos voor hem, klasbak, en voor eigen publiek; het was een Deens wielerfeest en het was goed; sprint-ettappes, ze horen erbij? geen idee hoe je dat er lost van zou kunnen doen, ik bedoel, 10km ettappes lijken me ietwat onzinnig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Fuelke schreef op zondag 3 juli 2022 @ 23:08:
Schijnt dat die commentaar cabines aan de aankomst enorm duur zijn en de meerwaarde van daar echt te zitten weegt dan niet op.
Radio sporaa zit volgens mij niet aan de aankomst.
Pagina: 1 ... 86 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21